Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Welkom in hét topic voor de Xperia 1 VI, 10 VI en binnenkort 5 VI. Andere 2024-Xperias horen hier ook.

Pricewatch:
- 1 VI: product: Sony Xperia 1 VI
- 10 VI: product: Sony Xperia 10 VI

Sony:
- 1 VI: https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-1m6
- 10 VI: https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-10m6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYj5UuB79hH_6UErfWBwBu0J9jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wn8EERDcM7EttSNB5l9XsQX3.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige generaties:
- V: [Sony Xperia 1 V / 1 VI / 5 V / 10 V] Ervaringen & discussie
- IV: [Sony Xperia 1 IV / 5 IV / 10 IV] Ervaringen & discussie
- III: [Sony Xperia 1 III / 5 III / 10 III] Ervaringen & discussie

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 03-06-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 18:05
Ik ben benieuwd of de automatische HDR functie uit gaat als je aan de EV (exposure) slider zit.

Misschien kan iemand dit uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-04 14:38
Ik lees dat de microsd in een shared SIM slot zit. Ik neem aan dit betekent dat de SIM én SD kaart in dezelfde tray zitten, niet als in dat je alleen SIM óf SD kaart er in kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@recyclebin zie https://helpguide.sony.ne..._sim_and_memory_card.html

Het is in Europa (en andere eSIM-regios) dus én SIM én eSIM én SD.

In regios zonder eSIM is het 1xSIM en 1x(SIM of SD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38
Als 5 II gebruiker ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon alleen weet ik nog niet echt goed of ik de 1 VI het geld waard vind, hoewel met een nieuw abonnement de prijs al aanzienlijk daalt. Ik ben alleen bang dat een eventuele 5 VI niet of (voor mij) te laat komt, Samsung/Chinees merk mij nog niet zo aan staat en ik dan al bijna door de keuzes heen ben naast Sony. En nu bestellen is de 1000XM5 er nog wel gratis bij krijgen.

Verder voor een begin van dit topic maar even de reviews van GSM Arena erbij halen:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi-review-2699.php
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_10_vi-review-2701.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
Ik ben zelf als OnePlus 7 gebruiker ook op zoek naar een nieuwe telefoon. De Xperia 1 VI is inderdaad duur, maar je krijgt wel near stock Android, latest Snapdragon (i.e. geen Samsung fabbed chip :+ ), een flat display en een dikke accuduur. Als je om die dingen geeft dan blijft er verder niet veel over van de nieuwste telefoons. Uiteraard 3.5mm en microsd zijn fijn meegenomen.

Ikzelf vind de prijs nog wel gaan aangezien ik sowieso de XM5 wilde kopen; zonder dat vind ik de prijs zelf eigenlijk ook te duur. Ik zit zelf on the verge om hem dan toch maar te bestellen. Ik verwacht overigens wel dat 'ie 100-200 euro daalt over de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackyr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-04 18:41
Ik heb de 1 VI besteld in de presale.. als het goed is aanstaande vrijdag verzonden.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-04 17:36
jackyr schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:10:
Ik heb de 1 VI besteld in de presale.. als het goed is aanstaande vrijdag verzonden.
Ben benieuwd!
Ik hoop dat ze het halen. Toen ik hem bestelde was het nog 'levering vanaf 3 Juni' en mijn status staat nog steeds op 'nog bezig'.

Ik hoop dus echt dat hij vrijdag verzonden wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperiafan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-02 06:55
Same here!

Op 26-5 pre order gedaan voor levering 3 juni, bedrag is afgeschreven echter status blijft onveranderd op "nu bezig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
jackyr schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:10:
Ben benieuwd!
Waar heb je m besteld?

Ik heb dag 1 (van de stream, dacht 15-5) besteld bij Belsimpel en toen zei de site 4 weken. Later werd t 2 weken (te snel) en toen stond ie lang op 2 weken. Sinds maandag zegt ie 2-4 werkdagen.

De site van Sony zei van begin af aan "leverbaar vanaf 3 juni" maar sinds maandag staat daar vrijdag 7 juni. Dus dat komt wel overeen met wat Belsimpel nu aangeeft.

Hopelijk heb ik m zaterdag binnen maar ga er niet van uit.

Vorig jaar ging het behoorlijk mis met de levering en kreeg ik m 2 weken later dan gepland. Dat was niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackyr
BrbZrk schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Waar heb je m besteld?

Ik heb dag 1 (van de stream, dacht 15-5) besteld bij Belsimpel en toen zei de site 4 weken. Later werd t 2 weken (te snel) en toen stond ie lang op 2 weken. Sinds maandag zegt ie 2-4 werkdagen.

De site van Sony zei van begin af aan "leverbaar vanaf 3 juni" maar sinds maandag staat daar vrijdag 7 juni. Dus dat komt wel overeen met wat Belsimpel nu aangeeft.

Hopelijk heb ik m zaterdag binnen maar ga er niet van uit.

Vorig jaar ging het behoorlijk mis met de levering en kreeg ik m 2 weken later dan gepland. Dat was niet fijn.
Ik heb op 02-06 rechtstreeks bij Sony besteld en met Paypal betaald. Levering zou 7 juni zijn.

Zie nu overigens in hun webshop dat bij nieuwe bestellingen de datum op 11 juni staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ze staan nu inmiddels op 12 juni. Dan is er misschien de 3e wél wat verstuurd krijg ik het idee. Ik hoop dat Belsimpel de eerste klanten eerlijk als eerste verstuurd

Edit: belsimpel zegt nu dat ik m morgen binnen heb
Yay. €1400 voor 4 zelfde camera sensors als 2023 😝

Toch blij 🙂 wie wil mn Xperia 1 V overnemen? 😄

[ Voor 52% gewijzigd door BrbZrk op 06-06-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Mijn Xperia 1 VI (ik heb hem uiteindelijk besteld) staat bij Belsimpel voor levering morgen, de webshop geeft ze nu ook aan als voorradig. Lijkt erop dat de voorraad binnen is daar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Ik heb zojuist de verzendbevestiging van Sony gekregen van mijn Pre-order.
Staat nog niet bij wanneer deze geleverd wordt, maar DHL kennende zal dit morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperiafan
r_ketting schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:03:
Ik heb zojuist de verzendbevestiging van Sony gekregen van mijn Pre-order.
Staat nog niet bij wanneer deze geleverd wordt, maar DHL kennende zal dit morgen zijn.
Gefeliciteerd!

Mag ik vragen welke range jouw order nummer was? De mijne in de 3000 serie. Besteld op 26/5 maar nog steeds status “nu bezig”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Xperiafan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:09:
[...]

Gefeliciteerd!

Mag ik vragen welke range jouw order nummer was? De mijne in de 3000 serie. Besteld op 26/5 maar nog steeds status “nu bezig”
Mijn nummer was 3170 besteld op 27-05-2024. Als ik in het overzicht van de bestellingen kom zie ik ook ' Nu Bezig'. Als ik dan op Bestelling kijken klik, zie ik in Transit staan.

Levering staat voor mij gepland tussen 17:30 en 21:30

[ Voor 18% gewijzigd door r_ketting op 07-06-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperiafan
r_ketting schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:43:
[...]

Mijn nummer was 3170 besteld op 27-05-2024. Als ik in het overzicht van de bestellingen kom zie ik ook ' Nu Bezig'. Als ik dan op Bestelling kijken klik, zie ik in Transit staan.

Levering staat voor mij gepland tussen 17:30 en 21:30
Voor mij staat ie helaas nog op “nu bezig” . Wel heel leuk dat je m straks al hebt. Ik moet nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Xperiafan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Voor mij staat ie helaas nog op “nu bezig” . Wel heel leuk dat je m straks al hebt. Ik moet nog even geduld hebben.
Ik vind het wel vreemd dat jij hem eerder hebt besteld, maar nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperiafan
r_ketting schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:46:
[...]

Ik vind het wel vreemd dat jij hem eerder hebt besteld, maar nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen.
Zojuist e-mail van Sony ontvangen dat het is verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Xperiafan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Zojuist e-mail van Sony ontvangen dat het is verzonden!
Mooi! Dan denk ik dat hij morgen geleverd gat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackyr
Ik heb net via de chat contact gehad. Mijn bestelling wordt deze week niet meer verzonden. Daarom de bestelling maar geannuleerd en bij Belsimpel besteld (gezien zij wel voorraad hebben). Scheelde ook weer een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
jackyr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:00:
Ik heb net via de chat contact gehad. Mijn bestelling wordt deze week niet meer verzonden. Daarom de bestelling maar geannuleerd en bij Belsimpel besteld (gezien zij wel voorraad hebben). Scheelde ook weer een tientje.
Belsimpel liegt keihard dat ze dingen op voorraad hebben. Ben benieuwd of je m wél opgestuurd krijgt.

Ik kijk al de hele dag tegen dezelfde melding aan
(De bestelling wacht op levering van één of meerdere peoducten van onze leveranciers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackyr
BrbZrk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Belsimpel liegt keihard dat ze dingen op voorraad hebben. Ben benieuwd of je m wél opgestuurd krijgt.

Ik kijk al de hele dag tegen dezelfde melding aan
(De bestelling wacht op levering van één of meerdere peoducten van onze leveranciers)
Zojuist de verzendbevestiging van Belsimpel gekregen 😉. Bezorging morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouwer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-01 22:02
Op donderdag 06-06 melding gekregen van Sony bestelling is verzonden.
Van DHL de melding gekregen:
Verwacht bezorgmoment
Vrijdag 7 juni
Tussen 17.30 - 21.30 uur
En rond 16:30 werd het afgeleverd met de hoofdtelefoon WH1000XM5 er bij.
Niks meer achteraf de hoofdtelefoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
sjouwer schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:21:
Op donderdag 06-06 melding gekregen van Sony bestelling is verzonden.
Van DHL de melding gekregen:
Verwacht bezorgmoment
Vrijdag 7 juni
Tussen 17.30 - 21.30 uur
En rond 16:30 werd het afgeleverd met de hoofdtelefoon WH1000XM5 er bij.
Niks meer achteraf de hoofdtelefoon bestellen.
Had je bij Sony zelf gekocht?
Via belsimpel heb ik de "usual" actie. Na een maand pas aanmelden voor de actie en je mag blij zijn als je m eind augustus thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Zijn er al mensen met ervaringen

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouwer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-01 22:02
BrbZrk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Had je bij Sony zelf gekocht?
Via belsimpel heb ik de "usual" actie. Na een maand pas aanmelden voor de actie en je mag blij zijn als je m eind augustus thuis hebt.
Ja rechtstreeks bij Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
Zojuist mijn Xperia 1 VI besteld via Belsimpel. Ik wilde in eerste instantie via Sony zelf bestellen maar kreeg geen optie voor iDeal. Bezorgdatum op de Belsimpel site staat morgen maar ik vind het apart dat Sony zelf pas zou kunnen verzenden vanaf 12 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
recyclebin schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:59:
Zojuist mijn Xperia 1 VI besteld via Belsimpel. Ik wilde in eerste instantie via Sony zelf bestellen maar kreeg geen optie voor iDeal. Bezorgdatum op de Belsimpel site staat morgen maar ik vind het apart dat Sony zelf pas zou kunnen verzenden vanaf 12 juni.
Ze hebben een hele lading bezorgd naar derden. En op hun eigen site zijn ze uitverkocht....(Misschien hadden ze zelf minder?)

Nu wachten ze zelf op de lading vanuit china 🙂

Is toch niks raars aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
BrbZrk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Ze hebben een hele lading bezorgd naar derden. En op hun eigen site zijn ze uitverkocht....(Misschien hadden ze zelf minder?)

Nu wachten ze zelf op de lading vanuit china 🙂

Is toch niks raars aan?
Haha ja het is meer dat ik had verwacht dat ze nog wat vooraad voor hunzelf achter de hand zouden hebben maar het toestel verkoopt in ieder geval goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
sten123 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:56:
Zijn er al mensen met ervaringen
Heb m net binnen. Zal morgen wat schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Nu online
Top!
Ik zit momenteel met een Iphone 14 Pro die van alles mankeert door niet zuinig omgaan, en ik zoek een nieuwe telefoon.
Ondanks dat ik bijna altijd Apple heb gehad wil ik wat anders.
Voor mij zijn foto`s/Video`s maken voornamelijk een reden van een goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nog geen first impressions? Damn, verkoop moet dan best tegenvallen vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Nu online
De eerste reviews op Belsimpel zijn wel echt goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r_ketting
Mijn eerste impressie:

Ik kom van de 1V af.

Ik vind het weer even wennen om een breder scherm te hebben. Persoonlijk vind ik de afmetingen van de 1V fijner.

Beeldkwaliteit zelf is zeer goed. Zeker buiten in zonlicht. Scherm is dan heel goed af te lezen
Camera heb ik nog niet gebruikt, alleen een beetje door de opties heen gescrold.

Het grootste pluspunt vind ik echte de accu. Die gaat enorm lang mee. Ik heb hem zaterdagmiddag na het instellen van de lader gehaald op 100%. De telefoon heeft nog 2 keer een half uur in de auto aan de lader gehangen tijdens navigatie met scherm uit en zit nu nog op 86% met een schermtijd van 6 uur en 57 minuten.

Dat haalde mijn 1V bij mijlen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Ik heb ook nog te weinig tijd gehad om er heel goed naar te kijken, maar ook de accu komt bij mij positief over (kom van de 5II). Bij weinig/af en toe gebruik lijkt hij misschien 1 á 2% p/u kwijt te raken? Ik zit nu op 9% verlies in 6u gebruikstijd. Respons is snel, ook ik moet nog even wennen aan het formaat maar dat komt wel goed, door de textuur achterop voelt hij wel prettig in de hand. Heel warm, t.o.v. de 5II, lijkt hij ook niet meer te worden, daar ben ik wel blij om.

Camera doet het voor mij prima (ook nog niet uitgebreid kunnen kijken). Merk wel dat hij, als hij nog in het geheugen zit maar al even niet meer gebruikt, de laatst gebruikte zoom erbij pakt. Was even onhandig toen ie nog op 7.1x stond. Ook even zoeken hoe de nieuwe app werkt t.o.v. degene die ik gewend was.

De stappen in trilsterkte vind ik wel wat grof; het zijn er drie en eigenlijk zit ik liefst nog tussen uit en de laagste.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrbZrk
Het formaat is wel even wennen inderdaad ook al dacht ik in eerste instantie dat het wel mee viel. Maar ja ik hou ook 5 jaar lang 21:9 telefoons vast dus dat zal wel loslopen.

Ik heb dezelfde kleur als vorig jaar gehaald en ook al is de uiterlijk nagenoeg hetzelfde, misschien door de ratio voelt het toch best anders aan.

Ik merkte gelijk aan het scherm op dat te resolutie lager was maar ik ben heel erg visueel ingesteld en kan dingen waarnemen die de meeste mensen niet kunnen. Tijdens gebruik zie je echter geen verschil met een 4k scherm. Ik weet waar ik naar moet kijken en dus merk het verschil soms wel op maar het is zelfs voor mij minimaal en sporadisch.

Het scherm voelt wel beter aan dan de vorige omdat hij de groene waas niet heeft, variabele refresh rate goed werkt, en ook geen rare black crush heeft.
Hij gaat basically gelijk naar 15 frames als je niks doet en zodra je je vinger erop legt schiet het naar 120fps.
En met YouTube en video's zit hij standaard op 60.
Heeft eigenlijk drie modi dus. 15, 60 en 120.

Wél vind ik het jammer dat Cine Alta weg is.
Maar ik moet zeggen dat de "maker modus" in de buurt komt.

Geluid merk je ook duidelijk dat het beter is geworden. Luider en betere kwaliteit en meer opties.

Doordat het scherm iets breder is voelt typen beter aan. Is niet zo krampachtig voor je vingers en ik maak minder typfouten.

De "top down" menu zit beter in elkaar met 16 vakjes. Lekker alles in één blik voor je.

Ik gebruik hem nu sinds zondag avond. Hij kwam met 53% accu. Ik heb alles van mijn vorige telefoon overgezet middels een kabel. Dat proces duurde een kwartiertje en met alles instellen zag ik dat de accu op 47% stond. 😵‍💫 Mind blown.
Ik heb een uur later ongeveer mijn micro sd-kaart erin gestoken met duizenden foto's erop en daar had de google photo app wel even moeite mee om alle thumbnails te maken. De toestel werd warm maar na een half uur of drie kwartier was hij klaar (op achtergrond uiteraard) en na een hele avond spelen met instellingen en inloggen bij mijn apps en accounts stond uiteindelijk de percentage van de accu op iets van 23%. In de nacht heb ik hem opgeladen en vanochtend om 7 uur van de lader gehaald. De hele dag af en toe opgepakt en met de camera's gespeeld Brawl Stars, Critical Ops, Mario Kart, Roblox en Sonic Forces gespeeld...
Internet, Facebook, Youtube, bankieren echt alles...en nu 23:20 staat ie op 47% met 7uur Screen of Time. Ongelofelijk. Volgens de reviewers online heeft het ook de beste accu duur van alle telefoons op de markt. Rare uitzonderingen daar gelaten.

De gameverbetering app werkt in principe hetzelfde met een aantal toevoegingen zoals de frame rate regulator.
Ik heb geen professioneel apparatuur dus ik weet niet precies wat het doet maar ik ga ervan uit dat je toestel daardoor efficiënter te werk gaat bij bepaalde games, waar mogelijk dus. Dus ik hou hem aan.

Tot slot de camera's.

Omdat de View Finder beter laat zien wat de uiteindelijke shot zal worden lijkt het alsof er heel veel verbetering zit in de software van de camera. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe software al op mijn vorige Xperia (1 V) gebruikte.
Dus wennen was het niet voor mij.

Ik vind het wel jammer dat sommige opties zijn verdwenen zoals exposure lock of auto focus lock.
Het ergste: bokeh burst.
Maar de komst van 48 megapixel optie en supermakro zoom maken het goed.

De sensoren zijn inderdaad hetzelfde gebleven als vorig jaar maar ze hebben dit jaar de nodige softwarematige tweaks gedaan. Het blijft een teleurstelling voor mij om geen T sensor te hebben in alle drie de camera's. Maar ja ze moeten volgend jaar ook weer verkopen. Gelukkig is het resultaat van de main camera en de tele camera wél beter. De verwerken is gewoon beter en in sommige gevallen de hdr functie ook.

Wel is het heel fijn om te zien dat we nu continuous zoom hebben op 4K 60fps.
En bijvoorbeeld 4k 120fps met de super macro optie.
Sony van een aantal jaren terug zie ik zo'n optie erin gooien zonder alle poespas eropmheen.
Dan voelt het al gauw als een gimmick aan.
Nu heb ik dat gevoel niet.
Ik zal een aantal fotos uploaden.

De kleur echtheid en consistentie tussen de drie camera's is ook verbeterd. Ik was vooral bang voor de telelens. Begrijp me niet verkeerd hij blijft bagger. Maar je went eraan 😅.
Zolang je studio lichten hebt thuis is het prima voor een portret shot.

Ik vind het nog steeds raar dat ze niet de eye autofocus optie NIET in je blikveld plaatsen aangezien je die snel aan en uit wil toggelen tijdens het maken van fotos.
Vooral omdat de resultaten enorm kunnen verschillen daardoor.

Al met al ben ik wel blij met mijn 1 VI. Als iemand nou mn 1 V wil overnemen zou ik het waarderen 😂.

Als er specifieke vragen zijn hoor ik ze wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLYLrHB8VQxf2FR8o2p3IfQUP4k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BrZ3Jpu3DZl9bGxtRV6xO4a3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGQbRKFixDSRyLop9mGLtTb06QM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJHNOcm61zqZwBeTMy1Rz2Kg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTwEUN0T8S_mKjjGTyFXH3FwYlE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6r9l7D6irqcz501iCOvJmQt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5A3MfTHrTY2CXE3NFDxy6cdb0SM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukfeec07ZobUY92dWzcgk1tA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7M7WUlQvFc6SkFo_Vm5j8jy4aD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoiJHgGNoaOJ21bp0TP8I0Cs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBpVyzguK3ij-XSJ-MzInyVhZkY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h5DogOJN16dd5hSDaXDdk5b.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYCvxZPAC84O6gSw0Wi2thp4f1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOwFTpVUEqIWb6qNVYsM8ATB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQQ5cGOLyb-XSltDrKj4-SlbJZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLNtEopqkDOho8p00wuseaDj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jT-g8jZzjvBL3lEaxryPZsQe5w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8X88iNKWn2YL9Om6HEn55de9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4dG22jCQ1i-8OlpwfPftUvFkjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoD9Z318nlgdFa4ttYwFu0K9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkV5x4bQpTlt9xWTIl4eGzYX-1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLNIqNhGCYTLI5xwKCG0mO02.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWmO6xDnXyZac0EuofO22vlQFoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4Nrvz2vO2O1sF2wPOdLktAC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-uRDv5cf_EldwB3LB0Vl0jGtQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2yaYWQpNQjoDTIh69g4WZsA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXxCCtlgFlfmw1YPJeWwMrxzHqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWKSfx52Lq4tEa6XC7KLnnUt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bf4gZ3Wg1ux273QubS2-s69xko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q1sfWHluX6VwcRuEmH6bSWe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door BrbZrk op 11-06-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Nu online
BrbZrk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:36:
Het formaat is wel even wennen inderdaad ook al dacht ik in eerste instantie dat het wel meer viel. Maar ja ik hou ook 5 jaar lang 21:9 telefoons vast dus dat zal wel loslopen.

Ik heb dezelfde kleur als vorig jaar gehaald en ook al is de uiterlijk nagenoeg hetzelfde, misschien door de radio voelt het toch best anders aan.

Ik merkte gelijk aan het scherm op dat te resolutie lager was maar ik ben heel erg visueel ingesteld en kan dingen waarnemen die de meeste mensen niet kunnen. Tijdens gebruik zie je echter geen verschil met een 4k scherm. Ik weet waar ik naar moet kijken en dus merk het verschil soms wel op maar het is zelfs voor mij minimaal en sporadisch.

Het scherm voelt wel beter aan dan de vorige omdat hij de groene waas niet heeft, variabele refresh rate goed werkt, en ook geen rare black crush heeft.
Hij gaat basically gelijk naar 15 frames als je niks doet en zodra je je vinger erop legt schiet het naar 120fps.
En met YouTube en video's zit hij standaard op 60.
Heeft eigenlijk drie modi dus. 15, 60 en 120.

Wél vind ik het jammer dat Cine Alta weg is.
Maar ik moet zeggen dat de "maker modus" in de buurt komt.

Geluid merk je ook duidelijk dat het beter is geworden. Luider en betere kwaliteit en meer opties.

Doordat het scherm iets breder is voelt typen beter aan. Is niet zo krampachtig voor je vingers en ik maak minder typfouten.

De "top down" menu zit beter in elkaar met 16 vakjes. Lekker alles in één blik voor je.

Ik gebruik hem nu sinds zondag avond. Hij kwam met 53% accu. Ik heb alles van mijn vorige telefoon overgezet middels een kabel. Dat proces duurde een kwartiertje en met alles instellen zag ik dat de accu op 47% stond. 😵‍💫 Mind blown.
Ik heb een uur later ongeveer mijn micro sd-kaart erin gestoken met duizenden foto's erop en daar had de google photo app wel even moeite mee om alle thumbnails te maken. De toestel werkt warm maar naar een half uur of drie kwartier was hij klaar op achtergrond uiteraard en na een hele avond spelen met instellingen en inloggen bij mijn apps en accounts kwam uiteindelijk de percentage accu op iets van 23%. In de nacht heb ik hem opgeladen en vanochtend om 7 uur van de lader gehaald. De hele dag af en toe opgepakt en met de camera's gespeeld Brawl Stars, Critical Ops, Mario Kart, Roblox en Sonic Forces gespeeld...
Geinternet, Facebook, Youtube, bankieren echt alles...en nu 23:20 staat ie op 47% met 7uur Screen of Time. Ongelofelijk. Volgens de reviewers online heeft het ook de beste accu duur van alle telefoons op de markt. Rare uitzonderingen daar gelaten.

De gameverbetering app werkt in principe hetzelfde met een aantal toevoegingen zoals te frame rate regulator.
Ik heb geen professioneel apparatuur dus ik weet niet precies wat het doet maar ik ga ervan uit dat je toestel daardoor efficiënter te werk gaat bij bepaalde games, waar nodig dus. Dus ik hou hem aan.

Tot slot de camera's.

Omdat de View Finder beter laat zien wat de uiteindelijke shot zal worden lijkt het alsof er heel veel verbetering zit in de software van de camera. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe software al op mijn vorige Xperia (1 V) gebruikte.
Dus wennen was het niet voor mij.

Ik vind het wel jammer dat sommige opties zijn verdwenen zoals exposure lock of auto focus lock.
Het ergste: bokeh burst.
Maar de komst van 48 megapixel optie en supermakro zoom maken het goed.

De sensoren zijn inderdaad hetzelfde gebleven als vorig jaar maar ze hebben dit jaar de nodige software matige tweaks gedaan. Het blijft een teleurstelling voor mij om T sensor te hebben in alle drie de camera's. Maar ja ze moeten volgend jaar ook weer verkopen. Gelukkig is het resultaat van de main camera en de tele camera wél beter. De verwerken is gewoon beter en in sommige gevallen de hdr functie.

Wel is het heel fijn om te zien dat we nu continuous zoom hebben op 4K 60fps.
En bijvoorbeeld 4k 120fps met de super macro optie.
Sony van een aantal jaren terug zie ik zo'n optie erin gooien zonder alle poespas eropmheen.
Dan voelt het al gauw als een gimmick aan.
Nu heb ik dat gevoel niet.
Ik zal een aantal fotos proberen te uploaden.

De kleur echtheid en consistentie tussen de drie camera's is ook verbeterd. Ik was vooral bang voor de telelens. Begrijp me niet verkeerd hij blijft bagger. Maar je went eraan 😅.
Zolang je studio lichten hebt thuis is het prima voor een portret shot.

Ik vind het nog steeds raar dat zo niet de eye autofocus
NIET in je blikveld plaatst aangezien je die snel aan en uit wil toggelen tijdens het maken van fotos.

Al met al ben ik wel blij met mijn 1 VI. Als iemand nou mn 1 V wil overnemen zou ik het waarderen 😂.

Als er specifieke vragen zijn hoor ik ze wel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow die fotos die je gemaakt hebt !!!

Ik denk dat ik deze ook ga bestellen deze week. En dan is het einde apple voor mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
AmbroosV schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:23:
Nog geen first impressions? Damn, verkoop moet dan best tegenvallen vermoed ik...
Ik heb hem sinds zondag in gebruik. Na een snelle software, accounts & instellingen transfer van mijn Xperia 1 II nu twee dagen in gebruik.

Mijn eerste indrukken zijn zeer positief. De wat meer klassieke vormfactor voorop; dit scheelt misschien mm's maar het typt gewoon prettiger en houdt prima vast. Ik voel wel dat-ie wat zwaarder is dan de 1 II.
De camera's en software zijn flink verbeterd en dat is te zien aan de foto's. Batterijduur as advertised en scherm helderder dan ooit (hoewel de buiten-in-de-zon test nog moet volgen).

Zal een uitgebreidere review posten op Tweakers na wat langer gebruik.

Het was een flinke smak geld, moet nog wachten op het kunnen claimen van de headset, maar ik heb nu al het idee dat de prijs-waarde verhouding beter dan ooit is en dit wellicht de beste Android telefoon van het moment is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4OMh2l1T2i27n3n8-Enw68qce0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SY9RGLu241nAuJe0h4zLzEAH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Robus op 11-06-2024 23:09 ]

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrbZrk
Alweer de strontvlieg. Hij komt me elke dag bezoeken sorry! 😅 Wou de "oogjes" perse een keer kunnen vastleggen. Gelukt dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09gHue-Iyu_gDx2lywOzOrjwk8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNhZ9lYbHx5bCY9orKIP6iBk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JphTxlKf4pGsMM0m0I_bwrVgKsc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbV0nzzHknjSAoSo7yuFkdod.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4igujbh6v37IxOHuoJaHZJrHX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Arkmsu4t74KODiIsAIzsa6Qv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_xIQrSDw8hC5ETy9gI4_Qz5CeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EenmyWfHCSkCuGrZsuCOphgi.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JigQTfx5W0GfNa7hoRodlHhfaU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zbjh1soNffUwmlTa8N90n04e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzW3xDyZ1Zl26-80WFcsZQOzCAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wf4WYoCgUafmjxfp15QWtIv6.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R70a7YUISWXJwWmShkrvtC32MH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7Hwea77p5yRgnlku1Isw7FL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kMp54nelD2wjW1PR-1MSUonpco=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXF1GXhpgo9FicSG04sDF8ZY.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P9otninu654RDjKLR3lDbx8YP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxyDmIw2zSfXKkBMOrfqdzzW.jpg?f=fotoalbum_large
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(1)
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(2)
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(3)

[ Voor 8% gewijzigd door BrbZrk op 12-06-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Nu online
Is dit met de sony, wauw bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
De eerste softwareupdate rolt al binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
Na een weekje met de Xperia 1VI ben ik echt het meeste te spreken over de batterij.

Dinsdagavond om 20:00 van de lader gehaald en ik zit nu nog op 17%
Met 5 uur 46 minuten SOT

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Sinds de update kan ik geen gebruik maken van de photo pro app en video pro app.

Ik zoek die 2 apps die voor de 1 VI aangepast zijn
(Compatible zijn gemaakt)

Vooral de video pro... Die mis ik toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/725vDqT0XxCVjb-T7svLiz4SnOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGrn4rtb3boltD7UQ6C4qI3v.png?f=fotoalbum_large

Dit is dus precies wat ik wil. Netjes. Alleen een beetje opschieten nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BrbZrk
Mn cover is net binnen. Met een wrist wrap.
Maar niet echt een WRIST wrap. Weet niet wat ik met een ringetje moet. Om mn vinger? Maargoed. Wel leuk. Ga ik niet gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGqVh-qnR3aPAjDOL5GKE816PQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPKJa6NyZgzriegf7m3TqWuU.jpg?f=fotoalbum_large

Update: wat macro fotos toegevoegd
Dit keer niet exclusief close ups. Maar portret stijl afstand gehouden. Kan ook mooie resultaten opleveren.

Plus een videotje:
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(5)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lwebkpjqRAYrmrOmr3CZefsg_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InI6pYebOI4WqT8b1tfDfIcU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fFp1IYrkuB8M8Qmlf-8rdY9Jyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WkOh9x8ywUzjoQCQtt9vC9E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHiomzpR464DwpB9QsUEsWTljTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU0U1ggDmiVYndLsX7CX2eif.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2JMhMpRr7XTnJ9pPpI33Be6CVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrWQ9SgmEW49P5Dko11q9agS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-n5u7Qj5dO9JNUJrE4BOt8siR4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MONfhOCwU8WutnEq7Oj3M3V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfdPRSSbkNniQ2jLG0uUhxesCQA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bqq8h6FWKo8TagqTyYR3iYOf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxPfendsV9x7oKGnId2OKUECoig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYtQ2AUXynRWvwe2BjVMucom.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0U0eflVC3o3NgVSfaG2F-2q4u8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkqwWsMPsxYeewWIinNae0ln.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oddksb5NmPMNEdHsFvxOxdrRlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38AS79A7Z6XkOmjItLiSQ7Rz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJ-88mKSlNTATgT09nV-TVJu3bM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lr8dDmMaFJ9DVoDIoHnbA49o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwXuFKCNeLrVS7H4Tpc6Cai48O0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/052JASgPSzswwOXJWysl7qpW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exllf0kAzNnKmpf9sACrETWzJUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCqDdQAQZ7ihOvTWc4zsdQdy.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EU5iyQ84RtaZ_MlgXZbGd3qHds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpbznA1fsKpnJnknpHfKZEtF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door BrbZrk op 25-06-2024 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:03
Net te laat achter dit toestel gekomen. Redelijk aan de prijs en nu zonder promo van de headset. Komt zo'n promo met regelmaat terug of is dat altijd bij de launch alleen

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Pukson schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:35:
Net te laat achter dit toestel gekomen. Redelijk aan de prijs en nu zonder promo van de headset. Komt zo'n promo met regelmaat terug of is dat altijd bij de launch alleen
Alleen bij de launch. Je kan de 1 V wel vinden voor een zachter prijsje, 2e hands marktplaats ofzo. Maar voor de 1 Vİ zou je er toch aan moeten geloven.

Alleen voor de battery life en macro shots is de Vİ boven de V waard moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:03
BrbZrk schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Alleen bij de launch. Je kan de 1 V wel vinden voor een zachter prijsje, 2e hands marktplaats ofzo. Maar voor de 1 Vİ zou je er toch aan moeten geloven.

Alleen voor de battery life en macro shots is de Vİ boven de V waard moet ik zeggen.
Heb de V al gehad een weekje, de ratio was niet mijn ding. Dus ik ben juist blij naar het wat meer standaard formaat, en de witte uitvoering damn.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Heeft iemand al een goede screenprotector gevonden voor de 1 VI?

Sommige webshops verkopen de 1 V versie voor de VI 🤦🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Nee. Wel tevreden met de Spigen rugged armor case en laat het daar denk ik maar bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackyr
BrbZrk schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:33:
Heeft iemand al een goede screenprotector gevonden voor de 1 VI?

Sommige webshops verkopen de 1 V versie voor de VI 🤦🏻
Yess! Die van Belsimpel is tot nu toe de enige die ik heb gevonden die past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
Ik heb altijd die van Spigen in combinatie met een Spigen Case. Vind ik altijd super werken.

Is te koop bij Amazon :https://www.amazon.nl/dp/B0D3TDNGW1/?coliid=IW82LIIVSFAQL&colid=998SVYLL20QX&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 20:49
Hey hier nieuw in deze topic.
Na een vervelende Motorola ervaring wou ik dicht bij stock blijven dus zat te twijfelen over de Pixel 8 Pro en deze Xperia.
Mijn vrouw bezit de Xperia 5 V dus heb ik die een paar dagen gebruikt en ik was meteen verkocht.
De 1 Vl moest er komen en ohboy wat een toestel, snel, prachtige foto's en een enorme batterij adem.

Ik heb het toestel maar 3 dagen dus veel kan ik er nog niet over vertellen.
1 ding valt mij op, als ik mijn panel naar beneden swipe heb ik allemaal vierkantjes terwijl de de 5V langwerpige en afgeronde Toggle heeft.
Is dit aan te passen? Niet dat echt stoort want er kunnen er ni meer op per bladzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recyclebin
LeStef schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:32:
1 ding valt mij op, als ik mijn panel naar beneden swipe heb ik allemaal vierkantjes terwijl de de 5V langwerpige en afgeronde Toggle heeft.
Is dit aan te passen? Niet dat echt stoort want er kunnen er ni meer op per bladzijde.
Je bedoelt de panel met quick actions voor bijvoorbeeld internet, auto-toggle, do not disturb, etc. aan en uit te zetten? Dat lijkt me volgens mij gewoon een Android dingetje en niet zozeer iets wat vaak geskinned wordt door launchers.

Ben zelf niet zo'n fan van het langwerpige grote witte notifications vlak in die view, maar je doet er uiteindelijk niets aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
recyclebin schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:16:
[...]

Je bedoelt de panel met quick actions voor bijvoorbeeld internet, auto-toggle, do not disturb, etc. aan en uit te zetten? Dat lijkt me volgens mij gewoon een Android dingetje en niet zozeer iets wat vaak geskinned wordt door launchers.

Ben zelf niet zo'n fan van het langwerpige grote witte notifications vlak in die view, maar je doet er uiteindelijk niets aan :+
Dat is het inderdaad, bedankt.
Ik stoor me er niet aan, had ze zo nog niet gezien. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BrbZrk
Ik blijf het fascinerend vinden 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HryXAi2VsyFz3jKuQlfBZN1Cd6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSFE2rnjp1JBFn7SBEJDV3G8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oB_TEHSj97MugTIZWmNZuA0vFrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgta3Rd48d2H8ITJSot0XZu9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4JmKziDEsy4Qs0_V_3R_o32qHc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrAJmcxowUJLoDlAgyrbBX5m.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BovBxYosAThzNwnTuGSCqI3An4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I91mTjnnPOZkYxplKrmw6sfN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m495zt8Jazp6hiOPc3t2Q8MTXGo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixtPJmchS327IojLSWOB852S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq3fjFdF7-RnXmHiJbN6OzBfqFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DobxwxWwjXIFdxq5qMySWZzZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bt_3FELiBgC0RdDgjtk7EIUf9Nk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikjuTROvULzFP4mqhNqFwJbC.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9w-fzlQ_7e2rxlmzvt39Nql6iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5YUY4bi3yp6cyvIKZRkTJuu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9IKX2FVbEesHVJ3BHRcE-1T4Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhAyVEIhrRSKJOJVV1LJQx1m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yC27sJRa21XeDMiejGbjl7rY7uw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XvsTag0PIXLw3kU8M04whFA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc4Qtxxt4XHBl767L_DGYLXFMZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjJ08nVQAQT1cWFOloapipfr.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yOTjAKddAW_P03r5GbAzeMi2Bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnjNc95SjsQJbKiLP7fOirc6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Uit gelekte renders (de betreffende webshop pagina is inmiddels weer verwijderd) van een Xperia 5 VI hoesje blijkt dat het toestel de fysieke camera knop kwijt raakt: https://www.gsmarena.com/...case_leaks-news-63727.php
Wat mij betreft een van de beste features van Sony telefoons, en na het verwijderen van de zoomlens het volgende onderdeel dat verdwijnt uit de Xperia 5 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 23:22
Ik was altijd Sony fan, maar het is misschien beter als ze het laten voor wat het is en zich met andere dingen gaan bezighouden, zoals hun camera, audiotechnologie en televisies.

Wat betreft telefoons lopen ze toch altijd een paar stappen achter op de competitie, maar ze verkopen de toestellen wel voor de hoofdprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
P-Rock schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:23:
Ik was altijd Sony fan, maar het is misschien beter als ze het laten voor wat het is en zich met andere dingen gaan bezighouden, zoals hun camera, audiotechnologie en televisies.

Wat betreft telefoons lopen ze toch altijd een paar stappen achter op de competitie, maar ze verkopen de toestellen wel voor de hoofdprijs.
Hoezo lopen ze achter op de competitie?
De 1Vl is toch een fantastische telefoon met alweer zeer mooie camera's waar Google, Samsung of Apple niet tegenop kunnen ( als je je een beetje verdiept).
Qua hardware hebben ze ook het laatste en snelste.
En waarschijnlijk ook één van de beste batterij adem met dit model.

Er wordt altijd negatief gesproken over de prijs maar een 24 Ultra of de dikste Iphone heeft ook dezelfde prijs en zelfs meer maar daar is het niet negatief. Waarom?
Omdat ze langer ondersteuning krijgen? Laten we eerlijk zijn, na 5 jaar kan een Tensor 3 van Google al helemaal niet meer mee laat staan na 8 jaar. Samsung waarschijnlijk wel maar de meeste Samsung gebruikers die ik ken kopen na 2 jaar een nieuwe Ultra.

Dus begrijp ik niet zo uw redenatie :?

Ik heb zo iets van: misschien kan Google eens goed kijken bij Sony hoe ze een deftige smartphone kunnen maken op gebied van snelheid en batterijduur voor hun Pixels, want ze vragen ook de hoofdprijs met een Soc die voorbijgestreefd wordt door een 4 jaar oude SD8xx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
LeStef schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:08:
[...]
Ik heb zo iets van: misschien kan Google eens goed kijken bij Sony hoe ze een deftige smartphone kunnen maken op gebied van snelheid en batterijduur voor hun Pixels, want ze vragen ook de hoofdprijs met een Soc die voorbijgestreefd wordt door een 4 jaar oude SD8xx.
De Pixels krijgen volgend jaar ook een TSMC SoC ipv een Samsung variant. Dat zal de batterijduur en snelheid zeker goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
LeStef schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Hoezo lopen ze achter op de competitie?
De 1Vl is toch een fantastische telefoon met alweer zeer mooie camera's waar Google, Samsung of Apple niet tegenop kunnen ( als je je een beetje verdiept).
Qua hardware hebben ze ook het laatste en snelste.
En waarschijnlijk ook één van de beste batterij adem met dit model.

Er wordt altijd negatief gesproken over de prijs maar een 24 Ultra of de dikste Iphone heeft ook dezelfde prijs en zelfs meer maar daar is het niet negatief. Waarom?
Omdat ze langer ondersteuning krijgen? Laten we eerlijk zijn, na 5 jaar kan een Tensor 3 van Google al helemaal niet meer mee laat staan na 8 jaar. Samsung waarschijnlijk wel maar de meeste Samsung gebruikers die ik ken kopen na 2 jaar een nieuwe Ultra.

Dus begrijp ik niet zo uw redenatie :?

De telefoon is nog het beste te vergelijken met een Samsung 24 Ultra en vooral intern loopt de Xperia 1 VI achter op Samsung. De bejubelde camera van Sony laat het in verschillende tests op Youtube afweten tegen die van Xiaomi en Vivo. Vooral de macro en telephoto lens zijn daarbij teleurstellend. De S24 Ultra heeft dan weer een 200 mp camera tov de 48 mp van de Xperia. Point & shoot blijft een drama bij Sony.

Sony is een bedrijf dat krampachtig vasthoudt aan het verleden, wetende dat ze door iedereen voorbij gestreefd worden, maar dat hun trouwe fanbase toch wel de hoofdprijs blijft betalen voor hun producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
P-Rock schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:59:
[...]

De telefoon is nog het beste te vergelijken met een Samsung 24 Ultra en vooral intern loopt de Xperia 1 VI achter op Samsung. De bejubelde camera van Sony laat het in verschillende tests op Youtube afweten tegen die van Xiaomi en Vivo. Vooral de macro en telephoto lens zijn daarbij teleurstellend. De S24 Ultra heeft dan weer een 200 mp camera tov de 48 mp van de Xperia. Point & shoot blijft een drama bij Sony.

Sony is een bedrijf dat krampachtig vasthoudt aan het verleden, wetende dat ze door iedereen voorbij gestreefd worden, maar dat hun trouwe fanbase toch wel de hoofdprijs blijft betalen voor hun producten.
Ik blijf het zeggen, Xperia is voor een bepaald publiek die er voor kiezen die te kopen en hun camera's en software komt met kop en schouders boven de rest, je moet je er een beetje in verdiepen.

Wil je een point and shoot, ja dan ben je beter af met een Pixel, Samsung etc... Waar de software alles voor jou doet.
Je mag mij ook vertellen waar de S24 Ultra voor loopt op de 1Vl.
Megapixels zeggen niets hoor.
Qua soc zou ik elke keer opnieuw SD verkiezen boven een Samsung soc.
Niet verkeerd bedoeld maar ik zou echt graag willen weten waar de S24 Ultra "intern" beter zou zijn.
Ps: Heb je zelf een 1Vl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:59:
[...]

Zowel Xiaomi als Vivo gebruiken Sony beeldsensoren. Zelfs Samsung gebruikt Sony sensoren voor de zoom camera's en ultragroothoek camera van de S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
RepareerDroid schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:20:
[...]
Zowel Xiaomi als Vivo gebruiken Sony beeldsensoren. Zelfs Samsung gebruikt Sony sensoren voor de zoom camera's en ultragroothoek camera van de S24 Ultra.
Klopt, dus is het zeer vreemd dat die camera's beter performen dan Sony's flagship. Om de één of andere reden lijkt het alsof Sony altijd de eigen gsm's benadeelt t.o.v. de concurrentie. Of die weten gewoon meer te halen uit de lenzen, kan natuurlijk ook.

Maar goed, als je jezelf aanprijst als de gsm voor fotografen, maar andere toestellen maken betere foto's met Sony lenzen, dan doe je toch iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik blijf er echt bij.
Bij point & shoot is een ander misschien beter ja, waar de software alles voor jou doet.
Dat is net het leuke aan een Xperia, eens je je een beetje verdiept in de materie dan is er geen telefoon opgewassen tegen de Xperia.
Zelfs GSM Arena moest een jaar geleden toegeven dat foto's van de Xperia gewoon superieur waren vergeleken met andere toestellen, je moet je alleen wat in de materie verdiepen.

Ken jij een fototoestel die instant een goede foto maakt zonder eerst aan de settings te prutsen per scenario?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Nieuw systeem update komt net binnen voor de 1VI.
Vernieuwing snelheid gaat nu van 120 naar 30 i.p.v 15, waardoor het toestel toch iets sneller aanvoelt op sommige momenten.

[ Voor 56% gewijzigd door LeStef op 25-07-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
LeStef schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:15:
Nieuw systeem update komt net binnen voor de 1VI.
Vernieuwing snelheid gaat nu van 120 naar 30 i.p.v 15, waardoor het toestel toch iets sneller aanvoelt op sommige momenten.
Dit krijg je als je 5 jaar later ltpo tech implementeert. Je loopt weer achter betreft kennis en ervaring. Samsung heeft 1fps maar reageert toch sneller als je je vinger op het scherm hebt. Bij de 1 VI had ik vaak dat ie niet reageerde zelfs seconden lang.

Nu kijken of het beter is. Heb net de update gehad

En ondertussen nog 2 super macro videos:
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(6)
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(7)

[ Voor 17% gewijzigd door BrbZrk op 26-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
BrbZrk schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Dit krijg je als je 5 jaar later ltpo tech implementeert. Je loopt weer achter betreft kennis en ervaring. Samsung heeft 1fps maar reageert toch sneller als je je vinger op het scherm hebt. Bij de 1 VI had ik vaak dat ie niet reageerde zelfs seconden lang.

Nu kijken of het beter is. Heb net de update gehad

En ondertussen nog 2 super macro videos:
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(6)
YouTube: Sony Xperia 1 VI telemacro(7)
Dat is inderdaad zo.
Ik voelde een kleine latency, op zich zou je denken dat het niet echt storend was, maar ik ergerde mij er toch een beetje aan.
Nu voelt hij wel ok voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 23:00
Na een korte kennismaking met de Google Pixel 8 Pro, die ik door hitte problemen met name met LTE en 5G terug heb moeten sturen, heb ik nu sinds een week de Xperia 1 VI. Wat een fijn toestel is dat zeg! Ik heb dit toestel met name voor de betere batterij duur en audio. Vooral LE audio is voor mij belangrijk omdat mijn gehoorapparaat daar ook mee werkt.

Klopt het dat deze telefoon Volte / VoWifi calling niet ondersteund? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden in de instellingen. Met de Apple, Google en Samsung telefoons is dit namelijk wel in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 28-07-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 23:16
@Mabili VoLTE instellingen zie je steeds vaker niet meer viel mij op (het staat gewoon standard aan dan)

Op de S23 zie ik het niet, op iPhone ervoor ook niet en op mijn oude LG zag je het vroeger wel, maar na paar updates is die instelling ook weg (maar het staat gewoon aan)

Wifi Calling daartegen zou in de telefoon app instellingen moeten staan als er een actieve sim kaart in je telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Mizgala28 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:30:
@Mabili VoLTE instellingen zie je steeds vaker niet meer viel mij op (het staat gewoon standard aan dan)

Op de S23 zie ik het niet, op iPhone ervoor ook niet en op mijn oude LG zag je het vroeger wel, maar na paar updates is die instelling ook weg (maar het staat gewoon aan)

Wifi Calling daartegen zou in de telefoon app instellingen moeten staan als er een actieve sim kaart in je telefoon zit.
Ah oké ik zie inderdaad via
*#*#INFO#*#* VoLTE geregistreerd staan.

Alleen Wifi Calling zie ik echt nergens terug. Niet gewoon in de instellingen ook niet in de telefoon app instellingen. Op de site van Sony hebben ze het over bel accounts ook dat kan ik nergens terug vinden. Ik gebruik een actieve SIM van KPN. Met de Pixel werkte het gewoon allemaal..

Zou iemand voor mij kunnen kijken of hij/zij wel Wifi Calling aan of uit kunnen zetten? Zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Mabili schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Zou iemand voor mij kunnen kijken of hij/zij wel Wifi Calling aan of uit kunnen zetten? Zo ja waar?
Instellingen ->simkaart->provider selecteren->onderin ergens wifi bellen->aan/uit.

Functie was bij 1 III of 1 IV al volgens mij.

[ Voor 37% gewijzigd door BrbZrk op 28-07-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
BrbZrk schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Instellingen ->simkaart->provider selecteren->onderin ergens wifi bellen->aan/uit.

Functie was bij 1 III of 1 IV al volgens mij.
Als ik daar kijk zie ik niks staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0J_05X2yPPc-zJysD02c3XBPGY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dJIqe152W4VkwLwhPCYbW924.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Mabili schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:32:
[...]

Als ik daar kijk zie ik niks staan:
[Afbeelding]
Ik heb de optie Wifi Calling ook niet.
Heb me al zot gezocht |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
Raar, is dit niet wat jullie zoeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eViv3rs5Cw7X77rwdmcamlVue7g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WXvT7LxwbGsCeYjGCxGAM4iA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkX-ERVuCQT5y7Kas4WpmQ3AXPk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KooSYIynPAMnqjRPO1cYQ4Nf.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Ik zie hetzelfde als @BrbZrk (met Odido), hij zit er bij mij wel (en op mijn 5 II was de functie er ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dat zoeken wij inderdaad. Al is de kans nihil dat wij KPN klanten het zullen vinden.. Op het KPN forum wordt er over gesproken. Het lijkt richting kastje naar de muur verhaal te gaan tussen Sony en KPN..

Sony zegt KPN ondersteund geen VoWifi

KPN zegt:

"‘4 jaar geleden heeft Sony er zelf voor gekozen om zich terug te trekken uit de Operator markt, en hun SmartPhones alleen nog te verkopen via online- en distributie-kanalen.

Dit heeft als gevolg dat wij geen test- en vrijgave meer doen van de software op hun toestellen. De klanten zullen dit zelf bij Sony moeten (blijven) aangeven Sony zal dit zelf moeten oplossen. Zodra Sony hierin een andere keuze maakt, kunnen wij weer aan de slag om dingen mogelijk te maken op de Sony toestellen.’

Het klopt dus dat wij geen VoWifi aan kunnen bieden op Sony toestellen, maar dit is niet een keuze vanuit ons!"

https://community.kpn.com...Dxperia%2D1%2Div%2D611381

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 18:02
Uit het Xperia III draadje:
eindgebruiker schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:36:
Aan de ene kant moet de telefoon de provider ondersteunen. Voor iedere provider moet daarvoor de VoLTE/VoWifi-configuratie in de firmware worden gebakken. Aan de andere kant moet de provider ook de telefoon ondersteunen. Sommige providers beperken VoLTE/VoWifi per telefoonmodel, sommige laten in principe alles toe, zelfs als het model niet officieel wordt ondersteund.

Hoe het precies zit is lastig te achterhalen. Vodafone heeft b.v. de 1 II en 5 II stilzwijgend in de lijst met ondersteunde modellen opgenomen. De 1 III en 5 III ondersteunen ze officieel nog niet.

Maar als ik Brotuck goed begrijp kun je VoLTE/VoWifi met de 1 III (en dan waarschijnlijk ook de 5 III) op zowel T-Mobile, KPN als Vodafone gebruiken? Dat zou mooi zijn, want dat weerhield mij nog van aanschaf.
en
w00key schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:58:
Vodafone (& SmartTone) en T-Mobile (& Deutsche Telekom) hebben buitenlandse (dochter)bedrijven die ook veel telefoons testen voor VoLTE/Wifi, KPN blijft daar beetje bij achter. KPN heeft bijvoorbeeld voor de hele Google Nexus / Pixel lijn VoLTE niet aangezet; ja ze zijn niet echt populair hier, maar nee, je moet als Android developer wel 1 hebben om mee te testen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nog steeds niet de wh-1000xm5 binnen van Sony en ook geen verder bericht gehad nadat ze mijn aanvraag goedkeurde. Iemand die hetzelfde had? Zal ik moeten gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
Langer dan 60 dagen? De timeframe totdat je het ontvangen zou moeten hebben is vanaf het moment dat het goedgekeurd 30 tot 60 dagen.

Heb die van mij pas enkele dagen geleden ingediend dus mij zal het nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Zal dan nog wat langer moeten wachten. Vreemd dat het zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Weer een reden om na mijn Xperia 5 III over te stappen naar een Galaxy S24. Sony maakt zich niet echt populair en ik ben bang dat ze uiteindelijk dezelfde kant opgaan als LG, Nokia en HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
Hey all.
Ik baal ook een beetje, want na 3/4 jaar nooit een krasje te hebben gehad, heb ik laatst mijn Xperia 1 II laten vallen in de auto, kwam op een metaal ding van de stoel, glas heeft een kleine breuk bovenin die een beetje doorloopt.

Als het scherm aanstaat, zie je het echter bijna niet, dus dat scheelt.

Maar ik zit te denken om over te gaan naar de Xperia 1 VI

Hebben jullie ervaringen met deze telefoon? Is het een verbetering tov de 1 II?
Ik ben eigenlijk nog best blij met de 1 II, maarja, die breuken is wel jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeStef
James Pond schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:17:
Hey all.
Ik baal ook een beetje, want na 3/4 jaar nooit een krasje te hebben gehad, heb ik laatst mijn Xperia 1 II laten vallen in de auto, kwam op een metaal ding van de stoel, glas heeft een kleine breuk bovenin die een beetje doorloopt.

Altijd wel balen met zo iets.

Ik heb na veel twijfelen de 1Vl gekocht.
Kwam van een Motorola Edge 40 Pro en wou zo dicht mogelijk bij stock blijven dus was ik even gaan shoppen bij Google voor een Pixel 8 Pro.
Foto's waren mooi maar snelheid en verbruik van de Tensor chip is gewoon niet te verantwoorden anno 2024.
Dus heb ik mezelf de 1Vl gekocht, eerlijk gezegd had ik nooit gedacht om zoveel geld neer te tellen voor een toestel maar daar komen we later op terug.

De 1Vl doet gewoon wat hij moet, hij is snel, clean Android, trekt met enige inspanning prachtige foto's en de batterijduur is gewoon fantastisch.
Moest hij zo geen hoge prijs hebben was het een no brainer.

Kritische punten van reviewers en tech- site's:

1- Hoge prijs. Ja hij is duur maar dat zijn bijvoorbeeld de 24 Ultra, Iphone en nog een paar ook. Maar daar hoor je niemand over klagen.
Dat moet ieder voor zich uitmaken, het is ook niet van mijn gewoonte maar kom, men mag zich af en toe eens verwennen.

2- Het is geen point & shoot camera waar de software alles voor jou doet.
Dus vinden velen dit iets negatief.( Onterecht naar mijn mening).
Standaard trekt de 1Vl deftige foto's, als je je even verdiept in de materie trek je foto's waar geen enkele ander toestel zich kan meten, niet Samsung en ook niet Iphone.
We zijn tenslotte tweakers en houden van zelf dingen veranderen en dus zou dit eigenlijk een paradijs moeten zijn en voor enthousiaste fotograven al zeker.

3- Update beleid, 2 maandelijks (ish).
Als ik me niet vergis krijgt hij 3 Android updates ( wordt geleverd met Android 14) en 4 jaar security updates.
Volgens velen is dit veel te weinig en te kort.
Mijn persoonlijke mening is 4 jaar voldoende daarna ben ik toe aan iets nieuw.
Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Een Pixel 8 Pro bijvoorbeeld krijgt 8 OS upgrades, in mijn ogen een beetje belachelijk want tegen de helft van die termijn kan die al bijna niet meer mee gezien de soc nu al ondermaats presteert.
Samsung geeft iets van 6 of 7 jaar maar eerlijk gezegd ken ik weinig high-end Samsung gebruikers die langer doen dan 3 jaar met hun toestel.

Verder is het gewoon een goed toestel, mooi scherm, leesbaar in de zon, toestel wordt niet echt warm zoals de vorige modellen.

Ik kan persoonlijk niets negatiefs vertellen over dit toestel, behalve de prijs.
Maar langs de andere kant is geen enkel toestel het waard om zoveel neer te tellen, maar het is tegenwoordig wat het is.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• recyclebin
Ik sluit me aan bij de punten van LeStef.

Een aanvulling die ik wil maken:

Ik kom af van een OnePlus 7, dus ik was de in-screen fingerprint scanner gewend, evenals de double-tap gesture op de homescreen om het scherm uit te zetten. De fingerprint sensor aan de zijkant is even wennen, maar hij is wel supersnel dus dat zit wel goed. De Xperia Launcher vond ik iets te kaal en heeft geen support voor die double-tap gesture.

Ik ben geswitched naar de betaalde Nova Premium launcher. Die is uiteindelijk ook beter customizable zonder dat het bloatware is zoals OneUI en het verbruikt eigenlijk evenveel batterij als de Xperia launcher (= nihil). Maar belangrijker is die double-tap to sleep gesture.

Dat was die 6 euro voor mij meer dan waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
Hey all.

@James Pond Zie mijn eerdere post in deze draad. Ik kom van de Xperia 1II en nu sinds 1,5 maand de Xperia 1 VI. Ik alle opzichten een verbetering voor mij. Enige minpuntjes tot nu toe zijn een was grotere stof verzameling op de randen van het scherm en onbedoeld inschakelen van de telefoon als deze in mijn broekzak zit. Heeft misschien beide meer te maken met de Spigen cover die ik er bij heb gekocht dan de Xperia zelf (de cover laat meer ruimte voor de aan/uitknop dan de vorige cover). Verder vooral en alleen maar fijne voordelen!

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Thanks all! Ik heb hem maar besteld, inclusief een Spigen Armor Case (hopelijk degelijk) en een Spigen Tempered Glass setje. Wat voor cases hebben jullie?

Ik ga het zien, ik ben nog wel tevreden met de Xperia 1 II, maar de batterij gaat zeker snel op (vooral met games zoals Marvel Snap of poker). Daarnaast is die barst gewoon balen. Heb nu op de 1 II ook de Nova Launcher trouwens. Al sinds jaar en dag :)

Vandaag de VI binnen *O*
Ik houdt jullie up to date!

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 02-08-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recyclebin
Ik heb een generic all black TPU hoesje voor mijn Xperia en ik ben er eigenlijk niet zo tevreden over.
Ja ik gets the job done maar wil eigenlijk een hard plastic cover en het liefst met een textuurtje aan de achterkant. Er is alleen die van Sony zelf maar die vind ik te bulky en die integrated stand wil ik absoluut niet.
De tempered glass protector die erop ligt ben ik wel tevreden over :)

[ Voor 9% gewijzigd door recyclebin op 02-08-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb zo een goedkope zwart TPU hoesje van smartphone hoesjes ofzo.
Het doet wat moet.
Screenprotector gebruik ik eigenlijk nooit. Hopelijk krijg ik hier nooit spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
LeStef schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:26:
Ik heb zo een goedkope zwart TPU hoesje van smartphone hoesjes ofzo.
Het doet wat moet.
Screenprotector gebruik ik eigenlijk nooit. Hopelijk krijg ik hier nooit spijt van.
Ja die had ik dus ook nooit op mijn Xperia 1 II zitten, 4 jaar lang nooit een krasje, en dan valt die in de auto uit je zak op een metalen object, krats, breukje bovenin het scherm wat doorloopt met een paar lijnen.

Is verder niet te zien als je echt iets aan het doen bent wat niet statisch is (dus websites lezen ofzo)
Als je een filmpje op YT kijkt zie je het niet.

Maar wel zuur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BrbZrk
Hier nog wat macro fotos van vandaag. Het was lekker zonnig dus ze kwamen er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4xmJSJrkH_CxZq5WGWgpQnM-IY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByuPKidsKTobMlIcmStbuHIE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KiCDo-40wKiK9sqNNCjSsgmCok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/af5vRzJ3LFnsEFhnk1Xe9qnJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zZSpWspRW2NMrx2aTYH-5pTEOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8xCRJfWwMVdFwqyymdbGi1F.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDH1pIUp82p5Yqip-wKEoBXUfRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKg9LwxjcsHMaVVO5eUaHLoV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fA0K4tlZfrQChyxYKMUg2DRkXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae3B0SfGy8iWISyzktQaMnad.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAOe-Yo9lwVKpUJI-8hlZA761s4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yf3NVC0p2Kvmsnvg7X9U1H5T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK1Aic5l5lkRW2guC1vgi6RtqJ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8pU6OmGbxdTGubfco9X4wiq.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI2ulpeCgDTcySiBHM1vXPybNQw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJmAqfIPDozp4DeDpt3CoUnn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ath5vJCLlEP0DcfCcQm0QWmaoDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk9hN2SfrIL2gLgbUYDDKGpK.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dklU4xreYR5A7KzM4beyBmpWDRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLpgngATkopZ0gbvGhkJ4eik.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isNe5DkOLlYRKcW3ds1Q_YTGJr4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ws58v6ReF03MeeyDCbcJmzZ0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
De WH-1000XM5 is zojuist bezorgd. Heel vreemd want je krijgt helemaal geen bericht van Sony dat het uberhaupt onderweg is en dat je het op een bepaalde dag en tijd kan verwachten. Het adres lijken ze van de factuur af te lezen die je als bewijs heb gegeven.

Hoop dat je een goede relatie heb met je buren of altijd thuis ben. :)
Hey all.

Ik heb hem gekocht als overstap van de XZ 1. Ik ben heel tevreden met de 1 VI tot nu toe. Scherm lijkt sneller te krassen dan die van de XZ 1 dus maar gauw een glaasje op gedaan van sprigen (voodat er zichtbare krassen op komen). Dat heb ik nooit hoeven doen bij de XZ 1.

[ Voor 15% gewijzigd door Datastream op 09-08-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Bedankt voor de heads up, wie bezorgde het? Dan kan ik die een beetje extra in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@Datastream moderne versies van Gorilla Glass zijn weer nét wat zachter voor krassen om minder snel te barsten. De generaties die heel krasvast waren hadden de neiging om soms zelfs spontaan te barsten dus daar zijn ze mee moeten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Huub17 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:38:
Bedankt voor de heads up, wie bezorgde het? Dan kan ik die een beetje extra in de gaten houden
Fedex.
AmbroosV schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:49:
@Datastream moderne versies van Gorilla Glass zijn weer nét wat zachter voor krassen om minder snel te barsten. De generaties die heel krasvast waren hadden de neiging om soms zelfs spontaan te barsten dus daar zijn ze mee moeten stoppen.
Oh dat wist ik niet. Dat verklaart het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Ik heb nu in mijn mail wel een track en trace, inderdaad ook Fedex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
De vingerafdruk unlock werkt bij mij niet meer?

Wel bij andere apps die het gebruiken, maar niet bij het unlocken van de telefoon.
Hij blijft mij vragen om het patroon te tekenen?

Ik heb al geprobeerd om de vingerafdruk te verwijderen en opnieuw in te stellen maar ik krijg helemaal de optie niet om hem te unlocken met vingerafdruk?

Xperia 1 VI

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@James Pond helaas een bekend probleem met elke Xperia sinds de 1 II, de vingerafdruksensor geeft het dikwijls op na 1-2 jaar. Een paar maanden is wel echt heel snel. Als de stappen in dit artikel niet werken (reboot / trust agent / alle fingerprints wegdoen in fingerprint manager) dan zit je met het bekende probleem: https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/SX919801

Het is helaas een hardwareprobleem. Omdat de vingerafdruksensor op een bewegende knop zit heeft die een flex/ribbon cable met een connector op die langs zij ergens op het moederbord prikt. En helaas komt die gewoon quasi altijd los. Telefoon insturen voor garantie is de enige optie, ze zetten 'm er dan gewoon terug in, maar helaas is het niet echt een blijvende oplossing aangezien ze op termijn allemaal stuk gaan.

Ook wel heel slecht nieuws dat ze nog altijd geen betere oplossing hebben voor dit probleem, en dat je het na een paar maanden al aan de hand hebt op een 1 VI.

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 12-08-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
On another note, de 1 VI staat hier in Zweden sinds vandaag te koop aan een promoprijs, 12.000 Zweedse kroon, ofwel ongeveer €1050, minstens tot het eind van de maand. Waarschijnlijk komt een vergelijkbare promo ook wel naar de rest van Europa.
Pagina: 1 2 3 Laatste