Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Thanks voor dit topic AmbroosV! Doordat mijn 1 III gesneuveld is, ben ik terug naar de 1 I. Oftewel laat de 1 V maar komen in het Kakigroen! (hopelijk komt deze kleur naar NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
@JJM vd E voor zover ik weet is het plan dat de groene alleen rechtstreeks door Sony verkocht gaat worden, al weet ik niet of dat in elk land in Europa het geval gaat zijn. De kleur staat in ieder geval op de Sony-site in NL en BE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52

Honesty

kattenneus!

Is de ondersteuning nog steeds zo kort bij Sony? Ben nog steeds blij met mijn toestel wat nog goed meekan komen maar zonder updates is het toch enger om hem te blijven gebruiken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Honesty schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 05:33:
Is de ondersteuning nog steeds zo kort bij Sony? Ben nog steeds blij met mijn toestel wat nog goed meekan komen maar zonder updates is het toch enger om hem te blijven gebruiken.
Hoewel ik lange support als absoluut pluspunt zie, is korter voor mij niet meteen een dealbreaker (al kan het wel de doorslag geven). Mijn 1 I doet het prima en ik ben niet gehacked, zo ken ik nog veel mensen met toestellen die out of support zijn.

Neemt niet weg dat een verplichting vanuit de EU zeer welkom zou zijn. Sont's track record is een drama op dit gebied.

Maar zit is voor mij dus ook een vraag waar ik graag antwoord op heb voordat ik overweeg te pre-oorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:53

Dennis1812

Amateur prutser

Interessant toestel. Maar ik lees op hele wisselende reviews over de camera's van Sony.
Enerzijds dat ze super zijn. Anderzins dat ze super zijn maar je zelf nog veel moet Tweaken aan de foto's om ze ook echt super te krijgen.

Kunnen jullie daar iets zinnigs over zeggen?

Vooral vakantiekiekjes, foto's van de hond en van de 2 (vaak bewegende) kinderen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Sinds de IV-generatie zijn ze eigenlijk best OK ook zonder tweaken. Het grootste verschil is dat Sony altijd veel meer naar waarheidsgetrouw gaat, terwijl al de concurrentie veel sneller HDR inzet, kleuren feller maakt en wat extra sharpening over je foto gooit. Sony-foto's zien er op het eerste zicht minder flashy uit.

Hier zijn wat full-size samples van mijn Xperia 5 IV. Gewoon auto (of hier en daar P) zonder met settings te prullen. Met de meeste andere telefoons zou je op veel van deze foto's veel sterkere HDR-effecten hebben, want blijkbaar wil niemand nog schaduwen of een verschil tussen donker en licht. Bijvoorbeeld op foto 4 zie je dat de ramen in de achtergrond heel wat blown highlights hebben. Voor mij is dat geen probleem, dat is gewoon hoe het was: binnen eerder donker, buiten erg licht.

Xperia 5 IV
Samples van simpele foto's, zonder edits, van m'n Xperia 5 IV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8TaJwbW4lXsSeOhtw83sIw4pOQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqIKC4Ko8jjA2e1oOyTM1fM2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adh3GCGMGE1_jJ4kuYGOXM7uqis=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ur0P5MRmGtakVnBLmTy3TOwp.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIXQjmSLHLrZGVq2rC-2Pt1L9ec=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8VuKedtYbrKEOEjo0pQx8pt.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d76OSgbm_EESYcfiguw7P5N6vsU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXeIeDdOPhBhLuq7tBuAbi5l.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8zmuHQuNJAu6HAkwfLsRo146zQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jTt0I6ng57gaOOyxJd0qYkn.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8SbadcS9RmtTrR6RvDqU1ur2SY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSxdWlZOlvyear6HkUhFG751.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRXHYYtyl1IZ6phxQzNPdrdfkgI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6seKKIA3VbNhiJR96KQRoQr.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI4u51DEUDbHAOZEeXIMu0OvJkU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXHq17rOs2ECTXEFDWRveNJZ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3x_nqdXjywKO2MlOdFZCr3FvzU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3A7MIJ90fV4YpO1iPVwCzko.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrhMnbUbI5lSQr2edM1qu-ZfB20=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R431GnPWNhyD0SQt8n38xmzC.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

AmbroosV schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:34:
Sinds de IV-generatie zijn ze eigenlijk best OK ook zonder tweaken. Het grootste verschil is dat Sony altijd veel meer naar waarheidsgetrouw gaat, terwijl al de concurrentie veel sneller HDR inzet, kleuren feller maakt en wat extra sharpening over je foto gooit. Sony-foto's zien er op het eerste zicht minder flashy uit.

Hier zijn wat full-size samples van mijn Xperia 5 IV. Gewoon auto (of hier en daar P) zonder met settings te prullen. Met de meeste andere telefoons zou je op veel van deze foto's veel sterkere HDR-effecten hebben, want blijkbaar wil niemand nog schaduwen of een verschil tussen donker en licht. Bijvoorbeeld op foto 4 zie je dat de ramen in de achtergrond heel wat blown highlights hebben. Voor mij is dat geen probleem, dat is gewoon hoe het was: binnen eerder donker, buiten erg licht.

Xperia 5 IV
Samples van simpele foto's, zonder edits, van m'n Xperia 5 IV
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor je uitgebreide reactie.
Mooie foto's overigens! Merendeel ziet er beter uit dan wat mijn Fold 3 produceert.

Blijft toch een erg lastig iets. Telefoons uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Ik zal eind juni / begin juli een nieuw toestel aanschaffen maar ik twijfel nog tussen de 1 IV, de 1 V en de 5 IV.

Waarom de IV en V, simpel, knaken. Maar vooral de afwerking van de V spreekt mij aan met structuur op de zijkanten en achterkant.

Waarom ook de 5 IV? In het verleden heb ik de 5II gehad en dat formaat beviel en is natuurlijk nog goedkoper. Ik besef ook meer en meer dat het absolute toptoestel voor mij niet perse nodig is.

Ik twijfel alleen over de hitte problemen en natuurlijk omdat ik wel ontzettend benieuwd ben naar de nieuwe opzet van de lens van de 1 V.

Tot die tijd blijf ik de reviews in de gaten houden en waarschijnlijk de twijfel tot het laatste moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:52
Als 5III gebruiker kijk enorm uit naar de 5V, ik hoop hierbij ook op de nieuwe mainlens en de telelens zoals deze in de 1IV en 1V zit, zo niet ga ik waarschijnlijk toch voor de 1V.
Ik ben helemaal niet geneigd tot de IV reeks gezien deze als echt heet hoofden bekend staan wat als het goed is allemaal opgelost is in de V reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@soskes ik ben van een 1 III naar 5 IV gegaan. Het kleinere formaat is niet mijn ding blijkt nu, maar verder is het wel een heel nette upgrade. Hitteproblemen zijn er niet echt, de lagere resolutie van de 5 IV is blijkbaar genoeg om daar geen last van te hebben.

De camera op de 1 V ziet er wel sterk uit... Ze gaan stevig vooruit de laatste generaties, de IV-reeks was al een grote upgrade in processing vergeleken met de III-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Ik heb al jaren geen Sony toestel meer gehad (lang geleden een Xperia S en daarna een Xperia Z2 gehad) maar ik moet zeggen dat ik me erg aangetrokken voel tot de Xperia 1 V. Qua design toch wel het mooiste toestel op de markt naar mijn mening.

Ik twijfel alleen of het de prijs waard is, ik maak vrij weinig foto's terwijl dit toch wel de focus is van dit toestel. Aan de andere kant ben ik ook fan van de goede stereo speakers en de 3,5mm jack en dit zijn functies die je anders alleen nog maar bij (imo lelijke) gaming telefoons tegen komt. Ik vind het ook fijn dat er geen notch in het scherm zit, ik heb dit tot nu toe nog kunnen vermijden sinds dit populair is geworden en wil er eigenlijk ook niet aan beginnen :P . Ik heb momenteel een Poco F2 Pro met een pop-up camera.

Afgezien van de prijs valt ook de software support wel een beetje tegen, dit lijkt nog steeds maar 2 jaar android updates te zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 22-05-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57
Ik zeg altijd dat ik de grootste Sony fan ben op aarde, fanboy zelfs.
En ieder jaar verdedigde ik Sony met hun Xperia lijn hoeveel ze ook achter liepen in verschillende aspecten.

Maar dat ze de nieuwe sensor alleen in de hoofdcamera gebruiken en dat dat naast de verholpen hitteproblemen (quallcomm ding) zowat de enige verbetering is ten opzichte van Xperia 1 IV... Zorgt ZELFS BIJ MIJ voor dat ik niet te spreken ben over de 1 V.

De sensor van de zoomlens is ZOOO slecht dat hij praktisch niet bruikbaar is tenzij het midzomer en super zonnig is. Als hij dan niet overhit raakt. En zelfs dán zijn de fotos en videos te wazig.

Toen ze 2 jaar geleden een grotere Samsung sensor gebruikten waren de resultaten beter. Alleen kon die niet 4k 120fps opnemen.

Dit wordt een tussenjaar dat is duidelijk. Ik verkoop mn Xperia 1 IV tóch.. omdat ik genoeg andere telefoons heb.

Ik kan een Xperia, iemand die het nooit heeft gehad, NIET AANRADEN. Probeer het ergens of gebruik maken van de geld terug garantie want de camera KAN (en zal waarschijnlijk) enorm tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:35
Als ik naar verschillende youtube video's kijk dan lijkt iedereen tot nu toe heel positief. De foto's zouden echt goed zijn en de oververhittingsproblemen zijn verholpen.
Ik heb momenteel de 1 II en het verschil is inmiddels groot genoeg om de overstap te maken. Ik snap dat het verschil niet heel groot is met de IV, maar dat zie je met elk merk. Alle fabrikanten bieden elk jaar kleine upgrades.

De youtube videos vind ik nog geen echte reviews omdat de versie die ze gekregen hebben eigenlijk nog preview versies zijn, dus ik wil de echte reviews nog even afwachten.

De enige minpunten die ik kan bedenken zijn:
- zoomlens heeft andere sensor (weet niet of dit een groot nadeel is)
- notificatielamp ontbreekt (dit is wel heel jammer, maar probeer maar een andere telefoon te vinden die het nog wel heeft)
- screen refresh rate is niet variabel. Ik ben bang dat dit negatieve impact heeft op de batterij als je een hoge refresh rate wilt. Dan lockt hij hem op 120 fps.

Voordelen die mij persoonlijk aanspreken
- 3,5 mm jack
- geen holepunch in het scherm
- sd kaart support
- camera button
- Mooi groot scherm met een goede aspectratio
(misschien wel de belangrijkste factor voor mij)
- front facing stereo speakers

Dan nog even de twijfelpuntjes voor mij:
- schermhelderheid - Mijn 1 II heeft geen felle scherm. Dat maakt het lastig om buiten met zonnig weer het scherm te bekijken. Foto's en video's maken vind ik dan al helemaal lastig
- batterijduur - Ik wil een telefoon die het heel lang volhoudt op een lading. De reden waarom ik nu een nieuwe telefoon wil is omdat de batterij van mijn huidige telefoon zodanig slecht is dat ik met moeite een dag doorkom. Jammer, want voor de rest is het een toptoestel. Ik wil met mijn volgend toestel wel weer lekker lang doen.

Hopelijk zullen de reviews veel meer duidelijkheid geven over de telefoon. Ik hoop dat de reviews goed zijn, want 1400 euro is veel geld. En jammer genoeg vind ik de overige telefoons die op de markt zijn allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
De zoom sensor is ZEKER een groot nadeel.
Let niet op die zogenaamde reviews. Die nemen vaak een static shot. In praktijk wil ik ook fotos schieten van bewegende dingen. En dat kan je vergeten

Geen variabele refreshscreen is ook een groot nadeel vooral als je 120hz wil gebruiken voor dagelijkse dingen als surfen, navigeren etc.

...en al HELEMAAL als je een tel wil die lang meegaat. Uit reviews blijkt dat hij t maar 10% langer volhoudt t.o.v. de 1 IV. En die ging bij mij rond de 6-7 uur (screen on time) mee. En dat met 60Hz!! Hoe erg is dat, dat ik daardoor geen high refresh kan gebruiken omdat je de dag door wil komen.

Notificatie licht vind ik jammer maar is symbolisch. Heb begrepen dat android 14 met zo'n functie gaan komen.

Dus opgesomd voor mij 2 punten
De camera's,
Screen hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ik snap dat het verschil niet heel groot is met de IV, maar dat zie je met elk merk. Alle fabrikanten bieden elk jaar kleine upgrades.
IPhone met zn geweldige video kwaliteit die dit jaar met, volgens geruchten, stacked sensor komt is géén kleine stap.
En ja ze slaan weleens een jaartje over met grote investeringen etc maar ze zijn dan ook koplopers in heel veel categorieen.. Dan is het niet zo erg als bij de Xperia lijkt me.

Samsung idem. Ze lopen zoo voor met veel zaken dat een jaartje met dezelfde sensor doen niet zo opvalt. Helemaal omdat ze dat jaar waarschijnlijk opvullen met software upgrades in de camera departement.

Sony heeft geen super slowmotion, de panorama heeft geen hdr, de slowmotion optie (720p 120fps) stamt van 2013. De portrait mode?? Bagger kwaliteit zonder hdr weer.
Geen time lapse. Video zonder goede hdr, in de donker niet bruikbaar. Continious zoom? Laat me niet lachen. Heb je de transitie gezien van main naar zoom lens?

En nogmaal de zoom lens kan ECHT niet in 2023

Geen variabele refresh vergeef ik ze nog een jaar extra omdat het 4k panelen zijn. Wellicht heeft het ook daarmee te maken.

Hieronder komen voorbeelden van een aantal punten voorbij die ik noemde:
YouTube: (CC字幕) Sony Xperia 1V 發佈直擊!比得過市場主流 Samsung Galaxy S23 Ultra?

YouTube: Sony Xperia 1 V vs Samsung Galaxy S23 Plus Camera Comparison

[ Voor 11% gewijzigd door BrbZrk op 23-05-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De resultaten van de 1 V vallen me inderdaad behoorlijk tegen, zeker bij minder licht. De kleuren zijn voor mij superieur maar er wordt fors ingeleverd op scherpte en highlights zodra de omstandigheden minder dan ideaal zijn.

Dan maar zien of de Xiaomi 13 Ultra ooit naar Europa komt, of toch een S23 Ultra :| De camera is toch belangrijker voor me dan de form factor, die vind ik namelijk wel ideaal bij de Xperia 1 lijn. Maar dan toch die oververzadigde kleuren die ik echt niet nodig vind.... lastig jaar weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 23-05-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Bundin schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:07:
De resultaten van de 1 V vallen me inderdaad behoorlijk tegen, zeker bij minder licht. De kleuren zijn voor mij superieur maar er wordt fors ingeleverd op scherpte en highlights zodra de omstandigheden minder dan ideaal zijn.

Dan maar zien of de Xiaomi 13 Ultra ooit naar Europa komt, of toch een S23 Ultra :| De camera is toch belangrijker voor me dan de form factor, die vind ik namelijk wel ideaal bij de Xperia 1 lijn. Maar dan toch die oververzadigde kleuren die ik echt niet nodig vind.... lastig jaar weer.
Het is eigenlijk ook gewoon traditie ondertussen dat Sony met goede hardware komt maar qua camera software (de auto mode iig) gewoon altijd achterloopt bij de grotere smartphone fabrikanten. Het is al jaren zo dat andere merken met dezelfde, nota-bene Sony, hardware gewoon betere point & shoot resultaten behalen.

Dit is voor mijn gebruik nog niet eens zo'n heel erg groot probleem, camera kwaliteit is voor mij niet de focus maar zeker wanneer de toestellen ook nog duurder zijn dan alle andere concurrenten mag je wel verwachten dat de foto's in de auto stand minimaal even goed zijn waarbij je met de handmatige opties nog een niveau hoger kan gaan. Het is dus teleurstellend dat Sony hier nog steeds achterloopt.

Wat ik een nog groter gemis vind is dat de software support (maar 2 jaar OS updates) echt onder de maat is voor een toestel van €1399. Hier mag je toch wel meer van verwachten ook, zoals Samsung dit tegenwoordig wel goed doet.

Ik vind het heel jammer dat Sony dit soort steken laat vallen. Ondanks dat ik het design erg mooi vind en de stereo speakers en 3,5mm jack kan waarderen voelt het toch alsof je voor €1399 eigenlijk gewoon een toestel zonder compromissen mag verwachten waardoor ik nog steeds twijfel of ik het er wel voor over heb. :/

De Xiaomi 13 Ultra is overigens verschenen in Nederland: uitvoering: Xiaomi 13 Ultra, 12GB ram, 512GB opslag Zwart voor minder dan de Sony Xperia 1 V met dubbel de opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Je kunt de telefoon vanaf nu bestellen bij mobiel.nl en Belsimpel.
Dat zijn nog niet veel winkels. De prijs is 1399 euro. Met abbo gaan daar ongeveer 200 euro vanaf.
De pre-order actie geldt tot 2 juli.

Ik moet nog even goed nadenken of ik deze telefoon ga halen. Het is nog steeds een leuke telefoon maar er zit wel een flink prijskaartje aan. Voor dat geld kun je ook veel andere leuke telefoons halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:28
Levertijd: 5 weken.

De pre-order actie met de WH-1000XM5 maakt m financieel iets interssanter. Verkoop die voor 300,- ongeveer en de netto prijs komt op ~1100. Nog steeds fors overigens.

Ben zelf ook aan het wikken en wegen. Belangrijkste alternatief die ik op dit moment op mijn lijstje heb staan is de Pixel 7 Pro, die ook weer met z'n eigen, bekende, plus- en minpunten komt.

Iphone is niet mijn ecosysteem. Samsung is ook niet mijn ding, zeker als ik bijvoorbeeld dit nieuws mee weeg (zodra de telefoon gaat beslissen wat er op mijn foto's moet komen is het wel een no-go, zelfs al is het alleen de maan). Kom nu van Oneplus, de richting die zij op gaan met hun schil bevalt me totaal niet...

Mogelijk komt er nog wat anders uit komende weken...lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Ben zelf nog heel even aan het twijfelen (lees: ik moet het voor mijzelf nog even verantwoorden) of ik de Xperia 1V koop. Ben nog in het bezit van de Xperia 1ii en die werkt an sich nog prima, maar de 1V is wel weer een waarvan ik denk "this checks all the boxes". Enige minpuntje, afgezien van de prijs, is dat er schijnbaar geen notification LED meer op zit. Beetje vreemd en jammer, enkele jaren terug had ik het echt nog als een no-go gezien, tegenwoordig is het gebruik van mijn telefoon (en de opties met always-on OLED) dusdanig dat ik dat wel overleef.

En tsja, ik redeneer zo: 1399 is de basisprijs. Wanneer ik "verleng" bij mn provider verandert daar eigenlijk niets, maar betaal je ineens 1197 euro. Headset verkoop ik wel weer voor zeg 250+ euro, de oude Xperia 1ii kan ik ook wel weer verkopen voor een paar honderd euro (heeft afgelopen jaar nog een compleet nieuw scherm gekregen) en onder de streep kost t dan zeg 600-700 euro. Nog altijd flink wat geld, maar klinkt al veel minder erg.

Alternatieven zijn er genoeg, maar zelden zie ik een telefoon die mij echt overtuigd. Zeker nu Sony een van de weinigen is die nog een 3.5mm headphone jack meelevert, SD kaart ondersteuning en een dedicated cameraknop... tsja, succes met een andere goede optie te vinden. Daarbij ben ik wel enigszins "fan" van de styling van de Sony telefoons en ook de manier waarop/processing van de foto's (en alle manual controls). Men zegt wel vaker "de beste camera is diegene die je bij je hebt", maar sinds ik de 1ii heb laat ik zelfs op vakantie vaak mn Canon DSLR links liggen (toch weer met dat tasje slepen, accu's opgeladen houden etc.). De camera lijkt bij de 1V ook weer goede stappen gemaakt te hebben en ik was met die in de 1ii al zeer tevreden, dus ben benieuwd.
En owja... de 1V is EINDELIJK weer een highend Sony phone die in Nederland in het wit/zilver te koop is. De 1ii was dat niet, dus heb toen maar de zwarte variant genomen, maar heb eerlijk gezegd een hekel aan een dergelijke kleur bij telefoons. Sindsdien ook de eerste keer dat ik een hoesje/bumper om mn telefoon heb.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ik zag net dat de Galaxy S23 €800 euro kost op pricewatch en dacht bij mezelf... "Bijna het dubbele van dat... Wil je de 1 V ÉCHT zo graag? ... Toen maar gestopt met de deals te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Moi_in_actie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:02:
Ben zelf nog heel even aan het twijfelen (lees: ik moet het voor mijzelf nog even verantwoorden) of ik de Xperia 1V koop. Ben nog in het bezit van de Xperia 1ii en die werkt an sich nog prima, maar de 1V is wel weer een waarvan ik denk "this checks all the boxes". Enige minpuntje, afgezien van de prijs, is dat er schijnbaar geen notification LED meer op zit. Beetje vreemd en jammer, enkele jaren terug had ik het echt nog als een no-go gezien, tegenwoordig is het gebruik van mijn telefoon (en de opties met always-on OLED) dusdanig dat ik dat wel overleef.

En tsja, ik redeneer zo: 1399 is de basisprijs. Wanneer ik "verleng" bij mn provider verandert daar eigenlijk niets, maar betaal je ineens 1197 euro. Headset verkoop ik wel weer voor zeg 250+ euro, de oude Xperia 1ii kan ik ook wel weer verkopen voor een paar honderd euro (heeft afgelopen jaar nog een compleet nieuw scherm gekregen) en onder de streep kost t dan zeg 600-700 euro. Nog altijd flink wat geld, maar klinkt al veel minder erg.

Alternatieven zijn er genoeg, maar zelden zie ik een telefoon die mij echt overtuigd. Zeker nu Sony een van de weinigen is die nog een 3.5mm headphone jack meelevert, SD kaart ondersteuning en een dedicated cameraknop... tsja, succes met een andere goede optie te vinden. Daarbij ben ik wel enigszins "fan" van de styling van de Sony telefoons en ook de manier waarop/processing van de foto's (en alle manual controls). Men zegt wel vaker "de beste camera is diegene die je bij je hebt", maar sinds ik de 1ii heb laat ik zelfs op vakantie vaak mn Canon DSLR links liggen (toch weer met dat tasje slepen, accu's opgeladen houden etc.). De camera lijkt bij de 1V ook weer goede stappen gemaakt te hebben en ik was met die in de 1ii al zeer tevreden, dus ben benieuwd.
En owja... de 1V is EINDELIJK weer een highend Sony phone die in Nederland in het wit/zilver te koop is. De 1ii was dat niet, dus heb toen maar de zwarte variant genomen, maar heb eerlijk gezegd een hekel aan een dergelijke kleur bij telefoons. Sindsdien ook de eerste keer dat ik een hoesje/bumper om mn telefoon heb.
Wellicht is het de moeite waard om te wachten op de Xperia 5 V? Zal 90% van de Xperia 1 V hebben en iets goedkoper. Je telefoon houdt het echt nog wel vol tot dan ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Deathchant schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:33:
[...]

Wellicht is het de moeite waard om te wachten op de Xperia 5 V? Zal 90% van de Xperia 1 V hebben en iets goedkoper. Je telefoon houdt het echt nog wel vol tot dan ;)
Zou zeker kunnen wachten, maar tot op heden was er met de 5-serie (tov de 1-serie) altijd wel iets wat het net niet is. Ofwel het scherm is minder (resolutie, refreshrate etc), of de camera-setup is net wat anders of er geldt geen actie op (headphone), of de prijs ligt zo dicht op de 1-serie dat het nauwelijk uitmaakt.

Alles omtrent een aankomende 5V zijn nu nog geruchten en tenzij hij heel snel uitkomt (lees: voordat de pre-order deal met de headset van de 1V eindigd) is het dus gokken. Wordt het echt exact dezelfde telefoon, alleen een maatje kleiner? En hoe wordt de "netto" prijs (prijs minus verkoop eventuele headset)? En dan ook de vraag in welke kleuren hij beschikbaar komt, dat wil ook nog wel eens afwijken. En noem me gek, maar ik heb gewoon wat met witte/zilveren telefoons :P
Qua afmetingen maakt het mij trouwens niets uit, kleinere telefoon past wat makkelijker in bepaalde broekzakken (heb 1 of 2 broeken waar de 1ii maar net past, maar vrijwel een non-issue), grotere scherm is dan weer fijner met video's kijken etc.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De afweging waar ik nu mee bezig ben:

+ form factor: lang en smal bevalt me, maar nog belangrijker is dat deze een stuk minder weegt dan andere toestellen die ik overweeg.

+/- scherm: topscherm, niks op af te dingen, behalve de niet variabele refresh rate. Waarom kan dat niet?

+/- camera: vrij goed, maar niet zo goed als ik had gehoopt, vooral met minder licht. De kleuren zijn realistisch en daarmee top, maar ik ben ook nog eens meer een auto shooter dan iemand die echt los gaat met de settings. Na witbalans correctie houdt het wel op.

- prijs: het ding is behoorlijk duur. De koptelefoon is leuk, maar ik heb de Mk3 nog die ik bij mijn Xperia 1 kreeg. Verkopen is theoretisch leuk, maar er zullen er genoeg op MP/V&A verschijnen na levering.

Ik vrees dat het toch een S23 ultra gaat worden, ondanks dat ik dat ding groot en lomp vind. De Xiaomi 13 ultra is niet in europa uit, zou ook nog een contender kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Bundin schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:01:
De Xiaomi 13 ultra is niet in europa uit, zou ook nog een contender kunnen zijn.
Belsimpel heeft deze inmiddels wel op hun site staan voor 1299,- (levertijd 5-7 werkdagen staat er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:52

+/- camera: vrij goed, maar niet zo goed als ik had gehoopt, vooral met minder licht. De kleuren zijn realistisch en daarmee top, maar ik ben ook nog eens meer een auto shooter dan iemand die echt los gaat met de settings. Na witbalans correctie houdt het wel op.
De main cam is juist behoorlijk goed met minder licht, de overige lenzen scoren daar weer wat slechter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style

+ form factor: lang en smal bevalt me, maar nog belangrijker is dat deze een stuk minder weegt dan andere toestellen die ik overweeg.

+/- scherm: topscherm, niks op af te dingen, behalve de niet variabele refresh rate. Waarom kan dat niet?

- prijs: het ding is behoorlijk duur. De koptelefoon is leuk, maar ik heb de Mk3 nog die ik bij mijn Xperia 1 kreeg. Verkopen is theoretisch leuk, maar er zullen er genoeg op MP/V&A verschijnen na levering.

Ik vrees dat het toch een S23 ultra gaat worden, ondanks dat ik dat ding groot en lomp vind. De Xiaomi 13 ultra is niet in europa uit, zou ook nog een contender kunnen zijn.
Jouw afwegingen komen in de buurt van mijn afwegingen.
Ik ben behalve de S23 Ultra ook de Z Fold 4 aan het overwegen. Deze is wel iets duurder maar je krijgt nu 200 euro terug van Samsung en daarmee dus goedkoper dan de Sony. De Fold 4 is dichtgeklapt lekker smal (en zelfs iets kleiner dan de Sony) en als je hem uitvouwt heb je een lekker groot scherm voor al je mediadoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
KoekjevanLU schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Belsimpel heeft deze inmiddels wel op hun site staan voor 1299,- (levertijd 5-7 werkdagen staat er)
Verrek, das interessant. Dan wordt het een afweging tussen de 1 V, die Xiaomi en de S23U, met als vergelijkingspunten de zaken uit mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik dacht dat vanaf 1 juni de pre-order open ging in Europa ? Sony webshop nog steeds niet te bestellen ... Belsimpel, levertijd 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Sony verwijst je door naar belsimpel.nl en mobiel.nl. Daar kun je hem pre-orderen.
Het viel mij op dat de laatste keer dat ik keek alleen mobiel.nl meldde wat de preorder actie was (gratis headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
avec_style schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:26:
Sony verwijst je door naar belsimpel.nl en mobiel.nl. Daar kun je hem pre-orderen.
Het viel mij op dat de laatste keer dat ik keek alleen mobiel.nl meldde wat de preorder actie was (gratis headset)
Bij belsimpel is dit inmiddels ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
YouTube: Camera Overheating? Has Sony Fixed the XPERIA 1 V? Video Torture Tes...

Ziet er indrukwekkend uit voor de Sony. (natuurlijk zegt dit niet alles maar het lijkt er op dat de telefoon niet meer zo snel oververhit raakt als de vorige generatie. Dat is alvast mooi meegenomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Inmiddels ook verkrijgbaar via coolblue (doorgelinkt via Sony) . Zij noemen n verwachte datum van 2-7, das al iets preciezer. Ook hier geldt de preorder actie, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
https://www.onestop-digital.com/ verkoopt (hongkong model?) Met 512GB voor ongeveer 1300€ incl verzenden. Heb je m binnen een week thuis.

Ziet iemand anders dat ook zitten of ben ik nou gek 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Je bent niet gek. Heb alleen geen idee of het een betrouwbare partij is. Daarnaast vraag ik mij af wat dit betekent voor je garantie als je telefoon stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
In België te pre-orderen bij Krëfel (ook via Sony doorgelinkt). Daar wordt een verwachte datum van 26-6 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Moi_in_actie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:02:

Ik twijfel ook enorm om over te gaan vanaf mijn 1II. De security ondersteuning is al een jaar weg, dus ik weet niet hoe lang dat nog houdbaar is.
Mijn 1II loopt alleen relatief snel leeg, maar dat is door de degradatie van de batterij ( en een 4K scherm).

En ik kan er ook niet uitkomen welke kleur. Ze lijken me alledrie mooi. Ik neig naar groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik heb er 1tje besteld. Dit gaat mijn 1e high-end android toestel ooit worden, en de 1e android toestel die ik full-time ga gebruiken. Ik heb alleen maar iOS gebruikt sinds de iPhone 4. Ik heb wel Android toestellen gebruikt en zelfs apps voor gemaakt, maar dit zijn allemaal mid-range toestellen geweest.

Ik ben benieuwd! Hopelijk ga ik geen onaangename verassingen krijgen, komende vanaf een iPhone 13 Pro.

Ik wil van Apple af omdat ik het zat ben om "vast" te zitten in hun vendor lock-in. Ik heb een hekel aan Samsung (ik mag Samsung gewoon niet) dus ik zocht naar een ander high-end toestel van... niet-Samsung en liever ook geen china merken.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 17-06-2023 11:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Veel plezier ermee.
Als je liever geen Apple of Samsung wilt blijven er inderdaad maar weinig merken over.
Gelukkig biedt Sony wel goede degelijke phones aan met mooie features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Heb r ook een besteld (1 V, groen). Belsimpel geeft inmiddels in de bestelling aan dat ie 27-6 bij heb binnen komt en in principe dezelfde dag verstuurd wordt.

Met de preorder actie vind ik m net binnen dr prijs om r voor te gaan. Eens zien of sony, na er een heel aantal jaren van weggeweest te zijn, nog weer bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Besteld, na lang twijfelen. Uiteindelijk voor deze gegaan boven een s23 ultra vanwege formaat, gewicht en de neutrale kleur van foto's.

De twijfel kwam vooral doordat ik toch regelmatig ff snel een foto wil nemen, zonder gedoe. Dat is een zwak punt, helaas. Ook de niet variabele refresh rate is een nadeel. Maargoed, als de batterij het volhoudt is dat acceptabel.

In groen, bij belsimpel, met verlenging van abo genoeg korting op de aanschaf (in 1x betaald, geen zin in wat effectief een krediet is). Wat ik met de koptelefoon doe moet ik maar ff zien, heb de M3 nog die bij de originele Xperia 1 kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Ik laat deze link even hier.....

https://www.theinsidersne...16/sonysonyxperia2307.htm

Je kan je op deze website opgeven om de telefoon met korting te kopen (tot wel 40% korting) in ruil voor het schrijven van reviews. (inschrijving betekent niet dat je ook gekozen wordt om mee te doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ik heb mn Xperia 1 IV verkocht en gister een 1 V besteld met een abbo bij Belsimpel.nl

Woensdag zouden we het binnen moeten hebben maar vraag me af of het uit maakt of je een abbo erbij neemt of niet.

Heb maar een abbotje erbij gedaan was voordeliger dan een losse toestel.

Update: de bestelpagina van Belsimpel geeft nu aan dat ie morgen verstuurd wordt en ik de toestel zaterdag binnen heb. Ben benieuwd of het klopt.
Heb ik iig tijd op alles rustig over te zetten in het weekend

[ Voor 27% gewijzigd door BrbZrk op 22-06-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 14:54
Belsimpel voorradig nu de Xperia 1 V! Vandaag versturen morgen binnen dus. Edit.. dus nog niet. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door didado op 23-06-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
Heb de groene 1V net ook besteld. Kon het toch niet laten.
Ook bij Belsimpel, daar staat dat de toestellen vandaag bij ze binnen komen.
Eerst zien dan geloven, maar dan zou ik hem al morgen binnen hebben.

Overigens doen ze dit truukje al jaren zo, dit ging net zo met de IV. Die was ook op "voorraad" en na bestelling duurde het ineens tot de releasedatum

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Lijkt toch wel zo te zijn. In mijn bestelling stond eerst onbekend, toen verzenden op 27 juni en nu staat ie op vandaag verzonden. En ik had m al besteld, dus ik hoef niet getricked te worden om m te kopen.

Maar toch: t is pas definitief als ik n verzendbevestiging heb :) Zou wel nice zijn, heb morgen meer tijd dan door de week om alles in te stellen.

<edit> terwijl ik t typ staat ie weer op "27 juni verzonden" ... Wellicht heb je dan toch gelijk :|

[ Voor 12% gewijzigd door KoekjevanLU op 23-06-2023 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Zoals ik dus al zei is het bericht ineens veranderd naar:

Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 27-06-2023. Als het product binnen is en je hebt alle acties afgerond, dan versturen wij het pakket nog dezelfde dag.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12
avec_style schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:06:
Hopelijk zullen de reviews veel meer duidelijkheid geven over de telefoon. Ik hoop dat de reviews goed zijn, want 1400 euro is veel geld. En jammer genoeg vind ik de overige telefoons die op de markt zijn allemaal net niet.
Ik kwam dit overzichtje van reeds beschikbare reviews tegen op Reddit:

GSMArena - https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_v-review-2567.php

Android Police - https://www.androidpolice.com/sony-xperia-1-v-review/

PhoneArena - https://www.phonearena.co...-xperia-1-v-review_id5834

Engadget - https://www.engadget.com/...powerhouse-074625053.html

CNet - https://www.cnet.com/tech...esting-apple-and-samsung/

Stuff - https://www.stuff.tv/review/sony-xperia-1-v-review/

Tech Advisor - https://www.techadvisor.c...ny-xperia-1-v-review.html

Trusted Reviews - https://www.trustedreviews.com/reviews/sony-xperia-1-v

What Hi-Fi - https://www.whathifi.com/reviews/sony-xperia-1-V

Digital Camera World - https://www.digitalcamera...ws/sony-xperia-1-v-review

Clear Crypt - https://www.clearcrypt.org/sony-xperia-1-v-review/

Versus - https://versus.com/en/sony-xperia-1-v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Er zijn veel meningen die hetzelfde zijn, echter komt het eigenlijk er altijd op neer dat het toestel te duur gevonden wordt en men het maar een gek toestel vind.

Echter na een Xperia 1 mark 2,3 en 4 weet ik precies wat er gaat komen.
Bijna ieder jaar zit ik wel een ander toestel te testen en kom toch altijd weer terug bij de Sony.
Dit jaar heb ik een S23 Ultra en ja die is gewoon goed.

Maar ik vind het toestel te lomp en te zwaar. Dus hoe duur ook en hoe goed ook irriteer ik me er al aan na een paar maanden.

Wat ik nergens kan vinden of de notificatie led er nu uit is ? Ik zie iig nergens een opmerking hierover.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Wat ik ook raar vind ik dat Sony op de Xperia 10 lijn een aantal opties geeft aan de user die ze bij de flagship niet doen.

Denk aan 21:9 filmen in de standard app
Continous zoom, nu wél beschikbaar, kwam eerst op de 10 IV.
Crop zoom ( bij 2 x zoom) dat ze een deel van de sensor genruiken om lossless in te zoomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Brotuck schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:32:
[...]

Wat ik nergens kan vinden of de notificatie led er nu uit is ? Ik zie iig nergens een opmerking hierover.
Die is inderdaad weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
Belsimpel site geeft aan dat de zwarte en witgrijze varianten binnen zijn maar de groene niet (of wel binnen maar uitverkocht)

Ik hoop niet dat wij, alleen diegenen die groen hebben besteld, langer moeten wachten. Ik zit de hele dag te refreshen die pagina 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
BrbZrk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 01:35:
Belsimpel site geeft aan dat de zwarte en witgrijze varianten binnen zijn maar de groene niet (of wel binnen maar uitverkocht)

Ik hoop niet dat wij, alleen diegenen die groen hebben besteld, langer moeten wachten. Ik zit de hele dag te refreshen die pagina 😂
Oh, crap, dat wordt inderdaad de hele dag F5-en 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als ik me goed herinner heb ik vorig jaar de bestelling bij belsimpel geannuleerd omdat men ineens veel later ging leveren en heb ik hem toen bij een van de andere leverancier besteld. We worden genept met die leverdatum !

Uiteraard wacht ik vandaag nog even af met annuleren.

En weer een datum wijziging:
Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 28-06-2023. Als het product binnen is en je hebt alle acties afgerond, dan versturen wij het pakket nog dezelfde dag

[ Voor 25% gewijzigd door Brotuck op 27-06-2023 15:36 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Brotuck schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:23:
Als ik me goed herinner heb ik vorig jaar de bestelling bij belsimpel geannuleerd omdat men ineens veel later ging leveren en heb ik hem toen bij een van de andere leverancier besteld. We worden genept met die leverdatum !

Uiteraard wacht ik vandaag nog even af met annuleren.
Het lijkt er idd op dat ze de klanten proberen te lokken door te zeggen dat ze iets eerder kunnen leveren dan de rest. Mobiel.nl en de rest geven allemaal volgende week aan. Als het bij Belsimpel ook dat wordt uiteindelijk is het bevestigd. Als het zo is dan vind ik dat uiteraard zeer kwalijk en zelfs tegen frauduleus aan.

Maargoed we hebben de vrijheid om het nog te annuleren. Voor 1180 euro heb je een 512GB model.
Zie mijn vorige posts.
Ik kan het óók terugsturen als het niet goed voelt.
Laat hun maar zitten met geopende toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
BrbZrk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Het lijkt er idd op dat ze de klanten proberen te lokken door te zeggen dat ze iets eerder kunnen leveren dan de rest. Mobiel.nl en de rest geven allemaal volgende week aan. Als het bij Belsimpel ook dat wordt uiteindelijk is het bevestigd. Als het zo is dan vind ik dat uiteraard zeer kwalijk en zelfs tegen frauduleus aan.

Maargoed we hebben de vrijheid om het nog te annuleren. Voor 1180 euro heb je een 512GB model.
Zie mijn vorige posts.
Ik kan het óók terugsturen als het niet goed voelt.
Laat hun maar zitten met geopende toestellen.
Waar haal je het 512gb model vandaan dan ? via Onestopdigital ?
Dan zit er ook geen actie op van een koptelefoon denk ik ?

Overigens hebben ze (belsimpel) de datum nu 1 dag verder gezet en niet een week, dus wellicht is hij er echt morgen

Overigens vraag ik me serieus af of een model uit een ander land niet alle 5g banden actief heeft...
En ik zou er wel rekening mee houden dat je hierop nog 21% btw krijgt

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 27-06-2023 15:50 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Kak, altijd een fijne toevoeging gevonden.

Verwachte bezorging: 29-06-2023 (overmorgen)

Ik verwacht dat Belsimpel vrolijk door blijft schuiven.

[ Voor 22% gewijzigd door Bundin op 27-06-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ook de zwarte en de zilveren staan inmiddels weer op levertijd 2-4 werkdagen bij Belsimpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Wederom vieze spelletjes van Belsimpel doet me denken aan de Pixel 7 release waar ook veel ophef over ontstond.

Ik heb een pre order lopen op de zwarte variant.

Het toestel was sinds vandaag vrijwel de hele dag op voorraad op de site (volgende dag in huis ) en nu plotseling is mijn levering opgeschoven en er geen voorraad op de webshop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ruffzz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:32:
Wederom vieze spelletjes van Belsimpel doet me denken aan de Pixel 7 release waar ook veel ophef over ontstond.

Ik heb een pre order lopen op de zwarte variant.

Het toestel was sinds vandaag vrijwel de hele dag op voorraad op de site (volgende dag in huis ) en nu plotseling is mijn levering opgeschoven en er geen voorraad op de webshop.....
Ze hebben de toestellen weer teruggestuurd naar Sony 😚😁

Als ze morgen bij sommigen niet binnekomen is het overduidelijk. Ik wil niet te snel oordelen wie weet hebben ze een lading zwarte en witte toestellen vandaag verstuurd. En dan de groene niet binnen is gekomen. En nu voorraad is verstuurd, het weer 2-4 dagen duurt voordat ze nieuwe voorraad binnen krijgen. Maarja.. nu ga ik wel heel erg mn best doen om niet slecht over ze te denken. Ik denk dat ik uiteindelijk de toestel we terug ga sturen en elders misschien tóch voor zwart ga. Heb ik de groene kleun in real life gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Naja, een dag meer of minder zal me uiteindelijk niet gruwelijk veel interesseren, in het weekend heb ik pas tijd om uitgebreid aan de gang te gaan met het ding en m'n huidige toestel zal het nog wel een paar dagen langer uithouden. De vertraging boeit me dus minder, maar het gebrek aan communicatie wel .

Of je communiceert geen datum en dan heb ik gewoon te wachten, of je stuurt een mailtje met een uitleg van 2 zinnen wanneer de wel genoemde datum aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:45:
Naja, een dag meer of minder zal me uiteindelijk niet gruwelijk veel interesseren, in het weekend heb ik pas tijd om uitgebreid aan de gang te gaan met het ding en m'n huidige toestel zal het nog wel een paar dagen langer uithouden. De vertraging boeit me dus minder, maar het gebrek aan communicatie wel .

Of je communiceert geen datum en dan heb ik gewoon te wachten, of je stuurt een mailtje met een uitleg van 2 zinnen wanneer de wel genoemde datum aangepast wordt.
Zoals ik al eerder aangaf dit is weer zo typisch Belsimpel. Ook ik kan wel een dagje langer wachten maar het doet mij zo erg denken aan de Pixel 7 release.

Er werd destijds een pre order belofte gedaan, "gegarandeerd op de release dag in huis". Konden ze niet nakomen helaas. Er werden wel mailtjes rondgestuurd met deze mededeling, echter in de webshop werd niks vermeld /aangepast, sterker nog er werd gewoon 24H lang aangegeven "op voorraad"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zelfde tactiek bij Bol.com trouwens
https://www.bol.com/nl/nl...BjhCcQ.2_14.18.RollupItem

en als je dan een bestelling doet krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNS8V9bMUFkDQr4FLPJNfYHCefg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IIpktKlRVwhG6CcqsUm7L0Yo.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Brotuck op 27-06-2023 17:13 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sterk wel, de meeste winkels in Europa houden het netjes op 3 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xbeater
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:05
Ruffzz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:51:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf dit is weer zo typisch Belsimpel. Ook ik kan wel een dagje langer wachten maar het doet mij zo erg denken aan de Pixel 7 release.

Er werd destijds een pre order belofte gedaan, "gegarandeerd op de release dag in huis". Konden ze niet nakomen helaas. Er werden wel mailtjes rondgestuurd met deze mededeling, echter in de webshop werd niks vermeld /aangepast, sterker nog er werd gewoon 24H lang aangegeven "op voorraad"..
Zo, ben ik blij dat ik vandaag niet mijn bestelling bij CB heb ge-annuleerd om op de 'voorraad' van Belsimpel te springen vandaag, met de hoop het toestel een week eerder te hebben.

Gek genoeg, als je kijkt naar de originele Sony hoes voor dit toestel bij belsimpel word deze pas volgende week geleverd... Denk je echt dat Sony een levering een week eerder zou sturen met toestellen, maar geen hoesjes? Belsimpel, als je meeleest, maak dan ook een valse belofte over de hoesjes, dan is het nog een beetje geloofwaardig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Bestellen jullie er ook een 30W XQZ-UC1 lader bij?

Over opladen gesproken:
Eigenlijk bedroevend dat voor een 4-cijferig aankoopbedrag geen lader wordt meegeleverd.

Zorgwekkender vind ik ook de beperkte laadcapaciteit van slechts 30W. 1 uur en 37 minuten om die 5000mAh accu van 0 tot 100% te krijgen, vind ik echt veel te lang.
Maar misschien ben ik teveel verwend/gewend met de 30 minuten - 3x zo snel dus! - waarin mijn huidige telefoon, óók met 5000mAh accu, hetzelfde voor elkaar krijgt.
Zelfs draadloos (met 50W) is ie sneller vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
nobleone schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:43:
Bestellen jullie er ook een 30W XQZ-UC1 lader bij?

Over opladen gesproken:
Eigenlijk bedroevend dat voor een 4-cijferig aankoopbedrag geen lader wordt meegeleverd.

Zorgwekkender vind ik ook de beperkte laadcapaciteit van slechts 30W. 1 uur en 37 minuten om die 5000mAh accu van 0 tot 100% te krijgen, vind ik echt veel te lang.
Maar misschien ben ik teveel verwend/gewend met de 30 minuten - 3x zo snel dus! - waarin mijn huidige telefoon, óók met 5000mAh accu, hetzelfde voor elkaar krijgt.
Zelfs draadloos (met 50W) is ie sneller vol!
Ik heb inmiddels zoveel snelle laders liggen dat ik er echt niet nog eentje extra nodig heb. Dat hij er wel bij hoort te zitten ben ik wel met je eens.

Dat snelle laden kan natuurlijk ook sneller schade toebrengen en in mijn beleving is die 30 Watt meer dan genoeg. In de auto sluit ik de telefoon altijd aan op de USB-C poort (tbv AA) en laad ik toch een flink stuk bij om de avond te halen. Bovendien heeft de Sony een slimme laadstand zodat je hem rustig snachts kan opladen.

Draadloos laden is een gadget en levert vaak alleen maar een hele hete telefoon op toch ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Brotuck schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:11:
[...]
Dat snelle laden kan natuurlijk ook sneller schade toebrengen en in mijn beleving is die 30 Watt meer dan genoeg.
Ja dat kan zeker maar andere fabrikanten innoveren, i.t.t. Sony blijkbaar, op laadtechnieken zodat je én kan snelladen én je geen zorgen hoeft te maken over de levensduur van de accu.
Mijn huidige telefoon heeft hiervoor bijvoorbeeld een Smart Battery Health Algorithm i.c.m. Battery Healing Technology.
Volgens 'de brochure' behoudt de accu hiermee "80% of its original capacity after as many as 1,600 charge cycles".
Draadloos laden is een gadget en levert vaak alleen maar een hele hete telefoon op toch ?
In mijn geval niet hoger dan de 32°C.
En zelfs de gevreesde 'de hele nacht op de lader'-slijtage is geen punt van zorg meer dankzij Optimized night charging die ervoor zorgt dat laden 's nachts níet snel en tot 80% gaat en alleen vlak voordat je wakker wordt naar 100% aftopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brotuck schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:11:
[...]

Ik heb inmiddels zoveel snelle laders liggen dat ik er echt niet nog eentje extra nodig heb. Dat hij er wel bij hoort te zitten ben ik wel met je eens.

Dat snelle laden kan natuurlijk ook sneller schade toebrengen en in mijn beleving is die 30 Watt meer dan genoeg. In de auto sluit ik de telefoon altijd aan op de USB-C poort (tbv AA) en laad ik toch een flink stuk bij om de avond te halen. Bovendien heeft de Sony een slimme laadstand zodat je hem rustig snachts kan opladen.

Ik laad eigenlijk alleen nog maar draadloos. Behalve in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Bij belsimpel herhaalt het verhaal zich. Zwart en zilver "op voorraad" en groen 2-4 werkdagen. Ik ga er maar gewoon van uit dat t komende week wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KoekjevanLU schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:53:
Bij belsimpel herhaalt het verhaal zich. Zwart en zilver "op voorraad" en groen 2-4 werkdagen. Ik ga er maar gewoon van uit dat t komende week wordt.
Ergens gun je dan die toko niet dat ze hem mogen leveren, maar je blijft ergens hopen dat je toch een paar dagen eerder bent. Voor mij omdat ik volgende week op vakantie ga.......

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Zwart en zilver nu ineens weer "Op voorraad: Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis
". Ben benieuwd of het geen herhaling gaat worden van gisteren..

Alle overige shops houden volgende week aan.

Edit :

Dus toch, zelfde trucje als gisteren.

Wederom opgeschoven naar overmorgen en plotseling geen voorraad meer :')

[ Voor 45% gewijzigd door Ruffzz op 28-06-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ruffzz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:45:
Zwart en zilver nu ineens weer "Op voorraad: Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis
". Ben benieuwd of het geen herhaling gaat worden van gisteren..

Alle overige shops houden volgende week aan.

Edit :

Dus toch, zelfde trucje als gisteren.

Wederom opgeschoven naar overmorgen en plotseling geen voorraad meer :')
Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 29-06-2023.. Zal wel een week nog doorgaan ja..

Zwart staat nu nog wel op voorraad. Ben echt benieuwd of sommige hier een andere kleur dan groen besteld hebben op Belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 29-06-2023.. Zal wel een week nog doorgaan ja..

Zwart staat nu nog wel op voorraad. Ben echt benieuwd of sommige hier een andere kleur dan groen besteld hebben op Belsimpel.
Coolblue geeft aan dat je in de winkel op releasedag kan ophalen. En dat is zondag a.s..
Dus de toestellen moeten echt morgen of vrijdag binnen komen bij de diverse leveranciers zou ik zeggen. Ik denk dat we blij mogen zijn als het toestel zaterdag a.s afgeleverd word.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ik zie nou net dat ik niet meer alleen 4G kan kiezen bij mijn Xperia 5 IV. 5G is onnodig en zorgt alleen maar voor meer warmte in het toestel.

Ik heb Vodafone.

Hopelijk is het weer mogelijk bij 1 V maar het zal wel allemaal gelijk zijn met dit soort opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquaboy11
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-01 15:07
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:24:
Ik zie nou net dat ik niet meer alleen 4G kan kiezen bij mijn Xperia 5 IV. 5G is onnodig en zorgt alleen maar voor meer warmte in het toestel.

Ik heb Vodafone.

Hopelijk is het weer mogelijk bij 1 V maar het zal wel allemaal gelijk zijn met dit soort opties.
Alleen 4G kan prima lijkt me. Je kan bij mobiele netwerk instellingen kiezen welke soorten internet je wilt gebruiken. Kan op mijn Xperia 5 zelfs alleen 2G instellen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquaboy11
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Ik weet wel dat mobiel.nl zwart nu op "Begin juli eerste levering verwacht" heeft gezet. Groen staat nog op eind juni, dus hopelijk heb ik mazzel, want ze gunnen m'n abonnement dus ook niet tot ze die telefoons binnen hebben. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Aquaboy11 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:53:
[...]

Alleen 4G kan prima lijkt me. Je kan bij mobiele netwerk instellingen kiezen welke soorten internet je wilt gebruiken. Kan op mijn Xperia 5 zelfs alleen 2G instellen :p.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXXGJEZkWGdkZW2WoIdDKisDY-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NtUePX6h1TdHeve9jVAXTNq2.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn enigste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquaboy11
Huh, raar dat ze dat hebben weggehaald. Met op AOSP gebaseerde roms heb je wel vrije keuze voor alles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Mijn zwarte exemplaar is inmiddels verzonden (belsimpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:24:

Ik heb Vodafone.

Op mijn 1 IV is de keuze er nog steeds gewoon, ook na de juni update. Wel gebruik ik t-mobile erop

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Brotuck schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:34:
[...]

Op mijn 1 IV is de keuze er nog steeds gewoon, ook na de juni update. Wel gebruik ik t-mobile erop
Heb je ook de Google Play systeem update op Juni?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIMu4od6S-ICz92iWPzWXWScsZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z5uTd6B6E4NE4lTeBWGef6PZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door didado op 28-06-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:41:
[...]

Heb je ook de Google Play systeem update op Juni?

[Afbeelding]
Ik heb de Mei versie. Er is geen hogere versie.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Brotuck schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Ik heb de Mei versie. Er is geen hogere versie.
Ok apart, heb je alle Google Play apps up to date? En misschien een keer je telefoon rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
didado schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Ok apart, heb je alle Google Play apps up to date? En misschien een keer je telefoon rebooten.
Jep alles up to date, net nog ff een reboot gedaan. Maar goed het is een Xperia 1 IV he ? Wellicht dat die toch net een andere config heeft gekregen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Brotuck schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Jep alles up to date, net nog ff een reboot gedaan. Maar goed het is een Xperia 1 IV he ? Wellicht dat die toch net een andere config heeft gekregen
Zeker dat klopt maar het was meer dat ik verwacht dat de Mark 1 (IV) versie altijd voorop zou lopen. Ook vanwege dat ze toch wel wat sneller de Android 13 update hadden gekregen tegenover mijn Mark 5 IV.

Maar goed een Google Play systeem update zal denk ik niet vanuit Sony gaan denk ik dan.

Edit: en hoppa weer een Google Play systeem update waardoor ik mijn phone moest restarten. Helaas geen 4G fix.

[ Voor 17% gewijzigd door didado op 28-06-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ruffzz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:27:
Mijn zwarte exemplaar is inmiddels verzonden (belsimpel).
Zolang het pakketje nog niet is aangekomen bij PostNL... kan het net zo goed zijn dat ze enkel een verzendlabel hebben aangemaakt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEPjrHCsd_YA1UI7CI8V4oHePUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/za0z6YloDW206pVA1s8HXi1G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 28-06-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Gamebuster schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:06:
[...]

Zolang het pakketje nog niet is aangekomen bij PostNL... kan het net zo goed zijn dat ze enkel een verzendlabel hebben aangemaakt :+

[Afbeelding]
Klopt, toch is het al een vooruitgang op de groene, die vandaag weer dezelfde cyclus in gaat zo te zien. Ach, heb me ingesteld op volgende week, ga er van uit dat dat wel moet lukken, heb dit weekend toch bijna geen tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Inmiddels is mijn PostNL geupdate met de melding dat-ie onderweg is, dus ik verwacht 'm vandaag daadwerkelijk te krijgen. Uiteraard zal ik mijn 1e high-end android toestel hier luid en met foto's aankondigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 29-06-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
*#*#4636#*#* in de telefoon-app, dan phone info, dan in preferred network type LTE kiezen. Kan zijn dat dat terug gaat naar de setting die je in settings ziet na een reboot, maar zou verder welk moeten werken.

Let wel op met aanpassingen in Phone Info als je een eSIM hebt, die kan je soms bricken met aanpassingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
AmbroosV schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:42:
[...]

*#*#4636#*#* in de telefoon-app, dan phone info, dan in preferred network type LTE kiezen. Kan zijn dat dat terug gaat naar de setting die je in settings ziet na een reboot, maar zou verder welk moeten werken.

Let wel op met aanpassingen in Phone Info als je een eSIM hebt, die kan je soms bricken met aanpassingen daar.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
De bestelling van de groene bij Belsimpel is inmiddels, volledig volgens de verwachtingen, weer verschoven naar overmorgen (1 juli)...

Zilver staat zowaar ook nog steeds op "op voorraad". Iemand die besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquaboy11
Mobiel.nl heeft ondertussen alles op voorraad. Lijkt erop dat hij vandaag of morgen verstuurd zal worden :D.

[ Voor 65% gewijzigd door Aquaboy11 op 29-06-2023 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tot wanneer liep die actie ? Ik neem aan tot en met morgen toch ?

Ik zie ook voorraad bij coolblue liggen voor de groene namelijk. Morgen bezorgd..

Ik heb belsimpel geannuleerd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik er nog ooit ga bestellen. Daarin ben ik vrij principieel, valse info geven en verwachten dat je wel klant blijft hou ik niet van.

En zojuist maar eentje bij mobiel.nl besteld... :)

[ Voor 58% gewijzigd door Brotuck op 29-06-2023 19:59 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Hier ook besteld. Is toch zilver geworden ipv groen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het gebrek aan communicatie is wat me over de zeik helpt. Het wachten, ach. Maar op deze manier ben ik na deze wel klaar met belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb mijne binnen (zwart, van belsimpel! Gek dat jullie allemaal geen toestel hebben, wellicht krijgen ze maar beperkt aantal toestellen binnen, mijn order was van 14-06-2023)

1e indrukken:

Hardware

- Tjonge dat is een lange telefoon
- De telefoon voelt heel bijzonder, met name de achterkant
- Een MicroSD kaart slot! (die je met je nagel kan verwijderen)
- OMG een vingerafdrukscanner
- USB-C!
- De dedicated camera-shutter knop is super
- Scherm is prachtig, HDR films afspelen is top

Software

- Waarom zit de adresbalk van de browser bovenin, met zo'n lange telefoon
- Waarom moet ik iedere camera app permissies geven
- Waarom kan ik niet gewoon bij mijn SD kaartje als ik tel aansluit op PC via usb
- Zoveel meldingen en popups bij 1e keer opstarten apps
- Camera apps zijn... indrukwekkend, maar ik vind de foto's zelf niet uitzonderlijk goed tenzij je echt met de instellingen gaat spelen
- Waarom werken diverse camera features niet als je foto's wil opslaan op de SD kaart :(
- De vibratie-motor die je een "klik"-sensatie moet geven voelt echt minder dan die van Apple
- Waarom is de camera-shutter audio zo luid? Gelukkig kan het uit...
- Migreren whatsapp faalde, uiteindelijk geen WA historie, geen idee hoe ik dat kan fixen
- Migreren contacten faalde (Android Contacts kon export van icloud niet importeren, contacts.google.com wel)
- Geen weer app, wtf. Alle apps die ik even snel probeerde zaten bom-vol advertenties of kosten geld.
- Android Auto werkt niet, onbekende oorzaak
- De vingerafdrukscanner is soms geblokkeerd wegens "teveel pogingen" waarna ik code moet invoeren, terwijl ik de telefoon gewoon net uit mijn broekzak haalde

Al met al, ik ben gemotiveerd om het een echte kans te geven, maar vlekkeloos is mijn 1e indruk zeker niet. Ik verwacht dat het met gewenning wel beter wordt.

Kan iemand mij een weer-app aanbevelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 29-06-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Gamebuster schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:34:
Ik heb mijne binnen (zwart, van belsimpel! Gek dat jullie allemaal geen toestel hebben, wellicht krijgen ze maar beperkt aantal toestellen binnen, mijn order was van 14-06-2023)

1e indrukken:

Hardware

- Tjonge dat is een lange telefoon
- De telefoon voelt heel bijzonder, met name de achterkant
- Een MicroSD kaart slot! (die je met je nagel kan verwijderen)
- OMG een vingerafdrukscanner
- USB-C!
- De dedicated camera-shutter knop is super
- Scherm is prachtig, HDR films afspelen is top

Software

- Waarom zit de adresbalk van de browser bovenin, met zo'n lange telefoon
- Waarom moet ik iedere camera app permissies geven
- Waarom kan ik niet gewoon bij mijn SD kaartje als ik tel aansluit op PC via usb
- Zoveel meldingen en popups bij 1e keer opstarten apps
- Camera apps zijn... indrukwekkend, maar ik vind de foto's zelf niet uitzonderlijk goed tenzij je echt met de instellingen gaat spelen
- Waarom werken diverse camera features niet als je foto's wil opslaan op de SD kaart :(
- De vibratie-motor die je een "klik"-sensatie moet geven voelt echt minder dan die van Apple
- Waarom is de camera-shutter audio zo luid? Gelukkig kan het uit...
- Migreren whatsapp faalde, uiteindelijk geen WA historie, geen idee hoe ik dat kan fixen
- Migreren contacten faalde (Android Contacts kon export van icloud niet importeren, contacts.google.com wel)
- Geen weer app, wtf. Alle apps die ik even snel probeerde zaten bom-vol advertenties of kosten geld.
- Android Auto werkt niet, onbekende oorzaak
- De vingerafdrukscanner is soms geblokkeerd wegens "teveel pogingen" waarna ik code moet invoeren, terwijl ik de telefoon gewoon net uit mijn broekzak haalde

Al met al, ik ben gemotiveerd om het een echte kans te geven, maar vlekkeloos is mijn 1e indruk zeker niet. Ik verwacht dat het met gewenning wel beter wordt.

Kan iemand mij een weer-app aanbevelen?
Apple heeft natuurlijk alles veel meer in eigen beheer daarom heb je daar misschien helemaal geen last van permissies.

Sony apps moeten ook toestemming vragen aan Google. Dat is normaal ook al heb je een Sony telefoon.

Meldingen en popups zijn in het begin altijd meer aanwezig. En klagen over een weer app is wel het laatste waar je over kunt klagen. ;)

Kijk tussen de widgets voor een weer info widget?
Buienradar heeft mooie weer widgets.

Uit stabiliteit zal een SD kaart zeker niet zo maar gebruikt kunnen worden. Sony heeft alle snelheid nodig zeker voor de video app met de zeer hoge bitrates.

Een SD kaart moet sowieso zeer snel zijn. Ik heb zelf een Adata V90 Micro SD kaart. Zal eens testen als het toestel binnen is of deze wel te gebruiken is.

Geluid hard van de shutter knop?

https://youtu.be/GcbauvfSqRY

Hier weer een tegenovergestelde mening. ;)

Eerst moet je telefoon in een bestanden overbrengen modus staan wil je bij je SD kaart kunnen komen. Dit selecteer meteen op je telefoon onder USB connectie opties.

Edit: Groen op voorraad bij Belsimpel voor de eerste keer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door didado op 30-06-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Na bestelling bij mobiel.nl is mijn groene echt onderweg en komt hij vanavond al aan. :)

Just here for the fun

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste