Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat is dat voor rare keuze? Dat is idd gewoon een downgrade. Dat je de Xperia 10 V die downgrade zou geven, ok, maar dit is wel onverwacht....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:06
Troxel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:57:
Yep niet wat ik gehoopt had, heb nu de 5 ii en was aan het wachten op de 5 v. Moet ik dan toch maar groter en naar de 1 v? Beetje bang dat die te groot gaat worden, of is het in de praktijk minimaal? Nog twee andere vraagjes over de 1 V, mochten jullie mij overtuigen:

- ik heb dual-sim nodig, nu beide nano-sim. Moet ik dus 1 sim over (laten) zetten naar een e-sim, of kunnen er alsnog 2 nano-sim kaarten in? Ik heb geen extra geheugen (microsd) nodig.
- waar hebben jullie aangekocht? Ik zie onestopdigital als goedkoopste op het moment, iemand daar al een 1 V van binnen gekregen.
Er kunnen twee sims in of 1 sim en een SD-kaart. Ga er zelf mijn tweede (werk) sim ook in stoppen, maar pas over een maandje als ik bij de huidige klant klaar ben (geen zin m'n VPN apps enzo nog over te zetten van mn oude telefoon voor n maand :o )

Heb m zelf bij Belsimpel gehaald, maar dat was de pre-order. Met onestopdigital heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Laatst online: 18-05 15:32
Hoezo downgrade? Ach ja.. geen zoom lens.
Waarschijnlijk geven ze de 48mp main lens een 2x crop softwarematig. Moeten ze zowieso doen, ook op de 1 V.

Telescoop lens was tóch bagger kwaliteit.

En ik blijf erbij.. de 1 III/ 5 III was de beste.
Geen optische zoom, gewoon 2 stappen.. maar wél scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
KoekjevanLU schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Er kunnen twee sims in of 1 sim en een SD-kaart. Ga er zelf mijn tweede (werk) sim ook in stoppen, maar pas over een maandje als ik bij de huidige klant klaar ben (geen zin m'n VPN apps enzo nog over te zetten van mn oude telefoon voor n maand :o )

Heb m zelf bij Belsimpel gehaald, maar dat was de pre-order. Met onestopdigital heb ik geen ervaring.
Thx! Maar weet je het zeker, ik lees dit in de handleiding:

Een SIM-kaart en geheugenkaart plaatsen
Uw apparaat ondersteunt nano-SIM-kaarten.

Dit XQ-DQ54 ondersteunt het gebruik van één nano-SIM-kaart en een geheugenkaart. U kunt het apparaat als een apparaat met dubbele SIM gebruiken door een nano-SIM-kaart te plaatsen en een eSIM te configureren.

De XQ-DQ62/XQ-DQ72 ondersteunt het gebruik van twee nano-SIM-kaarten óf een nano-SIM-kaart en een geheugenkaart.

Welke versie heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 22:03
54 is EU (EMEA), 62 is Noord-Amerika (NA), 72 is Asia. De EU-versie doet dus géén twee fysieke SIM-kaarten, dual-SIM kan enkel met één fysieke kaart en één eSIM. Je kan ook geen twee eSIMs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
AmbroosV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:52:
54 is EU (EMEA), 62 is Noord-Amerika (NA), 72 is Asia. De EU-versie doet dus géén twee fysieke SIM-kaarten, dual-SIM kan enkel met één fysieke kaart en één eSIM. Je kan ook geen twee eSIMs doen.
Verhip, je hebt inderdaad gelijk. Heb de slot nog even opgemaakt en daar past inderdaad maar 1 sim in en n SD-kaart. Ik werd van m'n stuk gebracht door de software, die geeft namelijk wel gewoon simsleuf 1 en simsleuf 2 weer. (en dan staat er dat simkaart2 niet beschikbaar is). Note: ik heb de EU versie inderdaad, de 54.

[ Voor 3% gewijzigd door KoekjevanLU op 27-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-05 11:42
BrbZrk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:05:
Hoezo downgrade? Ach ja.. geen zoom lens.
Waarschijnlijk geven ze de 48mp main lens een 2x crop softwarematig. Moeten ze zowieso doen, ook op de 1 V.

Telescoop lens was tóch bagger kwaliteit.

En ik blijf erbij.. de 1 III/ 5 III was de beste.
Geen optische zoom, gewoon 2 stappen.. maar wél scherp.
Geen zoomlens is enigszins wel een dealbreaker voor mij.
Op mijn 5iii gebruik ik de zoomlens 2,9x best vaak.

Ik zou wel minimaal een 3x zoom willen zien, hoeft van mij niet variabel maar wel iets in die richting.
2x is net te weinig vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Ik heb de 1 v toch ook maar besteld gisteren (gewoon bij Coolblue) als opvolger van mijn 5 ii.

Nu heb ik zojuist de bezorger gemist en gaat ie naar een afhaalpunt wat maandag pas opent 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acinony
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-08-2023
Hier ook mijn Xperia 1 V zwart binnen, de opvolger van mijn 1 III en tot nu toe met alles tevreden.

Maar loop wel tegen een vreemd iets aan: contactloos betalen wil niet lukken...
Heb ING en de app geïnstalleerd én geactiveerd - vervolgens de voorkeuze van google pay naar ing app gezet maar dat mag niet baten.
( Google pay kan ook geen ING kaarten aan, die doet als enige bank zowat er niet aan mee )

Iemand anders hier tegen aan gelopen en op weten te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
acinony schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:39:
Hier ook mijn Xperia 1 V zwart binnen, de opvolger van mijn 1 III en tot nu toe met alles tevreden.

Heb ING en de app geïnstalleerd én geactiveerd - vervolgens de voorkeuze van google pay naar ing app gezet maar dat mag niet baten.
( Google pay kan ook geen ING kaarten aan, die doet als enige bank zowat er niet aan mee )

Aii lastig, je rechten wel goed staan? ING app toestemming voor NFC gebruik?

Ik kan het je dinsdag vertellen, dan heb ik mijn 1 v en heb ook ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Sorry voor de saaie vraag, maar gebruiken jullie een hoesje? En zo ja, welke?

Ik twijfel nog, en als er een hoesje komt dan zo dun mogelijk. Op mijn 5 ii had ik een extreem dun & hard carbon look hoesje, maar kan die niet met vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:28

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Die gebruik ik. Bevalt prima. ook een Panzerglass op laten zetten
Better safe then sorry.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:11
Troxel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:14:

Ik twijfel nog, en als er een hoesje komt dan zo dun mogelijk. Op mijn 5 ii had ik een extreem dun & hard carbon look hoesje, maar kan die niet met vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgxKJ0s7xsVBasjhZKGFCJxzqTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZL1cSyf9p1YPe23G0ipqxGgJ.png?f=fotoalbum_large

Ik heb deze officiële Sony cover. Die is met de dezelfde fijne ruwe structuur afgewerkt als de achterkant van de telefoon zelf.

Houd de telefoon ook mooi dun en handiger in gebruik.

Met een matte screen protector.

https://www.ebay.nl/itm/2...et_ver=artemis&media=COPY

Deze matte screen protectors worden er nat opgelegd waardoor je zo goed als geen stof er onder krijgt.

Ook een degelijke kwaliteit ik gebruik ze al jaren.

Edit: betere link..

[ Voor 18% gewijzigd door didado op 31-07-2023 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:36
Hoe is het met de thermal management geregeld?

Ik heb nu een 5 III en die wordt regelmatig zo warm tijdens het videobellen dat ik melding krijg dat bepaalde apps uitgeschakeld worden. Ook crashte de Photo Pro app een aantal keer tijdens mijn vakantie in Vietnam vanwege de buitenhitte (30-35c). Thermal management is imo het grootste euvel in deze Xperia serie.

Vreemd dat Sony een lens heeft verwijderd voor de 5 V, maar eerst maar eens de rest van specs afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05 14:44

Ik heb deze besteld bij GSMpunt.

Wilde eigenlijk de Spigen Rugged Armor of de Devilcase kopen, maar die waren destijds nog niet beschikbaar (of alleen via de Chinese site te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acinony
Troxel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Aii lastig, je rechten wel goed staan? ING app toestemming voor NFC gebruik?

Ik kan het je dinsdag vertellen, dan heb ik mijn 1 v en heb ook ING
Volgens mij staat alles goed, ben benieuwd hoe het bij jou er aan toe gaat, nog een dagje wachten.. :-P

Ik heb overigens deze hoes er nu op zitten, wachten tot er wat meer keuze gaat komen.
https://www.gsmpunt.nl/ho...c8-44a2-9fbb-f3b31c73d3e6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
acinony schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:39:

Heb je in de ING app de digitale (representatie van de) pas weer aangemaakt? Anders werkt de app wel, maar heb je geen pas gekoppeld en gebeurt er niets.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

didado schreef op maandag 31 juli 2023 @ 00:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb deze officiële Sony cover. Die is met de dezelfde fijne ruwe structuur afgewerkt als de achterkant van de telefoon zelf.

Houd de telefoon ook mooi dun en handiger in gebruik.

Met een matte screen protector.

https://www.ebay.nl/itm/2...et_ver=artemis&media=COPY

Deze matte screen protectors worden er nat opgelegd waardoor je zo goed als geen stof er onder krijgt.

Ook een degelijke kwaliteit ik gebruik ze al jaren.

Edit: betere link..
Heb je een link van dat hoesje? Ik vind hem vooral voor andere xperias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Dennis1812 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Heb je een link van dat hoesje? Ik vind hem vooral voor andere xperias.
https://amzn.eu/d/fEbBNDf

De zwarte variant.

https://www.proshop.nl/Mo...HdHYgw7pXDthoC2nAQAvD_BwE

De groene maar duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:08
P-Rock schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:16:
Hoe is het met de thermal management geregeld?

Ik heb nu een 5 III en die wordt regelmatig zo warm tijdens het videobellen dat ik melding krijg dat bepaalde apps uitgeschakeld worden. Ook crashte de Photo Pro app een aantal keer tijdens mijn vakantie in Vietnam vanwege de buitenhitte (30-35c). Thermal management is imo het grootste euvel in deze Xperia serie.

Vreemd dat Sony een lens heeft verwijderd voor de 5 V, maar eerst maar eens de rest van specs afwachten.
Ik kan puur over de grote verschillen praten tussen de 1 IV en 1 V en die zijn echt behoorlijk. Geen echt warme telefoon meer na 5 minuten filmen of bij een firmware update. Ik heb 1x de melding gehad dat het toestel te heet was om aan wireless power sharing te doen, maar thats it. En 5 minuten later werkte ook dat probleemloos.

De 1 V is mee op vakantie geweest naar Frankrijk en heeft het helemaal prima overleefd. Ook de snapshot functie ben ik heel erg blij mee, point en shoot geeft nu eigenlijk in 80% van de gevallen een scherp gezicht, terwijl dit hiervoor toch echt wel 20-30% was.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 31-07-2023 16:31 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jep dank, ook net besteld. Het hoesje van de IV past namelijk net niet omdat het toestel iets dikker is geworden.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acinony
Moi_in_actie schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Heb je in de ING app de digitale (representatie van de) pas weer aangemaakt? Anders werkt de app wel, maar heb je geen pas gekoppeld en gebeurt er niets.
Wat dom zeg, volgens mij was dat het inderdaad..... soms denk ik te moeilijk. O-)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acinony
Update:

Betalen lukt inderdaad, helemaal top.

Wat een fantastische ervaring zo in de eerste twee weken met mijn III.
Een veeel betere accuduur - na een dag gewoon 75% overhouden niet normaal zeg.
Ook veel kleine dingen die standaard al aan staan die lekkerder werken etc.
Maar waar ik ook heel blij mee ben is die stomme google assist knop die ik kwijt ben, je kon hem wel uit zetten maar toch - iedere keer dat je er per ongeluk op drukte werd er gevraagd of je GA aan wilde zetten.

Ook houd hij lekkerder in de hand, had niet verwacht dat ik hierin verschil zou merken met een hoesje erom, maar toch.
Ben blij dat ik de stap gezet heb en ook weer bij Sony gebleven ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
acinony schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:22:
Update:

Betalen lukt inderdaad, helemaal top.

Wat een fantastische ervaring zo in de eerste twee weken met mijn III.
Een veeel betere accuduur - na een dag gewoon 75% overhouden niet normaal zeg.
Ook veel kleine dingen die standaard al aan staan die lekkerder werken etc.
Maar waar ik ook heel blij mee ben is die stomme google assist knop die ik kwijt ben, je kon hem wel uit zetten maar toch - iedere keer dat je er per ongeluk op drukte werd er gevraagd of je GA aan wilde zetten.

Ook houd hij lekkerder in de hand, had niet verwacht dat ik hierin verschil zou merken met een hoesje erom, maar toch.
Ben blij dat ik de stap gezet heb en ook weer bij Sony gebleven ben.
Ahh goed man! Haha ja die dingen om je pas aan te maken etc, toch heel wat gedoe alles weer terug perfect in te stellen inderdaad 😅.

Ik ben nog niet zo ver, was even drukte en ik kon met mijn werk sim (eSIM aangevraagd) nog niet over. Maar deze week gaat het gebeuren 🙏🏼.

Ik kom van de kleinere Xperia 5 ii, wat een beest is deze telefoon, echt heel erg blij mee! Ook de camera vind ik echt top, is het kost wat meer instellen maar dan overstijgt het echt alles 😎.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• didado
En de actie headset is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hnw7jo8TcfCUP4C5k5mYPH0eUlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kcg5LDvp5evPJFdAF0lSKL8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel

Update over het hoesje wat ik bedoelde, echt dunste hoesje ooit gevonden, hier nu eindelijk gevonden, besteld en is al binnen:

https://www.amazon.nl/gp/...8126711_487805961_TE_item

Verder zojuist een Panzerglass besteld (gsmpunt), nog nooit gebruikt eigenlijk maar deze is toch wat duur + lopen hier 2 koters van 1 en 4 rond 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troxel
Ah goeie! Ja ik heb m te laat (29-07) besteld dus kan ik geen aanspraak maken ... Of zouden jullie het toch proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Troxel schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Update over het hoesje wat ik bedoelde, echt dunste hoesje ooit gevonden, hier nu eindelijk gevonden, besteld en is al binnen:

https://www.amazon.nl/gp/...8126711_487805961_TE_item

Verder zojuist een Panzerglass besteld (gsmpunt), nog nooit gebruikt eigenlijk maar deze is toch wat duur + lopen hier 2 koters van 1 en 4 rond 🫣
De foto's zijn niet van een V, het hoesje wel? En beschermt het ook de cameralens cover door die iets van het oppervlak af te tillen? Ik vind een hoesje eigenlijk niet nodig, behalve voor de camera lens cover, die bekrassen betekent geen goede foto's meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Bundin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

De foto's zijn niet van een V, het hoesje wel? En beschermt het ook de cameralens cover door die iets van het oppervlak af te tillen? Ik vind een hoesje eigenlijk niet nodig, behalve voor de camera lens cover, die bekrassen betekent geen goede foto's meer...
Yes & yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Troxel schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:25:
[...]

Ah goeie! Ja ik heb m te laat (29-07) besteld dus kan ik geen aanspraak maken ... Of zouden jullie het toch proberen?
Ik denk dat dat weinig zin heeft. Naast dat je m voor 1 juli bestelde moest hebben, had de aanvraag ook voor 1 augustus ingediend zijn, als ik mee goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Headset ook binnen hier. Netjes op tijd.

Eerste paar weken met de Xperia 1V indrukken:

Opvallend:
- Snapshot functionaliteit is bizar goed en ook snel. Indrukken van de speciale foto knop en schieten gaat bijna altijd goed. Dit geeft enorme flexibiliteit om een bepaald moment vast te leggen. Zelfs de S23 Ultra die ik eerst had is langzamer en geeft vaak minder scherpe foto's.
- Batterij is prima in het dagelijks gebruik. Intensief gebruik zorgt er nooit voor om tussentijds te moeten opladen. Als je hem weinig gebruikt is een 3 dagen goed haalbaar. Zeker met de slaapstand ingeschakeld die toch veel meldingen weghaald in de nacht.
- Temperatuur kan wel oplopen als je het toestel erg intensief gebruikt, maar nooit te warm. 120 Hz blijft ook gewoon actief. Met intensief bedoel ik meer dan een uur.
- Tijdens opladen het toestel gebruiken geeft een melding dat dit niet de meest handige zet is. Warmte is dan hoger, maar nog steeds verder geen probleem.
- Tijdens de vakantie gaf roaming 4g/5g in Frankrijk soms even een issue dat er geen data beschikbaar was, terwijl dit wel werkte op het toestel van mijn vrouw. Vaak nadat ik de Android auto verbinding loskoppelde (usb) en uitstapte. Meestal werkte dit weer na een minuut of 5
- Beeldscherm is nog steeds goed te lezen in de zon, maar is (uiteraard) minder helder dan de S23U. Ik had er verder geen problemen mee.
- Het functioneren van het toestel is heel soepel en heb geen issues ermee ontdekt verder.

Al met al echt een flinke upgrade ten opzichte van de vorige Xperia toestellen. Zelf ben ik begonnen met de Xperia 1 II t/m IV.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:27
JJM vd E schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:26:
Ben nog erg blij met het toestel, al mis ik wel het LED notificatie lampje. Waar ik wel last van heb is dat als ik foto's gemaakt heb dat heel lang kan duren voordat deze zichtbaar zijn in de app. Ik gebruik de standaard foto app van Google. (en sla de foto's op op de sd kaart) Hebben hier meer mensen last van, en heeft er misschien iemand tips?
Niemand die dit herkend? Daarnaast merk ik dat de NFC heel wisslend werkt (ik gebruik dit vele malen per dag).

Verder weer een toptoestel! Ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Google Play systeem update Juli Xperia 1 V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5tnESuN64x-LEmSMicM2qU1Y_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Zgf4QbM8ltIjGHdyT6z6RLq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 20:30
JJM vd E schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

Niemand die dit herkend? Daarnaast merk ik dat de NFC heel wisslend werkt (ik gebruik dit vele malen per dag).

Verder weer een toptoestel! Ben er blij mee!
Ja NFC tript bij mij soms ook. De ene keer gaat het supersnel. De andere keer "ga ik te snel" en krijg ik alleen maar foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Dennis1812 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:24:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Die gebruik ik. Bevalt prima. ook een Panzerglass op laten zetten
Better safe then sorry.
Hoe bevalt jouw Panzerglass? Die van mij laat al na 5 dagen los op een hoekje. Ook vind ik de bovenkant werkelijk waar zo lelijk. Ik wil graag bescherming maar deze is niet zo geweldig naar mijn mening (wel positief, de transparantie, geen kleur veranderingen, goeie touch respons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:41
Edit: laat maar. De telefoon gaat gewoon retour. Ik loop tegen teveel zaken aan die gewoon of niet lukken of niet prettig werken.
Balen, ik heb jaren Sony gehad en daarna overgestapt op Samsung omdat het zo uitkwam, maar nu ik weer terug probeer te gaan naar Sony merk ik gewoon hoeveel gebruiksvriendelijker de Samsungs zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door EDIT op 14-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
EDIT schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:12:
Edit: laat maar. De telefoon gaat gewoon retour. Ik loop tegen teveel zaken aan die gewoon of niet lukken of niet prettig werken.
Balen, ik heb jaren Sony gehad en daarna overgestapt op Samsung omdat het zo uitkwam, maar nu ik weer terug probeer te gaan naar Sony merk ik gewoon hoeveel gebruiksvriendelijker de Samsungs zijn.
Waar loop je tegenaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik merk echt meer vastlopers of gewoonweg soms wat trager zijn dan de Fold 3.
Ook veel broekzak bellen of ineens op noodoproep iets doen.

Moet meer geduld hebben voor meer warmte.

Het is dat ik hem nu eenmaal heb. Maar als ik de traagheid en vastlopers geweten had was mijn keuze mogelijk ook anders geweest.

Hoop dat e.e.a gefixed wordt met updates.
Verder prima toestel. Maar Samsung voelde gewoon vloeiender aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:41
Grootste issue was dat een Microsoft account eindigend op gmail.com gewoon niet toegevoegd kon worden (werd zelfs met handmatig alles invullen weer geredirect naar google.com voor 2fa), waardoor ik mijn contactpersonen en agenda niet kon toevoegen.
Andere issues waren de algehele vloeiendheid, die was gewoon een stuk minder dan zelfs mijn oude Galaxy A52s (en dat zou met zo'n groot prijsverschil + generatieverschil gewoon niet mogen), onhandige interface (knoppen onderaan die andersom staan tov wat ik gewend ben, pulldown menu waarvan te weinig opties zichtbaar zijn en ook niet kleiner te maken zijn, geen snelle manier om naar de instellingen te gaan (moet eerst het pulldown menu helemaal naar beneden trekken), applijst die niet in pagina's op te delen is, mail via Gmail waar gewoon geen notificaties van komen, tenzij ik handmatig de Gmail app open, en nog wat van dat soort dingen.
Alles bij elkaar dus gewoon een negatieve ervaring helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dat van Microsoft en je google account klinkt wel heel raar. Weet niet of dat aan het toestel ligt of aan iets anders.

De rest is hoe je het ingesteld hebt. Ik gebruik ook de gesture navigation en side-sense. Is een veel vlottere manier van besturen met zo'n langwerpig toestel. En je kunt shortcuts toewijzen aan elke vorm van een swipe aan de randen van t scherm.
Dat is ook waarom de officiele hoes de zijkanten openlaat. Niet handig als bescherming, maar wel met optimaal besturen.

Ik zou de drie android knoppen onderin nooit meer willen gebruiken na gesture navigation gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Dennis1812 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:20:
Ik merk echt meer vastlopers of gewoonweg soms wat trager zijn dan de Fold 3.
Ook veel broekzak bellen of ineens op noodoproep iets doen.

Moet meer geduld hebben voor meer warmte.

Het is dat ik hem nu eenmaal heb. Maar als ik de traagheid en vastlopers geweten had was mijn keuze mogelijk ook anders geweest.

Hoop dat e.e.a gefixed wordt met updates.
Verder prima toestel. Maar Samsung voelde gewoon vloeiender aan.
Staat "onopzettelijke bewerkingen voorkomen als het scherm uit is" aan? En wat helpt is "druk om te ontgrendelen met vingerafdruk". Met deze twee geactiveerd bij mij geen broekzak bellen of noodoproep scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Troxel schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:27:
[...]

Staat "onopzettelijke bewerkingen voorkomen als het scherm uit is" aan? En wat helpt is "druk om te ontgrendelen met vingerafdruk". Met deze twee geactiveerd bij mij geen broekzak bellen of noodoproep scherm.
Eerste stond al aan.
2e nu aangezet.
Ben benieuwd.

Nu al meer broekzak telefoontjes gehad als met mijn vorige 2 telefoons bij elkaar.

• Brotuck
Dennis1812 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Eerste stond al aan.
2e nu aangezet.
Ben benieuwd.

Nu al meer broekzak telefoontjes gehad als met mijn vorige 2 telefoons bij elkaar.
Wat mij veel gebeurde in het begin was het feit dat ik het toestel in mijn achterzak deed en dan drukte ik onbewust op de ontgrendel knop. Die plek van de vingerscanner is soms niet heel handig.

Just here for the fun

• Troxel
Brotuck schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 06:31:
[...]

Wat mij veel gebeurde in het begin was het feit dat ik het toestel in mijn achterzak deed en dan drukte ik onbewust op de ontgrendel knop. Die plek van de vingerscanner is soms niet heel handig.
Vandaar die 2e optie die ik aangaf "druk om te ontgrendelen met vingerafdruk", zodat je ook echt fysiek de knop moet indrukken voordat de vingerafdruk ontgrendeling actief wordt. Heeft voor mij alles opgelost (bij mij Xperia 5 II was die optie niet beschikbaar, inderdaad irritant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Troxel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:06:
[...]

Vandaar die 2e optie die ik aangaf "druk om te ontgrendelen met vingerafdruk", zodat je ook echt fysiek de knop moet indrukken voordat de vingerafdruk ontgrendeling actief wordt. Heeft voor mij alles opgelost (bij mij Xperia 5 II was die optie niet beschikbaar, inderdaad irritant).
Weer wat geleerd 😆

Ik was er al aan gewend geraakt om hem zonder de knop aan te raken in de broekzak te stoppen. Maar dit is handiger.

Just here for the fun

• BrbZrk
Mijn koptelefoon is verstuurd, .. en ook afgeleverd/ ontvangen lees ik. Maar er is toch écht niemand geweest bij mij aan de deur.

Check ik de track & trace... Staat er dat ie is geleverd in amsterdam.. maar ik woon in twente.

Ik heb gereageerd op de mail van Sony maar geen reactie nog.. 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 13:07

Mocht je nog interesse hebben, ik heb een hoesje van spigen en de glazen screenprotector ook en ben echt super tevreden! Glas gaat er op in 1 seconde en zit dan echt perfect en het hoesje is stylish en lekker compact, terwijl hij het toestel tegelijkertijd ook goed beschermt. Aanrader!

Het hoesje dat ik heb:
https://www.amazon.nl/Spi...ibel-Xperia/dp/B0BWSLMVPQ
Screen protector:
https://www.amazon.nl/Spi...istalhelder/dp/B0C4X2XTK7
Andere optie van Spigen:
https://www.amazon.nl/Spi...eria-hoesje/dp/B0BWSHKR65

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
Ik heb nu eindelijk 2 weken mijn pre-order van Coolblue binnen (ja praat me er niet van) en ik moest wel eerst flink wennen, komend van een Samsung S9+ 256GB (echt een top toestel waar ik 5 jaar mee heb gedaan)
Reden van vervanging was de traagheid van mijn oude toestel. Ik gebruik mijn telefoon zeer intensief voor vooral mijn werk en de Samsung begon me toch aardig af te remmen.

De sony is echt bliksem snel! Ik heb gekozen om voor de sony Xperia 1 V te gaan, in plaats van de Samsung S23 Ultra, omdat ik graag ongeveer de breedte van mijn S9+ wilde houden, maar wel wat meer real estate om 2 apps tegelijkertijd te tonen. Ook vond ik een headphone jack, front firing speakers, sd slot (die met je nagel open kan!) En erg slank toestel (inc camera eiland) doorslaggevend.

Ja Samsung doet heel veel beter en heeft een zeer productive pen, maar dat is de compromise die ik zal maken om een handzaam toestel te hebben die perfect interegeert met mijn Fotografie en film.

En zeg nou zelf, het voelt toch ook best lekker om het buitenbeentje te zijn 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troxel
vjweirnogeenn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Mocht je nog interesse hebben, ik heb een hoesje van spigen en de glazen screenprotector ook en ben echt super tevreden! Glas gaat er op in 1 seconde en zit dan echt perfect en het hoesje is stylish en lekker compact, terwijl hij het toestel tegelijkertijd ook goed beschermt. Aanrader!

Het hoesje dat ik heb:
https://www.amazon.nl/Spi...ibel-Xperia/dp/B0BWSLMVPQ
Screen protector:
https://www.amazon.nl/Spi...istalhelder/dp/B0C4X2XTK7
Andere optie van Spigen:
https://www.amazon.nl/Spi...eria-hoesje/dp/B0BWSHKR65
Thnx, screenprotector ziet er goed uit, ga ik eens proberen. Hoesje wat ik heb (zie eerdere posts) ben ik vooralsnog tevreden mee. Toch thnx voor de suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview

1 september wordt de Xperia 5V aangekondigd.

Ik ben benieuwd want ik wil graag updaten vanaf mijn 5 III :P

[ Voor 25% gewijzigd door Oceanview op 25-08-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oceanview schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:46:
[YouTube: Xperia Announcement - September 2023​]

1 september wordt de Xperia 5V aangekondigd.

Ik ben benieuwd want ik wil graag updaten vanaf mijn 5 III :P
Ik ben benieuwd...maar I won't get my hopes up...In ieder geval een downgrade op cameragebied.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Deathchant schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:11:
[...]

Ik ben benieuwd...maar I won't get my hopes up...In ieder geval een downgrade op cameragebied.
Ja die heb ik al ingecalculeerd.
Als ze digitaal zoom toepassen vanuit de nieuwe sensor die in 1V zit kan het mogelijk nog iets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
67.0.A.4.79 release-keys

Deze heb ik vanochtend geïnstalleerd.
Loop ik achter of is dit een nieuwe?

En ik hoop écht dat we een update krijgen om 2x zoom met crop mogelijk te maken. (Tot dat Xperia 1 VI een variable zoom krijgt op de main sensor😛)

Alle andere fabrikanten doen dat..en met de komst van de Xperia 5 V lijkt dat mij het perfecte moment daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:27
Ervaren meer mensen problemen met de foto app van Google zelf na de laatse update? Bij sluit de app na het openen automatisch af na 2 seconden.

Misschien iemand tips welke foto gallerij app goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
De Xperia 5V is aangekondigd
https://www.sony.nl/elect...re_top_primarytout_copy_1

Inderdaad slechts twee lenzen waarvan eentje 24mm en 48mm zoom doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Oceanview schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:30:

Hele mooie software upgrades dat wel.

Bokeh mode wil ik, video slowmotion in de photo app wil ik. Crop zoom neem ik aan dat ie ook komt naar de 1 V?!?? Bedoel heb al een in your face 2x staan in de software. Video opties kiezen wil ik. Eigenlijk alles. En zo hoort het ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oceanview schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:30:

Ik had ook al op de frontpage gereageerd, maar als je de gsmarena review leest, dan is het weglaten van die telecamera op zich wel gerechtvaardigd: de 2x-zoom mode door crop van de maincamera presteert identiek aan de dedicated telecamera van de Xperia 5 IV. In lowlight maakt ie zelfs betere plaatjes dan de dedicated telecamera van de Xperia 5 IV. Dus op zich zie ik dit dan als "mooi, dat streept tegen elkaar weg".

Het is dan ook een minor update t.o.v. de 5 IV, maar je krijgt in ieder geval een (veel) betere accuduur en geen oververhitting meer (wel throtteling bij extreme usecases). Dus op zich noem ik deze 5 V wel een verbetering t.o.v. de vorige.

Echter die prijs...De S23 is compacter, dezelfde chip, een 3x telecamera, een feller scherm en kost onder de 700 euro.
Die 300 euro verschil zit em dan in een cleanere software en meer camera apps ofzo, want qua updatebeleid blijft Sony achter.

Dus ik moet wederom concluderen dat deze Xperia 5 iteratie het weer nét niet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 17:57
Zonde dat de Xperia 5V nog zwaarder gaat throttlen dan de voorganger.

https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_v-review-2605p4.php

Rest ziet er goed uit, zonde alleen dat de verkeerde camera nu weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:36:
Zonde dat de Xperia 5V nog zwaarder gaat throttlen dan de voorganger.

https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_v-review-2605p4.php

Rest ziet er goed uit, zonde alleen dat de verkeerde camera nu weg is.
"The Xperia 1 V was the first flagship Sony phone in a long time that managed not to overheat and throttle its display. And the Xperia 5 V continues the same trend - we never saw the screen drop from 120Hz to 60Hz due to overheating. We saw a few drops when running stress tests for hours, but that is not a real-life scenario, and it was for a few seconds, not minutes."

"we never saw the display and the cameras overheat."

"Finally, we played a high-end game for about 30 minutes, and the phone never visibly throttled or overheating. And it is summer around here, so that is definitely a good thing and can give you an idea for the real-life performance and usage."

Het valt dus wel mee onder normaal gebruik.

Ook het verdwijnen van de tele camera is niet een drama. Dezelfde review roemt de lossless zoom op de hoofdcamera: "The 2x zoomed photos are identical in quality to 2.5x zoomed ones from the Xperia 5 IV's telephoto camera."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt dat iedereen is vergeten dat the 5iii nog wel de 70-105mm zoom had, de 5iv 2x zoom was gewoon troep en nu is iedereen blij met een crop die ongeveer hetzelfde is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RepareerDroid schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:33:
[...]

"The Xperia 1 V was the first flagship Sony phone in a long time that managed not to overheat and throttle its display. And the Xperia 5 V continues the same trend - we never saw the screen drop from 120Hz to 60Hz due to overheating. We saw a few drops when running stress tests for hours, but that is not a real-life scenario, and it was for a few seconds, not minutes."

"we never saw the display and the cameras overheat."

"Finally, we played a high-end game for about 30 minutes, and the phone never visibly throttled or overheating. And it is summer around here, so that is definitely a good thing and can give you an idea for the real-life performance and usage."

Het valt dus wel mee onder normaal gebruik.
The Xperia 5 V scored 45% in CPU stability and 35% in GPU stability. These are subpar numbers, unfortunately.
Als je een telefoon zo zwaar beperkt dan is het logisch "dat het goed gaat".

Doet mij denken aan een klasgenoot jaren geleden, hij had een AMD based laptop (dit was de tijdperk waarin AMD hitte issues had) bij welke hij de snelheid ervan moest beperken anders viel dat ding uit vanwege hitte.

"Maar nu werkt hij prima hoor!", ja dat klopt, ook krijg je de performance niet waar je voor had betaald.

Waar ik op doel is dat Sony net zo goed een SD 7xx chip in de Xperia 5 V kon stoppen, als je de SD8 Gen 2 zo zwaar had moeten beperken om oververhitting te voorkomen.

Zwakkere chip > minder hitte
Zwakkere chip > lagere prijs

Dat is meer de issue.
Ook het verdwijnen van de tele camera is niet een drama. Dezelfde review roemt de lossless zoom op de hoofdcamera: "The 2x zoomed photos are identical in quality to 2.5x zoomed ones from the Xperia 5 IV's telephoto camera."
Als de prijs meer naar beneden ging omdat er nu 1 camera mist, dan was het minder erg.

Nu gaan ze alsnog 999 euro voor vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 01-09-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Heel veel mensen hier klagen aan één stuk door.

Waarom ze niet stoppen Sony te volgen is mij een raadsel. Koop een iphone en get on with your life.

Geen enkel ander forum heeft zoveel geklaagd ala bij de Sony.

De crop is fantastisch, lekker cheap ook voor hun.
Ze verkopen geen 100miljoen telefoons he?!
Geld moet ergens vandaan komen.

En de 1 III en 5 III waren idd sick.

Wat me ook opvalt is dat de kwaliteit niet heel veel achteruit gaat als je NIET gaat pixel binnen.

Vraag me af of we dan ook 48MP fotos kunnnn krijgen voor een groot formaat met dezelfde kwaliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door BrbZrk op 01-09-2023 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Moet wel eerlijk zeggen dat je hierdoor wel meer onderscheid krijgt tussen de 1V en de 5V en toch wel erg in het voordeel van de 1V. Maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik een 1V heb.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Da's toch ook niet zo gek? De 1 serie is altijd voor de vlaggenschepen bedoeld geweest.
De 5 serie was het kleinere broertje die een aantal features mist.

[ Voor 4% gewijzigd door avec_style op 01-09-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
BrbZrk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:36:
Heel veel mensen hier klagen aan één stuk door.

Waarom ze niet stoppen Sony te volgen is mij een raadsel. Koop een iphone en get on with your life.
Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die het verdedigen, daarnaast als ik het aantal voordelen van de Xperia lijn opnoem is de lijst fors langer dan de nadelen, maar iedereen kent de voordelen al.

Waar het om draait is of de nadelen opgelost worden, de goede punten boeien vooral als ze slechter worden en op 1 camera minder is dat hier verder niet het geval (speakers zijn beter, accu duur is beter ect ect)

Verkopen hebben er ook weinig mee te maken, Sony heeft geld zat om de chip koeling beter aan te pakken, maar in plaats daarvan throttelen ze de chip nu nog meer dan met de 5 IV.

Dan is het logisch dat of de koeling beter moet, want blijkbaar beperken ze de chip daardoor anders oververhit de boel.

Of gebruik een zwakkere chip, zo'n drama is dat nou ook weer niet.

Xperia 5 III (CPU stability: 47% GPU stability: 55.5%)
As we observed on the 1 III, the Xperia 5 III has a tendency to throttle the CPU speeds under load and does so quickly and significantly. Passively cooled modern high-end smartphones typically throttle a lot, so the Xperia isn't alone in this, but we'd say it's a worse offender than most. For comparison, the Zenfone 8's stability score in the 3D Mark Wild Life stress test is 85%, while the Xperia's is 55% - not great.
Xperia 5 IV (CPU stability: 58% GPU stabilty: 49.2%)
The raw performance of the Xperia 5 IV is excellent - it's obviously flagship-grade, and theoretically, the phone should handle everything without a sweat.

But we must consider the sustained performance as well, which is affected by the cooling solution and overall design of the Xperia 5 IV. Sony hasn't invested in sophisticated cooling solutions so far, and usually, the flagship Xperia phones are throttling quite fast because of poor heat dissipation.

And the Xperia 5 IV is no different, unfortunately.

The Xperia 5 IV kept 58% of its maximum CPU performance when running at peak processor performance for an hour. The Xperia throttled in the first 5 minutes down to about 60% and kept this limitation until the end of the one-hour test.

The GPU stability is even worse. The Xperia 5 IV scored 49% graphics stability - its GPU performance is halved after 8 minutes of running at peak performance.
Xperia 5 V (CPU stability: 45% GPU stabilty: 34.8%)
The Xperia 5 V scored 45% in CPU stability and 35% in GPU stability. These are subpar numbers, unfortunately.

The Xperia 5 V never became hot, warm - yes, but never uncomfortably hot. That is probably due to the heavy chipset throttling applied when running prolonged stress tests.
Foldables hebben vaak slechtere koeling vanwege hun formaat, maar Sony hier komt er slechter vanaf, puur omdat Sony er niks aan doet.

Dat iemand dat negeert is prima, blijkbaar negeren genoeg mensen het aangezien Sony het ook allemaal prima vindt met een toestel van dit prijs kaliber.

Ik zeg niet dat de toestel de beste koeling ooit moet hebben, maar ik blijf erbij pak de koeling aan of kies een andere chip.

Dat Sony en bepaalde van hun gebruikers het negeren is tot daar aan toe, de 20+ voordelen van de Xperia zijn leuk en aardig, maar ongeacht welke telefoon het is, iPhone, Samsung, (vroeger) LG, Motorola en ga zo door.

Als de nadeel of nadelen maar erg genoeg zijn, en de fabrikant doet er niks mee.

Dan verdient dat kritiek.

En eigenlijk valt mij kritiek reuze mee, met een gemiddelde Samsung of iPhone kom ik uit op veel meer.

Alleen die hebben de koeling beter op orde dan Sony hier, deze scores of het nou iemand boeit of niet zijn echt slecht.

alsof je een i9 in een PC stopt met een Intel koeler die de boel niet aankan, en vervolgens je i9 naar 1ghz gaat klokken zodat deze niet oververhit raakt, waarom dan überhaupt een i9 kopen?

Precies dat.

En mocht iemand het vreselijk erg vinden dat iemand kritiek op hun favoriete Sony toestel heeft, als je tevreden bent met het toestel ondanks de nadelen, blijf het gewoon gebruiken, je bent immers tevreden mee.

Maar durf tenminste toe te geven als iets niet goed is, ook als je zelf tevreden mee bent.

genoeg gezegd, ik zie er ook verder weinig nut in om er verder op in te gaan, de grootste nadeel is bekend en wat iemand ermee doet is aan hun, alleen ontken het nadeel tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Een beetje met percentages smijten zegt me weinig tot helemaal niets. De echte wereld ervaringen, dus die van mezelf zijn veel belangrijker. Hitte was een heel groot probleem met het vorige model de 1 IV. Zelfs in de recentie zegt hij dat de echte ervaringen met het toestel eigenlijk goed zijn.

Mij gaat het niet om de snelste, wel gaat het mij om betrouwbaarheid en altijd beschikbaar. Dat was een serieus probleem op het vorige model, met het nieuwe model niet.

Welk model je kiest is een zeer persoonlijke ervaring en geloof me ik heb er heel veel gekocht en weer snel weggedaan. Zelfs de S23 Ultra was ik al vrij snel op uitgekeken. Te lomp voor mijn gevoel en ook te zwaar. Simpele applicatie als Android Auto die stotterde, zelfs na twee of drie maand updates nog steeds dikke ellende.

Mijn punt is de tests die gedaan worden geven een indicatie, maar meer dan dat is het niet, het gaat enkel om de gebruiker ervan. Nee ik ben geen fotograaf of blogger, maar ik vind het wel een ontzettend gaaf toestel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Ik ga de telelens van mijn xperia 5 iii wel missen.
Een optische lens geeft toch een heel ander beeld dan digitaal zoomen.
Ik moet dan ook wel weer eerlijk toegeven dat ik hem niet heel vaak heb gebruikt maar gewoon de optie hebben is rustgevend.

Voor nu volg ik nog even wat reviews van de 5V maar ik acht de kans groot dat dit mijn opvolger wordt.
Het throttlen in tests vind ik niet heel storend als het maar niet ten koste gaat van real life performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:09
Zijn er hier mensen die de Xperia 10v hebben of hadden? En mij hun ervaringen daarmee wilt delen?

De camera
De cpu
Voor en nadelen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:36
Die telelens ga ik niet missen. Wel fijn om een 48 megapixel camera te hebben ipv een 12 megapixel. Sowieso vreemd dat ze destijds weer terug zijn gegaan qua pixels.

Ik heb ook begrepen dat de heatsink groter is dan vorige modellen? Ik heb nu een 5 III en als het 25-30c is buiten dan krijg je om de haverklap een 'sommige apps zijn uigeschakeld ivm de warmte' melding wanneer je bv videobelt of veel foto's neemt. Heel irritant. In warme landen is de telefoon dan nagenoeg onbruikbaar als foto's wil nemen. De Photo Pro app is diverse malen gecrasht tijdens mijn vakantie in een land waar het constant 30+ graden is. Ook de lage helderheid van het scherm is vervelend; Je ziet niks meer in vol licht.

Als deze dingen zijn aangepakt bij de 5 V dan stap ik misschien wel over naar dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
-knip-

Hopen dat Xperia 5 VI wat beter is dan, ik wacht geduldig af Sony.

want ik verwacht geen comeback van LG

[ Voor 88% gewijzigd door Mizgala28 op 04-09-2023 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Waar blijven de apk's van de 5 V aangepast voor de 1 V? ... Ik wil de nieuwe bokeh mode en alle video formats in de basic app

Hier iig de Video Creator apk alvast
https://drive.google.com/...rWRgudZ/view?usp=drivesdk

[ Voor 33% gewijzigd door BrbZrk op 08-09-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
BrbZrk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:34:
Waar blijven de apk's van de 5 V aangepast voor de 1 V? ... Ik wil de nieuwe bokeh mode en alle video formats in de basic app

Hier iig de Video Creator apk alvast
https://drive.google.com/...rWRgudZ/view?usp=drivesdk
Danku!

Ja ik ben ook erg benieuwd wanneer de nieuwe snufjes ook naar het flagship model komen.
Lijkt me niet meer dan logisch dat dat gebeurt...

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:12
Iemand ervaring met de automatic camera mode op Xperia 5 IV?

Ik heb even een 10 IV gehad omdat ik een kleiner toestel zocht en die camera was zeer slecht. Ik neem voornamelijk op automatic foto's en gezien het vaak een "instant" opname is ipv tijd gebruiken om manueel in te stellen ben ik toch voor een ander toestel gegaan. In manual mode was de 10 IV wel prima. Op de automatic mode zat bij het klikken en de eigenlijke foto nemen/opslaan ongeveer 1 seconde, waardoor zowat elke foto die ik nam vrij blurry was. Dit dan voornamelijk met wat actie op beeld, wat vrij kort moet zijn. Gcam app was al beter maar niet 100%.

Nu ben ik toch wat aan het twijfelen om terug naar het formaat van de Xperia te gaan, voornamelijk de 5 IV of 5 V. Software, batterij, scherm en formaat waren allemaal heel goed op de 10 IV.

Ik gebruik nu een Pixel 6a maar die batterij loopt ondertussen vrij snel leeg en wordt wanneer ik navigatie gebruik (GPS, mobiel data en 100% brightness) enorm heet aan de zijkant dat ik em niet meer vast kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
Gebruik op eigen risico!

https://www.apkmirror.com...-15-android-apk-download/
Photo Pro app van de 5 V.

Hij is te gebruiken maar loopt vast als je 60fps of hoger ism de periscoop wil gebruiken. Logisch..
Maar verder wel handig. De bokeh lijkt ook geupdate te zijn alleen jammer dat de 2x crop niet werkt.

Ik zou lekker wachten op de officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:38
deSenna24 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:27:
Iemand ervaring met de automatic camera mode op Xperia 5 IV?

Ik heb even een 10 IV gehad omdat ik een kleiner toestel zocht en die camera was zeer slecht. Ik neem voornamelijk op automatic foto's en gezien het vaak een "instant" opname is ipv tijd gebruiken om manueel in te stellen ben ik toch voor een ander toestel gegaan. In manual mode was de 10 IV wel prima. Op de automatic mode zat bij het klikken en de eigenlijke foto nemen/opslaan ongeveer 1 seconde, waardoor zowat elke foto die ik nam vrij blurry was. Dit dan voornamelijk met wat actie op beeld, wat vrij kort moet zijn. Gcam app was al beter maar niet 100%.

Nu ben ik toch wat aan het twijfelen om terug naar het formaat van de Xperia te gaan, voornamelijk de 5 IV of 5 V. Software, batterij, scherm en formaat waren allemaal heel goed op de 10 IV.

Ik gebruik nu een Pixel 6a maar die batterij loopt ondertussen vrij snel leeg en wordt wanneer ik navigatie gebruik (GPS, mobiel data en 100% brightness) enorm heet aan de zijkant dat ik em niet meer vast kan houden.
We zitten in een vergelijkbare situatie. Ik heb nu ook tijdelijk een pixel 6a na voorheen altijd Xperia gebruikt te hebben. Hiervoor had ik de Xperia 1, de eerste.
Maar die batterijduur van de pixel, jeetje.
Zodra ik de Xperia 1 V ergens zie voor rond de €1000 of daaronder koop ik die direct.
Het is bizar dat de pixel die pas een halfjaar in gebruik is, dezelfde accuduur heeft als de Xperia 1 die ik 3,5 jaar gebruikt heb. Software is natuurlijk heel fijn, maar je merkt het gemis van de superieure modem bv. van de Snapdragons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Geinig, de Xperia 5V is momenteel alleen bij Belsimpel verkrijgbaar.
Ook op de Sony productpagina staat nog steeds "houd mij op de hoogte".

Verder rept belsimpel niks over een pre-order actie. :P

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Het lijkt erop dat meerdere webshops de Xperia 5V nu wel op voorraad hebben en morgen kunnen leveren. Maar de Sony pagina zegt nog steeds houd mij op de hoogte.

Gelijk een andere vraag, dit is de eerste keer dat ik kijk naar een Xperia telefoon als vervanger van mijn Motorola uit 2017. Stunt Sony met de prijzen vrij kort na lancering of blijven de adviesprijzen redelijk lang aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
MarluXiaXl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:06:
Het lijkt erop dat meerdere webshops de Xperia 5V nu wel op voorraad hebben en morgen kunnen leveren. Maar de Sony pagina zegt nog steeds houd mij op de hoogte.

Gelijk een andere vraag, dit is de eerste keer dat ik kijk naar een Xperia telefoon als vervanger van mijn Motorola uit 2017. Stunt Sony met de prijzen vrij kort na lancering of blijven de adviesprijzen redelijk lang aanhouden?
Ik snap er inderdaad niks van, Belsimpel heeft de informatie weer weggehaald. Uit mijn hoofd kost het toestel met abo ongeveer €850.
Gelukkig heb ik niet heel veel haast want ik moet nog een weekje wachten alvorens ik mag verlengen.

Sony stunt niet echt met prijzen, kijk maar wat de Xperia 5IV momenteel kost, €879. :P

Ik had mijn Xperia 5 III wel in januari 2021 gekocht icm abo via belsimpel. Ik weet niet of het toen de bizarre belsimpel dagen waren of toevallig afgeprijsd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:31
Mijn Pixel 7pro is gisteren gesneuveldin de achtbaan :')

->Na jaren andere merken wil ik toch eigenlijk weer heel graag terug naar Sony. Jammer dat ik net te laat ben om de koptelefoon actie mee te pakken maar ik moet nu gewoon een nieuwe telefoon.

Hoe bevalt de Xperia 1V bij mensen hier? (ook in vergelijk met de concurrentie qua ervaringen)

5V hou ik als goedkopere optie ook achter de hand even nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
AMARONE schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:47:
Mijn Pixel 7pro is gisteren gesneuveldin de achtbaan :')

->Na jaren andere merken wil ik toch eigenlijk weer heel graag terug naar Sony. Jammer dat ik net te laat ben om de koptelefoon actie mee te pakken maar ik moet nu gewoon een nieuwe telefoon.

Hoe bevalt de Xperia 1V bij mensen hier? (ook in vergelijk met de concurrentie qua ervaringen)

5V hou ik als goedkopere optie ook achter de hand even nog.
Misschien wil je dit niet horen maar IK zou een goedkope tweede hands Xperia 1 III halen en in mei een Xperia 1 VI.

Als geld geen probleem is gewoon een 1 V halen en klaar. Is een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zou als ik nu mag kiezen de Xperia 1 IV overslaan. Ik heb hem en gebruik hem maar erg weinig ivm de hitte issues ermee.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Dank, ik heb nu een telefoon nodig. De 1V is mij inderdaad te duur dus ben voor de 5V zilver gegaan. Na 4 jaar weer een Sony dus eindelijk. Ik ben benieuwd.

Was van de Pixel 7pro eigenlijk totaal niet onder de indruk dus verwacht dat deze al beter zal aanvoelen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:44
AMARONE schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:54:
Dank, ik heb nu een telefoon nodig. De 1V is mij inderdaad te duur dus ben voor de 5V zilver gegaan. Na 4 jaar weer een Sony dus eindelijk. Ik ben benieuwd.

Was van de Pixel 7pro eigenlijk totaal niet onder de indruk dus verwacht dat deze al beter zal aanvoelen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen vanaf morgen.
Mag ik vragen waar je de 5V besteld hebt? Want volgens de meeste webwinkels is ie nog niet leverbaar en ProShop meldde me via de telefoon dat ze ook nog niet weten wanneer Sony goedkeuring geeft om de verkoop te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
TheVivaldi schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:02:
[...]

Mag ik vragen waar je de 5V besteld hebt? Want volgens de meeste webwinkels is ie nog niet leverbaar en ProShop meldde me via de telefoon dat ze ook nog niet weten wanneer Sony goedkeuring geeft om de verkoop te starten.
Belsimpel zegt dat hij op voorraad is. Korreltje zout (mobiel.nl gaf pre-order aan met de verwachting vandaag dus het zal wel deze week gebeuren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Had ik het eerder geweten dan was ik hier de winkel wel even in gewandeld. Dit was overigens in Praag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYROGG_VgUGVfqBd38sc9aOjZxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szOJmFb5zNcl2AXYBdynj0t0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjNejb06MhqoU6vbOsefKsbb7fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGZz1DzdWn7BPsbRdEVtrTpw.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
AMARONE schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:12:
[...]

Belsimpel zegt dat hij op voorraad is. Korreltje zout (mobiel.nl gaf pre-order aan met de verwachting vandaag dus het zal wel deze week gebeuren)
Bedankt! Heb daarstraks voor mijn vader besteld en hij heeft de track-en-tracelink binnen, dus het lijkt er inderdaad op dat Belsimpel niet gelogen heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
TheVivaldi schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:04:
[...]

Bedankt! Heb daarstraks voor mijn vader besteld en hij heeft de track-en-tracelink binnen, dus het lijkt er inderdaad op dat Belsimpel niet gelogen heeft. :)
Idem hier, was even afwachten omdat belsimpel blijkbaar wel vaker iets te snel de voorraad als beschikbaar stelt. Ze zijn de eerste namelijk in Nederland.

Ik ben ontzettend benieuwd, mijn laatste Sony was de XZ Premium wat echt een toptelefoon was. Hopelijk gaan mijn verwachtingen overtroffen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 11:07
Leuk om te zien dat er nog steeds een Sony Xperia topic is :)

Afgelopen 10 jaar (sinds de Xperia Z en daarna een hele serie -compact toestellen) echt Sony fan geweest. En ben met een Xperia 5 en een Xperia 5 II ook altijd heel tevreden geweest. Tot in de zomer van 2022 mijn Xperia 5 II sneuvelde :(

Daarna zijn de toestellen zo schreuwend duur geworden dat ik het eigenlijk niet meer aan mezelf (en mijn gezin) kon verantwoorden om weer een Sony te kopen voor 1000 euro of meer. Toen uit 'armoei' maar voor een Samsung S21-FE gegaan.

Maar man, wat een drama.... ja, Samsung heeft coole camera features en is als point en shoot camera ook zeker stukken gebruiksvriendelijker dan Sony (minder moeite voor een goed resultaat). Maar wat hapert het ding vaak, stereo luidsprekers klinken bagger en het scherm doet PWM op een zodanig lage frequentie dat ik er hoofdpijn van krijg (netals alle LCD en AMOLED schermen van Samsung of LG).

Het scherm van de Sony toestellen, zelfs bij AMOLED, is altijd heerlijk rustig voor mijn ogen (blijkt ook uit review sites die ook PWM en flicker mee nemen in de metingen).

Maar ja, die prijzen..... en dan het bar slechte updatebeleid bij Sony. Als nou ook zij minimaal 5 jaar beveiligingsupdates garandeerden, dan zou ik het er voor over hebben... maar zelfs dat doen ze niet ( Major android versies boeien me minder, tenzij er binnen 5 jaar toepassingen zouden komen die op een Android versie waar een toestel is blijven hangen niet meer werken).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
eymey schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:52:
Leuk om te zien dat er nog steeds een Sony Xperia topic is :)

Afgelopen 10 jaar (sinds de Xperia Z en daarna een hele serie -compact toestellen) echt Sony fan geweest. En ben met een Xperia 5 en een Xperia 5 II ook altijd heel tevreden geweest. Tot in de zomer van 2022 mijn Xperia 5 II sneuvelde :(

Daarna zijn de toestellen zo schreuwend duur geworden dat ik het eigenlijk niet meer aan mezelf (en mijn gezin) kon verantwoorden om weer een Sony te kopen voor 1000 euro of meer. Toen uit 'armoei' maar voor een Samsung S21-FE gegaan.

Maar man, wat een drama.... ja, Samsung heeft coole camera features en is als point en shoot camera ook zeker stukken gebruiksvriendelijker dan Sony (minder moeite voor een goed resultaat). Maar wat hapert het ding vaak, stereo luidsprekers klinken bagger en het scherm doet PWM op een zodanig lage frequentie dat ik er hoofdpijn van krijg (netals alle LCD en AMOLED schermen van Samsung of LG).

Het scherm van de Sony toestellen, zelfs bij AMOLED, is altijd heerlijk rustig voor mijn ogen (blijkt ook uit review sites die ook PWM en flicker mee nemen in de metingen).

Maar ja, die prijzen..... en dan het bar slechte updatebeleid bij Sony. Als nou ook zij minimaal 5 jaar beveiligingsupdates garandeerden, dan zou ik het er voor over hebben... maar zelfs dat doen ze niet ( Major android versies boeien me minder, tenzij er binnen 5 jaar toepassingen zouden komen die op een Android versie waar een toestel is blijven hangen niet meer werken).
Je toestel kan met custom firmware wel een stuk langer mee dan geadverteerd. Sony biedt wel de sleutels om dat te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 22:03
Ik was oorspronkelijk van plan om mijn 5 IV langer te houden, maar de vingerafdruksensor heeft het helaas na 9 maanden al opgegeven, en dat is waarom ik mijn 1III ermee vervangen heb. Nu hou ik mijn ogen open voor de 1V, al vrees ik wat dat die nog steeds dezelfde vingerafdruksensor gebruikt waarvan de flex cable het gewoon veel te snel opgeeft.

Twee weken terug was de 1V hier in Zweden een paar dagen lang verkrijgbaar voor ~900 euro (10500 SEK), dus nu baal ik er wel wat van dat de prijs terug omhoog is tot ~1280 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 11:07
Kashika schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:35:
[...]

Je toestel kan met custom firmware wel een stuk langer mee dan geadverteerd. Sony biedt wel de sleutels om dat te kunnen doen.
Custom firmware is niet iets waarvan ik wil dat ik erop moet vertrouwen. Zeker niet bij een fabrikant die nog bijna hogere bedragen vraagt voor z'n flagship toestel dan de concurrent die zelfs op midrange toestellen al 5 jaar support blijft bieden.

Als een toestel populair genoeg is om voor jaren officiele Lineage roms te krijgen, dan is het nog een optie. Maar dat heb ik recent met Sony toestellen niet meer zien gebeuren.

Nou ja, misschien als er nog een keer een goede Xperia 5V deal komt.....

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
eymey schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:10:
[...]

Custom firmware is niet iets waarvan ik wil dat ik erop moet vertrouwen. Zeker niet bij een fabrikant die nog bijna hogere bedragen vraagt voor z'n flagship toestel dan de concurrent die zelfs op midrange toestellen al 5 jaar support blijft bieden.

Als een toestel populair genoeg is om voor jaren officiele Lineage roms te krijgen, dan is het nog een optie. Maar dat heb ik recent met Sony toestellen niet meer zien gebeuren.

Nou ja, misschien als er nog een keer een goede Xperia 5V deal komt.....
Ik betwijfel dat er snel deals komen. Misschien tijdens black friday. De Xperia kun je het beste icm een abo nemen, dan scheelt het een paar honderd euro (althans bij mij).

Het huidige beleid van Sony is helaas maximaal hoge prijzen en zo lang mogelijk vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Mijn vaders Xperia V is binnen, meldde hij zojuist! Alleen de bestelcode voor de koptelefoon lijkt er niet bij te zitten. Nu ik nog eens op de site kijk, lijkt die alleen bij de zwarte uitgeleverd te worden (hij had de blauwe besteld). Klopt dat? Dat zou wel flauw zijn, want het is hetzelfde toestel, alleen in een ander kleurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:44
TheVivaldi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:59:
Mijn vaders Xperia V is binnen, meldde hij zojuist! Alleen de bestelcode voor de koptelefoon lijkt er niet bij te zitten. Nu ik nog eens op de site kijk, lijkt die alleen bij de zwarte uitgeleverd te worden (hij had de blauwe besteld). Klopt dat? Dat zou wel flauw zijn, want het is hetzelfde toestel, alleen in een ander kleurtje.
Geen idee van de kleur met uitleveringen, maar het verkrijgen van de headset gaat via:

https://www.sony.nl/promo/xperia5m5

Hier ben je overigens zelf verantwoordelijk voor. (En dit zou ook via de leverancier aangegeven moeten zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Resurrect1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:43:
[...]

Geen idee van de kleur met uitleveringen, maar het verkrijgen van de headset gaat via:

https://www.sony.nl/promo/xperia5m5

Hier ben je overigens zelf verantwoordelijk voor. (En dit zou ook via de leverancier aangegeven moeten zijn :))
Dank je, de blauwe staat daar wél genoemd. Ik zal de link aan mijn vader sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-05 21:04
Jarenlang een LG gehad, maar helaas zijn ze gestopt. Ik kan nog niet helemaal zonder de koptelefoonaansluiting (ook deels principe), dus maar een Xperia 5 V (zwart) besteld bij bol.com.
Komt als het goed is donderdag binnen (in de brievenbus). Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Vandaag de 5V zilver mogen ontvangen, de telefoon maakt indruk op mij. Wat een verademing tov de pixel 7pro.

De camera functies moet ik nog uitvinden maar voor de rest, wow. Het voelt ontzettend degelijk aan en het is gewoon een mooi design.

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:44
Heel iets anders... Ik lees op de Sony site dit:
Dit apparaat is waterbestendig en beschermd tegen stof. Alle poorten en aanwezige covers moeten goed gesloten zijn. Dompel het apparaat niet volledig onder in water en stel het niet bloot aan zeewater, zoutwater, chloorwater en vloeistoffen zoals dranken. Bij misbruik of oneigenlijk gebruik van het apparaat vervalt de garantie. Het apparaat is getest voor de IP-certificering IP65/68. Apparaten van Sony die worden getest op hun waterafstotendheid, worden voorzichtig in een vat met kraanwater geplaatst en op een diepte van 1,5 meter gebracht. Na 30 minuten wordt het apparaat voorzichtig uit het vat gehaald en worden alle functies en eigenschappen gecontroleerd. Opmerking: dit model heeft een kleploze USB-poort voor aansluiten en opladen. Voor het opladen moet de USB-poort volledig droog zijn.
Hoe kan dit apparaat tegelijkertijd IP65 en IP68 zijn? Oftwel... kan ik 'm nu wel of niet onderdompelen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste