Kijk, die doen t beter, have fun vanavondBrotuck schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:59:
Na bestelling bij mobiel.nl is mijn groene echt onderweg en komt hij vanavond al aan.
Overigens is de groene inmiddels een hele euro goedkoper bij Belsimpel
Kijk, die doen t beter, have fun vanavondBrotuck schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:59:
Na bestelling bij mobiel.nl is mijn groene echt onderweg en komt hij vanavond al aan.
Ja punt is dat ik in feite nu 2x het toestel heb betaald. Moet ook wel ff kunnen uiteraard. Belsimpel zal het wel snel terugstorten verwacht ik, maar zoals ik al zei dit gedrag vind ik gewoon niet ok en ga ik niet sponsoren in de toekomst.KoekjevanLU schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:15:
[...]
Kijk, die doen t beter, have fun vanavondHet is dat ik niet zo veel zin heb in annuleren en n nieuwe bestelling, maar voor de toekomst wordt t anders natuurlijk.
Overigens is de groene inmiddels een hele euro goedkoper bij Belsimpel(en zoals gezegd staat ie op voorraad). In mijn bestelling is er nog niets veranderd en staat ie nog op "niet op voorraad, komt vandaag binnen", maar dat kan nog wijzigen vandaag.
Just here for the fun
Iedere camera app (er zijn er 3) vraagt toestemming voor het opslaan van bestanden op de interne storage en/of SD kaart, gebruik van camera & microfoon, etc. Voor externe apps snap ik dat, maar een bijgeleverde foto-app? Ach, je doet 1x de setup (per app) en klaar.didado schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:13:
[...]Apple heeft natuurlijk alles veel meer in eigen beheer daarom heb je daar misschien helemaal geen last van permissies.
Sony apps moeten ook toestemming vragen aan Google. Dat is normaal ook al heb je een Sony telefoon.
Dan ken je mij nog niet, ik kan overal over klagen. Het is verder niet bedoeld als "haat" o.i.d., geef me een willekeurig apparaat in handen en ik kan zo een lijst typen met dingen die er mis zijn. Dat is mijn specialiteit. Murphy's Law is dan ook uitgevonden nadat Murphy mij een digitaal apparaat gaf. Linux, Windows, macOS, iOS of Android - geen OS is veilig zodra ik in de buurt kom.Meldingen en popups zijn in het begin altijd meer aanwezig. En klagen over een weer app is wel het laatste waar je over kunt klagen.
Gekeken, er zit geen weer widget tussen. Heb inderdaad een app geinstalleerd, en nu zijn er wel weer widgets.Kijk tussen de widgets voor een weer info widget?
Buienradar heeft mooie weer widgets.
Begrijpelijk, maar het wordt gewoon meteen geblokkeerd. Ik heb overigens een SANDISK EXTREME PRO 512GB (V30).Uit stabiliteit zal een SD kaart zeker niet zo maar gebruikt kunnen worden. Sony heeft alle snelheid nodig zeker voor de video app met de zeer hoge bitrates.
Een SD kaart moet sowieso zeer snel zijn. Ik heb zelf een Adata V90 Micro SD kaart. Zal eens testen als het toestel binnen is of deze wel te gebruiken is.
ik ga niet de hele video kijkenGeluid hard van de shutter knop?
https://youtu.be/GcbauvfSqRY
Hier weer een tegenovergestelde mening.
Ik moest diep in settings zoeken om dit te vinden (deze pagina schrijft over een notificatie, maar die zie ik niet). Setting ingeschakeld, werkt het alsnog niet ("this folder is empty")Eerst moet je telefoon in een bestanden overbrengen modus staan wil je bij je SD kaart kunnen komen. Dit selecteer meteen op je telefoon onder USB connectie opties.
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 30-06-2023 11:07 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Just here for the fun
https://www.belsimpel.nl/...ver-zwart-sony-xperia-1-vBrotuck schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:09:
Heeft iemand al een hoesje gevonden ergens waarmee je de telefoon schuin kan neerzetten ?
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 30-06-2023 11:10 ]
Was van mij allemaal niet zo zwaar bedoeld. Ieder zo zijn voorkeuren. Was meer bedoeld dat je op zijn tijd wel een geschikte weer app/widget zal vinden.Gamebuster schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Iedere camera app (er zijn er 3) vraagt toestemming voor het opslaan van bestanden op de interne storage en/of SD kaart, gebruik van camera & microfoon, etc. Voor externe apps snap ik dat, maar een bijgeleverde foto-app? Ach, je doet 1x de setup (per app) en klaar.
[...]
Dan ken je mij nog niet, ik kan overal over klagen. Het is verder niet bedoeld als "haat" o.i.d., geef me een willekeurig apparaat in handen en ik kan zo een lijst typen met dingen die er mis zijn. Dat is mijn specialiteit. Murphy's Law is dan ook uitgevonden nadat Murphy mij een digitaal apparaat gaf. Linux, Windows, macOS, iOS of Android - geen OS is veilig zodra ik in de buurt kom.
[...]
Gekeken, er zit geen weer widget tussen. Heb inderdaad een app geinstalleerd, en nu zijn er wel weer widgets.
[...]
Begrijpelijk, maar het wordt gewoon meteen geblokkeerd. Ik heb overigens een SANDISK EXTREME PRO 512GB (V30).
[...]
ik ga niet de hele video kijken![]()
[...]
Ik moest diep in settings zoeken om dit te vinden (deze pagina schrijft over een notificatie, maar die zie ik niet). Setting ingeschakeld, werkt het alsnog niet ("this folder is empty")
[Afbeelding]
(edit: in andere PC werkt het meteen, al moet ik nog steeds in settings usb instellingen wijzigen)
Blijft apart.. of dat ze er maar 2 per dag binnen krijgen.KoekjevanLU schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:58:
Bij Belsimpel staat de groene inmiddels weer op levertijd 2-4 werkdagen
[ Voor 76% gewijzigd door KoekjevanLU op 30-06-2023 16:12 ]
Jeetje !KoekjevanLU schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:09:
"Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 03-07-2023"... verwachte bezorging 4-7![]()
T begint nu wel echt bullsh*t te worden... Denk dat ik toch maar de moeite ga nemen om te annuleren.
Edit: bij mobiel.nl is ie op en bij coolbue de dubieuze status "Beperkte voorraad, bestel snel"... Laat maar dus, ik wacht wel tot de 4e (of later?) in plaats van nog eens 1400,- er tegenaan te gooien in de hoop m ergens iets sneller te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 30-06-2023 17:06 ]
Just here for the fun
Inmiddels ook bij Cooblue uitverkocht. Was niet van plan te switchen, dat ie later is vind ik tot daar aan toe, maar de manier van doen slaat werkelijk nergens op!Brotuck schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:58:
[...]
Jeetje !
Toch blij dat ik geannuleerd heb. Was het verhaal bij coolblue niet dat je dan zondag a.s. hem kon ophalen in de winkel ?
Bij Coolblue kan je een van de laatste 4 bestellen en morgen ophalen in een van hun winkel zie ik. Geen probleem toch ? Behalve dan de tijdelijke dubbele investering....
Just here for the fun
Just here for the fun
Je kunt hey google gebruiken voor het weer. Gewoon Google met stem vragen wat het weer is voor vandaag.
silver is wel heel mooi zegJJM vd E schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:26:
[Afbeelding]
Wilde in eerste instantie de groene, maar ben toch super blij het toch de zilvere variant is geworden!
[ Voor 67% gewijzigd door Brotuck op 02-07-2023 10:13 ]
Just here for the fun
Nee. Heb vandaag zelf een e-sim toegevoegd via de Vodafone app. Duurde uren om aan te maken maar activeren gebeurde binnen minuten.Brotuck schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:12:
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik probeer een e-sim toe te voegen van Vodafone...
[Afbeelding]
Via de app is het ook gelukt, via de website kreeg ik deze foutmelding (QR code scan)Lukin schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:47:
[...]
Nee. Heb vandaag zelf een e-sim toegevoegd via de Vodafone app. Duurde uren om aan te maken maar activeren gebeurde binnen minuten.
[ Voor 39% gewijzigd door Brotuck op 02-07-2023 19:31 ]
Just here for the fun
Same!KoekjevanLU schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:45:
Zowaar, zojuist bericht van belsimpel dat mn bestelling is verzonden. Na veel rekken ineens n dag eerder. Als alles goed is dus toch nog morgen in huis
Als je bellen via WiFi uitschakelt, dan verdwijnt de meldingBrotuck schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:01:
[...]
Via de app is het ook gelukt, via de website kreeg ik deze foutmelding (QR code scan)
Nu krijg ik wel deze melding. Kennelijk heeft een nooddienst de mast locatie nodig.
[Afbeelding]
Mag ik weten wat de datum van reserveren was van jullie?Bundin schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:52:
En hier ook, had ze gemaild met mijn (vrinedelijk verwoord) commentaar op het gebrek aan communicatie, een bijzonder correct antwoord teruggekregen met excuses en aanbod om de kleur te wijzigen zodat ie eerder verzoonden zou kunnen worden.
Daar geen gebruik van gemaakt en inderdaad een verzendbevestiging voor het groene model.
Ik heb m 6 juni besteld.BrbZrk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:00:
[...]
Mag ik weten wat de datum van reserveren was van jullie?
Ik heb nm geen bericht gekregen over het groene model
11 juniBrbZrk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:00:
[...]
Mag ik weten wat de datum van reserveren was van jullie?
Ik heb nm geen bericht gekregen over het groene model
Just here for the fun
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 03-07-2023 10:39 ]
Die verwachting kan je best helemaal bijstellen. Sony heeft sinds de Xperia S in 2012 geen significante updates uitgebracht voor toestellen na de release. Ja, je krijgt een nieuwe Androidversie, maar er is nooit nieuwe functionaliteit voor de apps van Sony zelf.didado schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:49:
Ik verwacht dat Sony nog veel updates zal uitbrengen om de camera's nog te verbeteren.
En de nog twee komende android updates zullen de grootste sprongen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 03-07-2023 15:21 ]
[ Voor 5% gewijzigd door BrbZrk op 03-07-2023 19:36 ]
Ja misschien ben ik wat te enthousiast..AmbroosV schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:13:
[...]
Die verwachting kan je best helemaal bijstellen. Sony heeft sinds de Xperia S in 2012 geen significante updates uitgebracht voor toestellen na de release. Ja, je krijgt een nieuwe Androidversie, maar er is nooit nieuwe functionaliteit voor de apps van Sony zelf.
Net zoals in de cameras van Sony krijg je nieuwe functies en verbeteringen alleen door een nieuwer model te kopen.
Ik ben geen fan van de approach, maar het is belangrijk om realistisch te zijn.
Ik vind het heel jammer dat de randen open zijn. Had deze hoes bij mijn 1II ook.Xbeater schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:
En daar hebben we hem, het hoesje![Afbeelding]
Kwam als verassing 2 dagen eerder, had er 2 besteld via MaxICT, nadat Belsimpel me de optie gaf om te wisselen naar zwart of annuleren.
Heel erg onder de indruk van het hoesje. Clipt heel stevig aan de telefoon, en voelde zeer goed aan. Nog nooit meegemaakt dat een hoesje een telefoon beter aan laat voelen dan zonder, maar hiermee meteen! En de Xperia 1 V was al zeer goed zonder hoesje.
De kleur grijs is super, ik krijg er heel erg jaren 90 grijze electronica vibes van. Modern retro. Camera cutout is super strak, en sluit heel goed aan op de zijkanten om het grootste deel van de telefoon heerlijk smal te houden voor dat fijne gevoel. Omdat de zijkanten open zijn behoudt je de grip van de ribbels van het aluminum frame.
Wel een dingetje om rekening meer te houden: hij heeft een zeer minimaal randje boven en onder zodat je nog net de telefoon veilig met scherm naar beneden kan plaatsen. Echter, een glazen screen protector zal alleen niet goed werken. Past wel, maar is dan te dik en zal er op liggen, dus ik ga zonder. Mijn Xperia 1 II heeft na ruim 2+ jaar nog een prachtig scherm dus ik heb er alle vertrouwen in.
ik zit hier als een idioot mijn telefoon te slaan maar er gebeurt niets. Wat is side-sense? Edit: Ah gevonden. Nee, ik gebruik het niet, maar misschien nu wel?Maar ik ben niet overtuigd dat side sense uberhaupt een fijne feature is. Gebruikt iemand het effectief?
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2023 15:55 ]
Ik heb m inmiddels ook binnen (in t groen) en ik heb dezelfde ervaring. Wat een top ding! De telefoon hield al prettig vast, maar dat is alleen maar beter geworden. Ondanks dat hij op foto's misschien wat lomp oogt is hij dat totaal niet. Echte aanrader!Xbeater schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:
En daar hebben we hem, het hoesje![Afbeelding]
Heel erg onder de indruk van het hoesje. Clipt heel stevig aan de telefoon, en voelde zeer goed aan. Nog nooit meegemaakt dat een hoesje een telefoon beter aan laat voelen dan zonder, maar hiermee meteen! En de Xperia 1 V was al zeer goed zonder hoesje.
Ik dacht dat deze telefoon een veel betere accuduur had en een veel hogere helderheid van het scherm. Wat merken jullie hiervan?Helaas zijn de testresultaten ook weer weinig denderend: een relatief lage maximale schermhelderheid, tegenvallende accuduur en traag opladen. Daarbij komt een zeer hoge prij
Sommigen azijnpissen altijd wel. Scherm is prima, ook in de zon.avec_style schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:14:
Heeft iemand al de nieuwe best buy guide gezien voor telefoons op de frontpage?
De Xperia 1 V komt er niet zo best vanaf. Hieronder een quote uit het artikel :
[...]
Ik dacht dat deze telefoon een veel betere accuduur had en een veel hogere helderheid van het scherm. Wat merken jullie hiervan?
Just here for the fun
Kan het al helemaal niet meer serieus nemen deze testen. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Samsung hier zelf invloed op heeft..avec_style schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:14:
Heeft iemand al de nieuwe best buy guide gezien voor telefoons op de frontpage?
De Xperia 1 V komt er niet zo best vanaf. Hieronder een quote uit het artikel :
[...]
Ik dacht dat deze telefoon een veel betere accuduur had en een veel hogere helderheid van het scherm. Wat merken jullie hiervan?
Onmisbaar zeg je?avec_style schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:17:
Side sense is voor mij onmisbaar, maar dat is heel persoonlijk.
Bij grote cameralenzen die optische stabilisatie ingebouwd hebben is dat juist het geluid dat je hoort, immers moeten er mechanismes zijn die het glazen element verschuiven om te kunnen stabiliseren. Dus wellicht is dat bij telefoons ook zo?BrbZrk schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:25:
Heb de groene versie binnen (al 2 dagen mee aan het spelen)
2 dingen waar ik benieuwd naar ben..
1. Als je in muisstilte de camera aanzet begint hij bij mij een hele zachte "ruis"geluid te produceren. Wat lijkt te komen van t gebied rondom de camera.
Iemand anders dit gehoord?
Als je in een hele stille omgeving filmt lijkt het soms dat je die ruis in je video zelfs hoort.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Net vanmorgen nog, prima gelukt. Maar verdomd, je hebt gelijk de pagina lijkt nu stuk te zijn. Waarschijnlijk pakt iemand dat bij Sony binnenkort wel op.Aquaboy11 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:22:
Heeft iemand toevallig de koptelefoon al kunnen aanvragen? De actiepagina waar overal naar gelinkt wordt is ondertussen verdwenen.
Mijne is al goedgekeurd!Aquaboy11 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:22:
Heeft iemand toevallig de koptelefoon al kunnen aanvragen? De actiepagina waar overal naar gelinkt wordt is ondertussen verdwenen.
[ Voor 12% gewijzigd door didado op 10-07-2023 00:36 ]
Die werkt, dankjewel! Gelijk ingeschreven, helaas pas ove minimaal 30 dagen verstuurddidado schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:33:
[...]
Mijne is al goedgekeurd!
Deze pakt wel? : https://www.sony.nl/promo/mobile-junibundel
Op deze pagina heb ik gekeken onderaan:Aquaboy11 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:09:
[...]
Die werkt, dankjewel! Gelijk ingeschreven, helaas pas ove minimaal 30 dagen verstuurd. Hoe ben je aan die link gekomen? Ik heb dagelijks die actiepagina ververst maar is nooit geüpdate 🤔.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ja zo'n verklaring is leuk en aardig maar elke telefoon is voorzien van een stabilisatie systeem. Zelfs Sony eigen 1inch sensor op de Pro-I.Deathchant schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:25:
[...]
Bij grote cameralenzen die optische stabilisatie ingebouwd hebben is dat juist het geluid dat je hoort, immers moeten er mechanismes zijn die het glazen element verschuiven om te kunnen stabiliseren. Dus wellicht is dat bij telefoons ook zo?
Oh ik gebruik het toestel al jaren met de gesture navigation. Die doet de swipe back ingebouwd in android ook.avec_style schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:05:
Ik heb zelf nog de 1 mk II en ik dacht dat het daarop iets anders werkte. Maar bij mij heb ik het volgende ingesteld:
Swipe up = back
Swipe down = pull down status bar
Double click: open menu met shortcuts naar veelgebruikte apps.
Vooral de 'back' actie gebruik ik veel. Ik vind het vaak handiger om zo terug te gaan dan via de back button onderin het scherm.
Maar zoals kal eerder zei; dit is heel persoonlijk. Probeer eens een paar dingen uit en zie wat voor jou werkt.
Dat is bizar, maar ik denk dat de zilveren dan oprecht op zijn, en dat Coolblue wacht op een zending van Sony. Ik had op 20-6 besteld, op 1-7 is ie geleverd, ook van Coolblue.vjweirnogeenn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:36:
Hi luitjes, heeft iedereen ondertussen zijn toestel al binnen?
Ik ben nog steeds op de zilveren versie aan het wachten van Coolblue. Veel smoesjes en ze blijven de datum steeds een dag vooruit schuiven...
Besteld / pre-ordered op 28-6-2023. Toen stond er dat hij zondag 2-7-2023 op te halen was in de winkel.
Moet eerlijk zeggen dat ik me ook behoorlijk beetgenomen voel.
Vinden jullie het ook niet raar dat er bij een pre-order niet net even wat meer aandacht gaat naar de release dag?
Anyways ben benieuwd wie er nog meer aan het wachten is en misschien zelfs wat meer weet
Wat voor SD kaart heb je? Misschien te langzaam.JJM vd E schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:26:
Ben nog erg blij met het toestel, al mis ik wel het LED notificatie lampje. Waar ik wel last van heb is dat als ik foto's gemaakt heb dat heel lang kan duren voordat deze zichtbaar zijn in de app. Ik gebruik de standaard foto app van Google. (en sla de foto's op op de sd kaart) Hebben hier meer mensen last van, en heeft er misschien iemand tips?
Ik krijg al een week lang "We ondervinden momenteel technische problemen. Probeer het later opnieuw" (via welke link dan ook). Mail gestuurd, maar nog geen reactie. Denk dat ik kan fluiten naar die koptelefoon.didado schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Op deze pagina heb ik gekeken onderaan:
https://www.sony.nl/deals...URO_FOOTER_PROMOTIONSPAGE
Just trying to help...BrbZrk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:26:
[...]
Ja zo'n verklaring is leuk en aardig maar elke telefoon is voorzien van een stabilisatie systeem.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ja precies, annuleren is geen optie meer, die hoofdtelefoon is een te significant verschil. Het meest pijnlijke vind ik eindelijk dat het toestel bij een hoop andere aanbieders gewoon leverbaar is 😅Xbeater schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:24:
[...]
Dat is bizar, maar ik denk dat de zilveren dan oprecht op zijn, en dat Coolblue wacht op een zending van Sony. Ik had op 20-6 besteld, op 1-7 is ie geleverd, ook van Coolblue.
Maar ik voel je pijn echt wel. Annuleren en elders bestellen zit er niet in want dan mis je de XM5 pre-order actie... Ik hoop in ieder geval voor je dat ze 'm nog voor het einde van de maand leveren, anders kun je al helemaal naar die XM5 fluiten. Als dat gebeurt zou ik er eentje van Coolblue als compensatie opeisen.
Wat een ellende he? Je zou toch zeggen dat zo'n registratie echt iets super simpels is...Zwennie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:55:
[...]
Ik krijg al een week lang "We ondervinden momenteel technische problemen. Probeer het later opnieuw" (via welke link dan ook). Mail gestuurd, maar nog geen reactie. Denk dat ik kan fluiten naar die koptelefoon.
Gezeik altijd met die promoties...
[ Voor 73% gewijzigd door Brotuck op 12-07-2023 22:44 ]
Just here for the fun
Ik heb al wel een screenprotector genomen want ik had de 1e ondiepe krasjes al zichtbaar. De vingerafdrukscanner doet het hier ook prima, zolang mijn vinger niet nat is.KoekjevanLU schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:35:
[...]
Ik heb m inmiddels ook binnen (in t groen) en ik heb dezelfde ervaring. Wat een top ding! De telefoon hield al prettig vast, maar dat is alleen maar beter geworden. Ondanks dat hij op foto's misschien wat lomp oogt is hij dat totaal niet. Echte aanrader!
Of ik nog een screenprotector doe weet ik niet, die zal er inderdaad bovenop liggen.
Verder bevalt de telefoon prima. Alle reviews hebben t over een erg slechte vingerafdrukscanner, maar ik heb er tot nu toe uitstekende ervaring mee, hij doet het eigenlijk altijd. M'n vorige, op de Oneplus 7pro onder t scherm, weigerde veel vaker. Enige puntje is dat ik m in t begin te hard indrukte waardoor ik de telefoon ontgrendelde en meteen weer uit zette, maar dat is na een klein beetje gewenning niet meer gebeurd.
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 15-07-2023 09:41 ]
Ik gebruik hiervoor Lightroom CC en Synology Photos. De eerste voor alle RAW fotos om die mooi te bewerken en opslaan, de 2de voor de massa aan 'normale' dag tot dag fotos. Helaas allebei niet de goedkoopste oplossingen, maar met Synology Photos ben ik wel echt superblij.Gamebuster schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:39:
[...]
Totaal iets anders: Ik wil geen Google Photos gebruiken (want Google). Is het mogelijk om je foto's automatisch op een andere cloud-provider te zetten? Kan iemand een leuke "onafhankelijke" cloud-provider aanraden?
Filen zou aan je wensen moeten voldoen: https://filen.io/Gamebuster schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:39:
[...]
Totaal iets anders: Ik wil geen Google Photos gebruiken (want Google). Is het mogelijk om je foto's automatisch op een andere cloud-provider te zetten? Kan iemand een leuke "onafhankelijke" cloud-provider aanraden?
- Ik heb teveel content voor een (Micro)SD kaart.BrbZrk schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:01:
Moet het cloud zijn? Wat is er mis met een sd kaart en een backup hdd ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 16-07-2023 13:19 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Bij mij zat er één lange sticker aan de zijkant van de wrap. IMEI links en serienummers enzo rechts. Lijkt me erg raar dat je geen sticker zou hebben. Toch maar even de prullenbak in duiken misschien 😅.Moi_in_actie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:51:
Even een vraag over het aanvragen van de headset. Het is niet de eerste keer dat ik dat doe, maar dit keer doet Sony moeilijk. Ze vragen om een uit de doos geknipte stikker met IMEI nummer. Prima, bij mn vorige Xperia 1ii ook netjes gedaan, maar deze 1V zat in zo'n eco-vriendelijke verpakking...daar zitten bij mij geen stikkers met barcodes/IMEI op. Er zat voor een wrap omheen met alleen wat basale info (schermgrootte, ramgeheugen etc) maar zover ik weet/gezien heb niets met IMEI stikkers (die wrap heb ik dan ook meteen weggegooid).
Aan de binnenzijde van dat eco-vriendelijke doosje stond wel een nummer geprint, maar dat wordt schijnbaar niet geaccepteerd. Ze sturen ook leuk een handleiding terug met als voorbeeld de Xperia 1ii...ja...die zat destijds inderdaad in een fatsoenlijk doosjes met alle stikkers...deze telefoon niet. Telefoon is gewoon via Belsimpel besteld, dus ook niet een of andere vage/obscure webshop. Iemand die wat hulp kan bieden?
Het kan zijn dat ik het in mn enthousiasme gemist heb, heb het in iedet geval niet bewust gezien. Die avond moest het oud papier weer naar buiten, dus die wrap met (mijn inziens) alleen basale info is daarin mee gegaan.Aquaboy11 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:02:
[...]
Bij mij zat er één lange sticker aan de zijkant van de wrap. IMEI links en serienummers enzo rechts. Lijkt me erg raar dat je geen sticker zou hebben.
Dat is wel erg zuur. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Sony om te vragen wat er nog mogelijk is, weet niet hoe moeilijk ze doen. Hopelijk valt het zonder doosje nog te regelen.Moi_in_actie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:09:
[...]
Het kan zijn dat ik het in mn enthousiasme gemist heb, heb het in iedet geval niet bewust gezien. Die avond moest het oud papier weer naar buiten, dus die wrap met (mijn inziens) alleen basale info is daarin mee gegaan.
Blijf het sowieso een gedoe vinden. De telefoon gaat echt niet retour, desnoods wachten ze nog 2 weken, dan kan ik hem niet eens meer retour sturen. Heb de telefoon in bezit, met factuur op mijn naam, IMEI kan ik ook een screenshot van sturen (via *#06# opvragen), maar nee het moet een stikker op een wrap (die dus niet eens onderdeel is van het doosjes) zijn die het bewijst...zucht.
Heb gereageerd op de mail van Sony en de situatie uitgelegd, eens kijken wat ze zeggen. Indien ze bang zijn dat ik de telefoon retourneer, dan kunnen ze 2 weken wachten, dan verloopt (denk ik) de retourtermijn (is dacht ik gewoon 1 maand).Aquaboy11 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:29:
[...]
Dat is wel erg zuur. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Sony om te vragen wat er nog mogelijk is, weet niet hoe moeilijk ze doen. Hopelijk valt het zonder doosje nog te regelen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Is een procedure waarbij ze kunnen uitsluiten dat er gefraudeerd wordt inderdaad. Proces is lastig te omzeilen als je niet de juiste afdeling te pakken krijgt. Je kunt ook proberen via twitter, facebook of instagram een berichtje te sturen. Kans is groter dat het dan opgepakt wordt.Moi_in_actie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Heb gereageerd op de mail van Sony en de situatie uitgelegd, eens kijken wat ze zeggen. Indien ze bang zijn dat ik de telefoon retourneer, dan kunnen ze 2 weken wachten, dan verloopt (denk ik) de retourtermijn (is dacht ik gewoon 1 maand).
Het zou moeten leren wanneer je de telefoon lang aan de lader laat liggen. Bij mij activeert het wanneer ik naar bed ga en de boel op een lader zet.Gamebuster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:26:
Hoe kan ik die stomme "battery care" notificatie uitzetten? Ik vind het prima dat-ie tot 80% oplaadt, maar nu krijg ik iedere keer een BZZZZZ BZZZZZ BZZZZZ als ik de lader erin prik met een "belangrijke notificatie" over battery care.
Ik wil gewoon dat-ie me daar niet mee lastig valt, maar als ik de notificatie wil uitzetten, staat er "these notifications can't be modified" en als ik probeer de "all battery care notifications" slider op "nee" te zetten, gebeurt er niets
Ik wil niet dat het leert, ik wil gewoon dat-ie tot 80% oplaadt en mij geen meldingen geeft.
Gewoon de melding in het notificatie scherm ingedrukt houden en vervolgens 'meldingen uitschakelen'.Gamebuster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:54:
[...]
Ik wil niet dat het leert, ik wil gewoon dat-ie tot 80% oplaadt en mij geen meldingen geeft.
soskes schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:01:
[...]
Gewoon de melding in het notificatie scherm ingedrukt houden en vervolgens 'meldingen uitschakelen'.
Nee dusGamebuster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:26:
Ik wil gewoon dat-ie me daar niet mee lastig valt, maar als ik de notificatie wil uitzetten, staat er "these notifications can't be modified" en als ik probeer de "all battery care notifications" slider op "nee" te zetten, gebeurt er niets
Google widget? Dit bedoel je?Dennis1812 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:13:
Vanavond via Bensimpel mijn Kaki groen binnen gekregen.
Ziet er meer uit als gewoon zwart. Maar prima.
Eerste indruk positief. Jammer dat die Google widget niet weg kan. Maar prima.
Met gegevens overzetten is er toch veel niet meegekomen en overal moet je inloggen. Dus vooral daar veel bezig en menuutjes wat ontdekken.
Denk dat ik er morgen meer actief mee aan de slag ga.
Toch jammer dat iets simpels als home screen niet meegenomen kan worden.
Held. Dankjewel.didado schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:47:
[...]
Google widget? Dit bedoel je?
[Afbeelding]
Leeg stuk scherm even ingedrukt houden en dan onder widgets staat Instellingen startscherm.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennis1812 op 19-07-2023 08:19 ]
Nou, heb ondertussen een 2e keer de aanvraag ingeschoten via de normale weg. Daar kreeg ik exact dezelfde email terug met "helaas bla bla bla". Sony support gebeld, ook daar precies hetzelfde antwoord. Vind dit wel een beetje stijlloos van Sony. Zou bijna zeggen als ik een foto had van iemand anders, daar mn eigen IMEI nummer in photoshop, misschien accepteren ze dat welAquaboy11 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:29:
[...]
Dat is wel erg zuur. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Sony om te vragen wat er nog mogelijk is, weet niet hoe moeilijk ze doen. Hopelijk valt het zonder doosje nog te regelen.
Downgrade van de camera, fijn.Troxel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:22:
Promo video voor de 5 V is gelekt, zie:
https://www.xda-developer...ria-5-v-leak-promo-video/
[ Voor 49% gewijzigd door Troxel op 26-07-2023 20:12 . Reden: 2 extra vraagjes ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq