Ik heb hem intussen terug gebracht naar de winkel. Zeer leuke GSM maar vond hem toch net te klein.
🤦🏻LeStef schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:47:
Ik heb hem intussen terug gebracht naar de winkel. Zeer leuke GSM maar vond hem toch net te klein.
Ik heb 'm standaard op 60 Hz ingesteld, de meerwaarde van 120 Hz is er voor mij niet voldoende. Ik heb daar de keuze gemaakt voor zuinigheid. Dat, icm het toch al nette batterijgebruik, is goed voor 2 dagen gebruik. En dat met tot max 80% laden, zodatt ie dat een jaar of 3-4 volhoudt.AmbroosV schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:34:
Ik heb sinds de XZ3 elke generatie Xperia gehad (allemaal 1-serie, behalve de 5 IV), en dit is duidelijk een van de betere ja. De batterij van m'n 1 V doet het zo goed dat ik er gewoon niet meer over nadenk. Na mijn werk wanneer ik thuiskom steek ik hem een dik uur in tijdens TV kijken / zeteltijd, en that's it. Zelfs met stevig gebruik en 120Hz ga ik zelden onder 30% in 24u tijd, en ik laad maar op tot 90% met Battery Care. Erg indrukwekkend!
Alsnog is een adaptive display wel de upgrade die ontbreekt, daarmee zou ik 'm niet hoeven locken op 60 Hz.
Ik ben aan het overwegen om een 5V aan te schaffen, maar lees wat tegenstrijdige berichten over face unlock.
Dit zou standaard niet ingeschakeld zijn, maar niet alle bronnen geven dezelfde informatie.
Iemand hier met een 5V die hier opheldering over zou kunnen geven?
Dit zou standaard niet ingeschakeld zijn, maar niet alle bronnen geven dezelfde informatie.
Niet beschikbaar. Is met een gewone camera absoluut niet veilig genoeg, en de Google-oplossing die video en ML gebruikt is exclusief voor Pixels. Sommige andere fabrikanten voegen hun eigen methodes toe (die algemeen ook ondermaats veilig zijn), maar Sony niet.kerwin schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:34:
Ik ben aan het overwegen om een 5V aan te schaffen, maar lees wat tegenstrijdige berichten over face unlock.
Beetje late update, maar helaas nog geen succes. Ik heb nog steeds veel last van hakkelend scrollen, vooral in apps met automatisch startende filmpjes (zoals Google fotos, of YouTube, of Chrome met bepaalde drukkere sites). Ik zie (met developer options: laat refresh rate zien) dat het hakkelen telkens is als ie van 120 naar 60Hz overschakelt.Troxel schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:34:
[...]
Thnx voor het meedenken. Het is niet specifiek in 1app, ook zelfs op het Xperia startscherm bij openen van groep zie je een hakkel.
Maar: op Reddit kwam de tip voorbij de telefoon in Stamina stand te zetten en daarna weer op normaal. Dit om de 60-120Hz regeling even te resetten. En ik durf nog geen definitief "yes!" te roepen maar ik ben nu al een halve dag zonder hakkels ... 🙏🏼
Het lijkt een algemeen Android 14 dingetje te zijn, als je Googled kom je vele posts hierover tegen, maar nog geen oplossing voor mijn Xperia 1V. Lijkt bij de komende A14 update wel opgelost (bij de Pixel telefoons in ieder geval) , maar wie hoe lang die bij Sony nog duurt ...
Iemand eenzelfde issue en mogelijk nog een oplossing?
Met die refresh rate hier hetzelfde probleem en dit is inderdaad vreselijk vervelend. Ook loopt de telefoon soms vast en bevriest gewoon op het startscherm, touch werkt dan niet meer. Enige mogelijkheid is dan de powerbutton lang ingedrukt houden en uitschakelen (in dat powermenu werkt touch dan weer wel)Troxel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:52:
[...]
Beetje late update, maar helaas nog geen succes. Ik heb nog steeds veel last van hakkelend scrollen, vooral in apps met automatisch startende filmpjes (zoals Google fotos, of YouTube, of Chrome met bepaalde drukkere sites). Ik zie (met developer options: laat refresh rate zien) dat het hakkelen telkens is als ie van 120 naar 60Hz overschakelt.
Het lijkt een algemeen Android 14 dingetje te zijn, als je Googled kom je vele posts hierover tegen, maar nog geen oplossing voor mijn Xperia 1V. Lijkt bij de komende A14 update wel opgelost (bij de Pixel telefoons in ieder geval) , maar wie hoe lang die bij Sony nog duurt ...
Iemand eenzelfde issue en mogelijk nog een oplossing?
Soms dagen geen last en soms 3x per dag

De Xperia 1 VI lijkt te zijn gelekt vóór de aankondiging op de MWC 2024
https://www.androidplanet...eria-1-vi-cameras-gelekt/
Wat verkeerd staat in de tekst denk ik is dat de zoomlens niet zoals de main lens 2x crop zoom doet maar eerst dus "gewoon" optisch zoomt naar 6x (135mm) en DAN kun je m nog s 2x lossless crop zoomen. Dus 12x goed moeten uitzien in daglicht.
En mooi om te zien dat Sony niet "alléén maar" de rest van de lenzen ook van de Exmor T sensor voorziet... maar ook gelijk uitpakt met 2 verschillende native zoom ratios en extra technologie voor de uitra wide.
De voorcamera zal wel weer dezelfde zijn als vorig jaar. ... fingers crossed voor óók een Exmor T.
Dan is het "take my money please"
https://www.androidplanet...eria-1-vi-cameras-gelekt/
Wat verkeerd staat in de tekst denk ik is dat de zoomlens niet zoals de main lens 2x crop zoom doet maar eerst dus "gewoon" optisch zoomt naar 6x (135mm) en DAN kun je m nog s 2x lossless crop zoomen. Dus 12x goed moeten uitzien in daglicht.
En mooi om te zien dat Sony niet "alléén maar" de rest van de lenzen ook van de Exmor T sensor voorziet... maar ook gelijk uitpakt met 2 verschillende native zoom ratios en extra technologie voor de uitra wide.
De voorcamera zal wel weer dezelfde zijn als vorig jaar. ... fingers crossed voor óók een Exmor T.
Dan is het "take my money please"
Vanmorgen kwam er een update (67.1.A.2.208 release-keys) binnen rollen en het lijkt de eerste uurtjes met deze update opgelost, fingers crossed!Sjaak83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:51:
[...]
Met die refresh rate hier hetzelfde probleem en dit is inderdaad vreselijk vervelend. Ook loopt de telefoon soms vast en bevriest gewoon op het startscherm, touch werkt dan niet meer. Enige mogelijkheid is dan de powerbutton lang ingedrukt houden en uitschakelen (in dat powermenu werkt touch dan weer wel)
Soms dagen geen last en soms 3x per dag
Heb de update inmiddels ook geinstalleerd. Eens ff kijken hoe dat gaat.Troxel schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:40:
[...]
Vanmorgen kwam er een update (67.1.A.2.208 release-keys) binnen rollen en het lijkt de eerste uurtjes met deze update opgelost, fingers crossed!
Hoe is jouw ervaring?Sjaak83 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:13:
[...]
Heb de update inmiddels ook geinstalleerd. Eens ff kijken hoe dat gaat.
Bij mij stukken beter! Lijkt nog niet helemaal weg altijd, maar wellicht ben ik nu over over kritisch;).
Bij mij is het ook stukken beter. Af en toe nog een 60hz hapering, maar nog geen vreemde freeze/vastloper gehad...Troxel schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:59:
[...]
Hoe is jouw ervaring?
Bij mij stukken beter! Lijkt nog niet helemaal weg altijd, maar wellicht ben ik nu over over kritisch;).
Tja als ik iets moest verzinnen was het dit geworden. Alleen die prijs gaat echt niet kloppen
Just here for the fun
Zelfs goedkoper dan de 5 vi, zou wat zijn https://gadgets90.com/price/sony-xperia-5-vi/
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Bij mij toch nog niet opgelost, ik zie toch nog steeds heel veel vertraging. Beetje jammer, maar heb ook geen puf weer een hard reset te gaan doen, die waarschijnlijk het euvel niet oplost ...Sjaak83 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:51:
[...]
Bij mij is het ook stukken beter. Af en toe nog een 60hz hapering, maar nog geen vreemde freeze/vastloper gehad...
Anderen met de Xperia 1 V geen problemen?
Nee inderdaad niet opgelost. Steeds weer vaker 60hz. even weer stamina-modus aan en uitzetten en dan loopt ie weer soepel. Maar dit slaat natuurlijk nergens op.Troxel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:01:
[...]
Bij mij toch nog niet opgelost, ik zie toch nog steeds heel veel vertraging. Beetje jammer, maar heb ook geen puf weer een hard reset te gaan doen, die waarschijnlijk het euvel niet oplost ...
Anderen met de Xperia 1 V geen problemen?
Ook dagelijks wel een vreemde "freeze" wat ervoor zorgt dat ik de telefoon opnieuw op moet starten.
Ook ik heb geen zin om een fabrieksinstellingen te doen....
Yes herkenbaar. Ik heb gelukkig geen freezes.Sjaak83 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Nee inderdaad niet opgelost. Steeds weer vaker 60hz. even weer stamina-modus aan en uitzetten en dan loopt ie weer soepel. Maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ook dagelijks wel een vreemde "freeze" wat ervoor zorgt dat ik de telefoon opnieuw op moet starten.
Ook ik heb geen zin om een fabrieksinstellingen te doen....
Meerdere personen nog last van?
Ik heb al in de tussentijd veel Google Play systeem updates handmatig geïnstalleerd. Dus voor de mensen met crashes, check na iedere reboot of er nog meer handmatig gevonden worden.
Hoe bedoel je, handmatig? Zou je kunnen aangeven wat je precies doet?didado schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:36:
Ik heb al in de tussentijd veel Google Play systeem updates handmatig geïnstalleerd. Dus voor de mensen met crashes, check na iedere reboot of er nog meer handmatig gevonden worden.
En vanmorgen weer een systeem update, vanuit Sony. Daarna kon Google Play ook nog handmatig worden geupdate.didado schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:38:
Net Google Play-systeemupdate gecheckt en de Februari update is binnen.
ivm alle freezes en 60hz haperingen, waar ik helemaal gek van werd, gisteren maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles gewist en alles handmatig opnieuw geinstalleerd.
Tot nu toe lijkt het goed te gaan, geen freezes meer gehad en de 60hz hapering gebeurt nu enkel nog bij scrollen in youtube.
Tot nu toe lijkt het goed te gaan, geen freezes meer gehad en de 60hz hapering gebeurt nu enkel nog bij scrollen in youtube.
En hoe is het nu? Als het stabiel is gebleven bij je, waag ik mij er ook aan ...Sjaak83 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:16:
ivm alle freezes en 60hz haperingen, waar ik helemaal gek van werd, gisteren maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles gewist en alles handmatig opnieuw geinstalleerd.
Voor wat het waard is:Troxel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:13:
[...]
En hoe is het nu? Als het stabiel is gebleven bij je, waag ik mij er ook aan ...
Ik heb pas 2 weken geleden mijn Xperia 5 V aangeschaft. Dus ben vanuit fabrieksinstellingen door alle updates heen gegaan voordat ik met de telefoon aan de slag ging. En freeze/60 haperingen heb ik nooit ervaren. Ook niet kunnen reproduceren door het bewust op te zoeken (scrollen door YouTube geeft geen enkel probleem).
Een aanname zou kunnen zijn dat dit bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook stabiel en blijvend zou kunnen. Hoewel ik geen enkele garantie kan bieden natuurlijk.
Weer twee handmatige Google Play systeem updates geïnstalleerd. 2 x herstarten.
April update net geïnstalleerd.
Op deze pagina kun je de wijzigingen bijhouden:
https://support.google.co.../answer/14343500?hl=nl-nl
April update net geïnstalleerd.
Op deze pagina kun je de wijzigingen bijhouden:
https://support.google.co.../answer/14343500?hl=nl-nl
[ Voor 53% gewijzigd door didado op 22-04-2024 21:48 ]
Vraagje; Ik heb de Experia 5V net binnen.
Welke foto galerij app moet worden gebruikt.
Die van google of is er nog een andere?
Voor zover ik weet, heeft Sony geen eigen Galery app en moet je idd Google Photos gebruiken. De camera app zal ook wel "gekoppeld" zijn aan Google Photos (dat heet: als de zojuist gemaakte foto als icoontje ziet in je camera app dat ie dan Google Photos opent).Lennie schild schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:33:
Vraagje; Ik heb de Experia 5V net binnen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Er zijn op Youtube al enkele reviews en camera tests te vinden voor de Xperia 1 VI:
Review:
YouTube: Sony Xperia 1 VI Review | Incredible Macro Camera
Camera test:
YouTube: Sony Xperia 1VI Camera Test - London's Best 10 Photography Spots ( 2...
YouTube: Sony Xperia 1 VI — How Do They Keep Doing This?
YouTube: Xperia 1 VI in the field - Nature Photography Test
Review:
YouTube: Sony Xperia 1 VI Review | Incredible Macro Camera
Camera test:
YouTube: Sony Xperia 1VI Camera Test - London's Best 10 Photography Spots ( 2...
YouTube: Sony Xperia 1 VI — How Do They Keep Doing This?
YouTube: Xperia 1 VI in the field - Nature Photography Test
Ben benieuwd of de koeling nu echt beter is (PR praat negerende, ik doel op praktijk)
Accuduur van de 1 VI lijkt wel enorm verbeterd te zijn, blijkbaar verbruikte die 4K scherm alsnog best wat ondanks dat de telefoon 90%+ van de tijd (bij normaal gebruik) niet eens op native resolutie z'n werk deed.
3 jaar OS en 4 jaar security is een verbetering, maar in mijn ogen nog steeds vrij karig gezien de hoge prijs (maar beter dan de oude situatie in ieder geval)
Ben benieuwd naar de reviews.
Accuduur van de 1 VI lijkt wel enorm verbeterd te zijn, blijkbaar verbruikte die 4K scherm alsnog best wat ondanks dat de telefoon 90%+ van de tijd (bij normaal gebruik) niet eens op native resolutie z'n werk deed.
3 jaar OS en 4 jaar security is een verbetering, maar in mijn ogen nog steeds vrij karig gezien de hoge prijs (maar beter dan de oude situatie in ieder geval)
Ben benieuwd naar de reviews.
Damn, het lijkt net alsof ze met de VI dit keer alles goed gedaan hebben:
- kleiner
- betere aspect ratio
- 4K ditchen (alleen jammer dat ze niet naar QHD gaan)
- LTPO scherm
- veel helderder scherm (theorie dan)
- optisch zoomen
- 1 camera app en geen 3
- 3 weken tussen aankondiging en levering
Well done!
En dan die prijs he....
- kleiner
- betere aspect ratio
- LTPO scherm
- optisch zoomen
- 1 camera app en geen 3
Well done!
En dan die prijs he....
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2024 20:20 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nouja..ik ben toch iets minder enthousiast. Ik heb niets tegen de 21:9 aspect ratio, vind het juist prettig. Veel content is verticaal scrollende content, dus past er meer op het scherm. In de Photography Pro app heb je genoeg plek voor alle buttons/controls naast de viewfinder. Films die vaak in 21:9 zijn zonder verspilde schermruimte kunnen zien....ik vind het prima.Deathchant schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:18:
Damn, het lijkt net alsof ze met de VI dit keer alles goed gedaan hebben:
- kleiner
- betere aspect ratio
- LTPO scherm
- optisch zoomen
- 1 camera app en geen 3
Well done!
En dan die prijs he....
En (voorlopig) geen Cinema Pro apps of wat dan ook voor filmen? Dat was juist een van de sterke punten van de Xperia 1V, nu zit je met een heel "domme" bijna stock app waarin je vrijwel niets kunt.
Aangezien ik de vorige generatie heb en die nog prima voldoet heb ik er ook totaal geen moeite mee om deze iteratie weer te laten schieten. Het lijkt zeker geen slechte telefoon, verre van, maar de "wow-factor" ontbreekt voor mij. Accuduur die een stuk beter zou zijn is leuk, maar heb al geen problemen met die van de 1V. Geen volledige manual control voor het filmen, dat vind ik een veel groter issue en de mijn inziens rare aspect ratio is voor mij ook geen pluspunt.
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
GSMArena review is ook up:
Zoals verwacht is de hittebestendigheid - ondanks een vapor chamber cooling system - weer niets om over naar huis te schrijven en duurt het opladen erg lang, vergeleken met andere flagship phones. Zo te zien hebben ze nog steeds dezelfde gare vingerafdrukscanner, dus zeker weten dat die er in toekomst mee op zal houden. Sony kennende hebben ze dit probleem waarschijnlijk nog niet opgelost.
Daar tegenover staat dat je een iets betere camera en geluid krijgt tov de 1 V, een prima accu, stock Android, een 3.5mm koptelefoonuitgang en uitbreidbare opslag voor het luttele bedrag van €1400,-.
Nee, ik denk dat ik deze keer toch maar voor de Samsung S24 ga.
Zoals verwacht is de hittebestendigheid - ondanks een vapor chamber cooling system - weer niets om over naar huis te schrijven en duurt het opladen erg lang, vergeleken met andere flagship phones. Zo te zien hebben ze nog steeds dezelfde gare vingerafdrukscanner, dus zeker weten dat die er in toekomst mee op zal houden. Sony kennende hebben ze dit probleem waarschijnlijk nog niet opgelost.
Daar tegenover staat dat je een iets betere camera en geluid krijgt tov de 1 V, een prima accu, stock Android, een 3.5mm koptelefoonuitgang en uitbreidbare opslag voor het luttele bedrag van €1400,-.
[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 15-05-2024 22:07 ]
Niemand heeft het tot nu toe over de 4 zelfde camera sensoren!?
Verdomme. Ik las de geruchten over de 3 T sensors en was blij. 1 april waren er geruchten dat de camera hardware zelfde zou blijven. Ik dacht dat het een grap was. Nou... Sony grap.
Verder ben ik wel enthousiast. Alleen die kleine kut sensoren dus...
Verdomme. Ik las de geruchten over de 3 T sensors en was blij. 1 april waren er geruchten dat de camera hardware zelfde zou blijven. Ik dacht dat het een grap was. Nou... Sony grap.
Verder ben ik wel enthousiast. Alleen die kleine kut sensoren dus...
Als de 1 VI bijna dezelfde camera setup heeft, dan kun je dus nog steeds geen fatsoenlijke point & shoot foto's maken. Waarom krijgt Sony dit niet voor elkaar, terwijl het de concurrenten wel lijkt te lukken??
Waarom kan dat niet? Point-shoot issues kwam doordat er 3 camera apps waren en geen van de 3 echt goed werkte met just point & shoot in auto-mode. Dat lijkt nu wel het geval te zijn, of heb ik het mis?P-Rock schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:11:
Als de 1 VI bijna dezelfde camera setup heeft, dan kun je dus nog steeds geen fatsoenlijke point & shoot foto's maken. Waarom krijgt Sony dit niet voor elkaar, terwijl het de concurrenten wel lijkt te lukken??
En dan ook nog slechtere performance voor de chip die erin zit.P-Rock schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:01:
GSMArena review is ook up:
[YouTube: Sony Xperia 1 VI full review]
Was dat niet het geval dan was de 1 VI nog overwegen waard voor mij, maar throttlen terwijl de performance niet max is, is een beetje sneu voor een flashship.
Dat maakt het geen slechte telefoon, alleen met de huidige smartphone prijzen ben ik gewoon meer kritisch met dit soort dingen, had gehoopt dat Sony wat beter z'n best zou doen deze keer.
Point & Shoot is een consistent probleem bij de Xperia lijn. Sony prijst zichzelf om de uitgebreide camera opties, maar snel een foto nemen krijgen ze vooralsnog niet voor elkaar. Zo heb ik een Xperia 5 III met slechts één camera app, maar Point & Shoot resulteert 9 van de 10x in wazige foto's.Deathchant schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:50:
[...]
Waarom kan dat niet? Point-shoot issues kwam doordat er 3 camera apps waren en geen van de 3 echt goed werkte met just point & shoot in auto-mode. Dat lijkt nu wel het geval te zijn, of heb ik het mis?
Je zet het vrij stellig neer dat de VI dat probleem nog steeds heeft, althans zo lees ik je post. Maar het wordt overal besproken dat het nu wel opgelost zou moeten zijn met de samensmelting van die apps, zodat het voor de gebruiker makkelijker wordt voor point and shoot. Dat je niet "snel een point & shoot" foto kunt maken, ligt niet aan de sensors of lenzen, want dat gebruik je als argument om zeggen dat Sony het "alweer niet voor elkaar krijgt". Je gaat mijns inziens te kort door de bocht.P-Rock schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:34:
[...]
Point & Shoot is een consistent probleem bij de Xperia lijn. Sony prijst zichzelf om de uitgebreide camera opties, maar snel een foto nemen krijgen ze vooralsnog niet voor elkaar. Zo heb ik een Xperia 5 III met slechts één camera app, maar Point & Shoot resulteert 9 van de 10x in wazige foto's.
[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 16-05-2024 14:35 ]
@sloth de 10 VI is pas net bij de eerste reviewers binnengekomen, dus binnen een paar dagen ga je die beginnen zien vermoed ik
Het lijkt wel alsof Sony geen telefoons wil verkopen. Waardeloze upgrade t.o.v. de 10 V.
Dus Sony is weer lekker eigenwijs en mist dit jaar
- Geen 4k scherm
- Geen Wifi 7 ondersteuning
- Geen snelladen (30 Watt is niet snel meer)
- Bijna dezelfde camera opzet
Ik hou het wel op de 1V voorlopig.
- Geen 4k scherm
Just here for the fun
De 1 V is ook prima courant naar mijn mening. De snelheid is er ver uit wat betreft grote stappen voor de meeste componenten, alleen camera is nog een ding. En eigenlijk is de winst daar vooral in de software te behalen (zie pixel serie). Camera software is niet Sony's sterke punt als je zoekt naar automatische bewerking, dus ik verwacht dat ik de 1 V nog wel een jaar of 3-4 meer dan goed genoeg ga vinden
Ik lees dat ie wifi 7 ondersteunt en ufs 4.0 geheugen heeft eindelijk. Snelladen? Serieus? Ik gebruik bijna altijd 80% of 90% laden met battery care en als je m met 20% ofzo aan de stekker doet ben je met een 40 minuten ofzo klaar.Brotuck schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:21:
Dus Sony is weer lekker eigenwijs en mist dit jaar
- Geen 4k scherm
Camera.. ja. Ik had ook de 3 T Sensors verwacht van de geruchten. 4k kan me ook gestolen worden voor de 120hz variable
Ik las ergens dat dit de laatste Xperia 1 zou zijn, en dat Sony vanaf volgend jaar een heel andere richting in zou willen slaan. Weet iemand daar wat meer van?
Correctie volgens de Sony website is het wifi 6e. Geen wifi 7 dus. Niet dat dit veel zal uitmaken qua snelheid. De beperkende factor is je isp.BrbZrk schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:09:
[...]
Ik lees dat ie wifi 7 ondersteunt en ufs 4.0 geheugen heeft eindelijk. Snelladen? Serieus? Ik gebruik bijna altijd 80% of 90% laden met battery care en als je m met 20% ofzo aan de stekker doet ben je met een 40 minuten ofzo klaar.
Camera.. ja. Ik had ook de 3 T Sensors verwacht van de geruchten. 4k kan me ook gestolen worden voor de 120hz variable
Just here for the fun
Weet iemand of je met de Sony Xperia 5 V ook de nieuwe camera en video app krijgt die aangekondigd werden bij de Xperia 1(0) VI?
Je krijgt de standaard Photo, Video en Cinema Pro apps.mrbbs schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:53:
Weet iemand of je met de Sony Xperia 5 V ook de nieuwe camera en video app krijgt die aangekondigd werden bij de Xperia 1(0) VI?
Zijn dit dan de nieuwe, vereenvoudigde, apps?P-Rock schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:00:
[...]
Je krijgt de standaard Photo en Video Pro apps.
Nee, want bij de VI zijn deze 3 samengevoegd tot 1 app.
[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 20-05-2024 12:05 ]
Jammer dat Sony de nieuwe vereenvoudigde apps niet aanbiedt op hun vorige generatie telefoons.
https://www.reddit.com/r/SonyXperia/s/5JXi4pzg6v
Hier kun je de nieuwe VI camera app uit proberen op de 1 V. (ook de 5 V denk ik)
Hier kun je de nieuwe VI camera app uit proberen op de 1 V. (ook de 5 V denk ik)
Super. De bokeh burst optie is nu weg.
Laat dat nou de meest praktische functie zijn die ik gebruik op de 1 V.
En ik heb de 1 Vi dag één al besteld.
Hoop dat de oude app daarop werkt.
🤦🏻🤦🏻
Laat dat nou de meest praktische functie zijn die ik gebruik op de 1 V.
En ik heb de 1 Vi dag één al besteld.
Hoop dat de oude app daarop werkt.
🤦🏻🤦🏻
Vraagje voor de Xperia 5 v gebruikers hier. Ik heb momenteel de 5 iii en sta op het punt deze te vervangen. Ik ben benieuwd hoe goed de ontvangst is van de v. Bij mijn huidige ben ik daar zeker niet tevreden over. De ontvangst vergeleken met o.a. Samsungs, Apples en Oneplus valt me tegen.
Hoe ervaren jullie dit? Ik lees/hoor er weinig over, 1 review daargelaten.
Hoe ervaren jullie dit? Ik lees/hoor er weinig over, 1 review daargelaten.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Ik heb een request ingediend om 1 VI toe te voegen aan de topictitel. De VI-generatie lijkt zo erg op de V (en we zitten na een jaar maar op 18 paginas) dat het niet veel zin heeft om een nieuw topic te maken voor 2024 naar mijn mening.
Op verzoek een titelwijziging gedaan naar: [Sony Xperia 1 V / 1 VI / 5 V / 10 V] Ervaringen & discussie
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 03-06-2024 14:32 ]
Een andere topic is onlogisch maar om nou te zeggen dat de 1 VI het meeste lijkt op de 1 V klopt helemaal niet.AmbroosV schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:51:
Ik heb een request ingediend om 1 VI toe te voegen aan de topictitel. De VI-generatie lijkt zo erg op de V (en we zitten na een jaar maar op 18 paginas) dat het niet veel zin heeft om een nieuw topic te maken voor 2024 naar mijn mening.
De VI heeft de grootse wijzigingen sinds tijden. Waar alleen het camera systeem deels hetzelfde is gebleven. Afgezien van de nieuwe camera user interface.
Of het ook echt allemaal vernieuwingen brengt als ervaring en Sony er op vooruit gaat is een tweede. Met een minimaal verbeterde garantie ook nog. 😉
Sorry dat dit een forum topic meta discussie wordt.
Maar ik zie liever een apart [VI] topic.
De 5 & 10 volgen vanzelf. En het leest/volgt/zoekt gewoon lekkerder per generatie. Ik vrees verwarring als er een update voor de 5 V is (en iemand dat niet super duidelijk maakt) en de 5 VI vragen waarom zij nog niets gezien hebben.
Ik ben nog aan het bijkomen van het Sonos ervaringen topic (alle modellen alle generaties in 1) waar totaal geen lijn in zat.
Goed mijn 2 centjes. Zal er niet wakker van liggen als het anders loopt.
Maar ik zie liever een apart [VI] topic.
De 5 & 10 volgen vanzelf. En het leest/volgt/zoekt gewoon lekkerder per generatie. Ik vrees verwarring als er een update voor de 5 V is (en iemand dat niet super duidelijk maakt) en de 5 VI vragen waarom zij nog niets gezien hebben.
Ik ben nog aan het bijkomen van het Sonos ervaringen topic (alle modellen alle generaties in 1) waar totaal geen lijn in zat.
Goed mijn 2 centjes. Zal er niet wakker van liggen als het anders loopt.
Gotcha, nieuw topic is er!
[Sony Xperia 1 VI / 5 VI / 10 VI] Ervaringen & discussie
[Sony Xperia 1 VI / 5 VI / 10 VI] Ervaringen & discussie
[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 03-06-2024 14:26 ]
Vraagje: (Experia 5v) hoeveel apps kan je in een map doen? Ik heb verschillende mappen en wat ik niet snap is de ene map kan max 3, de andere map kan max 6 apps in.
Ik heb net gekeken, en het hoogste aantal wat ik heb is 12.Lennie schild schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:49:
Vraagje: (Experia 5v) hoeveel apps kan je in een map doen? Ik heb verschillende mappen en wat ik niet snap is de ene map kan max 3, de andere map kan max 6 apps in.
Toen ik het voor je ging testen, kon nummer 13 er ook prima bij.
Ik heb ook de 5 V, en loop altijd met de laatste updates mee. Dat aantal van 12 heb ik al maanden, dus denk niet dat het aan de software versie ligt.
Krijg je een melding of iets als je probeer een nieuwe app in de folder te doen?
Nee, als ik een app boven een map houdt gebeurt er niks. Ik deze map zitten nu 4 apps.Stpan schreef op zondag 14 juli 2024 @ 02:26:
Krijg je een melding of iets als je probeer een nieuwe app in de folder te doen?
Ugh, ik zit met een gebroken scherm na een onhandig moment. Mijn eerste beschadigde telefoon ooit (en ik doe Xperias sinds de Xperia Neo, altijd zonder case). Reparatie hier in Zweden lijkt heel erg duur, bijna 500 euro. Verzekering dekt het wel, maar toch. Balen.
Ja inderdaad balen.
Wist niet dat het zo duur is. voor 300 euro meer heb je een nieuwe.
Wist niet dat het zo duur is. voor 300 euro meer heb je een nieuwe.
De reparatie is voor het hele scherm + frame (inclusief vingerafdruksensor bijvoorbeeld), dat is één preassembled onderdeel. Mijn 'thuisverzekering' dekt het wel grotendeels gelukkig, en uiteindelijk heb ik dan wel quasi een 'nieuwe' telefoon qua looks.
[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 31-07-2024 14:34 ]
Hey all.
Ik baal ook een beetje, want na 3/4 jaar nooit een krasje te hebben gehad, heb ik laatst mijn Xperia 1 II laten vallen in de auto, kwam op een metaal ding van de stoel, glas heeft een kleine breuk bovenin die een beetje doorloopt.
Als het scherm aanstaat, zie je het echter bijna niet, dus dat scheelt.
Maar ik zit te denken om over te gaan naar de Xperia 1 VI
Hebben jullie ervaringen met deze telefoon? Is het een verbetering tov de 1 II?
Ik ben eigenlijk nog best blij met de 1 II, maarja, die breuken is wel jammer.
Ik baal ook een beetje, want na 3/4 jaar nooit een krasje te hebben gehad, heb ik laatst mijn Xperia 1 II laten vallen in de auto, kwam op een metaal ding van de stoel, glas heeft een kleine breuk bovenin die een beetje doorloopt.
Als het scherm aanstaat, zie je het echter bijna niet, dus dat scheelt.
Maar ik zit te denken om over te gaan naar de Xperia 1 VI
Hebben jullie ervaringen met deze telefoon? Is het een verbetering tov de 1 II?
Ik ben eigenlijk nog best blij met de 1 II, maarja, die breuken is wel jammer.
Mijn Galaxy S20 begint langzaam oud te worden en ik ben op zoek naar een opvolger. De nieuwe Samsungs hebben echter geen MicroSD-kaart meer en voor de rest vind ik ze ook weinig indrukwekkend.
De Sony Xperia 1 V en 5 V lijken mij erg mooi, met bij de 1 V die telecamera maar bij de 5 V het compacte formaat. Mocht je er een hebben en er vanaf willen, neem vooral contact op
.
De Sony Xperia 1 V en 5 V lijken mij erg mooi, met bij de 1 V die telecamera maar bij de 5 V het compacte formaat. Mocht je er een hebben en er vanaf willen, neem vooral contact op
Ik heb de 1V. Nieuwstaat. Altijd in een hoes gezeten. Gekocht op release dag.
Wat zou je er ongeveer voor willen bieden? Wellicht doe ik dan weer een overstap naar de Fold familie.
Mag uiteraard via DM.
Wat zou je er ongeveer voor willen bieden? Wellicht doe ik dan weer een overstap naar de Fold familie.
Mag uiteraard via DM.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ugh net mijn nieuwe 5V binnengekregen, waarom zijn er geen cumulatieve updates, dat ding is al 2 uur bezig met updaten.
En nog steeds Facebook en Linkin wat niet te verwijderen is...beetje jammer Sony.
En nog steeds Facebook en Linkin wat niet te verwijderen is...beetje jammer Sony.
@Bierkameel via Xperia Companion kan je een restore doen, je zit dan wel met een factory reset ook maar dan zit je in één keer op de nieuwste versie.
FB en LinkedIn kunnen gewoon gedisabled worden, en dat heeft hetzelfde effect als verwijderen: ze nemen dan ook geen plaats in op de userpartitie. Van LinkedIn ben ik niet zeker, maar de FB-app in de systeempartitie is een stub van een paar kB, die neemt quasi geen plaats in (en als ze disabled zijn al helemaal niets in de userpartitie).
FB en LinkedIn kunnen gewoon gedisabled worden, en dat heeft hetzelfde effect als verwijderen: ze nemen dan ook geen plaats in op de userpartitie. Van LinkedIn ben ik niet zeker, maar de FB-app in de systeempartitie is een stub van een paar kB, die neemt quasi geen plaats in (en als ze disabled zijn al helemaal niets in de userpartitie).
Als je het laat repareren via Sony of een partner, is ie wel weer waterdicht. Is wel aan te bevelen als je het laat repareren.AmbroosV schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:34:
De reparatie is voor het hele scherm + frame (inclusief vingerafdruksensor bijvoorbeeld), dat is één preassembled onderdeel. Mijn 'thuisverzekering' dekt het wel grotendeels gelukkig, en uiteindelijk heb ik dan wel quasi een 'nieuwe' telefoon qua looks.
Ik heb niet in de indruk dat de 1VI nou een enorme upgrade is. Eerder een stap zijwaards. Mocht je dat overwegen.
@Kashika het is een reparatie via Care1 geworden (hier in Zweden de servicepartner voor Sony smartphones, dus met behoud van garantie/waterdichtheid etc). Blijft uiteindelijk goedkoper dan een nieuwe telefoon (al helemaal met mijn verzekering die tussenkomt).
[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 13-08-2024 13:58 ]
Relaxed. Ik ben nog steeds een tikje vervolgen over mijn Xperia 5 iii die na 1 jaar en 10 maanden niet meer wilde opladen.
Sony service center en onafhankelijke reparatiedienst constateerden allebei een defect moederbord, kosten 450 euro.
Garantie hier in Singapore is maar 1 jaar en 3 maanden. Met tegenzin mijn 6e Xperia gekocht.
Ik mis de consumenten bescherming die we in Nederland hadden. Want fabrikanten gaan zo laag als de wet ze toelaat zitte .
Sony service center en onafhankelijke reparatiedienst constateerden allebei een defect moederbord, kosten 450 euro.
Garantie hier in Singapore is maar 1 jaar en 3 maanden. Met tegenzin mijn 6e Xperia gekocht.
Ik mis de consumenten bescherming die we in Nederland hadden. Want fabrikanten gaan zo laag als de wet ze toelaat zitte .
[ Voor 4% gewijzigd door Stpan op 13-08-2024 15:10 ]
Dit weekend een Sony Xperia 5 V overgenomen van een mede-Tweaker, wat een bijzonder leuk toestel! Eerste ervaringen:
- Knoepertje vloeiend op 120Hz
- Moest ff met de instellingen spelen, maar met de interface iets kleiner is de 21:9 verhouding best fijn, all je apps wat langer.
- Normaal houd ik niet van haptische feedback, maar deze "tik" is echt satisfying!
- Ultragroothoek camera valt een beetje tegen, zelfs komende vanaf een "matige" Samsung Galaxy S20. 16mm is ook echt een stukje minder wijd dan 13mm.
- Leuk dat ie alle zelfde instellingen heeft als m'n A7 III. Mis ik die toch wat minder als ik hem thuis moet laten!
- 512GB SD-kaart ging er zo vanaf mijn Samsung in, met alle fotos en videos gelijk correct geïndexeerd. Heerlijk!
De kickstand van de kickstand cover van de 1V is echt iets wat ik niet meer zou willen missen. Gebruik deze echt meermaals per dag. Helaas is de as van het scharniertje gebroken. Repareren lukt niet, en nergens meer nieuw te koop natuurlijk.
Als iemand nog een alternatief weet, of er nog eentje nieuw of in goede staat heeft liggen hou ik me aanbevolen... In de kleur groen zou helemaal top zijn.
Als iemand nog een alternatief weet, of er nog eentje nieuw of in goede staat heeft liggen hou ik me aanbevolen... In de kleur groen zou helemaal top zijn.
Ik heb er 1 om mijn telefoon zitten en gebruik dat ding echt zelden.-MD- schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:18:
De kickstand van de kickstand cover van de 1V is echt iets wat ik niet meer zou willen missen. Gebruik deze echt meermaals per dag. Helaas is de as van het scharniertje gebroken. Repareren lukt niet, en nergens meer nieuw te koop natuurlijk.
Heb je een alternatief hoesje om eventueel te ruilen?
Anders stuur even een DM. Dan vergeet ik het niet en zoek ik morgen even een alternatief hoesje zelf. vooral lekker dun vind ik fijn.
Wellicht kunnen we elkaar zo helpen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zijn haast niet te krijgen. Voorraad bestaat zowat niet meer. Hooguit tweedehands.-MD- schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:18:
Als je het kapotte scharniertje nog hebt, kun je 3D printen overwegen. Als je iemand kent die kan helpen met die kleine onderdeel nabouwen.
Ik heb een groene xperia 1v met een orgineel groen hoesje + kickstand. Gaat binnenkort in de verkoop als combi, maar ik kan het hoesje uiteraard ook los verkopen ?
Just here for the fun
@Kashika Inderdaad nergens te verkrijgen. Tweedehands ook gezocht maar niet gevonden. Dat printen is een goed idee, maar dat gaat denk ik ook niet lukken. Het asje lijkt een geheel te zijn met de rest van het harde kunststof van het hoesje. Het pootje klemt er omheen. Die gaat redelijk makkelijk los, maar met een verkeerde hoek kan het kennelijk dus ook breken. Die hoek had mijn kleine dus gevonden
.
Ik zal @Dennis1812 en @Brotuck even DMen, gaat vast goedkomen.
Ik zal @Dennis1812 en @Brotuck even DMen, gaat vast goedkomen.
Update van vandaag (67.1.A.2.307) is nog geen Android 15, dat gaat een 67.2 zijn vooraan, ik vermoed binnen quasi exact 1 of 2 maanden.
Hier ook gister de update gedraaid, en ik heb enorme spijt. Mijn accu ging tot de update bij normaal gebruik bijna 3 dagen mee, maar sinds de update alleen al in de afgelopen nacht is de batterij van 48% naar 3% gedraind. Ook opladen gaat veel trager.
Ik heb continu batterij ellende met mijn 5v. Van extreem goed naar vaak extreem slecht na een update.
Oplossingen als vliegtuigstand, bluetooth uit en wifi uitzetten vind ik geen oplossing voor een apparaat dat om bereikbaarheid draait. Zeker niet omdat de batterij het wel kan maar Sony blijkbaar de updates niet voldoende doortest.
Ik heb continu batterij ellende met mijn 5v. Van extreem goed naar vaak extreem slecht na een update.
Oplossingen als vliegtuigstand, bluetooth uit en wifi uitzetten vind ik geen oplossing voor een apparaat dat om bereikbaarheid draait. Zeker niet omdat de batterij het wel kan maar Sony blijkbaar de updates niet voldoende doortest.
Ik heb ook de 5V maar herken deze klachten niet.Lilibet schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:44:
Hier ook gister de update gedraaid, en ik heb enorme spijt. Mijn accu ging tot de update bij normaal gebruik bijna 3 dagen mee, maar sinds de update alleen al in de afgelopen nacht is de batterij van 48% naar 3% gedraind. Ook opladen gaat veel trager.
Weet je zeker dat je geen defecte batterij hebt? Ooit contact opgenomen met een helpdesk?
Kan het aan de batterij liggen als ik telkens na updates eensoms dramatische verandering waarneem? Ik zou denken dat die het doet of niet, en niet telkens precies na een update beter of slechter presteert? Of denk ik dan te simpel over de batterij?Stpan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:53:
[...]
Ik heb ook de 5V maar herken deze klachten niet.
Weet je zeker dat je geen defecte batterij hebt? Ooit contact opgenomen met een helpdesk?
Ter nadere info: "systeemapps" vreet in de slechte tijden enorme hoeveelheden batterij. Ik kan alleen niks met die "apps". Soms helpt het een tijdje om bijvoorbeeld geen wifi te gebruiken, maar dat vind ik zoals gezegd geen oplossing maar een doekje voor het bloeden.
Ik zal toch maar eens contact opnemen met een helpdesk.
Na een update heeft je telefoon meestal een dag of twee nodig. Je telefoon maakt basically bij installatie of updates van apps, als er genoeg extra stroom is, geoptimaliseerde versies van de code van apps klaar: ahead-of-time compilation (AOT, valt wel te Googlen voor Android). Zonder die AOT compilation valt je telefoon terug op de JIT, die is wat trager en minder efficient.
Bij een update worden alle AOT-bestanden gewist, aangezien de AOT-compilatie kan veranderen bij elke update, ook simpele security updates. Als je je telefoon dus direct na de update redelijk intens gebruikt in verschillende apps gaat je batterij inderdaad even sneller leeg. Apps draaien namelijk in JIT ipv AOT, en ook in de achtergrond begint er al wat AOT-compilatie.
Na wat gebruik en een nacht opladen komt dat normaal wel goed. 's Nachts bij opladen aan een volle batterij begint Android in de achtergrond ook al aan AOT. Als je de oplaadlimiet gebruikt kan het helpen om die voor één keer uit te zetten en je telefoon gewoon even wat standby-tijd op 100% met de lader aangesloten te geven.
Maar dus in samenvatting, helemaal normaal dat je de eerste dag of twee na een update iets merkt. Je telefoon even normaal gebruiken en extra opladen is de snelste manier om dat op te lossen.
Bij een update worden alle AOT-bestanden gewist, aangezien de AOT-compilatie kan veranderen bij elke update, ook simpele security updates. Als je je telefoon dus direct na de update redelijk intens gebruikt in verschillende apps gaat je batterij inderdaad even sneller leeg. Apps draaien namelijk in JIT ipv AOT, en ook in de achtergrond begint er al wat AOT-compilatie.
Na wat gebruik en een nacht opladen komt dat normaal wel goed. 's Nachts bij opladen aan een volle batterij begint Android in de achtergrond ook al aan AOT. Als je de oplaadlimiet gebruikt kan het helpen om die voor één keer uit te zetten en je telefoon gewoon even wat standby-tijd op 100% met de lader aangesloten te geven.
Maar dus in samenvatting, helemaal normaal dat je de eerste dag of twee na een update iets merkt. Je telefoon even normaal gebruiken en extra opladen is de snelste manier om dat op te lossen.
@AmbroosV wat een helder antwoord, dank daarvoor! En dit herken ik ook wel bij mijn telefoon. Na vandaag volledig geladen en een aantal keer opnieuw opgestart te hebben lijkt het alweer een stuk beter te gaan, hoewel ik 3 dagen op een accu zeker nog niet ga redden.
Ik zal je tips bij een volgende update ter harte nemen. Dank!
Ik zal je tips bij een volgende update ter harte nemen. Dank!
Ik overweeg om van Apple naar Android over te stappen, met de Xperia 1 VI als favoriete keuze. Het enige wat me tegenstaat is de update policy, die volgens mij slechts 2 jaar geldt, met misschien een extra jaar beveiligingsupdates. Vanaf het moment dat het uitgebracht is uiteraard.
Aangezien ik, zoals velen, administratie, online aankopen, bankzaken en misschien de auto regel, wil ik zeker zijn dat deze apps de komende 4-5 jaar ondersteund blijven zonder beveiligingsrisico's. Ik vind het onzin om een vlaggenschip (1 VI) na twee of drie jaar al te moeten vervangen.
Ter vergelijking, de Iphone 11 pro (2019), heeft inmiddels 5 o/s updates gekregen, en zal de 6e (ios 19) ook ontvangen. Beveiligingsupdates zullen, uit ervaring, nog langer doorgaan. En dat is een beetje wat ik gewend ben.
Heb ik ergens gemist dat sony wellicht de policy heeft aangepast of verlengd zoals andere merken? Of in praktijk langer blijft ondersteunen dan wat er gezegd wordt? Hoop het ergens van wel, want ik zou het jammer vinden om de xperia aan me voorbij te laten gaan.
Aangezien ik, zoals velen, administratie, online aankopen, bankzaken en misschien de auto regel, wil ik zeker zijn dat deze apps de komende 4-5 jaar ondersteund blijven zonder beveiligingsrisico's. Ik vind het onzin om een vlaggenschip (1 VI) na twee of drie jaar al te moeten vervangen.
Ter vergelijking, de Iphone 11 pro (2019), heeft inmiddels 5 o/s updates gekregen, en zal de 6e (ios 19) ook ontvangen. Beveiligingsupdates zullen, uit ervaring, nog langer doorgaan. En dat is een beetje wat ik gewend ben.
Heb ik ergens gemist dat sony wellicht de policy heeft aangepast of verlengd zoals andere merken? Of in praktijk langer blijft ondersteunen dan wat er gezegd wordt? Hoop het ergens van wel, want ik zou het jammer vinden om de xperia aan me voorbij te laten gaan.
De Xperia 1 VI krijgt drie jaar Android-updates, en vier jaar beveiligings-updates. Je zit hier overigens in het Xperia 1 V topic. Hier is het topic voor de VI [Sony Xperia 1 VI / 5 VI / 10 VI] Ervaringen & discussie
Update 67.2.A.2.41 (lekker toch die nummering...) loopt binnen. Niks over kunnen vinden nog dus ben benieuwd. Iemand anders wel?
Ah, android 15. Kijken wat 't doet
Ah, android 15. Kijken wat 't doet
[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 07-01-2025 09:12 ]
De Android 15-update lijkt een staged rollout te zijn. Hier nog niets te zien, maar hij staat wel al even op Xpericheck etc. Ik ga straks maar eens Emma bovenhalen en een update forceren.
Net even gedaan, de quick controls in notification tray zien er niet echt uit na de update. Dat zijn nu de vierkante tiles zoals die van de 1 VI. Aan de andere kant wel een goed teken dat ze weer wat nieuwe functies backporten zoals Sony vroeger deed.
Net even gedaan, de quick controls in notification tray zien er niet echt uit na de update. Dat zijn nu de vierkante tiles zoals die van de 1 VI. Aan de andere kant wel een goed teken dat ze weer wat nieuwe functies backporten zoals Sony vroeger deed.
[ Voor 52% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2025 17:12 ]
Ook ik heb vanochtend de android 15 update-melding gekregen op mijn 1V.AmbroosV schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:42:
De Android 15-update lijkt een staged rollout te zijn. Hier nog niets te zien, maar hij staat wel al even op Xpericheck etc. Ik ga straks maar eens Emma bovenhalen en een update forceren.
Lees op Reddit forum echter veel problemen zoals youtube & youtube revanced niet fastoenlijk werkend. Vastlopers. Slechte connectiviteit enz.
Iemand hier die ook problemen ondervindt met de 1V android 15 update?
Ik durf hem persoonlijk nog niet te installeren

YouTube heeft het moeilijk, ja @Sjaak83 . De app reageert niet goed op touches in shorts. Volledige videos zijn geen probleem. In shorts duurt het soms 5 seconden voor de app iets met je touch of swipe gedaan heeft. Niet impossible (en je krijgt geen 'app not responding' tenzij je echt blijft tappen ipv te wachten), maar aangenaam is het niet.
Als je veel YouTube kijkt zou ik wachten op ofwel de volgende update (assuming dat die het oplost), of op een update van YouTube.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden. Battery life in standby is redelijk veel beter, dat gevoel heb ik toch.
Als je veel YouTube kijkt zou ik wachten op ofwel de volgende update (assuming dat die het oplost), of op een update van YouTube.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden. Battery life in standby is redelijk veel beter, dat gevoel heb ik toch.
Heb Android 15 inmiddels geïnstalleerd op mijn 1V en moet zeggen, tot nu toe prima.
Youtube (revanced extended) is wat sluggish, maar deze heb ik toegevoegd onder "gameverbetering"
Werkt nu prima zonder haperingen en vertragingen.
Bluetooth verbinding om muziek af te spelen wordt ook veel over geklaagd, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Zal dat vanavond eens proberen.
Battery life kan ik nog niet veel over zeggen. Dat zien we de komende dagen...
Youtube (revanced extended) is wat sluggish, maar deze heb ik toegevoegd onder "gameverbetering"
Bluetooth verbinding om muziek af te spelen wordt ook veel over geklaagd, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Zal dat vanavond eens proberen.
Battery life kan ik nog niet veel over zeggen. Dat zien we de komende dagen...
Hmm dus dan ben je wel gedwongen om continu die update melding weg te halen. Komt alleen slechts groot in beeld waar je op moét reageren...AmbroosV schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:06:
YouTube heeft het moeilijk, ja @Sjaak83 . De app reageert niet goed op touches in shorts. Volledige videos zijn geen probleem. In shorts duurt het soms 5 seconden voor de app iets met je touch of swipe gedaan heeft. Niet impossible (en je krijgt geen 'app not responding' tenzij je echt blijft tappen ipv te wachten), maar aangenaam is het niet.
Helaas blijven zowel YouTube als YouTube Revance Extended bij mij vastlopen, of hij loopt door maar wel een melding dat de app is vastgelopen en of ik 'm wil sluiten. Erg irritant.Sjaak83 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:22:
Heb Android 15 inmiddels geïnstalleerd op mijn 1V en moet zeggen, tot nu toe prima.
Heb je nog iets anders gedaan dan toevoegen? 'Gameverbetering' of 'game enhancer' (mijn instelling is Engels), dan het plusteken en dan YouTube toevoegen? Dat heb ik gedaan maar helaas geen verbetering.
Is inmiddels niet meer nodig. De nieuwe update is er en Youtube/Revanced werken weer prima.-MD- schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:31:
[...]
Helaas blijven zowel YouTube als YouTube Revance Extended bij mij vastlopen, of hij loopt door maar wel een melding dat de app is vastgelopen en of ik 'm wil sluiten. Erg irritant.
Heb je nog iets anders gedaan dan toevoegen? 'Gameverbetering' of 'game enhancer' (mijn instelling is Engels), dan het plusteken en dan YouTube toevoegen? Dat heb ik gedaan maar helaas geen verbetering.
Vorige maand de 67.2.A.2.41 update met Android 15 gekregen op mijn Xperia 5 V.
Ik had meteen problemen met Stamina. Meldingen dat Stamina vastliep en dat ik kon kiezen tussen wachten en afsluiten. Wanneer het bleef werken, leek het weinig te doen; mijn accu ging veel sneller leeg dan voorheen.
Na opnieuw opstarten van mij toestel kreeg ik vaak na een paar minuten een spontane reboot, zonder dat ik iets bijzonders deed.
Draadloos opladen gaf ook problemen.
Nu een nieuwe update 67.2.A.2.60.
De meldingen van Stamina blijven weg.
Helaas zijn de kortere accuduur en problemen met draadloos opladen gebleven.
Ik had meteen problemen met Stamina. Meldingen dat Stamina vastliep en dat ik kon kiezen tussen wachten en afsluiten. Wanneer het bleef werken, leek het weinig te doen; mijn accu ging veel sneller leeg dan voorheen.
Na opnieuw opstarten van mij toestel kreeg ik vaak na een paar minuten een spontane reboot, zonder dat ik iets bijzonders deed.
Draadloos opladen gaf ook problemen.
Nu een nieuwe update 67.2.A.2.60.
De meldingen van Stamina blijven weg.
Helaas zijn de kortere accuduur en problemen met draadloos opladen gebleven.