Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 10:54
Dat vroeg ik me ook al een tijd af, dus ik heb het maar eens opgezocht:
The ratings for water ingress are not cumulative beyond IPX6. A device compliant with IPX7 (covering water immersion) is not necessarily compliant with IPX5 or IPX6 (covering exposure to water jets). A device that meets both tests is indicated by listing both tests separated by a slash, e.g. IPX5/IPX7.
Wikipedia: IP code

Dus beschermd tegen onderdompelen en tegen een waterpistool, maar niet tegen een Supersoaker, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Laatst online: 12-09 04:07
eindgebruiker schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:58:
Dat vroeg ik me ook al een tijd af, dus ik heb het maar eens opgezocht:

[...]

Wikipedia: IP code

Dus beschermd tegen onderdompelen en tegen een waterpistool, maar niet tegen een Supersoaker, ofzo.
Uiteindelijk dus best logisch... thanks!

Dus uiteindelijk én IP65 én IP68. Da's een heel stuk beter dan één van beide inderdaad.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 21:09
Wat zou het kunnen zijn als de interface soms een beetje hapert. Een app op de achtergrond of toch iets met de software?

• Resurrect1
Het lijkt erop dat bij mij de 3,5mm stereoplug op mijn 5V niet helemaal lekker is. Ik heb meerdere koptelefoons geprobeerd en soms hoef ik de connector maar een beetje te draaien om de connectie te onderbreken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of heb ik het geluk van een constructiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Resurrect1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:10:
Het lijkt erop dat bij mij de 3,5mm stereoplug op mijn 5V niet helemaal lekker is. Ik heb meerdere koptelefoons geprobeerd en soms hoef ik de connector maar een beetje te draaien om de connectie te onderbreken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of heb ik het geluk van een constructiefout?
Ik zal het eens proberen als ik de koptelefoon kan vinden. Kom erop terug. Hopelijk komen er veel Sony users bij hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
Resurrect1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:10:
Dat viel me inderdaad ook op! Ik dacht al dat het door eigen toedoen kwam, maar blijkbaar ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
AMARONE schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:04:
Wat zou het kunnen zijn als de interface soms een beetje hapert. Een app op de achtergrond of toch iets met de software?
Heb even zitten testen, maar het enige moment waar ik een hapering heb is als ik in een app zit en dan twee keer snel op het 'cirkeltje' druk onderin beeld. Die tussen het 'driehoekje' en het 'vierkantje' in in ieder geval. Dan blijft de app even hangen bij het naar voren brengen van het 'home-screen'. Is dat wat je bedoelt?
AMARONE schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Ik zal het eens proberen als ik de koptelefoon kan vinden. Kom erop terug. Hopelijk komen er veel Sony users bij hier
Ik vind de combinatie van betrouwbare en goede hardware met een slechts een lichte Android-schil erg fijn. Toestel gaat over het algemeen eerder EOL dan stuk. :-)
Zwennie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Dat viel me inderdaad ook op! Ik dacht al dat het door eigen toedoen kwam, maar blijkbaar ben ik niet de enige.
Ja... het 'werkt' in principe, maar het houdt niet over. N=2 in dit geval, maar ik weet nog niet of ik het op garantie ga gooien. Kans is aanwezig dat het gewoon aan het gebruikte type connector ligt, maar wellicht dat er nog meer mensen reageren. Amarone in ieder geval nog verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
Sinds de September update merk ik dat mijn 1V nogal wat hikjes heeft, vooral met opstarten van apps. Hebben anderen hier ook last van ? Het lijkt wel of de app hangt een paar seconden. Het is niet altijd, maar wel met nagenoeg alle apps

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
Ik heb inderdaad ook een kleine hapering bij het dubbeltikken op de home knop of het vierkantje. Dan blijft de app die ik open had nog een halve seconde hangen (half transparant, meestal onder in beeld). Bij het snel switchen van apps via het vierkantje zie ik dit meestal alleen als ik switch vanuit een game o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Resurrect1 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:56:

Ja... het 'werkt' in principe, maar het houdt niet over. N=2 in dit geval, maar ik weet nog niet of ik het op garantie ga gooien. Kans is aanwezig dat het gewoon aan het gebruikte type connector ligt, maar wellicht dat er nog meer mensen reageren. Amarone in ieder geval nog verwacht ik.
Ik heb er zelf (nog) geen last van, vandaag kort twee koptelefoons geprobeerd zonder problemen.
Morgen ga ik langer bedrade oortjes gebruiken, als ik last krijg van hetzelfde euvel zal ik het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rence
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Weet iemand waar ik deze telefoon in het echt eens kan bekijken? De lokale mediamarkt heeft 'm niet, evenals alle andere elektronicazaken en telefoonwinkels hier in de buurt.
Ik zou hem graag eens willen bekijken en vergelijken met mijn huidige Sony Xperia 5ii. Uiteraard zal hij op alle fronten worden overklast, maar ik wil zien hoe groot het verschil is en of de investering me daarom waard is.

Wat is jullie ervaring met betrekking tot de foto's? Ik heb zelf een Sony A6400 mirrorless camera en dat is leuk en aardig (ik weet dus wel de weg door alle instellingen die de Photo PRO-app met zich meebrengt), maar ik vind het belangrijk dat ik met mijn telefoon ook goede point-and-shoot foto's kan maken. Zonder dat ik nog een paar minuten tijd moet besteden aan het bewerken van contrast, saturatie, helderheid etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik denk niet dat de Sony toestellen ergens in de winkel staan. Je zou misshien wel de telefoon kunnen bestellen bij Coolblue of Belsimpel en deze dan ophalen in de winkel. Kun je meteen in de winkel bepalen of je hem dan koopt of toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik probeer die koptelefoon te bestellen maar krijg de melding over een foutieve aankoopdatum.

Nog even geduld hebben?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XyCpJEBabqpe3o_kVqfB7ufuVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycdaCkd8wYEJINxlPAAcgiBw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
Heeft nog iemand last van de lage framerate in de camera-apps? Als ik de camera van links naar rechts beweeg krijg ik niet eens 60fps met gewoon 'rondkijken', zonder te filmen/fotograferen. Ook in de video/cinema-app met 60fps of 120fps geselecteerd krijg ik geen 60fps weergegeven.

Zou dit puur throttling zijn, door de laatste update?

Als dit zo doorgaat ga ik kijken of ik de telefoon nog kan terugsturen. Zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door Zwennie op 11-10-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
AMARONE schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:05:
Ik probeer die koptelefoon te bestellen maar krijg de melding over een foutieve aankoopdatum.

Nog even geduld hebben?[Afbeelding]
Ja, je mag pas een claim indienen wanneer je de telefoon 30 dagen hebt. Om te voorkomen dat je de telefoon koopt, de cashback claimt en dan weer de telefoon terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:08
Ik heb vandaag ineens dat al mn fotos volledig groen blijken te zijn, kwam er pas einde dat achter en herstart heeft t verholpen gelukkig, maar wel n aantal fotos verloren zo :(

Iemand dit al eens eerder gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVwX3RstdxNRA-yfF1LjZ3iiXAw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aQpScwojsekN9X4S7SlLP28i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb dat inderdaad ook gehad, maar inderdaad een herstart loste dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:34
De 1ste dag werd die heet tijdens het 1ste uur gebruik maar ter gelijketijid kwamen maar liefts 4 systeem updates binnen, ook samen met my backup restore, dus de hitte was waarschijnlijk de som van alles samen.
Maar in een woord, later en sinds dien heb ik geen hitte meer.

Een leuke truuc die ik gebruik:
De hardware camara-knop instellen op Laatste instellingen, niet op Auto. Dan kun je nog 3 eigen profielen maken voor 3 situaties.
Super handig en dan is het allemaal wat flotter....

Ik heb ook de Google Gallery er uit gegooit en gebuik nu de Simple Gallery. Veel meer filters en geen adds. Er is ook een Pro versie voor een paar cent 'levenslang'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-U05m8yxzd8N4PdD94IiWQszc0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW4jPLdbCxnR5b7cKosVNaiv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES21YNhGyq69iGiARHq9HFBtuoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mfg4SDUpupNuDxQgWFITdQZ8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_kjMyIdIt0rZLZWvEFqrIS7Wx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lb4RC5gWcGldjmXghCb4xbyk.jpg?f=fotoalbum_tile

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57
Ultra wide optie met vervormingscorrectie of kwaliteitsvoorkeur is bij mij terug van weggeweest.

Ik heb ook de nieuwste Xperia 5 V versie erop zitten.
1.7.A.0.16 is dat

https://www.apkmirror.com...-16-android-apk-download/

Zoals hierboven vermeld, heeft ie wel wat bugs op de 1 V maar ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er een reden dat Sony zo'n korte update termijn aanhoudt? Ik zag in de Xperia 5 V een goede kandidaat ten opzichte van de s23, omdat er een geheugenkaart in kan. Maar zo valt het wel een beetje af, eigenlijk heeft elk toestel zo wel wat.. Maakt de keuze wat lastiger zo! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
darkdesign schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:37:
Is er een reden dat Sony zo'n korte update termijn aanhoudt? Ik zag in de Xperia 5 V een goede kandidaat ten opzichte van de s23, omdat er een geheugenkaart in kan. Maar zo valt het wel een beetje af, eigenlijk heeft elk toestel zo wel wat.. Maakt de keuze wat lastiger zo! ;)
De keuze voor een smallere telefoon zou een stuk makkelijker zijn als de 5V eerder rond 800~850 euro was.

Want nu (als ik naar smallere telefoons kijk) neig ik eerder naar Samsung of zelfs de Pixel, deels door de prijs maar ook door andere dingen zoals de karige update OS update support van Sony (voor dat bedrag is het gewoon karig, hetzelfde vind ik van wat Asus met hun Zenfone 10 doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rence
Afgezien van de veiligheidspacks, maakt het toch weinig uit op welke Androidversie je draait? Ik heb een Sony Xperia 5II met Android 12, maar heb nergens het gevoel dat ik belangrijke zaken mis?

Ik denk dat we met deze telefoons misschien te veeleisend worden door te roepen dat we ook nog 5 jaar lang updates willen. Sony biedt allerlei hardwarematige features aan die je nergens anders vindt: shutterbutton, 3.5 headphonejack, micro SD uitbreiding, zeer goede speakers, mogelijkheid tot connectie met Alpha camera's. En dat allemaal terwijl Sony VEEL minder verkopen heeft dan bijvoorbeeld Samsung. Als je dan ook nog een veel langere updatereeks wil krijgen, dan ga je qua prijs richting de 1500,- voor zo'n toestel. Vervolgens prijzen ze zichzelf de markt uit en is het klaar met de Sony Xperia's.

Ik heb dan liever dat ik in 2026 op Android 14 werk, ipv Android 16, dan dat ik andere features mis. Die nieuwe Androidupdates zijn niet meer zo bijzonder als dat ze ooit waren.
En ja, misschien schop ik hier tegen de schenen van mensen die die updates wel als essentieel zien, maar ik spreek hier slechts vanuit mijn ervaring met mijn huidige telefoon op een gedateerde Androidversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Er zijn twee soorten updates: Android upgrades en veiligheidsupdates.
Qua Android upgrades kan ik het nog redelijk eens zijn, de verschillen zijn inderdaad steeds kleiner.

Qua veiligheidsupdates ben ik het niet eens, 3 jaar lang veiligheidsupdates is (te) kort. Terwijl deze updates wel degelijk essentieel zijn voor de veiligheid en levensduur van een toestel. Voor zover ik er verstand van heb zijn zulke updates ook niet duur om door te voeren.

Maar ik kan het ook andersom stellen: als Sony juist langer de telefoons ondersteunt dan de concurrentie, dan kan het ook een reden zijn voor mensen om juist een Sony telefoon te kiezen, vanwege de lange ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sja, ik heb 3.5 jaar met de X1 Mk 1 gedaan, daarna was ik wel toe aan iets nieuws vanwege 1. bekraste camera cover, 2. teruggelopen accuduur en 3. krassen op het scherm.

De verschillen tussen generaties lijken steerds kleiner te worden. Met screen protector en relatief licht gebruik moet langer met een telefoon makkelijk kunnen, maar de accu blijft een dingetje. Dan is 3 jaar updates mager. Aan de andere kant: hoe groot is het risico nou echt bij de moderne android versies die dingen in sandboxes kunnen draaien...

Al met al zou ik liever 4-5 jaar support zien (en maandelijks sec updates ipv per kwartaal), maar uiteindelijk gok ik dat ik niet veel langer dan een jaar met een toestel out of support zal zitten. Tegen die tijd is de delta tussen mijn huidige Mk 5 en whatever er dan op de markt is wel weer voldoende groot. Ik heb dus alsnog een Sony gekocht, want mijn mening als complete leek is dat het risico voor mij persoonlijk acceptabel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 30-10-2023 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUOq7tjYynO_SdmH8KNsssYGcyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/10Y1xyNefqNczUemuJt0DK2P.png?f=fotoalbum_large

Hier al binnen! Weinig spectaculaire veranderingen opgemerkt tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door JJM vd E op 07-11-2023 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 14:54
@JJM vd E

Hier nog aan het wachten. Welke provider heb je?

De photography pro camera app versie is flink verhoogd.
Ik denk dat daar veel is aan gewerkt.

Meer opties ook bij het video gedeelte van de standaard foto app.

[ Voor 3% gewijzigd door didado op 07-11-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
didado schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:06:
@JJM vd E

Ik zit bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ik ook 🤔.

Ik heb deze telefoon los gekocht en gebruik nu het Vodafone Kaartje van mijn Xperia 5 IV.

Zou dat nog verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
didado schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:06:
@JJM vd E

De photography pro camera app versie is flink verhoogd.
Ik denk dat daar veel is aan gewerkt.

Meer opties ook bij het video gedeelte van de standaard foto app.
Ik heb de photo pro app van de 5 V al gedownload begin september en idd je kan alle mogelijke video formaten zowat kiezen.

Waar ik op hoop/wacht is de 2x crop zoom en de betere bokeh want die werken nu niet op de 1 V.

Straks hebben we 0.7x, 1x, 2x, 3,5-5,2x
Staat wel mooi 🙂

En hopelijk heeft de 1 VI dat standaard erop met meer zoom en een betere sensor uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
De update kwam vanmiddag binnen.😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hier nog steeds niks, zal morgen wel komen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
didado schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:24:
De update kwam vanmiddag binnen.😃
Vreemd, hier ook een los toestel echter geen update te bekennen als ik check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ruffzz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:57:
[...]

Vreemd, hier ook een los toestel echter geen update te bekennen als ik check
Wel eens gelezen dat het sim kaartje eruit halen een firmware update kan triggeren. Of dit waar is weet ik niet.

Eventueel de Google Play systeem zo ver mogelijk updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
didado schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:40:
[...]

Wel eens gelezen dat het sim kaartje eruit halen een firmware update kan triggeren. Of dit waar is weet ik niet.

Eventueel de Google Play systeem zo ver mogelijk updaten.
En hoe doe je dat met een e-sim ? Deleten ?

Nah het komt vanzelf

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Heb de update nu net binnen gekregen

Zal kijken (aangezien we van niemand wat hebben gehoord) of de bokeh, 2x crop etc nu werken op de 1 V

Update: ik heb geen 2x crop en/of bokeh modus met 2x. Heeft iedereen dat of komt dat omdat ik al de 5 V software erop had? Vind ik wel slecht dan hoor.

Kan iemand kijken voor me?

Update 2: dat lelijke groene waas / tint over het scherm bij 120/240hz is bij mij wél minder. Das mooi.
Niet helemaal weg maar de plotselinge "jump" is weg.

[ Voor 118% gewijzigd door BrbZrk op 10-11-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Hier nog steeds geen update binnen. Typisch, terwijl ik gewoon een los gekocht toestel heb... Nouja, zal de komende dagen wel ergens verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
KoekjevanLU schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:08:
Hier nog steeds geen update binnen. Typisch, terwijl ik gewoon een los gekocht toestel heb... Nouja, zal de komende dagen wel ergens verschijnen.
Al eens geprobeerd via Xperia Companion op een computer? Soms gaat dat vlotter dan OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
AmbroosV schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:08:
[...]

Al eens geprobeerd via Xperia Companion op een computer? Soms gaat dat vlotter dan OTA.
Nee, heb ik niet geprobeerd. Had wel op de site van Sony gekeken, maar volgens hen gaat dat niet voor toestellen na 2022:

Quote: "De software-updatefunctie van Xperia Companion kan niet worden gebruikt met Xperia-smartphones die in mei 2022 of later zijn uitgebracht."

https://www.sony.nl/elect...v-256gb/articles/00236877

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zowel de Xperia 1 V als de 5 V zijn momenteel in de aanbieding bij Belsimpel. Lijkt daar nu de laagste prijs te zijn? De 5 is daar nu €879 los bv.

[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 13-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
KoekjevanLU schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:24:
[...]

Nee, heb ik niet geprobeerd. Had wel op de site van Sony gekeken, maar volgens hen gaat dat niet voor toestellen na 2022:

Quote: "De software-updatefunctie van Xperia Companion kan niet worden gebruikt met Xperia-smartphones die in mei 2022 of later zijn uitgebracht."

My bad! Wel vreemd dat je OTA zo lang blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Trishul schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:42:
Zowel de Xperia 1 V als de 5 V zijn momenteel in de aanbieding bij Belsimpel. Lijkt daar nu de laagste prijs te zijn? De 5 is daar nu €879 los bv.
De Black Friday-promos beginnen deze week. Ik verwacht dat de prijzen tegen het einde van de week en volgende week misschien zelfs nog wat lager gaan zakken, in de meeste winkels. In Zweden is de 1 V tijdens een promoweek in september tot onder het equivalent van €1000 gezakt, en dat verwacht ik nu opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
AmbroosV schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:08:
[...]

De Black Friday-promos beginnen deze week. Ik verwacht dat de prijzen tegen het einde van de week en volgende week misschien zelfs nog wat lager gaan zakken, in de meeste winkels. In Zweden is de 1 V tijdens een promoweek tot onder het equivalent van €1000 gezakt, en dat verwacht ik nu opnieuw.
Goed om te weten. Ik wil namelijk weer terug naar Xperia, 15+ jaar lang Sony gebruiker hier. Ik heb nu ongeveer 10 maanden een Pixel 6 in gebruik, maar mis toch de media power van Xperia's. Ik had hiervoor de Xperia 1.

Twijfel nog wel tussen de 1 en de 5. Scheelt makkelijk €200 en de 5 heeft betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hier de OTA ook nog niet gehad. Misschien ligt de uitrol stil?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xbeater
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:37
Heb 'm hier een paar dagen binnen. Helaas mis ik de verwachtine 48mm lens optie in de camera app (iemand anders die wel?), en een vervelende bug er bij:

8/10 keer als ik een app open, krijg ik alleen mijn wallpaper te zien. Terug knop werkt op dat moment niet. Moet home swipen, en opnieuw de app openen. 2de keer werkt wel altijd, maar begin er na een paar dagen al aardig moe van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-02 10:47
Hier ook de update voor de Xperia 1V naar Android 14 op 7 nov. binnengekregen. Niet heel spannend op zich.
@xbeater: ik heb absoluut geen last van jouw probleem.

Wat ik wel merk, is dat het scherm niet altijd scrollt in 120hz. Op momenten scrollt hij ineens op 60hz, terwijl de instelling wel goed staat ingesteld op 120hz.

Weet iemand hoe je die horizontale balk onderin het scherm kan verwijderen? Zie schermafbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAUW_e6CqnQ48jMMxGJuo_8YRbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y6fmOFLmptKJi9xMVGRQokH4.png?f=fotoalbum_large

Voor de rest een heerlijk toestel waar ik in principe weer 2 a 3 jaar mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KoekjevanLU schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:24:
[...]

Ik was al een heel eind met firmware downloaden handmatig en daarna zelf flashen, maar hier komt hij inmiddels via ota binnen !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Brotuck schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:58:
[...]

Ik was al een heel eind met firmware downloaden handmatig en daarna zelf flashen, maar hier komt hij inmiddels via ota binnen !
Ik heb zojuist ook de OTA melding inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

Dennis1812

Amateur prutser

Ook hier OTA binnen. Straks eens installeren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rence
Leuke prijsdaling, maar ik had eigenlijk een lagere prijs verwacht met Black Friday. Ik twijfel door de prijs enorm tussen de 1 en de 5. Het verschil is bijna 300,- die ik goed kan gebruiken, maar ik baal van de kleinere opslagcapaciteit (ja, ik weet dat er een MSD in kan) en het gebrek aan zoomlens.

Hopelijk komen er de aankomende dagen nog scherpere deals voorbij, wellicht volgende week (de laatste week voor Black Friday), zodat ik gewoon all in kan gaan met de 1 V tegen een leuke prijs en geen concessies hoef te doen met de 5 V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Sjaak83 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:20:
Hier ook de update voor de Xperia 1V naar Android 14 op 7 nov. binnengekregen. Niet heel spannend op zich.
@xbeater: ik heb absoluut geen last van jouw probleem.

Wat ik wel merk, is dat het scherm niet altijd scrollt in 120hz. Op momenten scrollt hij ineens op 60hz, terwijl de instelling wel goed staat ingesteld op 120hz.

Weet iemand hoe je die horizontale balk onderin het scherm kan verwijderen? Zie schermafbeelding.
[Afbeelding]

Voor de rest een heerlijk toestel waar ik in principe weer 2 a 3 jaar mee vooruit kan.
Bij instellingen op "Navigatiemodus" zoeken en navigatie met 3 knoppen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Met die nieuwe update heb ik wel merkbaar een andere (betere) ervaring met het toestel.
- De animaties lopen net wat beter
- Apps starten vlotter op

Het is allemaal marginaal, maar wel merkbaar vind ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Ik ben benieuwd of jullie na de update naar Android 14, verbetering in accuduur merken. Bij de pixels melden veel mensen een iets betere accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Trishul schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:00:
Ik ben benieuwd of jullie na de update naar Android 14, verbetering in accuduur merken. Bij de pixels melden veel mensen een iets betere accuduur.
Zou best wel eens kunnen.....

Dit is met 2 uur schermtijd sinds gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-3geCiWtIzyVpjGHYLB2HODCso=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MaCbMYxvISmBFKFuGupJv8Eu.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsuck
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2024
Nu begin ik een beetje aan mezelf te twijfelen... maar ik krijg het niet voor elkaar om extra home screens aan te maken op mijn 5V , laat staan een default aan te wijzen.. Nu kom ik van een Xperia XZ2 af van een paar android versies geleden.... maar mis ik iets??? |:( Momenteel overigens op Android 13 (67.0.A.6.75)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
Ha Samsuck,
Volgens mij is het heel makkelijk. Neem een app van de start/hoofdpagina, verplaats deze naar de rechterzijkant en er word automatisch een extra screen aangemaakt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsuck
Hmmm, ja dat werkt... alleen bij mn XZ2 had ik ook de mogelijkheid om links van home een scherm bij te maken.. ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Bij mij loopt de Xperia 5 ineens wel heel snel leeg. Lijkt erop dat er een app/update niet helemaal lekker zit. (Uberhauot nog niet helemaal tevreden met de snelheid waarmee apps laden en de interface werkt. Ik heb veel hicks hier)

Hopelijk komt de update naar 14 snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hoi,

Vandaag op de Xperia 1V weer een aardig grote update. Nu op 67.1.A.2.182.

Wat ik merk, en dat had ik ook al bij de eerste A14 update, is dat de telefoon soms niet ontgrendelt, scherm blijft zwart. Enige wat werkt, dan moet ik de power button "dubbelklikken" en kom ik in camera modus, waarna ik daar uit ga en wel kan ontgrendelen.

Verder merk ik ook dat ie soms wat traag /laggy wordt, dot nooit gehad op A13. Iemand nog meer vergelijkbare issues? Ik hoopte dat met de update van vandaag niet meer te hebben (vooral dat ontgrendel probleem), maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Troxel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:52:
Hoi,

Vandaag op de Xperia 1V weer een aardig grote update. Nu op 67.1.A.2.182.

Wat ik merk, en dat had ik ook al bij de eerste A14 update, is dat de telefoon soms niet ontgrendelt, scherm blijft zwart. Enige wat werkt, dan moet ik de power button "dubbelklikken" en kom ik in camera modus, waarna ik daar uit ga en wel kan ontgrendelen.

Verder merk ik ook dat ie soms wat traag /laggy wordt, dot nooit gehad op A13. Iemand nog meer vergelijkbare issues? Ik hoopte dat met de update van vandaag niet meer te hebben (vooral dat ontgrendel probleem), maar helaas.
Ik herken beide zaken niet, heb nul issues met 't ding eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Dat soms zwart blijven als je het toestel activeert is niet specifiek voor de Xperia. Ik heb dat op andere merken ook gezien. Ook dat het toestel ineens traag is al een paar keer gehad. Beide punten lijken eerder een android ding.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Thnx allebei. Dan ga ik eens resetten, wie weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• didado
Troxel schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:35:
Thnx allebei. Dan ga ik eens resetten, wie weet
Ik doe altijd een software repair met een nieuwe Android versie. Beter nog als een "normale" fabrieksreset.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/SX604601

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
En mocht je dat niet doen, een herstart iedere week is sowieso een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 12:26
Vanmorgen de Android 14 update ontvangen op mijn 5 V.
Na installatie niet meteen iets bijzonders te zien.
Wel nu inderdaad de extra snelkoppelingen-mogelijkheid op het vergrendelscherm en het iets fijnmaziger vergroten van het lettertype is een welkome extra.
Ook de kleurkeuzes bij het personaliseren van het start- en vergrendelscherm lijken uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Weten jullie of er een fysieke winkel de Xperia 5 Mark V op display heeft staan?

Ik zou het toestel graag in het echt willen zien, maar ik ben nog huiverig over de 2 jaar OS support voor een toestel van 900 euro..

Wat ik zelf vooral belangrijk vind is het volgende:

- Accuduur/oplaadsnelheid (voorkeur voor goede accuduur dan goede oplaadsnelheid)
- Speakers (kwaliteit en volume)
- Camera's (RAW)
- Scherm
- Algemene snelheid van het toestel

[ Voor 35% gewijzigd door Knamix op 23-12-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsuck
Dag Knamix,

Waar het toestel fysiek te zien is weet ik niet, niet veel winkels hebben hem op de toonbank.

Wel kan ik na 3 weken gebruik het volgende melden:

- Accuduur/oplaadsnelheid (voorkeur voor goede accuduur dan goede oplaadsnelheid)
Capaciteit is dik in orde, bij aardig intensief gebruik makkelijk een dag, bij normaal gebruik is 2 dagen mogelijk. Laadsnelheid valt me wel wat tegen. Ik heb een 20W lader liggen hier en daar is het toch wel wat geduld hebben tot de accu vol is. Meen dat ie laad met ongeveer 1500ma, de accu heeft een capaciteit van ruim 5000mAh. Draadloos laden gaat op hetzelfde tempo. Wat ik gemerkt heb is dat een oudere lader die ik heb via USB C het toestel maar moeilijk bij laad, rond de 100mA maar als ik diezelfde lader op een draadloze lader aansluit dan pompt ie er met zo'n 700mA in :? (zal wel met de USB C onderhandelingen te maken hebben vs domme draadloze lader)
- Speakers (kwaliteit en volume)
Dik orde, vooral vallen de lage tonen positief op, volume is meer dan wat je nodig hebt is mijn ervaring.
- Camera's (RAW)
RAW heb ik nog niet geschoten, maar ik ben onder de indruk van de gemaakte foto's vlotte bediening en instel mogelijkheden te over (als ware het een SLR)
- Scherm
Ook dit dik in orde, helderheid is erg goed, en ook erg goed te dimmen, kleurtemp is zelf in te stellen
- Algemene snelheid van het toestel
Zoals je mag verwachten van een toestel uit het top segment is dit goed in orde. Alles vloeiend.

Ik zit sinds een week nu op Android 14, merk weinig verschil al heb ik het idee dat 13 iets betrouwbaarder functioneerde, heb nu 1 keer gehad dat de telefoon vast liep bij de camera app. Er zullen vast nog wel fixes voor uitkomen bij nieuwe updates..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troxel
didado schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:56:
[...]

Ik doe altijd een software repair met een nieuwe Android versie. Beter nog als een "normale" fabrieksreset.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/SX604601
Gedaan. Echter, geen verbetering helaas. Nog steeds traag met scrollen van tijd tot tijd. Lees op Reddit ook soortgelijke verhalen maar niemand kan de vinger er op leggen hoe dit kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Troxel schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:07:
[...]

Gedaan. Echter, geen verbetering helaas. Nog steeds graag met scrollen van tijd tot tijd. Lees op Reddit ook soortgelijke verhalen maar niemand kan de vinger er op leggen hoe dit kan ...
Ik merk het ook af en toe dat de 120fps naar 60fps schiet zonder dat de 120fps uitgeschakeld staat.

Het lijkt app afhankelijk te zijn.

Wat je kan proberen is te kijken met deze ( https://play.google.com/s...id=com.rollerbush.thermal fps app of er een bepaalde warmte wordt bereikt als het gebeurt.

Je kan hiervan een floating widget activeren zodat je continu de fps kunt bekijken.

Je hebt ook nog de mogelijkheid om te kijken of het energie verbruik maximaal staat van de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86TuAJD632-ZqnyAXCnUb8-44s4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lNqToe3sX4KRju6IMZX0duJ2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door didado op 25-12-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
didado schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:27:
[...]

Ik merk het ook af en toe dat de 120fps naar 60fps schiet zonder dat de 120fps uitgeschakeld staat.

Het lijkt app afhankelijk te zijn.

Wat je kan proberen is te kijken met deze ( https://play.google.com/s...id=com.rollerbush.thermal fps app of er een bepaalde warmte wordt bereikt als het gebeurt.

Je kan hiervan een floating widget activeren zodat je continu de fps kunt bekijken.

Je hebt ook nog de mogelijkheid om te kijken of het energie verbruik maximaal staat van de app.

[Afbeelding]
Sorry maar wat een onzin allemaal.
Volgens mij is het gewoon de filmpjes in je album die op automatisch afspelen staan (thumbnails) die ervoor zorgen dat de Xperia op de 60fps modus gaat.

Zelfde had ie met mn opera browser. Is nu volgens mij gefixed.
Bij youtube zie je dat ook duidelijk. Scrollen op 120fps, en zodra je thumbnails beginnen met afspelen zie je alles haperen lijkt het.

Sony moet gewoon met een adaptive display komen maar dat het een 4k scherm zou ermee te maken kunnen hebben waarom ze op dat gebied weer achterlopen (meer een excuus denk ik, want als je genoeg betaald heb je wel zo'n scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
BrbZrk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 06:21:
[...]

Sorry maar wat een onzin allemaal.
Volgens mij is het gewoon de filmpjes in je album die op automatisch afspelen staan (thumbnails) die ervoor zorgen dat de Xperia op de 60fps modus gaat.

Zelfde had ie met mn opera browser. Is nu volgens mij gefixed.
Bij youtube zie je dat ook duidelijk. Scrollen op 120fps, en zodra je thumbnails beginnen met afspelen zie je alles haperen lijkt het.

Sony moet gewoon met een adaptive display komen maar dat het een 4k scherm zou ermee te maken kunnen hebben waarom ze op dat gebied weer achterlopen (meer een excuus denk ik, want als je genoeg betaald heb je wel zo'n scherm)
Dat met de YouTube thumbnail klopt.
Het was ook min of meer mijn bedoeling het zo te zeggen. Maar het technisch verwoorden gaat mij af en toe wat minder af..
Maar had het beter weg kun laten. 😜

Maar ik weet verder ook niet waar hij nog last van heeft.

In mijn periode met mijn "oudere" 5 IV begon met 40 graden de phone zwaar te throttle als ik bijvoorbeeld op Gurushots aan het scrollen was met veel foto's.
Maar dan sprong de 120fps optie uit.

Met die app is makkelijk te controleren.
Ook al heeft het niks met het thumbnails probleem te maken, ik sta toch achter dit handig tooltje.

Heb zelf echter geen problemen verder met deze telefoon.

[ Voor 36% gewijzigd door didado op 26-12-2023 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troxel
didado schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:18:
[...]

Dat met de YouTube thumbnail klopt.
Het was ook min of meer mijn bedoeling het zo te zeggen. Maar het technisch verwoorden gaat mij af en toe wat minder af..
Maar had het beter weg kun laten. 😜

Maar ik weet verder ook niet waar hij nog last van heeft.

In mijn periode met mijn "oudere" 5 IV begon met 40 graden de phone zwaar te throttle als ik bijvoorbeeld op Gurushots aan het scrollen was met veel foto's.
Maar dan sprong de 120fps optie uit.

Met die app is makkelijk te controleren.
Ook al heeft het niks met het thumbnails probleem te maken, ik sta toch achter dit handig tooltje.

Heb zelf echter geen problemen verder met deze telefoon.
Thnx voor het meedenken. Het is niet specifiek in 1app, ook zelfs op het Xperia startscherm bij openen van groep zie je een hakkel.

Maar: op Reddit kwam de tip voorbij de telefoon in Stamina stand te zetten en daarna weer op normaal. Dit om de 60-120Hz regeling even te resetten. En ik durf nog geen definitief "yes!" te roepen maar ik ben nu al een halve dag zonder hakkels ... 🙏🏼

• AMARONE
WALUIGI96 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:14:
[...]

Ja, je mag pas een claim indienen wanneer je de telefoon 30 dagen hebt. Om te voorkomen dat je de telefoon koopt, de cashback claimt en dan weer de telefoon terugstuurt.
En hoe lang duurt het dan voordat je hem ontvangt? Zal wel weer iets fout gegaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WALUIGI96
Best wel een tijdje inderdaad. Ik heb de koptelefoon op 20 december ontvangen.
Als je een mail hebt ontvangen dat de aanvraag goedgekeurd is, dan sturen ze de koptelefoon op, ergens tussen de 30 en 60 dagen in, als het goed is komt er dan ook een mailtje van de bezorger (DHL in mijn geval).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Sinds een uur geleden trotse eigenaar van een Xperia 5 V, had voor kerst al eentje voor mijn vrouw gekocht en toen ik zag hoe dat ding vloog en de SOT dat ze eruit haalt moest ik hem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb sinds de XZ3 elke generatie Xperia gehad (allemaal 1-serie, behalve de 5 IV), en dit is duidelijk een van de betere ja. De batterij van m'n 1 V doet het zo goed dat ik er gewoon niet meer over nadenk. Na mijn werk wanneer ik thuiskom steek ik hem een dik uur in tijdens TV kijken / zeteltijd, en that's it. Zelfs met stevig gebruik en 120Hz ga ik zelden onder 30% in 24u tijd, en ik laad maar op tot 90% met Battery Care. Erg indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Ik heb hem intussen terug gebracht naar de winkel. Zeer leuke GSM maar vond hem toch net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
LeStef schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:47:
Ik heb hem intussen terug gebracht naar de winkel. Zeer leuke GSM maar vond hem toch net te klein.
🤦🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:34:
Ik heb sinds de XZ3 elke generatie Xperia gehad (allemaal 1-serie, behalve de 5 IV), en dit is duidelijk een van de betere ja. De batterij van m'n 1 V doet het zo goed dat ik er gewoon niet meer over nadenk. Na mijn werk wanneer ik thuiskom steek ik hem een dik uur in tijdens TV kijken / zeteltijd, en that's it. Zelfs met stevig gebruik en 120Hz ga ik zelden onder 30% in 24u tijd, en ik laad maar op tot 90% met Battery Care. Erg indrukwekkend!
Ik heb 'm standaard op 60 Hz ingesteld, de meerwaarde van 120 Hz is er voor mij niet voldoende. Ik heb daar de keuze gemaakt voor zuinigheid. Dat, icm het toch al nette batterijgebruik, is goed voor 2 dagen gebruik. En dat met tot max 80% laden, zodatt ie dat een jaar of 3-4 volhoudt.

Alsnog is een adaptive display wel de upgrade die ontbreekt, daarmee zou ik 'm niet hoeven locken op 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 13:46
Ik ben aan het overwegen om een 5V aan te schaffen, maar lees wat tegenstrijdige berichten over face unlock.
Dit zou standaard niet ingeschakeld zijn, maar niet alle bronnen geven dezelfde informatie.

Iemand hier met een 5V die hier opheldering over zou kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
kerwin schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:34:
Ik ben aan het overwegen om een 5V aan te schaffen, maar lees wat tegenstrijdige berichten over face unlock.
Dit zou standaard niet ingeschakeld zijn, maar niet alle bronnen geven dezelfde informatie.

Iemand hier met een 5V die hier opheldering over zou kunnen geven?
Niet beschikbaar. Is met een gewone camera absoluut niet veilig genoeg, en de Google-oplossing die video en ML gebruikt is exclusief voor Pixels. Sommige andere fabrikanten voegen hun eigen methodes toe (die algemeen ook ondermaats veilig zijn), maar Sony niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Troxel schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:34:
[...]

Thnx voor het meedenken. Het is niet specifiek in 1app, ook zelfs op het Xperia startscherm bij openen van groep zie je een hakkel.

Maar: op Reddit kwam de tip voorbij de telefoon in Stamina stand te zetten en daarna weer op normaal. Dit om de 60-120Hz regeling even te resetten. En ik durf nog geen definitief "yes!" te roepen maar ik ben nu al een halve dag zonder hakkels ... 🙏🏼
Beetje late update, maar helaas nog geen succes. Ik heb nog steeds veel last van hakkelend scrollen, vooral in apps met automatisch startende filmpjes (zoals Google fotos, of YouTube, of Chrome met bepaalde drukkere sites). Ik zie (met developer options: laat refresh rate zien) dat het hakkelen telkens is als ie van 120 naar 60Hz overschakelt.

Het lijkt een algemeen Android 14 dingetje te zijn, als je Googled kom je vele posts hierover tegen, maar nog geen oplossing voor mijn Xperia 1V. Lijkt bij de komende A14 update wel opgelost (bij de Pixel telefoons in ieder geval) , maar wie hoe lang die bij Sony nog duurt ...

Iemand eenzelfde issue en mogelijk nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
Troxel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Beetje late update, maar helaas nog geen succes. Ik heb nog steeds veel last van hakkelend scrollen, vooral in apps met automatisch startende filmpjes (zoals Google fotos, of YouTube, of Chrome met bepaalde drukkere sites). Ik zie (met developer options: laat refresh rate zien) dat het hakkelen telkens is als ie van 120 naar 60Hz overschakelt.

Het lijkt een algemeen Android 14 dingetje te zijn, als je Googled kom je vele posts hierover tegen, maar nog geen oplossing voor mijn Xperia 1V. Lijkt bij de komende A14 update wel opgelost (bij de Pixel telefoons in ieder geval) , maar wie hoe lang die bij Sony nog duurt ...

Iemand eenzelfde issue en mogelijk nog een oplossing?
Met die refresh rate hier hetzelfde probleem en dit is inderdaad vreselijk vervelend. Ook loopt de telefoon soms vast en bevriest gewoon op het startscherm, touch werkt dan niet meer. Enige mogelijkheid is dan de powerbutton lang ingedrukt houden en uitschakelen (in dat powermenu werkt touch dan weer wel)
Soms dagen geen last en soms 3x per dag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
De Xperia 1 VI lijkt te zijn gelekt vóór de aankondiging op de MWC 2024

https://www.androidplanet...eria-1-vi-cameras-gelekt/

Wat verkeerd staat in de tekst denk ik is dat de zoomlens niet zoals de main lens 2x crop zoom doet maar eerst dus "gewoon" optisch zoomt naar 6x (135mm) en DAN kun je m nog s 2x lossless crop zoomen. Dus 12x goed moeten uitzien in daglicht.

En mooi om te zien dat Sony niet "alléén maar" de rest van de lenzen ook van de Exmor T sensor voorziet... maar ook gelijk uitpakt met 2 verschillende native zoom ratios en extra technologie voor de uitra wide.

De voorcamera zal wel weer dezelfde zijn als vorig jaar. ... fingers crossed voor óók een Exmor T.
Dan is het "take my money please"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Sjaak83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Met die refresh rate hier hetzelfde probleem en dit is inderdaad vreselijk vervelend. Ook loopt de telefoon soms vast en bevriest gewoon op het startscherm, touch werkt dan niet meer. Enige mogelijkheid is dan de powerbutton lang ingedrukt houden en uitschakelen (in dat powermenu werkt touch dan weer wel)
Soms dagen geen last en soms 3x per dag |:(
Vanmorgen kwam er een update (67.1.A.2.208 release-keys) binnen rollen en het lijkt de eerste uurtjes met deze update opgelost, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
Troxel schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Vanmorgen kwam er een update (67.1.A.2.208 release-keys) binnen rollen en het lijkt de eerste uurtjes met deze update opgelost, fingers crossed!
Heb de update inmiddels ook geinstalleerd. Eens ff kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Sjaak83 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:13:
[...]

Heb de update inmiddels ook geinstalleerd. Eens ff kijken hoe dat gaat.
Hoe is jouw ervaring?
Bij mij stukken beter! Lijkt nog niet helemaal weg altijd, maar wellicht ben ik nu over over kritisch;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
Troxel schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Hoe is jouw ervaring?
Bij mij stukken beter! Lijkt nog niet helemaal weg altijd, maar wellicht ben ik nu over over kritisch;).
Bij mij is het ook stukken beter. Af en toe nog een 60hz hapering, maar nog geen vreemde freeze/vastloper gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tja als ik iets moest verzinnen was het dit geworden. Alleen die prijs gaat echt niet kloppen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Zelfs goedkoper dan de 5 vi, zou wat zijn https://gadgets90.com/price/sony-xperia-5-vi/

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Sjaak83 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Bij mij is het ook stukken beter. Af en toe nog een 60hz hapering, maar nog geen vreemde freeze/vastloper gehad...
Bij mij toch nog niet opgelost, ik zie toch nog steeds heel veel vertraging. Beetje jammer, maar heb ook geen puf weer een hard reset te gaan doen, die waarschijnlijk het euvel niet oplost ...

Anderen met de Xperia 1 V geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
Troxel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Bij mij toch nog niet opgelost, ik zie toch nog steeds heel veel vertraging. Beetje jammer, maar heb ook geen puf weer een hard reset te gaan doen, die waarschijnlijk het euvel niet oplost ...

Anderen met de Xperia 1 V geen problemen?
Nee inderdaad niet opgelost. Steeds weer vaker 60hz. even weer stamina-modus aan en uitzetten en dan loopt ie weer soepel. Maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ook dagelijks wel een vreemde "freeze" wat ervoor zorgt dat ik de telefoon opnieuw op moet starten.
Ook ik heb geen zin om een fabrieksinstellingen te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Sjaak83 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Nee inderdaad niet opgelost. Steeds weer vaker 60hz. even weer stamina-modus aan en uitzetten en dan loopt ie weer soepel. Maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ook dagelijks wel een vreemde "freeze" wat ervoor zorgt dat ik de telefoon opnieuw op moet starten.
Ook ik heb geen zin om een fabrieksinstellingen te doen....
Yes herkenbaar. Ik heb gelukkig geen freezes.
Meerdere personen nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ik heb al in de tussentijd veel Google Play systeem updates handmatig geïnstalleerd. Dus voor de mensen met crashes, check na iedere reboot of er nog meer handmatig gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
didado schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:36:
Ik heb al in de tussentijd veel Google Play systeem updates handmatig geïnstalleerd. Dus voor de mensen met crashes, check na iedere reboot of er nog meer handmatig gevonden worden.
Hoe bedoel je, handmatig? Zou je kunnen aangeven wat je precies doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• didado
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsHAI4_KEMiuCJ9TS7kXjk4MZts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wFCN8HiJGFprnTRiJAr9RQ41.png?f=fotoalbum_large

Ga naar instellingen -- Over de telefoon -- Android-versie (14) en klik op Google Play-systeemupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• didado
Net Google Play-systeemupdate gecheckt en de Februari update is binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troxel
didado schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:38:
Net Google Play-systeemupdate gecheckt en de Februari update is binnen.
En vanmorgen weer een systeem update, vanuit Sony. Daarna kon Google Play ook nog handmatig worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak83
ivm alle freezes en 60hz haperingen, waar ik helemaal gek van werd, gisteren maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles gewist en alles handmatig opnieuw geinstalleerd.
Tot nu toe lijkt het goed te gaan, geen freezes meer gehad en de 60hz hapering gebeurt nu enkel nog bij scrollen in youtube.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste