Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Welkom in hét topic voor de Xperia 1 VII en 10 VII. Andere 2025-modellen horen hier ook, maar helaas zijn er dat waarschijnlijk geen dit jaar.

Pricewatch:
- 1 VII: coming soon
- 10 VII: coming soon

Sony:
- 1 VII: https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-1m7
- 10 VII: https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-10m7

Vorige generaties:
- VI: [Sony Xperia 1 VI / 5 VI / 10 VI] Ervaringen & discussie
- V: [Sony Xperia 1 V / 5 V / 10 V] Ervaringen & discussie
- IV: [Sony Xperia 1 IV / 5 IV / 10 IV] Ervaringen & discussie
- III: [Sony Xperia 1 III / 5 III / 10 III] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De beste informatie is op dit moment hier te vinden in de vorm van een uitgelekte Japanse press kit: https://www.androidheadlines.com/sony-xperia-1-vii

Veel harde data voor bvb camerasensoren zit daar niet in. Goed nieuws is wel dat er vanaf dit jaar 4 major Android version updates bijzitten, en 6 jaar security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 15:50
Ik vrees dat de telelens sensor niet is vervangen met een exmor T. Bedoel... Ze hebben het in de presentatie over een nieuwe ultra wide??

Wat?? Ja ook leuk. Maar de zoom lens was toch écht de grootste bagger.

En jammer dat de "ribbels" aan de zij verdwenen zijn. Ziet er tóch minder stoer uit. Én minder grip lijkt me.

Ik haal m tóch, dat maakt het zo zuur 😅

[ Voor 29% gewijzigd door BrbZrk op 12-05-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Marketingsite is ondertussen online maar sommige images zijn nog niet in orde: https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-1m7

€1499. 12 juni. Preorder in NL komt met WH-1000XM5.

GSMArena heeft ook al een review online: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vii-review-2828.php
Ik ben best tevreden met de sample photos. In Chrome op een MacBook Pro krijgen die netjes HDR (echte HDR), en dat ziet er gewoon goed uit.

[ Voor 43% gewijzigd door AmbroosV op 13-05-2025 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:24
Na alle feedback moet het een bewuste keuze zijn geweest om de telelens geen upgrade te geven. Ik vraag me af welke overwegingen daarachter liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
eindgebruiker schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:40:
Na alle feedback moet het een bewuste keuze zijn geweest om de telelens geen upgrade te geven. Ik vraag me af welke overwegingen daarachter liggen.
Volgend jaar weinig tot geen verbeteringen. .. alleen de "langverwachte" upgrade voor de telelens. 😔

Ze hebben het steeds over emotion. Nou .. het is ze bij mij wel weer gelukt om emoties op te roepen 😡

Ik heb alle Xperia flagships sinds 2013 (Xperia Z1) gehaald en deze misschien tóch ook wel komen.. maar zoveel heb ik nooit getwijfeld over of ik de nieuwste moest halen.
Dat zegt wel genoeg lijkt me.

Voor mij is de hdr bokeh een gemis. Anders is er niks waarvoor ik de 1 VII zou moeten nemen. Misschien zelfs dat we het met een software upgrade krijgen.
Ik zie nu dat de ultra wide ook 48mp is maar we kunnen het niet gebruiken zoals eerst ook bij de main lens was. Dus ik denk bij Xperia 1 mark X hebben we alle 3 de lenzen 48mp Exmor T én kunnen ook op hoge resoluties schieten. 🥴
Ik haal mn 1 VI advertentie voorlopig van marktplaats af 😁

Daag Sony zie je volgend jaar wel weer.

[ Voor 10% gewijzigd door BrbZrk op 13-05-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevalus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 15:49
Ziet iemand hem bij andere partijen staan dan Sony zelf? 1499 is duur maar met een contract is het vaak nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Hij is net aangekondigd, dus geef ze even tijd. Belsimpel heeft normaal gesproken Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Andere winkels zullen 'm vandaag wel online gooien.

Ik ga mijn bestelling vandaag bij Sony zetten als nieuwe werktelefoon, dus ik moet het niet (helemaal) zelf betalen (gelukkig, aan deze prijzen). Mijn 1 V is ongelukkig gevallen en sinds het vervangen scherm niet meer helemaal in orde (en ondertussen nogmaals ongelukkig gevallen).

Het is inderdaad echt een incrementele update dit jaar. Heel typisch voor de Alpha-tak van Sony, en daar vallen de telefoons nu ook al een paar jaar onder. Ze zijn in de 1-serie afgestapt van hun oude softwaremodel waar oudere telefoons een deel van de nieuwe features krijgen van nieuwe jaren. Hun Alpha-cameras krijgen dezelfde kritiek, maar dat gaat dus niet veranderen.

Sony heeft met de 1-serie niet de ambitie om te concurreren op specs. Ze hebben een klein developmentteam, en dat team blijft netjes binnen hun niche: camera in Alpha-stijl zonder computational photography (je krijgt de realiteit met alle emoties, geen herinterpretatie van de realiteit) + software en hardware die een stap opzij zet om je media alle aandacht te geven.

Ik snap de teleurstelling, maar ik zie ook wel dat Sony weer een redelijk complete telefoon heeft neergezet die voor mij toch alles doet wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Neemt niet weg dat Sony het zelf blijkbaar belangrijker vond om de groothoeklens te verbeteren dan de tele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
De telesetup heeft vorig jaar een nieuwe lens gekregen, en ik vermoed dat ze wat met beperkingen zitten qua sensorformaat in het periscoopsysteem. Dus ik snap het ergens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:36
eindgebruiker schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:00:
Neemt niet weg dat Sony het zelf blijkbaar belangrijker vond om de groothoeklens te verbeteren dan de tele.
Wat is het probleem met de telelens? Ik verwacht geen DSLR-met-L-lens kwaliteit ervan, maar bij mijn VI zijn de telefoto's goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:37
De batterijduur van de Xperia 1 VII is helaas aanzienlijk slechter dan die van het vorige model, de Xperia 1 VI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kXbMy3BKPCfRKVSiyRKd258hpo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MhTG2YVxIfTQZ04SlacUJj9W.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De release van de 1 VII geeft misschien ook wel wat goeie kortingen op de 1 VI waar hij nog in stock is. Je mist wel een reeks software-updates, maar als dat je minder uitmaakt is het verder wel een heel vergelijkbare telefoon eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04

GG85

.......

Heb zelf nog een 5 III en zat eigenlijk te wachten op de pre-order (icm met de hoofdtelefoon een "ok" deal) maar kan er toch niet echt enthousiast van worden.
Wil eigenlijk gewoon een 5 VII maar dat kunnen we denk ik vergeten. Probleem is dat de concurrentie ook niet echt een goede camera telefoon heeft met bijna stock Android en de Xiaomi, Oppos en Viofo's van de wereld vertrouw ik niet met mijn data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik zit met hetzelfde interne conflict. Met de ultrawide beter en verder alleen een paar kleine veranderingen is het heel moeilijk om de prijs te verantwoorden vergeleken met de 1 VI of eender welke andere telefoon op de markt.

Na 14 jaar Xperia is het een heel moeilijk moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik was de (voor)aankondiging ook weer eens in de gaten aan het houden, kijken of het een beetje interessant is. Dit ook omdat mn abonnement weer verlengd kan worden, dus eventueel weer met een telefoon erbij.

Nu moet ik zeggen dat ik niet super enthousiast ben, maar ook niet zo somber als anderen her en der in de comments. Dat de accuduur minder is dan de 1 VI verbaasd me niet echt, van die Snapdragon Elite chip was al langer bekend dat ie niet zo efficient was (is meer ingezet op nog meer performance dan accuduur lijkt het). Performance zal mij een rotzorg zijn, mijn huidige 1 V is al snel zat, pff zelfs de 1 II die ik ervoor had was dat.

Maar wat AmbroosV hierboven al aangeeft, ik zie nu b.v. de 1 VI voor 1099 voorbij komen. En ergens ben ik nog altijd wel gecharmeerd van de rode uitvoering, niet alleen vanwege de kleur maar ook omdat deze 512GB storage heeft. Alleen zover ik kan zien is die laatste alleen nog via Sony te koop, wat het weer een stuk duurder maakt (kan het niet i.c.m. abonnement aanschaffen, geen "gratis" headset meer).

Dus ja, ik moet nog eens kijken wat ik doe. Ik mag mn abonnement verlengen en meestal krijg je de telefoon dan met nog redelijk wat korting. En ergens kan ik een nieuwe headset ook wel gebruiken... die ik kreeg bij de Xperia 1ii heb ik niet meer, bij de Xperia 1V was de promotie zo onduidelijk dat ik het uiteindelijk niet heb kunnen aanvragen (code stond ineens schijnbaar op een kartonnen wrappertje om de doos... die wrap die ik er argeloos vanaf had gescheurd en welke meteen de dag erna met t oud papier weg was). Mijn Xperia 1V hoeft niet perse weg, kijkend naar accuduur is die al prima en de VII schijnt beter te zijn (alleen minder dan de VI). Dus ja.. moet nog maar eens kijken.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Mobiel.nl gaat hem helaas niet verkopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbIKgmK4o2rQwZRLAi3hu2Oah8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oWUsZAsK5RvAoJYuDnvmLXX4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik vraag me af of Sony voor 100% direct sales gaat voor de 1 VII. Ze hebben ondertussen in heel Europa hun eigen webshop up and running dus die kans zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Hoop t niet, een verlengaanbod via deze of gene is goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
GG85 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:20:
Hoop t niet, een verlengaanbod via deze of gene is goedkoper
Hoop het ook van niet. Ter illustratie: als ik nu zou kiezen voor een Xperia 1 VI, die is op de goedkoopste plek los 1099, veelal 1189, bij Sony zelf nog 1299. Ga ik naar Belsimpel en doe ik via mijn provider verlegen, met 0 euro extra verrekende maandkosten, betaal ik 879 euro. Dat is 420 euro minder dan direct via Sony.

Door die constructie vond ik in het verleden de prijs ook nog wel te rechtvaardigen. De Xperia 1ii en de 1V waren dacht ik 1099 en 1199 of iets in die richting. Maar via de provider kwam je, zelfs bij launch, uit rond de 900-950 euro, kreeg je er ook nog een headset bij die ik (soms) meteen verkocht voor 200 euro en dan had je het topmodel voor 700-750 euro. Als die vlag al helemaal niet meer op gaat, dan is de kans dat ik ga upgraden een heel stuk kleiner/nihil. Dit met name ook omdat mijn huidige Xperia V nog prima werkt... er is geen directe noodzaak.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eindgebruiker
Vergelijking van camera's van de VII met concurrenten en oudere versies van de Xperia 1. In het Chinees maar hier is een beschrijving:
https://www.reddit.com/r/...t_of_the_flagship_phones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
(Ik zit hier op een zwaar beroerde internetverbinding dus als ik de video zelf bekijk is alles blurry 🤪)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Zo te zien nog nergens verkrijgbaar (incl headset) anders dan bij Sony zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 10:38
Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:12:
[...]

Hoop het ook van niet. Ter illustratie: als ik nu zou kiezen voor een Xperia 1 VI, die is op de goedkoopste plek los 1099, veelal 1189, bij Sony zelf nog 1299. Ga ik naar Belsimpel en doe ik via mijn provider verlegen, met 0 euro extra verrekende maandkosten, betaal ik 879 euro. Dat is 420 euro minder dan direct via Sony.

Door die constructie vond ik in het verleden de prijs ook nog wel te rechtvaardigen. De Xperia 1ii en de 1V waren dacht ik 1099 en 1199 of iets in die richting. Maar via de provider kwam je, zelfs bij launch, uit rond de 900-950 euro, kreeg je er ook nog een headset bij die ik (soms) meteen verkocht voor 200 euro en dan had je het topmodel voor 700-750 euro. Als die vlag al helemaal niet meer op gaat, dan is de kans dat ik ga upgraden een heel stuk kleiner/nihil. Dit met name ook omdat mijn huidige Xperia V nog prima werkt... er is geen directe noodzaak.
Ik twijfel ook om mn V te vervangen. Eigenlijk werkt deze nog meer dan prima. Weet niet hoeveel meer de VII aan toegevoegde waarde gaat bieden. Zonde dat het 4K scherm geen ding meer is na de V ook.
En ook zuur dat je precies dezelfde koptelefoon bij de VII krijgt als bij de V destijds ;)

Volgens mij krijgt de V geen Android upgrades meer, maar wel beveiligingsupdates tot 2026 ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
GG85 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:33:
Zo te zien nog nergens verkrijgbaar (incl headset) anders dan bij Sony zelf
Heb voor de gein eens een mail gestuurd naar de klantenservice van Belsimpel (via waar ik destijds mijn Xperia 1 V heb gekocht), met de vraag of de 1 VII ook in hun assortiment gaat komen. Eens even afwachten wat hun reactie wordt.
Als blijkt dat je de telefoon echt alleen nog maar los via Sony kunt kopen en dus nooit met korting i.c.m./via jouw provider, dan zie ik al geen reden meer om nog te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Fysiek is de telelens niet gewijzigd, qua software blijkbaar wel:

https://www.reddit.com/r/...s_the_telephoto_software/
https://www.reddit.com/r/...9a/tele_algo_improvement/

[ Voor 18% gewijzigd door eindgebruiker op 15-05-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Anyway, de vingerafdruksensor van mijn Xperia 1 III heeft het maanden geleden al begeven. Ik keek uit naar de VII. Ten opzichte van de III zal de VII sowieso een hele verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:09
GG85 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:26:
Heb zelf nog een 5 III en zat eigenlijk te wachten op de pre-order (icm met de hoofdtelefoon een "ok" deal) maar kan er toch niet echt enthousiast van worden.
Wil eigenlijk gewoon een 5 VII maar dat kunnen we denk ik vergeten. Probleem is dat de concurrentie ook niet echt een goede camera telefoon heeft met bijna stock Android en de Xiaomi, Oppos en Viofo's van de wereld vertrouw ik niet met mijn data.
Google wel dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
GG85 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:26:
De nieuwe 10 VII(mogelijk met andere naam) zou meer richting de 5 gaan qua specs. dus wellicht kan die je bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

eindgebruiker schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:33:
Anyway, de vingerafdruksensor van mijn Xperia 1 III heeft het maanden geleden al begeven. Ik keek uit naar de VII. Ten opzichte van de III zal de VII sowieso een hele verbetering zijn.
Ik keek ook al uit naar de VII (heb ook de III), niet omdat er iets niet zou werken aan m'n III (zelfs de vingerafdruk sensor werkt nog perfect), maar omdat ik me steeds meer begon te ergeren dat ik het scherm niet kan aflezen als ik buiten ben... Ben al een paar keer blij geweest dat het toestel een fysieke afdruk knop heeft, want dan kan ik tenminste met 1 hand een foto maken (zodat ik m'n andere hand kon gebruiken om het scherm in de schaduw kon zetten).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Het blijft een doodzonde dat ze gestopt zijn met de 5 serie.

Leaks van de 10 VII is me te mid-range dus denk toch maar de 1 VII. Even paar dagen wachten of er ergens een provider aanbieding komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De 1 VII is een getweakede 1 VI. Behalve de nieuwe lens zijn de veranderingen minimaal. Maar ja, tegenwoordig hoef je geen creativiteit meer te verwachten van Sony. Zelfs de 10 VII is uitgesteld tot eind van het jaar. Het verbaast me dat ze nog zijn gestopt met telefoons maken. Zelfs in thuisland Japan is hun market share schrikbarend laag (4,14%) en kopen mensen liever een iPhone, Galaxy, Sharp en Pixel.

Ik las op Reddit een gerucht dat de telefoon ook niet meer verkocht zal worden in veel EU-landen?
It will be harder to get your hands on Sony's new top model, the Xperia 1 VII, in Denmark. Sony is cutting the number of dealers at home to zero and at the same time introducing a new sales strategy.

From now on, the phone will only be able to be bought directly via Sony's own website and Amazon.

This change comes at a time when Sony has generally had a hard time in the mobile market. Although many Danes love the brand, it has not been enough to make the phones a household item.

Ironically, the current trend, where some consumers are opting out of Chinese and American products, should otherwise be an advantage for Sony with their Japanese origins.

The launch of the Xperia 1 VII therefore comes with a surprise in the form of this new distribution model, which is also being implemented in Sweden, which was previously the home country of the defunct "Sony Ericsson".

In Norway and Finland, the phone will not be available at all.

- "Xperia 1 VII will not be available for direct purchase from Sony in Norway and Finland. However, we are continuously evaluating market potential and customer wishes," Sony says in an official statement.

According to Sony, the reason for the lack of distribution via telecommunications companies and electronic stores is a desire to create a more streamlined shopping experience for consumers.

[ Voor 58% gewijzigd door P-Rock op 16-05-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nou, toch maar pre-order bij Sony gedaan. 5 III ben ik wel klaar mee en ben toe aan een nieuwe headset.

Iemand nog goeie tips qua hoesje? Heb eigenlijk altijd Spigen maar iets wat alleen de randen doet of iets meer het Xperia design laat zien is ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Voor mijn 1 III heb ik een carbon hoesje van Amazon. Heel dun, erg fijn, en mijn toestel is nog steeds heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Voor nu maar voor Armor-X gegaan: https://armor-x.com/en-nl...f-drop-proof-rugged-cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Voor mijn 1 VI Scarlett heb ik een doorzichtige TPU hoes van Mobilize. Telefoon is goed zichtbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Rens1967 op 16-05-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 10:38
Jammer dat de XM6 er niet bij krijgt. Ik heb de XM5 destijds bij mn V gekregen. En eerlijk gezegd weerhoudt het me ervan om te upgraden. Beetje lomp om dezelfde headphone er weer bij te krijgen ook. Los van t feit dat de nieuwe ook net is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Kashika XM5 gewoon verkopen (idealiter voor de XM6 vlot te koop is). Vroeger had je rond de lancering van een Xperia altijd plots een berg mensen die een hoofdtelefoon verkopen, maar dat gaat nu niet meer het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Momenteel een 5 IV en vorig jaar bewust overgeslagen. Geen nieuwe 5 serie en vond bij de 1 VI de prijs te hoog voor de beperkte software ondersteuning en ook weinig reden om überhaupt mijn huidige te vervangen.

Keek wel uit naar de 1 VI maar toch wel ergens teleurgesteld
Geen verbetering in de tele lens (en die gebruik ik toch wel met momenteel
De video pro mode is zover ik kon zien nog steeds minder uitgebreid dan de video pro (en cinema pro) die ik nu wel heb
De prijs, €1500 voor een telefoon wordt toch wel echt bizar, helemaal top dat je nu langer software support krijgt (mag en moet ook wel voor dit bedrag) maar Sony geeft vrijwel nooit nieuwe futures aan oudere modellen via software updates zoals andere merken dat wel doen.

Ik ben nog altijd een fan van Sony telefoons en nu de ondersteuning voor mijn model eindigt zal.overstappen toch moeten (security patches vind ik wel belangrijk gezien vandaag de dag ook bankieren en betalen etc via de telefoon gaat). Maar ik twijfel of het weer een Sony moet worden.
Voor bijna de helft heb je bijvoorbeeld een pixel 9 pro en die vind ik kwa formaat toch fijner
Altijd Sony gehad sinds de SE K800i met een enkele uitstap naar een iPhone 4 destijds maar nu meer dan ooit de twijfel om bij Sony te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Moi_in_actie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Heb voor de gein eens een mail gestuurd naar de klantenservice van Belsimpel (via waar ik destijds mijn Xperia 1 V heb gekocht), met de vraag of de 1 VII ook in hun assortiment gaat komen. Eens even afwachten wat hun reactie wordt.
En, al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Owja, sorry... kreeg een vrij zinloze/generieke mail terug met iets van "Ik zie deze telefoon op dit moment nog niet in onze webshop en kan niets zeggen over aankomende telefoons. Houdt onze website in de gaten...."...mja, zo ver was ik ook al :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
In België, Zweden en Denemarken is de 1 VII ook nog altijd alleen bij Sony zelf te bestellen. Het ziet er niet echt goed voor wie de telefoon samen met een abonnement wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nope, les 1 vd cursus "hoe schiet ik mijzelf in de voet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
In Duitsland is het toestel wel met abonnement te verkrijgen bij Telekom en Vodafone, maar moet nog steeds veel bijbetaald worden, lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ze weten denk ik ook wel dat dit een tussenjaar wordt voor velen. Ik skip het voor het eerst sinds 2013 om de nieuwste te halen.

Volgend jaar als de telelens beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Nu online
BrbZrk schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:25:
Ze weten denk ik ook wel dat dit een tussenjaar wordt voor velen. Ik skip het voor het eerst sinds 2013 om de nieuwste te halen.

Volgend jaar als de telelens beter wordt.
Ergens ook mijn gedachte maar mijn 5 IV krijgt geen ondersteuning of security updates meer en dat vind ik dan toch wel een dingetje om nog een jaar zo te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik denk eigenlijk dat dit een van de laatste jaren Xperia is voor ze er echt mee stoppen.
Te klein team, te weinig budget, net niet.

Zonde want hun sensors zitten in de beste camera phones dus als ze nu een X200 Ultra / X8 pro achtige sensor combi gebruiken, notificatieled erin, headphone aansluiting en sdcard icm 6 jaar ondersteuning dan ben je er mijns inziens.

Maar ja, Japans bedrijf dus dat kunnen ze gewoon niet in een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianK
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 04:22
Moi_in_actie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Owja, sorry... kreeg een vrij zinloze/generieke mail terug met iets van "Ik zie deze telefoon op dit moment nog niet in onze webshop en kan niets zeggen over aankomende telefoons. Houdt onze website in de gaten...."...mja, zo ver was ik ook al :|
Ja, die kreeg ik ook inderdaad...
Heeft iemand een idee hoe lang de pre-order actie duurt? Dan weet ik wanneer ik de keuze moet maken tussen koptelefoon/korting bij abonnement/afzien van de telefoon. Heb gezocht op de website van Sony, maar kon geen einddatum van de actie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
Een Duitse test, met daarin een accuduur die niet heel veel onderdoet voor de VI https://www.chip.de/test/...II-im-Test_185992555.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ja, die GSMArena test leek me al onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ChristianK schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Heeft iemand een idee hoe lang de pre-order actie duurt? Dan weet ik wanneer ik de keuze moet maken tussen koptelefoon/korting bij abonnement/afzien van de telefoon. Heb gezocht op de website van Sony, maar kon geen einddatum van de actie vinden.
Meestal tot de telefoon beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:21
[...]

Ik zat ook te twijfelen maar op het moment kan je geen enkele kleur telefoon meer bestellen :(

En de telefoons zijn weer te bestellen maar levertijden zijn veranderd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Swetser op 27-05-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevalus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 15:49
Rens1967 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:42:
In Duitsland is het toestel wel met abonnement te verkrijgen bij Telekom en Vodafone, maar moet nog steeds veel bijbetaald worden, lijkt wel.
Waar zie je dit als ik vragen mag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Momenteel richt Sony zich op online retailkanalen om een gestroomlijndere koopervaring te bieden voor onze klanten. De Xperia 1 VII kan rechtstreeks worden gekocht via Sonys officiële online winkel, evenals via Amazon in geselecteerde Europese markten. Het kan mogelijk zijn dat bepaalde lokale detailhandelaars ook dit model aanbieden.
Aldus de AI Assistent op de Sony website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Haha, ik ging nog even door.

eindgebruiker: Wat is een 'gestroomlijndere koopervaring'?

Sony AI Assistant:
Een gestroomlijndere koopervaring betekent dat het aankoopproces voor klanten eenvoudiger, sneller en efficiënter is. Sony heeft hiervoor gekozen door zich te richten op online verkoopkanalen zoals de officiële website en Amazon. Hierdoor kunnen klanten profiteren van directe toegang tot het product, mogelijk met minder stappen en wachttijden vergeleken met traditionele verkoopmethoden via netwerkproviders. Dit zorgt voor een meer naadloze en probleemloze aankoopervaring.

eindgebruiker: Bij Belsimpel gaat het bij de aanschaf van een Xperia 1 vi anders net zo snel. En in combinatie met een abonnement krijg je nog flinke korting ook.

Sony AI Assistant:
Dank voor je feedback. Onze focus op online retailkanalen is bedoeld om klanten consistente toegang tot onze producten te bieden. Hoewel er voordelen kunnen zijn bij aanbiedingen via netwerkproviders, kan directe aankoop bij Sony zorgen voor een uniforme after-sales service en productondersteuning. Elke verkoopmethode heeft zijn eigen voordelen, en we waarderen je inzicht in het belang van verschillende koopervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev4W1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:00
[...]

Op de Sony site staat nu vermeld dat de aanbieding geldig is van 13 mei t/m 8 juni 2025. De informatie is alleen te vinden via de hoofdpagina (zo het lijkt), onder het kopje PROMOTIES EN AANBIEDINGEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianK
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 04:22
Dev4W1 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:14:
[...]

Op de Sony site staat nu vermeld dat de aanbieding geldig is van 13 mei t/m 8 juni 2025. De informatie is alleen te vinden via de hoofdpagina (zo het lijkt), onder het kopje PROMOTIES EN AANBIEDINGEN.
Oja, ik zie het. Dank je! Dan heb ik nog een paar dagen.
Sowieso wel suf dat ze de nieuwe XM6 niet aanbieden als cadeautje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
@AmbroosV de VII staat inmiddels in de pricewatch. Met Sony NL als enige winkel. Dat zal wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Nu online
Ben zelf nog in twijfel maar ik las vanmorgen dat Sony inmiddels ook de 1 serie niet zelf meer maakt maar dit uitbesteed aan een OEM

https://androidworld.nl/n...en-xperia-telefoons-meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:59
Ben echt al jaren Sony-gebruiker. Eén van de weinigen die nog een beetje aandacht heeft voor compacte, premium Android-toestellen. De Z1 10 jaar geleden was ideaal, toen kwam de sony 5 series en ook al wat groter maar te doen. krachtig, handzaam, en die Android-ervaring was gewoon fijn. Geen overbodige apps, software ondersteuning was altijd wel meh

Maar goed, mijn 5 IV is dus laatst de klos geweest. Accu opgezwollen, toestel helemaal dik geworden en de achterkant eruit gedrukt. Was gelukkig nog binnen de garantie.

Ondertussen natuurlijk ook alvast aan het rondkijken. Wilde eigenlijk voor de Xperia 1 VII gaan, want ja... er lijkt geen nieuwe 5 meer te komen. En de vorige generatie(s) nu nog kopen is gewoon niet handig qua updates. Dan geef je serieus geld uit voor iets wat softwarematig al half afgeschreven is. Geen doen.

deze los kopen is echt duur, dus ik dacht: dan misschien via een provider met een abonnement erbij. Alleen… die lijkt niemand te voeren. Echt jammer. Sony maakt eindelijk met redelijk android support, en dan is ie bijna onvindbaar. Lijkt wel of Sony het zelf ook heeft opgegeven op mobiel vlak in Europa.

Kortom: ik zit nu een beetje in limbo. Wacht af wat ze doen met m’n 5, komt er misschien toch nog een andere compact of 5 series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
Vergeet het maar, er komt geen nieuwe 5, en providers in Nederland gaan geen 1 VII aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Zelfs Sony Nederland heeft de Xperia 1 VII niet op voorraad. Hoe dan?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is één stock voor heel Europa via de Sony store, en de 1 VII is in heel Europa bijgevolg uitverkocht.

De betaling is vandaag ook uitgevoerd op mijn kaart, dus ik vermoed dat ze gaan beginnen shippen. Misschien vroeger dan oorspronkelijk gepland.

De andere optie is dat ze bewust nieuwe orders stopzetten. Misschien is de verkoop beter dan ze verwacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

AmbroosV schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:31:
Het is één stock voor heel Europa via de Sony store, en de 1 VII is in heel Europa bijgevolg uitverkocht.

De betaling is vandaag ook uitgevoerd op mijn kaart, dus ik vermoed dat ze gaan beginnen shippen. Misschien vroeger dan oorspronkelijk gepland.
Die van mij nog niet, maar ik denk dat dat niet lang meer gaat duren. Zeker omdat ze vanaf volgende week zouden moeten gaan verzenden (12-6)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Hier ook de betaling uitgevoerd gisteren dus verwacht levering binnenkort

Update: zojuist bericht dat de pre-order verzonden is :D

[ Voor 29% gewijzigd door GG85 op 05-06-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
P-Rock schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:58:
Zelfs Sony Nederland heeft de Xperia 1 VII niet op voorraad. Hoe dan?? :X
Lol. Ze zijn wel érg voorzichtig met het inslaan van een voorraad😂

[ Voor 4% gewijzigd door BrbZrk op 05-06-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
De actie met gratis koptelefoon gold 'zolang de voorraad strekt'. Wie had gedacht dat die voorraad op de telefoon zelf zou slaan? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik zie in de SonyXperia subreddit berichten voorbijkomen dat veel Duitse en Nederlandse (pre-)orders van de 1 VII bij Sony zelf zijn gecanceld.

Gaat lekker met de online verkoop. Fysiek is 'ie al helemaal nergens te krijgen in de winkel. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat de 1 VII ook de laatste Xperia zal zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door P-Rock op 06-06-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat lijkt eerder een probleem met door DPD geweigerde adressen. Mijn order voor een zwarte telefoon, zwarte hoofdtelefoon en zwarte case van 3 juni is vandaag gewoon verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev4W1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:00
Mijn pre-order, indicatie levering vanaf 12 juni, is inderdaad de betaling eergisteren ook uitgevoerden heb inmiddels bevestiging dat DHL vanavond het pakket gaat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
AmbroosV schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:01:
Dat lijkt eerder een probleem met door DPD geweigerde adressen. Mijn order voor een zwarte telefoon, zwarte hoofdtelefoon en zwarte case van 3 juni is vandaag gewoon verzonden.
Er reageren ook Nederlanders die direct via Sony.nl hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Alle kleuren zijn weer beschikbaar op sony.nl, met de oorspronkelijke leverdatum, behalve de groene (die heeft een leverdatum van 30 juni).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:21
eindgebruiker schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:53:
Alle kleuren zijn weer beschikbaar op sony.nl, met de oorspronkelijke leverdatum, behalve de groene (die heeft een leverdatum van 30 juni).
Ik heb mijn groene mobiel 3 juni besteld en toch echt vandaag gekregen, je kan misschien geluk hebben door 1 van de geannuleerde mobielen te krijgen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:03:
Hier ook de betaling uitgevoerd gisteren dus verwacht levering binnenkort

Update: zojuist bericht dat de pre-order verzonden is :D
Zo, sinds gisteravond is hij binnen! Kan maar een ding zeggen: wat een apparaat! Heel tevreden mee!

-Styling is lekker 'blocky' en mooie kleine details rond het frame en op de achterkant

-Scherm is echt bizar helder tov mijn 5 III hoewel ik de 21:9 verhouding daarvan beter vindt.

-Camera ben ik zeer impressed mee. Kan me voorstellen dat als je van een recentere Xperia komt het verschil misschien niet zo groot is maar tov een 4 jaar oude 5 III is het dag en nacht verschil.

-Heb nu pas door hoever de 5 III batterij gedegradeerd was (hoewel ik altijd tot 80% laad met af een te een 100% om de cellen te balanceren), lijkt of hij maar vol blijft.

-Gebruikerservaring is goed, UI is snel, bijzonder weinig bloat en een duidelijk meer 'snappy' ervaring tov de 5III

-Het officiële hoesje is een stuk beter dan indertijd bij de 5 III (nooit gebruikt). Hij past mooi strak en laat de vormgeving en kleur mooi uitkomen.
De stand had niet gehoeven van mij en er had een randje om de camera lenzen mogen zitten wat mij betreft. Maar al met al mooi minimalistisch hoesje.
Mooiste zou zijn als iemand een versie met alleen een frame (dus zonder achterkant) aan zou bieden maar dat lijkt niet te bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDC_0X2IxPMfEPBWrZPr3PMYRKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMOrjvGMT4gvLZPYP1knspuz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gQItQUok8rEUd5BuRTNBxHGi-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0PnldJYXBGdFQZXlLVabw9y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ayb1jCa9yfxy2scdMG4kjTPaImQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1aBSlPUxs2nmLk9c7H4kjGD.jpg?f=fotoalbum_tile

Met hoesje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBVHD4fIn-yN-zgReOmJ5hvZTZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3IYn94fM190J8c6Esf7a5ll.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3Ed_J9jHl9ScDQgXu40C1KzBwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpmFiOdm6nq7looBrMU4aBRO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxU_7k4GZRWstVAetrqfmE8ZzQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7pp0gYFcbEtAH4PLYa08dvU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImBrvxDiTiXvNo9Ydo94V3EaShw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LiuYFCgO4eYwD7mdab6TJRf.jpg?f=fotoalbum_tile

En gelijk Niagara launcher + Outline icons er op en KLWP voor eigen (Xperia themed) achtergrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbkjikGYvp6jPO6CBnRD_Z2zews=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOWvNIMIh44x7Ao8LI0vJYTW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqoPEN8DgsSjWl-fdZR5P_JP5_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxGCaemCTHCFsHLKwzoPHIob.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQy3di0voxFGRAmharvMrgrAOcY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/INJv7oBMlmFsupNkJGROTHYS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJWFT9AKZK5uPWsR-4FCk8qsFV8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DRAv1VrQWdCm2lSu8SZcVIHh.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 73% gewijzigd door GG85 op 07-06-2025 12:23 ]

Pagina: 1