Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:50
Het blijft bij geruchten https://sumahodigest-com....x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

De 10 VII zou naar verluidt in oktober uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 20:22

GG85

.......

Iemand nog een, zeer minimalistisch, hoesje voor voor de 1 VII nodig?

Ik gebruik nu deze.

Precies wat ik nodig heb, beschermt de randen mocht hij vallen en dun randje bij het scherm om hem op zijn kop neer te kunnen leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5a3knHWjob1TnbA4ZDMZY8G31U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YvoQ7Iyd6UqPyzgVOrekLJW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik heb jaren Sony gehad (tot de eerste modellen nog samen met Ericsson). Het lijkt er nu op dat de vii totaal niet meer verkrijgbaar is. Als iets tijdelijk niet leverbaar is, dan blijft het wel staan op een website. Maar er is nu niets meer te vinden ben ik bang. Daarmee zou het mij niets verbazen als dit de laatste telefoon is die ze uitgebracht hebben.

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Staat gewoon op de site https://www.sony.nl/smartphones/products/xperia-1m7
Je kunt een seintje krijgen als ie weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Dat is bij Sony zelf maar bij winkels op netwerk aanbieders is het model niet eens te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Klopt, de VII is alleen bij Sony en Amazon verkrijgbaar. Dat was een beslissing van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 12:06
eindgebruiker schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:19:
Klopt, de VII is alleen bij Sony en Amazon verkrijgbaar. Dat was een beslissing van Sony.
Dit soort dingen helpen dan ook niet echt mee met betere verkopen he.. soms had je nog wel eens leuke aanbiedingen bij belsimpel bijvoorbeeld zodat je ze voor een wat vriendelijkere prijs kon scoren na een jaar ofzo. Dat zal nu alleen maar minder worden.
Maar ik hoop de komende jaren toch nog vooruit te kunnen met m'n 1V, ben er super tevreden over en de breedte is voor mijn handen juist perfect (met de originele Sony hoes eromheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Precies dat, de mijne heeft een gebroken rug maar reparatie voor een paar honderd zie ik niet zitten.
Ik denk dat je op deze manier uiteindelijk minder verkoopt en je effectief voor een sterfhuis kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixxen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-08 09:45
Is er al wat nieuws bekend? Komt de 1vii nog leverbaar in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:33
Ik vermoed dat de 1 VII wel terug in stock gaat komen bij Sony eens ze alle vervangingen hebben gedaan. Waarschijnlijk hebben ze daardoor een groot deel van de recentere productie moeten reserveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nixxen
@AmbroosV Thanks voor je reply

Ik hoop het!

Het scherm van mijn huidige 1V is flink gebroken (die is met 80kmpu van mijn motor gevallen. De telefoon, ik niet gelukkig 🙂. Telefoon werkt nog maar heeft 1001 barsten).

Scherm vervangen zie ik niet zitten. Daar heb ik eerder een slechte ervaring mee gehad.

Al ruim 20 jaar Sony(Ericsson) telefoons gehad. Overstappen naar een ander merk is geen optie. 1 x eerder gedaan en instant spijt.

Wat te doen? Wachten op de 1Vii of de 1Vi kopen? Die laatste is overigens nu duurder dan dattie bij de release was... Valt niet mee om een trouwe Sony koper te zijn🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben heel erg blij met mijn 1 VII en ik kwam ook van een 1 V, dus ik zou wachten tot ze terug zijn als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52
nixxen schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:28:
@AmbroosV Thanks voor je reply

Ik hoop het!

Het scherm van mijn huidige 1V is flink gebroken (die is met 80kmpu van mijn motor gevallen. De telefoon, ik niet gelukkig 🙂. Telefoon werkt nog maar heeft 1001 barsten).

Scherm vervangen zie ik niet zitten. Daar heb ik eerder een slechte ervaring mee gehad.

Al ruim 20 jaar Sony(Ericsson) telefoons gehad. Overstappen naar een ander merk is geen optie. 1 x eerder gedaan en instant spijt.

Wat te doen? Wachten op de 1Vii of de 1Vi kopen? Die laatste is overigens nu duurder dan dattie bij de release was... Valt niet mee om een trouwe Sony koper te zijn🤣
Ik heb mijn V laten repareren door Dynafix. Die zetten er een nieuw scherm in en maken hem met weer waterdicht met zo'n hydrolische pers.
Edit: Als je het scherm laat repareren, kan dat eigenlijk alleen door een partij die gecertificeerd is door Sony. Dynafix is er daar in elk geval één van. Reparatie aanmelden via Sony kan ook (kom je bij Dynafix uit waarschijnlijk).
Ook laten vallen en werd gedekt door mijn inboedelverzekering. Eigen risico was vier tientjes uit mn hoofd.
Geeft je misschien nog wel net even dat genot van je huidige toestel terug. Kun je overwegen om eventueel te wachten op wat er uitkomt in 2026?

Ik hik overigens ook tegen hetzelfde aan hoor. Overstappen is lastig vanwege de features en mogelijkheden die Xperia biedt. Zo weinig merken hebben een toestel die SD kaartjes kan lezen...

[ Voor 8% gewijzigd door Kashika op 15-08-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixxen
Ik heb zojuist offertes opgevraagd bij Dynafix en TVAService. Ben benieuwd wat dat kost.

Het liefst koop ik eigenlijk zsm een nieuwe 1VII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52
nixxen schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:30:
Ik heb zojuist offertes opgevraagd bij Dynafix en TVAService. Ben benieuwd wat dat kost.

Het liefst koop ik eigenlijk zsm een nieuwe 1VII
Uit mn hoofd was zo'n reparatie rond de 200 euro. Ik zou zeggen check met je inboedel of valschade gedekt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
Wij zijn verheugd te kunnen aankondigen dat de verkoop van Xperia 1 VII-smartphones in de daarvoor in aanmerking komende Europese markten op 25 augustus 2025 zal worden hervat.
https://www.sony.nl/elect...i-256gb/articles/00357194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixxen
Dat is fijn nieuws!

Besloten om het scherm niet te laten maken mede doordat de batterij van mijn 1V ook z'n beste tijd heeft gehad.

Hopelijk komen ze nog met een mooie actie. Ik houd de site in ieder geval in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het aangepaste uiterlijk van de Xperia 10 VII is ook gelekt via een hoesje.
Het camera eiland is nu horizontaal en het toestel lijkt ook een meer traditioneel 19.5:9 scherm ratio te gebruiken i.p.v. het langwerpige 21:9 (net als de 1 serie vanaf de VI).

https://www.amazon.co.jp/dp/B0FMFJL994

[ Voor 41% gewijzigd door RepareerDroid op 23-08-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
RepareerDroid schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:42:
Het aangepaste uiterlijk van de Xperia 10 VII is ook gelekt via een hoesje.
Het camera eiland is nu horizontaal en het toestel lijkt ook een meer traditioneel 19.5:9 scherm ratio te gebruiken i.p.v. het langwerpige 21:9 (net als de 1 serie vanaf de VI).

https://www.amazon.co.jp/dp/B0FMFJL994
Er zijn nog wat meer details gelekt:
https://www.gsmarena.com/...nders_leak-news-69404.php

Wat mij betreft qua breedte en formaat perfect. Ik hoop nog steeds dat er ook nog een 5 uit komt met deze afmetingen want ik ben bang dat de 10 toch net iets teveel een budget ervaring geeft met deze SOC/Camera. Maar misschien valt het mee en ik hoop sowieso nog een paar jaar met m'n 1V door te kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door jap85 op 09-09-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Daar is de 10 VII. Met 6 Gen 3, nieuwe camerasensors, en cameraknop (maar zonder half press to focus). Prijs nog niet bekend.

https://www.sony.nl/smartphones/products/Xperia-10m7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
eindgebruiker schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:40:
Daar is de 10 VII. Met 6 Gen 3, nieuwe camerasensors, en cameraknop (maar zonder half press to focus). Prijs nog niet bekend.

Leuk ding. Mocht m'n 1V ermee ophouden zou ik hiervoor gaan ipv de 1VII. Die is me toch net wat te breed om comfortabel te hanteren. De camera is natuurlijk iets minder dan de 1, maar voor mijn huis tuin en keuken gebruik alsnog voldoende en geen 1000eu meerprijs waard.

• AmbroosV
Android 16 is er sinds gisteren (71.1.A...-update). Niet veel verandering te merken (geen Material 3 Expressive), maar de Bluetooth-bug met Garmin-horloges is bijvoorbeeld wel opgelost.

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:57
eindgebruiker schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:40:

450 euro rekenen voor een Snapdragon 6s Gen 3 is wel echt een schandalig hoge "Sony-tax" voor de liefhebbers, het gaat hier in feite om een licht verbeterde Snapdragon 695.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Sony Xperia 10 VII: Wanneer je een Google Pixel op Temu besteld.

Ik kan niet echt een duidelijke lijn ontdekken in Sony's strategie, als die er überhaupt al is.

[ Voor 43% gewijzigd door P-Rock op 19-09-2025 23:05 ]

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:16
P-Rock schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:04:

Ik kan niet echt een duidelijke lijn ontdekken in Sony's strategie, als die er überhaupt al is.
Waarom zeg je dat

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:04:

Goed verhaal! Klinkt alsof je er ook al ervaringen mee hebt.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• P-Rock
Steeffoon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:22:
[...]

Goed verhaal! Klinkt alsof je er ook al ervaringen mee hebt.
Zeker, ik heb sinds de K750i alleen maar Sony telefoons gehad.

Maar mijn nieuwe telefoon zal zeker geen Sony meer worden. Ik geef ze géén jaar meer.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:39:
[...]

Zeker, ik heb sinds de K750i alleen maar Sony telefoons gehad.

Maar mijn nieuwe telefoon zal zeker geen Sony meer worden. Ik geef ze géén jaar meer.
Dus geen ervaring met de Xperia 10 VII.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Steeffoon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:50:
[...]

Dus geen ervaring met de Xperia 10 VII.
Nope, maar ik gaf dan ook alleen commentaar op het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
SkillZ4LollZ V2 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:24:
[...]

450 euro rekenen voor een Snapdragon 6s Gen 3 is wel echt een schandalig hoge "Sony-tax" voor de liefhebbers, het gaat hier in feite om een licht verbeterde Snapdragon 695.
Het is een totaal andere SoC dan de 695 met nieuwere en snellere kernen en een betere GPU. De prestaties zijn 50% beter dan de 695.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Sinds kort is er bij mijn 1 VII iets veranderd aan het geluid in Firefox, YouTube en andere apps: het volume begint zacht en neemt dan na een seconde of wat toe tot normaal. Ik denk sinds de Android 16 upgrade. Zou dat kunnen? Of heb ik per ongeluk ergens een instelling aangepast?

Ik vind het irritant en zou het bij voorkeur ongedaan willen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door eindgebruiker op 30-09-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@eindgebruiker Kijk eens of alle sound enhancements uit staan. Geen Dolby Audio, geen 360 Upmix, geen DSEE etc. Een van die drie doet waarschijnlijk een soort dynamische loudness boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Ah, Dolby Sound voor Video-/overige apps is de boosdoener. Die zit in de 'Aanbevolen' setting.

Dank.
Pagina: 1 2 Laatste