Ik heb het idee dat sommige flows niet werken totdat ik ze kopieer en de oude weggooi. De triggers doen het gewoon niet. Tot nu gaat het migreren van 2019 naar 2023 niet bepaald "automatisch".
Zo was afgelopen nacht in onze slaapkamer de CO2 > 2000 omdat de WTW klep niet aangestuurd werd. Ik heb niets veranderd aan de flow, maar pas toen ik hem kopieerde ging hij werken.
Misschien heeft dat iets te maken met het opnieuw instellen van de Zwave devices (zowel de CO2 meter als de WTW klep worden via Zwave gedaan, als enige Zwave devices), maar het script had goed gewerkt en beide nieuwe devices waren gewoon zichtbaar in de flow.
Verder gebruik ik de app Modbus (en Device Capabilities) voor het aansturen en uitlezen van de warmtepomp/WTW, maar waar dat op mijn 2019 nog redelijk stabiel werkte, is dat op de 2023 niet bepaald het geval.
Daar had ik het issue met de "op elke x seconde" trigger, maar buiten dat heb ik nu zeker 10 - 20x per uur problemen om de connectie op te zetten met de Modbus app naar mijn WP, terwijl dat op de 2019 misschien 2 a 3x per uur was.

Heb de 2023 nog niet aan een netwerkkabel hangen, hopelijk verbeterd dat iets, maar tot nu toe niet perse happy en wat kon de 2019 blijkbaar wat de 2023 niet kan???
(Ook omdat ik vorige week zaterdag de 2023 besteld heb na 1,5jaar wachten op de mini. Die kwam dus dinsdag

)
edit: ook doen diverse insights niks; mijn P1 meter bijvoorbeeld geeft gewoon een "huidig vermogen", maar de insight blijft leeg (geen data staat er boven). Iemand een idee hoe ik dat fix?
[
Voor 42% gewijzigd door
Stefke op 07-12-2025 17:38
]