Weet je zeker dat deze SONOFF-schakelaar de optie heeft om de schakelactie van de aangesloten fysieke schakelaar los te koppelen van de schakelactie door de SONOFF-schakelaar zelf?Rossi46 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:11:
Nog iets anders wat irritant is binnen Homey (al kan Homey daar zelfs niets aan doen): ik maak in huis gebruik van een aantal Sonoff ZBMINI-L2 schakelaars. Zigbee 3.0, een neutraaldraad is niet nodig (want die heb ik hier nergens bij de lampschakelaars) en lekker klein (de oude inbouwdozen zijn frustrerend ondiep). Op zich helemaal top. Echter, om de één of andere reden ziet de (officiële) app dat ding enkel als simpel relais. De input die het krijgt vanuit de pulsschakelaar waar die achter zit, wordt niet anders geregistreerd dan als ik bijvoorbeeld een schakeling laat uitvoeren via de Homey app of een verbonden afstandsbediening. Dat terwijl deze Sonoff dat in de basis wel ondersteunt. Ik snap hier echt niets van... En super jammer, want ik zou graag willen dat ik een flow kan forceren dat de pulsschakelaar in de nachtelijke uren geen effect heeft (slaapkamer jong dochtertje). Nu kan dat dus helaas niet.
Ik gebruik zelf ook meerdere ZBMINIL2’s en ben die optie niet eerder tegen gekomen. Ik heb de handleiding er nog eens op nagekeken, maar ook daar zie ik geen informatie over een dergelijke functie.
:strip_exif()/f/image/UnCzDf8UycnMKzHjnSd3NWkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hwdT8ZBrtyYuAayin4og1CyS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1hb192DjYMOTpdSjAdKhUwvh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IjQxG1S06MvUtwDcEvD39vKj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FnN8IuWwHN9cGqU6yO8lTTdU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/00BfoBTXQWD6sMnrSBMwzLV9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kKK2tyEqNdgq6IsmZfeIw7mN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/04q0N0GqR5K7AYPawsWrFnSu.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/E3zaer469e4uJHI6HySAtPFB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3TIq8W2dffF2YZL0KtLrYlaH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nZTnERcI8GfpUS4BaxPS0ZMV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wePam7bXjNgnrzwad3jghclU.jpg?f=fotoalbum_large)