Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31

BramT

Rule #1

Jfwiet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:41:
Sowieso is de G410 zelf een hub, ook een Matter hub. Dus verbonden apparaten aan de G410 kan je koppelen aan de Homey (zolang er een Matter profiel is van het apparaat, simpele dingen als een bewegingsmelder, tussenstekker, lamp zijn prima compatibel). Volgens mij zit er in deze ook een RTSP stream, die kan je gebruiken.
Maar er is volgens mij geen volledige integratie, dus via de Homey kan je geen gesprek voeren. Mijn G4 komt binnen via Apple Home (Aqara en Apple Home is een gelukkig huwelijk :) )
Haha bedankt voor je reactie, maar hier raak ik dus een beetje van in de war :o
Waarom zou ik spul willen koppelen aan de G410? Alles in m'n huis is al via de betreffende apps (hue/homeconnect/onecta/homewizard/etc) aan de Homey gekoppeld.

Het hele instellen/configureren van de g410 gaat via de Aqara mobiele app neem ik aan.
Maar als de Aqara Homey app de deurbel niet ondersteund, hoe voeg je 'm dan toe aan Homey? 'Native' via Matter ofzo? Hoe werkt dat dan met de flow-cards? 'Weet' Homey dan dat er bijvoorbeeld een "doorbell rang" event is? Hoe gebruik je een RTSP stream?

Ik ben al even bezig met Homey, maar bovenstaande zaken zijn me nog volstrekt onduidelijk. Ik heb het gevoel dat ik een cruciaal stukje info blijf missen waardoor ik het (mentaal) niet aan elkaar geknoopt krijg :| Is het simpelweg "Matter regelt dat allemaal vanzelf"?

(Vroeger had ik het ding gewoon gekocht en alles lekker zelf uitgezocht, maar daar heb ik tegenwoordig toch wat minder tijd voor helaas... :$ )

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 16:47
Heb mijn G4 dus ook niet gekoppeld aan mijn Homey. Als er iemand op de bel drukt gaat de gong af, krijg ik een pop-up op mijn Apple TV, iPad en iPhone via Apple Home. En via daar doe ik praten. Apple Home doet ook mijn opnames via icloud.

Kan me voorstellen dat als je ergens anders in huis ook een gong wil afspelen dat je dan via Sonos ofzo een koppeling zou willen hebben met Homey. Als je een matter schakelaar over zou hebben dan kan je bij het aanbellen met een Aqara automatisering wel een Matter schakelaar kunnen schakelen (wat je kan oppakken via o.a. Homey)

Een goed voorbeeld wat je zou willen verbinden aan de G410 is een deurslot. Ik heb in die hoek dus nog een Aqara M3 hub om via Thread een U200 te bedienen. En die is dan weer gekoppeld aan Homey en Apple Home via Matter. Mijn Apple TV en Homey zijn te ver weg van mijn voordeur voor een betrouwbare Thread verbinding.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op mijn 2019 met Advanced Flow kan ik geen Advanced Flow meer aanmaken.
Ik kan wel Then, And of When toevoegen, maar lijntjes er tussen leggen wil niet meer.

Windows 11, FF maar ook niet in Chrome.

Iemand een idee?

Reboot Homey :O

[ Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 24-09-2025 21:05 ]

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:08
Pfff, m'n Homey is dood ;w

Na update nog steeds probleem dat Insight het niet deed.

Power down, red ledring, na nog een keer blue en white.

1 minuut op z'n kop, vreselijk gekraak en verder niets....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40

Ethirty

Who...me?

De mini is eindelijk aan de goede kant van de oceaan geland. https://www.t3.com/home-l...-to-start-your-smart-home *O*

Nu nog even de Noordzee oversteken.

Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom een EU launch zo lang op zich moet laten wachten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:
De mini is eindelijk aan de goede kant van de oceaan geland. https://www.t3.com/home-l...-to-start-your-smart-home *O*

Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom een EU launch zo lang op zich moet laten wachten.
Wellicht omdat de pro hier nog goed genoeg verkoopt. Ik zou zelf ook de mini kopen als ik moest kiezen, het prijsverschil is best groot. Voor Homey minder fijn, want ik verwacht dat de marge lager is op de mini.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 21:59
Daantju schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:28:
EDIT: ik heb de access app over het hoofd gezien in de store. Ik ga ermee aan de slag.

Heeft iemand ervaring met Unifi Access koppelen aan Homey? Via de Unifi Intercom (G3) gaat onze poort open. Dat loopt via de Unifi Access App. Ik wil dit dus koppelen aan Homey, zodat ik flows kan maken waarbij de poort automatisch opent of sluit. Volgens mij wordt de intercom / access applicatie niet ondersteund.
Ja hoor, dat kan. Ik heb mijn Access G3 Pro geknoopt aan Homey via een webhook. Van daaruit ontgrendel ik de juiste deur.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:56
Ethirty schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:

Is ook al bekend wat de Mini niet kan en de Pro wel aangezien de prijs zo ongeveer de helft is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

MajaMestreech schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:40:
[...]

Is ook al bekend wat de Mini niet kan en de Pro wel aangezien de prijs zo ongeveer de helft is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq-23rGhBsUS-EwWd6RtktMdbrw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/210JHmF79iFhj9uRdmSax4JW.png?f=user_large

https://homey.app/nl-nl/homey-pro-mini/

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
hmmm dat wordt wel erg interessant voor een beginner als ik ;) . Ik heb me aangemeld voor een bericht wanneer deze in Nederland te krijgen is. Hopelijk dit jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En op internet is al te vinden dat je er (na afloop garantie) heel simpel een krachtiger CM4 module met bijv 4GB RAM in kan klikken. Aangezien ik vooral bedrade dingen wil, is de Mini voor mij persoonlijk méér dan voldoende.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Wacht ff, nog een keer lezen:
"Homey Pro Mini heeft Internet en kan voor Bluetooth, Z-Wave, 433 Mhz en Infrarood uitgebreid worden met de Homey Bridge."

Dus bij een Homey Mini dien je een Homey Bridge erbij te kopen voor gelijke functionaliteit. Of je gebruikt die 4 protocollen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dan nog steeds goedkoper. ;)

Maar inderdaad heeft de Mini een aantal draadloze protocollen niet aan boord. Wel Zigbee, Thread, Matter en standaard ethernet ipv wifi.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MajaMestreech schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:12:
[...]

Wacht ff, nog een keer lezen:
"Homey Pro Mini heeft Internet en kan voor Bluetooth, Z-Wave, 433 Mhz en Infrarood uitgebreid worden met de Homey Bridge."

Dus bij een Homey Mini dien je een Homey Bridge erbij te kopen voor gelijke functionaliteit. Of je gebruikt die 4 protocollen niet.
Voor veel mensen zal Zigbee, Treath en Matter voldoende zijn. Zwave, 433mhz en infrarood zijn toch wat meer gericht op de enthousiasteling of in oudere apparatuur. Voor veel mensen dus een prima apparaat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:11

DON PAPA

Tweaker-fan

LETOP: Voor de mensen die van plan zijn over te stappen van de Philips Hue bridge naar de Hue bridge pro, hou er rekening mee dat de huidige Hue app op de Homey nog geen ondersteuning heeft voor Hue bridge pro. Na het overzetten van de bridge naar de bridge pro in de Hue app herkend de Hue app op de Homey geen enkel Hue apparaat (lamp, dimmer, enz) meer. Je kunt dit oplossen door deze test versie van de Hue app te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:54
DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:27:
LETOP: Voor de mensen die van plan zijn over te stappen van de Philips Hue bridge naar de Hue bridge pro, hou er rekening mee dat de huidige Hue app op de Homey nog geen ondersteuning heeft voor Hue bridge pro. Na het overzetten van de bridge naar de bridge pro in de Hue app herkend de Hue app op de Homey geen enkel Hue apparaat (lamp, dimmer, enz) meer. Je kunt dit oplossen door deze test versie van de Hue app te instaleren.
Jawel, gewoon de test versie gebruiken, werkt uitstekend:
https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/test/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:11

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat is toch ook wat ik schrijf in de laatste zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:37:
[...]

Dat is toch ook wat ik schrijf in de laatste zin?
Juist 😛 Eroverheen gelezen haha 😛 Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Met de bedoeling om te checken of er nog wel water in de waterfontein in onze tuin zit (tegen drooglopen van de pomp) heb ik een Sonoff waterleak sensor + extention cable gekocht.

Oude USB kabel gestript zodat ik rood en zwart vrij had. En als ik deze aansluit en kortsluit krijg ik keurig een water alarm. vervolgens de beide uiteinden in de fontein, met een verzwaring eraan...
Flow gebouwd die me waarschuwt als het wateralarm wordt opgeheven...

Werkte goed, dacht ik. Tot de sensor ineens om de paar minuten wel-geen-wel-geen alarm gaf... Blijkbaar kan de Sonoff er niet goed tegen dat er constant contact gemaakt wordt.

Dus nu ben ik op zoek naar een alternatief, bvk wel op batterijen want ik heb eigenlijk niet nog een 240V aansluiting beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-10 15:05
Ik wil mijn plugwise Smile toevoegen aan Homey maar nu krijg ik Smile 1 t/m 14 te zien (14 stuks dus).
Als ik er één kies en ze toe wil voegen en de Smile code ingeef geeft Homey als dat het ip adres ***.***.*.23:80 niet te benaderen is.
Dat kopt ook wat dat is niet het ip-adres en ik kan dit ook niet wijzigen in mijn KPN router of op de Smile.

Hoe kan ik hem nu toevoegen? (herstart van de Homey en de Smile helpen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 15:38
DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:27:
uit de change log van de app: 7.1.2 23 sep 2025 Added support for Hue Bridge Pro.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:53
Waarschijnlijk heeft de Power By The Hour app zich verslikt in het overgaan naar kwartier prijzen (Epex). Sinds gisteren in de avond geen update meer 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 05:53
easywoods schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:57:
Waarschijnlijk heeft de Power By The Hour app zich verslikt in het overgaan naar kwartier prijzen (Epex). Sinds gisteren in de avond geen update meer 🫣
Klopt, daar ging het ook opeens heel erg over op het community forum. Volgens mij inmiddels (super)snel opgelost.

Vraag: Ik wil mijn vvw niet aansturen op kamertemperatuur, maar op vloertemperatuur. Is daar een sensor voor die ik icm Homey kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@robkrekel een temperatuursensor met een laagje isolatie erop op de vloer leggen ;)?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
robkrekel schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Vraag: Ik wil mijn vvw niet aansturen op kamertemperatuur, maar op vloertemperatuur. Is daar een sensor voor die ik icm Homey kan gebruiken?
Als je kamer dan een keer afgekoeld is, wordt het toch nooit meer warm? Zodra de vloer een beetje opwarmt zal de vvw namelijk weer uit moeten zodat de kamer in normale omstandigheden niet te warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 13:00
wfveennl schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:37:
[...]

uit de change log van de app: 7.1.2 23 sep 2025 Added support for Hue Bridge Pro.
Heeft iemand dit met succes kunnen testen? Ik wil niet alle 60 lampen opnieuw hoeven aanmelden in homey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10 08:53
@Borne
Ik heb gister de migratie gedaan van twee reguliere bridges (2, want paste al een hele tijd niet meer in 1) naar een pro. Ik ga er vanuit dat ik wat fout heb gedaan maar het ging voor mij niet helemaal naar verwachting.

bij overzetten van bridge 1 naar pro wordt ik gewaarschuwd dat bij het migratieproces de Pro volledig wordt overschreven. Daarom heb ik bridge twee maar lamp voor lamp met de hand gedaan... Uiteindelijk als je dan lampen gaat zoeken in je homey vond hij bij mij weer alle lampen uit bridge 1 opnieuw, maar nu in de Pro.... en stond alles er dus dubbel in.

Nogmaals, ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan, maar het is mij meer werk geweest dan mij lief is...

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MeShell volgens mij komt de functionaliteit om twee oude bridges naar één nieuwe Pro te migreren pas later dit jaar. Wat ook gezegd was, was dat je wel nu al een oude bridge kon migreren, en dat je later dan ook de tweede kon doen. Dus je hoeft niet te wachten met beide.

[ Voor 39% gewijzigd door TKroon op 02-10-2025 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:05
Is het eigenlijk ook mogelijk om alles van een Hue bridge naar Homey te importeren zonder alle lampen opnieuw toe te voegen? Wil wel van die bridge af...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
_--[]--__ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Als je kamer dan een keer afgekoeld is, wordt het toch nooit meer warm? Zodra de vloer een beetje opwarmt zal de vvw namelijk weer uit moeten zodat de kamer in normale omstandigheden niet te warm wordt
Het is dan ook niet de bedoeling dat de vvw de ruimte verwarmt. Dat doet de houtkachel wel.
Maar ik krijg kouwe voeten en de baby van 10 maanden vind het ook wel prettig als de vvw niet uit staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 14:04

MAZZA

Barbie is er weer!

Hier leek de migratie naar de hue bridge pro goed te zijn gegaan, maar een dag later waren al m'n lampen de bridge kwijt. Zoeken naar de bridge geeft dan een time-out. Diagnostisch rapport naar Homey gestuurd en blijkbaar is het een bekend probleem geven ze aan. Ze weten niet wanneer het opgelost gaat zijn.

Hou er dus rekening mee dat de implementatie van de hue bridge pro nog niet vlekkeloos werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MAZZA dank! Migratie bij deze uitgesteld :)

[ Voor 7% gewijzigd door TKroon op 03-10-2025 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-10 15:05
De lampen werken bij mij onder de Hue pro bridge in homey, alleen alle sensoren, schakelaars en stekkers (nog) niet.
Heb de schakelaars verwijderd en opnieuw toegevoegd, helaas zonder resultaat.

Hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Met deze kennis vind ik het vreemd dat Athom recent een mail rondgestuurd heeft over de ondersteuning van de Bridge Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 15:38
Bij mij is het wel gelukt.

Ik had ook twee Innr smartplugs. Deze zijn ook gemigreerd maar moesten dan opnieuw geconnecteerd worden. Ik maakte alleen ergens een foutje. Als gevolg moest ik deze dus opnieuw van skratch koppelen. Dit lukte totaal niet door naar "apparaten" te gaan en dan het plus teken te gebruiken om toe te voegen. Na vele pogingen schakelde één van deze stekkers niet meer, ik kreeg alleen maar een blauw ledje, aan en uit doen met het knopje werkte niet meer.

Toen ging ik het proberen van de Home pagina (rechtsboven de 3 puntjes) daar kiezen voor lampen toevoegen en de rest ven de prompts volgen en opeens werden beide weer herkent en toegevoegd. Dat was even raadselachtig maar ze werken nu gewoon weer.

Ik ben dus wel tevreden met het resultaat.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10 08:53
Migratie van 2 reguliere Hue bridges naar 1 Pro is inmiddels 100% voltooid. De samenwerking met Homey is ook 100% voor elkaar. Alles is even functioneel als voorheen. Aan het expirimenteren met MotionAware, 90% gaat het goed. Gister bijvoorbeeld ging tijdens mijn aanwezigheid in de bijkeuken het licht ineens uit terwijl ik 'actief' de was stond te vouwen. zwaaien met de armen hielp ook niet. Terwijl, bij binnekomst keurig de detectie werd gedaan en het licht aan ging. De 4 plafondspots aldaar ingezet voor deze functie. Bewegingegevoeligheid op maximaal staan vanaf eerste dag.

Ik hou het maar even op een hikje in het systeem voorlopig. Maar onder Homey werkt alles gewoon bij mij, ook dimmer switches, ook Gira F.O.H. schakelaars, ook de buitensensor...

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-10 20:35
Hi,

Ik heb het hele huis vol met Philips Hue. Die lampen worden netjes weergegeven in de Homey app. Zowel op het dashboard per ruimte, als linksbovenin bij 'Lampen'.

Echter heeft de eettafel lamp geen Hue (de vrouw des huizes wilde 'mooie lampen..'. Dus ik heb er een Shelly 1 Gen 4 achter gezet en via Matter gekoppeld aan Homey. Dat werkt prima. Echter staat deze alleen bij het dashboard en niet linksbovenin bij 'Lampen'.

jullie een idee hoe ik de lamp daar wel toevoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Daantju je kunt in de Shelly instellen wat voor apparaat is aangesloten. Als je daar lamp instelt zou het goed moeten werken zoals je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46

BlueTooth76

Let the sun shine!

Voorheen had ik bij "inzichten" alles op alfabetische volgorde staan, sinds enkele weken lijkt het op volgorde van toevoegen te staan. Erg onhandig.

Iemand die weet hoe je die volgorde aan kan passen? Ben "alle" menu's doorgeweest, heb diverse zoekacties gedaan de afgelopen dagen maar nog niet de gouden tip.

Voorbeeld (voorheen had ik PIB1 tot en met PIB4 direct op volgorde staan)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90tNTsK.png

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
TKroon schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:59:
@Daantju je kunt in de Shelly instellen wat voor apparaat is aangesloten. Als je daar lamp instelt zou het goed moeten werken zoals je bedoelt.
Ah nice. Ik heb in de Shelly app nu het 'Appliance Type' naar Lightning gezet inderdaad. Pakt de Homey dat automatisch (tot nu toe niet) of moet ik opnieuw toevoegen in Homey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Daantju schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:33:
[...]

Ah nice. Ik heb in de Shelly app nu het 'Appliance Type' naar Lightning gezet inderdaad. Pakt de Homey dat automatisch (tot nu toe niet) of moet ik opnieuw toevoegen in Homey?
In Homey zelf bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoUdLMoZMri6vI-1sNBlR5HIujE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vH5nKtYKG7lBCTqfsPsFelQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantju
Ah duidelijk, found it en werkt perfect. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Hi,

Nog een vraag. Ik heb het gehele huis uitgerust met shelly's achter de stopcontacten. Om het energieverbruik te kunnen meten. Dit wil ik eigenlijk per groep of ruimte doen. Dus 'kantoor' bestaat dan uit 3 shelly's. en 'multimedia woonkamer' uit 4 shelly's. Etc.

Is er een manier om dit te groeperen in de energietab? Zodat je het stroomverbruik per ruimte of per groep kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Daantju niet in de energie tab, maar in tabblad apparaten kun je het wel per zone / ruimte zien. Alleen live vermogen, dus geen kosten. Ik snap je wens en wellicht kun je hem delen met Athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ook niet met de <Group> App ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 17:58
Ik heb een Homey pro 2019 en ik vind dat zowel de app als zaken op de Homey zelf af en toe erg traag zijn. Is dat beter met een nieuwe Homey? Het openen van de app duurt me veel te lang, en ik kan me voorstellen dat de bottleneck de communicatie met de app is en niet de Homey zelf, maar sommige zaken zoals bijv. bepaalde flows willen wel eens >5sec duren voor ze reageren. Ik overweeg om een upgrade naar de Homey mini te doen als die beschikbaar is maar ik vraag me af of dat zoveel gaat uitmaken.
Ik heb behoorlijk wat devices (50+) en een 29 apps in de applijst, dus ik denk dat ik wel wat op de grens zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Stefke hoeveel RAM heb je nog vrij? Zeker met zoveel apps is het zeer aannemelijk dat je 2019 niet meer voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben net over (noodgedwongen) van een 2019 pro naar een 2023 Pro, afgezien van het gedoe met de migratie is het best een verademing. ipv ergens to 200kB heb ik nu ruim 450Mb geheugen vrij.
En App en vooral Web reageert sneller.

Vergis je niet in de migratie overigens. Niet alle Apps en flows gaan vlekkeloos over, Zigbee devices zal je moeten repairen en last-but-not-least ik was/ben in Insights een aantal zaken kwijt. Of liever, ze hebben een andere naam of updaten niet meer. En de oude verwijderen geeft een foutmelding. Nu is dat vnl cosmetisch, die delen van de flow werken nog, of je moet 'Stroomverbruik' kiezen ipv 'Verbruik' of 'Vermogen' maar het is wél irritant..

'Stroomverbruik' op je panelen ipv 'Vermogen' zoals eerst gaat niet lekker als je daar gevoelig voor bent...

Edit: Ik heb 29 apps, als geheugen een issue is zou ik geen Mini overwegen maar een Pro..

[ Voor 5% gewijzigd door Jpiek op 08-10-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Sterker nog: ik heb twee Pro 2023’s draaien ivm RAM-tekort. Een Pro 2026 met 8 GB RAM zou bijzonder welkom zijn. Ik weet dat er een onofficiële upgrade mogelijk is, maar dat durf ik niet aan qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:47
TKroon schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:48:
Sterker nog: ik heb twee Pro 2023’s draaien ivm RAM-tekort. Een Pro 2026 met 8 GB RAM zou bijzonder welkom zijn. Ik weet dat er een onofficiële upgrade mogelijk is, maar dat durf ik niet aan qua stabiliteit.
Als je beetje een Tweaker bent, is volgend misschien wel een oplossing:

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
TKroon schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:51:
@Stefke hoeveel RAM heb je nog vrij? Zeker met zoveel apps is het zeer aannemelijk dat je 2019 niet meer voldoet.
500 van 511mb in gebruik. Maar ik heb geen zin om 400 euro uit te geven, ik ga denk ik even kijken of ik het aantal apps kan verminderen. Van enkele merken heb ik maar één device (Eglo en Qubino bijv) dus ik kan denk ik beter kijken of ik het daar niet wat kan vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Stefke Mja, blijft toch een beetje uitstel van executie imho. Voor je het weet kom je iets leuks tegen en heb je er weer 1 of 2 Apps bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:57

vanenkelen

uhmmm.....speechless

TKroon schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:48:
Ik zit met mijn pro 2023 continu op nog 200-300 MB geheugen vrij, maar ik heb het idee dat er een procesje draait dat er voor zorgt dat dit altijd vrij blijft. Toch heb ik het idee dat er af en toe wat vertraging optreed. Acties reageren niet meteen en ook de webinterface ligt er de laatste tijd vaak uit of hapert. Dus een power versie met minimaal 4 of idd 8 GB RAM zou heel welkom zijn.
Ik twijfel erover om dit te gaan doen. Ik heb (al weer een tijdje terug) op het Homey Community forum gelezen dat het terugzetten van backups via de usb poort dan niet lekker meer werkt. En de Homey is op dit moment dusdanig verweven in ons huishouden dat ik dat risico liever niet loop.

Dan zou ik wellicht een tweede kopen om altijd een standaard versie op de plank te hebben liggen als backup/redundantie.

@TKroon Hoe werkt dat eigenlijk met 2 Homey's? Heb je bepaalde taken verdeeld. Koppel je dan bijvoorbeeld al je zigbee spul aan de ene en alle wifi spullen aan de andere? Kunnen ze elkaar zien en kun je flows maken met sensoren die aan de ene gekoppeld zijn en vervolgens apparaten schakelen die aan de andere vast zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@vanenkelen Ik heb een aantal apps verplaatst naar Homey2, en de devices via Homeylink weer terug op Homey1 gezet. Andere zaken worden via MQTT met elkaar gecommuniceerd.

Apps als Unifi, Slide, Buienradar, Buienalarm draaien alleen op Homey2. Sinds Homeylink gebruik ik Homey2 eigenlijk alleen als RAM-extensie. Ik zou ze dus graag samenvoegen tot een Homey Ultra ;) Voorheen had ik 2x de Pro 2019, en toen verdeelde ik ook rekenkracht, omdat Homey1 de vele berekeningen simpelweg niet trok. Maar daar is de 2023 krachtig genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Stefke schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:07:
[...]

500 van 511mb in gebruik. Maar ik heb geen zin om 400 euro uit te geven, ik ga denk ik even kijken of ik het aantal apps kan verminderen. Van enkele merken heb ik maar één device (Eglo en Qubino bijv) dus ik kan denk ik beter kijken of ik het daar niet wat kan vereenvoudigen.
Dat is wel de reden dat het traag werkt. Je maakt ongetwijfeld veel gebruik van de swap en dat helpt niet met responsiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Het is niet dat ik het geen leuk project vind, maar letterlijk mijn hele huis hangt aan Homey. Betrouwbaarheid en stabiliteit is zeer belangrijk voor me. Ik zit er niet op te wachten dat ik 's avonds laat nog bezig ben om Homey weer aan de praat te krijgen als er iets fout gaat. Het is niet native, en wordt niet ondersteund. Als het puur een RAM-slot is en die makkelijk verwisselbaar was, had ik het natuurlijk zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

TKroon schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:48:
@vanenkelen Ik heb een aantal apps verplaatst naar Homey2, en de devices via Homeylink weer terug op Homey1 gezet. Andere zaken worden via MQTT met elkaar gecommuniceerd.

Apps als Unifi, Slide, Buienradar, Buienalarm draaien alleen op Homey2. Sinds Homeylink gebruik ik Homey2 eigenlijk alleen als RAM-extensie. Ik zou ze dus graag samenvoegen tot een Homey Ultra ;) Voorheen had ik 2x de Pro 2019, en toen verdeelde ik ook rekenkracht, omdat Homey1 de vele berekeningen simpelweg niet trok. Maar daar is de 2023 krachtig genoeg voor.
Hmmm interessant, Homeylink, had ik nog niet eerder van gehoord. Maar ik had me er ook niet echt in verdiept eerlijk gezegd. Ik ga eens lezen/speuren. Met MQTT heb ik wisselende ervaringen tot nu toe met Homey. Heb het niet echt lekker aan de praat gekregen tov mijn eerdere Domoticz ervaringen.
TKroon schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:51:
[...]
Het is niet dat ik het geen leuk project vind, maar letterlijk mijn hele huis hangt aan Homey. Betrouwbaarheid en stabiliteit is zeer belangrijk voor me. Ik zit er niet op te wachten dat ik 's avonds laat nog bezig ben om Homey weer aan de praat te krijgen als er iets fout gaat. Het is niet native, en wordt niet ondersteund. Als het puur een RAM-slot is en die makkelijk verwisselbaar was, had ik het natuurlijk zo gedaan.
Ja precies dit dus... ik kan (wil) het me haast niet meer veroorloven dat hij crasht en dat ik dan niet snel een backup terug kan zetten. Jouw suggestie geeft me eigenlijk twee opties.

Ik koop een 2e Homey en:

1. Ik gebruik 2 Homey's tegelijkertijd en verdeel de taken. Als 1 van beide crasht zet je de juiste backup terug en het werkt weer (geen risico met backup omdat hij niet gemodificeerd is). Maar met als nadeel dat als er dan 1 echt crasht en kapot gaat, dat ik dan alsnog een deel van de automatiseringen kwijt ben totdat ik weer een nieuwe gekocht heb.

Of
2. Ik modificeer 1 Homey zoals in dat filmpje en mocht die crashen en het lukt niet om een backup terug te zetten omdat hij gemodificeerd is, dan zet ik een backup terug naar de niet gemodde Homey (die onaangetast op de plank ligt te wachten).

Food for thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Jpiek schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:29:
@Stefke Mja, blijft toch een beetje uitstel van executie imho. Voor je het weet kom je iets leuks tegen en heb je er weer 1 of 2 Apps bij...
Vast, maar die usecase ("iets leuks") heb ik niet echt. De inrichting is bij mij al tijden stabiel, er komen alleen meer devices bij. Zo heb ik ook één Qubino 0-10v als enige Qubino device, maar die is er nu ook van Shelly één. Dus ik zou Qubino eruit kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Stefke Meer devices erbij kan ook een nieuw device betekenen van een ander merk waarbij je alsnog een extra App nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
vanenkelen schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:49:
Ik koop een 2e Homey en:
1. Ik gebruik 2 Homey's tegelijkertijd en verdeel de taken. Als 1 van beide crasht zet je de juiste backup terug en het werkt weer (geen risico met backup omdat hij niet gemodificeerd is). Maar met als nadeel dat als er dan 1 echt crasht en kapot gaat, dat ik dan alsnog een deel van de automatiseringen kwijt ben totdat ik weer een nieuwe gekocht heb.
3de optie; verdeel je flows en devices over beide Homeys:

- Onmisbaar
en
- Nice-to-have

Als 'onmisbaar' echt defect gaat, zet je de backup terug op 'Nice-to-have' en besteld een nieuwe. Een paar dagen later zet je de backup van 'Nice-to-have' te rug op je nieuwe Homey...

Daarbij gezegd dat 'onmisbaar' nooit echt onmisbaar moet zijn imho.
Onlangs is mijn Homey Pro 2019 defect gegaan en omschakelen naar de 2013 had even wat voeten in aarde.
Het was vervelend maar het huishouden (verlichting, verwarming, warm water etc) bleef wel functioneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

3de optie; verdeel je flows en devices over beide Homeys:

- Onmisbaar
en
- Nice-to-have

Als 'onmisbaar' echt defect gaat, zet je de backup terug op 'Nice-to-have' en besteld een nieuwe. Een paar dagen later zet je de backup van 'Nice-to-have' te rug op je nieuwe Homey...

Daarbij gezegd dat 'onmisbaar' nooit echt onmisbaar moet zijn imho.
Onlangs is mijn Homey Pro 2019 defect gegaan en omschakelen naar de 2013 had even wat voeten in aarde.
Het was vervelend maar het huishouden (verlichting, verwarming, warm water etc) bleef wel functioneren..
Goeie, maar ik kan nu dan niet overzien of ik het daarmee niet nodeloos complex maak, bijvoorbeeld dat data/devices voor flows op "nice-to-have" zijn oorsprong kent op "onmisbaar" en andersom. Dan moet ik dus een overzicht hebben van hoe de data stroomt en daar bewust keuzes in maken. Maar misschien werkt dat met Homeylink wel vlekkeloos, eerst maar eens in verdiepen.

En uiteraard, vrijwel alle verlichting en andere zaken zijn nog handmatig te bedienen. Maar er zijn wat dingen die ik middels Homey ingericht heb (slim laden van de EV, laad/ontlaad modus van mijn Sessy's, de mechanische ventilatie) dat ze echt afhankelijk zijn van Homey. Uiteraard kan dat ook handmatig, maar inmiddels is iedereen in huis zo gewend aan de geautomatiseerde oplossing dat ze me heel hulpeloos aan staan te kijken als het niet meer werkt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand hier dit het gelukt is om de Magnum Vloerverwarming module aan de Homey Pro te koppelen?

Ik kwam deze post tegen die redelijk hoopgevend was: https://community.homey.a...ased-on-wifi-mrc/59140/31

Maar de officiele Tuya app is kapot: https://homey.app/en-us/app/com.tuya/Tuya/?search=tuya
Dus ik loop nu tegen een dood punt aan.

Iemand een creatief idee? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Atlas schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:27:
Iemand hier dit het gelukt is om de Magnum Vloerverwarming module aan de Homey Pro te koppelen?

Ik kwam deze post tegen die redelijk hoopgevend was: https://community.homey.a...ased-on-wifi-mrc/59140/31

Maar de officiele Tuya app is kapot: https://homey.app/en-us/app/com.tuya/Tuya/?search=tuya
Dus ik loop nu tegen een dood punt aan.

Iemand een creatief idee? :)
Ik heb het gedaan met een HeatIt thermostaat. Deze om precies te zijn: Heatit Z-TRM6 Z-Wave Thermostaat. Dit werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Borne schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:48:
[...]

Ik heb het gedaan met een HeatIt thermostaat. Deze om precies te zijn: Heatit Z-TRM6 Z-Wave Thermostaat. Dit werkt perfect
Thanks, dat is altijd een optie, maar had het even beter moeten verwoorden :+
Ik heb al zo'n ding: https://www.vloerverwarmi...cCOxXHwY22xRoCGNIQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://www.vloerverwarming-direct.nl/p/remote-control-wifi-klokthermostaat-mrc-thermostaat-inbouw-zwart/picture/rw1200h1200/14492/Remote+Control+WiFi+Klokthermostaat+MRC%C2%B2-thermostaat+%28inbouw%29+%7C+RAL+9011+Zwart.png?_gl=1*glmrim*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdMxmj9MHPiTvdueOlTJiWpKuc5H5FhSJXdYZYddSv7bcCOxXHwY22xRoCGNIQAvD_BwE

En hoopte eigenlijk die te kunnen gebruiken via Homey Pro :)
Anders is jouw oplossing wel een goeie!

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:23
Ik heb al jaren een Homey, nu sinds een paar maanden vervangen met de nieuwe versie. Aan de muur heb ik een Samsung A9 tablet hangen met een dashboard via Hdashboards. Deze start op via Fully App Kiosk.
Momenteel zit ik te overwegen om over te stappen naar Homey's eigen dashboards. Een eerste set aan dashboards heb ik gemaakt, en nu is het tijd om het uit te proberen op mijn tablet.

Waar ik echter tegen aan loop is dat Fully App Kiosk anders reageert bij Hdashboards dan bij Homey. Bij Hdashboards werkt alles goed: Het scherm gaat uit als het te donker is. De screensaver (een klok app met bouncing klok) gaat aan na 30 seconde, en als hij beweging ziet gaat de screensaver uit.
Als ik alle instellingen identiek laat, en dan dit via Homey probeer te doen, dan lukt het mij maar niet om de screensaver aan te krijgen. De Homey app blijft aan, screensaver blijft weg, en scherm gaat niet uit.
Daarnaast, is het Homey dashboard relatief traag op die tablet.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Atlas schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:59:
[...]

Thanks, dat is altijd een optie, maar had het even beter moeten verwoorden :+
Ik heb al zo'n ding: https://www.vloerverwarmi...cCOxXHwY22xRoCGNIQAvD_BwE

[Afbeelding]

En hoopte eigenlijk die te kunnen gebruiken via Homey Pro :)
Anders is jouw oplossing wel een goeie!
Dat is de reden dat ik de magnum mat zonder thermostaat heb besteld en een Heatit heb gekoppeld. Misschien die Magnum op marktplaats gooien? Die krijg je niet in Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Borne schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Dat is de reden dat ik de magnum mat zonder thermostaat heb besteld en een Heatit heb gekoppeld. Misschien die Magnum op marktplaats gooien? Die krijg je niet in Homey.
Ja misschien moet ik dat maar doen dan.
Andere optie is om er 1 programma in te zetten die de temperatuur altijd naar 25 graden zet ofzo, en dan en Philips Hue Smart plug die het geheel dan schakelt. Dan heb ik die stomme limitatie van het maximum van 3 programma regels niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:06
Hoera! Er is nu ook / weer een app waarmee je de Bosch EasyControl CT-200 thermostaat kan aansturen. Zie hier. *O*

Deze app is nog niet zo uitgebreid als de al lang bestaande app voor de Nefit-thermostaten (zelfde thermostaat, andere branding). Maar je kan, in ieder geval, de temperatuur via Homey regelen.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 08:00

dollyking

duck tape

Bernard0343 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:19:
Hoera! Er is nu ook / weer een app waarmee je de Bosch EasyControl CT-200 thermostaat kan aansturen. Zie hier. *O*

Deze app is nog niet zo uitgebreid als de al lang bestaande app voor de Nefit-thermostaten (zelfde thermostaat, andere branding). Maar je kan, in ieder geval, de temperatuur via Homey regelen.
super, vanavond even testen, ik heb nu de resideo, maar die leest geen druk, die bosch deed dat altijd wel.
in de flowkaart staat wel druk, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:35
Sinds vandaag weigeren alle shelly apparaten in de Homey. Wel nog bedienbaar via shelly app.

Heb al even gezocht, heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:50
@Mustang24 Bij mij is de Shelly app gisterochtend geüpdatet naar 3.53.0. Heb even getest maar het lijkt bij mij allemaal te werken. Voornamelijk wave PM schakelaars.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
Bernard0343 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:19:

Fijn! Heb hem kunnen koppelen inderdaad. Nu nog een app om de bijbehorende slimme radiatorkranen ook te verbinden
https://www.nefit-bosch.n...r-thermostats-21071378-p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:38
Goedemorgen allemaal,

Iemand toevallig ook ervaringen met het constante crashen van de HEOS app? Ik herstart deze constant in Homey, ook al mijn Homey Pro opnieuw opgestart. De app is up to date, zo ook mijn Homey. Soms crasht de app al na 5 min.

Ik wil best een diagnotisch rapport opmaken en contact opnemen met Homey, echter vroeg ik me af of meerdere dit hebben, voor ik direct ctc opneem

[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 19-10-2025 10:57 . Reden: typo ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:50
@blueman85 Ik heb ook de Heos app maar het is mij niet opgevallen dat hij crashed. Let wel zeggen dat ik hem alleen heb voor de radio (Heos 5) in de Schuur en er dus niet veel flows aan heb, alleen een om hem aan te zetten zodra hij beschikbaar komt aangezien ik hem alleen aanzet als ik er ben.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:38
Elac schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:10:
@blueman85 Ik heb ook de Heos app maar het is mij niet opgevallen dat hij crashed. Let wel zeggen dat ik hem alleen heb voor de radio (Heos 5) in de Schuur en er dus niet veel flows aan heb, alleen een om hem aan te zetten zodra hij beschikbaar komt aangezien ik hem alleen aanzet als ik er ben.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het zo vreemd dat de app steeds crashed. Ik heb mijn flows gecheckt, en daar staan geen rare commando's in (als ik ze test werken ze altijd). Anyhow, ik houd het even in de gaten. Misschien heeft iemand hier de gouden tip? :D

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
blueman85 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik vind het zo vreemd dat de app steeds crashed. Ik heb mijn flows gecheckt, en daar staan geen rare commando's in (als ik ze test werken ze altijd). Anyhow, ik houd het even in de gaten. Misschien heeft iemand hier de gouden tip? :D
Een diagnostisch rapport naar de ontwikkelaar sturen en hem een biertje kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik heb weer wat vaags. Opeens verstuurd homey geen afbeeldingen meer, niet via whatsapp, niet via push. De verstuur kaarten gaan niet in error, maar naar via whatsapp wordt niks verstuurd. Als ik over de tag van de afbeelding zie ik een token melding.
Whatsapp en pbth al herstart.

Wie heeft een oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3yFiF4FV0GW9ia-bXujd6CLVpA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JRUpPD9zjYwESBONn4ZO93ES.jpg?f=user_large

Edit: berichten zonder afbeelding worden gewoon verstuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 20-10-2025 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:52
robkrekel schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 05:36:
Ik heb weer wat vaags. Opeens verstuurd homey geen afbeeldingen meer, niet via whatsapp, niet via push. De verstuur kaarten gaan niet in error, maar naar via whatsapp wordt niks verstuurd. Als ik over de tag van de afbeelding zie ik een token melding.
Whatsapp en pbth al herstart.

Wie heeft een oplossing?
[Afbeelding]

Edit: berichten zonder afbeelding worden gewoon verstuurd.
Bij mij worden er via Whatsapp ook geen berichten meer verstuurd. Er gaat dus iets mis.
Opnieuw aanmelden van de telefoon of repareren van de telefoon in de app helpt ook niet.
Flows opnieuw maken helpt ook niet.
Op het community forum even melden aan de app maker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 15:18

Dav0s

Hr?

mike123 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Bij mij worden er via Whatsapp ook geen berichten meer verstuurd. Er gaat dus iets mis.
Opnieuw aanmelden van de telefoon of repareren van de telefoon in de app helpt ook niet.
Flows opnieuw maken helpt ook niet.
Op het community forum even melden aan de app maker.
Ik had hetzelfde. Contact gelegd met de maker. Die adviseerde helaas om de app opnieuw te installeren (en daarna alle flows te repareren). Hij gaf al aan dat hij begreep wat voor klus dat was, maar dat hij geen andere meldingen had gekregen van mensen die nog problemen hadden.

Heb het dus maar gedaan, en dat lostte het probleem wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:52
Dav0s schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:32:
[...]

Ik had hetzelfde. Contact gelegd met de maker. Die adviseerde helaas om de app opnieuw te installeren (en daarna alle flows te repareren). Hij gaf al aan dat hij begreep wat voor klus dat was, maar dat hij geen andere meldingen had gekregen van mensen die nog problemen hadden.

Heb het dus maar gedaan, en dat lostte het probleem wel op...
Gisteren de app gedeinstalleerd. Opnieuw geïnstalleerd. Flows gerepareerd.
Stuurt nog steeds geen afbeelding door van de app Insights grafieken.
Dit heb ik ook weer gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
mike123 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:42:
[...]

Gisteren de app gedeinstalleerd. Opnieuw geïnstalleerd. Flows gerepareerd.
Stuurt nog steeds geen afbeelding door van de app Insights grafieken.
Dit heb ik ook weer gemeld.
Ja, ik heb hetzelfde. Gelukkig nog geen deinstal gedaan. Dan moet ik 30 flowkaarten herstellen 8)7
https://community.homey.a...liable-private/90749/1834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hier krijgt "Power by the Hour" geen updates meer.
Helaas niet geladen op 2 cent vannacht.

Meer mensen waar het niet werkt?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
BlueTooth76 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:54:
Hier krijgt "Power by the Hour" geen updates meer.
Helaas niet geladen op 2 cent vannacht.

Meer mensen waar het niet werkt?
Hier ook. Is al de zoveelste keer dit jaar. Heeft me een paar euro gekost omdat de auto gisteravond laat is gaan laden ipv vannacht. Ik ben bezig met een homeyscript om het zelf te gaan bouwen en het betrouwbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

TKroon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Hier ook. Is al de zoveelste keer dit jaar. Heeft me een paar euro gekost omdat de auto gisteravond laat is gaan laden ipv vannacht. Ik ben bezig met een homeyscript om het zelf te gaan bouwen en het betrouwbaar te maken.
Oké, bedankt!

Het is even niet anders dan.
Heb voor tijdelijk maar een "noodflow" gemaakt die gewoon op vooraf ingestelde tijden wat acties uitvoert, aan de hand van de dynamische prijzen die ik bij Zonneplan zag staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:43
TKroon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Daar ben ik heel benieuwd naar! hou ons op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Laatst online: 25-10 20:30
Power by the Hour heb ik inmiddels vervangen voor de ingebouwde Homey Energy Flow Cards die voor mij voldoen.

Vermoedelijk is er een algemene storing want hier kreeg ik vanochtend een melding van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCgWDDJesSqMOh28xwszs0cuXtc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dvwAeurqvmSKXu9G9OwvnfHb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:52
eovermeer schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:39:
Power by the Hour heb ik inmiddels vervangen voor de ingebouwde Homey Energy Flow Cards die voor mij voldoen.

Vermoedelijk is er een algemene storing want hier kreeg ik vanochtend een melding van.
[Afbeelding]
Niet gedacht aan de AWS storing wat de wereld rond gaat ?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Laatst online: 25-10 20:30
Sjalabert schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:51:
[...]Niet gedacht aan de AWS storing wat de wereld rond gaat ?
Inderdaad vermoedelijk AWS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
rolandmegens schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:19:
Ik heb al jaren een Homey, nu sinds een paar maanden vervangen met de nieuwe versie. Aan de muur heb ik een Samsung A9 tablet hangen met een dashboard via Hdashboards. Deze start op via Fully App Kiosk.
Momenteel zit ik te overwegen om over te stappen naar Homey's eigen dashboards. Een eerste set aan dashboards heb ik gemaakt, en nu is het tijd om het uit te proberen op mijn tablet.

Waar ik echter tegen aan loop is dat Fully App Kiosk anders reageert bij Hdashboards dan bij Homey. Bij Hdashboards werkt alles goed: Het scherm gaat uit als het te donker is. De screensaver (een klok app met bouncing klok) gaat aan na 30 seconde, en als hij beweging ziet gaat de screensaver uit.
Als ik alle instellingen identiek laat, en dan dit via Homey probeer te doen, dan lukt het mij maar niet om de screensaver aan te krijgen. De Homey app blijft aan, screensaver blijft weg, en scherm gaat niet uit.
Daarnaast, is het Homey dashboard relatief traag op die tablet.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
robkrekel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:59:
[...]

Ja, ik heb hetzelfde. Gelukkig nog geen deinstal gedaan. Dan moet ik 30 flowkaarten herstellen 8)7
https://community.homey.a...liable-private/90749/1834
Inmiddels werkt het weer. Ik weet niet of de ontwikkelaar hier ook zit, maar wat een tijd en moeite moet ie er insteken af en toe, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Wat je kunt doen is (net als ik) de Homey Dashboards gebruiken samen met de app Yakk: https://play.google.com/s...ils?id=bk.appz.yakk&hl=en

Deze start homey met dashboard automatisch en kan ook het scherm op laten komen bij beweging van camera etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
tcviper schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:42:
[...]

Wat je kunt doen is (net als ik) de Homey Dashboards gebruiken samen met de app Yakk: https://play.google.com/s...ils?id=bk.appz.yakk&hl=en

Deze start homey met dashboard automatisch en kan ook het scherm op laten komen bij beweging van camera etc.
In plaats van fully app kiosk? En kan deze ook bv screensaver oproepen, en scherm uitschakelen als het donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:06
Sinds twee dagen werkt mijn Homey van bijna twee jaar oud niet meer. De app geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt en dat ik moet controleren of er een actieve netwerkverbinding is.

De Homey zelf toont alleen nog maar een rode ring, wat uiteraard niet goed is.

Wat ik al heb geprobeerd:
1. Modem gereset – internet werkt verder perfect in huis (Ziggo, sinds twee weken nieuw abonnement + nieuw modem, heeft tot nu toe prima gewerkt).
2. Ethernet-adapter aangeschaft → geen succes.
3. Fabrieksinstellingen hersteld, DFU-reset uitgevoerd, firmware opnieuw geïnstalleerd.
4. Andere kabels, adapters en een andere locatie geprobeerd.

Kortom: al het nodige geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb het product inmiddels via Coolblue aangemeld voor garantie, al vind ik het vreemd dat het apparaat zomaar defect zou zijn.

Wat me opvalt: als ik de Homey van de stroom haal en opnieuw aansluit, werkt hij ongeveer één minuut, waarna de verbinding weer wegvalt en de rode ring terugkeert.

Heeft iemand nog tips of suggesties wat ik verder kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.

Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?

Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Geen idee, maar kan je niet een 'dubbele' plank maken die iets inzakt als je er een telefoon oplegt ? Waardoor er een contact gemaakt word en een flow geactiveerd wordt die de opladers aanzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Zeker, maar waarmee maakt het dan contact? Daarvoor dacht ik dus iets van 1 of 2 druksensoren erin te verwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Gewoon 2 draadje aan 2 metalen plaatjes, draadjes aan de pinnetjes van een watersensor bv ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.

Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?

Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)
Kost de slimme schakelaar niet evenveel stroom als het stand-by verbruik van de opladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:

Pfoe, met drukschakelaars een dusdanig laag gewicht goed registreren lijkt me ingewikkeld om foolproof te maken.

Alternatief idee:
Misschien een combinatie van een bewegingssensor die een beetje afgeschermd is zodat hij alleen beweging ziet als er iemand met zijn handen op/over de plank heen gaat? Als die beweging ziet dan gaat de slimme stekker aan.

Met de slimme stekker meet je het verbruik van de 4 draadloze laders, als dat verbruik gedurende een bepaalde periode (zeg 5 minuten) onder een minimum waarde komt, die overeenkomt met een waarde als er niet (meer) geladen wordt, wordt de slimme stekker weer uitgeschakeld.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste