Thanks! Maar euh, pagina 80 van welk forumsvijf schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:16:
[...]
Op pagina 80 staat een linkje naar een post hoe je dat kan doen. Net geprobeerd en werkt goed.
Geen ideevanenkelen schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:04:
[...]
Thanks! Maar euh, pagina 80 van welk forum?
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Hier ben ik nog even mee aan het stoeien trouwens. Ik heb iets stuk gemaakt in de laatste versies (niet in de gaten dat enphase ook problemen had); ik denk dat de 1.3.4 het gaat fixen.vanenkelen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:32:
[...]
Ah top, ik heb er nog niet veel tijd in kunnen steken (mijn dubbele owner/self-installer account), maar ik zag met de reguliere versie dat de besturing nog steeds op "nee" stond.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Excuus 😂vanenkelen schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:04:
[...]
Thanks! Maar euh, pagina 80 van welk forum?
Zie bericht BramT.
Op pagina 80, van dit topic, staat een link van @Pazo naar het Enphase topic met de uitleg hoe je een installer account maakt.
Dus pagina 80 klopt.
Voor de meesten maar niet iedereenmike123 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:51:
[...]
Op pagina 80, van dit topic, staat een link van @Pazo naar het Enphase topic met de uitleg hoe je een installer account maakt.
Dus pagina 80 klopt.
Bij sommige mensen staan meer of juist minder posts per pagina en daardoor andere paginanummering.
Mijn reviews al gezien?
Bij mij staan de instellingen van aantal posts per pagina idd ook anders. Bij mij is dit topic pas op de 21e pagina aanbeland. Vandaar de verwarring bij mij als er naar pagina 80 wordt verwezen. Maar ik heb de link nu, thanks allen.PeacekeeperNL schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:00:
[...]
Voor de meesten maar niet iedereen
Bij sommige mensen staan meer of juist minder posts per pagina en daardoor andere paginanummering.
Vraag: de laatste tijd gaat mijn Homey Pro 2023 regelmatig off-line en hangt dan (rode cirkel). Ik heb er inmiddels een Homewizard stekker tussen, dus kan m dan ook terwijl ik niet thuis ben opnieuw starten. Maar dat is wel onhandig, want s nachts krijg ik die notificatie wel, maar kan er niet op reageren.
Heeft al iemand uitgedokterd waardoor dit komt? Ik hoor er namelijk meer mensen over.
Heeft al iemand uitgedokterd waardoor dit komt? Ik hoor er namelijk meer mensen over.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Wifi of bekabeld? Hier bekabeld en nog nooit hinder ondervonden...elsinga schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:10:
Vraag: de laatste tijd gaat mijn Homey Pro 2023 regelmatig off-line en hangt dan (rode cirkel). Ik heb er inmiddels een Homewizard stekker tussen, dus kan m dan ook terwijl ik niet thuis ben opnieuw starten. Maar dat is wel onhandig, want s nachts krijg ik die notificatie wel, maar kan er niet op reageren.
Heeft al iemand uitgedokterd waardoor dit komt? Ik hoor er namelijk meer mensen over.
Ik heb last van hetzelfde. Het ging een hele tijd wel weer goed, maar de laatste paar dagen valt ie inderdaad vaak uit. Wel een paar keer per dag, om vrijwel direct daarna weer online te komen.elsinga schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:10:
Vraag: de laatste tijd gaat mijn Homey Pro 2023 regelmatig off-line en hangt dan (rode cirkel). Ik heb er inmiddels een Homewizard stekker tussen, dus kan m dan ook terwijl ik niet thuis ben opnieuw starten. Maar dat is wel onhandig, want s nachts krijg ik die notificatie wel, maar kan er niet op reageren.
Heeft al iemand uitgedokterd waardoor dit komt? Ik hoor er namelijk meer mensen over.
De mijne hangt overigens bedraad aan de router.
Ik had hier ook regelmatig last van. Van alles geprobeerd, reset, systeemherstel, andere adapter, via kabel aangesloten. Uiteindelijk heb ik mijn Homey verplaatst van de eerste verdieping naar de meterkast. Sindsdien gaat het een stuk beter (Ubiquiti-netwerk) hoewel de WiFi dekking niet anders is dan boven.
De exacte oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen. Wel lijkt het probleem echt aan de kant van Homey te zitten, omdat ik hiervoor eigenlijk nooit dit soort problemen had. Bij mij zijn de problemen vrij plotseling ontstaan na een van de laatste software-updates.
De exacte oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen. Wel lijkt het probleem echt aan de kant van Homey te zitten, omdat ik hiervoor eigenlijk nooit dit soort problemen had. Bij mij zijn de problemen vrij plotseling ontstaan na een van de laatste software-updates.
Mijn Homey hangt via wifi aan het Ubiquiti IOT netwerk, waarvan het accesspoint op een meter of 5 afstand hangt. IP via reserved DHCP. En dat werkte de afgelopen maanden prima, tot een paar weken geleden. Toen regelmatig rode ring en een powercycle nodig. Kan een software update zijn geweest, die kwam toen ook ongeveer binnen.
Toen dat 2x was gebeurd dus een HW stekker er tussen, zodat ik dat op afstand in elk geval de spanning eraf kon halen.
Helaas kan HW het off-line gaan van de Homey niet opmerken, dus een herstart automatiseren gaat helaas niet....
Toen dat 2x was gebeurd dus een HW stekker er tussen, zodat ik dat op afstand in elk geval de spanning eraf kon halen.
Helaas kan HW het off-line gaan van de Homey niet opmerken, dus een herstart automatiseren gaat helaas niet....
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik zou niet automatisch updaten, het kan hele vervelende effecten hebben. Ik maak altijd een USB Backup voor ik update, dan kan ik altijd terug.
Over USB gesproken, een firmware herinstallatie via USB en dan restore van de backup wil ook nog wel eens helpen.
Steeds power-off is iig niet echt een oplossing...
Over USB gesproken, een firmware herinstallatie via USB en dan restore van de backup wil ook nog wel eens helpen.
Steeds power-off is iig niet echt een oplossing...
Ik zeg wel dat ik bedraad ben aangesloten, maar zie dat hij helemaal bedraad niet pakt en gewoon op de wifi zit:
Wel bijzonder, want er zit gewoon een (werkende) ethernetkabel aan de ethernet adapter. En net even getest: die kabel werkt wel gewoon.
Qua aansluiting is het toch niets anders als de ethernet adapter ertussen en dan een werkende kabel erin? Hij zou toch zelf moeten overstappen op die aansluiting ipv de wifi? Of vergeet ik iets?
Wel bijzonder, want er zit gewoon een (werkende) ethernetkabel aan de ethernet adapter. En net even getest: die kabel werkt wel gewoon.
Qua aansluiting is het toch niets anders als de ethernet adapter ertussen en dan een werkende kabel erin? Hij zou toch zelf moeten overstappen op die aansluiting ipv de wifi? Of vergeet ik iets?
Tis al vaker voorbij gekomen en t is mij ook gebeurd.. de ethernet adapter zit er wel op de juiste manier tussen?
Het gaat inderdaad wel vaker mis.sonnypiek schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:55:
Tis al vaker voorbij gekomen en t is mij ook gebeurd.. de ethernet adapter zit er wel op de juiste manier tussen?
YouTube: Homey pro 2023 Ethernet adapter aansluiten
Haha. Ja hij zit inderdaad goed gemonteerd ja
[ Voor 5% gewijzigd door Goofyduck384 op 10-06-2026 21:17 ]
Hoe kan ik aparaten aansturen via de homey p1 dongle?
Ik wil dat de vaatwasser aangaat als het wattage 1500 watt negatief is, maar kan nergens vinden hoe dat te doen met de homey dongle
Ik wil dat de vaatwasser aangaat als het wattage 1500 watt negatief is, maar kan nergens vinden hoe dat te doen met de homey dongle
Ivm een aflopend energie contract en het wegvallen van de salderingsregeling ben ik mijzelf aan het oriënteren wat ik eventueel kan doen om meer opwek zelf te verbruiken.
Onze grootste energie verbruiker is de warmtepomp, zeker in de wintermaanden gaat het hard. Dus ik ben benieuwd of er andere Tweakers zijn die hun warmtepomp aansturen met bijvoorbeeld homey? Zo ja wat regel je dan en wat is je winst? Heb altijd geleerd dat de algoritmes van de pomp vaak efficiënter zijn dan je eigen logica.
Maar met dynamische tarieven wordt het wellicht interessant om die aansturing daarop te gaan regelen.
Wat kan je dan regelen? Dingen die bij mij te binnen schieten. Verwarmen van buffervat bij opwek of lager tarief. Vaste periodes instellen voor verwarming of koeling. Temperatuur marges groter maken zodat je langere runs en minder schakelingen krijgt. Maar gaat dit zoveel schelen dat het de moeite waard is?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Het idee is om gebruik te gaan maken van homey self hosted op een Mac mini.
Onze grootste energie verbruiker is de warmtepomp, zeker in de wintermaanden gaat het hard. Dus ik ben benieuwd of er andere Tweakers zijn die hun warmtepomp aansturen met bijvoorbeeld homey? Zo ja wat regel je dan en wat is je winst? Heb altijd geleerd dat de algoritmes van de pomp vaak efficiënter zijn dan je eigen logica.
Maar met dynamische tarieven wordt het wellicht interessant om die aansturing daarop te gaan regelen.
Wat kan je dan regelen? Dingen die bij mij te binnen schieten. Verwarmen van buffervat bij opwek of lager tarief. Vaste periodes instellen voor verwarming of koeling. Temperatuur marges groter maken zodat je langere runs en minder schakelingen krijgt. Maar gaat dit zoveel schelen dat het de moeite waard is?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Het idee is om gebruik te gaan maken van homey self hosted op een Mac mini.
Hoe geeft de Homey dongle het vermogen aan als je teruglevert ? Mijn P1 meter geeft gewoon een negatief getal aan en dan is het vrij makkelijk :Henkhuppelschot schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:43:
Hoe kan ik aparaten aansturen via de homey p1 dongle?
Ik wil dat de vaatwasser aangaat als het wattage 1500 watt negatief is, maar kan nergens vinden hoe dat te doen met de homey dongle
ALS [verbruik] < 0 DAN [zet vaatwasser aan]
Dat is ook de bedoeling, en de homey dongle staat ook tussen mijn apparaten.Jpiek schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:43:
[...]
Hoe geeft de Homey dongle het vermogen aan als je teruglevert ? Mijn P1 meter geeft gewoon een negatief getal aan en dan is het vrij makkelijk :
ALS [verbruik] < 0 DAN [zet vaatwasser aan]
Alleen als ik een flow wil maken met Als, En of Dan, zie ik hem nergens staan.
Gebruik je voor de ‘als’ een Logic card?Henkhuppelschot schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:50:
[...]
Dat is ook de bedoeling, en de homey dongle staat ook tussen mijn apparaten.
Alleen als ik een flow wil maken met Als, En of Dan, zie ik hem nergens staan.
nee dat doe ik niet, moet dit wel dan?
Ik heb ook een plugwise P1 meter en die kan ik 'gewoon' selecteren als apparaat. m.a.w. deze staat in de lijst met apparaten en de homey p1 niet.
Ik had dit ook, totdat ik de usb-c kabel verving door eentje van mijn iPhone. Toen ik dat aan Homey meldde kreeg ik een nieuwe USB-C kabel thuisgestuurd en sindsdien werkt het wel via ethernet.Goofyduck384 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:41:
Ik zeg wel dat ik bedraad ben aangesloten, maar zie dat hij helemaal bedraad niet pakt en gewoon op de wifi zit:
[Afbeelding]
Wel bijzonder, want er zit gewoon een (werkende) ethernetkabel aan de ethernet adapter. En net even getest: die kabel werkt wel gewoon.
Qua aansluiting is het toch niets anders als de ethernet adapter ertussen en dan een werkende kabel erin? Hij zou toch zelf moeten overstappen op die aansluiting ipv de wifi? Of vergeet ik iets?
Zal verschillen per P1 meter, mijn iungo staat ook in de lijst met apparaten en ik heb daar diverse opties. bv ook 'als vermogen export wordt meer dan...' maar ik heb ook een Logic tag 'verbruik' waar gewoon de waarde van 'verbruik' in staat. Voor de flow (en omdat ik moet rekenen met de waarde) is die Logic gewoon handiger...Henkhuppelschot schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:47:
[...]
nee dat doe ik niet, moet dit wel dan?
Ik heb ook een plugwise P1 meter en die kan ik 'gewoon' selecteren als apparaat. m.a.w. deze staat in de lijst met apparaten en de homey p1 niet.
Oeps, ik lijk ChatGPT wel. Ik bedoelde de "En" kaart, niet de "Als". Excuus. In een flow kan je dan een door jou op te geven waarde vergelijken in de "En" kaart met het huidige energie-verbruik, ik ga er vanuit dat dat een property is van je dongle.Henkhuppelschot schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:47:
[...]
nee dat doe ik niet, moet dit wel dan?
Ik heb ook een plugwise P1 meter en die kan ik 'gewoon' selecteren als apparaat. m.a.w. deze staat in de lijst met apparaten en de homey p1 niet.
En als die waarde lager is dan de door jou opgegeven minimale waarde (ik hoop dat je me nog kan volgen) dan kan je vervolgens doen wat je wilde doen.
Resteert alleen nog de "Als"-trigger, daar zou gebruik van Date&Time en dan vervolgens om de zoveel tijd de controle laten uitvoeren.
Ik heb zelf die dongle niet, dus theoretiseer ik maar even, maar het moet echt wel mogeljk zijn om hier een flow voor te maken.
Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb kunnen geven.
Ik dacht ez, maar dat apparaat vinden is idd lastig. De Homey P1 dongle is niet onderdeel van een 'fabrikant' maar staat wel tussen de apparaten per zone of 'alle' apparaten als je geen zone hebt bij het aanmaken van een flow. Daar kan je bij when/wanneer kiezen voor het verbruik is veranderd of verbruik is lager dan als trigger en dan de rest van je flow daar bovenop bouwen.Henkhuppelschot schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:50:
[...]
Dat is ook de bedoeling, en de homey dongle staat ook tussen mijn apparaten.
Alleen als ik een flow wil maken met Als, En of Dan, zie ik hem nergens staan.
Sinds enkele dagen kan ik enkele Tuya apparaten niet meer gebruiken. Ik weet het, Tuya is ***, maar dit is nog uit mijn vroegere 'smarthome'. Sommige dingen heb ik gewoon nog niet vervangen.
Ik heb deze tutorial gevolgd, maar ik kom er niet uit. Alle apparaten blijven 'offline'. Is er iemand die de gouden tip heeft, of een stappenplan dat ik kan volgen?
Ik heb deze tutorial gevolgd, maar ik kom er niet uit. Alle apparaten blijven 'offline'. Is er iemand die de gouden tip heeft, of een stappenplan dat ik kan volgen?
haha, ik heb precies hetzelfde. Met een andere usb-C kabel doet hij het wel.Dipsausje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:41:
Ik had dit ook, totdat ik de usb-c kabel verving door eentje van mijn iPhone. Toen ik dat aan Homey meldde kreeg ik een nieuwe USB-C kabel thuisgestuurd en sindsdien werkt het wel via ethernet.
Probleem opgelost, thnx!
Ik heb niet alles gelezen maar is het niet een kwestie van de trail periode verlengen? Dat moet elk half jaar dacht ik.bassie221188 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:36:
Sinds enkele dagen kan ik enkele Tuya apparaten niet meer gebruiken. Ik weet het, Tuya is ***, maar dit is nog uit mijn vroegere 'smarthome'. Sommige dingen heb ik gewoon nog niet vervangen.
Ik heb deze tutorial gevolgd, maar ik kom er niet uit. Alle apparaten blijven 'offline'. Is er iemand die de gouden tip heeft, of een stappenplan dat ik kan volgen?![]()
[Afbeelding]
Extend trial period.
@Henkhuppelschot Als je de dongle aanklikt kun je een nieuwe flow aanmaken, met als start de dongle zelf.
Zoiets:
Zoiets:
8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026
Was het maar zo'n feest😅 die trial period loopt nog 2 maanden..mike123 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:54:
[...]
Ik heb niet alles gelezen maar is het niet een kwestie van de trail periode verlengen? Dat moet elk half jaar dacht ik.
Extend trial period.
Dan weet ik het ook niet. Ik gebruik geen Tuya. En veel mensen komen ermee dat het niet werkt, dan blijkt de trial periode voorbij. Was te proberen.bassie221188 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:47:
[...]
Was het maar zo'n feest😅 die trial period loopt nog 2 maanden..
Dat is ook goed gevonden!Elac schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:29:
@Henkhuppelschot Als je de dongle aanklikt kun je een nieuwe flow aanmaken, met als start de dongle zelf.
Zoiets:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/1ag3jleR3wS3MwGg9S9ZrNwx.jpg?f=fotoalbum_large)
@Henkhuppelschot En? Kan je nu wel uit de voeten?
[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 12-06-2026 08:10 ]
Vraag: ik draai op een Lenovo tablet een dashboard, waarin ik o.a. grafieken voor dagverbruik en dynamische prijzen, maar ook widgets voor de temperatuur en Datavista sliders met huidig verbruik in heb opgenomen. Ik merk alleen (vrijwel) dagelijks dat er geen courante data wordt getoond, dus grafieken die stilstaan, temperaturen die niet meer kloppen, et cetera. Dashboard sluiten en opnieuw starten helpt niet, alleen een herstart van de app (na 'm ook echt te sluiten) helpt.
Wie herkent dit en heeft een oplossing?
Wie herkent dit en heeft een oplossing?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dan heeft je tablet geen (goede) verbinding met je Homey.
Herken het wel, ik heb mijn tablet (ook een Lenovo toevallig) op hetzelfde Wifi/Netwerk gezet als de Homey. en ik heb twee flows/dashboardswidgets draaien die de verbinding monitoren en soort van 'alive' houden...
Herken het wel, ik heb mijn tablet (ook een Lenovo toevallig) op hetzelfde Wifi/Netwerk gezet als de Homey. en ik heb twee flows/dashboardswidgets draaien die de verbinding monitoren en soort van 'alive' houden...
Wat zijn de specs van de tablets die jullie gebruiken? Ik probeer op het moment een galaxy tab a11 als mijn homeydashbord te draaien. Maar de homey app lijkt te zwaar te zijn.
Ik heb een Lenovo Tab M10 van 40,= van marktplaats. Retetraag, maar net voldoende voor een heel beperkt dashboard.
Hij geeft wat html files met een klok weer, wat temperatuursensoren binnen en buiten en waneer welke kliko naar buiten moet.
Ik heb nog een heel zwaar dashboard met heel veel Datavista widgets en daar heb ik nog niet echt een tablet voor (wil perse een +13" voor een redelijke prijs), ik draa die incidenteel op een Androidemulator o een HP Surface...
Een light Dashboard-only Homey app zou idd wel heel fijn zijn. En dan ook een die meteen een van te voren geselecteerd dashboard zou starten.
Hij geeft wat html files met een klok weer, wat temperatuursensoren binnen en buiten en waneer welke kliko naar buiten moet.
Ik heb nog een heel zwaar dashboard met heel veel Datavista widgets en daar heb ik nog niet echt een tablet voor (wil perse een +13" voor een redelijke prijs), ik draa die incidenteel op een Androidemulator o een HP Surface...
Een light Dashboard-only Homey app zou idd wel heel fijn zijn. En dan ook een die meteen een van te voren geselecteerd dashboard zou starten.
Ik had ook een Lenovo Tab M10 plus 3rd generation en inderdaad retetraag. Op een item drukken resulteerde gemiddeld in 5-10 seconden wachten voordat hij reageerde. Echt niet te doen.
Heb nu een Redmi pad 2 pro gescoord tweedehands (voor 100 euro) als dashboard op de muur en het is nu acceptabel. Alles reageert goed, maar niet zo snel als ik zou willen. Als ik op een Ipad air met M2 processor op het dashboard zit, dan werkt het toch snappier, maar die vind ik te duur om aan de muur te hangen.
Eigenlijk valt de Homey dashboard app me nog steeds best wel tegen. Het grootste voordeel is dat het native is en heel simpel om dashboards te maken. Zeker als je weer eens wat veranderd in je confuiguratie op Homey. Dus ik gebruik hem wel en er kan inmiddels een hoop, maar ik zou toch graag wat meer willen finetunen aan formaat en inrichting van de tegels. En ja, de performance is echt dramatisch. Vind het bijzonder dat de app zo zwaar is.
@Jpiek je kunt de huidige app al automatisch in een geselecteerd dashboard laten opstarten.
Heb nu een Redmi pad 2 pro gescoord tweedehands (voor 100 euro) als dashboard op de muur en het is nu acceptabel. Alles reageert goed, maar niet zo snel als ik zou willen. Als ik op een Ipad air met M2 processor op het dashboard zit, dan werkt het toch snappier, maar die vind ik te duur om aan de muur te hangen.
Eigenlijk valt de Homey dashboard app me nog steeds best wel tegen. Het grootste voordeel is dat het native is en heel simpel om dashboards te maken. Zeker als je weer eens wat veranderd in je confuiguratie op Homey. Dus ik gebruik hem wel en er kan inmiddels een hoop, maar ik zou toch graag wat meer willen finetunen aan formaat en inrichting van de tegels. En ja, de performance is echt dramatisch. Vind het bijzonder dat de app zo zwaar is.
@Jpiek je kunt de huidige app al automatisch in een geselecteerd dashboard laten opstarten.
[ Voor 4% gewijzigd door vanenkelen op 12-06-2026 11:35 ]
Dat idd. wat vlot werkt is eigenlijk te duur, ik wacht op een leuk apparaat bij Ali eigenlijk...vanenkelen schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:33:
Als ik op een Ipad air met M2 processor op het dashboard zit, dan werkt het toch snappier, maar die vind ik te duur om aan de muur te hangen.
@Jpiek je kunt de huidige app al automatisch in een geselecteerd dashboard laten opstarten.
Maarre, hoe start je automatisch een dashboard ? Ik heb dat helemaal gemist...
Hier hangen ze in hetzelfde netwerk en zelfs aan hetzelfde Ubiquiti accesspoint. Ben benieuwd wat je doet om de verbinding alive te houden, is bij mij wellicht ook nodig....Jpiek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:03:
Dan heeft je tablet geen (goede) verbinding met je Homey.
Herken het wel, ik heb mijn tablet (ook een Lenovo toevallig) op hetzelfde Wifi/Netwerk gezet als de Homey. en ik heb twee flows/dashboardswidgets draaien die de verbinding monitoren en soort van 'alive' houden...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Nou, soort van 'alive'. als de verbinding wegvalt houd het op natuurlijk. Maar ik kan op mijn dashboard zien of er nog verbinding is met de Homey dmv een 'spinner' en omgekeerd ziet Homey als mijn dashboard geen verbinding meer heeft met de Homey.
Er blijft dus data 'stromen' tussen beide die een sort van de verbinding actief houd..
https://community.homey.app/t/wachdog-still-alive-widget-and-flow/149863
Er blijft dus data 'stromen' tussen beide die een sort van de verbinding actief houd..
https://community.homey.app/t/wachdog-still-alive-widget-and-flow/149863
Ik heb een goedkopere, nog prima werkende, ipad aan de muur.Jpiek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:47:
[...]
Dat idd. wat vlot werkt is eigenlijk te duur, ik wacht op een leuk apparaat bij Ali eigenlijk...
Maarre, hoe start je automatisch een dashboard ? Ik heb dat helemaal gemist...
Door gebruik te maken van een Aqara presence sensor stuur ik een wake up bericht naar de ingelogde gebruiker. Dit zorgt er voor dat het scherm aanspringt en gecombineerd met kiosk mode (guided setup) deze direct mijn laatst gebruikte dashboard toont.
Wellicht helpt het inspireren.
2 x Marstek Venus 5.12KWh V153 (v1) + V154 (v2) - CT003 V117
Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil met het starten van de Homey app meteen naar een dashboard gaan, dat ik niet eerst op 'Dashboards' moet klikken en dan op de dashboardnaam om het dashboard te tonen...
Als je de snelkoppeling naar het dashboard dat je automatisch wil opstarten ingedrukt houdt, krijg je een keuzemenu. Daar kun je “Kioskmodus starten” selecteren. Vanaf dan wordt dat dashboard automatisch gestart als je de Homey app start.Jpiek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:13:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil met het starten van de Homey app meteen naar een dashboard gaan, dat ik niet eerst op 'Dashboards' moet klikken en dan op de dashboardnaam om het dashboard te tonen...
En om de Homey app automatisch te starten als de Android tablet opstart gebruik ik Fully Kiosk Browser & App. Die kun je een applicatie op je tablet laten starten na een boot/reboot.
YAK ken ik niet, ga ik ook eens naar kijken.Jpiek schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:27:
Tof, ga ok proberen.
Voor het starten van Homey gebruik ik YAK...
Ik gebruik Fully omdat die ook een integratie/app met Homey heeft. Zo kun je bijvoorbeeld (het scherm van) de tablet aan- en uit zetten, accu percentage uitlezen, camera’s gebruiken en nog veel meer dingen doen. Zo zet ik het scherm aan als er iemand langs de tablet loopt op basis van een bewegingsmelder die daar hangt. En hield ik de accu van de tablet tussen de 20-80% door de stroomvoorziening steeds aan-/uit te zetten. Dat heeft de Lenovo M10 een jaar of 2-3 volgehouden toen was de accu wel dood. Ik heb de Redmi Pad 2 Pro nu op battery saving in android staan, de tablet houdt zichzelf nu op 80%. De lader staat nu dus wel constant aan. Benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan.
Fully ken ik maar heb ik voor dit dash (meer een klok on steroids) niet nodig. YAKK start Homey en zorgt dat het scherm aan is/gaat...
Zit nog een camerafunctie in maar dat trekt deze tablet al niet...
Zit nog een camerafunctie in maar dat trekt deze tablet al niet...
Wat ik van de week las is dat Homey ook firmware updates kan doen voor modules.
Ik heb een hele berg met Fibaro modules dus zou deze ook up2date willen houden.
Is het dan aan de fabrikant/ontwikkelaar om deze functie in de app te activeren?
Of moet dit via de developer pagina?
Ik heb een hele berg met Fibaro modules dus zou deze ook up2date willen houden.
Is het dan aan de fabrikant/ontwikkelaar om deze functie in de app te activeren?
Of moet dit via de developer pagina?
Waar heb je dat gelezen dan. Ben ik wel benieuwd naar.Crxtreem schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:21:
Wat ik van de week las is dat Homey ook firmware updates kan doen voor modules.
Ik heb een hele berg met Fibaro modules dus zou deze ook up2date willen houden.
Is het dan aan de fabrikant/ontwikkelaar om deze functie in de app te activeren?
Of moet dit via de developer pagina?
Ik las het ook, in een mailtje. Helaas had ik deze al gelijk weer verwijdert.mike123 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:24:
[...]
Waar heb je dat gelezen dan. Ben ik wel benieuwd naar.
Het heeft op de frontpage van Tweakers gestaan
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bedankt @Nougat en @Win .Ga ik even zoeken.winwiz schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:28:
Het heeft op de frontpage van Tweakers gestaan
nieuws: Homey kan Zigbee- en Z-Wave-apparaten voortaan over-the-air updaten
[ Voor 32% gewijzigd door mike123 op 13-06-2026 13:55 ]
Op de Tweakers frontpage.mike123 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:24:
[...]
Waar heb je dat gelezen dan. Ben ik wel benieuwd naar.
nieuws: Homey kan Zigbee- en Z-Wave-apparaten voortaan over-the-air updatenmike123 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:24:
[...]
Waar heb je dat gelezen dan. Ben ik wel benieuwd naar.
Herkenbaar. Ik heb hier al een paar weken last van en de oorzaak nog niet gevonden. Heb inmiddels bijna 3 jaar een Samsung Galaxy TAB A8 aan de muur hangen en sinds de dashboard functionaliteit als beta in Homey zit gebruik ik het al.elsinga schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:39:
Vraag: ik draai op een Lenovo tablet een dashboard, waarin ik o.a. grafieken voor dagverbruik en dynamische prijzen, maar ook widgets voor de temperatuur en Datavista sliders met huidig verbruik in heb opgenomen. Ik merk alleen (vrijwel) dagelijks dat er geen courante data wordt getoond, dus grafieken die stilstaan, temperaturen die niet meer kloppen, et cetera. Dashboard sluiten en opnieuw starten helpt niet, alleen een herstart van de app (na 'm ook echt te sluiten) helpt.
Wie herkent dit en heeft een oplossing?
Het betreft alle items op het dashboard die met regelmaat niet meer de goede status weergeven. B.v lampen die aan of uit blijven als ik ze via een fysieke knop schakel. De Homey app op mijn iPhone gaat wel direct mee, dus het lijkt echt iets in de (app op de) tablet.
Kwam er online meerdere meldingen van tegen en het lijkt al bekend bij Homey zelf:
https://community.homey.app/t/dashboard-stops-updating/152465/7
Heb iets vaags.
Ik kreeg geen meldingen meer binnen van stekkers van Homewizard.
Zag dat er 1 van het wasmachine bij Homewizard niet meer op lokale Api stond dus deze aangezet.
Helaas geen resultaat.
Nu zie ik als ik naar de app ga in homewizard dat overal een uitroepteken staat.
Bij de app zelf staat niet geinstalleerd.
Kan dat met een update van de app dat deze verwijderd wordt van mijn Homey?
Heb hem weer geïnstalleerd en zie alle producten weer staan.
Ik kreeg geen meldingen meer binnen van stekkers van Homewizard.
Zag dat er 1 van het wasmachine bij Homewizard niet meer op lokale Api stond dus deze aangezet.
Helaas geen resultaat.
Nu zie ik als ik naar de app ga in homewizard dat overal een uitroepteken staat.
Bij de app zelf staat niet geinstalleerd.
Kan dat met een update van de app dat deze verwijderd wordt van mijn Homey?
Heb hem weer geïnstalleerd en zie alle producten weer staan.
Je had ook even kunnen proberen de app opnieuw te starten, was misschien al voldoende geweest.Crxtreem schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:38:
Heb iets vaags.
Ik kreeg geen meldingen meer binnen van stekkers van Homewizard.
Zag dat er 1 van het wasmachine bij Homewizard niet meer op lokale Api stond dus deze aangezet.
Helaas geen resultaat.
Nu zie ik als ik naar de app ga in homewizard dat overal een uitroepteken staat.
Bij de app zelf staat niet geinstalleerd.
Kan dat met een update van de app dat deze verwijderd wordt van mijn Homey?
Heb hem weer geïnstalleerd en zie alle producten weer staan.
Juist dat was ik aan het zoeken ja. Bedankt!Elac schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:29:
@Henkhuppelschot Als je de dongle aanklikt kun je een nieuwe flow aanmaken, met als start de dongle zelf.
Zoiets:
[Afbeelding]
Wel 'raar' dat de dongle zelf niet als apparaat in de lijst staat bij de rest.
Dat staat hij wel, maar wellicht ergens anders dan je verwacht. Je kunt het apparaat vinden via de app of op de locatie in je mappen structuur.Henkhuppelschot schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:59:
[...]
Juist dat was ik aan het zoeken ja. Bedankt!
Wel 'raar' dat de dongle zelf niet als apparaat in de lijst staat bij de rest.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Nieuwe versie de Enphase Controller staat eindelijk live.
Voor de mensen met een Enphase systeem en CT-klemmen hebben we nu een apart Enphase apparaatje waarmee je je bruto/netto huisverbruik kan uitlezen. Dit is ook het opzetje naar de volgende versie waarin we Export Limiting rechtstreeks vanuit Homey instelbaar gaan maken.
Ik zoek nog wel wat mensen die ontwikkel/test-versies mee zouden kunnen beoordelen. Ik heb zelf geen klemmen dus ik kan die functionaliteit zelf niet testen voordat ik het de wereld in gooi
Als je zelf al de Homey CLI al draait zou het helemaal super zijn (hoeft het niet via test-releases). Maar anders is een test-release pakken, wat flows draaien en naar het resultaat kijken al voldoende (en op de App Diag knop duwen als iets borked gaat
).
Voor de mensen met een Enphase systeem en CT-klemmen hebben we nu een apart Enphase apparaatje waarmee je je bruto/netto huisverbruik kan uitlezen. Dit is ook het opzetje naar de volgende versie waarin we Export Limiting rechtstreeks vanuit Homey instelbaar gaan maken.
Ik zoek nog wel wat mensen die ontwikkel/test-versies mee zouden kunnen beoordelen. Ik heb zelf geen klemmen dus ik kan die functionaliteit zelf niet testen voordat ik het de wereld in gooi
Als je zelf al de Homey CLI al draait zou het helemaal super zijn (hoeft het niet via test-releases). Maar anders is een test-release pakken, wat flows draaien en naar het resultaat kijken al voldoende (en op de App Diag knop duwen als iets borked gaat
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik zag hetzelfde, ik heb enkel veel notificaties uit staan. Inmiddels lijkt alles weer te functioneren.Nougat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding van de SolarEdge app. Deze geeft om de 20 seconden ongeveer een melding "Apparaat Onbeschikbaar, Bad Gateway".
Alles word wel gemeten...
Router, en Homey al een keer opnieuw opgestart...
[Afbeelding]
2 x Marstek Venus 5.12KWh V153 (v1) + V154 (v2) - CT003 V117
Helaas hier nog niet. Op het forum van Homey zag ik ook al een melding voorbij komen..GerverCom schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:40:
[...]
Ik zag hetzelfde, ik heb enkel veel notificaties uit staan. Inmiddels lijkt alles weer te functioneren.
edit: Vandaag is het probleem verdwenen....
[ Voor 6% gewijzigd door Nougat op 20-06-2026 10:57 ]
De opmerking 'router' geeft het idee dat je het over de uitlezing via Solar edge online doet?Nougat schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding van de SolarEdge app. Deze geeft om de 20 seconden ongeveer een melding "Apparaat Onbeschikbaar, Bad Gateway".
Alles word wel gemeten...
Router, en Homey al een keer opnieuw opgestart...
[Afbeelding]
Mocht je het niet weten: Er is ook een app om lokaal de omvormer uit te lezen. Werkt hier al jaren goed en je kunt onbeperkt data opvragen blij de omvormer.
Link: https://homey.app/nl-nl/app/solaredge.modbus/SolarEdge-+-Growatt-TCP-modbus/
Die app ken ik, en de router start ik altijd opnieuw op als er iets qua netwerk-verkeer niet helemaal goed gaat... voor het geval de router ergens 'last' van heeft :-)Farmerwood schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:30:
[...]
De opmerking 'router' geeft het idee dat je het over de uitlezing via Solar edge online doet?
Mocht je het niet weten: Er is ook een app om lokaal de omvormer uit te lezen. Werkt hier al jaren goed en je kunt onbeperkt data opvragen blij de omvormer.
Link: https://homey.app/nl-nl/app/solaredge.modbus/SolarEdge-+-Growatt-TCP-modbus/
Het nadeel van die SolarEdge + Growatt TCP modbus app is dat ik via Exporteer Insights wil gebruiken deze app daar niet in staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Nougat op 21-06-2026 16:24 ]
Zijn er hier mensne met Homey en Zonneplan ? Ik ga per 1-8 over..
1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....
2] Gebruiken jullie PBTH voro de prijzen of op een andere manier ?
3] Hebben jullie nog andere tips ? Goedwerkende flows/triggers etc ?
1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....
2] Gebruiken jullie PBTH voro de prijzen of op een andere manier ?
3] Hebben jullie nog andere tips ? Goedwerkende flows/triggers etc ?
Je moet hun P1 meter gebruiken, sowieso voor hun eigen appJpiek schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:
Zijn er hier mensne met Homey en Zonneplan ? Ik ga per 1-8 over..
1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....
2] Gebruiken jullie PBTH voro de prijzen of op een andere manier ?
3] Hebben jullie nog andere tips ? Goedwerkende flows/triggers etc ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb mijn Zonneplan en Homewizard parallel hangen. Zonneplan geeft maar een keer per minuut een waarde door, te weinig naar mijn zin. Een simpele splitter was voor mij voldoende, de P1 poort levert genoeg vermogen hiervoor. Maar dat geldt niet voor alle slimme metersJpiek schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:
Zijn er hier mensne met Homey en Zonneplan ? Ik ga per 1-8 over..
1] Nu kan ik een energiemeter van hen krijgen, maar is dat zinnig/nodig om die te gebruiken ? Ik heb al wat aan de P1 hangen natuurlijk....
2] Gebruiken jullie PBTH voro de prijzen of op een andere manier ?
3] Hebben jullie nog andere tips ? Goedwerkende flows/triggers etc ?
@Jpiek
Hier een Homey Pro, met Homey Energy Dongle, Zonneplan P1, HomeWizard P1 (met een actieve P1 splitter van HomeWizard), dus ja kan ze prima allemaal aansluiten en in Homey toevoegen.
Alleen wel even zorgen dat maar 1 de totale energie meet. Dus in de "geavanceed instelling" van de extra P1 meters "Uitsluiten van Energy" aanzetten, dan meet Homey niet alles dubbel.
Hier een Homey Pro, met Homey Energy Dongle, Zonneplan P1, HomeWizard P1 (met een actieve P1 splitter van HomeWizard), dus ja kan ze prima allemaal aansluiten en in Homey toevoegen.
Alleen wel even zorgen dat maar 1 de totale energie meet. Dus in de "geavanceed instelling" van de extra P1 meters "Uitsluiten van Energy" aanzetten, dan meet Homey niet alles dubbel.
[ Voor 6% gewijzigd door MadMax12 op 23-06-2026 08:12 ]
Voor mij wel, krijg meer gedetailleerde grafieken dan van de zonneplan dongle. En de Homey bewaart alle details voor mijJpiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:26:
Maar heeft die extra P1 meter een toegevoegde waarde ?
Misschien vraag ik het verkeerd ? Ik heb nu een iungo hangen, met een modbus kwh meter voor mijn warmtepomp er aan. En daar kan ik nog veel meer aan hangen. Die geeft meer details dan je ooit nodig hebt (meterstanden per uur van 2 jaar terug).
Wat voegt de Zonneplan p1 meter dan nog toe behalve dan gegevens in hun app ?
Wat voegt de Zonneplan p1 meter dan nog toe behalve dan gegevens in hun app ?
Nee. Zonneplan krijgt in dat geval hun info via de netbeheerder en zie je achteraf in de app wat het verbruik was. Met weinig of geen detail info in de app, maar dat maakt in dit geval dus weinig uitJpiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:42:
Misschien vraag ik het verkeerd ? Ik heb nu een iungo hangen, met een modbus kwh meter voor mijn warmtepomp er aan. En daar kan ik nog veel meer aan hangen. Die geeft meer details dan je ooit nodig hebt (meterstanden per uur van 2 jaar terug).
Wat voegt de Zonneplan p1 meter dan nog toe behalve dan gegevens in hun app ?
Right ! Hier heb ik een paar weken aan gewerkt in combinatie met Claude Code, het is een onderdeel van een groter project, maar dit is nu even gaaf om te delen.
Ik heb een digital twin van mijn huis gemaakt, homey devices zijn er in gekoppeld, als de lampen in mijn huis aangaan gaan ze ook in de digital twin aan, door het klikken op de lampen kan ik ze in digital twin aanzetten waarna ze ook in het echte huis aangaan. Op basis van status of electriciteitsgebruik kan ik devices van kleur laten veranderen..
Alles draait op een lokale VM met ubuntu server en werkt door homeyscript in combinatie met een API koppeling naar Homey
/f/image/N5fFxff0wmnCuoaRXR6ZWLRY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SGPzk91J8JsE1vEyC69cNgOW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S0QsIq3C8EILHopiliVpXzl7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1U4WWI3kkrDCmurz6mnUlhmw.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een digital twin van mijn huis gemaakt, homey devices zijn er in gekoppeld, als de lampen in mijn huis aangaan gaan ze ook in de digital twin aan, door het klikken op de lampen kan ik ze in digital twin aanzetten waarna ze ook in het echte huis aangaan. Op basis van status of electriciteitsgebruik kan ik devices van kleur laten veranderen..
Alles draait op een lokale VM met ubuntu server en werkt door homeyscript in combinatie met een API koppeling naar Homey
/f/image/N5fFxff0wmnCuoaRXR6ZWLRY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SGPzk91J8JsE1vEyC69cNgOW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S0QsIq3C8EILHopiliVpXzl7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1U4WWI3kkrDCmurz6mnUlhmw.png?f=fotoalbum_large)
Tweede gedeelte van deze server is eigenlijk nog gaver..
Op de server worden de statussen, energieverbruik en logs bewaard. Die worden elke ochtend (Voor de laatste 24 uur door Claude (HAIKU) beoordeeld. Claude zoekt dan naar errors of afwijkingen, die meld hij dan in de interface van de webserver (en ik krijg er een pushover bericht van), dit kunnen zaken zijn in het huis, maar ook zijn eigen code, hij schrijft een verbetervoorstel dat ik direct aan Claude Code kan geven als ik dat wil (hij -kan- het niet zelf (fysiek onmogelijk, wellicht is dat ooit een optie maar voorlopig niet). Ik kan op zijn beoordelingen reageren en hem bijsturen, die bijsturingen worden bewaard en meegenomen in toekomstige analyses. Verbeteringen moet ik goedkeuren en kan ik uitgevoerd melden waarna hij in de gaten houd of het juiste effect zichtbaar is, als dat uiteindelijk ook zo is kan de improvement worden afgesloten. Het hele verhaal is zo gebouwd dat het in-principe ook volledig autonoom zou kunnen werken, maar ik zou dit minstens een jaar willen testen voordat ik dat aanzet..
Om het allemaal een beetje veilig te houden maakt de server ook dagelijks kopien van alle flows, advanced flows, variabelen en homey scripts (en houd die ook historisch bij) zodat ik makkelijk terug kan naar een last known good version.
/f/image/jLwmTK5on1Jw2iJfpAnUZML6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0FLpJ5uY6cWlfmKlfMMpQ5C7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jg1paDucCCkQxFUNK8uww57c.png?f=fotoalbum_large)
De opmerking over de koelkast was echt fantastisch... ok.. we hadden de avond ervoor al gezien dat de deur niet goed sloot, maar als we dat niet hadden gezien had Homey_Log het op deze manier aangetoond..
Op de server worden de statussen, energieverbruik en logs bewaard. Die worden elke ochtend (Voor de laatste 24 uur door Claude (HAIKU) beoordeeld. Claude zoekt dan naar errors of afwijkingen, die meld hij dan in de interface van de webserver (en ik krijg er een pushover bericht van), dit kunnen zaken zijn in het huis, maar ook zijn eigen code, hij schrijft een verbetervoorstel dat ik direct aan Claude Code kan geven als ik dat wil (hij -kan- het niet zelf (fysiek onmogelijk, wellicht is dat ooit een optie maar voorlopig niet). Ik kan op zijn beoordelingen reageren en hem bijsturen, die bijsturingen worden bewaard en meegenomen in toekomstige analyses. Verbeteringen moet ik goedkeuren en kan ik uitgevoerd melden waarna hij in de gaten houd of het juiste effect zichtbaar is, als dat uiteindelijk ook zo is kan de improvement worden afgesloten. Het hele verhaal is zo gebouwd dat het in-principe ook volledig autonoom zou kunnen werken, maar ik zou dit minstens een jaar willen testen voordat ik dat aanzet..
Om het allemaal een beetje veilig te houden maakt de server ook dagelijks kopien van alle flows, advanced flows, variabelen en homey scripts (en houd die ook historisch bij) zodat ik makkelijk terug kan naar een last known good version.
/f/image/jLwmTK5on1Jw2iJfpAnUZML6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0FLpJ5uY6cWlfmKlfMMpQ5C7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jg1paDucCCkQxFUNK8uww57c.png?f=fotoalbum_large)
De opmerking over de koelkast was echt fantastisch... ok.. we hadden de avond ervoor al gezien dat de deur niet goed sloot, maar als we dat niet hadden gezien had Homey_Log het op deze manier aangetoond..
Het is begonnen met die "troubleshoot". knop rechtsboven... Die stuurt flows, advanced flows, scripts, variabelen en logfile in een zipje naar me toe zodat ik dat geheel makkelijk aan de LLM kan geven voor onderzoek, om iets specifieks te onderzoeken...
Dat werkte al heel aardig waarna mijn volgende stap was "als ik de LLM via API toevoeg aan de server hoef ik de data niet te sturen maar kan de LLM zelf in de MySQL kijken naar alles dat hij denkt nodig te hebben om een verstoring op te zoeken..
Toen dat ook werkte was het een vrij kleine stap om te zeggen "ik wil helemaal niet wachten tot ik zelf een foutsituatie tegenkom, zoek daar maar zelf na" ..
De digital twin is eigenlijk iets heel anders.. maar ook leuk :-)
Dat werkte al heel aardig waarna mijn volgende stap was "als ik de LLM via API toevoeg aan de server hoef ik de data niet te sturen maar kan de LLM zelf in de MySQL kijken naar alles dat hij denkt nodig te hebben om een verstoring op te zoeken..
Toen dat ook werkte was het een vrij kleine stap om te zeggen "ik wil helemaal niet wachten tot ik zelf een foutsituatie tegenkom, zoek daar maar zelf na" ..
De digital twin is eigenlijk iets heel anders.. maar ook leuk :-)
@helm71 Da's echt ernstig gaaf man!
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
@helm71 Sorry,,,wat...hoe...?
Ik heb sinds enkele weken een Homey Pro. Vooral voor de lol maar kan eigenlijk niet veel geavanceerders voor mij situatie bedenken dan energie monitoring, wat licht automatiseren en een alert als de "domme" droger klaar is. Oh ja, en de waarschuwingen bij treinvertraging op mijn route is fijn.
Maar jouw setup is next-next level zeg. Hulde
Ik heb sinds enkele weken een Homey Pro. Vooral voor de lol maar kan eigenlijk niet veel geavanceerders voor mij situatie bedenken dan energie monitoring, wat licht automatiseren en een alert als de "domme" droger klaar is. Oh ja, en de waarschuwingen bij treinvertraging op mijn route is fijn.
Maar jouw setup is next-next level zeg. Hulde
Soms zie je hier dingen langskomen en denk je "dat moet ik ook eens proberen". Maar bij dit verhaal zou ik niet eens weten waar te beginnen. Echt gruwelijk gemaakt!!
Zijn er Tweaker die ervaring hebben met een Homey Pro 2023 die verticaal in een muurbeugel hangt?
Levert dat wellicht problemen op (temperatuur van het apparaat o.i.d)?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.
Levert dat wellicht problemen op (temperatuur van het apparaat o.i.d)?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.
Ik heb vooral altijd begrepen dat horizontaal plaatsen zorgt voor het beste 'rondzenden' van signalen.TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:
Zijn er Tweaker die ervaring hebben met een Homey Pro 2023 die verticaal in een muurbeugel hangt?
Levert dat wellicht problemen op (temperatuur van het apparaat o.i.d)?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.
Hier gewoon verticaal in mijn eigen geprint houdertjeTheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:
Zijn er Tweaker die ervaring hebben met een Homey Pro 2023 die verticaal in een muurbeugel hangt?
Levert dat wellicht problemen op (temperatuur van het apparaat o.i.d)?
Vooral sinds het feit dat ik heb meegekregen dat je je PS5 eigenlijk altijd horizontaal moet hebben i.v.m mogelijk naar beneden lekken van de thermal paste, ben ik daar een beetje paranoia over bij apparaten die in principe horizontaal zijn gebouwd.
Bing
Hangt je Homey al langere tijd zo? Geen last gehad verder van performance problemen of oververhitting o.i.d.?bing69 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:06:
[...]
Hier gewoon verticaal in mijn eigen geprint houdertje
[Afbeelding]
Bij mij hangt het zo ook al een aantal jaar zonder enige problemen.TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Hangt je Homey al langere tijd zo? Geen last gehad verder van performance problemen of oververhitting o.i.d.?
Al vanaf het begin (jaar of twee)TheRealNiels schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Hangt je Homey al langere tijd zo? Geen last gehad verder van performance problemen of oververhitting o.i.d.?
Bing
de Homey webpagina is veranderd, de tegels voor de devices hebben nu knoppen (waar van toepassing), de waarden (bijv. temperatuur) staat nu onderaan op het tegel en is - handig! - lekker grijs onleesbaar...
Helaas nog steeds maar één waarde afleesbaar in de tegeltjes.
Helaas nog steeds maar één waarde afleesbaar in de tegeltjes.
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 25-06-2026 11:12 ]
Had het in het dashboard al een paar dagen/weken eerder gezien. Nu ook dus in de reguliere interface doorgevoerd.Stefke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:10:
de Homey webpagina is veranderd, de tegels voor de devices hebben nu knoppen (waar van toepassing), de waarden (bijv. temperatuur) staat nu onderaan op het tegel en is - handig! - lekker grijs onleesbaar...
Helaas nog steeds maar één waarde afleesbaar in de tegeltjes.
Ik zou nog steeds graag een mogelijkheid willen om in de instelling van zo'n tegel zelf te bepalen of aantikken de aan-/uit actie triggert of dat je dat niet wil en alleen met lang ingedrukt houden bij de aan-/uit schakelaar komt. Ik klik soms per ongeluk op een tegel waardoor de airco bij mijn dochters op de kamer aangaat terwijl ze al ligt te slapen. Een soort extra beveiliging voor per ongeluk aan- of uitschakelen.
N.a.v. het berichtje van @Stefke heb ik de Homey app op mn iphone geupdate en daar zit precies die verbetering in die je noemt (en ik ook regelmatig tegenaan liep). In de Device tegels staat een "power" icoontje voor het aan/uit zetten, maar aanklikken van de tegel zelf brengt je gewoon naar de instellingen.vanenkelen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:36:
[...]
Had het in het dashboard al een paar dagen/weken eerder gezien. Nu ook dus in de reguliere interface doorgevoerd.
Ik zou nog steeds graag een mogelijkheid willen om in de instelling van zo'n tegel zelf te bepalen of aantikken de aan-/uit actie triggert of dat je dat niet wil en alleen met lang ingedrukt houden bij de aan-/uit schakelaar komt. Ik klik soms per ongeluk op een tegel waardoor de airco bij mijn dochters op de kamer aangaat terwijl ze al ligt te slapen. Een soort extra beveiliging voor per ongeluk aan- of uitschakelen.
Vraagje, wegens de dalende kwaliteit van de Nest cams, en de stijgende kosten hiervan, heb ik alle Nest cams de deur uit gedaan.
Ik ben nu op zoek naar goede vervangers (deurbel + cams) Ik heb 2 wensen:
- Moet eenvoudig te koppelen zijn met Homey, en te streamen in Homey Dashboard
- Moet werken met Homekit secure video
Tot nu toe 2 kandidaten die werken met HKSV, Aqara en Eufy. Maar ik vraag me af of deze soepel werken met Homey (streamen) In de Aqara-app in Homey zie ik de camera's bijvoorbeeld niet staan. Bij Eufy is dat wel. Wel grote voordeel van Aqara: de prijs.
Wie heeft ervaring met welke camera's/deurbellen?
Ik ben nu op zoek naar goede vervangers (deurbel + cams) Ik heb 2 wensen:
- Moet eenvoudig te koppelen zijn met Homey, en te streamen in Homey Dashboard
- Moet werken met Homekit secure video
Tot nu toe 2 kandidaten die werken met HKSV, Aqara en Eufy. Maar ik vraag me af of deze soepel werken met Homey (streamen) In de Aqara-app in Homey zie ik de camera's bijvoorbeeld niet staan. Bij Eufy is dat wel. Wel grote voordeel van Aqara: de prijs.
Wie heeft ervaring met welke camera's/deurbellen?
De Ubiquiti app in Homey heeft widgets voor het Homey dashboard voor zowel de camera's als de deurbel. Zelf geen ervaring mee, maar ik las daar wel positieve reacties over...
https://homey.app/nl-nl/a...-UniFi-Protect-en-Access/
Aqara werkt niet kan ik uit ervaring van mijn oude huis vertellen.
Ik heb vandaag de nieuwe setup van Reolink in ontvangst mogen nemen. binnenkort is aan Homey knopen, ik zal mijn ervaringen hier delen.
wellicht zijn er andere wel al in het bezit van Reolink cameras i.c.m. Homey hier. op het Homey forum zijn ze er goed over te spreken
Ik heb vandaag de nieuwe setup van Reolink in ontvangst mogen nemen. binnenkort is aan Homey knopen, ik zal mijn ervaringen hier delen.
wellicht zijn er andere wel al in het bezit van Reolink cameras i.c.m. Homey hier. op het Homey forum zijn ze er goed over te spreken
Owja, Reolink is ook in mijn zoektocht voorbij gekomen, hoor graag je ervaring!sonnypiek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:07:
Aqara werkt niet kan ik uit ervaring van mijn oude huis vertellen.
Ik heb vandaag de nieuwe setup van Reolink in ontvangst mogen nemen. binnenkort is aan Homey knopen, ik zal mijn ervaringen hier delen.
wellicht zijn er andere wel al in het bezit van Reolink cameras i.c.m. Homey hier. op het Homey forum zijn ze er goed over te spreken
Verhip, je hebt gelijk. Update gedraaid van de Homey app op iOS en nu zie ik ze daar ook.Ray-zor schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:44:
[...]
N.a.v. het berichtje van @Stefke heb ik de Homey app op mn iphone geupdate en daar zit precies die verbetering in die je noemt (en ik ook regelmatig tegenaan liep). In de Device tegels staat een "power" icoontje voor het aan/uit zetten, maar aanklikken van de tegel zelf brengt je gewoon naar de instellingen.
Al een stuk beter, al had ik liever nog gehad dat ik zelf per tegel kon kiezen wat de actie is: 1) Aan/uit of 2) naar settings. Maar dit werkt al beter. Nu heb je twee functies per tegel, waarbij de aan/uit functie verhuisd is naar een heel klein stukje van de tegel. Ik hoor mijn vrouw of kids al weer mopperen "hij doet het niet meer" of "ja heb je gezien hoe klein dat knopje is"...
Vreemd genoeg zie ik de aanpassing in de tegels ook als ik via een browser naar de webapp op my.homey.app surf. Maar als ik de webapp lokaal open via de IP van mijn homey, ziet het er nog uit als het oude design. ook na een restart. Versies geven een dezelfde aan: 13.3.0
[EDIT]: aha ik ben erachter dat het niet aan de Homey firmware versie ligt maar aan de Webapp versie. Lokaal geeft dat nog een oudere versie (1.15.1) weer dan de cloud webapp (1.18.0). Weet alleen nog niet hoe te updaten of dat ik gewoon geduld moet hebben.
[EDIT]: aha ik ben erachter dat het niet aan de Homey firmware versie ligt maar aan de Webapp versie. Lokaal geeft dat nog een oudere versie (1.15.1) weer dan de cloud webapp (1.18.0). Weet alleen nog niet hoe te updaten of dat ik gewoon geduld moet hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door Ray-zor op 26-06-2026 14:08 ]
Met Claude, een rolmaat en een uur of 20 aan werk…PeacekeeperNL schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:09:
@helm71 erg vet gedaan. Iets waar ik alleen maar van kan dromen.offtopic:
Die digital twin vind ik overigens ook heel tof gedaan, is dat ook met Claude Code gedaan?
Ik heb geen regel code geschreven of gelezen zelf.
:strip_exif()/f/image/s9S65PVkOHpNOltlPVfxXs51.jpg?f=fotoalbum_large)