Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Nee, heb de nieuwe. Wel ook een bridge. Wellicht is de led van de bridge? Bedenk ik me nu pas; misschien licht de bridge wel op 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:44
Jfwiet schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Mijn mening: Je kan dit soort lasten het beste schakelen met een 'echt' relais wat je op Dinrail kan monteren. Die schakel je dan weer met een slim relais. De inschakelpieken van grote lasten maken de kleine relais in slimme producten gewoon vaak stuk.
Dat was mijn vrees ook een beetje, vind die slimme schakelaars gechargeerd 'leuk voor een lampje'. de Shelly idem, review :
aar minpuntjes: - contactpunten zijn heel klein. Passen nauwelijks twee 1,5 mm aders in. Ook de schroefjes waarmee je de aders vastmaakt lijken wat fragiel. - die dingen worden héél heet! Volgens Shelly zelf kunnen die tijdens werking meer dan 80°C worden,
Heb zoiets in de badkamer, 10A werkt idd wel goed..

pff, voor elke oplossing is er wel weer een nieuw probleem 8)

Edit: bedenk me net dat ik dan dus geen stroommeting meer heb, wat ik eigenlijk wel wil/nodig zal hebben in mijn flow...

als er stroomverbruik is op een van de twee weet ik namelijk dat de boiler aan het verwarmen/niet op temperatuur is...

[ Voor 11% gewijzigd door Jpiek op 20-06-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06
De 2023 versie kan je wel de led aansturen en zoals bij de 2019 model.
Er zit alleen geen speaker meer in de 2023 model, er jammer want nu stopt de muziek steeds als ik een melding krijg van Homey op mijn Google speaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:44
Source90 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:51:

Is er trouwens ook een “en” voor een bepaalde tijd? Ik kan hem niet terugvinden.

Ik heb nu “HomeWizard” -> Huidig vermogen wordt kleiner dan -> 10Watt.
Eigenlijk zou ik dit voor minimaal 10-30 seconde willen. Ofwel: Vermogen wordt kleiner dan 10 Watt; voor meer dan 30 seconde.

Ik kan dit echter niet terugvinden onder "en". Is dit mogelijk?
Het zit niet kant en klaar in Homey, maar je kunt het wel voor elkaar krijgen op verschillende manieren. Bijvoorbeeld:
1. Zodra het vermogen onder 10W komt, start je een timer van 30s. Deze timer annuleer je als het vermogen toch weer boven de 10W komt. App: https://homey.app/en-us/a....chronograph/Chronograph/
2. Door gebruik te maken van de insights (logging), zou je kunnen controleren of het vermogen in de afgelopen 30s netjes onder 10W is gebleven. App: https://homey.app/en-us/a.../Insight-Trends-Reloaded/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
SpikeHome schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:41:
De 2023 versie kan je wel de led aansturen en zoals bij de 2019 model.
Er zit alleen geen speaker meer in de 2023 model, er jammer want nu stopt de muziek steeds als ik een melding krijg van Homey op mijn Google speaker
De 2023 versie kan je niet hetzelfde aansturen om de led te laten branden want de app's die dat volgens mij kunnen zijn niet geschikt voor de 2023 versie.
Je moet een work around gaan verzinnen om de led langer te laten branden. Als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Is er trouwens ook een “en” voor een bepaalde tijd? Ik kan hem niet terugvinden.

Ik heb nu “HomeWizard” -> Huidig vermogen wordt kleiner dan -> 10Watt.
Eigenlijk zou ik dit voor minimaal 10-30 seconde willen. Ofwel: Vermogen wordt kleiner dan 10 Watt; voor meer dan 30 seconde.

Ik kan dit echter niet terugvinden onder "en". Is dit mogelijk?
Deze app heeft de functie die je zoekt.
https://homey.app/en-nl/a...ties/Device-Capabilities/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:17

Ravhin

no <root>...

Ik heb een aantal plantsensors van Xiaomi - die kunnen gekoppeld worden via de Mi-Flora app in Homey. Mijn sensors synchroniseren echter al een tijd niet meer en ik kan niet vinden wat het probleem aan mijn kant is. Homey herstart, app herstart.

Mijn scriptje om te checken wanneer de laatste update is geweest laat 1 datum en tijd zien waarna de verbinding verbroken werd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Name                         Battery Status Moisture Level Last Updated                  Update >48 uur?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aglaonema white joy          2%             58%            2025-05-27T02:38:45.468Z      Yes       
Spathiphyllum                3%             13%            2025-05-24T11:49:04.443Z      Yes       
Mammillaria bombycina        15%            15%            2025-05-27T02:38:52.638Z      Yes       
Calathea                     0%             35%            2025-05-27T02:38:59.416Z      Yes       
Aglaonema                    8%             66%            2025-05-27T02:39:04.150Z      Yes       
Varen                        17%            40%            2025-05-27T02:39:10.150Z      Yes       
Kalanchoe                    0%             65%            2025-05-27T02:39:26.878Z      Yes       
Schlumbergera                36%            51%            2025-05-27T02:23:13.851Z      Yes       
Sanseveria                   6%             3%             2025-05-27T02:39:32.200Z      Yes

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb het inmiddels ook aan de app-ontwikkelaar gemeld.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 18:28

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:51:
Ik heb een advanced flow met buienradar en KNMI app.

Al heeft buienradar al eens gezorgd dat de zonwering dicht ging 'want het gaat regenen' bij een hemelsblauwe lucht...
Ik dacht al dat ik gek werd. De afgelopen week heb ik meerdere keren gehad dat zonneschermen dicht gingen zonder logische reden. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat het de buienradar app is die ineens meldt dat het gaat regenen.

Ik heb deze flows al 2 jaar draaien en dit nog niet eerder meegemaakt, hoop dat het niet structureel is. Dan moet er een alternatief komen voor de buienradar meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ih heb 'het gaat regenen over xx' eruit gehaald als trigger en heb nu alleen nog 'het regent' en 'het begint met regenen' erin staan.

Ons zonnescherm wordt toch wel nat, zelfs al is hij ingetrokken (hoort bij het model) dus dat maakt niet zoveel uit..

[ Voor 5% gewijzigd door Jpiek op 23-06-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Beginnersvraag:

Ik heb nu een Homey Pro. Mijn verlichting in de woonkamer gaat nu uit en aan met Plugwise Circles. Deze ga ik vervangen. Deze circles zijn intussen 15 jaar oud en ik heb er heel erg veel, wat ook best wat stroom verbruikt.

Ik heb even een klikaanklikuit stekker APC3-2300R te leen om mee te stoeien en het instellen gaat supermakkelijk en die kan je dan weer schakelen met het daglicht, ideaal!

Nu vraag ik me af, voor de situaties waar ik moet schakelen is KaKu dan de beste en goedkoopste oplossing of kan ik beter iets anders gebruiken als ik toch voor nieuw ga? De schemerlampjes in de woonkamer (zijn er best veel) hoef ik niet meer te meten want dat zijn toch vaste gegevens.

Stekkers om te meten denk ik dat ik liefst Shelly gebruik.

Ander alternatief is de lampen vervangen door slimme peertjes, maar welke, Shelly Duo?

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hiervan?

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 23-06-2025 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Fairy schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:21:
Beginnersvraag:

Ik heb nu een Homey Pro. Mijn verlichting in de woonkamer gaat nu uit en aan met Plugwise Circles. Deze ga ik vervangen. Deze circles zijn intussen 15 jaar oud en ik heb er heel erg veel, wat ook best wat stroom verbruikt.

Ik heb even een klikaanklikuit stekker APC3-2300R te leen om mee te stoeien en het instellen gaat supermakkelijk en die kan je dan weer schakelen met het daglicht, ideaal!

Nu vraag ik me af, voor de situaties waar ik moet schakelen is KaKu dan de beste en goedkoopste oplossing of kan ik beter iets anders gebruiken als ik toch voor nieuw ga? De schemerlampjes in de woonkamer (zijn er best veel) hoef ik niet meer te meten want dat zijn toch vaste gegevens.

Ander alternatief is de lampen vervangen door slimme peertjes, maar welke, Shelly Duo?

Als ik het goed heb is de APC3-2300 een slimme stekker op 433MHz.
Die bouwt geen netwerk op en in de app zie je niet als deze is aan of uit gezet met een afstandbediening.
Deze stekkers geven geen terugkoppeling.
Ik persoonlijk zou iets zoeken met Zigbee of Zwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 05:37
Beste allemaal,

Ik heb iets raars met mijn jaloezie in mijn woonkamer en mijn screen erbuiten. Beide zijn op mijn Homey Pro aangesloten. de Jaloezie via de Somfy / Tahoma App en mijn screens d.m.v Matter. Beide hebben andere namen in de Homey App zoals te zien is.

Echter is mijn Google Home ook gekoppeld aan mijn Homey zodat ik met stem commando's de screen danwel de jaloezie dicht kan doen.

Wat gebeurt er nu, op het moment dat ik de jaloezie dicht wil doen, gaat ook gelijk mijn screen dicht, zodra ik het commando: doe woonkamer jaloezie dicht.

Bijgaand in de screenshots is ook duidelijk te zien dat ze onder het type jaloezie en zonnescherm vallen.

Weet iemand wat hier mis gaat en hoe ik dit kan oplossen?? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CorBHEpAXYcB_q2VdrODW2JDkw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0IFvViSWZgJcBpqspkGLtCud.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26HmJbwv-G6idiTgJnkOByK-vjg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/auOeFm3LkoP9aBg8tuBx0yZ5.png?f=fotoalbum_large

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ravhin schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:12:
Ik heb een aantal plantsensors van Xiaomi - die kunnen gekoppeld worden via de Mi-Flora app in Homey. Mijn sensors synchroniseren echter al een tijd niet meer en ik kan niet vinden wat het probleem aan mijn kant is. Homey herstart, app herstart.

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb het inmiddels ook aan de app-ontwikkelaar gemeld.
Mocht je de ‘BLE advertisements’-optie in de Xiaomi Mi Flora-app op je Homey nog niet geprobeerd hebben, dan kun je deze proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R89OTxtuCo0QcTgQf1NncPNrxak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPHeXxwB9WFftyfVNd4qsG1N.jpg?f=fotoalbum_large

Deze haalt ook de metingen binnen die de plantsensor frequent zelf doorstuurt (in aanvulling op de metingen die Homey zelf periodiek probeert opnieuw halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18
blueman85 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:00:
Beste allemaal,

Ik heb iets raars met mijn jaloezie in mijn woonkamer en mijn screen erbuiten. Beide zijn op mijn Homey Pro aangesloten. de Jaloezie via de Somfy / Tahoma App en mijn screens d.m.v Matter. Beide hebben andere namen in de Homey App zoals te zien is.

Echter is mijn Google Home ook gekoppeld aan mijn Homey zodat ik met stem commando's de screen danwel de jaloezie dicht kan doen.

Wat gebeurt er nu, op het moment dat ik de jaloezie dicht wil doen, gaat ook gelijk mijn screen dicht, zodra ik het commando: doe woonkamer jaloezie dicht.

Bijgaand in de screenshots is ook duidelijk te zien dat ze onder het type jaloezie en zonnescherm vallen.

Weet iemand wat hier mis gaat en hoe ik dit kan oplossen?? :?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Google hoort een paar dingen: Jaloezie, woonkamer en dicht. Dus hij sluit alle jaloezieën die volgens Google in de woonkamer zijn. Oplossing is waarschijnlijk om de jaloezieën over twee aparte ruimtes te verdelen in Homey. (Of de interface van Homey te gebruiken).

Een ander eoptie is mogelijk dat je een flow maakt van de acties die je wilt uitvoeren en dan via Google de juiste flow start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 05:37
jvdmeer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Google hoort een paar dingen: Jaloezie, woonkamer en dicht. Dus hij sluit alle jaloezieën die volgens Google in de woonkamer zijn. Oplossing is waarschijnlijk om de jaloezieën over twee aparte ruimtes te verdelen in Homey. (Of de interface van Homey te gebruiken).

Een ander eoptie is mogelijk dat je een flow maakt van de acties die je wilt uitvoeren en dan via Google de juiste flow start.
Dank je wel!

Ik heb uiteindelijk mijn apparaten maar hernoemd en toen ging het wel goed.

Toch raar dat , ondanks je verschillende namen gebruikt, jaloezie of screen (woonkamer) , dit toch verkeerd gaat in Google Home als je je stem commando's gebruikt. Gelukkig werkt de bediening via Homey Pro wel uitstekend!

Nogmaals dank!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:17

Ravhin

no <root>...

SunBeech schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Mocht je de ‘BLE advertisements’-optie in de Xiaomi Mi Flora-app op je Homey nog niet geprobeerd hebben, dan kun je deze proberen:

[Afbeelding]

Deze haalt ook de metingen binnen die de plantsensor frequent zelf doorstuurt (in aanvulling op de metingen die Homey zelf periodiek probeert opnieuw halen).
Dit was inderdaad het probleem. Ik kan mij niet herinneren dat ik iets uitgevinkt heb - blijkbaar is er een update geweest. Blij dat het weer werkt. Nu nog een paar CR2032 batterijen vervangen voor degenen die nog steeds geen ketak maken 8)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Name                         Battery Status Moisture Level Last Updated                  Update >48 uur?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aglaonema white joy          0%             47%            2025-06-24T09:23:46.991Z                
Spathiphyllum                0%             45%            2025-06-24T09:23:40.211Z                
Mammillaria bombycina        21%            18%            2025-06-24T09:23:54.160Z                
Calathea                     0%             27%            2025-05-27T02:38:59.416Z      Yes       
Aglaonema                    8%             41%            2025-05-27T02:39:04.150Z      Yes       
Varen                        17%            50%            2025-05-27T02:39:10.150Z      Yes       
Kalanchoe                    0%             27%            2025-05-27T02:39:26.878Z      Yes       
Schlumbergera                44%            10%            2025-06-24T09:08:25.598Z                
Sanseveria                   0%             5%             2025-06-24T09:08:32.964Z

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Dagelijks wordt er een back-up gemaakt van onze Homey (cloudversie waarvoor ik maandelijks betaal). Onlangs had ik echter een probleem met de Homey pro 2023 model, waardoor ik genoodzaakt was een reset uit te voeren. Bij opnieuw installatieprocedure te doorlopen krijg ik echter geen optie om een back-up terug te zetten.
Ik heb inmiddels meerdere keren een reset uitgevoerd om te achterhalen of de vraag alsnog verschijnt, maar tot op heden zonder resultaat.

Is er een manier om naderhand handmatig een back-up terug te zetten nadat de Homey opnieuw is geinstalleerd en de wizard doorlopen is? Of moet ik blijven resetten in de hoop dat de vraag uiteindelijk een keer wordt gesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 24-06-2025 21:32 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
@Audione0 je kan in de Homey app bij instellingen/backup zien of er backups zijn gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fairy schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:21:
Beginnersvraag:

Intussen ben ik wat verder met uitzoeken. Ik denk dat het niet slim is om voor de verlichting schakelaars in te zetten maar gewoon Wi-Fi lampen.

Eigenlijk kom ik steeds weer uit bij de Shelly DUO lampen. Zijn dit als normale woonkamer/schemer lampen de beste keuze?

Er is ook een color variant, leuke gimmick, maar voor de kwaliteit van het licht denk ik dat ik bij de DUO moet zijn. Is dit inderdaad de beste keuze of kan ik beter nog kijken naar ZigBee varianten etc?

Het stroomverbruik in rust moet natuurlijk wel OK zijn, ik weet ook niet of Wi-Fi of andere protocollen verschillen in stroomverbruik.

Wi-Fi dekking is geen probleem, ik heb overal bedrade AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Met Wifi icm Homey wil je eigenlijk wel je devices een vast IP adres geven. Persoonlijk zou ik met een wat groter aantal slimme lampen niet veel trek in hebben.
ik heb wel Wifi devices in Homey, maar dat zijn toch de at grotere devices (Somfy connection box, OTGW,)
Ik heb overigens helemaal geen slimme lampen en heb mijn wandschakelaars vervangen (ook niet eens allemaal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

Fairy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Intussen ben ik wat verder met uitzoeken. Ik denk dat het niet slim is om voor de verlichting schakelaars in te zetten maar gewoon Wi-Fi lampen.

Eigenlijk kom ik steeds weer uit bij de Shelly DUO lampen. Zijn dit als normale woonkamer/schemer lampen de beste keuze?

Er is ook een color variant, leuke gimmick, maar voor de kwaliteit van het licht denk ik dat ik bij de DUO moet zijn. Is dit inderdaad de beste keuze of kan ik beter nog kijken naar ZigBee varianten etc?

Het stroomverbruik in rust moet natuurlijk wel OK zijn, ik weet ook niet of Wi-Fi of andere protocollen verschillen in stroomverbruik.

Wi-Fi dekking is geen probleem, ik heb overal bedrade AP's.
Waarom dan niet Hue/Innr of 1 van de vele alternatieve non-wifi varianten? Verlichting op wifi krijg ik altijd kriebels van, weet niet waarom :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:05
Waarom niet je schakelaar slim maken en een domme dimbare lamp?
Dan werkt je verlichting ook gewoon met de schakelaar als je wifi of Homey er uit liggen.
Persoonlijk wil ik zo min mogelijk op wifi, alleen als het niet anders kan.
Voornamelijk zwave en zigbee met voorkeur voor zwave ivm het iets betere bereik
Mijn lamp hoeft niet aan het internet.
Als mijn internet er uit ligt dan werkt bijna alles nog via de Homey. Alleen de wifi dingen doen het dan niet meer.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ravhin schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:47:
Ik kan mij niet herinneren dat ik iets uitgevinkt heb - blijkbaar is er een update geweest.
Voorheen was die optie er niet; alleen de optie om elke x minuten metingen op te halen. Die laatste werkt bij sommigen niet (altijd goed). Geen idee waardoor. Athom heeft wel diverse updates doorgevoerd aan de BLE-software van Homey. Wellicht dat dat meespeelt.

De nieuwe optie is iets wat je zelf aan moet zetten (je hebt het dus niet per ongeluk uitgezet :) ). Mocht je flows hebben die afgaan op basis van wijzigingen in de waardes van de plantsensoren, dan is het goed om die extra te volgen. Bij mij leidde het inschakelen van de nieuwe BLE-advertisements-optie tot het uitschakelen van sommige flows door Homey. Wegens het te vaak triggeren in korte tijd. Als het goed is, is dat door Athom in een van de laatste Homey firmwares opgelost. Bij mij gaat het nu goed, op een enkele dubbele triggering na. Wellicht iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

SpikeHome schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:23:
@Audione0 je kan in de Homey app bij instellingen/backup zien of er backups zijn gemaakt
Ik zie geen back-ups staan, heel vaag!

Terwijl ik hier netjes voor betaal en elke dag een back-up wordt gemaakt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Audione0 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:11:
[...]

Ik zie geen back-ups staan, heel vaag!

Terwijl ik hier netjes voor betaal en elke dag een back-up wordt gemaakt.
Neem contact op met Homey of schiet een ticket in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

SpikeHome schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:09:
[...]

Neem contact op met Homey of schiet een ticket in.
Gedaan, nu even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ethirty schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:52:
[...]

Waarom dan niet Hue/Innr of 1 van de vele alternatieve non-wifi varianten? Verlichting op wifi krijg ik altijd kriebels van, weet niet waarom :D
Hi,

Ik heb er naar gekeken en heb 18 INNR lampen en 2 schakeaars besteld.
Nederlands bedrijf. Wilde eerst nog via Robbshop bestellen, maag kreeg via INNR 10% korting bij aanmelden op de nieuwsbrief, toen ook maar meteen overstag.

Kan ik eindelijk echt gaan automatiseren. Verlichting in de woonkamer inschakelen als het gaat schemeren (voorheen moest ik via Plugwise telkens de tijd aanpassen).
's avonds laat gaat dan niet meer alles in 1x bam uit, maar laat ik hem nog even op 20% zodat je niet ineens in het donker zit.

Gaat leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Slimme lampen heb ik wel overwogen, maar ik krijg het er thuis niet in dat je de schakelaars dan niet moet gebruiken.... Plus dat je dan dubbele schakelaars moet hebben want ze moeten toch bediend worden.

Dus links en rechts slimme schakelaars.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:40
Ik heb alles van Hue. Dat werkt allemaal automatisch o.b.v. tijdstip, aanwezigheid of afwezigheid, met een druk op een knop, pratend met Google Home. Dat is toch wat domotica behelst: een geautomatiseerd huis. En dat kreeg ik er makkelijk doorheen, maar ja, dat is met alles want geen qaf maar een haf, dat maakt het leven een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02:29
Ik maak vanuit Homey elk uur rapportages in Google Sheets. Nu heb ik mijn Toon thermostaat sinds kort laten rooten. Het valt mij op dat de dagtelling niet stopt bij 24.00 uur, maar een paar uur later. Wie weet waar ik dit aan kan passen, bij Homey of bij Toon? Hetzelfde heb ik trouwens bij mijn Zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Bij zonnepanelen is bekend, bij de vervangende app Enphase is het nog erger (02:00 versus 06:00 uur)...

Geen idee waar het probleem exact zit, wat me wel opvalt is dat bij bv de Enphase app deze de opwek 'reset op het moment dat er voor het eerst weer opwek is...Dus de dag ervoor bv 20kWh, dan vanaf zonsondergang niets meer en blijft dus op 20kWh staan. om 6:00 wordt er 0,01 kWh opgewekt en de app springt van 20kWh naar 0,01

Verklaart alleen niet waarom de zonnepanelen app dat om 02:00 doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 16:18
Jpiek schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:52:
Slimme lampen heb ik wel overwogen, maar ik krijg het er thuis niet in dat je de schakelaars dan niet moet gebruiken.... Plus dat je dan dubbele schakelaars moet hebben want ze moeten toch bediend worden.

Dus links en rechts slimme schakelaars.
Dat is waarom ik achter alle schakelaars een FIBARO dimmer module heb zitten. Die pakken het signaal op om vervolgens mijn mix van Hue en Ikea lampen te schakelen. FIBARO Is een dure oplossing, maar het zijn allemaal dimmers. Dus mocht ik op bepaalde plekken van de slimme lampen af willen of verhuizen sluit ik de schakeldraad in en ben ik klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 15:20
Jfwiet schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Dat is waarom ik achter alle schakelaars een FIBARO dimmer module heb zitten. Die pakken het signaal op om vervolgens mijn mix van Hue en Ikea lampen te schakelen. FIBARO Is een dure oplossing, maar het zijn allemaal dimmers. Dus mocht ik op bepaalde plekken van de slimme lampen af willen of verhuizen sluit ik de schakeldraad in en ben ik klaar.
Inderdaad. Van vrouwlief moest alles met een schakelaar bedienbaar zijn. Dus heb de volgende situatie:

- vrouw kan schakelen via wandschakelaar
- Hue app werkt voor lichtaansturing
- flows bepaling lichtaansturing. (bv. als brandalarm af gaat gaan alle lampen in huis aan)
- en Homey app kan alles bedienen.

Kortom de vrouw gebruikt de wandschakelaars nauwelijks.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 06:47
Ik wil mijn ‘domme’ schakelaars ook slim maken zodat alles via de homey te bedienen is. Ik loop er namelijk ook tegen aan dat mijn vrouw en jongste zoon uit gewoonte toch de lichtknopjes blijven gebruiken, waardoor de stroom dus even van de slimme lampen af is.

Welke simpele module moet ik nu achter de lichtknopjes monteren, zodat de stroom dus altijd er op blijft, maar de lichtknop ook te gebruiken is? Ik heb in die inbouwdozen alleen een bruine en een zwarte draad, geen blauwe!

En hoe werkt het principe van zo’n module dan? Is het dan ook met de knop gewoon te bedienen? Want deze knop zetje om, dus aan of uit. Hoe is dat dan als er een slimme module achter zit? Moet je de fysieke knop dan telkens op de uit stand zetten om hem uit te zetten? Dus als de lamp uit is, en de fysieke knop staat op aan, moet je hem dan bijv uit-aan zetten, dus twee keer? Of gaat dat er dan vanaf en is omzetten dan gelijk aan (of juist uit, als hij al aan stond)?

Ik heb er al eens een slimme touchknop opgezet, en dan de zwarte en bruine draad middels een lasdop aan elkaar verbonden. Maar ik vind die touchknoppen minder mooi passen in het huis, blijf liever bij de oude normale lichtknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Lampen op constante stroom zetten zodat de schakelaar er niet meer tussen zit.
Op de schakelaar een slimme schakelaar/module zetten, wél op stroom maar verder níet aangesloten op de lamp.

Flow maken: als schakelaar 'omgezet' (aan naar uit of omgekeerd) dan lamp aan/uit.

Maar verre van ideaal: je schakelaar kan op 'aan' staan terwijl je via een flow de lamp uit hebt gezet en omgekeerd.

Slimme lampen en domme schakelaars gaan gewoon slecht samen. Domme lamuen en slimme schakelaars werkt veel beter.
Slimme touch/puls schakelaars via flow blijft dan over. Heb ik ook icm slimme modules dan (hotelschakeling) ff zieken naar wat wél past in je huis...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Simpelweg de domme schakelaar vervangen door een puls schakelaar met een smart module in de inbouwdoos en daarachter een domme lamp. Dat is DE manier om het te doen (wat mij betreft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
@Goofyduck384 Ik heb achter de schakelaars een Quibino (tegenwoordig) Shelly dimmer schakelaar blokje geplaatst.
Hier sluit je ook de schakelaar op aan zodat je hem via de schakelaar of de homey kunt bedienen.
In de kamer en keuken heb ik ook een licht/bewegingsmelder geplaatst en een flow gemaakt om te zien of de licht waarde beneden ee; bepaalde waarde komt om te bepalen of het donker is. Zodra de hieraan gekoppelde variabele naar donker gaat gaan de lampen aan.
We gebruiken de schakelaars nu eigenlijk nooit meer, ook mijn vrouw niet die alles graag zelf wil bedienen.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
onne schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:10:
Simpelweg de domme schakelaar vervangen door een puls schakelaar met een smart module in de inbouwdoos en daarachter een domme lamp. Dat is DE manier om het te doen (wat mij betreft :-)
Dan schakel je nóg een slimme lamp aan en uit door de stroom eraf te halen...

imho slimme lampen vast op stroom en aleen bedienbaar via app of slimme schakelaar en/of hub.

óf

Domme lampene en de stroomvoorziening daarvan via ene slimme schakelaar..

mixen is het slechtste van 2 werelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
De Philips hue schakelaars zijn geen echte schakelaars maar geven alleen een commando naar de hue unit. Deze kunnen volgens mij ook direct op de homey maar zelf geen ervaring mee. Wel met de schakelaar, mijn vader geeft ze met de hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-07 21:25
Elac schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:10:
De Philips hue schakelaars zijn geen echte schakelaars maar geven alleen een commando naar de hue unit. Deze kunnen volgens mij ook direct op de homey maar zelf geen ervaring mee. Wel met de schakelaar, mijn vader geeft ze met de hue lampen.
Kunnen inderdaad ook direct op de Homey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
Jpiek schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:38:
[...]

imho slimme lampen vast op stroom en aleen bedienbaar via app of slimme schakelaar en/of hub.

óf

Nee hoor. Je kan in de Shelly de schakelaar en het schakelen los van elkaar koppelen. Heb ik hier ook bij de hue-lampen. Dus de pulsschakelaar bedient de Shelly. En die geeft dan aan de Homey door dat de lampen aan/uit moeten. Maar de Shelly zelf staat op altijd aan.
Bijvoorbeeld:
Shelly in "Detached mode"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YglMNToBuQLBlbaRcfxPQfAyn5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yu31OIss1qtcs3qRB5Lo2wB2.png?f=fotoalbum_large
En een simpele flow voor de verlichting aan/uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0IturPiZB3ys1Mh8UIxy_2zuw0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jGVL361rEp04qJfdxKV6Q5Jj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Jpiek schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:38:
[...]

óf

Je 2e optie is toch precies wat ik zeg?

Een domme lamp achter een fysieke pulsschakelaar met bijv een fibaro dimmer in de doos is in mijn definitie een “slimmer schakelaar”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@jvdmeer : Ja, las ff over dat 'pulse' heen, da's dus soortgelijk aan mijn eerste reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Ik heb 2 ECO-dim schakelaars in gebruik. Die hebben alleen de fase en de zwarte draad nodig, geen nul.
Werken prima met Homey en je kan de lampen er prima mee dimmen. Wel even letten op het aantal Watt wat je ermee wilt schakelen.
Ik heb dan wel domme lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
Je kan waarschijnlijk ook gebruik maken van bestaande schakelaars. Vaak kan je het type schakelaar instellen in de slimme module.

Met een puls drukker (mooiste oplossing) vang je het druk moment op en kan je in veel gevallen ook flow maken op basis van 1-2-3x drukken of lang vast houden. Met traditionele schakelaars heb je maar 1 'trigger' namelijk het omgooien van de schakelaar. Je gebruikt dan gewoon het aan zetten OF het uit zetten van de schakelaar als trigger. En dan gebruik je dat signaal om je verlichting in te schakelen als deze uit staat en andersom.

Scheelt in de eerste investering en je kan op een later moment altijd nog de schakelaars vervangen naar een puls drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-07 18:57
Jfwiet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:14:
Je kan waarschijnlijk ook gebruik maken van bestaande schakelaars. Vaak kan je het type schakelaar instellen in de slimme module.
Ik heb dat hier gedaan met hotelschakelaars (omdat er (bijna) geen keuze is in slimme hotelschakelaars). Heb één van de schakelaars vervangen door een “gewone” slimme schakelaar en achter de ander een hue wall switch module geplaatst. Op manier was de hotelschakelaar functie makkelijk in stand te houden. De schakelaar voor de hue module heeft nu geen aan of uit stand meer, het omzetten schakelt de lamp aan als die uit uit is en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Ja hotel schakelingen zijn moeizaam omdat je aan 1 kant de fase invoert en aan de andere kant de schakeldraad hebt. Dus dan is een draad bijtrekken de beste/makkelijkste oplossing. De meeste hotel schakelaars kunnen prima werken met een slimme module. Maar je moet wel de bedrading aanpassen (en een stuk draad is waarschijnlijk goedkoper dan schakelmateriaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hotelschakeling heb ik opgelost door 2 slimme draadloze schakelaars te koppelen met 1 slimme inbouwmodule. Inbouwmodules zit in 1 inbouwdoos, in de andere heb ik de draden doorverbonden. Op beide dozen de draadloze schakelaar er overheen gezet..

Werkt dus ook gewoon als Homey uitvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Jpiek schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:30:
Hotelschakeling heb ik opgelost door 2 slimme draadloze schakelaars te koppelen met 1 slimme inbouwmodule. Inbouwmodules zit in 1 inbouwdoos, in de andere heb ik de draden doorverbonden. Op beide dozen de draadloze schakelaar er overheen gezet..

Werkt dus ook gewoon als Homey uitvalt..
Ja dat is ook een oplossing. Als je bedrading aanpassen geen probleem vind dan is aan de kant van de lamp de schakeldraad naar de doos aanvullen met een nul en fase (3 draden totaal) ook een oplossing.

De meeste slimme modules hebben de mogelijkheid voor 2 schakelaars. De draden die naar de andere doos lopen gebruik je dan voor het signaal op S2 (2e kanaal).

Wat meer werk en niet altijd de beste oplossing. Maar kan de aanschaf van een extra module schelen (in mijn geval zijn Z-Wave modules wat duurder en is het werk het wat meer waard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07 16:17
Waarom zet je de module niet gewoon bij de centraaldoos? Daar is alles aanwezig en kan je gewoon de schakeldraad oppakken die van de schakelaars komt....alles blijft orgineel, geen nieuwe draden trekken.
Dit werkt alleen niet als de module een potentiaal vrij contact heeft als ingang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Ah ja, dat kan ook. Mijn voorbeeld is vooral voor met pulsdrukkers maar is ook toe te passen bij normale schakelaars. In jouw voorbeeld kan je dat niet doen met pulsdrukkers (of je moet 2 pulsdrukkers op 1 ingang zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07 16:17
Jfwiet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:48:
Ah ja, dat kan ook. Mijn voorbeeld is vooral voor met pulsdrukkers maar is ook toe te passen bij normale schakelaars. In jouw voorbeeld kan je dat niet doen met pulsdrukkers (of je moet 2 pulsdrukkers op 1 ingang zetten).
Bij mijn voorbeeld heb je 0 extra kosten, en is bijna altijd toepasbaar....
We denken ons "vast" dat de module altijd achter de schakelaar geplaatst dient te worden, maar dit is dus niet het geval.
Puls drukkers kan uiteraard ook, maar die zijn ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Jfwiet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:30:
Ja hotel schakelingen zijn moeizaam omdat je aan 1 kant de fase invoert en aan de andere kant de schakeldraad hebt. Dus dan is een draad bijtrekken de beste/makkelijkste oplossing. De meeste hotel schakelaars kunnen prima werken met een slimme module. Maar je moet wel de bedrading aanpassen (en een stuk draad is waarschijnlijk goedkoper dan schakelmateriaal).
Zo moeilijk is die niet. Vanaf de eerste schakelaar (waar bruin beschikbaar is) trek je via 1 schakeldraad de puls door. De andere schakeldraad markeer je aan beide zijden en gebruik je om de fasedraad door te zetten naar de tweede schakelaar. Bij de tweede pulsschakelaar combineer je de puls van de eerste met de puls van de tweede en zet je door naar het plafondpunt.
Daar monteer je de slimme module, want daar heb je nu de puls, blauw en bruin beschikbaar.

Enige opvallende is dus dat 1 schakeldraad een fasedraad wordt. Dus die zal je aan beide zijden moeten markeren. En is mogelijk niet helemaal conform NEN1010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
jvdmeer schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:22:
[...]
zet je door naar het plafondpunt.
Daar monteer je de slimme module, want daar heb je nu de puls, blauw en bruin beschikbaar.
Nieuwbouw woning ? Bij mij komen er echt maar 2 draadjes uit het plafond hoor..

ergo, er is geen universele oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
Jpiek schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Nieuwbouw woning ? Bij mij komen er echt maar 2 draadjes uit het plafond hoor..

ergo, er is geen universele oplossing.
De oplossing geldt in ieder geval voor de meerderheid van de woningen waar een centraaldozensysteem is toegepast. Er zullen helaas altijd uitzonderingen zijn, zoals in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
jvdmeer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:23:
[...]

De oplossing geldt in ieder geval voor de meerderheid van de woningen waar een centraaldozensysteem is toegepast. Er zullen helaas altijd uitzonderingen zijn, zoals in jouw geval.
Huis uit 2000 en een huis uit 2015, beiden alleen zwart en blauw bij de lichtpunten.
Zwart komt vanaf de schakelaar.
Geen fase aanwezig.
Bruin moet ik er toch echt zelf bij trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
mike123 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:44:
[...]

Huis uit 2000 en een huis uit 2015, beiden alleen zwart en blauw bij de lichtpunten.
Zwart komt vanaf de schakelaar.
Geen fase aanwezig.
Bruin moet ik er toch echt zelf bij trekken.
Ben geen installateur dus ik heb geen idee of er veel veranderd is. Maar ik vermoed dat jij omschrijft wat je ziet als je de lamp demonteert. Voor de montage van de lamp heb je alleen blauw/zwart nodig (en geel/groen). Haal je de deksel weg zie je de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07:19
Waarom zo moeilijk neem gewoon een INNR lamp en laat de schakelaar voor wat hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
De discussie is dat je nog steeds een schakelaar wil hebben, ondanks dat je lampen slim zijn. En vaak als je de bedrading laat zitten, dan gooit vrouwlief de schakelaar om en blijft het sowieso donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Jfwiet schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Ben geen installateur dus ik heb geen idee of er veel veranderd is. Maar ik vermoed dat jij omschrijft wat je ziet als je de lamp demonteert. Voor de montage van de lamp heb je alleen blauw/zwart nodig (en geel/groen). Haal je de deksel weg zie je de rest.
Nee, daar zit geen rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Jfwiet schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:56:
De discussie is dat je nog steeds een schakelaar wil hebben, ondanks dat je lampen slim zijn. En vaak als je de bedrading laat zitten, dan gooit vrouwlief de schakelaar om en blijft het sowieso donker :)
Je hoeft met een schakelaar geen fase of nul te schakelen. Je kan met sommige inbouw modellen ook een maak contact hebben en dat de module de lamp schakelt.
Fase/nul zit dan aan de module.
Als je al een nul hebt bij je schakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
Ik heb juist bewust overal (puls-)schakelaars gemonteerd in combinatie met shelly's. Zodoende kan ik de lampen schakelen met de schakelaar en met de Homey. Ik wil dat elk apparaat gewoon intuïtief in-/uitgeschakeld kan worden.
En niet als ik een keer een oppas ofzo op bezoek heb, dat ik die persoon moet gaan uitleggen hoe je een lamp moet aandoen.
Dus ja, alles kan bij me automatisch (van gordijnen tot lampen), maar alles kan ook met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 16:10
jvdmeer schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 22:26:
Ik heb juist bewust overal (puls-)schakelaars gemonteerd in combinatie met shelly's. Zodoende kan ik de lampen schakelen met de schakelaar en met de Homey. Ik wil dat elk apparaat gewoon intuïtief in-/uitgeschakeld kan worden.
En niet als ik een keer een oppas ofzo op bezoek heb, dat ik die persoon moet gaan uitleggen hoe je een lamp moet aandoen.
Dus ja, alles kan bij me automatisch (van gordijnen tot lampen), maar alles kan ook met de hand.
Welke pulsschakelaars gebruik je hiervoor?
Heb je een link?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvdmeer
KingsCrown schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:41:
[...]

Welke pulsschakelaars gebruik je hiervoor?
Heb je een link?
Bij onze nieuwbouw wilde ik niet gelijk alle raampjes een knoppen vervangen. Daarom heb ik alleen het binnenwerk vervangen. Daardoor zat ik vast aan de AS-500 serie van Jung.
De twee die ik dus in omloop heb zijn:
Enkele: https://www.jungstore.nl/531eu.html
Dubbele: https://www.jungstore.nl/535eu.html

Met daarachter elementen van Shelly:
Enkele: https://shelly-cloud.nl/shelly-plus-1pm/
Dubbele: https://shelly-cloud.nl/producten/shelly-plus-2pm/

[ Voor 13% gewijzigd door jvdmeer op 03-07-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik heb een scenario waar ik graag een (advanced) flow voor zou willen maken.

In mijn garage heb ik TL balken hangen, Die werden normaal gesproken geschakeld met een schakelaar bij de voor en achterdeur, een hotelschakeling dus.

De hotelschakeling heb ik gesloopt.

In een van de schakelaars heb ik een Shelly 1om gen 4 gemonteerd. Boven de voor- en de achterdeur heb ik een Hue Bewegingsmelder gemonteerd. In Homey heb ik een flow gemaakt voor beide bewegingsmelders om het licht aan te schakelen.

Dat werkt dus wel.

Alleen zat ik met het uitschakelen, want ze moeten ook weer een keer uit. Om dat op te lossen heb ik in de Shelly app ingesteld dat het licht na 5 minuten weer uit moet. Ook dat werkt. maar je bent natuurlijk wel eens langer dan 5 minuten bezig en dan gaat onverbiddelijk het licht uit. Dan kun je wel weer even bewegen maar dat werkt niet altijd. De ene keer gaat het licht na bewegen direct weer aan maar soms blijft het gewoon en gaat het pas enige tijd later weer aan.

In huis heb ik meerdere Hue bewegingssensors en als je daar blijft bewegen blijft het licht gewoon aan. Ik begrijp dat dit "anders" werkt.

In mijn ogen zou een oplossing zijn om de Shelly via de Hue app te bedienen maar die willen niet koppelen (Zigbee) dus dat gaat niet lukken.

Ben benieuwd of iemand hier wellicht een ander idee heeft om dit op te lossen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je moet niet in de Shelly app zeggen dat het licht uit gaat, maar het Homey laten regelen. Elke keer bij beweging bv start je een zandloper, en pas als die afloopt zet je de lamp uit.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56
wfveennl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:20:
Ik heb een scenario waar ik graag een (advanced) flow voor zou willen maken.

In mijn garage heb ik TL balken hangen, Die werden normaal gesproken geschakeld met een schakelaar bij de voor en achterdeur, een hotelschakeling dus.

De hotelschakeling heb ik gesloopt.

In een van de schakelaars heb ik een Shelly 1om gen 4 gemonteerd. Boven de voor- en de achterdeur heb ik een Hue Bewegingsmelder gemonteerd. In Homey heb ik een flow gemaakt voor beide bewegingsmelders om het licht aan te schakelen.

Dat werkt dus wel.

Alleen zat ik met het uitschakelen, want ze moeten ook weer een keer uit. Om dat op te lossen heb ik in de Shelly app ingesteld dat het licht na 5 minuten weer uit moet. Ook dat werkt. maar je bent natuurlijk wel eens langer dan 5 minuten bezig en dan gaat onverbiddelijk het licht uit. Dan kun je wel weer even bewegen maar dat werkt niet altijd. De ene keer gaat het licht na bewegen direct weer aan maar soms blijft het gewoon en gaat het pas enige tijd later weer aan.

In huis heb ik meerdere Hue bewegingssensors en als je daar blijft bewegen blijft het licht gewoon aan. Ik begrijp dat dit "anders" werkt.

In mijn ogen zou een oplossing zijn om de Shelly via de Hue app te bedienen maar die willen niet koppelen (Zigbee) dus dat gaat niet lukken.

Ben benieuwd of iemand hier wellicht een ander idee heeft om dit op te lossen.
Je zou bij Homey aan moeten geven dat als er 5 (of andere tijd) minuten geen beweging in de zone is je het licht uit moet zetten. Mocht dat niet werken (want geen zones) gebruik dan de app Device Capabilities waar je mee kan aangeven dat er iets moet gebeuren als de bewegingssensor zelf (dus niet de zone) 5 minuten uit staat. Timers werkt ook maar in mijn ervaring iets meer belasting dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Archie_T schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:39:
[...]

Je zou bij Homey aan moeten geven dat als er 5 (of andere tijd) minuten geen beweging in de zone is je het licht uit moet zetten. Mocht dat niet werken (want geen zones) gebruik dan de app Device Capabilities waar je mee kan aangeven dat er iets moet gebeuren als de bewegingssensor zelf (dus niet de zone) 5 minuten uit staat. Timers werkt ook maar in mijn ervaring iets meer belasting dan dit.
Goed, bedankt, daar ga ik naar kijken en zien of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
TKroon schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:28:
Je moet niet in de Shelly app zeggen dat het licht uit gaat, maar het Homey laten regelen. Elke keer bij beweging bv start je een zandloper, en pas als die afloopt zet je de lamp uit.
Zandloper? is daar een app voor? Ik ga zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

wfveennl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:50:
[...]

Zandloper? is daar een app voor? Ik ga zoeken.
Chronograph.

https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/

Alstublieft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Je zit ook wel eens stil dus zonder beweging te werken in de garage of hobbyruimte. Ik vind een Presence sensor van bv Aqara met wave technologie nog veel beter werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dat kan soms kloppen, maar feilloos werkt dat zeker niet. Ik heb een FP2 in de keuken op 3 meter afstand. Als ik omlaag kijk om iets te snijden of smeren ziet hij me vaak niet meer. Als ik de gevoeligheid verhoog ziet de FP2 weer veel personen die er niet zijn.

Ik gebruik nog een variabele LaatsteBeweging<ruimte>. Bijvoorbeeld als ik op het toilet zit en daar is voor het laatst beweging geweest ten opzichte van de bewegingssensor in de hal, dan betekent dat dat er nog iemand op het toilet zit. Als er beweging in de hal is dus mogelijk niet meer en dan zal de zandloper verkort worden.

En hoewel alles hier automatisch gaat, proberen we de kinderen wel aan te leren alle schakelaars te gebruiken om verlichting uit te zetten. Anders zullen ze als ze bij vrienden zijn overal alles aanlaten en dat is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 18:04
TKroon schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:22:
Dat kan soms kloppen, maar feilloos werkt dat zeker niet. Ik heb een FP2 in de keuken op 3 meter afstand. Als ik omlaag kijk om iets te snijden of smeren ziet hij me vaak niet meer. Als ik de gevoeligheid verhoog ziet de FP2 weer veel personen die er niet zijn.

Ik gebruik nog een variabele LaatsteBeweging<ruimte>. Bijvoorbeeld als ik op het toilet zit en daar is voor het laatst beweging geweest ten opzichte van de bewegingssensor in de hal, dan betekent dat dat er nog iemand op het toilet zit. Als er beweging in de hal is dus mogelijk niet meer en dan zal de zandloper verkort worden.

En hoewel alles hier automatisch gaat, proberen we de kinderen wel aan te leren alle schakelaars te gebruiken om verlichting uit te zetten. Anders zullen ze als ze bij vrienden zijn overal alles aanlaten en dat is ook niet ideaal.
Briljant _/-\o_ hoe heb je die variabele aangemaakt? Ontstaat die als je een Aqara app installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 14:58
Idefix70 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 05:53:
Je zit ook wel eens stil dus zonder beweging te werken in de garage of hobbyruimte. Ik vind een Presence sensor van bv Aqara met wave technologie nog veel beter werken.
Ik heb hier op kantoor ingesteld dat hij uitgaat als er 20min geen beweging is geweest. Elke keer als hij (een gewone Hue Motion Sensor) een beweging detecteert start de timer van 20min weer opnieuw. Nog nooit in het donker gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmm, ik ben nu schijnbaar ook slachtoffer van de Homey is offline 'bug'...

"Homey is offline. Controleer je netwerk verbinding en probeer het opnieuw."

Kon thuis nog van alles bekijken via de app, nu de hele middag (vanaf hoelaat ?) niet meer te bereiken.

Kan dus van alles zijn, wifi verbinding, gecrashed whatever... Niemand thuis of e.e.a even stroomloos te maken en ik kan remote niet bij mijn netwerk. Heb thuis wel internet want gegevens over opwek van mijn panelen (bedraad) doet het wel..

In theorie zou de Homey zelf 'dood' kunnen zijn...mar lat ik niet van het ergste uitgaan...

Wil toch wel iets verzinnen om dan op afstand te kunnen kijken wat er aan de hand is. Maar ja, een Homey om je Homey te kunnen 'pingen' om te kijken of je Homey up is is ook zo wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
Jpiek schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:47:
Hmm, ik ben nu schijnbaar ook slachtoffer van de Homey is offline 'bug'...

"Homey is offline. Controleer je netwerk verbinding en probeer het opnieuw."

Kon thuis nog van alles bekijken via de app, nu de hele middag (vanaf hoelaat ?) niet meer te bereiken.

Kan dus van alles zijn, wifi verbinding, gecrashed whatever... Niemand thuis of e.e.a even stroomloos te maken en ik kan remote niet bij mijn netwerk. Heb thuis wel internet want gegevens over opwek van mijn panelen (bedraad) doet het wel..

In theorie zou de Homey zelf 'dood' kunnen zijn...mar lat ik niet van het ergste uitgaan...

Wil toch wel iets verzinnen om dan op afstand te kunnen kijken wat er aan de hand is. Maar ja, een Homey om je Homey te kunnen 'pingen' om te kijken of je Homey up is is ook zo wat...
Homey adviseert een POE - USB-C accessoire van Ubiquiti. Die staat ook nog op mijn wishlist. Als je een managed netwerkje hebt kan je dan eventueel op afstand de POE uit/aan zetten. Deze adapter geeft zowel LAN als voeding door via USB-C.

https://eu.store.ui.com/e...cts/uacc-adapter-poe-usbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Mijn IOT netwerk zit achter dubbel NAT, ga ik nooit bijkomen....

M'n Homey is ook een 2019 dus geen USB-C al is dat overkomelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Er zijn ook POE - USB-A te koop, alleen zou ik daarvoor niet shoppen op Aliexpress.

Maar als je geen toegang op afstand hebt tot je netwerk systeem dan is deze oplossing inderdaad niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nee, zit aan een stekker ofzo buiten Homey om te denken... Als die dan ook niet bereikbaar is weet ik zeker dat het een netwerkprobleem is.

Nja, er draait niets wat niet een fall-back heeft of onmisbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Ik heb mijn huis volhangen met die dingen en toen ik nog werkte ook in mijn kantoor thuis. Ik zat te vaak rustig te beeldbellen en dan ging toch het licht uit, verwarming etc. Idem in mijn garage. Ik was er van aft met zoals aangegeven presence sensoren. Sinds ik gestopt ben met werken en nog rustiger in Frankrijk een boek lees valt Hue motion in slaap. Hoe dan ook, het is een goed en vaak toch beter alternatief.
Maarten16 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:35:
[...]

Ik heb hier op kantoor ingesteld dat hij uitgaat als er 20min geen beweging is geweest. Elke keer als hij (een gewone Hue Motion Sensor) een beweging detecteert start de timer van 20min weer opnieuw. Nog nooit in het donker gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Als iemand een nr 2 doet drukt die op de knop bij de wc rol. Dan regel ik licht, presence, ventilatie en ik houd de statistiek bij. Overweeg nog een extra knop dan weet Homey ook wie maar dat is nog niet door de HAF.

Ik heb geen kinderen wat het leven een stuk makkelijker maakt ;)
TKroon schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:22:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Idefix70 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:22:
Als iemand een nr 2 doet drukt die op de knop bij de wc rol. Dan regel ik licht, presence, ventilatie en ik houd de statistiek bij.
'k weet niet of we dat willen weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 06:47
Wie heeft een goed idee?
Ik heb de lamp in de wc slim gemaakt:
- slimme knop (Marmitek, enkele druk knop)
- slimme lamp (ikea)
- deursensor (ikea)

Nu heb ik het zo geregeld dat de lamp dus uit kan met de knop, maar ook in- of uitschakeld als de deur open gaat (afhankelijk of de lamp op dat moment aan of uit staat).
Op deze manier wilde ik voorkomen dat vrouw lief met de dimmer knop de lamp uitzette, waardoor de deursensor niet meer de lamp kon schakelen.

Maar nu krijgt ze het voor elkaar dat ze bij het verlaten van de wc de lamp middels de knop uitzet, dan de deur opend waardoor de lamp weer aangaat (via de flow van de deursensor). 😖

Hoe tackel ik dat de flow van de deursensor niet opgestart wordt als in de milliseconde daarvoor de lamp uitgegaan is dmv de knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Idefix70 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:22:
Als iemand een nr 2 doet drukt die op de knop bij de wc rol. Dan regel ik licht, presence, ventilatie en ik houd de statistiek bij. Overweeg nog een extra knop dan weet Homey ook wie maar dat is nog niet door de HAF.

Ik heb geen kinderen wat het leven een stuk makkelijker maakt ;)

[...]
En dan ook nog een sensor die de diameter van de wc rol meet zodat de hoeveelheid papier word gemeten en ook meteen een foto van de pot om te kijken of de verhouding wc papier/"de boodschap" niet buitensporig hoog is.
Weet alleen niet of dat wel door de commissie komt.
Ik acht de kans hier thuis zeker heel klein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Idefix70 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 05:53:
Zo'n ding staat al langer op mijn verlanglijstje, maar in de garage zijn nogal wat obstakels (ook aan het plafond) dus weet ik niet of dit gaat werken. Verder had ik zo iets dat ik liever wacht op de volgende hardware versie. Ik ga het toch in gedachten houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jpiek
mike123 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:11:
En dan ook nog een sensor die de diameter van de wc rol meet zodat de hoeveelheid papier word gemeten en ook meteen een foto van de pot om te kijken of de verhouding wc papier/"de boodschap" niet buitensporig hoog is.
Weet alleen niet of dat wel door de commissie komt.
Ik acht de kans hier thuis zeker heel klein. ;)
Je vergeet het installeren van een RDS (Remspoor Detectie Sensor) ! O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:43:
[...]

Je vergeet het installeren van een RDS (Remspoor Detectie Sensor) ! O-)
En een controle op het borstel gebruik (BMDS).
Brush Movement Detection Sensor. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
DutchJudge schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Briljant _/-\o_ hoe heb je die variabele aangemaakt? Ontstaat die als je een Aqara app installeert?
Variabelen kun je zelf maken. Zie hier mijn flow van het toilet beneden:
Ik maak dus ook gebruik van een variabele om de verschillende scenes mee te starten. Dit is een simpel voorbeeld en hier voegt het niet veel toe, maar in andere ruimtes wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntiHdyTIEKGvwAFUOqHQfgdjDEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xVrTNMz3gaoSMcSdblC27Lkt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TKroon op 05-07-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Ik heb sinds kort het opladen voor de iPad met een flow geregeld (met Shelly Mini: is het normaal dat die dingen 50-60c zijn? Vind het een behoorlijke temperatuur).

Nu wil ik ook met een bewegingssensor de iPad aan laten gaan en heb dit met diverse flows geprobeerd:(push notificatie). Ik krijg de melding direct binnen en de iPad gaat aan alleen niet in de begeleide modus.
iPad heeft geen toegangscode. Iemand een idee hoe ik de melding ook in begeleide toegang binnen krijg zodat de iPad gewoon aan gaat in Dashboard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:09
TKroon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:13:
[...]

Ik maak dus ook gebruik van een variabele om de verschillende scenes mee te starten. Dit is een simpel voorbeeld en hier voegt het niet veel toe, maar in andere ruimtes wel.

[Afbeelding]
Dit is een simpel voorbeeld _O- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
TKroon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:13:
[...]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waarom je deze weg gekozen hebt en niet met Zone active en Zone inactive hebt gewerkt?

Begrijp dat er meerdere wegen naar het eindresultaat zijn. Moet bij mij nog gaan werken aan dag/nacht/away/vakantie stand en wil ook wat doen met lichtkleur/dimstand op bepaalde tijden. Dus als er limieten zitten aan de zone activiteit dan hoor/leer ik dat graag voordat ik begin met de logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik had deze flows al gemaakt voordat zone activiteit toe was gevoegd aan Homey. Daar komt bij dat ik zones soms te beperkt vind. Voor sommige triggers wil ik bijvoorbeeld wel het openen/sluiten van een deur gebruiken, maar soms ook niet. En soms wil ik met de ene bewegingssensor net een andere uitkomst dan met de andere. Bijvoorbeeld in de badkamer blijft het licht langer aan bij een sensor in de douche dan bij binnenkomst in de badkamer. En zo houd ik mijn flows voor mezelf wat overzichtelijker :)

Tevens gebruik ik voor elke zigbee sensor een variabele (in een virtual device), zodat de flows altijd in orde blijven als een apparaat niet meer werkt of vervangen wordt. Ik hoef dan maar op één plek het nieuwe apparaat in een flow te verwerken en dan is de rest ook gelijk in orde. Als ik anders een apparaat zou verwijderen weet ik niet meer welke triggers en waarden ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jpiek schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:08:
Nee, zit aan een stekker ofzo buiten Homey om te denken... Als die dan ook niet bereikbaar is weet ik zeker dat het een netwerkprobleem is.

Nja, er draait niets wat niet een fall-back heeft of onmisbaar is...
Je zou er een HomeWizard voor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
De homey energy dongle is nu al even beschikbaar. Hoe is de ervaring hiermee? Ik heb zelf geen zonnepanelen en geen dynamisch contract, dus ben benieuwd hoeveel de toegevoegde waarde dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Je zou er een HomeWizard voor kunnen gebruiken.
Uiteindelijk kwam hij na een herstart van de IOT wifirouter weer online...

Heb al een Edgerouter en 2 AP's klaarliggen, dus ik geloof het wel ff. Ik kan die pas installeren als ik mijn netwerk layout reorganiseer (kabel van Experia naar boven, daar Edgerouter op, kabel naar beneden naar switch met POE en daar 1 v/d AP's en de Evony etc. op), alles ligt er al maar wil ik doen na reorganisatie van mijn PC kamer, die ik pas wil doen nadat ik nieuw laminaat heb liggen, wat ik pad wil doen nadat de wanden een nieuw verfje hebben... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
deathmonkey schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:41:
De homey energy dongle is nu al even beschikbaar. Hoe is de ervaring hiermee? Ik heb zelf geen zonnepanelen en geen dynamisch contract, dus ben benieuwd hoeveel de toegevoegde waarde dan is.
Ook ik heb geen zonnepanelen en een traditioneel dal/piek tarief contract bij Eneco. Heb wel een elektrische auto en wij koken elektrisch. Dus heb een hoop pieken en dalen en dat maakt de energy dongle wel lekker inzichtelijk.
Dus ondanks dat ik geen zonnepanelen heb en geen thuis batterij denk ik toch dat de komende paar jaar dat hele verhaal interessant is voor een smart home nerd. Dus heb erop voor gesorteerd en een accessoire van €39 vind ik dan goed betaalbaar.

Grootste openbaring voor mij was de belasting van de fases, gaat overigens al bijna 10 jaar goed maar ik zie toch regelmatig pieken van 25A als in het weekend de grote verbruikers tegelijk aan gaan. Dus daar ga ik in de toekomst nog wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 14:51
hoe kan in airco's toevoegen aan homey vanuit de panasonic confort cloud app?

Ik heb in de app 2 airco staan, maar als ik me aanmeld in Homey ziet hij deze niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 08-07 14:48
Henkhuppelschot schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:27:
hoe kan in airco's toevoegen aan homey vanuit de panasonic confort cloud app?

Ik heb in de app 2 airco staan, maar als ik me aanmeld in Homey ziet hij deze niet staan.
https://homey.app/nl-nl/a.../Panasonic-Comfort-Cloud/

You need to provide your Panasonic Comfort Cloud credentials by going to More -> Apps -> Panasonic Comfort Cloud -> Configure app, after installation and BEFORE trying to add devices.
Also, devices need to be configured with Panasonic Comfort Cloud before pairing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 14:51
Borne schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:18:
[...]

https://homey.app/nl-nl/a.../Panasonic-Comfort-Cloud/

You need to provide your Panasonic Comfort Cloud credentials by going to More -> Apps -> Panasonic Comfort Cloud -> Configure app, after installation and BEFORE trying to add devices.
Also, devices need to be configured with Panasonic Comfort Cloud before pairing.
heb ik gedaan, werkt niet.

Zijn meer klachten over de laatste manden dat het niet werkt zag ik gisteren avond.
Heb inmiddels een alternatief van Github gehaald en die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

Panasonic hun API is al maanden stuk volgens mij, waarschijnlijk bewust. Althans, ik heb er weinig vertrouwen in dat er een oplossing voor komt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste