Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:15
geert1992 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:15:
[...]

Er zit een losse raspberry pi in, je zou kunnen kijken hoe je die zou leeg kunnen trekken.
En anders, mag je mij ook wel even prive een bericht doen. Kan kijken wat het kost om de connector te vervangen (mits verkrijgen).
2019 is nog die bol en daar zit dacht ik geen raspberry pi in.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 09:08
Sinds gisteren heeft mijn Homey Pro 2023 (aangeschaft dec 25, 2 maanden geleden dus) enorme problemen. Ik gebruik vooral Shelly, Aqara, Homewizard als hardware, en dan nog wat apps voor wat softwarematige extra's (bijv. Device Capabilities + Modbus voor de aansturing van mijn warmtepomp).

Het begon gisteren: verschillende keren meldingen dat het Modbus device niet beschikbaar was. Ook verschillende Shelly's gaven problemen; geen reactie, of een rood uitroepteken (device niet beschikbaar) terwijl via de Shelly app in principe alles werkt. Homey een reboot gegeven, maar na enige tijd weer problemen. Nog een reboot, alles leek weer te werken

Vanmorgen vroeg was Homey online, maar weer issues vooral met Shelly devices maar ook weer met de Modbus app. Resetten heb ik niet gedaan, want sinds Homey 2023 gaan alle Shelly devices blijkbaar ook resetten wanneer de Shelly app een herstart krijgt (dan gaan de lampen in de slaapkamer knipperen, iedereen wakker).

Vervolgens was Homey toen ik in de auto zat weer offline gedurende lange tijd. Toen ineens was hij weer online, maar gaf de app niks weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXC7_7o1kFikLwwvjk_uHETowxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nqzVmrXGNgoJLHxbj1KN2o8Z.png?f=fotoalbum_large
Daarna was hij weer offline.

Nu zit ik op kantoor, ineens is de Homey weer online en een paar minuten weer offline. Het enige wat afgelopen week is veranderd is een nieuwe app waar ik nog niet eens veel mee doe, die heb ik net kunnen uitschakelen. Maar aangezien hij nu alweer offline is lijkt dat niet het issue

Ik heb al vaker een beetje van dit soort problemen gehad, vooral dan met Shelly devices die ineens niet reageren of bereikbaar zouden zijn (want via Shelly app werken ze volgens mij altijd). Met mijn 2019 pro had ik dit nooit; die was natuurlijk trager, maar ik heb nooit dit soort issues gehad.
Deze is duidelijk een stuk minder stabiel tot nu toe

Iemand een idee wat te doen? Is er een manier om te zien wat er gebeurt met dat ding? Backup van 3 dagen geleden terugzetten? Is mijn Homey al kapot aan het gaan?

edit: hij is nu blijkbaar continue aan het rebooten of zo, tenminste voor zover ik dat via de web-Homey kan zien; hij is weer online, reageert beetje traag (nog aan het booten denk ik), en bij de eerste pagerefresh krijg ik weer "offline"

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 25-02-2026 07:10 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
@Stefke kan je een ping openzetten naar je homey?
dan kan je daaraan zien of die reboot steeds.
Ik kom ook af van een 2019 homey en heb de backup overgezet naar mijn homey 2023 en alles werkt bij mij gewoon goed.
ja de homey servers lagen er af en toe uit waardoor ik vanaf buiten mijn netwerk melding had dat er zaken niet bereikbaar waren.
eergistere was kpn schijnbaar bezig geweest en lag mijn internet verbinding eruit maar homey app werkte gewoon en kon alles aansturen.
je kan een ticket bij homey neerleggen.

• Stefke
Niet vanaf extern. Zou het probleem in de Homey app zitten dan? (en de communicatie tussen mijn Homey, de app en de Homey servers)

Ik kon net even insights openen en het stroomverbruik van mijn P1 meter heeft geen onderbrekingen, dus het lijkt alsof ie continue wel draait?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fsxCqe-h81jt8c84wDCTj1C0wE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eOXYt2SVNVlqBtKGaClKYkSJ.png?f=fotoalbum_large
Alhoewel ik zou verwachten dat er wat onderbrekingen zouden zijn vanwege de reboots die ik heb gegeven? Dus ik weet niet of dit wat zegt

(NB wij hebben KPN ADSL, geen storingen gemerkt in internet/TV gisterenavond)

Heb gisteren ook mijn hele netwerk (Ubiquity ap's etc) gereset, maar aangezien de Shelly app wel werkte verwachtte ik niet dat dat het probleem was.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 25-02-2026 07:24 ]

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:40
Daniel. schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:32:
[...]

2019 is nog die bol en daar zit dacht ik geen raspberry pi in.
Even snel googlen;
https://www.google.com/se...HIP3v4b4LMAFKCBACGAIgAigC

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Stefke schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:08:
Sinds gisteren heeft mijn Homey Pro 2023 (aangeschaft dec 25, 2 maanden geleden dus) enorme problemen. Ik gebruik vooral Shelly, Aqara, Homewizard als hardware, en dan nog wat apps voor wat softwarematige extra's (bijv. Device Capabilities + Modbus voor de aansturing van mijn warmtepomp).

Het begon gisteren: verschillende keren meldingen dat het Modbus device niet beschikbaar was. Ook verschillende Shelly's gaven problemen; geen reactie, of een rood uitroepteken (device niet beschikbaar) terwijl via de Shelly app in principe alles werkt. Homey een reboot gegeven, maar na enige tijd weer problemen. Nog een reboot, alles leek weer te werken

Vanmorgen vroeg was Homey online, maar weer issues vooral met Shelly devices maar ook weer met de Modbus app. Resetten heb ik niet gedaan, want sinds Homey 2023 gaan alle Shelly devices blijkbaar ook resetten wanneer de Shelly app een herstart krijgt (dan gaan de lampen in de slaapkamer knipperen, iedereen wakker).

Vervolgens was Homey toen ik in de auto zat weer offline gedurende lange tijd. Toen ineens was hij weer online, maar gaf de app niks weer.

[Afbeelding]
Daarna was hij weer offline.

Nu zit ik op kantoor, ineens is de Homey weer online en een paar minuten weer offline. Het enige wat afgelopen week is veranderd is een nieuwe app waar ik nog niet eens veel mee doe, die heb ik net kunnen uitschakelen. Maar aangezien hij nu alweer offline is lijkt dat niet het issue

Ik heb al vaker een beetje van dit soort problemen gehad, vooral dan met Shelly devices die ineens niet reageren of bereikbaar zouden zijn (want via Shelly app werken ze volgens mij altijd). Met mijn 2019 pro had ik dit nooit; die was natuurlijk trager, maar ik heb nooit dit soort issues gehad.
Deze is duidelijk een stuk minder stabiel tot nu toe

Iemand een idee wat te doen? Is er een manier om te zien wat er gebeurt met dat ding? Backup van 3 dagen geleden terugzetten? Is mijn Homey al kapot aan het gaan?

edit: hij is nu blijkbaar continue aan het rebooten of zo, tenminste voor zover ik dat via de web-Homey kan zien; hij is weer online, reageert beetje traag (nog aan het booten denk ik), en bij de eerste pagerefresh krijg ik weer "offline"
Het klinkt meer als een netwerk probleem. Kun je dat eens bekijken?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Stefke
TKroon schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:47:
[...]

Het klinkt meer als een netwerk probleem. Kun je dat eens bekijken?
Je bedoeld intern? Ik heb alles al gereset gisteren, ook al waren er geen problemen met internet/TV (heb nog wat online zitten gamen rond die tijd).

Ik dacht dat ik dit al gepost had, maar misschien niet goed geklikt
Homey draait 9,5u, dat komt ongeveer overeen met het tijdstip dat ik hem een reboot gaf (als de opgegeven tijd in seconden is) en dan zou ie dus niet rebooten of whatever.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVaUB4TIBUemMvqITwa3FXVuQL0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mh4m86M2172qhhfFheyqNkwm.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 25-02-2026 08:40 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 22:22

Amiet01

Master_A

PB gestuurd.

Mocht ik hem niet meer aan de praat krijgen en ik moet alles opnieuw toevoegen aan een nieuwe HP2026, hoe pak ik dit dan aan voor Zigbee en Zwave apparaten? Een aantal Zigbee lampen staan op continu stroom namelijk. En moet ik alles dan één voor één toevoegen of kan het ook tegelijk?
[...]

Er zit een losse raspberry pi in, je zou kunnen kijken hoe je die zou leeg kunnen trekken.
En anders, mag je mij ook wel even prive een bericht doen. Kan kijken wat het kost om de connector te vervangen (mits verkrijgen).

Master_A

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:26
[...]

Waarom vervangen ? UBS kabeltje strippen en de 5V rechtstreeks solderen, backup abbo afsluiten, backup maken en klaar ....

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik ben helaas niet handig met solderen etc, weet niet of iemand mij erbij kan helpen om dit te bewerkstelligen?

Master_A

• Jpiek
Amiet01 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:08:
Een aantal Zigbee lampen staan op continu stroom namelijk. En moet ik alles dan één voor één toevoegen of kan het ook tegelijk?
Worst case moet je ze allemaal pairen/opnieuw beginnen en dat moet dan 1 voor 1...

Waar woont je huis ? ff kabeltje solderen is niet zo'n kunst...

• TKroon
  • Niet online
Stefke schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:07:
[...]

Je bedoeld intern? Ik heb alles al gereset gisteren, ook al waren er geen problemen met internet/TV (heb nog wat online zitten gamen rond die tijd).

Ik dacht dat ik dit al gepost had, maar misschien niet goed geklikt
Homey draait 9,5u, dat komt ongeveer overeen met het tijdstip dat ik hem een reboot gaf (als de opgegeven tijd in seconden is) en dan zou ie dus niet rebooten of whatever.
[Afbeelding]
Ja op je (W)LAN inderdaad. Dat modbus niet werkt (lokaal protocol) is namelijk raar. Je kunt een notificatie op je tijdlijn laten maken als je homey is herstart. Daarmee kun je uitsluiten dat je Homey vaak herstart.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Jpiek schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:17:
[...]

Worst case moet je ze allemaal pairen/opnieuw beginnen en dat moet dan 1 voor 1...

Waar woont je huis ? ff kabeltje solderen is niet zo'n kunst...
Omgeving Amsterdam…

Master_A

• Jpiek
Ok, 010 hier..

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ooh jammer, is niet even om de hoek. Ik ben er volgende week dinsdag toevallig, mocht het mij niet gelukt zijn voor die tijd dan hoop ik dat je tijd hebt om er even naar te kijken :-)?

Master_A

• Jpiek
Overdag ben ik net zo ver van mijn huis als jij. Zou dus alleen 's avonds kunnen (na ca 20:00)

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:54
blueman85 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:48:
[...]

Nest deurbel werkt zeker weten op Homey (althans ik heb zelf de Battery versie)

Wellicht helpt het verwijderen uit Homey, de app verwijderen en opnieuw installeren en daarna de bel opnieuw toevoegen in Homey zou moeten werken, dit heeft bij mij toendertijd ook geholpen
Helaas, app verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Geen van de camera's doet het. Ik heb de oude deurbel, wellicht is dat de oorzaak. Anyway, ik wil toch van Google (Nest) af ivm hun prijsstijgingen, eens kijken welke camera's soepel op Homey (dashboard) werken.

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:57

DON PAPA

Tweaker-fan

DCNY schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:51:
[...]
eens kijken welke camera's soepel op Homey (dashboard) werken.
De Ubiquiti cameras en deurbel schijnen goed te werken heb ik wel is gelezen (zelf nog geen ervaring mee), ook zijn er twee widgets (camera & deurbel) voor op het Homey dashboard in onderstaande app

https://homey.app/nl-nl/app/com.ubnt.unifiprotect/

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:58
DCNY schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:51:
[...]

Helaas, app verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Geen van de camera's doet het. Ik heb de oude deurbel, wellicht is dat de oorzaak. Anyway, ik wil toch van Google (Nest) af ivm hun prijsstijgingen, eens kijken welke camera's soepel op Homey (dashboard) werken.
Hmmm jammer, ik wist niet dat de "oude" nest doorbell niet werkt op Homey, heb zelf de witte batterij versie 😉

Succes met de zoektocht!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-03 23:37

raq

DON PAPA schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:58:
[...]

De Ubiquiti cameras en deurbel schijnen goed te werken heb ik wel is gelezen (zelf nog geen ervaring mee), ook zijn er twee widgets (camera & deurbel) voor op het Homey dashboard in onderstaande app

https://homey.app/nl-nl/app/com.ubnt.unifiprotect/
Unifi is semi-pro spul, met de bijbehorende prijskaartjes. Ik vind het elke stuiver waard.
Stabiel, gebruiksvriendelijk, goede apps, geen lag, kortom kwaliteit.
Gebruik het voor zowel netwerk als beveiliging en deurbel.
Werkt goed in homey dashboard

De tijd leert of het tij keert

• Stefke
Ik heb er niks aan gedaan, maar Homey draait weer normaal. Ik denk dat het problemen waren tussen mijn Homey en de Cloud, tnx voor de tips iig

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-03 17:05

dollyking

duck tape

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/insmGruJm7k37AGLXqbG3Augg50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26beDrNEb7AFD9nrFOPjU5n0.jpg?f=fotoalbum_large

iemand een idee wat ik niet goed doe?
de bovenste flow werkt prima, incl uit gaan om 00:00
met de onderste flow heb ik problemen, die krijg ik niet aan de praat.
moet ik alles in 1 flow gieten en welke kaart moet ik toevoegen of wijzigen?

tuinlamp moet aan als het donker is en op 30% gaan branden, bij beweging moeten ze naar 100%

• geert1992
dollyking schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:38:
[Afbeelding]

iemand een idee wat ik niet goed doe?
de bovenste flow werkt prima, incl uit gaan om 00:00
met de onderste flow heb ik problemen, die krijg ik niet aan de praat.
moet ik alles in 1 flow gieten en welke kaart moet ik toevoegen of wijzigen?

tuinlamp moet aan als het donker is en op 30% gaan branden, bij beweging moeten ze naar 100%
Verkeerde "als" gebruikt, nu is er 1 trigger; namelijk zonsondergang.
Bij beweging zou de bewegingsmelder af gaan, dat zou je uitgangspunt moeten zijn:
Als: bewegingsmelder
En: het na zonsondergang is
Dan: lamp aan
Tenminste, als ik je goed begrijp.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 27-02-2026 21:27 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• dollyking

dollyking

duck tape

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnN8D0GfUEzECCPOvoYnF3eL1Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfmGAJxyy2z9ISNHCypRxZxG.jpg?f=fotoalbum_large

Dank je! zou het zo simpel zijn? soms zit je gewoon op een fout spoor.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-03 16:18
@dollyking Dit zou moeten werken volgens mij.
Je bewegingsflow wordt nu getriggerd door één van beide bewegingsmelders, zodra eentje beweging registreert en het is na zonsondergang, dan gaat de lamp naar 100%.

Ik ben weer nieuwsgierig naar de kaart 'dim naar 100% voor 1 minuut'. Ik ken de toevoeging van de tijdsduur eigenlijk niet. Uit welke app komt die kaart?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is de regel "Dim naar 100% voor 1 minuut" niet dat hij in 1 minuut de lichtsterkte naar 100% verhoogd?
Dus als de lamp 20% is en er is beweging dan doet hij er 1 minuut over om van 20% naar 100% feller te gaan.

Volgens mij heb ik zelf een zandloper die start bij beweging en als deze leeg is zet hij de buitenverlichting weer op 20%.

[ Voor 0% gewijzigd door Crxtreem op 27-02-2026 12:12 . Reden: typo ]

• dollyking

dollyking

duck tape

@Patrick_6369
uit de Ikea app, de KAJPLATS E27 zit er nu in. misschien moet ik straks nog de kaart vervangen naar "relatief dim niveau"

• dollyking

dollyking

duck tape

@Crxtreem
ga ik vanavond eens testen, misschien moet er inderdaad nog een zandloper tussen.
het langzamer feller worden zou wel helemaal top zijn, maar dan in max 5 seconden of zo en weer terug.
dan heb je ook wat minder kermis gevoel.

• Patrick_6369
  • Laatst online: 12-03 16:18
dollyking schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:46:
@Patrick_6369
uit de Ikea app, de KAJPLATS E27 zit er nu in. misschien moet ik straks nog de kaart vervangen naar "relatief dim niveau"
Interesting! Ik heb maar twee wat oudere IKEA-lampen en deze hebben geen kaartjes met deze functie.

En nu ik de reactie van @Crxtreem lees, klinkt dat ook niet onlogisch. Al had ik puur van de omschrijving van het kaartje ook gedacht dat het een tijdelijke verhoging is.

Ik vind zelf de kaartjes met relatief dim niveau niet erg handig, heb nog geen use case gehad waarbij dat beter was dan gewoon hard het dimniveau in te geven.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Dipsausje
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:55:
[...]
Ik vind zelf de kaartjes met relatief dim niveau niet erg handig, heb nog geen use case gehad waarbij dat beter was dan gewoon hard het dimniveau in te geven.
Relatief dimniveau is een soort snelkoppeling, pakt het huidige dimniveau, telt daar jou relatieve waarde bij op en stuurt het resultaat daarvan door naar de lampaansturing.

Gebruik het zelf voor knoppen op de muur waarmee ik kan dimmen.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08
dollyking schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:25:
[Afbeelding]

Dank je! zou het zo simpel zijn? soms zit je gewoon op een fout spoor.
Je kunt beide lampen in 1 x naar een gespecificeerd niveau dimmen je hoeft ze niet eerst aan te zetten. Voordeel is dat ze dan ook direct op dat niveau aan gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 27-02-2026 16:51 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:29:
Oke, denk dat mijn HP2019 aan het overlijden is. Ik heb helaas geen backup kunnen maken dus heb even jullie hulp nodig met het volgende.

Ik ben bang dat de stroomconnector een beetje kapot is. Is er een manier om mijn HP2019 te fixen of benaderen zodat ik alsnog een backup kan maken om te migreren naar een HP2026?
Ik heb dmv een donor Homey die van mij weer aan de praat gekregen en direct een backup gemaakt!

De nieuwe HP 2016 is inmiddels besteld. Aangezien ik veel Zwave apparaten heb, hoop ik dat de migratie soepel gaat. Had gelezen dat daar momenteel problemen mee zijn om van de oudere bol-versies naar de HP2026?

Master_A

• geert1992
Amiet01 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:44:
[...]

Ik heb dmv een donor Homey die van mij weer aan de praat gekregen en direct een backup gemaakt!

De nieuwe HP 2016 is inmiddels besteld. Aangezien ik veel Zwave apparaten heb, hoop ik dat de migratie soepel gaat. Had gelezen dat daar momenteel problemen mee zijn om van de oudere bol-versies naar de HP2026?
Mocht het niet goed gaan, is device capabilities handig voor het kopiëren van flows. Je kan daar flows ook koppelen aan nieuwe sensoren. Hopelijk is het niet nodig....

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08
Mijn Homey SHS op Unraid kreeg vsndaag een update naar 12.12.0

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
geert1992 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Mocht het niet goed gaan, is device capabilities handig voor het kopiëren van flows. Je kan daar flows ook koppelen aan nieuwe sensoren. Hopelijk is het niet nodig....
Of met “ALT” op web dan krijg je ook opties om flows te exporteren en importeren.

• geert1992
Anoniemand schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:47:
[...]

Of met “ALT” op web dan krijg je ook opties om flows te exporteren en importeren.
Erg goede tip! Maar waarom verstoppen ze dat? Zet dat gewoon in de lijst....

• Anoniemand
Tjah, misschien dat ze het te ingewikkeld vinden voor sommige gebruikers :?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Ethirty

Who...me?

Wow, die gaan we morgen gelijk maar even gebruiken. Bizar dat je zoiets nuttigs bij toeval moet ontdekken.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• geert1992
Anoniemand schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:20:
Tjah, misschien dat ze het te ingewikkeld vinden voor sommige gebruikers :?
Diegene zou nooit daarop drukken, toch?
Ik ben van pro naar shs gegaan, maar dat heeft wel 2 dagen gekost. Snap nog steeds niet dat ze geen migratie tool hebben.

• Anoniemand
geert1992 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:58:
[...]

Diegene zou nooit daarop drukken, toch?
Ik ben van pro naar shs gegaan, maar dat heeft wel 2 dagen gekost. Snap nog steeds niet dat ze geen migratie tool hebben.
Ik ben in december gemigreerd van Home Assistant naar SHS, voornamelijk vanwege de advanced flows. Maar Homey heeft idd aardig wat eigenaardigheden. Gras is nooit groener aan de overkant, zo blijkt maar weer. Niet dat ik spijt heb, de hoofdreden van advanced flows, blijft staan :)

• geert1992
Anoniemand schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:03:
[...]

Ik ben in december gemigreerd van Home Assistant naar SHS, voornamelijk vanwege de advanced flows. Maar Homey heeft idd aardig wat eigenaardigheden. Gras is nooit groener aan de overkant, zo blijkt maar weer. Niet dat ik spijt heb, de hoofdreden van advanced flows, blijft staan :)
Zelf gebruik ik een combinatie: alles wat niet goed werkt in Homey, schakel ik via Home Assistant Community-app door naar Homey. Zo kan ik tegenwoordig met gebruik van ESP boardjes mijn airco volledig lokaal aansturen. En kan ik gewoon Zigbee blijven gebruiken.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:23:

Ik ben weer nieuwsgierig naar de kaart 'dim naar 100% voor 1 minuut'. Ik ken de toevoeging van de tijdsduur eigenlijk niet. Uit welke app komt die kaart?
Je kan bij een verlichtingkaartje van Hue met de rechtermuis een duur optie aangeven.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08
Via iemand van Homey gehoord dat het niet feilloos werkt dat kopiëren. Maar goed, even het gekopieerde nalopen en het scheelt weer een berg tijd/werk. Ik heb nu veel verlichting in 1 enorme Flow zitten, terwijl ik dat liever opknip per ruimte. Dus ik ga binnenkort migreren :)

• Maarho
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-03 07:25
Ik wil graag in mijn overkapping inbouw spotjes hebben. Iemand hier ervaring mee ivm homey? Zo ja welke?

• TKroon
  • Niet online
@Maarho hier allemaal Hue Milliskin :)

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03 11:47
geert1992 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:10:
[...]

Zelf gebruik ik een combinatie: alles wat niet goed werkt in Homey, schakel ik via Home Assistant Community-app door naar Homey. Zo kan ik tegenwoordig met gebruik van ESP boardjes mijn airco volledig lokaal aansturen. En kan ik gewoon Zigbee blijven gebruiken.
Is de andere kant ook mogelijk; devices van Homey doorgeven aan Home Assistant? Ben uitermate tevreden over Homey maar wil toch eens uitzoeken of HA er naast kan draaien ter lering en vermaak.

• geert1992
eovermeer schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:22:
[...]

Is de andere kant ook mogelijk; devices van Homey doorgeven aan Home Assistant? Ben uitermate tevreden over Homey maar wil toch eens uitzoeken of HA er naast kan draaien ter lering en vermaak.
Sowieso met een mqtt broker, mosquito gebruik ik daarvoor.
En wat ook kan, is een sensor in ha maken, en deze doorlussen met de HA community app in homey. Dan kan je een waarde vanaf homey invoeren richting HA.

• dollyking

dollyking

duck tape

@Maarho Ik ben zelf afgestapt van smart lampen ( de gu10 spotjes) ik vond ze te duur en te laag in lichtopbrengst. Het zijn nu standaard gu10 dimbare spotjes met daar achter een ecodim of shelly dimmer.
overal dezelfde lichtkleur vind ik fijner, want zodra je twee merken door elkaar gaat halen, ga je nat.

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
dollyking schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:33:
@Maarho Ik ben zelf afgestapt van smart lampen ( de gu10 spotjes) ik vond ze te duur en te laag in lichtopbrengst. Het zijn nu standaard gu10 dimbare spotjes met daar achter een ecodim of shelly dimmer.
overal dezelfde lichtkleur vind ik fijner, want zodra je twee merken door elkaar gaat halen, ga je nat.
Dit ↑

Bij meerdere en/of vaste lichtpunten die zelfde wijze bediend worden of zelfde gedrag vertonen, ben je met switch/dimmer achter de schakelaar flexibeler en stabieler.
Qua protocol aansluiten bij wat je al hebt. Veel Zigbee, dan Zigbee. Veel Z-Wave, dan Z-Wave. Komt netwerk ten goede.

Homey Pro Early 2019 | HA on Synology | SMA Tripower | Zinvolt | Tibber | CV+Ecolution | ID.5 2023 | Leaf 2018

• Jfwiet
Slimme verlichting heeft als voordeel dat je kan werken met 'Circadian lighting'. Apple noemt het adaptive lights. https://homey.app/nl-nl/a...adian/Circadian-Lighting/

Vind het persoonlijk heel fijn dat we op verschillende momenten automatisch een andere dimstand en witlicht kleur krijgen. Ben het wel eens dat je voor het beste effect dan wel bij 1 merk kan blijven. Hoewel wij thuis een aantal Hue lampen (in schemerlampen) hebben in de woonkamer waar ik laatst alle GU10 (die zitten in de spots in de rail aan het plafond) heb vervangen voor de nieuwe thread lampjes van Ikea en ik merk/zie het verschil niet tussen Hue of Ikea in dit geval.

En dan kom ik zelf van Z-Wave dimmers (die zitten nog steeds achter alle knoppen).

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:24
Ik heb een webdashboard gebouwd voor mijn Homey Pro en wilde dat graag delen. Het maakt verbinding met de lokale API van Homey en geeft je een realtime dashboard met drag-and-drop widgets. Ik heb het vooral gebouwd voor een tablet aan de muur, maar het werkt prima in elke browser.

Ik pretendeer niet dat het beter is dan wat er is, maar als je het leuk vindt doe er je voordeel mee!

Wat het doet:
• Realtime updates van apparaatstatus via Socket.io
• 19 widgettypes — schakelaars, sliders, gauges, grafieken (lijn/balk/taart), flow-knoppen, weer, klok en meer
• Drag-and-drop grid editor om alles te rangschikken zoals je wilt
• Meerdere dashboards waar je tussen kunt wisselen
• Per-widget theming (kleuren, achtergronden, afbeeldingen)
• Backup & restore van je dashboardconfiguraties als JSON
• Donker thema, ontworpen voor altijd-aan schermen

Je kunt het draaien op Docker, er staan ook Synology-instructies bij, of je kunt het zelf hosten.

Het is nog steeds een hobbyproject, dus er kunnen wat ruwe randjes zijn. Feedback en ideeën zijn welkom!

Ik heb nog een paar dingen gepland, zoals custom widgets met scriptmogelijkheden en meer opties om grafieken te renderen en nuttige inzichten te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIcpIXA2CTQmjrOBZwkxU6C9fP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ddDMFtl5ehYsFJfOhoVS0Vd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckZn9Fhx9EWKwrq-YtA0vLW90ro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blbr0Go0lhsjfOXJO7RG1gIb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS3-8Dfq43TBdlpVxSjFcoXRDh4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZEcw7jbQlNZ28jyyrNyG24f.jpg?f=fotoalbum_tile

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

• Amersfoort
  • Laatst online: 18:57
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:23:
Ik heb een webdashboard gebouwd voor mijn Homey Pro en wilde dat graag delen.
Is het een Homey app in de app store. Zo ja, waar kan ik de app vinden?

• Anoniemand
Ik zag hem al op homey community voorbij komen. Lekker bezig

@Amersfoort https://github.com/b03tz/HomeyDasher

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-03 10:43

fmb

Nog een Dashboard tip. Ik kwam toevallig deze tegen op het Homey forum: Dashboard Studio

Heb er de afgelopen week wat uurtjes ingestopt en ben erg enthousiast!
De app is nog in ontwikkeling, de developer maakt soms meerdere nieuwe versies per dag en staat op het punt een eerste officiële release vrij te geven. De mogelijkheden voor personalisatie zijn ontzettend uitgebreid. Ik zou er zeker even naar kijken als je op zoek bent naar een Dashboard om niet alleen gegevens te laten zien maar ook om functies te bedienen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:14
Ik wil graag het verbruik van mijn warmtepomp inzien. Deze is 1 fase op een losse automaat. Iemand ervaring met een betaalbare DIN kWh meter die werkt op Homey? :)

Zo’n Shelly heb ik toch geen goed gevoel bij om daar continu een hoog vermogen doorheen te jagen.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 06-03-2026 19:50 ]

XXXVI

• geert1992
ephymerous schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:48:
Ik wil graag het verbruik van mijn warmtepomp inzien. Deze is 1 fase op een losse automaat. Iemand ervaring met een betaalbare DIN kWh meter die werkt op Homey? :)
Gebruik zelf de homewizard mid 1 fase meter daarvoor. Zijn ook nog eens heel nauwkeurig.

• b03tz
fmb schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:11:
Nog een Dashboard tip. Ik kwam toevallig deze tegen op het Homey forum: Dashboard Studio

De app is nog in ontwikkeling, de developer maakt soms meerdere nieuwe versies per dag en staat op het punt een eerste officiële release vrij te geven. De mogelijkheden voor personalisatie zijn ontzettend uitgebreid. Ik zou er zeker even naar kijken als je op zoek bent naar een Dashboard om niet alleen gegevens te laten zien maar ook om functies te bedienen.
Heb ik ook gezien! Ook erg mooi inderdaad, ga ik nog wel wat inspiratie van nemen haha! 😛

• geert1992
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Heb ik ook gezien! Ook erg mooi inderdaad, ga ik nog wel wat inspiratie van nemen haha! 😛
Waar ik vooral heel benieuwd naar ben, zijn camera beelden. Dat is met homey dashboard wel een dingetje.
En ook snapshots van cameras, welke niet automatisch updaten.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-03 10:43

fmb

geert1992 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:06:
[...]

Waar ik vooral heel benieuwd naar ben, zijn camera beelden. Dat is met homey dashboard wel een dingetje.
Ik moet dit nog proberen, maar de workaround die daar staat is elke seconde (ofzo) een nieuw plaatje uploaden. Ook niet ideaal, maar ik verwacht dit ik toch geen live beelden nodig heb. Een snapshot als de deurbel gaat is wel voldoende :-)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• b03tz
geert1992 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:06:
[...]

Ja ik, en iedereen, ben afhankelijk van wat de Homey API kan aanbieden. Ik zal eens op onderzoek uitgaan.

• geert1992
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:12:
[...]

Ja ik, en iedereen, ben afhankelijk van wat de Homey API kan aanbieden. Ik zal eens op onderzoek uitgaan.
Heb het wel werkend, de app mag de hele accu leeg trekken, en nonstop streamen. Heb een a9+ aan de muur, in een 3d geprintehouder.

• Hulliee
  • Niet online
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:23:
Ik heb een webdashboard gebouwd voor mijn Homey Pro en wilde dat graag delen. ....
Mooi gemaakt!

Vraagje: Hoe sla ik een dashboard op? Bij een pagina herladen, is mijn werk weg. :?

Het lukt niet op het default main board, wel als ik een nieuwe aanmaak

[ Voor 11% gewijzigd door Hulliee op 06-03-2026 21:33 ]

• b03tz
Hulliee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:30:
[...]

Mooi gemaakt!

Vraagje: Hoe sla ik een dashboard op? Bij een pagina herladen, is mijn werk weg. :?

Het lukt niet op het default main board, wel als ik een nieuwe aanmaak
Thanks!

Maar huh? Een dashboard is automagisch opgeslagen, als je werk weggaat vraag ik me af of je rechten goed staan? Hoe bedoel je weg? Kun je uitleggen wat je stappen zijn, of bijv. een video'tje uploaden?

Ik help je graag!
edit:
even 13 vraagtekens weggewerkt, ik ben moe sorry

[ Voor 8% gewijzigd door b03tz op 06-03-2026 21:42 ]

• b03tz
geert1992 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:24:
[...]

Heb het wel werkend, de app mag de hele accu leeg trekken, en nonstop streamen. Heb een a9+ aan de muur, in een 3d geprintehouder.
Ok Homey API heeft geen livestream support. Ik ga echter kijken, aangezien ik in de docker toch een soort backend draait, of ik een simpele RTSP stream converter in kan bakken die ervoor zorgt dat je near realtime streams kunt bekijken in de browser en daaromheen een camera widget maken.

• Hulliee
  • Niet online
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:41:
[...]

Thanks!

Maar huh? Een dashboard is automagisch opgeslagen, als je werk weggaat vraag ik me af of je rechten goed staan? Hoe bedoel je weg? Kun je uitleggen wat je stappen zijn, of bijv. een video'tje uploaden?

Ik help je graag!
edit:
even 13 vraagtekens weggewerkt, ik ben moe sorry
Ik kan het niet meer reproduceren na het toevoegen van een 2e board.
Ik heb jouw docker compose gebruikt. Een paar devices toegevoegd aan het main dashboard. Bij het herladen van de pagina, waren deze devices verdwenen. Opnieuw wat devices toegevoegd aan main. Deze waren weer weg bij herladen.
Toen een tweede board aangemaakt en hierop devices toegevoegd. Deze bleven wel staan. Dit board weer weggehaald en op de main nieuwe devices toegevoegd. Deze bleven nu ook staan.
Initieel leek het dus fout te gaan bij mij.

• b03tz
Bedankt voor het terugkoppelen, ik ga toch even de code induiken om te kijken of 'k iets kan vinden wat hier mee te maken zou kunnen hebben!

Ps. als je bang bent iets te gaan doen wat iets stuk maakt kun je altijd in je instellingen (tandwiel bovenin) bij system een backup maken en later terugzetten.

[ Voor 36% gewijzigd door b03tz op 06-03-2026 22:57 ]

• Hulliee
  • Niet online
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 22:56:
Bedankt voor het terugkoppelen, ik ga toch even de code induiken om te kijken of 'k iets kan vinden wat hier mee te maken zou kunnen hebben!

Ps. als je bang bent iets te gaan doen wat iets stuk maakt kun je altijd in je instellingen (tandwiel bovenin) bij system een backup maken en later terugzetten.
Ik zag het. Ik ga dat zeker als ik wat groter gebouw heb. :)

• b03tz
geert1992 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:24:
[...]

Ok RTSP streams werken prima; ik heb nu 4 livestreams naast elkaar draaien. Dit gebeurt door een kleine sidecar die meegeladen wordt in docker (go2rtc). De nieuwe package uploadt nu en zou straks live moeten staan. Bij add widgets onder display staat nu een camera widget. Let me know if that works for ya ;)

Ps. check wel even de nieuwe docker instructions

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnULPOHn3SsdkN0bYDFXQy6Dg1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKJidfOjrZ0rWUGpzjdpkCRK.png?f=fotoalbum_large

• TKroon
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:48:

Zo’n Shelly heb ik toch geen goed gevoel bij om daar continu een hoog vermogen doorheen te jagen.
Je hebt ook de Shelly (PRO) EM apparaten die met CT-klemmen werken. Dan zet je er niet eens een apparaat tussen :) is iets minder nauwkeurig dan een Homewizard, maar heeft weer andere voordelen.

• Hulliee
  • Niet online
b03tz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:09:
[...]

Ok RTSP streams werken prima; ik heb nu 4 livestreams naast elkaar draaien. Dit gebeurt door een kleine sidecar die meegeladen wordt in docker (go2rtc). De nieuwe package uploadt nu en zou straks live moeten staan. Bij add widgets onder display staat nu een camera widget. Let me know if that works for ya ;)

Ps. check wel even de nieuwe docker instructions
...
Camera's streams werken nu ook bij mij! :) Voor unifi protect links welke de form rtsps://x.x.x.x:[port]/xY3xY3xY3?enableSrtp hebben: haal '?enableSrtp' eraf en dan werkt het. Dus ook voor rtsps secure links. Top!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 22:39

rik

Ik kreeg zojuist voor het eerst onderstaande melding… nu heb ik de app gisteren nog open gehad om te zoeken naar compatible devices (apps), dus het klopt ook nog eens niet.
Meer mensen die deze melding ineens krijgen?
Zo jaag je de mensen wel richting HA vrees ik 😟
Ik krijg er iig Flitsmeistergevoelens bij.

Edit: Solved, bleek om een cloud homey te gaan die ik kennelijk ook had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-52IAyK6kdc6MrgpzKyofOS46W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoE8gGUmbMQKQ5f42Fi4JFvy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door rik op 07-03-2026 21:25 ]

• b03tz
Hulliee schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:31:
[...]

Camera's streams werken nu ook bij mij! :) Voor unifi protect links welke de form rtsps://x.x.x.x:[port]/xY3xY3xY3?enableSrtp hebben: haal '?enableSrtp' eraf en dan werkt het. Dus ook voor rtsps secure links. Top!
Ze werken bij jou in mijn dashboard achtig ding?

• Hulliee
  • Niet online
b03tz schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:21:
[...]

Ze werken bij jou in mijn dashboard achtig ding?
Ja zeker, in jouw dashboard HomeControl >:)

• Hulliee
  • Niet online
rik schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:19:
Ik kreeg zojuist voor het eerst onderstaande melding… nu heb ik de app gisteren nog open gehad om te zoeken naar compatible devices (apps), dus het klopt ook nog eens niet.
Meer mensen die deze melding ineens krijgen?
Zo jaag je de mensen wel richting HA vrees ik 😟
Ik krijg er iig Flitsmeistergevoelens bij.

[Afbeelding]
Nope, nooit gehad! Welke Homey heb je?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 22:39

rik

De Early-2019 versie, die verder nog prima voldoet overigens.

Edit: het bleek over een Cloud Homey te gaan die ik ooit per ongeluk aangemaakt heb. Zojuist verwijderd 😁

[ Voor 47% gewijzigd door rik op 07-03-2026 21:24 ]

• b03tz
Hulliee schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:28:
[...]

Ja zeker, in jouw dashboard HomeControl >:)
Vet! Thanks voor het terugkoppelen _/-\o_

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb een aantal MYGGBETT deur-/raamsensoren van de IKEA aangesloten op mijn Pro 2023 maar de ervaring tot nu toe is erg teleurstellend.

De sensoren verliezen regelmatig hun verbinding met Homey maar pakken de verbinding niet automatisch weer op. De sensoren herstarten, batterijtje loshalen, lijkt eventjes te werken maar al snel is de verbinding weer weg. De fysieke afstand tussen mijn Homey en de sensoren is slechts ±3 meter.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 08-03-2026 07:56 ]

• Hulliee
  • Niet online
Caayn schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:41:

De sensoren verliezen regelmatig hun verbinding met Homey maar pakken de verbinding niet automatisch weer op. De sensoren herstarten, batterijtje loshalen, lijkt eventjes te werken maar al snel is de verbinding weer weg. De fysieke afstand tussen mijn Homey en de sensoren is slechts ±3 meter.
Klopt, heb ik ook last van. Het matter-netwerk van Homey lijkt nog niet stabiel te zijn, zo lees ik elders. Ik heb voor nu de meeste IKEA-matter spullen naar Apple HomePod overgezet. Dat draait super stabiel. Plus werkt het updaten van de firmware van de devices ook met het Apple matter-netwerk.

• Jfwiet
Caayn schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:41:
Ik heb een aantal MYGGBETT deur-/raamsensoren van de IKEA aangesloten op mijn Pro 2023 maar de ervaring tot nu toe is erg teleurstellend.

Mijn ervaring met Thread is dezelfde. Als jij metalen kozijnen hebt (of kunststof met een metalen kern) dan kan het zijn dat die het signaal nog verder omlaag drukken. Ook heb ik met mijn Homey Pro 2023 minder bereik qua Thread dan mijn Apple TV. (Ander voordeeltje van AppleTV als Thread border router is dat via daar ook keurig de updates binnen komen.)

Thread en Matter zijn naar mijn bescheiden mening wel echt de toekomst, maar ik heb dus bewust al mijn gu10 lampjes vervangen voor de Thread variant van Ikea om een dekkend netwerk te creëren in mijn huis.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dank :) Dat zou 't wel verklaren. Hopelijk is het iets wat softwarematige verbeterd kan worden en geen beperking van de hardware. Zeker nu er steeds met Matter over Thread apparaten worden uit gebracht.

Mijn Zigbee en Matter over WiFi* apparaten werken wel allemaal goed met Homey.

Ik zit niet in het Apple ecosysteem waardoor ik niet zo snel een homepod of appletv aan zou schaffen. Plus Homey hoort dit gewoon te kunnen zoals het product wordt gepositioneerd en verkocht.

*Mijn Shelly spullen gebruiken helaas Matter over WiFi ipv Thread. Alhoewel dat incombinatie met een Homey dus niet zo erg is :P

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 08-03-2026 10:29 ]

• Jfwiet
Ja op dit moment is Matter via Wifi toch een stuk gebruiksvriendelijker. Wat ik ook een nadeel vind van Thread is dat ik totaal geen idee heb hoe het mesh loopt, ik kan ook geen mesh updaten. Dat zou allemaal automagisch moeten gaan, maar heb toch nog steeds het gevoel dat bepaalde dingen heel lang op zich laten wachten.

De Ikea Alpstuga is daar een mooi voorbeeld van. Bij directe verbinding met de Apple TV doet hij keurig de tijd updaten, via het netwerk is het maar de vraag of het lukt. Mijn kids hebben deze als klok op de kamer en ben ondertussen heel handig in het instellen van de tijd |:(

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 16:12
meer mensen vandaag last van een rode homey ring? mijne heeft al 2 keer een reboot gehad zonder dat het weer allemaal werkt... andere apparaten hebben prima internet....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:07
@miel Ik heb er geen last van met de 2019 pro via wifi.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• Anoniemand
miel schreef op maandag 9 maart 2026 @ 18:01:
meer mensen vandaag last van een rode homey ring? mijne heeft al 2 keer een reboot gehad zonder dat het weer allemaal werkt... andere apparaten hebben prima internet....
Rood lijkt niet direct gebonden aan wel of geen internet hebben, meer aan homey gecrashed, firmware opnieuw instellen:
https://support.homey.app...ng-of-Homey-Pro-2016-2019
https://support.homey.app...the-LED-Ring-of-Homey-Pro

• miel
Anoniemand schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:14:
[...]

Rood lijkt niet direct gebonden aan wel of geen internet hebben, meer aan homey gecrashed, firmware opnieuw instellen:
https://support.homey.app...ng-of-Homey-Pro-2016-2019
https://support.homey.app...the-LED-Ring-of-Homey-Pro
Ow feest…. 3 maanden oude 2026 versie….

• b03tz
Ik zou je adapter dubbel checken. Als het regelmatig voorkomt (maw het is “meetbaar”) probeer een zwaardere stabiele adapter. Als dit werkt kun je ze mailen voor een vervanging, of gewoon een veel betere adapter koppelen.

Bron: zelfde gezeik gehad met mijn ‘26 pro

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

b03tz schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:52:
Ik zou je adapter dubbel checken. Als het regelmatig voorkomt (maw het is “meetbaar”) probeer een zwaardere stabiele adapter. Als dit werkt kun je ze mailen voor een vervanging, of gewoon een veel betere adapter koppelen.

Heb jij met je '26 pro ook veel offline meldingen met de originele adapter gehad? Ik kreeg minstens 5x per dag zo'n melding, Homey onbereikbaar en een half uur later was hij weer online. Ook bekend probleem bij oudere modellen. Na vervangingen van adapter is dit probleem zo goed als verholpen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• b03tz
Zeker, heb nu een ethernet adapter gekocht. Moet nog ff aansluiten, hopelijk wordt het nog beter…

• miel
b03tz schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:52:

Goede tip! Heb al een case aangemaakf..

• tcviper
  • Laatst online: 12-03 16:21
Amiet01 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:06:
Vraagje over Homey Pro 2019; ik heb sinds kort een iPad Pro aan de muur voor een dashboard. Heb ook de begeleide toegang geactiveerd, dus als het scherm wakker wordt gemaakt, zie je meteen het dashboard.

Nu vind ik alleen dan er enkele seconden overheen gaan voordat je alles ziet en kunt bedienen. Ik heb het idee dat het komt omdat het alles aan het laden is via de cloud en niet direct lokaal. Is er een manier om de HP2019 ook lokaal te benaderen via de iPad, zodat er minder lag is?
Hoe doet iedereen dat hier met een iPad (2022) dat het scherm dimmed/wakker word zodra iemand langs loopt? 😀 Ben benieuwd. Ideaal zou zijn als die wakker word zodra er iemand langs loopt (camera)?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 14:58
tcviper schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:18:
[...]

Hoe doet iedereen dat hier met een iPad (2022) dat het scherm dimmed/wakker word zodra iemand langs loopt? 😀 Ben benieuwd. Ideaal zou zijn als die wakker word zodra er iemand langs loopt (camera)?
Zelf geen ervaring mee, maar een motion sensor i.c.m. guided access mode: https://community.homey.a...-motion-is-detected/45320

• Stefke
almightyarjen schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:59:
[...]

Heb jij met je '26 pro ook veel offline meldingen met de originele adapter gehad? Ik kreeg minstens 5x per dag zo'n melding, Homey onbereikbaar en een half uur later was hij weer online. Ook bekend probleem bij oudere modellen. Na vervangingen van adapter is dit probleem zo goed als verholpen.
ik heb dit ook met mijn 2023 pro (gekocht in nov), bij tijd en wijle meerdere meldingen in de app dat hij niet/wel bereikbaar is. Dan weer een week niet, dan ineens weer wel. Vermoedelijk dan ook de adapter?

edit: dat dat nog steeds een issue is ...

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 11-03-2026 10:34 ]

• eddyh6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-03 19:01
tcviper schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik de app Kiosker, deze kan het scherm dimmen en oplichten als de camera een persoon detecteert. Werkt erg goed, maar is niet gratis helaas.
Edit: ik bedenk me wel dat het alleen werkt met een dashboard die via een browser bereikbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door eddyh6 op 11-03-2026 13:20 ]

• tcviper
  • Laatst online: 12-03 16:21
eddyh6 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Ik gebruik de app Kiosker, deze kan het scherm dimmen en oplichten als de camera een persoon detecteert. Werkt erg goed, maar is niet gratis helaas.
Edit: ik bedenk me wel dat het alleen werkt met een dashboard die via een browser bereikbaar is.
Goed om te weten ja,... was met een homey developer in gesprek die is aant kijken om iets te maken dat het wel gaat kunnen 😀 Dus....

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

Stefke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:34:
[...]

ik heb dit ook met mijn 2023 pro (gekocht in nov), bij tijd en wijle meerdere meldingen in de app dat hij niet/wel bereikbaar is. Dan weer een week niet, dan ineens weer wel. Vermoedelijk dan ook de adapter?

edit: dat dat nog steeds een issue is ...
Ja, je kan proberen de adapter te wisselen. Bizar idd dat dit bij het 2026 nog steeds een probleem is!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• blueman85
tcviper schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Goed om te weten ja,... was met een homey developer in gesprek die is aant kijken om iets te maken dat het wel gaat kunnen 😀 Dus....
Houd ons maar op de hoogte, ben heel benieuwd! Ik gebruik nu zelf Fully Kiosk Browser, echter de combinatie met mijn Samsung Tablet en dan de motion detection in de Fully Kiosk Browser werkt niet vlekkeloos. Random gaat mijn tablet aan terwijl er geen beweging is. Dus hoopt dat er een andere manier is om dit op te lossen _/-\o_

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Jpiek
Zoek en probeer YAKK app eens (voor Android)...

• blueman85
Jpiek schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:31:
Zoek en probeer YAKK app eens (voor Android)...
Bedankt voor de suggestie. Die heb ik al eens geprobeerd maar die liep niet helemaal lekker met Fully kiosk browser.... Maar misschien lag dat wel aan de instellingen. Heb jij daar ervaring mee?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-03 13:54
fmb schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:11:

Gister eens bekeken. Daar gaat nog wel wat tijd inzitten als niet IT'er zijnde. Ik moest JSON al googlen, en heb nog geen idee wat ik er mee moet om een grafiekje te knutselen.

De documentatie maar eens goed doorlezen binnenkort https://satoer.com/dashbo...mey%3A+The+Complete+Guide

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Jpiek
blueman85 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor de suggestie. Die heb ik al eens geprobeerd maar die liep niet helemaal lekker met Fully kiosk browser.... Maar misschien lag dat wel aan de instellingen. Heb jij daar ervaring mee?
Nee, ik gebruik Fully kiosk dan weer niet...
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste