Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33
@DON PAPA zeker duidelijk, gelukt met een simpele flow om iets met spraak te starten.

Nu even kijken of het me andersom ook lukt, een flow eindigen met gesproken boodschap.
Werkt dat op dezelfde manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:23
ybos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Maar ik heb beide apparaten verwijderd en probeer ze weer toe te voegen, dan zou dit toch geen issue mogen zijn :?
Dan krijgen ze een nieuw ID moet je je tags in je flows aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:42:
Nu even kijken of het me andersom ook lukt, een flow eindigen met gesproken boodschap.
Werkt dat op dezelfde manier?
Een flow stopt toch automatisch als je flow alles heeft gedaan? Kun je een voorbeeld geven waarom je een flow wilt stoppen?

En een flow stoppen kan je bijvoorbeeld doen door een extra flow te maken met

Als = virtuele knop is in gedrukt
Dan = stop ....... flow

En die flow start je dan zoals eerdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Een flow stopt toch automatisch als je flow alles heeft gedaan? Kun je een voorbeeld geven waarom je een flow wilt stoppen?

En een flow stoppen kan je bijvoorbeeld doen door een extra flow te maken met

Als = virtuele knop is in gedrukt
Dan = stop ....... flow

En die flow start je dan zoals eerdere uitleg.
Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:
[...]

Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten.
De flow start dus in de homey en moet worden doorgezet naar de actie die door de Google Home wordt uitgesproken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:
[...]
Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten
Maar dat kan toch ook zonder een Homey flow te starten, dan maak je gewoon een routine aan in Google Home die elke woensdag om 21:uur zegt "de vuilnis aan de wegzetten" zoals hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK5OqQdykj5SQUGDucfBH_R0h9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc2jDvK9HijvNBfZgXuvNeCg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 07-05-2025 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11

rik

nasdude schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:40:
[...]

Rik maakt zich niet zo druk over ongekeurde spullen van Ali die in het stopcontact moeten, CE is voor hem niet belangrijk. Laten wij die keuze accepteren en ons niet druk maken over de veiligheid van hem, zijn gezin en/of buren etc.
Lekker offtopic allemaal hoor. Natuurlijk is CE belangrijk, en gezien de kwaliteitswisselingen van Chinaspul beoordeel je de elektrische verbindingen binnenin ook even zelf (gegeven dat je daar verstand van hebt.)
En een EV charger monteer op een eigen groep, en in het geval van een Schuko moet je idd niet meer dan 10A continu willen (en zeker niet meer dan 16A).

Maar goed, mijn vraag ging over Tuya en Homey, en dat is -nog meer dan vroeger- dus een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:06:
[...]

Maar dat zegt de flow dan toch maar één keer en daarna de week later weer, die flow hoef je dan toch niet te stoppen?
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik wil niet dat de flow eindigd, maar wil dat de ‘DAN’ een gesproken tekst is door de Google Home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik wil niet dat de flow eindigd, maar wil dat de ‘DAN’ een gesproken tekst is door de Google Home.
Dat kan je bijvoorbeeld doen met:
https://homey.app/nl-nl/a...ts/Cast-a-text-to-Google/

Maar kijk ook nog even naar mijn vorige bericht

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 07-05-2025 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:40:
Dat kan je bijvoorbeeld doen met:
https://homey.app/nl-nl/a...ts/Cast-a-text-to-Google/

Maar kijk ook nog even naar mijn vorige bericht
Ik wil graag zoveel als mogelijk via de homey werken en dus niet als routine in de Google Home.
Ik heb de flow werkende gekregen op de manier die je hierboven beschrijft, dus top!

Ben nu bezig met zo’n flow, en dan om een gesproken welkomst boodschap bij binnenkomst van vrouw of dochter te laten horen via de Google Home. Daarvoor heb ik de app Fritzbox Bridge gebruikt (mijn router is een Fritzbox 7590). Idee is dat als hun iPhone op het Wi-Fi-netwerk komt, er dan een welkom wordt uitgesproken met hun naam. Hun iPhone heb ik middels naam of IP-adres toegevoegd in de “en”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFIZ0nBNOJkQA18rbgWzgsWalbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqjwFXCUgl6udV794DztHGyb.jpg?f=fotoalbum_large

Stomme is alleen dat dit wel werkt,maar niet op de tijd dat ik thuis kom. Ik kan al 10 minuten thuis zijn, of een uur, dan zegt ie het ineens. Ik wil dat dit alleen gebeurd als ik binnen kom.
Dus hoe verander ik deze flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:44
Goofyduck384 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:11:
[...]

Ik wil graag zoveel als mogelijk via de homey werken en dus niet als routine in de Google Home.
Ik heb de flow werkende gekregen op de manier die je hierboven beschrijft, dus top!

Ben nu bezig met zo’n flow, en dan om een gesproken welkomst boodschap bij binnenkomst van vrouw of dochter te laten horen via de Google Home. Daarvoor heb ik de app Fritzbox Bridge gebruikt (mijn router is een Fritzbox 7590). Idee is dat als hun iPhone op het Wi-Fi-netwerk komt, er dan een welkom wordt uitgesproken met hun naam. Hun iPhone heb ik middels naam of IP-adres toegevoegd in de “en”.

[Afbeelding]

Stomme is alleen dat dit wel werkt,maar niet op de tijd dat ik thuis kom. Ik kan al 10 minuten thuis zijn, of een uur, dan zegt ie het ineens. Ik wil dat dit alleen gebeurd als ik binnen kom.
Je weet zeker dat je meteen wifi verbinding hebt?
En als je de of kaart nu even weg laat.
En dan de wifi op de telefoon uitzetten, paar minuten wachten en weer de wifi inschakelen.
Dan zou hij dus meteen moeten omroepen.
Dan zou hij dus meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
mike123 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:36:
Je weet zeker dat je meteen wifi verbinding hebt?
En als je de of kaart nu even weg laat.
En dan de wifi op de telefoon uitzetten, paar minuten wachten en weer de wifi inschakelen.
Dan zou hij dus meteen moeten omroepen.
Dan zou hij dus meteen
Dat had ik inderdaad ook al bedacht. Maar dan gebeurde er dus niks. Daarom dacht ik dus dat de flow nog niet werkte. Ik wilde er later weer verder mee gaan en had hem dus “aan” laten. Tot ik 10 minuten nadat ik binnen was de melding kreeg. En net ook weer terwijl ik dus al ruim een uur binnen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:11:
Ja via een telefoon (WiFi) is dat altijd lastig, zelf gebruik ik de Net_Scan app daarvoor, daarin kun je bijvoorbeeld instellen om de hoeveel tijd de app moet controleren of de telefoon online of offline is. Maar ook die werkt niet altijd vlekkeloos. Want zet je de tijd te strak dan heeft dat ook weer een nadelen, want als de telefoon dan ook maar even zijn verbinding verliest, dan denkt de Homey meteen dat je weg bent gegaan.

Zelf zit ik er over te denken om binnenkort een smartslot te gaan nemen die precies weet wie er weg gaat en thuis komt. Maar daar moet ik mij ook nog verder op inlezen welk slot daar het beste voor is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Ik zie niet in hoe WiFi detectie een accuraat beeld moet geven of iemand thuis is of niet en hem dan ook nog exact op dat moment een welkomsbericht geeft.

Als ik in mijn straat aan kom op zo'n 30~50 meter voor mijn deur pak ik al WiFi via de antenne die op zolder hangt, dat is als mijn gsm daar zin in heeft, hangt mijn telefoon in standby op 5g dan gaat hij echt niet iedere 5 minuten contact zoeken of er een antenne in de buurt hangt waarmee hij kan verbinden.

Als je het echt op die manier wil doen is bluetooth een betere kanshebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DON PAPA schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Zelf zit ik er over te denken om binnenkort een smartslot te gaan nemen die precies weet wie er weg gaat en thuis komt. Maar daar moet ik mij ook nog verder op inlezen welk slot daar het beste voor is...
Met een smart slot heb je ook problemen. Als je b.v naar bed gaat hij ook op slot, te minste bij mij wel, hoe weet hij dan of je weg gaat of gaat slapen? Laat je de deur niet op slot gaan terwijl jij naar bed gaat maar persoon X is nog niet thuis etc?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
nasdude schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:35:
Ik zie niet in hoe WiFi detectie een accuraat beeld moet geven of iemand thuis is of niet en hem dan ook nog exact op dat moment een welkomsbericht geeft.
…..
Als je het echt op die manier wil doen is bluetooth een betere kanshebber
Ja dat dacht ik ook al, maar moest ergens beginnen.
Heb je een beter idee dan om dit te realiseren? Ik kan me eens verdiepen het Bluetooth verhaal. Maar nog iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Slim, ik heb nu Netscan voor devices én Smart Presence voor aanwezig eigenlijk alleen om Homey's Aanwezigheid on/off te zetten.

Kan natuurlijk ook met Netscan, scheelt weer een app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:02
Goofyduck384 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:06:
[...]

Ja dat dacht ik ook al, maar moest ergens beginnen.
Heb je een beter idee dan om dit te realiseren? Ik kan me eens verdiepen het Bluetooth verhaal. Maar nog iets anders?
Wij hebben hier zelf met iPhones te maken en werken met de Woning app om aanwezigheid door te geven. Op Homey staat voor iedereen in het huishouden een virtuele apparaat die via Homekitty in de Woning app komt. Via de opdrachten app staat een automatisering op de iPhone die de schakelaar aanzet op het moment dat je thuiskomt en weer uitzet als je weggaat. In Homey is vervolgens dat "apparaat" gekoppeld aan de aanwezigheid van de gebruikers. Werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 21:33
Jpiek schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:45:
[...]

Dan krijgen ze een nieuw ID moet je je tags in je flows aanpassen..
Moet wel het apparaat gevonden worden :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@ybos probeer je ze gewoon weer toe te voegen of heb je ze ook gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 12:57
Ik ben benieuwd of er een manier is om dynamische energie prijzen zichtbaar te krijgen in een Homey dashboard. Ik stap namelijk binnenkort over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 21:33
Jpiek schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:02:
@ybos probeer je ze gewoon weer toe te voegen of heb je ze ook gereset?
App verwijderd (zowel homewizard als die van de anna thermostaat), beide apps weer toegevoegd, dan nieuw apparaat, maar lukt niet om toe te voegen.
Zit al tijden te overwegen om een '23 te kopen, misschien is dit het laatste zetje O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik bedoel de devices gereset, dat die niet denken dat ze nog/al gekoppeld zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:15
Remcoudb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:52:
Ik ben benieuwd of er een manier is om dynamische energie prijzen zichtbaar te krijgen in een Homey dashboard. Ik stap namelijk binnenkort over.
Ja, dat kan https://community.homey.a...zien-in-dashboards/136187

Ik denk via power by he hour

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYSA3nnYtdAR6XOaqEVQqlWYUps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcMBmXbbLWSu8NhInBNTFXW4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 07:00
{Stéèf} schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Ik heb een andere slimme meter, maar controleer eens of je P1 poort wel geactiveerd is. Ik had dezelfde foutmelding omdat mijn P1 poort niet geactiveerd was.
Ik heb helaas dezelfde foutmelding. Dongle al een keer omgewisseld. De P! poort staat zeker aan. De P1 dongle van Homewizard werkt wel.

Ben nog druk bezig met support om een oplossing te vinden. Dat loopt soms in een loopje (steeds weer een vraag om een diagnostisch rapport te maken, terwijl ik daar een error op krijg), maar blijf hoop houden dat we er uiteindelijk uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Nu online
jed_nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb helaas dezelfde foutmelding. Dongle al een keer omgewisseld. De P! poort staat zeker aan. De P1 dongle van Homewizard werkt wel.

Ben nog druk bezig met support om een oplossing te vinden. Dat loopt soms in een loopje (steeds weer een vraag om een diagnostisch rapport te maken, terwijl ik daar een error op krijg), maar blijf hoop houden dat we er uiteindelijk uitkomen.
Wat is het voordeel van de Homey-dongle t.o.v. de Homewizard-dongle? Ik gebruik binnen Homey de Homewizard-dongle en dat werkt goed. Lijkt mij overbodig om twee keer hetzelfde hebben binnen Homey, of doen ze iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35
jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Wat is het voordeel van de Homey-dongle t.o.v. de Homewizard-dongle? Ik gebruik binnen Homey de Homewizard-dongle en dat werkt goed. Lijkt mij overbodig om twee keer hetzelfde hebben binnen Homey, of doen ze iets anders?
lekker die van homewizzard houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Nu online
SpikeHome schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:51:
[...]

lekker die van homewizzard houden
Was ik wel van plan, maar was een vraag specifiek aan @jed_nl. Hij/zij geeft aan dat de dongle van Homewizard wel werkt en die van Homey niet.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar de toegevoegde waarde van een tweede dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 23:07

Ethirty

Who...me?

Sinds ik de aankondiging van de Mini zag overweeg ik de aanschaf van een Homey. Ik heb Home Assistant een paar keer geprobeerd maar ik heb gewoon niet de tijd en het geduld om dingen aan de praat te krijgen.

Nu zijn er een paar dingen die me nog doen twijfelen. Primair heb ik interesse in de KNX integratie maar die schijnt nogal beperkt te zijn en weinig ontwikkeling te kennen.

Verder wil ik met Tibber een aantal apparaten in huis slim gaan sturen (PV, warmtepomp etc), dus stabiliteit is bijna nog belangrijker dan gebruiksgemak.

Maar ik lees en hoor nog wel eens wat over de snelheid en stabiliteit, zeker naar mate je meer integraties gaat draaien. Dit zijn wel allemaal wat oudere ervaringen dus wellicht is het inmiddels verbeterd? Een beetje door de store heen bladerend ga ik al makkelijk richting de 20 stuks.

Verder vind ik het community aspect vrij beperkt. Er zijn veel minder bronnen die je op weg helpen of je helpen inspiratie op te doen voor mooie toepassingen. Het feit dat deze topic reeks door de leverancier ipv de community is gestart spreekt eigenlijk al boekdelen.

Hoe zijn jullie ervaringen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Het draadje hier is heel leuk hoor, en ik wil de community hier absoluut niet afvallen. maar vwb Apps toepassingen en Flows moet je je zeker (ook) aanmelden op het Homey forum. Daar zitten de Community-App ontwikkelaars ook.

En die support is door de bank genomen gewoon prima, als iets niet werkt of je wilt een functie toegevoegd hebben zijn de meesten heel welwillend om je daar mee te helpen. Zowel de ontwikkelaars als de medegebruikers van de diverse Apps.

https://community.homey.app/

Ik zit op een 2de hands Homey Pro 2019 overigens al met zo'n 28-30 actieve Apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Op de Homey community website kan je heel veel info vinden en als je je een beetje inleest in de door jouw benodigde app's is het allemaal niet zo heel ingewikkeld of spannend.
Ik heb mijn Homey al een tijdje en snap ook niet alles van wat ik lees maar als ik het niet nodig heb verdiep ik mij er ook niet echt in.
Ik heb een Homey Pro 2023 en een Homey Pro 2019, 1GB, en op de Homey van 2019 draaien op dit moment 43 app's.
Dat moet voor de 2023 versie totaal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 07:00
jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Ik heb begrepen dat de HW dongle beperkt is in het aantal connecties, en omdat ik binnenkort twee plug-in batterijen hoop te hebben leek een tweede dongle wel handig.

En ik had verwacht dat een een eigen dongle altijd beter communiceert dan een dongle van een derde. Geen andere redenen.

Maar dongle gaat retour. Ik heb het ook nog geprobeerd met een actieve splitter, na een update (via usb) en opnieuw koppelen met Homey nog steeds hetzelfde resultaat. Kan niet communiceren met de meter.

Helaas reageert Athom support ook niet meer sinds vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35
jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Was ik wel van plan, maar was een vraag specifiek aan @jed_nl. Hij/zij geeft aan dat de dongle van Homewizard wel werkt en die van Homey niet.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar de toegevoegde waarde van een tweede dongle.
Ik heb ook de splitter van homewizzard, daarmee kan je de p1 van homewizzard en Homey tegelijk gebruiken.
Ik heb er dan een usb
2p1 aanzitten waar mijn home assistent op draait
Ja ik heb Homey en home assistent draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

Remcoudb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:52:
In dit forum vanaf ongeveer deze post kun je lezen hoe je dit met Power by the Hour kunt doen:
https://community.homey.a...and-year/20535/2379?u=fmb

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 11-05-2025 09:00 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb een flow waarmee ik een pushnotificatie krijg als m’n planten water nodig hebben.
Echter kan ik deze notificatie om de 7 minuten krijgen (bijv als ik op m’n werk ben).

Welke kaart zet ik erbij zodat hij na één notificatie ook weer stopt (en niet pas als ik water toegevoegd heb).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Goofyduck384 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:53:
Ik heb een flow waarmee ik een pushnotificatie krijg als m’n planten water nodig hebben.
Echter kan ik deze notificatie om de 7 minuten krijgen (bijv als ik op m’n werk ben).

Welke kaart zet ik erbij zodat hij na één notificatie ook weer stopt (en niet pas als ik water toegevoegd heb).
Je zou er een kaartje bij kunnen zetten met ja/nee

ALS vocht veranderd
EN lager dan X
EN ja/nee = nee
DAN pushmelding
DAN zet ja/nee op ja

ALS vocht veranderd
EN vocht hoger dan x
DAN zet ja/nee op nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 23:26
Iemand bekend wanner de Mini beschikbaar zou zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Zijn er tweakers die ook gezeik hebben met de laatste Samsung (S24) update? Ik krijg nu steeds de melding "Homey is temporarily running in the background" maar als ik de app open kan ik alles aanklikken maar geen enkele flow bedienen of wijzigen

De Homey app had en heeft geen batterij beperkingen.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 12-05-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:27
D-e-n schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:34:
Zijn er tweakers die ook gezeik hebben met de laatste Samsung (S24) update? Ik krijg nu steeds de melding "Homey is temporarily running in the background" maar als ik de app open kan ik alles aanklikken maar geen enkele flow bedienen of wijzigen

De Homey app had en heeft geen batterij beperkingen.
Ja maar op de S22+ na laatste majeure update. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en draait nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Hier op de S24+ geen problemen.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Voor de diehards wellicht een simpele vraag, maar ik ben nog redelijk aan het stoeien met de logica kaarten.

Als ik onderstaande flow start, doet deze dan:
1 de huidige positie opslaan als #positie?
2 het rolgordijn naar 0 % zetten,
3 na 10 minuten het rolgordijn weer naar de oorspronkelijke positie zetten omdat #positie het startpunt was?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XzrGBNMaeWCXZmQ1vOW7my6-RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EghshpHXhy8HHef3diijmUfN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Klopt niet

[ Voor 91% gewijzigd door Jpiek op 14-05-2025 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 10:07

Dav0s

Hr?

robkrekel schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:44:
Voor de diehards wellicht een simpele vraag, maar ik ben nog redelijk aan het stoeien met de logica kaarten.

Als ik onderstaande flow start, doet deze dan:
1 de huidige positie opslaan als #positie?
2 het rolgordijn naar 0 % zetten,
3 na 10 minuten het rolgordijn weer naar de oorspronkelijke positie zetten omdat #positie het startpunt was?

[Afbeelding]
Volgens mij wil je niet iets berekenen, maar wil je een variabele aanmaken die een nummer krijgt vanuit je rolgordijn. Correct?

Weet even niet hoe die card in het Nederlands heet, maar in het engels is dat "Set <number variable> as <number>". Waarbij <number variable> de naam is van de variabele die je zelf aanmaakt, bijvoorbeeld POSITIE_ROLGORDIJN. En je bij <number> de positie-card van je rolgordijn selecteert.

Hij slaat dan dat nummer op als POSITIE_ROLGORDIJN en daarna kan je later de positie van het rolgordijn terugzetten naar dat nummer/die variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Dit is wat je wilt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI9nLHS2uJC10Ai6uwjyaPW5n-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMlmvhbZzO9A1ZitpDMjNcca.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ja, ik de denk dat ik hem heb, tnx!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9g28b2KHwWwcGGCip-GrkfiBNZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOSuxrhXfL9USWY4kuGYq8wy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Nope je variable heb je 'Positie rolgordijn achter links' genoemd, dus die moet je gebruiken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbAEoCam6JOvZ5A9dsjHN0q3ie0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mXTjmajToUVb4WzloCgCsDsY.jpg?f=user_large

#Positie is de positie van het raam/luik/gordijn op dit moment...

[ Voor 16% gewijzigd door Jpiek op 14-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms72SWe_8AxBitHvF99S1tcATuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTrPkXYqNZfTUQttWkJUzEU0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Yep, en nu een half uur wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:41
Ik ben benieuwd of dat goed werkt.

Ik wil iets vergelijkbaars met mijn rolluiken.
iets andere situatie: om 4 uur moeten de rolluiken half dicht gaan, behalve als ze al verder dicht zijn, dus mijn flow moet de huidige positie opvragen, kijken of de huidige positie kleiner is en in dat geval niets doen.
Maar dat werkt niet. De controllers voor de rolluiken geven de stand niet altijd goed door.
Ik heb het opgelost door een homey-script te maken dat de huidige positie actief aan de apparaten uitvraagt, dan vergelijkt en eventueel aanstuurt, dat werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Als het apparaat de positie niet (atlijd) goed doorgeeft is dat lastig. als je wel op positie kunt sturen zou je die in een variabele op kunnen slaan :

Zet de positie naar 10% - Zet #huidigePositie op 10

Al kun je de positie niet uitlezen, kun je altijd nog de laatst bekende positie in #HuidigePositie gebruiken.
Mits je alleen Homey gebruikt en niet ook nog een AB want dan lopt het out-of-sync...

M'n Somfy IO doet die positiebepaling best goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Jpiek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:41:

Mits je alleen Homey gebruikt en niet ook nog een AB want dan lopt het out-of-sync...
Precies, dus als een van de kids eerder naar de slaapkamer gaat en op de knoppen drukt, gaat het even later weer open. Nee, met het script werkt dat nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Mmm, dat lijkt inderdaad ook bij mij te gebeuren. Een andere flow had het rolgordijn dicht gedaan, positie 0, en als ik vervolgens bovenstaande flow laat lopen staat de positie nog op de postitie van voor de andere flow startte. Zal even kijken of dat op te lossen is door achter de andere flow de positie variabele te laten veranderen.

Edit: Het bleek toch anders te zitten doordat ik een veiligheidsmarge had ingebouwd in de andere flow

[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 15-05-2025 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14
De homey energy dongle gehaald en de nieuwe energy tab ziet er goed uit. Mijn SMA omvormer data staat erin. Maar hoe krijg je bv een plugin thuisbatterij erin die geen homey app heeft? Kan je bv een socket meter of shelly ct klem die de stroom naar/van batterij meet als data gebruiken voor thuisbatterij in de energy tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 12:21

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vraagje over (advanced) Flows.

Ik heb 4 rookmelders en ik zou een flow willen maken dat wanneer: Melder1 - of - Melder2 - of - Melder3 - of - Melder4 rook detecteert er "iets" gebeurd.
Helaas zie ik nergens de mogelijkheid een "of" te gebruiken.

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@i2Paq
Alle vier de Als geven en dan een any gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door NaN op 15-05-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:51:
Vraagje over (advanced) Flows.

Ik heb 4 rookmelders en ik zou een flow willen maken dat wanneer: Melder1 - of - Melder2 - of - Melder3 - of - Melder4 rook detecteert er "iets" gebeurd.
Helaas zie ik nergens de mogelijkheid een "of" te gebruiken.

Of mis ik iets?
Ik heb (joh) een vrij uitgebreide Flow voor mijn brandmelders....
Wat voor melders heb je en wat wil je precies doen dan ?

Homey heeft "Een rookmelder ging aan" als trigger en deze geeft de naam van de rookmelder en de zone mee als tag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Heb je hem wel toe kunnen voegen in Homey ? Ik zie hem niet 123 tussen de ondersteunde devices staan.

In dat geval moet "Een rookmelder ging aan" iig werken, vandaaruit kun je dan een flow bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Iemand gedegen kennis van excelformules ? Ik kom er niet uit en heb zelfs al ruzie met ChatGPT hierover want die komt met dezelfde foute oplossing als ik |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OemqSSi81IXMeDqKQ2szZ1E8CdU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/id0XJb9K1ve9JKRiRGagFrla.jpg?f=user_large

Dit staatje komt uit Homey en geeft de netto teruglevering aan, namelijk 1 dag slecht 1 kWh, 1 dag 2 kWh etc. Aantal dagen gemeten is nu 51...

nu wil ik in de kolom 'Opslag Cumulatief' en formule zetten die het cumulatief aantal kWh berekend. de formule lijkt te weken tot ergens 4-5 kWh maar loopt darana achter. op de onderste rij zou je verwachten dat 1 dag 15 kWh betekend dat cumulatief stijgt met 15 kWh...
Nee dus.

1 =L4*M3
2 =K5*H5 + (J4*H4)
3 =K6*H6 + (J4*H4 + J5*H5)
4 =K7*H7 + (J4*H4 + J5*H5 + J6*H6)

etc

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@Jpiek, jazeker.

Maar de Flow geeft enkel dat hij aangaat en dan heb ik: When -> And -> Then, dat is met Advanced niet veel anders.
Ik heb geen When -> Or -> etc.

Wel: When Melder-1 reports smoke -> And -> Then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfyTONRRym14lWSKd1k3wIPP91Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LUlEhHacK7WYjaQlwTlS06PG.jpg?f=user_large

Kies "Een <alarm type> ging aan"

en dan :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfUR4HxkgsVcxTLrMJxaWDoIOxc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xXHecyBhPSM679th1gYO1wLv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@Jpiek Yehaa! _/-\o_

Ik keek niet bij Home maar steeds bij Device. Nu kan ik prima Flows aanmaken, ook van andere devices waar ik nu meerdere Flows voor heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 17:19
Mijn tado app werkt niet meer (pas een update gehad)
Als ik bv de temperatuur aanpas gebeurd dit niet en krijg ik heel even de melding 403 forbidden, ook als ik hem opnieuw wil toevoegen.
Zijn er nog gebruikers die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Klopt het dat je in de tijdlijn alleen je eigen aanwezigheid ziet (wanneer ik weg ben gegaan en wanneer ik thuis ben gekomen)?

Ik zie namelijk alleen dat van mezelf, terwijl er nog twee gebruikers / bewoners zijn aangemeld, die ook de homey kunnen bedienen.

Volgens mij heb ik de locatie rechten hiervan ook op ‘altijd’ gezet, maar ik zie dus niet wanneer zij thuis komen of weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Goofyduck384 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:14:
Klopt het dat je in de tijdlijn alleen je eigen aanwezigheid ziet (wanneer ik weg ben gegaan en wanneer ik thuis ben gekomen)?

Ik zie namelijk alleen dat van mezelf, terwijl er nog twee gebruikers / bewoners zijn aangemeld, die ook de homey kunnen bedienen.

Volgens mij heb ik de locatie rechten hiervan ook op ‘altijd’ gezet, maar ik zie dus niet wanneer zij thuis komen of weggaan.
Is het niet zo dat iedereen die je aanmeld voor Homey deze kan bedienen? Alleen komen die mogelijk niet in jouw tijdlijn te staan.
Je zal dan een kaartje moeten maken dat het in de tijdlijn word gezet. Dan staat het er wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:16
NaN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:59:
@i2Paq
Alle vier de Als geven en dan een any gebruiken.
Het nut van de Any card ontgaat mij altijd, gewoon 4 lijnen uit elke Als card trekken en zodra een van deze acties geldig is wordt de Then card uitgevoerd. Ik gebruik het hooguit om het visueel wat overzichtelijker te maken.

Beide flows doen hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjlrFSg2S3GGqIBK2PCMGHhDZ7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jL2fEVDzuNAliL1FEKAtyzU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
eovermeer schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Het nut van de Any card ontgaat mij altijd

[...]
Ik heb een flow met veel in en outputs (knoppen voor bedienen van luiken en lampen bij naar bed gaan, vertrekken enz.). Zonder die any wordt dat echt een spinnenweb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
@eovermeer klopt, functioneel voeg een ANY niets toe, samen/naast een ALL card maakt het een flow wel leesbaarder en begrijpelijker...

En idd. ook ik (mis)(ge)bruik hem vaak om een spaghetti aan lijnen te voorkomen. Alles aan een ANY dan 1 lijn naar een andere ANY en weer verder...
Vooral als je minder in de breedte wilt werken en linksonder verder wilt erg prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Jpiek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:00:
Iemand gedegen kennis van excelformules ? Ik kom er niet uit en heb zelfs al ruzie met ChatGPT hierover want die komt met dezelfde foute oplossing als ik |:(

[Afbeelding]

Dit staatje komt uit Homey en geeft de netto teruglevering aan, namelijk 1 dag slecht 1 kWh, 1 dag 2 kWh etc. Aantal dagen gemeten is nu 51...

nu wil ik in de kolom 'Opslag Cumulatief' en formule zetten die het cumulatief aantal kWh berekend. de formule lijkt te weken tot ergens 4-5 kWh maar loopt darana achter. op de onderste rij zou je verwachten dat 1 dag 15 kWh betekend dat cumulatief stijgt met 15 kWh...
Nee dus.

1 =L4*M3
2 =K5*H5 + (J4*H4)
3 =K6*H6 + (J4*H4 + J5*H5)
4 =K7*H7 + (J4*H4 + J5*H5 + J6*H6)

etc

Iemand een idee ?
Meer haakjes plaatsen vermoed ik
2 =SOM((K5*H5)+(J4*H4))
3 =SOM((K6*H6)+(J4*H4) + (J5*H5))
4 =SOM((K7*H7)+(J4*H4))+((J5*H5)+(J6*H6))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
robkrekel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 05:51:
[...]

Meer haakjes plaatsen vermoed ik
2 =SOM((K5*H5)+(J4*H4))
3 =SOM((K6*H6)+(J4*H4) + (J5*H5))
4 =SOM((K7*H7)+(J4*H4))+((J5*H5)+(J6*H6))
Meneer van Dalen, vermenigvuldigen gaat voor optellen. Had eerst haakjes, hoefde niet..

Maar ChatGPT had wel gelijk. 1 dag 15 tov 13 is natuurlijk maar 2 verschil, geen 15..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Jpiek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:52:
[...]

Meneer van Dalen, vermenigvuldigen gaat voor optellen. Had eerst haakjes, hoefde niet..

Maar ChatGPT had wel gelijk. 1 dag 15 tov 13 is natuurlijk maar 2 verschil, geen 15..
Zeg dat maar tegen excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Waarom ? Die houd zich dar gewoon aan :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xGO2rmPQtrxhWzzEpH6EAiphnE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A8uVJbcsnLA6lqi4PGZ3Ypev.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Jpiek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:01:
Waarom ? Die houd zich dar gewoon aan :

[Afbeelding]
Ik heb andere ervaringen met complexere formules. Maar goed, daar is dit topic niet voor verder.

Mijn gordijnen dicht-en-weer-terug flow van eerder werkt inmiddels naar tevredenheid, en ik begin iets meer te snappen van het hele logica verhaal. Toch fijn zo'n forum _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
robkrekel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:14:
[...]

Ik heb andere ervaringen met complexere formules. Maar goed, daar is dit topic niet voor verder.
Excel wil zich inderdaad wel eens verslikken als er wat meer cijfers aan te pas komen. Haakjes op de juiste plaats kunnen geen kwaad.
Dit geldt ook voor Homey natuurlijk, haakjes op de juiste plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 16-05-2025 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Als het meerdere berekeningen ineen worden dan is volgorde en dus haakjes van belang idd.

Dat is soms echt puzzelen, en evenveel haakjes open als sluiten, echt irritant soms bij het nesten van formules in Homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

Soms kun je het een stuk makkelijker maken als je extra kolommen toevoegt die een tussenberekening maken. Dat zou je nog kunnen proberen.

Of probeer de formule somproduct eens? (in het Engels: sumproduct)
Die geeft de som van de producten van 2 (of meer) matrices of kolommen en dat is precies wat jij nodig hebt volgens mij. Je kan dan in 1 keer het eindresultaat berekenen, maar als je wilt ook alle tussenresultaten. Zet dan de eerste regel vast met $ en laat de tweede regel vrij, dan kun je zo de formule naar beneden slepen. Succes :)

[ Voor 18% gewijzigd door fmb op 16-05-2025 18:48 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@fmb hij is wat ingewikkelder dan puur de som...
Het is opbrengst per aantal dagen x kWh :
Bv
55 dagen 1 kwh
4 dagen 2 kwh
6 dagen 3 kwh
Per aantal kwh het totaal maar ook het totaal. Dsn moet je reken houden met al x dagen 1 kwh en x dagen 2 kwh etc...

Edit : excuus, somproduct is idd wat anders en wellicht de oplossing. Maar ik heb het nu al handmatig opgelost... (Met idd een hele lange formule tot gevolg)...

[ Voor 23% gewijzigd door Jpiek op 16-05-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Nu online
Ik zit met een uitdaging met een advanced flow. Ik probeer te testen of een Ja/Nee variabele op Ja of Nee staat. Maar in beide gevallen geeft de test een Nee door.
Ter test gebruik ik even deze testflow:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzPpBA9KBgh-6AW_Hz9QG93KhaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1RfRoDNNK8hkTAPr6AqHOF1P.png?f=fotoalbum_large
Let niet op de tijd, ik zocht gewoon een startknop...

Als ik nu op start druk, dan krijg ik de volgende twee berichten binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcJOQD01lNsJ29ltq2Atar6xlNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FDAHD260vbszcSN7XXrR48S.png?f=fotoalbum_large

Verander ik de waarde van "TestJaNee" in "Nee", dan krijg ik het volgende binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRBFkygg9ZldDx1S_KOVvXXqejA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5nKWQxorPXQcs6dmxU2SHD1z.png?f=fotoalbum_large

Dus de waarde heeft netjes een andere waarde, maar de test stuurt in beide gevallen: "Test Nee"

Hoe test ik een Ja/Nee variabele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ken de card 'customlogic' niet, ik doe zoiets men een EN card : EN #TestJaNee is Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dit kaartje moet je denk ik gebruiken bij EN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i_Vd5uZskPoNZNB3ByoWW1RLJc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NMBbjzjCIVs4Qm3SswpySSPQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Nu online
mike123 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:47:
Dit kaartje moet je denk ik gebruiken bij EN.
[Afbeelding]
Dank je... Dit was de oplossing. Die had ik nog niet eerder gezien.

Uiteindelijke flow is dut nu geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9ximdqgoIL1iEe3CrSRJwOIitk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o0TraHcXiLFdENm9McLwmHNN.png?f=fotoalbum_large
(Weet niet hoe anderen zo af-en-toe de flow als afbeelding hier krijgen, maar dit is aan elkaar geplakt met ene teken programma. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door jvdmeer op 16-05-2025 23:40 . Reden: Complete flow toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
mike123 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:51:
Is het niet zo dat iedereen die je aanmeld voor Homey deze kan bedienen? Alleen komen die mogelijk niet in jouw tijdlijn te staan.
Je zal dan een kaartje moeten maken dat het in de tijdlijn word gezet. Dan staat het er wel in.
Wat voor flow dan? Want die kaartjes zie ik niet. Ik kan ze wel als iconen toevoegen aan mijn startscherm. Maar de aan en afwezigheid verschijnen niet in de tijdlijn zag ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
Aanwezigheid - ALS jantje thuiskomt DAN maak notificatie in tijdlijn 'Jantje komt thuis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Als je de (web)app van Homey opstart staan bovenaan per gebruiker icoontjes (een gekleurde cirkel met de initialen erin).

Klik op het icoontje van de gebruiker om te zien of ze thuis of afwezig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMvvm5-epp6pR_rGKGXvGKyjYNM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uhNkDjCw4nQFOTdCKTpyut2O.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Ik zie nu dat je het ook al aan het icoontje kunt zien:

Wie slaapt heeft 'zzz' en het icoontje van wie er niet is, is half doorzichtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r0-WhYXgCtCTOYPSgY5ZyXyoDs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xSsjdhK6jaFIcnYPdQ3GGwz8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
PoJa84 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:23:
Ik zie nu dat je het ook al aan het icoontje kunt zien:

Wie slaapt heeft 'zzz' en het icoontje van wie er niet is, is half doorzichtig.

[Afbeelding]
Hoe trigger je het slapen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:37
Wij maken met 2 gebruik van Homey (Pro).
1 Eigenaar
1 Familielid (zichtbaar als bewoner)
Het familielid wordt niet gedetecteerd (thuis/weg).

Tips om dit mogelijk te maken ?

[ Voor 6% gewijzigd door MartindM op 17-05-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Nu online
MartindM schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:42:
Wij maken met 2 gebruik van Homey (Pro).
1 Eigenaar
1 Familielid (zichtbaar als bewoner)
Het familielid wordt niet gedetecteerd (thuis/weg).

Tips om dit mogelijk te maken ?
Moet volgens mij in de app van de betreffende persoon worden aangezet. Op het home-scherm, rechtsonderin "... Meer" en dan de naam van de persoon aanklikken. En dan het schuifje "Gebruik Thuis/Afdezig Detectie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Dat kun je zelf maken ;) bij ons liggen hue schakelaars op de nachtkastjes. Als we daar op drukken wordt iedereen die met het access point op de slaapkamer verbonden is als slapend gemarkeerd. Bij onze kleine kinderen is het een status waarbij de bewegingsmelder niet meer werkt, lampen gedimd worden op de overloop en toilet, screens niet meer bewegen of rolluiken juist dicht gaan, etc.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
D-e-n schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Dan doe je afaik met een flow, dus 'handmatig'.
Als alle lichten beneden uit zijn, na 23:00 de slaapkamer 'actief' is en daarna slaapkamer licht uitgaat etc..

DAN 'jantje is gaan slapen'

Er us geen automatische detectie itt tot wel/niet thuis zo ver ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Jpiek schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Er us geen automatische detectie itt tot wel/niet thuis zo ver ik weet...
Als je een aantal podcasts terug gaat luisteren dan hoor je @WoutF proberen slaap-detectie te automatiseren. Iets met zelfgemaakte sensoren die kunnen detecteren of je in bed ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:27
Wel of niet thuis doe ik met de Presence app maar dan ben je afhankelijk van de telefoon meenemen. We slapen als de sleepmat van withings weet dat we in bed liggen icm presence sensoren, licht uit, tijdsspanne. Of simpel met een knopdruk. Dito om te weten of we wakker zijn. Al blijft een knopdruk daar soms ook het beste voor. Ik slaap ook wel eens op de bank of in de tuin. Of bestaat er inmiddels een te koppelen implantaat dat je hersenacticiteit meet? Dat zou wat zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ja want dat zegt wat >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
Sinds ik 2 HomeWizard PiB's heb is het Energy tabblad niet te gebruiken. Als je die aanklikt is de boel bevroren. Je ziet niets gebeuren in het Energy scherm en vandaar uit kun je niet terug naar een ander blad zoals apparaten. Je moet de app helemaal afsluiten om weer iets werkends te hebben. Bij apparaten wordt de data van alle PiB correct weergegeven. Probleem is op zowel iPhone als iPad. iOS 18.5.1

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:37
winwiz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:13:
Sinds ik 2 HomeWizard PiB's heb is het Energy tabblad niet te gebruiken. Als je die aanklikt is de boel bevroren. Je ziet niets gebeuren in het Energy scherm en vandaar uit kun je niet terug naar een ander blad zoals apparaten. Je moet de app helemaal afsluiten om weer iets werkends te hebben. Bij apparaten wordt de data van alle PiB correct weergegeven. Probleem is op zowel iPhone als iPad. iOS 18.5.1
Bekend probleem zie Homewizard PIB forum.
Het schijnt dat de P1 maar een aantal “connecties” aankan.
Je hebt 2 PIB’s, wellicht nog koppeling in HA/Homey, anderzijds.
Ik heb naast 4 PIB’s + P1, ook een Athom Energy Dongle.

Getracht de P1 in Homey Energy Tab werkend te krijgen, niet gelukt, bevriest.
Alle PIB’s+P1 verwijdert uit Homey en alleen de Athom Energy dongle, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
MartindM schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Bekend probleem zie Homewizard PIB forum.
Het schijnt dat de P1 maar een aantal “connecties” aankan.
Je hebt 2 PIB’s, wellicht nog koppeling in HA/Homey, anderzijds.
Ik heb naast 4 PIB’s + P1, ook een Athom Energy Dongle.

Getracht de P1 in Homey Energy Tab werkend te krijgen, niet gelukt, bevriest.
Alle PIB’s+P1 verwijdert uit Homey en alleen de Athom Energy dongle, dan werkt het wel.
Hier speelt toch wat anders vermoed ik. Dan zou in apparaten de data niet compleet / afwezig zijn. Ik neem aan dat de HW app in Homey als 1 connectie telt als zijnde de interface tussen HW en Homey. Wellicht dat @Tebbie hier meer over kan vertellen?

Aanvulling: Nu ik dit schrijf zie ik dat het nu weer werkt maar voor hoelang?

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 20-05-2025 07:58 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

winwiz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:56:
[...]

Hier speelt toch wat anders vermoed ik. Dan zou in apparaten de data niet compleet / afwezig zijn. Ik neem aan dat de HW app in Homey als 1 connectie telt als zijnde de interface tussen HW en Homey. Wellicht dat @Tebbie hier meer over kan vertellen?

Aanvulling: Nu ik dit schrijf zie ik dat het nu weer werkt maar voor hoelang?
Bevriezen Homey Energy tabblad heeft niets met mijn app te maken. Dit is Athom aangelegenheid.
En ja er is maar 1 connectie vanaf Homey met je P1. En per accu ook 1 verbinding. Wat je parten kan spelen is de frequentie waarmee je polled/updates ophaalt. Het is leuk iedere seconden maar gevoelig voor time-outs en overvragen van dergelijke hardware. En als dat ook nog naast andere integraties zoals Homeassistant of eigen scriptjes dan is het feest compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 23:09

BPi

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Afgelopen weekend heb ik twee stuks een Shelly Wave Shutter geïnstalleerd aan de screens van de slaapkamer (2e etage). Sinds dat moment werkt niet alles meer zoals voorheen:
- HUE Ledstrip 1e etage schakelt niet meer in volgens programma, wel uit...
- Zigbee stekker op 2e etage schakelt niet in volgens programma, wel uit...
- Ikea tradfri lamp op 1e etage schakelt niet in. Meestal ook niet uit volgens programma.
- De voorgenoemde lamp wilde ook niet door met een druk op de knop (Robb 8 knops zigbee) een flow te starten met die actie er in.

Het vreemde is dat in de logging van de items ook geen uitschakel actie te zien is in het lijstje. Het is dus blijkbaar niet dat de triggers gemist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Die Shelly's zijn toch Z-wave of zijn ze er ook als Zigbee ?

Als het Zigbee is zou ik bijna denken dat ze de rol van router hebben aangenomen maar die taak niet goed volbrengen...

Kun je ze makkelijk stroomloos zetten en homey herstarten? Dan zijn ze uit het netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:27
BPi schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:08:
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Afgelopen weekend heb ik twee stuks een Shelly Wave Shutter geïnstalleerd aan de screens van de slaapkamer (2e etage). Sinds dat moment werkt niet alles meer zoals voorheen:
- HUE Ledstrip 1e etage schakelt niet meer in volgens programma, wel uit...
- Zigbee stekker op 2e etage schakelt niet in volgens programma, wel uit...
- Ikea tradfri lamp op 1e etage schakelt niet in. Meestal ook niet uit volgens programma.
- De voorgenoemde lamp wilde ook niet door met een druk op de knop (Robb 8 knops zigbee) een flow te starten met die actie er in.

Het vreemde is dat in de logging van de items ook geen uitschakel actie te zien is in het lijstje. Het is dus blijkbaar niet dat de triggers gemist worden.
De Shelly wave shutters zijn Z-wave (https://www.shelly.com/products/shelly-qubino-wave-shutter). Toch een iets ander protocol dan Zigbee. Heb je iets van wifi kanalen veranderd? Dit kan ook wel eens verstorend werken op Zigbee. Of zit de HUE op hetzelfde Zigbee kanaal als Homey. Persoonlijk heb ik de homey op channel 20 lopen en de hue standaard op 11 (Ik stuur de lampen en devices aan via de bridge en niet direct via Homey)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjalabert op 21-05-2025 09:26 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Pagina: 1 2 Laatste