Haha bedankt voor je reactie, maar hier raak ik dus een beetje van in de warJfwiet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:41:
Sowieso is de G410 zelf een hub, ook een Matter hub. Dus verbonden apparaten aan de G410 kan je koppelen aan de Homey (zolang er een Matter profiel is van het apparaat, simpele dingen als een bewegingsmelder, tussenstekker, lamp zijn prima compatibel). Volgens mij zit er in deze ook een RTSP stream, die kan je gebruiken.
Maar er is volgens mij geen volledige integratie, dus via de Homey kan je geen gesprek voeren. Mijn G4 komt binnen via Apple Home (Aqara en Apple Home is een gelukkig huwelijk)
Waarom zou ik spul willen koppelen aan de G410? Alles in m'n huis is al via de betreffende apps (hue/homeconnect/onecta/homewizard/etc) aan de Homey gekoppeld.
Het hele instellen/configureren van de g410 gaat via de Aqara mobiele app neem ik aan.
Maar als de Aqara Homey app de deurbel niet ondersteund, hoe voeg je 'm dan toe aan Homey? 'Native' via Matter ofzo? Hoe werkt dat dan met de flow-cards? 'Weet' Homey dan dat er bijvoorbeeld een "doorbell rang" event is? Hoe gebruik je een RTSP stream?
Ik ben al even bezig met Homey, maar bovenstaande zaken zijn me nog volstrekt onduidelijk. Ik heb het gevoel dat ik een cruciaal stukje info blijf missen waardoor ik het (mentaal) niet aan elkaar geknoopt krijg
(Vroeger had ik het ding gewoon gekocht en alles lekker zelf uitgezocht, maar daar heb ik tegenwoordig toch wat minder tijd voor helaas...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
:strip_exif()/f/image/210JHmF79iFhj9uRdmSax4JW.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/vH5nKtYKG7lBCTqfsPsFelQ6.jpg?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JRUpPD9zjYwESBONn4ZO93ES.jpg?f=user_large)