Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:04
ONM schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Zover ik weet is het een RTS apparaat. Stuur een foto mee van de AB. Morgen ga ik weer proberen de boel werkend te krijgen. Fingers crossed 😀
[Afbeelding]
De voorkant zegt volgens mij niet zoveel, ik heb op het oog dezelfde, maar de achterkant geeft aan dat het een IO apparaat is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7GqoQ2Y2iY9jRs6b4jnVO7tR8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhTHTMLVR0Fqlvnsj5NkkgEx.jpg?f=fotoalbum_large
Ik stuur mijn zonwering en rolluiken aan via een Tahoma Box en de Hoemy app Somfy Tahoma en Connexion (io).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:09
ONM schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Zover ik weet is het een RTS apparaat. Stuur een foto mee van de AB. Morgen ga ik weer proberen de boel werkend te krijgen. Fingers crossed 😀
[Afbeelding]
Ik heb voor plissee binnen (Kvadrat-Versosol) zelfde afstandsbediening en de Somphy RTS (Homey) app.
Het logo vd app heeft een oranje bolletje met daarin “Somfy”
Verder heb ik een wit vierkant kastje waar de bedrading op is aangesloten.

Werkt bij mij prima.
Alleen de favorieten stand heb ik middels de “My” knop op de afstandsbediening en daarmee ook in Homey nog niet in kunnen leren.
Bij aankoop heb ik specifiek gevraagd of ik de plissee in HA/Homey op kon nemen.

Hieronder het kastje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iivz7vh5ahKXIAJHPuUJqmsx8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiEBcEoJsBbZzhrb8ASurJfq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:14

ONM

TKroon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:31:
@ONM kun je een foto maken van de achterkant van de afstandsbediening?
Bij deze en dank voor het meedenken 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP-56Pq-bC0Vgictt0hd7rJmzDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMwQRhuC1qH9pUnFxMmArclO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ONM schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:15:
[...]

Bij deze en dank voor het meedenken 👍
[Afbeelding]
Dat betreft een io-motor en die kun je inderdaad alleen met tussenkomst van een Somfy-box aansturen met Homey. Als je in bent gelogd in de Somfy app op Homey, kun je daarna het apparaat toevoegen. Als je het apparaat niet in de juiste categorie vindt, kan het zijn dat je in een andere categorie moet kijken of je die daar wel toe kunt voegen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
MartindM schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:47:
[...]
Werkt bij mij prima.
Alleen de favorieten stand heb ik middels de “My” knop op de afstandsbediening en daarmee ook in Homey nog niet in kunnen leren.
Bij aankoop heb ik specifiek gevraagd of ik de plissee in HA/Homey op kon nemen.
De "MY" stand voor een scherm of plisse moet je indrukken en vasthouden in de stand waar je het scherm op dat moment hebt staan. Dus bv halverwege, "MY" toets vasthouden, scherm beweegt en de stand is opgeslagen.

Als ik de "MY" functie via Homey wil gebruiken stuur ik de "Ga naar de MY positie".
In het beginperiode van de app moest ik geloof ik de "Stop" kaart sturen voor de "MY" positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

TKroon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:47:
[...]

Dat betreft een io-motor en die kun je inderdaad alleen met tussenkomst van een Somfy-box aansturen met Homey. Als je in bent gelogd in de Somfy app op Homey, kun je daarna het apparaat toevoegen. Als je het apparaat niet in de juiste categorie vindt, kan het zijn dat je in een andere categorie moet kijken of je die daar wel toe kunt voegen.
Bedoel je deze ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqDV-dZu5MG9ND_R4SD6K8AUWAs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3rVqGLZxFCCZ8xtvWiqYddZN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:36
YES! Deze heb ik zelf ook. Echt fijn. Domotica technisch alles via Homey en de Connextion box aansturen en het vrouwtje de app op de telefoon ;) (van somfy).

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Sjalabert schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:19:
[...]

YES! Deze heb ik zelf ook. Echt fijn. Domotica technisch alles via Homey en de Connextion box aansturen en het vrouwtje de app op de telefoon ;) (van somfy).
😀👍 welke app moet ik gebruiken ( zie nogal veel Somfy apps) om aan te melden voordat ik de integratie doe met Homey ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:36
Let op dat deze via de cloud van Somfy werkt. Als je alles lokaal wilt houden zou ik een 2e hands Connexoon op de kop tikken, heb m zelf ook :) Let op dat je dan ook de IO versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

DCNY schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:20:
[...]

Let op dat deze via de cloud van Somfy werkt. Als je alles lokaal wilt houden zou ik een 2e hands Connexoon op de kop tikken, heb m zelf ook :) Let op dat je dan ook de IO versie hebt.
Deze ? Marktplaats heeft i.i.g. niets in de aanbieding 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDl9ZVDBVqA7lnzuVS06Pdp_Rn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZNzF1JTzWDd7zoTlmaWO0CSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:36
ONM schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Deze ? Marktplaats heeft i.i.g. niets in de aanbieding 😀
[Afbeelding]
Yes, maar dan de IO versie. Ziet er hetzelfde uit. (Somfy is verwarrend, maar voor rolluiken werkt t perfect)

Alertje zetten en er komt er vast wel eens eentje voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@ONM ik heb toevallig nog een Connexoon io liggen. Had een tijd geleden een tweede besteld om aan de andere kant van mijn huis beter bereik te krijgen, maar eigenlijk werkt het net goed genoeg. Als je interesse hebt mag je me een dm sturen. Voor €30 + eventuele verzendkosten is hij voor jou.

De Connexoon werkt 100% lokaal op je eigen netwerk met Homey, dus dat is een grote plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:28
TKroon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:40:
De Connexoon werkt 100% lokaal op je eigen netwerk met Homey, dus dat is een grote plus.
Mits je de laatste update niet hebt geïnstalleerd 😉 Die helpt lokale API om zeep. Tip: auto update uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Axel schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:00:
[...]

Mits je de laatste update niet hebt geïnstalleerd 😉 Die helpt lokale API om zeep. Tip: auto update uitzetten.
Mijn Connexoon is up to date, en het log van de Somfy app op homey zegt dat de verbinding lokaal is….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONM

ONM

TKroon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:40:
@ONM ik heb toevallig nog een Connexoon io liggen. Had een tijd geleden een tweede besteld om aan de andere kant van mijn huis beter bereik te krijgen, maar eigenlijk werkt het net goed genoeg. Als je interesse hebt mag je me een dm sturen. Voor €30 + eventuele verzendkosten is hij voor jou.

Deal :-) Daar ben ik heel blij mee. Stuur je een bericht. Wat leuk om te zien hoe iedereen tijd neemt om te helpen. Dank Tweakers !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:28
TKroon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

Mijn Connexoon is up to date, en het log van de Somfy app op homey zegt dat de verbinding lokaal is….
Dan hebben ze dat teruggedraaid
Edit: ja dus

[ Voor 16% gewijzigd door Axel op 08-08-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
mike123 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:14:
[...]

De "MY" stand voor een scherm of plisse moet je indrukken en vasthouden in de stand waar je het scherm op dat moment hebt staan. Dus bv halverwege, "MY" toets vasthouden, scherm beweegt en de stand is opgeslagen.

Als ik de "MY" functie via Homey wil gebruiken stuur ik de "Ga naar de MY positie".
In het beginperiode van de app moest ik geloof ik de "Stop" kaart sturen voor de "MY" positie.
Meerdere malen geprobeerd,
Naar positie gestuurd, My toets ingedrukt gehouden op juiste positie
Naar positie gestuurd, gestopt op juiste positie met My toets, My toets ingedrukt gehouden
Toets in gedrukt naar boven, gestopt met My toets, toets ingedrukt naar beneden, gestopt op juiste positie met My toets, My toets ingedrukt gehouden.

Gebeurd niets, dwz vitrage beweegt niet even kort op/neer om aan te tonen dat de favoriete positie is opgeslagen. :(

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MartindM schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Meerdere malen geprobeerd,
Naar positie gestuurd, My toets ingedrukt gehouden op juiste positie
Naar positie gestuurd, gestopt op juiste positie met My toets, My toets ingedrukt gehouden
Toets in gedrukt naar boven, gestopt met My toets, toets ingedrukt naar beneden, gestopt op juiste positie met My toets, My toets ingedrukt gehouden.

Gebeurd niets, dwz vitrage beweegt niet even kort op/neer om aan te tonen dat de favoriete positie is opgeslagen. :(

Tips ?
Heb je ook geprobeerd om eerst op de "prog" toets te drukken, dan naar de gewenste positie te gaan en dan het scherm stoppen en daarna de "MY" toets vasthouden?

Of het scherm een keer helemaal spanningsloos maken.
Welk type afstandbediening is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
mike123 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Heb je ook geprobeerd om eerst op de "prog" toets te drukken, dan naar de gewenste positie te gaan en dan het scherm stoppen en daarna de "MY" toets vasthouden?

Of het scherm een keer helemaal spanningsloos maken.
Welk type afstandbediening is het?
Dank vooer de tips, dat moet ik nog doen.

Mbt AB die ik heb, zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mYxP-p2vjvMjv_aSJGs5EI2EvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXUiSjuyJShEMdvOp3Whg7A8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MartindM Waarschijnlijk werkt het instellen van de MY-positie alleen als je op een enkel kanaal zit. Kun je bevestigen dat je met de onderste knop maar één kanaal hebt geselecteerd en niet alle vier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
TKroon schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 04:31:
@MartindM Waarschijnlijk werkt het instellen van de MY-positie alleen als je op een enkel kanaal zit. Kun je bevestigen dat je met de onderste knop maar één kanaal hebt geselecteerd en niet alle vier?
Enkel kanaal, en of ik nu kanaal 1 of 2 of 3 of 4 kies, maakt niet uit, geen van de plissees reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MartindM schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Enkel kanaal, en of ik nu kanaal 1 of 2 of 3 of 4 kies, maakt niet uit, geen van de plissees reageert
Dan weet ik het ook niet. Kun je een workaround maken door in Homey gewoon een percentage in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Ik heb de watermeter van HW aan mijn Homey Pro gekoppeld en via een lijndiagram 📉 inzicht te krijgen over het verbruik. Het diagram krijg ik wel te zien maar de waarden komen niet overeen. Komt dat bekend voor ?

Ik gebruik de Homey Pro nú ongeveer één week. Ik heb 3 batterijen van HW draaien ( volg het topic Plug in Battery op de voet ) . Sinds ik de Homey heb geïnstalleerd verlies ik met Batterij 1 soms contact met de P1 meter. Is dat herkenbaar ?
En zijn er in dit forum flows gemaakt om storingen van de batterij via een melding binnen te krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:21
ONM schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:05:
Ik heb de watermeter van HW aan mijn Homey Pro gekoppeld en via een lijndiagram 📉 inzicht te krijgen over het verbruik. Het diagram krijg ik wel te zien maar de waarden komen niet overeen. Komt dat bekend voor ?

Ik gebruik de Homey Pro nú ongeveer één week. Ik heb 3 batterijen van HW draaien ( volg het topic Plug in Battery op de voet ) . Sinds ik de Homey heb geïnstalleerd verlies ik met Batterij 1 soms contact met de P1 meter. Is dat herkenbaar ?
En zijn er in dit forum flows gemaakt om storingen van de batterij via een melding binnen te krijgen ?
Niet waterdicht. Maar ik heb dit draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_UGXMv32q29u7ScKSdt57jI-mI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNGrshE0DbuYRpn670jpnlXv.png?f=fotoalbum_large

Homey Pro 2023 | Homewizard Plug-In Battery 5.4kWh 1600W P1 splitter 1AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
Ik gooi 'm hier even in de groep,

Kan je onderstaande opdrachten op Homey via een webverzoek sturen? Zo ja, graag een voorbeeld. want hier ben ik nog niet ervaren mee.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Apenkooi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Niet waterdicht. Maar ik heb dit draaien.

[Afbeelding]
Moet ik hier nog speciale apps voor downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
ONM schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

Moet ik hier nog speciale apps voor downloaden ?
Nee, als je de Homewizard app hebt draaien heb je alles wat je nodig hebt.

Huidig vermogen 100 is P1
Huidig vermogen 0 is batterij

[ Voor 10% gewijzigd door Apenkooi op 11-08-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Apenkooi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

Nee, als je de Homewizard app hebt draaien heb je alles wat je nodig hebt.

Huidig vermogen 100 is P1
Huidig vermogen 0 is batterij
Dank _/-\o_
Alles draait overigens weer. Ik heb alles teruggezet naar oorspronkelijke instelling

@apenkooi, ik heb de P1 ook weer teruggezet naar de cloud. Is het toeval dat het nu weer draait of heeft dat er niets mee te maken. Anders zet ik de cloud weer uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
Cloud staat hier altijd aan. A. Betaal ik er voor. B. Updates wil ik gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-08 10:02

Amiet01

Master_A

Weet iemand of de ontwikkelaar van de HEOS app ook hier op het forum zit? Ik wilde vragen of er nog bepaalde features aan zitten te komen in toekomstige updates.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampjuh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:03
Hoi hoi!

Ik heb sinds een tijdje rolluiken met Brel/Faher motoren. Dit zijn allen rf motoren, waarvan 1 bidirectioneel solar is.

Nu zoek ik een manier deze "Smart" aan te sturen.
Ik heb een cheapass tuya bridge geprobeerd, maar dat werkt niet.

Wat ik tot nu heb kunnen vinden zou ik het met een Homey bridge wel kunnen. Maar, de app van Brel geeft aan dat deze alleen op Homey Pro werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W32whZTruq3hYVVIC8YzR0pMzKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuSpLzYCLGgEa6rv4080HfBb.jpg?f=fotoalbum_large

En, ik heb wat verlichting in en rondom huis van Action/LSC/Tuya. Kan ik dit met de Bridge ook aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
De Bridge is niet standalone. De andere optie is Homey Cloud.
De bridge is enkel om het bereik te vergroten van de Pro ( en volgens mij ook nog een extra zender van een bepaalde band die de pro niet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Source90 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:38:
De Bridge is niet standalone. De andere optie is Homey Cloud.
De bridge is enkel om het bereik te vergroten van de Pro ( en volgens mij ook nog een extra zender van een bepaalde band die de pro niet heeft).
De Bridge is er niet speciaal voor om het bereik te vergroten.
De Bridge heeft minder mogelijkheden en bij meer dan 5 apparaten moet je volgens mij maandelijks betalen.
Onderaan de pagina staan de verschillen naast elkaar.
https://homey.app/nl-nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
mike123 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:46:
[...]

De Bridge is er niet speciaal voor om het bereik te vergroten.
De Bridge heeft minder mogelijkheden en bij meer dan 5 apparaten moet je volgens mij maandelijks betalen.
Onderaan de pagina staan de verschillen naast elkaar.
https://homey.app/nl-nl/
Nee, ook jij vergelijkt de Homey Cloud met de Homey Pro. De vijf apparaten kan je gratis met de Cloud (zonder Bridge).
Staat ook letterlijk in die vergelijking "Homey Cloud". De Bridge voegt wat toe aan de Cloud, echter heb je nog steeds dat abbo nodig.

De Bridge als stand-alone kan je niets mee, zonder ofwel de Pro of het abonnement.
I.p.v. het abonnement kan je dan beter een tweedehands Pro scoren.

Ik gebruik de Bridge hier om het bereik wat te vergroten voor de niet-WIFI apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDPNqs2Jpu1SfQJa6hF8FV8EyeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Pr9hX6ebKiQodwOgZTNfUV5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Je hebt dus de cloud nodig om extra apparaten toe te voegen. En voor extra apparaten moet je dus betalen als het er meer zijn dan 5.

Hoeveel apparaten kan ik verbinden met Homey Bridge?

Wanneer je Homey Bridge met Homey Cloud gebruikt, kun je ongeveer 240 Z-Wave- en 50 Zigbee-apparaten verbinden. Het aantal Bluetooth LE-, infrarood- en 433 MHz-apparaten is niet strikt beperkt. Merk op dat je Homey Premium nodig hebt om meer dan vijf apparaten te verbinden.

https://homey.app/nl-nl/homey-bridge/

En om je netwerk uit te breiden met een Bridge, kan. Als je genoeg routers plaatst kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Precies wat hierboven staat; de Bridge heb je niets aan stand-alone.
@Lampjuh, afhankelijk welke apparaten (-merken) je precies wilt gebruiken kan je beter kijken naar een 2019 model als de Homey Pro net wat te stijl is qua aanschafprijs.

Andere optie is afwachten wanneer de Pro Mini naar Nederland komt:
https://homey.app/nl-nl/homey-pro-mini/#buy
Die zou ongeveer de helft mogen kosten als de reguliere Pro.

Ook daar weer afhankelijk welke apparaten je wilt verbinden, de Mini kan namelijk geen Z-Wave, Bluetooth, Infrarood en 433MHz, daar heb je dan ook weer die Bridge voor nodig. Als alle apparaten (voor nu) via Zigbee/Matter/Thread gaan heb je daar geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampjuh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:03
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:22:
Precies wat hierboven staat; de Bridge heb je niets aan stand-alone.
@Lampjuh, afhankelijk welke apparaten (-merken) je precies wilt gebruiken kan je beter kijken naar een 2019 model als de Homey Pro net wat te stijl is qua aanschafprijs.

Andere optie is afwachten wanneer de Pro Mini naar Nederland komt:
https://homey.app/nl-nl/homey-pro-mini/#buy

Ook daar weer afhankelijk welke apparaten je wilt verbinden, de Mini kan namelijk geen Z-Wave, Bluetooth, Infrarood en 433MHz, daar heb je dan ook weer die Bridge voor nodig. Als alle apparaten (voor nu) via Zigbee/Matter gaan heb je daar geen last van.
Nee, ik wil minimaal die 433 voor mn rolluiken, die Mini valt dus af.

Wel zag ik een oude pro( die bol) op marktplaats voor een prima prijs.
Ik zal me daar eens in verdiepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Lampjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:28:
[...]

Ik weet niet hoeveel apparaten of apps je wilt gaan installeren maar de modellen van 2016. 2018 en een bepaald type van 2019 heeft maar 512MB geheugen en een Single core, 1 GHz CPU.
De nieuwere van 2019 hebben 1GB geheugen en een Dual core, 1 GHz CPU.

https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:32
Ik heb een aantal slimme stekker (Hue & Ikea Inspelding) en zou graag willen weten wanneer deze offline gaan.
Ik wil dat ook met mijn Nest camera's en nest wifi, maar ik kan er geen trigger voor instellen.

Is er een manier om een push-melding te krijgen als zo'n stekker of camera offline gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-08 13:44
Onderstaande vraag heb ik gepost in het Tibber forum maar geen antwoord. Hier eens proberen:

Homey werkt samen met Tibber en kan als een PowerUp worden toegevoegd. Stel ik voeg onze Solax omvormer, de Sessy thuisbatterij, de homewizard P1 meter en onze Daikin warmtepomp toe aan de Homey, kan ik dezen dan ook beschikbaar maken in de Tibber app via die Homey?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:04:
Ik heb een aantal slimme stekker (Hue & Ikea Inspelding) en zou graag willen weten wanneer deze offline gaan.
Ik wil dat ook met mijn Nest camera's en nest wifi, maar ik kan er geen trigger voor instellen.

Is er een manier om een push-melding te krijgen als zo'n stekker of camera offline gaat?
Wat bedoel je in dit geval met offline gaan?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online

Ja, dat kan. Als je advanced flow gebruikt kun je vanaf de onderkant van het kaartje een nieuwe kaart maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZq--YspfFK_xdF9rjvg8Rqo1IA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ILmXVBWmTWrPF7qf1rS0htb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:11

Ethirty

Who...me?

MajaMestreech schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:23:
Onderstaande vraag heb ik gepost in het Tibber forum maar geen antwoord. Hier eens proberen:

Homey werkt samen met Tibber en kan als een PowerUp worden toegevoegd. Stel ik voeg onze Solax omvormer, de Sessy thuisbatterij, de homewizard P1 meter en onze Daikin warmtepomp toe aan de Homey, kan ik dezen dan ook beschikbaar maken in de Tibber app via die Homey?

Iemand hier ervaring mee?
Bij de Power-up staat toch gewoon welke features de koppeling je levert? Wat sensoren uit de Homey en slim je verwarming sturen is het min of meer wel.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Rossi46 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Wat bedoel je in dit geval met offline gaan?
In het geval van de Inspeling als deze niet meer te bereiken is, ik heb er een op mijn vriezer en als deze uitvalt wil ik een berichtje
Zelfde met mijn Nest camera en/of Nest wifi

@TKroon dat werkt helaas niet met de stekkers en/of de Nest wifi op die manier. Of ik moet ze om de zoveel tijd schakelen maar dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Ik krijg een melding als mijn nas of camera offline gaat. Maar dat is omdat ik mijn Unifi router in Homey heb toegevoegd. Volgens mij heeft Ikea geen “keep alive” of iets dergelijks. Ik zou me meer concentreren op het feit dat ze offline gaan, heb wel wat IKEA spullen en die gaan nooit offline. Kan je iets meer uitleggen wat je issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Archie_T schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Ik krijg een melding als mijn nas of camera offline gaat. Maar dat is omdat ik mijn Unifi router in Homey heb toegevoegd. Volgens mij heeft Ikea geen “keep alive” of iets dergelijks. Ik zou me meer concentreren op het feit dat ze offline gaan, heb wel wat IKEA spullen en die gaan nooit offline. Kan je iets meer uitleggen wat je issue is?
Mijn vriezer zit op dezelfde groep als de tuin, nee is op korte termijn niets aan te doen, en ik wil weten als de aardlek uitvalt en dus ook mijn vriezer uit staat d.m.v. de ikea stekker (of een andere) te controleren op zijn werking.
Ik kan hem inzetten op het voltage (als het voltage lager wordt dan 1v, maar de vriezer gebruikt niet altijd stroom. Zeker niet 's nachts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Henkhuppelschot als een vriezer uitvalt heb je niet binnen een uur een probleem. Als je een slimme stekker gebruikt kun je monitoren hoe het verbruik eruit ziet en als het verbruik naar <10W gaat, start timer x minuten.
Als het verbruik >10W wordt, stop timer.
Als timer afloopt, stuur push bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
TKroon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:51:
@Henkhuppelschot als een vriezer uitvalt heb je niet binnen een uur een probleem. Als je een slimme stekker gebruikt kun je monitoren hoe het verbruik eruit ziet en als het verbruik naar <10W gaat, start timer x minuten.
Als het verbruik >10W wordt, stop timer.
Als timer afloopt, stuur push bericht.
Sterker nog, je kan tegenwoordig gewoon bij 15 minuten lager dan 10watt iets doen. Maar ik heb geen idee of dat ook werkt als het apparaat niet meer gevoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Thanxs, ga het proberen door de stekker uit het stopcontact te trekken en kijken of ik een melding krijg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Wie of wat moet een melding sturen dan? De stekker in ieder geval niet, die krijgt geen stroom.

Als de vriezer redelijk constant is qua temperatuur, mogelijk nog een idee om een buiten thermometer die onder 0c kan (Shelly, SwitchBot, , Aqara, etc) te plaatsen en een melding laten versturen als de temperatuur boven de -18c komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Je kan ook de stekker van de vriezer uit de slimme stekker trekken, blijft de slimme stekker gewoon werken toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Als de aardlekschakelaar eruit klapt…
Nee
Mijn vriezer zit op dezelfde groep als de tuin, nee is op korte termijn niets aan te doen, en ik wil weten als de aardlek uitvalt en dus ook mijn vriezer uit staat

[ Voor 68% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:12
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:10:
Wie of wat moet een melding sturen dan? De stekker in ieder geval niet, die krijgt geen stroom.
Als de vriezer redelijk constant is qua temperatuur, mogelijk nog een idee om een buiten thermometer die onder 0c kan (Shelly, SwitchBot, , Aqara, etc) te plaatsen en een melding laten versturen als de temperatuur boven de -18c komt.
En als je bijvoorbeeld elke tien minuten de stekker aanschakelt via een flow. Dan kan je wel de foutmelding aan de onderkant van het kaartje gebruiken voor als de stekker niet reageert.
Tenminste dat vermoed ik. Maar ik heb alleen maar wifi- en zwave-stekkers. Weet niet of Zigbee dat ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:19:
Als de aardlekschakelaar eruit klapt…
Nee

[...]
@Henkhuppelschot zei:
Thanxs, ga het proberen door de stekker uit het stopcontact te trekken en kijken of ik een melding krijg!

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 12-08-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mike123 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:59:
[...]

@Henkhuppelschot zei:
Hij stelt hier een vraag en geeft aan dat hij gaat proberen om de stekker eruit te halen; of er dan nog een melding komt. Of de stekker er nog in zit of niet doet niet ter zaken? :? Dat is een beetje als Henk met een kluitje het riet in sturen.

Volgens mij gaat jouw reactie totaal langs het feit heen dat hij aangeeft dat zijn ALS/ALAMAT eruit knalt. Geen stroom = geen reactie van de slimme stekker.
Of er moet een flow zijn die aangeeft dat de verbinding verloren is met de stekker, anders zal je geen reactie krijgen. Circa wat @jvdmeer aangeeft. Alleen dan als melding, i.p.v. dat je continue je dashboard moet bekijken.

Naar mijn weten zijn er geen slimme stekkers met een backup knoopcel die status blijven geven na een stroomuitval.

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:02:
[...]

Hij stelt hier een vraag en geeft aan dat hij gaat proberen om de stekker eruit te halen; of er dan nog een melding komt. Of de stekker er nog in zit of niet doet niet ter zaken? :? Dat is een beetje als Henk met een kluitje het riet in sturen.

Volgens mij gaat jouw reactie totaal langs het feit heen dat hij aangeeft dat zijn ALS/ALAMAT eruit knalt. Geen stroom = geen reactie van de slimme stekker.
Of er moet een flow zijn die aangeeft dat de verbinding verloren is met de stekker, anders zal je geen reactie krijgen. Circa wat @jvdmeer aangeeft.

Naar mijn weten zijn er geen slimme stekkers met een backup knoopcel die status blijven geven na een stroomuitval.
Ja, hij vroeg ook of hij een melding kreeg als de aardlek eruit ging, dat klopt.
En als laatste zei hij dat hij ging proberen of hij een melding kreeg als hij de stekker eruit trok.
En dat kan je weer op meerdere manieren opvatten.
Dus als een ander het anders opvat dan jij is dat fout. Dan weet ik dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
mike123 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Ja, hij vroeg ook of hij een melding kreeg als de aardlek eruit ging, dat klopt.
En als laatste zei hij dat hij ging proberen of hij een melding kreeg als hij de stekker eruit trok.
En dat kan je weer op meerdere manieren opvatten.
Dus als een ander het anders opvat dan jij is dat fout. Dan weet ik dat.
Mooi (y)
Hij heeft helemaal niets aan die info, waarom dan aanraden? Tuurlijk blijft de slimme stekker rapporteren als de stekker van de vriezer eruit is. Stekker kan aangeven dat het verbruik 0 is. Maar wat heeft Henk aan die informatie?
Als de aardlekschakelaar/aardlekautomaat eruit knalt is er geen stroom op de stekker, een totaal andere situatie dus. Niet alsof de slimme stekker magisch nog wel stroom krijgt om te rapporteren dat de vriezer 0 W/h gebruikt, als het hele elektriciteitscircuit waar die vriezer/tuin op zit eruit ligt.

@Henkhuppelschot je kan nog kijken naar dit flowkaartje:
Afbeeldingslocatie: https://us1.discourse-cdn.com/flex025/uploads/athom/optimized/3X/1/4/147f3796b755c32a5804c5d0c7dbe900ffb951aa_2_494x500.png
Die 5 minuten is dan de tijd voor hoe lang er geen reactie van het apparaat is. Dien je denk ik nog wel te kijken hoe vaak een slimme stekker (of jouw slimme stekker) rapporteert. Gok wel dat dit meer dan eens per 5 minuten is (al dan niet meerdere keren per seconde).

[ Voor 78% gewijzigd door Source90 op 12-08-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
<knip> We reageren constructief, of we reageren niet

[ Voor 83% gewijzigd door Septillion op 13-08-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Je zou eventueel op basis van de P1 meter waardes je stand-by gebruik als trigger kunnen gebruiken. Vriezer staat best heel de dag te 'loeien'. Dus als dat eruit klapt dan schiet je stand-by gebruik een heel stuk lager toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:05
Of chatgpt vragen een homeyscript te maken. Met een flow periodiek laten draaien. Probeer dat eens Henk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
// HomeyScript: Automatisch monitoren van Hue, Ikea en Nest devices
// Dit script zoekt automatisch alle apparaten van Hue, Ikea (Inspelding) en Nest
// Controleert of ze offline zijn en stuurt een pushmelding via Homey als dat zo is

// 1. Functie om devices op te halen per driver
async function getDevicesByDriver(driverIdKeywords) {
    let allDevices = await Homey.devices.getDevices();
    // filter devices die in de driverIdKeywords zitten
    return Object.values(allDevices).filter(device => {
        return driverIdKeywords.some(keyword => device.driver.id.toLowerCase().includes(keyword.toLowerCase()));
    });
}

// 2. Vul hier de driver keywords in van de merken die je wil monitoren
const driversToCheck = ['hue', 'ikea', 'nest'];

// 3. Ophalen van alle relevante devices
let devicesToMonitor = await getDevicesByDriver(driversToCheck);

let offlineDevices = [];

for (let device of devicesToMonitor) {
    // Initialiseer offline status
    let isOffline = false;

// 4. Check on/off capability voor stekkers (Hue/Ikea)
    if (device.capabilitiesObj.onoff) {
        if (device.capabilitiesObj.onoff.value === null || device.capabilitiesObj.onoff.value === undefined) {
            isOffline = true;
        }
    }

// 5. Check online capability voor Nest (cloud devices)
    if (device.capabilitiesObj.online) {
        if (device.capabilitiesObj.online.value === false) {
            isOffline = true;
        }
    }

// 6. Voeg offline device toe aan lijst
    if (isOffline) offlineDevices.push(device.name);
}

// 7. Pushmelding sturen als er offline devices zijn
if (offlineDevices.length > 0) {
    let message = `Offline devices: ${offlineDevices.join(', ')}`;
    console.log(message);
    await Homey.flow.runFlowCardAction({
        uri: 'homey:manager:notifications:send_notification',
        args: {
        }
    });
} else {
    console.log('Alle devices online');
}

// 8. Script klaar

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 13-08-2025 11:03 . Reden: Code tags maken het iets leesbaarder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
mike123 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 00:55:
[mbr]<knip> We reageren constructief, of we reageren niet[/]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Jfwiet schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:01:
Je zou eventueel op basis van de P1 meter waardes je stand-by gebruik als trigger kunnen gebruiken. Vriezer staat best heel de dag te 'loeien'. Dus als dat eruit klapt dan schiet je stand-by gebruik een heel stuk lager toch?
Zat nog wat verder te denken, ik heb op advies van een elektricien de groepen van buiten (voor en achtertuin) op een aardlekautomaat gezet. Om te voorkomen dat een kortsluiting in mijn buitenverlichting binnen voor problemen zorgt.

Maar ik heb dus eigenlijk altijd wel verbruik op de fase waar mijn koelkast in de keuken op zit. Die groep zit op een aardlek met nog 3 andere groepen. Dus ik ga hier maar eens een flow voor maken dat als die fase naar nul springt om mij dan een melding te sturen. Een verlaging van stand-by verbruik van 100 naar 80 is wat moeilijker te programmeren. Als de auto lader bijvoorbeeld aan staat dan zou deze hoger zijn dan die drempel waarde van 80 watt en triggert het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:38
Als je een flow maakt die steeds waarde X checkt (maakt niet uit wat) en dan aan de error uitgang onderaan een 'Help, de groep ligt eruit' notificatie maakt ben je er toch ?

Een waarde opvragen van een device wat 'losgekoppeld'/offline is geeft een error op de logic kaart: vergelijking kan dan niet uitgevoerd worden...

Homey doet de check, de stekker hoeft niets te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
Archie_T schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Welke app heb je voor je router gebruikt? Was naar de Unifi netwerk aan het kijken vanochtend maar krijg als ik iets wil toevoegen direct een error

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
Lupadi schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Welke app heb je voor je router gebruikt? Was naar de Unifi netwerk aan het kijken vanochtend maar krijg als ik iets wil toevoegen direct een error
Deze:
https://homey.app/en-us/a...i/Ubiquiti-UniFi-Network/
Houdt er rekening mee dat je op je Unifi apparaat een lokale gebruiker aanmaakt. Dus niet met je cloud account inloggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ONM

ONM

Lampjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:28:
[...]

Ik heb op Marktplaats een homey pro gekocht. Keurige deal. Om de airco’s in een flow te zetten heb ik een Bridge gekocht en die werkt prima. Het bereik van de bridge is beperkt dus om op zolder de 2e airco te bedienen heb ik nog een bridge nodig
Ik heb mijn 1-ste flow gemaakt. Niet meer dan 4 regels maar het werkt om de airco bij ingestelde temperatuur aan te laten gaan ( en ook weer uit 😀) Gaat voor de gevorderde waarschijnlijk om niets maar als beginner ben ik wel een beetje trots. Op ChatGPT heb ik nu gevraagd om een flow te maken om een melding te krijgen bij een batterij in storing. Wat ik daar zag was acabadabra 😀
Homey leek mij eenvoudig maar dat valt mij nog best tegen.

• Henkhuppelschot
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Mooi (y)
Hij heeft helemaal niets aan die info, waarom dan aanraden? Tuurlijk blijft de slimme stekker rapporteren als de stekker van de vriezer eruit is. Stekker kan aangeven dat het verbruik 0 is. Maar wat heeft Henk aan die informatie?
Als de aardlekschakelaar/aardlekautomaat eruit knalt is er geen stroom op de stekker, een totaal andere situatie dus. Niet alsof de slimme stekker magisch nog wel stroom krijgt om te rapporteren dat de vriezer 0 W/h gebruikt, als het hele elektriciteitscircuit waar die vriezer/tuin op zit eruit ligt.

@Henkhuppelschot je kan nog kijken naar dit flowkaartje:
[Afbeelding]
Die 5 minuten is dan de tijd voor hoe lang er geen reactie van het apparaat is. Dien je denk ik nog wel te kijken hoe vaak een slimme stekker (of jouw slimme stekker) rapporteert. Gok wel dat dit meer dan eens per 5 minuten is (al dan niet meerdere keren per seconde).
@allen Dank voor de reacties!

@Source90 waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik.

@Jfwiet het meter van mijn P1 meter of mijn vriezer uit gaat, zitten te veel variabelen op denk ik.
Op die aardlek zitten alleen de tuin, garage en kantoor.
Als de vriezer niet koelt, en het is zaterdag/zondag overdag is het verbruik al laat op de aardlek.
De variables op deze fase zijn dan te groot/onbetrouwbaar om hier een verschil in te kunnen meten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:53
Henkhuppelschot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

@allen Dank voor de reacties!

@Source90 waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik.

@Jfwiet het meter van mijn P1 meter of mijn vriezer uit gaat, zitten te veel variabelen op denk ik.
Op die aardlek zitten alleen de tuin, garage en kantoor.
Als de vriezer niet koelt, en het is zaterdag/zondag overdag is het verbruik al laat op de aardlek.
De variables op deze fase zijn dan te groot/onbetrouwbaar om hier een verschil in te kunnen meten denk ik.
Gaat het ook niet wat ver :?
Als het probleem zich regelmatig voordoet (aardlek uit), kan je beter het probleem opzoeken.
Als het probleem niet vaak voorkomt, waarom dan automatiseren :?
Reken de kans eens uit dat het precies voorkomt als je op vakantie bent (dan is de koelkast nagenoeg leeg). Komt het voor in het normale (werkende) leven, dan is de koelkast nog wel koud als je thuiskomt en merk je het op wanneer het lampje niet aan gaat.
Homey kan veel maar soms denk ik weleens: waarom :? ;)

• TKroon
  • Niet online
@ybos ik snap je vragen deels, maar wil wel nuanceren dat het om een diepvries gaat en geen/niet alleen koelkast. Stel dat daar speciaal bbq-vlees in zit snap ik het wel dat hij dit in de gaten wil houden

• mike123
Henkhuppelschot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:48:
[..]waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik
Dit kaartje kan ik op mijn beide Homey's ook niet terugvinden. Dit is al eens eerder opgemerkt in dit topic.
Maar mogelijk kan je de vriezer aan een eigen zone koppelen en het kaartje "zone is niet aktief voor X"

edit: Het kaartje " Een apparaat heeft niet gerapporteerd voor X". staat dus wel onder de groep "Thuis", helemaal onderaan, op mijn Homey Pro 2019 maar niet op de Homey Pro 23.

[ Voor 15% gewijzigd door mike123 op 15-08-2025 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
ybos schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Gaat het ook niet wat ver :?
Als het probleem zich regelmatig voordoet (aardlek uit), kan je beter het probleem opzoeken.
Als het probleem niet vaak voorkomt, waarom dan automatiseren :?
Reken de kans eens uit dat het precies voorkomt als je op vakantie bent (dan is de koelkast nagenoeg leeg). Komt het voor in het normale (werkende) leven, dan is de koelkast nog wel koud als je thuiskomt en merk je het op wanneer het lampje niet aan gaat.
Homey kan veel maar soms denk ik weleens: waarom :? ;)
Probleem wordt aangepakt, alleen is het niet 1,2,3 op te lossen zonder het hele terras open te halen (leve de 'handige' vorige bewoner), ik heb er al 2 dozen onder vandaan gehaald die vol water stonden en geen enkele vorm van afdichting hadden.

Mijn vriezer eet ik niet leeg voor ik op vakantie ga, ik stop het zelfs vol mijn groenten uit mijn moestuin die nu komen (bonen, tomaten, courgettes e.d.).

Ik denk andersom, als homey het kan...waarom niet.

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:38
mike123 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
Dit kaartje kan ik op mijn beide Homey's ook niet terugvinden. Dit is al eens eerder opgemerkt in dit topic.
Is onderdeel van de AVD/Device Capabilities App ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09

Dav0s

Hr?

ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Ik heb op Marktplaats een homey pro gekocht. Keurige deal. Om de airco’s in een flow te zetten heb ik een Bridge gekocht en die werkt prima. Het bereik van de bridge is beperkt dus om op zolder de 2e airco te bedienen heb ik nog een bridge nodig
Ik heb mijn 1-ste flow gemaakt. Niet meer dan 4 regels maar het werkt om de airco bij ingestelde temperatuur aan te laten gaan ( en ook weer uit 😀) Gaat voor de gevorderde waarschijnlijk om niets maar als beginner ben ik wel een beetje trots. Op ChatGPT heb ik nu gevraagd om een flow te maken om een melding te krijgen bij een batterij in storing. Wat ik daar zag was acabadabra 😀
Heel benieuwd waar ChatGPT dan mee kwam. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het makkelijker is om dit eerst uit te vragen via ChatGPT, dan gewoon te starten in Homey zelf.

ALS batterij van device in storing (als die trigger bestaat voor de device)
DAN push message naar gebruiker X.

Kan me wel voorstellen dat ChatGPT daar iets heel complex van maakt :9

• TKroon
  • Niet online
Ik heb Zonneplan als energieleverancier met een dynamisch contract. In de Zonneplan app komen enkele minuten na 13:00 al de energieprijzen binnen van de dag erna. In de Power by the Hour-app gebeurt dat pas tussen 15:00 en 16:00. Herhaaldelijk komt het voor dat mijn auto te ver oplaadt, omdat hij nog niet weet dat de energieprijzen morgen een stuk lager zijn. Heeft iemand een manier om de energieprijzen op te halen die ook rond 13:00 al gepubliceerd worden? De prijzen van een andere leverancier of kale prijzen zijn ook goed. Die reken ik zelf wel om.

• mike123
Jpiek schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Is onderdeel van de AVD/Device Capabilities App ...
Het kaartje wat iets terug staat was een origineel Homey kaartje, niet van de AVD app. Het icoontje is ook anders.
Het was zelfs afhankelijk van de app versie die je op je apparaat had staan
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78519686

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Username checks out :+

Onderweg Naar Morgen met Homey O-)

• ONM

ONM

Dav0s schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Heel benieuwd waar ChatGPT dan mee kwam. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het makkelijker is om dit eerst uit te vragen via ChatGPT, dan gewoon te starten in Homey zelf.

ALS batterij van device in storing (als die trigger bestaat voor de device)
DAN push message naar gebruiker X.

Kan me wel voorstellen dat ChatGPT daar iets heel complex van maakt :9
Jouw idee is lekker simpel, daar hou ik van. Ik zal ChatGPT de vraag nog eens stellen en deze hier delen. Eerst een paar dagen vakantie zonder Homey 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TKroon schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:20:
Ik heb Zonneplan als energieleverancier met een dynamisch contract. In de Zonneplan app komen enkele minuten na 13:00 al de energieprijzen binnen van de dag erna. In de Power by the Hour-app gebeurt dat pas tussen 15:00 en 16:00. Herhaaldelijk komt het voor dat mijn auto te ver oplaadt, omdat hij nog niet weet dat de energieprijzen morgen een stuk lager zijn. Heeft iemand een manier om de energieprijzen op te halen die ook rond 13:00 al gepubliceerd worden? De prijzen van een andere leverancier of kale prijzen zijn ook goed. Die reken ik zelf wel om.
Kan je niet rechtstreeks de Nordpool ophalen oid?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Kan je niet rechtstreeks de Nordpool ophalen oid?
Yes, die richting was ik al mee bezig inderdaad. ChatGPT heeft me al een eind op weg geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Mijn Homey Pro 2023 is de laatste tijd irritant vaak 'onstabiel'. Meerdere keren per dag verliest 'ie verbinding. Soms is de verbinding dan automatisch weer snel hersteld, maar soms ook niet. Dan resteert enkel een reboot d.m.v. het onderbreken van de stroomtoevoer.

Ik draai de Pro op het wifi netwerk thuis, maar dat doe ik met alle apparatuur en de rest heeft nooit ergens last van. De 'uptime' is nagenoeg 100%. Dus daar mag het mijn inziens niet aan liggen. De wifi afstand is ook het probleem niet, dat is maar een paar meter.

Herkennen jullie dit? In de huidige toestand overweeg ik om mijn Pro ter reparatie aan te bieden, want op deze manier heb ik er veel te weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:33:
Mijn Homey Pro 2023 is de laatste tijd irritant vaak 'onstabiel'. Meerdere keren per dag verliest 'ie verbinding. Soms is de verbinding dan automatisch weer snel hersteld, maar soms ook niet. Dan resteert enkel een reboot d.m.v. het onderbreken van de stroomtoevoer.

Ik draai de Pro op het wifi netwerk thuis, maar dat doe ik met alle apparatuur en de rest heeft nooit ergens last van. De 'uptime' is nagenoeg 100%. Dus daar mag het mijn inziens niet aan liggen. De wifi afstand is ook het probleem niet, dat is maar een paar meter.

Herkennen jullie dit? In de huidige toestand overweeg ik om mijn Pro ter reparatie aan te bieden, want op deze manier heb ik er veel te weinig aan.
Mijn pro draait al een paar jaar geen enkel probleem nog, wel bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Gebruik je de ethernetadapter en zo ja, heb je die op de juiste wijze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Idefix70 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:14:
Gebruik je de ethernetadapter en zo ja, heb je die op de juiste wijze aangesloten?
Nee, ik draai mijn Homey Pro op wifi. Met mijn wifi setup is niets mis, want die is super betrouwbaar. Al mijn andere apparaten draaien daar 24/7 zonder problemen op. Dus de Homey Pro moet dat ook gewoon kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Het kan toch aan de voeding liggen. Ik had jouw problemen ook (en heel veel anderen idem dus het ligt niet aan jou, waarschijnlijk ook niet aan de HP2023 of je wifi setup). De voeding via de ethernetadapter lijkt beter te werken. Je gebruikt ongetwijfeld de originele adapter. Het kan liggen aan de apps die je gebruikt met hoge polling-interval. Dat zou je kunnen loggen met papertrail. Een complete fabrieksreset is ook nog een optie.
Als dat allemaal niet helpt dan zou ik een ticket inschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Idefix70 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:14:
Het kan toch aan de voeding liggen. Ik had jouw problemen ook (en heel veel anderen idem dus het ligt niet aan jou, waarschijnlijk ook niet aan de HP2023 of je wifi setup). De voeding via de ethernetadapter lijkt beter te werken. Je gebruikt ongetwijfeld de originele adapter. Het kan liggen aan de apps die je gebruikt met hoge polling-interval. Dat zou je kunnen loggen met papertrail. Een complete fabrieksreset is ook nog een optie.
Als dat allemaal niet helpt dan zou ik een ticket inschieten.
Tnx voor je input! 👌 Dat wordt een beetje pielen dan maar... Eerste wat ik gedaan heb is een andere voeding aansluiten. Als het blijft, dan ga ik de andere dingen proberen. Met inderdaad een factory reset als laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Nee, ik draai mijn Homey Pro op wifi. Met mijn wifi setup is niets mis, want die is super betrouwbaar. Al mijn andere apparaten draaien daar 24/7 zonder problemen op. Dus de Homey Pro moet dat ook gewoon kunnen.
Op 2.4 of 5 GHz? 2.4 GHz kan met veel apparaten wel degelijk een probleem zijn voor homey.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Tnx voor je input! 👌 Dat wordt een beetje pielen dan maar... Eerste wat ik gedaan heb is een andere voeding aansluiten. Als het blijft, dan ga ik de andere dingen proberen. Met inderdaad een factory reset als laatste optie.
Denk eraan, dat de originele voeding 5,2V is en dat veel telefoon laders 5V zijn. In het verleden heeft een onjuiste voeding nogal wat instabiele Homey's tot gevolg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Voor degenen die Homeylink gebruiken: bij mij werkt de hele Homeylink app niet meer sinds de Homey update naar 12.6.0...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
TKroon schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:28:
Voor degenen die Homeylink gebruiken: bij mij werkt de hele Homeylink app niet meer sinds de Homey update naar 12.6.0...
Ik heb HomeyLink op mijn Homey Pro 23 staan en daar heb ik een aantal lampen in staan van mijn Homey Pro 19 en die kan ik nog gewoon bedienen.
Ik heb de Homey Pro 23 net geupdate naar versie 12.6.0.
Homey Pro 2019 heeft nog versie 12.5.3. Is nog geen update beschikbaar.
App versie is 9.5.1.1811

Ik heb net ook nog een apparaat kunnen toevoegen aan mijn Homey Pro 23 van de andere Homey.
Er waren 152 apparaten geselecteerd. Dat heb ik maar niet gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door mike123 op 16-08-2025 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Ik heb HomeyLink op mijn Homey Pro 23 staan en daar heb ik een aantal lampen in staan van mijn Homey Pro 19 en die kan ik nog gewoon bedienen.
Ik heb de Homey Pro 23 net geupdate naar versie 12.6.0.
Homey Pro 2019 heeft nog versie 12.5.3. Is nog geen update beschikbaar.
App versie is 9.5.1.1811

Ik heb net ook nog een apparaat kunnen toevoegen aan mijn Homey Pro 23 van de andere Homey.
Er waren 152 apparaten geselecteerd. Dat heb ik maar niet gedaan.
“Gelukkig” ben ik dan de enige ;) gelukkig had ik nog de oude MQTT flows voordat homeylink kwam, dus de tijdelijke workaround heeft me niet heel veel tijd gekost. Ik draai 2x de 2023, waarbij de main homey waar homeylink op draait had geüpdatet. De andere ook updaten of herstarten werkten allemaal niet. Heb het gemeld bij Athom.

Edit: opgelost. Één van de apparaten repareren en dan de andere Homey aanklikken werkte wel :+

[ Voor 5% gewijzigd door TKroon op 16-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:33:

Ik heb de Homey Pro nu 2 weken draaien maar ook hier sindsdien regelmatig signaal verlies tussen P1 en de 3 batterijen . Verder werkt de tab “ Energy” niet met de P1 meter. Ik krijg een bevroren beeld en kan ook niet terug naar een andere tab. Zie wel alle apparaten staan maaar dat is het dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16
ONM schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:32:
[...]

Ik heb de Homey Pro nu 2 weken draaien maar ook hier sindsdien regelmatig signaal verlies tussen P1 en de 3 batterijen . Verder werkt de tab “ Energy” niet met de P1 meter. Ik krijg een bevroren beeld en kan ook niet terug naar een andere tab. Zie wel alle apparaten staan maaar dat is het dan ook
Ik heb de homewizzard batterij'en (3stuks) vanaf eind januari en draai al lang homey maar ook HA heb nergens last van gewoon in de meer dan half jaar maar een 3x ofzo verbinding kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
[...]

De “bevroren energy tab” heb ik ook.
4 HW batterijen, HW P1 en Homey Energy dongle, komt bij meerdere mensen voor.
Oplossing (mij in iedergeval) niet bekend.
Verwijder ik de HW PIB’s en de HW P1, dan werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

Bevroren Energy tab is bij mij sinds ik dynamische prijzen heb opgevoerd in Homey, voorheen werkte die bij mij prima met P1 + PiB. Is ook al een iOS app update van Homey geweest met een fix voor Energy tab icm dynamische prijzen maar die werkt maar half, groter deel van de data wordt getoond en vervolgens loopt ie alsnog vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online
[...]

Een bevroren energie tab hebben velen met je… de energie tab werkt nog steeds niet zoals het zou moeten dus daar valt nog veel aan te sleutelen voor Athom 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat ga ik hier dan even volgen, dat was juist 1 van de belangrijkste redenen om straks een Homey Mini te gaan halen. :o

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Ethirty schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:48:
Dat ga ik hier dan even volgen, dat was juist 1 van de belangrijkste redenen om straks een Homey Mini te gaan halen. :o
Bij mij nog nooit vastgelopen dus haal vooral een mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:48:
Is het bekend wanneer deze beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Idefix70 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

Bij mij nog nooit vastgelopen dus haal vooral een mini
Gebruik jij P1 meter van HW of de Energy van Homey ?
En heb jij misschien instellingen veranderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

chulin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Is het bekend wanneer deze beschikbaar zou zijn?
Niet echt. Volgens mij riepen ze bij de introductie "najaar 2025".

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste