Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 18:39
Rallye schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 17:58:
Vandaag doet mijn connectie tussen Homey Premium en Tahoma (Somfy) het opeens niet, “Failed to send command, no valid connections”. Opnieuw autoriseren lukt niet (time out voor heel veel seconden). Heeft iemand anders dit ook?
En weer zijn de rolluiken niet naar beneden. Tahoma opnieuw autoriseren via “zoeken apparaten” geeft een block voor heel veel seconden. Iemand anders dit ook?

Tahoma zelf werkt overigens prima, dus dit lijkt echt een Homey-dingetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 02-01-2026 17:33 ]

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:54
@Rallye Heb je de RTS of io? RTS kun je direct met homey aansturen zonder tussenkomst van de tahoma. Bij mij heeft dat nog nooit een storing gegeven met lamellen en zonnescherm.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

jefjef

learning by doing

Ik heb thuis alleen de homey p1 meter en de homey app op mijn iPhone. Nu heb ik recentelijk een marstek Venus e3 ivm met een ct003. De ct003 is samen met de homey p1 in een actieve splitter gezet. Alle twee apps (homey en de marstek) werken maar behoren en laten de gegevens zien . Mijn vragen zijn hoe kan ik de marstek toevoegen aan de homey app? Kan dat? (Ik heb de gratis cloud versie) en in de homey app staan al mijn Google nest divices in behalve de nest thermostaat deze geeft de onderstaande foutmelding terwijl de thermostaat in de Google home app wel bereikbaar is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNZTPrDsu1yu4wguyGbwY5HUWw4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o4cVoydnynIXLx9hNmrNU0Zs.png?f=fotoalbum_large

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:11

dollyking

duck tape

MrKwezel schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:17:
[...]

Ik heb vier Myggbett's gehaald, krijg geen van allen gekoppeld aan mijn Homey Pro 2026. Ter controle ook gepoogd te koppelen aan IKEA smarthome app zonder succes. Daarna poging om te koppelen aan Woning (iOS) maar ook geen succes. Een lamp met Matter is zo gekoppeld aan de Homey Pro 2026 zonder enige issues.

Hij blijft enorm lang laden om te koppelen/configureren (meerdere minuten) en geeft op een bepaald moment error dat het koppelen mislukt is en niet toegevoegd kan worden. Pairing modus (4x drukken) of complete reset (12 sec ingedrukt) helpt ook niet om succesvol te verbinden.

Morgen maar eerst even contact met Ikea opnemen, aangezien devices in eigen app ook niet willen koppelen. Meer mensen die dit herkennen?
Ja, hier ook lukt het niet vandaag een bilresa, myggbett en myggspray gehaald. Geen van allen gelukt. Zelfde wat jij beschrijft en ook gedaan. Ben er nog niet uit

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Voor de mensen die dicht bij de Belgische grens wonen: de ikea thermometer kost daar maar 5,95 ;-). Ik wacht nog op mijn 2026 Homey Pro om te testen of ze werken…

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 18:59

Kiswum

Gadget reviewer

miel schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:15:
Voor de mensen die dicht bij de Belgische grens wonen: de ikea thermometer kost daar maar 5,95 ;-). Ik wacht nog op mijn 2026 Homey Pro om te testen of ze werken…
Mooier dan de NL prijs van €9,99.

https://www.ikea.com/be/n...idssensor-smart-30597606/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Dipsausje
  • Niet online
dollyking schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:09:
[...]

Ja, hier ook lukt het niet vandaag een bilresa, myggbett en myggspray gehaald. Geen van allen gelukt. Zelfde wat jij beschrijft en ook gedaan. Ben er nog niet uit
Hier 2 Timmerflotte en 2 Bilresa. 3 van de 4 werken prima, de laatste Bilresa was een ramp om te koppelen en toen die eindelijk gekoppeld was werkte ook de ander niet meer. Heb in het proces de Homey meermaals opnieuw moeten opstarten.

De 2e Bilresa kan ook enkel tussen stand 2/3 switchen, stand 1 is niet mogelijk. Dus daar is intern meer mis mee. Gok dat de QC nog niet helemaal op orde is bij Ikea

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10
Waarmee maken jullie een dashboard?
Ik zie mooie voorbeelden voorbij komen, maar die zijn niet met de dashboard knop gemaakt die ik in mijn Homey heb staan (rechts, de knop met de drie puntjes).
Want daar staan maar een paar widgets en mogelijkheden in vind ik.

Heb al gekeken of ik met de laptop meer mogelijkheden krijg, maar daar ontbreekt zelfs helemaal de mogelijkheid om een dashboard te maken.

Is dit een speciale app?

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:53
jefjef schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:08:
Ik heb thuis alleen de homey p1 meter en de homey app op mijn iPhone. Nu heb ik recentelijk een marstek Venus e3 ivm met een ct003. De ct003 is samen met de homey p1 in een actieve splitter gezet. Alle twee apps (homey en de marstek) werken maar behoren en laten de gegevens zien . Mijn vragen zijn hoe kan ik de marstek toevoegen aan de homey app? Kan dat? (Ik heb de gratis cloud versie) en in de homey app staan al mijn Google nest divices in behalve de nest thermostaat deze geeft de onderstaande foutmelding terwijl de thermostaat in de Google home app wel bereikbaar is [Afbeelding]
Ik maak gebruik van een lokale Homey Pro maar zie de Marstek apps wel als ik deze zoek op de website,
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=marstek

Geen idee of dit gaat werken, probeer het eens en laat het ons weten :*)

Nee, zodra je de app zelf aanklikt geeft deze aan niet beschikbaar te zijn op de cloud versie,

[ Voor 4% gewijzigd door GerverCom op 03-01-2026 10:13 ]

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

jefjef

learning by doing

GerverCom schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:08:
[...]

Ik maak gebruik van een lokale Homey Pro maar zie de Marstek apps wel als ik deze zoek op de website,
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=marstek

Geen idee of dit gaat werken, probeer het eens en laat het ons weten :*)

Nee, zodra je de app zelf aanklikt geeft deze aan niet beschikbaar te zijn op de cloud versie,
Aha akkoord dank je!

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40

elsinga

=8-)

Farmerwood schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:35:
Hier ook een tevreden gebruiker van ‘smart presence’.
Telefoons beide iPhone met idd optie tot MAC wissel uit voor het thuisnetwerk.
Afwezigheid staat hier wel op de standaard 15 min. Kinderen ophalen van school kan net binnen die tijd dus dan blijft alles gewoon nog even aan. :-)

Kan er niet mee detecteren of iemand bijna thuis is, maar dat is ook niet echt nodig. Indien nodig stookt het airco het huis binnen 10 min een stuk warmer.

Heb nog wel een virtuele knop ‘oppas aanwezig’ om te voorkomen dat alle verwarming en verlichting uit gaat als wij > 15 min afwezig zijn. Dat werkt betrouwbaarder dan proberen gast telefoons te detecteren (die niet altijd op de wifi zitten).
Inmiddels werkt Smart Presence goed, maar de test loopt nog niet heel lang. ;) Ook hier wat override knoppen: eentje om de verwarming aan te laten en eentje om alle afwezig flows te negeren. Handig als ik maar even weg ben en het buiten koud is.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• elsinga

elsinga

=8-)

Ravhin schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:57:
@elsinga FWIW: ik liep hier ook lang mee te worstelen en heb het uiteindelijk goed gekregen via de Unifi app (mijn netwerk is 100% Ubiquity). Dit werkt heel goed en snel. Wellicht iets als jij ook Unifi spul hebt.
Ja, hier ook alles Unifi, maar dan moet ik ook de Unifi app op de telefoon van zoonlief installeren en dat is ongewenst.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• elsinga

elsinga

=8-)

Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:59:
Met de native Homey Dashboard feature.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZiYHeAzTHh_-6DPROP4RncTp2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68sdz3MDHVHGO61uAalZ8fVT.jpg?f=fotoalbum_large
Ik gebruik wel wat extra apps hiervoor, de progress bars komen uit DataVista, de weersvoorspelling komt van het KNMI (dacht ik).

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik loop voor mijn dashboard nog wel tegen een probleempje aan: de watermeter. De Homewizard watermeter levert binnen Homey twee nuttige waarden op, beide de meterstand in m3. Om het waterverbruik van vandaag te tonen (net als op mijn Homewizard display) moet ik dus wat rekenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaS78RjCL_GE1llDqOoiuEhNFG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8IpiBH4bcMXPl0KNCpiEIKv3.png?f=fotoalbum_large
Om middernacht zet een variabele naar de dan stand van de watermeter (omgerekend naar liters) en bij elke verandering neem ik die variabele*1000 (want 1m3=1000 liter) en trek daar de middernacht stand van af. Resultaat is het verbruik van vandaag. Allemaal niet lastig.

Alleen werkt de berekening niet... De notificatie toont netjes de gebruikte waardes, maar de berekening levert een te hoge waarde op. Op dit moment zou de berekening 8 liter moeten opleveren, maar is 104 liter en dus 96 liter te veel. Dat zou het verbruik van gisteren kunnen zijn, maar de variabelen/waardes die ik in de berekening gebruik zouden gewoon 8 als uitkomst moeten hebben.

Iemand een idee?

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:52
elsinga schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:28:
Ik loop voor mijn dashboard nog wel tegen een probleempje aan: de watermeter. De Homewizard watermeter levert binnen Homey twee nuttige waarden op, beide de meterstand in m3. Om het waterverbruik van vandaag te tonen (net als op mijn Homewizard display) moet ik dus wat rekenen.
[Afbeelding]
Om middernacht zet een variabele naar de dan stand van de watermeter (omgerekend naar liters) en bij elke verandering neem ik die variabele*1000 (want 1m3=1000 liter) en trek daar de middernacht stand van af. Resultaat is het verbruik van vandaag. Allemaal niet lastig.

Alleen werkt de berekening niet... De notificatie toont netjes de gebruikte waardes, maar de berekening levert een te hoge waarde op. Op dit moment zou de berekening 8 liter moeten opleveren, maar is 104 liter en dus 96 liter te veel. Dat zou het verbruik van gisteren kunnen zijn, maar de variabelen/waardes die ik in de berekening gebruik zouden gewoon 8 als uitkomst moeten hebben.

Iemand een idee?
Gebruik de app Power Price, die lost al uitdagingen op vermoed ik

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:48

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:59:
Ik zie mooie voorbeelden voorbij komen, maar die zijn niet met de dashboard knop gemaakt die ik in mijn Homey heb staan (rechts, de knop met de drie puntjes).
Want daar staan maar een paar widgets en mogelijkheden in vind ik.

Heb al gekeken of ik met de laptop meer mogelijkheden krijg, maar daar ontbreekt zelfs helemaal de mogelijkheid om een dashboard te maken.

Is dit een speciale app?
Ik vind de dashboard functie in Homey op zich netjes en zou er mee uit de voeten kunnen, maar het is me nog te beperkt en niet tweakbaar genoeg.

1. Ik vind hem erg zwaar. Ik gebruik een redelijk recente maar simpele Lenovo tablet en die kan Homey Dashboard nauwelijks draaien. Het werkt allemaal tergend traag.

2. Bovendien vind ik bepaalde onderdelen te groot (de tegels of widgets) of juist te klein (de knopjes om terug te gaan uit een sub scherm zoals bij verlichting). Ik zou graag willen dat je het formaat van items kunt instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEZmn0rBcx18lCC5XQrWhVJd8Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyuBaz8UvI3yyqolvyFH91If.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker op een tablet is het pijltje naar beneden linksboven echt te klein. In combinatie met de tergend trage interface weet je niet of je raak gedrukt hebt.

3. Ook features die andere dashboards wel ‘standaard’ bieden zoals een bewegende buienradar heb ik nog niet voor elkaar gekregen bij Homey. En als ik het al voor elkaar krijg dan klopt het formaat weer niet (te groot, te klein).

Ik werkte voordat ik een Homey had met Domoticz en dan Dashticz en dat was wel wat minder gebruiksvriendelijk om te leren, maar ook weer niet heel ingewikkeld en zo superfijn configureerbaar.

Met Homey werk ik nu met Sharptools.io (betaald) en dat vind ik net wat fijner dan Homey, vooral het configureren is fijner. In potentie vind ik Homey er wel fraaier uitzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p88bbT21IBvi2qL9AwtO9CSYlrg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpcEvQo8CkoP7gYWWn7tEOnt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFjc7RvH8nC-VVnRbXv11XvS7f4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjHLOfRrKsoGPcqTuNAOEEK6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18MG1mp6k75y4tFo-OuqgmXsDms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2QowTGmoeSzQ2eJxFspe66C.jpg?f=fotoalbum_tile

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Je watermetermiddernacht is een tekstvariabele, niet een numerieke in je notificatie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Jpiek op 03-01-2026 10:57 ]

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Ravhin

no <root>...

elsinga schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:19:
[...]

Ja, hier ook alles Unifi, maar dan moet ik ook de Unifi app op de telefoon van zoonlief installeren en dat is ongewenst.
Nee, dat hoeft niet. Je assigned een static IP voor de telefoon van je zoon in UniFi en je voegt het apparaat toe in Homey. Vervolgens maak je een flow die, als het IP adres niet meer gekoppeld is de presence op "afwezig" zet. Dit kan zonder dat er iets met de telefoon gedaan hoeft te worden.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Goofyduck384
vanenkelen schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Ik vind de dashboard functie in Homey op zich netjes en zou er mee uit de voeten kunnen, maar het is me nog te beperkt en niet tweakbaar genoeg.

1. Ik vind hem erg zwaar. Ik gebruik een redelijk recente maar simpele Lenovo tablet en die kan Homey Dashboard nauwelijks draaien. Het werkt allemaal tergend traag.

2. Bovendien vind ik bepaalde onderdelen te groot (de tegels of widgets) of juist te klein (de knopjes om terug te gaan uit een sub scherm zoals bij verlichting). Ik zou graag willen dat je het formaat van items kunt instellen.
[Afbeelding]

Zeker op een tablet is het pijltje naar beneden linksboven echt te klein. In combinatie met de tergend trage interface weet je niet of je raak gedrukt hebt.

3. Ook features die andere dashboards wel ‘standaard’ bieden zoals een bewegende buienradar heb ik nog niet voor elkaar gekregen bij Homey. En als ik het al voor elkaar krijg dan klopt het formaat weer niet (te groot, te klein).

Ik werkte voordat ik een Homey had met Domoticz en dan Dashticz en dat was wel wat minder gebruiksvriendelijk om te leren, maar ook weer niet heel ingewikkeld en zo superfijn configureerbaar.

Met Homey werk ik nu met Sharptools.io (betaald) en dat vind ik net wat fijner dan Homey, vooral het configureren is fijner. In potentie vind ik Homey er wel fraaier uitzien.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat vind ik nou juist ook, de knoppen zijn soms te groot en soms te klein. Maar misschien moet ik eerst eens wat bruikbare widget-apps downloaden en dan daarmee een bruikbaar dashboard proberen te maken in de normale Homey Dashboards.
Klopt het wel dat ik die Homey Dashboard functie niet kan bereiken van de pc? Enkel via de iPad of (in mijn geval) IPhone?

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:48

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:14:
[...]

Dat vind ik nou juist ook, de knoppen zijn soms te groot en soms te klein. Maar misschien moet ik eerst eens wat bruikbare widget-apps downloaden en dan daarmee een bruikbaar dashboard proberen te maken in de normale Homey Dashboards.
Klopt het wel dat ik die Homey Dashboard functie niet kan bereiken van de pc? Enkel via de iPad of (in mijn geval) IPhone?
Ja dat klopt, het is niet web-/browser based maar echt een app functionaliteit. Ik denk dat het daarom ook zo zwaar is voor een device waar je het op gebruikt.

• Jpiek
  • Nu online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:14:
[...]
Ja, het zijn (weer) de community apps die het echt leuk maken. Als ik je een advies mag geven : Datavista
en Enhanced Device Widgets.
ja, dashboard is App only... Al is er wel een heel actieve Poll op het Homey Forum om het ook geschikt te maken voor het web.
Ben aan het klieren om met BlueStack de app te draaien op een Windows tablet, maar da's niet echt stabiel.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16

jacobras

Developer

[...]

Misschien vergezocht maar zou het uitmaken welke batterijen erin zitten? Las iets over het voltage op Reddit. IKEA zelf noemt 1,2V herlaadbare batterijen (ik heb er overigens volgens mij normale 1,5's in zitten).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• DarkSide
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Afgelopen periode wat aan het spelen met de inspelning van ikea
Ik heb er 1 gekoppeld aan de wasmachine en dacht dat ik zo elke dag gebruikte kWh kon exporteren.

Een flow gemaakt als de wasmachine klaar is, dat hij de data va kWh naar google sheets stuurt.
Dit werkt.
Maar volgens mij telt de inspelning alles bij elkaar op.
Ik zie wel live het W gebruik. Maar hij reset niet de kWh.
Zie ik iets over het hoofd? Of is dit een "beperking" van de inspelning?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
Ik loop vast op onderstaande, misschien kan iemand mij hiermee helpen?
Graag zou ik via Homey multiroom audio willen aansturen, in de huidige situatie gebruik ik een Ikea symofonisk knop om muziek op te starten en een JBL9.1 soundbar om het af te spelen. Nu wil ik dit gaan uitbreiden met op de slaapkamer een Sonos soundbar en in drie andere kamers Nest Audio speakers. Kan ik deze ook via de Ikea knop aansturen en dat alle speakers dezelfde radio zender of spotify playlist afspelen? Of zal hier altijd verschil in blijven zitten met het volume en bijvoorbeeld tijdsvertraging per speaker?

Hebben jullie hier een slimme oplossing voor?

• Maxiemillian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:27
DarkSide schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:37:
Dat lijkt een eigenschap van de Inspelning te zijn. Ik heb die stekkers ook en ben sinds kort wat aan het spelen met Homey SHS in combinatie met Zigbee2MQTT. Als ik de documentatie van Z2M bekijk is het inderdaad een som van het totaal: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/E2206.html

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:19
DarkSide schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:37:
Afgelopen periode wat aan het spelen met de inspelning van ikea
Ik heb er 1 gekoppeld aan de wasmachine en dacht dat ik zo elke dag gebruikte kWh kon exporteren.

Een flow gemaakt als de wasmachine klaar is, dat hij de data va kWh naar google sheets stuurt.
Dit werkt.
Maar volgens mij telt de inspelning alles bij elkaar op.
Misschien de app Power by the Hour gebruiken. Die heeft dagelijks een update van de gebruikte kWh, waaronder de kWh per dag.

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
elsinga schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:28:

Alleen werkt de berekening niet...
Een alternatief (dat ook voor stroom, gas, e.d. werkt) is de Power by the Hour app.
Deze maakt de sommaties voor jou per uur/dag/maand/jaar. In m3 evenals geld. En houdt nog diverse andere statistieken bij.

Hieronder ter illustratie de gegevens die genoemde app van de HomeWizard-watermeter bijhoudt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhdnjxtDDhcr5u-Fo-BCw-sOfXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xlcC8jZOjlNPjpI1AaonFfU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrvkJ660k3m6RGYpjbOsZNW4Jyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2f4TSNcI54T079pk6jDEnp8e.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdZq-Up9sDqT4OaR6qklhzM_Fys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PplntVZTn1WN6esPZJyZxW0Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SunBeech op 04-01-2026 10:25 ]

• Jpiek
  • Nu online
Jpiek schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Je watermetermiddernacht is een tekstvariabele, niet een numerieke in je notificatie ?
@elsinga nog gekeken naar de twee verschillende variabelen? Nu krijg je een notificatie waarde uit een heel andere variabele dan waar je het resultaat in wegschrijft.
Tenzij er een stuk flow is wat we niet zien...

• elsinga

elsinga

=8-)

Idefix70 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:48:
[...]

Gebruik de app Power Price, die lost al uitdagingen op vermoed ik
Ga ik even bekijken, dank!

• elsinga

elsinga

=8-)

Jpiek schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Oeh... daar had ik even niet aan gedacht... Ga ik even controleren!

• elsinga

elsinga

=8-)

SunBeech schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:56:
[...]

Een alternatief (dat ook voor stroom, gas, e.d. werkt) is de Power by the Hour app.
Deze maakt de sommaties voor jou per uur/dag/maand/jaar. In m3 evenals geld. En houdt nog diverse andere statistieken bij.

Hieronder ter illustratie de gegevens die genoemde app van de HomeWizard-watermeter bijhoudt:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die app gebruik ik al, maar had nog niet goed genoeg gekeken om ook deze functies te hebben ontdekt. Ga ik ook even naar kijken, dank!

• elsinga

elsinga

=8-)

Jpiek schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:26:
[...]

@elsinga nog gekeken naar de twee verschillende variabelen? Nu krijg je een notificatie waarde uit een heel andere variabele dan waar je het resultaat in wegschrijft.
Tenzij er een stuk flow is wat we niet zien...
Er zijn twee identieke(?) variabelen in de watermeter en ik was aan het testen of de andere wel werkte. Helaas. Maar dat is dus de reden waarom het in de screenshot zo staat. ;)

• Jpiek
  • Nu online
elsinga schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:07:
[...]
Er zijn twee identieke(?) variabelen in de watermeter en ik was aan het testen of de andere wel werkte. Helaas. Maar dat is dus de reden waarom het in de screenshot zo staat. ;)
Dat idee had ik al, maar als je het resultaat van de berekening in de ene, en in de notificatie de andere gebruikt gaat het nooit kloppen natuurlijk.

Als ik een euro moest betalen voor elke keer dat ik een tekstvariabe maakte terwijl het een numerieke moest zijn... :F Echt handig vindt ik het aanmaken ook niet, het voldoet voor 1 per keer, maak er eens een stuk of 10 aan voor een flow :|

• DarkSide
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Maxiemillian schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:54:
[...]

Dat lijkt een eigenschap van de Inspelning te zijn. Ik heb die stekkers ook en ben sinds kort wat aan het spelen met Homey SHS in combinatie met Zigbee2MQTT. Als ik de documentatie van Z2M bekijk is het inderdaad een som van het totaal: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/E2206.html
Ik ben even wat aan het stoeien met een virtueel apparaat en een flow om zo bij elke start de huidige stand op te nemen. en bij stoppen deze stand af te trekken van de eerste (huidige) stand
mike123 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:06:
[...]

Misschien de app Power by the Hour gebruiken. Die heeft dagelijks een update van de gebruikte kWh, waaronder de kWh per dag.
Zal die ook eens bekijken of ik daar kan uithalen wat ik zoek:

Edit:
k heb voor mijn "wasmachine probleem" uiteindelijk 3 variabele gemaakt.
1- Start variabel. Die leest de huidige waarde van de inspelning uit. En deze wordt getriggerd bij een Start wasprogramma trigger.

2 - Stop Variabel. Deze leest de huidige waarde van de inspelning uit. En wordt dus getriggerd door een wasprogramma klaar.

En dan een Eindvariabel. Waarbij ik een rekensom doe. Van de Stop Variabel - de Start Variable.
En dan append ik de Waarde van de Eindvariabel in de google sheet die ik heb.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 04-01-2026 16:13 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:05
Maxiemillian schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:54:
[...]

Interessant, heb inmiddels Homey SHS draaien maar nog zonder de Homey Bridge. Wat heb ik nog meer nodig dan Homey SHS om de Inspelning aan de praat te krijgen? Heb je de Homey Zigbee2MQTT app of heb je een aparte Zigbee2MQTT container opgezet?

• Maxiemillian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:27
eovermeer schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Interessant, heb inmiddels Homey SHS draaien maar nog zonder de Homey Bridge. Wat heb ik nog meer nodig dan Homey SHS om de Inspelning aan de praat te krijgen? Heb je de Homey Zigbee2MQTT app of heb je een aparte Zigbee2MQTT container opgezet?
Met alleen de Zigbee2MQTT app in Homey ben je er inderdaad nog niet helemaal. Ik heb zelf nog twee aparte containers draaien: Zigbee2MQTT en Mosquitto. Homey communiceert dan via Mosquitto met de Z2M container. Maar los daarvan ben ik wel aan het kijken naar een Homey Bridge, om deze extra complexiteit eruit te halen.

• Goofyduck384
Ik heb een Reolink E1 camera thuis die ik graag wil toevoegen aan de Homey. Ik lees dat de app hiervoor nog in ontwikkeling is. De Onvif app heb ik ook even gedownload, maar daar krijg ik hem nog niet toegevoegd. Ik moet dan een username en wachtwoord invullen. De Camera heeft die niet, enkel een IP-adres.

Iemand die dit wel gelukt is? Of vergeet ik iets?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Goofyduck384 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:38:
Ik heb een Reolink E1 camera thuis die ik graag wil toevoegen aan de Homey. Ik lees dat de app hiervoor nog in ontwikkeling is. De Onvif app heb ik ook even gedownload, maar daar krijg ik hem nog niet toegevoegd. Ik moet dan een username en wachtwoord invullen. De Camera heeft die niet, enkel een IP-adres.

Iemand die dit wel gelukt is? Of vergeet ik iets?
De E1 heeft geen onvif, dus die krijg je niet toegevoegd….

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik draai hier 4 Reolink camera's, doen allemaal ONVIF, maar eentje (uiteraard degene die ik het liefst altijd zou monitoren) is qua verbinding instabiel. Opnames op mijn Synology lopen wel goed, maar zelf connecten met de Reolink app op de telefoon levert vaak een timeout op in eerste instantie. En op Homey blijft het beeld zwart. Nou hangt er ook standaard de Windows Reolink app aan, dus qua belasting snap ik het wel... Maar de andere 3 (oudere) Reolink camera's doen het gewoon netjes.

• mike123
DarkSide schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:59:
[...]

Ik ben even wat aan het stoeien met een virtueel apparaat en een flow om zo bij elke start de huidige stand op te nemen. en bij stoppen deze stand af te trekken van de eerste (huidige) stand
[...]

Zal die ook eens bekijken of ik daar kan uithalen wat ik zoek:

Edit:
k heb voor mijn "wasmachine probleem" uiteindelijk 3 variabele gemaakt.
1- Start variabel. Die leest de huidige waarde van de inspelning uit. En deze wordt getriggerd bij een Start wasprogramma trigger.

2 - Stop Variabel. Deze leest de huidige waarde van de inspelning uit. En wordt dus getriggerd door een wasprogramma klaar.

En dan een Eindvariabel. Waarbij ik een rekensom doe. Van de Stop Variabel - de Start Variable.
En dan append ik de Waarde van de Eindvariabel in de google sheet die ik heb.
Voor bv jouw wasmachine verbruik is ook een app Flow Utilities mogelijk.
Hier selecteer je een beginstand een eindstand en bereken het verschil.
Maar komt ongeveer op hetzelfde neer als wat je nu hebt.

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:53
Ik zou zoiezo erg oppassen met het aansluiten van een wasmachine op een slimme stekker. Zeker de inspellning is hier niet voor geschikt

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
sonnypiek schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:20:
Ik zou zoiezo erg oppassen met het aansluiten van een wasmachine op een slimme stekker. Zeker de inspellning is hier niet voor geschikt
Je moet goed kijken naar het vermogen. Ik heb bijvoorbeeld een Shelly Plug (niet de S). Die is groter en kan tot 16A aan. Langdurig 10A voor een 60 graden was is dan geen probleem :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:16
TKroon schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:40:
[...]

Je moet goed kijken naar het vermogen. Ik heb bijvoorbeeld een Shelly Plug (niet de S). Die is groter en kan tot 16A aan. Langdurig 10A voor een 60 graden was is dan geen probleem :)
De IKEA Inspelning kan toch ook tot 16A? Dat moet dan wel lukken met de wasmachine.

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:05
Maxiemillian schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:12:
[...]Met alleen de Zigbee2MQTT app in Homey ben je er inderdaad nog niet helemaal. Ik heb zelf nog twee aparte containers draaien: Zigbee2MQTT en Mosquitto. Homey communiceert dan via Mosquitto met de Z2M container. Maar los daarvan ben ik wel aan het kijken naar een Homey Bridge, om deze extra complexiteit eruit te halen.
Duidelijk en om dit op te zetten heb ik mij al even verdiept in de Home Assistant container setup waar dit inderdaad ook zo wordt uitgelegd. De Homey Bridge heb ik momenteel nog als 433 MHz extender in gebruik voor de Homey Pro 2023. Mijn bedoeling is echter om de HA ZBT-2 Zigbee Coordinator te gaan koppelen aan Homey SHS.

• mike123
TKroon schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat @sonnypiek meer bedoelt dat misschien de stekker het maximale vermogen het wel aankan maar dat er ook vaak geschakelt word op hoge vermogens, zoals motor aan/uit en verwarming aan/uit. En daar is de stekker niet voor bedoelt.
Of het werkt is een tweede.

• Jpiek
  • Nu online
Ik heb een Shelly Plug S die moet 2500W aankunnen, maar als hij mijn boiler van 1750W aan probeert te zetten klapt hij er uit...
Dus ja, schakelpieken zijn een probleem..

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Jpiek schreef op maandag 5 januari 2026 @ 06:46:
Ik heb een Shelly Plug S die moet 2500W aankunnen, maar als hij mijn boiler van 1750W aan probeert te zetten klapt hij er uit...
Dus ja, schakelpieken zijn een probleem..
Dat had ik met de Plug S met mijn wasmachine. Toen overgestapt op de HomeWizard plug, de vorige generatie, die doen het geweldig.

Mijn reviews al gezien?

• Jpiek
  • Nu online
Ik probeer het aantal apps voor dergelijke devices minimaal te houden, dus dan zou ik naar een RobSmart, Sonoff of Frient moeten kijken...

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:08
eovermeer schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:04:
[...]

Hoe maak je eigenlijk die virtuele knop 'Stroomprijzen' waar je zelf de variabelen in kan weergeven?
volgens mij heb ik dat via Device Capabilities gedaan

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
Hi all, voor wie deze nog niet heeft gezien, er is nu een applicatie geschreven om Apple TV's en HomePod's in Homey te krijgen

Zo heb ik nu bijvoorbeeld ingesteld dat mijn Apple TV automatisch op pauze gaat wanneer mijn Siemens oven klaar is met een programma.

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:53
mike123 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat @sonnypiek meer bedoelt dat misschien de stekker het maximale vermogen het wel aankan maar dat er ook vaak geschakelt word op hoge vermogens, zoals motor aan/uit en verwarming aan/uit. En daar is de stekker niet voor bedoelt.
Of het werkt is een tweede.
Inderdaad! Als ik me niet vergis heeft het ermee te maken dat het een motor is, staat me iets bij dat de inspellning geschikt is voor max 300w motorvermogen.
Ik ben er zelf een paar maanden geleden ook naar aan het kijken geweest. Uiteindelijk besloten om het voor de zekerheid maar niet te doen.
Nu verdiepen in een oplossing met bv. vibratiesensoren maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

• mike123
sonnypiek schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Inderdaad! Als ik me niet vergis heeft het ermee te maken dat het een motor is, staat me iets bij dat de inspellning geschikt is voor max 300w motorvermogen.
Dat had ik dus ook gelezen. En er zijn meer stekkers die hetzelfde hebben. Dus goed kijken welke slimme stekker er tegen kan, een motor of verwarmingselement aansturen.

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21

bebopper

I'm an absolute beginner...

praseodymium schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:00:
[...]

Wat is het voordeel van terugvallen naar Zigbee? Homey ondersteunt ook Matter over Thread en dat is toch het modernere protocol.

Edit: en als ik het gelinkte Home Assistant community topic zo lees dan is het ook erg buggy. Ik betwijfel of dat beter gaat worden met nieuwe firmware, IKEA adverteert namelijk geen Zigbee-ondersteuning.
Voor mij is de reden dat ik al een heel goed Zigbee netwerk (goede coverage door het hele huis en buiten) heb en dat graag wil blijven gebruiken.Voor matter zou ik dat volledig moeten gaan opbouwen. Ik lees op meerdere plekken dat ook de nieuwe Kajplats lampen te koppelen zijn door deze 8 keer te schakelen (nog steeds geen kans gehad dat zelf te testen).

• bebopper

bebopper

[...]

Heb de Timmerflotte en Bilresa nu al bijna 2 weken gekoppeld aan Homey en zonder problemen. Raar dat het nu niet wil lukken.

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:02
sonnypiek schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Zolang het ding de motor niet actief schakelt, is er niets aan de hand.

Ik gebruik nu ruim een jaar een Inspelning om het energieverbruik van mijn wasmachine te meten (en vooral om te melden wanneer hij klaar is). In Homey heb ik het ding op "always on" gezet om vergissingen te voorkomen.
In het begin heb ik gecontroleerd of het ding erg warm werd, maar dat gebeurde niet.

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:55
Maarten16 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:59:
Hi all, voor wie deze nog niet heeft gezien, er is nu een applicatie geschreven om Apple TV's en HomePod's in Homey te krijgen

Zo heb ik nu bijvoorbeeld ingesteld dat mijn Apple TV automatisch op pauze gaat wanneer mijn Siemens oven klaar is met een programma.
Top! Hier wachte ik al poosje op!

• dollyking
  • Laatst online: 14:11

dollyking

duck tape

bebopper schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:51:
[...]

Heb de Timmerflotte en Bilresa nu al bijna 2 weken gekoppeld aan Homey en zonder problemen. Raar dat het nu niet wil lukken.
Heb je nog meer Matter koppelingen in je netwerk?

bij mij nog steeds niet inderdaad, alles geupdate en na gekeken. Het is mijn eerste Matter, misschien mis ik een Thread netwerk. ?
geprobeerd via IOS, Homey en Matter, de heb heb ik ook al opnieuw ingeladen.
misschien toch maar de Digiderra Hub aanschaffen.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Maarten16 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:59:

Hum ik krijg één van de drie AppleTV kastjes met geen mogelijkheid te zien in deze app (terwijl ze alle drie dezelfde versie zijn). En de andere twee die ik wel kan toevoegen aan de Homey, hebben geregeld zoveel vertraging in het doorgeven van een handeling, dat het eigenlijk niet werkbaar is bij flows waar je wilt dat er meteen een reaktie komt (bijvoorbeeld lichten die meteen reageren bij het aan/uitzetten van de AppleTV), hebben andere dit ook?

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 05-01-2026 17:17 ]

• bebopper

bebopper

dollyking schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:59:
[...]

Heb je nog meer Matter koppelingen in je netwerk?

bij mij nog steeds niet inderdaad, alles geupdate en na gekeken. Het is mijn eerste Matter, misschien mis ik een Thread netwerk. ?
geprobeerd via IOS, Homey en Matter, de heb heb ik ook al opnieuw ingeladen.
misschien toch maar de Digiderra Hub aanschaffen.
Noop, zijn mijn enige twee matter devices, via de IKEA app direct aan Homey gekoppeld, heb daarvoor toen de QR code gescant. Gekozen voor koppeling via Homey niet via Android oid (dat was de andere optie).

Je hebt het al geprobeerd via Matter lees ik, bedoel je daarmee een andere matter router als Homey? Zo ja, dan lijkt het me dat de devices misschien gewoon niet werken.

[ Voor 19% gewijzigd door bebopper op 05-01-2026 17:05 ]

• Rallye
Elac schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:43:
@Rallye Heb je de RTS of io? RTS kun je direct met homey aansturen zonder tussenkomst van de tahoma. Bij mij heeft dat nog nooit een storing gegeven met lamellen en zonnescherm.
Ik heb beide. Ik heb overigens Homey Premium, dus waarschijnlijk kan ik de rolluiken niet zonder Tahoma aansturen?

Gisteren kon ik Tahoma overigens weer (opnieuw) aan Homey Premium toevoegen.

• Elac
@Rallye Probeer eens op je de app somfy RTS kunt installeren, die gebruik ik voor de aansturing van de lamellen en zonnescherm. Homey bridge heeft 433Mhz, zou dus moeten werken.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• Rallye
Dank voor je bericht, maar ik heb alleen Premium en dus geen Homey Bridge of Pro. Als “zender” heb ik dus de Tahoma Switch (en de Hue Bridge).

[ Voor 32% gewijzigd door Rallye op 05-01-2026 19:09 ]

• Elac
@Rallye Premium toch een abonnement zodat je meer dan 5 devices op een bridge kan draaien of heb ik dat verkeerd?

• Rallye
Het is meer een uitbreiding van de gratis Homey Cloud, zie https://homey.app/nl-nl/homey-cloud/
En ik heb meer dan vijf apparaten inderdaad.

Maar ik heb hem vooral om flows te maken voor de rolluiken en nu ook de robotstofzuiger (licht aan als de stofzuiger bezig is). Dat werkt(e) prima zonder Homey Bridge of Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 05-01-2026 19:21 ]

• Elac
Ok, je kunt dus wel flows aanmaken en native alles installeren maar je hebt geen zend/ontvanger voor 433Mhz. Ben dan bang dat je aan de tahoma vast zit, of een aparte 433 transmitter.

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:55
miel schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:22:
[...]

De E1 heeft geen onvif, dus die krijg je niet toegevoegd….
Ligt er aan welke, E1 zoom hier en die heeft het zeker wel

• jjsmitATsmive
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-01 22:45
Ik ben aan het testen met Homey Self Hosted Server op Synology. Ik dacht ik probeer een paar van die nieuwe Ikea Matter producten en bleek toen een Thread router nodig te hebben, Ik dacht ik probeer een Aqara M3, maar die geeft aan dat de Ikea Matter producten niet ondersteund zijn.....zucht?? Iemand suggesties? Toch een Ikea hub ertussen?

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:36
jjsmitATsmive schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:45:
Ik ben aan het testen met Homey Self Hosted Server op Synology. Ik dacht ik probeer een paar van die nieuwe Ikea Matter producten en bleek toen een Thread router nodig te hebben, Ik dacht ik probeer een Aqara M3, maar die geeft aan dat de Ikea Matter producten niet ondersteund zijn.....zucht?? Iemand suggesties? Toch een Ikea hub ertussen?
Volgens mij is de afspraak bij Matter dat ze universeel compatibel moeten zijn? Verbaast me een beetje eerlijk gezegd. Ik moet nog naar de Ikea en dan zal ik ook eens een poging wagen.

Maar ik weet niet of je Apple TV/Homepod of Nest Hub in huis hebt? Dat zijn ook Thread border routers.

• Maarten16
DON PAPA schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:00:
[...]

Hum ik krijg één van de drie AppleTV kastjes met geen mogelijkheid te zien in deze app (terwijl ze alle drie dezelfde versie zijn). En de andere twee die ik wel kan toevoegen aan de Homey, hebben geregeld zoveel vertraging in het doorgeven van een handeling, dat het eigenlijk niet werkbaar is bij flows waar je wilt dat er meteen een reaktie komt (bijvoorbeeld lichten die meteen reageren bij het aan/uitzetten van de AppleTV), hebben andere dit ook?
Check even of AirPlay op die Apple TV voor iedereen openstaat. Het andere issue komt mij niet bekend voor, maar je kan de community altijd vragen.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Maarten16 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:29:
[...]
Check even of AirPlay op die Apple TV voor iedereen openstaat.
Thanks dat was inderdaad de oplossing d:)b

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb sinds kort een homey pro 2023 draaien en oa de philips hue app draaien die verbinding maakt met een al wat oudere hue bridge. Ik moet bijna dagelijks de hue app op de homey herstarten omdat de verbinding is verbroken. Na een herstart werkt alles weer. Iemand hier een idee waar dit aan kan liggen? Of kan ik iets testen om te achterhalen wat het probleem is? Zeg er gelijk bij dat ik een behoorlijke leek ben als het om de Homey gaat.

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:53
mrturk76 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:43:
Ik heb sinds kort een homey pro 2023 draaien en oa de philips hue app draaien die verbinding maakt met een al wat oudere hue bridge. Ik moet bijna dagelijks de hue app op de homey herstarten omdat de verbinding is verbroken. Na een herstart werkt alles weer. Iemand hier een idee waar dit aan kan liggen? Of kan ik iets testen om te achterhalen wat het probleem is? Zeg er gelijk bij dat ik een behoorlijke leek ben als het om de Homey gaat.
Er kan heel veel aan de hand zijn :).

Ik heb enkel even een snelle zoek opdracht op het internet gedaan en in het Homey Forum staat een post in het engels, "Homey Pro looses contact with Hue bridge". Mijn interpretatie van de oorzaak en oplossing in die post is dat Homey moeite heeft met niet statische IP adressen en korte lease tijd.

Mocht je geen statische IP adressen gebruiken kun je proberen,met behulp van de handleidng van je router, een statisch IP adres toewijzen aan je Hue Bridge? (en misaschien ook meteen voor je Homey?)

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dat is mooi. Wat ik irritant vind is dat als ik de deur open heb gemaakt, onze telefoons nog steeds af blijven gaan. Ik hoop dat ik een oproep kan stoppen via de Homey app.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Goofyduck384
Kun je ook meerdere telefoons koppelen aan Homey zodat ik daar bij bepaalde gebeurtenissen bijv een melding heen kan laten sturen?

De 4 telefoons hebben allemaal de Homey app en aanwezigheid/afwezigheid wordt prima weergegeven.

• MrKwezel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-01 23:15
knip: verkeerde onderwerp, ik dacht dat het ook over de MYGGBETT ging 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door MrKwezel op 08-01-2026 20:22 . Reden: verkeerd onderwerp ]

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:55
Hoi tweakers.
Ik was een beetje rond aan het snuffelen en kwam de homey pro 2026 tegen.
Nu heb ik echter wat filmpjes zitten kijken maar heb toch nog enkele vraagjes.
Als ik een homey aanschaf heb ik dan de tahoma voor de rolluiken en de philips hue bridge niet meer nodig ?
Of moeten deze wel blijven draaien met de homey samen ?
En zijn er mensen die ook ervaring hebben met de homey en eufy beveiliging camera's ?

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

camel1987 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:03:
Als ik een homey aanschaf heb ik dan de tahoma voor de rolluiken en de philips hue bridge niet meer nodig ?
Of moeten deze wel blijven draaien met de homey samen ?
Tahoma is alleen nodig als je io motoren hebt, de RTS motoren werken ook zonder Tahoma met de Homey. Dit telt ook voor de Hue deze werken ook zonder Hue bridge met Homey, maar dus ook met, net wat je zelf wilt.
camel1987 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:03:
En zijn er mensen die ook ervaring hebben met de homey en eufy beveiliging camera's ?
Wat wil je hierover weten?

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 08-01-2026 21:30 ]

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:55
DON PAPA schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Tahoma is alleen nodig als je io motoren hebt, de RTS motoren werken ook zonder Tahoma met de Homey. Dit telt ook voor de Hue deze werken ook zonder Hue bridge met Homey, maar dus ook met, net wat je zelf wilt.

[...]

Wat wil je hierover weten?
Ah oke dus de homey zou niet al mijn apparaten vervangen die ik nu heb staan dus ?
Heb de tahoma toen gekocht om de rolluiken te bedienen maar weet even zo niet welke motors ik heb. Ik heb nu een ha draaien op een nuc maar de homey ziet er een stuk gebruiksvriendelijker uit.

Ik vraag me af als ik straks een wall tablet maak of ik dan ook beelden etc live view kan zien op de tablet icm de homey.

[ Voor 6% gewijzigd door camel1987 op 09-01-2026 06:40 ]

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

camel1987 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:39:
[...]
Ah oke dus de homey zou niet al mijn apparaten vervangen die ik nu heb staan dus ?
Klopt er zijn systemen (zoals iO) wat niet rechtstreeks met Homey werkt, daar heb je dus de hub (in dit geval de Tahoma) van de fabrikant voor nodig.
[...]
Heb de tahoma toen gekocht om de rolluiken te bedienen maar weet even zo niet welke motors ik heb.
Op de achterkant van de afstandsbediening staat vaak of het RTS of iO is bij Somfy.
[...]
Ik vraag me af als ik straks een wall tablet maak of ik dan ook beelden etc live view kan zien op de tablet icm de homey.
Dat ligt aan de app die er is of er widgets voor het dashboard zijn, ik weet bij voorbeeld dat die er wel zijn voor de Ubiquiti deurbel en camera's (geen idee of deze er ook (al) voor Eufy zijn. Als ze er nog niet zijn, dan zou je een verzoek aan de app bouwer kunnen doen of hij dit wil toevoegen aan de app.

• Borne
  • Laatst online: 21:49
Ik zie net een nieuwe feature voorbij komen die mogelijkheden gaat bieden. Alleen nog even bedenken hoe we dit goed in kunnen zetten.

Bijvoorbeeld een vakantiestand instellen waarbij de vraag gesteld wordt wanneer je weg gaat en terug komt om flows voor te programmeren. Of als de airco ingeschakeld wordt vragen op welke temperatuur je hem wilt hebben.

https://homey.app/nl-nl/n...8774ff5&mc_eid=9f696f1397

Iemand hier al wat leuks mee bedacht?

• bebopper

bebopper

Goofyduck384 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:04:
Kun je ook meerdere telefoons koppelen aan Homey zodat ik daar bij bepaalde gebeurtenissen bijv een melding heen kan laten sturen?

De 4 telefoons hebben allemaal de Homey app en aanwezigheid/afwezigheid wordt prima weergegeven.
Ja, je kunt kiezen naar welke gebruiker(s) je een melding wilt sturen.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Borne schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:04:
Ik zie net een nieuwe feature voorbij komen die mogelijkheden gaat bieden. Alleen nog even bedenken hoe we dit goed in kunnen zetten.

Bijvoorbeeld een vakantiestand instellen waarbij de vraag gesteld wordt wanneer je weg gaat en terug komt om flows voor te programmeren. Of als de airco ingeschakeld wordt vragen op welke temperatuur je hem wilt hebben.

Ik denk dat ik hier wel iets leuks mee kan voor mijn SmartEVSE laadpaal om een pushmelding te geven of er direct geladen of uitgesteld. en daarna welke laadstroom.
Alleen weet ik nog niet hoe hij gaat detecteren welke gebruiker gaat laden.

• Borne
bebopper schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:20:
[...]

Ja, je kunt kiezen naar welke gebruiker(s) je een melding wilt sturen.
Het zou alleen mooi zijn als je kunt kiezen tot welke opties deze gebruikers toegang hebben. In ons huis gaat alles automatisch dmv flows. Verder moet iedereen overal afblijven. Als ik nu de homey app wil gebruiken voor bijvoorbeeld Presence of meldingen dan moet ik ook gelijk toegang geven tot de besturing van alle apparaten.

Het zou mooi zijn om een gastaccount aan te kunnen maken en te bepalen tot welke onderdelen er toegang verleend wordt. In HA kun je bijvoorbeeld indivuele dashboards per gebruiker/groep maken en beschikbaar stellen. Dit mis ik echt.

Ik zou bijvoorbeeld wel gewoon meldingen naar mijn vrouw willen sturen maar niet willen dat ze zelf per ongeluk op een flow klikt of een apparaat in/uitschakelt waarvan ze niet weet wat het precies doet.

• Maarten16
Borne schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:18:
[...]

Het zou alleen mooi zijn als je kunt kiezen tot welke opties deze gebruikers toegang hebben. In ons huis gaat alles automatisch dmv flows. Verder moet iedereen overal afblijven. Als ik nu de homey app wil gebruiken voor bijvoorbeeld Presence of meldingen dan moet ik ook gelijk toegang geven tot de besturing van alle apparaten.

Het zou mooi zijn om een gastaccount aan te kunnen maken en te bepalen tot welke onderdelen er toegang verleend wordt. In HA kun je bijvoorbeeld indivuele dashboards per gebruiker/groep maken en beschikbaar stellen. Dit mis ik echt.

Ik zou bijvoorbeeld wel gewoon meldingen naar mijn vrouw willen sturen maar niet willen dat ze zelf per ongeluk op een flow klikt of een apparaat in/uitschakelt waarvan ze niet weet wat het precies doet.
Best arbeidsintensief, maar Advanced Flows kan je niet openen op mobiel. Als je flows verplaatst naar verschillende Advanced Flows loop je niet het risico dat je vrouw onterecht flows start.

Wat apparaten in- en uitschakelen betreft: daar heb ik niet zo 1,2,3 een oplossing voor.

• Jpiek
  • Nu online
Als het je allen om het sturen van meldingen gaat : Whatsapp installeren en meldinge via Whatsapp versturen...
Heb je ook geen Homey app nodig op de telefoon.

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:02
Crxtreem schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:18:
[...]

Alleen weet ik nog niet hoe hij gaat detecteren welke gebruiker gaat laden.
Dat kun je natuurlijk als eerste vragen met deze nieuwe future :*)

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Peterhardenberg schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:40:
[...]

Dat kun je natuurlijk als eerste vragen met deze nieuwe future :*)
Dat wil ik voor zijn anders heb je of 1 beheerder die dit moet kiezen of iedereen krijgt de pushmelding.

• Borne
Jpiek schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:18:
Als het je allen om het sturen van meldingen gaat : Whatsapp installeren en meldinge via Whatsapp versturen...
Heb je ook geen Homey app nodig op de telefoon.
Ja die optie heb ik aan gedacht maar ik ben bang voor een eventuele Whatsapp block. Dan is mijn privenummer niet meer beschikbaar.

This app is not responsible for any ban or block performed by WhatsApp on your number. And the developer cant do anything to unblock it

• Maarten16
Borne schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Ja die optie heb ik aan gedacht maar ik ben bang voor een eventuele Whatsapp block. Dan is mijn privenummer niet meer beschikbaar.

This app is not responsible for any ban or block performed by WhatsApp on your number. And the developer cant do anything to unblock it
Dan is misschien Telegram een optie.

• Borne
Maarten16 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:58:
[...]

Dan is misschien Telegram een optie.
Wij gebruiken verder nergens Telegram voor. Om dan dat weer in te richten/installeren alleen voor meldingen is ook weer zo wat.

Whatsapp zou het allermooiste zijn omdat je zelfs mensen die verder helemaal niets hoeven te doen bijvoorbeeld iemand die tijdens vakantie de dieren verzorgd met een vooringestelde regel de deur kunt laten ontgrendelen of verlichting aan/uit doen enz. Maar ik durf het eigenlijk niet aan....

[ Voor 33% gewijzigd door Borne op 09-01-2026 14:03 ]

• mike123
[...]

Dit zijn mogelijke redenen voor een ban van Whatsapp. Ik weet niet wat je gaat versturen.

Redenen voor een Ban:

Spam & Oplichting: Het versturen van veel ongevraagde berichten, spam of frauduleuze inhoud.
Onofficiële Apps: Gebruik maken van niet-officiële versies van WhatsApp (zoals WhatsApp Plus).
Scrapen: Automatisch verzamelen van gebruikersgegevens (telefoonnummers, profielfoto's).
Bulky Berichten: Te veel berichten sturen naar mensen die je niet als contact hebt.
Schending Algemene Voorwaarden: Versturen van illegale, racistische, bedreigende of obscene inhoud.
Herhaaldelijk Gerapporteerd: Door veel andere gebruikers als problematisch gerapporteerd worden.

• robkrekel
Borne schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:04:

Ow, ik wist niet eens dat dit nieuw was. Ik heb al een tijdje mijn gordijnen beneden, die onder de kinderkamer hangen, achter een vraag hangen. Als ze naar beneden zouden moeten (dat hoor je nogal op de kinderkamer), krijg ik de vraag of zoonlief ligt te slapen. Als ik, of vrouwlief, die beantwoord gaan de gordijnen al dan niet naar beneden.

Alleen diegene die thuis is krijg een vraag, want dat is natuurlijk prima in te stellen 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPy4jo0UxLHEdEp1AKhpcluKBFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asLAsSdTRvOuMA2NRhoigfh0.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ho, wacht, ik reageer weer eens te snel. Ik dacht dat het over ja/nee antwoorden ging, maar je kan (alleen met 2023 en 2026?) blijkbaar ook echt antwoorden geven

[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 09-01-2026 15:07 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Jpiek
  • Nu online
[...]
Er zijn twee opties voor Whatsapp, bij de ene ge/misbruik je je eigen nr voor verzenden, de ander is CallmeBot en die verstuurd vanaf zijn eigen nummer..

https://homey.app/nl-nl/a...jter.callmebot/CallMeBot/

[ Voor 5% gewijzigd door Jpiek op 09-01-2026 14:34 ]

• Jpiek
  • Nu online
robkrekel schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:33:
[...]
Alleen diegene die thuis is krijg een vraag, want dat is natuurlijk prima in te stellen 8)
Bijzonder dat je je eigen naam en die van vrouwlief afschermt en die van jullie zoontje niet :9

• robkrekel
Jpiek schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Bijzonder dat je je eigen naam en die van vrouwlief afschermt en die van jullie zoontje niet :9
Haha, idd. Maar daar staat dan ook geen achternaam bij. Al is dat niet heel moeilijk te zoeken denk ik zo. Ach ja.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31

JB

Cédric roelt!

Simpele zoekactie op “Nous”, geeft me geen hits. Zijn er mensen die ervaring hebben met Nous (in mijn geval de E12 koolmonoxide meter)?

Ik heb veel Zigbee door het huis, dus zoek een slimme melder voor op zolder die ook betaalbaar is.

Mijn boefje is liev!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

JB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:48:
Simpele zoekactie op “Nous”, geeft me geen hits. Zijn er mensen die ervaring hebben met Nous (in mijn geval de E12 koolmonoxide meter)?

Ik heb veel Zigbee door het huis, dus zoek een slimme melder voor op zolder die ook betaalbaar is.
uitvoering: Netatmo Slimme Koolmonoxidemelder
Ik heb deze thuis in gebruik, bevalt goed en werkt prima met Homey samen.

Mijn reviews al gezien?

• robkrekel
Jpiek schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Er zijn twee opties voor Whatsapp, bij de ene ge/misbruik je je eigen nr voor verzenden, de ander is CallmeBot en die verstuurd vanaf zijn eigen nummer..

https://homey.app/nl-nl/a...jter.callmebot/CallMeBot/
Of een sim-only. Zo doe ik het.

• Goofyduck384
Ik zie het nu pas: dit (wat ik zoek) heet een “pushmelding”. Dit is dan mogelijk bij allerlei gebeurtenissen.
Ik werk ook veel met advanced flows, die zijn inderdaad niet zichtbaar op de telefoons van mijn kinderen.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste