Zeker, maar waarmee maakt het dan contact? Daarvoor dacht ik dus iets van 1 of 2 druksensoren erin te verwerken..
Kost de slimme schakelaar niet evenveel stroom als het stand-by verbruik van de opladers?Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.
Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?
Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Pfoe, met drukschakelaars een dusdanig laag gewicht goed registreren lijkt me ingewikkeld om foolproof te maken.Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.
Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?
Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)
Alternatief idee:
Misschien een combinatie van een bewegingssensor die een beetje afgeschermd is zodat hij alleen beweging ziet als er iemand met zijn handen op/over de plank heen gaat? Als die beweging ziet dan gaat de slimme stekker aan.
Met de slimme stekker meet je het verbruik van de 4 draadloze laders, als dat verbruik gedurende een bepaalde periode (zeg 5 minuten) onder een minimum waarde komt, die overeenkomt met een waarde als er niet (meer) geladen wordt, wordt de slimme stekker weer uitgeschakeld.
Iemand hier een idee voor een lampje op accu (ala kerstverlichting voor in een pompoen) die je met de Homey kan bedienen? Losse lampjes op batterijen met timers zijn prima te verkrijgen, maar allemaal kun je ze niet aansturen met je Homey.
Enige optie die ik vond is de Philips Hue Go, maar die is wat overkill hiervoor.
Iemand een leuk idee?
Enige optie die ik vond is de Philips Hue Go, maar die is wat overkill hiervoor.
Iemand een leuk idee?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik stuur enkele elektrische kaarsen met IR aan vanuit een Broadlink RM welke je kan koppelen aan de Homey. Let wel hierbij, IR is directioneel.Atlas schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:00:
Iemand hier een idee voor een lampje op accu (ala kerstverlichting voor in een pompoen) die je met de Homey kan bedienen? Losse lampjes op batterijen met timers zijn prima te verkrijgen, maar allemaal kun je ze niet aansturen met je Homey.
Iemand een leuk idee?
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Ik heb IKEA VALLHORN bewegingssensors aangesloten op mijn homey pro met alle updates geïnstalleerd. Echter lijkt het als of de sensors erg langzaam reageren in tegen stelling tot mijn vorige Xiaomi bewegingssensors (die ik heb vervangen).
Daarnaast lijk het soms dat ik beweeg, de sensor uit gaat, en het een paar sec. duurt voordat hij aanslaat.
Weet iemand of ik wellicht iets fout doe?
Daarnaast lijk het soms dat ik beweeg, de sensor uit gaat, en het een paar sec. duurt voordat hij aanslaat.
Je doet niets fout, helaas standaard gedrag van Ikea sensoren i.c.m. Homey. Voor mij nooit geen ikea sensoren meervanLier schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:51:
Ik heb IKEA VALLHORN bewegingssensors aangesloten op mijn homey pro met alle updates geïnstalleerd. Echter lijkt het als of de sensors erg langzaam reageren in tegen stelling tot mijn vorige Xiaomi bewegingssensors (die ik heb vervangen).
Ik heb een hele simpele flow die de vijverpomp elke 4 uur even aan moet zetten, maar dat werkt helemaal niet
:strip_exif()/f/image/t7tiMTz3i8XRcj1cLSqLSnsY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IKBZ18OUCMfDHYg2e4AWoEgK.jpg?f=fotoalbum_large)
De tweede "tafel" in de grafiek beslaat 14u, dus pomp 14u actief geweest.
Zelfde de "volgende trigger" die hem alsnog uit zou moeten zetten doet dat niet. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
:strip_exif()/f/image/t7tiMTz3i8XRcj1cLSqLSnsY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IKBZ18OUCMfDHYg2e4AWoEgK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfde de "volgende trigger" die hem alsnog uit zou moeten zetten doet dat niet. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 06-11-2025 08:51 ]
Laat die tweede grafiek eens zien met tijden erbij ?
Overigens lijkt hij em 'soms' wel uit te zetten...
Je kunt aan 'het is overdag' naast beide timers eens een timeline notificatie kunnen hangen:
'Overdag, uit over 15 minuten' en 'Niet overdag, uit na 30 minuten' en achter de 'Zet uit' een notoficatie 'Vijverpomp uitgezet'.
Even laten draaien en kijken wat je aan notificatie wel/niet krijgt...
Overigens lijkt hij em 'soms' wel uit te zetten...
Je kunt aan 'het is overdag' naast beide timers eens een timeline notificatie kunnen hangen:
'Overdag, uit over 15 minuten' en 'Niet overdag, uit na 30 minuten' en achter de 'Zet uit' een notoficatie 'Vijverpomp uitgezet'.
Even laten draaien en kijken wat je aan notificatie wel/niet krijgt...
als ik de grafiek zo bekijk lijk het wel alsof de plug wel geschakeld word maar niet reageerd, misschien zoals @Jpiek al zegt even de tijdlijn van de plug er naast houden.Stefke schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:49:
Ik heb een hele simpele flow die de vijverpomp elke 4 uur even aan moet zetten, maar dat werkt helemaal niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen overdag uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.Stefke schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even een hele stomme vraag voor de beginner, gisteren homey geinstalleerd en wat apparaten gekoppeld. Ging allemaal vlekkeloos, alleen sinds vanmorgen krijg ik via de app meldingen dat mijn homey niet meer verbonden is, paar minuten later weer verbonden, is dit vanwege het onderhoud of moet ik het lokaal gaan zoeken? Mijn internet verbinding en wifi lijkt stabiel als ik naar alle andere apparaten kijk.
Dat klopt niet, als het niet overdag is dan gaat ie na 30 minuten uit, overdag na 15 min. Of zit ik scheelt te kijken? Gisterenavond is ie om 20.25 ook (na vanaf 16u gedraaid te hebben, hij had eigenlijk om 16:15 moeten uitgaan)_superboer_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:12:
[...]
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen ‘s nachts uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.
Die kleine hiccups in de grafiek hierboven dat zijn de normale schakelingen.
:strip_exif()/f/image/j2o2Wojg68OEeKVVyDMPfBWT.jpg?f=fotoalbum_large)
De pomp zit aan een Xiaomi plug. Ik merk bij manueel schakelen nooit dat ie niet reageert.
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 06-11-2025 09:17 ]
Nee, als 'het is overdag' waar is na 15 minuten, als het niet waar is na 30 minuten..._superboer_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:12:
[...]
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen overdag uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.
Het is de bekende 'Offline' melding/Bug van Homey, de cloudservers kunnen je Homey dan niet bereiken...KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:15:
Even een hele stomme vraag voor de beginner, gisteren homey geinstalleerd en wat apparaten gekoppeld. Ging allemaal vlekkeloos, alleen sinds vanmorgen krijg ik via de app meldingen dat mijn homey niet meer verbonden is, paar minuten later weer verbonden, is dit vanwege het onderhoud of moet ik het lokaal gaan zoeken? Mijn internet verbinding en wifi lijkt stabiel als ik naar alle andere apparaten kijk.
Je Homey is dan nog steeds gewoon online en functioneert ook gewoon...
Je kan er dan alleen niet meer bij via de app als je buiten huis bent?Jpiek schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:22:
[...]
Het is de bekende 'Offline' melding/Bug van Homey, de cloudservers kunnen je Homey dan niet bereiken...
Je Homey is dan nog steeds gewoon online en functioneert ook gewoon...
Ja, exact, soms na een paar minuten ineens wel weer, sosm duurt het uren...KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:54:
[...]
Je kan er dan alleen niet meer bij via de app als je buiten huis bent?
Je Homey meld zich bij een van de Cloudservers van Athom, jij meldt je ook aan bij een server van Athom. Athom verbind jou door naar je Homey.
Ergens daartussen gaat iets fout. Het helpt om de verbinding tussen je Homey en de Cloudserver zo stabiel mogelijk te houden, maar garantie is het niet. Door een Ethernetdongle te gebruiken lijkt het wel iets minder te worden...
Edit : Dit geldt voor de Webportal :
Als je er echt niet mee kunt leven : Homey updaten naar v 12.8.0 en een lokaal account aanmaken, dan zorgen dat je van buitenaf bij je Homey kunt via het openen van een poort op je router (zou ik niet doen) of door een VPN op te zetten naar je thuisnetwerk (zou nog een redelijk veilige optie zijn).
Ik heb een soortgelijk probleem met de filterpomp van de hottub; die wordt echter door een Shelly 1PM gen 4 aangestuurd, die heeft een prima Wifi signaal. De Xiaomi plug van de vijverpomp zou ook een goed signaal moeten hebben, want er zitten nog meer plugs op de "route naar het huis"
Verschil is dat de de pomp van de hottub op specifieke tijden aan zou moeten voor een bepaalde duur, maar doet dat niet altijd. Zo is ie afgelopen nacht om 5u niet aangegaan, en ook gisterenmiddag om 12u niet.
Vermoedelijk is mijn Homey pro 2019 wat overbelast
Verschil is dat de de pomp van de hottub op specifieke tijden aan zou moeten voor een bepaalde duur, maar doet dat niet altijd. Zo is ie afgelopen nacht om 5u niet aangegaan, en ook gisterenmiddag om 12u niet.
Vermoedelijk is mijn Homey pro 2019 wat overbelast
Wat ik vaak doe ik zulke gevallen is tijdelijk bij elk kaart een notificatie laten sturen naar mijn smartphone. Dus elke 4 uur pomp aan => aan de uitgang daarvan ook notificatie sturen met de tekst 'pomp aan'.
na de kaart zet pomp aan => aan de uitgang ook een kaartje: stuur notificatie pomp is aangezet
na de kaart het is overdag aan de is waar lijn => notificatie het is overdag, aan de niet waar lijn een kaartje het is avond. enz. enz.
Dan kun je zien of de homey de flow wel doorloopt en dat het probleem ergens anders zit of dat het inderdaad bij een overbelaste homey zit.. zo kom ik er van vaak achter dat het probleem toch ergens anders zit dan dat ik in eerste instantie dacht....
na de kaart zet pomp aan => aan de uitgang ook een kaartje: stuur notificatie pomp is aangezet
na de kaart het is overdag aan de is waar lijn => notificatie het is overdag, aan de niet waar lijn een kaartje het is avond. enz. enz.
Dan kun je zien of de homey de flow wel doorloopt en dat het probleem ergens anders zit of dat het inderdaad bij een overbelaste homey zit.. zo kom ik er van vaak achter dat het probleem toch ergens anders zit dan dat ik in eerste instantie dacht....
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Ik heb hier de afgelopen twee jaar werkelijk nooit last van gehad, maar ik gebruik dus een ethernetdongle.Jpiek schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:11:
[...]
Ja, exact, soms na een paar minuten ineens wel weer, sosm duurt het uren...
Je Homey meld zich bij een van de Cloudservers van Athom, jij meldt je ook aan bij een server van Athom. Athom verbind jou door naar je Homey.
Ergens daartussen gaat iets fout. Het helpt om de verbinding tussen je Homey en de Cloudserver zo stabiel mogelijk te houden, maar garantie is het niet. Door een Ethernetdongle te gebruiken lijkt het wel iets minder te worden...
Edit : Dit geldt voor de Webportal :
Als je er echt niet mee kunt leven : Homey updaten naar v 12.8.0 en een lokaal account aanmaken, dan zorgen dat je van buitenaf bij je Homey kunt via het openen van een poort op je router (zou ik niet doen) of door een VPN op te zetten naar je thuisnetwerk (zou nog een redelijk veilige optie zijn).
Wat zal je dan aanbevelen? Wordt dit opgelost door de IKEA hub te gebruiken ivm Homey? Of andere bewegingssensors? Ik heb juist mijn aqara bewegingssensors vervangen omdat die vaak onbereikbaar waren. Ik vind zelf de Philips sensors eigenlijk te duur. Heb probleem heb ik niet met de oudere ikea sensor.KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:15:
Ik verwacht dat je de verkeerde hebt gequote ?vanLier schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:39:
[...]
Wat zal je dan aanbevelen? Wordt dit opgelost door de IKEA hub te gebruiken ivm Homey? Of andere bewegingssensors? Ik heb juist mijn aqara bewegingssensors vervangen omdat die vaak onbereikbaar waren. Ik vind zelf de Philips sensors eigenlijk te duur. Heb probleem heb ik niet met de oudere ikea sensor.
Ik heb een Homey pro (2023) en ik worstel met het volgende (het lijkt mij heel simpel maar ik krijg het niet voor elkaar).
Ik wil dat als mijn Apple TV aangaat en het na zonsondergang is, dat mijn Philips Hue verlichting aangaat en dat er een bepaalde scene geactiveerd wordt.
Mijn flow is
When Apple tv Gen 4 is turned on
And its after sunset
Activate the storybook scene.
Als ik de flow test, dan zie ik geen fouten maar als ik de apple tv aanzet (en het is na zonsondergang) dan gaat de verlichting niet aan. Ik heb zelfs de flow aangepast en de requirement van "Its after sunset" weggehaald maar ook dan werkt het niet.
Ik heb wat zoekopdrachten gedaan en het lijkt erop dat Apple TV eigenlijk altijd aan staat en dat Homey niet de juiste status kan uitvragen en dat het niet gaat werken. Ik heb daarom geprobeerd om een nieuwe flow te maken zodat als mijn "LG TV" aangaat (via de LG thinq app) de storybook scene geactiveerd moet worden maar ook dat werkt niet.
Ik doe iets fout maar ik weet niet wat. Of wil ik iets wat Homey Pro niet kan?
Ik wil dat als mijn Apple TV aangaat en het na zonsondergang is, dat mijn Philips Hue verlichting aangaat en dat er een bepaalde scene geactiveerd wordt.
Mijn flow is
And its after sunset
Als ik de flow test, dan zie ik geen fouten maar als ik de apple tv aanzet (en het is na zonsondergang) dan gaat de verlichting niet aan. Ik heb zelfs de flow aangepast en de requirement van "Its after sunset" weggehaald maar ook dan werkt het niet.
Ik heb wat zoekopdrachten gedaan en het lijkt erop dat Apple TV eigenlijk altijd aan staat en dat Homey niet de juiste status kan uitvragen en dat het niet gaat werken. Ik heb daarom geprobeerd om een nieuwe flow te maken zodat als mijn "LG TV" aangaat (via de LG thinq app) de storybook scene geactiveerd moet worden maar ook dat werkt niet.
Pffff... geen idee, ik heb geen Apple TV en ook geen LG-televisie, maar ik check altijd via een smart-plug de spanning, als die boven een bepaalde waarde komt, staat de TV aan.DanielvdMark schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:15:
Ik heb een Homey pro (2023) en ik worstel met het volgende (het lijkt mij heel simpel maar ik krijg het niet voor elkaar).
Mijn flow is
And its after sunset
Kan je daar iets mee?
(en dat gebruik ik ook om uiteindelijk, als de tv uitgezet is, na een tijd en diverse andere condities, alle verlichting uit te schakelen, oftewel, we zijn dan naar bed)
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 07-11-2025 18:25 ]
@Stefke Zoals @MeShell zegt zou ik het ook aanpakken. Via notificaties of voor nog complexere problemen via een logbestand. Bijv met de app Simplelog. Dan weet je of er wel wat is verstuurd bijvoorbeeld. Ik kwam er zo achter dat ik een device heb dat toch soms een signaal mist en dat heb ik opgelost door simpelweg hetzelfde signaal na wat vertraging nog een keer te sturen.MeShell schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:42:
Wat ik vaak doe ik zulke gevallen is tijdelijk bij elk kaart een notificatie laten sturen naar mijn smartphone. Dus elke 4 uur pomp aan => aan de uitgang daarvan ook notificatie sturen met de tekst 'pomp aan'.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik heb een virtueel apparaat in Homey aangemaakt om het totaal kWh van de Flint WP te berekenen en weer te geven. Ik krijg het niet voor elkaar met de berekening. Wie kan mij helpen met de juiste berekening?
De variabele Flint_Vermogen_W wordt goed weergegeven.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p2zhlqSsTAfDOp5gejV6SgGp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/unyipZZOGMMu65xzMhVlK9z3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GOVar68fuXoQSVoqZAcXKc91.jpg?f=user_large)
De variabele Flint_Vermogen_W wordt goed weergegeven.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p2zhlqSsTAfDOp5gejV6SgGp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/unyipZZOGMMu65xzMhVlK9z3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GOVar68fuXoQSVoqZAcXKc91.jpg?f=user_large)
@frank2908 die lichtgrijze 43 in je variabelen geeft aan dat er een error is. Kun je die flowkaart eens op je advanced flow canvas zetten? Dan krijg je namelijk de error te zien wat er fout gaat.
Verder zou ik na je "elke 1 minuten" de flow kaarten doorlussen, in plaats van zo. Nu kan het zo zijn dat hij je "bereken totaal" nog met de oude Flint_Vermogen_W berekent.
Verder zou ik na je "elke 1 minuten" de flow kaarten doorlussen, in plaats van zo. Nu kan het zo zijn dat hij je "bereken totaal" nog met de oude Flint_Vermogen_W berekent.
Ik heb het nu zo aangepast. Welke flow kaarten moet ik doorlussen?TKroon schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:10:
@frank2908 die lichtgrijze 43 in je variabelen geeft aan dat er een error is. Kun je die flowkaart eens op je advanced flow canvas zetten? Dan krijg je namelijk de error te zien wat er fout gaat.
[ Voor 23% gewijzigd door frank2908 op 08-11-2025 20:44 ]
@frank2908
Beter! Ik zou hem zo doen, om de volgorde van uitvoeren zeker te stellen:
"elke 1 minuut" --> "Zet Flint_Vermogen_W naar" --> Bereken Flint_Energie_kWh
Je kunt zelfs de "Zet de waarde van de virtuele sensor" weer doorlussen achter de vorige string.
Als je nu de flow test, welke error krijg je dan bij de "Bereken Flint_Energie_kWh"?
Je kunt zelfs de "Zet de waarde van de virtuele sensor" weer doorlussen achter de vorige string.
Als je nu de flow test, welke error krijg je dan bij de "Bereken Flint_Energie_kWh"?
De warmtepomp staat nu uit en kan nog geen berekening maken, bij dit kaartje komt geen foutmelding.TKroon schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:53:
@frank2908
Zet de waarde van Virtuele Sensor krijg ik deze foutmelding.
Invalid Token: homey:device:ce65b946-c264-4299-8450-69e53bb59328|meter_power
[ Voor 20% gewijzigd door frank2908 op 08-11-2025 21:06 ]
@frank2908 Dat device ken ik niet, maar in je eerste post gaf je eerste screenshot een error aan. De grijze 43 in je variabelen betekent dat er een error was om hem in te stellen.
Een gokje van je virtual device zou zijn dat de waarde die je meot instellen meter_power moet zijn, ipv energie.
Een gokje van je virtual device zou zijn dat de waarde die je meot instellen meter_power moet zijn, ipv energie.
ik heb de sensor van het virtueel apparaat de tag energie veranderd naar vernogen, maar krijg dezelfde foutmelding.
Ik gebruik een handvol Ikea deursensoren (de PARASOLL) en die werken uitstekend i.c.m. mijn Homey 2023 Pro... Echt geen enkel probleem mee. Ze werken snel en betrouwbaar.Axel schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:57:
[...]
Je doet niets fout, helaas standaard gedrag van Ikea sensoren i.c.m. Homey. Voor mij nooit geen ikea sensoren meer
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
@frank2908 de tag is "meter_power" zonder aanhalingstekens
Hier zie je de capabilities:
https://chatgpt.com/share...d4-800f-8a25-9c06a33afbf8
[ Voor 44% gewijzigd door TKroon op 08-11-2025 21:19 ]
Ik heb het oude apparaat vervangen door een nieuw apparaat. Kan nu de sensor measure_power selecteren. Krijg nu deze foutmeldingTKroon schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:18:
@frank2908 de tag is "meter_power" zonder aanhalingstekens
Invalid capability (measure_power) value type. Expected: number. Got: string
@frank2908 Welke waarde is Flint_Energie_kWh nu? En nogmaals: de capability moet meter_power zijn, want je registreert kWh en geen vermogen (kW).
Staan er nu spaties in je 'bereken' card ?frank2908 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:13:
ik heb de sensor van het virtueel apparaat de tag energie veranderd naar vernogen, maar krijg dezelfde foutmelding.
Je kan overigens met een set haakjes minder toe...
Staan er nu spaties in je 'bereken' card ?frank2908 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:13:
Je kan overigens met een set haakjes minder toe...
Zet eens een timeline notificatie na de berekening om te zien wat er uit komt...
Ik heb nog even gekeken tijdens het toevoegen van het virtuele apparaat. De tag energie is meter_powerTKroon schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:24:
@frank2908 Welke waarde is Flint_Energie_kWh nu? En nogmaals: de capability moet meter_power zijn, want je registreert kWh en geen vermogen (kW).
Ik had de verkeerde kaart. Nu staat het kaartje op meter_power.TKroon schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:24:
krijg bij stel meter_power in op flint_energy_kwh deze foutmelding
bij de notificatie krijg ik deze melding NaN
welke haakjes moet ik weghalen?
Invalid capability (meter_power) value type. Expected: number. Got: string
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LKLTPc8QaoVjU12mR1bvU80R.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door frank2908 op 09-11-2025 09:45 ]
Ik help je graag verder, maar welke waarde heeft Flint_Energy_kWh nu? Wat zie je op je tijdlijn?frank2908 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:44:
[...]
Ik had de verkeerde kaart. Nu staat het kaartje op meter_power.
krijg bij stel meter_power in op flint_energy_kwh deze foutmelding
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb net een homey energie dongle binnengekregen en alles werkt alleen kan ik de belasting per fase niet zien. Heb alles gereset maar nog steeds krijg ik het golf icoontje niet te zien. Hebben jullie hier ervaringen mee?
[ Voor 45% gewijzigd door geldermalsen op 09-11-2025 11:14 ]
Geen ervaring met de foutmelding, maar welk type meter is het (dsmr 5.0)? Mijn ervaring met gekke dingen met p1 meters is vaak de voeding die niet toereikend is (meerdere p1 meters aangesloten?). Is simpel te testen met een verlengsnoertje en een usb voeding.geldermalsen schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:13:
Ik heb net een homey energie dongle binnengekregen en alles werkt alleen kan ik de belasting per fase niet zien. Heb alles gereset maar nog steeds krijg ik het golf icoontje niet te zien. Hebben jullie hier ervaringen mee?[Afbeelding]
op advies van chatgpt heb ik de variabele Flint_energy_kWh opnieuw aangemaakt. Helaas nog steeds dezelfde melding Invalid capability (meter_power) value type. Expected: number. Got: stringTKroon schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:29:
[...]
Ik help je graag verder, maar welke waarde heeft Flint_Energy_kWh nu? Wat zie je op je tijdlijn?
De waarde Flint_energy_kWh is nog steeds 43
Tijdlijn geeft Nan aan
Ik krijg alle informatie alleen niet van de fases.Jfwiet schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:42:
[...]
Geen ervaring met de foutmelding, maar welk type meter is het (dsmr 5.0)? Mijn ervaring met gekke dingen met p1 meters is vaak de voeding die niet toereikend is (meerdere p1 meters aangesloten?). Is simpel te testen met een verlengsnoertje en een usb voeding.
Het icoontje heb ik niet.
Ik zie nu net de volgende melding.
[ Voor 30% gewijzigd door geldermalsen op 09-11-2025 11:53 ]
@frank2908 ik heb een soortgelijke meting voor mijn elektrische boiler op PV (doet nog veel meer in de flow maar is irrelevant)
Basicly is dit voldoende :
:strip_exif()/f/image/PbPRtVry0rUZTGWw2V9dywLf.png?f=user_large)
Als dat de gewenste inhoud van je variable oplevert kun je verdergaan..
:strip_exif()/f/image/PbPRtVry0rUZTGWw2V9dywLf.png?f=user_large)
Beide melding geven aan dat de uitkomt van je berekening geen (Not-a-Number) is...frank2908 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:44:
[...]
Edit: haal die spaties en de tweede en een-na-laatste haakjes (1x openen en 1x sluiten dus( eens uit je berekening card..
[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 09-11-2025 12:25 ]
Bij deze aanpassningen krijg ik nog steeds de melding not a number. Ook als ik tijdens de test de muis in het kaartje op Flint_energy_kwh staat er Nan . Ik weet zeker dat dit een nummer variabele is.Jpiek schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:01:
@frank2908 ik heb een soortgelijke meting voor mijn elektrische boiler op PV (doet nog veel meer in de flow maar is irrelevant)
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door frank2908 op 09-11-2025 12:59 ]
Doe eens rechtstreeks 'Vermogen in' en zonder de eerste card ?
Dat je een nummer ziet wil niet altijd zeggen dat het ook een nummer is : "15 " is tekst...
Dat je een nummer ziet wil niet altijd zeggen dat het ook een nummer is : "15 " is tekst...
[ Voor 42% gewijzigd door Jpiek op 09-11-2025 13:43 ]
Wat zal je dan aanbevelen? Wordt dit opgelost door de IKEA hub te gebruiken ivm Homey? Of andere bewegingssensors? Ik heb juist mijn aqara bewegingssensors vervangen omdat die vaak onbereikbaar waren. Ik vind zelf de Philips sensors eigenlijk te duur. Heb probleem heb ik niet met de oudere ikea sensor.Axel schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:57:
[...]
Je doet niets fout, helaas standaard gedrag van Ikea sensoren i.c.m. Homey. Voor mij nooit geen ikea sensoren meer
Maak eens voor jezelf na alle flowkaartjes een notificatie?frank2908 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:52:
[...]
Bij deze aanpassningen krijg ik nog steeds de melding not a number. Ook als ik tijdens de test de muis in het kaartje op Flint_energy_kwh staat er Nan . Ik weet zeker dat dit een nummer variabele is.
[Afbeelding]
En je flow beginnen met "Vermogen in" maar waar komt die vandaan?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Dit heb ik gedaan maar Flint_Energie_kWh blijft nog steeds op NaN staan en nog steeds bij het laatste kaartjeJpiek schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:36:
Doe eens rechtstreeks 'Vermogen in' en zonder de eerste card ?
@frank2908 zet je variabele eens op 0, want nu telt hij bij error iets op, wat resulteert in error.
Daarnaast kun je de flowkaart testen en met je muis hoveren over de variabelen, dan kun je zien waarmee gerekend wordt.
Daarnaast kun je de flowkaart testen en met je muis hoveren over de variabelen, dan kun je zien waarmee gerekend wordt.
[ Voor 37% gewijzigd door TKroon op 09-11-2025 17:40 ]
Twee keer haakje-openen, een keer haakje-sluiten...frank2908 schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:24:
[...]
Dit heb ik gedaan maar Flint_Energie_kWh blijft nog steeds op NaN staan en nog steeds bij het laatste kaartje
[Afbeelding]
En idd, zet de variabele ff weer op 0...
ik heb alles verwijdert en weer opnieuw gemaakt, de flow werkt! Dank jullie wel allemaal voor jullie feedback!Jpiek schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:52:
[...]
Twee keer haakje-openen, een keer haakje-sluiten...
En idd, zet de variabele ff weer op 0...
[ Voor 35% gewijzigd door frank2908 op 10-11-2025 08:30 ]
Mooi, (type)foutjes in de syntax is een draak. Hoe vaak ik zelf niet tegen een NaN aangelopen ben. Of dat de timing eens net scheef liep...frank2908 schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:09:
[...]
ik heb alles verwijdert en weer opnieuw gemaakt, de test lijkt nu goed te werken. Dank jullie wel allemaal voor jullie feedback!
[Afbeelding]
Toon ff heel de flow, ik zie niets met een timing van een minuut mKSR schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:32:
Ik heb een flow voor als de vaatwasser klaar is met een programma van 30 minuten. Maar nu krijg ik na die 30 minuten elke minuut een melding. Hoe krijg ik dit goed voor elkaar?
[Afbeelding]
Waarschijnlijk omdat je de 30 minuten timer van Homey zelf gebruikt. Elke keer als de vaatwasser de 1200W overschrijd dan word de 30 minuten timer gestart. Die timer kan je ook niet stoppen en begint dus steeds te tellen.KSR schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:32:
Ik heb een flow voor als de vaatwasser klaar is met een programma van 30 minuten. Maar nu krijg ik na die 30 minuten elke minuut een melding. Hoe krijg ik dit goed voor elkaar?
[Afbeelding]
Als je na 3 minuten >1200W zit gaat de teller lopen, na 2 minuten weer >1200W dan telt er nog een timer van 30 minuten. (Zo werkte het eerder, geen idee of dat is aangepast. Maar lijkt er niet op)
Timer vervangen door de countdown timer of Chronograph.
Ik heb hier moeite mee…Jpiek schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:00:
[...]
Mooi, (type)foutjes in de syntax is een draak. Hoe vaak ik zelf niet tegen een NaN aangelopen ben. Of dat de timing eens net scheef liep...
@KSRmike123 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:51:
[...]
Waarschijnlijk omdat je de 30 minuten timer van Homey zelf gebruikt. Elke keer als de vaatwasser de 1200W overschrijd dan word de 30 minuten timer gestart. Die timer kan je ook niet stoppen en begint dus steeds te tellen.
Als je na 3 minuten >1200W zit gaat de teller lopen, na 2 minuten weer >1200W dan telt er nog een timer van 30 minuten. (Zo werkte het eerder, geen idee of dat is aangepast. Maar lijkt er niet op)
Timer vervangen door de countdown timer of Chronograph.
Je kan ervoor zorgen dat er niet opnieuw een timer wordt gestart, door middel van een boolean te zetten. De eerste keer dat de timer gezet wordt, zet je deze op True/Ja, en bouw je een voorwaarde in dat de timer alleen gestart mag worden als deze False/Nee is.
En ik zou zeker ook Chronograph gaan gebruiken, dan kan je ook controleren of er al een timer (met een bepaalde naam) loopt, dat is ook booleaans, overigens… 😉
Ik zei dat de typo's een draak zijn, niet (de) NaN
NaN is juist heel behulpzaam omdat je dan weet dat je ergens iets fout hebt gedaan...
True.Jpiek schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:40:
[...]
Ik zei dat de typo's een draak zijn, niet (de) NaN![]()
NaN is juist heel behulpzaam omdat je dan weet dat je ergens iets fout hebt gedaan...
Hoe heb je je Apple TV aan je homey gekoppeld?
DanielvdMark schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:15:
Mijn flow is
And its after sunset
Mijn Homey Pro is verbonden via Wifi. Mijn Apple TV is via ethernet verbonden in mijn netwerkbertbrutus schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:55:
Hoe heb je je Apple TV aan je homey gekoppeld?
[...]
Thnx, ff zoeken hoe en wat het precies is, maar ik ga er mee aan de slag. Heb nu een richting waarin ik het moet zoeken.NaN schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:16:
[...]
@KSR
Je kan ervoor zorgen dat er niet opnieuw een timer wordt gestart, door middel van een boolean te zetten. De eerste keer dat de timer gezet wordt, zet je deze op True/Ja, en bouw je een voorwaarde in dat de timer alleen gestart mag worden als deze False/Nee is.
En ik zou zeker ook Chronograph gaan gebruiken, dan kan je ook controleren of er al een timer (met een bepaalde naam) loopt, dat is ook booleaans, overigens… 😉
Be Stronger Than Your Excuses
Je hebt wel een flow gebouwd dus hoe heb je de Apple TV in de homey gekregen? Want volgens mij is dat iets wat niet kan.
Je zou evt een virtuele knop kunnen bouwen, die in homekit zetten.
Op je iPhone een automatisering bouwen in woning dat als je appletv aangaat hij dan die knop virtuele knop aan zet. En die virtuele knop dan in je homey flow gieten.
Op je iPhone een automatisering bouwen in woning dat als je appletv aangaat hij dan die knop virtuele knop aan zet. En die virtuele knop dan in je homey flow gieten.
DanielvdMark schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:16:
[...]
Mijn Homey Pro is verbonden via Wifi. Mijn Apple TV is via ethernet verbonden in mijn netwerk
Klopt. Je kunt de Apple TV toevoegen in Homey via Infrared en dan kan je daar de Apple TV selecteren en daarna is die beschikbaar om te gebruiken in Flows.bertbrutus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:31:
Je hebt wel een flow gebouwd dus hoe heb je de Apple TV in de homey gekregen? Want volgens mij is dat iets wat niet kan.
[...]
Thanks voor de suggestie van de virtuele knop. Ik ga dat eens proberen.
En volgens mij is die infrarood one way. Dus alleen zenden vanuit de homey en geen terugkoppeling dat hij dan daadwerkelijk aanstaat. Dat laatste heb je wel nodig.
DanielvdMark schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:38:
[...]
Klopt. Je kunt de Apple TV toevoegen in Homey via Infrared en dan kan je daar de Apple TV selecteren en daarna is die beschikbaar om te gebruiken in Flows.
Thanks voor de suggestie van de virtuele knop. Ik ga dat eens proberen.
Dat laatste kun je wel weer oplossen met Logica, als trigger is geweest van aanzetten zet variabele (boolean bijv) om naar Ybertbrutus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:41:
En volgens mij is die infrarood one way. Dus alleen zenden vanuit de homey en geen terugkoppeling dat hij dan daadwerkelijk aanstaat. Dat laatste heb je wel nodig.
[...]
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig
) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.
Nu €349,-
uitvoering: Athom Homey Pro (Early 2023)
uitvoering: Athom Homey Pro (Early 2023)
En volgens mij de mogelijkheid om aanzienlijk meer Zigbee-apparaten te koppelen zonder performance issues.TKroon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:58:
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.
En nieuwe apps die wel voor 2023 maar niet meer voor 2019 ontwikkeld worden.
Maar voor beide geldt: als je het nu niet mist, is de noodzaak voor een update minimaal.
[ Voor 15% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-11-2025 08:42 ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Standaard dashboard en nog wal meer functionaliteiten...
https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models
5Ghz Wifi, Matter, Thread, maar geen Conf. LED ring meer, geen speaker dus geen speech.
Let wel, je backup/config overzetten is geen sinecure. Ik moest wel vanwege een gestorven 2019, maar ben wel ff zoet geweest met aanpassingen. Je zal iig al je zigbee devices moeten repairen, worst case verwijderen en opnieuw aanmelden (enkeling gelukkig) vanwege de andere Zigbee chip (niet compatibel).
Ik heb overigens een bug in Insight dat ik tags/grafieken niet meer kan verwijderen of data kan resetten. is een incident... wordt door development aan gewerkt.
Ooit zul je over moeten, al is het maar omdat de 2019 defect gaat of niet meer gesupport wordt. Als je de keuze hebt, ga over met een nog werkende 2019 en wacht niet af tot je wel moet zoals ik...
https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models
5Ghz Wifi, Matter, Thread, maar geen Conf. LED ring meer, geen speaker dus geen speech.
Let wel, je backup/config overzetten is geen sinecure. Ik moest wel vanwege een gestorven 2019, maar ben wel ff zoet geweest met aanpassingen. Je zal iig al je zigbee devices moeten repairen, worst case verwijderen en opnieuw aanmelden (enkeling gelukkig) vanwege de andere Zigbee chip (niet compatibel).
Ik heb overigens een bug in Insight dat ik tags/grafieken niet meer kan verwijderen of data kan resetten. is een incident... wordt door development aan gewerkt.
Ooit zul je over moeten, al is het maar omdat de 2019 defect gaat of niet meer gesupport wordt. Als je de keuze hebt, ga over met een nog werkende 2019 en wacht niet af tot je wel moet zoals ik...
Ik ben zelf ook aan het kijken gewoon omdat ik geen tijd heb om mijn Home Assistant eindelijk bruikbaar te maken voor al mijn huisgenoten.robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:46:
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Maar is er eigenlijk een nieuwere versie dan de 2023, of is de 2023 gewoon de versie die ook verkocht wordt bij Homey zelf?
De Homey Pro 2023 is op dit moment de nieuwste, al is voor NL de Homey Pro Mini 2025 wel in aantocht (zie mijn link).
Deze heeft echter wel minder functionaliteit als de 2023.
Deze heeft echter wel minder functionaliteit als de 2023.
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.
Aan de andere kant heb ik nu geen matter, en bijvoorbeeld de nieuwe lijn van ikea wordt alleen maar matter.
Keuzes, keuzes
Aan de andere kant heb ik nu geen matter, en bijvoorbeeld de nieuwe lijn van ikea wordt alleen maar matter.
Keuzes, keuzes
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:51:
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.
Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...
welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
bijvoorbeeld, rookalarm, deurbel en andere notificaties?
liefst programmeerbaar met andere wav geluiden.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.
Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.dollyking schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:10:
welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
je moet de hardware hebben om iets af te spelen, met een 2019 kan dat via de interne speaker, maar er luid of verstaanbaar/duidelijk is dat niet.
Dan kom je of bij een Sonos speaker (duur) of een Google nest of ander device met Chromecast uit.
Ik heb twee Google nests gekocht via marktplaats en die geinstalleerd
Dan kom je of bij een Sonos speaker (duur) of een Google nest of ander device met Chromecast uit.
Ik heb twee Google nests gekocht via marktplaats en die geinstalleerd
Ja, dan kom je al snel op switchbot waar ik dan weer ruzie mee heb. Leek mooi tot je wat uit gaat breiden.Jpiek schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:20:
[...]
Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...
Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...
Maar goed, de moet ooit vervangen optie is wellicht nog wel belangrijker.
+1 voor Sonos!Ravhin schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:21:
[...]
Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.
Aqara werkt bij mij prima mits een router in de buurt. Nul klachten dus ik herken het hierboven niet. Ik gebruik de aeotec binnen sirene al jaren naar tevredenheid om signaalgeluiden te geven. Zou liever iets dergelijks hebben met zigbee protocol. En google nest hub 2 en Nest mini's voor omroepen en gesproken teksten.
Ik heb gekeken in de Aqara app en ik heb 19 Aqara apparaten in gebruik. En deze werken eigenlijk altijd probleemloos. Dus om die dingen bij voorbaat al meteen af te schrijven is misschien wat overdreven.
Ik heb ook nog 5 lampen van Ikea in huis en die 2 soorten zouden bij meerdere mensen storen op elkaar.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad die wijzen op de 2 merken die problemen veroorzaken.
Wel problemen met de Whatsapp app maar dat staat daar los van.
Ik heb ook nog 5 lampen van Ikea in huis en die 2 soorten zouden bij meerdere mensen storen op elkaar.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad die wijzen op de 2 merken die problemen veroorzaken.
Wel problemen met de Whatsapp app maar dat staat daar los van.
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.
Krijg regelmatig de notificatie via de app hiervan.
Ik heb dat ook wel eens, bij mij was de oorzaak een download die alle bandbreedte in beslag nam 😖Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.
Je weet dat het 99% niet echt offline is, maar vooral 'niet bereikbaar via Homey cloudservers' ?Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
Die verbinding is soms nogal wankel.
Met de laatste Pro 2023 firmware kun je nu ook lokaal verbinden. Werkt alleen voor de webinterface overigens...
Misschien toch ethernet adapter overwegen als jullie die nog niet hebben, heb die er sinds release bij gekocht en nog nooit bovenstaande problemen ervaren
Ook dan kom het voor, alleen zal de Homey aanmelding op de cloudserver stabieler zijn/minder vaak nodig zijn en dat scheelt id de helft.
Is er een mogelijkheid om op een dashboard een kaart alleen te laten zien als aan een bepaalde conditie wordt voldaan? Bijvoorbeeld als mediaspeler speelt dan de kaart laten zien en anders niet.
Ik had hier ook last van. Heb toen het IP adress van de Homey gewijzigd in de router van DHCP naar vast en daarna is het probleem niet meer voorgekomen.Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hierDON PAPA schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:55:
Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?
Top, bedankt voor je infoAxel schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:12:
[...]
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hier
/f/image/O9Zcx8bykgLxalz29OD4pLvA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NN5Jwauf8H4TN2FXGvmype31.jpg?f=fotoalbum_large)