Sonoff SNZB-01P werkt heel fijn. Ik gebruik steeds meer Sonoff, werkt goed en is heel netjes qua prijs...
Iemand ervaring met hun tussenstekkers toevallig ?
Iemand ervaring met hun tussenstekkers toevallig ?
Bedankt voor de bevestiging, dat is dan dus helaas een beperking vanuit Homey.elsinga schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:34:
[...]
Net even nagekeken, maar de Hue dimmer (ik gebruik er een aantal) heeft alleen de mogelijk tot als "De [knop] knop is ingedrukt". Ik heb hier ook nog een oude Octran afstandsbediening liggen, die ondersteunt per knop 1x, 2x, lang, lang elke seconde ingedrukt.
Hier lijkt alles oké. De iPhone app werkt als altijdRoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
Zijn er andere gebruikers van Homey Pro 2023 die problemen met denk ik de Cloud hebben?
Homey app op iPhone is super traag met opstarten.
Back-ups maken werkt niet krijg time out
Apps installeren wil ook niet.
Is het een probleem bij mij of ligt dit ergens bij Athom?
XXXVI
Er zijn meerdere gebruikers die hier melding van maken: https://community.homey.app/t/backup-issues/149983/4RoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
Zijn er andere gebruikers van Homey Pro 2023 die problemen met denk ik de Cloud hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchy88 op 25-01-2026 10:55 ]
Yes is ook, althans back-ups weg, en een nieuwe maken lukt ook niet.RoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fvRMMLJF2JDdCFobCSfDgIH9.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Ta2KHPI0FxJz3nOJqqs0I4If.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Audione0 op 25-01-2026 11:06 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Bedankt, dan wacht ik het nog even af!Dutchy88 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:54:
[...]
Er zijn meerdere gebruikers die hier melding van maken: https://community.homey.app/t/backup-issues/149983/4
Verder waren er gisteren ook aardig wat verbindingsproblemen met Homey Cloud.
Duidelijk, we gaan het afwachten. ThanksAudione0 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:02:
[...]
Yes is ook, althans back-ups weg, en een nieuwe maken lukt ook niet.
Ik kreeg vannacht al de melding dat een auto back-up niet gemaakt kon worden.
Als ik naar updates wil zoeken idem dito. Time out errors.
Dat mijn backups allemaal foetsie zijn baart me de meeste zorgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja inderdaad ook hier al een paar apps verwijderd die ik recent had geïnstalleerd.Jpiek schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:06:
Er is iid een storing (geweest). Na wat pogingen een backup te maken zie ik wel mijn oude backups terug.
Die zijn dus niet 'weg' maar gewoon niet zichtbaar omdat je niet of slecht verbinding kunt maken met de backup service.
Ik zou gewoon afwachten, op het Homey forum zijn al mensen in paniek oa hun widgets aan het verwijderen en (tevergeefs) opnieuw aan het maken...
Soms moet je gewoon ff op je handen zitten...
Hier precies hetzelfde aan de hand sinds vanmorgenRoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
Hier hetzelfde probleem. Niet altijd maar opstarten duurt soms wat langer dan normaal.RoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
Hier werkt alles weer naar behoren! Bedankt allemaal voor de reacties. Het begint een redelijk actief forum te worden was een jaar geleden wel anders naar mijn idee!RoTeK70 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:34:
/f/image/Zyl0Bxm8FxmEmSoEpWpPLtgy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HFjPGnCIkfYBYQyXcyL2lbUo.png?f=fotoalbum_large)
Hier nog steeds idem dito.DON PAPA schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:22:
Nou ik heb nog steeds problemen met de backup optie, die heeft nu aan dat je niet meer dan 5 backups in 24.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Nee dat lukt niet. Één van die Deense gasten die ook vrij vroeg met de CM4 upgrade kwam heeft dat uitgeprobeerd en hij kreeg hem niet aan de praat. Had volgens mij te maken met specifieke drivers in het Homey besturingssysteem zitten die niet compatible zijn met de CM5 hardware.joosie schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:52:
Ik zie al meerdere mensen die een upgrade hebben gedaan naar een Pi CM4, maar kan het ook met de CM5? Pijzen liggen namelijk niet zo ver uit elkaar.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd of de Homey weer uit narcose is gekomen met het nieuwe hart.vanenkelen schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:05:
Zelfs de jailbreak om ook de extra opslagruimte te gebruiken schijnt niet meer voor problemen bij updates te zorgen.
Ik heb een CM4 met 8GB geheugen en 32GB opslag gekocht. Die 32 ga ik dus (voorlopig) nog niet aanspreken.
Dus net de USB backup gemaakt en nu de Homey onder narcose brengen en naar de operatietafel brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door eovermeer op 25-01-2026 22:32 ]
eovermeer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:29:
[...]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd of de Homey weer uit narcose is gekomen met het nieuwe hart. Heb je een link welk model ik exact zou moeten bestellen?
De Homey is perfect uit de narcose gekomen. Alles bij elkaar in een uurtje gepiept. En dan was ik soms ook even wat anders doen, waardoor de Homey al weer even op me stond te wachten.Crxtreem schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:52:
@vanenkelen waar heb je de cm4 gehaald?
En heb je ook een nieuw koelelement erop gezet of overgezet van de bestaande?
Je hebt hiervoor een Homey Bridge nodig om de tado te kunnen aansturen.Opi schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:54:
Om te kijken of Homey me bevalt heb ik Homey self hosted als docker geïnstalleerd. Nu wil ik Tado X thermostaten en radiatorknoppen aansluiten. Ondanks het hebben van een Tado Bridge (een thread bridge router) lukt dit niet. Homey/docker zit in VLAN A en Tado apparatuur staat in VLAN B. Beiden hebben IPv6 aan staan en VLAN A kan informatie ophalen uit VLAN B.
Is wat ik wil mogelijk en zo ja, wat zie ik over het hoofd?
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122
Dank voor je reactie, maar kun je uitleggen waarom? Het is mij namelijk niet duidelijk waarom ik een aanvullende thread bridge router nodig heb.Henkhuppelschot schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:24:
[...]
Je hebt hiervoor een Homey Bridge nodig om de tado te kunnen aansturen.
[ Voor 12% gewijzigd door Opi op 29-01-2026 19:41 ]
Ik heb hem via Goodwe cloud gekoppeld:jefjef schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:54:
Kan iemand die een Goodwe PV installatie heeft mij aangeven hoe ik deze moet koppelen in Homey? Waar haal ik de system en inverter ID vandaan?
WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp
Had er maandag ook 1 besteld, gisteren binnen gekregen en net ingebouwd.vanenkelen schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:03:
[...]
[...]
De Homey is perfect uit de narcose gekomen. Alles bij elkaar in een uurtje gepiept. En dan was ik soms ook even wat anders doen, waardoor de Homey al weer even op me stond te wachten.
Ik heb deze besteld:
https://www.reichelt.de/d...ram_32gb_emmc_wlan-290552
Je kunt volgens mij iedere variant bestellen van de CM4 als het maar de wlan/wifi versie is. Ik heb gekozen voor de meest uitgebreide, dus 8GB geheugen en 32GB opslag.
Als je de 4GB geheugen en 8GB opslag kiest, dan heb je exact de hardware van de Homey Pro 2026.
Ik heb de oude koeling overgezet. Ik heb nooit het idee gehad dat de Homey te heet draaide. Tussen de 50-60 graden eigenlijk altijd en volgens mij is dat prima. Zo is hij ontworpen. Ook nu draait hij stabiel rond de 55 graden.
Bij mijn bestelling zat overigens geen nieuwe koelpad, maar ik had nog koelpads voor M2/NVME ssd’s liggen van dezelfde dikte.
Aha dank je ga ik uitprobereng-j-t schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:40:
[...]
Ik heb hem via Goodwe cloud gekoppeld:
https://community.homey.app/t/app-pro-connect-solar-goodwe-inverter-to-homey/66903
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122
Ik heb een TadoX en geen bridge, maar hij doet het bij mij via een Google Hub. Werkt primaOpi schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:37:
[...]
Dank voor je reactie, maar kun je uitleggen waarom? Het is mij namelijk niet duidelijk waarom ik een aanvullende thread bridge router nodig heb.
Ter verduidelijking, ik wil het via matter/thread doen en Homey SHS zou werken zonder Homey Bridge.
Be Stronger Than Your Excuses
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 02-02-2026 11:20 ]
XXXVI
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Ik heb ook Sonoff's maar nog niet echt issues met de batterijen, uitgezonderd een SNZB-02D (Met display).i2Paq schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:05:
Ik heb nu temperatuursensoren van Sonoff en Aquara, maar die buiten hangen, of überhaupt in de koude, vreet batterijen.
Is er een dergelijke sensor die het buiten wel beter volhoud?
Ik heb er 2 buiten, 1 bijna op de grond in de achtertuin en 1 tegen de gevel voor aan de zijkant...i2Paq schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:07:
@Jpiek, de problemen met batterijen zijn echt enkel als ze in de koude hangen. Verder met beide geen problemen.
Ik heb dezelfde guide van Ferdinand99 gebruikt:vanenkelen schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:12:
Nou, dat was echt een eitje.
Nog geen uur mee bezig geweest en ondertussen nog allemaal andere dingen gedaan. Dus was snel gefixt.
Alles in 1x goed en hij draait weer als een uur geleden. Ook Zigbee devices zijn weer online.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Direct na het opnieuw opstarten gebruikt mijn Homey dus al 2,5 GB geheugen, maar nu nog ruim 5 ruimte over. Die upgrade was dus echt nodig. Ik merkte regelmatig wat beperkingen en haperingen. Dus hopelijk is dat nu weer verleden tijd.
De 32 GB gebruik ik nog niet. Gaan wel zien of die nodig is.
Ook de Indoor Motion sensor geeft de temperatuur door.i2Paq schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:06:
@Patrick_6369, goed idee! Ik gebruik nu een Hue Indoor Motion Sensor die de buitenverlichting schakelt wanneer het donker wordt. Die kan ik dan direct vervangen en de Outdoor versie hiervoor inzetten.
Ja dat kan. Ik heb ook een EcoDim zigbee inbouw dimmer in de badkamer zitten. Via Homekitty kan je die heel gemakkelijk in Apple Home zichtbaar maken.N1ckk schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:21:
Medetweakers, ik heb een vraagje. Ik wil van EcoDim zigbee inbouw dimmer schakelaar kopen om niet slimme lampen slim te maken. Dat dit lukt met homey geloof ik, maar is er ook functionaliteit dat homey deze doorsluist / laat tonen in de Apple home app?
Zelfde vraag voor niet Apple homekit supporterende camera’s
Welke heb je voor buiten? een SNZB-02P ?Jpiek schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:05:
[...]
Ik heb ook Sonoff's maar nog niet echt issues met de batterijen, uitgezonderd een SNZB-02D (Met display).
Die hangt in de badkamer en fluctueert enorm qua accu, vaak is opnieuw plaatsen genoeg om weer op 100% uit te komen.
Is via Ali besteld, dus wie weet hoe lang die op de plank heeft gelegen...
Yep, en dan in zo'n waterdichte lasdoos met van die rubbers, onder- en zijkant wat verder opengesneden dan de bovenzijde (als je hem aan de gevel hangt) dan komt wind en lucht er goed bij en water nauwelijks...
Ik heb de jailbreak naar 32GB niet gedaan, dus kan je daar helaas niet mee helpen.MrLuc schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:10:
[...]
Ik heb dezelfde guide van Ferdinand99 gebruikt:
https://homey-guide.trans...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
De hardware-upgrade is bij mij zojuist ook perfect verlopen 👍
Alleen loop ik vast bij de softwarematige upgrade / jailbreak naar 32GB opslag vanaf mijn Mac.
Ik doorloop de stappen (voor mijn gevoel) correct, maar zodra ik de etc- en home-folders in zowel ROOTA als ROOTB plaats en de Homey Pro opnieuw opstart, krijg ik een rode ring. In mijn UniFi-omgeving zie ik vervolgens ook niet dat de Homey weer verbinding maakt met mijn netwerk.
Mijn vermoeden is dat de Homey geen internetverbinding krijgt en daardoor het ssh-setup.sh-bestand niet kan uitvoeren.
Heeft iemand dit eerder gehad of tips waar ik kan zoeken? Alle ideeën zijn welkom 🙏
Ik kan de kwaliteit van de Hue Outdoor Sensors bevestigen. Ik heb er 5 en van slechts één heb ik de batterijen moeten vervangen na ruim 5 jaar. Ik vind het bereik van deze sensoren prima. Op slechts één punt heb ik het bereik moeten ondersteunen met een Hue Smart Plug. Ik gebruik de Outdoor Sensors voor lichtmeting (aansturing van screens) en temperatuurmeting. Ik vind Hue duur, maar van prima kwaliteit!Caayn schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:34:
De hue bewegingssensoren zijn fantastisch en geen lang mee op een batterij. De interval rate voor lumen en temperatuur is laag maar dat is voor mij absoluut niet erg, zo snel veranderd de temperatuur buiten toch niet.
Ik heb in 2024 van hue een paar buitensensoren buiten opgehangen en ze doen het nog steeds op de origineel batterij, batterij status staat nog steeds op "goed". Dat er gewone AA batterijen in gaan vind ik ook een voordeel, stuk eenvoudiger en goedkoper dan knoopcellen.
Ik heb sinds kort de SNZB-02WD via amazon.de. Bevalt me tot nu toe beter dan de switchbot buitenthermomer. Bluetooth vind ik waardeloos.miel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:15:
[...]
Welke heb je voor buiten? een SNZB-02P ?
ik heb nu een oude homewizard thermometer hangen buiten, maar wil die graag vervangen....
7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Master_A
Ik gebruik nu een jaar de 2023 en heb deze ervaring niet. Ik weet dat de 2023 veel meer Zigbee devices aankan en de 2026 nog meer, dat is alles. Ik kan je dan ook niet verder helpen. Ik reageer vooral vanuit nieuwsgierigheid. Waar kun je zien via welke route de Zigbee devices zijn verbonden?Amiet01 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:46:
Ik heb meerdere routers door het hele huis om de range te vergroten, maar soms zie ik bij de routing erg rare verbindingen. Zo doet hij nu bijvoorbeeld direct van Homey naar zolder, terwijl er zeker 2-3 routers zijn die dichter bij richting de zolder zijn en die route logischer zou zijn.
Master_A
Dat werkt volgens mij ook niet meer, je kan wel de Spotify app op de Homey zetten en dan allemaal flows maken voor de verschillende functies, die vervolgens in favoriete van Homey zetten. En daarna toevoegen in Google Home en laten starten met zelf bedachten stem opdrachten.Goofyduck384 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:01:
Wanneer ik tegen de Google zeg: “speel ……. af op Sonos” krijg ik het geluid via de Google home speaker. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat dit dan via spotify op de Sonos gaat.
Stel in Google Home app op het apparaat Google Home in dat je standaard muziekspeaker je Sonos is.Goofyduck384 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:01:
Ik heb een Sonos speaker gekoppeld aan mijn Homey Pro en daarnaast een Google Home speaker.
Wanneer ik tegen de Google zeg: “speel ……. af op Sonos” krijg ik het geluid via de Google home speaker. Ik krijg het maar niet voor elkaar dat dit dan via spotify op de Sonos gaat.
De Sonos staat ook in de Google home app.. wat zie ik over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Amersfoort op 07-02-2026 19:30 ]
Of het met alle speakers werkt weet ik niet, maar wel met de Google Nest Mini.Henkhuppelschot schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:06:
Bij werkt Sonos ook niet meer met mijn Google deurbel.
Ik heb deze ingesteld staan in Homey, maar het werkt vaker niet als wel helaas.
@Amersfoort werkt dat met alle google speakers dus ook bv een mini?
[ Voor 15% gewijzigd door Amersfoort op 07-02-2026 19:18 ]
Te weinig geld voor alle gadgets.
Heb ik. Met een Shelly 2.5 in rolluikmodus en op (voor) de sensor heb ik drukknoppen van Jung gezet die gekoppeld zijn aan de ingang van de 2.5. Zo kan je zowel lokaal als via Homey de luiken bedienen, en integreren in je flows.Masuchievo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:36:
Vraagje
Heeft iemand hier al rolluiken geautomatiseerd door een rolluikschakelaar er achter te zetten?
Zo ja, welke en werkt het naar behoren?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Shelly 2PM Gen3 kan dit prima.Masuchievo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:36:
Vraagje
Heeft iemand hier al rolluiken geautomatiseerd door een rolluikschakelaar er achter te zetten?
Jazeker! Ook ik met Shelly 2.5 schakelaars. Automatisering is gekoppeld aan zonnestanden app en temperatuur. Dus: wanneer de zon naar binnen begint te schijnen én de temperatuur hoger is dan: rolluik dicht. Op mijn werkkamer een uitzondering: indien het stroomverbruik op mijn bureau hoger is dan x (ergo ik zit achter mijn bureau), dan gaat dat specifieke rolluik niet omlaag.Masuchievo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:36:
Vraagje
Hier eerst gedaan met de ASUN van KlikAan KlikUit en later met de RobbShop Zigbee ontvanger of op een andere locatie met een Somfy RTS ontvanger en werkt prima. Let er wel op dat je op de plek van de ontvanger altijd een blauwe draad nodig hebt (voor zover ik weet zijn er nog geen rolluik-modules die zonder nuldraad werken). Heel fijn dat je ze ook eenvoudig met de hand bedient, voor die enkele keer dat je naast het raam staat en sneller bij de knop bent dan bij je telefoon.Masuchievo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:36:
Vraagje
Te weinig geld voor alle gadgets.
En welke Somfy motors zitten erin? Want als het RTS motoren zijn, dan heb je helemaal niks extra's nodig, die werken namelijk zo al met de Somfy RTS app op de HomeyMasuchievo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:50:
Dank allen voor de feedback, ik ga knutselen nu we ook de screens geinstalleerd zijn (Somfy motor).
1
2
3
4
| IF vermogen < drempelwaarde THEN
Wacht x minuten
IF vermogen < drempelwaarde THEN
Autoladen starten |
Je kunt een en kaart gebruiken en testen op de variabele (tag) die het vermogen bevat.almightyarjen schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:38:
Ik ben nieuw met Homey en ik ben bezig met advanced flows. Hierbij wil ik de auto lader starten als het vermogen onder een bepaalde waarde komt vanwege teruglevering. Om te voorkomen dat er te veel geschakeld wordt, wil ik een tijdsvertraging inbouwen zodat het laden niet gelijk gestart wordt als de zon even achter een wolk vandaan komt (of vice versa). Dus:code:Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik zie wel een wacht blokje waar ik een tijd kan instellen, maar de uitgang daarvan kan ik niet verbinden met een kaart van de energy dongle, aangezien die kaart ("het vermogen is kleiner dan...") geen ingang heeft. Is er een andere manier om een vertraging in te bouwen en een test opnieuw uit te voeren?
1 2 3 4IF vermogen < drempelwaarde THEN Wacht x minuten IF vermogen < drempelwaarde THEN Autoladen starten
[ Voor 28% gewijzigd door TKroon op 12-02-2026 21:35 ]
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Thanks, die kaart had ik over het hoofd gezienTKroon schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:41:
@almightyarjen Je kunt beter kijken naar Chronograph. Daar kun je:
IF vermogen < drempelwaarde THEN start timer x
IF timer ends start charging
IF vermogen >drempelwaarde THEN stop timer
Of je gebruikt zo'n kaart:
[Afbeelding]
Of je nu reclame aan het maken bent wat niet zou mogen, weet ik niet, maar ik ga het zeker eens proberen!timbroddin schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:52:
Hey,
Ik hoop dat dit niet te hard als reclame overkomt 😀 Ik ben zelf een tweaker, en heb een app gebouwd voor macOS om Homey Pro eenvoudig te bedienen vanuit de menubalk: https://www.homebar.pro/
Hopelijk heeft hier iemand ook iets aan!
[Afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door Nougat op 14-02-2026 13:24 ]
Op de community zag ik dit gisteren voorbij komen. Dus ja meer mensen hebben er last van.Swenn schreef op zondag 15 februari 2026 @ 06:02:
Sinds twee dagen haalt de Homey geen dynamische energietarieven meer op. Ik maak gebruik van de native functie van Homey voor kwartierprijzen.
Ik gebruik een Pro 2026 bridge.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik vermoed dat het geen Homey issue is, maar issue met de aanleverende partij. In mijn geval haalt de Solaredge app ook geen dynamische NL tarieven op vanaf 14 Febr….
Hier ook geen prijzen in de energy tab inderdaad. In de PBTH app komen de kwartierprijzen wel binnen dus die kun je eventueel wel gebruiken…Swenn schreef op zondag 15 februari 2026 @ 06:02:
Sinds twee dagen haalt de Homey geen dynamische energietarieven meer op. Ik maak gebruik van de native functie van Homey voor kwartierprijzen.
Ik gebruik een Pro 2026 bridge.
Hebben meer mensen hier last van?
Misschien een hele domme vraag, maar je hebt wel de juiste Homey geselecteerd in de development omgeving? Ik had eens SHS en een Pro en toen had ik hetzelfde verschijnsel, bleek dat je links moest selecteren.Fire69 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:16:
Iemand hier die gemigreerd is van een ouder model (2016/2019) naar een 2023/2026 en z-wave devices heeft?
Ik krijg het hier niet aan de praat, hij zet mijn backup terug, ik zie alle devices in de app staan maar als ik check via de developers tools heb ik enkel de Homey als z-wave device
Al 2x een factory reset gedaan, maar het resultaat blijft altijd hetzelfde.
Ik ben vrijdag van 2019 naar 2026 gegaan. Bij mij werkte de z-wave devices ook niet. Ik had ook alleen Homey staan in de develop tools. Na een reset van het z-wave netwerk, moest ik de devices opnieuw toevoegen (gelukkig maar 4 stuks). Hierna werkte het allemaal weer als van ouds.Fire69 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:16:
Iemand hier die gemigreerd is van een ouder model (2016/2019) naar een 2023/2026 en z-wave devices heeft?
Ik krijg het hier niet aan de praat, hij zet mijn backup terug, ik zie alle devices in de app staan maar als ik check via de developers tools heb ik enkel de Homey als z-wave device
Al 2x een factory reset gedaan, maar het resultaat blijft altijd hetzelfde.
De oude staat (of stond, ben terug naar de 2016 momenteel) uit, dus ik kan me niet vergissen, die toont hij als offlineArchie_T schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:11:
[...]
Misschien een hele domme vraag, maar je hebt wel de juiste Homey geselecteerd in de development omgeving? Ik had eens SHS en een Pro en toen had ik hetzelfde verschijnsel, bleek dat je links moest selecteren.
Dat zie ik niet echt zitten eigenlijk, het gaat om ongeveer 60 devices, sommige op moeilijk te bereiken plaatsen.Hulliee schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:39:
[...]
Ik ben vrijdag van 2019 naar 2026 gegaan. Bij mij werkte de z-wave devices ook niet. Ik had ook alleen Homey staan in de develop tools. Na een reset van het z-wave netwerk, moest ik de devices opnieuw toevoegen (gelukkig maar 4 stuks). Hierna werkte het allemaal weer als van ouds.
Mijn reviews al gezien?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq