Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Kan alleen als ze op een aparte stekker zitten per apparaat.Daan.Gonning schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:38:
Hi,
Is het al iemand gelukt om de dynamische energie prijzen in te stellen in HomeyPro? Ik lijk de optie nog niet te hebben. Zit op 12.6.0.
Of kijk ik er over heen?
EDIT: gevonden! Maar de prijzen komen niet overeen met de zonneplan app. Hebben jullie daar een formule voor ingesteld?
En - ik wil eigenlijk in de homey app mijn verbruik per apparaat zien. Nu zie ik enkel het totaalverbruik via de Homewizard P1 en mijn laadpaal met eigen kwh meter. Maar ik zou verwachten dat ik ook mijn vaatwasser, droger, oven en wasmachine kan zien (allemaal siemens homeconnect). Ik kan ze wel aansturen via homey maar zie ze dus niet bij energy. Iemand een idee of dat kan?
De homewizard app voor homey leest alleen lokaal wifi en geen cloud info van de Homewizard Energy app. Deze info is alleen binnen de Homewizard energy ecomsysteem beschikbaar en niet via de P1 bekend, daar zal je dus inderdaad alleen totaal import/export zien.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Verwijderd
/f/image/PMXjXkuhhKN0o3pj84CmSkhW.png?f=fotoalbum_large)
In deze usecase is dat inderdaad logischer. De ontwikkelaars zijn er van op de hoogte gesteld!Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:22:
@Athom Kan alstublieft de weergave van camera’s op het dashboard zonder vignettering en overlay gemaakt worden? Met de huidige versie kan ik niet goed grafieken aflezen. Maak het desnoods een optie.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Amersfoort op 27-08-2025 21:33 ]
Het is uiteindelijk gelukt om de aqara sensoren direct aan Homey te koppelen. Het steeds weer opnieuw activeren van de sensoren door om de 2 seconden de knop in te drukken heeft geholpenIdefix70 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:57:
[...]
Dat is een bekend issue. Druk het knopje om de 2 seconden in na het drie keer blauw laten knipperen. Het is een soort van actief houden van de verbinding. En dan ineens werkt het. Wonderlijk maar het lukt dan wel.
In een eerder topic kreeg ik al de tip om het event "vistor detected alarm turned on" daar voor te gebruiken. Alleen triggert dat op de een of andere manier mijnt test flow niet.
Als "Visitor detected" dan "Stuur push melding naar WheelE"
Het test-knopje van de flow zorgt wel netjes voor een pushmelding.
De deurbel lijkt verder wel goed in Homey te staan. Ik kan een snapshot zien in het device, alleen geen live beeld. Maar dat hoeft ook niet. De deurbel staat zodanig ingesteld dat er niet op beweging of iets wordt gereageerd, alleen bij het drukken op de knop.
Zie ik ergens iets over het hoofd, of heb ik een setup die net niet kan wat ik wil?
Zijn er andere manieren om
Productindeling: Sensor
Enkel: ja
Te tonen gebeurtenissen: alles ja
ONVIF Motion: Motion (IsMotion)
Flow kaart "The visitor detected alarm turned on" triggert bij mij het indrukken van de bel.
Dit probleem is bekend en had ik dus ook. Na het installeren van een Aqara Smart-plug op elke verdieping had ik er geen last meer van.Idefix70 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:57:
[...]
Dat is een bekend issue. Druk het knopje om de 2 seconden in na het drie keer blauw laten knipperen. Het is een soort van actief houden van de verbinding. En dan ineens werkt het. Wonderlijk maar het lukt dan wel.
Ook andere Zigbee devices werken nu zonder problemen.
Deze werken als powered Zigbee hubs.
Ik wil hier een flow voor maken (voor een simpele melding), echter kan ik deze app überhaupt niet selecteren bij "Als". Enkel bij "en". Als ik een datum/alarm of iets anders kies bij "als" en bij "en" de selecties maak voor afvalbak, krijg ik helaas geen melding.
Deze guide gevolgd, maar met de datum/tijd ingesteld bij "als" krijg ik geen melding. Mogelijk doe ik iets verkeerd?
![]() | ![]() |
[ Voor 62% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 15:50 ]
Dat is wel de juiste manier. Bij mij werkt ie op deze manier:Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:39:
Maakt er hier iemand gebruik van de app "Afval Herinneringen 2.0" of soortgelijk?
Ik wil hier een flow voor maken (voor een simpele melding), echter kan ik deze app überhaupt niet selecteren bij "Als". Enkel bij "en". Als ik een datum/alarm of iets anders kies bij "als" en bij "en" de selecties maak voor afvalbak, krijg ik helaas geen melding.
Deze guide gevolgd, maar met de datum/tijd ingesteld bij "als" krijg ik geen melding. Mogelijk doe ik iets verkeerd?
[Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/0vJy1S1V9r98WtGomG165zpE.png?f=user_large)
Je moet wel die app instellen, in de Homey config op de app klikken en dan naar "configure". Daar stel je je postcode en huisnummer in.
App zelf is wel goed ingesteld, in mijn Dashboard zie ik wel alle (kloppende) ophaaldagen, enkel geen melding.
Even dubbel check, maar hij geeft alleen melding als morgen de GFT opgehaald wordt. In de screenshot van je dashboard wordt morgen de GFT niet opgehaald, maar de blauwe, dus dan geeft ie vandaag geen melding om 19 uur.Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:39:
Maakt er hier iemand gebruik van de app "Afval Herinneringen 2.0" of soortgelijk?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Thanks, de GFT was een voorbeeld, ik heb vier flows lopen (in ons geval; GFT/papier/PMD en plastic. Sinds ik niet weet of mijn gemeente het PMD of Plastic noemt; denk eerste).Mister I schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Even dubbel check, maar hij geeft alleen melding als morgen de GFT opgehaald wordt. In de screenshot van je dashboard wordt morgen de GFT niet opgehaald, maar de blauwe, dus dan geeft ie vandaag geen melding om 19 uur.
Heb net alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik een melding krijg vanavond
Had eigenlijk ook een advanced-flow kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 17:02 ]
Of je start de flow even handmatig.Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:01:
[...]
Thanks, de GFT was een voorbeeld, ik heb vier flows lopen (in ons geval; GFT/papier/PMD en plastic. Sinds ik niet weet of mijn gemeente het PMD of Plastic noemt; denk eerste).
Heb net alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik een melding krijg vanavond
Had eigenlijk ook een advanced-flow kunnen doen.
Even op de 1e kaart klikken, ik geloof met rechts, en dan kiezen voor "start vanaf hier" of iets van die strekking.
En bij een gewone flow even onderaan de pagina op start klikken.
[ Voor 5% gewijzigd door mike123 op 29-08-2025 17:05 ]
Dat is nuttige info, dankjewel.TKroon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:25:
Ik heb hem ook, maar ik heb geen beeld in Homey (hoef ik ook niet). Mijn apparaatinstellingen in Homey zijn als volgt:
Productindeling: Sensor
Enkel: ja
Te tonen gebeurtenissen: alles ja
ONVIF Motion: Motion (IsMotion)
Flow kaart "The visitor detected alarm turned on" triggert bij mij het indrukken van de bel.
Bij mij staat het in Homey ook exact zo, dus dan zit mijn probleem wellicht in de instellingen van de deurbel zelf.
De enige die ik kon vinden: Sensative Strips.ONM schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:32:
Weet iemand welk merk deursensoren levert voor buiten ? Ik wil deze op de tuindeur monteren
https://sensative.com/sensors/strips-zwave/strips-guard-800/
[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 01-09-2025 09:42 ]
Ik heb al een paar jaar een Aqara deursensor onder de overkapping hangen. Hangt niet in de regen maar wel buiten. Is eigenlijk voor binnen.ONM schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:32:
Weet iemand welk merk deursensoren levert voor buiten ? Ik wil deze op de tuindeur monteren
ze zijn niet waterdicht, maar die van het tuinhek, heb ik ingetapet met isolatietape.
Boiler zit aangesloten op een Shelly Plug S.
Om 00:00 reset ik 3 variabelen naar 0 : ee_PVBoilerStart, ee_PVBoilerZonstart en ee_PVBoilerVandaag.
In ee_PVBoilerVandaag sla ik op hoeveel stroom de boiler totaal gebruikt heeft, in ee_PVBoilerZonnestroom sla ik op hoeveel stroom die anders teruggeleverd zou worden gebruikt is.
Die laatste werk ik dus alleen bij als ik de boiler aanzet omdat er teruggeleverd word. Ik sla de stand aan het begin op, bereken na net geen 6 min het verschil en tel die waarde op bij de al aanwezige waarde in ee_PVBoilerZonnestroom.
Na net geen 6 min werk ik ook de algemene teller bij.
Zolang die twee gelijk op gaan zou je verwachten dat de waarde in ee_PVBoilerZonnestroom en in ee_PVBoilerVandaag hetzelfde zou zijn. En dat is hij niet… De waarde in ee_PVBoilerVandaag is steeds iets meer, en dat verschil word ook steeds iets groter.
De rest van de flow laat ik even buiten beschouwing, het gaat me alleen om het bereken van energieverbruik en het verbruik op het moment dat de teruglever-flow loopt, die zou gelijk op moeten gaan als er terugkevering is terwijl de boiler aan staat.
Ik kom er niet achter waar de fout zit :
:strip_exif()/f/image/HKx0BqZTiJfMUDZE4Zwnse6S.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/24mLCkfaqX1AbSclnPM4hGIp.png?f=fotoalbum_large)
Elke 6 min: Bereken ee_PVBoilerZonnestroom en direct daarna je voorwaarden + zet ee_PVBoilerZonstart.
Tevens zie ik dat je de tag "verbruik" gebruikt, maar is dat vermogen (W)? of energie (Wh)?
Maar zal het eens zonder vertraging proberen. Maar dan nog heb ik denk ik een timings-issue denk ik, want daar lijkt het probleem wel op...
#Verbruik is het totaal verbruik uitgelezen uit de P1 meter in Watt
Edit: ee_PVBoilerVandaag lijkt wl de jsuite waarde aan de te geven, dus het probleem zit in ee_PVBoilerZonnestroom
[ Voor 13% gewijzigd door Jpiek op 04-09-2025 12:40 ]
Dat snap ik, maar als je daarmee begint en daarna pas de rest van je flow start heb je hetzelfde bereikt. Alleen eenvoudiger en minder gevoelig als Homey ergens een seconde aan rekentijd verliest.Jpiek schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:35:
Die vertraging heb ik er ingezet omdat ik het stroomverbruik aan het einde van die ca 6 minuten dat de boiler aan heeft gestaan wil hebben, niet ervoor...
Je hebt gelijk, aan het begin of een seconde vroeger (5:59).. Ik wist dat ik ergens een denkfout maakte, heb het aangepast en ga testen..TKroon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:34:
[...]
Dat snap ik, maar als je daarmee begint en daarna pas de rest van je flow start heb je hetzelfde bereikt. Alleen eenvoudiger en minder gevoelig als Homey ergens een seconde aan rekentijd verliest.
Boiler is nu echter al op temp en doet dus ff niks
Ik ben even benieuwd wat het voordeel/nadeel is om de IKEA dirigentia hub naast de homey te gebruiken?
Alle IKEA apparaten werken prima, maar ik zou ze wel graag willen updaten. Echter heb ik liever niet weer een hub erbij naast mijn homey en hue hub.
Wat denken jullie?
Goedemorgen! Bedoeling van Homey is juist dat je geen andere hubs nodig hebt, en je ook weer bespaart in de kosten.vanLier schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:34:
Hi,
Ik ben even benieuwd wat het voordeel/nadeel is om de IKEA dirigentia hub naast de homey te gebruiken?
Alle IKEA apparaten werken prima, maar ik zou ze wel graag willen updaten. Echter heb ik liever niet weer een hub erbij naast mijn homey en hue hub.
Wat denken jullie?
Voor zover ik weet kan Homey praktisch alle taken overnemen die de dirigera hub zou kunnen. Waarom zou je ze willen updaten? Kan dat updaten dan niet via de Homey? Heb je daar specifiek de Dirigera hub voor nodig?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
1. Shortcut Button bijgewerkt en heeft nu nieuwe functie (long press). Inspeling Plug bijgewerkt ivm bug in stroomverbruikblueman85 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 06:41:
1. Waarom zou je ze willen updaten?
2. Kan dat updaten dan niet via de Homey?
3. Heb je daar specifiek de Dirigera hub voor nodig?
2. Nee dat kan niet met Homey
3. Ja voor firmware updates is de Tradfri of Dirigera hub nodig net als alle ander hubs om de firmware van andere merken bij te werken.
Nu wil ik een beveiliging/notificatie gaan bouwen die me waarschuwt als de fontein (bijna) leeg is.
Veel ruimte in de fontein heb ik niet, ik over weeg dus iets de bouwen waarmee ik een simpel stroomdraadje 2 aderig in de waterbak hang en dus zo sluiting maak : geen water = geen sluiting = alarm.
Ik zou dat met een waterleak sensor kunnen doen, en aan de contactpunten een draadje fabrieken.
Vraag is of een alarm zichzelf 'opheft' ik gebruik de sensor immers precies omgekeerd ?
Ik wil wel een merk/model waar ik al een App voor heb, ik kom dan uit op Sonoff, Aquara, Frient of Shelly...
- Frient is duur en schijnt niet waterdicht te zijn (huh?)
- Aqara wil ik geen batterij sensoren meer van, te veel problemen.
- Shelly, voordeel is dat het wifi (bereik!) is, nadeel, CR123 batterij die maar ca 18 mnd mee gaat
- Sonoff, is Zigbee, weet niet of die de afstand haalt, maar CR2477 batterij schijnt wel 5 (!) jaar mee te gaan ?
Geen idee hoe makkelijk ik een draad of de contactpunten kan maken.
Zie ik nog een mogelijkheid over het hoofd ?
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Dus die 2 aderige kabel is wel de beste oplossing. Waar het me om gaat is 'wat hang ik aan die kabel. om de wel/geen contact te detecteren'...
Ik heb ook de watersensor t1 sinds 2 maand onde de vaatwasser liggen. Deze heeft de batterij problemen (nog) niet.
Deze heeft 2 schroefjes, volgens mij M2, als contact. Daar zou je wel een draadje aan kunnen maken.
Stukje tweeling snoer, ene uiteinde een paar mm langer dan de andere, vertinnen en met bv een lijmpistool de ioteinden waterdicht maken ivm indringen van water en corrosie.
Deze reset zelf als hij weer droog wordt, proefondervindelijk vastgesteld.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Mijn T1 temp sensor ligt in de prullenbak vanwege inconsequent wel niet data updaten danwel (on)bereikbaar zijn...
Die kabelset heeft echter ook een usb-c aansluiting om een extra kabelset op aan te sluiten. Zover ik begrijp is het echter niet meer dan een verlenging van de 2 contactpunten..
Ik ga dus proberen of ik daar een gewone USB kabel aan kan hangen waarvan ik het andere uiteinde gewoon in de fontein hang.
ik wil wat gaan experimenteren/spelen/verdiepen in Homey (complete beginneling dus).
Heb veel apparaten van Klikaan incl de ICS2000 die alles aanstuurt.
Heb verder een Eufy deurbel
Tado verwarming
HomeWizard Batterij/P1/Zonnepanelen.
Dus genoeg om te oefenen.
Maar ik twijfel dus om te starten met een tweedehands HomePro 2019 of met een nieuwe Home Mini zodra die er is.
Maar nu staat bij de specificaties dat de Homey Mini géén 434mhz ondersteunt. Betekent dat , dat ik dan niets aan de Homy Mini heb mbt mijn klikaan/uit modules ?
Alvast bedankt voor de reactie.
Frank van Opstal
...
Ik heb zelf geen ICS2000, maar als ik de app bekijk op apps.athom.com zie ik die er niet bij staan. Ik vermoed dat je alle KAKU-apparaten alleen direct met Homey kunt koppelen. En daarmee heb je dus wel de 434 antenne nodig.Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:51:
Hoi,
ik wil wat gaan experimenteren/spelen/verdiepen in Homey (complete beginneling dus).
Tado verwarming
Maar ik twijfel dus om te starten met een tweedehands HomePro 2019 of met een nieuwe Home Mini zodra die er is.
Maar nu staat bij de specificaties dat de Homey Mini géén 434mhz ondersteunt. Betekent dat , dat ik dan niets aan de Homy Mini heb mbt mijn klikaan/uit modules ?
Frank van Opstal
...
De Homey Pro mini kan geen KAKU 433 Mhz devices aansturen, voor die functionaliteit moet je apart een Homey Bridge bijkopen. Ik gebruik de Homey Pro 2023 wel gewoon met KAKU zonder de Homey Bridge.Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:51:
Hoi,
Tado verwarming
Frank van Opstal
...
Hoi Frank. Leuk dat je start. En komende vanaf Kaku gaat er een wereld open. Als instap is een Pro2019 beste. 433MHz voor kaku werkt prima. Zoals Elac aangeeft is het nadeel van Kaku dat het eenrichting is. Er komt dus geen bevestiging terug of een opdracht verwerkt is. Dat kan wel met Zigbee/Zwave. Je kunt per apparaat vervangen als het in jouw setup meerwaarde heeft.Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:51:
Hoi,
Tado verwarming
Frank van Opstal
...
Succes
JorisS
Hou er wel rekening mee dat de laatste functies hier niet meer in zitten. Persoonlijk zou ik je kaku vervangen als dit te overzien is.Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:25:
Bedankt voor de reacties....op zoek naar een leuk tweedehandsje 2019
Mocht je tweedehands willen zou ik wel gaan voor een versie met 1GB.Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:25:
Bedankt voor de reacties....op zoek naar een leuk tweedehandsje 2019
Maar de kans is ook aanwezig dat je snel wil overstappen naar de 2023 versie.
Die werkt zoveel sneller.
Maar beiden werken prima.
Ik zou in een keer naar de 2023 gaan. Die is echt veel sneller en wordt waarschijnlijk een stuk langer ondersteund. Nu weet ik het prijsverschil niet tweedehands maar als dat even lukt financieel…mike123 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:50:
[...]
Mocht je tweedehands willen zou ik wel gaan voor een versie met 1GB.
Maar de kans is ook aanwezig dat je snel wil overstappen naar de 2023 versie.
Die werkt zoveel sneller.
Maar beiden werken prima.
XXXVI
Ik zou ook voor de 2023 versie gaan. Maar ik kan niet bij iemand in de portemonnee kijken.ephymerous schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:09:
[...]
Ik zou in een keer naar de 2023 gaan. Die is echt veel sneller en wordt waarschijnlijk een stuk langer ondersteund. Nu weet ik het prijsverschil niet tweedehands maar als dat even lukt financieel…
En beiden werken prima.
Heeft iemand ervaring met Unifi Access koppelen aan Homey? Via de Unifi Intercom (G3) gaat onze poort open. Dat loopt via de Unifi Access App. Ik wil dit dus koppelen aan Homey, zodat ik flows kan maken waarbij de poort automatisch opent of sluit. Volgens mij wordt de intercom / access applicatie niet ondersteund.
Via Unifi Protect hebben we de beveiligingscamera's. Die zie ik wel in Homey. Dus de koppeling werkt wel.
Maar ik verwacht een van deze te zien:
/f/image/UZJgbxNOwP7Sb3SP8hnQ4Inw.png?f=fotoalbum_large)
E
[ Voor 35% gewijzigd door Daantju op 14-09-2025 20:50 ]
Je kunt ook de Protect & Access test app van Monkeysoft gebruiken (die heb ik zelf ook): https://homey.app/nl-nl/a...quiti-UniFi-Protect/test/Daantju schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:28:
EDIT: ik heb de access app over het hoofd gezien in de store. Ik ga ermee aan de slag.
Heeft iemand ervaring met Unifi Access koppelen aan Homey? Via de Unifi Intercom (G3) gaat onze poort open. Dat loopt via de Unifi Access App. Ik wil dit dus koppelen aan Homey, zodat ik flows kan maken waarbij de poort automatisch opent of sluit. Volgens mij wordt de intercom / access applicatie niet ondersteund.
Via Unifi Protect hebben we de beveiligingscamera's. Die zie ik wel in Homey. Dus de koppeling werkt wel.
Maar ik verwacht een van deze te zien:
[Afbeelding]
E
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Wacht al enkele maanden, maar als het toch nog langer gaat duren, ga ik misschien toch maar voor de Homey pro.
Hier precies hetzelfde, lees graag mee 👍Mausssie schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:09:
Heeft iemand al kunnen achterhalen wanneer de Homey Mini uitkomt in Nederland?
Wacht al enkele maanden, maar als het toch nog langer gaat duren, ga ik misschien toch maar voor de Homey pro.
Homey kennende duurt dat nog wel even. Ze zijn niet zou nauw met de berichten.Mausssie schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:09:
Heeft iemand al kunnen achterhalen wanneer de Homey Mini uitkomt in Nederland?
Als er staat shipping now kan je er nog wel een paar maanden bij optellen is mijn ervaring.
Be Stronger Than Your Excuses
Hou rekening met de zwave frequentieMausssie schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:55:
Daar was ik al bang voor. Dan misschien toch maar uit Amerika halen.
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
De z-wave frequentie is als ik het goed heb afhankelijk van het lokatie van Homey die je instelt.
Bij een Homey Pro 2023.
Of dat anders zal zijn bij een mini, denk het niet. Maar weet het niet zeker.
[ Voor 16% gewijzigd door mike123 op 22-09-2025 23:52 ]
In ieder geval geen z-wave.Jfwiet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 04:56:
Het missen van zwave antenne is de grootste kosten besparing voor de mini toch?
https://homey.app/nl-nl/homey-pro-mini/
Bij de Aqara app staat de Doorbell niet bij de ondersteunde apparaten. Maar op robbshop staat expliciet dat Homey Pro wel ondersteund wordt. Ik vraag me af hoe dit werkt in de praktijk. Welke mogelijkheden zijn er wel/niet?
Ik ben google spul aan het uitfaseren, en ben dus (o.a.) op zoek naar een nieuwe deurbel.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Maar er is volgens mij geen volledige integratie, dus via de Homey kan je geen gesprek voeren. Mijn G4 komt binnen via Apple Home (Aqara en Apple Home is een gelukkig huwelijk
Haha bedankt voor je reactie, maar hier raak ik dus een beetje van in de warJfwiet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:41:
Sowieso is de G410 zelf een hub, ook een Matter hub. Dus verbonden apparaten aan de G410 kan je koppelen aan de Homey (zolang er een Matter profiel is van het apparaat, simpele dingen als een bewegingsmelder, tussenstekker, lamp zijn prima compatibel). Volgens mij zit er in deze ook een RTSP stream, die kan je gebruiken.
Maar er is volgens mij geen volledige integratie, dus via de Homey kan je geen gesprek voeren. Mijn G4 komt binnen via Apple Home (Aqara en Apple Home is een gelukkig huwelijk)
Waarom zou ik spul willen koppelen aan de G410? Alles in m'n huis is al via de betreffende apps (hue/homeconnect/onecta/homewizard/etc) aan de Homey gekoppeld.
Het hele instellen/configureren van de g410 gaat via de Aqara mobiele app neem ik aan.
Maar als de Aqara Homey app de deurbel niet ondersteund, hoe voeg je 'm dan toe aan Homey? 'Native' via Matter ofzo? Hoe werkt dat dan met de flow-cards? 'Weet' Homey dan dat er bijvoorbeeld een "doorbell rang" event is? Hoe gebruik je een RTSP stream?
Ik ben al even bezig met Homey, maar bovenstaande zaken zijn me nog volstrekt onduidelijk. Ik heb het gevoel dat ik een cruciaal stukje info blijf missen waardoor ik het (mentaal) niet aan elkaar geknoopt krijg
(Vroeger had ik het ding gewoon gekocht en alles lekker zelf uitgezocht, maar daar heb ik tegenwoordig toch wat minder tijd voor helaas...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Kan me voorstellen dat als je ergens anders in huis ook een gong wil afspelen dat je dan via Sonos ofzo een koppeling zou willen hebben met Homey. Als je een matter schakelaar over zou hebben dan kan je bij het aanbellen met een Aqara automatisering wel een Matter schakelaar kunnen schakelen (wat je kan oppakken via o.a. Homey)
Een goed voorbeeld wat je zou willen verbinden aan de G410 is een deurslot. Ik heb in die hoek dus nog een Aqara M3 hub om via Thread een U200 te bedienen. En die is dan weer gekoppeld aan Homey en Apple Home via Matter. Mijn Apple TV en Homey zijn te ver weg van mijn voordeur voor een betrouwbare Thread verbinding.
Ik kan wel Then, And of When toevoegen, maar lijntjes er tussen leggen wil niet meer.
Windows 11, FF maar ook niet in Chrome.
Iemand een idee?
Reboot Homey

[ Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 24-09-2025 21:05 ]

Na update nog steeds probleem dat Insight het niet deed.
Power down, red ledring, na nog een keer blue en white.
1 minuut op z'n kop, vreselijk gekraak en verder niets....

Nu nog even de Noordzee oversteken.
Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom een EU launch zo lang op zich moet laten wachten.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wellicht omdat de pro hier nog goed genoeg verkoopt. Ik zou zelf ook de mini kopen als ik moest kiezen, het prijsverschil is best groot. Voor Homey minder fijn, want ik verwacht dat de marge lager is op de mini.Ethirty schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:
De mini is eindelijk aan de goede kant van de oceaan geland. https://www.t3.com/home-l...-to-start-your-smart-home
Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom een EU launch zo lang op zich moet laten wachten.
Ja hoor, dat kan. Ik heb mijn Access G3 Pro geknoopt aan Homey via een webhook. Van daaruit ontgrendel ik de juiste deur.Daantju schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:28:
EDIT: ik heb de access app over het hoofd gezien in de store. Ik ga ermee aan de slag.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Is ook al bekend wat de Mini niet kan en de Pro wel aangezien de prijs zo ongeveer de helft is?Ethirty schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:
De mini is eindelijk aan de goede kant van de oceaan geland. https://www.t3.com/home-l...-to-start-your-smart-home
MajaMestreech schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:40:
[...]
Is ook al bekend wat de Mini niet kan en de Pro wel aangezien de prijs zo ongeveer de helft is?
:strip_exif()/f/image/210JHmF79iFhj9uRdmSax4JW.png?f=user_large)
https://homey.app/nl-nl/homey-pro-mini/
Be Stronger Than Your Excuses
hmmm dat wordt wel erg interessant voor een beginner als ik
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wacht ff, nog een keer lezen:
"Homey Pro Mini heeft Internet en kan voor Bluetooth, Z-Wave, 433 Mhz en Infrarood uitgebreid worden met de Homey Bridge."
Dus bij een Homey Mini dien je een Homey Bridge erbij te kopen voor gelijke functionaliteit. Of je gebruikt die 4 protocollen niet.
Maar inderdaad heeft de Mini een aantal draadloze protocollen niet aan boord. Wel Zigbee, Thread, Matter en standaard ethernet ipv wifi.
#team_UTC+1
Voor veel mensen zal Zigbee, Treath en Matter voldoende zijn. Zwave, 433mhz en infrarood zijn toch wat meer gericht op de enthousiasteling of in oudere apparatuur. Voor veel mensen dus een prima apparaat!MajaMestreech schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:12:
[...]
Wacht ff, nog een keer lezen:
"Homey Pro Mini heeft Internet en kan voor Bluetooth, Z-Wave, 433 Mhz en Infrarood uitgebreid worden met de Homey Bridge."
Dus bij een Homey Mini dien je een Homey Bridge erbij te kopen voor gelijke functionaliteit. Of je gebruikt die 4 protocollen niet.
Jawel, gewoon de test versie gebruiken, werkt uitstekend:DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:27:
LETOP: Voor de mensen die van plan zijn over te stappen van de Philips Hue bridge naar de Hue bridge pro, hou er rekening mee dat de huidige Hue app op de Homey nog geen ondersteuning heeft voor Hue bridge pro. Na het overzetten van de bridge naar de bridge pro in de Hue app herkend de Hue app op de Homey geen enkel Hue apparaat (lamp, dimmer, enz) meer. Je kunt dit oplossen door deze test versie van de Hue app te instaleren.
https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/test/
Dat is toch ook wat ik schrijf in de laatste zin?tcviper schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:32:
Jawel, gewoon de test versie gebruiken, werkt uitstekend:
https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/test/
Juist 😛 Eroverheen gelezen haha 😛 Excuus.DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:37:
[...]
Dat is toch ook wat ik schrijf in de laatste zin?
Oude USB kabel gestript zodat ik rood en zwart vrij had. En als ik deze aansluit en kortsluit krijg ik keurig een water alarm. vervolgens de beide uiteinden in de fontein, met een verzwaring eraan...
Flow gebouwd die me waarschuwt als het wateralarm wordt opgeheven...
Werkte goed, dacht ik. Tot de sensor ineens om de paar minuten wel-geen-wel-geen alarm gaf... Blijkbaar kan de Sonoff er niet goed tegen dat er constant contact gemaakt wordt.
Dus nu ben ik op zoek naar een alternatief, bvk wel op batterijen want ik heb eigenlijk niet nog een 240V aansluiting beschikbaar...
Als ik er één kies en ze toe wil voegen en de Smile code ingeef geeft Homey als dat het ip adres ***.***.*.23:80 niet te benaderen is.
Dat kopt ook wat dat is niet het ip-adres en ik kan dit ook niet wijzigen in mijn KPN router of op de Smile.
Hoe kan ik hem nu toevoegen? (herstart van de Homey en de Smile helpen niet)
uit de change log van de app: 7.1.2 23 sep 2025 Added support for Hue Bridge Pro.DON PAPA schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:27:
LETOP: Voor de mensen die van plan zijn over te stappen van de Philips Hue bridge naar de Hue bridge pro, hou er rekening mee dat de huidige Hue app op de Homey nog geen ondersteuning heeft voor Hue bridge pro. Na het overzetten van de bridge naar de bridge pro in de Hue app herkend de Hue app op de Homey geen enkel Hue apparaat (lamp, dimmer, enz) meer. Je kunt dit oplossen door deze test versie van de Hue app te instaleren.
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Klopt, daar ging het ook opeens heel erg over op het community forum. Volgens mij inmiddels (super)snel opgelost.easywoods schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:57:
Waarschijnlijk heeft de Power By The Hour app zich verslikt in het overgaan naar kwartier prijzen (Epex). Sinds gisteren in de avond geen update meer 🫣
Vraag: Ik wil mijn vvw niet aansturen op kamertemperatuur, maar op vloertemperatuur. Is daar een sensor voor die ik icm Homey kan gebruiken?
Als je kamer dan een keer afgekoeld is, wordt het toch nooit meer warm? Zodra de vloer een beetje opwarmt zal de vvw namelijk weer uit moeten zodat de kamer in normale omstandigheden niet te warm wordtrobkrekel schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Vraag: Ik wil mijn vvw niet aansturen op kamertemperatuur, maar op vloertemperatuur. Is daar een sensor voor die ik icm Homey kan gebruiken?
Heeft iemand dit met succes kunnen testen? Ik wil niet alle 60 lampen opnieuw hoeven aanmelden in homeywfveennl schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:37:
[...]
uit de change log van de app: 7.1.2 23 sep 2025 Added support for Hue Bridge Pro.
Ik heb gister de migratie gedaan van twee reguliere bridges (2, want paste al een hele tijd niet meer in 1) naar een pro. Ik ga er vanuit dat ik wat fout heb gedaan maar het ging voor mij niet helemaal naar verwachting.
bij overzetten van bridge 1 naar pro wordt ik gewaarschuwd dat bij het migratieproces de Pro volledig wordt overschreven. Daarom heb ik bridge twee maar lamp voor lamp met de hand gedaan... Uiteindelijk als je dan lampen gaat zoeken in je homey vond hij bij mij weer alle lampen uit bridge 1 opnieuw, maar nu in de Pro.... en stond alles er dus dubbel in.
Nogmaals, ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan, maar het is mij meer werk geweest dan mij lief is...
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
[ Voor 39% gewijzigd door TKroon op 02-10-2025 23:15 ]
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Het is dan ook niet de bedoeling dat de vvw de ruimte verwarmt. Dat doet de houtkachel wel._--[]--__ schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:43:
[...]
Als je kamer dan een keer afgekoeld is, wordt het toch nooit meer warm? Zodra de vloer een beetje opwarmt zal de vvw namelijk weer uit moeten zodat de kamer in normale omstandigheden niet te warm wordt
Maar ik krijg kouwe voeten en de baby van 10 maanden vind het ook wel prettig als de vvw niet uit staat.
Hou er dus rekening mee dat de implementatie van de hue bridge pro nog niet vlekkeloos werkt..
Heb de schakelaars verwijderd en opnieuw toegevoegd, helaas zonder resultaat.
Hopelijk komt er snel een fix.
Ik had ook twee Innr smartplugs. Deze zijn ook gemigreerd maar moesten dan opnieuw geconnecteerd worden. Ik maakte alleen ergens een foutje. Als gevolg moest ik deze dus opnieuw van skratch koppelen. Dit lukte totaal niet door naar "apparaten" te gaan en dan het plus teken te gebruiken om toe te voegen. Na vele pogingen schakelde één van deze stekkers niet meer, ik kreeg alleen maar een blauw ledje, aan en uit doen met het knopje werkte niet meer.
Toen ging ik het proberen van de Home pagina (rechtsboven de 3 puntjes) daar kiezen voor lampen toevoegen en de rest ven de prompts volgen en opeens werden beide weer herkent en toegevoegd. Dat was even raadselachtig maar ze werken nu gewoon weer.
Ik ben dus wel tevreden met het resultaat.
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Ik hou het maar even op een hikje in het systeem voorlopig. Maar onder Homey werkt alles gewoon bij mij, ook dimmer switches, ook Gira F.O.H. schakelaars, ook de buitensensor...
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!