Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athom
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19-05 13:48

Athom

Bedrijfsaccount Athom
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Homey — A Better Smart Home

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJyFlYx5FQQpG4_EvUqtD-QDEMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HcTBpKoxi1jk0aeQjUTPaaTz.png?f=fotoalbum_large

Welkom in het grote Homey topic! 👋

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Wat is Homey?
Homey is een smart home platform met een sterke focus op gebruikersvriendelijkheid, ontwikkeld en geproduceerd door het Nederlandse bedrijf Athom en is sinds 2016 op de markt.

Homey verbindt meer dan 50,000 apparaten van 1000 merken in één mobiele app & web app. Homey verbindt, monitort & bestuurt al je apparaten, automatiseert je smart home met Flow en Advanced Flow, en helpt je met energie besparen met Energy. En nog véél meer.

Daarnaast integreert Homey met spraakassistenten Alexa, Google Assistant en Siri.

Homey is privacy-first, en biedt een fantastisch product voor een eerlijke prijs. Zo simpel kan het zijn!

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Producten
Sinds de lancering in 2016 is er een mooi ecosysteem aan producten verschenen. Dit zijn de populairste.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Homey Cloud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jVPzQAHd6W-ltkr4EntIFowhQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1WWHYlnAb1TqdAOH9xeAQxu9.png?f=fotoalbum_large

Homey Cloud is een cloud dienst ontworpen voor de beginnende smart home gebruiker. Iedereen kan gratis beginnen en al zijn cloud-to-cloud apparaten verbinden.

Als je meer dan vijf apparaten wil verbinden, gebruik wil maken van Advanced Flow, Energy & Logic, dan upgrade je naar Homey Premium voor €2,99/mo.

Wil je Zigbee, Z-Wave, Bluetooth LE, 433 MHz en Infrarood apparaten verbinden met Homey Cloud? Dan koop je eenmalig Homey Bridge voor €69. Homey Bridge fungeert als antenne in je huis.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Homey Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk3dFnembCRIirqCHZhumyz0NoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUUlKc34b4ee0W99PoDQXvMY.jpg?f=fotoalbum_large

Homey Pro is het vlaggenschip van de Homey-familie en kan álles, en doet het meeste lokaal, voor zover dat kan.

Homey Pro heeft ingebouwde connectiviteit voor Wi-Fi, Bluetooth LE, Matter, Thread, Zigbee, Z-Wave, 433 MHz & Infrarood. Ethernet kan ook via een USB-C adapter voor €29.

Homey Pro kan ten opzichte van Homey Cloud onder andere apps van de community installeren, heeft HomeyScript, lokale backups en experimenten zoals HomeKit, SSH en Power User.

Homey Pro kost eenmalig € 399 en komt inclusief cloudfuncties zoals push notifications, remote access en webhooks. Daar hoef je dus geen abonnement voor af te sluiten zoals bij andere platformen.

Wil je een nóg beter bereik voor je Zigbee, Z-Wave, Bluetooth LE, 433 MHz en Infrarood apparaten? Dan koop je één of meer Homey Bridge voor €69, die fungeert in Satellite Mode.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Homey Energy Dongle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYkF6Pp82kr3I8OiKuDj4yATMg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPENHR7z1GzTKm7by39staks.png?f=fotoalbum_large

Met de Homey Energy Dongle monitor je live je energie verbruik van je slimme P1 meter voor €39.

De Homey Energy Dongle werkt naadloos samen met Homey Pro (via je lokale Wi-Fi), en met Homey Cloud via het internet.

Heb je meer dan één slimme meter — bijvoorbeeld van je autolader of thuisaccu? Die prik je gewoon in de Homey Energy Dongle, en zo heb je geen extra splitter nodig.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Homey Bridge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO1KpDTdQZeeqiksCBPssCyMbkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YfhGktTmXZNMuPwLChziXCv.jpg?f=fotoalbum_large

Homey Bridge verbind je met Homey Pro of Homey Cloud om extra connectiviteit toe te voegen voor Zigbee, Z-Wave, Bluetooth LE, 433 MHz en Infrarood.

Je kunt Homey Bridge koppelen aan Homey Pro in Satellite Mode om het bereik door je huis te vergroten.

Of je koppelt Homey Bridge aan je Homey Cloud, om meer apparaten toe te kunnen voegen.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png Features
Flow — Automatiseer je hele huis met Als / En / Dan kaarten. Flows zijn makkelijk om mee te beginnen, maar kunnen heel diep gaan met logica en variabelen.

Advanced Flow — Een oneindig canvas voor oneindige creativiteit. Gebruik dezelfde Flow kaarten, en meer, in nieuwe manieren voor ongelimiteerde ideeën. Advanced Flow is een DLC voor de vorige generatie Homey Pro, en inbegrepen bij de nieuwste Homey Pro. Lees meer ».

Inzichten — Log al je huis' data en analyseer ze met Homey Inzichten in heldere grafieken. Ontdek trends en leer hoe je smart home zich gedraagt.

Energie — Monitor het energieverbruik van je huis en bespaar automatisch. Werkt meestal ook met je zonnepanelen, slimme meter en elektrische auto.

Familie — Nodig je familieleden uit en beheer hun toegangsniveau. Maak een tijdelijk gastaccount voor vrienden of de huishoudelijke hulp.

Apps — Breid Homey uit met meer dan 750 apps uit de Homey App Store, gemaakt door fabrikanten en de Homey Community. Bezoek de Homey App Store »

...en nog veel meer. Bezoek de Homey website om meer te leren!

[ Voor 149% gewijzigd door Athom op 19-05-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:07
@Athom zit er ook iets aan te komen met de (wifi) bediening van pelletkachels?

Ik kan deze nu via Wifi en Bluetooth bedienen maar zou deze ook graag aan willen sturen via Homey.
Met name dat deze niet aangaat als er niemand thuis is e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Jpiek schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:18:
Ja, maar 299,= vind ik wat overkill, dan kan ik 2 of zelfs 3 tablets voor kopen ;)
Ja dat vind ik dus ook, maar ik wil de tablets niet.

Ik heb nog eens gekeken naar de NSPanel, maar ik geen apparaat hoeven flashen, met het risico dat het niet werkt. Én nog weer een gat in de muur boren en draden trekken.

Ik zoek dus nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:17
Ik hoop nog eens geschikte en betaalbare Tablets tegen te komen die wel fraai aan de muur te hangen zijn...

Maar het heeft geen prio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Athom schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:22:
Op verzoek van @Septillion, gaan we door in deel 3 onder @Athom.
Moet je Deel-3 wel aanmaken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Chips, ik wil een flow aanpassen, maak een duplicate aan, schakel die uit en edit die.

Vervolgens rename ik de oude naar .BAK en de nieuwe naar de nieuwe naam.

Wordt de oude steed opnieuw Enabled. Ja, dat staat in een andere flow, maar niet voor de flow met de aangepaste naam.

Blijkbaar werkt dat ondanks dat je een naam ik de card zet op een ID ? Moest echt de beide kaarten (IF flow disabled en THEN enable flow) verwijderen en opnieuw aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-05 18:14

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik wil graag mijn laadpaal, thuisbatterij en zonnepanelen apart monitoren met ieder een eigen 3-fase kWh meter in de groepenkast en onderverdeler.

Werken de Homewizard/Eastron 3-fase kWh meters (wifi) direct met Homey (via de homewizard app) of heb je er ook nog de Homewizard hub voor nodig?

Of zijn er nog andere dinrail 3-fase kWh meters die goed en volledig werken met een Homey pro 2023?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:19
@vanenkelen die 3fase meters van homewizzard gebruik ik zelf ook.
Homewizzard app kan je gebruiken of Homey of home assitant werkt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
vanenkelen schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:02:
Ik wil graag mijn laadpaal, thuisbatterij en zonnepanelen apart monitoren met ieder een eigen 3-fase kWh meter in de groepenkast en onderverdeler.

Werken de Homewizard/Eastron 3-fase kWh meters (wifi) direct met Homey (via de homewizard app) of heb je er ook nog de Homewizard hub voor nodig?

Of zijn er nog andere dinrail 3-fase kWh meters die goed en volledig werken met een Homey pro 2023?
Ik hem de Easton modbus meters aan Iungo gekoppeld en die weer toegevoegd aan de Homey. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

deejeebv schreef op zondag 27 april 2025 @ 07:36:
[...]

Ik hem de Easton modbus meters aan Iungo gekoppeld en die weer toegevoegd aan de Homey. Dat werkt prima.
Dat klinkt omslachtiger dan rechtstreeks via wifi, waarom deze route?

Had je al de modbus variant of is modbus betrouwbaarder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@vanenkelen @deejeebv

Heb een soortgelijke setup: een kWh Modbus meter op een eigen groep en daar de warmtepomp op (geen App of integratie).

Voordeel van de iungo vind ik wel dat historische meterstanden en verbruik bewaard blijven als de Homey uitvalt of geen verbinding heeft met de kWh meter.

Iungo had ik al voor ik aan Homey begon, dus eigenlijk toeval. Achteraf had ik misschien anders besloten maar dit werkt wel heel goed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
vanenkelen schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:52:
[...]

Dat klinkt omslachtiger dan rechtstreeks via wifi, waarom deze route?

Had je al de modbus variant of is modbus betrouwbaarder?
De Iungo is aangeboden door Plushuis, die monitoren meerdere huizen via Iungo om zo inzicht te krijgen in het energieverbruik van diverse types warmtepompen.
Ook heeft Iungo een goed dashboard, u heeft Homey ook een energy dahboard, maar 4 jaar geleden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Helder, dank beiden.

Ziet er interessant uit dat Iungo, fijn ook dat het inderdaad dedicated is.

Hoe is de integratie met Homey? Kun je alles van Iungo ook uitlezen/gebruiken in Homey?

En heeft Iungo een goedwerkende prijs/kosten verwerking (bij een dynamisch contract)?

Ik vind Homey fantastisch, maar kan goede zelfstandige systemen ook erg waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door vanenkelen op 27-04-2025 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
vanenkelen schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:50:
Helder, dank beiden.

Ziet er interessant uit dat Iungo, fijn ook dat het inderdaad dedicated is.

Hoe is de integratie met Homey? Kun je alles van Iungo ook uitlezen/gebruiken in Homey?

En heeft Iungo een goedwerkende prijs/kosten verwerking (bij een dynamisch contract)?

Ik vind Homey fantastisch, maar kan goede zelfstandige systemen ook erg waarderen.
Geen dynamische prijzen in Iungo. Je kunt inderdaad alles vanuit de Iungo ook uitlezen via Homey. Iungo draait volledig lokaal, je kunt hem ook openzetten om via internet toegang te krijgen.
Als je slimme stekkers (zwave) koppelt aan de Iungo kun je deze ook via Homey schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
vanenkelen schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:50:
Overzicht van wat je in Homey ziet van de iungo (3 fase) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPBw5nWsQ9WGGsGBJMcA_RNP1WU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s0oPcm7PcSS9t7spb6BnHWrT.png?f=fotoalbum_large

En wat je van de kWh meter ziet (maakt Homey een apart apparaat van) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEXrxBN4cWtHtC-FVb9bYkPjhV8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QJQwafKY69yRIZhPR8adt9KQ.png?f=fotoalbum_large

En Tags voor dit alles _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:17
Net als een hoop mensen hier heb ik de Homey Energy Dongle aangeschaft. Deze zou probleemloos moeten werken met mijn Iskra AM550 slimme meter, maar helaas loop ik continu vast bij de foutmelding 'Homey Energy Dongle could not connect with your smart meter'. Ook support heeft (na drie keer over en weer contact) nog geen oplossing geboden.

Is er toevallig iemand met deze meter (en/of hetzelfde probleem), die daarvoor een oplossing heeft gevonden? Anders ben ik helaas genoodzaakt de dongle retour te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb zowel die meter als de Homey dongle niet, maar enkele zaken die ik me kan bedenken:
- Is de Homey dongle de enige in de P1 poort of gebruik je een splitter? Probeer hem eens direct in de P1 poort aan te sluiten.
- Bied je P1 poort ook voeding of heb je misschien externe voeding nodig?
- Is je Homey up to date?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Caballero
Dank voor je reactie! M'n dongle is de enige in de P1 poort. Deze poort biedt geen voeding, dus ik heb de USB kabel op de stroom aangesloten (anders kan je de dongle ook niet koppelen aan Homey). En de Homey is inderdaad up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:05
El Caballero schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:52:
Dank voor je reactie! M'n dongle is de enige in de P1 poort. Deze poort biedt geen voeding, dus ik heb de USB kabel op de stroom aangesloten (anders kan je de dongle ook niet koppelen aan Homey). En de Homey is inderdaad up-to-date.
Je zou kunnen proberen om een andere stekker te gebruiken waar je je usb kabel in doet die vervolgens haar je dongle gaat. Mogelijk geeft de stekker te weinig stroom, minimaal 5V meen ik

[ Voor 6% gewijzigd door blueman85 op 29-04-2025 20:33 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik heb twee apparaten die ik graag nog zou verbinden met de Homey pro:
- digitale fotolijst
- Samsung Q90R soundbar (die kan dienen om muziek af te spelen).

Hoe koppel ik deze beide systemen? Ik kom er niet helemaal uit. Hoe zoek ik deze en hoe voeg ik deze apparaten toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
blueman85 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:20:
[...]

Je zou kunnen proberen om een andere stekker te gebruiken waar je je usb kabel in doet die vervolgens haar je dongle gaat. Mogelijk geeft de stekker te weinig stroom, minimaal 5V meen ik
Dank voor de suggestie. Zojuist met drie verschillende adapters geprobeerd waar allemaal Output 5V op staat. Met als resultaat dat de dongle nu bij alle adapters rood oplicht (wat betekent dat 'ie niet voldoende stroom krijgt), waar ik tot nu toe met de eerste adapter wel voldoende stroom had en toen ook de dongle met Homey kon vinden. Dat lukt nu niet meer.. Morgen nog maar eens proberen, even klaar mee voor nu..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:36
Goofyduck384 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:29:
Ik heb twee apparaten die ik graag nog zou verbinden met de Homey pro:
- digitale fotolijst
- Samsung Q90R soundbar (die kan dienen om muziek af te spelen).

Hoe koppel ik deze beide systemen? Ik kom er niet helemaal uit. Hoe zoek ik deze en hoe voeg ik deze apparaten toe?
Voor bijna alle apparaten die je gebruikt met Homey heb je een app nodig.
Hier kan je zoeken op het merk en kijken of je apparaat er bij staat.
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06
mike123 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:57:
[...]

Voor bijna alle apparaten die je gebruikt met Homey heb je een app nodig.
Hier kan je zoeken op het merk en kijken of je apparaat er bij staat.
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/
Samsung soundbar is supported via Homey Samsung App.
Zie Homey Forum

Fotolijst lijkt me niet.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Klopt. Die fotolijst krijg ik dus niet voor elkaar.
Ik had de hoop (maar misschien was dat überhaupt niet eens mogelijk) dat ik middels spraakcommando’s (ik gebruik een Google Home erbij) een bepaalde map zou kunnen selecteren die dan afgespeeld zou worden.

Maar misschien kan ik dus helemaal geen pc-achtig iets hiermee bedienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
Zijn er homey gebruikers die hun Ziggo Next (Mini) decoder gekoppeld hebben? Ik zie namelijk dat er een officiële integratie voor is. Maar ik vraag me af of deze nog steeds goed werkt. Destijds was er namelijk door een ontwikkelaar voor homebridge een plugin ontwikkelt. Echter deze werkt op een gegeven moment niet meer, omdat Ziggo ergens in de techniek iets gewijzigd had. Ik ben erg benieuwd of de Ziggo Next (Mini) goed werkt met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

DON PAPA

Tweaker-fan

@meesje > En over welke app heb je het dan? Want zover ik weet is er alleen een app voor de Next en niet voor de Next mini. De app voor de Next werkte in het verleden (toen ik nog Ziggo had op mijn huisadres) een iedergeval prima met de Ziggo app voor de Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
DON PAPA schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:00:
@meesje > En over welke app heb je het dan? Want zover ik weet is er alleen een app voor de Next en niet voor de Next mini. De app voor de Next werkte in het verleden (toen ik nog Ziggo had op mijn huisadres) een iedergeval prima met de Ziggo app voor de Homey
Die jij noemt, bedoelde ik. Ik zie inderdaad alleen de gewone Next genoemd worden. Jammer, het zou leuk zijn als de Mini ook werkt. Wellicht kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:02:
[...]

Die jij noemt, bedoelde ik. Ik zie inderdaad alleen de gewone Next genoemd worden. Jammer, het zou leuk zijn als de Mini ook werkt. Wellicht kan iemand dat bevestigen?
Ik heb het ooit ook met een Next Mini getest maar dat werkte toen niet, en het antwoord vanuit Athom was toen dat de Next Mini alleen via RF bluetooth werkte en hij daarom niet met deze app werkte. En ik ga er vanuit dat als er inmiddels een update was geweest voor de Next Mini, hij ook wel bij ondersteunende apparaat had gestaan bij deze app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

...

[ Voor 98% gewijzigd door DON PAPA op 30-04-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Misschien een simpel antwoord, maar waarom wordt de opbrengst van mijn zonnepanelen niet automatisch weergegeven in de onderste grafiek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnxvU6K7h3WZYZWUIHbk3uECUuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04HVOpShFkkgcHRwNFqV7Okc.jpg?f=fotoalbum_large

Of gebeurd dat alleen als je de Energy dongle van Homey gebruikt? Ik heb de P1-meter van Homewizard aan mijn meter hangen.

Ik heb het nog geprobeerd voor elkaar te krijgen middels deze uitleg (via een virtueel apparaat):
https://homeycornelisse.n...et-een-virtueel-apparaat/. Maar ook dan zie ik het niet verschijnen in deze grafiek. Bij het testen van die flow krijg ik ook een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaqX_f1romUNTMzvg3t6JJG3GnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPB5aXXZ4k7MIyJ7HqDvqukN.jpg?f=fotoalbum_large

Gok iets met je instellingen. Ik heb ook een HWP1 en hier werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Waar stel ik dit in dan? Kan ik het even controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik kan mij niet heugen iets te hebben ingesteld.
Heb je al eens gekeken in:

Homewizard app in Homey -> P1 meter -> Instellingen -> Geavanceerde instellingen -> Uitsluiten van Energy: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ja dat staat wel goed ja. Stomme is dat ik erboven dus wel zie staan hoeveel er is opgewekt en welk percentage er is gebruikt. Maar dat dit niet wordt weergegeven in een grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• {Stéèf}
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-05 09:25
El Caballero schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:30:
Net als een hoop mensen hier heb ik de Homey Energy Dongle aangeschaft. Deze zou probleemloos moeten werken met mijn Iskra AM550 slimme meter, maar helaas loop ik continu vast bij de foutmelding 'Homey Energy Dongle could not connect with your smart meter'. Ook support heeft (na drie keer over en weer contact) nog geen oplossing geboden.

Is er toevallig iemand met deze meter (en/of hetzelfde probleem), die daarvoor een oplossing heeft gevonden? Anders ben ik helaas genoodzaakt de dongle retour te sturen..
Ik heb een andere slimme meter, maar controleer eens of je P1 poort wel geactiveerd is. Ik had dezelfde foutmelding omdat mijn P1 poort niet geactiveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Source90 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:17:
Gok iets met je instellingen. Ik heb ook een HWP1 en hier werkt het wel.
Ik heb een Energy Dongle aangeschaft (die wilde ik nog). Die zit er nu in, maar nog steeds geeft hij geen (goede) grafiek bij de zonnepanelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlOqdbXWYOEX4BvqFFKnUwp3vFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3led09GIBLm1PLDQW11PfrCa.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het idee dat het niet goed doorkomt van mijn zonnepanelen. Want in onderstaand plaatje staat geen getal bij zonnepanelen, terwijl als ik er op druk, ik naar de app van de zonnepanelen ga, waar netjes de opgewekte stroom zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tv7BZzwJRbUD9IeNSzF7TGj_qW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nesuBPb7EwefGopis6mkKJO5.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de zonnepanelen gebruik ik de app van Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:54
Goofyduck384 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:06:
Ja dat staat wel goed ja. Stomme is dat ik erboven dus wel zie staan hoeveel er is opgewekt en welk percentage er is gebruikt. Maar dat dit niet wordt weergegeven in een grafiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SHcrN_M4Ddc5xBdOLXfzK4PbIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cdqA11LXWaeSvcTygJWv1mv8.png?f=fotoalbum_large

Zoals er in de foutmelding staat, wijzig de Timescale. Voor de dag ervoor of voor de hele week wordt de grafiek wel weergegeven. Ik kom er net achter als ik dan weer Today kies de grafiek ook wordt getoond. Ik gebruik overigens ook de HW P1.

[ Voor 37% gewijzigd door eovermeer op 02-05-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mmm, bij mij geldt dit helaas niet..
Bij de bovenste grafiek (totaal) worden de waarden netjes weergegeven, maar in de onderste (zonne-energie) blijft het een vlakke lijn. Dit blijft het geval als inwissel tussen gisteren, vandaag vorige week etc.

Waar haalt deze onderste grafiek zijn informatie vandaan? Is dat van de energy dongle (of P1 meter), of rechtstreeks van de zonnepanelen app?
En kan ik daar dan ook instellingen wijzigen? Want bij jou zie je twee grafieken in één, zodat je ook goed je rechtstreekse verbruik van de opgewekte stroom ziet (in het blauw).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9KSGAh5R_vBsOdqQC-lHgu7Ur8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JROqCxnVh3mhZbhqyTPLzewA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:54:
Waar haalt deze onderste grafiek zijn informatie vandaan?
Bij mij haalt hij de onderste grafiek uit de omvormer / Solaredge koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:54
[Want bij jou zie je twee grafieken in één, zodat je ook goed je rechtstreekse verbruik van de opgewekte stroom ziet (in het blauw).
Daar kwam ik ook pas achter toen ik de screenshot ging maken; druk op het 16% verbruikt symbool rechtsboven en de blauwe grafiek wordt ook getoond. Overigens ook nu direct voor 'Today', nu de panelen stroom leveren. Lijkt dus meer een bug om soms tijdelijk een andere TimeScale te gebruiken.

Deze gegevens worden opgehaald via de Solar Panels app (v5.3.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 21:36
Source90 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Bij mij haalt hij de onderste grafiek uit de omvormer / Solaredge koppeling.
Ik zie die % Verbruikt ook niet.
Met Virtuele Apparaten heb ik 2 zonnepanelen aangemaakt, waar ik om de 10s de waarde invul uit de s1 en s2 van de Homewizard Energylink. Helaas geen zonnepaneel app waar ik mijn oude (2011) SMA Sunnyboy en gloednieuwe (2025) SAJ omvormer kan in koppelen :-(
Met de Homey Energy dongle nog geen gecombineerde graphs gezien.
Lukt wel goed met flows om de elektrische boiler als 'battery' in en uit te schakelen tot hopelijk de Marstek Venus gehomologeerd raakt in Be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
eovermeer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:51:
Daar kwam ik ook pas achter toen ik de screenshot ging maken; druk op het 16% verbruikt symbool rechtsboven en de blauwe grafiek wordt ook getoond. Overigens ook nu direct voor 'Today', nu de panelen stroom leveren. Lijkt dus meer een bug om soms tijdelijk een andere TimeScale te gebruiken.

Deze gegevens worden opgehaald via de Solar Panels app (v5.3.2).
Ik kan ook op dat percentage drukken, dan wisselt dat tussen grijs en blauw. Maar er verschijnt gewoon geen grafiek van de opbrengst (en het gebruik) van de zonnepanelen.

Ik denk dat het ontbreken van een grafiek bij komt door de zonnepanelen/omvormers.
Ik heb een systeem van Enphase en denk dat die app misschien niet goed communiceert. Maar hoe ga ik daar jou achterkomen? Of kan ik ook een andere app voor de zonnepanelen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:33:
[...]Of kan ik ook een andere app voor de zonnepanelen gebruiken?
Welke app gebruik je, 'Zonnepanelen' ?
Want die wordt niet meer onderhouden en er is een app voor Enphase v 0.5.1 ofzo...

Die haalt iig de huidige opwek lokaal uit de Envoy...

https://homey.app/nl-nl/app/com.enphase/Enphase/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Jpiek schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:10:
Welke app gebruik je, 'Zonnepanelen' ?
Want die wordt niet meer onderhouden en er is een app voor Enphase v 0.5.1 ofzo...

Die haalt iig de huidige opwek lokaal uit de Envoy...

https://homey.app/nl-nl/app/com.enphase/Enphase/
Ik gebruik de Ephase app inderdaad, versie 0.5.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben al wat jaartjes een Homey gebruiker en ik merk nu dat mijn Homey Pro (early 2019) met regelmaat vastloopt/onbereikbaar is waarna ik de stekker eruit moet trekken en hem moet herstarten.

Ik heb ondertussen best veel flows lopen die op gezette tijden iets moeten doen (met onder andere de verwarming). Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Of zijn dit de eerste tekenen van aftakeling van mijn Homey?

Wellicht dat flows samenvoegen tot een advanced flow kan helpen? Tot nu toe heb ik geen advanced flows lopen.

ps.
Wellicht handig om bij het eind van het vorige Homey topic een link naar deze te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb een 2019 gekocht om Homey te proberen. Dat gata echter zo goed dat ik het idee heb dat ik tegen de grens van zijn kunnen aanloop.

Met ca 15 Apps zit ik al op of over de 90% geheugen verbruik aan. Ik wil SysInternals gaan instaleren om bv ook CPU gebruik te kunnen bekijken, maar ja, da's wéér een App erbij |:(

Standaard of Advanced flows maakt afaik niet uit.
Ik heb eigenlijk alleen maar Advanced flows. De enkele Standaard flows is om een advanced flow te kunnen starten vanuit de Mobiele App...

[ Voor 23% gewijzigd door Jpiek op 05-05-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

D-e-n schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:48:
Ik ben al wat jaartjes een Homey gebruiker en ik merk nu dat mijn Homey Pro (early 2019) met regelmaat vastloopt/onbereikbaar is waarna ik de stekker eruit moet trekken en hem moet herstarten.
Ik had hetzelfde met mijn early 2019 de laatste maanden, net of hij dan geen verbinding had met internet. Daarom ben ik maar overgestapt naar de Homey Pro 2023, en nu werkt alles weer prima...

Geen idee hoe het kwam, want de nieuwe eigenaar van mij oude Homey heeft weer nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
D-e-n schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:48:

Ik heb ondertussen best veel flows lopen die op gezette tijden iets moeten doen (met onder andere de verwarming). Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Of zijn dit de eerste tekenen van aftakeling van mijn Homey?

Wellicht dat flows samenvoegen tot een advanced flow kan helpen? Tot nu toe heb ik geen advanced flows lopen.
Je zou het geheugengebruik en processorgebruik eens kunnen controleren, wellicht loopt dat naar de 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@PoJa84 @Jpiek
Ik zit inderdaad erg op de max. van mijn geheugengebruik, meer dan ik dacht en meer dan ik in het verleden ervaarde.

De apps die ik kwijt wilde heb ik er ondertussen wel af gehaald dus daar zit nu niet veel ruimte meer. Ik heb nu Homey, Shelly, IcalCalendar, Osram Lightify, tado, INNR, irobot, Philips Hue, without the bridge, IKEA,vfrient, ROBB smarrt, Harmony Hub, Sonos, Denon HEOS, Smart Presence, Philips Hue, KNMI en KlikAanKlikUit. Daarvan is de iRobot app eigenlijk de enige die ik niet via Homey gebruik.

Hoeveel apps gebruiken jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:22
D-e-n schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:04:
@PoJa84 @Jpiek
Ik zit inderdaad erg op de max. van mijn geheugengebruik, meer dan ik dacht en meer dan ik in het verleden ervaarde.

De apps die ik kwijt wilde heb ik er ondertussen wel af gehaald dus daar zit nu niet veel ruimte meer. Ik heb nu Homey, Shelly, IcalCalendar, Osram Lightify, tado, INNR, irobot, Philips Hue, without the bridge, IKEA,vfrient, ROBB smarrt, Harmony Hub, Sonos, Denon HEOS, Smart Presence, Philips Hue, KNMI en KlikAanKlikUit. Daarvan is de iRobot app eigenlijk de enige die ik niet via Homey gebruik.

0 problemen met stabiliteit hier, Homey 2019
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QzaOs17modFQCw_7HkB8AoS72E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iP55mMCcafkOTvn9287pb3po.png?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23

Dav0s

Hr?

@PoJa84 @Jpiek

Ik heb 40 apps draaien (volgens het Memory overzicht) en gebruik daarmee 1,5GB van de 2GB die mijn Homey Pro 2023 heeft. Ik werk eigenlijk uitsluitend met Advanced Flows.

Ik vind één topic op het Homey forum waar iemand met een Homey 2019 het zelfde omschrijft. Lijkt ontstaan te zijn sinds ze dashboards hebben uitgerold:
https://community.homey.app/t/memory-full/133137/4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Blackouts schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:23:
[...]

0 problemen met stabiliteit hier, Homey 2019
[Afbeelding]
Ik zie al een belangrijk verschil. De Homey app noemt ze allemaal "Homey Pro" tegenwoordig maar mijn Homey uit 2019 is de originele "gewone" Homey en die heeft maar 500MB ipv 1GB. Dan zit je sneller vol natuurlijk. Misschien toch maar eens een upgrade overwegen dan ;)

Edit:
Ik zou zelfs nog kunnen upgraden naar een tweedehands pro met wel die 1GB

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 05-05-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@PoJa84 @Jpiek

Toch iets meer dan ik dacht en noemde :

Aqara, BLL, Buienradar, CallmeBot, Cast text to Google, Countdown, Device Capabilities, Enphase/Zonnepanelen (laatste gaat nog weg), Frient, FTP Client, Google Chromecast, Google Sheets, HomeyScript, HTTP/FTP Server, iungo, KlikAanKlikUit, KNMI, MQTT Broker, Net Scan, OpenTherm Gateway MQTT, Remeha Home, ROBB Smart, Shelly, Simple (Sys) Log, Smart Presence, Somfy Tahoma & Connexoon, Sonoff, Zonnestanden...

Maar 29 stuks 8)7

Aqara zou eruit kunnen mits ik een swicht en button vervang, Cast text To Google als ik een mp3 ipv tekst afspeel, Google Sheets als ik klaar ben met het berekenen van de benodigde accu capaciteit van een thuisaccu, HTTP/FTP Server als ik een aparte server daarvoor optuig, maar dan ben ik er wel...

'k zou wellicht een 2023 willen kopen, maar da's spijtig als ze dan net met een 2026 model komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
D-e-n schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:37:
[...]

Ik zie al een belangrijk verschil. De Homey app noemt ze allemaal "Homey Pro" tegenwoordig maar mijn Homey uit 2019 is de originele "gewone" Homey en die heeft maar 500MB ipv 1GB. Dan zit je sneller vol natuurlijk. Misschien toch maar eens een upgrade overwegen dan ;)

Edit:
Een 2019 Pro heb je op marktplaats al voor onder de 100,= Mijne was dacht ik 90,=

(En nee, ik hou hem als ik naar een 2023 ga 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jpiek schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:03:
[...]

(En nee, ik hou hem als ik naar een 2023 ga 8) )
Waar ga je hem voor inzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
1] Of dedicated voor de verwarming/Warmtepomp aansturing , da's best wel een pittige met 6 Advanced flows met elk weer meerdere triggers op hun canvas. Tenmiste 2 daarvan draaien elke 58 sec met de nodige bewerkingen/berekeningen.
4 of 5 triggeren ook op nagenoeg elke wijziging in verbruik of temperaturen van mijn Warmtepomp.

En ze spugen ook nog eens 4-10 entries per minuut richting Simple (Sys) log...

2] Of ik hou hem voor de leuk en om dingen te testen die ik liever niet op een 'live' Homey wil proberen...

Voor 1 heb ik dan wel weer een koppeling tussen beide nodig (panelen, stroomverbruik P1) Ja idd. nóg meer Apps >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Volgens mij kan mijn homey niet echt goed het weerbericht vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KS5Xmz4P6RE4ZWzl0p-b7HOBJLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ox53Almap61TrhxpuIuuqeL8.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik naar buiten kijk, zie ik toch echt een strakblauwe hemel 🤣
Waar haalt hij de info hiervoor vandaan? Mijn adres / locatie staat wel goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:06:
Volgens mij kan mijn homey niet echt goed het weerbericht vinden:

[Afbeelding]

Als ik naar buiten kijk, zie ik toch echt een strakblauwe hemel 🤣
Waar haalt hij de info hiervoor vandaan? Mijn adres / locatie staat wel goed ingesteld.
Bij mijn pro hetzelfde: 14 graden en zwaar bewolkt terwijl het strak blauw is.
Ik gebruik de KNMI app in Homey voor de juiste (betere) voorspellingen. Die klopt nu wel qua weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Idem, KNMI app. Maar voor temperatuur voor de warmtepomp berekening 2 Sonoff sensoren in voor- en achtertuin. En daar het gemiddelde van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:37:
[...]

Edit:
Heb je al een nieuwe adapter en een ander voedingssnoer geprobeerd?
Volgens mij moest hij minimaal 2A kunnen leveren, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Zelf heb ik een Homey Pro 2019, 1GB, en daar staan rond de 44 app's op.
Ik kan alleen geen backup maken ivm te weinig ruimte op de Homey.
Moet ik nog een keer mee bezig.
Maar heb ook een 2023 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

Heeft iemand ervaring met een Tuya ev-lader ivm Homey?

Ik kwam deze tegen, die zo te zien via Tuya werkt. Nu roept Homey al een tijd (luid) dat ze met Tuya overweg kunnen, maar dit apparaat staat er natuurlijk weer niet tussen.
Ik wil graag op basis van het huidige stroomgebruik het amperage omhoog of omlaag schroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:37
Als ik bij homey op de website op Tuya zoek krijg ik dit te zien (https://support.homey.app...onnecting-Tuya-with-Homey. Dat is volgens mij niet “luid roepen dat ze met Tuya overweg kunnen”.

De combinatie van een EV charger van Ali met aansturing via Tuya is wel het laatste waar ik voor zou kiezen…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
_--[]--__ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:43:
De combinatie van een EV charger van Ali met aansturing via Tuya is wel het laatste waar ik voor zou kiezen…..
Hangt van je brandverzekering af natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

_--[]--__ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:43:
Als ik bij homey op de website op Tuya zoek krijg ik dit te zien (https://support.homey.app...onnecting-Tuya-with-Homey. Dat is volgens mij niet “luid roepen dat ze met Tuya overweg kunnen”.

De officiële Tuya ondersteuning was een belangrijk onderdeel van hun event een jaar (?) geleden. Zoals ze zelf ook aanhalen in de update. Maar deze melding is idd erg zuur. Dat wordt dus een no-go.

Los daarvan heb ik zelf weinig ervaring met het ecosysteem, enkel dat het niet compatible is met standaard Zigbee.

Spullen uit China (/Ali) daar ben ik niet zo bang voor, genoeg goede ervaringen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door rik op 05-05-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
rik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:40:
[...]

De officiële Tuya ondersteuning was een belangrijk onderdeel van hun event een jaar (?) geleden. Zoals ze zelf ook aanhalen in de update. Maar deze melding is idd erg zuur. Dat wordt dus een no-go.

Los daarvan heb ik zelf weinig ervaring met het ecosysteem, enkel dat het niet compatible is met standaard Zigbee.

Spullen uit China (/Ali) daar ben ik niet zo bang voor, genoeg goede ervaringen mee.
Met een druk op het touchscreen, wissel je van 16 > 32A (7kWh). Dat wordt een gezellige boel als je hem op een standaard NL/BE Schuko stopcontact op een gedeelde groep hebt zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Source90 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:51:
[...]

Met een druk op het touchscreen, wissel je van 16 > 32A (7kWh). Dat wordt een gezellige boel als je hem op een standaard NL/BE Schuko stopcontact op een gedeelde groep hebt zitten :+
Rik maakt zich niet zo druk over ongekeurde spullen van Ali die in het stopcontact moeten, CE is voor hem niet belangrijk. Laten wij die keuze accepteren en ons niet druk maken over de veiligheid van hem, zijn gezin en/of buren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
nasdude schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:40:
[...]

Rik maakt zich niet zo druk over ongekeurde spullen van Ali die in het stopcontact moeten, CE is voor hem niet belangrijk. Laten wij die keuze accepteren en ons niet druk maken over de veiligheid van hem, zijn gezin en/of buren etc.
Correctie op mijn eerdere bericht, een goede Persoonlijke Aansprakelijkheidsverzekering zou ook wel fijn zijn... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 19:53
ik heb een homey 2019.
Nadat recent ons modem tijdens een spanningsuitval gereset is naar standaard instelligen heb ik een probleem.
Ik heb uiteraard het wifi wachtwoord hersteld zoals het voorheen was maar: ik kan mijn anna thermostaat en ook mn homewizard P1 niet meer verbinden.

Bij de Anna krijg ik onderstaande melding en de P1 wordt niet eens gevonden (wel allen in hetzelfde netwerk.
Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTtKtPml_r-IGWnigyWkvs-uYJY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UNiad97q3TCM7h6DCjbsvKNp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
je zult al je Wifi/Ethernet devices weer hun oude IP adres moeten geven via de DHCP reservations van je Modem...

op https://tools.developer.homey.app/tools/devices kun je ws. de IP adressen wel allemaal weer terugvinden...

Ik zou, als je alles weer werkend hebt, je config opslaan/wegschrijven naar een file. Als dat niet gaat, maak dan op z'n minst een documentje met alle MAC adressen en bijbehorende IP adressen...

[ Voor 63% gewijzigd door Jpiek op 06-05-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Jpiek schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:34:
je zult al je Wifi/Ethernet devices weer hun oude IP adres moeten geven via de DHCP reservations van je Modem...

op https://tools.developer.homey.app/tools/devices kun je ws. de IP adressen wel allemaal weer terugvinden...

Ik zou, als je alles weer werkend hebt, je config opslaan/wegschrijven naar een file. Als dat niet gaat, maak dan op z'n minst een documentje met alle MAC adressen en bijbehorende IP adressen...
Maar ik heb beide apparaten verwijderd en probeer ze weer toe te voegen, dan zou dit toch geen issue mogen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Kan ik ook via een gesproken tekst (hij zit verbonden met een Google Home) een flow starten?
En is het mogelijk om een flow te laten eindigen met een gesproken tekst?

Ik kan dit niet echt vinden online. Kom wel wat tegen m.b.t virtuele knoppen omzetten ofzo. Maar begrijp het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 20:43
ybos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Maar ik heb beide apparaten verwijderd en probeer ze weer toe te voegen, dan zou dit toch geen issue mogen zijn :?
Ik ervaar momenteel iets vergelijkbaars: ik heb een Xiaomi Mi Flora sensor verwijderd die ik weer probeer toe te voegen, maar hij kan geen nieuwe apparaten vinden 8)7
Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:31:
Kan ik ook via een gesproken tekst (hij zit verbonden met een Google Home) een flow starten?

Ik kan dit niet echt vinden online. Kom wel wat tegen m.b.t virtuele knoppen omzetten ofzo. Maar begrijp het niet helemaal.
Dit krijg ik ook niet werkend aan de hand van het Youtube filmpje van Athom. Flow als favoriet gemarkeerd en sync devices gezegd, maar vervolgens kan ik 'm niet starten met een spraakcommando...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:31:
Ja dat kan, je moet eerst de desbetreffende flow als favoriet zetten in Homey (zie screenshot). Als je dat hebt gedaan, dan zeg je tegen Google Assistant "hé Google synchroniseer apparaten"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2UJeW4Ubrgcf6E_RJgGIGl7q9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68pMsblgOw9DTnshQJW9wUaa.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dat hebt gedaan dan open je Google Home en kiest voor Automatisering > Maken > huishouden of persoonlijk > vervolgens geef je de routine een naam en kiest wat je moet zeggen om de routine te starten. Dan kies je > actie toevoegen > kies dan voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwYdyc1gmBhE-ynH1pKyOzZinyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J13dsXYGMtx93avhXfmrt3NP.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens helemaal onderaan voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmWBlfxgY-HUoO23YEdgvTLdMxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHQ6ULlJ3EnTChX7CmFZIWpA.jpg?f=fotoalbum_large

En dan krijg je de lijst te zien met alle flows die je in Homey, favorieten heb gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6-TZWSuBY4HQkOD4uHO8Oj4Fn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ghUyUj96CMcAEmOgKX8Rl25.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat het zo duidelijk is...

[ Voor 75% gewijzigd door DON PAPA op 06-05-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
@DON PAPA zeker duidelijk, gelukt met een simpele flow om iets met spraak te starten.

Nu even kijken of het me andersom ook lukt, een flow eindigen met gesproken boodschap.
Werkt dat op dezelfde manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
ybos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Dan krijgen ze een nieuw ID moet je je tags in je flows aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:42:
Nu even kijken of het me andersom ook lukt, een flow eindigen met gesproken boodschap.
Werkt dat op dezelfde manier?
Een flow stopt toch automatisch als je flow alles heeft gedaan? Kun je een voorbeeld geven waarom je een flow wilt stoppen?

En een flow stoppen kan je bijvoorbeeld doen door een extra flow te maken met

Als = virtuele knop is in gedrukt
Dan = stop ....... flow

En die flow start je dan zoals eerdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Een flow stopt toch automatisch als je flow alles heeft gedaan? Kun je een voorbeeld geven waarom je een flow wilt stoppen?

En een flow stoppen kan je bijvoorbeeld doen door een extra flow te maken met

Als = virtuele knop is in gedrukt
Dan = stop ....... flow

En die flow start je dan zoals eerdere uitleg.
Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:
[...]

Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten.
De flow start dus in de homey en moet worden doorgezet naar de actie die door de Google Home wordt uitgesproken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:
[...]
Simpele flow: elke woenssag om 21.00 uur ‘zegt’ mijn Google home dat ik de container bij de weg moet zetten
Maar dat kan toch ook zonder een Homey flow te starten, dan maak je gewoon een routine aan in Google Home die elke woensdag om 21:uur zegt "de vuilnis aan de wegzetten" zoals hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK5OqQdykj5SQUGDucfBH_R0h9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc2jDvK9HijvNBfZgXuvNeCg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 07-05-2025 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik

rik

nasdude schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:40:
[...]

Lekker offtopic allemaal hoor. Natuurlijk is CE belangrijk, en gezien de kwaliteitswisselingen van Chinaspul beoordeel je de elektrische verbindingen binnenin ook even zelf (gegeven dat je daar verstand van hebt.)
En een EV charger monteer op een eigen groep, en in het geval van een Schuko moet je idd niet meer dan 10A continu willen (en zeker niet meer dan 16A).

Maar goed, mijn vraag ging over Tuya en Homey, en dat is -nog meer dan vroeger- dus een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:06:
[...]

Maar dat zegt de flow dan toch maar één keer en daarna de week later weer, die flow hoef je dan toch niet te stoppen?
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik wil niet dat de flow eindigd, maar wil dat de ‘DAN’ een gesproken tekst is door de Google Home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik wil niet dat de flow eindigd, maar wil dat de ‘DAN’ een gesproken tekst is door de Google Home.
Dat kan je bijvoorbeeld doen met:
https://homey.app/nl-nl/a...ts/Cast-a-text-to-Google/

Maar kijk ook nog even naar mijn vorige bericht

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 07-05-2025 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
DON PAPA schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:40:
Dat kan je bijvoorbeeld doen met:
https://homey.app/nl-nl/a...ts/Cast-a-text-to-Google/

Maar kijk ook nog even naar mijn vorige bericht
Ik wil graag zoveel als mogelijk via de homey werken en dus niet als routine in de Google Home.
Ik heb de flow werkende gekregen op de manier die je hierboven beschrijft, dus top!

Ben nu bezig met zo’n flow, en dan om een gesproken welkomst boodschap bij binnenkomst van vrouw of dochter te laten horen via de Google Home. Daarvoor heb ik de app Fritzbox Bridge gebruikt (mijn router is een Fritzbox 7590). Idee is dat als hun iPhone op het Wi-Fi-netwerk komt, er dan een welkom wordt uitgesproken met hun naam. Hun iPhone heb ik middels naam of IP-adres toegevoegd in de “en”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFIZ0nBNOJkQA18rbgWzgsWalbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqjwFXCUgl6udV794DztHGyb.jpg?f=fotoalbum_large

Stomme is alleen dat dit wel werkt,maar niet op de tijd dat ik thuis kom. Ik kan al 10 minuten thuis zijn, of een uur, dan zegt ie het ineens. Ik wil dat dit alleen gebeurd als ik binnen kom.
Dus hoe verander ik deze flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Goofyduck384 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:11:
[...]

Ik wil graag zoveel als mogelijk via de homey werken en dus niet als routine in de Google Home.
Ik heb de flow werkende gekregen op de manier die je hierboven beschrijft, dus top!

Ben nu bezig met zo’n flow, en dan om een gesproken welkomst boodschap bij binnenkomst van vrouw of dochter te laten horen via de Google Home. Daarvoor heb ik de app Fritzbox Bridge gebruikt (mijn router is een Fritzbox 7590). Idee is dat als hun iPhone op het Wi-Fi-netwerk komt, er dan een welkom wordt uitgesproken met hun naam. Hun iPhone heb ik middels naam of IP-adres toegevoegd in de “en”.

[Afbeelding]

Stomme is alleen dat dit wel werkt,maar niet op de tijd dat ik thuis kom. Ik kan al 10 minuten thuis zijn, of een uur, dan zegt ie het ineens. Ik wil dat dit alleen gebeurd als ik binnen kom.
Je weet zeker dat je meteen wifi verbinding hebt?
En als je de of kaart nu even weg laat.
En dan de wifi op de telefoon uitzetten, paar minuten wachten en weer de wifi inschakelen.
Dan zou hij dus meteen moeten omroepen.
Dan zou hij dus meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
mike123 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:36:
Je weet zeker dat je meteen wifi verbinding hebt?
En als je de of kaart nu even weg laat.
En dan de wifi op de telefoon uitzetten, paar minuten wachten en weer de wifi inschakelen.
Dan zou hij dus meteen moeten omroepen.
Dan zou hij dus meteen
Dat had ik inderdaad ook al bedacht. Maar dan gebeurde er dus niks. Daarom dacht ik dus dat de flow nog niet werkte. Ik wilde er later weer verder mee gaan en had hem dus “aan” laten. Tot ik 10 minuten nadat ik binnen was de melding kreeg. En net ook weer terwijl ik dus al ruim een uur binnen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Goofyduck384 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:11:
Ja via een telefoon (WiFi) is dat altijd lastig, zelf gebruik ik de Net_Scan app daarvoor, daarin kun je bijvoorbeeld instellen om de hoeveel tijd de app moet controleren of de telefoon online of offline is. Maar ook die werkt niet altijd vlekkeloos. Want zet je de tijd te strak dan heeft dat ook weer een nadelen, want als de telefoon dan ook maar even zijn verbinding verliest, dan denkt de Homey meteen dat je weg bent gegaan.

Zelf zit ik er over te denken om binnenkort een smartslot te gaan nemen die precies weet wie er weg gaat en thuis komt. Maar daar moet ik mij ook nog verder op inlezen welk slot daar het beste voor is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Ik zie niet in hoe WiFi detectie een accuraat beeld moet geven of iemand thuis is of niet en hem dan ook nog exact op dat moment een welkomsbericht geeft.

Als ik in mijn straat aan kom op zo'n 30~50 meter voor mijn deur pak ik al WiFi via de antenne die op zolder hangt, dat is als mijn gsm daar zin in heeft, hangt mijn telefoon in standby op 5g dan gaat hij echt niet iedere 5 minuten contact zoeken of er een antenne in de buurt hangt waarmee hij kan verbinden.

Als je het echt op die manier wil doen is bluetooth een betere kanshebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DON PAPA schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Zelf zit ik er over te denken om binnenkort een smartslot te gaan nemen die precies weet wie er weg gaat en thuis komt. Maar daar moet ik mij ook nog verder op inlezen welk slot daar het beste voor is...
Met een smart slot heb je ook problemen. Als je b.v naar bed gaat hij ook op slot, te minste bij mij wel, hoe weet hij dan of je weg gaat of gaat slapen? Laat je de deur niet op slot gaan terwijl jij naar bed gaat maar persoon X is nog niet thuis etc?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
nasdude schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:35:
Ik zie niet in hoe WiFi detectie een accuraat beeld moet geven of iemand thuis is of niet en hem dan ook nog exact op dat moment een welkomsbericht geeft.
…..
Als je het echt op die manier wil doen is bluetooth een betere kanshebber
Ja dat dacht ik ook al, maar moest ergens beginnen.
Heb je een beter idee dan om dit te realiseren? Ik kan me eens verdiepen het Bluetooth verhaal. Maar nog iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Slim, ik heb nu Netscan voor devices én Smart Presence voor aanwezig eigenlijk alleen om Homey's Aanwezigheid on/off te zetten.

Kan natuurlijk ook met Netscan, scheelt weer een app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 15:51
Goofyduck384 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:06:
[...]

Ja dat dacht ik ook al, maar moest ergens beginnen.
Heb je een beter idee dan om dit te realiseren? Ik kan me eens verdiepen het Bluetooth verhaal. Maar nog iets anders?
Wij hebben hier zelf met iPhones te maken en werken met de Woning app om aanwezigheid door te geven. Op Homey staat voor iedereen in het huishouden een virtuele apparaat die via Homekitty in de Woning app komt. Via de opdrachten app staat een automatisering op de iPhone die de schakelaar aanzet op het moment dat je thuiskomt en weer uitzet als je weggaat. In Homey is vervolgens dat "apparaat" gekoppeld aan de aanwezigheid van de gebruikers. Werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Jpiek schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:45:
[...]

Dan krijgen ze een nieuw ID moet je je tags in je flows aanpassen..
Moet wel het apparaat gevonden worden :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@ybos probeer je ze gewoon weer toe te voegen of heb je ze ook gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-05 19:57
Ik ben benieuwd of er een manier is om dynamische energie prijzen zichtbaar te krijgen in een Homey dashboard. Ik stap namelijk binnenkort over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Jpiek schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:02:
@ybos probeer je ze gewoon weer toe te voegen of heb je ze ook gereset?
App verwijderd (zowel homewizard als die van de anna thermostaat), beide apps weer toegevoegd, dan nieuw apparaat, maar lukt niet om toe te voegen.
Zit al tijden te overwegen om een '23 te kopen, misschien is dit het laatste zetje O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik bedoel de devices gereset, dat die niet denken dat ze nog/al gekoppeld zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:46
Remcoudb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:52:
Ik ben benieuwd of er een manier is om dynamische energie prijzen zichtbaar te krijgen in een Homey dashboard. Ik stap namelijk binnenkort over.
Ja, dat kan https://community.homey.a...zien-in-dashboards/136187

Ik denk via power by he hour

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYSA3nnYtdAR6XOaqEVQqlWYUps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcMBmXbbLWSu8NhInBNTFXW4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11
{Stéèf} schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Ik heb een andere slimme meter, maar controleer eens of je P1 poort wel geactiveerd is. Ik had dezelfde foutmelding omdat mijn P1 poort niet geactiveerd was.
Ik heb helaas dezelfde foutmelding. Dongle al een keer omgewisseld. De P! poort staat zeker aan. De P1 dongle van Homewizard werkt wel.

Ben nog druk bezig met support om een oplossing te vinden. Dat loopt soms in een loopje (steeds weer een vraag om een diagnostisch rapport te maken, terwijl ik daar een error op krijg), maar blijf hoop houden dat we er uiteindelijk uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Laatst online: 27-05 21:37
jed_nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb helaas dezelfde foutmelding. Dongle al een keer omgewisseld. De P! poort staat zeker aan. De P1 dongle van Homewizard werkt wel.

Ben nog druk bezig met support om een oplossing te vinden. Dat loopt soms in een loopje (steeds weer een vraag om een diagnostisch rapport te maken, terwijl ik daar een error op krijg), maar blijf hoop houden dat we er uiteindelijk uitkomen.
Wat is het voordeel van de Homey-dongle t.o.v. de Homewizard-dongle? Ik gebruik binnen Homey de Homewizard-dongle en dat werkt goed. Lijkt mij overbodig om twee keer hetzelfde hebben binnen Homey, of doen ze iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:19
jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Wat is het voordeel van de Homey-dongle t.o.v. de Homewizard-dongle? Ik gebruik binnen Homey de Homewizard-dongle en dat werkt goed. Lijkt mij overbodig om twee keer hetzelfde hebben binnen Homey, of doen ze iets anders?
lekker die van homewizzard houden
Pagina: 1 2 Laatste