Was ik wel van plan, maar was een vraag specifiek aan @jed_nl. Hij/zij geeft aan dat de dongle van Homewizard wel werkt en die van Homey niet.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar de toegevoegde waarde van een tweede dongle.
Was ik wel van plan, maar was een vraag specifiek aan @jed_nl. Hij/zij geeft aan dat de dongle van Homewizard wel werkt en die van Homey niet.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb begrepen dat de HW dongle beperkt is in het aantal connecties, en omdat ik binnenkort twee plug-in batterijen hoop te hebben leek een tweede dongle wel handig.jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
[...]
Wat is het voordeel van de Homey-dongle t.o.v. de Homewizard-dongle? Ik gebruik binnen Homey de Homewizard-dongle en dat werkt goed. Lijkt mij overbodig om twee keer hetzelfde hebben binnen Homey, of doen ze iets anders?
Ik heb ook de splitter van homewizzard, daarmee kan je de p1 van homewizzard en Homey tegelijk gebruiken.jvdmeer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:29:
[...]
Dus ik ben oprecht benieuwd naar de toegevoegde waarde van een tweede dongle.
In dit forum vanaf ongeveer deze post kun je lezen hoe je dit met Power by the Hour kunt doen:Remcoudb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:52:
Ik ben benieuwd of er een manier is om dynamische energie prijzen zichtbaar te krijgen in een Homey dashboard. Ik stap namelijk binnenkort over.
[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 11-05-2025 09:00 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Je zou er een kaartje bij kunnen zetten met ja/neeGoofyduck384 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:53:
Ik heb een flow waarmee ik een pushnotificatie krijg als m’n planten water nodig hebben.
Echter kan ik deze notificatie om de 7 minuten krijgen (bijv als ik op m’n werk ben).
Welke kaart zet ik erbij zodat hij na één notificatie ook weer stopt (en niet pas als ik water toegevoegd heb).
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 12-05-2025 09:52 ]
Ja maar op de S22+ na laatste majeure update. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en draait nu weer als een zonnetje.D-e-n schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:34:
Zijn er tweakers die ook gezeik hebben met de laatste Samsung (S24) update? Ik krijg nu steeds de melding "Homey is temporarily running in the background" maar als ik de app open kan ik alles aanklikken maar geen enkele flow bedienen of wijzigen
De Homey app had en heeft geen batterij beperkingen.
[ Voor 91% gewijzigd door Jpiek op 14-05-2025 11:00 ]
Volgens mij wil je niet iets berekenen, maar wil je een variabele aanmaken die een nummer krijgt vanuit je rolgordijn. Correct?robkrekel schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:44:
Voor de diehards wellicht een simpele vraag, maar ik ben nog redelijk aan het stoeien met de logica kaarten.
Als ik onderstaande flow start, doet deze dan:
1 de huidige positie opslaan als #positie?
2 het rolgordijn naar 0 % zetten,
3 na 10 minuten het rolgordijn weer naar de oorspronkelijke positie zetten omdat #positie het startpunt was?
[Afbeelding]
Nope je variable heb je 'Positie rolgordijn achter links' genoemd, dus die moet je gebruiken....
[ Voor 16% gewijzigd door Jpiek op 14-05-2025 11:05 ]
Ik heb het opgelost door een homey-script te maken dat de huidige positie actief aan de apparaten uitvraagt, dan vergelijkt en eventueel aanstuurt, dat werkt erg goed.iets andere situatie: om 4 uur moeten de rolluiken half dicht gaan, behalve als ze al verder dicht zijn, dus mijn flow moet de huidige positie opvragen, kijken of de huidige positie kleiner is en in dat geval niets doen.
Maar dat werkt niet. De controllers voor de rolluiken geven de stand niet altijd goed door.
Precies, dus als een van de kids eerder naar de slaapkamer gaat en op de knoppen drukt, gaat het even later weer open. Nee, met het script werkt dat nu perfectJpiek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:41:
Mits je alleen Homey gebruikt en niet ook nog een AB want dan lopt het out-of-sync...
[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 15-05-2025 06:48 ]
Ik heb (joh) een vrij uitgebreide Flow voor mijn brandmelders....i2Paq schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:51:
Vraagje over (advanced) Flows.
Ik heb 4 rookmelders en ik zou een flow willen maken dat wanneer: Melder1 - of - Melder2 - of - Melder3 - of - Melder4 rook detecteert er "iets" gebeurd.
Helaas zie ik nergens de mogelijkheid een "of" te gebruiken.
Of mis ik iets?
Heb je hem wel toe kunnen voegen in Homey ? Ik zie hem niet 123 tussen de ondersteunde devices staan.
Is het niet zo dat iedereen die je aanmeld voor Homey deze kan bedienen? Alleen komen die mogelijk niet in jouw tijdlijn te staan.Goofyduck384 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:14:
Klopt het dat je in de tijdlijn alleen je eigen aanwezigheid ziet (wanneer ik weg ben gegaan en wanneer ik thuis ben gekomen)?
Ik zie namelijk alleen dat van mezelf, terwijl er nog twee gebruikers / bewoners zijn aangemeld, die ook de homey kunnen bedienen.
Volgens mij heb ik de locatie rechten hiervan ook op ‘altijd’ gezet, maar ik zie dus niet wanneer zij thuis komen of weggaan.
Het nut van de Any card ontgaat mij altijd, gewoon 4 lijnen uit elke Als card trekken en zodra een van deze acties geldig is wordt de Then card uitgevoerd. Ik gebruik het hooguit om het visueel wat overzichtelijker te maken.NaN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:59:
@i2Paq
Alle vier de Als geven en dan een any gebruiken.
Ik heb een flow met veel in en outputs (knoppen voor bedienen van luiken en lampen bij naar bed gaan, vertrekken enz.). Zonder die any wordt dat echt een spinnenweb.eovermeer schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:43:
[...]
Het nut van de Any card ontgaat mij altijd
[...]
Meer haakjes plaatsen vermoed ikJpiek schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:00:
Iemand gedegen kennis van excelformules ? Ik kom er niet uit en heb zelfs al ruzie met ChatGPT hierover want die komt met dezelfde foute oplossing als ik![]()
[Afbeelding]
Dit staatje komt uit Homey en geeft de netto teruglevering aan, namelijk 1 dag slecht 1 kWh, 1 dag 2 kWh etc. Aantal dagen gemeten is nu 51...
nu wil ik in de kolom 'Opslag Cumulatief' en formule zetten die het cumulatief aantal kWh berekend. de formule lijkt te weken tot ergens 4-5 kWh maar loopt darana achter. op de onderste rij zou je verwachten dat 1 dag 15 kWh betekend dat cumulatief stijgt met 15 kWh...
Nee dus.
1 =L4*M3
2 =K5*H5 + (J4*H4)
3 =K6*H6 + (J4*H4 + J5*H5)
4 =K7*H7 + (J4*H4 + J5*H5 + J6*H6)
etc
Iemand een idee ?
Meneer van Dalen, vermenigvuldigen gaat voor optellen. Had eerst haakjes, hoefde niet..robkrekel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 05:51:
[...]
Meer haakjes plaatsen vermoed ik
2 =SOM((K5*H5)+(J4*H4))
3 =SOM((K6*H6)+(J4*H4) + (J5*H5))
4 =SOM((K7*H7)+(J4*H4))+((J5*H5)+(J6*H6))
Zeg dat maar tegen excelJpiek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:52:
[...]
Meneer van Dalen, vermenigvuldigen gaat voor optellen. Had eerst haakjes, hoefde niet..
Maar ChatGPT had wel gelijk. 1 dag 15 tov 13 is natuurlijk maar 2 verschil, geen 15..
Ik heb andere ervaringen met complexere formules. Maar goed, daar is dit topic niet voor verder.
Excel wil zich inderdaad wel eens verslikken als er wat meer cijfers aan te pas komen. Haakjes op de juiste plaats kunnen geen kwaad.robkrekel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:14:
[...]
Ik heb andere ervaringen met complexere formules. Maar goed, daar is dit topic niet voor verder.
[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 16-05-2025 11:41 ]
Soms kun je het een stuk makkelijker maken als je extra kolommen toevoegt die een tussenberekening maken. Dat zou je nog kunnen proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door fmb op 16-05-2025 18:48 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
[ Voor 23% gewijzigd door Jpiek op 16-05-2025 21:00 ]
Dank je... Dit was de oplossing. Die had ik nog niet eerder gezien.mike123 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:47:
Dit kaartje moet je denk ik gebruiken bij EN.
[Afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door jvdmeer op 16-05-2025 23:40 . Reden: Complete flow toegevoegd ]
Wat voor flow dan? Want die kaartjes zie ik niet. Ik kan ze wel als iconen toevoegen aan mijn startscherm. Maar de aan en afwezigheid verschijnen niet in de tijdlijn zag ikmike123 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:51:
Is het niet zo dat iedereen die je aanmeld voor Homey deze kan bedienen? Alleen komen die mogelijk niet in jouw tijdlijn te staan.
Je zal dan een kaartje moeten maken dat het in de tijdlijn word gezet. Dan staat het er wel in.
Hoe trigger je het slapen eigenlijk?PoJa84 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:23:
Ik zie nu dat je het ook al aan het icoontje kunt zien:
Wie slaapt heeft 'zzz' en het icoontje van wie er niet is, is half doorzichtig.
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door MartindM op 17-05-2025 22:44 ]
Moet volgens mij in de app van de betreffende persoon worden aangezet. Op het home-scherm, rechtsonderin "... Meer" en dan de naam van de persoon aanklikken. En dan het schuifje "Gebruik Thuis/Afdezig Detectie"MartindM schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:42:
Wij maken met 2 gebruik van Homey (Pro).
1 Eigenaar
1 Familielid (zichtbaar als bewoner)
Het familielid wordt niet gedetecteerd (thuis/weg).
Tips om dit mogelijk te maken ?
Dat kun je zelf maken
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Dan doe je afaik met een flow, dus 'handmatig'.
Als je een aantal podcasts terug gaat luisteren dan hoor je @WoutF proberen slaap-detectie te automatiseren. Iets met zelfgemaakte sensoren die kunnen detecteren of je in bed ligtJpiek schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:19:
[...]
Er us geen automatische detectie itt tot wel/niet thuis zo ver ik weet...
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bekend probleem zie Homewizard PIB forum.winwiz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:13:
Sinds ik 2 HomeWizard PiB's heb is het Energy tabblad niet te gebruiken. Als je die aanklikt is de boel bevroren. Je ziet niets gebeuren in het Energy scherm en vandaar uit kun je niet terug naar een ander blad zoals apparaten. Je moet de app helemaal afsluiten om weer iets werkends te hebben. Bij apparaten wordt de data van alle PiB correct weergegeven. Probleem is op zowel iPhone als iPad. iOS 18.5.1
Hier speelt toch wat anders vermoed ik. Dan zou in apparaten de data niet compleet / afwezig zijn. Ik neem aan dat de HW app in Homey als 1 connectie telt als zijnde de interface tussen HW en Homey. Wellicht dat @Tebbie hier meer over kan vertellen?MartindM schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:40:
[...]
Bekend probleem zie Homewizard PIB forum.
Het schijnt dat de P1 maar een aantal “connecties” aankan.
Je hebt 2 PIB’s, wellicht nog koppeling in HA/Homey, anderzijds.
Ik heb naast 4 PIB’s + P1, ook een Athom Energy Dongle.
Getracht de P1 in Homey Energy Tab werkend te krijgen, niet gelukt, bevriest.
Alle PIB’s+P1 verwijdert uit Homey en alleen de Athom Energy dongle, dan werkt het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 20-05-2025 07:58 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bevriezen Homey Energy tabblad heeft niets met mijn app te maken. Dit is Athom aangelegenheid.winwiz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:56:
[...]
Hier speelt toch wat anders vermoed ik. Dan zou in apparaten de data niet compleet / afwezig zijn. Ik neem aan dat de HW app in Homey als 1 connectie telt als zijnde de interface tussen HW en Homey. Wellicht dat @Tebbie hier meer over kan vertellen?
Aanvulling: Nu ik dit schrijf zie ik dat het nu weer werkt maar voor hoelang?
De Shelly wave shutters zijn Z-wave (https://www.shelly.com/products/shelly-qubino-wave-shutter). Toch een iets ander protocol dan Zigbee. Heb je iets van wifi kanalen veranderd? Dit kan ook wel eens verstorend werken op Zigbee. Of zit de HUE op hetzelfde Zigbee kanaal als Homey. Persoonlijk heb ik de homey op channel 20 lopen en de hue standaard op 11 (Ik stuur de lampen en devices aan via de bridge en niet direct via Homey)BPi schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:08:
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Afgelopen weekend heb ik twee stuks een Shelly Wave Shutter geïnstalleerd aan de screens van de slaapkamer (2e etage). Sinds dat moment werkt niet alles meer zoals voorheen:
- HUE Ledstrip 1e etage schakelt niet meer in volgens programma, wel uit...
- Zigbee stekker op 2e etage schakelt niet in volgens programma, wel uit...
- Ikea tradfri lamp op 1e etage schakelt niet in. Meestal ook niet uit volgens programma.
- De voorgenoemde lamp wilde ook niet door met een druk op de knop (Robb 8 knops zigbee) een flow te starten met die actie er in.
Het vreemde is dat in de logging van de items ook geen uitschakel actie te zien is in het lijstje. Het is dus blijkbaar niet dat de triggers gemist worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjalabert op 21-05-2025 09:26 ]
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Dank je.Sjalabert schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:20:
[...]
De Shelly wave shutters zijn Z-wave (https://www.shelly.com/products/shelly-qubino-wave-shutter). Toch een iets ander protocol dan Zigbee. Heb je iets van wifi kanalen veranderd? Dit kan ook wel eens verstorend werken op Zigbee. Of zit de HUE op hetzelfde Zigbee kanaal als Homey. Persoonlijk heb ik de homey op channel 20 lopen en de hue standaard op 11 (Ik stuur de lampen en devices aan via de bridge en niet direct via Homey)
Je hebt een Pro 'over', maar volgens mij moet het mogelijk zijn om een Hub M3 van Aqara de airco te laten aansturen en dit apparaat als Matter apparaat naar Homey Pro 2023 te sturen. De M3 is best compact en op verschillende manieren aan te sturen. Overigens zijn er voor de meeste grote merken nog andere oplossingen zoals Aidoo.rik schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:37:
Omdat ik nog steeds de Homey Pro 2019 heb, overwoog ik gisteren het geheel te upgraden naar de nieuwe (met kortingscode). Helaas niet doorgezet
Voor mij is de reden dat ik op de bovenverdieping een bridge als satellite zou willen neerzetten. Ter ondersteuning van de mesh netwerken, maar ook om de airco via IR te kunnen aansturen (geeft meer opties dan de cloud app). Of heeft iemand het inmiddels voor elkaar gekregen om een bridge te koppelen aan de ‘original Homey’?
Zou je dit iets gedetailleerder willen omschrijven? Onze Homey slaat vaak stappen over, misschien dat dit het probleem bij ons is. Maar ik begrijp niet hoe ik dit kan controleren...Jfwiet schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:28:
Kijk eens in de developer of die Z-Wave apparaten niet enorm lopen te schreeuwen? Je kan de aantal communicaties daar zien en dat zou voor een enkel apparaat in de tientallen moeten zitten en niet in de honderden bijvoorbeeld. Kan zijn dat ze zoveel resources vragen van de Homey dat er mogelijk triggers worden overgeslagen.
Ik ben ook aan het zoeken geweest en niet kunnen vinden waar/hoe ik het aan kan passen.DutchJudge schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:38:
[...]
Zou je dit iets gedetailleerder willen omschrijven? Onze Homey slaat vaak stappen over, misschien dat dit het probleem bij ons is. Maar ik begrijp niet hoe ik dit kan controleren...
Heb je gezocht op homey developper tools?BPi schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:34:
[...]
Ik ben ook aan het zoeken geweest en niet kunnen vinden waar/hoe ik het aan kan passen.
Het enige wat ik gedaan had was twee zwave shutters installeren en verder niets aangepast aan andere apparatuur.
Be Stronger Than Your Excuses
https://tools.developer.homey.app/DutchJudge schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:38:
[...]
Zou je dit iets gedetailleerder willen omschrijven? Onze Homey slaat vaak stappen over, misschien dat dit het probleem bij ons is. Maar ik begrijp niet hoe ik dit kan controleren...
[ Voor 16% gewijzigd door Goofyduck384 op 27-05-2025 13:28 ]
[ Voor 75% gewijzigd door i2Paq op 27-05-2025 13:54 ]
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Maak er nog 2 flows bij?fdees schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:58:
Ik heb even hulp nodig met mijn flow voor mijn rolluiken. Zit met verschillende voorwaarde waaraan dit moet voldoen en ik zit voor mijzelf in een loop waarvan ik nu eens wil af zijn.
Ze sluiten automatisch afhankelijk van wanneer de zon onder gaat, dit is dan ook niet de uitdaging. Het gaat om de ochtend.
Ik heb een knop aan bed voor status wakker/slapen. Wil het volgende dat het rolluik pas open gaat als de zon is opgekomen. Dit moet ook gebeuren wanneer ik eens een weekend weg ben of op vakantie.
Dan heb ik qua Variabelen die ik gebruik
Datum & Tijd - de zon komt op.
Aanwezigheid - iemand is thuis
Aanwezigheid - niemand is aan het slapen
Maar als ik nu wakker wordt nadat de zon opkomt gaan ze niet automatisch open of als ik het zou omdraaien dan gebeurt het weer niet als ik niet thuis zou zijn.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Nog wat extra ideetjes voor je :ndjong schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:09:
[...]
Maak er nog 2 flows bij?
Datum & Tijd - de zon komt op
en
Aanwezigheid - niemand is thuis
dan
Open rolluiken
+
Aanwezigheid - iemand wordt wakker
en
Datum & Tijd - het is na zonsopkomst
en
Aanwezigheid - iemand is thuis
dan
Open rolluiken
[ Voor 21% gewijzigd door Goofyduck384 op 29-05-2025 11:43 ]
Hoe programmeer je de My positie van de rolluiken ?Dirk.be schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:46:
[...]
Nog wat extra ideetjes voor je :
Heb zo ook al jaren enkele taken (flows) voor Somfy RTS lopen op mijn oude Homewizard die nu al goed 2 jaar de Homey erover heeft draaien.
Ik gebruik hierbij ook de buitentemperatuur zodat op warme avonden de rolluiken naar 'my' gaan en niet gans dicht zodat het bovenverdiep kan blijven afkoelen (met ramen open).
Ook op warme dagen (>23C) en volgens tijdstip dat zon op ramen zit gaan die op 'my' om het huis wat koeler te houden.
Voor de aanwezigheid heb ik een bewegingssensor beneden aan de trap die dan bvb tussen 6u en 9u weet dat er iemand wakker is en status HW en Homey op 'home' zet, de Denon radio start enz...
Nog veel fun met je flows
Via de afstandbediening naar de gewenste positie gaan en als het scherm daar stilstaat de MY toets indrukken en vasthouden.MartindM schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Hoe programmeer je de My positie van de rolluiken ?
Het is gelukt. Althans, het probleem is voor nu opgelost. Ik heb er een Robb controller voor elektrische vloerverwarming uitgeknikkerd. Die leek te veel te communiceren. Maar hoe voorkom ik dat dit opnieuw fout gaat?Jfwiet schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:20:
[...]
https://tools.developer.homey.app/
Dan links in het menu Z-Wave kiezen. In dat scherm heb je bovenin je Z-Wave netwerk. Dan zie je meteen hoeveel communicatie bepaalde apparaten doen. Hieronder een voorbeeld van een apparaat wat dus best aan het spammen is.
Een verschil tussen verstuurd en ontvangen en het percentage wat mislukt is daarin belangrijke informatie. Vooral de Tx Error is de beste raadgever voor als er dingen mis gaan.
In mijn geval heb ik niet het gevoel dat ik er veel aan kan veranderen. Dit gaat om een zwave 300 dakraam van Fakro, maar ik heb niet het gevoel dat het mijn Homey omlaag trekt. Maar dat kan zeker wel een reden zijn dat je problemen ervaart.
In mijn opbouw zit ik pas op 37 Z-Wave apparaten met nog een stuk of 30 in de doos. Komende vakantie maar weer eens wat meer slim maken.
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 03-06-2025 09:44 ]
Maak je wel gebruik van een Homey lader? andere laders geven te weinig voltage waardoor de Homey dagelijks offline zal gaan.Stefke schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:37:
In het vorige topic had ik hier last van:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81548696
Dat is uiteindelijk opgelost met een volledige reset/backuprestore en een andere USB-lader, maar sinds vorige week vrijdag heb ik een soortgelijk probleem:
[Afbeelding]
Elke dag om 4:23 (+/- 1 minuut) loopt mijn Homey vast. Geen enkele device werkt dan nog, de ledring brand dan in de regenboog (normaal gesproken een custom ledring). Homey is wel bereikbaar. Ik kan ook apps stoppen/starten etc, maar
Ik vermoed dat het nu een softwareprobleem is gezien het identieke tijdstip dagelijks, maar ik heb geen idee waar ik t moet zoeken. Ik ben me niet bewust van flows die om 4:23 (+/-) starten en ik heb al eerder enkele apps uitgeschakeld
Dit is wel een zwak punt van Homey (logging, analyse wat er gebeurd etc.) Daar moeten ze zelf toch bij het testen ook last van hebben?
Een softreset (via app) lijkt helemaal niet te reageren. Als ik de LED-ring app restart (en de flow run) dan zijn de opties nog steeds niet beschikbaar in de settings. Apps resetten lost geen problemen op voor die app (devices blijven offline)
Als ik de stroom er enkele minuten af haal is het probleem weg, maar de volgende dag gebeurd hetzelfde. Ik overweeg een reset/backuprestore, maar dat lijkt me op zich niet de oplossing
Anyway, iemand een idee wat ik kan doen om te achterhalen wat er op dat tijdstip gebeurd?
(NB. de zon komt op om 5:25, zou Homey intern 4:25 (wintertijd) aanhouden?) Ik heb wel wat flows waar de zonsopkomst in gebruikt wordt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq