Dat laatste kun je wel weer oplossen met Logica, als trigger is geweest van aanzetten zet variabele (boolean bijv) om naar Ybertbrutus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:41:
En volgens mij is die infrarood one way. Dus alleen zenden vanuit de homey en geen terugkoppeling dat hij dan daadwerkelijk aanstaat. Dat laatste heb je wel nodig.
[...]
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig
) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Nu €349,-
uitvoering: Athom Homey Pro (Early 2023)
uitvoering: Athom Homey Pro (Early 2023)
En volgens mij de mogelijkheid om aanzienlijk meer Zigbee-apparaten te koppelen zonder performance issues.TKroon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:58:
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.
En nieuwe apps die wel voor 2023 maar niet meer voor 2019 ontwikkeld worden.
Maar voor beide geldt: als je het nu niet mist, is de noodzaak voor een update minimaal.
[ Voor 15% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-11-2025 08:42 ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Standaard dashboard en nog wal meer functionaliteiten...
https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models
5Ghz Wifi, Matter, Thread, maar geen Conf. LED ring meer, geen speaker dus geen speech.
Let wel, je backup/config overzetten is geen sinecure. Ik moest wel vanwege een gestorven 2019, maar ben wel ff zoet geweest met aanpassingen. Je zal iig al je zigbee devices moeten repairen, worst case verwijderen en opnieuw aanmelden (enkeling gelukkig) vanwege de andere Zigbee chip (niet compatibel).
Ik heb overigens een bug in Insight dat ik tags/grafieken niet meer kan verwijderen of data kan resetten. is een incident... wordt door development aan gewerkt.
Ooit zul je over moeten, al is het maar omdat de 2019 defect gaat of niet meer gesupport wordt. Als je de keuze hebt, ga over met een nog werkende 2019 en wacht niet af tot je wel moet zoals ik...
https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models
5Ghz Wifi, Matter, Thread, maar geen Conf. LED ring meer, geen speaker dus geen speech.
Let wel, je backup/config overzetten is geen sinecure. Ik moest wel vanwege een gestorven 2019, maar ben wel ff zoet geweest met aanpassingen. Je zal iig al je zigbee devices moeten repairen, worst case verwijderen en opnieuw aanmelden (enkeling gelukkig) vanwege de andere Zigbee chip (niet compatibel).
Ik heb overigens een bug in Insight dat ik tags/grafieken niet meer kan verwijderen of data kan resetten. is een incident... wordt door development aan gewerkt.
Ooit zul je over moeten, al is het maar omdat de 2019 defect gaat of niet meer gesupport wordt. Als je de keuze hebt, ga over met een nog werkende 2019 en wacht niet af tot je wel moet zoals ik...
Ik ben zelf ook aan het kijken gewoon omdat ik geen tijd heb om mijn Home Assistant eindelijk bruikbaar te maken voor al mijn huisgenoten.robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:46:
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Maar is er eigenlijk een nieuwere versie dan de 2023, of is de 2023 gewoon de versie die ook verkocht wordt bij Homey zelf?
De Homey Pro 2023 is op dit moment de nieuwste, al is voor NL de Homey Pro Mini 2025 wel in aantocht (zie mijn link).
Deze heeft echter wel minder functionaliteit als de 2023.
Deze heeft echter wel minder functionaliteit als de 2023.
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.
Aan de andere kant heb ik nu geen matter, en bijvoorbeeld de nieuwe lijn van ikea wordt alleen maar matter.
Keuzes, keuzes
Aan de andere kant heb ik nu geen matter, en bijvoorbeeld de nieuwe lijn van ikea wordt alleen maar matter.
Keuzes, keuzes
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:51:
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.
Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...
welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
bijvoorbeeld, rookalarm, deurbel en andere notificaties?
liefst programmeerbaar met andere wav geluiden.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.
Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.dollyking schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:10:
welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
je moet de hardware hebben om iets af te spelen, met een 2019 kan dat via de interne speaker, maar er luid of verstaanbaar/duidelijk is dat niet.
Dan kom je of bij een Sonos speaker (duur) of een Google nest of ander device met Chromecast uit.
Ik heb twee Google nests gekocht via marktplaats en die geinstalleerd
Dan kom je of bij een Sonos speaker (duur) of een Google nest of ander device met Chromecast uit.
Ik heb twee Google nests gekocht via marktplaats en die geinstalleerd
Ja, dan kom je al snel op switchbot waar ik dan weer ruzie mee heb. Leek mooi tot je wat uit gaat breiden.Jpiek schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:20:
[...]
Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...
Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...
Maar goed, de moet ooit vervangen optie is wellicht nog wel belangrijker.
+1 voor Sonos!Ravhin schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:21:
[...]
Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Aqara werkt bij mij prima mits een router in de buurt. Nul klachten dus ik herken het hierboven niet. Ik gebruik de aeotec binnen sirene al jaren naar tevredenheid om signaalgeluiden te geven. Zou liever iets dergelijks hebben met zigbee protocol. En google nest hub 2 en Nest mini's voor omroepen en gesproken teksten.
Ik heb gekeken in de Aqara app en ik heb 19 Aqara apparaten in gebruik. En deze werken eigenlijk altijd probleemloos. Dus om die dingen bij voorbaat al meteen af te schrijven is misschien wat overdreven.
Ik heb ook nog 5 lampen van Ikea in huis en die 2 soorten zouden bij meerdere mensen storen op elkaar.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad die wijzen op de 2 merken die problemen veroorzaken.
Wel problemen met de Whatsapp app maar dat staat daar los van.
Ik heb ook nog 5 lampen van Ikea in huis en die 2 soorten zouden bij meerdere mensen storen op elkaar.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad die wijzen op de 2 merken die problemen veroorzaken.
Wel problemen met de Whatsapp app maar dat staat daar los van.
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.
Krijg regelmatig de notificatie via de app hiervan.
Ik heb dat ook wel eens, bij mij was de oorzaak een download die alle bandbreedte in beslag nam 😖Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.
Je weet dat het 99% niet echt offline is, maar vooral 'niet bereikbaar via Homey cloudservers' ?Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
Die verbinding is soms nogal wankel.
Met de laatste Pro 2023 firmware kun je nu ook lokaal verbinden. Werkt alleen voor de webinterface overigens...
Misschien toch ethernet adapter overwegen als jullie die nog niet hebben, heb die er sinds release bij gekocht en nog nooit bovenstaande problemen ervaren
Ook dan kom het voor, alleen zal de Homey aanmelding op de cloudserver stabieler zijn/minder vaak nodig zijn en dat scheelt id de helft.
Is er een mogelijkheid om op een dashboard een kaart alleen te laten zien als aan een bepaalde conditie wordt voldaan? Bijvoorbeeld als mediaspeler speelt dan de kaart laten zien en anders niet.
Ik had hier ook last van. Heb toen het IP adress van de Homey gewijzigd in de router van DHCP naar vast en daarna is het probleem niet meer voorgekomen.Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hierDON PAPA schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:55:
Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?
Top, bedankt voor je infoAxel schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:12:
[...]
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hier