Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:25
bertbrutus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:41:
En volgens mij is die infrarood one way. Dus alleen zenden vanuit de homey en geen terugkoppeling dat hij dan daadwerkelijk aanstaat. Dat laatste heb je wel nodig.

[...]
Dat laatste kun je wel weer oplossen met Logica, als trigger is geweest van aanzetten zet variabele (boolean bijv) om naar Y

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12 10:16
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig :+) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12 19:15

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12 13:23
TKroon schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:58:
@robkrekel of het nodig is voor jou, is de vraag die je zelf moet bekijken. Maar de 2023 is significant sneller, heeft meer (maar nog te weinig :+) RAM en ethernet. Als je dat niet gebruikt en tegen geen enkel limiet aanloopt hoef je nu niet te upgraden.
En volgens mij de mogelijkheid om aanzienlijk meer Zigbee-apparaten te koppelen zonder performance issues.
En nieuwe apps die wel voor 2023 maar niet meer voor 2019 ontwikkeld worden.
Maar voor beide geldt: als je het nu niet mist, is de noodzaak voor een update minimaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrick_6369 op 14-11-2025 08:42 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:02
Standaard dashboard en nog wal meer functionaliteiten...
https://support.homey.app...existing-Homey-Pro-models

5Ghz Wifi, Matter, Thread, maar geen Conf. LED ring meer, geen speaker dus geen speech.

Let wel, je backup/config overzetten is geen sinecure. Ik moest wel vanwege een gestorven 2019, maar ben wel ff zoet geweest met aanpassingen. Je zal iig al je zigbee devices moeten repairen, worst case verwijderen en opnieuw aanmelden (enkeling gelukkig) vanwege de andere Zigbee chip (niet compatibel).

Ik heb overigens een bug in Insight dat ik tags/grafieken niet meer kan verwijderen of data kan resetten. is een incident... wordt door development aan gewerkt.

Ooit zul je over moeten, al is het maar omdat de 2019 defect gaat of niet meer gesupport wordt. Als je de keuze hebt, ga over met een nog werkende 2019 en wacht niet af tot je wel moet zoals ik...

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-12 21:00

Superflip

*pwiet*

robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:46:
Met BF in aantocht zie ik de prijzen van de PRO 2023 alweer dalen. Vorig jaar al getwijfeld, maar toen na de bridge, die toch wat beperkt is, een 2019 gekocht. Wat heeft een 2023 wat een 2019 niet heeft?
Ik kan zelf niet iets bedenken om straks toch een 2023 te kopen, maar zie ik dat goed?
Ik ben zelf ook aan het kijken gewoon omdat ik geen tijd heb om mijn Home Assistant eindelijk bruikbaar te maken voor al mijn huisgenoten.

Maar is er eigenlijk een nieuwere versie dan de 2023, of is de 2023 gewoon de versie die ook verkocht wordt bij Homey zelf?

• Jpiek
De Homey Pro 2023 is op dit moment de nieuwste, al is voor NL de Homey Pro Mini 2025 wel in aantocht (zie mijn link).
Deze heeft echter wel minder functionaliteit als de 2023.

• robkrekel
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.

Aan de andere kant heb ik nu geen matter, en bijvoorbeeld de nieuwe lijn van ikea wordt alleen maar matter.

Keuzes, keuzes |:(

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Jpiek
robkrekel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:51:
Mjah, dan weet ik nog niet wat ik wil. Wel regelmatig last dat mijn aqara gordijnmotoren op zigbee niet reageren. Dus nu in de flow gebouwd dat ze niet tegelijk een signaal krijgen, en na 30 sec het riedeltje opnieuw doen. Nu gaat dat op zich wel goed. Om daar nou €350 voor tegenaan te gooien.
Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...

Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-12 16:48

dollyking

duck tape

welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
bijvoorbeeld, rookalarm, deurbel en andere notificaties?
liefst programmeerbaar met andere wav geluiden.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12 13:04

Ravhin

no <root>...

dollyking schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:10:
welke luidspreker kun je het beste aanschaffen om homey geluiden te laten afspelen anders dan muziek?
bijvoorbeeld, rookalarm, deurbel en andere notificaties?
liefst programmeerbaar met andere wav geluiden.
tot nu toe gebruik ik een chime van een deurbel set. maar die geeft alleen ding/dong.
Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Jpiek
je moet de hardware hebben om iets af te spelen, met een 2019 kan dat via de interne speaker, maar er luid of verstaanbaar/duidelijk is dat niet.

Dan kom je of bij een Sonos speaker (duur) of een Google nest of ander device met Chromecast uit.
Ik heb twee Google nests gekocht via marktplaats en die geinstalleerd

• robkrekel
Jpiek schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:20:
[...]

Dan zou ik geld tegen het vervangen van die Aqara dingen aangooien... Aqara heeft een heel eigen opvatting van het Zigbee protocol. Heb al een paar temp.sensoren weggegooid (wou een ander de ellende niet aandoen) en heb nog een knop en schakelaar in 'Aangeboden' staan. Voor mij geen Aqara meer...

Maar wat ik al zei, ooit zal je toch over moeten, en ik zou niet wachten tot je 2019 defect is...
Ja, dan kom je al snel op switchbot waar ik dan weer ruzie mee heb. Leek mooi tot je wat uit gaat breiden.

Maar goed, de moet ooit vervangen optie is wellicht nog wel belangrijker.

• TKroon
  • Niet online
Ravhin schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:21:
[...]

Er is een keur aan plugins die je kan gebruiken. Met Sonos heb ik goede ervaringen. De Soundboard app is leuk om geluid snippets af te laten spelen.
+1 voor Sonos!

• Jpiek
Sonos lijkt me prachtig als je ze al hebt, voor alleen een waarchuwingsgeluid een beetje te duur...

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12 06:44
Aqara werkt bij mij prima mits een router in de buurt. Nul klachten dus ik herken het hierboven niet. Ik gebruik de aeotec binnen sirene al jaren naar tevredenheid om signaalgeluiden te geven. Zou liever iets dergelijks hebben met zigbee protocol. En google nest hub 2 en Nest mini's voor omroepen en gesproken teksten.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Ik heb gekeken in de Aqara app en ik heb 19 Aqara apparaten in gebruik. En deze werken eigenlijk altijd probleemloos. Dus om die dingen bij voorbaat al meteen af te schrijven is misschien wat overdreven.
Ik heb ook nog 5 lampen van Ikea in huis en die 2 soorten zouden bij meerdere mensen storen op elkaar.
Tot nu toe gelukkig nog geen problemen gehad die wijzen op de 2 merken die problemen veroorzaken.

Wel problemen met de Whatsapp app maar dat staat daar los van.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:23
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.

Krijg regelmatig de notificatie via de app hiervan.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anunnaki schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:28:
Snap nog steeds niet waarom mijn Homey Pro 2023 zo vaak ff offline gaat en een paar minuten later weer online komt. Soms best lang offline.

Ik heb dat ook wel eens, bij mij was de oorzaak een download die alle bandbreedte in beslag nam 😖

• Jpiek

Je weet dat het 99% niet echt offline is, maar vooral 'niet bereikbaar via Homey cloudservers' ?
Die verbinding is soms nogal wankel.
Met de laatste Pro 2023 firmware kun je nu ook lokaal verbinden. Werkt alleen voor de webinterface overigens...

• Axel
Misschien toch ethernet adapter overwegen als jullie die nog niet hebben, heb die er sinds release bij gekocht en nog nooit bovenstaande problemen ervaren

• Jpiek
Ook dan kom het voor, alleen zal de Homey aanmelding op de cloudserver stabieler zijn/minder vaak nodig zijn en dat scheelt id de helft.

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-12 12:34
Is er een mogelijkheid om op een dashboard een kaart alleen te laten zien als aan een bepaalde conditie wordt voldaan? Bijvoorbeeld als mediaspeler speelt dan de kaart laten zien en anders niet.

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12 16:49

Ik had hier ook last van. Heb toen het IP adress van de Homey gewijzigd in de router van DHCP naar vast en daarna is het probleem niet meer voorgekomen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49

DON PAPA

Tweaker-fan

Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?

• Axel
DON PAPA schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:55:
Zijn er hier Homey gebruikers die ervaring hebben met de Hue app in Homey voor de Hue Sync box 8k? Ik wil graag weten of je met een simpele flow ook de sync functie aan en uit kan zetten, zonder dat de sync box zelf helemaal uitgaat? Ik lees hier namelijk verschillende ervaringen over, maar die zijn bijna allemaal van jaren terug, dus ik wil graag weten of het nu in de huidige Hue app goed werkt of niet?
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRi13aGKOv2-9AgoRA2bosbszG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fJHc5DiPpULrnbZcssPwHvwN.png?f=fotoalbum_large

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49

DON PAPA

Tweaker-fan

Axel schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:12:
[...]
Ja, dat kan. Had slechte ervaring met de vorige maar 8K versie draait als een zonnetje hier
Top, bedankt voor je info d:)b

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48

Ik heb nog steeds precies hetzelfde. Na het verplaatsen van Homey naar een andere plek in huis lijkt het minder voor te komen, maar toch is het nog wel een paar keer per dag.

Nog iets anders wat irritant is binnen Homey (al kan Homey daar zelfs niets aan doen): ik maak in huis gebruik van een aantal Sonoff ZBMINI-L2 schakelaars. Zigbee 3.0, een neutraaldraad is niet nodig (want die heb ik hier nergens bij de lampschakelaars) en lekker klein (de oude inbouwdozen zijn frustrerend ondiep). Op zich helemaal top. Echter, om de één of andere reden ziet de (officiële) app dat ding enkel als simpel relais. De input die het krijgt vanuit de pulsschakelaar waar die achter zit, wordt niet anders geregistreerd dan als ik bijvoorbeeld een schakeling laat uitvoeren via de Homey app of een verbonden afstandsbediening. Dat terwijl deze Sonoff dat in de basis wel ondersteunt. Ik snap hier echt niets van... En super jammer, want ik zou graag willen dat ik een flow kan forceren dat de pulsschakelaar in de nachtelijke uren geen effect heeft (slaapkamer jong dochtertje). Nu kan dat dus helaas niet.

EDIT: mijn bovenstaande aanname blijkt niet te kloppen. Zie deze reactie van @SunBeech

[ Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 19-11-2025 09:35 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:48
Wellicht een beginnersvraag of is er iets mis met mijn zojuist aangeschafte Homey Pro 2023. Ik heb de installatie en configuratie uitgevoerd. Daarna klik ik op apparaten toevoegen. Hij gaat dan zoeken maar vindt helemaal niks, terwijl er Sessy's, Zappi, Ring deurbel, 2 omvormers, Sonos allemaal op het netwerk zit. Ook de Hue lamp vindt hij niet. O ja, ik heb mijn DECO Wifi netwerk in 2.4 GHz gezet en toen nog eens de gehele installatie van de Homey opnieuw gedaan.

Wat doe ik fout? (p.s. ik heb gezocht maar niet gevonden)

• TKroon
  • Niet online
@MajaMestreech heb je wel de bijbehorende apps geïnstalleerd?

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:03

fdees

Trust me I'm an Engineer

@MajaMestreech staan de apparaten ook in koppelmodus?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• MajaMestreech
fdees schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:23:
@MajaMestreech staan de apparaten ook in koppelmodus?
Geen idee. Hoe dien ik de genoemde apparaten in Koppelmodus te zetten?

Iets anders. Sonos app getracht te installeren vanuit de Homey store en die blijft heel lang in scherm hangen "Sonos wordt op Homey geinstalleerd". Sluit ik dit scherm zie ik wel de app, maar ook weer niet want heeft 0% CPU en 0 B gehuegengebruik. "App opnieuw opstarten" geeft "Not installed". Vreemd.....

• TKroon
  • Niet online
@MajaMestreech In de instellingen van de apps kun je nog dingen instellen. Sommige apps hebben dat nodig om te werken.

• Jpiek
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:17:
Wellicht een beginnersvraag of is er iets mis met mijn zojuist aangeschafte Homey Pro 2023. Ik heb de installatie en configuratie uitgevoerd. Daarna klik ik op apparaten toevoegen. Hij gaat dan zoeken maar vindt helemaal niks, terwijl er Sessy's, Zappi, Ring deurbel, 2 omvormers, Sonos allemaal op het netwerk zit. Ook de Hue lamp vindt hij niet. O ja, ik heb mijn DECO Wifi netwerk in 2.4 GHz gezet en toen nog eens de gehele installatie van de Homey opnieuw gedaan.
Wat versta je onder 'begint te zoeken ?' Als je een device wilt toevoegen moet je de Homey op het ding wijzen :
App/Merk selecteren, kiezen welk type je wilt installeren, dan device in koppelmodus zetetn (zie handleiding) en dan doorgaan met installatie : Homey ziet dan het device...

Het is geen 'ik klik op zoeken en alle verschillende devices van alle merken worden vanzelf gevonden'

• MajaMestreech
TKroon schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:38:
@MajaMestreech In de instellingen van de apps kun je nog dingen instellen. Sommige apps hebben dat nodig om te werken.
Klopt en als ik die instellingen zou zien dan volgt dat vanzelf. Echter nu ook via de Homey website Sonos app willen installeren, ik klik op "Install App", selecteer mijn Homey, daarna komt melding "Sonos will install on Homey Shortly".
Mijn vraag nu: hoe zou dit moeten gaan?

• Jpiek
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:36:
[...]
Geen idee. Hoe dien ik de genoemde apparaten in Koppelmodus te zetten?
Verschilt per device, meestal ergens xx seconden op een knopje drukken, bij Wifi eerst installatie device en aanmelden op je netwerk, daarna via de app het device toevoegen op de Homey
Iets anders. Sonos app getracht te installeren vanuit de Homey store en die blijft heel lang in scherm hangen "Sonos wordt op Homey geinstalleerd". Sluit ik dit scherm zie ik wel de app, maar ook weer niet want heeft 0% CPU en 0 B gehuegengebruik. "App opnieuw opstarten" geeft "Not installed". Vreemd.....
App installeren doe je via de Store, a la google play store geef je opdracht te installeren.
Daarna op je Homey kijken onder apps of hij er bij gezet is... Je kunt een app niet 'opnieuw opstarten' als hij er niet op staat... de knop staat in de app op de Homey namelijk

• MajaMestreech
Jpiek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:56:
[...]

Wat versta je onder 'begint te zoeken ?' Als je een device wilt toevoegen moet je de Homey op het ding wijzen :
App/Merk selecteren, kiezen welk type je wilt installeren, dan device in koppelmodus zetetn (zie handleiding) en dan doorgaan met installatie : Homey ziet dan het device...

Het is geen 'ik klik op zoeken en alle verschillende devices van alle merken worden vanzelf gevonden'
hmmm ok, wel gezien in een Youtube via van een Belgische vriend Chris.

Edit na bovenstaande te proberen:
1. Dat ziet er leeg uit... dus klik op "+ Apparaat verbinden"
2. In het "Zoeken" vul in "Ring"
3. Kies voor "Officieel --> Ring"
4. kies voor "Deurbel"
5. Deurbel .. Sluit je deurbel aan .. klik op "Installeren" (deurbel kan ik via de DECO gewoon zien)
6. Na Installeren geen reactie.

Ben ik nou met mijn 30 jaar IT ervaring te dom voor een Homey?

[ Voor 25% gewijzigd door MajaMestreech op 18-11-2025 15:10 ]

• Jpiek
Installeer de juste app eerst, en dan :

https://support.homey.app...our-first-device-to-Homey

• Jpiek
Ring is wifi (heb geen Ring spul) ? Zitten ze op hetzelfde netwerk ?

"Na Installeren geen reactie.'

Hij hort aan te geven dat hij een device gevonden heeft...

• MajaMestreech
Gedaan nu ook voor Homewizard een Energy Socket en ik krijg na het klikken op installatie na een tijdje de melding "De Installatie is wellicht niet gelukt omdat het te lang duurde".

• TKroon
  • Niet online
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:18:
[...]

Gedaan nu ook voor Homewizard een Energy Socket en ik krijg na het klikken op installatie na een tijdje de melding "De Installatie is wellicht niet gelukt omdat het te lang duurde".
Heb je de lokale api aangezet voor Homewizard apparaten? Is het je wel al gelukt met andere apparaten?

• MajaMestreech
TKroon schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:19:
[...]

Heb je de lokale api aangezet voor Homewizard apparaten? Is het je wel al gelukt met andere apparaten?
Heb je de lokale api aangezet voor Homewizard apparaten? Had ik niet inderdaad, nu wel gedaan met hetzelfde resultaat.
Is het je wel al gelukt met andere apparaten? Nee geprobeerd nu met Zappi, Sonos, Homewizard, en Ring.

Het lijkt er gewoon heel sterk op dat de Homey niet op het netwerk zit. Terwijl ik via de Deco app gewoon alle apparaten en dus ook de Homey kan zien, nu voor even op 2.4 GHz geconnecteerd met goed signaal.

Overigens dank allen voor jullie tips. Blijf doorgaan, doe ik ook. Ik geef het niet op maar is wel tot nu toe een teleurstelling. Ik ga eens naar het Wifi netwerk kijken of ik daar iets vreemds zie.

• Jpiek
Probeer eerst eens een zigbee device, imho het simpelste om te doen omdat die rechttreeks met de Homey connect ipv via een Wifi netwerk.

EDIT : Bv de Sonos

Dus App installeren op de Homey, Device toevoegen -> Merk selecteren -> Model device selecteren -> "Verbinden" -> "ga door"-> Homey instructie: zet device in koppelmodus -> volg handleiding device : knop x sec indrukken -> Homey zoekt device -> Homey meld Device gevonden en gekoppeld.

Device staat dan bij 'apparaten'

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:16
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:26:
[...]

Heb je de lokale api aangezet voor Homewizard apparaten? Had ik niet inderdaad, nu wel gedaan met hetzelfde resultaat.
Is het je wel al gelukt met andere apparaten? Nee geprobeerd nu met Zappi, Sonos, Homewizard, en Ring.

Het lijkt er gewoon heel sterk op dat de Homey niet op het netwerk zit. Terwijl ik via de Deco app gewoon alle apparaten en dus ook de Homey kan zien, nu voor even op 2.4 GHz geconnecteerd met goed signaal.

Overigens dank allen voor jullie tips. Blijf doorgaan, doe ik ook. Ik geef het niet op maar is wel tot nu toe een teleurstelling. Ik ga eens naar het Wifi netwerk kijken of ik daar iets vreemds zie.
Het magische woord hier is multicast of specifiek mDNS (denk aan Apple Bonjour). Verder AP client isolatie?
Mogen AP clients elkaar in je wifi netwerk zien?

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 13:01
[...]

Welkom!..
Daar er ook een verschil is tussen het gebruik van een app op een mobiel apparaat en of via een browser op een bijvoorbeeld een PC. Het toevoegen van een nieuw apparaat laat bijvoorbeeld op een iPad een zoek actie starten en mijn ervaring is dat de "ontdekte apparaten" miskleidend zijn. Sonos staat er altijd tussen maar bij het aanklikken word er geen nieuw apparaat gevonden.

Om te kijken of je uberhaupt wel iets kan toevoegen, en ik ga er vanuit dat je een/de app gebruikt, klik eens op het toevoegen van een Ring appparaat. In de te volgen stappen zal je gevraagd worden in te loggen bij Amazon Ring en indien dit lukt zal je het apparaat zien.

Indien dit werkt, dit is over algemeen hetzelfde voor het toevoegen van apparaten. Je kiest een merk of een dienst en deze laat dan veelal de volgende stappen zien die je moet doen voor het toevoegen van een apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door GerverCom op 18-11-2025 15:53 ]

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• TKroon
  • Niet online
[...]

Heb je Homey al eens opnieuw opgestart? Is Homey up-to-date?

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 13:01
TKroon schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:54:
[...]

Handig om in het achterhoofd mee te nemen, van de Homey status pagina.

Potential issues installing apps and updates
Monitoring - We are dependent on CloudFlare which is experiencing a major outage currently. We are monitoring the recovery.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

• Jpiek
Da's nooit grappig als je net nieuw bent met een installatie.

Als je dus al een werkende app hebt, die eerst proberen..

• MajaMestreech
Jpiek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:41:
Probeer eerst eens een zigbee device, imho het simpelste om te doen omdat die rechttreeks met de Homey connect ipv via een Wifi netwerk.

EDIT : Bv de Sonos

Dus App installeren op de Homey, Device toevoegen -> Merk selecteren -> Model device selecteren -> "Verbinden" -> "ga door"-> Homey instructie: zet device in koppelmodus -> volg handleiding device : knop x sec indrukken -> Homey zoekt device -> Homey meld Device gevonden en gekoppeld.

Device staat dan bij 'apparaten'
Ik heb geen Zigbee, maar wel Philips hue geprobeerd. Dat is Bluetooth en dus geen wifi en zou dus ook moeten werken. Helaas.

• MajaMestreech
Tebbie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:47:
[...]

Het magische woord hier is multicast of specifiek mDNS (denk aan Apple Bonjour). Verder AP client isolatie?
Mogen AP clients elkaar in je wifi netwerk zien?
Het magische woord hier is multicast of specifiek mDNS (denk aan Apple Bonjour). [MajaMestreech] Dat ken ik niet en zie ik niet als een instelling in de Deco.
Verder AP client isolatie? [MajaMestreech] Nee staat uit
Mogen AP clients elkaar in je wifi netwerk zien? [MajaMestreech] Ja, dat is die isolatie en die staat uit.

• MajaMestreech
GerverCom schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:48:
[...]

Welkom!..
Daar er ook een verschil is tussen het gebruik van een app op een mobiel apparaat en of via een browser op een bijvoorbeeld een PC. Het toevoegen van een nieuw apparaat laat bijvoorbeeld op een iPad een zoek actie starten en mijn ervaring is dat de "ontdekte apparaten" miskleidend zijn. Sonos staat er altijd tussen maar bij het aanklikken word er geen nieuw apparaat gevonden.

Om te kijken of je uberhaupt wel iets kan toevoegen, en ik ga er vanuit dat je een/de app gebruikt, klik eens op het toevoegen van een Ring appparaat. In de te volgen stappen zal je gevraagd worden in te loggen bij Amazon Ring en indien dit lukt zal je het apparaat zien.

Indien dit werkt, dit is over algemeen hetzelfde voor het toevoegen van apparaten. Je kiest een merk of een dienst en deze laat dan veelal de volgende stappen zien die je moet doen voor het toevoegen van een apparaat.
Joehoe .... ik heb een Netwerk optimalisatie gedaan en zag dat 2.4 GHz van kanaal 9 naar kanaal 2 werd omgezet en nu kon ik de Ring vinden. De rest helaas nog steeds niet.

• MajaMestreech
TKroon schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:54:
[...]

Heb je Homey al eens opnieuw opgestart? [MajaMestreech] : Ja
Is Homey up-to-date?[MajaMestreech] : Ja, heeft hij bij de initiele installatie gedaan

• MajaMestreech
GerverCom schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:00:
[...]

Handig om in het achterhoofd mee te nemen, van de Homey status pagina.

Potential issues installing apps and updates
Monitoring - We are dependent on CloudFlare which is experiencing a major outage currently. We are monitoring the recovery.
O dear, zal toch niet .....maar dan ben ik niet de enige die hier last van heeft. Of door bovenstaande is de installatie niet goed gegaan. Mede ook omdat ik vanuit de Homey website niet een app kan installeren. Hmmm misschien maar stoppen voor vandaag ....

• Jpiek
Net ff geprobeert de Aqara app te installeren, dat ging probleemloos...

• Tebbie
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:12:
[...]

Het magische woord hier is multicast of specifiek mDNS (denk aan Apple Bonjour). [MajaMestreech] Dat ken ik niet en zie ik niet als een instelling in de Deco.
Verder AP client isolatie? [MajaMestreech] Nee staat uit
Mogen AP clients elkaar in je wifi netwerk zien? [MajaMestreech] Ja, dat is die isolatie en die staat uit.
Voor meer tips:

https://community.homey.app/t/app-pro-nl-homewizard/71211

• MajaMestreech
Ook gedaan, bedankt.

Langzaam aan begint iets te dagen. ik heb nu de HW Watermeter en P1 meter kunnen connecteren door die toe te wijzen naar de Hoofd Deco en tevens WEL isolatie ingeschakeld. Er bij de Isolatie instructie bij dat alle apparaten die met Isolatie gemarkeerd worden wel met elkaar kunnen communiceren.
Dit zou dus betekenen dat de Acces points de blokkering zijn. Wordt vervolgd, maar wordt steeds meer duidelijk dat het aan het netwerk ligt. Misschien toch de homey met UTP gaan aansluiten op de hoofd Deco/router.

• Tebbie
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:39:
[...]

Ook gedaan, bedankt.

Langzaam aan begint iets te dagen. ik heb nu de HW Watermeter en P1 meter kunnen connecteren door die toe te wijzen naar de Hoofd Deco en tevens WEL isolatie ingeschakeld. Er bij de Isolatie instructie bij dat alle apparaten die met Isolatie gemarkeerd worden wel met elkaar kunnen communiceren.
Dit zou dus betekenen dat de Acces points de blokkering zijn. Wordt vervolgd, maar wordt steeds meer duidelijk dat het aan het netwerk ligt. Misschien toch de homey met UTP gaan aansluiten op de hoofd Deco/router.
Klopt, ik heb heeeeel veel gebruikers die schreeuwen dat het niet aan hun wifi netwerk ligt maar aan mijn app (ja ik ben de developer van de Homewizard app voor Homey). Vervolgens na wat troubleshooting stapjes komt de aap uit de mouw. Ter info met ruim 18000 gebruikers zou ik echt niet rustig zitten als het niet werkt door de app. :)

Mesh wifi netwerken zijn leuk en makkelijk maar controle over wat er wel en niet aanstaat maakt het juist zo lastig, Je zegt het zelf. Deco wifi maar opties als multicast vindt je niet.

Maar goed, ik begrijp dat je deels al wel wat gevonden hebt dan komt de rest ook wel goed. Suc6

• Jpiek
Voor een goed wifi netwerk wil je imho geen Mesh, maar gewoon AP's op de juiste plek en met een kabeltje richting switch of router...
Met Mesh los je het probleem maar half op : bereik en penetratie door wanden...

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:11:
Nog iets anders wat irritant is binnen Homey (al kan Homey daar zelfs niets aan doen): ik maak in huis gebruik van een aantal Sonoff ZBMINI-L2 schakelaars. Zigbee 3.0, een neutraaldraad is niet nodig (want die heb ik hier nergens bij de lampschakelaars) en lekker klein (de oude inbouwdozen zijn frustrerend ondiep). Op zich helemaal top. Echter, om de één of andere reden ziet de (officiële) app dat ding enkel als simpel relais. De input die het krijgt vanuit de pulsschakelaar waar die achter zit, wordt niet anders geregistreerd dan als ik bijvoorbeeld een schakeling laat uitvoeren via de Homey app of een verbonden afstandsbediening. Dat terwijl deze Sonoff dat in de basis wel ondersteunt. Ik snap hier echt niets van... En super jammer, want ik zou graag willen dat ik een flow kan forceren dat de pulsschakelaar in de nachtelijke uren geen effect heeft (slaapkamer jong dochtertje). Nu kan dat dus helaas niet.
Weet je zeker dat deze SONOFF-schakelaar de optie heeft om de schakelactie van de aangesloten fysieke schakelaar los te koppelen van de schakelactie door de SONOFF-schakelaar zelf?

Ik gebruik zelf ook meerdere ZBMINIL2’s en ben die optie niet eerder tegen gekomen. Ik heb de handleiding er nog eens op nagekeken, maar ook daar zie ik geen informatie over een dergelijke functie.

• bertbrutus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:09
Geen idee of je het al aan de praat hebt. Maar ik kan momenteel geen apparaten toevoegen vanuit de browser. Telefoon app werkt wel…
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:17:

Wat doe ik fout? (p.s. ik heb gezocht maar niet gevonden)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Even geen idee waar ik het moet plaatsen, dan maar even hier kijken of iemand bekend is met het probleem.

Ik heb een Tado X verbonden via Homey en dat werkt op zich goed. Hij staat in Homey ook verbonden met Google. Ik kon altijd gewoon zeggen tegen Google zet de thermostaat op 20 en dat werkte.
Nu sinds kort zegt Google de thermostaat kan niet ingesteld worden op die temperatuur.
Als ik op het scherm van de Google hub tik, kan ik wel handmatig de temperatuur instellen. Ook als ik vraag wat de temperatuur is krijg ik netjes antwoord.

Be Stronger Than Your Excuses

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
KSR schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 23:47:
Even geen idee waar ik het moet plaatsen, dan maar even hier kijken of iemand bekend is met het probleem.

Ik heb een Tado X verbonden via Homey en dat werkt op zich goed. Hij staat in Homey ook verbonden met Google. Ik kon altijd gewoon zeggen tegen Google zet de thermostaat op 20 en dat werkte.
Nu sinds kort zegt Google de thermostaat kan niet ingesteld worden op die temperatuur.
Als ik op het scherm van de Google hub tik, kan ik wel handmatig de temperatuur instellen. Ook als ik vraag wat de temperatuur is krijg ik netjes antwoord.
Ik heb dan geen Tado maar heb nog een Heatlink van Homewizard maar mijn Google Home zet de verwarming ook niet meer hoger of lager. Zegt ook dat hij dit niet kan. Heeft jaren gewerkt.
Eergisteren wilde Google de lampen niet eens meer aan of uit doen.
Vandaag deed hij dat weer wel.
Heb wel gelezen dat er voor Google een nieuwe update zou komen dat alles nog beter en sneller zou werken.

• Superflip

Superflip

*pwiet*

De Homey ontvangen en toch een beetje teleurgesteld.
  • Enkele integraties lijken niet meer te werken
  • Mijn zonnepanelen van SMA vragen aanpassingen aan de config van de invertor waardoor andere zaken niet meer gaan werken
  • Dashboards zijn toch ergens wat beperkt
  • Zigbee kan mijn apparaten verbinden maar daarna kan hij ze niet bereiken
De apps die wel werkten gingen heel vlot en de advanced flows werken zeer goed. Maar om alles werkende te krijgen ga ik ook weer veel tijd moeten spenderen en dat was niet het uitgangspunt. Deze gaat dus weer retour.

• TKroon
  • Niet online
@Superflip wat moet je aanpassen aan je SMA omvormer dat er iets niet meer werkt dan? Het is toch puur het activeren van modbus dacht ik?

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Superflip schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:47:
De Homey ontvangen en toch een beetje teleurgesteld.
  • Enkele integraties lijken niet meer te werken
  • Mijn zonnepanelen van SMA vragen aanpassingen aan de config van de invertor waardoor andere zaken niet meer gaan werken
  • Dashboards zijn toch ergens wat beperkt
  • Zigbee kan mijn apparaten verbinden maar daarna kan hij ze niet bereiken
De apps die wel werkten gingen heel vlot en de advanced flows werken zeer goed. Maar om alles werkende te krijgen ga ik ook weer veel tijd moeten spenderen en dat was niet het uitgangspunt. Deze gaat dus weer retour.
Homey is wel een beetje als Apple, waarneer je hiermee begint en in het ecosysteem zit dan gaat het goed. Wanneer je pas later overschakelt doet de helft het niet. Hier trouwens begonnen met ene Homey en ben er tevreden over, maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
SunBeech schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:11:
[...]

Weet je zeker dat deze SONOFF-schakelaar de optie heeft om de schakelactie van de aangesloten fysieke schakelaar los te koppelen van de schakelactie door de SONOFF-schakelaar zelf?

Ik gebruik zelf ook meerdere ZBMINIL2’s en ben die optie niet eerder tegen gekomen. Ik heb de handleiding er nog eens op nagekeken, maar ook daar zie ik geen informatie over een dergelijke functie.
Dit meen je niet... :X Nou, dan weet ik al waar het fout is gegaan :$ Ik heb ChatGPT gebruikt om te proberen of er toch een oplossing gevonden kon worden via advanced flows (d.m.v. een virtuele schakelaar en dat soort zaken). En Chat kwam er dus mee dat de Sonoff het zou zou ondersteunen, maar dus niet in de Sonoff app van Homey.

Het blijkt maar weer dat je altijd de aannames van een Chatbot zelf moet verifiëren :Y

Tnx voor het nakijken trouwens! d:)b

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Superflip

Superflip

*pwiet*

TKroon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:53:
@Superflip wat moet je aanpassen aan je SMA omvormer dat er iets niet meer werkt dan? Het is toch puur het activeren van modbus dacht ik?
Activeren van de modbus idd. Maar daardoor wordt een ander deel gedeactiveerd waardoor een andere koppeling met mijn panelen niet meer werkt. Nu goed, dat is geen blocking issue, de andere issues zijn lastigerer en kosten mij meer tijd. Ook is het vaak een black box waarom iets niet werkt (al heb ik daar nog niet echt diep in gegraven). Al bij al ga ik dus met homey niet beter af zijn dan met HA.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:50
Sinds gisteren ook in het bezit van een Homey Pro om hopelijk de hoeveelheid apps wat meer te bundelen, heeft iemand nog goede tutorials om er mee te beginnen?

Apps welke ik graag wil verbinden:
  • Somfy IO (Tahoma) voor buiten zonwering.
  • Somfy RTS (Tahoma) voor plissé gordijnen.
  • Forrest Connect (Tahoma) voor gordijnen,
  • Eufy security voor deurbel en camera's.
  • Hue voor verlichting.
  • Luumr voor verlichting.
  • Miele voor keuken apparatuur.
  • LG ThinQ voor airco's.
  • Netatmo weerstation.
  • AEG wasmachine.
Onze warmtepomp (Mitsubishi) zit niet aangesloten op het internet dus daar kan ik niets mee, verder heb ik nog de homewizard P1 en Zonneplan P1.
Onze hybride omvormer van Solis kan ik vermoedelijk ook niet verbinden evenals de Peblar laadpaal, deze draaien al op een eigen gecombineerde app met P1 meter :|
Onze robotstofzuiger lijkt niet ondersteunt te worden helaas.

Als ik alles goed werkend krijg wil ik ook nog een tablet aan de wand hangen.

• TKroon
  • Niet online
@FabianGTI welkom bij de club! Ik raad je aan om rustig een voor een je apparaten toe te gaan voegen. Bij elke app op https://homey.app/nl-nl/apps/homey-pro/ staat indien nodig een beschrijving wat je moet doen om de app werkend te krijgen. Soms niks, maar soms dient het apparaat dat je wilt verbinden nog een instelling te wijzigen.

Bijvoorbeeld voor de Homewizard P1 meter moet je in de Homewizard app (op je telefoon, niet op Homey) de lokale api aanzetten. Succes!

• MajaMestreech
Tebbie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:49:
[...]

Klopt, ik heb heeeeel veel gebruikers die schreeuwen dat het niet aan hun wifi netwerk ligt maar aan mijn app (ja ik ben de developer van de Homewizard app voor Homey). Vervolgens na wat troubleshooting stapjes komt de aap uit de mouw. Ter info met ruim 18000 gebruikers zou ik echt niet rustig zitten als het niet werkt door de app. :)

Mesh wifi netwerken zijn leuk en makkelijk maar controle over wat er wel en niet aanstaat maakt het juist zo lastig, Je zegt het zelf. Deco wifi maar opties als multicast vindt je niet.

Maar goed, ik begrijp dat je deels al wel wat gevonden hebt dan komt de rest ook wel goed. Suc6
Ik ben al een heel stuk verder met connecteren naar apparaten: Homewizard, Ring, Zappi, Solax omvormer, SolarEdge omvormer, Daikin warmtepomp/Waterboiler zijn nu allemaal aangesloten dankzij jullie tips. Bedankt allemaal _/-\o_

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12 13:03

Ethirty

Who...me?

Superflip schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:53:
[...]

Activeren van de modbus idd. Maar daardoor wordt een ander deel gedeactiveerd waardoor een andere koppeling met mijn panelen niet meer werkt. Nu goed, dat is geen blocking issue, de andere issues zijn lastigerer en kosten mij meer tijd. Ook is het vaak een black box waarom iets niet werkt (al heb ik daar nog niet echt diep in gegraven). Al bij al ga ik dus met homey niet beter af zijn dan met HA.
Ik heb ook een SMA en heb niks gemerkt van het activeren van Modbus. :? Wat gebruik je dan, dat uitgeschakeld zou worden?

Met HA ga je meer voor elkaar krijgen, maar alles kost veel meer tijd. En anders is er een grote community. Homey is meer: het werkt of het werkt niet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

mike123 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:37:
[...]
Eergisteren wilde Google de lampen niet eens meer aan of uit doen.
Vandaag deed hij dat weer wel.
Hier precies hetzelfde, dacht eerst dat het aan Homey lag, maar via de Homey app werkte alles goed.
Merk nu wel dat meer spraak opdrachten niet meer werken. Hoop dat er snel een update komt.

Be Stronger Than Your Excuses

• MajaMestreech
Goofyduck384 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:55:
Ik heb twee apparaten die ik graag geschakeld zie aan mijn Homey PRO:

- Itho Daalderop ventilatie-unit CVE-S
- Honeywell Draadloze deurbel DC311N -> deze gebruik ik om mijn kinderen boven te 'roepen' in plaats van te hoeven schreeuwen beneden

Zijn deze te koppelen aan de Homey? Ze zitten niet in de cloud, maar zijn dus wel met een afstandsbediening beneden te bedienen.
Ik begrijp dit principe niet helemaal geloof ik.

[edit]
Voor de Ventilatiebox heb ik zojuist de WIFI module betseld. Hopelijk lukt het me daarmee.
@Goofyduck384 Is het nog gelukt om de ventilatie unit aan de Homey te koppelen met de wifi module?

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:42
FabianGTI schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:27:
Sinds gisteren ook in het bezit van een Homey Pro om hopelijk de hoeveelheid apps wat meer te bundelen, heeft iemand nog goede tutorials om er mee te beginnen?

• Hue voor verlichting.
  • LG ThinQ voor airco's.
  • Netatmo weerstation.
  • AEG wasmachine.
Onze warmtepomp (Mitsubishi) zit niet aangesloten op het internet dus daar kan ik niets mee, verder heb ik nog de homewizard P1 en Zonneplan P1.
Onze hybride omvormer van Solis kan ik vermoedelijk ook niet verbinden evenals de Peblar laadpaal, deze draaien al op een eigen gecombineerde app met P1 meter :|

Somfy RTS werkt bij mij 9 van de 10 keer.
Favoriet positie middels afstandsbediening kan ik niet aanleren (lang verhaal).
Dus positie middels flow en timer ingesteld. Gaat meestal goed.
Ook op of neer gaat meestal goed.
Waar het aan ligt dat het heel soms niet werkt kan ik niet reproduceren.
Heb verschillende advanced flows geprobeerd met allemaal zelfde effect, dwz gaat meestal goed.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-12 15:31

Dav0s

Hr?

FabianGTI schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:27:

• Hue voor verlichting.
  • LG ThinQ voor airco's.
  • Netatmo weerstation.
  • AEG wasmachine.

Bij het merendeel is het in de basis een kwestie van beginnen. De app installeren op je homey, en dan apparaten toevoegen. Zo werkt het in ieder geval bij Eufy, Hue en Miele (zelf ervaring mee). Veel roborock stofzuigers zijn via de Xiaomi app toe te voegen (of soms Tiya). Bijvoorbeeld Dreame is dan weer niet ondersteund helaas (omdat Dreame niet wil meewerken).

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:50
MartindM schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:47:
[...]

Somfy RTS werkt bij mij 9 van de 10 keer.
Favoriet positie middels afstandsbediening kan ik niet aanleren (lang verhaal).
Dus positie middels flow en timer ingesteld. Gaat meestal goed.
Ook op of neer gaat meestal goed.
Waar het aan ligt dat het heel soms niet werkt kan ik niet reproduceren.
Heb verschillende advanced flows geprobeerd met allemaal zelfde effect, dwz gaat meestal goed.
Via de Tahoma werkt de RTS bij mij nu goed, ook de middelstand waarop ze open moeten gaan (MY stand).
Ik heb ze wel toegevoegd bij Homey maar verder nog geen flow voor gemaakt.
Dav0s schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:38:
[...]

Bij het merendeel is het in de basis een kwestie van beginnen. De app installeren op je homey, en dan apparaten toevoegen. Zo werkt het in ieder geval bij Eufy, Hue en Miele (zelf ervaring mee). Veel roborock stofzuigers zijn via de Xiaomi app toe te voegen (of soms Tiya). Bijvoorbeeld Dreame is dan weer niet ondersteund helaas (omdat Dreame niet wil meewerken).
Ik heb Eufy nog niet goed werkend gekregen, de app heb ik wel kunnen toevoegen door een extra account aan te maken, maar bij het openen van een camera krijg ik een foutmelding in de app.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-12 15:31

Dav0s

Hr?

FabianGTI schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:54:
[...]

Via de Tahoma werkt de RTS bij mij nu goed, ook de middelstand waarop ze open moeten gaan (MY stand).
Ik heb ze wel toegevoegd bij Homey maar verder nog geen flow voor gemaakt.

[...]

Ik heb Eufy nog niet goed werkend gekregen, de app heb ik wel kunnen toevoegen door een extra account aan te maken, maar bij het openen van een camera krijg ik een foutmelding in de app.
Lees hier even goed de FAQ door en controleer of je alle stappen goed gezet hebt:
https://community.homey.app/t/app-pro-eufy-security/44921

Mocht je er niet uitkomen dan kan je daar ook een vraag stellen aan de ontwikkelaar :)

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-12 10:37
De Aqara FP1e werkt nu ook rechtstreeks in de Aqara app. Ik had hem wel werkend via een omweg van HA, maar nu dus rechtstreeks. Zover ik kan zien zitten alle opties er inAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WcC24-QQXBUPFAPn47stCRI5Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnCzDf8UycnMKzHjnSd3NWkQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door winwiz op 21-11-2025 11:58 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12 13:23
Ik heb een vraagje over snapshots. Als de deurbel gaat stuurt Homey me een snapshot van de beveiligingscamera die de voordeur meeneemt als melding op de telefoon. Als ik op de melding tap, ga ik naar het hoofdscherm van Homey. Soms wil ik de afbeelding beter bekijken, cq. wat inzoomen. Volgens mij kan dat niet in de app zelf.
Ik dacht er nu aan om op het moment dat de deurbel gaat ook de snapshot te laten wegschrijven naar bv de Synology of Google Drive. Welke app ondersteunt dit?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:20
winwiz schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:54:
De Aqara FP1e werkt nu ook rechtstreeks in de Aqara app. Ik had hem wel werkend via een omweg van HA, maar nu dus rechtstreeks. Zover ik kan zien zitten alle opties er in[Afbeelding]
Top! Nu nog wachten op officiele support voor de Aqara FP2, die kan je nu via de Homekit controller installeren,maar daar zit ik niet op te wachten 8)7

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• MajaMestreech
Hopelijk weet iemand waarom onderstaande een “Failed to parse offset” foutmelding geeft? Is een bestaande kaart, zou toch moeten werken. Via My Home Battery lukt het wel alsook via de webinterface naar de P1 via de bewuste API call Grid_Target.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xatyebsbUQjxJGrQw55XK9IIt6Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BE92KKu3GqNR82QAIqcU8yit.png?f=user_large

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
blueman85 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:58:
[...]

Top! Nu nog wachten op officiele support voor de Aqara FP2, die kan je nu via de Homekit controller installeren,maar daar zit ik niet op te wachten 8)7
De FP2 is trouwens wel een sensor die een beetje tegenvalt vind ik. Veel false positives, huisdiermodus werkt niet goed (detecteerd mijn katten telkens, normaal formaat) en de zone detectie is ook niet optimaal. Ik heb m nu eigenlijk alleen nog voor 'afwezigheidsdetectie' die de lampen uitzet als er niemand is. Andersom niet meer, dan stonden de lampen meer aan dan uit.

• TKroon
  • Niet online
@deathmonkey Hier helaas idem. Ik heb vorige week de stekker uit mijn laatste getrokken, omdat het zo onbetrouwbaar was. False positives, en tegelijkertijd zag hij volledige afwezigheid als ik naar beneden kijkend brood stond te smeren. Sensor hangt op ooghoogte 3,5m verderop. Ik ben helaas weer terug naar logica met bewegingssensoren, maar houd me aanbevolen voor een wél goed werkende mmWave sensor.

• MajaMestreech
MajaMestreech schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:52:
Hopelijk weet iemand waarom onderstaande een “Failed to parse offset” foutmelding geeft? Is een bestaande kaart, zou toch moeten werken. Via My Home Battery lukt het wel alsook via de webinterface naar de P1 via de bewuste API call Grid_Target.

[Afbeelding]
Zou iemand met een Homey en een Sessy met Sessy P1 meter deze kaart van de Sessy P1 meter "Zet XOM net vermogen" voor me willen testen? Kunnen jullie wel een waarde hierin schrijven en zien jullie die terug in de P1 meter in de My Home Battery app? Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Bedankt alvast.

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-12 12:34
Even benieuwd naar de ervaringen. Ik heb nu camera's van Google, zijn al wat ouder maar op zich werken ze oké.

Maar graag wil ik langzaam overstappen naar nieuwere camera's. Ik heb een Aqara camera gekocht en doet het goed voor zijn geld, kan alleen helaas niet in Homey. Welke gebruiken jullie en werken die goed in Homey? Nu met de BF deals kan ik dan eens om mij heen kijken.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:20
Remcoudb schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:39:
Even benieuwd naar de ervaringen. Ik heb nu camera's van Google, zijn al wat ouder maar op zich werken ze oké.

Maar graag wil ik langzaam overstappen naar nieuwere camera's. Ik heb een Aqara camera gekocht en doet het goed voor zijn geld, kan alleen helaas niet in Homey. Welke gebruiken jullie en werken die goed in Homey? Nu met de BF deals kan ik dan eens om mij heen kijken.
Ik gebruik zelf 2 Eufy camera's , beiden buitenshuis. Werken goed via de eigen Eufy app en via Homey en zijn goed in te programmeren

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Axel
Remcoudb schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:39:

Reolink camera’s hier (PoE). Alles lokaal. Praten lokaal met NAS en Homey voor afhandeling van de beelden. Zou kijken naar camera’s met ONVIF, die zijn bijna altijd te koppelen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na de aankondiging van langere ondersteuning en de €50,- korting voor de Pro 2023 ben ik overstag gegaan en heb ik een Homey Pro aangeschaft.

Hierbij heb ik gelijk een energy dongle aangeschaft welke voor nu naast de al aanwezige Homewizard p1 meter draait (dubbelop, dat weet ik). Nu zie ik op het Energy tabblad enkel het totale verbruik/teruglevering en niet per fase. Hetzelfde met het mobiele dashboard, daarbij zie ik geen optie om een grafiek te maken waarin alle drie de fases zichtbaar zijn, enkel drie afzonderlijke grafieken of een widget met de huidige (maar dus niet historie) status van iedere fase. In Homewizard wordt dit mooi in één overzichtelijke grafiek gepresenteerd. Op de website kan ik de optie wel terug vinden, enkel in de mobiele app niet. Ontbreekt deze optie of kijk ik verkeerd?

Daarnaast heb ik mijn zonnepanelen en laadpaal gekoppeld, de zonnepanelen worden netjes in de animatie/overzicht van het Energy tabblad getoond. Maar mijn laadpaal (Zappi) wordt niet getoond, ook niet tijdens het laden. De laadpaal is niet uitgesloten van Energy en de Homey ontvangt wel de gegevens van de laadpaal.
offtopic:
Ik had het gebruikersvriendelijker verwacht. Er zitten nog wat inconsistenties/vreemd gedrag in.

Wanneer ik in de mobiele app een app wil toevoegen heb ik daar twee opties voor.
1) Meer -> Apps -> "+" -> Opent een browser (niet automatisch ingelogd).
of
2) Apparaten -> "+" -> Nieuw apparaat -> Beschikbare apps worden hier in de Homey app getoond.

Ik snap niet zo goed waarom optie 1 een browser opent wanneer de functionaliteit om te zoeken naar apps al in de Homey app aanwezig is.

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:00
Caayn schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:48:
Na de aankondiging van langere ondersteuning en de €50,- korting voor de Pro 2023 ben ik overstag gegaan en heb ik een Homey Pro aangeschaft.
Ik had vrijdag ook een Homey Pro 2023 aangschaft. Helaas gaat deze weer retour. Rede: geen van mijn 18 zigbee devices zijn te koppelen aan de Homey Pro 2023, terwijl al deze devices zonder problemen op de Homey Prov 2019 werken.
Zelfs een nog nieuwe in ongeopende doos zigbee led lamp was niet te pairen, terwijl in de Homey Pro 2019 dit geen enkel probleem geeft.
Jammer, maar ik blijf dus bij de Homey Pro 2019.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• TKroon
  • Niet online
Olie_B_Bommel schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:29:
[...]

Ik had vrijdag ook een Homey Pro 2023 aangschaft. Helaas gaat deze weer retour. Rede: geen van mijn 18 zigbee devices zijn te koppelen aan de Homey Pro 2023, terwijl al deze devices zonder problemen op de Homey Prov 2019 werken.
Zelfs een nog nieuwe in ongeopende doos zigbee led lamp was niet te pairen, terwijl in de Homey Pro 2019 dit geen enkel probleem geeft.
Jammer, maar ik blijf dus bij de Homey Pro 2019.
Ik ben zeer benieuwd om welke apparaten het dan gaat?

• Olie_B_Bommel
TKroon schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:41:
[...]

Ik ben zeer benieuwd om welke apparaten het dan gaat?
15 Trust zigbee led lampen, 2 4 kanaals zigbee schakelaar merk Robbshop en 1 Aqara shaderoller E1. Daar heb ik er 2 van 1 kon ik wel pairen, de andere niet.

Edit: het internet staat trouwens vol van de problemen met zigbee op de Homey 2023.

[ Voor 11% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 24-11-2025 16:50 ]

• Axel
Olie_B_Bommel schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:46:
[...]

15 Trust zigbee led lampen, 2 4 kanaals zigbee schakelaar merk Robbshop en 1 Aqara shaderoller E1. Daar heb ik er 2 van 1 kon ik wel pairen, de andere niet.

Edit: het internet staat trouwens vol van de problemen met zigbee op de Homey 2023.
0 problemen mee. En zeker je Robbshop en Aqara zijn gewoon te koppelen. Rest geen ervaring mee. Misschien volgende keer eerst hier om hulp vragen alvorens je retourneert.
Eigen keuze natuurlijk maar je conclusie is te kort door de bocht ;)

• Olie_B_Bommel
Axel schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:55:
[...]

0 problemen mee. En zeker je Robbshop en Aqara zijn gewoon te koppelen. Rest geen ervaring mee. Misschien volgende keer eerst hier om hulp vragen alvorens je retourneert.
Eigen keuze natuurlijk maar je conclusie is te kort door de bocht ;)
Nou, mijn conclusie is zeker niet kort door de bocht. Ik heb vandaag een grootdeel van de dag met Robbshop e-mail contact gehad. 4 mailtjes in totaal. Robbshop zelf kwam uiteindelijk tot de conclusie om te retourneren.

• TKroon
  • Niet online
Vervelend om te horen. Hier 30+ zigbee apparaten op mijn 2023 zonder problemen.

• Olie_B_Bommel
TKroon schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:16:
Vervelend om te horen. Hier 30+ zigbee apparaten op mijn 2023 zonder problemen.
Tja, ik heb behoorlijk wat zoek werk op internet gisteren en vandaag gedaan. De een heeft totaal geen problemen en de andere niets dan problemen met zigbee op de Homey Pro 2023.
Zeg het maar waar aan het ligt. Ik heb werkelijk geen idee. Ben ook met wifi kanalen aan het stoeien geweest, maar kreeg het niet opgelost, terwijl ik met de Homey Pro 2019 geen enkel probleem heb. Mij wifi zit op kanaal 8 en 13, zigbee op de Homey Pro 2019 op kanaal 11. Op de Homey Pro 2023 zat het zigbee kanaal op 20 en na een rest op kanaal 25. Ik kreeg het echter totaal niet aan de praat op de Homey Pro 2023.
Nou, dan maar geen Homey Pro 2023. Mijn Homey Pro 2019 doet het prima.

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Olie_B_Bommel schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:25:
[...]
Mij wifi zit op kanaal 8 en 13, zigbee op de Homey Pro 2019 op kanaal 11. Op de Homey Pro 2023 zat het zigbee kanaal op 20 en na een rest op kanaal 25. Ik kreeg het echter totaal niet aan de praat op de Homey Pro 2023.
Nou, dan maar geen Homey Pro 2023. Mijn Homey Pro 2019 doet het prima.
Het lijkt erop dat je net de minst gunstige kanalen te pakken had:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUloYBVF9TMDVHk9OAxBWjrmoZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwdT8ZBrtyYuAayin4og1CyS.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: ZigBee and Wi-Fi Coexistence

WiFi-kanaal 8 overlapt volledig Zigbee-kanaal 20.
WiFi-kanaal 13 overlapt volledig Zigbee-kanaal 25.

Het WiFi-signaal is veel sterker dan het Zigbee-signaal en die laatste wordt dan ook al snel overstemd.

Jouw Homey Pro 2019 zit op Zigbee-kanaal 11, hierbij is geen enkele overlapping met jouw WiF-kanalen.

Een Zigbee-kanaal tussen 12 en 18 had in jouw geval waarschijnlijk wel gewerkt op de Homey Pro 2023.

• Olie_B_Bommel
SunBeech schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:59:
[...]

Het lijkt erop dat je net de minst gunstige kanalen te pakken had:

[Afbeelding]

Bron: ZigBee and Wi-Fi Coexistence

WiFi-kanaal 8 overlapt volledig Zigbee-kanaal 20.
WiFi-kanaal 13 overlapt volledig Zigbee-kanaal 25.

Het WiFi-signaal is veel sterker dan het Zigbee-signaal en die laatste wordt dan ook al snel overstemd.

Jouw Homey Pro 2019 zit op Zigbee-kanaal 11, hierbij is geen enkele overlapping met jouw WiF-kanalen.

Een Zigbee-kanaal tussen 12 en 18 had in jouw geval waarschijnlijk wel gewerkt op de Homey Pro 2023.
Ja, dat klopt, ik ben hiervan op de hoogte, daarom had ik ook mijn wifi kanalen op 1 gezet. Dat bracht echter geen oplossing. Het vervelende is ook dat je het zigbee kanaal op de Homey Pro 2023 niet kan aanpassen, integenstelling tot op de Homey Pro 2019, waar dat wel kan. Je kunt op de Homey Pro 2023 wel zigbee resetten, maar dan krijg ik alleen kanaal 20 of 25. Ik kon geen ander kanaal te pakken krijgen.
Ik vermoed dat er mogelijk ook interferentie van de wifi van de buren een rol speelt. Het zit hier n.l. vol van de WiFi excespoints. Kanaal 1 zit hier ook overvol, vandaar dat ik daar standaard niet op zit, want dan heb ik weer wifi problemen.

Edit: hier een mooi programma voor de wifi en zigbee kanalen: https://www.ostgardh.se/wifi_zigbee/

[ Voor 3% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 24-11-2025 19:57 ]

• Olie_B_Bommel
Uiteindelijk toch niet de Homey Pro 2023 geretourneerd. Na lang zoeken en puzzelen heb ik nu zowel de Homey Pro 2019 als de Homey Pro 2023 in de lucht. Met het nieuwe programma van Athom “HomeyLink” kan ik de Trust zigbee led lampen, die op de Homey Pro 2019 geinstalleerd staan toch in de Homey Pro 2023 schakelen. Dat was wel even puzzelen, want de uitleg bij Athom is zeer sumier.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste