No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
super, vanavond even testen, ik heb nu de resideo, maar die leest geen druk, die bosch deed dat altijd wel.Bernard0343 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:19:
Hoera! Er is nu ook / weer een app waarmee je de Bosch EasyControl CT-200 thermostaat kan aansturen. Zie hier.
Deze app is nog niet zo uitgebreid als de al lang bestaande app voor de Nefit-thermostaten (zelfde thermostaat, andere branding). Maar je kan, in ieder geval, de temperatuur via Homey regelen.
in de flowkaart staat wel druk, dus wie weet.
Heb al even gezocht, heb ik iets gemist?
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Fijn! Heb hem kunnen koppelen inderdaad. Nu nog een app om de bijbehorende slimme radiatorkranen ook te verbindenBernard0343 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:19:
Hoera! Er is nu ook / weer een app waarmee je de Bosch EasyControl CT-200 thermostaat kan aansturen. Zie hier.
Deze app is nog niet zo uitgebreid als de al lang bestaande app voor de Nefit-thermostaten (zelfde thermostaat, andere branding). Maar je kan, in ieder geval, de temperatuur via Homey regelen.
https://www.nefit-bosch.n...r-thermostats-21071378-p/
Iemand toevallig ook ervaringen met het constante crashen van de HEOS app? Ik herstart deze constant in Homey, ook al mijn Homey Pro opnieuw opgestart. De app is up to date, zo ook mijn Homey. Soms crasht de app al na 5 min.
Ik wil best een diagnotisch rapport opmaken en contact opnemen met Homey, echter vroeg ik me af of meerdere dit hebben, voor ik direct ctc opneem
[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 19-10-2025 10:57 . Reden: typo ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Bedankt voor je reactie. Ik vind het zo vreemd dat de app steeds crashed. Ik heb mijn flows gecheckt, en daar staan geen rare commando's in (als ik ze test werken ze altijd). Anyhow, ik houd het even in de gaten. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?Elac schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:10:
@blueman85 Ik heb ook de Heos app maar het is mij niet opgevallen dat hij crashed. Let wel zeggen dat ik hem alleen heb voor de radio (Heos 5) in de Schuur en er dus niet veel flows aan heb, alleen een om hem aan te zetten zodra hij beschikbaar komt aangezien ik hem alleen aanzet als ik er ben.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Een diagnostisch rapport naar de ontwikkelaar sturen en hem een biertje kopenblueman85 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:30:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik vind het zo vreemd dat de app steeds crashed. Ik heb mijn flows gecheckt, en daar staan geen rare commando's in (als ik ze test werken ze altijd). Anyhow, ik houd het even in de gaten. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Whatsapp en pbth al herstart.
Wie heeft een oplossing?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JRUpPD9zjYwESBONn4ZO93ES.jpg?f=user_large)
Edit: berichten zonder afbeelding worden gewoon verstuurd.
[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 20-10-2025 05:37 ]
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Bij mij worden er via Whatsapp ook geen berichten meer verstuurd. Er gaat dus iets mis.robkrekel schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 05:36:
Ik heb weer wat vaags. Opeens verstuurd homey geen afbeeldingen meer, niet via whatsapp, niet via push. De verstuur kaarten gaan niet in error, maar naar via whatsapp wordt niks verstuurd. Als ik over de tag van de afbeelding zie ik een token melding.
Whatsapp en pbth al herstart.
Wie heeft een oplossing?
[Afbeelding]
Edit: berichten zonder afbeelding worden gewoon verstuurd.
Opnieuw aanmelden van de telefoon of repareren van de telefoon in de app helpt ook niet.
Flows opnieuw maken helpt ook niet.
Op het community forum even melden aan de app maker.
Ik had hetzelfde. Contact gelegd met de maker. Die adviseerde helaas om de app opnieuw te installeren (en daarna alle flows te repareren). Hij gaf al aan dat hij begreep wat voor klus dat was, maar dat hij geen andere meldingen had gekregen van mensen die nog problemen hadden.mike123 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:33:
[...]
Bij mij worden er via Whatsapp ook geen berichten meer verstuurd. Er gaat dus iets mis.
Opnieuw aanmelden van de telefoon of repareren van de telefoon in de app helpt ook niet.
Flows opnieuw maken helpt ook niet.
Op het community forum even melden aan de app maker.
Heb het dus maar gedaan, en dat lostte het probleem wel op...
Gisteren de app gedeinstalleerd. Opnieuw geïnstalleerd. Flows gerepareerd.Dav0s schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:32:
[...]
Ik had hetzelfde. Contact gelegd met de maker. Die adviseerde helaas om de app opnieuw te installeren (en daarna alle flows te repareren). Hij gaf al aan dat hij begreep wat voor klus dat was, maar dat hij geen andere meldingen had gekregen van mensen die nog problemen hadden.
Heb het dus maar gedaan, en dat lostte het probleem wel op...
Stuurt nog steeds geen afbeelding door van de app Insights grafieken.
Dit heb ik ook weer gemeld.
Ja, ik heb hetzelfde. Gelukkig nog geen deinstal gedaan. Dan moet ik 30 flowkaarten herstellenmike123 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:42:
[...]
Gisteren de app gedeinstalleerd. Opnieuw geïnstalleerd. Flows gerepareerd.
Stuurt nog steeds geen afbeelding door van de app Insights grafieken.
Dit heb ik ook weer gemeld.
https://community.homey.a...liable-private/90749/1834
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Helaas niet geladen op 2 cent vannacht.
Meer mensen waar het niet werkt?
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Hier ook. Is al de zoveelste keer dit jaar. Heeft me een paar euro gekost omdat de auto gisteravond laat is gaan laden ipv vannacht. Ik ben bezig met een homeyscript om het zelf te gaan bouwen en het betrouwbaar te maken.BlueTooth76 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:54:
Hier krijgt "Power by the Hour" geen updates meer.
Helaas niet geladen op 2 cent vannacht.
Meer mensen waar het niet werkt?
Oké, bedankt!TKroon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
[...]
Hier ook. Is al de zoveelste keer dit jaar. Heeft me een paar euro gekost omdat de auto gisteravond laat is gaan laden ipv vannacht. Ik ben bezig met een homeyscript om het zelf te gaan bouwen en het betrouwbaar te maken.
Het is even niet anders dan.
Heb voor tijdelijk maar een "noodflow" gemaakt die gewoon op vooraf ingestelde tijden wat acties uitvoert, aan de hand van de dynamische prijzen die ik bij Zonneplan zag staan.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Daar ben ik heel benieuwd naar! hou ons op de hoogte.TKroon schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
[...]
Hier ook. Is al de zoveelste keer dit jaar. Heeft me een paar euro gekost omdat de auto gisteravond laat is gaan laden ipv vannacht. Ik ben bezig met een homeyscript om het zelf te gaan bouwen en het betrouwbaar te maken.
Vermoedelijk is er een algemene storing want hier kreeg ik vanochtend een melding van.
Niet gedacht aan de AWS storing wat de wereld rond gaat ?eovermeer schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:39:
Power by the Hour heb ik inmiddels vervangen voor de ingebouwde Homey Energy Flow Cards die voor mij voldoen.
Vermoedelijk is er een algemene storing want hier kreeg ik vanochtend een melding van.
[Afbeelding]
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Inderdaad vermoedelijk AWS.Sjalabert schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:51:
[...]Niet gedacht aan de AWS storing wat de wereld rond gaat ?
Iemand enig idee?rolandmegens schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:19:
Ik heb al jaren een Homey, nu sinds een paar maanden vervangen met de nieuwe versie. Aan de muur heb ik een Samsung A9 tablet hangen met een dashboard via Hdashboards. Deze start op via Fully App Kiosk.
Momenteel zit ik te overwegen om over te stappen naar Homey's eigen dashboards. Een eerste set aan dashboards heb ik gemaakt, en nu is het tijd om het uit te proberen op mijn tablet.
Waar ik echter tegen aan loop is dat Fully App Kiosk anders reageert bij Hdashboards dan bij Homey. Bij Hdashboards werkt alles goed: Het scherm gaat uit als het te donker is. De screensaver (een klok app met bouncing klok) gaat aan na 30 seconde, en als hij beweging ziet gaat de screensaver uit.
Als ik alle instellingen identiek laat, en dan dit via Homey probeer te doen, dan lukt het mij maar niet om de screensaver aan te krijgen. De Homey app blijft aan, screensaver blijft weg, en scherm gaat niet uit.
Daarnaast, is het Homey dashboard relatief traag op die tablet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Inmiddels werkt het weer. Ik weet niet of de ontwikkelaar hier ook zit, maar wat een tijd en moeite moet ie er insteken af en toe, chapeau!robkrekel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:59:
[...]
Ja, ik heb hetzelfde. Gelukkig nog geen deinstal gedaan. Dan moet ik 30 flowkaarten herstellen![]()
https://community.homey.a...liable-private/90749/1834
Wat je kunt doen is (net als ik) de Homey Dashboards gebruiken samen met de app Yakk: https://play.google.com/s...ils?id=bk.appz.yakk&hl=en
Deze start homey met dashboard automatisch en kan ook het scherm op laten komen bij beweging van camera etc.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
In plaats van fully app kiosk? En kan deze ook bv screensaver oproepen, en scherm uitschakelen als het donker is?tcviper schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:42:
[...]
Wat je kunt doen is (net als ik) de Homey Dashboards gebruiken samen met de app Yakk: https://play.google.com/s...ils?id=bk.appz.yakk&hl=en
Deze start homey met dashboard automatisch en kan ook het scherm op laten komen bij beweging van camera etc.
De Homey zelf toont alleen nog maar een rode ring, wat uiteraard niet goed is.
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Modem gereset – internet werkt verder perfect in huis (Ziggo, sinds twee weken nieuw abonnement + nieuw modem, heeft tot nu toe prima gewerkt).
2. Ethernet-adapter aangeschaft → geen succes.
3. Fabrieksinstellingen hersteld, DFU-reset uitgevoerd, firmware opnieuw geïnstalleerd.
4. Andere kabels, adapters en een andere locatie geprobeerd.
Kortom: al het nodige geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb het product inmiddels via Coolblue aangemeld voor garantie, al vind ik het vreemd dat het apparaat zomaar defect zou zijn.
Wat me opvalt: als ik de Homey van de stroom haal en opnieuw aansluit, werkt hij ongeveer één minuut, waarna de verbinding weer wegvalt en de rode ring terugkeert.
Heeft iemand nog tips of suggesties wat ik verder kan proberen?
Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?
Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)
Kost de slimme schakelaar niet evenveel stroom als het stand-by verbruik van de opladers?Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.
Ik dacht dit op te kunnen lossen dmv een slimme druksensor die signaleert dat er een telefoon op ligt en dan het stopcontact aanzet waar de draadloze opladers hun stroom vandaan krijgen. Goed idee?
Ik kan alleen de druksensor niet echt vinden. Bestaat zoiets? (Betaalbaar uiteraard 😉)
Pfoe, met drukschakelaars een dusdanig laag gewicht goed registreren lijkt me ingewikkeld om foolproof te maken.Goofyduck384 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:58:
Ik wil een plank gaan maken waarin 2-4 draadloze opladers verwerkt zitten voor onze telefoons. Maar het liefst schakel ik deze zo, dat de draadloze opladers pas aangaan als er een telefoon op de plank ligt.
Alternatief idee:
Misschien een combinatie van een bewegingssensor die een beetje afgeschermd is zodat hij alleen beweging ziet als er iemand met zijn handen op/over de plank heen gaat? Als die beweging ziet dan gaat de slimme stekker aan.
Met de slimme stekker meet je het verbruik van de 4 draadloze laders, als dat verbruik gedurende een bepaalde periode (zeg 5 minuten) onder een minimum waarde komt, die overeenkomt met een waarde als er niet (meer) geladen wordt, wordt de slimme stekker weer uitgeschakeld.
Enige optie die ik vond is de Philips Hue Go, maar die is wat overkill hiervoor.
Iemand een leuk idee?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik stuur enkele elektrische kaarsen met IR aan vanuit een Broadlink RM welke je kan koppelen aan de Homey. Let wel hierbij, IR is directioneel.Atlas schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:00:
Iemand hier een idee voor een lampje op accu (ala kerstverlichting voor in een pompoen) die je met de Homey kan bedienen? Losse lampjes op batterijen met timers zijn prima te verkrijgen, maar allemaal kun je ze niet aansturen met je Homey.
Enige optie die ik vond is de Philips Hue Go, maar die is wat overkill hiervoor.
Iemand een leuk idee?
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Daarnaast lijk het soms dat ik beweeg, de sensor uit gaat, en het een paar sec. duurt voordat hij aanslaat.
Weet iemand of ik wellicht iets fout doe?
Je doet niets fout, helaas standaard gedrag van Ikea sensoren i.c.m. Homey. Voor mij nooit geen ikea sensoren meervanLier schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:51:
Ik heb IKEA VALLHORN bewegingssensors aangesloten op mijn homey pro met alle updates geïnstalleerd. Echter lijkt het als of de sensors erg langzaam reageren in tegen stelling tot mijn vorige Xiaomi bewegingssensors (die ik heb vervangen).
Daarnaast lijk het soms dat ik beweeg, de sensor uit gaat, en het een paar sec. duurt voordat hij aanslaat.
Weet iemand of ik wellicht iets fout doe?
:strip_exif()/f/image/t7tiMTz3i8XRcj1cLSqLSnsY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IKBZ18OUCMfDHYg2e4AWoEgK.jpg?f=fotoalbum_large)
De tweede "tafel" in de grafiek beslaat 14u, dus pomp 14u actief geweest.
Zelfde de "volgende trigger" die hem alsnog uit zou moeten zetten doet dat niet. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 06-11-2025 08:51 ]
Overigens lijkt hij em 'soms' wel uit te zetten...
Je kunt aan 'het is overdag' naast beide timers eens een timeline notificatie kunnen hangen:
'Overdag, uit over 15 minuten' en 'Niet overdag, uit na 30 minuten' en achter de 'Zet uit' een notoficatie 'Vijverpomp uitgezet'.
Even laten draaien en kijken wat je aan notificatie wel/niet krijgt...
als ik de grafiek zo bekijk lijk het wel alsof de plug wel geschakeld word maar niet reageerd, misschien zoals @Jpiek al zegt even de tijdlijn van de plug er naast houden.Stefke schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:49:
Ik heb een hele simpele flow die de vijverpomp elke 4 uur even aan moet zetten, maar dat werkt helemaal niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelfde de "volgende trigger" die hem alsnog uit zou moeten zetten doet dat niet. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen overdag uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.Stefke schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:49:
Ik heb een hele simpele flow die de vijverpomp elke 4 uur even aan moet zetten, maar dat werkt helemaal niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat klopt niet, als het niet overdag is dan gaat ie na 30 minuten uit, overdag na 15 min. Of zit ik scheelt te kijken? Gisterenavond is ie om 20.25 ook (na vanaf 16u gedraaid te hebben, hij had eigenlijk om 16:15 moeten uitgaan)_superboer_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:12:
[...]
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen ‘s nachts uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.
Die kleine hiccups in de grafiek hierboven dat zijn de normale schakelingen.
:strip_exif()/f/image/j2o2Wojg68OEeKVVyDMPfBWT.jpg?f=fotoalbum_large)
De pomp zit aan een Xiaomi plug. Ik merk bij manueel schakelen nooit dat ie niet reageert.
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 06-11-2025 09:17 ]
Nee, als 'het is overdag' waar is na 15 minuten, als het niet waar is na 30 minuten..._superboer_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:12:
[...]
Je zet hem elke 4 uur aan, maar alleen overdag uit. Het kan dus zijn dat je hem om 20:00 aan zet, de zon is dan al onder dus er wordt geen timer gezet voor het uitzetten. Vervolgens wordt die om 0:00, 04:00 en 08:00 weer aangezet, maar pas na 08:15 uitgezet omdat om 08:00 wel de zon op was.
Het is de bekende 'Offline' melding/Bug van Homey, de cloudservers kunnen je Homey dan niet bereiken...KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:15:
Even een hele stomme vraag voor de beginner, gisteren homey geinstalleerd en wat apparaten gekoppeld. Ging allemaal vlekkeloos, alleen sinds vanmorgen krijg ik via de app meldingen dat mijn homey niet meer verbonden is, paar minuten later weer verbonden, is dit vanwege het onderhoud of moet ik het lokaal gaan zoeken? Mijn internet verbinding en wifi lijkt stabiel als ik naar alle andere apparaten kijk.
Je Homey is dan nog steeds gewoon online en functioneert ook gewoon...
Je kan er dan alleen niet meer bij via de app als je buiten huis bent?Jpiek schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:22:
[...]
Het is de bekende 'Offline' melding/Bug van Homey, de cloudservers kunnen je Homey dan niet bereiken...
Je Homey is dan nog steeds gewoon online en functioneert ook gewoon...
Ja, exact, soms na een paar minuten ineens wel weer, sosm duurt het uren...KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:54:
[...]
Je kan er dan alleen niet meer bij via de app als je buiten huis bent?
Je Homey meld zich bij een van de Cloudservers van Athom, jij meldt je ook aan bij een server van Athom. Athom verbind jou door naar je Homey.
Ergens daartussen gaat iets fout. Het helpt om de verbinding tussen je Homey en de Cloudserver zo stabiel mogelijk te houden, maar garantie is het niet. Door een Ethernetdongle te gebruiken lijkt het wel iets minder te worden...
Edit : Dit geldt voor de Webportal :
Als je er echt niet mee kunt leven : Homey updaten naar v 12.8.0 en een lokaal account aanmaken, dan zorgen dat je van buitenaf bij je Homey kunt via het openen van een poort op je router (zou ik niet doen) of door een VPN op te zetten naar je thuisnetwerk (zou nog een redelijk veilige optie zijn).
Verschil is dat de de pomp van de hottub op specifieke tijden aan zou moeten voor een bepaalde duur, maar doet dat niet altijd. Zo is ie afgelopen nacht om 5u niet aangegaan, en ook gisterenmiddag om 12u niet.
Vermoedelijk is mijn Homey pro 2019 wat overbelast
na de kaart zet pomp aan => aan de uitgang ook een kaartje: stuur notificatie pomp is aangezet
na de kaart het is overdag aan de is waar lijn => notificatie het is overdag, aan de niet waar lijn een kaartje het is avond. enz. enz.
Dan kun je zien of de homey de flow wel doorloopt en dat het probleem ergens anders zit of dat het inderdaad bij een overbelaste homey zit.. zo kom ik er van vaak achter dat het probleem toch ergens anders zit dan dat ik in eerste instantie dacht....
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Ik heb hier de afgelopen twee jaar werkelijk nooit last van gehad, maar ik gebruik dus een ethernetdongle.Jpiek schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:11:
[...]
Ja, exact, soms na een paar minuten ineens wel weer, sosm duurt het uren...
Je Homey meld zich bij een van de Cloudservers van Athom, jij meldt je ook aan bij een server van Athom. Athom verbind jou door naar je Homey.
Ergens daartussen gaat iets fout. Het helpt om de verbinding tussen je Homey en de Cloudserver zo stabiel mogelijk te houden, maar garantie is het niet. Door een Ethernetdongle te gebruiken lijkt het wel iets minder te worden...
Edit : Dit geldt voor de Webportal :
Als je er echt niet mee kunt leven : Homey updaten naar v 12.8.0 en een lokaal account aanmaken, dan zorgen dat je van buitenaf bij je Homey kunt via het openen van een poort op je router (zou ik niet doen) of door een VPN op te zetten naar je thuisnetwerk (zou nog een redelijk veilige optie zijn).
Wat zal je dan aanbevelen? Wordt dit opgelost door de IKEA hub te gebruiken ivm Homey? Of andere bewegingssensors? Ik heb juist mijn aqara bewegingssensors vervangen omdat die vaak onbereikbaar waren. Ik vind zelf de Philips sensors eigenlijk te duur. Heb probleem heb ik niet met de oudere ikea sensor.KraveN schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:15:
Even een hele stomme vraag voor de beginner, gisteren homey geinstalleerd en wat apparaten gekoppeld. Ging allemaal vlekkeloos, alleen sinds vanmorgen krijg ik via de app meldingen dat mijn homey niet meer verbonden is, paar minuten later weer verbonden, is dit vanwege het onderhoud of moet ik het lokaal gaan zoeken? Mijn internet verbinding en wifi lijkt stabiel als ik naar alle andere apparaten kijk.
Ik verwacht dat je de verkeerde hebt gequote ?vanLier schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:39:
[...]
Wat zal je dan aanbevelen? Wordt dit opgelost door de IKEA hub te gebruiken ivm Homey? Of andere bewegingssensors? Ik heb juist mijn aqara bewegingssensors vervangen omdat die vaak onbereikbaar waren. Ik vind zelf de Philips sensors eigenlijk te duur. Heb probleem heb ik niet met de oudere ikea sensor.