Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 22:22
Ik wilde dat net opperen, meer merken bieden zo'n vaak ultrasone sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
't is zo'n Polyresin ding, ik kan achterin ook niet fatsoenlijk een meter positioneren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC8axkwtC7v3jHnhDvpNR21y1Ao=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kFdyMgU4xEp9RiCbjla9HCpS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:14
Kun je niet iets met een deursensor en dan de sensor aan de buitenkant en het magneetje aan een drijvertje aan de binnenkant? Eventueel in een stukje pvc buis zodat hij netjes omhoog en omlaag gaat, blijft het magneetje ook mooi bovenop de drijver, kurk of zo.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Ik wil wel een oplossing die achterin in het waterresevoir zit, de buten/voorkant moet wel gewoon netjes blijven...

Dus die 2 aderige kabel is wel de beste oplossing. Waar het me om gaat is 'wat hang ik aan die kabel. om de wel/geen contact te detecteren'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
Je zegt geen aquara op batterij te willen, kan ik me iets bij voorstellen, mijn 2 t1 temperatuur sensoren geven ook regelmatig melding dat de batterij bijna leeg is en daarna weer vol maar ze werken wel gewoon.
Ik heb ook de watersensor t1 sinds 2 maand onde de vaatwasser liggen. Deze heeft de batterij problemen (nog) niet.
Deze heeft 2 schroefjes, volgens mij M2, als contact. Daar zou je wel een draadje aan kunnen maken.
Stukje tweeling snoer, ene uiteinde een paar mm langer dan de andere, vertinnen en met bv een lijmpistool de ioteinden waterdicht maken ivm indringen van water en corrosie.
Deze reset zelf als hij weer droog wordt, proefondervindelijk vastgesteld.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Ik heb nog (maar) 2 Aqara devices, een schakelaar en 1 remote button. Ik overweeg nog steeds deze te vervangen, vandaar: zeker geen nieuw Aqara spul als het niet heel perse nodig is. dan kan de App van mijn Homey af, scheelt toch weer...

Mijn T1 temp sensor ligt in de prullenbak vanwege inconsequent wel niet data updaten danwel (on)bereikbaar zijn...

• Jpiek
  • Nu online
'k heb een Sonoff besteld, met de extra kabelsensor set. Eerste plan was deze open te maken en daar intern een draadje op te maken. Hij zit echter zo stevig dicht dat ik dat niet ga doen.
Die kabelset heeft echter ook een usb-c aansluiting om een extra kabelset op aan te sluiten. Zover ik begrijp is het echter niet meer dan een verlenging van de 2 contactpunten..

Ik ga dus proberen of ik daar een gewone USB kabel aan kan hangen waarvan ik het andere uiteinde gewoon in de fontein hang.

• Frank v. O.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:06
Hoi,
ik wil wat gaan experimenteren/spelen/verdiepen in Homey (complete beginneling dus).
Heb veel apparaten van Klikaan incl de ICS2000 die alles aanstuurt.
Heb verder een Eufy deurbel
Tado verwarming
HomeWizard Batterij/P1/Zonnepanelen.
Dus genoeg om te oefenen.
Maar ik twijfel dus om te starten met een tweedehands HomePro 2019 of met een nieuwe Home Mini zodra die er is.
Maar nu staat bij de specificaties dat de Homey Mini géén 434mhz ondersteunt. Betekent dat , dat ik dan niets aan de Homy Mini heb mbt mijn klikaan/uit modules ?
Alvast bedankt voor de reactie.

Frank van Opstal
...

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:51:
Hoi,
ik wil wat gaan experimenteren/spelen/verdiepen in Homey (complete beginneling dus).
Tado verwarming
Maar ik twijfel dus om te starten met een tweedehands HomePro 2019 of met een nieuwe Home Mini zodra die er is.
Maar nu staat bij de specificaties dat de Homey Mini géén 434mhz ondersteunt. Betekent dat , dat ik dan niets aan de Homy Mini heb mbt mijn klikaan/uit modules ?

Frank van Opstal
...
Ik heb zelf geen ICS2000, maar als ik de app bekijk op apps.athom.com zie ik die er niet bij staan. Ik vermoed dat je alle KAKU-apparaten alleen direct met Homey kunt koppelen. En daarmee heb je dus wel de 434 antenne nodig.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Elac
In de oude homey, 2019 pro, zit de antenne. Ik heb nog een kaku dimmer die ik aanstuur. Persoonlijk wil ik geen kaku meer ivm het ontbreken van de terugkoppeling. Heb nu op één na alles vervangen door zwave en zigbee.

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:24
Hoi,
Tado verwarming

Frank van Opstal
...
De Homey Pro mini kan geen KAKU 433 Mhz devices aansturen, voor die functionaliteit moet je apart een Homey Bridge bijkopen. Ik gebruik de Homey Pro 2023 wel gewoon met KAKU zonder de Homey Bridge.

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11
Hoi,
Tado verwarming

Frank van Opstal
...
Hoi Frank. Leuk dat je start. En komende vanaf Kaku gaat er een wereld open. Als instap is een Pro2019 beste. 433MHz voor kaku werkt prima. Zoals Elac aangeeft is het nadeel van Kaku dat het eenrichting is. Er komt dus geen bevestiging terug of een opdracht verwerkt is. Dat kan wel met Zigbee/Zwave. Je kunt per apparaat vervangen als het in jouw setup meerwaarde heeft.
Succes

JorisS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank v. O.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:06
Bedankt voor de reacties....op zoek naar een leuk tweedehandsje 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:25:
Hou er wel rekening mee dat de laatste functies hier niet meer in zitten. Persoonlijk zou ik je kaku vervangen als dit te overzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Frank v. O. schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:25:
Mocht je tweedehands willen zou ik wel gaan voor een versie met 1GB.
Maar de kans is ook aanwezig dat je snel wil overstappen naar de 2023 versie.
Die werkt zoveel sneller.
Maar beiden werken prima.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Volgens mij was op de 2019 advanced flow ook niet kosteloos en dat is naar mijn mening het grote verschil tussen Homey en Home Assistant.

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Klopt, maar als je een 2019 kunt vinden met Advanced Flow: deze is gekoppeld aan deze Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mike123 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:50:
[...]

Mocht je tweedehands willen zou ik wel gaan voor een versie met 1GB.
Maar de kans is ook aanwezig dat je snel wil overstappen naar de 2023 versie.
Die werkt zoveel sneller.
Maar beiden werken prima.
Ik zou in een keer naar de 2023 gaan. Die is echt veel sneller en wordt waarschijnlijk een stuk langer ondersteund. Nu weet ik het prijsverschil niet tweedehands maar als dat even lukt financieel… :)

XXXVI

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste