Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:58
Als je een flow maakt die steeds waarde X checkt (maakt niet uit wat) en dan aan de error uitgang onderaan een 'Help, de groep ligt eruit' notificatie maakt ben je er toch ?

Een waarde opvragen van een device wat 'losgekoppeld'/offline is geeft een error op de logic kaart: vergelijking kan dan niet uitgevoerd worden...

Homey doet de check, de stekker hoeft niets te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Archie_T schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Ik krijg een melding als mijn nas of camera offline gaat. Maar dat is omdat ik mijn Unifi router in Homey heb toegevoegd. Volgens mij heeft Ikea geen “keep alive” of iets dergelijks. Ik zou me meer concentreren op het feit dat ze offline gaan, heb wel wat IKEA spullen en die gaan nooit offline. Kan je iets meer uitleggen wat je issue is?
Welke app heb je voor je router gebruikt? Was naar de Unifi netwerk aan het kijken vanochtend maar krijg als ik iets wil toevoegen direct een error

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Lupadi schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Welke app heb je voor je router gebruikt? Was naar de Unifi netwerk aan het kijken vanochtend maar krijg als ik iets wil toevoegen direct een error
Deze:
https://homey.app/en-us/a...i/Ubiquiti-UniFi-Network/
Houdt er rekening mee dat je op je Unifi apparaat een lokale gebruiker aanmaakt. Dus niet met je cloud account inloggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10-09 11:47

ONM

Lampjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:28:
[...]

Nee, ik wil minimaal die 433 voor mn rolluiken, die Mini valt dus af.

Wel zag ik een oude pro( die bol) op marktplaats voor een prima prijs.
Ik zal me daar eens in verdiepen!
Ik heb op Marktplaats een homey pro gekocht. Keurige deal. Om de airco’s in een flow te zetten heb ik een Bridge gekocht en die werkt prima. Het bereik van de bridge is beperkt dus om op zolder de 2e airco te bedienen heb ik nog een bridge nodig
Ik heb mijn 1-ste flow gemaakt. Niet meer dan 4 regels maar het werkt om de airco bij ingestelde temperatuur aan te laten gaan ( en ook weer uit 😀) Gaat voor de gevorderde waarschijnlijk om niets maar als beginner ben ik wel een beetje trots. Op ChatGPT heb ik nu gevraagd om een flow te maken om een melding te krijgen bij een batterij in storing. Wat ik daar zag was acabadabra 😀
Homey leek mij eenvoudig maar dat valt mij nog best tegen.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 12:45
Source90 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Mooi (y)
Hij heeft helemaal niets aan die info, waarom dan aanraden? Tuurlijk blijft de slimme stekker rapporteren als de stekker van de vriezer eruit is. Stekker kan aangeven dat het verbruik 0 is. Maar wat heeft Henk aan die informatie?
Als de aardlekschakelaar/aardlekautomaat eruit knalt is er geen stroom op de stekker, een totaal andere situatie dus. Niet alsof de slimme stekker magisch nog wel stroom krijgt om te rapporteren dat de vriezer 0 W/h gebruikt, als het hele elektriciteitscircuit waar die vriezer/tuin op zit eruit ligt.

@Henkhuppelschot je kan nog kijken naar dit flowkaartje:
[Afbeelding]
Die 5 minuten is dan de tijd voor hoe lang er geen reactie van het apparaat is. Dien je denk ik nog wel te kijken hoe vaak een slimme stekker (of jouw slimme stekker) rapporteert. Gok wel dat dit meer dan eens per 5 minuten is (al dan niet meerdere keren per seconde).
@allen Dank voor de reacties!

@Source90 waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik.

@Jfwiet het meter van mijn P1 meter of mijn vriezer uit gaat, zitten te veel variabelen op denk ik.
Op die aardlek zitten alleen de tuin, garage en kantoor.
Als de vriezer niet koelt, en het is zaterdag/zondag overdag is het verbruik al laat op de aardlek.
De variables op deze fase zijn dan te groot/onbetrouwbaar om hier een verschil in te kunnen meten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
Henkhuppelschot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

@allen Dank voor de reacties!

@Source90 waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik.

@Jfwiet het meter van mijn P1 meter of mijn vriezer uit gaat, zitten te veel variabelen op denk ik.
Op die aardlek zitten alleen de tuin, garage en kantoor.
Als de vriezer niet koelt, en het is zaterdag/zondag overdag is het verbruik al laat op de aardlek.
De variables op deze fase zijn dan te groot/onbetrouwbaar om hier een verschil in te kunnen meten denk ik.
Gaat het ook niet wat ver :?
Als het probleem zich regelmatig voordoet (aardlek uit), kan je beter het probleem opzoeken.
Als het probleem niet vaak voorkomt, waarom dan automatiseren :?
Reken de kans eens uit dat het precies voorkomt als je op vakantie bent (dan is de koelkast nagenoeg leeg). Komt het voor in het normale (werkende) leven, dan is de koelkast nog wel koud als je thuiskomt en merk je het op wanneer het lampje niet aan gaat.
Homey kan veel maar soms denk ik weleens: waarom :? ;)

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@ybos ik snap je vragen deels, maar wil wel nuanceren dat het om een diepvries gaat en geen/niet alleen koelkast. Stel dat daar speciaal bbq-vlees in zit snap ik het wel dat hij dit in de gaten wil houden

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Henkhuppelschot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:48:
[..]waar kan ik deze trigger vinden, komt bij mij in de lijst niet voor. Dat zou inderdaad beter werken als meten op basis van stroom denk ik
Dit kaartje kan ik op mijn beide Homey's ook niet terugvinden. Dit is al eens eerder opgemerkt in dit topic.
Maar mogelijk kan je de vriezer aan een eigen zone koppelen en het kaartje "zone is niet aktief voor X"

edit: Het kaartje " Een apparaat heeft niet gerapporteerd voor X". staat dus wel onder de groep "Thuis", helemaal onderaan, op mijn Homey Pro 2019 maar niet op de Homey Pro 23.

[ Voor 15% gewijzigd door mike123 op 15-08-2025 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 12:45
ybos schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Gaat het ook niet wat ver :?
Als het probleem zich regelmatig voordoet (aardlek uit), kan je beter het probleem opzoeken.
Als het probleem niet vaak voorkomt, waarom dan automatiseren :?
Reken de kans eens uit dat het precies voorkomt als je op vakantie bent (dan is de koelkast nagenoeg leeg). Komt het voor in het normale (werkende) leven, dan is de koelkast nog wel koud als je thuiskomt en merk je het op wanneer het lampje niet aan gaat.
Homey kan veel maar soms denk ik weleens: waarom :? ;)
Probleem wordt aangepakt, alleen is het niet 1,2,3 op te lossen zonder het hele terras open te halen (leve de 'handige' vorige bewoner), ik heb er al 2 dozen onder vandaan gehaald die vol water stonden en geen enkele vorm van afdichting hadden.

Mijn vriezer eet ik niet leeg voor ik op vakantie ga, ik stop het zelfs vol mijn groenten uit mijn moestuin die nu komen (bonen, tomaten, courgettes e.d.).

Ik denk andersom, als homey het kan...waarom niet.

• Jpiek
mike123 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
Dit kaartje kan ik op mijn beide Homey's ook niet terugvinden. Dit is al eens eerder opgemerkt in dit topic.
Is onderdeel van de AVD/Device Capabilities App ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Ik heb op Marktplaats een homey pro gekocht. Keurige deal. Om de airco’s in een flow te zetten heb ik een Bridge gekocht en die werkt prima. Het bereik van de bridge is beperkt dus om op zolder de 2e airco te bedienen heb ik nog een bridge nodig
Ik heb mijn 1-ste flow gemaakt. Niet meer dan 4 regels maar het werkt om de airco bij ingestelde temperatuur aan te laten gaan ( en ook weer uit 😀) Gaat voor de gevorderde waarschijnlijk om niets maar als beginner ben ik wel een beetje trots. Op ChatGPT heb ik nu gevraagd om een flow te maken om een melding te krijgen bij een batterij in storing. Wat ik daar zag was acabadabra 😀
Heel benieuwd waar ChatGPT dan mee kwam. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het makkelijker is om dit eerst uit te vragen via ChatGPT, dan gewoon te starten in Homey zelf.

ALS batterij van device in storing (als die trigger bestaat voor de device)
DAN push message naar gebruiker X.

Kan me wel voorstellen dat ChatGPT daar iets heel complex van maakt :9

• TKroon
  • Niet online
Ik heb Zonneplan als energieleverancier met een dynamisch contract. In de Zonneplan app komen enkele minuten na 13:00 al de energieprijzen binnen van de dag erna. In de Power by the Hour-app gebeurt dat pas tussen 15:00 en 16:00. Herhaaldelijk komt het voor dat mijn auto te ver oplaadt, omdat hij nog niet weet dat de energieprijzen morgen een stuk lager zijn. Heeft iemand een manier om de energieprijzen op te halen die ook rond 13:00 al gepubliceerd worden? De prijzen van een andere leverancier of kale prijzen zijn ook goed. Die reken ik zelf wel om.

• mike123
Jpiek schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Is onderdeel van de AVD/Device Capabilities App ...
Het kaartje wat iets terug staat was een origineel Homey kaartje, niet van de AVD app. Het icoontje is ook anders.
Het was zelfs afhankelijk van de app versie die je op je apparaat had staan
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78519686

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:42:
[...]

Username checks out :+

Onderweg Naar Morgen met Homey O-)

• ONM

ONM

Dav0s schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Heel benieuwd waar ChatGPT dan mee kwam. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het makkelijker is om dit eerst uit te vragen via ChatGPT, dan gewoon te starten in Homey zelf.

ALS batterij van device in storing (als die trigger bestaat voor de device)
DAN push message naar gebruiker X.

Kan me wel voorstellen dat ChatGPT daar iets heel complex van maakt :9
Jouw idee is lekker simpel, daar hou ik van. Ik zal ChatGPT de vraag nog eens stellen en deze hier delen. Eerst een paar dagen vakantie zonder Homey 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

TKroon schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:20:
Ik heb Zonneplan als energieleverancier met een dynamisch contract. In de Zonneplan app komen enkele minuten na 13:00 al de energieprijzen binnen van de dag erna. In de Power by the Hour-app gebeurt dat pas tussen 15:00 en 16:00. Herhaaldelijk komt het voor dat mijn auto te ver oplaadt, omdat hij nog niet weet dat de energieprijzen morgen een stuk lager zijn. Heeft iemand een manier om de energieprijzen op te halen die ook rond 13:00 al gepubliceerd worden? De prijzen van een andere leverancier of kale prijzen zijn ook goed. Die reken ik zelf wel om.
Kan je niet rechtstreeks de Nordpool ophalen oid?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Kan je niet rechtstreeks de Nordpool ophalen oid?
Yes, die richting was ik al mee bezig inderdaad. ChatGPT heeft me al een eind op weg geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Mijn Homey Pro 2023 is de laatste tijd irritant vaak 'onstabiel'. Meerdere keren per dag verliest 'ie verbinding. Soms is de verbinding dan automatisch weer snel hersteld, maar soms ook niet. Dan resteert enkel een reboot d.m.v. het onderbreken van de stroomtoevoer.

Ik draai de Pro op het wifi netwerk thuis, maar dat doe ik met alle apparatuur en de rest heeft nooit ergens last van. De 'uptime' is nagenoeg 100%. Dus daar mag het mijn inziens niet aan liggen. De wifi afstand is ook het probleem niet, dat is maar een paar meter.

Herkennen jullie dit? In de huidige toestand overweeg ik om mijn Pro ter reparatie aan te bieden, want op deze manier heb ik er veel te weinig aan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:33:
Mijn Homey Pro 2023 is de laatste tijd irritant vaak 'onstabiel'. Meerdere keren per dag verliest 'ie verbinding. Soms is de verbinding dan automatisch weer snel hersteld, maar soms ook niet. Dan resteert enkel een reboot d.m.v. het onderbreken van de stroomtoevoer.

Ik draai de Pro op het wifi netwerk thuis, maar dat doe ik met alle apparatuur en de rest heeft nooit ergens last van. De 'uptime' is nagenoeg 100%. Dus daar mag het mijn inziens niet aan liggen. De wifi afstand is ook het probleem niet, dat is maar een paar meter.

Herkennen jullie dit? In de huidige toestand overweeg ik om mijn Pro ter reparatie aan te bieden, want op deze manier heb ik er veel te weinig aan.
Mijn pro draait al een paar jaar geen enkel probleem nog, wel bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:55
Gebruik je de ethernetadapter en zo ja, heb je die op de juiste wijze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Idefix70 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:14:
Gebruik je de ethernetadapter en zo ja, heb je die op de juiste wijze aangesloten?
Nee, ik draai mijn Homey Pro op wifi. Met mijn wifi setup is niets mis, want die is super betrouwbaar. Al mijn andere apparaten draaien daar 24/7 zonder problemen op. Dus de Homey Pro moet dat ook gewoon kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Het kan toch aan de voeding liggen. Ik had jouw problemen ook (en heel veel anderen idem dus het ligt niet aan jou, waarschijnlijk ook niet aan de HP2023 of je wifi setup). De voeding via de ethernetadapter lijkt beter te werken. Je gebruikt ongetwijfeld de originele adapter. Het kan liggen aan de apps die je gebruikt met hoge polling-interval. Dat zou je kunnen loggen met papertrail. Een complete fabrieksreset is ook nog een optie.
Als dat allemaal niet helpt dan zou ik een ticket inschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Idefix70 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:14:
Het kan toch aan de voeding liggen. Ik had jouw problemen ook (en heel veel anderen idem dus het ligt niet aan jou, waarschijnlijk ook niet aan de HP2023 of je wifi setup). De voeding via de ethernetadapter lijkt beter te werken. Je gebruikt ongetwijfeld de originele adapter. Het kan liggen aan de apps die je gebruikt met hoge polling-interval. Dat zou je kunnen loggen met papertrail. Een complete fabrieksreset is ook nog een optie.
Als dat allemaal niet helpt dan zou ik een ticket inschieten.
Tnx voor je input! 👌 Dat wordt een beetje pielen dan maar... Eerste wat ik gedaan heb is een andere voeding aansluiten. Als het blijft, dan ga ik de andere dingen proberen. Met inderdaad een factory reset als laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Nee, ik draai mijn Homey Pro op wifi. Met mijn wifi setup is niets mis, want die is super betrouwbaar. Al mijn andere apparaten draaien daar 24/7 zonder problemen op. Dus de Homey Pro moet dat ook gewoon kunnen.
Op 2.4 of 5 GHz? 2.4 GHz kan met veel apparaten wel degelijk een probleem zijn voor homey.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Tnx voor je input! 👌 Dat wordt een beetje pielen dan maar... Eerste wat ik gedaan heb is een andere voeding aansluiten. Als het blijft, dan ga ik de andere dingen proberen. Met inderdaad een factory reset als laatste optie.
Denk eraan, dat de originele voeding 5,2V is en dat veel telefoon laders 5V zijn. In het verleden heeft een onjuiste voeding nogal wat instabiele Homey's tot gevolg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Voor degenen die Homeylink gebruiken: bij mij werkt de hele Homeylink app niet meer sinds de Homey update naar 12.6.0...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
TKroon schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:28:
Voor degenen die Homeylink gebruiken: bij mij werkt de hele Homeylink app niet meer sinds de Homey update naar 12.6.0...
Ik heb HomeyLink op mijn Homey Pro 23 staan en daar heb ik een aantal lampen in staan van mijn Homey Pro 19 en die kan ik nog gewoon bedienen.
Ik heb de Homey Pro 23 net geupdate naar versie 12.6.0.
Homey Pro 2019 heeft nog versie 12.5.3. Is nog geen update beschikbaar.
App versie is 9.5.1.1811

Ik heb net ook nog een apparaat kunnen toevoegen aan mijn Homey Pro 23 van de andere Homey.
Er waren 152 apparaten geselecteerd. Dat heb ik maar niet gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door mike123 op 16-08-2025 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Ik heb HomeyLink op mijn Homey Pro 23 staan en daar heb ik een aantal lampen in staan van mijn Homey Pro 19 en die kan ik nog gewoon bedienen.
Ik heb de Homey Pro 23 net geupdate naar versie 12.6.0.
Homey Pro 2019 heeft nog versie 12.5.3. Is nog geen update beschikbaar.
App versie is 9.5.1.1811

Ik heb net ook nog een apparaat kunnen toevoegen aan mijn Homey Pro 23 van de andere Homey.
Er waren 152 apparaten geselecteerd. Dat heb ik maar niet gedaan.
“Gelukkig” ben ik dan de enige ;) gelukkig had ik nog de oude MQTT flows voordat homeylink kwam, dus de tijdelijke workaround heeft me niet heel veel tijd gekost. Ik draai 2x de 2023, waarbij de main homey waar homeylink op draait had geüpdatet. De andere ook updaten of herstarten werkten allemaal niet. Heb het gemeld bij Athom.

Edit: opgelost. Één van de apparaten repareren en dan de andere Homey aanklikken werkte wel :+

[ Voor 5% gewijzigd door TKroon op 16-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:33:

Ik heb de Homey Pro nu 2 weken draaien maar ook hier sindsdien regelmatig signaal verlies tussen P1 en de 3 batterijen . Verder werkt de tab “ Energy” niet met de P1 meter. Ik krijg een bevroren beeld en kan ook niet terug naar een andere tab. Zie wel alle apparaten staan maaar dat is het dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
ONM schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:32:
[...]

Ik heb de Homey Pro nu 2 weken draaien maar ook hier sindsdien regelmatig signaal verlies tussen P1 en de 3 batterijen . Verder werkt de tab “ Energy” niet met de P1 meter. Ik krijg een bevroren beeld en kan ook niet terug naar een andere tab. Zie wel alle apparaten staan maaar dat is het dan ook
Ik heb de homewizzard batterij'en (3stuks) vanaf eind januari en draai al lang homey maar ook HA heb nergens last van gewoon in de meer dan half jaar maar een 3x ofzo verbinding kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 21:10
[...]

De “bevroren energy tab” heb ik ook.
4 HW batterijen, HW P1 en Homey Energy dongle, komt bij meerdere mensen voor.
Oplossing (mij in iedergeval) niet bekend.
Verwijder ik de HW PIB’s en de HW P1, dan werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

Bevroren Energy tab is bij mij sinds ik dynamische prijzen heb opgevoerd in Homey, voorheen werkte die bij mij prima met P1 + PiB. Is ook al een iOS app update van Homey geweest met een fix voor Energy tab icm dynamische prijzen maar die werkt maar half, groter deel van de data wordt getoond en vervolgens loopt ie alsnog vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:00
[...]

Een bevroren energie tab hebben velen met je… de energie tab werkt nog steeds niet zoals het zou moeten dus daar valt nog veel aan te sleutelen voor Athom 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat ga ik hier dan even volgen, dat was juist 1 van de belangrijkste redenen om straks een Homey Mini te gaan halen. :o

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Ethirty schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:48:
Dat ga ik hier dan even volgen, dat was juist 1 van de belangrijkste redenen om straks een Homey Mini te gaan halen. :o
Bij mij nog nooit vastgelopen dus haal vooral een mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 16:53
Ethirty schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:48:
Is het bekend wanneer deze beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Idefix70 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

Bij mij nog nooit vastgelopen dus haal vooral een mini
Gebruik jij P1 meter van HW of de Energy van Homey ?
En heb jij misschien instellingen veranderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

chulin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Is het bekend wanneer deze beschikbaar zou zijn?
Niet echt. Volgens mij riepen ze bij de introductie "najaar 2025".

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
ONM schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

Gebruik jij P1 meter van HW of de Energy van Homey ?
En heb jij misschien instellingen veranderd ?
Nee geen van beide. Eigen zendure app en Shelly Pro 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

Hier besproken dat bij vele de Energy tab niet goed functioneert. Vandaag kreeg ik deze mail.

Bespaar op je energierekening
in Homey: dynamische elektriciteitsprijzen.

Homey Energy ondersteunt nu dynamische elektriciteitsprijzen. Zie wanneer het slim is om stroom te gebruiken en verlaag automatisch je energierekening met Flows.
Met nieuwe Flow-kaarten optimaliseer je jouw energieverbruik. Laad bijvoorbeeld je elektrische auto op wanneer het goedkoop is of zet de airco uit tijdens dure piekmomenten.
Ontdek meer ➔
Compatibiliteit
Homey Pro (Early 2023) — Firmware v12.6.0 of nieuwer
Homey Pro mini — Firmware v12.6.0 of nieuwer
Homey Cloud — Premium-abonnement vereist
Homey-app — v9.5.0 of nieuwer
Ontdek Homey Pro » | Ontdek Homey Premium »

Facebook Instagram Twitter LinkedIn YouTube
Copyright © Athom B.V. — All rights reserved.
Unsubscribe

Prachtige ontwikkeling maar het zou Homey sieren Energy eerst goed te laten werken. Ik heb ze ondertussen een mail gestuurd met de problemen die ik ondervindt. Ik hoop dat ze het positief oppakken

[ Voor 59% gewijzigd door ONM op 19-08-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Het is leuk dat dit er nu in zit, maar ik had het dan ook leuk gevonden als ik er iets meer informatie dan alleen de actuele prijzen uit kon halen. Kosten en opbrengsten per dag/week/maand etc.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Als je geen 5.2v voeding gebruikt zorgt dat er voor dat de Homey meerdere malen per dag niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
easywoods schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Een bevroren energie tab hebben velen met je… de energie tab werkt nog steeds niet zoals het zou moeten dus daar valt nog veel aan te sleutelen voor Athom 😜
Hier inderdaad ook hetzelfde (SMA omvormer, homewizard P1 en 2 Homewizard PIB), wat wel vreemd is in de ochtend/middag werkt die energie tab vaak wel. En in de middag/avond vaak niet meer. Krijg dus beetje het gevoel dat die op een gegeven moment problemen heeft met het weergeven van de hoeveelheid data die gedurende 1 dag met korte polling frequentie wordt verzameld.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarren op 20-08-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Velen hebben dit probleem... dat is niet bepaald objectief. Als je problemen hebt met de energytab, geef dan aan bv welke apps je gebruikt. Ik meen te herkennen dst ik bij meldingen van problemen HW genoemd zie worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONM

ONM

easywoods schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Ik heb mede op basis dat vele dezelfde klacht hebben een ticket aangemaakt bij de Homey Support met toevoeging van een diagnostisch rapport
Ik heb àlles uitgelegd, acties uitgevoerd maar zonder resultaat.
Benieuwd wat het oplevert en hou jullie uiteraard op de hoogte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ONM

ONM

Even een update over de Energy tab in Homey Pro. Ik heb nog geen antwoord op mijn ticket maar heb denk ik wel het probleem opgelost. Ik heb 3 batterijen actief staan in Energy ( via geavanceerde instelling aan of uit te zetten) . Dat is teveel. Ik heb 2 batterijen uit de Energy gehaald en het probleem is opgelost. Alles werkt ! Geen bevroren beeld, up to date informatie en ik kan bij een andere tab het scherm verlaten.
Waarom je niet meer als 1 batterij in Energy kan zetten heb nu nog geen idee van.
Maar wel blij dat het nu werkt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
ONM schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:32:
[...]

Ik heb mede op basis dat vele dezelfde klacht hebben een ticket aangemaakt bij de Homey Support met toevoeging van een diagnostisch rapport
Ik heb àlles uitgelegd, acties uitgevoerd maar zonder resultaat.
Benieuwd wat het oplevert en hou jullie uiteraard op de hoogte
Ben benieuwd, heb een paar maanden geleden hetzelfde gedaan en op verzoek van Bouke van Athom screen opnames gestuurd maar nooit meer iets vernomen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
ONM schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:20:
Even een update over de Energy tab in Homey Pro. Ik heb nog geen antwoord op mijn ticket maar heb denk ik wel het probleem opgelost. Ik heb 3 batterijen actief staan in Energy ( via geavanceerde instelling aan of uit te zetten) . Dat is teveel. Ik heb 2 batterijen uit de Energy gehaald en het probleem is opgelost. Alles werkt ! Geen bevroren beeld, up to date informatie en ik kan bij een andere tab het scherm verlaten.
Waarom je niet meer als 1 batterij in Energy kan zetten heb nu nog geen idee van.
Maar wel blij dat het nu werkt 😀
De relatie tot de PIB’s was me bekend (en gemeld bij Athom) maar dat het bij een enkele PIB wel goed blijft werken is jouw ontdekking 👍🏼👍🏼

PIB’s uit Homey halen is natuurlijk geen oplossing want dan klopt je Energytab niet. Hopelijk kunnen ze nu eindelijk bij Athom ontdekken waardoor het bij één PIB werkt maar bij meerdere PIB’s verkeerd gaat 😜🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Corrigeer mij gerust als deze reactie hier niet thuis hoort. Ik probeer via Homey Pro Aqara sensoren toe te voegen. Dat lukt niet dus een Aqara hub M100 aangeschaft. Nog steeds lukt het niet om direct een sensor toe te voegen. Via de Aqara app lukt het wel. Als ik de sensor in de Aqara app heb toegevoegd zie ik deze ook terug in Homey ….?
Dan een flow maken . Bij het maken van een flow krijg ik de app van Aqara niet in zicht. Een flow maken gaat dan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:58
ONM schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:43:
Corrigeer mij gerust als deze reactie hier niet thuis hoort. Ik probeer via Homey Pro Aqara sensoren toe te voegen. Dat lukt niet dus een Aqara hub M100 aangeschaft. Nog steeds lukt het niet om direct een sensor toe te voegen. Via de Aqara app lukt het wel. Als ik de sensor in de Aqara app heb toegevoegd zie ik deze ook terug in Homey ….?
Dan een flow maken . Bij het maken van een flow krijg ik de app van Aqara niet in zicht. Een flow maken gaat dan gewoon niet.
Onderstaande al geprobeerd?
Homey > apparaten > + > nieuw apparaat > Aqara > juiste sensor > installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

TTSS schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:48:
[...]

Onderstaande al geprobeerd?
Homey > apparaten > + > nieuw apparaat > Aqara > juiste sensor > installeren
Dat installeren lukt dus niet. Ik krijg de vraag om het knopje op de sensor 5 tellen in te drukken totdat deze 3 x blauw knippert. En daarna gebeurt er niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:32
ONM schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:28:
[...]

Dat installeren lukt dus niet. Ik krijg de vraag om het knopje op de sensor 5 tellen in te drukken totdat deze 3 x blauw knippert. En daarna gebeurt er niets
Ben je wel in de buurt van de Homey wanneer je installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:41
ik blijf nog verbaasd over ik heb een homey bridge maar hoeveel dingen alleen beschikbaar zijn voor de homey pro.
Alle eufy connecties zijn dus ook alleen maar via de pro benaderbaar, erg jammer dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Op een meter of 3-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Joostje123 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:49:
ik blijf nog verbaasd over ik heb een homey bridge maar hoeveel dingen alleen beschikbaar zijn voor de homey pro.
Alle eufy connecties zijn dus ook alleen maar via de pro benaderbaar, erg jammer dat soort dingen.
Ik gebruik de 2 bridge’s om de airco’s in de betreffende kamers aan te sturen. Dat lukt niet met de Pro maar heb je wel weer nodig om de bridge te koppelen
Aan alleen en bridge heb je inderdaad veel minder opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Axel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:47:
[...]

Ben je wel in de buurt van de Homey wanneer je installeert?
Meter of 3-4 afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Pair het device eens binnen een halve meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idefix70
ONM schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:28:
[...]

Dat is een bekend issue. Druk het knopje om de 2 seconden in na het drie keer blauw laten knipperen. Het is een soort van actief houden van de verbinding. En dan ineens werkt het. Wonderlijk maar het lukt dan wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek
Joostje123 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:49:
Je 'hebt' een bridge ? Nee, je hebt Homey Cloud mét een bridge, dus zit je aan de beperkingen van Homey Cloud vast.

Dwz de bridge is geen 'mini' Homey, het is een uitbreiding voor gebruik van een aantal protocollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11
Iemand een idee om dit te automatiseren?

Mijn zoon vindt het fijn om met zijn spotify playlist in slaap te vallen. Hij heeft hiervoor een Google home mini (deze is gekoppeld aan de Homey beneden) op zijn kamer waarop ik dan zijn playlist aanzet. Dit doe ik via mijn telefoon, via Spotify, casten naar zijn speaker en dan de playlist aanzetten. Als ik dan naar bed ga zet ik de muziek weer uit.

Beneden heb ik de Homey staan, alleen staat mijn spotify account daarop. De kinderen hebben allemaal hun eigen account op spotify en zijn playlist staat natuurlijk op zijn account. Ik kan dus volgens mij niet via de Homey zijn list starten (omdat de Homey gekoppeld zit aan mijn account).

Hoe zou ik dit nou kunnen automatiseren? En dan vooral het afsluiten van de muziek, om bijv 23.00 uur. Het starten kan prima handmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

Goofyduck384 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:51:

Mijn zoon vindt het fijn om met zijn spotify playlist in slaap te vallen. Hij heeft hiervoor een Google home mini (deze is gekoppeld aan de Homey beneden) op zijn kamer waarop ik dan zijn playlist aanzet. Dit doe ik via mijn telefoon, via Spotify, casten naar zijn speaker en dan de playlist aanzetten. Als ik dan naar bed ga zet ik de muziek weer uit.

Beneden heb ik de Homey staan, alleen staat mijn spotify account daarop. De kinderen hebben allemaal hun eigen account op spotify en zijn playlist staat natuurlijk op zijn account. Ik kan dus volgens mij niet via de Homey zijn list starten (omdat de Homey gekoppeld zit aan mijn account).

Hoe zou ik dit nou kunnen automatiseren? En dan vooral het afsluiten van de muziek, om bijv 23.00 uur. Het starten kan prima handmatig.
Ik weet dat je in Google assistant sowieso kan zeggen zet muziek x aan voor zo lang (kan ook in een routine). Kan me haast niet voorstellen dat dit niet ook met homey zo kan?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Goofyduck384 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:51:

Chatgpt:
Helder geschetst 👍

Het probleem zit in 2 dingen:

1. Afspelen starten: dat kan alleen vanaf het Spotify-account van je zoon. Omdat Homey aan jouw account hangt, kun je zijn playlist niet via Homey starten. Dus starten moet inderdaad handmatig blijven (of je koppelt ooit zijn account op een apart apparaat aan Homey, maar dat is omslachtig).

2. Stoppen om 23:00 uur: dat is wél te automatiseren, maar niet via Homey → Spotify → zijn account (want daar zit de beperking). Je moet dus de Google Home Mini zelf stoppen.

Mogelijke oplossingen

Optie A – Via Google routines

Maak in de Google Home-app een routine: “Om 23:00: zet muziek uit op speaker [naam zoon]”.

Dan is Homey er helemaal niet voor nodig. Dit werkt direct met de Google Home Mini.

Optie B – Via Homey (met Google TTS / Cast-app)

In Homey gebruik je de Chromecast / Google Cast-app.

Daarmee kun je flows maken die iets sturen naar een Google Home speaker.

Helaas is “Stop muziek” niet altijd een standaard actie, maar je kunt wel een pauze/stop cast commando sturen.

Flow: “Elke dag om 23:00 → Stop cast op [speaker zoon]”.

Werkt als de Cast-app de speaker goed herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:17
Los van Homey:
Stel een slaaptimer in bij Spotify? Dit werkt lokaal(af spelen via de telefoon) prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Aziraphale schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:17:
Het is leuk dat dit er nu in zit, maar ik had het dan ook leuk gevonden als ik er iets meer informatie dan alleen de actuele prijzen uit kon halen. Kosten en opbrengsten per dag/week/maand etc.
Klik rechtsboven eens op Vandaag en je kunt deze opties selecteren.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Werner85 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Klik rechtsboven eens op Vandaag en je kunt deze opties selecteren.😀
|:(

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Axel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

Pair het device eens binnen een halve meter
Moet ik dan bij de Homey Pro gaan staan of kan dat ook bij de Bridge ? Ik heb beide

[ Voor 10% gewijzigd door ONM op 25-08-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Dat maakt niet uit maar het is de oplossing niet. Heb je al geprobeerd om tijdens het pairen het knopje om de 2 seconden in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ONM schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Moet ik dan bij de Homey Pro gaan staan of kan dat ook bij de Bridge ? Ik heb beide
In principe om het even maar zou bij Homey Pro zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.Gonning
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:49
Hi,

Is het al iemand gelukt om de dynamische energie prijzen in te stellen in HomeyPro? Ik lijk de optie nog niet te hebben. Zit op 12.6.0.
Of kijk ik er over heen?

EDIT: gevonden! Maar de prijzen komen niet overeen met de zonneplan app. Hebben jullie daar een formule voor ingesteld?

En - ik wil eigenlijk in de homey app mijn verbruik per apparaat zien. Nu zie ik enkel het totaalverbruik via de Homewizard P1 en mijn laadpaal met eigen kwh meter. Maar ik zou verwachten dat ik ook mijn vaatwasser, droger, oven en wasmachine kan zien (allemaal siemens homeconnect). Ik kan ze wel aansturen via homey maar zie ze dus niet bij energy. Iemand een idee of dat kan?

[ Voor 10% gewijzigd door Daan.Gonning op 25-08-2025 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3x0WhiK7jTiiPxs9cQvZXZurok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LnitSWDMRT5rvcydhqtkUkTh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:37
Daan.Gonning schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:38:
Hi,

Is het al iemand gelukt om de dynamische energie prijzen in te stellen in HomeyPro? Ik lijk de optie nog niet te hebben. Zit op 12.6.0.
Of kijk ik er over heen?

EDIT: gevonden! Maar de prijzen komen niet overeen met de zonneplan app. Hebben jullie daar een formule voor ingesteld?

En - ik wil eigenlijk in de homey app mijn verbruik per apparaat zien. Nu zie ik enkel het totaalverbruik via de Homewizard P1 en mijn laadpaal met eigen kwh meter. Maar ik zou verwachten dat ik ook mijn vaatwasser, droger, oven en wasmachine kan zien (allemaal siemens homeconnect). Ik kan ze wel aansturen via homey maar zie ze dus niet bij energy. Iemand een idee of dat kan?
Kan alleen als ze op een aparte stekker zitten per apparaat.
De homewizard app voor homey leest alleen lokaal wifi en geen cloud info van de Homewizard Energy app. Deze info is alleen binnen de Homewizard energy ecomsysteem beschikbaar en niet via de P1 bekend, daar zal je dus inderdaad alleen totaal import/export zien.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.Gonning
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:49
Ja dat klinkt logisch. Maar ik dacht dat die apparaten via HomeConnect een eigen KwH meter hadden ook. Maar dat heb ik dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Athom Kan alstublieft de weergave van camera’s op het dashboard zonder vignettering en overlay gemaakt worden? Met de huidige versie kan ik niet goed grafieken aflezen. Maak het desnoods een optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca9bdD0bqb025EEd50Q1usOD60k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PMXjXkuhhKN0o3pj84CmSkhW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Athom
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-08 13:24

Athom

Bedrijfsaccount Athom
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:22:
@Athom Kan alstublieft de weergave van camera’s op het dashboard zonder vignettering en overlay gemaakt worden? Met de huidige versie kan ik niet goed grafieken aflezen. Maak het desnoods een optie.

[Afbeelding]
In deze usecase is dat inderdaad logischer. De ontwikkelaars zijn er van op de hoogte gesteld!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Voor wie zijn voordeurbel slimmer wil maken met AI in Homey, zie mijn korte stappenplan in het Homey forum https://community.homey.a...-met-ai-ja-het-kan/142318

[ Voor 3% gewijzigd door Amersfoort op 27-08-2025 21:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ONM

ONM

Idefix70 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Dat is een bekend issue. Druk het knopje om de 2 seconden in na het drie keer blauw laten knipperen. Het is een soort van actief houden van de verbinding. En dan ineens werkt het. Wonderlijk maar het lukt dan wel.
Het is uiteindelijk gelukt om de aqara sensoren direct aan Homey te koppelen. Het steeds weer opnieuw activeren van de sensoren door om de 2 seconden de knop in te drukken heeft geholpen :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

WheeleE

Dinges

Na lange tijd waag ik weer een nieuwe poging om mijn Reolink deurbel in een Homey flow te krijgen.
In een eerder topic kreeg ik al de tip om het event "vistor detected alarm turned on" daar voor te gebruiken. Alleen triggert dat op de een of andere manier mijnt test flow niet.
Als "Visitor detected" dan "Stuur push melding naar WheelE"
Het test-knopje van de flow zorgt wel netjes voor een pushmelding.

De deurbel lijkt verder wel goed in Homey te staan. Ik kan een snapshot zien in het device, alleen geen live beeld. Maar dat hoeft ook niet. De deurbel staat zodanig ingesteld dat er niet op beweging of iets wordt gereageerd, alleen bij het drukken op de knop.
Zie ik ergens iets over het hoofd, of heb ik een setup die net niet kan wat ik wil?

Zijn er andere manieren om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik heb hem ook, maar ik heb geen beeld in Homey (hoef ik ook niet). Mijn apparaatinstellingen in Homey zijn als volgt:

Productindeling: Sensor
Enkel: ja
Te tonen gebeurtenissen: alles ja
ONVIF Motion: Motion (IsMotion)

Flow kaart "The visitor detected alarm turned on" triggert bij mij het indrukken van de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Idefix70 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Dit probleem is bekend en had ik dus ook. Na het installeren van een Aqara Smart-plug op elke verdieping had ik er geen last meer van.
Ook andere Zigbee devices werken nu zonder problemen.
Deze werken als powered Zigbee hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:32
Maakt er hier iemand gebruik van de app "Afval Herinneringen 2.0" of soortgelijk?

Ik wil hier een flow voor maken (voor een simpele melding), echter kan ik deze app überhaupt niet selecteren bij "Als". Enkel bij "en". Als ik een datum/alarm of iets anders kies bij "als" en bij "en" de selecties maak voor afvalbak, krijg ik helaas geen melding.
Deze guide gevolgd, maar met de datum/tijd ingesteld bij "als" krijg ik geen melding. Mogelijk doe ik iets verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaNDwXJfPLS3a2eTKqerD6P8bpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0nN35SrSloulmEJffFCfqOr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Js1jqXwfEtYtxOraU4Hf4tQB4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B0y8S8TLyEZDumV7Tgl43KiM.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 62% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:39:
Maakt er hier iemand gebruik van de app "Afval Herinneringen 2.0" of soortgelijk?

Ik wil hier een flow voor maken (voor een simpele melding), echter kan ik deze app überhaupt niet selecteren bij "Als". Enkel bij "en". Als ik een datum/alarm of iets anders kies bij "als" en bij "en" de selecties maak voor afvalbak, krijg ik helaas geen melding.
Deze guide gevolgd, maar met de datum/tijd ingesteld bij "als" krijg ik geen melding. Mogelijk doe ik iets verkeerd?
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is wel de juiste manier. Bij mij werkt ie op deze manier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aD9G2OQMUdlCWseBN3iMgI0A9E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0vJy1S1V9r98WtGomG165zpE.png?f=user_large

Je moet wel die app instellen, in de Homey config op de app klikken en dan naar "configure". Daar stel je je postcode en huisnummer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Dank, geen idee dan. Zal anders de flows verwijderen en eventueel de app opnieuw instellen.
App zelf is wel goed ingesteld, in mijn Dashboard zie ik wel alle (kloppende) ophaaldagen, enkel geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:39:

[Afbeelding][Afbeelding]
Even dubbel check, maar hij geeft alleen melding als morgen de GFT opgehaald wordt. In de screenshot van je dashboard wordt morgen de GFT niet opgehaald, maar de blauwe, dus dan geeft ie vandaag geen melding om 19 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Mister I schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Even dubbel check, maar hij geeft alleen melding als morgen de GFT opgehaald wordt. In de screenshot van je dashboard wordt morgen de GFT niet opgehaald, maar de blauwe, dus dan geeft ie vandaag geen melding om 19 uur.
Thanks, de GFT was een voorbeeld, ik heb vier flows lopen (in ons geval; GFT/papier/PMD en plastic. Sinds ik niet weet of mijn gemeente het PMD of Plastic noemt; denk eerste).

Heb net alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik een melding krijg vanavond :)

Had eigenlijk ook een advanced-flow kunnen doen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:01:
[...]

Thanks, de GFT was een voorbeeld, ik heb vier flows lopen (in ons geval; GFT/papier/PMD en plastic. Sinds ik niet weet of mijn gemeente het PMD of Plastic noemt; denk eerste).

Heb net alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik een melding krijg vanavond :)

Had eigenlijk ook een advanced-flow kunnen doen. 8)7
Of je start de flow even handmatig.
Even op de 1e kaart klikken, ik geloof met rechts, en dan kiezen voor "start vanaf hier" of iets van die strekking.
En bij een gewone flow even onderaan de pagina op start klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door mike123 op 29-08-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

WheeleE

Dinges

TKroon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:25:
Ik heb hem ook, maar ik heb geen beeld in Homey (hoef ik ook niet). Mijn apparaatinstellingen in Homey zijn als volgt:

Productindeling: Sensor
Enkel: ja
Te tonen gebeurtenissen: alles ja
ONVIF Motion: Motion (IsMotion)

Flow kaart "The visitor detected alarm turned on" triggert bij mij het indrukken van de bel.
Dat is nuttige info, dankjewel.
Bij mij staat het in Homey ook exact zo, dus dan zit mijn probleem wellicht in de instellingen van de deurbel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Weet iemand welk merk deursensoren levert voor buiten ? Ik wil deze op de tuindeur monteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ONM schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:32:
Weet iemand welk merk deursensoren levert voor buiten ? Ik wil deze op de tuindeur monteren
De enige die ik kon vinden: Sensative Strips.

https://sensative.com/sensors/strips-zwave/strips-guard-800/

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 01-09-2025 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
ONM schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:32:
Ik heb al een paar jaar een Aqara deursensor onder de overkapping hangen. Hangt niet in de regen maar wel buiten. Is eigenlijk voor binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

hier heb ik die van ikea van een tientje (zigbee) zitten al een jaar aan het tuinhek en brievenbus.
ze zijn niet waterdicht, maar die van het tuinhek, heb ik ingetapet met isolatietape.

• Jpiek
Ik heb een flow gemaakt die mijn boiler aanzet zodra er stroom teruggeleverd word.
Boiler zit aangesloten op een Shelly Plug S.

Om 00:00 reset ik 3 variabelen naar 0 : ee_PVBoilerStart, ee_PVBoilerZonstart en ee_PVBoilerVandaag.

In ee_PVBoilerVandaag sla ik op hoeveel stroom de boiler totaal gebruikt heeft, in ee_PVBoilerZonnestroom sla ik op hoeveel stroom die anders teruggeleverd zou worden gebruikt is.

Die laatste werk ik dus alleen bij als ik de boiler aanzet omdat er teruggeleverd word. Ik sla de stand aan het begin op, bereken na net geen 6 min het verschil en tel die waarde op bij de al aanwezige waarde in ee_PVBoilerZonnestroom.
Na net geen 6 min werk ik ook de algemene teller bij.

Zolang die twee gelijk op gaan zou je verwachten dat de waarde in ee_PVBoilerZonnestroom en in ee_PVBoilerVandaag hetzelfde zou zijn. En dat is hij niet… De waarde in ee_PVBoilerVandaag is steeds iets meer, en dat verschil word ook steeds iets groter.

De rest van de flow laat ik even buiten beschouwing, het gaat me alleen om het bereken van energieverbruik en het verbruik op het moment dat de teruglever-flow loopt, die zou gelijk op moeten gaan als er terugkevering is terwijl de boiler aan staat.

Ik kom er niet achter waar de fout zit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LKXQ-kor13xbMLRPqgtEZKOEmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKx0BqZTiJfMUDZE4Zwnse6S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVedk_x3mg3qHgERAXkwKf4T36c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24mLCkfaqX1AbSclnPM4hGIp.png?f=fotoalbum_large

• TKroon
  • Niet online
@Jpiek Ik begrijp het gebruik van de vertraging niet zo goed, dat zou een oorzaak kunnen zijn, afhankelijk van de doorlooptijd van je flow. Je kunt ook:
Elke 6 min: Bereken ee_PVBoilerZonnestroom en direct daarna je voorwaarden + zet ee_PVBoilerZonstart.

Tevens zie ik dat je de tag "verbruik" gebruikt, maar is dat vermogen (W)? of energie (Wh)?

• Jpiek
Die vertraging heb ik er ingezet omdat ik het stroomverbruik aan het einde van die ca 6 minuten dat de boiler aan heeft gestaan wil hebben, niet ervoor...

Maar zal het eens zonder vertraging proberen. Maar dan nog heb ik denk ik een timings-issue denk ik, want daar lijkt het probleem wel op...

#Verbruik is het totaal verbruik uitgelezen uit de P1 meter in Watt

Edit: ee_PVBoilerVandaag lijkt wl de jsuite waarde aan de te geven, dus het probleem zit in ee_PVBoilerZonnestroom

[ Voor 13% gewijzigd door Jpiek op 04-09-2025 12:40 ]

• TKroon
  • Niet online
Jpiek schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:35:
Die vertraging heb ik er ingezet omdat ik het stroomverbruik aan het einde van die ca 6 minuten dat de boiler aan heeft gestaan wil hebben, niet ervoor...
Dat snap ik, maar als je daarmee begint en daarna pas de rest van je flow start heb je hetzelfde bereikt. Alleen eenvoudiger en minder gevoelig als Homey ergens een seconde aan rekentijd verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
TKroon schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:34:
[...]

Dat snap ik, maar als je daarmee begint en daarna pas de rest van je flow start heb je hetzelfde bereikt. Alleen eenvoudiger en minder gevoelig als Homey ergens een seconde aan rekentijd verliest.
Je hebt gelijk, aan het begin of een seconde vroeger (5:59).. Ik wist dat ik ergens een denkfout maakte, heb het aangepast en ga testen..

Boiler is nu echter al op temp en doet dus ff niks :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanLier
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 23:02
Hi,

Ik ben even benieuwd wat het voordeel/nadeel is om de IKEA dirigentia hub naast de homey te gebruiken?

Alle IKEA apparaten werken prima, maar ik zou ze wel graag willen updaten. Echter heb ik liever niet weer een hub erbij naast mijn homey en hue hub.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:03
vanLier schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:34:
Hi,

Ik ben even benieuwd wat het voordeel/nadeel is om de IKEA dirigentia hub naast de homey te gebruiken?

Alle IKEA apparaten werken prima, maar ik zou ze wel graag willen updaten. Echter heb ik liever niet weer een hub erbij naast mijn homey en hue hub.

Wat denken jullie?
Goedemorgen! Bedoeling van Homey is juist dat je geen andere hubs nodig hebt, en je ook weer bespaart in de kosten.

Voor zover ik weet kan Homey praktisch alle taken overnemen die de dirigera hub zou kunnen. Waarom zou je ze willen updaten? Kan dat updaten dan niet via de Homey? Heb je daar specifiek de Dirigera hub voor nodig?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:24
blueman85 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 06:41:
1. Waarom zou je ze willen updaten?
2. Kan dat updaten dan niet via de Homey?
3. Heb je daar specifiek de Dirigera hub voor nodig?
1. Shortcut Button bijgewerkt en heeft nu nieuwe functie (long press). Inspeling Plug bijgewerkt ivm bug in stroomverbruik
2. Nee dat kan niet met Homey
3. Ja voor firmware updates is de Tradfri of Dirigera hub nodig net als alle ander hubs om de firmware van andere merken bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dit weekend maar weer eens de pomp van onze fontein vervangen, wéér drooggelopen....

Nu wil ik een beveiliging/notificatie gaan bouwen die me waarschuwt als de fontein (bijna) leeg is.
Veel ruimte in de fontein heb ik niet, ik over weeg dus iets de bouwen waarmee ik een simpel stroomdraadje 2 aderig in de waterbak hang en dus zo sluiting maak : geen water = geen sluiting = alarm.

Ik zou dat met een waterleak sensor kunnen doen, en aan de contactpunten een draadje fabrieken.
Vraag is of een alarm zichzelf 'opheft' ik gebruik de sensor immers precies omgekeerd ?
Ik wil wel een merk/model waar ik al een App voor heb, ik kom dan uit op Sonoff, Aquara, Frient of Shelly...

- Frient is duur en schijnt niet waterdicht te zijn (huh?)
- Aqara wil ik geen batterij sensoren meer van, te veel problemen.
- Shelly, voordeel is dat het wifi (bereik!) is, nadeel, CR123 batterij die maar ca 18 mnd mee gaat
- Sonoff, is Zigbee, weet niet of die de afstand haalt, maar CR2477 batterij schijnt wel 5 (!) jaar mee te gaan ?

Geen idee hoe makkelijk ik een draad of de contactpunten kan maken.

Zie ik nog een mogelijkheid over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
Zat net de Shelly aankondiging te kijken van nieuwe producten, er is een nieuwe afstandsmeter die ook vloeistoffen zou moeten kunnen meten (in milimeters). Misschien dat je daar wat mee kan?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste