Plug & Play wetgeving Belgie - Van het kastje naar de muur

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thepixel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:14
Undeadhunter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:01:
Voor de mensen die reeds eentje hebben staan, wat zijn de meer betrouwdbaare winkels die al reeds in Belgie leveren?
duravolt en off grid supply Eindhoven. Er zullen er wel meer zijn maar daar heb ik niets besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thepixel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:14
En elke week opnieuw 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Omdat ze zo zich in het zweet moeten werken, gaat er uitval komen, waardoor alles nog langer gaat duren. Dan gaan ze genoodzaakt zijn om een Taskforce samen te stellen die minstens een jaar gaat vergaderen en evalueren hoe het verder moet....waar dan uiteindelijk een snuggere ineens met het plan komen om dit proces te automatiseren waar dan miljoenen voor nodig zijn om deze software te schrijven en mss wel een app die dan na een halfjaar word afgevoerd wegens te slecht werkende en dus te weinig gebruikt. In de software zitten ook bugs, vele aanmeldingen zitten geblokkeerd in het systeem en het kost jaren om dit op te lossen....🤡🤡

Hmm Déjà vu, iets met een DM en men afrekeningen....🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSSW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:16
Undeadhunter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:01:
Voor de mensen die reeds eentje hebben staan, wat zijn de meer betrouwdbaare winkels die al reeds in Belgie leveren?
Ik was zeer tevreden van stekker-batterij.nl. Scherpe prijs, goede communicatie en levering uit stock binnen de week. Je kan er ook zelf gaan afhalen als je dat wenst

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoenix88
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-06 20:14
mmarchan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:25:
[...]

Andere/Niet op de lijst zie ik alvast niet staan voor het aanmelden van een Plug-in batterij.
Ik dacht dat ik gek was geworden, want ik had die "Niet op de lijst" wel degelijk zien staan.
Nu heb ik toch ook opnieuw 5 minuutjes moeten zoeken, maar teruggevonden:

- klik op de knop "Omvormer toevoegen"
- vul een bestaand merk in (bvb ALPHA ESS)
- klik op Bevestigen
- dan komt er onderaan "Mijn omvormer staat er niet bij"
- als je daarop klikt sluit de popup en zijn "merk", "model" en "vermogen" vrij invulbaar

Ik weet niet of je dan door alle controles geraakt, ik durf niet meer verder gaan met dummy data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-06 20:39
Top, aanmelding bij Fluvius gelukt volgens uw instructies! Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:09

d3x

nog even ter herinnering van al die linken naar NL verkoopsites. Geen enkele heeft BEBAT in de prijs. Ik geef het maar even mee als het je lief is en als je spreekt over "ik wil in orde zijn" met de BE regels

[ Voor 3% gewijzigd door d3x op 24-06-2025 09:37 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
d3x schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:37:
nog even ter herinnering van al die linken naar NL verkoopsites. Geen enkele heeft BEBAT in de prijs. Ik geef het maar even mee als het je lief is en als je spreekt over "ik wil in orde zijn" met de BE regels
Dat klopt, aan de andere kant is het de verkoper die zich in regel moet stellen en niet de koper. Je kan als koper ook niet de Bebat zelf storten. Dat moet de verkoper doen. Dus een gevalletje niet mijn probleem als klant en de verkoper die in fout gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Als wij Europees mogen kopen moet EU de Bebat troep maar zelf regelen.
Net als de btw die er tijdelijk niet is in Duitsland.
Ik ben Belg en shop graag waar het gunstig uitvalt ,figuurlijk dan wel ditmaal ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
thepixel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:10:
[...]
En elke week opnieuw 😂
Volgende week in elk geval niet meer, want de medewerker die de excel lijst moet updaten gaat dan 2 maand met verlof :D Dus dan zal het voor september zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qeqrtar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 22:49
Het zal nog even wachten zijn op een toelating voor P1 als sturing. Consultatie loopt tot eind juli...
https://www.synergrid.be/...tive-to-an-enfluri-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Qeqrtar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:38:
Het zal nog even wachten zijn op een toelating voor P1 als sturing. Consultatie loopt tot eind juli...
Nog alle opmerkingen doornemen, noteren, over vergaderen en dan beslissen en in wetgeving gieten? Dat zal zeker allemaal niet meer voor dit jaar zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:16
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Volgende week in elk geval niet meer, want de medewerker die de excel lijst moet updaten gaat dan 2 maand met verlof :D Dus dan zal het voor september zijn :+
Klopt maar vergeet ook niet in te calculeren dat die medewerker(s) terug komen uit verlof, een enorme backlog hebben!
De burn-out is dan niet veraf dus tel een half jaar ziektedagen ongeveer.
Ik verwacht Q1 26 nog wat extra toestellen op de lijst, incl de Marstek die ondertussen al niet meer verkocht zal worden. 😂

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Ja de chinezen pompen in elk geval sneller nieuwe versies uit dan Synergrid ze kan homologeren, dat is nu al duidelijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-06 19:21
Qeqrtar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:38:
Wat een onnozele ambtenarij. Moest een bedrijf zo werken, waren ze al failliet. Maar het is overheid dus kan allemaal zeker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groenvink
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Zen-Zonne-Energie:
https://www.zen-zonne-ene...angesloten%20mag%20worden.
Goedgekeurd ? Gehomologeerd ? Richtprijs 4600€ ?

[ Voor 10% gewijzigd door Groenvink op 25-06-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hert
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:19
AI gegenereerde nonsense allicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanhoe007BE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:17
Mijn facebook loopt momenteel over van verschillende Marstek aanbieders uit NL die in drukletters aankondigen; Vanaf Nu ook toegelaten in België. Toch wel Straf: Massaal georkestreerd Fake nieuws :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
ivanhoe007BE schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:33:
Mijn facebook loopt momenteel over van verschillende Marstek aanbieders uit NL die in drukletters aankondigen; Vanaf Nu ook toegelaten in België. Toch wel Straf: Massaal georkestreerd Fake nieuws :( :?
Ik vermoed dat het wel klopt; de Zendure is ook al gehomologeerd op 11/6, maar is volgens mij pas afgelopen maandag op de lijst verschenen. Er zitten dus weken tussen effectieve homologatie en het invullen op de excel lijst van synergrid... De Marstek zou ik dan ten vroegste op de lijst van 30/6 verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
tweak_master schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:37:
[...]
De Marstek zou ik dan ten vroegste op de lijst van 30/6 verwachten.
Als de excel dame tegen dan niet in zomer vakantie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Hert schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:02:
AI gegenereerde nonsense allicht?
Ja ziet er in mijn ogen AI nonsense uit.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste