Avenger 2.0 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:07:
[...]
Inderdaad, alleen spijtig van de 800W on-grid limiet. Merk bij Marstek dat de 2500W toch interessant is om op semi-zonnige dagen meer dan 800W bij te kunnen leveren als er te weinig zon is bij grootverbruikers.
Misschien wel interessant als 2de batterij (zeker omdat je nog panelen bij kan aanhangen). Wel alleen leverbaar in DE momenteel en nog 21% BTW en verzending bijtellen, dan zitten we natuurlijk aan minimaal €1700 voor deze oplossing. Maar hij is tenminste al gehomologeerd (gewoon niet verkrijgbaar)

Heb contact opgenomen met een Nederlandse verdeler over die 800W.
De omvormer heeft een vermogen van 1200W, zie ook in de Synergrid-lijst, en wordt voor België dan ook vrijgezet via de app of het portaal op 1200W.
Zij leveren de EZHI met een kleinere batterij van een ander merk, Phylion®.
https://kleinezonnepanele...in-stekkerbaar/g-10000321
De DC batterij(en) communiceren met RS485 met elkaar en met de EZHI.
Wat ik ook aantrekkelijk vind: je kan ook extra panelen via AC op de Off-grid aansluiten, net zoals bij de Marstek. Bijvoorbeeld in de donkere periode, gewoon wat PV bijleggen/zetten. Die moet je dan niet aanmelden want blijven voor de omvormer van de EZHI.
En je kan het inderdaad als 2e batterij zien. Maar ik zie het nu als een goedkope manier om panelen bij te leggen en profiteer van de batterij-functie. Omdat hybride komt deze in de korf van PV-omvormers en mijn Marstek komt dan, na plaatsing van de DM, in de korf van batterij-omvormers.
Beide in HA integreren en bij kleine teruglever-vermogens de EZHI laten ontladen, bij grotere vermogens, de MT en heel grote piekvermogens, beide.
B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant