Plug & Play wetgeving Belgie - Van het kastje naar de muur

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:53
ardana123 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:05:
Waarom klopt dit langs geen kanten? Vanonder staat er dat ik zoveel verbruikt heb, maar dat komt dus niet overeen met hetgeen er op de grafiek staat. Alsook heb ik de Marstek op 2500w staan dus verbruik zou heel weinig moeten zijn tenzij ik in de avond meerdere zware apparaten aanstaan had. S'nachts begrijp ik ook niet, toen lag ik te slapen maar toch rond 5u 200 watt zitten verbruiken. De Marstek zou dat toch moeten doen ipv van het net te halen?

En vanonder staat er dus veel meer dan dat er in die grafiek staat. Zucht, tis weer bric a brac software gemaakt in een beschutte werkplaats zeker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook eens nagekeken. En inderdaad, 28/5 is hier hetzelfde fenomeen als bij U.
En als ik deze data vergelijk met de sensoren in mijn Home Assistent is dat wel degelijk juist. De vraag is natuurlijk wel waarom er stroom wordt afgenomen van het net op deze specifieke nacht dat er nog genoeg in de batterij steekt...

[ Voor 9% gewijzigd door dannyro op 29-05-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:12
gvb73 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Het zal wel kloppen maar de grafiek is verwarrend opgesteld.

Da's per kwartier en niet per uur.

Je moet dus 4 kwartieren optellen om te weten wat je aan KWh verbruikt of geinjecteerd hebt.
Dan zal het ook kloppen met wat je zien in de app van uw zonne panelen.

Je moet ook rekening houden met het feit dat de MT tijd nodig heeft om terug op 0 te springen.
Dat gebeurt niet binnen de seconde maar soms 15+ en dan kan het nog schommelen tussen 0 & 10W.
Ik vermoed diepvriezer/frigo die bij koelen.

Je klaagt over 0.15 & 0.4Kwh. Kijk eens terug naar wat het voor de batterij was. Waarschijnlijk een paar KWh voor de nacht (van 21h tot 06h) alleen.
Eigenlijk valt dat nog mee, voorheen verbruikten wij rond de 4-4,5 kwh per dag.

Zijn er dingen die ik kan doen om de response tijd te versnellen bij de MT? Zou het helpen om hem dichter te zetten bij de meterkast? Ik heb namelijk een stopcontact recht naast de zekeringskast onder zijn eigen groep. Maarja dan staat de batterij in het meest brandgevoelige lokaaltje in mijn huis, waar de zekeringskast, de droogkast, wasmachine, vriezer, omvormer en netwerkapparatuur staat. Dat wordt daar in de zomer behoorlijk heet, en het is maar rond de 4 m2 dat lokaaltje.

Nu ga ik weer over brandgevaar lullen maarja. Moest ik hem daar zetten, zou ik hem omkasten met dikke brandresistente gyproc platen, met een aantal ventilatiegaten. Ook met fans die over de koelvinnen blazen richting ventilatiegaten indien interne temperatuur te hoog wordt. En dan in dat lokaaltje ook nog eens een kleine airco zetten om in de zomer de ruimte toch af te koelen want de omvormer wordt serieus heet daar als het 30 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvb73
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:03
Die van mij staat onder mijn CV brander :)

Dat ding is redelijk goed dicht gesealed om het waterdicht te maken om buiten te zetten.
Veel vlammen zullen er niet uit komen denk ik.

Dichter zetten heeft geen zin tenzij de P1 meter of de wifi van de batterij slechte ontvangts heeft.
Het is de respons tijden van uw P1 meter en interpretatie van de batterij controller dat voor de vertraging zorgt.

Ik heb een powerlan adapter die ik nog liggen had gebruikt om in de berging een wifi antenne van 3 euro bekabeld aan te sluiten op zijn eigen SSID zodat de batterij niet kan verspringen op de andere antenne als het signaal eens weg valt. Veel beter nu dan met dezelfde antenne in repeater mode.

.BE - MT5.2KWh v151, HomeWizard P1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepixel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:35
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Informatie via installateur (die met Marstek contact heeft). Marstek zelf heeft nog niet geantwoord op mijn vraag hierover (en ook nog niet op een andere niet gerelateerde vraag).
Het antwoord was waarschijnlijk:
For questions about certification, please contact your dealer to obtain one.
Dat kreeg ik tenminste door van hun πŸ™„
Communicatie is en blijft toch een ding bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSSW
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:29
ardana123 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:52:
[...]

Eigenlijk valt dat nog mee, voorheen verbruikten wij rond de 4-4,5 kwh per dag.

Zijn er dingen die ik kan doen om de response tijd te versnellen bij de MT? Zou het helpen om hem dichter te zetten bij de meterkast? Ik heb namelijk een stopcontact recht naast de zekeringskast onder zijn eigen groep. Maarja dan staat de batterij in het meest brandgevoelige lokaaltje in mijn huis, waar de zekeringskast, de droogkast, wasmachine, vriezer, omvormer en netwerkapparatuur staat. Dat wordt daar in de zomer behoorlijk heet, en het is maar rond de 4 m2 dat lokaaltje.

Nu ga ik weer over brandgevaar lullen maarja. Moest ik hem daar zetten, zou ik hem omkasten met dikke brandresistente gyproc platen, met een aantal ventilatiegaten. Ook met fans die over de koelvinnen blazen richting ventilatiegaten indien interne temperatuur te hoog wordt. En dan in dat lokaaltje ook nog eens een kleine airco zetten om in de zomer de ruimte toch af te koelen want de omvormer wordt serieus heet daar als het 30 graden is.
Brandresistente platen zetten en daar ventilatiegaten in maken + ventilator dat zal zeker voor een grotere brandveiligheid zorgen :o :o :+ :+

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:12
DSSW schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:29:
[...]

Brandresistente platen zetten en daar ventilatiegaten in maken + ventilator dat zal zeker voor een grotere brandveiligheid zorgen :o :o :+ :+
Als je het beter weet mag je het altijd vertellen. Volgens u is het natuurlijk onmogelijk dat een batterij in de fik zal vliegen. Hopelijk gebeurt het niet bij jouw thuis 🀞🏼🀞🏼
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste