Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
Goede tip! Maar weer je ook hoe nauw de maten spelen? Is een p12 exact 12 cm of heb ik enige speling nodig?Seafarer schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 15:50:
[...]
Dat tussenschot is gemaakt van metalen stroken?
Zorg dat de ventilator niet tegen het metaal komt om resonantie te voorkomen.
Stukje plakfoam ertussen.
Ik denk wel dat die exact 120mm is. Kijk maar bij de specs van alle fabrikanten.StecaGrid schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:06:
[...]
Goede tip! Maar weer je ook hoe nauw de maten spelen? Is een p12 exact 12 cm of heb ik enige speling nodig?
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
StecaGrid schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:06:
[...]
Goede tip! Maar weer je ook hoe nauw de maten spelen? Is een p12 exact 12 cm of heb ik enige speling nodig?
Arctic heeft op hun website technische tekeningen staan van al hun modellen!Seafarer schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:51:
[...]
Ik denk wel dat die exact 120mm is. Kijk maar bij de specs van alle fabrikanten.
[ Voor 26% gewijzigd door DeAllerlangste op 20-09-2026 14:31 ]
Die zijn respectievelijk exact 12cm en 14cm, type aanduiding is dus gewoon de breedte maat. Hoe eenvoudig kan het zijn.
Ik ben al van firmware 2.8.8 teruggegaan naar 2.7.9.
Ik kan de hele wizard doorlopen en de instellingen opslaan, bij het opnieuw opstarten gaan beide modules weer rechtstreeks de configmode in....
/f/image/2DmkWHBQREQuRVIj2BAnKr3E.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QQWFlUpHnuoLt8vzjAOZjN1x.png?f=user_large)
Wow de luchtstroom is voelbaar. Werkt goed. ik ga er gelijk 2 bij bestellen voor de grote woonkamer radiator. :-)))
Blaast wel een hoop stof weg uit de radiator!
[ Voor 12% gewijzigd door saken op 25-09-2026 22:15 ]
Nee valt wel mee, het is goed te doen :-). Ik heb arctic p8 fans gebruikt. Maar de fans zitten nog wel zo'n 5cm onder de ribben van de radiator. Ik krijg ze er niet verder in , dat past niet. Of had ik kleinere fans moeten gebruiken? ik voel wel luchtstroomTonny99 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:49:
Ziet er goed uit, maken de fans veel geluid als ze aanstaan?
/f/image/6UFm8aBN8yPmcSMx2lOxiDe0.png?f=fotoalbum_large)
Hoe heb je dit met de radiatorhouders gedaan?lars019 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:07:
Heatmeister en 6x Arctic P14 Pro PST geplaatst onder mijn T33 in de woonkamer. Het ging sneller dan verwacht. Heatmeister werkt plug&playen montage met tiewraps, visdraad en vishaakjes is heel simpel. Dank voor ervaring uit dit topic.
Warmte verspreid zich nu zo'n 2 keer sneller door de woonkamer van 140m3. Delta T zo'n 10 graden hoger. Ook merk ik dat thermostaat veel sneller feedback krijgt. Ik had eerst hele trage feedback en hoge overshoot, nu merk je als je de ventilatoren handmatig hoger zet, de thermostaat afslaat omdat deze warmer wordt.
Maar kwa besparing kan ik nog niks zeggen.
Ik ben er achter gekomen toen ik de radiator in wilde gaan regelen, dat er een 50% blok onderzit. Terwijl er op de plaats waar een 2e radiator zou moeten zitten, de aan- en afvoer doorgelust is. Dus 50% aanvoerwater naar de T33 gaat een bypass in. Dit verklaard de slechte prestaties. Ik ga eerst dit blok vervangen door 100% blok en dan de boel inregelen.
Tevreden met de Arctic P14 Pro (al heb ik geen vergelijkingsmateriaal). Ze gebruiken wel wat meer vermogen (0.2 watt op laagste stand). Op 100% stand kun je ze gebruiken om de radiatoren schoon te blazen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij welke aanvoer temperatuur heb je deze meting gedaan?saken schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:54:
[...]
Nee valt wel mee, het is goed te doen :-). Ik heb arctic p8 fans gebruikt. Maar de fans zitten nog wel zo'n 5cm onder de ribben van de radiator. Ik krijg ze er niet verder in , dat past niet. Of had ik kleinere fans moeten gebruiken? ik voel wel luchtstroom
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar zitten ze tegen aan. De ventilatoren zitten er niet helemaal luchtdicht tegen aan bij mij, maar het doet z'n ding.saken schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 23:30:
[...]
Hoe heb je dit met de radiatorhouders gedaan?
:strip_exif()/f/image/YLs7G4ncQzIwreXSUJYejem5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door superduper op 26-09-2026 14:41 ]
ah, bij mij steekt dat verder uit waardoor de fan er helemaal niet tussenpast, dus de ruimte van die houder laat ik open. Gebruik je visdraad voor de ophanging van je fans?lars019 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:18:
[...]
Daar zitten ze tegen aan. De ventilatoren zitten er niet helemaal luchtdicht tegen aan bij mij, maar het doet z'n ding.[Afbeelding]
Ja ik heb ze nu een jaar hangen met visdraad en haakjes. Zie foto's in eerdere post waar je op reageerde. Makkelijk en snelle manier om ze op te hangen. Ik krijg ze alleen niet zo strak gespannen dat de ventilatoren helemaal strak tegen de radiator aankomen. Dus er ontsnapt waarschijnlijk wel lucht, maar dat zou je eventueel nog met tape oid kunnen lossen.saken schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:17:
[...]
ah, bij mij steekt dat verder uit waardoor de fan er helemaal niet tussenpast, dus de ruimte van die houder laat ik open. Gebruik je visdraad voor de ophanging van je fans?
Ik dacht eerst dat je het contactgeluid met het tussenschot bedoelde. Ik schok behoorlijk toen ik de ventilatoren kaal op de koelvinnen van de convector legde en de ventilatoren aan gingen. Enorm veel resonantie /gezoem.Seafarer schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 15:50:
[...]
Dat tussenschot is gemaakt van metalen stroken?
Zorg dat de ventilator niet tegen het metaal komt om resonantie te voorkomen.
Stukje plakfoam ertussen.
Voor nu provisorisch opgelost met wat isolatie tape en tot 70% hoor ik ze amper.
Arctic p8 zal hier niet passen. Een fan van 3 of 4 cm zou dat wat zijn of zal dat teveel herrie maken? of de p8 wel plaatsen en dan en soort koker of trechter maken dat de lucht alsnog door de 3cm brede ribben heen leidt?
[ Voor 27% gewijzigd door saken op 28-09-2026 14:40 ]
ik zit in een huurhuis. Daar gaat de woningcorporatie niet in mee denk ik.edwin2021 schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:36:
Ik denk dat je beter de radiator kunt vervangen.
Dat is lastig maar aan een T1 radiator valt weinig eer te behalen vrees ik.saken schreef op maandag 28 september 2026 @ 18:19:
[...]
ik zit in een huurhuis. Daar gaat de woningcorporatie niet in mee denk ik.
Misschien als ik de achterkant dichtmaak met een plaat, en dan een versmalling vanaf de ribben naar de fans toe ? Boven zit er al radiatorfolie achter de ribben (zelfde radiator), dus die is in principe wel redelijk luchtdichtedwin2021 schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:16:
[...]
Dat is lastig maar aan een T1 radiator valt weinig eer te behalen vrees ik.
saken schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:37:
Ik heb boven andere radiatoren dan beneden. De ribben zijn 3 cm breed. Afstand van muur tot aan radiator einde voorkant 6cm.
Arctic p8 zal hier niet passen. Een fan van 3 of 4 cm zou dat wat zijn of zal dat teveel herrie maken? of de p8 wel plaatsen en dan en soort koker of trechter maken dat de lucht alsnog door de 3cm brede ribben heen leidt?
[Afbeelding]
Ik heb 8cm arctic er onder een hoek van 45 graden onder gemonteerd.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Yes, met flink wat hulp van ChatGpt.petkaij schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:07:
@superduper , je CV Heatbooster overzicht ziet er netjes uit, heb je die in Home Assistant gemaakt?
werkt dat een beetje ? wat is je T delta gemiddeld?Aiolos schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 07:13:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb 8cm arctic er onder een hoek van 45 graden onder gemonteerd.
Ik denk het wel. Er zijn best een aantal Tweakers die de fan's onder een hoek hebben staan.saken schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:39:
[...]
werkt dat een beetje ? wat is je T delta gemiddeld?
Dit type radiator heeft gewoon heel erg weinig warmte afgifte waardoor ik mij afvraag of het zin heeft om daar geld in te steken.saken schreef op maandag 28 september 2026 @ 23:34:
[...]
Misschien als ik de achterkant dichtmaak met een plaat, en dan een versmalling vanaf de ribben naar de fans toe ? Boven zit er al radiatorfolie achter de ribben (zelfde radiator), dus die is in principe wel redelijk luchtdicht
Ben ook beginnende HA gebruiker, zou je mij via een pm de betreffende yaml dashboard file willen delen? Schilt mij dan weer een hoop zoekwerk. Moet dan natuurlijk wel eea vertalen naar mijn entities in HA.
[ Voor 3% gewijzigd door petkaij op 29-09-2026 17:16 ]
Dat werkt prima. De T11 is zo'n 180cm breed en het is op mijn werkkamer. Voordat ik de fans had kon ik de kamer niet warm houden met alleen de radiator (en een aanvoertemperatuur van de warmtepomp van max zo'n 35 graden), met de fans gaat het prima. Ik heb geen meting van de delta T op deze radiator (er zit geen heatmeister op, maar een zelfbouw PWM aansturing)saken schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:39:
[...]
werkt dat een beetje ? wat is je T delta gemiddeld?
Ik heb overigens geen zone-regeling in huis, alle radiatoren zijn ingeregeld en doen de hele winter mee. Het is met deze oplossing niet mogelijk om de kamer snel op te warmen (zoals te verwachten is).
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Dus ik zat te denken aan rubber voetjes eronder plakken. Maarja, lekker zal het niet plakken want de vents zitten met tie wraps aan elkaar vast met op het punt waar het voetje zou moeten komen.
Weten jullie daar iets slims voor?
Iets van tochtband? Die je gebruikt om kieren van deuren te dichten.rostizh schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:44:
Weten jullie daar iets slims voor?
Ahh, ja daar geb ik nog de wereld van liggenAppesteijn schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:52:
Gewoon zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/handson-tochtband-p-profiel-epdm-rubber-antraciet-3-meter-2-stuks/p/B555383 en dan stukjes van 2 cm op de hoeken van je fans plakken.
heb je een visueel voorbeeld, hoe heb jij dit gedaan? de hoeken van de fan in de zin van ?Appesteijn schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:52:
Gewoon zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/handson-tochtband-p-profiel-epdm-rubber-antraciet-3-meter-2-stuks/p/B555383 en dan stukjes van 2 cm op de hoeken van je fans plakken.
Ik heb geen fan over (die liggen allemaal in de Jaga's) om te laten zien, maar ik knip 4 stukjes af, plak deze op de hoeken van de ventilator (op de kant waarop de ventilator op de radiator ligt) en leg hem dan op de radiator. Door het D profiel liggen ze een paar millimeter erboven en worden trillingen gedempt.saken schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:54:
[...]
heb je een visueel voorbeeld, hoe heb jij dit gedaan? de hoeken van de fan in de zin van ?
Kan iemand bevestigen of een heatmeister compatible is met de hardware van een Climatebooster Pro? Volgens de technische handleiding zijn de fans in de Climatebooster Pro PWM's, dus dan een kwestie van de Climatebooster aansturing loskoppelen en dan direct, met verlengkabels?dannyll schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:06:
Beste mensen.
Nieuw in deze groep en wat is er al een hoop geschreven. Er is voor iemand die net start eigenlijk niet meer uit te komen. In oktober krijg ik mijn WeHeat warmtepomp en wil ik met radiatoren gaan boosten en enthousiast geworden over de positieve verhalen over heatmeister. Nu wil ik het wel echt netjes monteren in de woonkamer en dacht ik zelf aan het kopen van speedcomfort icm heatmeister. Bas geeft aan dat SC zeer belabberd is en dat Climatebooster beter is. Wie kan mij over de drempel helpen om toch de ventilatoren zelf te gaan monteren. :-) Dit zijn mijn radiatoren:
181 x 59
200 x 40
200 x 40
100 x 90
Danny
Is misschien niet helemaal de tweakers manier, maar vind het toch interessant om te weten.
Ik heb de heatfans, de heatmeister samen met de universele fan addon (pwm2volt) werkt prima.Binkia schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:43:
Ik vind het wel leuk om met Home Assistent te knutselen maar heb eigenlijk geen zin om losse ventilatoren onder mijn radiatoren te monteren. Zijn er tweakers met ervaring met de Heatmeister in combinatie met bijvoorbeeld Heatfans? Ben erg benieuwd
Ze regelen van 0 tot 100 procent, en zijn redelijk stil.
Wat ik me afvraag, ik heb nu de kabels nog om de fans gelaten, kan dit kwaad, i.v.m. de hitte van radiator als dit contact maakt ? of zal ik ze anders weg moeten werken. Dan zal ik de andere radiator ook aan moeten passen
Beter is afrollen en met een trek bandje vastmaken.
Updates:
- Er is nu ook een native Home Assistant integratie beschikbaar, dus dan kan je de HeatMeisters zonder MQTT-server gebruiken. Hier onder het lijstje Downloads voor de liefhebbers: https://www.sdr-engineeri...uct/product&product_id=50
- Nieuwe firmware update om alles compatibel te maken met de native integratie, met achter de schermen een flinke rework van de sensoren en nu eindelijk het HeatBooster-naampje overal weggehaald. Voor backwards-compatibility is er nog wel de mogelijkheid om de oude naam als topic naam te behouden, zodat je integraties niet stuk gaan. Dit wordt als het goed is standaard geactiveerd als je de firmware van een oudere versie update zodat het vanzelf goed gaat.
Er zijn ook weer wat nieuwe features toegevoegd:
- Demand trim signaal voor optimale sturing van de warmtepomp. De demand trim geeft aan hoeveel warmer/kouder water de heatmeister wenst om de ruimtetemperatuur te halen (bij ingeschakelde ruimtetemperatuur regeling). Dit kun je doorkoppelen naar de stooklijn van je warmtepomp om optimaal te kunnen stoken.
- Trimmen van ruimte doeltemperatuur om gemakkelijker energiesturing te kunnen doen (bijvoorbeeld door de ruimtetemperatuur iets positief te trimmen bij goedkope energie, en lager bij dure).
Het is nogal een update. Ik heb het zo goed mogelijk getest afgelopen maanden, en verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit
Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing
Bij een reboot/stroom eraf etc. kan je dit weer. . .handmatig gaan instellen. Irritant? Ja! Overkomelijk? Ook ja!
Ninja edit: merk dat er meer opborrelt
- FavIcon in de browser
- Makkelijke optie tot renamen van het device in browser vanaf het hoofdscherm
- . . .nog wel meer punten, maar dan leest het straks als bashen wat niet mijn bedoeling is.
[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 09-10-2026 12:08 ]
Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing
bij 2 heatmeisters liep de online-update vast, manueel lukte wel (geen error, bleef gewoon in een loop). Bij de 3de ging de online-update wel prima.Bazz0847 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:56:
Voor de liefhebbers, ik heb afgelopen periode flink geklust aan de producten van SDR Engineering!
Updates:
- Er is nu ook een native Home Assistant integratie beschikbaar, dus dan kan je de HeatMeisters zonder MQTT-server gebruiken. Hier onder het lijstje Downloads voor de liefhebbers: https://www.sdr-engineeri...uct/product&product_id=50
- Nieuwe firmware update om alles compatibel te maken met de native integratie, met achter de schermen een flinke rework van de sensoren en nu eindelijk het HeatBooster-naampje overal weggehaald. Voor backwards-compatibility is er nog wel de mogelijkheid om de oude naam als topic naam te behouden, zodat je integraties niet stuk gaan. Dit wordt als het goed is standaard geactiveerd als je de firmware van een oudere versie update zodat het vanzelf goed gaat.
Er zijn ook weer wat nieuwe features toegevoegd:
- Demand trim signaal voor optimale sturing van de warmtepomp. De demand trim geeft aan hoeveel warmer/kouder water de heatmeister wenst om de ruimtetemperatuur te halen (bij ingeschakelde ruimtetemperatuur regeling). Dit kun je doorkoppelen naar de stooklijn van je warmtepomp om optimaal te kunnen stoken.
- Trimmen van ruimte doeltemperatuur om gemakkelijker energiesturing te kunnen doen (bijvoorbeeld door de ruimtetemperatuur iets positief te trimmen bij goedkope energie, en lager bij dure).
Het is nogal een update. Ik heb het zo goed mogelijk getest afgelopen maanden, en verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.
Werken daarna gewoon weer als vanouds goed, dus prima update
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Het vreemde is dat ik bij 3 verschillende radiatoren met verschillend aantal fans hetzelfde probleem heb. In de webapp staat bij status controller: sensor err. Maar de sensors lezen de temperatuur gewoon uit….
[ Voor 39% gewijzigd door Reinbak op 09-10-2026 19:58 ]
PV 15x295 Wp/Omnik 4TL-2; Kia Niro EV; Daikin 4kW monobloc hybride; 2xSessy 5.5 kWh
Kijk eens bij v2.9.2?pjsmits schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:16:
Ik krijg op de link voor firmware v2.9.1 een 403 Forbidden error?
Haha, zat ik denk ik net tussen twee updates van die pagina. Nu werkt het wel, natuurlijk.
PV 15x295 Wp/Omnik 4TL-2; Kia Niro EV; Daikin 4kW monobloc hybride; 2xSessy 5.5 kWh
Kan dit niet anders? en dit bedoel ik niet negatief maar het is niet voor iedereen weggelegd om een zip uit te pakken in een map. Dit lukt mij prima maar toch komt er niks tevoorschijn bij integraties. Kan dit niet beter via HACS. repositorie toevoegen en klaar.Bazz0847 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:56:
Voor de liefhebbers, ik heb afgelopen periode flink geklust aan de producten van SDR Engineering!
Updates:
Gek genoeg werken de heatmeister nu (was al na de update naar 2026.10.0) niet meer via mqtt.
Edit, ze waren offline omdat ik met de wifi bezig ben geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door tlpeter op 09-10-2026 14:30 ]
Grappig even tabs gesloten en opnieuw ingeladen en favicon nu wel getoond inderdaad.Bazz0847 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:12:
Hij heeft een Favicon! De rest zal ik noteren op mijn todo.
Iemand die geen zip-file kan uitpakken maar toch een HA integratie wil kan zich hier beter niet mee bezighouden.tlpeter schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:24:
[...]
Kan dit niet anders? en dit bedoel ik niet negatief maar het is niet voor iedereen weggelegd om een zip uit te pakken in een map. Dit lukt mij prima maar toch komt er niks tevoorschijn bij integraties. Kan dit niet beter via HACS. repositorie toevoegen en klaar.
Gek genoeg werken de heatmeister nu (was al na de update naar 2026.10.0) niet meer via mqtt.
Edit, ze waren offline omdat ik met de wifi bezig ben geweest.
Een zip-file uitpakken en in een juiste folder plaatsen mag als basiskennis worden verondersteld.
Ben ik niet mee eens. Als je HA in docker hebt draaien en gebruik maakt van volumes dan is toegang tot die directories niet zo makkelijk op een Linux thuis servertje.Lawrentz schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:44:
[...]
Iemand die geen zip-file kan uitpakken maar toch een HA integratie wil kan zich hier beter niet mee bezighouden.
Een zip-file uitpakken en in een juiste folder plaatsen mag als basiskennis worden verondersteld.
Toevoegen aan HACS is wel een mooie toevoeging als je het mij vraagt.
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
Ik heb ze nu om de fans heen gerold gelaten en de plugs met tiewraps via 2 gaten aan de onderkant hout vast gemaakt.tuxie6 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:28:
Er is natuurlijk altijd de kans op trillen en een irritant geluidje als ze niet klem zitten. Warmte lijkt me rond de 60 graden geen punt.
Beter is afrollen en met een trek bandje vastmaken.
De Installed firmware version geeft v2.9.1 aan en de changelog v2.9.2.
Dit is verwarrend.
Bij download van de zip-file en handmatige installatie zie ik geen verschillen.
[ Voor 4% gewijzigd door Lawrentz op 09-10-2026 18:22 ]
Er is nog een update, de v2.9.2, klik maar eens op "click here"...Lawrentz schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:11:
Heb zojuist de automatic download gestart.
De Installed firmware version geeft v2.9.1 aan en de changelog v2.9.2.
Dit is verwarrend.
[Afbeelding]
Bij download van de zip-file en handmatige installatie zie ik geen verschillen.
Die bedoelde ik ook met de download van de zip-file en handmatige installatie zie ik geen verschillen. Zie ook mijn post van Lawrentz in "Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2"Tarax schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:58:
[...]
Er is nog een update, de v2.9.2, klik maar eens op "click here"...
Desondanks bedankt voor het signaal.
Je hebt geen ruimte temperatuur sensor aangekoppeld zo te zien? Fans gaan aan bij een bepaald temperatuurverschil tussen aanvoerwater en ruimte. Te zien in de config wizard -> advanced control parameters.Reinbak schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:04:
Ik heb nu 3 convectoren voorzien van de heatmeister. Over het geheel de standaardinstellingen met een lagere ventilatorsnelheid ingesteld. Handmatig werken ze allemaal, maar als de verwarming aanslaat gaan de ventilatoren niet automatisch draaien. De sensoren geven wel de in en uitlaattemperatuur juist aan. Zie foto hieronder. Het blauwe bobbeltje is het handmatig inschakelen van de ventilators. Wat kan het probleem zijn? Iemand een idee?
Het vreemde is dat ik bij 3 verschillende radiatoren met verschillend aantal fans hetzelfde probleem heb. In de webapp staat bij status controller: sensor err. Maar de sensors lezen de temperatuur gewoon uit….
[Afbeelding]
Maar nu heb ik ontdekt dat de ruimtetemperatuursensor wel gemonteerd moet zijn, al zet je hem uit in de web app. Nu dus wel gemonteerd en alles loopt als een zonnetje!
[ Voor 68% gewijzigd door Reinbak op 10-10-2026 00:01 ]
Ik zie niet een reden dat dit fout gaat. Bij mij zit het op een enkele fan ook zo. Al 3 jaar denk ik.saken schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 17:43:
[...]
Ik heb ze nu om de fans heen gerold gelaten en de plugs met tiewraps via 2 gaten aan de onderkant hout vast gemaakt.