Niets persoonlijks, maar ik vind dit echt het stereotype gedrag van de Europese Unie op dit moment. Microsoft heeft jarenlang vele miljarden geïnvesteerd in wat nu Microsoft 365 en Azure is, en op het moment suprême komen de Europeanen dat even afpakken of via wetgeving aan banden leggen, omdat het ons plotseling niet meer zint
zo vat ik het ook helemaal niet op, sterker nog in grote lijnen ben ik het wel met je eens, het hele na de oorlog een onvoorwaardelijk dankbaar europa ... goed te begrijpen en we zien nu pas waar het toe lijdt.
die personen en volkeren die ooit de redders (of moet ik ridders zeggen) waren staan nu ineens aan de andere kant ... als het verwende kind dat nooit nee heeft gekregen en nu maar denkt dat alles kan...
met dat economische punt ben ik het echter niet helemaal eens, heel veel dingen kosten gewoon veel capitaal en grondstoffen om ze te ontwikkelen, chips kosten aardmetelen, andere dingen zoals software bergen capitaal en wij wij doen alles liever goed dan goedkoop... we proberen iedereen naar school te sturen en dat zorgt meteen ook voor duurdere arbeid, we heffen belasting maar dat zorgt voor minder grote en minder-grote bedrijven. zelfs als er dan al interessante startups zijn dan verhuizen ze snel naar cowboyland omdat comerciele slavernij daar nog kan en je dus woekerwinsten kunt maken...
we zouden dat op kunnen lossen door bepaalde harde grenzen te stellen aan de producten die we op onze markt toelaten maar dan komen we meteen terug bij mijn vorrige post.
de chinezen lossen dit probleem op door een plan-economie maar ook daar moeten we eigenlijk niet naartoe willen (denk maar eens wie daar dan weer voor betaalt).
kortom zelfs ALS we morgen met alle neuzen dezelfde kant uit kijken dan nog zal het een heel groot probleem gaan worden, en onze beste methode zou nog zijn om de VS te ondermijnen en ze het geloof in hun eigen superioriteit af te pakken. maar ook dat is een zorgvuldig in stand gehouden catch 22.