Astennu schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:04:
[...]
Heb je daar meer mensen over gelezen?
Ik ben wel benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Als het alleen bij spinup is maakt me dat denk ik niet echt uit maar ik ga het zien. Heb het eerlijk gezegd in alle jaren nog niet eerder gehoord. Alleen die Blower fans konden dat wel doen als ze starten maar die hebben hele zware kogellagers. Waren van die Delta fan's. Maar die bleven ook altijd draaien.
Heb je al contact opgenomen met PC om te vragen inhoeverre het normaal is?
Alles op reddit gelezen nadat ik het ging googlen na eigen ervaring.
Je kan aan het formaat en de decal op de middelste fan van de Hellhoud ook deduceren dat het zo'n fan is als op de Reaper.
Je (ik) hoort bij opspinnen iets en tijdens gebruik iets met de Reaper.
Het doet mij het meeste denken aan een Gigabyte GTX 1070 Windforce Rev 1.0
@
D4NG3R Het is misschien ook mierenneuken hoor... het is echt een geweldig en bijzonder kaartje met power limits en undervolt kun je gewoon met 800-900 rpm gamen.
Zolang het typisch is voor het type fan/de lagers/de motor/controller kan ik er wellicht nog mee leren leven.
Als het maar geen defect is maar ik heb het al van meerdere mensen gelezen/gehoord dat het gewoon typisch lijkt.
En anders mooi 3 jaar garantie van PowerColor
De enige nadelen van de Reaper vind ik.
-Het geluid m.b.t. de fans. (dus niet het airflow geluid / rpm's...1500 rpm is bijzonder netjes voor zo'n klein kaartje)
-Het geluid van het flow through gedeelte, dat is al het luidste... hier vind ik ook dat XFX het beter heeft gedaan door ook de backplate hier open te laten.
-En wellicht haal je hier geen super hoge 3dmark Timespy graphics scores mee als je gaat overklokken.
[
Voor 31% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 11-03-2025 11:20
]