[AMD Radeon RX9000 series] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 11:01

millman

6708Mhz @ -185c

@HugoBoss1985 ik draai geen enkele overclock of undervolt op de kaart, wel -15 op de CPU, maar daar had ik voorheen nooit problemen mee. Snel opstarten staat sowieso uit, maar zal HAGS instelling nog bekijken. Verder in-game nergens last van, temps en performance zijn prima. Misschien toch windows ffies een verse install geven. Moet ook zeggen dat er niet echt een crash is, maar mn monitor een seconde op zwart is alles. Ik kijk t nog wel even aan, maar vind t wel een beetje raar dat dit soort dingen voorkomen bij AMD, nooit problemen met Nvidia gehad.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
millman schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:14:
@HugoBoss1985 ik draai geen enkele overclock of undervolt op de kaart, wel -15 op de CPU, maar daar had ik voorheen nooit problemen mee. Snel opstarten staat sowieso uit, maar zal HAGS instelling nog bekijken. Verder in-game nergens last van, temps en performance zijn prima. Misschien toch windows ffies een verse install geven. Moet ook zeggen dat er niet echt een crash is, maar mn monitor een seconde op zwart is alles. Ik kijk t nog wel even aan, maar vind t wel een beetje raar dat dit soort dingen voorkomen bij AMD, nooit problemen met Nvidia gehad.
Mmm monitor seconde op zwart kan qua hardware idd wel een videokaart probleem (defect) zijn of iets met de PSU.
Anders monitor of kabel.
Maar kan ook nog steeds een software probleem zijn.
Kaart eens in ander systeem testen dan weet je daarna wel voldoende.
Als de kaart het dan ook doet (mits je monitor en kabel ook hebt uitgesloten) dan zou ik een RMA doen.

Misschien toch ook eens je cpu undervolt en XMP (of AMD variant) uitzetten en proberen.

Dit is niet iets wat specifiek bij "AMD voor komt" want ik heb nergens last van qua black screens met een 9070.
Inmiddels al weer een 5 maanden deze 9070 in bezit en draait hier sinds 2-3 dagen in bezit met -120mv +10% power limit.

Misschien heb je gewoon pech en is je kaart defect.

Ik dacht gisteren dat mijn 6800XT aan het sterven was omdat ik ook een paar keer ineens een black screen had en mijn pc opnieuw opstartte.
Bleek dat de video driver zichzelf aan het updaten was.
Met de 6800XT had ik alleen de driver instellingen resets en dat was dus opgelost door snel opstarten uit te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-03-2026 15:11 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 11:01

millman

6708Mhz @ -185c

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Mmm monitor seconde op zwart kan qua hardware idd wel een videokaart probleem (defect) zijn of iets met de PSU.
Anders monitor of kabel.
Maar kan ook nog steeds een software probleem zijn.
Kaart eens in ander systeem testen dan weet je daarna wel voldoende.
Als de kaart het dan ook doet (mits je monitor en kabel ook hebt uitgesloten) dan zou ik een RMA doen.

Misschien toch ook eens je cpu undervolt en XMP (of AMD variant) uitzetten en proberen.

Dit is niet iets wat specifiek bij "AMD voor komt" want ik heb nergens last van qua black screens met een 9070.
Inmiddels al weer een 5 maanden deze 9070 in bezit en draait hier sinds 2-3 dagen in bezit met -120mv +10% power limit.

Misschien heb je gewoon pech en is je kaart defect.

Ik dacht gisteren dat mijn 6800XT aan het sterven was omdat ik ook een paar keer ineens een black screen had en mijn pc opnieuw opstartte.
Bleek dat de video driver zichzelf aan het updaten was.
Met de 6800XT had ik alleen de driver instellingen resets en dat was dus opgelost door snel opstarten uit te zetten.
Ik denk dat ik het heb opgelost. Sowieso een verse win installatie gedaan, nieuwe kabel is nog onderweg, maar ik kwam erachter dat mn anti sag unit 1 fan blokte, die draaide helemaal niet. |:( sinds ik dat heb gefixt lijkt t probleem over. Moet nog langer testen maar denk dat dat t was. Bedankt voor je tips sowieso, wordt gewaardeerd! Fingers crossed voor de komende dagen

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over en ervaring met de 9000 serie van AMD. Prijzendiscussies horen thuis in [AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen. Post dat hier dus niet. Ook discussies over winkels horen hier niet.