Nou, hij is binnen. Het is een RX 9070 ASUS TUF geworden. Ik neigde er al naar, maar toen ik een tweedekansje zag staan voor €640 maar de knoop doorgehakt. Zo iig wat goedkoper dan een XT, die normaal natuurlijk gewoon erg interessant is tov een niet-XT. Maar met mijn oude GPU die wat luidruchtiger was geworden, had ik ook eens achter mijn PC gevoeld. En de hoeveelheid hitte die daar vanaf kwam met een ~230W GPU, vond ik zelf wel voldoende, hoefde niet nog een 100W extra bij

.
Oude kaart eruit, nieuwe erin, DDU draaien in safe mode. Of nou ja, safe mode gaf niks behalve een zwart scherm. Uiteindelijk een muis cursor. En misschien is dit algemeen bekende informatie, of misschien is er wat vreemds bij mijn PC, maar na de derde poging ben ik op mijn laptop wat gaan zoeken (wat niet makkelijk is, want "safe mode black screen" geeft heel veel resultaten dat ze je zeggen safe mode te gebruiken). En toen keek ik naar mijn desktop: Whoeps, heeft alleen meer tijd nodig.
Risico bij tweedekansje is natuurlijk: Waarom is hij teruggestuurd? Hopelijk geen erge coil whine. De verpakking was open, maar daar eindigde het wel mee. Plastic folie zat overal zelfs nog erop. Paar keer net wat een rateltje. Bleek gelukkig iets van mijn PC wat net een fractie bij de fan van de GPU kwam, dus die weggeduwd, en nu fluister stil. Zachter dan mijn case fans iig, niks van coil whine zelfs met zijpaneel eraf en mijn hoofd er in de buurt te horen (wat ik deed om die ratel op te sporen).
17500 Furmark score: Ja vast niet de beste benchmark, maar het ging mij vooral om snel hem te kunnen stressen om geluid te testen, en algemene check of er niet iets geheel mis is met dat ding.
Temperaturen / fan speeds dus zonder zijpaneel van mijn kast. Oh, en Hynix geheugen voor de geinteresseerde

.
En omdat iemand een foto erbij wilde:
:strip_exif()/f/image/CibHVwqSUrQ3FoSpMW9YKY5E.jpg?f=fotoalbum_large)
Het mag duidelijk zijn waarom die er oorspronkelijk niet bij stond

. Voordeel van dichte kast, niemand ziet de witte ventilatoren en de random kabels

.
(En jaja, ik moet erachter stofzuigen, mijn robot komt daar niet).
[
Voor 21% gewijzigd door
Sissors op 21-06-2025 14:10
]