[AMD Radeon RX9000 series] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27
Xaphod schreef op zondag 2 november 2025 @ 06:47:
[...]

Dat undervolten moet ik ook eens proberen.
Mijn Gigabyte 9070XT Gaming OC trekt standaard 330 Watt, met pieken van over de 400.
Hij werkt prima overigens, ondanks mijn 650 Watt voeding.
Zou ik zeker aanraden. Met de teugels los boost de mijne tot ongeveer 3050Mhz, nu tikt het de 2850-2950Mhz aan. Je verbruikt eigenlijk 100W meer, met alle hitte enzo erbij, voor maar 3-4 fps meer max. Als elke fps telt, is dat natuurlijk beter.
Als je undervolt kun je trouwens ook de VRAM wat sneller zetten en de de snellere timings gebruiken. Ik heb trouwens de Sapphire Pulse, dus één van de goedkoopste modellen (eigenlijk een stock kaart met een hele goede koeler erop).

[ Voor 9% gewijzigd door mister_S op 02-11-2025 09:32 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Bij mij problemen met de laatste driver (25.10.2) icm met BF6. Ook op reddit hier veel problemen mee.
Wat zijn jullie ervaringen?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:48
Zou handig zijn als je vertelt wat voor problemen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 17:11

Louw Post

Cerenas

Bad Brains schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:38:
Het is niet de voeding (perse), heb de LianLi Edge solo op de kaart aangesloten met een terminator (de rest van de onderdelen nog op de Corsair 850) en ik kon 4 games tegelijk opstarten zonder problemen.

Daarna de "oude" voeding weer erop aangesloten en wederom reboot na GPU belasting.
Heb toen de verlengkabels (Amazon chayna kabels) eraf gehaald en de pcie kabels van de PSU direct er op aangesloten.
En presto.
Alles werkt. (vooralsnog) Wordt vervolgd.
Hier tot een week geleden een maand met totaal willekeurige crashes gezeten. Soms 5x op een dag, soms helemaal niet. Zowel in game als met alleen de browser met Twitch open. Geen blue screen of logs in de Windows event viewer. Begon ook heel toevallig na een bios update. Van alles zitten proberen, ook bios downgrade. Bleek uiteindelijk toch de voeding te zijn, nog nooit eerder gehad.

Nu zijn onze problemen niet helemaal hetzelfde, maar gezien je met de 1200w geen issues had, zit het misschien toch daarin?

Ik heb iig nu een nieuwe voeding en m'n issues zijn gelukkig weg (was een jaar oude be quiet! Straight Power 12 750, dus ook niet bepaald de goedkoopste, maar gelukkig nog wel garantie).
__xeno__ schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:23:
Bij mij problemen met de laatste driver (25.10.2) icm met BF6. Ook op reddit hier veel problemen mee.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ben ook wel benieuwd naar je issues. Hier dezelfde driver versie en niks opgemerkt na een middag aan BF6.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:48
Heb mijn Cjaina extenders eruitgetrokken en alles werkt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
[...]

Ben ook wel benieuwd naar je issues. Hier dezelfde driver versie en niks opgemerkt na een middag aan BF6.
[/quote]

Vreemde framedrops (onspeelbaar). Niet iedere keer als ik hem opstartte. En af en toe crashes van de driver (met melding).

Met de oide driver ook een hogere framerate en geen problemen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over en ervaring met de 9000 serie van AMD. Prijzendiscussies horen thuis in [AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen. Post dat hier dus niet. Ook discussies over winkels horen hier niet.