@
Mystic_X
Dank voor de info w.b.t. het flickeren met task switching.
Voor nu laat ik het lekker voor wat het is.
Dan weet ik ook dat het geen hardware issue is.
Als dit alles is wat er deze release aan software issues is dan heeft AMD het goed gedaan.
Afijn de kaarten bestaan ook al wat maandjes
@
D-dark
Die XFX is toch wel echt een mooie kaart hoor!
@
SB!
Het stroomverbruik van een 7900XT is ook nog wel een ding versus een getunede 9070XT.
Met -30% power, een undervolt en/of een negatieve frequency offset haal ik mijn TUF 7900XT in Timespy Graphics nog in met 1000 puntjes.
Maar het stroomverbruik verschil is aanzienlijk (bijna bizar).
Ik vind een 9070XT wel merkbaar sneller dan een 7900XT.
Ergens zag ik nog iemand/een aantal (kan het niet meer terugvinden) dat het opgevallen was dat er veel clockverschil zit tussen verschillende applicaties.
Dat komt waarschijnlijk doordat er bijvoorbeeld eerder power limieten in kicken doordat sommige applicaties gewoon zwaarder zijn en meer vragen van de kaart.
Draai bijvoorbeeld eens Furmark 2, grote kans dat je nog lagere kloks ziet

Iets wat ik van @
CMT geleerd heb.
In het algemeen.
Ook grappig om te zien dat hele goede overvolts toch nog wat omlaag moesten n.a.v. andere benchmarks

Gisteren had ik nog ineens een crash met Starship Troopers Extermination dus ik zit nu op -90mv.
Ik wordt toch het meeste vrolijk van de kaart op -500, nu dus -90mv en -30% power.
Soms maar 120 watt GPU Core power en VRAM temp maximaal 76 graden.
Ingame vaak maar 800-900 rpm.
Ik zie mensen met Reapers met zo'n 1900-2000 rpm, dat vind ik dan wat aan de hoge kant als ik hier 1500-1600 zie met normale settings.
Mijn ram heb ik ook nog niet over de 87 graden zien gaan.
Ik vond het nog steeds bijzonder hoe goed dit kleine kaartje is eigenlijk.
Qua temperaturen en ventilator toerental.
Misschien wel dé SFF 9070XT kaart van dit moment.
Maar op de Tweakers roundup is al te lezen dat de PowerColor kaarten aardig goed lijken (exclusive AMD board partner).
Ook nog even Quake RTX op 4k gedraait het hoge instellingen; FOV 90, HDR, TAA, high global illumination en 8x refraction (verder niets aangepast, game schoon geïnstalleerd).
Met resolution scalen aan en naar een 60 fps zit ik constant op 60 fps met zo'n +/- 70% gerapporteerde resolutie (van 4k dus).
Prima speelbaar met een controller.
Ik zag nog een leuke UE5 game in de aanbieding op Steam: "Project Gunship".
Voor als je nog niet genoeg had van die ene Call Of Duty scene (In Modern Warfare 1 dacht ik?)
@
Santee Je kan de TS aanpassen.
[
Voor 12% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 09-03-2025 11:18
]