Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.
Display lijkt het hier nu weer redelijk te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Racer89 op 22-11-2025 15:12 ]
IddRacer89 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:20:
Site diet het weer.
Daar doet de nieuwe app het ook niet meer.
LolCvdLeij schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:16:
Volgens mij zijn een paar IT-medewerkers van Homewizard overgestapt naar ANWB Energie.
Daar doet de nieuwe app het ook niet meer.
Power adapter en kabel zijn in orde, maar toestel reageert op niks meer, dus ook resetten lukt niet. Dat wordt chatten met die ellendige Wizzi om dit onder garantie af te handelen (net geen jaar oud).
Als avondmens vind ik het wel handig dat je tot 02:00 kunt zien wat je de vorige dag verbruikt hebt! De getoonde tellers lopen volgens mij altijd van 00:00 tot 23:59, maar je ziet na middernacht nog even de waardes van de vorige dag.
[ Voor 12% gewijzigd door freeaanzee op 22-11-2025 14:15 ]
Daikin EHVX08S18EJ6V+ERGA08EVH7 | GoodWe 2000-XS | Marstek Venus E V3
Begrijpelijk. Misschien is het iets om hier te delen, het alternatief dat je dan vindt. Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen te vinden die met je meegaan dan.squashedraven schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:49:
Hier geeft het display of aan dat er geen verbinding is of achterstallige data. Samen met een goodwe koppeling die niet werkt (maar nog wel staat aangegeven op de site) ben ik er onderhand wel redelijk klaar mee en ga ik toch maar eens kijken naar alternatieven.
En als niemand meegaat is het op zijn minst heel interessant om te horen hoe de markt er bij staat.
[ Voor 8% gewijzigd door tcw82 op 24-11-2025 10:14 ]
Zal ik zeker doen, Zit nu te kijken naar homey maar dan moet ik wat verzinnen voor het display. Moet me er nog wel wat verder in verdiepen.tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:13:
[...]
Begrijpelijk. Misschien is het iets om hier te delen, het alternatief dat je dan vindt. Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen te vinden die met je meegaan dan.
En als niemand meegaat is het op zijn minst heel interessant om te horen hoe de markt er bij staat.
Daar zul je niet gauw een vervanger voor vinden, die op dezelfde wijze werkt.
Homey, is dat off the shelf, plug and pray? Zoals homewizard. Het ene stuk fruit in ruilen voor een zak M&M's is niet echt het zoeken van een alternatief, denk ik? Of ga je helemaal weg van de voorgeschreven paden zoals bij hw en ga je alles zelf programmeren/lenen van andere die dat al gedaan hebben?squashedraven schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:19:
[...]
Zal ik zeker doen, Zit nu te kijken naar homey maar dan moet ik wat verzinnen voor het display. Moet me er nog wel wat verder in verdiepen.
Ik vraag dit omdat het voor de mensen die meelezen wel een idee moet geven wat onder "alternatief voor home wizard" valt en wat niet.
Zoals aangegeven moet ik me er nog even verder in verdiepen maar het lijkt alsof je bij homey de zelfde inzichten als bij homewizard kan krijgen, je zou zelfs de homewizard P1 meter kunnen houden, er schijnt ook koppeling te zijn met goodwe dus wat dat betreft zou ik blij zijn. Alleen de abbo kosten zijn een stuk hoger (3 euro per maand) of eenmalig 399 voor het homey pro abbo zodat je het lokaal hebt draaien. Het zou opzich voor mij wel uit kunnen gezien ik meerdere systemen heb (airco, rolluiken, hue lampen en stofzuigers) die je er ook mee kan koppelen.tcw82 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:59:
[...]
Homey, is dat off the shelf, plug and pray? Zoals homewizard. Het ene stuk fruit in ruilen voor een zak M&M's is niet echt het zoeken van een alternatief, denk ik? Of ga je helemaal weg van de voorgeschreven paden zoals bij hw en ga je alles zelf programmeren/lenen van andere die dat al gedaan hebben?
Ik vraag dit omdat het voor de mensen die meelezen wel een idee moet geven wat onder "alternatief voor home wizard" valt en wat niet.
Maar ik ga het rustig uitzoeken en als een besluit is genomen/geinstalleerd deel ik vanzelfsprekend mijn bevindingen
[...]
Homey, is dat off the shelf, plug and pray? Zoals homewizard. Het ene stuk fruit in ruilen voor een zak M&M's i
[/quot]
Lol
[ Voor 8% gewijzigd door Paul55 op 24-11-2025 11:35 ]
Hadden ze niet beter een fikse "green Friday" korting op die Kwh meter kunnen geven aan de mensen die een Goodwe omvormer hebben, en daar speciaal een P1 meter en abonnement voor gekocht en afgesloten hebben en er geen kl*te aan hebben.
Dat is toegeven dat ze fout zitten, daar doen ze niet aanfrans5 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
Green Friday...korting op de Plug in Battery bij HW...
Hadden ze niet beter een fikse "green Friday" korting op die Kwh meter kunnen geven aan de mensen die een Goodwe omvormer hebben, en daar speciaal een P1 meter en abonnement voor gekocht en afgesloten hebben en er geen kl*te aan hebben.
+ opzeggen.frans5 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
Waarom zou hw mensen met een abonnement en een goodwe-omvormer korting geven op een kWh-meter?frans5 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
Wij gebruiken Enphase en hebben ook een kWh-meter gekocht voor een betere weergave. Zonder korting.
We hadden al een abonnement op hw voor ze met de link met omvormers begonnen omdat het mogelijkheden gaf die voor ons interessant waren. Zonder Goodwe-omvormer.
Als je spijt hebt van je abonnement en het voor niets anders gebruikt dan de Goodwe-link zeg je toch op? Zo ingewikkeld is dat toch niet?
En de p1-meter? Wat heeft die met Goodwe te maken?
Wat heeft je post uberhaupt nog te maken met een storing bij hw?
Omdat er nog steeds een storing (bij homewizard) is met de goodwe koppeling maar ze adverteren er nog wel mee op de website.Sjamo schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:43:
[...]
Waarom zou hw mensen met een abonnement en een goodwe-omvormer korting geven op een kWh-meter?
Wij gebruiken Enphase en hebben ook een kWh-meter gekocht voor een betere weergave. Zonder korting.
We hadden al een abonnement op hw voor ze met de link met omvormers begonnen omdat het mogelijkheden gaf die voor ons interessant waren. Zonder Goodwe-omvormer.
Als je spijt hebt van je abonnement en het voor niets anders gebruikt dan de Goodwe-link zeg je toch op? Zo ingewikkeld is dat toch niet?
En de p1-meter? Wat heeft die met Goodwe te maken?
Wat heeft je post uberhaupt nog te maken met een storing bij hw?
Nee.squashedraven schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:44:
[...]
Omdat er nog steeds een storing (bij homewizard) is met de goodwe koppeling maar ze adverteren er nog wel mee op de website.
Mijn vraag was gericht aan de persoon in mijn quote, en was specifiek gericht op die post.
Ik heb begrepen dat er nog steeds een storing is in de connectie tussen hw en Goodwe. On going.
Maar mijn vraag blijft wat maakt dat hw daarom korting moet gaan geven op een kWh-meter aan mensen die een Goodwe omvormer gebruiken en die speciaal daarvoor een p1-meter hebben gekocht en een abonnement hebben.
Ik zie zelf het feit dat hw nog steeds adverteert met de Goodwe-link vooral als teken dat ze nog proberen het in orde te krijgen. Wanneer het je niet bevalt wat je krijgt voor je abonnement, zeg dan je abonnement op. Span desnoods een rechtzaak aan om die paar euro.
Maar ik zie nog steeds niet waarom hw korting zou moeten geven op kWh-meters aan mensen met een haperende link met Goodwe.
Niettemin vind ik wel: fix het, of verwijder de mogelijkheid en adverteer er ook niet meer mee. Niet dit niemandsland.
Hi, we're in contact with GoodWe to explore a new way of connecting together. We're doing our very best.
Ben benieuwd.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Die response krijgen we ook al weken, misschien zijn het zelfs al maanden ondertussen...THE_BASE schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:34:
Ik kreeg nog dit antwoord op een klacht:
Hi, we're in contact with GoodWe to explore a new way of connecting together. We're doing our very best.
Ben benieuwd.
Net zoiets als de leugens die ik kreeg.Teleluvr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:41:
[...]
Die response krijgen we ook al weken, misschien zijn het zelfs al maanden ondertussen...
Dat de display storing aan mijn instellingen lag.
De ACM zegt dat ze zich actief ermee gaan bemoeien. (nieuwsbericht 25 nov j.l.)
[ Voor 42% gewijzigd door dunklefaser op 27-11-2025 09:59 ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Omdat ik ,na de problemen met de Plugwise V1, waar je verplicht was om een nieuwer model aan te schaffen anders pech...daarna jaren een Raspberry met P1 software heb gebruikt, maar deze met grote regelmaat elke keer te moeten updaten, wat een vervelend karweitje is en wat al eens misliep waardoor ik jaren aan data kwijt was.Sjamo schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:16:
[...]
Nee.
Mijn vraag was gericht aan de persoon in mijn quote, en was specifiek gericht op die post.
Ik heb begrepen dat er nog steeds een storing is in de connectie tussen hw en Goodwe. On going.
Maar mijn vraag blijft wat maakt dat hw daarom korting moet gaan geven op een kWh-meter aan mensen die een Goodwe omvormer gebruiken en die speciaal daarvoor een p1-meter hebben gekocht en een abonnement hebben.
Ik zie zelf het feit dat hw nog steeds adverteert met de Goodwe-link vooral als teken dat ze nog proberen het in orde te krijgen. Wanneer het je niet bevalt wat je krijgt voor je abonnement, zeg dan je abonnement op. Span desnoods een rechtzaak aan om die paar euro.
Maar ik zie nog steeds niet waarom hw korting zou moeten geven op kWh-meters aan mensen met een haperende link met Goodwe.
Na me eigen goed laten informeren kwam ik bij HW uit die volledige ondersteuning voor de Goodwe omvormers beloven.
Je pakt er een abonnement bij zodat het allemaal wat uitgebreider wordt.
En of het nu 1 euro kost of 100 euro heeft er geen drol mee te maken, ze moeten gewoon leveren wat ze beloven.
Mij maakt die paar euro niet uit, maar ze beloven je iets en kunnen het niet waar maken en verschuilen zich achter overmacht.
En wil ik mijn gegevens kunnen monitoren en opslaan is er maar 1 optie en dat is zo'n kwh meter te kopen..
En dan heb ik zo iets van....op een batterij waar ongetwijfeld veel winst op zit kunnen ze wel korting geven, maar waarom geen " black friday" korting op zo"n kwh meter.
Is dat dan zo'n slechte vraag van mij?.
Er zullen altijd keuzes gemaakt worden. Is het niet zo dat er tijdelijk gratis verzendkosten zijn voor het volledige assortiment van HW? Dat is ook een vorm van korting toch?frans5 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:18:
[...]
Omdat ik ,na de problemen met de Plugwise V1, waar je verplicht was om een nieuwer model aan te schaffen anders pech...daarna jaren een Raspberry met P1 software heb gebruikt, maar deze met grote regelmaat elke keer te moeten updaten, wat een vervelend karweitje is en wat al eens misliep waardoor ik jaren aan data kwijt was.
Na me eigen goed laten informeren kwam ik bij HW uit die volledige ondersteuning voor de Goodwe omvormers beloven.
Je pakt er een abonnement bij zodat het allemaal wat uitgebreider wordt.
En of het nu 1 euro kost of 100 euro heeft er geen drol mee te maken, ze moeten gewoon leveren wat ze beloven.
Mij maakt die paar euro niet uit, maar ze beloven je iets en kunnen het niet waar maken en verschuilen zich achter overmacht.
En wil ik mijn gegevens kunnen monitoren en opslaan is er maar 1 optie en dat is zo'n kwh meter te kopen..
En dan heb ik zo iets van....op een batterij waar ongetwijfeld veel winst op zit kunnen ze wel korting geven, maar waarom geen " black friday" korting op zo"n kwh meter.
Is dat dan zo'n slechte vraag van mij?.
Of moet het specifiek voor de kWh-meter zijn omdat ze jou dat verschuldigd zijn volgens jou?
Je kan zeggen dat het slordig is dat ze nu adverteren met een optie die al langere tijd rammelt. Wellicht netter die bewering (tijdelijk) uit de lijst van voordelen van een abonnement te laten.
Maar jij bent de enige die kiest of je betaalt voor een abonnement of niet. Vind je het het geld niet meer waard, gewoon opzeggen.
Of je je geld uit wil geven aan een kWh-meter is ook je eigen keuze. Wij hebben zelf die keuze gemaakt (zonder enige vorm van korting) en zijn er erg blij mee. Continu actuele informatie over onze opwek.
Maar ik zie niet hoe HW jou of wie dan ook hierin qua korting ook maar iets verplicht is.
Ik vermoed zelf dat ze op dit moment meer batterijen verkopen dan kWh meters. Hierdoor kun je natuurlijk meer met de prijs doen.
Er bestaat ook nog zoiets als klantvriendelijkheid, en eventueel de klant tegemoet komen met een passende oplossing.....Maar niets van dit alles, ze verschuilen zich, en noemen het overmacht, of het stond in de kleine lettertjes.Sjamo schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:09:
[...]
Er zullen altijd keuzes gemaakt worden. Is het niet zo dat er tijdelijk gratis verzendkosten zijn voor het volledige assortiment van HW? Dat is ook een vorm van korting toch?
Of moet het specifiek voor de kWh-meter zijn omdat ze jou dat verschuldigd zijn volgens jou?
Je kan zeggen dat het slordig is dat ze nu adverteren met een optie die al langere tijd rammelt. Wellicht netter die bewering (tijdelijk) uit de lijst van voordelen van een abonnement te laten.
Maar jij bent de enige die kiest of je betaalt voor een abonnement of niet. Vind je het het geld niet meer waard, gewoon opzeggen.
Of je je geld uit wil geven aan een kWh-meter is ook je eigen keuze. Wij hebben zelf die keuze gemaakt (zonder enige vorm van korting) en zijn er erg blij mee. Continu actuele informatie over onze opwek.
Maar ik zie niet hoe HW jou of wie dan ook hierin qua korting ook maar iets verplicht is.
Zelfs nu prijzen ze het aan voor o.a. de Goodwe omvormers terwijl ze het al maanden weten dat het niet meer werkt.
En de gedupeerde die nietsvermoedend onlangs een HW p1 monitor met abonnement aangeschaft hebben en die een Goodwe omvormer hebben?....ook geen verplichtingen tegenover die groep?......want die zijn gewoon opgelicht in mijn ogen.
Enkele gebruikers is een understatement van HW dat zijn grenzen niet kent.squashedraven schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:00:
Ik denk ik doe weer eens een poging iets van info te krijgen over de goodwe koppeling en waarom er nog mee geadverteerd wordt. "We adverteren er nog mee omdat de koppeling technisch nog steeds werkt" en "het probleem is maar bij enkele gebruikers". Is toch allemaal niet te geloven meer...
Is het een idee om collectief een klacht bij ze neer te leggen of bij een partij als de Consumentenbond?Rojado schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:03:
[...]
Enkele gebruikers is een understatement van HW dat zijn grenzen niet kent.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Had ik ook, de app geheel sluiten en opnieuw starten werkte bij mij, de app werkt ook op dit moment.rabero1985 schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:51:
De app heeft een update gehad, maar blijft nu laden in de grafieken en nu weergave werkt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door rabero1985 op 08-12-2025 13:57 ]
Enkele bugs in de nieuwe app voor Android. Als je een grafiek op mini zet blijft alles draaien en geen nu weergave, ook widget werkt niet, gewoon zwart scherm, je kan niets selecteren.
Edit: de widget werkt wel als de app in de achtergrond draait.
[ Voor 13% gewijzigd door rabero1985 op 08-12-2025 15:57 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Heb niet verder naar andere dingen gekeken.
Gaat goed bij HW 🥺
Of zie ik het niet goed?
:strip_exif()/f/image/lBNBVn0f33AjkkFMBsGmmqM1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yP5mjy5eQkczDK9nvnUgIoJa.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is het beter te zien:
[ Voor 96% gewijzigd door Rojado op 08-12-2025 19:14 ]
Waardes linksboven kloppen toch exact met je grafiek?Rojado schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:33:
De app geeft verkeerde waardes, grafiek en getal komen niet overeen in de 3fase nu modus.
Heb niet verder naar andere dingen gekeken.
Gaat goed bij HW 🥺
Of zie ik het niet goed?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb er nog een grafiek aan toegevoegd, daar zie je beter dat L1 en L2 verwisseld zijn.RF1000 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:09:
[...]
Waardes linksboven kloppen toch exact met je grafiek?
Ook die van mijn Goodwe omvormer geeft nu de data van de afgelopen dag.
Zou het dan toch nog goedkomen?
Mm...bij iets beter kijken zie dat bij de omvormer wel de grafiek aanwezig is maar nier de hoeveelheid data...die staat gewoon op 0
Maar het is al meer als de afgelopen weken:-)
[ Voor 25% gewijzigd door frans5 op 08-12-2025 20:11 ]
Ze hadden beter aandacht kunnen besteden aan de dingen die niet of niet goed werken ipv grafisch wat interessanter te doen
Ook die klopt. Die 280 is de kleur van het bovenste driehoekje. Had idd een iets duidelijker gekundRojado schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:15:
[...]
Ik heb er nog een grafiek aan toegevoegd, daar zie je beter dat L1 en L2 verwisseld zijn.
De waarde is die aan de y-as, en dan zie je verwisseling duidelijk, althans zo zie ik het.RF1000 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:15:
[...]
Ook die klopt. Die 280 is de kleur van het bovenste driehoekje. Had idd een iets duidelijker gekund
kon je die aantikken en vervolgens kon je kiezen of je deze "portret" liet zijn (grafiek is dus hórizontaal wat samengeperst) of als je een wat betere spreiding wilde zien, je tablet kantelen, en je kreeg landscape.
Makkelijk dus naar wens te gebruiken zónder dat kantelen nodig is.
Nu, met de nieuwste updat moét je heen kantelen én weer terug kantelen... bere irritant.
En dan nog, als je je in/output hebt ingesteld op apart weergeven (dus niét optellen) en je wisselt tussen bv "dag" en "nu" dan zie je dat de éne wél apart opgeeft.... en poeffff.... de ándere niet.
Het is dus schijnbaar lastig om met je tengels af te blijven van iets dat prima werkt.
Is het tweakers motto niet: If it ain't broken, don't fix it... ?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Volgens mij is daar niets aan veranderd en werkt dat al voorheen.Hansieo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:36:
Nu, met de nieuwste updat moét je heen kantelen én weer terug kantelen... bere irritant.
Je tikt een grafiek aan, hij kantelt, en je tikt weer op het pijltje terug naar normale scherm.
Zo doe ik dat altijd, niets aan verandert dus!
op je mobiel misschien? maar niét op mijn tablet.Paul55 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:59:
[...]
Volgens mij is daar niets aan veranderd en werkt dat al voorheen.
Je tikt een grafiek aan, hij kantelt, en je tikt weer op het pijltje terug naar normale scherm.
Zo doe ik dat altijd, niets aan verandert dus!
Daar kon ik wisselen tussen jaar/maand/week/dag/NU zónder dat ik van portret af moest(of ging).
Alleen als ik landscape wilde hoefde ik maar te kantelen en dan kreeg ik landscape zonder iets te moeten toetsen, en natuurlijk weer terug. Dus voor mobiel(??) wellicht niks anders, voor tablet, irritant.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Nu zien we natuurlijk geen data van Goodwe maar op de fases zie ik wel dat er terug geleverd word.
De totale terug levering is alleen van de Solaredge.
Stel dat ik beide zonnepanelen eruit zou gooien krijg ik dan wel de totale opgewekte energie en terug geleverde energie te zien?
Wat de zonnepanelen apart opleveren vind ik eigenlijk niet interessant.
Alleen het totale opgewekte en terug geleverde.
Is dat mogelijk of haalt HW de data puur uit de verbinding met Goodwe en solaredge?
Kijk even via het "tandwiel" bij "Deze App". Daar zit eens schuifje voor landscape automatisch of niet. Schuifje zat er altijd al, alleen bij deze update is de instelling verloren gegaan bij mij.Hansieo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:15:
[...]
op je mobiel misschien? maar niét op mijn tablet.
Daar kon ik wisselen tussen jaar/maand/week/dag/NU zónder dat ik van portret af moest(of ging).
Alleen als ik landscape wilde hoefde ik maar te kantelen en dan kreeg ik landscape zonder iets te moeten toetsen, en natuurlijk weer terug. Dus voor mobiel(??) wellicht niks anders, voor tablet, irritant.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Zonder kWh-meters kun je alleen netafname zien, en teruglevering. Geen pure opwek.Michieas schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:16:
Ik heb 2 zonnepanelen systemen, Goodwe en Solaredge.
Nu zien we natuurlijk geen data van Goodwe maar op de fases zie ik wel dat er terug geleverd word.
De totale terug levering is alleen van de Solaredge.
Stel dat ik beide zonnepanelen eruit zou gooien krijg ik dan wel de totale opgewekte energie en terug geleverde energie te zien?
Wat de zonnepanelen apart opleveren vind ik eigenlijk niet interessant.
Alleen het totale opgewekte en terug geleverde.
Is dat mogelijk of haalt HW de data puur uit de verbinding met Goodwe en solaredge?
Oke, ik ging uit van een mobiel.Hansieo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:15:
[...]
op je mobiel misschien? maar niét op mijn tablet.
Mini grafieken lijken weer te werken. 👍
Hier is het bolletje ook geel, dat is ook het enige. Voor de rest werkt helaas nog altijd niks vanuit GoodWe.squashedraven schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:21:
Het bolletje bij de goodwe omvormer is nu geel ipv rood. Dus zal morgen wel zien of dat ook echt effect heeft of puur een cosmetische wijziging is
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Je hoeft die KWH-meter ook niet per se in de meterkast te plaatsen. Als je hem kwijt kunt tussen de werkschakelaar van de omvormer en de meterkast, in een daarvoor bestemd kastje ben je ook klaar.BKK schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:00:
Ik heb een Zonneplan omvormer iemand enig idee of deze worden toegevoegd aan HW app om te koppelen. Heb al tig keer een verzoek bij HW ingediend maar dan krijg ik telkens terug dat ik een kWh meter moet kopen. Maar hier heb ik geen plaats meer voor.
Bij mijn zoon heb ik het KWH kastje gelijk onder de werkschakelaar geplaatst.
:strip_exif()/f/image/XFd50EsD9B7C6qFH4I14pSGe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 108% gewijzigd door Paul55 op 11-12-2025 10:12 ]
GoodWe nog offline.
De koppeling met GoodWe in de HomeWizard app werkt al een tijdje niet naar behoren. We werken samen met GoodWe aan een oplossing. GoodWe heeft inmiddels een nieuwe manier ontwikkeld waarmee wij informatie kunnen ophalen van hun servers. Wij zijn dit nu aan het implementeren in de HomeWizard app. We kunnen nog niks beloven, maar er worden goede stappen gezet.
We begrijpen dat het frustrerend is als je data mist en geen volledige grafieken hebt. Zeker met de vernieuwde app, zijn de opwekgegevens interessant om erbij te hebben. We hopen over een paar weken goed nieuws met je te kunnen delen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
P.S. Verwijder de koppeling niet. Opnieuw koppelen lukt momenteel niet en lost het probleem niet op. Je bent dan je extra grafieken kwijt.
Het basis 'energy dashboard' in HA is al aardig compleet en is in een paar minuten in te richten. Werkt prima voor mij.EdwinC schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:12:
Ik word er ook helemaal sch**tziek van, daarom ben ik nu aan het overstappen op HA. Het is wel een flinke leercurve voor mij. Dus ik denk dat ik in de kerstperiode mij dan maar eens verder ga verdiepen erin. Maar als ik dat op orde heb gaat HW voor mij de prullenbak in (in ieder geval het abonnement)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Blijft daar de connectie met de Goodwe API wel in stand?EvaluationCopy schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:52:
[...]
Het basis 'energy dashboard' in HA is al aardig compleet en is in een paar minuten in te richten. Werkt prima voor mij.
En ik stuggle nog als IT noob met VPN access en allemaal dat soort zaken maar dat is allemaal way off-topic voor hier.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Jazeker! Maar, schiet me nu wel net te binnen: je moet wel de Goodwe invertor polling op 5 minuten zetten ipv eens per zoveel seconden. Anders valt het ophalen van data in de SEMS+ app om. Niet dat ik die app nog ooit gebruik, nu ik HA heb ingericht, maar toch. Hoe die polling aan te passen is zijn volop handleidingen over te vinden, dat voert idd off topic hier.EdwinC schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:55:
[...]
Blijft daar de connectie met de Goodwe API wel in stand?
En ik stuggle nog als IT noob met VPN access en allemaal dat soort zaken maar dat is allemaal way off-topic voor hier.
Als je met VPN access bedoelt om je HA instance van buitenshuis te benaderen? Ik heb dat lekker lui opgelost met de officiële Home Assistant Cloud. Niet goedkoop (75,- euro per jaar ofzo) maar dan heb je ook meteen je back-ups ingeregeld.
[ Voor 15% gewijzigd door EvaluationCopy op 11-12-2025 11:14 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ook kleurenblind hier en zie het contrast zowel in de oude als nieuwe versie nauwelijks maar daar kan HW weinig aan doen. Daar zijn de instellingen in de smartphone dan soms een oplossing voor (mij).MakeItSo schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:49:
Wat ik persoonlijk een heel groot nadeel vind aan de nieuwe app, is dat het nu moeilijk te zien is of apparaten online zijn of offline als je last hebt van kleurenblindheid. Het was heel duidelijk in de oude versie van de app. Gewoon goede kleuren en simpel een tekst offline of online. Nu zijn de bolletjes heel klein en er staat geen tekst bij. Echt een verslechtering op dat vlak.
Ik heb de polling overdag op 20 seconden staan. 's Avonds duurt het vrij lang voordat de omvormer afsluit en heb ik de polling op 3 minuten staan, dan is er verbinding met de GoodWe server (in Duitsland) en worden de SEMS gegevens bijgewerkt.EvaluationCopy schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:12:
[...]
Jazeker! Maar, schiet me nu wel net te binnen: je moet wel de Goodwe invertor polling op 5 minuten zetten ipv eens per zoveel seconden. Anders valt het ophalen van data in de SEMS+ app om. Niet dat ik die app nog ooit gebruik, nu ik HA heb ingericht, maar toch. Hoe die polling aan te passen is zijn volop handleidingen over te vinden, dat voert idd off topic hier.
Als je met VPN access bedoelt om je HA instance van buitenshuis te benaderen? Ik heb dat lekker lui opgelost met de officiële Home Assistant Cloud. Niet goedkoop (75,- euro per jaar ofzo) maar dan heb je ook meteen je back-ups ingeregeld.
LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)
Homewizard kan er inderdaad niks aan doen dat mensen last hebben van kleurenblindheid. Maar de kleuren die nu gebruikt worden in de app, zijn precies de kleuren (rood/oranje/groen) die voor de meeste kleurenblinden een probleem zijn. En aangezien 8% van de mannen kleurenblind is, is dat best iets waar app makers rekening mee kunnen houden. De oude kleuren (blauw-grijs voor het online/offline) waren wat dat betreft veel minder een probleem. Én het stond er gewoon ook bij, dat helpt ookeovermeer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:11:
[...]
Ook kleurenblind hier en zie het contrast zowel in de oude als nieuwe versie nauwelijks maar daar kan HW weinig aan doen. Daar zijn de instellingen in de smartphone dan soms een oplossing voor (mij).
ik loop hier overigens heel vaak tegenaan hoor. Je ziet het ook vaak bij kleuren die in bijvoorbeeld grafieken in nieuwsartikelen worden gebruikt. En het hóeft niet. Er zijn zoveel dingen die kunnen helpen.
Een simpele vraag aan Google AI:
"Om grafische beelden makkelijker te maken voor kleurenblinden, vermijd je het gebruik van alleen kleur om betekenis over te brengen en combineer je kleuren met patronen, symbolen, vormen en tekstlabels; gebruik toegankelijke kleurencombinaties zoals blauw/oranje en zorg voor voldoende contrast tussen tekst en achtergrond om de informatie voor iedereen, inclusief mensen met een schermlezer, duidelijk te maken. "
Onze Fritz 1200AX Extender heeft bijvoorbeeld een veel te klein ledje dat groen of rood moet zijn. Sta er altijd als een blinde kip naar te turen. Tot vrouwlief zegt; het is groen hoor. Verhip, nu je het zegt, het zou groen kunnen zijn
[ Voor 36% gewijzigd door MakeItSo op 11-12-2025 16:03 ]
/f/image/vYutRrIpCKgrMjBMQU5sF6YR.png?f=fotoalbum_large)