Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12:34
Ik heb sinds gisteren dat de nu weergave (grote circkel links) op het HW Display lange tijd bevriest en niet bijwerkt. Dan ineens weer een tijdje wel bijwerkt en op een gegeven moment weer een tijd stopt met bijwerken.
Hebben meerdere Tweakers hier last van?
Wifi sterkte is 90%, dus daar kan het niet aan liggen.

Edit: waarden kloppen ook niet met de nu weergave in de iPhone app.

[ Voor 10% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 15-11-2025 13:27 ]

2 HomeWizard PIB’s. | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:20
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:23:
Ik heb sinds gisteren dat de nu weergave (grote circkel links) op het HW Display lange tijd bevriest en niet bijwerkt. Dan ineens weer een tijdje wel bijwerkt en op een gegeven moment weer een tijd stopt met bijwerken.

Hier klaag ik al langer over bij HW.
Heel veel screenshots gestuurd.
Ze bedenken van alles wat het kan zijn.
En doen niks.
Ook stroom waardes die hoog zijn en niet bestaan.
Er klopt gewoon helemaal niets meer van.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glqf_2P2c6e4Ku0en4W8LVeMfeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjY85Vg68dm8VSxa9CG72qXC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaPPH3Ot2_G6cdc7hwIf0shtgZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZtVAYvYJg6Yb5XCnXJr49ST.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Rbb-lwdn op 15-11-2025 14:55 ]

20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:41:
[...]

Hier klaag ik al langer over bij HW.
Heel veel screenshots gestuurd.
Ze bedenken van alles wat het kan zijn.
En doen niks.
Ook stroom waardes die hoog zijn en niet bestaan.
Er klopt gewoon helemaal niets meer van.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, die verschillen zie ik ook. De waardes In de iPhone app kloppen wel, want die zijn gelijk aan de waarde van de P1 die ik ook monitor met Homey.
Op deze manier is het display waardeloos.
Ik zal maandag ook bij HW hierover gaan klagen.

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:33
Hier klopt de nu weergave van de netaansluiting niet op het display tov de app(412 VS 319). Alle andere waardes komen overeen (injectie, consumptie,opbrengst zonnepanelen via kWh meter,..).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0ptlLWD6AVg9M9cVwUdDbjTmPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFa6SSqHG5gyN2M1ENEiZCvD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door rabero1985 op 15-11-2025 15:59 ]

• Rbb-lwdn
Er werd ook tegen mij gezegd dat de display de waardes uit de app haalt en niet uit de p1 meter.

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:41:
Er werd ook tegen mij gezegd dat de display de waardes uit de app haalt en niet uit de p1 meter.
Dan klopt het toch ook niet. Als het display de waardes uitvde app haalt, moet het display hetzelfde weergeven als de app.
Ik heb het display ongeveer een uur van het stroomnet afgehaald. Nu geeft het display wel (bijna) dezelfde waarde aan als in de app. De frequentie wisseling in de de app is wel hoger, vandaar dat het display af en toe afwijkt, maar is nu dus redelijk in overeenstemming met de app.
Zien of dat zo blijft.

• Paul55
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21-11 17:44
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:00:
[...]

Ja, die verschillen zie ik ook. De waardes In de iPhone app kloppen wel, want die zijn gelijk aan de waarde van de P1 die ik ook monitor met Homey.
Op deze manier is het display waardeloos.
Ik zal maandag ook bij HW hierover gaan klagen.
Hier hetzelfde probleem.

• rabero1985
Snap dat display iets wat afwijkt update interval is ook langer dacht 3 sec, maar nu loopt het echt anders.

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:53

Ersus

Zuid-Limburg

Ersus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:09:
Ik hoop dat ze de kwartierwaarden gaan integreren want de HW App geeft dan weer een correct inzicht hoe goed DESS het doet of dat ik moet ingrijpen. Nu kan ik het niet eerder vaststellen dan een dag later wanneer Tibber bijgewerkte waardes toont.

Nog steeds niet handig. Zijn er niet meerdere Tibber gebruikers die hier last van hebben?
Via chat ook gevraagd naar de kwartier integratie. Men werkt er aan maar kan er geen tijdsindicatie aan koppelen. Het zal steeds meer gebruikers gaan opvallen dat de waardes niet meer kloppen.

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Olie_B_Bommel
rabero1985 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:59:
Snap dat display iets wat afwijkt update interval is ook langer dacht 3 sec, maar nu loopt het echt anders.
Klopt dat het 3 seconden is. Ik heb vanmorgen echter bemerkt dat het bijwerken van het Display 1 minuut en 15 seconden vertraagd is t.o.v. de iPhone app. Dit kon ik goed vaststellen toen de Quooker aansloeg en er dus een hoog vermogen gevraagd werd. Het Display gaf deze waarde pas na 1 minuut en 15 seconden weer.

Een test gedaan met het aanzetten van de stofzuiger. Die gebruikt 985 watt. Met stopwatch erbij: het Display gaf deze waarde pas na 1 minuut en 20 seconden weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 16-11-2025 10:56 ]

• Paul55
Olie_B_Bommel schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:33:
[...]

Klopt dat het 3 seconden is. Ik heb vanmorgen echter bemerkt dat het bijwerken van het Display 1 minuut en 15 seconden vertraagd is t.o.v. de iPhone app. Dit kon ik goed vaststellen toen de Quooker aansloeg en er dus een hoog vermogen gevraagd werd. Het Display gaf deze waarde pas na 1 minuut en 15 seconden weer.

Een test gedaan met het aanzetten van de stofzuiger. Die gebruikt 985 watt. Met stopwatch erbij: het Display gaf deze waarde pas na 1 minuut en 20 seconden weer.
Bij mij ook een enorme vertraging, echt waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul55 op 16-11-2025 13:30 ]

• Olie_B_Bommel
Paul55 schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:28:
[...]

Bij mij ook een enorme vertraging, echt waardeloos.
Allemaal klagen bij HW, zou ik zeggen. Dan worden ze misschien wakker, dat er iets niet klopt.

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:45:
[...]

Allemaal klagen bij HW, zou ik zeggen. Dan worden ze misschien wakker, dat er iets niet klopt.
Ik kreeg alleen smoesjes en leugens dat het aan mijn instellingen lag.
Ze snappen niet veel als je mailt en screenshots stuurt
Zegt wel genoeg over hun kwaliteit.
Iedereen gewoon massaal + opzeggen.
Misschien worden ze dan echt wakker.
Na de grote storing is de ellende begonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rbb-lwdn op 16-11-2025 14:54 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rbb-lwdn schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:49:
[...]

Mijn tip, laat een review achter op Google bij ze of op Trustpilot.

https://nl.trustpilot.com/review/homewizard.nl

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Rbb-lwdn
THE_BASE schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:49:
[...]

Mijn tip, laat een review achter op Google bij ze of op Trustpilot.

https://nl.trustpilot.com/review/homewizard.nl
Goed idee.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:49
Olie_B_Bommel schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:33:
[...]

Als je de stofzuiger aanzet, dan hoor je dat toch. Hoef je ook niet meer op het display te kijken. Nou ja, één keer misschien om te weten welk vermogen die pakt,

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Olie_B_Bommel
henkzelf schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:43:
[...]

Als je de stofzuiger aanzet, dan hoor je dat toch. Hoef je ook niet meer op het display te kijken. Nou ja, één keer misschien om te weten welk vermogen die pakt,
Dat weet ik ook wel. Ik ben niet van gisteren misschien heb je het verkeerd begrepen. Het was om te testen of het Display meteen het vermogen weergeeft. Dat duurt dus 1 minuut en 20 seconden! Dat is veel te lang. Er klopt iets totaal niet bij HW wat betreft het Display!
Ik heb het ook nog getest met het aanzetten van het koffiezetapparaat. Idem dito. Het duurt veel te lang voor dat het Display het vermogen weergeeft. Daarbuiten heb ik gemerkt, dat als het goede vermogen wordt weergegeven na enkele seconden een verkeerd vermogen (veel lager) wordt weergegeven en dan weer enkel seconden later het goede vermogen. Er klopt dus totaal niets van de weergave van het Display. Dit is sinds de grote storing. Daarvoor was dit niet. Hierdoor is naar mijn mening het Display totaal nutteloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 16-11-2025 18:12 ]

• rabero1985
Mee eens. Er staan nog steeds enkele bitjes niet juist op de server.

• Paul55
Verkeerde apparaat gereset. :) Ik wilde de P1 resetten, om te zien of het aan de software versie lag, dat er zo'n vertraging is. Hoe ik erbij kwam de display te resetten, snap ik niet.

[ Voor 137% gewijzigd door Paul55 op 17-11-2025 22:33 ]

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 15:47
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:23:

Het was mij gisteren ook al opgevallen inderdaad. De app werkte wel goed, ik heb het maar even zo gelaten. De "real-time" weergave liep inderdaad achter maar de rest van de gegevens klopte gewoon wel.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
Olie_B_Bommel schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:45:
[...]

Dat kun je doen. Of je zet zelf (iets als) Home Assistant neer, en je ziet binnen één seconde vermogenswisselingen. Bijkomende voordelen: je data blijft binnenshuis, het staat niet bij een bedrijf die ineens zijn voorwaarden aan kan passen, je data doorverkoopt, failliet kan gaan, te weinig geld in de cloud/servers steekt, enz. En als je zin hebt kun je nog wat met automatiseringen doen ook, maar dat hoeft niet.

Als je al bij HW zit (en je zit er niet aan vast omdat je een PiB hebt...) en je bent niet tevreden kun je m.i. beter stemmen met je voeten. Dat heeft impact.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Olie_B_Bommel
JeroenH schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:57:
[...]

Dat kun je doen. Of je zet zelf (iets als) Home Assistant neer, en je ziet binnen één seconde vermogenswisselingen. Bijkomende voordelen: je data blijft binnenshuis, het staat niet bij een bedrijf die ineens zijn voorwaarden aan kan passen, je data doorverkoopt, failliet kan gaan, te weinig geld in de cloud/servers steekt, enz. En als je zin hebt kun je nog wat met automatiseringen doen ook, maar dat hoeft niet.

Als je al bij HW zit (en je zit er niet aan vast omdat je een PiB hebt...) en je bent niet tevreden kun je m.i. beter stemmen met je voeten. Dat heeft impact.
Ik hem Homey (weet dat is ook cloud gebonden, maar werkt ook zonder internetverbinding) en daarmee monitor ik ook en heb ik van alles geautomatiseerd in huis. Vandaar dat ik merkte dat de nu weergave in het Display niet klopt. Home Assistant is mij te ingewikkeld.

• tcw82
  • Laatst online: 11:22
Rbb-lwdn schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:49:
[...]

Plus abbo kost 1 euro per maand toch.
Stel 1000 mensen die doen mee aan je oproep, dat is toch wel een serieus aandeel van de omzet..... (Die laatste zin is toch wel een beetje sarcastisch bedoeld).
Hopelijk ben je snel weer helemaal up and running (dat is dan wel goed en oprecht bedoeld!)

• Rbb-lwdn
Vanmorgen weer een mail over dat het aan mijn instellingen lag.
Daar wordt je toch niet goed van.
Wat een stelletje prutsers.

• rabero1985
En welke instellingen bedoelen ze dan? Buiten de weergave aanpassen wat ik wil zien op mijn display en helderheid kan ik niet veel aanpassen...

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:05:
Vanmorgen weer een mail over dat het aan mijn instellingen lag.
Daar wordt je toch niet goed van.
Wat een stelletje prutsers.
Vanmorgen met wizi gechat. In de chat aagegeven dat ik niet de enige ben die hier last van heeft en naar dit forum gewezen. De uitkomst van de chat was dat ze bewust zijn van de vertraging van de nu weergave in het Display. Ik heb aangegeven dat ik het ontwikkelings team wil spreken. Ik zou een mail van hen krijgen. Nou we wacht af wat dat opbrengt. Ik houd jullie op de hoogte.

Edit: vanmorgen nog naar de vertraging gekeken toen ik het koffiezetapparaat aanzette: resultaat een vertraging van 3 minuten en 15 seconden! Dit is totaal ontoelaatbaar!

[ Voor 12% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 17-11-2025 12:25 ]

• Rbb-lwdn
rabero1985 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:12:
En welke instellingen bedoelen ze dan? Buiten de weergave aanpassen wat ik wil zien op mijn display en helderheid kan ik niet veel aanpassen...
Wie het weet mag het zeggen.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:21:
[...]

Vanmorgen met wizi gechat. In de chat aagegeven dat ik niet de enige ben die hier last van heeft en naar dit forum gewezen. De uitkomst van de chat was dat ze bewust zijn van de vertraging van de nu weergave in het Display. Ik heb aangegeven dat ik het ontwikkelings team wil spreken. Ik zou een mail van hen krijgen. Nou we wacht af wat dat opbrengt. Ik houd jullie op de hoogte.

Edit: vanmorgen nog naar de vertraging gekeken toen ik het koffiezetapparaat aanzette: resultaat een vertraging van 3 minuten en 15 seconden! Dit is totaal ontoelaatbaar!
Ik ben heel erg benieuwd of je die mail gaat krijgen. Het lijkt bij homewizard momenteel van kwaad tot erger te gaan, gelukkig is de app zelf nog wel redelijk accuraat maar dat het display niet doet wat hij zou moeten doen is wel enorm vervelend.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:43:
Home Assistant is mij te ingewikkeld.
Tsja. Ik vind problemen hebben met een dienst (zoals in dit geval HW) juist te ingewikkeld... Maar goed, mijn punt is dat het een keus is om te kiezen voor een product waarvan een zo groot deel van de werking niet onder je eigen invloed is. Het kan anders.

-edit-

Overigens zit ik zelf ook vast aan de cloud van HW omdat ik een PiB gekocht heb. Dat is iets wat ik me vooraf niet voldoende gerealiseerd heb. Maar omdat ik verbruik/opwek/PiB's meet in Home Assistant merk ik het niet direct als HW loopt te emmeren met hun cloud.

[ Voor 24% gewijzigd door JeroenH op 17-11-2025 14:03 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Rbb-lwdn
Nu weer het zelfde kul verhaal via de mail.
Ze snappen het zelf niet eens. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOuRS6YhmF42El1lInNWBWEc4_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzkMzYUOEUEseOFqShPHYWvd.jpg?f=fotoalbum_large

• squashedraven
Rbb-lwdn schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:36:
Ze snappen het zelf niet eens. [Afbeelding]
maar maar maar waarom is per default de grote cirkel dan je "live" verbruik?

edit:
ik vindt de mail trouwens ook niet heel vriendelijk of oplossingsgericht overkomen

[ Voor 8% gewijzigd door squashedraven op 17-11-2025 14:41 ]

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:36:
Ze snappen het zelf niet eens. [Afbeelding]
Wat een kul verhaal. Waarom is de linker cirkel dan voor bedoeld?
Ik zou hier beslist op antwoorden dat dit kul is en het er niet bij laten zitten. Ga ik ook niet doen. Ik laat mij niet met een kluitje in het riet sturen.

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:39:
[...]

Wat een kul verhaal. Waarom is de linker cirkel dan voor bedoeld?
Ik zou hier beslist op antwoorden dat dit kul is en het er niet bij laten zitten. Ga ik ook niet doen. Ik laat mij niet met een kluitje in het riet sturen.
Die is voor de sier. 8)7

• Rbb-lwdn
Nu geeft de app een fout en doet niets meer.
Ze zijn goed bezig.

• rabero1985
Die pib heeft voorlopig meer kwaad dan goed gedaan is mijn gevoel. Financieel mss goed, maar al de rest....het is wat boven hun hoofd gestegen als in het lijkt of ze kunnen niet bijbenen met het werk. Teveel moeten veranderen in korte tijd. Iets met haast en spoed.....Tijd zal leren waar dit naartoe gaat. Maar denk zelf wel dat het goed komt uiteindelijk.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:42
Rbb-lwdn schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:12:
Nu geeft de app een fout en doet niets meer.
Ze zijn goed bezig.
Het kan natuurlijk zijn dat ze er mee bezig zijn. Of dat er even een heel korte storing is, dat gebeurt soms. Bij alle bedrijven.

Het kan helpen als je heel even de blik op iets anders richt misschien.

• rabero1985
Daar gaat ie weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol0Ej72kVs6AFeLX4ITEkGJiVZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA5zj3g6ES37J2I7UDeyThWP.jpg?f=fotoalbum_large

• Olie_B_Bommel
Bij mij ook. Misschien dat dit ook de storing in het Display gaat oplossen.
Fingers crossed.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:40:
[...]

Fingers crossed.
De GoodWe koppeling mogen ze ook wel eens fixen zo langzamerhand... :P

• squashedraven
Teleluvr schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:55:
[...]

De GoodWe koppeling mogen ze ook wel eens fixen zo langzamerhand... :P
Bestaat er een goodwe koppeling dan? :+

• Olie_B_Bommel
Het bijwerken van de nu weergave in het Display lijkt nu beter. Er lijkt nu een vetraging van ongeveer 20 seconden met de iPhone app te zijn.
Ik blijf het monitoren.

• tcw82
squashedraven schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:41:
[...]

maar maar maar waarom is per default de grote cirkel dan je "live" verbruik?

edit:
ik vindt de mail trouwens ook niet heel vriendelijk of oplossingsgericht overkomen
Ik sluit me aan bij je edit, maar je (ik, we) weet niet wat hier nog meer heen en weer is gegaan.

• tcw82
rabero1985 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:12:
Volgens mij kan je op de HW display dingen instellen als " min en max" van zo een cirkel.

Tevens is dit wat de verkoopsite van de display zegt:
Kies hierbij uit inzicht in verbruik of kosten en kijk live of op dagniveau.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEEsvVT9bWj_Km1_A-oAhdrIeQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYWLy6aGvtwQp7xR3YgPKU3h.jpg?f=fotoalbum_large

• Olie_B_Bommel
tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:35:
[...]

Volgens mij kan je op de HW display dingen instellen als " min en max" van zo een cirkel.

Tevens is dit wat de verkoopsite van de display zegt:

[...]

[Afbeelding]
En dan beweert HW in de e-mail aan @Rbb-lwdn dat het Display geen live weergave geeft. Wat dus totale onzin is. Lekkere klantenservice, maar niet heus 8)7

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Cirkel 1 zegt toch echt “nu”. In de app of display betekent dat gewoon live.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVOfrucPM0Mkw6EjdRFIF3MN-uY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KFJR192RphM4ca2UcKt7Z48o.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Olie_B_Bommel
Pjottski schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:21:
Cirkel 1 zegt toch echt “nu”. In de app of display betekent dat gewoon live.

[Afbeelding]
Natuurlijk betekent dat live. Homewizard moet echt iets aan zijn klantenservice gaan doen.
Ik ga klagen bij acm. Ze moeten ten eerste een telefoonummer hebben. Dat is verplicht. Ik wens HW al het goede, maar ze moeten wel aan de wet voldoen!

• tcw82
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:44:
[...]

En dan beweert HW in de e-mail aan @Rbb-lwdn dat het Display geen live weergave geeft. Wat dus totale onzin is. Lekkere klantenservice, maar niet heus 8)7
Het zou een toevoeging zijn om de berichten van beide kanten te delen als er dan gedeeld wordt.
Nu is het totaal onduidelijk wat er hiervoor heen en weer is gegaan. Mijn ervaring met de klantenservice is tot nu toe altijd prositief geweest.

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:40:
[...]

Fingers crossed.
Nee dus

• tcw82
Olie_B_Bommel schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:32:
[...]

Natuurlijk betekent dat live. Homewizard moet echt iets aan zijn klantenservice gaan doen.
Ik ga klagen bij acm. Ze moeten ten eerste een telefoonummer hebben. Dat is verplicht. Ik wens HW al het goede, maar ze moeten wel aan de wet voldoen!
Ja dat lijkt me het beste.
De acm slingert dan de googlemachine aan en vindt, net als ik, binnen 2 seconden een telefoonnummer van home wizard.
Misschien niet het juiste, maar ze zijn telefoonisch bereikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwXhsHOylqDSDr0dw3Il_OpofYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MySIZRS9mCbirp8Bfgbt3Jqb.jpg?f=fotoalbum_large

• Olie_B_Bommel
tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:04:
[...]

Ja dat lijkt me het beste.
De acm slingter dan de googlemachine aan en vindt, net als ik, binnen 2 seconden een telefoonnummer van home wizard.
Misschien niet het juiste, maar ze zijn telefoonisch bereikbaar
[Afbeelding]
Dit telefoonummer is al meerdere malen in dit forum gedeeld, maar bel maar: je krijgt geen contact!
Trouwens dit hoort op hun website te staan en dat staat er niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 17-11-2025 19:14 ]

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:28
Niet ten nadele van jullie, maar live betekent in principe dat de gegevens niet bewerkt worden, maar nog steeds door misschien wel vele tussenschijven (cloud) later bij je kunnen binnenkomen.
Kijk ook maar naar bijvb voetbal of F1 wedstrijden, het blijft live heten terwijl hier ook soms wel meer dan een minuut tussen kan zitten. Volgens mij staat nergens omschreven bij hoeveel seconden/minuten het niet meer live mag heten.
Laat niet, dat ik het wel met jullie eens ben, dat de vertraging hooguit enkele seconden zou moeten zijn, om de gegevens juist te kunnen interpreteren.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

• Rbb-lwdn
Meeterea schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:18:
Niet ten nadele van jullie, maar live betekent in principe dat de gegevens niet bewerkt worden, maar nog steeds door misschien wel vele tussenschijven (cloud) later bij je kunnen binnenkomen.
Kijk ook maar naar bijvb voetbal of F1 wedstrijden, het blijft live heten terwijl hier ook soms wel meer dan een minuut tussen kan zitten. Volgens mij staat nergens omschreven bij hoeveel seconden/minuten het niet meer live mag heten.
Laat niet, dat ik het wel met jullie eens ben, dat de vertraging hooguit enkele seconden zou moeten zijn, om de gegevens juist te kunnen interpreteren.
Voor de grote storing was het altijd 1 a 2 seconden.
Nu enkele minuten.
Nu is het display compleet nutteloos.
En in de app gaat het wel goed.
Display gekocht om niet constant de app open te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Rbb-lwdn op 17-11-2025 19:44 ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Sinds gisteren ~06:00 krijg ik maar half data binnen. Opgewekte energie lijkt realistisch (mooi zaagtand grafiekje waarin elke wolk zichtbaar is), maar bij gas stopt de streep (terwijl er wel gedouched is rond 06:30) en elektra toont een plateaugrafiek sinds ~07:00 (t/m heden). UMeter toont wel gewoon goede data, dus ik dacht: storing bij HW. Bij check in de meterkast brandde de dongel stabiel rood wat zou wijzen op storing van de netbeheerder, maar zoals gezegd heeft UMeter daar geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKdA3Z2d4Hl-Z7ZpUwdn8tkergU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JWOnypRPd5Obix68UJmCwhqy.png?f=fotoalbum_large

Even van de stroom af loste het probleem overigens op.

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:28
Zijn er meer mensen waar de meettaken van de pluggen niet worden uitgevoerd?
Vanochtend dacht ik 'ach een misser de kan', maar zojuist werkte het wéér niet.

Edit aanvulling: alle meettaken bleken te zijn uitgeschakeld. Ben ze weer aan het inschakelen 🙄
Waarschijnlijk door een actie van HW uitgeschakeld. Er is hier geen ander die het gedaan kan hebben. Timertaken stonden nog wel ingeschakeld.

[ Voor 51% gewijzigd door Gorac op 18-11-2025 13:24 ]

• rabero1985
Lol, nu klopt de kWh meter van men zonnepanelen ook niet meer op het display.🤷

• Olie_B_Bommel
rabero1985 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:29:
Lol, nu klopt de kWh meter van men zonnepanelen ook niet meer op het display.🤷
Ze zijn lekker bezig bij HW :'(

• Rbb-lwdn
Ligt vast aan je instellingen.
Hihihihi 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Rbb-lwdn op 18-11-2025 15:36 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben ik de enige hier die geen last heeft van deze problemen? Display werkt hier vlekkeloos..

Ook de ring van het actuele stroomverbruik doet het zoals vanouds. Ik zit naar de app en het display te kijken en wat het display toont loopt iets van 3 seconden achter op de app.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:36
Je bent niet de enige. Behalve de niet-werkende GoodWe integration (+ abo reeds opgezegd) werken de app en schermpje nu al weer een dag of wat prima.

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 19-11-2025 09:10 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 15:47
Glashelder schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:33:
Ben ik de enige hier die geen last heeft van deze problemen? Display werkt hier vlekkeloos..

Ook de ring van het actuele stroomverbruik doet het zoals vanouds. Ik zit naar de app en het display te kijken en wat het display toont loopt iets van 3 seconden achter op de app.
Je bent zeker niet de enige hoor. Bij mij werkt het ook vaker wel dan niet. Het gaat alleen af en toe mis en de laatste tijd nogal vaak, vandaar dit topic. Overigens werken mijn plugin batterijen gewoon zoals verwacht, ondanks het display en/of de app op dit soort momenten niet werkt/werken. Voor mij is dat eigenlijk het belangrijkste, ik zit niet continu te kijken naar het display.

• Rbb-lwdn
Heb hier nog steeds vertraging van enkele minuten.
Dus zeker niet gefixed.

• Olie_B_Bommel
Glashelder schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:33:

Bij mij nog steeds niet. Een vertraging tussen de 2 en 3 minuten. De vertraging verschilt af en toe. Bovendien heb ik gisteren bemerkt dat de waarde na de vertraaging ook niet klopt. Als bijvoorbeeld een hoog wattage gevraagd wordt, door b.v. het aanslaan van de Quooker, dan geeft het display na de vertraging het hoge wattage weer b.v. 1.600 watt, dan na een paar seconden in eens een veel lager wattage b.v. 190 watt en dan na een paar seconden weer 1.600 watt. Dit houdt dan aan tot het wattage weer gewoon is. Dit klopt niet, want in de iPhone app blijft gewoon 1.600 watt gedurende de tijd dat de Quooker stroom vraagt. Kortom, na de grote storing is het display hier onbruikbaar geworden.

• Paul55
Rbb-lwdn schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:56:
Dus zeker niet gefixed.
Hetzelfde hier, maar zo nu en dan is het weer normaal met 2 a 3 seconden.

[ Voor 12% gewijzigd door Paul55 op 19-11-2025 10:22 ]

• rabero1985
Yep hier ook verkeerde waardes, de nu weergave en men kwh meter(zonnepanelen). Tot het server onderhoud van gisteren klopte deze laatste wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyjchDEYjOcTlXwKIf8s2cAfN0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYNPB3aR56JHkWr4ljr4aUIk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azyX60O15rAbgTGr9ScngF3fTIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OiAlmK7LOcWmYwnYKvfNykr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door rabero1985 op 19-11-2025 10:34 ]

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:56:
Dus zeker niet gefixed.
Bij mij is het nu tussen de 7 en 10 seconden. Dat was vanmorgen 10 uur nog niet. HW is er dus kennelijk mee bezig. Ik vind het nog iets te lang. Zou 2 of 3 seconden moeten zijn. Dat was het voor de grote storing.
Ik kreeg vandaag van HW een e-mail dat ze het naar een andere afdeling zouden doorzetten. Misschien dat dat geholpen heeft. Ik blijf het monitoren.
Hoe is het nu bij jou?

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:57:
[...]

Bij mij is het nu tussen de 7 en 10 seconden. Dat was vanmorgen 10 uur nog niet. HW is er dus kennelijk mee bezig. Ik vind het nog iets te lang. Zou 2 of 3 seconden moeten zijn. Dat was het voor de grote storing.
Ik kreeg vandaag van HW een e-mail dat ze het naar een andere afdeling zouden doorzetten. Misschien dat dat geholpen heeft. Ik blijf het monitoren.
Hoe is het nu bij jou?
Nog steeds traag.
Kreeg vandaag een mail dat het aan de cloud lag.
Grappig eigenlijk, voor de cloud storing was het ook niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Rbb-lwdn op 19-11-2025 12:07 ]

• Olie_B_Bommel
Rbb-lwdn schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:06:
[...]

Nog steeds traag.
Kreeg vandaag een mail dat het aan de cloud lag.
Grappig eigenlijk, voor de cloud storing was het ook niet goed.
Het zit ook nog steeds niet goed, want het koffiezetapparaat staat nu aan dat geeft ongeveer 650 watt. Het display geeft dit ook aan, maar valt tussendoor steeds terug naar 160 watt en dat klopt niet, want de iPhone app blijft coniinue op ongeveer 650 watt staan. Dus bij mij is de grote vertreging dan wel weg, maar goed is het nog steeds niet. Dat zal ik ook wel aan HW melden.

• Olie_B_Bommel
Nou het was vandaag even een vertraging van 6 tot 10 seconden op het Display, maar inmiddels is het weer vele minuten geworden. Zelf nu meer dan 3 minuten. Ik word hier niet vrolijk van.
Edit: nu is het weer 15 seconden vertraging.

[ Voor 11% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 19-11-2025 14:48 ]

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:36
Ik krijg momenteel helemaal geen data.

Al opnieuw opgestart maar geen effect. 13.55 laatste update.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Olie_B_Bommel
Vanmorgen weer een test gedaan met het Display. Na ruim 3 minuten kwam de data van de stofzuiger. Die ik als test gebruikte door. Maar er klopt totaal niets van de data. Die sprong van 980 naar 1700 naar 140 aar 800 naar 1770 naar 200 naar 980 watt enzovoort. Terwijl de data constant op ongeveer 980 tot 1.000 watt zou moeten blijven staan. Er is vrijwel geen ander groot verbruik in huis. Dit schommelt op dit moment rond 125 watt. Bijdrage zonnepanelen niet meegerekend. Die leveren op dit moment ongeveer 87 watt.
Ik word hier echt moedeloos van. @HomeWizard_NL wat zijn jullie aan het doen?

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:21:
Vanmorgen weer een test gedaan met het Display. Na ruim 3 minuten kwam de data van de stofzuiger. Die ik als test gebruikte door. Maar er klopt totaal niets van de data. Die sprong van 980 naar 1700 naar 140 aar 800 naar 1770 naar 200 naar 980 watt enzovoort. Terwijl de data constant op ongeveer 980 tot 1.000 watt zou moeten blijven staan. Er is vrijwel geen ander groot verbruik in huis. Dit schommelt op dit moment rond 125 watt. Bijdrage zonnepanelen niet meegerekend. Die leveren op dit moment ongeveer 87 watt.
Ik word hier echt moedeloos van. @HomeWizard_NL wat zijn jullie aan het doen?
Hier ook hetzelfde.
Het is alleen maar slechter geworden.
1 stap vooruit is bij hw 2 achteruit.

• rabero1985
Hier klopt er ook niets meer van.
Heb ook nu regelmatig dat de p1 (zogezegd) offline is. En nee met men internet is niets mis. Alle andere dingen werken wel, enkel HW doet raar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFWCtDeWufr7V5VIZhR-dX4R6a4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTgtq7ilin2YRQKZmudiPfi4.jpg?f=fotoalbum_large

• Frank444
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inDoGXxhWHhkqCj7gQ9IoTZK11g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CveT6aZYhI3BzROdahcTlNVH.jpg?f=fotoalbum_large

Net reactie gehad van HW dat ze de problemen met de energy display gaan oplossen

[ Voor 10% gewijzigd door Frank444 op 20-11-2025 14:35 . Reden: tekst vergeten ]

• squashedraven
Frank444 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]

Net reactie gehad van HW dat ze de problemen met de energy display gaan oplossen
En vorige week zeiden ze nog dat er geen probleem was... en dat live data niet het doel is van de display dus wat is het nu :X

• Rbb-lwdn
squashedraven schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:48:
[...]

En vorige week zeiden ze nog dat er geen probleem was... en dat live data niet het doel is van de display dus wat is het nu :X
En het is nog niet eens 1 april

• Rbb-lwdn
squashedraven schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:48:
[...]

NU op de display zal wel voor de sier zijn. 7(8)7

• Olie_B_Bommel
Frank444 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]

Dat duurt dan wel lang. Ik heb dit verleden week al gemeld en maandag en dinsdag nog mail contact gehad.
Ze zijn aan het knoeien bij HW. Ik ben het zo zat dat ik het display nu buiten bedrijf heb en een oude iPad tablet aan de muur heb gehangen, waar het scherm automatisch aangaat als je er voor staat, doormiddel van een sensor (links van het tablet). Die geeft per seconden de waarde uit de P1 meter weer en nog veel meer dan het display kan. Heb ik heel het display niet meer nodig. Niet zo mooi misschien, maar werkt perfect.
Via een slimme stekker wordt het tablet iedere nacht opgeladen en de slimme stekker gaat uit als het tablet opgeladen is. En geen HW slimmer stekker! Misschien wel off-topic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2XyWY9KeH9xQ4v4GLzOsVTJ3j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P58HZEmuT0F4D5HWztpMtQBF.jpg?f=fotoalbum_large

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:25
Geweldige oplossing!

Ik heb het anders aangepakt: ik heb besloten er geen zak meer om te geven :+

• Olie_B_Bommel
Gramser schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:24:
Ik heb het anders aangepakt: ik heb besloten er geen zak meer om te geven :+
Dat kan ook :9~

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:09
Hier meer mensen die hun P1 meter niet meer met Home Assistant kunnen koppelen? Hij klapte er bij mij vanmiddag uit en kan ‘m met geen mogelijkheid meer verbinden. Wifi al opnieuw ingesteld, P1 meter er al een keer uitgehaald, entiteiten uit Home Assistant verwijderd, maar niks helpt. De Homewizard app werkt dan weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door dannyvdb1997 op 20-11-2025 15:50 ]

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:25
Is natuurlijk ook wat schertsend - het is natuurlijk superirritant dat HW hun boel maar niet lekker voor elkaar krijgt. Voor wat ik ermee doe is het allemaal prima, en als ik me eraan zou willen eregeren zou ik dat prima kunnen doen, maar er zijn ergere dingen, gelukkig.

• rabero1985
Het zal toch niet......het lijkt terug te werken als ik nu kijk. Alle 3 a 4 seconden en met de correcte waardes....alsook de app doet het terug....hopelijk blijft het zo 🤞

• Olie_B_Bommel
rabero1985 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:22:
Het zal toch niet......het lijkt terug te werken als ik nu kijk. Alle 3 a 4 seconden en met de correcte waardes....alsook de app doet het terug....hopelijk blijft het zo 🤞
Ik had het display vanmiddag buiten gebruikt gesteld. Heb het nu weer tevoorschijn gehaald naar aanleíding van jouw bericht en inderdaad lijkt het nu te doen binnen 3 a 4 seconden. Eindelijk dan…..kijken of het zo blijft. B)

• Rbb-lwdn
Op naar de volgende storing.

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ook zonder HW gaat het leven door. :P

• Olie_B_Bommel
Dat is wel erg cynisch.
Hoe is het display nu bij jou? Geeft die nu goede waarden?

• Olie_B_Bommel
Nou het display heeft even goed gewerkt, maar inmiddels krijg ik weer verkeerde waardes door, die niet kloppen met de app op de iPhone.

Edit: nu kloppen de waardes weer wel. Het lijkt er op dat af en toe het display een tijdje bevriesd en dus niet bijwerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 20-11-2025 19:04 ]

• rabero1985
Idd hier ook, klopt weer niet helaas. En blijft idd hangen lijkt alsof de server niet kan volgen, app geen problemen.

• Rbb-lwdn
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:12:
[...]

Dat is wel erg cynisch.
Hoe is het display nu bij jou? Geeft die nu goede waarden?
Net een jojo
Goed, fout ,goed, fout
Waardes kloppen nog steeds niet.
Zouden ze de cloud wel betaald hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Rbb-lwdn op 20-11-2025 19:26 ]

• Rbb-lwdn
Er zit nog steedseen fout in.
De dag totalen worden om 0:00 uur gereset naar 0 in de app.
Op het display uren later.
Zal wel zoner/winter tijd zijn.

• Paul55
Rbb-lwdn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:36:
Er zit nog steedseen fout in.
De dag totalen worden om 0:00 uur gereset naar 0 in de app.
Op het display uren later.
Zal wel zoner/winter tijd zijn.
Ik heb dat ergens bij HW gelezen, zou om 3 uur in de nacht zijn, dat de display naar 0 gaat.

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:28
Het is om 2 uur in de nacht valt te lezen op:
https://helpdesk.homewiza...figure-the-energy-display

The display will reset the day totals at 02:00, after which the circles will revert back to 0.

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

• Rbb-lwdn
Meeterea schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:50:
Het is om 2 uur in de nacht valt te lezen op:
https://helpdesk.homewiza...figure-the-energy-display

The display will reset the day totals at 02:00, after which the circles will revert back to 0.
Waardeloos dus.
Dan mis je 2 uren verbruik toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Rbb-lwdn op 21-11-2025 17:22 ]

• M4rS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:38
Nou die vertraging is er nog steeds niet uit in de display. Wordt toch ander kerst kadootje verzinnen. Is niet wat je graag wil geven

• Rbb-lwdn
M4rS schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:22:
Nou die vertraging is er nog steeds niet uit in de display. Wordt toch ander kerst kadootje verzinnen. Is niet wat je graag wil geven
Klopt , maar niet meer zo erg.

Hun w95 zal wel overbelast zijn. :*)

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Rbb-lwdn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:18:
[...]

Waardeloos dus.
Dan mis je 2 uren verbruik toch.
Lijkt mij niet, het blijft een 24 uurs meting die toevallig loopt van 02:00 tot 02:00.

• Rbb-lwdn
Pjottski schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:29:
[...]

Lijkt mij niet, het blijft een 24 uurs meting die toevallig loopt van 02:00 tot 02:00.
Dan is het geen dag meting meer.

• Olie_B_Bommel
M4rS schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:22:
Bij mij is de vertraging er nu wel uit. De vertraging is ongeveer 3 seconden. Wel zie ik dat t.o.v. de iPhone app wat waarden worden overgeslagen maar grosso mosso klopt het nu wel redelijk. :Y

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Rbb-lwdn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:37:
[...]

Dan is het geen dag meting meer.
Of je hebt 2 uur de tijd om nog een samenvatting van de afgelopen dag op de display te bekijken vanaf 00:00.

• Rbb-lwdn
Pjottski schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:04:
[...]

Of je hebt 2 uur de tijd om nog een samenvatting van de afgelopen dag op de display te bekijken vanaf 00:00.
Totaal onnodig.
Klik op vorige dag in de app en voila.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste