Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Maar ik moet dit nu elke ochtend doen wat natuurlijk waardeloos is. Bovendien moet ik dan ook steeds de veiligheidsrestrictie elke keer weer uitzetten. Ik heb toch tijden plezier gehad van de Homewizard producten, maar de laatste tijd gaat er wel heel veel mis met zowel de P1 meter, maar nog meer de plugin batterijen en het energy display. Hopelijk fixen ze het snel, want ik begin al meer spijt te krijgen van deze (toch wel forse) investering...
Wat ik ook wel jammer vind is de manier waarop je geïnformeerd wordt. Ik kom er eigenlijk alleen maar achter dat er een storing is door het via Google te zoeken op andere sites. Op hun eigen site staat niks en ook via de chat is er weinig tot geen info. Geef in ieder geval even aan dat er problemen zijn, want nu ben je van alles en nog wat, maar behalve de Homewizard producten, de schuld aan het geven terwijl het probleem dus wel degelijk daar ligt.
[ Voor 15% gewijzigd door Frank__B op 05-11-2025 09:50 ]
Overdrijven is ook een vaksquashedraven schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:42:
Het zou me oprecht niks verbazen als binnen een jaar de stekker uit Homewizard wordt gestoken. Het is momenteel slechte reclame op slechte reclame en storing op storing zonder eigenlijk geen (goede) terugkoppeling of communicatie
The devil is in the details.
Ik zeg niet dat het gebeurt. Alleen dat het me niet zal verbazen. even opsommend:Hahn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:43:
[...]
Overdrijven is ook een vakLijkt me niet nodig om paniek te veroorzaken omdat er even wat technische problemen zijn.
1. Er zijn gewoon problemen met de accu's die geregeld bij klanten worden omgeruild
2. de storing met zonnepaneel omvormers waar wel mee geadverteerd wordt (Goodwe voornamelijk)
3. Steeds vaker storingen
4. Gebrekkige communicatie
5. eigenlijk een niet bereikbare servicedesk
Volgens mij is het bedrijf wat een goed product heeft/had te snel te groot geworden en daardoor zijn er wel meer bedrijven omgevallen.
squashedraven schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:42:
Het zou me oprecht niks verbazen als binnen een jaar de stekker uit Homewizard wordt gestoken. Het is momenteel slechte reclame op slechte reclame en storing op storing zonder eigenlijk geen (goede) terugkoppeling of communicatie
Maar is er/zijn natuurlijk ook andere manieren om je Homewizard producten aan te sturen en/of te monitoren die op dit moment " stabieler " zijn . Enkel voor de software update de app gebruiken ....
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Vandaag nog steeds, van de kWh-meter, geen info in de app.
LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)
Ik heb flatliner 0WPeteSplit schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:03:
Ik denk dat het voornamelijk eraan ligt, dat ze alles uitbesteden en er zelf te weinig invloed op hebben.
Vandaag nog steeds, van de kWh-meter, geen info in de app.
[Afbeelding]
Maar op de display zelf zie ik dus ook 0W
Totaal geen idee of dat er softwarematig dus iets scheef loopt, en dat ik dus kan wachten op herstel, of dat het ding zelf echt stuk is (gegaan?) en hij sowieso vervangen moet worden.
Via de chat zojuist een bericht van een mens (denk ik) gekregen met hoe ik het ding moet aansluiten
Mijn hemel jongens. Ik heb totaal niets aan dergelijke 'klantenservice'.
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 05-11-2025 12:08 ]
@BeZaX Ja, dat is niet eens zo'n gekke beredenering. Sinds de aankondiging daarvan, zijn de problemen wel zo'n beetje begonnen. Maar dat blijft wel speculeren natuurlijk.
Omdat de storing veel voorkomt, zal deze bij homewizard zijn. Dus niet de kWh-meter opnieuw koppelen, want dat lukt dan niet en zie je helemaal geen gegevens meer !paQ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:06:
[...]
Ik heb flatliner 0W
Maar op de display zelf zie ik dus ook 0W
Totaal geen idee of dat er softwarematig dus iets scheef loopt, en dat ik dus kan wachten op herstel, of dat het ding zelf echt stuk is (gegaan?) en hij sowieso vervangen moet worden.
Via de chat zojuist een bericht van een mens (denk ik) gekregen met hoe ik het ding moet aansluiten
Mijn hemel jongens. Ik heb totaal niets aan dergelijke 'klantenservice'.
Als je een e-mail bericht hebt gehad van Danielle of Robert met het e-mail adres
...@homewizard.intercom-mail.com
dan is dat ook een bot (automatisch antwoord)
[ Voor 11% gewijzigd door PeteSplit op 05-11-2025 12:17 ]
LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.THE_BASE schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:48:
HomeWizard groeit uit zijn jasje en gaat aan zijn succes ten onder. Zo voelt het nu een beetje, compleet chaos daar in mijn optiek. Ben blij dat ik alleen een P1 en een Watermeter heb.
Nee idd, maar het bevreemd me dat de meter zelf dus evengoed 0W aangeeft als er verbruik is. Ook standby verbruik wordt niet geregistreerd. Gewoon helemaal niets!PeteSplit schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Omdat de storing veel voorkomt, zal deze bij homewizard zijn. Dus niet de kWh-meter opnieuw koppelen, want dat lukt dan niet en zie je helemaal geen gegevens meer !
En de plug die plotseling helemaal kapot was (uit het niets) is vervangen, maar die stekker kan ik inderdaad met geen mogelijkheid toevoegen.
Je gaat haast denken dat de apparaten OTA stuk gaan
Als het apparaat in kwestie (fysiek) 0W meet, dan heb ik ook niets aan de lokale API.meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.
Volgens mij was de claim van Homewizard dat de producten ook lokaal blijven werken. Dus zonder internet zal je batterij en je display gewoon moeten werken. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of dat ook klopt?meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.
Nee dan is het gewoon stuk. Maar ik heb jou toch ook niet gequote?paQ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:16:
[...]
Als het apparaat in kwestie (fysiek) 0W meet, dan heb ik ook niets aan de lokale API.
de batterij heeft een directe koppeling nodig met je P1 meter via het lokale Wifi netwerk, dat is omdat hij moet blijven werken zonder internetverbinding.Frank__B schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:22:
[...]
Volgens mij was de claim van Homewizard dat de producten ook lokaal blijven werken. Dus zonder internet zal je batterij en je display gewoon moeten werken. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of dat ook klopt?
zet maar eens 'client isolation' aan op je wifi, doet je batterij het ook niet meer. dus zonder cloud blijft hij wel werken met lokale data van de P1 meter
grafieken ed doen het niet meer maar das bijzaak
A wise man's life is based around fuck you
dat maakt toch niet uit?
Ik _denk_ ook dat ie stuk is, maar het is niet vast te stellen als @HomeWizard_NL nutteloze reacties geeft eens in de 24 uur, en dat het voor ons als gebruiker nu nog lastiger vast te stellen is of dat er softwarematig iets mis is gegaan met de apparaten, of dat ze echt hardwarematig falen.
De lokale API zou dat kunnen uitsluiten, maar hun MID meters hebben een display met data erop. Ik kan niet aan van de data op het display. Ik heb mijn warmtepomp nog nooit eerder uren lang 40W zien terugleveren
[ Voor 87% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-11-2025 14:58 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Er is al 4 dagen lang storing. Je zal maar een HW batterij afgelopen maandag geleverd hebben gekregen. Kun je hem niet installeren, want daar heb je de app voor nodig. Dat is toch slecht. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar 4 dagen lang, heb ik nog niet eerder met een andere cloud leverancier meegemaakt.EvaluationCopy schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:45:
Wat een dramaqueens hier. Het energiemetertje doet het even niet, tjongejonge wat een onrecht. HomeWizard zou zelfs op omvallen staan, toe maar!
Bij jullie op het werk gaat er nooit iets fout natuurlijk.
Tijd dat HW zorgt dat je ook zonder internet hun apparatuur kunt installeren.
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019
My bad, had me niet beseft dat de batterij install het nu ook niet doet. Dat is wel kwalijk ja.Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:53:
[...]
Er is al 4 dagen lang storing. Je zal maar een HW batterij afgelopen maandag geleverd hebben gekregen. Kun je hem niet installeren, want daar heb je de app voor nodig. Dat is toch slecht. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar 4 dagen lang, heb ik nog niet eerder met een andere cloud leverancier meegemaakt.
Tijd dat HW zorgt dat je ook zonder internet hun apparatuur kunt installeren.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Wel via social (FB).Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:35:
Nog steeds wordt er op de website van HW helemaal niets vermeld van een storing. Ik vind dit uitermate slecht.
Ja, maar niet iedereen zit op de socials. Zoals ik bijvoorbeeld.
Nu de rest van de ellende nog
Daarom deel ik het ook.Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:42:
[...]
Hier ook, ik heb ook geen FB dus met andere woorden dan heb je pech. 🫣Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:42:
[...]
Naja prima dat het gebeurt, maar ik heb liever dat de boel gewoon blijft werken ofzo
(en langer dan maar 2,5 jaar ook)
Bij de week-weergave mis ik nu het verbruik van de storing periode.
Of je nog even een week geduld hebt. Of langer...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
kreeg hier keurig een melding in de app andersRacer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:36:
[...]
Hier ook, ik heb ook geen FB dus met andere woorden dan heb je pech. 🫣
Ga er maar vanuit dat ze volop bezig zijn, om de boel weer op de rit te krijgenMakeItSo schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:01:
Kan nu op de desktop het Energy Dashboard ook niet benaderen. Wat een drame op het moment. [
Ja op 4 november, vanaf midden september is er al een storing. Ik heb in de tussen tijd 1 mail gehad eind september. Voor de rest niks...Zwelgje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:05:
[...]
kreeg hier keurig een melding in de app anders
1 euro compensatie? Serieus?Wii4all schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:13:
Ze zouden we een maandje gratis het betaal abbo kunnen geven vanwege de duur van de storing
En dat schreef je zonder te lachen?Wii4all schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:13:
Ze zouden we een maandje gratis het betaal abbo kunnen geven vanwege de duur van de storing
Bij het bestellen van de plugin batterijen werd het me al gauw duidelijk dat communiceren niet de sterkste kant van @HomeWizard_NL is. En dat blijven ze keer op keer duidelijk maken.Racer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:49:
Voor de rest niks...
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ik heb helaas nog geen reactie op het ticket zou binnen 1 werkdag gebeuren. Benieuwd of ik dan vandaag iets hoor. Voorheen had je binnen een paar uur al reactie.JeroenH schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:40:
[...]
Bij het bestellen van de plugin batterijen werd het me al gauw duidelijk dat communiceren niet de sterkste kant van @HomeWizard_NL is. En dat blijven ze keer op keer duidelijk maken.
Ik zie dat jij de enige bent dit aangeeft dat de grafiek 'stroomverbruik' niet werkt. Ik heb ook nog steeds hetzelfde maar ik vraag me af of dit door een storing komt omdat ik er verder niemand over hoor.Rojado schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:47:
[...]
Nu hier ook, naast NU en 3fasen ook stroomverbruik en stand-by verbruik grafieken niet werkend. Soms, maar niet lang, doen sommige functies het weer maar meer niet dan wel. Het wordt steeds erger. 🥺
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
apart, ik heb nergens last van (ja sinds deze week) voor die tijd nooit issues met de app gehad of wat voor storing dan ook.Racer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:49:
[...]
Ja op 4 november, vanaf midden september is er al een storing. Ik heb in de tussen tijd 1 mail gehad eind september. Voor de rest niks...
maar ik zit dan ook niet elke 10 seconden in die app te kijken, hooguit 3x per dag
Nee, alle data in de app is onvolledig, dus daar valt ook die grafiek onder. Komt door deze storing en heeft iedereen last van.knorde schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:17:
[...]
Ik zie dat jij de enige bent dit aangeeft dat de grafiek 'stroomverbruik' niet werkt. Ik heb ook nog steeds hetzelfde maar ik vraag me af of dit door een storing komt omdat ik er verder niemand over hoor.
Ik had wel een reactie binnen 24h maar inderdaad de zelfde info als wat op Facebook stond. Ik heb dat ook niet, dus tja. De app geeft het nu wel keurig aan inderdaad, maar de problemen zijn al veel langer, wat @Racer89 al opnoemde. Verder vind ik het wel mooie producten hoor. Als alles werkt zoals het zou moeten, is het echt heel fijn spul. Dus ja, ik zou ze zelf ook niet zomaar afschrijven.Racer89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:38:
[...]
Ik heb helaas nog geen reactie op het ticket zou binnen 1 werkdag gebeuren. Benieuwd of ik dan vandaag iets hoor. Voorheen had je binnen een paar uur al reactie.
Ik denk dat niemand elke 10 seconde aan het kijken is. Maar als je een energy display hebt, kijk je natuurlijk wel meerdere keren per dag naar de status. Anders heeft zo'n display ook weinig zin...Zwelgje schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:52:
maar ik zit dan ook niet elke 10 seconden in die app te kijken, hooguit 3x per dag
Hier werkt 'stroomverbruik' en 'goodwe' nog steeds niet.Olie_B_Bommel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:42:
De storing lijkt hier nu opgelost te zijn. Sinds vanmorgen geen storingsmelding meer in de app en alles in de app doet het weer
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Er is dus alleen geen mogelijkheid 'oude' data aan een nieuw HW product te koppelen. Dat vind ik wel zuur want het verstoort de overzichten behoorlijk.
Ik had begrepen als je een product vernieuwd, je de oude data kunt laten overzetten naar het nieuwe (zelfde type) product. Je kunt dit vragen aan de klantenservice. Het ID nummers (MAC adressen) dan meesturen.paQ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:16:
Alles lijkt wel weer te functioneren inderdaad.
Er is dus alleen geen mogelijkheid 'oude' data aan een nieuw HW product te koppelen. Dat vind ik wel zuur want het verstoort de overzichten behoorlijk.
Misschien is het niet meer mogelijk door de storing, of als je het oude product gewist hebt ?
Ze zeggen alleen bij de P1 meter.PeteSplit schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:39:
[...]
Ik had begrepen als je een product vernieuwd, je de oude data kunt laten overzetten naar het nieuwe (zelfde type) product. Je kunt dit vragen aan de klantenservice. Het ID nummers (MAC adressen) dan meesturen.
Misschien is het niet meer mogelijk door de storing, of als je het oude product gewist hebt ?
:strip_exif()/f/image/QikC23cdZAfUUKvgidaBtxJk.jpg?f=fotoalbum_large)