Storing Homewizard app?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:43
Historie wordt verwijderd is mijn ervaring. Helaas bevestigd door Home Wizard. Ik zit er ook mee. Totalen kloppen nu niet meer. kWh meter op zich werkt prima. Ga denk ik vanaf 1 januari Goodwe verwijderen in app. Dan schone lei met kWh meter beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door hortens9273 op 29-10-2025 18:33 ]

• Paul55
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd

[ Voor 108% gewijzigd door Paul55 op 29-10-2025 20:54 . Reden: Niet relevant aan de vraag ]

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:42
Na een maand zonder fixes en totaal verprutste statistieken m’n abonnement ook maar beëindigd. Jammer!

• Paul55
Geen mogelijkheid van KWH meter monteren?

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dan ga je naar mijn mening ergens anders geld in duwen terwijl je van dezelfde partij afhankelijk bent. Dan kun je beter een Shelly energie meting plaatsen die is ook nog goedkoper volgens mij.

• Paul55
Met wat voor partij je ook werkt, de afhankelijkheid ervan blijft. Bij andere aanbieders zal dat niet anders zijn.
Die Shelly zijn ook behoorlijk prijzig, dan moet je het over de Shelly mini hebben, die kost rond 18 euro.
Dat systeem ken ik verder ook niet.
Ik verwacht niet dat de app van HW er opeens mee ophoud. Hun hele handel is daarop gebaseerd. Dan ging ik echt toch liever voor de kWh meter van HW. Die werkt via een lokale API, dus geen gedoe met slechte server verbindingen met Goodwe bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Paul55 op 31-10-2025 18:03 ]

• Racer89
  • Niet online
Shelly kun je ook op meerdere manieren uitlezen. Ik heb de modules gekoppeld via MQTT.

• Paul55
Heb even gekeken wat MQTT is. Lijkt me niet iets voor de gemiddelde gebruiker die energie stromen wil monitoren. De app van HW is gemakkelijk qua gebruik.
MQTT is voor mij te ingewikkeld. Gebruik je dit in combinatie met Home Assistant ?

• Racer89
  • Niet online
Nee met Domoticz.

• Kluns
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:53
Ik heb zelf geen GoodWe omvormer noch een HW Energy+ abonnement, wel een P1 meter en 2 sockets. Ik kan zeker begrip tonen voor de moeilijkheden die zij nu ervaren. Zelf wil ik als tweaker alles kunnen uitlezen, dan heb je tenminste volledige controle...
Ik heb geen idee of bvb. EnergyID ( https://www.energyid.eu/nl ) ook met die problemen zit of zij momenteel buiten schot vallen (zie https://app.energyid.eu/integrations ). Ik heb ook bij deze geen belang, ik ben klant van EcoPower en heb zo een gratis premium abonnement van EnergyID, dus wil gewoon maar even deze naam hier droppen, misschien kan je er iets mee. Verwacht geen live monitoring, maar wel betrouwbare lange termijn opslag, met de mogelijkheid om meters te desactiveren zonder data kwijt te spelen enzo.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:01

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Is er vandaag een storing van de app / server ?
Krijg bij de kWh meter geen gegevens in de app en de NU grafiek werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaCaIrmMHCQrSP6DqalANNjH090=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k1eLkP9IjPFEpMb14RseH7Bu.png?f=fotoalbum_large

LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste