• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-12 20:12
Historie wordt verwijderd is mijn ervaring. Helaas bevestigd door Home Wizard. Ik zit er ook mee. Totalen kloppen nu niet meer. kWh meter op zich werkt prima. Ga denk ik vanaf 1 januari Goodwe verwijderen in app. Dan schone lei met kWh meter beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door hortens9273 op 29-10-2025 18:33 ]

• Paul55
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 04-12 14:39
Verwijderd

[ Voor 108% gewijzigd door Paul55 op 29-10-2025 20:54 . Reden: Niet relevant aan de vraag ]

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-12 15:13
Na een maand zonder fixes en totaal verprutste statistieken m’n abonnement ook maar beëindigd. Jammer!

• Paul55
Geen mogelijkheid van KWH meter monteren?

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dan ga je naar mijn mening ergens anders geld in duwen terwijl je van dezelfde partij afhankelijk bent. Dan kun je beter een Shelly energie meting plaatsen die is ook nog goedkoper volgens mij.

• Paul55
Met wat voor partij je ook werkt, de afhankelijkheid ervan blijft. Bij andere aanbieders zal dat niet anders zijn.
Die Shelly zijn ook behoorlijk prijzig, dan moet je het over de Shelly mini hebben, die kost rond 18 euro.
Dat systeem ken ik verder ook niet.
Ik verwacht niet dat de app van HW er opeens mee ophoud. Hun hele handel is daarop gebaseerd. Dan ging ik echt toch liever voor de kWh meter van HW. Die werkt via een lokale API, dus geen gedoe met slechte server verbindingen met Goodwe bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Paul55 op 31-10-2025 18:03 ]

• Racer89
  • Niet online
Shelly kun je ook op meerdere manieren uitlezen. Ik heb de modules gekoppeld via MQTT.

• Paul55
Heb even gekeken wat MQTT is. Lijkt me niet iets voor de gemiddelde gebruiker die energie stromen wil monitoren. De app van HW is gemakkelijk qua gebruik.
MQTT is voor mij te ingewikkeld. Gebruik je dit in combinatie met Home Assistant ?

• Racer89
  • Niet online
Nee met Domoticz.

• Kluns
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-12 19:06
Ik heb zelf geen GoodWe omvormer noch een HW Energy+ abonnement, wel een P1 meter en 2 sockets. Ik kan zeker begrip tonen voor de moeilijkheden die zij nu ervaren. Zelf wil ik als tweaker alles kunnen uitlezen, dan heb je tenminste volledige controle...
Ik heb geen idee of bvb. EnergyID ( https://www.energyid.eu/nl ) ook met die problemen zit of zij momenteel buiten schot vallen (zie https://app.energyid.eu/integrations ). Ik heb ook bij deze geen belang, ik ben klant van EcoPower en heb zo een gratis premium abonnement van EnergyID, dus wil gewoon maar even deze naam hier droppen, misschien kan je er iets mee. Verwacht geen live monitoring, maar wel betrouwbare lange termijn opslag, met de mogelijkheid om meters te desactiveren zonder data kwijt te spelen enzo.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Is er vandaag een storing van de app / server ?
Krijg bij de kWh meter geen gegevens in de app en de NU grafiek werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaCaIrmMHCQrSP6DqalANNjH090=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k1eLkP9IjPFEpMb14RseH7Bu.png?f=fotoalbum_large

LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-12 08:38
Ik zat met dezelfde vraag. Geen 'Nu' overzicht in de app voor opwek & verbruik. Gek, want het HW display had gewoon actuele gegevens, ook al leek dat redelijk vertraagd te zijn.

Vanochtend leek het weer opgelost.

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-12 13:12
sinds vanmiddag geeft de app aan dat mijn P1 offline is. Geen data, alles op 0.
Mijn ander P1 meter staat wel als online, ook geen data. Gisteren ook al de nodige issues.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
johnvanderster schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:06:
sinds vanmiddag geeft de app aan dat mijn P1 offline is. Geen data, alles op 0.
Mijn ander P1 meter staat wel als online, ook geen data. Gisteren ook al de nodige issues.
Hier werkt alles prima, twee P1 meters.

• Paul55
Ook hier P1 online, maar geen data. Alles staat op nul.
Er is een update beschikbaar, maar wordt niet uitgevoerd.

Het is helemaal vreemd
P1, KWH-meter, socket, alles is online, maar geen data.
De app overzicht zelf en display werken gewoon.

Lokale API wanneer van toepassing, wordt inderdaad steeds uitgeschakeld.

Hier P1 software 5.1903

[ Voor 87% gewijzigd door Paul55 op 03-11-2025 17:52 ]

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:25
Paul55 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:39:
Ook hier P1 online, maar geen data. Alles staat op nul.
Er is een update beschikbaar, maar wordt niet uitgevoerd.
Hier ook alle data dus op nul, ik kijk bij de p1 voor update, maar daar wordt geen update weer gegeven, hier versie 6.0206.
Verder alle Lokale API kan je aanvinken, maar als je weer kijkt dan staan ze weer uit.
Verder zoals bij HW batterij ik al had vermeld identificeer , dan reageert desbetreffende apparaat niet

Wel geinig om 17.40 had ik als test water uit de kraan laten lopen, werd niet geregistreerd , kijk ik nu bij dag dan staat er om 17.40 7 Liter
Dus eigen conclusie, real time werkt niet, maar gegevens worden wel bijgehouden

18.02 hier werkt alles weer, zoals het hoort

[ Voor 19% gewijzigd door ivo1969 op 03-11-2025 18:05 ]

• Racer89
  • Niet online
Hier wel gegevens maar de "Nu" weergave blijft maar draaien.

Gelukkig werken de zonnentaken wel nog.

[ Voor 26% gewijzigd door Racer89 op 03-11-2025 17:47 ]

• ivo1969
Gaat top, nu staat de P1 meter op offline binnen de app, terwijl ding mooi groen is en wifi signaal 100% is, identificeer geeft P1 meter wel licht signaaltje

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 03-11-2025 18:50 ]

• regenpijp
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-11 07:41
Heel wazig hier , de app geeft aan dat de batterijen en P1 meter off line zijn , in de Homey app kan ik alles benaderen en zie de waardes veranderen van de accu's en meter bv het voltage .
Prut is dat ook nu de flow niet heeft gewerkt dus nu met lege accu's , hoop wel dat ze vannacht wel worden opgeladen , bij het goedkoopste tarief .

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar ik log net in bij Greenchoice en alle statistieken zijn foetsie. Misschien zit het wat dieper.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Paul55
Alle data is terug op hardware. Display is offline in de app, maar toont wel de grafieken.

[ Voor 7% gewijzigd door Paul55 op 03-11-2025 19:03 ]

• Racer89
  • Niet online
Nu data werkt nog altijd niet, laden van grafieken duurt ook best lang. Gaat weer goed bij HW. Iemand eigenlijk nog een ticket lopen voor de GoodWe storing bij HW?

• Timmmy
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-11 21:05
Probleem bij HW zelf denk ik. Je kon al heel de dag geen nieuwe items toevoegen. Hier staat de P1 ook offline, maar lokaal kan ik wel alles uitlezen via HA. Dus hopelijk alles snel weer online want wil enkele sockets toevoegen…

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hier zijn de apparaten P1, PiBs, Display en Energy Sockets wel online maar
  1. tonen geen verbruik in HW App, wel op het HW Display
  2. van geen enkel apparaat wordt de softwareversie weergeven in de HW App (blanko)
  3. de NU functie werkt niet
  4. van de PiB's kan ik de LED sterkte niet wijzigen; Bad request (400)
Alles functioneert verder wel.

[ Voor 31% gewijzigd door eovermeer op 03-11-2025 19:58 ]

• regenpijp
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-11 07:41
een van de homewizard batterijen is offline gegaan , maar nu de app niet goed werkt krijg ik de batterij ook niet geïnstalleerd ...., lekker prut weer . Voor de rest dezelfde prikkelingen zoals hierboven beschreven , api on /off on/off .....

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:33
regenpijp schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:56:
een van de homewizard batterijen is offline gegaan , maar nu de app niet goed werkt krijg ik de batterij ook niet geïnstalleerd ....,
Zodra die app weer goed werkt zal dat wel weer lukken.

Maar houdt in gedachten dat als HW om wat voor reden dan ook* stopt met deze infrastructuur, onze PiB's met een paar dagen tot weken waardeloos zijn geworden.

* Failliet, verkocht, ransomaanval, directie besluit te stoppen met het product PiB, sales gaat de PiBv2 aanbieden en daarom gaat de PiBv1-cloud eruit, noem maar op. En dit soort dingen gebeuren in de praktijk daadwerkelijk, en vaak ook. Dit is een punt waarop ik me echt heb verkeken met dit HW product.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-12 15:46
Hier hetzelfde. Ik monitor 4 huizen en allemaal geven ze geen data in de Nu weergave. Ben blij met Tweakers, want van Alle Storingen.nl werd ik niet wijzer. Er is dus duidelijk een storing.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

• Paul55
Alles Functioneert weer in de app. De update van de P1 lukt niet.
API-instellingen staan ook goed.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:53
Hier nog dezelfde problemen als gisteren en vandaag al door jullie allen beschreven. Wel eindelijk weer even online maar diverse functies zoals NU en 3fases werken niet.

• ivo1969
Paul55 schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:16:
Alles Functioneert weer in de app. De update van de P1 lukt niet.
API-instellingen staan ook goed.
Over welke p1 update heb je het ?? Want hier niks over een update

• Racer89
  • Niet online
Hier werkt het helaas ook nog niet...

Als ik dit zo lees, ben ik wel blij dat ik geen accu heb gekocht van HW.

[ Voor 50% gewijzigd door Racer89 op 03-11-2025 22:41 ]

• Killg0re
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 12:25
Vanmiddag stond i. de Homewizard chatbot dat er problemen waren met het toevoegen van apparaten.

Laat ik nu nét vanmiddag de watermeter voorzien hebben van een USB-C voeding en doet die het dus niet (bleef op offline staan.)

Apparaat verwijderd, nu dus nog verder van huis.... Hopelijk snel(morgen) weer gefixed.

• Paul55
ivo1969 schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:28:
[...]

Over welke p1 update heb je het ?? Want hier niks over een update
Mijn P1 heeft software 5.1903.
Ik ben elders aan het kijken, en ik tref deze facebooksite.
Waar ook de problemen worden besproken.
Heb zelf geen Facebook.
https://www.facebook.com/.../posts/24558090093799865/

Daar wordt aangegeven dat er 2 versies zijn.
P1 met batterij heeft versie (6.0206
P1 zonder batterij 5.1903
Terwijl ik aan het typen ben, zie ik dat mijn P1 geüpdatet is naar versie 6.0206

[ Voor 3% gewijzigd door Paul55 op 03-11-2025 23:15 ]

• ivo1969
JeroenH schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:03:
[...]

Zodra die app weer goed werkt zal dat wel weer lukken.

Maar houdt in gedachten dat als HW om wat voor reden dan ook* stopt met deze infrastructuur, onze PiB's met een paar dagen tot weken waardeloos zijn geworden.

* Failliet, verkocht, ransomaanval, directie besluit te stoppen met het product PiB, sales gaat de PiBv2 aanbieden en daarom gaat de PiBv1-cloud eruit, noem maar op. En dit soort dingen gebeuren in de praktijk daadwerkelijk, en vaak ook. Dit is een punt waarop ik me echt heb verkeken met dit HW product.
Je bedoelt zoiets?
Het Nederlandse domoticaplatform HomeWizard stopt met het ondersteunen van zijn eerste hub. Per 1 mei krijgt de HomeWizard geen updates meer en stopt het bedrijf met de ondersteuning. De servers blijven wel online en het apparaat blijft bruikbaar. HomeWizard heeft gebruikers ingelicht via een e-mail.26 feb 2020

• Paul55
Nee, dat is oud nieuws. Totaal niet met deze huidige situatie te maken.
Staat er ook duidelijk, zijn eerste hub!

• ivo1969
Nu is volgens de app mijn display offline.
Kom op zeg.
Homewizard mag nu wel eens op site uitleg geven wat er speelt en wanneer problemen opgelost zijn.

• ivo1969
Paul55 schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:31:
Nee, dat is oud nieuws. Totaal niet met deze huidige situatie te maken.
Staat er ook duidelijk, zijn eerste hub!
Ja dat weet ik, ging er mij om dat niks eeuwig ondersteund wordt.
Maar het is wel dingetje om rekening mee te houden

• Paul55
Ja, dat is ook zo, maar vergeet niet, dat alle hardware wat HW verkoopt, de app een heel belangrijke functie daarin heeft. Ze moeten wel zorgen dat de boel op orde is, want anders lopen de mensen naar andere aanbieders, en die kopen daar dan ook de hardware die daar verkocht wordt.
Ze hebben een boel te verliezen!

• ivo1969
Paul55 schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:37:
Ja, dat is ook zo, maar vergeet niet, dat alle hardware wat HW verkoopt, de app een heel belangrijke functie daarin heeft. Ze moeten wel zorgen dat de boel op orde is, want anders lopen de mensen naar andere aanbieders, en die kopen daar dan ook de hardware die daar verkocht wordt.
Ze hebben een boel te verliezen!
10 jaar geleden was het spul van hw al belangrijk en handig en weer ik wat, 10 jaar is zo voorbij.
Ze moeten zeker er voor zorgen dat boel op orde is, maar dat is nu juist het hele punt.

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:41
Ik wilde de batterijen opladen met goedkope stroom ( 2:00-5:00 uur) maar PI is niet met wifi verbonden. Vreemd er is niets gewijzigd sinds gisteren Is er onderhoud ofzo? Of mijn p1 dongel ineens defect? Waar kan ik iets over onderhoud oid vinden? Het zou nu de 2e keer zijn dat de boel niet werkt zonder dat dit wordt aangegeven.

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

• Moezor
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 04-11 05:41
NU weergave is terug

• ivo1969
Voor zolang het duurt.

Hier stond in de app display op offline, maar ding werkte wel, toen maar ff van stroom en stroom er op en display wordt weer online weer gegeven in de app

• Rojado
Hier nog steeds problemen, offline, Nu en 3fasen

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12 18:54
Meer mensen waarbij de goodwe omvormer sinds enkele maandem geen data meer ophaalt?

En stroomverbruik sinds kort ook no data.

Alles al diverse keren opnieuw ingesteld maar blijft no data. De rest van de grafieken werken wel.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• THE_BASE
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:33:
Meer mensen waarbij de goodwe omvormer sinds enkele maandem geen data meer ophaalt?

En stroomverbruik sinds kort ook no data.

Alles al diverse keren opnieuw ingesteld maar blijft no data. De rest van de grafieken werken wel.
Jezus, heb je wel íets teruggelezen of gewoon je vraag gedropt?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Racer89
  • Niet online
Nu weergaven lijkt idd weer te werken.

• Paul55
P1 meter is weer offline. Geen nu weergave, alleen weergave opwek zonnepanelen.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Hier helaas al enkele dagen van de kWh-meter (warmtepomp) geen informatie,
geen NU weergave en vanaf vanmorgen geen VANDAAG gegevens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaCaIrmMHCQrSP6DqalANNjH090=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k1eLkP9IjPFEpMb14RseH7Bu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2pMmU0XyUrsVhk3YLsRegrncI8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U29cUArffrvS2G9RDEVQOSqq.png?f=user_large

Ik hoop niet dat ik heel mijn verwarming verbruik gegevens kwijt ben... :(

[ Voor 6% gewijzigd door PeteSplit op 04-11-2025 10:47 ]

LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

• JeroenH
Heeft HomeWizard iets gezegd over de problemendie de mensen hier ervaren?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Paulus F.
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-11 12:44
Ook bij mij hier in Limburg sinds 2 dagen:
- geen nu weergave
- geen meterstanden
- melding dat P1 meter offline is. De in- en export gegevens worden wel getoond.
WAAROM VERMELDT HOMEWIZZARD OP HUN SITE DEZE STORING NIET? GEBRUIKERS GAAN NU ZELF THUIS MAAR VAN ALLES UITPROBEREN WAT NIKS OPLOST...! SUPER KLANTONVRIENDELIJK VAN HOMEWIZZARD...!
Sorry van de hoofdletters maar ik moest het even kwijt.

• Racer89
  • Niet online
@PeteSplit ik ben er bang voor dat je alles kwijt bent. Achteraf herstellen is nogal een dingetje bij HW. Soms wel soms niet.

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-12 21:34
Wat een ramp de laatste dagen bij HomeWizard, is Picobello BV daar bezig?

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Paulus F. schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:14:
Ook bij mij hier in Limburg sinds 2 dagen:
- geen nu weergave
- geen meterstanden
- melding dat P1 meter offline is. De in- en export gegevens worden wel getoond.
WAAROM VERMELDT HOMEWIZZARD OP HUN SITE DEZE STORING NIET? GEBRUIKERS GAAN NU ZELF THUIS MAAR VAN ALLES UITPROBEREN WAT NIKS OPLOST...! SUPER KLANTONVRIENDELIJK VAN HOMEWIZZARD...!
Sorry van de hoofdletters maar ik moest het even kwijt.
Homewizard is druk bezig met het pushen van de thuisbatterij gezien daar waarschijnlijk het geld voor ze zit. Software staat gevoelsmatig op een zeer laag pitje de laatste tijd

• Paul55
Bericht verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 12:29 ]

• Paul55
squashedraven schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:40:
[...]

Homewizard is druk bezig met het pushen van de thuisbatterij gezien daar waarschijnlijk het geld voor ze zit. Software staat gevoelsmatig op een zeer laag pitje de laatste tijd
Kreeg vorige week daar ook al een mail over.

• knorde
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:57:
[...]

Jezus, heb je wel íets teruggelezen of gewoon je vraag gedropt?
Ik moest snel naar mijn werk en zag het topic, sorry hoor!
Ik vind je reactie wel een beetje respectloos, prima als je mij ergens op aanspreekt maar jammer dat je dat op deze manier doet. Hoe dan ook, het is mij nu duidelijk.

• MakeItSo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-12 14:26
Ik krijg nu de onderstaande melding in de app (op de iPad) wanneer ik naar de NU weergave ga en een apparaat aan wil schakelen. Geen idee wat dat nu weer betekend? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3n1ksZJCP3kgAci8i5Uonv_Xm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zacia5euJudy7uhPZX1ZdkqZ.png?f=fotoalbum_large

• Paul55
Krijg net een notificatie in de app, dat er server problemen zijn. Klopt ook wel, een gedeelte van mijn display geeft geen weergave van het verbruik op dit moment.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:37
Hier ook. Ik zie het als positief.
Hw is zich er nu duidelijk van bewust. Ze hebben denk ik wat offline gehaald en gaan het nu fixen.
Voor een product van 1 euro per maand vond ik het altijd uitstekende waarde voor geld.
Ik ben, ondanks de hickups hier en daar een tevreden klant.

Als mensen van de kwh meters en smart sockets af willen (gezien de reacties hier zijn die hier zeker aanwezig......toch?!? ) ik ben we geïnteresseerd in overnemen.

[ Voor 22% gewijzigd door tcw82 op 04-11-2025 12:44 ]

• Paul55
Laten we inderdaad hopen dat men er mee bezig is.
Ook ik ben verder content met de app van HW, dus ja, ik loop ook maar zo niet weg. Mijn geduld is bijna eindeloos. Tuurlijk ben ik ook gefrustreerd als de boel niet werkt.

• THE_BASE
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:29:
[...]

Ik moest snel naar mijn werk en zag het topic, sorry hoor!
Ik vind je reactie wel een beetje respectloos, prima als je mij ergens op aanspreekt maar jammer dat je dat op deze manier doet. Hoe dan ook, het is mij nu duidelijk.
Van mijn kant ook excuses, had best wat meer empathisch kunnen reageren besef ik me nu.

Maar het gebeurd vaker dat men de vraag dropt zonder een topic een paar bladzijden terug te lezen of de zoekfunctie te gebruiken, vat het dus niet persoonlijk op.

• THE_BASE
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:43:
Hier ook. Ik zie het als positief.
Hw is zich er nu duidelijk van bewust. Ze hebben denk ik wat offline gehaald en gaan het nu fixen.
Voor een product van 1 euro per maand vond ik het altijd uitstekende waarde voor geld.
Ik ben, ondanks de hickups hier en daar een tevreden klant.

Als mensen van de kwh meters en smart sockets af willen (gezien de reacties hier zijn die hier zeker aanwezig......toch?!? ) ik ben we geïnteresseerd in overnemen.
Dan moeten ze beter communiceren. Nu hoort niemand iets en dat is ronduit slecht.

• Paul55
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:54:
[...]

Dan moeten ze beter communiceren. Nu hoort niemand iets en dat is ronduit slecht.
Volkomen met je eens!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:37
[...]

S/
Welke spulletjes van hw hebben jullie? Dan kijk ik even of ik die wil overnemen. En, welk platform gaan jullie daarna gebruiken?
/S

Communicatie blijft een uitdaging voor heel veel bedrijven, mensen klagen liever over problemen dan dat ze de loftrompet steken.

• squashedraven
  • Nu online
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:44:
[...]

[...]

S/
Welke spulletjes van hw hebben jullie? Dan kijk ik even of ik die wil overnemen. En, welk platform gaan jullie daarna gebruiken?
/S

Communicatie blijft een uitdaging voor heel veel bedrijven, mensen klagen liever over problemen dan dat ze de loftrompet steken.
Er worden hier simpelweg problemen die er al dan niet langdurig zijn zoals grotere regelmaat aan storingen en natuurlijk het goodwe debakel.
Het benoemen van problemen is niet klagen. Kijk als je non stop gaat noemen dat de kleurtjes niet duidelijk zijn voor je of je het plastic van het display goedkoop vindt aanvoelen etc. ben je aan het klagen. Maar een probleem benoemen is dus niet klagen en hoeven we Homewizard ook echt niet voor op handen te gaan dragen wat ik wel doe als het allemaal werkt zoals waarmee geadverteerd wordt.

En natuurlijk begrijpt iedereen dat een storing altijd kan gebeuren, en enige onvrede daarover kun je als bedrijf vrij makkelijk tackelen door open kaart te spelen en te blijven spelen en daar schort het hier nogal vaak aan

• Paul55
Zie onder.

[ Voor 92% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 14:00 ]

• Paul55
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:44:
[...]

[...]

S/
/S

Ik ga helemaal geen spulletjes van HW wegdoen. Ik kan over iets klagen, maar kan ook tegelijkertijd positief zijn, zoals u kun lezen in mijn reactie.

• Paulus F.
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-11 12:44
Homewizzard moet gebruikers van hun spullen/apps gewoon snel informeren als er problemen zijn. Dat staat volkomen los van de (goede) kwaliteit van hun spullen. KLANTVRIENDELIJKHEID noemen ze dat...!

• knorde
[...]

Van mijn kant ook excuses, had best wat meer empathisch kunnen reageren besef ik me nu.

Maar het gebeurd vaker dat men de vraag dropt zonder een topic een paar bladzijden terug te lezen of de zoekfunctie te gebruiken, vat het dus niet persoonlijk op.
Excuses aanvaart, erg netjes van je!
En ik snap je volkomen, ging alleen meer om de manier van communiceren.

No hard feelings, bedankt!

• Racer89
  • Niet online
Ik krijg nu net een melding in de app dat nieuwe apparaten niet toegevoegd kunnen worden. Van het GoodWe probleem hoor je helemaal niks meer.

Even terug gezocht, 22 september heb ik de laatste mail hierover gehad...

[ Voor 21% gewijzigd door Racer89 op 04-11-2025 17:58 ]

• Paul55
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcaltStyxLn28nof26XCRblxwG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGkDjqygj9crykP1gUDYtaoY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 18:54 ]

• ivo1969
Alles werkte hier weer , maar ja nu binnen de app alle waarden op 0 , echt hoe kan het dat werkt en dan weer niet en dan weer wel , er is geen peil op te trekken

• Racer89
  • Niet online
Beter maar weer handmatig Excel invullen, dat werkt tenminste wel altijd 😂.

• Paul55
Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:52:
Dat doe ik al vele jaren, nu naast de HW app als back-up. Helaas niet in Excel, krijg het niet aan de kop.

• Racer89
  • Niet online
Paul55 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:57:
[...]

Dat doe ik al vele jaren, nu naast de HW app als back-up. Helaas niet in Excel, krijg het niet aan de kop.
Ik heb het voorheen wel altijd gedaan, HW werkte goed dus ben ermee gestopt. Wellicht toch maar weer oppakken 😟

• Rojado
Het is werkelijk een heen en weer van werken en niet of deels werken…..

• JeroenH
Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:52:
Ik laat de meterstanden van elektriciteit, drinkwater en stadswarmte opslaan door Home Assistant. Gewoon, in eigen beheer, geen cloud die uit kan vallen enz. Zelfde geldt voor de Homewizard plugin batterij. In Home Assistant zie ik precies wat de batterijen doen (in nog meer detail ook), ook als de HW cloud het weer eens niet doet.

• Paul55
JeroenH schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:30:
[...]

Ik laat de meterstanden van elektriciteit, drinkwater en stadswarmte opslaan door Home Assistant. Gewoon, in eigen beheer, geen cloud die uit kan vallen enz. Zelfde geldt voor de Homewizard plugin batterij. In Home Assistant zie ik precies wat de batterijen doen (in nog meer detail ook), ook als de HW cloud het weer eens niet doet.
Het lijkt misschien ingewikkelder dan het is, als ik kijk hoe dat in zijn werk gaat, maar dan ga ik toch weer voor het gemak van de HW app. Helaas nu wel met veel ongemak.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

paQ

Wat gebeurt er allemaal bij HW :?

Afgelopen week plotseling een plug kapot. Niet meer aan de praat te krijgen. niks, nada, geen stroomdoorgifte, niks.
Eergister vervanging gekregen, maar met geen mogelijkheid in de app te koppelen :|

Vandaag push bericht op de app dat ze storingen ervaren.

Vandaag zijn de thuisaccu's geïnstalleerd, en nadat alles weer is ingeschakeld krijg ik met geen mogelijkheid een readout van meer dan 0W op de 1 fase MID meter :(
Ik sta er bij te kijken, zie ineens de LED rood knipperen, dat heeft ca 30 sec geduurd. LED uit en weer 0W. (Warmtepomp draait gewoon)

Afgelopen nacht zelfs negatief gemeten op de warmtepomp 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZxa8EKuaTBV3LbkTqMONcvecaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FCyV9c1kR1D8HW86QTsA6b3.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Hier werkt de NU weergave ook niet, witte cirkel blijft ronddraaien in de app. Er kwam een pop-up melding in de app dat er een storing is vwb het koppelen van nieuwe apparaten....

• squashedraven
  • Nu online
Hier werkt ehm... Niks. Zou nu met waterkoker en auto aan de lader 366 watt gebruiken volgens het display. Als dat echt zo is teken ik er voor :+

• Racer89
  • Niet online
Zojuist nog eens geprobeerd om verder te komen bij de helpdesk, van dat AI gebeuren wordt je ook niet vrolijk. Hij blijft het probleem maar schuiven op een slechte verbinding, problemen met GoodWe servers en ik moet zelf maar contact opnemen met GoodWe. De vraag nu doorgezet en er zou contact met mij worden opgenomen. Ik ben eens benieuwd wat eruit komt. Aangezien er sinds 22 september niks meer van communicatie is geweest.

En tevens maken ze nog altijd volop reclame op hun site, dat je via een Energy+ data kunt uitlezen vanuit GoodWe. Als oplossing geeft de bot ook aan om maar een kWh meter aan te schaffen van HW....

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 04-11-2025 20:49 ]

• Paul55
Ik heb een KWH-meter aangeschaft, met de gedachte, dan ben ik van die ellende verlost, omdat alles dan via lokale API gaat, maar dat blijkt dus niet helemaal zo te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 22:27 ]

• dunklefaser
  • Laatst online: 08:09

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Paul55 Van welke ellende wou je dan verlost worden?
Ik hou het met Murphy en "De wet van behoud van ellende"
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard [gezien] heb.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Hahn
  • Laatst online: 07:52
dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:06:

Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb.
Bij jou doet de 'Now'-grafiek het wel? :P

The devil is in the details.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Hahn Weet ik niet - als energiecoach stel ik de P1-dongle en de meetstekker (tijdelijk) aan aanvragers beschikbaar.
Tot nu toe geen negatieve berichten gezien, maar ik volg de ontwikkelingen o.a. hier natuurlijk nauwlettend.
Zelf gebruik ik geen producten van HomeWizard.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Hahn
dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:16:
@Hahn Weet ik niet - als energiecoach stel ik de P1-dongle en de meetstekker (tijdelijk) aan aanvragers beschikbaar.
Tot nu toe geen negatieve berichten gezien, maar ik volg de ontwikkelingen o.a. hier natuurlijk nauwlettend.
Zelf gebruik ik geen producten van HomeWizard.
Als je zelf geen HomeWizard-producten gebruikt, dan is de uitspraak 'Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb' ook niet heel veel zeggend...

• Paul55
dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:06:
@Paul55 Van welke ellende wou je dan verlost worden?
Ik hou het met Murphy en "De wet van behoud van ellende"
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb.
Dat heb ik gedaan, om de server problemen tussen Goodwe en HW op te vangen door een KWH-meter te plaatsen, omdat dit via een lokale API gaat. Toen ik dat eenmaal geïnstalleerd had, functioneerde alles weer als voorheen. Nu blijkt dat er dan ook problemen kunnen ontstaan.

Realtime verbruik doet het hier ook nog steeds niet op de display

[ Voor 5% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 22:20 ]

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Hahn schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:18:
[...]

Als je zelf geen HomeWizard-producten gebruikt, dan is de uitspraak 'Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb' ook niet heel veel zeggend...
Ik heb mijn bijdrage hopelijk duidelijker geformuleerd.
@Paul55 Ik dacht dat er voor "connaisseurs" een lokale API beschikbaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door dunklefaser op 04-11-2025 22:24 ]

• Paul55
dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:23:
[...]

@Paul55 Ik dacht dat er voor "connaisseurs" een lokale API beschikbaar is?
Dit begrijp ik niet.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Nevermind
Edit0: @Hahn Van een mede energiecoach heb ik net gehoord dat de "Nu" weergave nu weer werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door dunklefaser op 05-11-2025 00:04 ]

• Hahn
dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:34:
[...]

Nevermind
Edit0: @Hahn Van een mede energiecoach heb ik net gehoord dat de "Nu" weergave nu weer werkt.
Ik zag het ook weer werken. Maar voor de duidelijkheid: mijn vraag of die grafiek bij jou wel werkte was een grappig bedoelde vraag, omdat jij aangaf geen slechte ervaringen te hebben gehad, en dit een slechte ervaring zou zijn geweest. Maar dat grapje viel in het water, omdat je helemaal geen HW gebruikt :+

Dat die grafiek even niet werkte lag ik niet wakker van, maar toch bedankt voor het melden ;)

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:30
Heel de dag doet homewizard raar. Ik dacht heel even dat het aan mij lag omdat ik in home assistent heb lopen spelen. Nu zie ik dat het toch een storing is vanuit homewizard. Gelukkig werkt alles lokaal nog in home assistant en EVCC icm Peblar laden

• knorde
Doet de grafiek 'stroomverbruik' het bij jullie wel?

Daar lees ik namelijk nog niet echt wat over in dit topic.
Ik bedoel dus niet de 'NU' functie maar als je hem bijvoorbeeld op 'dag' hebt staat zie ik bij 'stroomverbruik' al enige tijd geen data meer.

En wat een verschrikkelijke klantenservice zeg! Ik heb het idee dat ik niet met een echt mens mail maar met een bot. Ik krijg totaal geen inhoudelijke antwoorden en reactie op hun antwoorden geeft weer totaal een ander antwoord terug dan wat ik vraag.

De GoodWe is mij inmiddels duidelijk dat dit een 'bekend' probleem is wat al een behoorlijke tijd speelt. Hopelijk doen ze er eens wat aan. Best slecht dat het al zolang moet duren.

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 05-11-2025 07:18 ]

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:51
Nu weergave en apparaten toevoegen werkt weer. Wat liep ik te vloeken toen ik 2 dagen terug mn nieuwe kWh meter niet geïnstalleerd kreeg. Had al bijna mn hele Unifi omgeving gereset.

• Rojado
knorde schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:16:
Doet de grafiek 'stroomverbruik' het bij jullie wel?

Daar lees ik namelijk nog niet echt wat over in dit topic.
Ik bedoel dus niet de 'NU' functie maar als je hem bijvoorbeeld op 'dag' hebt staat zie ik bij 'stroomverbruik' al enige tijd geen data meer.

En wat een verschrikkelijke klantenservice zeg! Ik heb het idee dat ik niet met een echt mens mail maar met een bot. Ik krijg totaal geen inhoudelijke antwoorden en reactie op hun antwoorden geeft weer totaal een ander antwoord terug dan wat ik vraag.

De GoodWe is mij inmiddels duidelijk dat dit een 'bekend' probleem is wat al een behoorlijke tijd speelt. Hopelijk doen ze er eens wat aan. Best slecht dat het al zolang moet duren.
Nu hier ook, naast NU en 3fasen ook stroomverbruik en stand-by verbruik grafieken niet werkend. Soms, maar niet lang, doen sommige functies het weer maar meer niet dan wel. Het wordt steeds erger. 🥺

• ivo1969
Geinig hier werkt het dus weer niet, Jantje lacht Jantje huilt, dit begint wel heel irritant te worden.

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:27
Pff gisteravond werkte het weer, nu weer geen 'nu' weergave en men display geeft waardes maar klopt voor geen meter. Dit is dag 4, het is blijkbaar moeilijk op te lossen.

• THE_BASE
  • Niet online
Het kan dus tóch!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66c0oonlOlbNGxzZTyGgabkUifE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enjY4XFqmKtXG0nrcNRcql4h.jpg?f=fotoalbum_large

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 15:27
Leuk dat ik deze topic gevonden heb :).
Ik probeerde gisterenavond een P1-meter te installeren, maar na meermaals proberen kon hij maar niet toegevoegd worden aan mijn "home". Ik dacht eerst dat mijn netwerk het probleem was, maar zag niets afgeblokt worden in unifi. Ik zie dat traffic naar homewizard ook gewoon doorgelaten wordt.
Toevoegen in HA werkte wel...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste