• mxjsptlk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:00
Rubkeh01 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:36:
Interessant om te lezen dat meerdere gebruikers de balanceren instellingen niet goed hadden staan incl het moment van aanspringen van de backup heater. Dit was bij ons ook het geval. Dit is vorige week aangepast waarna de problemen met opwarmen van SWW een stuk minder zijn geworden.

Daikin vertelde wel dat er momenteel ook veel klachten uit belgië komen m.b.t. SWW opwarming. Wanneer de setpoint opnieuw opwarmen en de hysterese gemist worden, zal de tank niet meer opnieuw opwarmen tenzij er voor handmatig of krachtig gekozen wordt. Daikin gaf aan dat hier een software update voor moet komen.
ja, die viel mij ook op idd.
ook heb ik soms dat hij halverwege een SWW cyclus moet stoppen ivm defrost en dat hij dan niet verder gaat. dan moet ik hem handmatig instellen.

• BurnoutVmax
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-01 21:37
Rubkeh01 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:36:
Interessant om te lezen dat meerdere gebruikers de balanceren instellingen niet goed hadden staan incl het moment van aanspringen van de backup heater.
Om de opwarmproblemen van het SWW op te lossen heb ik idd de balanceer instellingen aangepast.
Ik zie echter nog heel vaak de backup heater bijspringen bij een defrost.

Ik heb de volgende instellingen;

1.22 Vorstbescherming op 4 graden Celsius (dat is de laagst mogelijke waarde)
3.4 Vorstbescherming op ON
5.36 Vorstbescherming waterleidingen op Periodiek (stond voorheen op continu)
5.5 Back-upverwarming op "Monofasige 3kW"

Welke instelling refereer jij naar v.w.b. "het aanspringen van de backup heater"?

• Rubkeh01
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:56
BurnoutVmax schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:08:
[...]

Om de opwarmproblemen van het SWW op te lossen heb ik idd de balanceer instellingen aangepast.
Ik zie echter nog heel vaak de backup heater bijspringen bij een defrost.

Ik heb de volgende instellingen;

1.22 Vorstbescherming op 4 graden Celsius (dat is de laagst mogelijke waarde)
3.4 Vorstbescherming op ON
5.36 Vorstbescherming waterleidingen op Periodiek (stond voorheen op continu)
5.5 Back-upverwarming op "Monofasige 3kW"

Welke instelling refereer jij naar v.w.b. "het aanspringen van de backup heater"?
Ik heb dit aangepast in het volgende zoals @duinmunt ook al aangaf: Instelling 5.6.1 (capaciteitstekortinstelling) staat op ‘Onderevenwicht’.
Instelling 5.6.2 (evenwicht-instelpunt) stond op 0 °C, maar die heb ik aangepast naar -10 °C.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste