Ben mij afgelopen tijd wat aan het inlezen om toch de overstap te maken naar een all-electric installatie. Ik verbruik niet de wereld aan gas dus financieel ga ik er niet veel op vooruit (in ieder geval niet op redelijk korte termijn).
Ik heb nu voor verwarming en tapwater een Nefit Proline HRC30 CW5 en gebruik ca. 500m3 gas om m'n huis (114m2) te verwarmen met radiatoren (en 200m3 voor tapwater). Heb in 2024 een keer getest of ik m'n huis warm kon houden met een constante CV aanvoer van 35C... (niet heel efficient voor de ketel

maar het werkte wel). Las dat deze Daikin pomp ook ruim boven de 55C kan aanvoeren als dat nodig kan zijn, dus dat is mooi (heb m'n CV nu ook op 60C ingesteld).
Vroeg mij alleen af wat voor capaciteit pomp (6 of 8kW?) ik aan moet denken om m'n CV-ketel helemaal te vervangen maar m'n radiatoren wel te handhaven. Zou de pomp het liefst in m'n schuur plaatsen, afstand horizontaal is ca. 12 meter en daarna ca. 9 meter omhoog naar het buffervat en de start van de bestaande CV stooklijnen...
En heb wel een locatie waar ik een buffervat/boilervat kan plaatsen maar dat is effectief maar ca. 120cm hoog. Ik woon alleen maar wil best wat geld steken in een groter buffervat van 180L bv. zodat er altijd meerdere mensen achter elkaar kunnen douchen.
Kan hier iemand mij in adviseren wat handig/slim is? Wil het ook best zelf aanleggen en laten afmonteren door een STEK monteur maar zie door alle opties en mogelijkheden het bos niet meer.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC