Ik hoor wat je zegt, maar er komt een hele cohort aan van transvrouwen die nooit door de mannelijke puberteit zijn gegaan. Die hebben een kaaklijn die jij als vrouwelijk zou omschrijven. Nu heb ik geen idee van je leeftijd, en wanneer er precies begonnen is met deze vorm van hormoontherapie - maar ik denk dat je indruk van hoe een transvrouw er uit ziet ook steeds verder achterhaald raakt. Dat gezegd hebbende, wil niet zeggen dat men dat langer dan een paar maand geheim zou kunnen houden (hoewel... celibate relaties bestaan).Metro2002 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:28:
Eerlijkheid is voor mij belangrijk en zoiets verzwijgen zo per direct tot het beeindigen van de relatie leiden.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je er nooit achterkomt dat iemand trans is. Bij de voorbeelden van bekende transpersonen die hier eerder genoemd werden zoals Nikkie de Jager duurt het echt geen 10 seconden om te zien dat dit vroeger een man is geweest. Onder andere de kaaklijn en oogopslag zijn bij mannen gewoon anders. Ook qua intimiteit kan ik me niet voorstellen dat je nooit iets merkt.
Nu wil ik dit ook niet persoonlijk op jou projecteren, maar er heerst ook nog wel een beetje het patriarchale #nohomo rond dit onderwerp. Er heerst ook een taboe op intimiteit met "een man", dat het je mannelijkheid zou ondermijnen, of iets dergelijks. In bredere, maatschappelijke zin geeft dat fenomeen wel een extra kleuring aan het debat.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000