Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:21
rCk schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:48:
Wat ik doe is soms een granaat gooien op een obvious plek (Wellicht zat je daar wel toen je die objective aan het pakken was) en daarna via een andere zijde het gebouw in. Of wachten, sommigen worden nerveus.

Verder vind ik die situaties nou niet echt cheaterig overkomen, maar dat ben ik misschien..
Hij heeft het ook over de nieuwe map, daar heb je op A,B en D (bij conquest) ook vrijwel geen plek om te verstoppen na een tijdje, dat maakt het extra makkelijk om daar een granaat te gooien naar een plek waar iemand "moet" zitten, ook eens met die laatste zin.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
Wat ik doe is soms een granaat gooien op een obvious plek (Wellicht zat je daar wel toen je die objective aan het pakken was) en daarna via een andere zijde het gebouw in. Of wachten, sommigen worden nerveus.

Verder vind ik die situaties nou niet echt cheaterig overkomen, maar dat ben ik misschien..
Eens.

Ik vind er ook niks cheaterig aan eerlijk gezegd. Onze vaste squad (allemaal al samenspelend sinds BF3 en rond de 2,5KD p.p.) zou zoiets ook doen en helemaal op de 'vaste' plekken in de maps. Als je (erg) veel speelt krijg je vanzelf een bepaalde 'map knowledge' en 'game sense' en dan is zoiets eerder normaal om te doen dan dat het 'cheaten' zou zijn.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:28

rCk

Zethiel schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:59:
[...]

Hij heeft het ook over de nieuwe map, daar heb je op A,B en D (bij conquest) ook vrijwel geen plek om te verstoppen na een tijdje, dat maakt het extra makkelijk om daar een granaat te gooien naar een plek waar iemand "moet" zitten, ook eens met die laatste zin.
Ah check, excuus, niet helemaal aandachtig gelezen. Maar inderdaad, als dat vrij duidelijk is dat er iemand moet zitten daar, is het niet zo gek.

Wat ik ook altijd maar in mijn achterhoofd houd is dat er veel mensen die veel, maar dan ook véél vaker spelen dan ik. En toen ik veel speelde, ik ook precies wist wat de "normale" gamer deed. Dus ja...
Jeroenvde89 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:00:
[...]

Als je (erg) veel speelt krijg je vanzelf een bepaalde 'map knowledge' en 'game sense' en dan is zoiets eerder normaal om te doen dan dat het 'cheaten' zou zijn.
Nou, dit dus :+

[ Voor 17% gewijzigd door rCk op 24-11-2025 11:03 ]

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
MainframeX schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:35:
Ja alleen spawn je dus niet met 10 granaten. Oh en ik acht de kans op cheaten groter dan dat iemand een random granaat toevallig voor m'n neus gooit op een plek waarvan hij nooit had kunnen weten dat ik er zat.
Klopt, maar net zoals velen hier gooi ik ook granaten naar semi willekeurige plaatsen - om eventueel een kill of een hitmarker te hebben, dan weet ik waar die zit. Dus "niet kunnen weten dat ik er zat" doet er soms echt helemaal niet toe.

Of nog even belangrijk: dan weet ik waar die *niet* zit en kan ik er zelf veilig heen.

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleDot op 24-11-2025 11:06 ]

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:19

Ik doe exact hetzelfde. Altijd grenades gooien naar waar ik denk iemand zou kunnen zitten.
Mensen zitten instinctief vaak in hoeken van gebouwen bijvoorbeeld. Krijg je een hit marker heb je al meteen een idee waar iemand zit of nog beter een kill.
Zeker in Breakthrough is het vaak eenvoudig te voorspellen waar mensen zit kunnen bevinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Sballato op 24-11-2025 11:17 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MainframeX schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:35:
[...]

Het is gewoon een slechte taktiek. Je kondigt je aanwezigheid aan en de richting waar je vandaan komt, daarmee sta je gelijk 2-0 achter. Dit doe ik zelf alleen als de kans vrij hoog is dat iemand er zit, anders ga ik liever voorzichtig alle kamers af zonder geluid te maken.
Je kondigt enkel je aanwezigheid aan als die granaat dicht in de buurt komt van een vijand. Dat is mij wel het risico waard. Zit er niemand dan weet ook niemand waar jij bent. En sowieso is een slechte taktiek natuurlijk geen reden dat iemand zou cheaten.
Dit ging echter om iemand die er in z'n eentje zat. Dan ga je in een groot gebouw op een redelijk groot cap gebied niet random granaten in kamers zitten gooien. Een beetje speler gaat daar direct op af en schiet je gewoon overhoop.
Als ik in mijn eentje een cap moet clearen met één tegenstander, dan maak ik me een heel stuk drukker om die vijand die in een hoekje ligt te wachten tot jij de deur door komt, dan de tegenstander die direct schietend uit een gebouw rent.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Inderdaad als je zo afwachtend speelt ben je sowieso in het nadeel. Je kan beter lopend kamers clearen dan al hurkend. Al hurkend ben je gewoon een makkelijk doelwit

• Sballato
Chelseamarre123 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:24:
Inderdaad als je zo afwachtend speelt ben je sowieso in het nadeel. Je kan beter lopend kamers clearen dan al hurkend. Al hurkend ben je gewoon een makkelijk doelwit
Ieder heeft z'n eigen speelstijl natuurlijk. Ik ben ook nooit de spearhead in captures. Als mensen een punt capturen bijvoorbeeld, zit ik niet atijd in de capture zone, maar errond, te kijken waar enemies zouden binnen stromen.

Een voorbeeld hoe ik als attacker te werk zou gaan in Empire State.

1. Rechts achter de appartements gebouwen de objective van de zijkant bestoken en mensen weg krijgen vanachter die bus. Je kan vrij eenvoudig in de appartements gebouwen raken aan de rechterkant.

2. Bij de volgende B objective zal ik me bijvoorbeeld altijd boven zetten. Schakel je al enemies uit die van A komen op de 1ste verdieping. En de high ground hebben geeft je altijd een voordeel.

3. Ga ik bijvoorbeeld rechts flanken om bovenop die gebouwen te raken waar die tennis court is. Dan bestook ik de laatste objective in de rug. Bestrijk ik de zone in smoke, etc.

Dit is maar een voorbeeldje natuurlijk. Maar hersenloos recht naar een objective lopen resulteert altijd in een death.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Sballato schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:44:
[...]

Ieder heeft z'n eigen speelstijl natuurlijk. Ik ben ook nooit de spearhead in captures. Als mensen een punt capturen bijvoorbeeld, zit ik niet atijd in de capture zone, maar errond, te kijken waar enemies zouden binnen stromen.

Een voorbeeld hoe ik als attacker te werk zou gaan in Empire State.

1. Rechts achter de appartements gebouwen de objective van de zijkant bestoken en mensen weg krijgen vanachter die bus. Je kan vrij eenvoudig in de appartements gebouwen raken aan de rechterkant.

2. Bij de volgende B objective zal ik me bijvoorbeeld altijd boven zetten. Schakel je al enemies uit die van A komen op de 1ste verdieping. En de high ground hebben geeft je altijd een voordeel.

3. Ga ik bijvoorbeeld rechts flanken om bovenop die gebouwen te raken waar die tennis court is. Dan bestook ik de laatste objective in de rug. Bestrijk ik de zone in smoke, etc.

Dit is maar een voorbeeldje natuurlijk. Maar hersenloos recht naar een objective lopen resulteert altijd in een death.
Er is een verschil met in beweging blijven en een gebied clearen en dom blind naar het objective lopen.

Wil maar zeggen dat als je vaak stil staat en campt je veel meer in het nadeel bent dan je zou denken als je een beetje een goede speler tegenkomt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zijn er meer die ook redsec spelen en het idee hebben dat er veel cheaters in redsec zitten?

Ik namelijk en de club a 10 man waar ik ook mee speel denken van wel.
Ik krijg te vaak een onderbuik gevoel van hier klopt iets niet. De gevallen die ik kan spectaten waarbij het echt obvious is.

Bij multiplayer de betaalde kant van BF6 amper vergeleken met redsec.

Wat ik zo lees en kan vinden, battlefield forum wordt elke topic meteen verwijderd of afgekapt als het over cheaters gaat, andere forums lees je verwijten van: "UAV bro" "minimap footstep detector" ect ect

Eerste twee weken van redsec viel het wel mee maar de laatste week elke game zien we wel iets raars voorbij komen, snipers die alleen maar headshots maken, jitter lui, lui die compleet om hun as in elke graden waar een enemies is iets raken, ze schieten al voor dat je om hoek komt, hitbox hits snelheid dat je denkt bestaat recoil überhaupt.

Het vergald mijn motivatie om redsec nog te spelen drastisch, terwijl ik het best leuk vind (warzone vind ik echt ruk vergeleken)

Ik report waar mogelijk is en echt niet elke speler die enkel mij neer knalt.

Si vis pacem, para bellum

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:00
42dpi schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:32:
Zijn er meer die ook redsec spelen en het idee hebben dat er veel cheaters in redsec zitten?
Hoewel ik absoluut denk dat er gecheat wordt in dit spel, heb ik zelf niet de ervaring dat ik ze elk potje tegenkom. Ik denk vooral dat nu de game (redsec) wat langer uit is, diegenen die veel spelen ook simpelweg beter worden. Meer trucjes, herkennen van patronen qua beweging, ervaring in wat wel/niet werkt, etc. Als relatieve noob heb je die kennis niet.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
BartStaal98 schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:33:
[...]

Persoonlijk vind ik alle splash damage enorm slecht, of dat nou een granaat (launcher), RPG, mortar, grenade launcher in de tank, etc. is. Het enige wat ik er mee krijg is suppression, en heel soms een kill op iemand die toevallig al low-hp was. Die splash damage mag van mij echt beter.
Helemaal waar!

PSN: Maichel

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
42dpi schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:32:

Ik namelijk en de club a 10 man waar ik ook mee speel denken van wel.
Ik krijg te vaak een onderbuik gevoel van hier klopt iets niet. De gevallen die ik kan spectaten waarbij het echt obvious is.

Bij multiplayer de betaalde kant van BF6 amper vergeleken met redsec.

Wat ik zo lees en kan vinden, battlefield forum wordt elke topic meteen verwijderd of afgekapt als het over cheaters gaat, andere forums lees je verwijten van: "UAV bro" "minimap footstep detector" ect ect

Eerste twee weken van redsec viel het wel mee maar de laatste week elke game zien we wel iets raars voorbij komen, snipers die alleen maar headshots maken, jitter lui, lui die compleet om hun as in elke graden waar een enemies is iets raken, ze schieten al voor dat je om hoek komt, hitbox hits snelheid dat je denkt bestaat recoil überhaupt.

Het vergald mijn motivatie om redsec nog te spelen drastisch, terwijl ik het best leuk vind (warzone vind ik echt ruk vergeleken)

Ik report waar mogelijk is en echt niet elke speler die enkel mij neer knalt.
Anti cheat van EA is nou oo k niet bepaald geweldig,volgens mij was
Easy anti cheat wat eerder wel is gebruikt voor bf2042,veel beter als Javellin

Het blijft altijd natuurlijk kat en muis spel,zeker met al die verschillende apapraten wat er te koop is wat cheaten makkelijker maakt.

Helaas zijn er blijkbaar genoeg die niet op een eerlijke manier willen/kunnen winnen.Dat blijft een nadeel van multiplayer games en dat is jaren zo helaas

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

BartStaal98 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:11:
[...]

Hoewel ik absoluut denk dat er gecheat wordt in dit spel, heb ik zelf niet de ervaring dat ik ze elk potje tegenkom. Ik denk vooral dat nu de game (redsec) wat langer uit is, diegenen die veel spelen ook simpelweg beter worden. Meer trucjes, herkennen van patronen qua beweging, ervaring in wat wel/niet werkt, etc. Als relatieve noob heb je die kennis niet.
Detail, 8 van de 10 verdachten zijn accounts net nieuw enkel redsec als game, 0 vrienden, laag level ingame maar spelen alsof ze het al vanaf begin doen.

Voorbeeld een speler met bijvoorbeeld naam 123456224 heeft dan ingame "☒" als naam, deze Rambo's rennen op alles af pin point wipen in hun eentje een hele squad uit, ga je mij niet vertellen dat ze rainman level patronen kunnen herkennen en daarom dat kunnen.

Ik vermoed dat er wel gebanned wordt maar dit enkel op score detectie gaat en niet het gebruik van tools die actief draaien detectie.

Si vis pacem, para bellum

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 17:20
Maichel schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:20:
Over die granaten: Die doen wel zo weinig damage vergeleken met de granaten in BF4.

En over weinig damage gesproken: Wat zijn die mortieren kansloos zeg. Die hebben echt bizar weinig damage.
Mee eens. Die zouden wel een upgrade mogen krijgen qua damage.

Overigens na de laatste update het idee dat ook de IFV (of hoe dat ding ook heet) ook een stuk minder damage doet. Overigens heb ik ook daar als gunner de grenade launcher ingesteld maar krijg toch gezellig elke keer weer een machine gun als gunner. Bug denk ik.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
dangerpaki schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:51:
[...]
Overigens na de laatste update het idee dat ook de IFV (of hoe dat ding ook heet) ook een stuk minder damage doet.
Dit dacht ik ook inderdaad. Ook de gunner van de attack heli lijkt iets minder krachtig te zijn.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Met Redsec is de drempel ook heel laag: gratis game en je maakt zo een nieuw account aan volgens mij.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:53
dangerpaki schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:51:
[...]

Mee eens. Die zouden wel een upgrade mogen krijgen qua damage.

Overigens na de laatste update het idee dat ook de IFV (of hoe dat ding ook heet) ook een stuk minder damage doet. Overigens heb ik ook daar als gunner de grenade launcher ingesteld maar krijg toch gezellig elke keer weer een machine gun als gunner. Bug denk ik.
Volgens mij volgt de secondary gun de loadout van degene die de tank uit HQ gepakt heeft. Zou anders raar worden als de tank elke keer een andere setup kreeg als de bestuurder of gunner wisselt.

De grenade launcher zou ik niet equippen als je wil dat gunners in je tank blijven. Dat ding is best slecht. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 24-11-2025 15:55 ]

• Sballato
Exactor it schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:54:
[...]

Volgens mij volgt de secondary gun de loadout van degene die de tank uit HQ gepakt heeft. Zou anders raar worden als de tank elke keer een andere setup kreeg als de bestuurder of gunner wisselt.

De grenade launcher zou ik niet equippen als je wil dat gunners in je tank blijven. Dat ding is best slecht. :)
Klopt, de tank volgt de loadout van de driver die het eerst met de tank rijdt.
Ik weet wel dat de Armor Piercing shells quasi geen spash damage hebben in de IFV. Je moet echt een direct hit hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Sballato op 24-11-2025 16:02 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• kromhout77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:08
leuke zet van ea.

[ Voor 71% gewijzigd door kromhout77 op 25-11-2025 00:09 ]

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:25
https://www.ea.com/games/...l-details-tips-and-tricks
This Free Trial includes three playlists, including a casual Multiplayer experience, across three maps, including the two most recently released maps Eastwood and Blackwell Fields. To access the Free Trial, simply download the free-to-play Battlefield: REDSEC experience on your preferred gaming platform.

If you already play REDSEC, all your progress - Career Rank, Hardware Unlocks and Levels, Customization items, etc. - carries over to this Free Trial. All that progress also carries over to the full Battlefield 6 experience upon purchase; this Free Trial is your opportunity to try before you buy and keep everything you earn when it’s over.

-- Lekker makkelijk dus. Vanaf morgen (dinsdag) 1300u meen ik. Eastwood en Siege of Cairo zijn wel de betere infantry focused maps die er zijn.

Mijn YouTube

• kromhout77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:08
kevz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 00:32:
[...]

This Free Trial includes three playlists, including a casual Multiplayer experience, across three maps, including the two most recently released maps Eastwood and Blackwell Fields. To access the Free Trial, simply download the free-to-play Battlefield: REDSEC experience on your preferred gaming platform.

If you already play REDSEC, all your progress - Career Rank, Hardware Unlocks and Levels, Customization items, etc. - carries over to this Free Trial. All that progress also carries over to the full Battlefield 6 experience upon purchase; this Free Trial is your opportunity to try before you buy and keep everything you earn when it’s over.

-- Lekker makkelijk dus. Vanaf morgen (dinsdag) 1300u meen ik. Eastwood en Siege of Cairo zijn wel de betere infantry focused maps die er zijn.
danku :)

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:32
drusloos schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:04:
Ik begrijp niet dat er geen optie is voor crossplay met enkel xbox-playstation. Een potje redsec vinden was net lastig, dus ik zet crossplay maar weer aan. Nou het is gelijk niet meer leuk om te spelen met PC spelers. Dan kan je aim assist hebben, maar dat compenseert onvoldoende. Zorg gewoon voor een optie met crossplay zonder PC, ken maar weinig console spelers die PC spelers missen
Nee nee, als PC gamer hou ik het liever zoals het is. Heerlijk om wat console spelers te snacken als borrelnootjes

• AMDLegion
Denman schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:49:
Ik begin nu een beetje een haat-liefde verhouding te krijgen met BF6. Het ziet er fantastisch uit, speelt ook heerlijk, gunplay en voertuigen voelen echt heel goed aan.

Maar, en ik kan er de vinger niet op leggen, ik wissel geniale potjes af met potjes waar ik geen schijn van kans maak. Potjes waar ik m'n linker wenkbrauw om een hoekje steek en meteen gespot én feilloos geoneshot word. Die potjes lijken toe te nemen en zijn zeer frustrerend. Het gebeurt soms zelfs ook tijdens een potje, dat ik super goed begin, lekker zones aan het cappen ben en een K/D heb van 15-1 (ik weet het, niet boeiend maar toch een indicator) maar vervolgens volledig instort om nog negatief te eindigen.

Het lijkt met alle loadouts te gebeuren, dus een samenstelling van de wapens lijkt het niet of in mindere mate te zijn. Ik speel op PC. Zijn er veel cheaters aan de gang? Is er een update geweest die dit veroorzaakt? Ik ben nu al 3 potjes aan het proberen m'n daily 5 kills met sidearms te halen, maar de teller staat pas op 4. Zodra er ook maar een lichaamsdeel in beeld komt is het met 0,5 seconden klaar met me...
Het scenario waar het in het begin lekker gaat maar later in de game minder is in mijn ervaring dat je op een bepaalde manier speelt die succesvol blijkt maar het enemy team past zich daar na een tijdje op aan. En als jij dan hetzelfde blijft spelen gaat t mis.

Ik heb een paar map tricks die ik heerlijk vind om te spelen maar als ik merk dat ze t door krijgen switch ik door naar iets anders. Hoe verleidelijk het ook is om dezelfde tactiek door te pushen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat betreft splash damage, ik denk dat dat zomaar een bewuste keuze kan zijn die laag te houden, en met goede reden. Je hoeft daar niet mee te mikken, en je krijgt als die hoog is risico dat er gewoon veel meer saturatie van afstand gebeurd waarbij squads gewoon alle granated gooien, launchen, afvuren (mortieren), etc om alles kapot te krijgen. Ik ben ook blij dat mortars beperkte damage hebben, en dan nog heb ik weleens breakthrough gespeeld onder vuur van mortieren en was het vooral jammer dat de counter-mortar dingen door bijna niemand nog unlockt waren. Want dat was gewoon kut. Je bent achter de richel, vooruit rushen is zelfmoord, en daar blijven betekend dat je de stats van iemand aan de andere kant van de map met een mortar aan het padden bent.
42dpi schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:24:
[...]

Voorbeeld een speler met bijvoorbeeld naam 123456224 heeft dan ingame "☒" als naam, deze Rambo's rennen op alles af pin point wipen in hun eentje een hele squad uit, ga je mij niet vertellen dat ze rainman level patronen kunnen herkennen en daarom dat kunnen.
Dat klinkt wel opvallend, het verbaasd mij alleen dat jij daar constant tegenaan loopt. Ik heb dat nog nooit in Redsec gehad. En granted ik speel het niet heel fanatiek, maar wel met regelmaat een potje.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:39
AMDLegion schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 04:12:
[...]

Nee nee, als PC gamer hou ik het liever zoals het is. Heerlijk om wat console spelers te snacken als borrelnootjes
Dat snap ik, speelde pas tegen pc speler nou drama wat een verschil in aiming.
Om het nog eens over matchmaking te hebben, onlangs heb ik in de score lijst eens wat vergelijkingen gedaan dus eens zien wat de k/d van topspelers is en die van de zielepietjes zoals ik onderaan de lijst.
Dan zie je dus in 1 lobby spelers bovenaan een k/d van >2 , de middenmoot een k/d van >1.5 en veel spelers die dik onder de <1 zitten en die groep is best groot. kijk en dat is precies wat er aan de hand is met BF het is een grote vijver met grote en kleine vissen en hoe lang duurt het voordat alleen de grote vissen overblijven? matchmaking op basis van ping en level is natuurlijk geen manier om spelers in te delen, je deelt in op basis van k/d en score per minuut.
Black ops 7 heeft dit nu ook en ik ervaar exact hetzelfde daar, een te groot verschil van spelers in dezelfde lobby.
Die SBBM heeft zo veel invloed op het spel dat het ontbreken daarvan heel lastig is en eigenlijk alleen maar leuk voor de spelers die al best goed zijn.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36
merlin1201 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:26:
[...]

Om het nog eens over matchmaking te hebben, onlangs heb ik in de score lijst eens wat vergelijkingen gedaan dus eens zien wat de k/d van topspelers is en die van de zielepietjes zoals ik onderaan de lijst.
Dan zie je dus in 1 lobby spelers bovenaan een k/d van >2 , de middenmoot een k/d van >1.5 en veel spelers die dik onder de <1 zitten en die groep is best groot. kijk en dat is precies wat er aan de hand is met BF het is een grote vijver met grote en kleine vissen en hoe lang duurt het voordat alleen de grote vissen overblijven? matchmaking op basis van ping en level is natuurlijk geen manier om spelers in te delen, je deelt in op basis van k/d en score per minuut.
Black ops 7 heeft dit nu ook en ik ervaar exact hetzelfde daar, een te groot verschil van spelers in dezelfde lobby.
Die SBBM heeft zo veel invloed op het spel dat het ontbreken daarvan heel lastig is en eigenlijk alleen maar leuk voor de spelers die al best goed zijn.
Het probleem is dat een K/D ratio in een BF game als leuk extratje gezien moet worden, ik sta regelmatig boven in de scorelijsten met een negative K/D ratio.
BF is geen game als COD waar het puur om de kills gaat, als je in een squad zit wat tacitsch speeld en cap points pakt en verdedigd sta je eigenlijk altijd in de top, terwijl als je puur alleen voor kills gaat je dat nooit haalt, en ja er zitten gasten tussen die een hoop kills maken en ook nog eens de objectives spelen en dan gaat het hard ja, maar nogmaals K/D ratio is alleen maar voor je eigen ego imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Gixxer27 op 25-11-2025 08:36 ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:39
Gixxer27 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:34:
[...]

Het probleem is dat een K/D ratio in een BF game als leuk extratje gezien moet worden, ik sta regelmatig boven in de scorelijsten met een negative K/D ratio.
BF is geen game als COD waar het puur om de kills gaat, als je in een squad zit wat tacitsch speeld en cap points pakt en verdedigd sta je eigenlijk altijd in de top, terwijl als je puur alleen voor kills gaat je dat nooit haalt, en ja er zitten gasten tussen die een hoop kills maken en ook nog eens de objectives spelen en dan gaat het hard ja, maar nogmaals K/D ratio is alleen maar voor je eigen ego imho.
Klopt dat heb ik uiteraard ook gezien en idd k/d is zeker niet het belangrijkste enkel een stukje data, daarom is die score per minuut een data die aangeef hoe je presteer.
Wat ik met deze info wil aangeven dat de verschillen in de lobby's te groot is en dat SBBM er niet voor niets is en juist om lobby's samen te stellen waarbij het wat dichter bij elkaar ligt.
Zelf ben ik geen geweldige speler en speel nagenoeg altijd solo, en in een game als BF ben je dik in het nadeel alhoewel ik tot dusver nog niet in een squat hebt gezeten die daadwerkelijk bij elkaar bleef en samenspeelde en eigelijk ook gewoon solo speelde, ik denk dat mensen die elkaar al online kennen en samen BF gaan spelen dat die het verschil maken en die groepjes kom ik wel eens tegen nou dan zie je enorme scores, mooi om te zien maar killing voor de loneranger.
Is ook de reden dat ik close combat speel maar ook daar zitten inmiddels toppers in die alles domineren en bewegingen maken die ondenkbaar snel zijn en dan toch met een salvo 2 headshots geven en je binnen een milliseconde neer val, bedoel ik ben al blij als ik de body raakt maar je kom dan te kort, om 1/1 te winnen moet binnen die salvo van 4 hits minimaal 1 x headshot zitten anders leg je het af.
Fijt is het blijft een prachtig spel grafisch het mooiste wat ik ooit op de ps5 hebt gezien, speelt lekker, soepele bewegingen dus tja

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

[...]

Dat is natuurlijk niet het volledige verhaal. Kills = ticketbleed. Dat speelt altijd een rol en zeker in de gamemodes waarbij één team limited lives heeft een best grote rol.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Gixxer27
Help!!!! schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:56:
[...]

Dat is natuurlijk niet het volledige verhaal. Kills = ticketbleed. Dat speelt altijd een rol en zeker in de gamemodes waarbij één team limited lives heeft een best grote rol.
Ook hier geld de andere kant dat als je een fatsoenlijke medic('s) in je team heb het juist opgevangen word, maar tuurlijk hebben kills een impact echter is het niet het "hoofddoel" zeg maar meer een bijproduct :9
Daar bedoel ik mee dat je of cap points ed moet pakken of een bepaald doel moet activeren/ verdedigen, ik heb het even niet over TDM enz. en ja daarvoor moet je levens opofferen zeg maar :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gixxer27 op 25-11-2025 09:15 ]

• Sballato
Op de IFV tank is de splash damage met de HE rounds dan wel weer "adequaat". Lijkt me ook logisch want het is een "Infantry Fighting Vehicle".

Ik blijf de RPG wel als sniper gebruiken. :D

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:27

spartacusNLD

This is Sparta!!

Servers zijn down trouwens.. krijg allemaal errors. Op discord hetzelfde.

weer opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 25-11-2025 14:05 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:41
Leuk ik kan de game niet meer spelen op de Xbox... Moet me ineens verifiëren maar het gesuggereerde emailadres zegt me helemaal niets. En die Mobile App Authenticator heb ik natuurlijk nooit geïnstalleerd. Kan ook niet eens uitloggen om onder een nieuw account verder te gaan.

• AMDLegion
merlin1201 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:54:
[...]

Klopt dat heb ik uiteraard ook gezien en idd k/d is zeker niet het belangrijkste enkel een stukje data, daarom is die score per minuut een data die aangeef hoe je presteer.
Wat ik met deze info wil aangeven dat de verschillen in de lobby's te groot is en dat SBBM er niet voor niets is en juist om lobby's samen te stellen waarbij het wat dichter bij elkaar ligt.
Zelf ben ik geen geweldige speler en speel nagenoeg altijd solo, en in een game als BF ben je dik in het nadeel alhoewel ik tot dusver nog niet in een squat hebt gezeten die daadwerkelijk bij elkaar bleef en samenspeelde en eigelijk ook gewoon solo speelde, ik denk dat mensen die elkaar al online kennen en samen BF gaan spelen dat die het verschil maken en die groepjes kom ik wel eens tegen nou dan zie je enorme scores, mooi om te zien maar killing voor de loneranger.
Is ook de reden dat ik close combat speel maar ook daar zitten inmiddels toppers in die alles domineren en bewegingen maken die ondenkbaar snel zijn en dan toch met een salvo 2 headshots geven en je binnen een milliseconde neer val, bedoel ik ben al blij als ik de body raakt maar je kom dan te kort, om 1/1 te winnen moet binnen die salvo van 4 hits minimaal 1 x headshot zitten anders leg je het af.
Fijt is het blijft een prachtig spel grafisch het mooiste wat ik ooit op de ps5 hebt gezien, speelt lekker, soepele bewegingen dus tja
Vroeger hadden we geen SBMM in Quick play ( alles buiten ranked mode ). Pas sinds we store bundles hebben en andere dure cosmetics is SBMM terug gekomen in bepaalde games.

Onder andere COD heeft daar research naar gedaan en noobs geven het meeste geld uit aan store bundles. Dus hebben ze de game gecatered naar noobs ipv de playerbase die wel de game goed kan spelen of beter wilt worden.

Er zijn zelfs documenten geleaked dat COD de matchmaking makkelijker heeft gemaakt voor een korte periode nadat iemand een store bundle had gekocht.

SBMM hoort alleen in ranked. Ga je vaak dood? Pas je strategie aan, in Battlefield kan je op veel verschillende manieren domineren, niet alleen met 16 jarige red bull reflexen.

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 19:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[...]

Te herkennen aan de players die op hun p#k waren getrapt toen ze vorige week die portal bot kills eruit hadden gefilterd en hier kwamen klagen dat ze van 2+ naar onder de 1 waren gezakt en moesten huilen :F ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:09
Hebben meer mensen problemen om te verbinden met de online services van EA?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:19
Vanavond toch even downloaden en proberen.. Het is de best verkochte Battlefield ooit maar ik ben toch bang dat BF3, 4 en zelfs 5 betere games zijn.

• Gixxer27
Jovas schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:30:
Vanavond toch even downloaden en proberen.. Het is de best verkochte Battlefield ooit maar ik ben toch bang dat BF4, 4 en zelfs 5 betere games zijn.
Dat valt op zich wel mee, het grootste knelpunt voor mij is atm de map grootte of iig het gebrek daaraan, die nieuwe map die deze maand is toegevoegd is wel leuk om te spelen maar ook weer te klein, dus hoop dat in de toekomst ook echt grotere maps komen nu voelt het allemaal vrij klein aan naar mijn smaak.

Verder Crossplay uitgezet op de pc door ff een regeltje in de config file te zetten en is duidelijk merkbaar, ja duurt langer voor je in een volle pot zit maar er is duidelijk minder gespring en geslide :P

• Sballato
Jovas schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:30:
Vanavond toch even downloaden en proberen.. Het is de best verkochte Battlefield ooit maar ik ben toch bang dat BF4, 4 en zelfs 5 betere games zijn.
Ik denk dat je je wel zult amuseren. Gunplay is beetje een tragere versie van BF2042.

Iets wat de game eindeloos beter zou maken, Breakthrough specifiek, is zorgen dat er altijd 2 objectives zijn.
Blackwell Fields is daar het beste voorbeeld van. 50% van de map vind ik behoorlijk fun. Maar die eerste en 2de obective zijn irritante meatgrinders. Er ligt een gigantisch veld naast, dus ze kunnen daar perfect een 2de objective creëren.
Maak daar een basis, zoals het begin van Spearhead in BF2042, en je hebt een eindeloos betere ervaring volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Sballato op 25-11-2025 16:18 ]

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 19:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6

Die link van gisteren hier uit het topic voor de gratis test geeft een 404 melding, hun websites zijn net zo wazig als hun ingame menus, EA please... :+ :F

[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-11-2025 19:35 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:31

BroWohsEdis

George Orwell was right.

merlin1201 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:26:
[...]

Zodra er stricte SBMM komt in dit spel ben ik weg :+ Sommige mensen zijn nou eenmaal beter dan anderen, in Battlefield kan je ook prima solo bovenaan het scorebord staan.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Gixxer27 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:08:
[...]

Dat valt op zich wel mee, het grootste knelpunt voor mij is atm de map grootte of iig het gebrek daaraan, die nieuwe map die deze maand is toegevoegd is wel leuk om te spelen maar ook weer te klein, dus hoop dat in de toekomst ook echt grotere maps komen nu voelt het allemaal vrij klein aan naar mijn smaak.

Verder Crossplay uitgezet op de pc door ff een regeltje in de config file te zetten en is duidelijk merkbaar, ja duurt langer voor je in een volle pot zit maar er is duidelijk minder gespring en geslide :P
Ik vind het juist wel fijn dat maps niet super groot zijn,gelukkig geen bf2042,waar je vooral veel aan het lopen was.Maar ieder z'n ding natuurlijk :)

• Chelseamarre123
  • Nu online
Vanavond nog eens support gespeeld, ging eigenlijk heel slecht. Die LMG's zijn zo slecht gebalanced. Op range raak je er te weinig mee door de bloom en recoil.
Ik switchte terug naar mijn engineer class en ik kon weer easy kills maken(ook op range)
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.