Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Pagina: 1
Acties:

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49
Laten we hier alle battlefield 6 PC issues met drivers, stutters en crashes bespreken.

psn: HertogJack

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRzNggzgs43F485pemP67t3yjd0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/szOEn6NuYvJn6BV6UfVPmPyP.png?f=user_large
Die crash kun je oplossen door in Windows via schijf opruiming de DirectX shaders op te schonen:

Open Schijfopruiming via het Startmenu, selecteer de schijf (meestal C:), klik op "Systeembestanden opschonen" en vink het vakje "DirectX shader-cache" aan.

Done

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als je echt specifiek een probleem heb, dan mag je altijd een vraag stellen bij Spielerij - problemen en vragen

Specifiek een apart topic alleen om technische problemen te bespreken, heeft geen meerwaarde, aangezien er al een apart topic voor Battlefield 6 is, daar kunnen deze dingen makkelijke besproken worden.

[Multi] Battlefield 6

Daarom gaat dit topic op slot.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

In overleg is besloten dat we dit topic weer te openen en dat dit topic voor problemen gebruikt kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Linksquest op 29-10-2025 15:46 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik las dat; “verify integrity game files” nog wat extra fps kan opleveren

Verder nog mensen nieuwe inzichten na de patch?

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:39
Ik heb het probleem van de DirectX fout gevonden. In mijn geval ligt het aan de driver van mijn 9700XT, die een boost speed van 3000 MHz heeft die net voor de crash oploopt tot 3200 MHz. Dat veroorzaakt vervolgens een driver crash. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen ik heb de kloksnelheid al met 100 MHz verlaagd.

Update:
Crasht nog steeds met 3000 MHz.

[ Voor 9% gewijzigd door Bassbounce op 01-11-2025 13:59 ]

Huidige Pc

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:14:
Ik las dat; “verify integrity game files” nog wat extra fps kan opleveren

Verder nog mensen nieuwe inzichten na de patch?
Ik heb trouwens wel echt minder fps na de patch.. meer mensen?

• Ciciro
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-11 14:18
Ik heb frequente crashes, geluid loopt vast en helemaal terug naar het pc opstarten. Gek genoeg alleen in grote maps/gamemodes. Iemand een idee? Drivers zijn up to date, game files zijn gerepareerd.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:37:
[...]

Ik heb trouwens wel echt minder fps na de patch.. meer mensen?
Mijn FPS was ingestort en was gewoon niet soepel meer. Voor mij was de oplossing simpelweg hem weer op auto preset zetten. Ik weet niet 100% zeker dat het de patch was en niet dat ik de sessie ervoor wat heb gedaan wat pas later toegepast werd.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:28

HugoBoss1985

Xenotech

Misschien helpt het om na een patch even de shader cache (danwel in je videokaart drivers) te resetten.
Met sommige games (vaak alpha's/beta's) moet je hierbij zelfs zo ver gaan om een map van een game te verwijderen/de bestanden daarin te verwijderen.

Ik heb gisteren in BF6 Redsec meegemaakt dat ik in een map spawnde terwijl ik nog in het vliegtuig hoorde te zitten.
Er waren daarbij ook bijna geen geluiden te horen.
Anderen kwamen blijkbaar wel normaal in de game want ik werd door een 4 man team afgeknald.

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-11-2025 12:58 ]

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:06:
[Afbeelding]
Die crash kun je oplossen door in Windows via schijf opruiming de DirectX shaders op te schonen:

Open Schijfopruiming via het Startmenu, selecteer de schijf (meestal C:), klik op "Systeembestanden opschonen" en vink het vakje "DirectX shader-cache" aan.

Done
Ik heb deze crash opgelost door in de loadout van PAX naar NATO te veranderen en de outfits terug naar standaard (was een van de oplossingen op reddit)

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:17
Sinds de update heb ik CTD's, en zoals het uitziet na het willen inladen van die nieuwe map.
Reboot pc etc heeft niks uitgehaald. Iemand anders ook dit misschien?

Speel trouwens via de EA app

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:25
migeye schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:45:
Sinds de update heb ik CTD's, en zoals het uitziet na het willen inladen van die nieuwe map.

Wat geeft de error log aan in Windows? Ik heb een soort gelijk issue gehad en dat had bij mij te maken met de anti cheat engine. Een validatie van de bestanden via steam heeft het verholpen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

migeye schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:45:

Nee, ook EA app maar vooralsnog geen problemen. Je kunt de repair optie vd game in de EA app ook even proberen. Of misschien je settings mapje (na backuppen) even deleten. Alle keybindings zijn door de patch toch gereset door EA.

In het reguliere topic had iemand ook enigzins vergelijkbare problemen. Bij hem heeft uiteindelijk een BF6 reinstall geholpen. spartacusNLD in "[Multi] Battlefield 6"

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 19-11-2025 11:05 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• migeye
Help!!!! schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:45:
[...]

Nee, ook EA app maar vooralsnog geen problemen. Je kunt de repair optie vd game in de EA app ook even proberen. Of misschien je settings mapje (na backuppen) even deleten. Alle keybindings zijn door de patch toch gereset door EA.

In het reguliere topic had iemand ook enigzins vergelijkbare problemen. Bij hem heeft uiteindelijk een BF6 reinstall geholpen. spartacusNLD in "[Multi] Battlefield 6"
Repair gedaan maar helaas. Het gebeurd alleen wanneer ik iets van die nieuwe CA map wil spelen, de rest werkt gewoon. Toch maar eens een re-install gaan doen als dat verwijderen van die settings map niet helpt..

• vincent0s
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:27
Heeft iemand een fix voor een issue dat ik altijd bij de eerste boot van BF6 ervaar (Steam)? Hij start namelijk in window op en als ik vervolgens naar full screen ga, dan bevriest het beeld. Na geforceerd afsluiten en herstart doet hij het goed. Vrij irritant.

• Bieren89
  • Laatst online: 07:42
Hier al heel de dag last connection failed op playstation 5. Router en playstation al heropgestart maar niks helpt

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49
Bieren89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:52:
Hier al heel de dag last connection failed op playstation 5. Router en playstation al heropgestart maar niks helpt
hmm geen last van hier..

psn: HertogJack

• Bieren89
  • Laatst online: 07:42
Ja zie het probleem ook niet rest van men games werken wel online. En had eerst gezien maar ea servers zijn ook gewoon online.

• migeye
migeye schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:22:
[...]

Repair gedaan maar helaas. Het gebeurd alleen wanneer ik iets van die nieuwe CA map wil spelen, de rest werkt gewoon. Toch maar eens een re-install gaan doen als dat verwijderen van die settings map niet helpt..
Een complete re-install heeft het probleem opgelost gelukkig.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is bedoeld om technische problemen te bespreken, wil je gewoon in het algemeen praten over Battlefield 6, zie dan [Multi] Battlefield 6