• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54
M2M schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:10:
[...]

BF2 ook veel uur zitten, BF3 en 4 en bad company 2 ook eigenlijk wel. 2042 als laatste nog wat gespeeld, Maar die 42% van de matches in de top3 uitkomen red ik niet meer in BF6 tenzij je er een pointhording playstyle op nahoud.
Sowieso is de puntentelling wat vertekenend. Kills, kill/death en dergelijke telt veel minder mee heb ik het idee. Op een objective blijven hangen en defensive points binnen halen is veel efficienter. Ik snap dat het objective-play moet versterken, maar 't werkt ook de kampeersessie op objectives nogal in de hand.

Eigenlijk vond ik die snow/ice special van een maandje of wat geleden wel een gave toevoeging. Je bevriest tenzij je jezelf ontdooit. Dat scheelde gewoon enorm veel kampeerboeren die in een hoekje wachten op een voorbijganger en daar de hele match blijven zitten. Of spelers die achteruit lopen als ze een potje beginnen en de hoogste bergtop opzoeken.
Dit snap ik dus even niet. Puntentelling vertekend beeld?

Ik kom van bf3 en cod3 af en ik was echt een killing machine die alleen voor de KD speelde toen ik begon met al die games, maar ik werd wat ouder en begreep het spelletje steeds beter en dan is vooral in BF toch echt wel een game waar je voor de winst (objective) moet spelen en niet je eigen KD.

Als jij het spelletje door hebt en objective speelt dan komen de kills ook. Ik sta nu best vaak eerste met dik in punten en meeste caps en dan ook nog met een van de meeste kills. En mijn doel is alleen maar PTFO en dan komt de rest vanzelf. Speel ik met 3 vrienden dan staan we samen bijna altijd 1 2 3 4. Ik vind het dus heel logisch dat voor de objective spelen je meer punten geeft.

Je krijgt ook veel punten voor multikills, savior kills en noem ze maar op. Vooral als je met een squad speelt. En dan gaan de punten erg hard kan ik je vertellen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:05

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Miesjh schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:28:
[...]

We deden crossplay aan omdat we Liberation Peak, Breakthrough, niet vol kregen om 00:30 met Xbox spelers. Duurde een eeuwigheid. Waarschijnlijk spelen een hoop spelers de nieuwe map.
Gisteravond Crossplay toch nog even aan laten staan. Dat was rond 20:00 uur NL tijd. 2 servers gejoined en alle 2 vroegtijdig verlaten omdat het geen doen was als console speler. \

De eerste server zat ik met 2 Xbox spelers in ons eigen team en 1 Playstation speler in het andere team. De rest PC spelers.
De tweede server in totaal 4 Xbox spelers en iets van 3 Playstation spelers. De rest wederom PC spelers. Heb het een kans gegeven, maar kon gewoon niet op tegen pc spelers.

Tot zover dus de uitleg van Dice dat crossplay console spelers bij elkaar prioriseert en als het echt niet anders kan, er dan pc spelers bij komen. Je gaat mij niet vertellen dat op prime time in de avond er in een volle server maar 5 console spelers zijn. Zet ik op dat tijdstip crossplay uit, dan zit ik in no-time in een volle server met alleen maar Xbox spelers. Later op de avond wordt dat wat minder en duurt het wat langer om een volle server te vinden, maar dan nog is 80% gewoon Xbox speler en de rest bots.

XBL: MRE Inc

• To easy
MRE-Inc schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Gisteravond Crossplay toch nog even aan laten staan. Dat was rond 20:00 uur NL tijd. 2 servers gejoined en alle 2 vroegtijdig verlaten omdat het geen doen was als console speler. \

De eerste server zat ik met 2 Xbox spelers in ons eigen team en 1 Playstation speler in het andere team. De rest PC spelers.
De tweede server in totaal 4 Xbox spelers en iets van 3 Playstation spelers. De rest wederom PC spelers. Heb het een kans gegeven, maar kon gewoon niet op tegen pc spelers.

Tot zover dus de uitleg van Dice dat crossplay console spelers bij elkaar prioriseert en als het echt niet anders kan, er dan pc spelers bij komen. Je gaat mij niet vertellen dat op prime time in de avond er in een volle server maar 5 console spelers zijn. Zet ik op dat tijdstip crossplay uit, dan zit ik in no-time in een volle server met alleen maar Xbox spelers. Later op de avond wordt dat wat minder en duurt het wat langer om een volle server te vinden, maar dan nog is 80% gewoon Xbox speler en de rest bots.
Ja dan ben je wel weer even genezen he. En die PC-gamers maar balen dat wij het allemaal uitzetten haha.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:30
To easy schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:28:
[...]

Ja dan ben je wel weer even genezen he. En die PC-gamers maar balen dat wij het allemaal uitzetten haha.
Nee hoor, wij houden ook van wat competitie :+

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Als PC gamer vind ik het helemaal prima.

Ook hier weer vind ik de oude situatie waarbij console en pc spelers per definitie niet op dezelfde server zitten te prefereren.

Er zijn zeker ook voordelen aan crossplay te bedenken maar de huidige situatie waarbij alleen consolespelers crossplay aan/uit kunnen zetten vind ik ook niks. Geef ons allemaal die knop. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 24-02-2026 11:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Help!!!! schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:50:
[...]

Als PC gamer vind ik het helemaal prima.

Ook hier weer vind ik de oude situatie waarbij console en pc spelers per definitie niet op dezelfde server zitten te prefereren.

Er zijn zeker ook voordelen aan crossplay te bedenken maar de huidige situatie waarbij alleen consolespelers crossplay aan/uit kunnen zetten vind ik ook niks. Geef ons allemaal die knop. :)
Ik vind dat pc spelers te veel denken dat die auto aim bijna een aimbot is maar ik zal je teleurstellen want die aim is gewoon waardeloos op console zeker in bf. Van mij mogen ze auto aim toevoegen op de pc als je met een controller speel, geloof me ik ben zelf ooit pc speler geweest maar je bent zoveel sneller en accurater met de muis, daar kan auto aim niet tegenop.
Die aim is niets meer dan een vertraging als je over je doelwit gaat en springt echt niet zomaar over op de target daarnaast.
Ik merk nagenoeg geen verschil als ik dit uitzet.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
merlin1201 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:37:
[...]

Ik vind dat pc spelers te veel denken dat die auto aim bijna een aimbot is maar ik zal je teleurstellen want die aim is gewoon waardeloos op console zeker in bf. Van mij mogen ze auto aim toevoegen op de pc als je met een controller speel, geloof me ik ben zelf ooit pc speler geweest maar je bent zoveel sneller en accurater met de muis, daar kan auto aim niet tegenop.
Die aim is niets meer dan een vertraging als je over je doelwit gaat en springt echt niet zomaar over op de target daarnaast.
Ik volg op YT iemand die je tijdens het spelen steeds ziet switchen van muis/tobo naar controller. In zijn laatste filmpje richtte hij op een huis waar veel rook was en je niets zag. En hij zei tegen zijn squadmate dat daar iemand binnen was omdat hij de aimassist voelde op zijn controller.

Kan het filmpje en timestamp nog wel even terugzoeken vanavond als ik thuis ben.

niet iedereen heeft een bierbuikje

[...]

Ik vind dan weer dat jij teveel denkt te weten wat PC spelers denken. 8)

In de basis spelen pc spelers met tobo en muis. Console spelers met een controller. Aimassist is daarnaast, of het nou wel of niet goed werkt, gewoon ook een verschil.

Het zijn nu eenmaal andere setups en los van hoe verschillend het nu echt is, dat mixen levert alijd weer gezeik op.

Vandaar dat ik het liefst gewoon op gescheiden platforms speel en als alternatief dat iedereen zelf kan kiezen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• To easy
Help!!!! schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:58:
[...]

Ik vind dan weer dat jij teveel denkt te weten wat PC spelers denken. 8)

In de basis spelen pc spelers met tobo en muis. Console spelers met een controller. Aimassist is daarnaast, of het nou wel of niet goed werkt, gewoon ook een verschil.

Het zijn nu eenmaal andere setups en los van hoe verschillend het nu echt is, dat mixen levert alijd weer gezeik op.

Vandaar dat ik het liefst gewoon op gescheiden platforms speel en als alternatief dat iedereen zelf kan kiezen.
ja precies. Niet elke game geeft de optie en daar erger ik mij ook aan.

Volgens mij had call of duty warzone uit 2020 ook die optie niet? Hier moesten we helaas maar genoeg meenemen. Nu we in BF6 de optie hebben maak ik er gewoon direct gebruik van.

Ik wil ook geen smoes kunnen gebruiken als ik wel een keer outplayed wordt haha. JAAA VIEZE HACKERR was het eerder altijd :D

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:23
Is meestal gewoon een skill isue hoor? Als je goed bent kan je met beide goed spelen en maakt het niet uit of de andere toevallig een controller of muis had.

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]
Totdat er een groepje van 3 of meer bij elkaar zitten. Dan springt de aim assist van target naar target en schiet jij een heel magazijn van 30 patronen leeg en heb je uiteindelijk 1 kill. Dat overkwam mij gisteravond. Van ongeveer 50meter op een groepje van 4 bij elkaar is niet te doen met aim assist.

Later die avond lag ik in die grote bunker op die nieuwe contaminated map in een hoekje de objective te cappen. Aan de overkant lag een enemy waarop ik aan het schieten was. Een fractie van een seconde later loopt een enemy op 0.5 meter me voorbij en mijn hele aim assist gaat van mijn originele target af en plakt aan die voorbij lopende enemy vast.

Toch maar eens in mijn instellingen duiken vanavond maar ik vrees dat er weinig aan te doen valt.
[...]

Ja maar op een of andere manier kriebelt het wel om mezelf te meten met pc spelers. Maar het helpt ook niet dat de netcode nog niet is wat het moet zijn want ook op een Xbox only server heb ik nog steeds dat ik binnen 0.0001 seconde wordt afgeschoten, dat ik om hoekjes alsnog dood ga en dat wanneer ik als eerste op een enemy schiet, hitmarkers krijg en alsnog het loodje leg.

Naast echte goede Battlefield mappen, is er nog veel nodig om dit een goede game te laten worden. Toevallig zag ik vorige week een overzicht van mappen van BF1. Pffff als ik dat plaatje bekeek, dan waren dat echte Battlefield mappen. Sinai Desert, Monte Grappa en nog veel meer. Waar BF6 voor mij meer aanvoelt als een 1 van de 100 shooter, werd ik in BF1 echt in een soort van slagveld getrokken waarbij je vaak na elke pot zoiets had van: dit is op en top battlefield. BF6 kan vooralsnog bij lange na niet aan dat gevoel tippen.

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
@wodkabuikje Ik ben wel benieuwd naar die video.

• wodkabuikje
I know I know! Had gisterenavond al gezocht maar hij maakt filmpjes van 1 uur steeds.

Maar het zou wel een dingetje zijn eigenlijk...
Verder hou ik me buiten de controller/muis kwestie, ik word door beide gekilled ;)

• wodkabuikje
YouTube: This should have NEVER been added to Battlefield Redsec...

Ik laat hem starten op 1.01:30.
Op 1.01:45 zegt dat hij denkt dat de vijand boven is omdat hij Aim Assist krijgt.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
Even in de herhaling omdat niemand reageerde.

Anderen ook opgevallen dat op de PS5 de feedback van de triggers bij schieten een stuk zwakker is? Beide controllers een stuk minder force feedback (dus de terugslag die je voelde in de trigger bij elk schot). Hoop dat het een bug is en verholpen wordt.

Daarnaast krijg ik nu de partychat met geen mogelijkheid werkend de laatste dagen. Werkte hiervoor prima. Nou hoort de andere party member me niet, of andersom, of we horen allebei niets. Een keer aan de praat gekregen en toen kwam het geluid opeens uit de speaker van m’n controller terwijl dit eerder gewoon uit de home cinema set kwam. Anderen die dit probleem hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door dangerpaki op 26-02-2026 23:00 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 21:54
MRE-Inc schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Het kan ook andersom, je kan met muis en toetsenbord op de console spelen, en dan cross play uitzetten

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bulls schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:02:
[...]

Het kan ook andersom, je kan met muis en toetsenbord op de console spelen, en dan cross play uitzetten
Oh ondersteunt de Xbox in BF6 muis en toetsenboard ? Ik weet dat je muis en toestenbord op de Xbox kan gebruiken, maar wel in een beperkt aantal games. Of is dat alweer achterhaald en valt BF6 er nu ook onder ?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 21:54
MRE-Inc schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:16:
[...]

Oh ondersteunt de Xbox in BF6 muis en toetsenboard ? Ik weet dat je muis en toestenbord op de Xbox kan gebruiken, maar wel in een beperkt aantal games. Of is dat alweer achterhaald en valt BF6 er nu ook onder ?
Ik weet dat op de ps5 het wel kan, je zal het moeten proberen of dat op de xbox ook wil. Ga uit van wel.

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
De afgelopen weken veel te weinig BF6 gedaan.
Ik speel graag breaktrough maar wat een drama is dat geworden door alle mortars zeg.. Het kan zijn dat ik pech heb gehad de afgelopen rondes maar er was geen doorkomen aan,

iracing profiel

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
@wodkabuikje

Ah ja, chasenoface, ken hem wel. Mooie videos. Volgens mij switch hij niet tussen mobo en muis maar speelt hij op pc met controller. Daarom zie je ook steeds die keybinds van pc voorbij komen in zijn hud. Hij komt van Warzone af. Daarom ook wel goed in RedSec.

Heel bijzonder die aim assist op een huis met smoke, gewoon een sneaky voordeel dus.

• wodkabuikje
Braus schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:47:
@wodkabuikje

Ah ja, chasenoface, ken hem wel. Mooie videos. Volgens mij switch hij niet tussen mobo en muis maar speelt hij op pc met controller. Daarom zie je ook steeds die keybinds van pc voorbij komen in zijn hud. Hij komt van Warzone af. Daarom ook wel goed in RedSec.

Heel bijzonder die aim assist op een huis met smoke, gewoon een sneaky voordeel dus.
Pc met controller, dat is het, thanks.

Zijn filmpjes zijn wel heel leuk om te kijken, het is net een film steeds. Toch een aanrader voor wie BR leuk vindt.

Vandaag was een squadmate onzichtbaar bij de jump. Hij kon nog wel gewoon chatten en zei dat we dan gewoon gingen winnen. En inderdaad... we bleven kijken naar een dode squadmate en na 23 minuten kregen we victory in beeld. Bugje dus.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:49

Martinspire - PC, PS5, XSX

Zou nu live moeten zijn op alle platforms.

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/battlefield-6-game-update-1-2-1-5

Game update 1.2.1.5 focuses on quality-of-life improvements, stability fixes, and resolving several issues across gameplay, UI, Battle Pass, and Battle Royale. This update also restores missing Store content and addresses critical revive and gadget interactions. Update 1.2.1.5 will arrive on Tuesday, March 3rd.
Major Updates for 1.2.1.5
  • Implemented additional stability improvements to reduce client crashes.
  • Improved frontend tile loading times for a smoother menu experience.
  • Restored missing Store items to player inventory from the Bountiful Harvest, Pax Vanguard, and Devil Dogs bundles.
CHANGELOG
PLAYER
  • Addressed a crash that could occur during camera behaviour transitions.
  • Implemented further stability improvements to reduce client crashes.
  • Resolved an issue where initiating a revive while equipping a mask could cause the mask to remain in hand and block weapon usage.
  • Restored previously owned items that had disappeared from player inventories, including content from the Bountiful Harvest, Pax Vanguard, and Devil Dogs bundles.
WEAPONS
  • Improved the visual fidelity of the Objective Ace skin when viewed at longer distances.
MAPS & MODES
  • Updated spawn logic with an additional out-of-combat area check to prevent unintended spawn locations.
UI & HUD
  • Corrected an issue where the Tier Skip deeplink in the Bulletin directed players to an empty Store screen.
  • Improved frontend tile loading times to reduce delays when navigating menus.
  • Resolved an issue where Battle Pass rewards on the active path could display placeholder text or missing icons.
PORTAL
  • Addressed a crash related to area validation checks.
REDSEC
PLAYER
  • Resolved an issue in Battle Royale where the Tracking Pulse Recon trait could activate when destroying any deployable gadget.
UI & HUD
  • Addressed an issue in Battle Royale Duos where pings were not displayed in the elimination feed.
AUDIO
  • Resolved an issue in Gauntlet where Gas Mask voice-over lines would play while inside armoured vehicles.

[ Voor 84% gewijzigd door Help!!!! op 03-03-2026 11:08 ]

PC Specs

• Miesjh

Miesjh

Geen idee.

• Sn3gG3l
Erm kijk even 1 post boven je?

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 13:55
Ben ik nou gek of zijn die bots echt veel beter geworden?

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03

Flipmo

OMG !!

partyondude schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:55:
dat idee heb ik ook.. en zag in de chat ingame dat meerdere mensen dat gevoel hebben

• merlin1201
Ik ervaar dat ook, ze worden slimmer er lopen minder als meute door dezelfde hotspot’s, ook schieten ze beter.
Ik speel veel casual dus wat mij betreft is dit prima want het moet ook niet te simpel worden.

• partyondude
Zeker prima! Ik speel alleen maar casual anders ben ik steeds een schietschijf. Dus fijn dat dat lijkt te zijn aangepast, en dat er mappen toegevoegd zijn aan de cycle. Maakt het een stuk leuker :)

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
Ik vond het vooral mooi dat in de patch notes niet stond dat de armored car uit redsec weg is. Compleet prima overigens. Dat ding was zo OP, ik heb er veel te veel potjes mee gewonnen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• To easy
partyondude schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:55:
Ik werd gisteren zelfs geknifed door eentje 8)7 . Schaam mij dood haha. Werd beschoten en sprong van een rots af met 1Hp boven op een bot. Die knifde mij dus direct. Zat echt met een bek vol tanden.

• partyondude
_O-

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59
Sinds dinsdag krijg ik toch meer slaag dan ik gewoon ben. Is er iets veranderd aan de meta wapens of zo? Of spelen er bots mee zonder ik het weet?

• Sn3gG3l
pina schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:34:
Sinds dinsdag krijg ik toch meer slaag dan ik gewoon ben. Is er iets veranderd aan de meta wapens of zo? Of spelen er bots mee zonder ik het weet?
Wapens is niks aan veranderd. Of er bots meespelen kan je gewoon zien op het scoreboard.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
Battlefield 6 - Community Update - Ongoing Quality of Life Improvements
We are deep diving into topics like hit registration, Netcode, Time to Kill, Soldier Visibility, and Audio.
https://steamcommunity.co...detail/519740319207522517

Community update over de technische kant, eindelijk. Ze zijn er mee bezig dus.
Heb de game al voor S2 niet meer aangeraakt, maar houd het een beetje in de gaten om te kijken of de game technisch gezien verbeterd word. Misschien probeer ik BF6 over een maandje weer eens :)

Mijn YouTube

• wodkabuikje
kevz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:29:
Battlefield 6 - Community Update - Ongoing Quality of Life Improvements
We are deep diving into topics like hit registration, Netcode, Time to Kill, Soldier Visibility, and Audio.
https://steamcommunity.co...detail/519740319207522517

Community update over de technische kant, eindelijk. Ze zijn er mee bezig dus.
Heb de game al voor S2 niet meer aangeraakt, maar houd het een beetje in de gaten om te kijken of de game technisch gezien verbeterd word. Misschien probeer ik BF6 over een maandje weer eens :)
De normale game speel ik ook al een tijdje niet meer.

Alleen BR vind ik erg spannend en leuk ook al ben ik daar erg slecht in.
Speelt erg verslavend, ieder rondje is anders zeg maar ;)
Met van de ene vlag naar de andere vlag rennen in Conquest ben ik wel een beetje klaar mee.

• merlin1201
wodkabuikje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:41:
[...]

De normale game speel ik ook al een tijdje niet meer.

Alleen BR vind ik erg spannend en leuk ook al ben ik daar erg slecht in.
Speelt erg verslavend, ieder rondje is anders zeg maar ;)
Met van de ene vlag naar de andere vlag rennen in Conquest ben ik wel een beetje klaar mee.
Snap ik wel, maar dat is op zich wel waar bf voor staat, In hordes van A naar B tja dat zie je heel veel en samen iets strategisch neerzetten gebeurt vrijwel niet, misschien ligt het eraan dat ik altijd solo speel dus met wisselende spelers.
Ik vermaak me nog steeds met casual en domination.

Tja, ook in de BF hoogtijdagen was het niet altijd bal. Dat je niet altijd in een goed samenwerkende squad zit is op zich dus wel van alle tijden.

Echter EA/DICE heeft er de laatste paar BF iteraties helaas dan ook wel alles aan gedaan om te voorkomen dat er leuke squad/community play ontstaat.

PC Specs

• dangerpaki
Geen idee of het aan de update ligt of dat op dit moment gewoon een beperkte categorie mensen speelt. Maar ik word alleen maar afgeschoten.

• bRuud83
  • Laatst online: 16-03 16:44
Blackwell map in casual breaktrough mode was gisteravond ook geen lolletje. Het was één groot mortar fest.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik speel voornamelijk attack & defence maar de ervaring is zo wisselend. Het ene moment heb je een super spannende pot, andere moment is het een walkover, soms knal je alles met een paar kogels neer, andere moment wordt je vanuit alle hoeken beschoten, leeg je hele clips op mensen en ze zijn niet dood en jij ligt meteen. Kill cams zitten vaak achter obstakels en hadden helemaal geen line of sight. Maar dat is echt per ronde verschillend.

Ervaren andere mensen dit ook?

Een ander iets wat ik niet snap is dat je soms 10 ronden achter elkaar defense speelt en dan weer een keer attack. Zit hier logica in?

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:27
Hier ook dezelfde ervaring dus ja, ik ervaar ook dezelfde punten. Neemt niet weg dat ik er nog steeds lol in kan hebben maar meer afwisseling in defence en atack zou wel fijn zijn.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Betere bots was mij ook al opgevallen. Vind ik overigens prima, heb er nu zelf wat meer tijd in zitten en wordt zelf dus ook wat beter.

Afgelopen week wel een aantal keren gelachen om de voice van squad members. Meestal mute ik die gelijk, want 9 van de 10 keer is het iemand die non-stop zit te roggelen, hoesten of waarbij het achtergrond geluid overstemt.
Deze keren niet, want overduidelijk Nederlandse spelers, die in steenkolen Engels alles aan elkaar klagen en schelden dat niemand een punt veroverd. Dat wel lekker roepen vanuit je tank net buiten de sector en dus buiten bereik van de tegenstander :P

Nu heb ik een hekel aan (teveel) snipers, maar moet zeggen dat ik er zelf inmiddels ook handigheid in heb. Als het weer eens zo'n potje is ga ik onder het mom "oog om oog, tand om tand" dan ook de strijd maar aan ipv het potje af te sluiten als het echt niet leuk is. Heerlijk om mensen op 200+ meter een headshot te geven :P

Een half potje in zo'n irritante tank rondrijden en 50+ kills halen is af en toe ook vermakelijk, maar ik weet ook hoe rete irritant het is als je zo iemand tegen je hebt. Zoveel kills halen lukt alleen als er dus niemand een anti-tank wapen gebruikt, iets wat ik dan dus wel doe.

Al met al speel ik denk ik het meeste als support, gevolgd door engineer en recon. Assault eigenlijk nooit, dan vind ik engineer toch handiger/beter.

Vermaken doe ik mij, als casual speler met een paar uurtjes per week, nog steeds prima :)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:31
B-Real schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:13:
Nu heb ik een hekel aan (teveel) snipers, maar moet zeggen dat ik er zelf inmiddels ook handigheid in heb. Als het weer eens zo'n potje is ga ik onder het mom "oog om oog, tand om tand" dan ook de strijd maar aan ipv het potje af te sluiten als het echt niet leuk is. Heerlijk om mensen op 200+ meter een headshot te geven :P
Ik merk dat er redelijk wat talentloze campersnipers zijn, maar die zijn gemakkelijk, zeker als je weet waar ze zitten. Soms kill ik ze als sniper, soms schiet ik een RPG op ze, soms superess ik ze met een LMG... Er zijn velen mogelijkheden om deze talentloze campers te killen...

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
spijkerhoofd schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:03:
[...]

Ik merk dat er redelijk wat talentloze campersnipers zijn, maar die zijn gemakkelijk, zeker als je weet waar ze zitten. Soms kill ik ze als sniper, soms schiet ik een RPG op ze, soms superess ik ze met een LMG... Er zijn velen mogelijkheden om deze talentloze campers te killen...
Klopt, dat is ook hoe ik het doe.
Soms hebben ze iets meer tactiek en dan is even de sniper ter hand nemen noodzakelijk. Kost soms ook een paar kills aan mijn zijde, maar ook wel weer tof als je zo'n snipe gevecht hebt op 200+ meter van elkaar. Daar waar het voor bedoelt is als je het mij vraagt.

En ach, soms heb je van die potjes dat er helemaal niets werkt en driekwart van je team ook al zit te campen. Dan doe ik er voor de resterende duur van het potje ook maar aan mee, onder het mom van het levelen van mijn wapen (wil graag nog de 8x scope hebben). De andere twee alternatieven zijn stug blijven doorspelen, terwijl niets lukt of potje afsluiten en een nieuwe starten.

Al met al is het die afwisseling die het voor mij wel leuk maakt/houdt :)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

MRE-Inc schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:50:
Ik zie in je tekst onder je bericht je XBL gamertag staan. Als je op de Xbox BF1 Operations wil spelen: good luck. Ik heb dat vorig jaar nog eens een keer geprobeerd en was dramatisch qua aantal spelers.
Helaas heb je gelijk, dit weekend BF1 weer geinstalleerd, maar kon helaas geen potje Operations vinden.

XBL: theArthurrrr

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
DeWaanzin schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Helaas heb je gelijk, dit weekend BF1 weer geinstalleerd, maar kon helaas geen potje Operations vinden.
Bf1 is helaas aardig dood,verpest vind ik door cheaters,ik vond het een geweldige game qua ervaring,sfeer

• merlin1201
Tja misschien moeten ze wat meer console only games maken zodat cheaten moeilijker word. Ik zeg niet dat de playstation onschendbaarheid is maar het zit toch wat beter op slot… 😎

EA Lays Off Battlefield 6 Devs Across Multiple Studios Despite Record Profits Around Launch

The latest in a long line of layoffs and budget cuts affecting the gaming industry comes by way of EA, who has just been confirmed to be laying off developers across all four studios that worked on Battlefield 6—those being Criterion, Dice, Motive, and Ripple Effect.

This is according to a report by IGN, although it's unclear how many employees will be affected by the layoffs. Battlefield 6 has seemingly been one of the most successful Battlefield game so far, allegedly topping 7 million unit sales in the first three days following the October 2025 launch, making it a big revenue driver for record profits in Q3 2025.

As of the time of writing, Battlefield 6 has peaked at 747,440 concurrent players on Steam, with daily concurrent player counts peaking at around 65,000-70,000 players.
Part of EA's justification for the layoffs is "feedback and insights from Battlefield Labs," so perhaps part of the reason for the layoffs is players moving from Battlefield 6 to the free-to-play Battlefield RedSec.

When asked for comment by GameIndustry.biz, EA said that "We've made select changes within our Battlefield organization to better align our teams around what matters most to our community.
Battlefield remains one of our biggest priorities, and we're continuing to invest in the franchise, guided by player feedback and insights from Battlefield Labs."

This round of layoffs comes mere weeks after EA laid off an unknown number of developers at Full Circle, the studio behind Skate. These layoffs are seemingly part of EA's plan to cut costs following a recent acquisition by a consortium of investors in late 2025.

[ Voor 82% gewijzigd door Help!!!! op 09-03-2026 19:01 ]

PC Specs

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:04
Het lijkt erop dat focus meer op Battlefield RedSec komt.
Het verbaast me ondertussen allemaal niet meer, in dit topic wordt er ook het meest gepost door redsec spelers of casual breaktrough tegen bots. Dat zullen ze op grote schaal ook wel zien in de telemetry.
Maar dat is natuurlijk typisch EA, die denkt nu dat ze iets goeds gedaan hebben. Daar moeten we mee door!

PC Specs

• To easy
spijkerhoofd schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:03:
[...]

Counter sniperen is altijd leuk.

Ik speel wel eens sniper class met carbine en dan vooral in capture objective games.
Een kleine UAV plaatsen en 4 C4 op de man voor tanks icm een carbine maakt mij voor alles inzetbaar.
Af en toe een drone strategisch laten vliegen en je harkt de kills/punten/wins binnen :P

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15

Gundogan

Rip and tear, until it is done

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:10:
Het verbaast me ondertussen allemaal niet meer, in dit topic wordt er ook het meest gepost door redsec spelers of casual breaktrough tegen bots. Dat zullen ze op grote schaal ook wel zien in de telemetry.
Breakthrough is de snelste manier om wapens te levelen. Wapens levelen gaat heel langzaam. De meeste mensen en influencers spelen daarom breakthrough. Devs focusen op breakthrough. :) En met redsec hopen ze een soort Warzone goudmijn te creëren van microtransacties (hoewel de populariteit van redsec nou niet zo denderend is?).

(overigens denk ik dat massaontslagen ook horen bij een normale downscale van het aantal ontwikkelaars na een launch. Je hebt niet iedereen meer nodig om content te maken totdat je een nieuwe game gaat maken en het aantal gratis gameplay content is denk ik toch gelinkt aan hoe succesvol microtransacties zijn. Wat weer een andere negatieve cyclus is)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Volgende week kan je BF6 gratis proberen.

Maps
Contaminated
Hagental Base
Eastwood
Mirak Valley

Modes
Conquest
Escalation
Breakthrough
Domination
Team Deathmatch
Squad Deathmatch

[ Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 12-03-2026 18:02 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Sn3gG3l
RobinNL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:26:
Volgende week kan je BF6 gratis proberen.

Maps
Contaminated
Hagental Base
Eastwood
Mirak Valley

Modes
Conquest
Escalation
Breakthrough
Domination
Team Deathmatch
Squad Deathmatch

[YouTube: Season 2 Free Trial Week | Battlefield 6]
Yay! Lekker noobies knallen :+

• dangerpaki
Ik kan geen enkele manier om EA te contacten via email.

Ik zie namelijk dat ze weet the time limited truuk gaan uithalen en straks ook de hallucinatie gas (net als de sneeuw) eruit gaat. Ik snap daar de logica echt niet van in. Je steekt moeit een tijd om iets te ontwikkelen. En vervolgens laat je het daarna vallen. Ik vind vooral het gas echt wel toevoegen aan hoe je het spel speelt. Dat maakt voor een deel de nieuwe map juist leuk.

Iemand een idee hoe je ze kunt emailen en feedback kunt geven?

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-03 12:53
Eerst vlak na de release RedSec en nu (al)weer een free trial.
(Ik wacht bij een volgende bf wel een paar maanden om het spel aan te schaffen :/ :|

[ Voor 5% gewijzigd door stroopwafel57 op 13-03-2026 12:53 ]

dangerpaki schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:26:
Ik kan geen enkele manier om EA te contacten via email.

Ik zie namelijk dat ze weet the time limited truuk gaan uithalen en straks ook de hallucinatie gas (net als de sneeuw) eruit gaat. Ik snap daar de logica echt niet van in. Je steekt moeit een tijd om iets te ontwikkelen. En vervolgens laat je het daarna vallen. Ik vind vooral het gas echt wel toevoegen aan hoe je het spel speelt. Dat maakt voor een deel de nieuwe map juist leuk.

Iemand een idee hoe je ze kunt emailen en feedback kunt geven?
Dan kan je beter de community managers of devs benaderen via social media.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-03 12:53
@dangerpaki
Ze weten denk ik het zelluf ook niet meer.
Vooral om de buhne (harde kern) tevreden te houden misschien?
Het spel is hard op weg 2042 achterna te gaan ............................................................
Informatie over Game Update 1.2.2.0 (incl. de nieuwe map)
https://www.ea.com/games/...eld-6-game-update-1-2-2-0

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
Zin in! Nu 400 uur en ik geniet nog steeds elke minuut. Ik herken me helemaal niet in de negativiteit. Heb wel zin in seizoen 3 en nieuwe redsec map.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:52
Is daar al iets over bekend seizoen 3?

Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451

• Chelseamarre123
Buizerd__NL schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:59:
Seizoen 2 is pas net uit sinds een kleine maand. Dus vrees weinig nieuws.
Zal pas voor binnen 2 a 4 maand zijn helaas.
Buizerd__NL schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:59:
Niks, daarvoor moet je mogelijk nog 9 weken wachten. Season 2 duurt nog 9 weken, verwacht maar dat deze met 1-2 weken wordt verlengd.

• Miesjh

Miesjh

We kunnen preloaden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HDmdoMqXIAAHVFt?format=jpg&name=900x900

Niet dat ik BF 6 voice chat gebruik maar nu gaan ze je voice dus recorden. Wordt hier zo moe van. :O :r

Hopelijk wordt nu eindelijk je voice chat setting eens onthouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1D8UGFG2f5PG_xrI7_C5bQzdIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7EM50pQd95UhhcS8q7IeXqxb.png?f=fotoalbum_large

PC Specs

• Superman
Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:02:
Niet dat ik BF 6 voice chat gebruik maar nu gaan ze je voice dus recorden. Wordt hier zo moe van. :O :r

[Afbeelding]
Yeah right,, lijkt me eerder een goudmijn om door te verkopen om AI te trainen.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Botjes lijken een flinke upgrade te hebben gekregen. Server crashte net een keertje. Verder moet ik na elk potje de voorwaarden opnieuw accepteren. Vreemd.

• Miesjh

Miesjh

BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.2.2.0

https://www.ea.com/games/...eld-6-game-update-1-2-2-0

[ Voor 99% gewijzigd door Miesjh op 18-03-2026 09:54 ]

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Miesjh Kan je misschien je post wat inkorten?Het is een ellenlange scroll gebeuren op de mobiel. Het is mijns inziens ook onnodig om het als geheel platte tekst te kopiëren en hier te plakken. Alvast dank.

• Superman
Ik heb ff gespeeld en hebt last van graphics glitches die ik niet eerder had.

Midden in een RedSec game viel geluid ook weg.

[ Voor 42% gewijzigd door Superman op 17-03-2026 13:59 ]

• Sn3gG3l
Het lijkt alsof alle wapens op lvl 0 staan, misschien visual bug?

EDIT: Als je vervolgens wapen zelf selecteerd dan zie je wel wapen level, visual bug dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Sn3gG3l op 17-03-2026 13:25 ]

• Martinspire
Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:02:

[Afbeelding]
Is dit niet juist om mensen die zich misdragen te kunnen controleren en straffen?
Anti-Tank Mines now despawn 180 seconds after their owner is eliminated.
Excuse me wtf?
Improved AN/M14 Incendiary Grenade fire behaviour when obscured by geometry.
Resolved an issue where the AN/M14 Incendiary Grenade could apply fire damage outside its intended visual range when obscured by geometry.
Laten we hopen dat deze nu brand waar het zichtbaar is en niet 3x zoveel damage area heeft...
Increased friendly drone icon visibility from 50m to 150m.
Hoe vaak ik daar wel niet op geschoten heb...
Limited Anti-Tank Mines to 6 active per player.
Was dit niet al het geval dan?
Portable Mortar can now be deployed within HQ areas.
Zolang we ze nog kunnen raken of uitschakelen met de drone vind ik het prima, maar ik vermoed dat we nu weer situaties krijgen waar ze te ver zitten...
Added the vz. 6.1 automatic sidearm.
Ik weet niet of ik hier blij mee ben. Alle snipers gaan nu geheid met deze pistol spelen. Als ie lange range heeft, wordt dit echt een drama...
New XP Curve, with a reduced XP requirement, about twice as fast in the early ranks and 15% faster in total.
Laten we hopen dat dit voldoende is voor het gezeur over gebrek aan progressie...
Added a robot icon for AI bots across UI elements.
Benieuwd wat dit wordt
Corrected party matchmaking flows that could force players to leave their party.
Benieuwd of dit helpt...
Improved controller menu navigation to prevent unintended movement from minimal right-stick input.
Laten we hopen dat dit daadwerkelijk zorgt voor minder mis-clicks. Dit komt bij mij heel vaak voor...
Reduced nearby medics list from 6 to 4 in the downed state widget.
Boooo. Waarom dit nou weer?
Restored challenge progress notifications at 25% and 75%.
Mooi. Meer inzicht in progressie...
Improved distance separation from close to mid-range in content. Making it slightly louder when close and obstructed, but reduced when far away and obstructed (especially when indoors).
Improved distinction between indoor and outdoor footsteps at further ranges.
Betere voetstappen wellicht?
Increased close-to-mid range loudness for enemy ground vehicles, with additional close-range boosts.
Geen tanks op sloffen meer?
Improved bot vehicle commitment, reducing unnecessary vehicle abandonment.
Eindelijk. Te vaak tanks verloren door die dingen...
Red Sec: Fort Lyndon expands with the addition of Defense Testing Complex 3
Toch nog wat nieuws daar. Nice...

Qua patchnotes lijkt ie mij wel redelijk. Vooral niet hoge-prio dingen aangepakt (wat logisch is, die waren al grotendeels gefixed). Wel wat flauwe balans changes (vooral die van de mijnen snap ik niet). Wel jammer nog steeds overpowered SMGs en zo, maar verder gaan we het zien.

Zie vooral op tegen hoe weinig lanes die nieuwe map heeft. Verwacht niet dat ik hem vaak ga spelen als je niet echt kunt flanken. Sure, je hebt smoke en zo, maar dat is toch nooit voldoende.

• Martinspire
bierschuit schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:09:
@Miesjh Kan je misschien je post wat inkorten?Het is een ellenlange scroll gebeuren op de mobiel. Het is mijns inziens ook onnodig om het als geheel platte tekst te kopiëren en hier te plakken. Alvast dank.
Ga maar lekker scrollen dan. Ik vind het wel prettig en het scheelt weer een klik. Bovendien kun je dan later nog terugzoeken naar items van de patches in dit topic...

• Chelseamarre123
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:43:
[...]

Ga maar lekker scrollen dan. Ik vind het wel prettig en het scheelt weer een klik. Bovendien kun je dan later nog terugzoeken naar items van de patches in dit topic...
Beter gewoon in een openklapbare quote posten. Is duidelijker te lezen

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

hamsteg

Species 5618

Portable Mortar can now be deployed within HQ areas.
Wel blij mee, een paar een goed team gehad bij Breaktrue die met snipers het team op HQ vast wist te pinnen in de Contaminated map. Koste veel moeite, en bij goede tegenstand onmogelijk, om dan een spot te vinden zodat je de snipers onder druk kon zetten.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-03 16:59
Ik lees dat SMGs overpowered zijn, allemaal? Het is me zoveel wapens (en unlocks) dat ik door de bomen het bos niet meer zie als nieuwe speler.

Hoe hebben jullie je keuzes gemaakt? Zijn er do's & don'ts?
Nieuwe underground map is nou niet echt iets waar ik op zat te wachten.

PC Specs

• freaky35
  • Nu online
bij meer mensen dat performance minder is met deze update,zie nu stutter die ik niet zag voor de update.Ben benieuwt of het bij mijn systeem ligt

• Sn3gG3l
freaky35 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:37:
bij meer mensen dat performance minder is met deze update,zie nu stutter die ik niet zag voor de update.Ben benieuwt of het bij mijn systeem ligt
Zonder je stats te posten kunnen we hier weinig mee. Heb zelf verder geen last van stutters.

• freaky35
  • Nu online
Sn3gG3l schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:47:
[...]

Zonder je stats te posten kunnen we hier weinig mee. Heb zelf verder geen last van stutters.
nou dit bevestigt het al voor mij een beetje,dat het met mijn eigen systeem te makenheeft.

systeem 9950x3d, 4090 rtx, 64 gb ddr 5 op 6000 mt's, samsung pcie 5.0 ssd.

• Sn3gG3l
freaky35 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:51:
[...]

nou dit bevestigt het al voor mij een beetje,dat het met mijn eigen systeem te makenheeft.

Prima rig, zou gewoon goed moeten draaien, waar merk je precies die stutters?

• ChrisLNFF
Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:07:
Ik vind het meer een Locker map dan Underground. Veel tunneltjes en mogelijkheden om te flanken.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:14
freaky35 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:51:
[...]

Draait hier net zo goed als voor de patch met een veel minder systeem als jij ;)

Nieuwe Map is best ok al is het niet mijn ding. Geeft mij een beetje Locker/Metro of Fort de Vaux Vibes.

Die nieuwe Skorpion secondary schiet best lekker, maar wat is dat ding snel leeg zeg.. grotere mag pas bij level 26...
^
Het was letterlijk bedoeld en geen verwijzing naar Operation Underground :)

PC Specs

• Martinspire
Gemixte reacties bij de nieuwe map/patch.

Voor een close quarters map vind ik hem een stuk beter dan metro/locker. Meer mogelijkheden om van a naar b te gaan en niet echt een grote gang waar iedereen gaat staan om op een pixel te letten. Veel destruction maakt het wel mooi. Ook de night modus is wel leuk om te doen (maar nog best pittig). Al met al wel een voldoende.

Qua netcode moet ik er nog even aan wennen. Heb het idee dat ik nu veel sneller dood ben dan eerst. En dat mensen de hoek om komen en je meteen neerschieten (ongeacht of ze een hoge/lage ping hadden). Heel magazijn erin maakt dan weinig uit. En ik heb het gevoel dat de aim wat anders werkt dan ervoor. Voelt alsof ik soms veel te snel mis schiet met initiële kogels. Wat niet helpt als je elke keer van een andere kant beschoten wordt omdat iedereen eigenlijk nog wat aan het omlopen is. Of kruipend rondlopen, ook heel irritant.

Maar goed, iedereen moet even aan de map wennen. Al ligt ie nog niet echt met mijn speelstijl ben ik bang. En ik vind het jammer dat ie niet in breakthrough beschikbaar is. Al zal het mij niet verbazen als die modus nog komt maar ze het expres nog niet vrijgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 17-03-2026 20:29 ]

De nieuwe map met TDM, SDM en Domination vind ik eigenlijk niks aan. Maar met Conquest heb ik toch een vermakelijk potje gehad!

• Superman
Let op kd ratio van casual is verwijderd

• dangerpaki
Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:07:
Hier hetzelfde. Enorm chaotisch. Ze noemden het dus de Metro en Locker van BF6 bij introductie. Dat vind ik het dus helemaal niet.
Zoveel manieren om links en rechts langs te kopen dat er geen dominante punt is waar je elkaar tegenkomt en het helemaal los gaat. Daarnaast geen plekjes om te verschuilen bij de objectives om die te verdedigen. De map is te groot voor alleen te voet.
Met als resultaat dat je heen en weer blijft rennen om objectives die weg zijn weer te pakken. Geen geconcentreerde schietfestijn. Als die er wel een keer is die van korte duur kan je niet echt dekking zoeken en ben je zo van een paar kanten afgeschoten om in de spawnscreen te wachten.
ChrisLNFF schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:53:
[...]

Ik vind het meer een Locker map dan Underground. Veel tunneltjes en mogelijkheden om te flanken.
Ik juist helemaal niet qua gameplay om de bovengenoemde redenen. Ik hoop vooral dat ze de map ook beschikbaar maken voor Escalation en Breakthgough. Misschien nog iets VL7 gas erbij. Dan kan het nog best weleens leuk worden.
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:27:
Gemixte reacties bij de nieuwe map/patch.

Voor een close quarters map vind ik hem een stuk beter dan metro/locker. Meer mogelijkheden om van a naar b te gaan en niet echt een grote gang waar iedereen gaat staan om op een pixel te letten. Veel destruction maakt het wel mooi. Ook de night modus is wel leuk om te doen (maar nog best pittig). Al met al wel een voldoende.

Qua netcode moet ik er nog even aan wennen. Heb het idee dat ik nu veel sneller dood ben dan eerst. En dat mensen de hoek om komen en je meteen neerschieten (ongeacht of ze een hoge/lage ping hadden). Heel magazijn erin maakt dan weinig uit. En ik heb het gevoel dat de aim wat anders werkt dan ervoor. Voelt alsof ik soms veel te snel mis schiet met initiële kogels. Wat niet helpt als je elke keer van een andere kant beschoten wordt omdat iedereen eigenlijk nog wat aan het omlopen is. Of kruipend rondlopen, ook heel irritant.

Maar goed, iedereen moet even aan de map wennen. Al ligt ie nog niet echt met mijn speelstijl ben ik bang. En ik vind het jammer dat ie niet in breakthrough beschikbaar is. Al zal het mij niet verbazen als die modus nog komt maar ze het expres nog niet vrijgeven.
Netcode is drama sinds de update vind ik. Meerdere malen als op de PS5 (cross play uit staan) een halve magazijn in iemand geleegd om vervolgens met 2-3 kogels zelf neer te zijn. Dat was echt wel beter voor de update.

• Sn3gG3l
Superman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 00:32:
Let op kd ratio van casual is verwijderd
Prima wat mij betreft, maar dit is nu de derde keer dat ze het aanpassen. Hopelijk laten ze het nu gewoon zo.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gisteravond met @Miesjh en @Martinspire zowel Breakthrough, Conquest en voor de verandering eens Squad Deatchmatch gespeeld. Zat niet op deze map te wachten, maar heeft me positief verrast.

Ik moet toegeven dat SQDM best leuk was in het pikkedonker. UIiteraard speelde het mee dat we gewonnen hadden :)

Ook prima dat de lange gang in Breakthrough een klein bochtje heeft zodat snipers niet van de ene naar de andere kant kunnen schieten.

Las dat er ook weer easter egss waren, maar nog geen idee welke. Verder niet echt het gevoel dat dit een metro of locker kloon is. Vond het eigenlijk wel verfrissend....

Patchlijst wel gelezen, maar niet in me opgenomen :). Wel fijn dat ik als recon op afstand 3 of meer inkomende hitmarkers kan krijgen en daarna nog steeds perfecte headshots kan maken /s

• Miesjh

Miesjh

RobinNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:57:
De nieuwe map met TDM, SDM en Domination vind ik eigenlijk niks aan. Maar met Conquest heb ik toch een vermakelijk potje gehad!
En er is dus ook Breakthrough. Kwamen we gisteren aan het einde van de avond pas achter. :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Miesjh schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:59:
[...]

En er is dus ook Breakthrough. Kwamen we gisteren aan het einde van de avond pas achter. :)
Haha, terwijl ik de game gisteravond opstartte en direct 3 potten Breakthrough op de nieuwe map aan het spelen was.

• angelol1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Zijn hier ook mensen die actief zijn in een Nederlandse BF6 clan (PC)?
Vind het wel nostalgisch om hier weer een keer aan deel te nemen zoals vroeger.

Of bestaand die dingen niet meer haha

• dangerpaki
Miesjh schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:59:
[...]

Kwam ik dus vanmiddag achter. Dat maakt de map wel weer wat meer vermakelijk. Ik denk dat ze met Escalation op deze map echt een meatgrinder zouden kunnen maken.

Vind het nog steeds jammer dat dat VL7 gas weg is in Contaminated.
angelol1 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:43:
Zijn hier ook mensen die actief zijn in een Nederlandse BF6 clan (PC)?
Vind het wel nostalgisch om hier weer een keer aan deel te nemen zoals vroeger.

Of bestaand die dingen niet meer haha
Er zijn nog wel een handjevol (portal) communities, maar die zijn op sterven na dood, want er zijn geen enkele tools voor admins. Je kan niemand bannen, geen spectator mode, geen teams wisselen, helemaal niks. Daarnaast heb je nog het probleem dat die portal servers nagenoeg onspeelbaar zijn door de lage server tickrate.

Competitief battlefield is definitief gestorven met BFV.

• ChrisLNFF
Waarom moet je voor en na elk potje de voorwaarden accepteren? Of doe ik iets verkeerd…?
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.