Dit snap ik dus even niet. Puntentelling vertekend beeld?M2M schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:10:
[...]
BF2 ook veel uur zitten, BF3 en 4 en bad company 2 ook eigenlijk wel. 2042 als laatste nog wat gespeeld, Maar die 42% van de matches in de top3 uitkomen red ik niet meer in BF6 tenzij je er een pointhording playstyle op nahoud.
Sowieso is de puntentelling wat vertekenend. Kills, kill/death en dergelijke telt veel minder mee heb ik het idee. Op een objective blijven hangen en defensive points binnen halen is veel efficienter. Ik snap dat het objective-play moet versterken, maar 't werkt ook de kampeersessie op objectives nogal in de hand.
Eigenlijk vond ik die snow/ice special van een maandje of wat geleden wel een gave toevoeging. Je bevriest tenzij je jezelf ontdooit. Dat scheelde gewoon enorm veel kampeerboeren die in een hoekje wachten op een voorbijganger en daar de hele match blijven zitten. Of spelers die achteruit lopen als ze een potje beginnen en de hoogste bergtop opzoeken.
Ik kom van bf3 en cod3 af en ik was echt een killing machine die alleen voor de KD speelde toen ik begon met al die games, maar ik werd wat ouder en begreep het spelletje steeds beter en dan is vooral in BF toch echt wel een game waar je voor de winst (objective) moet spelen en niet je eigen KD.
Als jij het spelletje door hebt en objective speelt dan komen de kills ook. Ik sta nu best vaak eerste met dik in punten en meeste caps en dan ook nog met een van de meeste kills. En mijn doel is alleen maar PTFO en dan komt de rest vanzelf. Speel ik met 3 vrienden dan staan we samen bijna altijd 1 2 3 4. Ik vind het dus heel logisch dat voor de objective spelen je meer punten geeft.
Je krijgt ook veel punten voor multikills, savior kills en noem ze maar op. Vooral als je met een squad speelt. En dan gaan de punten erg hard kan ik je vertellen.
/f/image/7EM50pQd95UhhcS8q7IeXqxb.png?f=fotoalbum_large)