• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:10
DeEeekhoorn schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:49:
Wanneer gaan ze de object collision fixen.. Ik word er helemaal lauw van dat m'n character om de haverklap blijft hangen achter stoeprandjes, trappen, kiezelsteentjes, etc..

Dit zorgt zowat voor meer deaths dan m'n eigen domme keuzes qua engagement. :+
Dit is gewoon deel van de Battlefield Experience (tm).. Bij ons al jaren een standaard uitspraak "ik hang hier weer vast aan een kiezelsteentje!" met eventueel nog wat vloekwoorden erbij :+

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

MRE-Inc schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:34:
[...]

Je mag 3x raden. Dit is de doodsteek voor Breakthrough als je continu als verdediger speelt. Ik heb wel eens zo'n avond gehad dat je van de 8 potjes breakthrough er 7 als verdediger start.

Maar uit "data" van Dice is gebleken dat de aanvallende partij dus vaak verliest. Ik vind dat de aanvallende partij gewoon slimmer moet spelen, dus oa rook granaten gebruiken ipv dom vol in het zicht een objective bestormen.

Met deze wijzigingen is het spawn campen voor de tanks en door het slechte map design (lees: nauwelijks mogelijkheden om te flanken en achter de tegenstander te komen), ga je er hard af tenzij het hele verdigende team als engineer gaat spelen. Maar als je dan 2 man hebt die continu zitten te repairen, dan ben je gewoon fucked.
Jep. Mensen zitten vaak gewoon ergens achterin te sniperen en doen niks met het objective. Ze gebruiken de tanks soms niet eens, en als ze het al doen, is het kills farmen maar niet objective pushen.

Dus ja, data zegt dat ze vaak verliezen... Man, als ze 1 keer zouden pushen dan loop je als verdediger helemaal kapot op die opkomende muur van Tanks en APCs. Ik hoop voor Dice dat ze verder hebben gekeken, dan alleen naar win/loss ratio. Ook of men überhaupt wel pusht...

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:04

-tom-562

Oliesjeik

Jivebunny schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:01:
[...]

Jep. Mensen zitten vaak gewoon ergens achterin te sniperen en doen niks met het objective. Ze gebruiken de tanks soms niet eens, en als ze het al doen, is het kills farmen maar niet objective pushen.

Dus ja, data zegt dat ze vaak verliezen... Man, als ze 1 keer zouden pushen dan loop je als verdediger helemaal kapot op die opkomende muur van Tanks en APCs. Ik hoop voor Dice dat ze verder hebben gekeken, dan alleen naar win/loss ratio. Ook of men überhaupt wel pusht...
Dit ja, hoezo meer voertuigen voor aanvallers... Ik speel 50/50 engineer of support. Zodra er een voertuig zich in het spel begeeft ben ik engineer. Soms is het gewoon niet te doen om dan een voertuig te slopen, omdat er in totaal dan maar 1 of 2 actieve engineers zijn en de rest zit te snipen.
Een aanvallend team met een enkel voertuig walst soms al (letterlijk) over je heen als team, laat staan meerdere...

Vaak bu'j te bang!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 19:26
Jeroenvde89 schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:29:
[...]

Meermaals gehad, maar dan op de Xbox Series X. Is deze oplossing ook van toepassing voor de Xbox?
Mijn Scuf-controller is namelijk altijd verbonden via USB.
Gaat meer op opslag usbsticks die deze problemen veroorzaken. Die controller moet geen probleem zijn. Heb mij G915 meestal ook met de kabel erin.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:07
-tom-562 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:39:
[...]

Dit ja, hoezo meer voertuigen voor aanvallers... Ik speel 50/50 engineer of support. Zodra er een voertuig zich in het spel begeeft ben ik engineer. Soms is het gewoon niet te doen om dan een voertuig te slopen, omdat er in totaal dan maar 1 of 2 actieve engineers zijn en de rest zit te snipen.
Een aanvallend team met een enkel voertuig walst soms al (letterlijk) over je heen als team, laat staan meerdere...
Je zou ook denken dat een team van 29 snipers een tank wel gespot en gepaint kan houden. Niks is echter minder waar.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:13
Snap ook niet dat je gaat liggen sniperen in breaktrough, daar zijn veel betere modussen voor.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
Ik heb vanavond BF6 weer eens opgestart, maar ervaar de hele avond disconnects. Via settings de server info ofzo aangezet (zie foto) en daar zie ik alles in kb/s. Dat lijkt me niet best maar heb ook geen idee wat het betekend. Iemand een idee?

Via speedtest.net zag ik wel normale snelheden etc… heel frustrerend. Werd bijna elk potje eruit gegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzPu9FWahrt59yzQS2z2KB9G6oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6O1jXH3Q7FRcHvwc3dKbhK56.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Korkss op 08-12-2025 21:02 ]

• Roniin94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:25
MRE-Inc schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:34:
[...]

Je mag 3x raden. Dit is de doodsteek voor Breakthrough als je continu als verdediger speelt. Ik heb wel eens zo'n avond gehad dat je van de 8 potjes breakthrough er 7 als verdediger start.

Maar uit "data" van Dice is gebleken dat de aanvallende partij dus vaak verliest. Ik vind dat de aanvallende partij gewoon slimmer moet spelen, dus oa rook granaten gebruiken ipv dom vol in het zicht een objective bestormen.

Met deze wijzigingen is het spawn campen voor de tanks en door het slechte map design (lees: nauwelijks mogelijkheden om te flanken en achter de tegenstander te komen), ga je er hard af tenzij het hele verdigende team als engineer gaat spelen. Maar als je dan 2 man hebt die continu zitten te repairen, dan ben je gewoon fucked.
Hier ben ik ook bang voor.. Breakthrough speel ik graag als attacker en verdedigen is al geen hol aan.. ik had liever aanpassingen gezien in het aantal capture points, bredere maps of andere locatie voor de capture points.

Steam: KonKie

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Roniin94 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 01:03:
Hier ben ik ook bang voor.. Breakthrough speel ik graag als attacker en verdedigen is al geen hol aan
Aanvallen is idd leuker dan verdedigen.
Ik zou zo graag willen dat het om en om zou gaan. Potje verdediger, volgende potje aanvaller, dezelfde map, met dezelfde mensen, daarna map vote en weer door.

XBL: theArthurrrr

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 14:35
DeWaanzin schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:52:
[...]

Aanvallen is idd leuker dan verdedigen.
Ik zou zo graag willen dat het om en om zou gaan. Potje verdediger, volgende potje aanvaller, dezelfde map, met dezelfde mensen, daarna map vote en weer door.
Ja, dat is hoe het moet zijn idd ja.

PSN: Maichel

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16

ThunderNet

Flits!

Korkss schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:01:
Ik heb vanavond BF6 weer eens opgestart, maar ervaar de hele avond disconnects. Via settings de server info ofzo aangezet (zie foto) en daar zie ik alles in kb/s. Dat lijkt me niet best maar heb ook geen idee wat het betekend. Iemand een idee?

Via speedtest.net zag ik wel normale snelheden etc… heel frustrerend. Werd bijna elk potje eruit gegooid.

[Afbeelding]
Waarom zou dit niet best zijn? Speedtest test je maximale bandbreedte, maar BF6 heeft natuurlijk een fixed hoeveelheid data die heen en weer moet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Korkss
ThunderNet schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:57:
[...]

Waarom zou dit niet best zijn? Speedtest test je maximale bandbreedte, maar BF6 heeft natuurlijk een fixed hoeveelheid data die heen en weer moet.
Ja dat snap ik, maar meende dat kb/s wel heel traag is?! Dacht misschien is dit de reden dat ik steeds disconnect ofzo.
Heb erna een andere game gespeeld en toen had ik 0 problemen, dus het lijkt wel iets met battlefield te zijn..

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naaV7UdO9MMRhrGA7pGzFr_c8BA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wLaLRfKJGsZ0H92aeYW1Panl.png?f=user_large

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

^
EA app PC: ff 28,4 GB !! downloaden ..... :D

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 09-12-2025 11:19 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Buizerd__NL
Steam PC 10.2GB

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Wie weet hoe je nieuwe loadout unlocks op "read" kan zetten? Er is nu een nieuwe scope bijgekomen (variable 1-4) voor alle wapens en alles is nu oranje. Rete irritant..

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:32:
Wie weet hoe je nieuwe loadout unlocks op "read" kan zetten? Er is nu een nieuwe scope bijgekomen (variable 1-4) voor alle wapens en alles is nu oranje. Rete irritant..
Ik vrees niet dat dat kan (anders zou ik dat ook wel graag willen weten). Ik snap sowieso niet dat elke nieuwe battlefield weer alle goede gui punten van vorige versie overboord gooit en weer iets nieuws uitvindt.

De hele menu structuur / loadout / (vooral de sub-challegens) interface is echt super matig.

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:27
Stefmeister schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:39:
[...]

Ik vrees niet dat dat kan (anders zou ik dat ook wel graag willen weten). Ik snap sowieso niet dat elke nieuwe battlefield weer alle goede gui punten van vorige versie overboord gooit en weer iets nieuws uitvindt.

De hele menu structuur / loadout / (vooral de sub-challegens) interface is echt super matig.
Ik probeer daar allemaal niet wakker van te liggen. Het is quasi onmogelijk om alle challenges en unlocks te tracken als je gemiddeld maar een 7-tal uur per week speelt.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
Fijn dat ze allerlei nieuwe modus en events verzinnen, maar simpel balanced van classes en guns, dat blijkt toch onmogelijk....

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:03
Na die update kan ik geen andere game mode meer kiezen na een potje en moet ik opnieuw opstarten omdat alles vergrendeld is

[ Voor 3% gewijzigd door Superman op 09-12-2025 13:01 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:13
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:49:
[...]

Fijn dat ze allerlei nieuwe modus en events verzinnen, maar simpel balanced van classes en guns, dat blijkt toch onmogelijk....
Die modes en events lagen natuurlijk al maanden vast voor de game. Is ook een ander team dat dit support.
Daarbij vind ik de balance best goed.

• JeroenNietDoen
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:05:
[...]

Die modes en events lagen natuurlijk al maanden vast voor de game. Is ook een ander team dat dit support.
Fair enough...
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:05:
[...]
Daarbij vind ik de balance best goed.
SMGs say hi... LMGs cry

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
De snelste oplossing voor de weapon balance lag/ligt voor handen. Met "closed loadouts" kan je alle "over-powered" weapon classes compenseren met "mindere" gadget loadouts. Nu zal bijna iedereen de meta weapons(klasse) kiezen ongeacht de loadout. Heel simpel, speelt straks iedereen engineer + smg dan mist je team medics en spawning beacon en ben je als team in het nadeel.

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Stefmeister schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:42:
[...]

De snelste oplossing voor de weapon balance lag/ligt voor handen. Met "closed loadouts" kan je alle "over-powered" weapon classes compenseren met "mindere" gadget loadouts. Nu zal bijna iedereen de meta weapons(klasse) kiezen ongeacht de loadout. Heel simpel, speelt straks iedereen engineer + smg dan mist je team medics en spawning beacon en ben je als team in het nadeel.
Ik roep al vanaf launch dat ze de wapen loadouts hadden moeten locken per class dan hadden we heel dit probleem nooit gehad, snap ook niet waarom ze dit nu ineens open gegooid hebben was namelijk nooit bij BF games.
^
Is niet zo moeilijk. BF6 is gericht op mo money. COD publiek trekken, manusje van alles zijn. Dan ga je mensen natuurlijk niet 'crampen in hun speelstijl'.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Gixxer27
  • Nu online
Help!!!! schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:54:
^
Is niet zo moeilijk. BF6 is gericht op mo money. COD publiek trekken, manusje van alles zijn. Dan ga je mensen natuurlijk niet 'crampen in hun speelstijl'.
Dat is nu juist je identiteit als BF zijnde wat je van COD appart zet, teamplay en objective based maar nu is het gewoon een COD shooter aan het worden in een BF jasje 8)7

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 21:18
Na deze laatste update is het echt heel erg bugy geworden op mijn PS5 Pro....
In 4 potjes terug geklapt naar het hoofdmenu. 2 keer toen ik neer was gegaan maar je respawned niet meer en na verloop van tijd klap je terug, En 1 keer begon ik spontaan te "zweven" .
Als je eenmaal in het hoofdmenu zit is het hele scherm door elkaar en kun je niks anders dan de hele app afsluiten. Hiervoor nergens last van gehad.. hopelijk snel en update

MuziekLiefhebbert

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

charrel

Cortisol4life..

oldsmelly schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:58:
Na deze laatste update is het echt heel erg bugy geworden op mijn PS5 Pro....
In 4 potjes terug geklapt naar het hoofdmenu. 2 keer toen ik neer was gegaan maar je respawned niet meer en na verloop van tijd klap je terug, En 1 keer begon ik spontaan te "zweven" .
Als je eenmaal in het hoofdmenu zit is het hele scherm door elkaar en kun je niks anders dan de hele app afsluiten. Hiervoor nergens last van gehad.. hopelijk snel en update
Nou op de pc ook, na 1 potje spelen moet ik het spel afsluiten omdat het menu niet meer werkt :o

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ja ik debj altijd dat patches bugs koeten oplossen, maar er komen er steeds meer bij, menu werkt niet meer normaal, sls je wat aanklikt, gaat die niet verder. De game was al niet bepaald bug vrij maar

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:49:
[...]

Je kan kiezen wat je maar wilt. En spelen zoals je maar wilt. Het is dus balanced want er zijn geen verschillen. Elk wapen heeft voor en nadelen. Niets springt eruit.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jullie zitten allemaal al zo lang in de BF topics hier, EA is daar heer en meester in..
The Way it's meant to be F#cked Up, dus je had het min of meer telkens kunnen verwachten :+ >:) :9B

Maar wat hier eerder vandaag is besproken dat ze deze PTO game hebben vernacheld naar wat dit gedrocht is geworden dat is toch wel jammer, een COD clone, k/d whores en veel te kleine mappen, egoïstische players die als medic bovenop je zitten en zichzelf met een ammo/health crate bovenop je lijk zichzelf zitten te vullen zonder je te ressen of spelers die de eerste vlag vanuit hun eigen HQ niet eens terug gaan veroveren in Conquest, daar word ik toch wel wat treurig van... :X :| :F ;( -O- :r
Seth_Chaos schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:08:
[...]

Je kan kiezen wat je maar wilt. En spelen zoals je maar wilt. Het is dus balanced want er zijn geen verschillen. Elk wapen heeft voor en nadelen. Niets springt eruit.
Laat me raden, je speelde eerder COD en ben toch maar overstag gegaan en deze gaan spelen? :> ;)
Als je het locked weapon system kiest, zit je of met bots te spelen of je zit een uur te wachten voordat een server gevuld is.. als ze dit nu hadden omgedraaid, dan konden we er nog wat mee

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-12-2025 18:15 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• JeroenNietDoen
Seth_Chaos schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:08:
[...]
Dikke onzin.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:38
Ben benieuwd wat jullie van de update vinden, merken Jullie verschil?
Ik zag dat de K/D weer was aangepast, o ja, dat was niet belangrijk sorry ;-)

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd als ik dit lees:
Improved hit registration across situations that previously felt unreliable, including quick aim adjustments, firing before a zoom completes, and close-quarters fights with many players. These updates make bullet impacts more predictable and damage feedback easier to read in the moment.
Laten we eerlijk zijn, deze engine kampt al sinds jaar en dag met netcode-problemen. En iedere keer erkennen ze het probleem.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Yordi- schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:52:
Ik ben ook wel benieuwd als ik dit lees:

[...]

Laten we eerlijk zijn, deze engine kampt al sinds jaar en dag met netcode-problemen. En iedere keer erkennen ze het probleem.
Nou, ik zou zelfs willen stellen dat het nog veel erger is geworden. Waarom maken ze toch in iedere BF-game een patch waarin ze beweren de netcode te patchen maar dat helemaal niet doen?

Deze update is bovendien heel buggy, het menu is al een paar keer gecrashed, de game crasht naar een zwart scherm, dat frosten in bepaalde maps is bugged. Wat een rommel.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:46
Het menu is bij mij helemaal de weg kwijt. Kan bijna niets joinen.

Zal wel snel gefixt worden. Over een tijdje hebben we een hele goede game te pakken, nog even geduld ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

merlin1201 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:35:
Ben benieuwd wat jullie van de update vinden, merken Julie verschil?
Ik zag dat de K/D weer was aangepast, o ja, dat was niet belangrijk sorry ;-)
2 potjes gespeeld, ging best goed, waar ik de laatste dagen potjes waar ik geen pepernoot raakte, en 0 kills en 6 deaths had, meerdere achter elkaar, had ik vandaag zelfs een positieve K/D score :o :*)

Het revive teken is veranderd, als je squadmate dood ligt te bloeden, maar buiten dat viel me weinig op
Ik kwam in een match en had heerlijke PTO teamplay en meerdere revives maar dat meer geluk dan aan de patch te wijten verwacht ik ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:41
Ik blijf met enige regelmaat de error device removed crash houden.

Niets is overgeclockt, zou ik mijn 9070 xt van 2 maanden oud moeten aanbieden ter reparatie?

Huidige Pc

• merlin1201
Ik merk wel dat het menu niet meer klopt en moet ik herstarten om weer een game mode te kiezen heel bijzonder dat er gewoon meer bugs zijn dan voorheen.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:03
merlin1201 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:58:
Ik merk wel dat het menu niet meer klopt en moet ik herstarten om weer een game mode te kiezen heel bijzonder dat er gewoon meer bugs zijn dan voorheen.
Had ik ook hier eerder gemeld. Als je een andere mode wilt spelen moet je opnieuw opstarten omdat ik niks meer kan kiezen.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12 23:27
Bassbounce schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:53:
Ik blijf met enige regelmaat de error device removed crash houden.

Niets is overgeclockt, zou ik mijn 9070 xt van 2 maanden oud moeten aanbieden ter reparatie?
Ik denk dat dit puur software matig is vanuit Dice. Heb er zelf ook random last van met een 7800XT. Wat wel erg heeft geholpen bij mij was XMP profile van mijn geheugen aanzetten. Dat was naar factory default gegaan na een bios update recent.

Voor de rest is het afkloppen. Kan de hele avond goed gaan of er opeens uitklappen voor onverklaarbare reden. Maar dan voornamelijk als ik op mijn 2de scherm iets heb draaien in een browser of iets dergelijks. Alt tab is deze game ook niet erg vriendelijk voor heb ik gemerkt soms.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:45
Tot nu toe lijkt het een netto positieve patch te zijn. Ik heb zelf niks meegemaakt van menu's die niet reageerde maar ben ook niet van gamemodus geswitched. Nieuwe menu FPS cap, maar die geld ook voor de Shooting Range dus dat is natuurlijk weer typisch op z'n DICE toegevoegd.
Geluid lijkt ook beter, al zijn er soms nog geluiden die wegvallen. Maar de balans is in ieder geval wat beter, en dat betekend dat je ook makkelijker als ninja in/rond gebouwen kan spelen door je oren te gebruiken. Maar dit betekend ook dat het tempo kwa gameplay toch ietsje af gaat remmen. Al meen ik dat het nog steeds lastig is iemand te horen als ze bukken, vooral met die Recon perk dat je stiller word. Verticaliteit zit er nog niet in. Als je beneden in een gebouw zit met 10 man boven je dan klinkt het net alsof ze naast je staan, word er zowat paranoïde van haha. Het zou niet zo moeilijk hoeven te zijn om bepaalde geluiden doffer te maken, de hoge en mid-hoge tonen iets dempen als ze boven je zitten. Zeker op Mirak Valley in het midden, dat zijn toch dikke betonnen vloeren maar je hoort alles, dus das nog wat simpel. In ieder geval wel een verbetering.
Netcode moet ik nog even voor door spelen, al had ik wel hier en daar een rubberband momentje dat je even terug ge-yeet word naar waar je een seconde geleden vandaan kwam, maar dit kwam weinig voor. Slide jump nerf zit er ook in, nu wel een movementspeed penalty die zogenaamd al in de game zat sinds launch. Ik meen dat de servers over het algemeen nog steeds hetzelfde zijn dus als die overboekt zijn rond 8 of 9u 's avond's dan kan de game evengoed nog wat log aanvoelen, maar ook dat moet ik maar even bekijken deze week.
Ook de Assault stim is nu beter, voorheen kon ik bijna niks zien zo fel werd het beeld, maar nu krijg je meer een dieper contrast effect.
Nou maar weer verder knallen in Escalation, de enige modus die ik nog speel eigenlijk. Misschien geef ik Breakthrough en Rush weer eens een kans, maar ik denk dat ik nog niet over de burnout van die 2 game modussen bent (te kip zonder kop in Breakthrough, te domme mensen in Rush lol)

edit; Game opnieuw opgestart en ik zie wat jullie bedoelen met menu problemen :+
edit2; Spawn systeem niks veranderd overigens, nog steeds belabberd design. Soms wil je spawnen op een teammaatje die net 0.1 sec later dood gaat en sta je bij je team spawn helemaal aan het begin. Nog steeds dat hij soms de muis kwijt raakt, of dat hij automatisch naar iets dichtstbijzijnd gaat en precies wat je niet wil klikken... Echt, nieuw systeem voor nodig want dat blijft toch wel slecht

[ Voor 11% gewijzigd door kevz op 10-12-2025 14:24 ]

Mijn YouTube

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:41
Tr!gger schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat dit puur software matig is vanuit Dice. Heb er zelf ook random last van met een 7800XT. Wat wel erg heeft geholpen bij mij was XMP profile van mijn geheugen aanzetten. Dat was naar factory default gegaan na een bios update recent.

Voor de rest is het afkloppen. Kan de hele avond goed gaan of er opeens uitklappen voor onverklaarbare reden. Maar dan voornamelijk als ik op mijn 2de scherm iets heb draaien in een browser of iets dergelijks. Alt tab is deze game ook niet erg vriendelijk voor heb ik gemerkt soms.
Klopt, ik herken dit wel.
Soms gaat het avonden goed en soms heb ik het 2 keer in één avond.

Huidige Pc

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Superman schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:06:
[...]

Had ik ook hier eerder gemeld. Als je een andere mode wilt spelen moet je opnieuw opstarten omdat ik niks meer kan kiezen.
Hier hetzelfde, op de X-Box.

Vaak bu'j te bang!

• Gixxer27
  • Nu online
Heb sinds kort crossplay uitgezet op de pc door een regeltje toe te voegen in het config bestand en de games zijn merkbaar beter dan met crossplay aan, en dan bedoel ik met name dat ik minder slide/jumpende hyper spelers erin heb zitten die als een kip zonder kop van point naar point rennen om kills te maken.
Ja het is niet perfect, het starten van een match kan toch wel behoorlijk wat langer duren en evt met bots in het begin maar over het algemeen zijn de games voor mijn gevoel toch wel beter dat het wat langer wachten meer dan waard is.

• JeroenNietDoen
Gixxer27 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:43:
Heb sinds kort crossplay uitgezet op de pc door een regeltje toe te voegen in het config bestand en de games zijn merkbaar beter dan met crossplay aan, en dan bedoel ik met name dat ik minder slide/jumpende hyper spelers erin heb zitten die als een kip zonder kop van point naar point rennen om kills te maken.
Probeer niet de illusie te hebben dat console is bad. Er zitten op console net zo goed prima team spelers als dat er op PC slechte teamspelers zitten.

En een sliding doet helemaal niks af aan de kwaliteit van een speler. Ik speel gewoon voor objectives en gebruik ook de slide functie wanneer ik ren en er op mij geschoten wordt. En ik speel op PC.

Probeer je haat voor Call of Duty niet te laten overheersen.

• JeroenNietDoen
Anyway, wat een kansloze patch...

Menus die bagger werken. Nerfs voor carbines, ARs en LMGs, maar we vinden de CSW-10, MP5 en KV-9 verder prima. Map fixes, nee nee. Maar hey! we hebben wel een nieuw event voor je, en nieuwe game modes, en nieuwe stukje battlepass!

Man man man Dice toch...

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:46
Pff ik heb ook na de patch weer weer het idee dat er van alles veranderd is. Raakte gisteren weer geen pepernoot haha. Misschien zit het tussen de oren, maar heb altijd het idee dat er iets is veranderd.

ook de winterupdate op de Manhatten map vind ik maar karig. Had liever een totaal nieuwe sneeuw map gehad.

• Gixxer27
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:23:
[...]

Probeer niet de illusie te hebben dat console is bad. Er zitten op console net zo goed prima team spelers als dat er op PC slechte teamspelers zitten.

En een sliding doet helemaal niks af aan de kwaliteit van een speler. Ik speel gewoon voor objectives en gebruik ook de slide functie wanneer ik ren en er op mij geschoten wordt. En ik speel op PC.

Probeer je haat voor Call of Duty niet te laten overheersen.
Ik heb nergens gezegd console bad alleen dat ik significant minder slide/jumpende hyper active spelers tegen kom, en gemiddeld genomen word er meer PTFO gedaan is mijn gevoel.
Natuurlijk zitten er op de console goede spelers maar MIJN gevoel is dat er ook behoorlijk meer "COD" achtige spelers op de console zitten tegenover de PC en ja ik kom nog steeds dat type speler tegen maar behoorlijk minder dan met CrossPlay aan.

Verder heb ik gebruik ik de slide ook als PC speler maar ik gebruik het waar het oorspronkelijk voor bedoelt is om in cover te komen en voor niets anders, verder moet iedereen gewoon lekker doen wat ze zelf leuk vinden uiteraard ;)

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:32
Geluid van voetstappen is nu beter geworden. Misschien wel te goed nu. Ik hoor meer voetstappen om mij heen dan de rest. Mag van mij teruggezet worden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nickdew schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:08:
Geluid van voetstappen is nu beter geworden. Misschien wel te goed nu. Ik hoor meer voetstappen om mij heen dan de rest. Mag van mij teruggezet worden.
Ik snapte de oorspronkelijke klachten al niet over voetstappen. Voetstappen van de vijand waren duidelijk luider dan van je eigen team.
Nu hoor ik echt continu keihard voetstappen

Vaak bu'j te bang!

• kevz
-tom-562 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:19:
[...]

Ik snapte de oorspronkelijke klachten al niet over voetstappen. Voetstappen van de vijand waren duidelijk luider dan van je eigen team.
Nu hoor ik echt continu keihard voetstappen
Ik snap deze comments dan weer niet. Voetstappen en Tanks die bijna over je heen rijden om dat je ze niet hoorde was normaal. Als je wat in de drukte speelt dan hoorde je vaak voetstappen op hetzelfde moment dat je neergeschoten werd. Dat wil niet zeggen dat er geen momenten waren dat ze wel goed te horen waren, alleen 80% van de tijd kregen die geluiden geen prioriteit. Ik neem dan ook aan dat de mensen die voetstappen prima hoorde ergens in een stil hoekje op een grote conquest map spelen? Maar zelfs dan, voorheen hoorde je letterlijk elke explosie op de map nonstop, en die geluiden kregen prioriteit over de rest. Misschien was er verschil in hardware hoe goed/slecht alles te horen was... Of misschien zijn er een aantal mensen die niet sterk mentaal op geluiden reageren dus merken er niks van? Geen idee. Nu is het echt stukken beter alleen de geluids engine snapt muren enzo niet, alles onder/boven je is net zo luid, 't is wat simpeltjes. Sowieso beter dan dat het was.

Mijn YouTube

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:32
Nou precies dat, er is geen verschil in boven en beneden qua geluid (voetstappen). Als je in een gebouw loopt met 3 verdiepingen waar 15 man zit word ik gek van alle stappen.

• kevz
nickdew schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:39:
Nou precies dat, er is geen verschil in boven en beneden qua geluid (voetstappen). Als je in een gebouw loopt met 3 verdiepingen waar 15 man zit word ik gek van alle stappen.
Denk dat het ook een kwestie van wennen is hoor, ff de mentale switch maken dat je nu ook via de oren weet dat er veel mensen zijn ipv alleen visueel met scans/spots of een TUGS. Je eigen verdieping af zoeken en clearen en dan weet je dat ze meestal boven je zitten haha.

Die nieuwe modus vind ik overigens wat tegenstrijdig hoe dat allemaal werkt met die challenges. De map vind ik al niks, Empire State heb ik vroeg in de game er al uit gefilterd omdat je ogen in je achterhoofd, boven op je hoofd en onder je voeten moet hebben. Hoewel de challenges niet exact ingewikkeld zijn speelt het gewoon raar. Objectives overnemen terwijl je bevriest, dat betekend ook dat niet niet kan healen bij een vuurtje voordat je het hebt overgenomen, en dus ook niet of weinig geraakt kan worden door kogels. Je kan namelijk niet healen in deze modus tenzij je dus naast een vuurtje zit met support kit er naast. Beetje geluk is dus nodig dat je net aan komt wandelen terwijl je aan het bevriezen bent en je team neemt iets over. Vreemde gameplay. De challenges maar even afmaken en dan heb ik geen last meer van FOMO en ga ik weer Escalation doen 8)7

Mijn YouTube

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ligt maar toe. Ik speel met ieder type wapen. En heb met geen enkel type wapen moeite om bovenaan in de ranking te komen. Ik heb ook geen enkele moeite om matches te winnen, want dat draait om tactiek, niet om welk wapen ik in mijn klauwen heb. En bij elke klasse kun je ieder type wapen kiezen. En met uitzondering van support ben ik op den duur gedwongen om wapens van mijn tegenstanders op te pakken omdat mijn ammo op is. En dan speel ik daar vrolijk mee verder. De enige onbalans was er op maps waar maar één team tanks heeft. En dat is opgelost door de tanks weer wat af te zwakken. Je zal niet even goed zijn met ieder wapen. Maar die onbalans moet je in je eigen kunde zoeken, niet in de balans van het spel.

• JeroenNietDoen
Seth_Chaos schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:07:
[...]
Ik speel met ieder type wapen. En heb met geen enkel type wapen moeite om bovenaan in de ranking te komen.
Heel mooi, ik heb ook nooit gezegd dat je met sommige wapens geen kills kunt maken. Overigens, bovenaan in de ranking komen lukt je niet enkel met kills, de grove punten komen toch echt van objectives.

Waar ik vooral op doel is SMGs versus AR / Carbines en de AR en Carbines op zichzelf. SMGs zijn veel te accuraat op middellange en lange afstand. Een groot aantal van de ARs en Carbines zijn compleet overbodig door de performance van een aantal SMGs.

En wat doet Dice, NVO en SG553 nerfen. Want die waren zo vreselijk goed (dmg dropoff na 10M bracht ze onpar met sommige SMGs).

Ook binnen ARs en Carbines zelf is het raar, sommige wapens zijn gewoon zo slecht tegen elkaar opgezet. Elk wapen zou sterktes en zwaktes moeten hebben, maar sommigen kampen met zoveel issues dat het gewoon effectiever is iets anders te gebruiken.

Dat is het balancing waar ik op doel.

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 10:08
kevz schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:32:
[...]

Ik snap deze comments dan weer niet. Voetstappen en Tanks die bijna over je heen rijden om dat je ze niet hoorde was normaal. Als je wat in de drukte speelt dan hoorde je vaak voetstappen op hetzelfde moment dat je neergeschoten werd. Dat wil niet zeggen dat er geen momenten waren dat ze wel goed te horen waren, alleen 80% van de tijd kregen die geluiden geen prioriteit. Ik neem dan ook aan dat de mensen die voetstappen prima hoorde ergens in een stil hoekje op een grote conquest map spelen? Maar zelfs dan, voorheen hoorde je letterlijk elke explosie op de map nonstop, en die geluiden kregen prioriteit over de rest. Misschien was er verschil in hardware hoe goed/slecht alles te horen was... Of misschien zijn er een aantal mensen die niet sterk mentaal op geluiden reageren dus merken er niks van? Geen idee. Nu is het echt stukken beter alleen de geluids engine snapt muren enzo niet, alles onder/boven je is net zo luid, 't is wat simpeltjes. Sowieso beter dan dat het was.
Ik hoorde eerder ook alles prima. Nu hoor ik zoveel dat ik vaak geen idee meer heb wat nu wat is.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ben al sinds het begin van mening dat SMG's te sterk zijn. Swappen voor challenges weggelaten gebruik ik ook alleen maar SMG's als ik gewoon lekker wil knallen.

Maar klaag er niet over zeg maar :P vind het wel prima

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:55
Ik heb sinds de laatste update op ps5 potjes dat mijn wapens helemaal niet meer levelen, meer mensen dit issue?
Dan wissel ik soms in het potje naar een ander wapen en die levelt dan wel weer...
Het is heel random maar wel ruk want dat gaat al zo lekker vlot

• merlin1201
Was me nog niet opgevallen maar zal er eens opletten.
Moet zeggen dat im toch wel een grote fan ben van die Casual Breaktrue, speelt heel fijn en je haalt er best een mooie score. Sta regelmatig bovenaan dus top.
Tja tis natuurlijk wel dat de helft bots zijn, makkelijke kills maar het lijkt wel alsof ze wat beter worden. Ik moest er wel aan wennen maar de gewone game modes trek ik gewoon niet meer, voelt nog steeds zo oneerlijk als je alle 1/1 verliest terwijl ik dit gewoon niet heb bij Casual 1/1 human want dat voelt wel eerlijk, of die personen hebben net als ik minder skills of reactie vermogen geen idee, ik vermaak me er prima mee.
Tis wel een beetje als je zuster 👅, smaakt prima maar voelt wel een beetje fout😜

• Buizerd__NL
merlin1201 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:11:
Was me nog niet opgevallen maar zal er eens opletten.
Moet zeggen dat im toch wel een grote fan ben van die Casual Breaktrue, speelt heel fijn en je haalt er best een mooie score. Sta regelmatig bovenaan dus top.
Tja tis natuurlijk wel dat de helft bots zijn, makkelijke kills maar het lijkt wel alsof ze wat beter worden. Ik moest er wel aan wennen maar de gewone game modes trek ik gewoon niet meer, voelt nog steeds zo oneerlijk als je alle 1/1 verliest terwijl ik dit gewoon niet heb bij Casual 1/1 human want dat voelt wel eerlijk, of die personen hebben net als ik minder skills of reactie vermogen geen idee, ik vermaak me er prima mee.
Tis wel een beetje als je zuster 👅, smaakt prima maar voelt wel een beetje fout😜
Je weet dat Casual Breakthrough met 1 squad per team wilt gespeeld, en overige 32 players met bots? Dus dan is het wel logisch dat je vaak bovenaan staat.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik had die menu ellende van de week ook, maar lijkt nu opgelost.
Buizerd__NL schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:12:
[...]

Je weet dat Casual Breakthrough met 1 squad per team wilt gespeeld, en overige 32 players met bots? Dus dan is het wel logisch dat je vaak bovenaan staat.
Zijn toch 2 human squads per kant?

XBL: theArthurrrr

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26

Vrijdag

De Zwarte

merlin1201 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:11:

Please help me stepsquadmate, I'm stuck!

Ontopic: Maar weer eens Redsec opstarten. Ben wel benieuwd naar eventuele wijzigingen. Heb zelf niet zo gek veel last van dat wapens niet lekker spelen, doorgaans pak ik gewoon de standaard layout en daarna alles wat er maar op de grond ligt of in crates. Geen idee of al die micro wijzigingen nou veel invloed hebben. Ik ga toch vrij snel dood elke keer :P Hou me ook niet zo veel bezig met attachments.

[ Voor 45% gewijzigd door Vrijdag op 11-12-2025 12:26 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• merlin1201
DeWaanzin schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:16:
Ik had die menu ellende van de week ook, maar lijkt nu opgelost.

[...]

Zijn toch 2 human squads per kant?
Ja zijn 2 squads per zijde 8x8 human’s de rest bots.

• kevz
https://x.com/BattlefieldComm/status/1998788825456226525
https://x.com/DRUNKKZ3/status/1998455483967950935

BF6 nog steeds 'onspeelbaar' sinds de hotfix gisteravond rond middernacht. UI is ingame veranderd, behoorlijke stotters, chat werkt niet meer. Schijnbaar is een simpele fix om uit te loggen van Steam Friends maar bij mij doet dat niks. En ja, er was een hotfix maar DICE en communicatie gaan niet echt goed samen. Ze weten van het probleem af maar dit is natuurlijk gewoon triest, dat je de community laat beta testen voor een hotfix voor de menu problemen en daarmee meer sloopt dan voorheen.

Microsoft heeft ook voor Win 11 update KB5072033 uitgegeven die problemen zou moeten oplossen, schijnbaar voor mensen met een AMD videokaart zou BF6 nu stukken minder vaak moeten crashen.

Ik kan wel spelen alleen de game stottert gewoon behoorlijk, het rare is dat het de muis niet beïnvloed meen ik dus ik kan wel redelijk aimen, maar dat er gewoon een stuk frames missen waardoor het beeld vaak grote stotters en dus visuele gaten heeft elke zoveel seconde.

Ze hadden in die hotfix ook de movement veranderingen weer terug gedraaid, wss omdat ze bang zijn voor negatieve backlash van ADHD content creators.

edit; De game crashed ook nog eens, ken er ook nog wel bij lol.

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 11-12-2025 18:04 ]

Mijn YouTube

• Buizerd__NL
kevz schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:42:

BF6 nog steeds 'onspeelbaar' sinds de hotfix gisteravond rond middernacht. UI is ingame veranderd, behoorlijke stotters, chat werkt niet meer. Schijnbaar is een simpele fix om uit te loggen van Steam Friends maar bij mij doet dat niks. En ja, er was een hotfix maar DICE en communicatie gaan niet echt goed samen. Ze weten van het probleem af maar dit is natuurlijk gewoon triest, dat je de community laat beta testen voor een hotfix voor de menu problemen en daarmee meer sloopt dan voorheen.

Microsoft heeft ook voor Win 11 update KB5072033 uitgegeven die problemen zou moeten oplossen, schijnbaar voor mensen met een AMD videokaart zou BF6 nu stukken minder vaak moeten crashen.

Ik kan wel spelen alleen de game stottert gewoon behoorlijk, het rare is dat het de muis niet beïnvloed meen ik dus ik kan wel redelijk aimen, maar dat er gewoon een stuk frames missen waardoor het beeld vaak grote stotters en dus visuele gaten heeft elke zoveel seconde.

Ze hadden in die hotfix ook de movement veranderingen weer terug gedraaid, wss omdat ze bang zijn voor negatieve backlash van ADHD content creators.
Dat is een bekend probleem bij DICE. Workaround is:
Micro Stutter taking place at set intervals (Steam)
Status: Resolution Underway via Hotfix
We have received multiple reports of recurring micro stutter during matches for players on Steam. The team is working through finalising a resolution to this. A temporary workaround for individuals is to set your online status within the friends list to Offline. A hotfix with a resolution is scheduled for December 12.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Daar hebben meer mensen last van (volgens reddit). Gelukkig heb je een hoop betere spotting positions bij de rework van de map :)
True maar geen verrassing voor de meer oplettende/kritische geesten.

[ Voor 98% gewijzigd door Help!!!! op 11-12-2025 19:53 ]

Battlefield 6 - Community Update - Winter Offensive Launch and Player Feedback

o.a.:

December 12: Steam
We’re releasing this update early to resolve the Micro Stuttering issue. It also includes improvements to the Main Menu and the Firing Range based on your recent reports.

December 15: PlayStation 5, Xbox Series X|S, EA app
This hotfix will include resolutions for issues related to the Main Menu and the Firing Range.

[ Voor 72% gewijzigd door Help!!!! op 11-12-2025 19:54 ]

• PatRamon
  • Niet online
kevz schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:42:

edit; De game crashed ook nog eens, ken er ook nog wel bij lol.
Hotfix/Steam werkt hier ook niet.
Wat erg opvalt is: Dat de gpu met ruim 50~70watt extra wordt belast. (Nvidia 5xx)

Laat hem nu links liggen, Lijkt wel een UE5.0 game helaas met dat gestutter.

**

• Sballato
  • Registratie: April 2024
Ik heb letterlijk 0 performance issues hier...
5800X3D en RX7800XT. Game draait als een lier. +90FPS op native 1440p met alles op "ultra".

Heb het wel ook al voorgehad dat main menu kapot was. Kon geen 1 multiplayer modus selecteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Sballato op 12-12-2025 11:37 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Na de berichten hier gisteravond ook nog even aangeslingerd, kon ook niets vreemds dedecteren..
Ik heb een 12600k met een 6800xt en heb het draaien op 4K moet wel alles low zetten om de 60fps te behalen, wat mijn scherm heeft (60hrz), maar dan is het nog altijd een plaatje..

• MRE-Inc
  • Laatst online: 08:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

To easy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:26:
Pff ik heb ook na de patch weer weer het idee dat er van alles veranderd is. Raakte gisteren weer geen pepernoot haha. Misschien zit het tussen de oren, maar heb altijd het idee dat er iets is veranderd.

ook de winterupdate op de Manhatten map vind ik maar karig. Had liever een totaal nieuwe sneeuw map gehad.
Reden dat ik nooit me niet zo focus op de patch notes lees. En al helemaal niet op de wapen aanpassingen. Ik speel na een patch eigenlijk zoals ik altijd speel en merk eigenlijk nooit echt iets van wapen aapassingen.

Wat Dice moet doen, is de gast die destijds verantwoordelijk was voor het geluid in COD Black Ops (ja die eerste ergens uit 2010) aannemen. Hoe vaak ik toen berichten kreeg dat ik een cheater was omdat ik met een goede headset het geluid exact kon pinpointen, was niet normaal. En ik speelde nog wel op de Xbox360 dus er viel vrij weinig te cheaten....

XBL: MRE Inc

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-12 17:49

KipCurreh

Nightcrawler

Ook helemaal geen problemen met mijn R7 3700X en RX7900 GRE.
Speelt gewoon heerlijk lekker vlot.

Heb ik al rare dingen tegengekomen ? Zeker wel.
Eergisteren kon ik bv nog geen nieuwe gamemodes selecteren in het menu enz.
Is dat dan meteen 'gamebreaking', meh not really. Start ik gewoon iets anders op.
Dat menu is sowieso een ramp, maar dat is hier al meerdere keren aangehaald >:)

Af en toe heb ik ook dat je even niet kan ADS'en met een gun tenzij je even naar sidearm gaat en dan terug.

Ze hoeven alleen niet elke paar weken een 'nieuwe' game mode te gaan introduceren, want dat voelt een beetje fragmentarisch aan. Je gaat dan ook die game mode even spelen om de challenges, en daarna wellicht toch weer negeren en teruggaan naar Conq/Esc/Rush/Break.

Ook merk ik wel veel gezeur over die challenges terwijl die vrijwel allemaal makkelijk te doen zijn als je een beetje BF speelt zoals het hoort (healing in heating zones enz.).

En het belangrijkste van al, ze hebben die Support challenge met die Incendiary launcher eindelijk gefixed ! Nu telt ie de burning damage ook, zodat je die zo makkelijk kunt halen.
Nu denk ik zelfs misschien dat ze die 500 terug zouden omhoog moeten trekken >:)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:23
Nice:
Weliswaar een reclame, maar toch...

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2025 12:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Buizerd__NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1mFtmDRONtNEQ-r_d4B7upDKso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hkbl7pWdlhI2RLSsFc34FD8.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens wel weird dat deze hotfix eerst naar Steam komt ipv hun eigen platform. Misschien console related :?

• kevz
Help!!!! schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:41:
Ergens wel weird dat deze hotfix eerst naar Steam komt ipv hun eigen platform. Misschien console related :?
Dat is omdat ze een hotfix 2 dagen geleden hadden gepushed die op console en schijnbaar EA's PC platform minder problemen veroorzaakte dan op Steam voor PC, al hadden mensen op console ook dat de game vaker crashte en wat nog meer. Er waren toch echt veel mensen die er last van hadden, maar als je net 2 dagen even niet gespeeld had dan heb je geluk gehad haha. Sowieso is crossplatform ontwikkelen een doorn in het oog voor PC gamers, omdat alles in console-land retetraag gaat, en multiplatform ontwikkelen kost altijd meer moeite.

Iemand had een video'tje gemaakt hoe de game de laatste 2 dagen speelde, sinds de hotfix die de menu problemen moest verhelpen: YouTube: Skipping frames

Dus ja niet gek dat mensen dan geïrriteerd worden... Dan release je een hotfix om de overduidelijke problemen van het menu te verhelpen en dan sloop je de game nog erger, de community mag weer beta testen. Dat BF6 dan niks wint op een award show is dan karma (niet dat award shows nog relevant zijn in 2025 overigens lol)

edit; @Tr!gger Dat was dus ook 1 van die bugs van de hotfix van dinsdag avond laat. Ik neem aan dat die fix volgende week dinsdag komt dan.

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 12-12-2025 19:43 ]

Mijn YouTube

• Tr!gger
Sinds de laatste patch kan ik opeens niet meer typen in de chat. Als ik iets probeer te typen verschijnt er niks en zit mijn game vast in de chat. Alleen als ik op de muis knop druk kan ik weer bewegen...

Hoe verzinnen ze die bugs?

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• PatRamon
  • Niet online
Tr!gger schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:38:
Sinds de laatste patch kan ik opeens niet meer typen in de chat. Als ik iets probeer te typen verschijnt er niks en zit mijn game vast in de chat. Alleen als ik op de muis knop druk kan ik weer bewegen...

Steam friends status weer op online zetten ;)

**

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

EA, it's all in the Game!!

• Tr!gger
PatRamon schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:23:
[...]

Steam friends status weer op online zetten ;)
En op de EA launcher? 8)7

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

geen centje pijn...
SAiN ONeZ in "[Multi] Battlefield 6"
.. en anders J, K of L drukken lijkt me, waar je de chat mee enabled en disabled..

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-12-2025 20:58 ]

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
Die nieuwe winter map is bijna onspeelbaar. Ik krijg grote schuine grijze vlakken in beeld als ik ADS doe. Dus het ene moment kan ik de vijand zien en het volgende moment met ADS zit er een grijs vlak voor.

super handig.

Nickname KasPlantje.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:54
Zo EA en DICE hebben goede zaken gedaan met BF6.

2 jaar geleden heb heb ik BF5 voor 3 euro op de kop getikt en ga vanavond weer even lekker knallen.

BF6 ga ik ook kopen als het over 2 jaar voor 3 euro aangeboden wordt..

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bf5 heeft 9 november 2018 als release date, dus toen was hij 5jr oud, en die een belabberde release, dus we zien je wel over een jaar of vijf aanschuiven dan!? :? 8)7

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-12 15:01
Die LWCMS richten ook niets uit.
( volgens mij)

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-12 15:01
@ Gergio.
Is typisch weer gevalletje: COD.
Wat wel een voordeel is, dat door dat bevriezings-idee, het campen lastiger wordt.

• pina
  • Laatst online: 13-12 23:10

Houden zo :Y

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
stroopwafel57 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:43:
@ Gergio.
Is typisch weer gevalletje: COD.
Wat wel een voordeel is, dat door dat bevriezings-idee, het campen lastiger wordt.
Heb is gewoon een hele vervelende bug.
De engine draait soms toch al niet lekker.

Nickname KasPlantje.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:15

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Niet alleen op de consoles, op de PC krijg ik ook een update voor me kiezen, terwijl we er al over uit waren dat, ik als AMD vga gebruiker, nergens last van had, ben benieuwd wat ze nu weer hebben gesloopt.. >:) :+ :F

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:37
Jovas schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:38:
Zo EA en DICE hebben goede zaken gedaan met BF6.

2 jaar geleden heb heb ik BF5 voor 3 euro op de kop getikt en ga vanavond weer even lekker knallen.

BF6 ga ik ook kopen als het over 2 jaar voor 3 euro aangeboden wordt..
Boeit niemand.

[ Voor 4% gewijzigd door Amaze86 op 15-12-2025 18:23 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

charrel

Cortisol4life..

SAiN ONeZ schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:32:
Niet alleen op de consoles, op de PC krijg ik ook een update voor me kiezen, terwijl we er al over uit waren dat, ik als AMD vga gebruiker, nergens last van had, ben benieuwd wat ze nu weer hebben gesloopt.. >:) :+ :F
Ik kan niet meer uit een game, krijg dan standaard een zwart scherm. Ze hebben iig het menu gefikst, aangezien ik die niet meer zie :+

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

charrel schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:02:
[...]

Ik kan niet meer uit een game, krijg dan standaard een zwart scherm. Ze hebben iig het menu gefikst, aangezien ik die niet meer zie :+
Ik had gisteren, nog voor de update, dat ik vastzat in het scoreboard na een pot, en terwijl mijn squadbuddy alweer in de volgende pot zat, kwam ik niet meer uit dat scoreboard, en er liep ook geen timer ofzo..

Vanmiddag en net nog wat potten gespeeld, en daar weinig gemerkt, op een vreemde fluoriserende baan eventjes in die map met die torens en silo's.. Word echt tijd voor grotere mappen, ik heb deze onderhand wel gehad.. -O-

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:46
Ik probeer nog iedere dag te spelen in een poging om bij te blijven... maar het is inmiddels 1x casual met bots en 1 @ 2 x gauntlet. Vind gauntlet heel leuk, word daar steeds beter in. Sowieso is het fijn om niet steeds instant doodgeschoten te worden.

Casual doe ik voor de challenges. Maar dat schiet eigenlijk ook niet op omdat ik dan vaak niet kan bijdragen... dus...

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Ricmaniac
  • Laatst online: 12:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb redsec echt amper aangeraakt sinds het uit is. Had verwacht dat ik het heel veel zou spelen maar toch vind ik multiplayer veel chiller en lekkerder weg spelen :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:58
Weet niet goed wat ik er van vindt. Heb nog steeds vrijwel niks met alle maps. Speel meeste die olie map. Breakthrough, verder grijpen de maps mij gewoon niet. Hainan resort, paracel storm, zulke mappen werd ik instant gek op, waren elke keer updates natuurlijk maar goed, gaan het zien waar het schip strand

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wtf hebben ze met de audio gedaan, lijkt wel COD4 nu qua voetstappen, zijn zelfs luider dan schoten en explosies

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• Buizerd__NL
Niet alleen dat WTF hebben ze met de aim assist gedaan, het is nu echt heel klote geworden.

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.