Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wel mooi dat je meteen dood gaat in die storm. Niet zo laf als in de CoD BR uitvoering waar je met een masker nog redelijk lang in het gas kan vertoeven.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 20:17
BlaTieBla schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:37:
Wel mooi dat je meteen dood gaat in die storm. Niet zo laf als in de CoD BR uitvoering waar je met een masker nog redelijk lang in het gas kan vertoeven.
Goh dat had ook zijn charmes en skills. Al werd het de laatste tijd wel overdreven in combo met stims enzo.
Maar goed dat BF6 wat anders doet, ben benieuwd naar hun BR.

Een goeie kopie van WZ1 zou veel spelers lokken

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:24

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben ook volkomen benieuwd hoe ze de tanks gaan verwerken in Battle royale. Je moet wat mee nemen om een tank uit te schakelen. Anders leg je het af als je bij de laatste 10 zit en er zit een tank bij

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb gisteravond de BR Labs maar overgeslagen. Ik vind BR echt geen ene moer aan.

Je wordt gedropt in een gebied wat kleiner wordt. Er is geen front, dus gevechten zijn schaars. Je komt iemand tegen die jou neer schiet en je kan opnieuw beginnen. Als het dan toch wat beter gaat, dan blijft het voor mij saai aangezien er nauwelijks combat is. Alleen op het einde wordt het spannend als je in een klein gebied 1 vs 1, of 3vs3 speelt.

Speel je een normaal potje Rush of breakthrough dan is er continue actie en chaos. Never a dull moment. Maar het zal de spanning wel zijn wat BR zo leuk maakt.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:33:
Heb gisteravond de BR Labs maar overgeslagen. Ik vind BR echt geen ene moer aan.

Je wordt gedropt in een gebied wat kleiner wordt. Er is geen front, dus gevechten zijn schaars. Je komt iemand tegen die jou neer schiet en je kan opnieuw beginnen. Als het dan toch wat beter gaat, dan blijft het voor mij saai aangezien er nauwelijks combat is. Alleen op het einde wordt het spannend als je in een klein gebied 1 vs 1, of 3vs3 speelt.

Speel je een normaal potje Rush of breakthrough dan is er continue actie en chaos. Never a dull moment. Maar het zal de spanning wel zijn wat BR zo leuk maakt.
Ik heb jaren geleden vele uren in PUBG gestopt, totdat ik opeens loot shooters met extraction (zoals EFT, Hunt etc) ging spelen. Toen ben ik onderhand gestopt met BR games, alhoewel ik Warzone nog een keer heb geprobeerd, kon het mij gewoon niet meer boeien en ging weer terug naar loot extractions shooters.

Leuk voor de mensen die BR leuk vinden, maar voor mij had het niet gehoeven. Graag zou ik weer een gamemode willen zoals in 3 (of was het nou 4) of 2412 waarbij je een basis moest vernietigen. Dit kon een vliegdekship zijn, of iets anders. Dat was nou een leuke gamemode. Moest je vlaggen overnemen om wapens te activeren om schade uit te delen aan een vijandelijke basis, maar je kon ook de basis direct aanvallen.

Dat was echt een geweldige gamemode, ben even de gamemode naam vergeten. Dan moest je vlaggen overnemen om raketten op de vijandelijke basis af te schieten, maar tegelijkertijd moest je ook je basis verdedigen van eventuele infiltranten.

Je zag echt teamplay in dit soort gamemodes, de ene team ging in de aanval en de ander team in de verdediging. Mensen deden ook gewoon netjes hun objective.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 13-09-2025 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xGB5Xmq8npwX8JnNg5NEBsXK4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EVi3m8e2Yqw0DZOtqmK46Fr0.webp?f=fotoalbum_large

Dit klinkt niet goed

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 09:04
BR gameplay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:45
Wat niet? Dat je geen lichtgevende skins kan kopen of als beavus kan rondrennen? Of de bewoording “for a while”?
Ik vind de tekst juist wel bemoedigend.

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 20:19

RawChild

PSN: Rawchild

MRE-Inc schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:21:
Afgelopen vrijdag Mirak Valley gespeeld

Alleen de Mirak Valley map viel me tegen. Alles te dicht op elkaar, te druk en te smal. Heeft eigenlijk niks met Battlefield te maken. Ik mis de grote brede mappen zoals Caspian Border of Pacific Storm. Deze map is te lineair. Overigens was het alleen maar Breakthrough qua spel modus.
Hmm jammer dit te lezen. Iedereen heeft zn hoop toch wat op die map.
2042 Maps waren veel te groot. Maar nu dus veelal te klein en smal. Zucht 😅

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Staircase
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-09 15:40
RawChild schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:55:
[...]

2 groepen, beiden zichtbaar en laten van zich horen.
tbh: het is nooit goed...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 17:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

TBH: BF is een game waar de oorlog op de grond haast los staat van de gevechten in de lucht, en daar ook hele mooie dogfights mogelijk moeten zijn, nu is het allemaal zo compact dat als je met je heli opstijgt, je al direct een lock om je oren krijgt, ook de tankers zullen wel snel paranoia zijn als het allemaal zo dicht op elkaar zit.. ben benieuwd wat het resultaat zal zijn :F

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

De mappen in Battlefield 2042 waren niet te groot, maar te leeg. De grote was goed, maar er was gewoon te weinig interessante plekken, waardoor de massa steeds op dezelfde plekken terecht kwamen wat chaotische gameplay veroorzaakte.

Later kwamen ze met een 64 player mode uit, maar ze bleken het probleem niet te snappen. Want in de 64 player mode hadden ze de mappen nog kleiner gemaakt, waardoor de massa nog altijd bij elkaar kwamen op dezelfde plekken. De aantal spelers per vierkante meter bleef gewoon gelijk.

Nu dachten ze dat ze hier van hebben geleerd, maar helaas is het probleem alleen maar erger geworden. De map design en de kleine mappen in BF6 zorgen voor nog een grotere chaos. Ook voelen de mappen gelimiteerd aan, zo kan je dus bijv. in Iberian Offensive niet op bepaalde plekken komen, want dan loop je tegen een doorzichtige muur aan. Je bent dan verplicht om zichtbaar over de weg te lopen en niet tactisch door de bosjes heen, omdat het de speler blokkeert om daar te komen.

Elke centimeter op de map moet toegankelijk en interessant zijn. Ze moeten ook afstappen van de smalle gangetjes en minder "chock points" creëren. Geef bepaalde vlaggen in conquest ook een bepaalde bonus, zodat mensen ook meer tactisch met de objecten omgaan. Spelers moeten ook meer verspreid over de map spelen, dit kan je alleen creëren door de hele map interessant te maken en niet alleen maar bepaalde plekken. Daarom ben ik ook van mening dat de objecten ook te kort bij elkaar liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 14-09-2025 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 18:20
Misschien off-topic maar ineens blijft bij starten BF2042 hier het openingsscherm in loop hangen en reageert nergens op (ruimteschip) hoe kom ik daaruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

For a while... :X
Zonde, want cosmetics zijn totaal niet nodig! Want nu de nieuwe trailer van CoD slecht ontvangen word en de beta van Battlefield 6 verrassend goed is hebben ze de kans om het anders te doen.

Persoonlijk kijk ik de kat even uit de boom, teveel andere spellen nog te spelen dus geen pre-order. En hopen dat de cosmetics mee gaan vallen en als de prijs gezakt is geef ik het misschien een kans.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ai!

Als ik de laatste reviews hier lees, twijfel ik weer om deze (met zeer veel bombarie aangekondigde BF) aan te schaffen bij de release. ;(
Ik had op wat meer positieve geluiden gehoopt met als hoofdzaak grotere mappen.
Mijn centjes komen in het GTA6 potje terecht als er geen verbetering in zicht is. Jammer!

[ Voor 5% gewijzigd door stroopwafel57 op 14-09-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als het 'for a while' dan maar betekent dat je net als in de oudere BF's je eigen clan/logo kan gebruiken als patch op je uniform en/of als sticker op voertuigen en niet dat we straks CoD-like toestanden krijgen (of laat ze een toggle-switch maken in het menu dat je custom skins uit kan schakelen, zodat je ze niet ziet in-game)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is het dan niet leuk om met Nicki Minaj te spelen in Battlefield? :+

Of wat dacht je van soldaten met dieren hoofden, of personages van The Boys of allerlei andere rare personages. Het is maar een idee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stroopwafel57 schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:44:
Ai!

Als ik de laatste reviews hier lees, twijfel ik weer om deze (met zeer veel bombarie aangekondigde BF) aan te schaffen bij de release. ;(
Ik had op wat meer positieve geluiden gehoopt met als hoofdzaak grotere mappen.
Mijn centjes komen in het GTA6 potje terecht als er geen verbetering in zicht is. Jammer!
Je zou net als ik een maandje EA Play kunnen pakken voor 17 euro. Als ik het niks vind, stop ik de abo en dan speel ik andere games binnen de abo. Vind ik Battlefield leuk, speel ik nog een maandje. Daarna heb ik het toch weer gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 14-09-2025 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:07
Naja, je kijk eens 1-2 itteraties terug. Battlefield heeft nooit echt extreem rare skins gehad althans niet het level die Call of Duty al een tijdje heeft. Nu met de backlash op CoD en dat ze meerdere malen hebben aangegeven niet die kant op te willen gaan met Battlefield, zou ik mij daar echt geen zorgen om maken. Zeker niet als je struikelt op 'for a while' van 1 tweet.

Zelfde m.b.t mapsize... een vind te groot, de ander weer te klein. Te weinig objecten in een map, te veel objecten... ga zo maar door. Terwijl ze in hoofd nog de mapsize hebben van Bf1942/BF2...De zelfde geklaag is er ook met ieder itteratie van BF maar ook van COD; map is niet goed, spawn-points zijn niet goed... bla bla en kopen massaal toch het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:56
als ze het 'realistisch' houden, jagen ze de kiddo's weg, en een gedeelte van de winst, als ze peter griffin toevoegen als skin, is de ziel weg + de vaste trouwe fanbase.

er is geen middenweg denk ik, je zou kunnen overwegen om het mogelijk te maken om realistische skins aan te kunnen passen...

andere kleur veters..

hahahahahah. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Dit was in spelmodus Breakthrough. Het kan zijn dat in bv Conquest de map groter is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Staircase
die skins/ kleurtjes etc heb ik nooit begrepen.
koop je een spel van 60-70 piek, ga je 9,99 of 19,99 betalen voor een roze pistool of groene schoenen, manmanman.
maareh, huizen kopen kunnen ze niet hè? joh, snap ik als jij je geld aan dit soort zooi uitgeeft.
neefje van mij lapt 500-1000 per maand aan fifa, elk jaar nieuwe versie en toch maar dat "FUT" spelen en zooi kopen, domme sukkel.

sorry, verder geen waardeoordeel hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-09 10:43
Staircase schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:18:
koop je een spel van 60-70 piek, ga je 9,99 of 19,99 betalen voor een roze pistool of groene schoenen, manmanman.
maareh, huizen kopen kunnen ze niet hè? joh, snap ik als jij je geld aan dit soort zooi uitgeeft.
neefje van mij lapt 500-1000 per maand aan fifa, elk jaar nieuwe versie en toch maar dat "FUT" spelen en zooi kopen, domme sukkel.

Dit... en belachelijke schoenen, dure jassen, een elektrische fiets, paar vapes per maand, en uiteraard elke dag een fancy koffie of bubble tea van starbucks. Maar geen geld om te sparen voor een woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Staircase schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:18:

"Rant" sukkels "rant" > maar geen waardeoordeel hoor. :+ :P

Nu alle grappen opzij.

Ik geef je gelijk. Zelf maak ik me ook schuldig eraan, maar ik hou het nog bescheiden. Skins die duurder zijn dan het spel zelf is gewoon een no-go. Ik vind het leuker als je bijvoorbeeld skins unlocked door bepaalde doelen te behalen.

En ik ben ook niet vies om wat "exta" uit te geven in het spel. Maar geen honderden euro's per maand.

Het enige waar ik in BF 2042 als extra aan heb uitgegeven is de Liz skin, die ik erg vet vond uitzien. Alle andere skins heb ik gratis kunnen farmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQj_oQhNLDjwuodfETFoYm_6wVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIHUBc0fUhPqHp3qWBlsVCGn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staircase
Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:30:
[...]
En ik ben ook niet vies om wat "exta" uit te geven in het spel. Maar geen honderden euro's per maand.

Het enige waar ik in BF 2042 als extra aan heb uitgegeven is de Liz skin, die ik erg vet vond uitzien. Alle andere skins heb ik gratis kunnen farmen.
Ja niks mis mee hoor, alles prima, ik heb zelf ook de phantom edition gekocht, maar dat doe ik meer omdat ik denk: YES weer een nieuwe BF waar ik vertrouwen in heb: shut up and take my money :) Geen idee wat je eigenlijk exact extra krijgt, hopelijk ook wat "gratis" DLC down the line. Die battlepasses vind ik niet zo interessant, ja ik level ze, maar of ik nou een reward of niet krijg: boeiend. Gewoon leuk om te zien dat je genoeg hebt gespeeld om eind van het seizoen de max te hebben hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
ik denk dat nuances op zijn plek horen, want er zullen maar weinig zoveel geld uitgeven, het heeft met name met volume te maken, ik denk niet dat de meeste starters niet een woning kunnen kopen vanwege skins in COD, maar dat de markt gewoon echt overspannen is :)

dat terzijde, als je 100 euro extra spaart kun je inderdaad als je dat slim uitgeeft/hefboom maakt omzetten in 10.000en euros in een spanwijdte van 10-15 jaar.

maar ja, dat zijn geen blinkende skins :)

dus mocht je dit lezen, en je hebt kinderen of een kinder wens, denk na over het spaarpotje wat je maakt, 1000 euro in het jaar nu is 10.000+ later.

[ Voor 13% gewijzigd door fib3rlight op 15-09-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33
offtopic:
Ik mocht willen dat de €5,00 welke ik in de laatste 2 jaar aan in-game meuk uitgegeven heb invloed had op het wel of niet kunnen kopen van een woning. :+

Ontwikkelaars hebben het vooral van zogenoemde whales. Voor elke 1000 users welke een paar euro uitgeven, heb je er een welke er (tien) duizenden uit geeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04:48
Hopelijk deze week wat meer nieuws over de game. Komen dichter en dichter bij release...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 07:15
Wolverine9000 schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:53:
Hopelijk deze week wat meer nieuws over de game. Komen dichter en dichter bij release...
Nog meer nieuws? We zijn intussen al doodgegooid met nieuws, straks hoef je het spel niet eens meer te spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Daan0s schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:09:
[...]

Nog meer nieuws? We zijn intussen al doodgegooid met nieuws, straks hoef je het spel niet eens meer te spelen :'(
Qua progressie bedoel ik wel. Hoe het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 19:00

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zojuist uitgenodigd (BF Labs) voor een playtest voor komende vrijdag van 6 tot 10 uur savonds :D

Edit: die ''RSVP today'' knop doet verder niet veel.. op mijn playtest account kan je alleen een survey invullen die ik al eerder gedaan heb.. :-(

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 16-09-2025 08:26 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:39
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:19:
Zojuist uitgenodigd (BF Labs) voor een playtest voor komende vrijdag van 6 tot 10 uur savonds :D

Edit: die ''RSVP today'' knop doet verder niet veel.. op mijn playtest account kan je alleen een survey invullen die ik al eerder gedaan heb.. :-(
Als ik het me goed herinner is die survey toch ook het enige wat je moet invullen (en je account updaten?).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jackal131 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:45:
[...]

Als ik het me goed herinner is die survey toch ook het enige wat je moet invullen (en je account updaten?).
Ah wacht, ik heb mijn battlefield games op email adres ''x'', alleen de uitnodiging voor de labs test is naar een heel oud account gestuurd op email adres ''y''.. vandaar. Ingelogd op het account ''y'' en daar vindt je idd een ander formulier waarin je een discord username moet invullen.

Nu bevestiging dat ik vrijdag avond een playtest kan doen :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eibart
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-09 13:44
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:19:

Dit is een langere periode dan vorige week met BFR 2uurtjes. Helaas nog geen mailtje :'(
edit: het was je al gelukt

[ Voor 8% gewijzigd door Eibart op 16-09-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 24-09 20:19

RawChild

PSN: Rawchild

spartacusNLD schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:54:
[...]

Ah wacht, ik heb mijn battlefield games op email adres ''x'', alleen de uitnodiging voor de labs test is naar een heel oud account gestuurd op email adres ''y''.. vandaar. Ingelogd op het account ''y'' en daar vindt je idd een ander formulier waarin je een discord username moet invullen.

Nou, ik heb die website 10 x ingevuld en nooit iets vernomen. Als ik dit lees dan lijkt het alsof ze
Echt wel willen. Anyway, wat staat er op het menu voor dit weekend?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RawChild schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:35:
[...]

Nou, ik heb die website 10 x ingevuld en nooit iets vernomen. Als ik dit lees dan lijkt het alsof ze
Geen idee.. wellicht de BR?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcltItHMyJgsij3R4harZw1BCdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahsOdcpCmgnb2D2CR0e6ZheY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

De pre-order skins zijn wat anders aldus x:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHP31pYiDZ_zEfueiy4LuWVbkh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSiJ43LM8mq5KTAcrlUYgZ0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 13:07
RawChild schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook een invite gekregen voor labs.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

:o Ik denk dat ik weet wat die playtest morgen gaat inhouden, als ik onderstaande ineens zie.

Goed dat DICE (of moeten we nu BF studio's zeggen?) dit al laat zien :)

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 17-09-2025 17:43 ]

Er zijn geruchten dat de Battle Royale nog dit jaar zal verschijnen, mogelijk zelfs eind oktober.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fib3rlight
wie zit er te wachten op BR dan? daar is deze game toch eigenlijk helemaal niet voor bedoeld?
of ben ik weer te oud xD

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 17:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

In BF5 zat deze ook in, en was die ook vrij snel weer verdwenen en niet meer te spelen..

Je zou toch zeggen dat ze iets met de data van de vorige delen hebben gedaan, maar ze menen telkens weer het wiel opnieuw uit te vinden...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• fib3rlight
haha ja, ik heb leiver dat ze focus behouden op de kern van BF6

ik hoef ook geen mijnenveger in BF6 :p stom voorbeeld sorry haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:41:
:o Ik denk dat ik weet wat die playtest morgen gaat inhouden, als ik onderstaande ineens zie.

Goed dat DICE (of moeten we nu BF studio's zeggen?) dit al laat zien :)

[YouTube: I Played Battlefield 6's BIG MAPS Early...]

[YouTube: Battlefield 6 NEW Maps Gameplay and Impressions...]

[YouTube: I Played Battlefield 6's NEW BIG MAPS EARLY...]
De destruction van gebouwen ziet erg matig uit. In de open beta had ik al iets van méh. Misschien zien we een verbeterde versie met release. Zet het tweede filmpje op en kijk wanneer hij de sledgehammer vast heeft. Hij slaat op de vloer en dan zou je denken dat hij een gat in de vloer slaat. Maar nee, de muren en het dak stort dan ook vervolgens in.

Zo zie je maar weer dat het helemaal geen dynamisch systeem is en dat het gebouw steeds hetzelfde instort en het maakt niks uit waar je het gebouw raakt, al is het de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wack500
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 21:34
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar wat nieuwe vrienden om straks Battlefield 6 samen mee te spelen op de PlayStation 5 (ik zet crossplay OFF).
Mijn PSN is Wack500.

Voeg me gerust toe als je ook zin hebt in wat potjes, dan zie ik je snel ingame!

Bedankt alvast 👊

Groetjes, Wack500

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 24-09 20:17
RobinNL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:22:
Er zijn geruchten dat de Battle Royale nog dit jaar zal verschijnen, mogelijk zelfs eind oktober.
Lijkt me net beter om dit pas later toe te voegen. Iedereen is hyped naar die multiplayer. Battle royal toevoegen na een half jaar zou imo beter zijn om het wat vernieuwd te houden
Chelseamarre123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:52:
[...]

Lijkt me net beter om dit pas later toe te voegen. Iedereen is hyped naar die multiplayer. Battle royal toevoegen na een half jaar zou imo beter zijn om het wat vernieuwd te houden
Ben ik mee eens hoor. Ik hoop dat ze er iets goeds van kunnen maken en niet gaan rushen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 09:04
Toonen1988 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:31:
[...]

De destruction van gebouwen ziet erg matig uit. In de open beta had ik al iets van méh. Misschien zien we een verbeterde versie met release. Zet het tweede filmpje op en kijk wanneer hij de sledgehammer vast heeft. Hij slaat op de vloer en dan zou je denken dat hij een gat in de vloer slaat. Maar nee, de muren en het dak stort dan ook vervolgens in.

Zo zie je maar weer dat het helemaal geen dynamisch systeem is en dat het gebouw steeds hetzelfde instort en het maakt niks uit waar je het gebouw raakt, al is het de vloer.
Indeed. Met 4 hamerslagen maak je een huis met de grond gelijk.
Toch maar wat uitstellen die aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Mja dat zag ik al vrij snel. Het enige wat dynamisch is, gebeurt lokaal met stof en klein puin. Maar goed, dr kan in ieder geval weer wat stuk, wat meer is dan je van menig andere shooter kunt zeggen...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:01

-tom-562

Oliesjeik

internaut schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:26:
[...]

Indeed. Met 4 hamerslagen maak je een huis met de grond gelijk.
Toch maar wat uitstellen die aankoop.
Ja dat is wel hele onrealistisch. Dat je met een tank 3x een voltreffer moet hebben op een player maakt dan weer weinig uit zeker :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vraag me af wat de doelgroep is van BF6. Ik heb deze week al 2x via een discord melding gelezen dat er in de EU om 15:00 een playtest is. BF6 zal wel een 18+ rating hebben, dus het is niet bedoeld voor basisschool scholieren die om 14:30 uit zijn. Denk dat de meesten ook gewoon aan het werk zijn.
Doe zo'n playtest lekker 0m 19:00uur of later op de avond.

Verder las ik op X dat crossplay console only er niet komt en dat dit bevestigd is door Dice. Je zal dus altijd met PC spelers worden ingedeeld als je crossplay aan hebt staan. Er jammer als je het mij vraagt.

• Martinspire
MRE-Inc schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:32:
Vraag me af wat de doelgroep is van BF6. Ik heb deze week al 2x via een discord melding gelezen dat er in de EU om 15:00 een playtest is. BF6 zal wel een 18+ rating hebben, dus het is niet bedoeld voor basisschool scholieren die om 14:30 uit zijn. Denk dat de meesten ook gewoon aan het werk zijn.
Ik gok dat ze zo geen overuren hoeven uit te betalen voor de mensen die vanuit zweden werken (wat waarschijnlijk het deel is wat op dat moment de playtest overziet)

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

Verder las ik op X dat crossplay console only er niet komt en dat dit bevestigd is door Dice. Je zal dus altijd met PC spelers worden ingedeeld als je crossplay aan hebt staan. Er jammer als je het mij vraagt.
Waar lees je dit? Ik lees juist dat ze bevestigd hebben dat er wel console only crossplay komt.

• Jackal131

1 pagina terug zag ik een screenshot van een invite waarin 7pm tot 10 pm cest staan. Volgens mij zitten wij in de cest tijd zone...

Volgens mij is al bevestigd dat je als je crossplay uit zet, dat je dan console only gaat matchen. Dit zou dan inhouden Xbox matchen met Playstation. Dus geen Playstation of Xbox only.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33
@nickdew @Jackal131

Console-only als in beide consoles komt er niet. Als je crossplay uit zet, kom je enkel en alleen nog spelers van je eigen platform tegen. PS spelers komen dan geen XB spelers tegen. Is gisteren opgehelderd door EA:

https://www.dexerto.com/b...ssplay-after-all-3252439/

x-play aan: Matchmaking probeert je eerst enkel en alleen met andere console spelers te matchen, pas wanneer dat faalt worden er PC spelers bij betrokken.
x-play uit: Je komt enkel en alleen nog spelers van je eigen platform tegen, of dat nu PC, PS, of XB is maakt niet uit.

Ik vind het een wat vreemde keuze om off op deze manier te doen.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2025 16:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Voor betere destruction van gebouwen en wanneer je iets op een gebouw laat vallen, kan je bij The Finals terecht. ex-DICE/BF devs hebben Embark Studios opgericht en destruction is in The Finals een gameplay element.

In de cashout wordt een doos geld gestoken, de timer loopt, de teams vechten tegen elkaar om de cashout te stelen en wie op het laatste moment de cashout bezit, krijgt het geld. Je kan een verdieping hoger gaan, gat in de vloer slaan/blazen en langs boven aanvallen. Je kan een verdieping lager gaan, een gat in het plafond slaan om de cashout naar beneden te doen vallen. Er zijn spelers die een hele gebouw met de grond gelijk maken. De cashout kan ook uit het gebouw getrokken, geslagen, geblazen,... worden en het ligt op straatniveau in the open.

Voor het verschil in destruction verwijs ik naar: Nol_NL in "[PC] The Finals"
rapture schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:30:
[...]

Voor betere destruction van gebouwen en wanneer je iets op een gebouw laat vallen, kan je bij The Finals terecht. ex-DICE/BF devs hebben Embark Studios opgericht en destruction is in The Finals een gameplay element.

In de cashout wordt een doos geld gestoken, de timer loopt, de teams vechten tegen elkaar om de cashout te stelen en wie op het laatste moment de cashout bezit, krijgt het geld. Je kan een verdieping hoger gaan, gat in de vloer slaan/blazen en langs boven aanvallen. Je kan een verdieping lager gaan, een gat in het plafond slaan om de cashout naar beneden te doen vallen. Er zijn spelers die een hele gebouw met de grond gelijk maken. De cashout kan ook uit het gebouw getrokken, geslagen, geblazen,... worden en het ligt op straatniveau in the open.

Voor het verschil in destruction verwijs ik naar: Nol_NL in "[PC] The Finals"
Dat klopt, ik speel dit spel af en toe sinds release. Dit spel heeft tot nu toe de beste destruction en het voegd ook nog echt iets toe en kan zelfs worden gebruikt in jouw voordeel.

Zo heb ik al genoeg potjes gewonnen doordat de objective onder het puin lag. Leuk in combinatie met een gasmijn. Willen ze bij de objective, door het puin, moeilijk toegankelijk en dan trappen ze op mijn gasmijn. Komen ze moeilijk weg en gaan ze dood voordat ze de objective hebben overgenomen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 18-09-2025 17:50 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:54:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKTUf5tW3xU9q2Xnzt_o76sUAZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hpy4mhoKi4b0L7RZYVCtCXYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Zo te zien is het vanavond weer BR Squads in Labs.

Ik sla deze over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jackal131 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:41:
Zo te zien is het vanavond weer BR Squads in Labs.

Ik sla deze over.
Laten we het erop houden dat er genoeg ''potentieel'' in deze modus zit.. :z

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 19:58
Beta gespeeld. Maar voelde me een noob. Had daarvoor 2 jaar geen shooter meer gespeeld. En dat was te merken.
Gisteren voor de grap 2042 weer gedownload. Daar had ik toch +100 uur ingestoken bij de release. En toch een paar lekkere potjes gehad. Begint nu wel weer te kriebelen. :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

It is done..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTAwlUfqLjJb1E3qiVZsRc4cZI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBpSyOp6QNjZSGQ8DS2UkPzH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 13:07
Nice, ik moet nog een paar leveltjes :P

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq1Yu4CvDpEombbiqA8QG5U2S0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8P3s8tj9Yk2ziA2uGdkSwAdL.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas…

Edit: doet het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisLNFF op 22-09-2025 19:36 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Dit past beter in het 2042 topic 😅

Met iedere notificatie hoop ik iets over BF6 te lezen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-09 14:07

[ Voor 46% gewijzigd door rekeewt op 23-09-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja? Staat duidelijk in de regels dat ze geen politieke discussies willen en dat je daar een ban voor kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekeewt
RobinNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:17:
[...]

Ja? Staat duidelijk in de regels dat ze geen politieke discussies willen en dat je daar een ban voor kan krijgen.
Is toch geen discussie? Enkel mensen die het aangeven, maar goed, kop in het zand steken werkt beter...
Ik vind het bijzonder dat een software engineertje zo openlijk zijn politieke meningen online gooit, mensen die daar vervolgens wat van vinden kunnen een ban krijgen ipv dat HR die kerel even op de vingers tikt en naar de uitgang brengt. Zegt iig genoeg over het bedrijf waar diegene werkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rekeewt schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:26:
[...]

Is toch geen discussie? Enkel mensen die het aangeven, maar goed, kop in het zand steken werkt beter...
Ik vind het bijzonder dat een software engineertje zo openlijk zijn politieke meningen online gooit, mensen die daar vervolgens wat van vinden kunnen een ban krijgen ipv dat HR die kerel even op de vingers tikt en naar de uitgang brengt. Zegt iig genoeg over het bedrijf waar diegene werkt :)
Met zo'n post start je wel een politieke discussie. En daarnaast... regels zijn regels.

Of het handig is van de developer... Ik vind persoonlijk van niet, maar iedereen mag een mening hebben.

Ik maak me er niet druk over en ik kan niet wachten tot de game verschijnt.

Ik denk ook niet dat we het hele politieke gedoe hier moeten bespreken, daar is een ander topic voor. Het gaat om de game zelf en niet om een mening van een developer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
RobinNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:31:
[...]
Ik denk ook niet dat we het hele politieke gedoe hier moeten bespreken, daar is een ander topic voor. Het gaat om de game zelf en niet om een mening van een developer.
Eens, maar zag hem hier niet voorbij komen en ging op steam forum aardig los hierover dus dacht ik zet hem door.

En ditto, ik kan ook niet wachten op de game!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rekeewt schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:35:
[...]

Eens, maar zag hem hier niet voorbij komen
Omdat het ook totaal irrelevant is, laat die verafgoding van een of andere idioot in de VS en de bijbehorende kleine teentjes en cancel culture toch lekker in de VS waar het (helaas) thuis hoort. Is al genoeg drek deze kant op gekomen van mensen die dat niet snappen (zie Malieveld vorig weekend)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 19:30

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hey Gamers,

Ik snap dat het bericht van 10:07 even benoemd word, en dat er ook wat reacties op zijn. Echter probeer hier zoals sommige ook al aangeven het over de game zelf te houden, politiek hoort hier niet thuis. Ik laat bovenstaande berichten voor nu staan, maar graag nu echt over de game zelf praten.

Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-09 15:31
Ben bijna door de freepass heen van BF2042, toch mooi die AFK servers op Portal.

Kan niet wachten tot 10 Oktober. Lekker vrij die dag dus wordt een lekker weekendje schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:25:
Ben bijna door de freepass heen van BF2042, toch mooi die AFK servers op Portal.

Kan niet wachten tot 10 Oktober. Lekker vrij die dag dus wordt een lekker weekendje schieten.
Hier ook vrij, maar de game verschijnt pas later op de middag -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
RobinNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:33:
[...]

Hier ook vrij, maar de game verschijnt pas later op de middag -O-
Ahhh dat is jammer. Weet je toevallig hoelaat?
Ik dacht dat de release gewoon om middernacht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:37:
[...]

Ahhh dat is jammer. Weet je toevallig hoelaat?
Ik dacht dat de release gewoon om middernacht zou zijn.
Ik dacht 15:00 of 16:00 gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 19:30

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

RobinNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:39:
[...]

Ik dacht 15:00 of 16:00 gelezen te hebben.
Volgens de PU vanaf 17:00 uur Nederlandse tijd.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:43:
[...]

Dat wordt een lange dag staren naar de timer, whaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:43:
[...]

Dat wordt dan heel lang uitslapen die dag 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 14:47
Wanneer je super uitkijkt naar BF6, en er dan achterkomt dat je precies op lauchday een week op vakantie gaat :)

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 07:15
Jammer van 17:00 maar wel beter voor mij, hoewel dat wel mijn laatste werkdag is voor vakantie dus dan vooral afronden van dingen. Maar dat zou een stuk moeilijker worden als ik wist dat de servers live waren haha. Dan kan ik eerst rustig eten want servers vliegen er toch uit of dikke wachtrij. En dan in de avond lekker knallen, en een groot deel van de rest van de vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Nog twee weken en een half tot release. 17.00 vind ik niet erg. Ik moet werken tot 13 uur. Ideaal toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06
Even een vraag,ik begreep eerst dat er geen server browser in zit en enkel een matchmaker. Daar was best veel kritiek op. Hebben ze in de tussentijd daar nog verandering in gebracht :?

Voor mij persoonlijk een dealbreaker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:32:
Even een vraag,ik begreep eerst dat er geen server browser in zit en enkel een matchmaker. Daar was best veel kritiek op. Hebben ze in de tussentijd daar nog verandering in gebracht :?

Voor zover ik het heb begrepen, gaat alleen Portal een server browser krijgen. Dit heeft voor nog meer kritiek gezorgd, omdat de server browser wel in het spel zit, maar alleen voor Portal.

Ik ben zelf ook geen voorstander van Match making. Tegenwoordig passen diverse ontwikkelaars voordelen of nadelen toe aan spelers, om hun spel leuk voor iedereen te houden, althans dat denken ze.

Vroeger met dedicated servers en server browser, waren multiplayer games veel meer fun. Ook door het feit dat je steeds terug ging naar je vaste servers en ook een mixture van diverse skills tegen kwam.

Het was toen een stuk gezelliger en plezierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:56:
[...]

Voor zover ik het heb begrepen, gaat alleen Portal een server browser krijgen. Dit heeft voor nog meer kritiek gezorgd, omdat de server browser wel in het spel zit, maar alleen voor Portal.

Ik ben zelf ook geen voorstander van Match making. Tegenwoordig passen diverse ontwikkelaars voordelen of nadelen toe aan spelers, om hun spel leuk voor iedereen te houden, althans dat denken ze.

Vroeger met dedicated servers en server browser, waren multiplayer games veel meer fun. Ook door het feit dat je steeds terug ging naar je vaste servers en ook een mixture van diverse skills tegen kwam.

Het was toen een stuk gezelliger en plezierig.
Nu is het gewoon vervelend wanneer je in een potje komt die bijna over is. Dan moet je weer een match gaan zoeken, terwijl je t/m BF5 gewoon in de server bleef en direct verder kon.

Geen idee of de devs dat begrijpen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

RobinNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:06:
[...]

Nu is het gewoon vervelend wanneer je in een potje komt die bijna over is. Dan moet je weer een match gaan zoeken, terwijl je t/m BF5 gewoon in de server bleef en direct verder kon.

Ik heb nauwelijks 2042 gespeeld, maar idd in BF5 blijf je net zo lang in de server totdat je zelf stopt. Is het dus in BF6 weer zo dat je na een potje weer in een of andere "wachtrij" komt om weer een nieuwe game te zoeken ipv in dezelfde server te blijven en gewoon met de maprotatie mee te draaien ?

Meen me nog van BF 2042 te herinneren in het begin dat je na een pot opnieuw kon gaan zoeken en dat je soms dan wel weer dezelfde map kreeg.

[...]

Ze begrijpen het prima maar er worden bij EA helaas andere keuzes gemaakt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

MRE-Inc schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:39:
[...]

Ik heb nauwelijks 2042 gespeeld, maar idd in BF5 blijf je net zo lang in de server totdat je zelf stopt. Is het dus in BF6 weer zo dat je na een potje weer in een of andere "wachtrij" komt om weer een nieuwe game te zoeken ipv in dezelfde server te blijven en gewoon met de maprotatie mee te draaien ?

Meen me nog van BF 2042 te herinneren in het begin dat je na een pot opnieuw kon gaan zoeken en dat je soms dan wel weer dezelfde map kreeg.
Met 2042 word je na een potje teruggestuurd naar het hoofdmenu om de match making te starten. Met BF6 blijf je het eind scherm zien met scoreboard etc terwijl de match making begint.

Het beste is gewoon geen extra match making en dat de volgende map wordt ingeladen, a la vorige BF games (voor 2042).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06
Toonen1988 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:56:
[...]

Voor mij persoonlijk gaat het meer om community feeling. Servers waar je graag komt, spelen met mensen die je dan kent. Teamplay is dan al snel beter op dergelijke servers, ook omdat mensen om die redenen blijven plakken.

Matchmaker, nee dan wordt BF6 meer een "another generic shooter" waar je tegen onbekenden speelt en teamplay matig is.

Ik zie het dan vanzelf wel via Jackfrags ofzo voorbij komen wanneer Dice het alsnog implementeert.

• MRE-Inc

MRE-Inc

RobinNL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:51:
[...]

Met 2042 word je na een potje teruggestuurd naar het hoofdmenu om de match making te starten. Met BF6 blijf je het eind scherm zien met scoreboard etc terwijl de match making begint.

Het beste is gewoon geen extra match making en dat de volgende map wordt ingeladen, a la vorige BF games (voor 2042).
Ok dus dat is net zo suf als BV2042. Waarom niet gewoon lekker met zn allen door naar de volgende map op dezelfde server. Ik snap dat niet. Ik wil gewoon lekker spelen en niet wachten....

JeroenNietDoen schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:56:
[...]

Voor mij persoonlijk gaat het meer om community feeling. Servers waar je graag komt, spelen met mensen die je dan kent. Teamplay is dan al snel beter op dergelijke servers, ook omdat mensen om die redenen blijven plakken.

Matchmaker, nee dan wordt BF6 meer een "another generic shooter" waar je tegen onbekenden speelt en teamplay matig is.

Ik zie het dan vanzelf wel via Jackfrags ofzo voorbij komen wanneer Dice het alsnog implementeert.
Ik zou er niet op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hmm, het blijft lastig. Heb best zin in een nieuwe BF, maar als het tussen elk potje weer wachten is, dan kan ik net zo goed bij BF5 blijven. Die speelt nog lekker en na een pot duurtje het max 1,5 minuut en je kan weer verder.
Heb om deze reden nog steeds geen pre-order gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dit heb ik bijna in elke game, Delta Force, Battlefield, Call of Duty maar ook games zoals Arc Raiders (techincal test), Legacy: Steel & Sorcery, zelfs een aantal keren in World of Warcraft. En dan kom je ook nog eens telkens aan de verliezende kant.

In de Battlefield 6 beta zelfs meerdere keren, zelfs een keer meegemaakt dat ik een match joinde, en binnen 3 seconde was de match alweer over.

Als het 1x per 20 matches voorkomt, dam is het geen probleem. Maar nu is het gewoon meedere keren achter elkaar. In Battlefield games is het maar zelden dat ik een match vanaf het begin join en dat begint even later te irriteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fwiw:

0:00 Intro
0:32 Huge Auto-Spotting Nerf d:)b
3:29 Health Regeneration Change
5:05 Supply Pouch Changes
5:58 Sniper Scope Glint Changes
6:37 Shotgun Nerf
7:10 Defibrillator Improvement
7:43 Muzzle Changes? (Possibly Just Description Change)
8:28 Interior Mini Map Zoom Toggle
9:14 Final Thoughts & Wrap Up

[ Voor 56% gewijzigd door Help!!!! op 24-09-2025 18:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:32:

Dit gaat vallen of staan met de serverbrowser en de modtools in Portal, er is wel IETS van een community op dat vlak met 2042, maar veel te weinig en te laat. De geluiden zijn voor BF6 wel positiever op dat vlak, maar afwachten.

Nog zo'n nadeel van de matchmaker is dat je niet meer dan 3 vrienden een server kan joinen zonder al te veel kunst en vliegwerk uit te halen en al helemaal niet tegen elkaar kan matten.

Ik zou er niet op rekenen in elk geval EA kennende.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Battlefield 6 Campaign: 15 Minutes of Single-Player Gameplay (4K 60FPS) https://www.ign.com/video...-player-gameplay-4k-60fps

[ Voor 30% gewijzigd door RobinNL op 25-09-2025 00:58 ]

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:40
Oof je kunt wel zien dat de campaign achter liep op schema... sommige animaties en de gezichten zijn niet best haha. Classic; volg de route, schiet op slecht werkende ai, loop verder, repeat. Had van mij niet gehoeven, had liever wat extra multiplayer content gezien...

Ieder zijn ding natuurlijk, het is vooral dat de Battlefield campaigns nooit echt geweldig zijn geweest. Voelt meer als een checkbox zodat mensen niet gaan zeuren 8)7

Levelcap lijkt er hetzelfde over te denken

[ Voor 31% gewijzigd door raiders op 25-09-2025 06:40 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.