Martinspire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:04:
Hier de video:
[
YouTube: The Year Ahead for Battlefield 6 | 2026 Roadmap]
Wat mij betreft een prima vooruitzicht en zo te zien is het ook iets meer dan "jullie schreeuwden het hardst om x en y, dus dat gaan we dan maar doen". Nee, gewoon eigen visie en eigen interpretatie van wat BF moet zijn en daaraan vasthouden. Als ik kijk naar de laatste 2 maps, dan lijkt het mij dat ze een goede lijn gevonden hebben en daarop verder gaan. Hopelijk kunnen ze nog wel iets sneller met de map development gaan, maar overall lijkt het mij prima wat er tot en met de zomer uit gaat komen.
Nou ja, beter dan doorgaan op dezelfde voet die ze nu gebruiken, urban warfare kleine mappen.
Rode draad door het filmpje was toch wel: From your feedback, from your feedback, from your feedback.
Alsof er vorig jaar al niet door de gehele fanbase werd geroepen dat er grote mappen moesten komen. En wat doet Dice ? Hier hebben jullie 4 kleine klote mapjes in New York.
Gulmud is ook niet een van mijn favo mappen in BF4, maar zag er goed uit. Grappig om te zien zijn de rode bloemen uit de BF1's Rupture map. Zie je wel, allemaal spul wat al op de plank ligt en gewoon met wat oppoets werk opnieuw gebruikt kan worden.
Overigens vermaak ik me wel weer met de helaas limited time event Operation Augur. Lekker volle servers zonder bots en lange potjes van bijna 45 minuten per map. Gisteren met @
Martinspire en @
Miesjh paar leuke potten gehad.
Over Wake Island heb ik mixed feelings. Was in BF5 wel een prima map maar had liever een remake gezien van Pacific Storm. Dat is een lekkere grote map. Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Over map grootte gesproken: BF5 Pacific Storm. Alles wat je ziet is speelbaar. Dit was een potje Breakthrough, maar ook vaak deze map in CQ gespeeld. Dit is hoe het moet Dice !!!