• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:09
toro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:36:
Had de game gekocht toen het 50% off was maar het begint mij meer en meer ernstig tegen te staan.

Ik heb alle Battlefields gespeeld vanaf 1942 en de mods. Voornamelijk Battlefield Vietnam en Battlefield 2. De enigste die ik niet gespeeld had was 2042, 2142 en de unieke voor console only versies.

Na een break van de Battlefields games van bijna 7? jaar dacht ik al een poosje erover om BF6 te kopen als het afgeprijsd was en alle bugs eruit waren. Althans, de eerste jaar bugs na launch zeg maar.

Het verhaal van de fracties is een belediging voor elke vrouw en man die de NATO dienen en gediend hebben. Wat een fantasieloos verhaal was de campaign. Ik snap dat je wat moet, maar dan maar met dit komen EA?

De game play in-game multiplayer is okay. Ik rank snel up en unlock dingen snel als vroeger zeg maar.

Wat mij ernstig tegenstaat is het constante gepush om BF Pro maandelijks abonnement te nemen of andere in-game aankopen. Echt, niet normaal! In de EA app launcher in your face. Het eerste wat je ziet telkens als je de game gestart hebt buy BF PRO of skip. Alles, maar ook echt alles!! Is gericht op die f*cking BF PRO en om in-game aankopen te doen. Overal, in your face: buy BF PRO! En nergens waar je dat kan uitzetten. Overal kom je het tegen. Overal! Ben je net klaar met je ronde krijgt je het weer vol in je scherm. Het gepush en aangezet worden om dingen te kopen is ziekmakend als de pest. Had de game dan FREE TO PLAY gemaakt EA i.p.v. er de volle mep voor te vragen. Overal dat constante gezeur en verleiden om geld uit te geven al dan niet met countdowns.

En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden. Dit hadden ze gedaan omdat er dan misschien te overpowered wapens in een multiplayer game zijn. Wat hebben wij eerder vreselijk moeten lijden in de eerdere Battlefield games 8)7

Daarnaast, het viel mij op dat het allemaal verdomd veel op de COD series begon te lijken. En toen kwamen de closing credits na het uitspelen van de campaing en viel het kwartje. Het stond er echt, midden bovenaan als eerste van alle credits: In memorial: Vince Zampella. Die Vince was van Infinity Ward. EA dacht misschien mijn eigen personeel die de hele Battlefield reeks groot gemaakt heeft is weggelopen bij mij. Misschien moet ik dan maar de vijand aannemen als hoofd van de Battliefield series.

De game heeft wel elementen die het leuk maken voor mij als Battlefield veteraan, maar het word overheerst door de eerdere genoemde dingen :/
Vage rant post dit, dat stukje over Vince toont ook aan dat je er weinig van snapt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]

En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden.
[...]
Ik heb de maandelijkse subscription BF Pro++ aangeschaft en ik kan alles upgraden. In plaats van de standaard 100 punten voor upgrades/attachments ga je dan naar 300. :+

(/s)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-09 00:41
Had de game gekocht toen het 50% off was maar het begint mij meer en meer ernstig tegen te staan.

Ik heb alle Battlefields gespeeld vanaf 1942 en de mods. Voornamelijk Battlefield Vietnam en Battlefield 2. De enigste die ik niet gespeeld had was 2042, 2142 en de unieke voor console only versies.

Na een break van de Battlefields games van bijna 7? jaar dacht ik al een poosje erover om BF6 te kopen als het afgeprijsd was en alle bugs eruit waren. Althans, de eerste jaar bugs na launch zeg maar.

Het verhaal van de fracties is een belediging voor elke vrouw en man die de NATO dienen en gediend hebben. Wat een fantasieloos verhaal was de campaign. Ik snap dat je wat moet, maar dan maar met dit komen EA?

De game play in-game multiplayer is okay. Ik rank snel up en unlock dingen snel als vroeger zeg maar.

Wat mij ernstig tegenstaat is het constante gepush om BF Pro maandelijks abonnement te nemen of andere in-game aankopen. Echt, niet normaal! In de EA app launcher in your face. Het eerste wat je ziet telkens als je de game gestart hebt buy BF PRO of skip. Alles, maar ook echt alles!! Is gericht op die f*cking BF PRO en om in-game aankopen te doen. Overal, in your face: buy BF PRO! En nergens waar je dat kan uitzetten. Overal kom je het tegen. Overal! Ben je net klaar met je ronde krijgt je het weer vol in je scherm. Het gepush en aangezet worden om dingen te kopen is ziekmakend als de pest. Had de game dan FREE TO PLAY gemaakt EA i.p.v. er de volle mep voor te vragen. Overal dat constante gezeur en verleiden om geld uit te geven al dan niet met countdowns.

En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden. Dit hadden ze gedaan omdat er dan misschien te overpowered wapens in een multiplayer game zijn. Wat hebben wij eerder vreselijk moeten lijden in de eerdere Battlefield games 8)7

Daarnaast, het viel mij op dat het allemaal verdomd veel op de COD series begon te lijken. En toen kwamen de closing credits na het uitspelen van de campaing en viel het kwartje. Het stond er echt, midden bovenaan als eerste van alle credits: In memorial: Vince Zampella. Die Vince was van Infinity Ward. EA dacht misschien mijn eigen personeel die de hele Battlefield reeks groot gemaakt heeft is weggelopen bij mij. Misschien moet ik dan maar de vijand aannemen als hoofd van de Battliefield series.

De game heeft wel elementen die het leuk maken voor mij als Battlefield veteraan, maar het word overheerst door de eerdere genoemde dingen :/
BF Pro komt bij mij naar voren als ik de 'Store'-tab open heb. Die vind ik niet heel gek. Of als je de 'Battlepass'-tab opent, maar dan zie je wat je kunt unlocken als je 'm koopt. Hoef je niet te doen, je kan ook gewoon kijken naar de gratis deeltjes uit de battlepass zelf. Ik krijg na matches ook niks van een BF Pro te zien.. vraag me af wat ik dan anders doe.

Met de wapens is het niet heel gek toch, dat je niet alle maximale attachments erop kunt gooien? Je moet keuzes maken en kijken wat er bij je speelstijl past. Je kunt je wapens meer dan genoeg fatsoenlijk upgraden. Scoreboards/twitch/youtube laten dit gewoon zien. Vind dit totaal niet storend, spec je wapen naar je speelstijl.

Hetgeen wat mij stoort zijn de matches waarbij je tegen een zooitje 130+ pingers speelt die op 1 of andere vage wijze altijd monsterscores neerzetten. Je verliest bijna zeker je 1-op-1's met ze, ongeacht of je eerder schiet.. zou toch zeggen dat een hoge ping een nadeel moet zijn? Lijkt er vaak echt totaal niet op. Dat in combinatie met de af en toe dramatische hit-registratie frustreert soms best wel..
Oh, en het in een match gedumpt worden waarbij je enemies al 5 van de 5 vlaggen in Conquest gecapt hebben, en je team volledig vast zit in eigen spawn. Nee dank je, zoek wel weer een volgende match op.. 8)7

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:08
Update: 650 uur in en nog steeds heel veel plezier. Morgen wake island en ik moet echt even wat meer met jets oefenen maar morgen komen er ook 2 vrienden BF6 uitproberen.

Ik kijk ook wel echt naar de server browser, ik merk dat op Tsuru Reef ik aardig wat namen soms herken.

Ik ben ook een echte menace met de Little Bird. Wat heb ik een lol met dat ding.

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Ecological schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:04:
Update: 650 uur in en nog steeds heel veel plezier. Morgen wake island en ik moet echt even wat meer met jets oefenen maar morgen komen er ook 2 vrienden BF6 uitproberen.

Ik kijk ook wel echt naar de server browser, ik merk dat op Tsuru Reef ik aardig wat namen soms herken.

Ik ben ook een echte menace met de Little Bird. Wat heb ik een lol met dat ding.
Dolle pret met de little bird idd, helaas ben ik superslecht met jets :(

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik ben overal slecht in 😛

Speel met 1 iemand samen, hij PC en ik PS5, dus moet crossplay aan.
Merk alleen met crossplay uit dat het wat smoother gaat, of is dat puur mijn gevoel?
Uiteraard ben je trager dan muis/keyboard, maar bedoel meer performace, geen echte lag maar loopt gewoon minder soepel ofzo.

Gisteren nog even wat streams gekeken, veel bekenden zoals Jackfrags, Squid G en TheBrokenMachine in dezelfde server/potjes op Wake Island en bijgewerkte Tsuru Reef, daar zit nu ook een vliegdeckschip in. Jammer alleen van die nieuwe sniper, die hele class mag er wel uit van mij 🤮

Ter info: als het goed is kan je nu de update downloaden en om 14uur spelen.

Mijn Laravel Portfolio | Laravel log reader

Update met Wake Island en Top Gun is verschenen. Via Steam is het zo'n 41,6GB.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 14:14
Wat zijn daar bij Dice aan het doen( of ik...)

Dikke update, maar zie er niets van terug in het menu. Ik krijg alleen maar oude maps te zien ( ps5)
stroopwafel57 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:37:
Wat zijn daar bij Dice aan het doen( of ik...)

Dikke update, maar zie er niets van terug in het menu. Ik krijg alleen maar oude maps te zien ( ps5)
Klopt ook, om 14:00u gaat alles live.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• stroopwafel57
Marc3l schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:12:
Ik ben overal slecht in 😛

Speel met 1 iemand samen, hij PC en ik PS5, dus moet crossplay aan.
Merk alleen met crossplay uit dat het wat smoother gaat, of is dat puur mijn gevoel?
Uiteraard ben je trager dan muis/keyboard, maar bedoel meer performace, geen echte lag maar loopt gewoon minder soepel ofzo.

Gisteren nog even wat streams gekeken, veel bekenden zoals Jackfrags, Squid G en TheBrokenMachine in dezelfde server/potjes op Wake Island en bijgewerkte Tsuru Reef, daar zit nu ook een vliegdeckschip in. Jammer alleen van die nieuwe sniper, die hele class mag er wel uit van mij 🤮

Ter info: als het goed is kan je nu de update downloaden en om 14uur spelen.
Dat van die Snipers. Helemaal eens.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

BATTLEFIELD 6 UPDATE 1.4.2.0

https://x.com/BattlefieldComm/status/2088309800102703481
On Tuesday, August 18, Game Update 1.4.2.0 goes live for Battlefield 6 and REDSEC, bringing the Top Gun event, the return of Wake Island, the expanded Tsuru Reef, two new fighter jets, the Interdictor sniper rifle, a new Crashed Carrier POI in Fort Lyndon, and new aerial experiences across Carrier Strike and Gauntlet: Fighter Sweep.
At 08:00 UTC, players will be able to download the update across all platforms and jump in with the latest gameplay changes, including improvements to vehicles, weapons, gadgets, maps and modes, UI and HUD, Portal, audio, AI, and underwater gameplay.
At 12:00 UTC, the new content in this update becomes available. Take flight in the F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat, fight for control of the skies in Top Gun: Carrier Strike and Gauntlet: Fighter Sweep, experience the legendary return of Wake Island, and earn new Top Gun-themed rewards through Event Challenges.
From August 18-25, Battlefield 6 will also be free to play for a limited time*, giving players access to six modes across four maps, including Tsuru Reef, Wake Island, Cairo Bazaar, and Hagental Base. Times listed may vary and are subject to change.
Major Updates for 1.4.2.0
Top Gun Takes Flight: The Top Gun event arrives with the return of Wake Island, an expanded Tsuru Reef, Top Gun: Carrier Strike, Gauntlet: Fighter Sweep, the CJTF Helix squad unit, new Event Challenges, themed rewards, and a limited-time currency.
New Aircraft and Weaponry: Take control of the new two-seat F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat fighter jets alongside a wingman, or engage targets at extreme range with the new Interdictor sniper rifle.

Carrier Assault Returns: The iconic mode returns, reimagined as Top Gun: Carrier Strike. Land, naval, and aviation squads must work together to break through enemy lines, seize the opposing aircraft carrier, and bring it down while defending against threats across land, sea, and air.

Vehicle and Aerial Combat Improvements: New Airplane Control Assist offers an alternative, more approachable way to pilot airplanes, alongside improvements to jet landing gear, flight animations, projectile presentation, Patrol Boat weapons, laser designation, countermeasure interactions, vehicle audio, and underwater transitions.

Player, Weapon and Gadget Polish: Underwater movement and animations, weapon swapping, revive and death behaviour, weapon statistics, optics, Match Grade Ammo, lock-on launchers, Tracer Darts, Defibrillators, and the CSB IV EOD Bot have been updated for greater consistency.
Portal Expands with Custom Lobbies: Portal introduces Custom Lobbies for Battle Royale Quads and Conquest, alongside Tsuru Reef SDK support, Wake Island for Verified Experiences, new vehicles and assets, expanded Ring of Fire controls, improved capture point functionality, and additional creator tools.

REDSEC, Audio and AI Improvements: Battle Royale expands Fort Lyndon with the new Crashed Carrier POI, alongside updates to mission presentation, Victory Presentations, supply drops, scoring, subtitles, and pre-round information across Battle Royale and Gauntlet. AI also gains support for the new aircraft and boats in REDSEC, while audio improvements enhance underwater transitions, jet reactivity, vehicle radios, and objective interactions.

[ Voor 46% gewijzigd door Miesjh op 18-08-2026 13:58 ]

Echt... Wie heeft bedacht dat je in de mode Carrier Strike gewoon keihard mag base campen? Het is gewoon toegestaan om op de carrier te lopen van de tegenstander. Bij ons stonden er zo'n 5-10 man te base campen, overal mijnen neergelegd zodat jets niet kunnen opstijgen.

Ook al is het een tijdelijke mode, zoiets hoor je gewoon goed te testen.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:17
Chelseamarre123 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:43:
[...]

Vage rant post dit, dat stukje over Vince toont ook aan dat je er weinig van snapt.
Oh, wat begrijp ik niet? :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
hm, vooralsnog geen groot fan van deze Wake Island...
het is mij té complex geworden met zóveel cover dat het gewoon niet meer te overzien is.

Wat ook niet hielp dat er continue KSA lui in de server zaten met een ping van 80 - 199.

Misschien later weer een kans geven.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:34
RobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:19:
Echt... Wie heeft bedacht dat je in de mode Carrier Strike gewoon keihard mag base campen? Het is gewoon toegestaan om op de carrier te lopen van de tegenstander. Bij ons stonden er zo'n 5-10 man te base campen, overal mijnen neergelegd zodat jets niet kunnen opstijgen.

Dat is wel echt slecht ja. Helaas zelf nog geen tijd gehad te spelen, wel jammer. Want Wake Island was altijd wel een favoriete map in het verleden

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:09

Eagle Creek

Breathing security

ik zal wel weer onder een steen geleefd hebben, maar.. Ik start zojuist de game op en zie een complete Top Gun modus? Uhm wow? Waar komt dit opeens vandaan.

Ik dacht juist dat de season update met de boten was en de reef map. En nu opeens een hele dog fight én carrier assault? I'm stunned.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BlaTieBla schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

Ik heb de maandelijkse subscription BF Pro++ aangeschaft en ik kan alles upgraden. In plaats van de standaard 100 punten voor upgrades/attachments ga je dan naar 300. :+

(/s)
Ja? Met pro kun je meer upgrades op je wapen zetten?

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-08 01:02
Fijn. Eerst Squad deathwatch verwijderd.nu is domination ook verdwenen. Dat waren nu net de dingen die ik leuk vind. Nu nog team deathwatch erit halen en mij zien ze niet meer terug. Goede oude bfbc2, dat wil ik terug..

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Kismodrx04 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
Fijn. Eerst Squad deathwatch verwijderd.nu is domination ook verdwenen. Dat waren nu net de dingen die ik leuk vind. Nu nog team deathwatch erit halen en mij zien ze niet meer terug. Goede oude bfbc2, dat wil ik terug..
Of bc2 would be lovely. Zoals die paches vlogen jongen. Potjes met 70-80-90 kills in een rondje 0 death waren geen uitzondering.

• Ecological
Had vandaag erg veel lol op Carrier Assault in mijn Little Bird. Ook Gauntlet uitgeprobeerd met de Top Gun mode, lekker vliegen, was ook wel echt leuk maar wel veel tryhards. Beetje uitdaging is ook wel leuk.

Ik keek heel erg uit naar Wake Island maar ik had daar een try hard die nog veel meer kills had met zijn Apache dan ik met mijn little bird en iedereen leavde de game. Ik heb het gevoel dat de map iets te klein is? Ze zullen het vast wel balancen, komt goed.

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55

Kismodrx04 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
RobinNL in "[Multi] Battlefield 6" ;)

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:31
Als vijanden betere piloten hebben dan spawnkillen ze die vliegtuigen terwijl ze proberen op te stijgen.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17
Slechte map Wake Island. Dan is de Tsuru Reefs wel veel beter design hoor. Een hoefijzer vorm die zonder heli echt kansloos is voor infantry. Maar ja ieder zijn ding natuurlijk.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Carrier assault is tof, maar ik wou dat de carriers verboden terrein waren voor vijanden totdat ze er daadwerkelijk op moeten om de bommen te planten.. Elke ronde weer zie ik volk de voertuigen spawncampen of stelen.

+ Exact het zelfde probleem als de conquest versie van Tsuru reef; overijverige teammates welke aan het begin van de ronde met half gevulde helis/boten vertrekken waardoor er 10 man achterblijft.

De (zoveelste) Wake Island remaster is okay, maar wat zijn de vehicle spawns rondom capture zones daar vreemd gepositioneerd.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 08:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Marc3l
D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:13:
Carrier assault is tof, maar ik wou dat de carriers verboden terrein waren voor vijanden totdat ze er daadwerkelijk op moeten om de bommen te planten.. Elke ronde weer zie ik volk de voertuigen spawncampen of stelen.
Met Squid G in de server? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 19-08-2026 08:40 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 15:01
RobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:19:

BF 5 memories. Dat was daar niet anders. Met je vliegtuig over het vijandelijke vliegdekschip met mijnen aan een parachute in je loadout en die dan droppen.

Wake Island is wel een toffe map. Wel erg veel cover vergeleken met de BF5 versie maar wel mooi. Past wel bij de moderne setting. Wel weer lastig om een pot breakthrough vol te krijgen op de Xbox.

@Ecological wanneer ik 2x door een little bird wordt afgeschoten en op het scoreboard 24-0 zie staan, dan haak ik ook af. Lijkt wel of ze het te makkelijk hebben gemaakt. Flares + below radar is natuurlijk voor een beetje piloot ook te makkelijk.

Ben wel benieuwd naar je instellingen voor de helicopter want ik het nog de standaard instellingen omdat ik eigenlijk nooit meer vlieg. Zag dat je de Xbox layout hebt, dus speel je op de Xbox of op PC met Xbox controller ? Als je op de Xbox speelt, mag je @Miesjh , @Martinspire en mij wel joinen.

Vliegen in BF5 was leuk, maar omdat je in BF6 geen loadout kan aanpassen aan de jets, ben ik her snel mee opgehouden. Ook omdat de bommen die je kan droppen echt 0,0 effect hebben. Je zet je reticle op je target, haalt de trekker over om ze te laten vallen en ze vallen met ruim een halve tot hele seconde vertraging. Dat is niet te doen als je bewegende targets wil aanvallen.

Zal eens kijken of die little bird wat is als ik mijn instellingen aanpas. Hen nu nog dat RB en LB omhoog en omlaag zijn, maar dat is niet fijn.

XBL: MRE Inc

• D4NG3R
Nee, iig op die timestamp is de carrier daar al breached (<50% health) en moet zijn team er fysiek zijn om bommen te planten.

Maar totdat dat punt bereikt is zou de carrier gewoon out of bounds moeten zijn voor vijanden, en zou je bestookt moeten worden door de CIWS als je er met helis of jets in de buurt van komt.

• Ecological
@Ecological wanneer ik 2x door een little bird wordt afgeschoten en op het scoreboard 24-0 zie staan, dan haak ik ook af. Lijkt wel of ze het te makkelijk hebben gemaakt. Flares + below radar is natuurlijk voor een beetje piloot ook te makkelijk.

~~
Ja snap ik hoor. Soms worden mensen ook boos op me in de chat en dan kan ik alleen maar zeggen: “sorry ik snap dat je boos bent” :'(

De RPG en de AT zijn wel echt goede counters.

Ik had laatst iemand in de little bird die stond 40-0 terwijl nummer 2 maar 3 kills had. Dit was wel een level 3300 (geen typo). Zijn naam was Aero-BF :+

• D4NG3R
De AT4 en TOW launchers zijn ontzettend harde counters tegen helis, in mindere mate zijn ook de nieuwe aim guided missiles van de Mobile AA tank erg goed. Dat neemt echter niet weg dat ook ik van mening ben dat de Littlebird getweaked moet worden.

Ik zou vooral graag zien dat ze de rocket pods er af slopen, gooi er net als in de oudere titels de keuze tussen AA en AT missiles op.

Daarnaast zou Below Radar imho het effect moeten hebben dat locks 2 á 3x zo lang duren, op alle vliegende voertuigen. Niet dat bestaande locks afgebroken worden en dat je zonder laser designator er helemaal niet op kan locken.

Overpowered zijn ze zeker niet, frustrerend om mee te dealen soms wel. Lock-on AA launchers zijn gewoon compleet waardeloos in dit spel, en laat dat nu juist zijn waar de meeste mensen logischerwijze naar grijpen om met vliegende meuk te dealen. :+

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 10:59 ]

• Sn3gG3l
D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:13:

+ Exact het zelfde probleem als de conquest versie van Tsuru reef; overijverige teammates welke aan het begin van de ronde met half gevulde helis/boten vertrekken waardoor er 10 man achterblijft.

De (zoveelste) Wake Island remaster is okay, maar wat zijn de vehicle spawns rondom capture zones daar vreemd gepositioneerd.
Ik vlieg gewoon met de transportchopper erover en laat de gunners gratis kills scoren :D

• Ecological
Sn3gG3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Ik vlieg gewoon met de transportchopper erover en laat de gunners gratis kills scoren :D
Ik ben vergeten te clippen maar tegenwoordig vlieg ik mensen ook vaak aan met transport choppers. :+ . Vaak vinden ze het best wel grappig ook en reageren ze in de chat.

• Sn3gG3l
Ecological schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Ik ben vergeten te clippen maar tegenwoordig vlieg ik mensen ook vaak aan met transport choppers. :+ . Vaak vinden ze het best wel grappig ook en reageren ze in de chat.
Ja je hebt er zelf praktisch niets aan (behalve het levelen van je transport chopper maar ook daar heb je niets aan) maar het is gewoon leuk om te doen. Als je er een beetje handig in wordt en vanuit de juist angles en hoogtes aankomt vliegen maken zel ook gekhackt van die patrol boats en RHIBS's.

• D4NG3R
Roadkills zijn gewoon leuk, welk voertuig het ook is. :D

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:53
Little birds, snipers, tanks.

Als ik zie dat er iemand met iets flink aan het scoren is zie ik het als uitdaging om die persoon te remmen. Dus als er een little bird is die veel kills heeft wordt dat dan mijn target, stiekem hoop ik dat er meer mensen zo spelen want dat is uiteindelijk voor het team ook het nuttigst.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 11:57

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Gisteren even 1 potje conquest Wake Island gespeeld, maar conquest ligt me echt niet. De sfeer vind ik wel heel gaaf, maar speel toch heel veel liever Breakthrough.
Heb niet eens gechecked of Wake Island als Breaktrough te spelen is 8)7

XBL: theArthurrrr

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:34
kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:39:

Als ik zie dat er iemand met iets flink aan het scoren is zie ik het als uitdaging om die persoon te remmen. Dus als er een little bird is die veel kills heeft wordt dat dan mijn target, stiekem hoop ik dat er meer mensen zo spelen want dat is uiteindelijk voor het team ook het nuttigst.
Ik speel soms ook op die manier met aantal vrienden. Helemaal bevredigend gevoel als je ze kunt stoppen :7 Dat is wel echt dikke lol dan

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:09

Maar als iemand echt heel goed is met een little bird kan je ze amper uit de lucht halen.

• kneusteun
Chelseamarre123 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:35:
[...]

Maar als iemand echt heel goed is met een little bird kan je ze amper uit de lucht halen.
Dan wordt de uitdaging groter en meer rewarding als het wel lukt _/-\o_

Idem hier. Zelf ben ik een Little Bird speler, maar als er eentje door de map vliegt en ik een Engineer ben, dan wil ik die heli ook stoppen. Dat geeft bij mij nog een beter gevoel dan wanneer ik een tank sloop _/-\o_

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Eagle Creek schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:25:
[...]

Ja? Met pro kun je meer upgrades op je wapen zetten?
Alleen met de Pro++ versie van de subscription.

• kneusteun
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Idem hier. Zelf ben ik een Little Bird speler, maar als er eentje door de map vliegt en ik een Engineer ben, dan wil ik die heli ook stoppen. Dat geeft bij mij nog een beter gevoel dan wanneer ik een tank sloop _/-\o_
Ja ik ben standaard engineer, zoek tanks, flanken en opblazen. Proberen een gat te maken waar de rest doorheen kan.

Maar als er dan een Little bird aankomt dan wordt dat inderdaad target #1, en gek genoeg gebruik ik voornamelijk RPG's. Geduld en beetje feeling kom je een heel eind.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ben vast niet de enige die enige frustratie heeft met het neerhalen van vliegend materieel. Als je lock hebt en de (heat seeking) raket de deur uit is moet het niet meer uitmaken of een vliegtuig 'onder de radar' duikt, of dat flares niet zou moeten werken bij radar guided missiles.

Gisteren een hele pot bezig geweest om vliegtuigen en helicopters proberen neer te halen. Zonder enig succes. Einde van de pot stond ik 6-21 (van de 21D's waren er tenminste 15 redeployments, want je zou je squad/team mates eens van een ammobox voorzien...) De 6 kills waren infantry.

• MRE-Inc
DeWaanzin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:40:
Gisteren even 1 potje conquest Wake Island gespeeld, maar conquest ligt me echt niet. De sfeer vind ik wel heel gaaf, maar speel toch heel veel liever Breakthrough.
Ja. Gisteren 3 potjes breakthrough gedaan op Wake Island. Hij is best lastig om als aanvallende partij winnend af te sluiten. Je moet dan echt een goed team hebben. Tot nu toe 1x als aanvallende partij gewonnen, 1x verloren als aanvallende partij en 1x als verdedigende partij gewonnen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DeWaanzin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:40:
[...]
Zowel casual als gewoon.

• D4NG3R
@BlaTieBla Below radar zorgt er niet voor dat reeds afgevuurde raketten gegarandeerd missen, omdat men laag bij de grond vliegt is de kans echter wel flink groter dat die raketten ergens een obstakel raken.

Tegen een goede piloot bereik je als enkeling met een lock-on launcher letterlijk helemaal niks. Als je het al voor elkaar krijgt om een raket te laten raken, houden ze lang genoeg afstand totdat ze weer vol health hebben.

Pak iig tegen helikopters vooral de AT4 launcher. De Lock-on launchers zijn waardeloos, de RPG is slechts zelden beter (ook tegen tanks).
En ja, dat kost eventjes om onder de knie te krijgen.

Wil je alle piloten terroriseren? Pak als engineer de resupply crate en weet een Mobile AA tank met aim-guided missiles te bemachtigen. Het is absurd hoe snel die raketten herladen als je zo'n kist naast de tank neer zet.
Al verwacht ik wel dat dit nog wel een keer generfed gaat worden.

Die strat is al een paar keer tegen mij gebruikt, het wordt opeens heerlijk chaotisch en het stopt ook niet totdat je neer gaat. Constant waarschuwingen dat er een aim guided missile op je af komt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 16:10 ]

• Ecological

Zeker. In die game was ik ook constant RPGs aan het ontwijken hah en die kerel had me echt goed. Chapeau voor hem.

Was laatst iemand anders in een little bird ook aan het focussen, ik vond hem erg vervelend we hadden hem wel. :+

kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:09:
[...]

Ja ik ben standaard engineer, zoek tanks, flanken en opblazen. Proberen een gat te maken waar de rest doorheen kan.

Maar als er dan een Little bird aankomt dan wordt dat inderdaad target #1, en gek genoeg gebruik ik voornamelijk RPG's. Geduld en beetje feeling kom je een heel eind.
En het mooiste is dan nog als de Little Bird crasht op een andere tegenstander, waardoor die kill ook meetelt _/-\o_

• Sn3gG3l
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:38:
[...]

En het mooiste is dan nog als de Little Bird crasht op een andere tegenstander, waardoor die kill ook meetelt _/-\o_
Ik doe ook wel eens roadkillen met die Little Bird, niet erg efficent maar wel fun :D

Sn3gG3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Ik doe ook wel eens roadkillen met die Little Bird, niet erg efficent maar wel fun :D
Dat is toch anders 😅 Als je een heli van de enemy uit de lucht schiet en die crasht vervolgens op een enemy, dan is die extra kill voor jou. Dat geeft bij mij toch een veel beter gevoel dan road killen met een heli haha.

En als ik in een Little Bird zit en iemand sprint uit een heli of jet, dan is die persoon van mij en wil ik zorgen dat ie de grond niet levend bereikt })

• D4NG3R
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:45:
En als ik in een Little Bird zit en iemand sprint uit een heli of jet, dan is die persoon van mij en wil ik zorgen dat ie de grond niet levend bereikt })
Bailen uit een jet/heli is not done, op dat moment laat ik ook altijd alles vallen om die persoon op te jagen. >:)

D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:45:
De AT4 en TOW launchers zijn ontzettend harde counters tegen helis, in mindere mate zijn ook de nieuwe aim guided missiles van de Mobile AA tank erg goed. Dat neemt echter niet weg dat ook ik van mening ben dat de Littlebird getweaked moet worden.

Ik zou vooral graag zien dat ze de rocket pods er af slopen, gooi er net als in de oudere titels de keuze tussen AA en AT missiles op.

Daarnaast zou Below Radar imho het effect moeten hebben dat locks 2 á 3x zo lang duren, op alle vliegende voertuigen. Niet dat bestaande locks afgebroken worden en dat je zonder laser designator er helemaal niet op kan locken.

Overpowered zijn ze zeker niet, frustrerend om mee te dealen soms wel. Lock-on AA launchers zijn gewoon compleet waardeloos in dit spel, en laat dat nu juist zijn waar de meeste mensen logischerwijze naar grijpen om met vliegende meuk te dealen. :+
AT4 :? Volgensmij nog nooit tegengekomen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• D4NG3R
Help!!!! schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:20:
[...]

AT4 :? Volgensmij nog nooit tegengekomen?
Wikipedia: AT4
https://battlefield.fandom.com/wiki/M136_AT4

Ding heet in BF6 de M136 AT / Aim-Guided Launcher, vergeet nogal eens dat ze elke keer weer andere namen gebruiken. :+

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 16:24 ]

Thx, ja die ken ik dan weer wel. Dacht al dat je die zou bedoelen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Dan ga je even een potje Gauntlet (air superiority) doen. Kom je bij iemand terecht met een rank van 382. Dan verwacht je dat ie goed is met jets. Uiteindelijk heeft ie 0 kills gemaakt...

• Sn3gG3l
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:44:
Dan ga je even een potje Gauntlet (air superiority) doen. Kom je bij iemand terecht met een rank van 382. Dan verwacht je dat ie goed is met jets. Uiteindelijk heeft ie 0 kills gemaakt...
Rank zegt niks, ben ook 300+ en kan voor geen meter vliegen (met jets). Call me noob :D

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BlaTieBla schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:06:
[...]

Alleen met de Pro++ versie van de subscription.
Eh wow... Never knew.
Hoe gaat het dan met als je abo verloopt? Random dingen vallen weg?

En is dit niet pay to win?

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-09 11:24
Ik krijg alleen maar session timed out als ik wil joinen. Meer mensen last van?
Eagle Creek schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:37:
[...]

Eh wow... Never knew.
Hoe gaat het dan met als je abo verloopt? Random dingen vallen weg?

En is dit niet pay to win?
Nee, is voor iedereen gelijk.

• Ecological
Sn3gG3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:49:
[...]

Rank zegt niks, ben ook 300+ en kan voor geen meter vliegen (met jets). Call me noob :D
Ik haat het als ik level 360 ben en een firefight verlies tegen een level 20. Doet erg pijn. :'(

• Sn3gG3l
Ecological schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:57:
[...]

Ik haat het als ik level 360 ben en een firefight verlies tegen een level 20. Doet erg pijn. :'(
Ik ben te lui/noob om goed met jets te vliegen. Dus doe het ook amper. Choppers gaat dan weer stuk beter.

• MRE-Inc
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:44:
Gisteren ook een paar keer gespeeld. Erg leuk alleen de potjes mogen wel iets langer. Tevens erg vervelend dat je elke keer die mission briefing moet bekijken die elke keer hetzelfde is.

Samen met @Martinspire meteen eerste geworden met het dubbele aantal punten tov de nummer 2. Samen 19 kills en daardoor ook flink wat unlocks in de challenges.

Zag dat er bij de Top Gun challenges om die op 16/16 te krijgen je een rendezook moet verrichten. Gaat in Air superiority niet lukken omdat je daar niet kan springen uit je vliegtuig. Op alle andere mappen mag je met nog 32 anderen strijden om 2 vliegtuigen en moet je veel geluk hebben om zo'n actie te kunnen uitvoeren.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MRE-Inc schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 07:25:
[...]

Gisteren ook een paar keer gespeeld. Erg leuk alleen de potjes mogen wel iets langer. Tevens erg vervelend dat je elke keer die mission briefing moet bekijken die elke keer hetzelfde is.

Samen met @Martinspire meteen eerste geworden met het dubbele aantal punten tov de nummer 2. Samen 19 kills en daardoor ook flink wat unlocks in de challenges.

Zag dat er bij de Top Gun challenges om die op 16/16 te krijgen je een rendezook moet verrichten. Gaat in Air superiority niet lukken omdat je daar niet kan springen uit je vliegtuig. Op alle andere mappen mag je met nog 32 anderen strijden om 2 vliegtuigen en moet je veel geluk hebben om zo'n actie te kunnen uitvoeren.
De reward voor de rendezook kan je na het event ook behalen door een vliegtuig in je eigen spawn te slopen met een launcher. Want als iets moeilijk is (en in mijn geval onmogelijk) moet het makkelijk gemaakt worden zodat iedereen mee kan doen (de EA/DICE vaantjes mentaliteit).

Alle voorgaande badges krijg je dan ook meteen.

[...]

Ik kom vaak op 600-800 punten uit, terwijl m'n teamgenoot 100-200 punten heeft gehaald 😅

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 11:57

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Wist niet dat hij in casual ook beschikbaar was.
Gisteren even gewoon gespeeld, maar vond het wat saai, in m'n herinnering vond ik het in BF5 lekkerder spelen.

XBL: theArthurrrr

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:32:
[...]

Nee, is voor iedereen gelijk.
Ik snap niet wat je zegt. Ik kan mijn wapen speccen tot 100, jij met plus ultra super tot 300.
Dan kan jij er toch meer aan, op en bijhangen dan ik?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Spatie = skip

• Sn3gG3l
Eagle Creek schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Ik snap niet wat je zegt. Ik kan mijn wapen speccen tot 100, jij met plus ultra super tot 300.
Volgens mij klopt het ook niet wat hij zegt. Ik heb ook pro en mijn wapen kan met attachments alleen maar tot 100, exact hetzelfde als normale versie. Je krijgt met pro alleen een beetje extra xp, extra battle pass objectives en wat munten, verder qua gameplay is alles gewoon hetzelfde. Anders zou het idd pay to win zijn.

• Marc3l
[...]

Volgens mij loopt hij gewoon te geinen, en kan dat niet. Met Pro ook gewoon tot 100.
Echt 100% zeker weet ik het niet, heb geen pro.

[...]

Geen idee of je serieus bent maar het is toch duidelijk uit voorgaande posts dat iedereen maar tot 100 kan.

PC Specs

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:38
BlaTieBla schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

(/s)
Heeft iemand zin om een goede tekst en uitleg te geven over deze emoji: :+? Zelf even opzoeken kan natuurlijk ook, maar waar blijft dan de gezelligheid? Sarcasme is blijkbaar al ingewikkeld genoeg, zelfs wanneer het met een smiley wordt aangegeven. Misschien moeten we binnekort standaard een disclaimer toevoegen bij elke grap...

Dislaimer: De bovenstaande tekst bevat sarcasem. Het niet herkennen hievan ligt buiten de garantievoorwaarden. :+

• MRE-Inc
Ik speel op de Xbox en heb tijdens dat filmpje op elke knop van mijn controller gedrukt, maar niks hielp :(

• Miesjh

Miesjh

Kan ik spawnen in een voertuig bij een vlag. Op de Xbox krijg ik dit niet voor elkaar. Alleen voertuigen in de basis.

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-09 18:36
Miesjh schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:48:
Kan ik spawnen in een voertuig bij een vlag. Op de Xbox krijg ik dit niet voor elkaar. Alleen voertuigen in de basis.
Voertuigen alleen die van je eigen squad

• Miesjh

Miesjh

ethan..1 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:52:
[...]

Voertuigen alleen die van je eigen squad
Als er niemand in zit niet?

• Sn3gG3l
Miesjh schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:55:
[...]

Als er niemand in zit niet?
Nope, dan moet je eerst naar die objective toe en zelf in de vehicle stappen.

• Miesjh

Miesjh

Sn3gG3l schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:16:
[...]

Nope, dan moet je eerst naar die objective toe en zelf in de vehicle stappen.
OK thanks.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Help!!!! schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:36:
[...]

Geen idee of je serieus bent maar het is toch duidelijk uit voorgaande posts dat iedereen maar tot 100 kan.
Als het zo overduidelijk was vroeg ik er niet op door :9

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DeWaanzin schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

Wist niet dat hij in casual ook beschikbaar was.
Gisteren even gewoon gespeeld, maar vond het wat saai, in m'n herinnering vond ik het in BF5 lekkerder spelen.
Gisteravond kwam alleen Bazar en de hangar in de rotatie langs. 6 potten gespeeld en alleen die twee maps. Highly annoying

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

dm-dutchman schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Heeft iemand zin om een goede tekst en uitleg te geven over deze emoji: :+? Zelf even opzoeken kan natuurlijk ook, maar waar blijft dan de gezelligheid? Sarcasme is blijkbaar al ingewikkeld genoeg, zelfs wanneer het met een smiley wordt aangegeven. Misschien moeten we binnekort standaard een disclaimer toevoegen bij elke grap...

Dislaimer: De bovenstaande tekst bevat sarcasem. Het niet herkennen hievan ligt buiten de garantievoorwaarden. :+
Het feit dat er mensen zijn die er initieel serieus naar kijken geeft wel aan hoe het met de gaming wereld voor staat. Iets dat je 10-15 jaar geleden niet zou verwachten. Daarom had ik de add-on ook een (nog) niet bestaande naam gegeven. Even om te voorkomen dat men straks gaat lopen schelden dat ze iets voor 49,99 hebben aangeschaft en ze alleen wat coins en skins hebben gekregen.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 23:28
Hebben meer mensen hier last van dat die netwerk bar verschijnt als je respawnt? Soms lagt het ook. Nooit eerder gehad. Hier alles bedraad.

Huidige Pc

Bassbounce schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:46:
Hebben meer mensen hier last van dat die netwerk bar verschijnt als je respawnt? Soms lagt het ook. Nooit eerder gehad. Hier alles bedraad.
Laatste 2 weken ja, op PC. Dat ding zit soms 30% van de tijd op mijn scherm. Verder geen problemen met glasvezel internet, 5-8 ping in Nederland, 950mb/s up en down stabiel. Geen idee wat er aan te doen is. Ga er van uit dat het een routing probleempje is, of EA heeft de servers overboekt/gedowngrade, dat zal me ook niet verrassen :+

Mijn YouTube

R.G schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 04:22:
[...]

Ik kom er nog op terug vereist meer testing. Heb nu een exact zelfde systeem gebouwd en als het daar ook op misgaat dan is het in ieder geval geen hw issue.

Zou het kunnen dat een 4 x ram vs 2x ram sticks met bf6 op shader rendering de cpu en ram samen dit niet aankunnen?

het valt mij echt op dat de driver gpu crasht, geluid blijft doorgaan. Geen 1 andere game heeft hier last van crimson niet, cyberpunk niet, red dead redemption 2 niet etc allemaal ook behoorlijke zware games.

Of is de cpu echt super belast met bf6 en dat dit dan aantoont dat er een power/ voltage mhz ram cpu issue is?
Het zou handig zijn als mensen alvorens dit soort issues te posten eerst hun kernonderdelen op hun profiel in inventaris en/of forumsignature zetten. Dit kan net zo goed een hardware probleem zijn.

Heb je gechecked of alle voltages, temperaturen cpu, chipset, gpu e.d. allemaal in spec zijn?
Heb je in de windows crashlogs aanwijzingen gevonden dat de EA anticheat dit getriggerd heeft? Of alleen GPU driver crashed?

Dat een andere game prima draait zegt eigenlijk niet veel. De (piek) belastingen verschillen per game.
Het kan dus zeker aan de game liggen maar dat hoeft niet perse de anti-cheat driver te zijn. Kan ook een bug zijn of een toevallig incompatibility issue met jouw specifieke setup. Of een voeding die het niet (meer) aankan.

Denk overigens dat zo'n issue, als er niet snel iemand komt met een vergelijkbare ervaring en oplossing, beter in een eigen topic past.

PS: Dit kwam ik ook nog tegen maar BF6 wordt niet specifiek genoemd:
Windows 11 KB5121003: Microsoft confirms game crashes with certain RGB components

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 24-08-2026 10:00 ]

PC Specs

Help!!!! schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Dat een andere game prima draait zegt eigenlijk niet veel. De (piek) belastingen verschillen per game.
Het kan dus zeker aan de game liggen maar dat hoeft niet perse de anti-cheat driver te zijn. Kan ook een bug zijn of een toevallig incompatibility issue met jouw specifieke setup. Of een voeding die het niet (meer) aankan.
Goed punt. Ik zit zelf op een 650w die ondertussen al 6+ jaar oud is. Het zal me eigenlijk niets verbazen dat de Frostbite engine te grote pieken heeft of iets dergelijks. Gezien ik mijn GPU driver crashes blijkbaar kan verminderen of weghalen door de GPU power limit te verlagen. Andere games kunnen ook 100% CPU en GPU gebruiken maar dan gebeurd er niks geks (die gaan dan in theorie beter om met GPU power spikes... Zoals het hoort eigenlijk).

Dus zat er zelf al toevallig aan te denken om een 1200w PSU aan te schaffen, gezien ze in princiepen toch vrij lang mee gaan en future proof zijn.

Maar ja, 't is ietsje offtopic, maar wat wel duidelijke feiten zijn is dat BF6 crash/bug/probleem gevoelig is voor heel veel mensen, dus dat er af en toe een post zoals dit tussen zit is naar mijn mening niet onverwachts en ook niet zo erg.

edit; van 650w (als ik al op de limiet zit) naar 1200w voor een toekomstige build is niet zo gek gedacht toch? Als Nvidia zo door gaat gaan GPU's 2000watt verbruiken straks (al hebben we het dan wel over de 6090 of iets dergelijks :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door kevz op 24-08-2026 16:07 ]

Mijn YouTube

Een paar posts is prima. Alleen vele posts over een individueel probleem zonder voldoende achtergrondinfo lijkt me niet handig.

Qua voeding is 6 jaar zeker niet (te) oud. Een kwaliteitsvoeding moet echt wel minstens 10 jaar meekunnen.

Wat wel belangrijk is dat het inderdaad een kwaliteitsvoeding is die goed met transients om kan gaan. En daarnaast voldoende vermogen kan leveren voor je individuele situatie.

Het is ook niet nodig om 1200W aan te schaffen als je dat niet nodig hebt / verwacht te gebruiken de komende jaren. Het kost meer geld en als je pech hebt verzinnen ze over een jaar weer een nieuw GPU stekker :o

Voor goede voedingen en advies kun je overigens o.a. hier terecht:

https://hwbusters.com/bes...s-picks-hardware-busters/

Voeding advies en informatie topic - Deel 34

PC Specs

• MRE-Inc
Gisteren rare situatie. Via Multiplayer > Custom Search had ik Breakthrough aangevinkt met de mappen Hagental Base en Cairo Bazaar. Komen @Miesjh en ik samen in een pot Breakthrough op Hagental base uit. Blijken alle A en B capture punten van alle secties toegankelijk. Ik kon dus eerst punt A van de laatste sectie cappen om vervolgens helemaal naar de eerste sectie te lopen waar het aanvallende team spawnt om vervolgens daar punt A en B te cappen. Het leek net Conquest, maar dat was het niet. Lijkt mij ergens een bug.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik speel op een ps5, en heb crossplay uitstaan. Toch zit elk potje gevuld met pc spelers. Hoe krijg ik dit in vredesnaam uit?
EA - Battlefield 6 - Anticheat Update - Season 4

With the conclusion of our first season of Ranked Mode, we have gained deeper insights into the competitive landscape of REDSEC. While Season 4 introduces new ways to play, we have observed new methods of cheating, which we are now actively analyzing and countering to maintain match integrity.

One of those will be around the enforcement of TPM 2.0 standards we previously relaxed and observed bad actors taking advantage of during Season 3. We’ve worked with manufacturers to resolve issues that could have affected legitimate players, minimizing the impact so we can confidently enable this enforcement going forward from today.

Etc. etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Help!!!! op 29-08-2026 09:33 ]

PC Specs

• Miesjh

Miesjh

BATTLEFIELD 6 UPDATE 1.4.2.5

https://x.com/BattlefieldComm/status/2094440199208018410

Battlefield 6 Game Update 1.4.2.5 is scheduled to release on September 1, bringing targeted quality-of-life fixes and reliability improvements across Battlefield 6 and REDSEC.

This small update addresses a handful of issues introduced or identified following Update 1.4.2.0, with improvements to match flow, gameplay consistency, Custom Lobby reliability, UI behavior, and stability.
Update Highlights for 1.4.2.5
Gadget and Vehicle Combat Improvements: Laser designation now works correctly against fighter jets in Carrier Strike, while helicopter miniguns can once again damage soldiers in the water.

Portal Custom Lobby Improvements: Custom Lobbies receive further reliability improvements, including resolving an issue that could prevent the “Start” tile from responding during the lobby countdown.

Gameplay and Mode Polish: This update also addresses issues affecting Battle Royale Quads, Gauntlet: Fighter Sweep, Support pings, the Match Trigger attachment, AI behavior, and general stability and presentation.: This update also addresses issues affecting Battle Royale Quads, Gauntlet: Fighter Sweep, Support pings, the Match Trigger attachment, AI behavior, and general stability and presentation.

• Miesjh

Miesjh

Battlefield 6 - Community Update - Tidal Strike

https://x.com/BattlefieldComm/status/2095164905515045055

• stroopwafel57
Klopt het dat de tegenstander in vijandelijk gebied kan spawnen?

Paar keer meegemaakt dat vijand bij het verdedigen van een locatie, bij wijze van spreken, "vanuit het niets" tevoorschijn kwam.

[ Voor 19% gewijzigd door stroopwafel57 op 05-09-2026 10:53 ]

• Marc3l
stroopwafel57 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:51:
Klopt het dat de tegenstander in vijandelijk gebied kan spawnen?

Paar keer meegemaakt dat vijand bij het verdedigen van een locatie, bij wijze van spreken, "vanuit het niets" tevoorschijn kwam.
Ja, kan met een spawn beacon.

• Geronimous
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Voor wie niet naar X.com gaat:

https://www.ea.com/games/...unity-update-tidal-strike

[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2026 12:48 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• stroopwafel57
Marc3l schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:17:
[...]

Ja, kan met een spawn beacon.
Aha, Thanks!

• Geronimous
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Wat codes om te redeemen voor wat Top Gun ingame spul:
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/redeem

GHOSTRIDER - uniform patch
AVIATOR - "Top Aviator" title
PHOENIX - 'Phoenix flight" heli skin
ACE - "Buzz the Tower " spelerskaart sticker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66rAgdOwQf9PlkXYa55QawigCto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZSX9US8BRf1UAjOFdlLatnR.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijolFJRWckmxo3lNcTcXe0UTPgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uiWgT8P8sMQkCyWxhh7ZrcD8.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOJnohV5i9BxBu1JX13E6gT2QfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vfqgwqWvcdfZtlDZwNlEwCAe.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPXNuDzO6sK6oYdHYpWnwVxHd4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZqqJtNFTQycnoqxtXZYprkt.png?f=fotoalbum_large

Activeer deze Discord Quest vóór 14 september en krijg de Hypersonic SCW-10 weapon package.
• Je EA account en je Discord account moeten verbonden zijn.
• Op consoles: je Discord en Console moeten verbonden zijn.
• Discord app moet open staan terwijl je speelt om de voortgang te tracken.
• het kan enkele uren/dagen duren tot deze quest voor je tracked/update en je hem kan claimen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv_q79SP5fx2EFWjHgAXnoum69A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8lVoABXfQV51uw6xDU50qALc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 06-09-2026 11:39 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

^
Thx. Maar wat een gedoe voor een paar cosmetische kraaltjes en spiegels..... :X

PC Specs

• Geronimous
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Help!!!! schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:58:
^
Het is voor wie het leuk vind hè...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Ja, helaas teveel mensen die dit belangrijk vinden....... :D ;(

PC Specs

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 10:17

Shabbaman

Got love?

Help!!!! schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:58:
^
Nou is zo'n weapon package wel wat meer dan enkel cosmetisch, je krijgt er een paar unlocks bij. In dit geval een suppressor, en daar moet je toch tot level 14 op wachten. Eerlijk gezegd vind ik die weapon packages daarom soms best wel fijn.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:46
Nog mensen die met KBM op PS5 spelen? Zo ja, wat is jullie ervaring?

• Miesjh

Miesjh

🚨 #Battlefield6 Season 4 Phase 3 Start Sep 15th

🔥 Deep Six: Collection Event
🎯 Phantom Program Secrets
🎙️ Proximity Chat
🔪 Diver's Knife ( New Melee)
🏆 Best of Year 1 Limited Time Event

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HRpXXnrWoAA2vjl?format=jpg&name=medium

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.