Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee de balans is altijd een zooitje geweest. Maargoed, ik weet zo onderhand ook niet meer wat ik wel moet spelen. Call of Duty is ook al jaren een brandende vuilstort van een gameserie. Dan blijft er verder weinig over. counter strike of rainbow six. Beide heb ik al helemaal grijs gespeeld. Ik ben wel een keer toe aan een echt goede nieuwe game, maar het komt maar niet. Battlefield 6 is het in ieder geval echt totaal niet.Lekker Ventje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:26:
[...]
Was de balans dan goed geweest? Ik ben een paar dagen terug ge-oneshot door een midrange snipe gun en ik maak met een smg kills op 120 meter afstand.
Als ik als support speel raak ik nog steeds ammo bags kwijt die ik uitgooi. Ik had gehoop dat die bug ondertussen gefixed was.
Idempotent.
Opgelost bij jou? ik elke 1-2sec micro stutter voorheen geen enkel issue mee. Ligt niet aan netwerk want speel via glasvezel 1gbit. Erg vervelendfreaky35 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:37:
bij meer mensen dat performance minder is met deze update,zie nu stutter die ik niet zag voor de update.Ben benieuwt of het bij mijn systeem ligt
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Hopelijk komen op termijn ook metro en locker terug.
Fijn al die " verbeteringen" maar na twintig minuten doorspitten met de nodige abacadabra- afkortingen, ben ik afgehaakt.
Wat verder nog steekt, is dat er vooral veel verbeteringen en aanvullingen zijn toegevoegd aan het gratis gedeelte van deze game : REDSEC.
Fijn voor degene die betaald hebben voor de " Hoofdgame".
Fijn al die " verbeteringen" maar na twintig minuten doorspitten met de nodige abacadabra- afkortingen, ben ik afgehaakt.
Wat verder nog steekt is, dat er vooral veel verbeteringen en aanvullingen zijn toegevoegd aan het gratis gedeelte van deze game : REDSEC.
Fijn voor degene die betaald hebben voor de " Hoofdgame".
Dus nog geen mark-all-read? En geen fixes wbt markeringen die blijven hangen in het menu?Miesjh schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:19:
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.2.3.0
https://x.com/battlefield...&t=r7xsU3hNExtZDyZ8YjguMA
Breakthrough Code - ZP54S
Conquest Code - ZKVRR
Xbox Live: Miesjh NL
Zijn de andere bugs wel opgelost? Lootboxen die open lijken te staan maar nog niet geopend zijn? Wapens die niet in je hand lijken te zitten etc?Typhone schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:54:
Het pingen in Redsec is er niet beter op geworden. Vanuit de heli zet ie gewoon een stip onder je en daar moet je het mee doen. Pas in flight kun je adjusten. Waardeloos weer en 0,0 getest. Maar goed we spelen vrolijk verder.
Nog niet tegengekomen. De oranje dots in je menu zijn er nog steeds. Iedereen rijdt opeens veel meer rond in die auto’s en de animatie of de dynamics van het landen met de parachute zijn heel anders. Als je hem openklapt krijg je een soort “shock” van 20m naar onderen. Echt waardeloos gewoon als je dat vergelijkt met bijv Warzone van 6-7 jaar geleden. (PS5 trouwens).BootVluchteling schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:06:
[...]
Zijn de andere bugs wel opgelost? Lootboxen die open lijken te staan maar nog niet geopend zijn? Wapens die niet in je hand lijken te zitten etc?
Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie mapMiesjh schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:10:
Portal Map:
Breakthrough Code - ZP54S
Conquest Code - ZKVRR
[YouTube: This New Battlefield 6 Jungle Map Is Insane Quality]
Het is deels opgelost. Ik heb denk ik >90% van de 'bolletjes' weg kunnen werken. Van een SMG en LMG krijg ik de bolltjes niet weg. Neemt niet weg dat alle classes nog steeds een bolletje hebben staan...Martinspire schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:40:
[...]
Dus nog geen mark-all-read? En geen fixes wbt markeringen die blijven hangen in het menu?
OCD is still being triggered.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Hergebruik van textures die ontwikkeld zijn voor andere specifieke use-cases will do that.Martinspire schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:44:
[...]
Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie map
Net als die Metro map. Qua indeling klopt het aardig, maar de textures e.d. maken het een Wolfenstein 3D level uit de begin jaren 90.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Dat is het niet helemaal. Ik vind de layout niet zo heel bijzonder, het voelt verder ook niet echt aan als een jungle map voor mij. Meer gewoon een zootje random items en de flow loopt ook niet heel lekker, volgens mij. Maar goed, fijn dat men toch wat meer lijkt te halen uit die modus.BlaTieBla schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:22:
[...]
Hergebruik van textures die ontwikkeld zijn voor andere specifieke use-cases will do that.
Net als die Metro map. Qua indeling klopt het aardig, maar de textures e.d. maken het een Wolfenstein 3D level uit de begin jaren 90.
Het is erg moeilijk om een jungle na te bootsen. Visueel is geen probleem, maar de balans is een ander verhaal. Het zijn zéér dichtbegroeide gebieden, en als je een daadwerkelijke jungle nabootst, zal iedereen met een shotgun rondrennen. Het merendeel zal dan ook alleen maar CQC op een paar meter zijn.Martinspire schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:11:
[...]
Dat is het niet helemaal. Ik vind de layout niet zo heel bijzonder, het voelt verder ook niet echt aan als een jungle map voor mij. Meer gewoon een zootje random items en de flow loopt ook niet heel lekker, volgens mij. Maar goed, fijn dat men toch wat meer lijkt te halen uit die modus.
Toch zou ik graag een bosmap willen hebben. Argonne ForestToonen1988 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:32:
[...]
Het is erg moeilijk om een jungle na te bootsen. Visueel is geen probleem, maar de balans is een ander verhaal. Het zijn zéér dichtbegroeide gebieden, en als je een daadwerkelijke jungle nabootst, zal iedereen met een shotgun rondrennen. Het merendeel zal dan ook alleen maar CQC op een paar meter zijn.
Een goede bosmap werkt wel inderdaad erg goed. Dat zou ik ook erg vet vinden. Wat bergjes en heuveltjes erbij.Miesjh schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:48:
[...]
Toch zou ik graag een bosmap willen hebben. Argonne Forest![]()
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 15-04-2026 11:57 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Jup. Hier nog een.. Error code 0:85009SHelp!!!! schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:21:
BF 6 heeft momenteel bij mij flinke connection issues. Je wordt steeds uit de game gegooid.
Wat een meuk..
We've got a leak from closed presentation, with embargo lifted at 15:00 UTC+0.
— 1BF | Battlefield 6 (@onebattlefield) 16 april 2026
If true, we expect 2 maps next 2 seasons (naval warfare season 4), 3 maps in season 5, server browser, platoons, proximity chat and much more. pic.twitter.com/PCjMyZm76H
[ Voor 27% gewijzigd door Miesjh op 16-04-2026 16:11 ]
Dice/EA kennende ben ik bang dat er weer allemaal mitsen en maren aan verbonden zijn waardoor het toch weer een teleurstelling wordt.
Maar goed we zullen maar blijven hopen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Wat mij betreft een prima vooruitzicht en zo te zien is het ook iets meer dan "jullie schreeuwden het hardst om x en y, dus dat gaan we dan maar doen". Nee, gewoon eigen visie en eigen interpretatie van wat BF moet zijn en daaraan vasthouden. Als ik kijk naar de laatste 2 maps, dan lijkt het mij dat ze een goede lijn gevonden hebben en daarop verder gaan. Hopelijk kunnen ze nog wel iets sneller met de map development gaan, maar overall lijkt het mij prima wat er tot en met de zomer uit gaat komen.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iedereen was blij dat er een remake kwam van Firestorm, maar van alle classics was dat wellicht mijn laatste. Dan komen ze nu nog met een remake van railway. Ook die zal ik nooit ik mijn top 10 bf maps hebben. Maar god zij dank. We krijgen Wake Island. Eindelijk een remake die ik wel echt zie zitten.
Prachtige map in BF5. En heel eerlijk, het wow effect wat ik bij eerdere bf games als 3 4 1 en 5 (grafisch) wel had mist nog steeds. Tuurlijk zie ik verbetering. Maar er is niks bijzonders aan bf6, zowel grafisch als qua gameplay niet. Enkel terug naar de roots. En dat was na 2042 al heel wat.
Maar ben blij dat ze de handdoek nog niet in de ring hebben gegooid bij Dice.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik vind het alsnog karig, 2 maps per seizoen is de minimum. Zeker gezien hoe lang de seizoenen duren en ze niet tesamen uitkomen.Martinspire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:04:
Hier de video:
[YouTube: The Year Ahead for Battlefield 6 | 2026 Roadmap]
Wat mij betreft een prima vooruitzicht en zo te zien is het ook iets meer dan "jullie schreeuwden het hardst om x en y, dus dat gaan we dan maar doen". Nee, gewoon eigen visie en eigen interpretatie van wat BF moet zijn en daaraan vasthouden. Als ik kijk naar de laatste 2 maps, dan lijkt het mij dat ze een goede lijn gevonden hebben en daarop verder gaan. Hopelijk kunnen ze nog wel iets sneller met de map development gaan, maar overall lijkt het mij prima wat er tot en met de zomer uit gaat komen.
Nou ja, beter dan doorgaan op dezelfde voet die ze nu gebruiken, urban warfare kleine mappen.Martinspire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:04:
Hier de video:
[YouTube: The Year Ahead for Battlefield 6 | 2026 Roadmap]
Rode draad door het filmpje was toch wel: From your feedback, from your feedback, from your feedback.
Alsof er vorig jaar al niet door de gehele fanbase werd geroepen dat er grote mappen moesten komen. En wat doet Dice ? Hier hebben jullie 4 kleine klote mapjes in New York.
Gulmud is ook niet een van mijn favo mappen in BF4, maar zag er goed uit. Grappig om te zien zijn de rode bloemen uit de BF1's Rupture map. Zie je wel, allemaal spul wat al op de plank ligt en gewoon met wat oppoets werk opnieuw gebruikt kan worden.
Overigens vermaak ik me wel weer met de helaas limited time event Operation Augur. Lekker volle servers zonder bots en lange potjes van bijna 45 minuten per map. Gisteren met @Martinspire en @Miesjh paar leuke potten gehad.
Over Wake Island heb ik mixed feelings. Was in BF5 wel een prima map maar had liever een remake gezien van Pacific Storm. Dat is een lekkere grote map. Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Over map grootte gesproken: BF5 Pacific Storm. Alles wat je ziet is speelbaar. Dit was een potje Breakthrough, maar ook vaak deze map in CQ gespeeld. Dit is hoe het moet Dice !!!
XBL: MRE Inc
Ik hoop ook stiekem nog dat ze het weer + dag/nacht cyclus (en eventueel seizoenen) gaan toevoegen. Dan kan je al meerdere variaties gaan maken per map. Denk aan:MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:41:
[...]
Nou ja, beter dan doorgaan op dezelfde voet die ze nu gebruiken, urban warfare kleine mappen.
Rode draad door het filmpje was toch wel: From your feedback, from your feedback, from your feedback.
Alsof er vorig jaar al niet door de gehele fanbase werd geroepen dat er grote mappen moesten komen. En wat doet Dice ? Hier hebben jullie 4 kleine klote mapjes in New York.
Gulmud is ook niet een van mijn favo mappen in BF4, maar zag er goed uit. Grappig om te zien zijn de rode bloemen uit de BF1's Rupture map. Zie je wel, allemaal spul wat al op de plank ligt en gewoon met wat oppoets werk opnieuw gebruikt kan worden.
Overigens vermaak ik me wel weer met de helaas limited time event Operation Augur. Lekker volle servers zonder bots en lange potjes van bijna 45 minuten per map. Gisteren met @Martinspire en @Miesjh paar leuke potten gehad.
Over Wake Island heb ik mixed feelings. Was in BF5 wel een prima map maar had liever een remake gezien van Pacific Storm. Dat is een lekkere grote map. Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Over map grootte gesproken: BF5 Pacific Storm. Alles wat je ziet is speelbaar. Dit was een potje Breakthrough, maar ook vaak deze map in CQ gespeeld. Dit is hoe het moet Dice !!!
[YouTube: Zero Anti vehicle loadout]
- Overdag + zonnig
- Overdag + regen/sneeuw
- Overdag + mist
- Overdag + stormachtig
Idem voor ochtend/avond en nacht.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik denk dat voor dezelfde effort je 4 nieuwe maps kunt maken en het verschil in gameplay niet zo heel hoog is...RobinNL schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:22:
[...]
Ik hoop ook stiekem nog dat ze het weer + dag/nacht cyclus (en eventueel seizoenen) gaan toevoegen. Dan kan je al meerdere variaties gaan maken per map. Denk aan:
- Overdag + zonnig
- Overdag + regen/sneeuw
- Overdag + mist
- Overdag + stormachtig
Idem voor ochtend/avond en nacht.
Er staan op de socials een aantal tips en adviezen hoe je de controller het beste kan instellen. Verder is het blijven oefenenllovesoccerx7 schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:05:
Enig advies wat ik kan doen om hier te verbeteren?
Klopt heb al een aantal geprobeerd maar zal wel gewoon slecht zijn🤣.Fonzie27 schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:21:
[...]
Er staan op de socials een aantal tips en adviezen hoe je de controller het beste kan instellen. Verder is het blijven oefenen
Dat is afhankelijk van de modus die je speelt. In BF5 op de map Pacific Storm in Breakthrough is er een zware storm. Dan zie je als piloot dus niks meer op de grond en kun je het uitschakelen van tanks en infanterie wel vergeten tenzij je echt dicht bij de grond gaat vliegen. Scheelt je als piloot aardig wat kills en als bv verdedigende partij drain je dan de tickets minder snel van de aanvallende partij.Martinspire schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:27:
[...]
Ik denk dat voor dezelfde effort je 4 nieuwe maps kunt maken en het verschil in gameplay niet zo heel hoog is...
Ik had het al gelezen hier maar sommige botjes zijn echt killers geworden. Op een gegeven moment stond het 6-1 voor het botje
Dus snel weer terug naar RedSec. Vind het wel jammer dat er steeds meer mensen uit het spel gaan, vaak al als ze 1 keer dood zijn en gewoon nog een respawn hebben.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Jets en heli's horen absoluut bij BF, maar ik mis het Breakthrough (wat ik veel speel) absoluut niet. Probleem met die dingen is dat er net teveel mensen zijn die absurd goed met die dingen om kunnen gaan. Op de grond ben je dan non-stop bezig om die dingen uit de lucht proberen te krijgen plus daarbij tig keer dood gaan.MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:41:
[...]
Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Krijg je zelf de kans om eindelijk eens in zo'n ding te stappen en probeer je überhaupt het vliegen een beetje onder controle te krijgen, dan wordt je door een andere jet/heli uit de lucht geschoten (door iemand die het perfect kan) of anders al snel vanaf de grond geraakt wordt.
Het is misschien wat zwart wit, maar ik vind er doorgaans echt geen reet aan die dingen. Toch horen ze er in bijv Conquest gewoon bij natuurlijk.
Ja snap ik wel. In BF1 en BF5 was het soms frustrerend als er een piloot was die alle AA wist te ontwijken, maar wel de infanterie tickets als een malle aan het drainen was. Heb zelf ook wel aan die piloot kant gestaan dat ik in BF1 met de attack plane meer dadn 100 kills haalde in een pot operations, vooral op Monte Grappa als verdediger bij dat kerkje.B-Real schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:32:
[...]
Jets en heli's horen absoluut bij BF, maar ik mis het Breakthrough (wat ik veel speel) absoluut niet. Probleem met die dingen is dat er net teveel mensen zijn die absurd goed met die dingen om kunnen gaan. Op de grond ben je dan non-stop bezig om die dingen uit de lucht proberen te krijgen plus daarbij tig keer dood gaan.
Krijg je zelf de kans om eindelijk eens in zo'n ding te stappen en probeer je überhaupt het vliegen een beetje onder controle te krijgen, dan wordt je door een andere jet/heli uit de lucht geschoten (door iemand die het perfect kan) of anders al snel vanaf de grond geraakt wordt.
Het is misschien wat zwart wit, maar ik vind er doorgaans echt geen reet aan die dingen. Toch horen ze er in bijv Conquest gewoon bij natuurlijk.
De BF6 mappen zijn gewoon te klein om te vliegen. Alleen Firestorm is nog een beetje te doen, maar dat is allemaal op Conquest en daar is niet echt een frontlinie waar alle infanterie op een kluitje zit bij 1 of 2 objectives. En met de huidige staat van de jets en bommen is het sowieso al erg moeilijk om iets te raken. Al te vaak gehad dat de bomb reticle op target was en ik alleen maar een lousy +50 damage in beeld kreeg te zien, terwijl de objective een mierennest was.
Zag alweer dat Season 5 wellicht weer in de US gaat zijn, Las Vegas wel te verstaan. Weer Urban warfare
Idempotent.
In de afgelopen dagen had ik er juist weer geen last van. Zo goed als geen bot gezienMainframeX schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:19:
Ik heb het idee dat het doek langzamerhand begint te vallen voor bf6. Ik heb nu al meerdere avonden achter elkaar dat regelmatig potten aangevuld moet worden met bots omdat anders de potten niet eens kunnen beginnen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik hoop dat ze een keer met een update komen dat er flink meer spelers weer online komen.
Idempotent.
Heb je cross play uitstaan? Aantal spelers zal met season 3 vast wel weer omhoog gaan.MainframeX schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:19:
Ik heb het idee dat het doek langzamerhand begint te vallen voor bf6. Ik heb nu al meerdere avonden achter elkaar dat regelmatig potten aangevuld moet worden met bots omdat anders de potten niet eens kunnen beginnen.
Idempotent.
Casual breakthrough?MainframeX schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:19:
Si vis pacem, para bellum
BF6 Operations is leuk om dat de potjes langer zijn, maar heeft helemaal niet het BF1 gevoel.
XBL: theArthurrrr
De vibe en het verhaal missen gewoon. Hetzelfde met de mooie graphics van 1 en 5.DeWaanzin schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:46:
Man man man wat was BF1 Operations toch goed.
BF6 Operations is leuk om dat de potjes langer zijn, maar heeft helemaal niet het BF1 gevoel.
Gisteravond een potje nog met @Martinspire . In de party chat: Nog even 1 potje (met de nadruk op even). Dat was om 00:01 middernacht. Om 01:07 was het potje afgelopen. Totale tijd op het scherm vermeld was 67 minuten en 05 seconden. Gelukkig hadden we de pot gewonnen. De eerste keer dat het hele Contaminated veld met 1 geheel battalion ingenomen werd. Op Hagental base wel nog 1 battalion verloren, maar uiteindelijk met nog 1 battalion beide mappen gewonnen.DeWaanzin schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:46:
Man man man wat was BF1 Operations toch goed.
Het haalt het idd niet met Operations in BF1. Ook het geluid vind ik nog steeds slecht. Ineens gisteravond stonden er weer een paar enemies achter me zonder dat ik ze hoorde aankomen.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 22-04-2026 21:35 ]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Daemon tools heb je niet meer nodig op windows 10/11ArcticWolf schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:34:
wtf... sinds wanneer is dit? Heb Daemon tools (die ik voor classic games gebruik) afgesloten en ge-unmount maar blijf de melding houden, wat is dit voor een onzin. Werkte voorheen prima met Daemon-tools aan![]()
[Afbeelding]
Zit al in Windows zelf om een virtuele mount te maken via enkel de .iso file te openen.
En na gebruik kun je .iso schijf weer uitwerpen.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+
Dat maakt gamen tot 1:07 in ieder geval weer goed.MRE-Inc schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:08:
Gelukkig hadden we de pot gewonnen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ga het vanavond eens proberen!PatRamon schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:26:
[...]
Daemon tools heb je niet meer nodig op windows 10/11
Zit al in Windows zelf om een virtuele mount te maken via enkel de .iso file te openen.
En na gebruik kun je .iso schijf weer uitwerpen.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Ik weet het:" Ik blijf een Noob in schooters maar gun mij ook gewoon het plezier.....
Het zal wel een maatschappelijk probleem zijn, die toegenomen agressie.
Iemand ervaring mee. En hoe gaan jullie daar mee om?
Gr.
[ Voor 4% gewijzigd door stroopwafel57 op 23-04-2026 12:46 ]
Ik mute en block mensen gelijk en maak me er niet zo druk om. Ik ben met 500 uur battlefield niet de slechtste speler van een potje maar mijn advies is leuk met vrienden samenspelenstroopwafel57 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
Jullie ook af en toe last van scheldende medespelers en zelfs samenspannen op live chat om (desbetreffende) speler te dissen.
Ik weet het:" Ik blijf een Noob in schooters maar gun mij ook gewoon het plezier.....
Het zal wel een maatschappelijk probleem zijn die toegenomen agressie.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Gr.
Nu ben ik wel opgegroeid in halo 3 lobbies. Dus wellicht ben ik een beetje verpest. Maar procentueel verlies je 50% van je potjes (met Battle Royale nog meer).
Focus op jezelf en ik vind het leuk als mensen hun best doen, hoe slecht ze ook zijn. Als je aim niet heel goed is kan je ook medic spelen, als iemand mij vaak rest in een game dan zal ik je ook gelijk via text een compliment geven!
Gisteren voor de eerste keer meegemaakt op RedSec.stroopwafel57 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
Jullie ook af en toe last van scheldende medespelers en zelfs samenspannen op live chat om (desbetreffende) speler te dissen.
Ik weet het:" Ik blijf een Noob in schooters maar gun mij ook gewoon het plezier.....![]()
Gr.
1 squadmate begon ons uit te schelden en een ander ging daar tegenin. Ik had mijn headset niet aangesloten want anders had ik hem wel geholpen denk.
Maar hij was dus dood en was iedereen aan het beledigen om hoe wij bewogen en speelde.
Dat was de eerste en hopelijk de laatste keer. En zoniet, dan ga ik voortaan spelers muten
Dit is van alle tijden. Heb de chat gewoon op When Active en als er teveel chat is of dit soort chat zet ik de chat gewoon uit en negeer het verder. In de ergste gevallen kun je evt blocken.stroopwafel57 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
Ik weet het:" Ik blijf een Noob in schooters maar gun mij ook gewoon het plezier.....![]()
Gr.
Overmatig schelden/harassement enzo is irritant maar aan dit fenomeen kun je toch niet veel doen dus probeer je er niet teveel over op te winden.
PC Specs
Met DD van m'n PC af werkt het spel weer... Leip, heeft voorheen altijd goed gewerkt. Maar goed kan weer verder, ook met m'n classic games.
Ik niet, maar mijn squadmates waarschijnlijk wel. Ik ben mij bewust dat ik me soms wat teveel laat gaanstroopwafel57 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
Jullie ook af en toe last van scheldende medespelers
Mooi naast je neerleggen en niet op in gaan. Voice kun je ze muten dan ben je daar vanaf. En verder weet je niet wat voor sneu figuur aan de andere kant kan zitten die een slechte dag/week/maand/jaar/leven heeft en dat dan op jou afreageerd.stroopwafel57 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
[...]
Het is een game, speel het op jouw manier en geniet ervan.
Zelf speel ik meestal wel de objective, PTFO
Dit idd, heb meestal niet eens door dat ze het tegen mij hebben (of ik heb voice onbewust gemutedm-dutchman schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:13:
[...]
Mooi naast je neerleggen en niet op in gaan. Voice kun je ze muten dan ben je daar vanaf. En verder weet je niet wat voor sneu figuur aan de andere kant kan zitten die een slechte dag/week/maand/jaar/leven heeft en dat dan op jou afreageerd.
Het is een game, speel het op jouw manier en geniet ervan.
Zelf speel ik meestal wel de objective, PTFO. Maar soms heb ik daar ook geen zin in en wil ik lekker campen met een sniper. Als iemand daar dan niet tegen kan, tsja succes met je frustratie
Als in dat je 100 coins hebt gemist tijdens season 1? Die kan je niet vrijspelen.Acradavos schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:35:
Ik kom 100 coins tekort voor de battlepass van season 2. Kan je die nog vrijspelen?
Wat zou ik graag een modus zien zonder snipers in het spel, en een solo mode. Wie weet wie weet.
Desondanks loopt het nu lekker (laatste keer dat ik speelde was even terug) en is het verder een toffe modus!
Leuk hè? Ik vind de operations mode erg leuk. Ook casual breakthrough kan ik waarderen als ik iets minder zin heb om een sweat te zijn.drusloos schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:29:
Was toch echt positief verrast toen er een battle royale in bf6 zat. Vind het concept ervan erg leuk weg spelen. Onlangs redsec weer opgepakt, maar het is enkel maar snipers en snipers. De lol is er dan voor mij een beetje van af.
Wat zou ik graag een modus zien zonder snipers in het spel, en een solo mode. Wie weet wie weet.
Desondanks loopt het nu lekker (laatste keer dat ik speelde was even terug) en is het verder een toffe modus!
Ondertussen al 50+ Wins op Battle Royale maar ik ga tot seizoen 3 even korte pauze en focussen op mijn Trails breakthrough (pun intended) en Microsoft flight sim
Voor B royale heb je toch RedSec nodig?
En voor wat betreft die snipers? Daarmee ben ik het geheel eens.
[ Voor 39% gewijzigd door stroopwafel57 op 28-04-2026 12:55 ]
De recon is natuurlijk heel krachtig in Redsec dus er zijn veel spelers die het spelen.drusloos schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:29:
Was toch echt positief verrast toen er een battle royale in bf6 zat. Vind het concept ervan erg leuk weg spelen. Onlangs redsec weer opgepakt, maar het is enkel maar snipers en snipers. De lol is er dan voor mij een beetje van af.
Van de sniper kills heb ik zelf echter weinig last, heb meer moeite om te overleven tegen springende mannetjes voor mijn neus
Maar het is heel verslavend. Probeer tegenwoordig echt bij de squad in de buurt te blijven, dat scheelt echt veel en maakt de kans veel groter dat we lekker ver komen.
Recon is iets te krachtig als je het mij vraagt. Met name in de endgame kan je amper bewegen in het open met alle snipers. Vooral omdat je bijna nooit met je team kan communiceren is het niet te doen. Van mij zou het dus wat minder mogen met snipers.wodkabuikje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:47:
[...]
De recon is natuurlijk heel krachtig in Redsec dus er zijn veel spelers die het spelen.
Van de sniper kills heb ik zelf echter weinig last, heb meer moeite om te overleven tegen springende mannetjes voor mijn neus
Maar het is heel verslavend. Probeer tegenwoordig echt bij de squad in de buurt te blijven, dat scheelt echt veel en maakt de kans veel groter dat we lekker ver komen.
Hoe join je die dingen. Ik krijg altijd mails, ben die discord gejoined maar heb geen idee hoe ik die test kan spelen.MRE-Inc schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:24:
Vanavond is er nog een LABS playtest om 19:00 uur voor de nieuwe Gulmud Railway.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Iets met een NDA voor dit soort info...
[ Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 29-04-2026 13:47 ]
Idd, lol, het staat letterlijk dik gedrukt in de mail
Als je bent geselecteerd staat alles op de discord hoe en wat.Sn3gG3l schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:46:
[...]
Hoe join je die dingen. Ik krijg altijd mails, ben die discord gejoined maar heb geen idee hoe ik die test kan spelen.
Op de Xbox heb je een aparte app daarvoor in de Xbox store. Die moet je installeren en dan starten op het moment dat zo'n playtest aan de gang is. Eerder kan ook, maar dan heb je alleen wat menuutjes maar kun je geen game selecteren.Sn3gG3l schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:46:
[...]
Hoe join je die dingen. Ik krijg altijd mails, ben die discord gejoined maar heb geen idee hoe ik die test kan spelen.
Hoe dit op PC geregeld is, weet ik niet.
Op pc zag ik iets van Battlefield Workshop maar daar vind ie geen account met inloggen....MRE-Inc schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:50:
[...]
Op de Xbox heb je een aparte app daarvoor in de Xbox store. Die moet je installeren en dan starten op het moment dat zo'n playtest aan de gang is. Eerder kan ook, maar dan heb je alleen wat menuutjes maar kun je geen game selecteren.
Hoe dit op PC geregeld is, weet ik niet.
Discord ook gekeken maar ik zal wel verkeerd kijken want ik zie niks. Heb EA net maar ff gemaild...
https://www.ea.com/games/battlefield/news/this-is-battlefield-labs?isLocalized=trueSn3gG3l schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:55:
[...]
Op pc zag ik iets van Battlefield Workshop maar daar vind ie geen account met inloggen....
Discord ook gekeken maar ik zal wel verkeerd kijken want ik zie niks. Heb EA net maar ff gemaild...
*Inschrijven is geen garantie voor deelname dit moet bevestigd worden vanuit labs en dan volgt alle info en toegang tot de mediums.
Dat heb ik allemaal al gedaan en heb ook gewoon invite voor die test in mail gehad. Weet alleen niet hoe ik kon spelen42dpi schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:13:
[...]
https://www.ea.com/games/battlefield/news/this-is-battlefield-labs?isLocalized=true
*Inschrijven is geen garantie voor deelname dit moet bevestigd worden vanuit labs en dan volgt alle info en toegang tot de mediums.
Ik kom steeds vaker bots tegen tijdens het spelen.
Ik voel mij wel enigszins g....d dat er aan de betaalde versie weinig aandacht wordt besteed door
DICE (hoofdontwikkelaar)
[ Voor 3% gewijzigd door stroopwafel57 op 30-04-2026 09:46 ]
Ik speel juist helemaal geen RedSec. Breakthrought en Operation Augur voornamelijk op de nieuwe maps.stroopwafel57 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:44:
Zijn er nog wel mensen 'hier' die de originele betaalde versie spelen, of klikt iedereen alleen nog op het RedSec keuze menu?
Ik voel mij wel enigszins g....d dat er aan de betaalde versie weinig aandacht wordt besteed door
DICE (hoofdontwikkelaar)
Ik speel ook alleen maar de "betaalde" versie. RedSec kan me niet zoveel schelen. Wellicht als de solo playlist beschikbaar komt dat ik het nog even ga proberen.stroopwafel57 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:44:
Zijn er nog wel mensen 'hier' die de originele betaalde versie spelen, of klikt iedereen alleen nog op het RedSec keuze menu?
DICE (hoofdontwikkelaar)
Ik lees wel meer dat jullie veel bots tegen gekomen, Die ervaring heb ik totaal niet. Heel af en toe kom ik in een potje waar wat bots in zitten maar dit is eerder uitzondering dan regel.
Gezien de updates die ze hebben gegeven voor het komende jaar qua roadmap ziet het er naar uit dat ze meer focussen op de orginele modes dan op RedSec.
Ik speel ook alleen maar Battlefield hoe de game bedoelt is. Dus geen RedSec (heel soms een potje Gauntlet met vrienden, maar geen Battle Royale).stroopwafel57 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:44:
DICE (hoofdontwikkelaar)
[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 30-04-2026 10:32 ]
PC Specs
Ik speel beiden! Afgelopen jaar viel inderdaad een beetje tegen, maar er is goede hoop en wat er is aangekondigd is echt geweldig! Seizoen 3 wordt erg leuk en ook de community servers komen eraan. Wellicht huur ik dan wel een server voor NL doelgroep. Lijkt me erg leuk!stroopwafel57 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:44:
DICE (hoofdontwikkelaar)
Uiteindelijk goed om te beseffen dat enterprise organisaties log zijn en dat verandering moeilijk zijn, maar de basis voor Battlefield 6 vind ik erg goed (laten we de nuance niet vergeten dat veel van de dingen waar we over praten ook genuanceerd zijn en dat mensen ook andere meningen kunnen hebben) en met seizoen 3 en verder ga ik weer heel veel spelen! Nu 500 uur+ gespeeld en nog lang niet klaar, 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld naar mijn mening.
Soms wil ik een kleine sweat zijn en speel ik Battle Royale, welke ik echt een geweldige gamemodus vind. De spanning is soms echt heel hoog als je in de top 3 bent nog steeds, het is erg leuk met een leuk team. Soms heb ik meer zin in wat meer laidback gamen en dan speel ik operations.
Vergeet niet dat dingen veranderen in het leven, ik speel al sinds Battlefield 1942 en soms ligt een game je niet, en dat is niet erg. Het is soms ook een beetje mindset aanpassen!
[ Voor 16% gewijzigd door Ecological op 30-04-2026 11:13 ]
Is er ook al een screen waar ergens de vlaggen liggen bij conquest/escalation? En welke modussen hij nu ondersteund? Doet ie bv al Breakthrough, TDM, SQDM of Rush?
Martinspire schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:16:
[...]
Is er ook al een screen waar ergens de vlaggen liggen bij conquest/escalation? En welke modussen hij nu ondersteund? Doet ie bv al Breakthrough, TDM, SQDM of Rush?
Dus ik verwacht Conquest, Escalation, Breakthrough, Rush, TDM, SDM, Domination en KOTH.Featuring land and air vehicles - buggies, tanks, helicopters and jets - Battlefield 4’s Golmud Railway is defined by its train: as those who played Conquest over a decade ago will tell you, once a team captured the train, it moved towards their headquarters. The train also had machine gun turrets as a means of manned defense, while large explosive devices sprinkled around the map created craters or disrupted large ground vehicle movements. In more tactical modes, the village is the focal point: abandoned houses turned into rubble by the end of a Deathmatch or Domination, lest the rooftops be controlled by Recon soldiers picking squads off with a DMR or Sniper Rifle.
IT TAKES A VILLAGE… Need to master a key point of interest? Tactical modes like Domination and Squad Deathmatch focus on the Village area, so squad up and dive into those experiences to dominate this area in larger modes.
De maps met de vlaggen heb ik nog niet gezien, enkel wat getekende mappen. Dus het is nog even wachten.
Nu nog de water-en oerwoud maps, en dan ben ik (voorlopig uitgezeurd.
Overigens, dank voor jullie reacties weer: maakt mij ook weer wat wijzer wat de game betreft.
[ Voor 28% gewijzigd door stroopwafel57 op 30-04-2026 11:32 ]
De map is al speelbaar in BF Labs, dus het lijkt mij dat die informatie toch al wel beschikbaar is?RobinNL schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:27:
[...]
Dus ik verwacht Conquest, Escalation, Breakthrough, Rush, TDM, SDM, Domination en KOTH.
De maps met de vlaggen heb ik nog niet gezien, enkel wat getekende mappen. Dus het is nog even wachten.
Meer info dan die blogpost heb ik nog niet echt voorbij zien komen. Normaal wordt het op de kanalen die ik volg van tevoren al gedeeld. Maar daar blijft het ook vrij stil nu.Martinspire schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:44:
[...]
De map is al speelbaar in BF Labs, dus het lijkt mij dat die informatie toch al wel beschikbaar is?
Ik ben met name geïnteresseerd in de multiplayer. Hoewel ik eigenlijk alle edities van Battlefield sinds het begin heb gespeeld, voelt deze nieuwe telg toch weer anders aan. Hebben jullie nog specifieke tips voor een beginner in Battlefield 6? Waar moet ik op letten wat betreft de nieuwe mechanics of meta?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Gewoon spelen en zelf een prettig wapen vinden. Wat de ene fijn vindt, vindt de ander weer niet fijn.Van der Berg schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:12:
Ik heb Battlefield 6 eindelijk aangeschaft via de EA-app. Hij was nu in de aanbieding voor €41,99 in plaats van de normale €69,99 (40% korting). Naast Call of Duty: Black Ops 7, die ik momenteel ook veel speel, ben ik erg benieuwd naar deze nieuwe BF.
Ik ben met name geïnteresseerd in de multiplayer. Hoewel ik eigenlijk alle edities van Battlefield sinds het begin heb gespeeld, voelt deze nieuwe telg toch weer anders aan. Hebben jullie nog specifieke tips voor een beginner in Battlefield 6? Waar moet ik op letten wat betreft de nieuwe mechanics of meta?
Het hoofdmenu wordt ook aangepast. Normaal plaats je de belangrijkste dingen bovenaan en de minst belangrijke dingen onderaan. Multiplayer staat wel heel laag...
Gewoon spelen idd, je hebt casual breakthrough en Initiation redsec duo's met bots en echt spelers beetje 50/50 om er in te komen. Multiplayer is geen COD spray and pray maar tactisch anticiperen. Qua load out letten op bepaalde attachment die kunnen andere voordelen geven dan je zou denken bijvoorbeeld een laser.Van der Berg schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:12:
Ik heb Battlefield 6 eindelijk aangeschaft via de EA-app. Hij was nu in de aanbieding voor €41,99 in plaats van de normale €69,99 (40% korting). Naast Call of Duty: Black Ops 7, die ik momenteel ook veel speel, ben ik erg benieuwd naar deze nieuwe BF.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/vKqeWuUsNJse27pd7txCJTDz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kgIH9OIEEVcSGJG9o7XyTn5b.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cqvXqdTJAvkIoVCWEVrnip4x.png?f=fotoalbum_large)