• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kevlar01 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:04:
Heb vorig jaar de beta gespeeld en was toen erg enthousiast. Heb gewacht met het kopen van BF6 omdat ik destijds met andere games bezig was.
Deze week BF6 gekocht en het voelt voor mij nog net zo tof als in de beta. Ik zit ook op een subreddit van Battlefield en daar is een hoop geklaag (dat weten ze zelf ook maar toch).
Gisteren begonnen met de campaign en ik moet zeggen dat het me best meevalt. Ik heb ook de Black Ops 7 campaign gespeeld, en ik vind tot nu to de BF6 campaign veel toffer (vergeleken met BO7 ook niet heel moeilijk maar toch). Het klopt dat je wel nogal door de levels heen rushed, maar ze zijn mooi vormgegeven en de cutscenes zijn tot nu toe ook gewoon goed.

Had eerlijk gezegd verwacht dat het slechter zou zijn.
De multiplayer is erg tof. Begonnen met Breakthrough Casuals om er in te komen. Je merkt wel dat de bots wel erg matig zijn qua AI. Als ik er wat meer in zit ga ik denk ik de normale modes proberen (Rush, Escalation en Conquest uiteraard).

Veel mensen hebben erg veel aan te merken aan deze game, en de BF community heeft een hoge standaard. Maar wat mij betreft is dit een geslaagde editie.
Ben nog steeds van mening dat de game gewoon super goed is. Ik als iemand die wat minder speelt dan gemiddeld heb ook nog steeds veel plezier telkens dat ik hem opstart. Het geklaag is vooral van mensen die er veel uren in (willen) stoppen.

En sommig geklaag is ook wel legitiem hoor. en iedereen zijn eigen smaak natuurlijk maar ik vind het oprecht nog steeds een hele goeie Battlefield

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 29-01-2026 13:14 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:44
Ricmaniac schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:13:
[...]

Ben nog steeds van mening dat de game gewoon super goed is. Ik als iemand die wat minder speelt dan gemiddeld heb ook nog steeds veel plezier telkens dat ik hem opstart. Het geklaag is vooral van mensen die er veel uren in (willen) stoppen.

En sommig geklaag is ook wel legitiem hoor. en iedereen zijn eigen smaak natuurlijk maar ik vind het oprecht nog steeds een hele goeie Battlefield
Sluit ik me helemaal bij aan. Je leest veel kritieken en als je veel wilt spelen snap ik dat er weinig content en vernieuweing is. Kan ik me deels in vinden, maar voor paar uurtjes per week is de game echt wel vermakelijk

• MRE-Inc
  • Laatst online: 12:45

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rohem schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Sluit ik me helemaal bij aan. Je leest veel kritieken en als je veel wilt spelen snap ik dat er weinig content en vernieuweing is. Kan ik me deels in vinden, maar voor paar uurtjes per week is de game echt wel vermakelijk
Voor een paar uurtjes wel ja. Maar ik speel de game elke dag een paar uur. Battlefield is ook eigenlijk de enige game die ik speel. De content is gewoon karig en niet alleen mbt het aantal mappen, ook de mappen op zich. Ze zijn te smal en lijken te veel op elkaar. De enige map die in de buurt komt van een echte Battlefield map, is Siege of Cairo. Mirak Valley en Liberation Peak, komen redelijk in de buurt, maar zijn gewoon te smal. De overige mappen zijn gewoon Call of Duty Close combat mappen die werkelijk niks met Battlefiled te maken hebben, tenzij je deze als Close Combat DLC zou uitbrengen zoals Dice dat ooit gedaan heeft met BF3.

Ik snap ook wel dat tijdens de beta en de Labs sessies alleen Siege of Cairo en Liberation Peak te spelen waren. Als de mappen in New York speelbaar waren geweest dan was er waarschijnlijk hevig commentaar gekomen dat het te veel CoD zou zijn.

Aangezien Season 2 voor de deur staat en daar ook nog weinig over bekend is mbt echte Battefield mappen, heb ik zo het idee dat ook deze BF een snelle dood zal sterven. Je tovert niet zomaar wat mappen uit de hoge hoed, daar zijn ze behoorlijk lang mee bezig. Ik verwacht dus 1 nieuwe map en 1 of 2 remakes van wat oude mappen die dan bij de release weer vol bugs zitten want het moest snel, sneller, snelst om de game niet af te laten sterven zoals ze met BF5 gedaan hebben.

XBL: MRE Inc

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
https://www.ea.com/games/...eld-6-game-update-1-1-3-6

Patchnotes alvast voor de aankomende dinsdag (3 februari).
Zoals altijd vrij vaag wat er werkelijk verbeterd word, technische fixes zijn zwaar nodig. We gaan het de aankomende patch-dins-dag zien :)

Mijn YouTube

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32
kevz schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:23:
https://www.ea.com/games/...eld-6-game-update-1-1-3-6

Patchnotes alvast voor de aankomende dinsdag (3 februari).
Zoals altijd vrij vaag wat er werkelijk verbeterd word, technische fixes zijn zwaar nodig. We gaan het de aankomende patch-dins-dag zien :)
Lijken vrij kleine aanpassingen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-02 21:26
Uit een ander topic want ik zat in het verkeerde topic.
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:28:
Klop het dat de wekelijkse challenges te weinig tokens heeft voor de frostfire path, heb de wekelijkse challenges voltooid maar kan de laaste 2 of 3 van de frostfire path niet meer vol maken.

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:47
@Demonslayer Er komen nog meer weekly challenges aan waar de resterende tokens mee verdiend kunnen worden. (Tot aan seizoen 2).

• MRE-Inc

MRE-Inc

Demonslayer schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 07:24:
Uit een ander topic want ik zat in het verkeerde topic.

[...]
Dat was idd zo want de tijd die bij de release van deze kwam was +6 dagen. Dat is dus een week. Zaterdagavond stond er +9 dagen vanaf zaterdagavond.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:07
MRE-Inc schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:38:
[...]

Voor een paar uurtjes wel ja. Maar ik speel de game elke dag een paar uur. Battlefield is ook eigenlijk de enige game die ik speel. De content is gewoon karig en niet alleen mbt het aantal mappen, ook de mappen op zich. Ze zijn te smal en lijken te veel op elkaar. De enige map die in de buurt komt van een echte Battlefield map, is Siege of Cairo. Mirak Valley en Liberation Peak, komen redelijk in de buurt, maar zijn gewoon te smal. De overige mappen zijn gewoon Call of Duty Close combat mappen die werkelijk niks met Battlefiled te maken hebben, tenzij je deze als Close Combat DLC zou uitbrengen zoals Dice dat ooit gedaan heeft met BF3.

Ik snap ook wel dat tijdens de beta en de Labs sessies alleen Siege of Cairo en Liberation Peak te spelen waren. Als de mappen in New York speelbaar waren geweest dan was er waarschijnlijk hevig commentaar gekomen dat het te veel CoD zou zijn.

Aangezien Season 2 voor de deur staat en daar ook nog weinig over bekend is mbt echte Battefield mappen, heb ik zo het idee dat ook deze BF een snelle dood zal sterven. Je tovert niet zomaar wat mappen uit de hoge hoed, daar zijn ze behoorlijk lang mee bezig. Ik verwacht dus 1 nieuwe map en 1 of 2 remakes van wat oude mappen die dan bij de release weer vol bugs zitten want het moest snel, sneller, snelst om de game niet af te laten sterven zoals ze met BF5 gedaan hebben.
Ze mogen van mij rechtstreeks van 2042 portal mappen overzetten waarbij je stats wel meetellen.
Zijn in ieder geval weer een aantal maps :*) Metro en Locker erbij heb je meteen uren speelplezier _/-\o_

Maar nu verveeld het inderdaad wel na een tijdje spelen :|
Het is allemaal al bekend en zal helaas vast niet opgelost worden.
Battle(non)sense gaat hier terug naar de kern van BF.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:42
Zag deze van de week voorbij komen en vind zelf dat er wel goede argumenten tussen zitten.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:36

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Update 1.1.3.6 is a small quality-of-life update focused on polish, stability, and targeted fixes across Battlefield 6. It addresses a selection of gameplay flow issues, UI reliability improvements, audio consistency fixes, and map-specific adjustments, with a particular focus on smoothing out edge cases reported by players.
The update will be available on Tuesday, February 3 at 09:00 UTC.

Major Updates for 1.1.3.6
  • Fixed player movement issues, including cases of excessive sprint-jump momentum and unintended movement behaviour. This won't impact player movement at a large scale and is meant to target those specific edge cases.
  • Addressed REDSEC Battle Royale issues affecting insertions, parachute behaviour, and redeploy UI elements.
  • Resolved a set of destruction-related visual and lighting issues on Eastwood that could result in lighting artifacts, blackouts, or incorrect colour rendering.
  • Fixed a handful of UI, audio, and stability issues, including crashes related to challenges, minimap accuracy, unintended gadget audio playback, and platform-specific problems.
CHANGELOG

PLAYER:
  • Fixed an issue where sprint-jump momentum could behave inconsistently and grant higher or lower momentum than intended.
  • Updated the Objective Ace and Winter Warning cosmetics to better align with Battlefield’s visual identity.
MAPS & MODES
  • Fixed an issue on Eastwood where destroying a building near the A flag could cause unintended green or purple visual effects across nearby structures.
  • Fixed an issue on Eastwood where destroying a building near the B flag could cause a complete lighting blackout across the map.
  • Fixed an issue on Eastwood where destroying the villa near the B flag could cause excessively bright lighting artifacts to appear.
UI & HUD:
  • Fixed an issue where downed squadmates were shown on the minimap for classes unable to revive them.
  • Updated legal text to reflect current policies and requirements.
  • AUDIO:
  • Fixed an issue where UAV Drone enemy detection audio could be heard by all teammates instead of only the operator.
PERFORMANCE & STABILITY:
  • Fixed an issue on PlayStation 5 where ownership validation could fail during system lifecycle events, causing connectivity issues.
  • Fixed an out-of-memory crash on Xbox Series S that could occur when loading Daily and Weekly Challenges.
  • REDSEC
PLAYER:
  • Fixed an issue where Battle Royale Initiation matches did not end after eliminating the final AI opponent.
  • Fixed an issue where parachute deployment could remain linked to the jump leader after breaking off.
  • Fixed an issue where players could become stuck mid-air during insertion after progressing through the pre-deploy sequence.
UI & HUD:
  • Fixed an issue where the Second Chance redeploy icon could incorrectly transfer to a living teammate.
  • Fixed an issue where the Second Chance redeploy timer refreshed each time the map was opened.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
Voor de fans van meat grinder maps: Operation Metro remake is now FULL XP.
.[X: https://x.com/BFBulletin/status/2019021285343584616?s=20]

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:44
ViNOK16Bit schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:30:
.

[X]
Heb je de reacties gelezen? Het is niet zo als de originele map texture is heel slecht.

Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
Buizerd__NL schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:11:
[...]

Heb je de reacties gelezen? Het is niet zo als de originele map texture is heel slecht.
Ik heb het gespeeld en het ziet er inderdaad niet uit als het origineel. Ook de lighting klopt niet. Dat is helaas veel zo in portal maps. De map komt verder redelijk overeen en het is een goed begin dat ze een dergelijke map featuren en hem full xp geven. Er zijn namelijk best veel leuke maps en games gemaakt in portal, maar niemand speelt ze, omdat er geen full xp op is.
Er is wel een conquest map op de Battle royal map die heel groot is. Ik hoop dat ze die overnemen als "officiële" full xp map.
[...]

Dat komt omdat portal maps feitelijk in bestaande maps gebouwd worden (ergens in een uithoek) en dus ook alleen maar gebruik kunnen maken van textures en andere assets van huidige maps (en dan niet eens alle).

Dat zorgt ook voor de meeste performance problemen, je draait eigenlijk 2 maps tegelijk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik vind het knap dat iemand er zo veel tijd in steekt, maar de meeste van die custom maps zien er uit alsof ze met de level editor van Half Life 1 zijn gemaakt :X

Vaak bu'j te bang!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:57

ManiacsHouse

Scheisse!

Schiet mij maar lek... Maar hoe kan ik in godsnaam tussen de levels van een sniper-scope cyclen? :?

• kevz
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:34:
Schiet mij maar lek... Maar hoe kan ik in godsnaam tussen de levels van een sniper-scope cyclen? :?
Helemaal onderaan de keybinds (op PC dan) vind je "Toggle Scope".

Verder niks gemerkt van deze patch, weer een nothing-burger. Meer van 't zelfde for better or worse :P

Mijn YouTube

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:57

ManiacsHouse

Scheisse!

kevz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:56:
[...]

Helemaal onderaan de keybinds (op PC dan) vind je "Toggle Scope".
:F d:)b

• Miesjh

Miesjh

ViNOK16Bit schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:30:
.

[X]
Gisteren een paar minuten gedaan. Leuk dat men dit kan maken, maar het ziet er niet uit. Tevens 30hz servers.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 13:06
Ik ben nog steeds blij met BF 6, gekocht met Black Friday, Alleen wel jammer dat er niet zoveel maps zijn, dat mag komend seizoen toch nog wel beter

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:53
tillietom schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:16:
[YouTube: This Is Why Battlefield 6 Maps Feel Wrong (Map Design Breakdown)]

Zag deze van de week voorbij komen en vind zelf dat er wel goede argumenten tussen zitten.
Deze zat ook al in mijn feed, vind dat hij de spijker redelijk op de klop slaat. De maps zijn veel te linear en vol/druk.

• tillietom
Ik snap eigenlijk niet waarom je in RedSec zoveel meer XP krijgt dan in een normale multiplayer Conquest.

Ik begrijp dat RedSec sneller en meer fast-paced is en dat matches vaak korter duren, maar de basis van hoe XP verdiend wordt zou toch gewoon overal gelijk moeten zijn binnen het spel? Het voelt nu alsof je bijna “gestraft” wordt als je de normale modes speelt.
Een bekende van mij heeft het spel zelf niet eens, speelt af en toe RedSec, en heeft ondertussen al veel meer unlocks dan ik terwijl ik vooral Conquest speel.

Zouden ze zoiets nog aanpassen als ze zien dat de spelersaantallen droppen?

Of is het gewoon,
"welcome to EA"
^
Om zo mensen naar RedSec te trekken :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Buizerd__NL
Ik heb een uitnodiging gehad voor een playtest van BF6, Is dat nog steeds de nieuwe map?

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32
Buizerd__NL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:12:
Ik heb een uitnodiging gehad voor een playtest van BF6, Is dat nog steeds de nieuwe map?
Ik denk het, ik heb ook zo'n uitnodiging gehad maar het is me niet geheel duidelijk hoe ik kan joinen. Heb wel me aangemeld voor labs destijds en ben die discord gejoined maar verder geen idee.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vrijdag 13 februari weer een Labs test. Ben benieuwd of er een nieuwe map in zit. Vanaf 19:00u.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:00
Oh wat vet!

Afgelopen zaterdag had ik 6 wins op 1 dag met Battle Royale, dat was wel echt heel lekker. Ik vind het echt een heerlijke game nog en na 271 uur ben ik het nog lang niet zat. Heb ook wel weer zin om breakthrough + escalation te spelen op de nieuwe maps.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Buizerd__NL
Dus de BF Labs invite zijn er om de 2e map Golmud Railway te testen.. Ik ben benieuwd.

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-02 12:10
Komt er nu maar 1 nieuwe map in de update half februari? Had gehoopt op meer maps. Kan me bij BF3 nog herinneren dat elke expansion een paar nieuwe maps bevatte?

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

• Buizerd__NL
Klopt met wat je zegt, en een remake map Golmund Railway

Buizerd__NL schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:46:
Klopt met wat je zegt, en een remake map Golmund Railway
Golmud Railway verschijnt in een later seizoen.
We recently started some initial, focused Battlefield Labs play sessions on the Golmud Railway map, which will arrive in Battlefield 6 in an upcoming Season.

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HA0mV9qXcAA219D?format=jpg&name=4096x4096

February 17th
🔹 New Map: Contaminated
🔹 New Limited-Time Mode in order to expand Battlefield 6's narrative and introduces a new element of tactics in the fight against Pax Armata.

Coming Later in Season 2
🔸 New Map and New Limited-Time Mode where players will battle through an underground base covered in darkness.

Progression Improvements

Broader Challenge Parameters

▪️ Challenges have been streamlined by reducing the emphasis on highly mode-specific challenges, removing the daily sidearm challenge from regular rotation, and expanding criteria like allowing assists to count toward Daily Challenges. Battlefield Studios will continue to closely monitor completion rates and adjust challenge criteria where they feel too restrictive.

Faster Battle Pass

▪️ Battle Pass progression has been adjusted to be more rewarding this season. This includes recalculating how Battle Pass Tokens are earned from Career XP, allowing you to earn progress more quickly through regular gameplay and Weekly Challenges.

More Rewarding Progression in REDSEC

▪️ Career XP and Weapon XP earn rates have been increased in Battle Royale and Gauntlet, helping progression feel more balanced between REDSEC and Battlefield 6 experiences.

Career Reward Rebalance

▪️ Career and Battle Pass Boosters were added to some earlier Career ranks, particularly to better support players who focus on REDSEC. This change helps progression feel meaningful even when standard Career unlocks, such as gadgets, throwables, and loadout slots, don't provide direct benefits in Battle Royale or Gauntlet.

Weapon Balance and Recoil Improvements

▪️ Recoil compensation has been made fully consistent, resulting in more predictable and reliable weapon handling. Building on this, automatic weapons have received a broad tuning pass to reinforce role clarity and ensure weapons feel appropriately distinct across different combat distances.

Player Movement

▪️ Soldier movement has been improved to feel more predictable and readable in fast-paced combat. This includes updated acceleration curves, smoother vaulting and ladder transitions, and fixes that reduce visual inconsistencies or unexpected behavior during traversal and close-quarters interactions.

Audio Improvements

▪️ Audio has been polished to improve clarity and reliability during matches. This includes clearer cues for movement and interactions to help with positioning, better handling of overlapping sounds, and more dependable playback of critical audio in busy combat scenarios. Continued refinements and improvements are already in the works for later in the season as well.

Ongoing Development Focus

At the same time, Battlefield Studios is working on a clear set of gameplay improvements that will continue rolling out over the course of the season and beyond.

Current areas for improvement that are in active development include:

🔹 Hit registration and netcode
🔹 Ongoing recoil review
🔹 Visibility
🔹 The ping system for map locations
🔹 Additional audio improvements (i.e. footsteps)

They're targeting some of these improvements to be tested in Battlefield Labs for player-driven iteration, and will be included throughout upcoming game updates once they are validated. There are additional areas under review that they'll provide more details on as decisions are finalized.

Battlefield Labs

Battlefield Labs continues to be a critical part of how they test, iterate, and validate gameplay changes alongside the community. As we move into Season 2, Labs will remain focused on combat feel, consistency, and balance.

They recently tested the new Contaminated map together with a new gameplay feature with players in Battlefield Labs. These playtests helped them better understand how the feature impacted moment-to-moment decision-making and player comfort during combat, and based on player reactions they made a series of adjustments to ensure it's better prepared for the launch of Season 2.

They are also planning to test their Time-to-Kill (TTK) tuning, with a focus on improving combat readability and consistency. The goal of this work is to require stronger aim accuracy and firing discipline in order to achieve the fastest TTK. As part of this work, they're looking at elements such as limb multipliers, headshot damage, and the cost of ammunition types that enhance headshot effectiveness.

Golmud Railway Testing

Battlefield Studios has recently started some initial, focused Battlefield Labs play sessions on the Golmud Railway map, which will arrive in Battlefield 6 in an upcoming Season. As they mentioned in their previous blog, this version of the map is not a one-to-one copy but instead being reworked and adjusted to best fit the experience of Battlefield 6, and early impressions show that players are already picking up on the differences in this new interpretation.

Initial reactions have been positive, particularly around the overall scale and flow of the playspace. Players noted that the map feels familiar while still offering something new, including improvements to the northern town area and added cover that better supports infantry movement and engagements.

As with all Battlefield Labs content, Golmud Railway is still in active development. Some elements, such as the train that runs through the map, were not fully functional during the first session, but work is already underway to bring these features back for future sessions. They'll continue testing Golmud Railway with our BF Labs participants and aim to provide updates in the future as the map continues to evolve.

REDSEC Updates

Battlefield Studios has recently introduced a change that ensures players drop a minimum of two armor plates upon death. Building on that, they're planning to:

🔸 Increase overall armor availability in Season 2 by adding a chance for additional armor plates to spawn in Class Crates.
🔸 Make additional changes to the availability of Vehicle Keycard rewards. Tanks are a core part of what makes REDSEC unique, and they want players to have meaningful access to them. At the same time, having multiple tanks active for a single team should be rare and earned. To support this, they're introducing a cooldown on Vehicle Keycards as a mission reward after one is successfully acquired, making it significantly harder to chain tank access back-to-back.

As these changes go live, they'll monitor how they perform and will share more details on additional REDSEC improvements in a separate update.

Miesjh schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:49:
[Afbeelding]

February 17th
🔹 New Map: Contaminated
🔹 New Limited-Time Mode in order to expand Battlefield 6's narrative and introduces a new element of tactics in the fight against Pax Armata.

Coming Later in Season 2
🔸 New Map and New Limited-Time Mode where players will battle through an underground base covered in darkness.

Progression Improvements

Broader Challenge Parameters

▪️ Challenges have been streamlined by reducing the emphasis on highly mode-specific challenges, removing the daily sidearm challenge from regular rotation, and expanding criteria like allowing assists to count toward Daily Challenges. Battlefield Studios will continue to closely monitor completion rates and adjust challenge criteria where they feel too restrictive.

Faster Battle Pass

▪️ Battle Pass progression has been adjusted to be more rewarding this season. This includes recalculating how Battle Pass Tokens are earned from Career XP, allowing you to earn progress more quickly through regular gameplay and Weekly Challenges.

More Rewarding Progression in REDSEC

▪️ Career XP and Weapon XP earn rates have been increased in Battle Royale and Gauntlet, helping progression feel more balanced between REDSEC and Battlefield 6 experiences.

Career Reward Rebalance

▪️ Career and Battle Pass Boosters were added to some earlier Career ranks, particularly to better support players who focus on REDSEC. This change helps progression feel meaningful even when standard Career unlocks, such as gadgets, throwables, and loadout slots, don't provide direct benefits in Battle Royale or Gauntlet.

Weapon Balance and Recoil Improvements

▪️ Recoil compensation has been made fully consistent, resulting in more predictable and reliable weapon handling. Building on this, automatic weapons have received a broad tuning pass to reinforce role clarity and ensure weapons feel appropriately distinct across different combat distances.

Player Movement

▪️ Soldier movement has been improved to feel more predictable and readable in fast-paced combat. This includes updated acceleration curves, smoother vaulting and ladder transitions, and fixes that reduce visual inconsistencies or unexpected behavior during traversal and close-quarters interactions.

Audio Improvements

▪️ Audio has been polished to improve clarity and reliability during matches. This includes clearer cues for movement and interactions to help with positioning, better handling of overlapping sounds, and more dependable playback of critical audio in busy combat scenarios. Continued refinements and improvements are already in the works for later in the season as well.

Ongoing Development Focus

At the same time, Battlefield Studios is working on a clear set of gameplay improvements that will continue rolling out over the course of the season and beyond.

Current areas for improvement that are in active development include:

🔹 Hit registration and netcode
🔹 Ongoing recoil review
🔹 Visibility
🔹 The ping system for map locations
🔹 Additional audio improvements (i.e. footsteps)

They're targeting some of these improvements to be tested in Battlefield Labs for player-driven iteration, and will be included throughout upcoming game updates once they are validated. There are additional areas under review that they'll provide more details on as decisions are finalized.

Battlefield Labs

Battlefield Labs continues to be a critical part of how they test, iterate, and validate gameplay changes alongside the community. As we move into Season 2, Labs will remain focused on combat feel, consistency, and balance.

They recently tested the new Contaminated map together with a new gameplay feature with players in Battlefield Labs. These playtests helped them better understand how the feature impacted moment-to-moment decision-making and player comfort during combat, and based on player reactions they made a series of adjustments to ensure it's better prepared for the launch of Season 2.

They are also planning to test their Time-to-Kill (TTK) tuning, with a focus on improving combat readability and consistency. The goal of this work is to require stronger aim accuracy and firing discipline in order to achieve the fastest TTK. As part of this work, they're looking at elements such as limb multipliers, headshot damage, and the cost of ammunition types that enhance headshot effectiveness.

Golmud Railway Testing

Battlefield Studios has recently started some initial, focused Battlefield Labs play sessions on the Golmud Railway map, which will arrive in Battlefield 6 in an upcoming Season. As they mentioned in their previous blog, this version of the map is not a one-to-one copy but instead being reworked and adjusted to best fit the experience of Battlefield 6, and early impressions show that players are already picking up on the differences in this new interpretation.

Initial reactions have been positive, particularly around the overall scale and flow of the playspace. Players noted that the map feels familiar while still offering something new, including improvements to the northern town area and added cover that better supports infantry movement and engagements.

As with all Battlefield Labs content, Golmud Railway is still in active development. Some elements, such as the train that runs through the map, were not fully functional during the first session, but work is already underway to bring these features back for future sessions. They'll continue testing Golmud Railway with our BF Labs participants and aim to provide updates in the future as the map continues to evolve.

REDSEC Updates

Battlefield Studios has recently introduced a change that ensures players drop a minimum of two armor plates upon death. Building on that, they're planning to:

🔸 Increase overall armor availability in Season 2 by adding a chance for additional armor plates to spawn in Class Crates.
🔸 Make additional changes to the availability of Vehicle Keycard rewards. Tanks are a core part of what makes REDSEC unique, and they want players to have meaningful access to them. At the same time, having multiple tanks active for a single team should be rare and earned. To support this, they're introducing a cooldown on Vehicle Keycards as a mission reward after one is successfully acquired, making it significantly harder to chain tank access back-to-back.

As these changes go live, they'll monitor how they perform and will share more details on additional REDSEC improvements in a separate update.
Zie linkje een aantal posts boven je ;)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:00
1 nieuwe map maar 8)7 8)7

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 22:07
Duidelijk een reactie van iemand die niet begrijpt hoeveel werk er in een moderne BF map gaat zitten. Dit is het oppervlak van zo'n 5 COD maps bij elkaar met hele andere doelen per modus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 13:06
Martinspire schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:09:
[...]

Duidelijk een reactie van iemand die niet begrijpt hoeveel werk er in een moderne BF map gaat zitten. Dit is het oppervlak van zo'n 5 COD maps bij elkaar met hele andere doelen per modus.
Kan zijn, maar ik vind 1 map ook erg karig, telkens de zelfde map spelen gaat mij vervelen.
Heb uit armoe zelfs vrijdag Black Ops 7 gekocht voor wat afwisseling

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

[...]

Volgens mij hadden ze aangegeven dat 1 map ontwikkelen (van eerste ideeën tot de laatste tests) zeker 6 maanden in beslag neemt. En daarnaast moet het mooier en voller eruit zien vergeleken met de maps van 15 jaar geleden.

• Chelseamarre123
[...]

Ik snap zeker wel dat er veel werk in kruipt maar dan heb je gewoon de game veeeel te vroeg uitgebracht ipv al extra maps klaar te hebben zoals cod het bijvoorbeeld doet.

Zeker omdat er al weinig maps zijn en er nu weer maar 1tje bijkomt is het gewoon heel matig. Ook omdat ze de game met hun live service format aangekondigd hebben om veel extra content toe te voegen merk ik er weinig van.

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Het is nou ook niet zo alsof de game nog maar krap 1 jaartje in ontwikkeling is.

• Chelseamarre123
MRE-Inc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:26:
[...]

Het is nou ook niet zo alsof de game nog maar krap 1 jaartje in ontwikkeling is.
Klopt en we zijn al halfjaar na release. De helft van de playerbase is al uitgekeken op de huidige staat van BF.
Je moet juist in de eerste maanden de game van veel updates voorzien, binnenkort is het lente/zomer en word er al minder gegamed en daarna gaan er weer nieuwe games uitkomen. Als de nieuwe cod het een beetje normaal aanpakt gaat die ook weer veel BF spelers terughalen.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:07
RobinNL schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:18:
[...]

Volgens mij hadden ze aangegeven dat 1 map ontwikkelen (van eerste ideeën tot de laatste tests) zeker 6 maanden in beslag neemt. En daarnaast moet het mooier en voller eruit zien vergeleken met de maps van 15 jaar geleden.
Er zijn ook 4 studios betrokken bij de ontwikkeling, niet alleen DICE. Ik vraag me dan af waar de rest dan mee bezig is. Als je terugkijkt naar BF3/4 Premium, daar kregen we veel meer content.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• MRE-Inc

MRE-Inc

Chelseamarre123 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:33:
[...]

Klopt en we zijn al halfjaar na release. De helft van de playerbase is al uitgekeken op de huidige staat van BF.
Je moet juist in de eerste maanden de game van veel updates voorzien, binnenkort is het lente/zomer en word er al minder gegamed en daarna gaan er weer nieuwe games uitkomen. Als de nieuwe cod het een beetje normaal aanpakt gaat die ook weer veel BF spelers terughalen.
Ja ik ken het gevoel van uitgekeken zijn. Dat heb ik normaal nooit bij een BF game (20242 niet gespeeld overigens). BF5 had ook best veel mappen en nog groot ook zoals bv die Pacific mappen.
TheRicolaa10 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:33:
[...]

Er zijn ook 4 studios betrokken bij de ontwikkeling, niet alleen DICE. Ik vraag me dan af waar de rest dan mee bezig is. Als je terugkijkt naar BF3/4 Premium, daar kregen we veel meer content.
Geen idee hoe groot die teams zijn. De vergelijking met BF3 wilde ik ook maken, maar gaat voor de consoles eigenlijk niet helemaal 100% op. Op de consoles was BF3 destijds op Rush 12 tegen 12. De mappen konden daardoor ook wat kleiner zijn. Weet niet of het op de PC ook 12 tegen 12 was via de normale servers. Custom servers zouden wellicht meer spelers kunnen hebben.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Persoonlijk heb ik liever nu 1 kwalitatief goede map dan 3 of 4 slechte maps. Dat ze wat langer tijd er in stoppen om het goed te maken heb ik geen problemen mee.

• Miesjh

Miesjh

RobinNL schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Zie linkje een aantal posts boven je ;)
Weet ik maar leest even lekkerder in het topic.

• Miesjh

Miesjh

• Martinspire
[...]

Ja precies. Op zich zal het daadwerkelijk opzetten van een map in een maand of 3 wel klaar zijn, maar fine-tunen duurt gewoon lang. Je kunt het in de huidige maps ook goed zien dat ze initieel andere layouts hadden, maar door balancering zijn gebieden gewijzigd en sightlines aangepast. En zoals je zegt: er moet tegenwoordig veel meer detail in een map. Vroeger had je rustig een stuk van 50 bij 50 meter waar geen enkel voorwerp in stond, daar kun je nu echt niet mee weg komen.
MRE-Inc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:38:
[...]

Ja ik ken het gevoel van uitgekeken zijn. Dat heb ik normaal nooit bij een BF game (20242 niet gespeeld overigens). BF5 had ook best veel mappen en nog groot ook zoals bv die Pacific mappen.
BF5 lanceerde ook maar met 8 maps. BF1 met 10 maps, net als BF4 en BF3 had er 9. Dat BF6 er 9 heeft, is dus gewoon normaal. En bij die andere games duurde het ook heel lang voor er meer bij kwam. Ook vaak maar 1 of 2 per DLC of season. Ik snap ook niet wat mensen hier verwachten. Dit is gewoon exact hetzelfde als voorgaande games. Net als dat het maanden duurt voordat simpele balance-changes worden toegepast.
[...]

Geen idee hoe groot die teams zijn. De vergelijking met BF3 wilde ik ook maken, maar gaat voor de consoles eigenlijk niet helemaal 100% op. Op de consoles was BF3 destijds op Rush 12 tegen 12. De mappen konden daardoor ook wat kleiner zijn. Weet niet of het op de PC ook 12 tegen 12 was via de normale servers. Custom servers zouden wellicht meer spelers kunnen hebben.
BF3 was op PC 16 tegen 16 met Rush. Daardoor was de balans ook heel anders en daarom voelde sommige mappen op console wat leeg (en lastiger)
MRE-Inc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:26:
[...]

Klopt, maar maps eruit pushen is ook niet het sterke punt van BF teams. Wat ze sowieso altijd heel dom doen is hele unieke maps maken waardoor je veel meer assets nodig hebt, dan dat je met 1 seizoen gewoon 2 of 3 maps maakt in dezelfde soort vibe en omgeving. Ze kunnen nog hele stukken uit de SP eruit pakken om uit te werken, maar ze doen het niet. Zo kan er nog prima een map bij met die dam, met dat strand of dat vliegveld. Daarnaast hadden ze een hap uit de BR map kunnen pakken en daarmee mensen bekend maken met de omgeving. Heck, het had marketing kunnen zijn door de game ermee te lanceren en dan ineens een heel stuk toevoegen met BR. Had ook nog eens een gave trailer kunnen zijn. En tuurlijk, je hebt nog steeds wel maatwerk nodig om bepaalde stukken wat mooier of gebalanceerder te maken, maar het scheelt gewoon veel tijd.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
Ecological schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:59:
[...]

Oh wat vet!

Afgelopen zaterdag had ik 6 wins op 1 dag met Battle Royale, dat was wel echt heel lekker. Ik vind het echt een heerlijke game nog en na 271 uur ben ik het nog lang niet zat. Heb ook wel weer zin om breakthrough + escalation te spelen op de nieuwe maps.
Ik speel alleen nog maar Battle Royale en Gauntlet. Met Gauntlet kan ik aardig meekomen maar ik heb bij Battle Royale moeite om zelfs maar een kill te maken. Maar ik geef niet op! Beste tot nu toe is derde maar ik heb me toen heel de ronde lopen verstoppen hahaha.

Heb je wel wat tips? ;)

Ik heb inmiddels alle afleveringen op YT gekeken van Chasenoface, spannender dan een thriller op tv maar ik merk er nog niets van helaas als ik zelf speel :(

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Uffeltje
  • Laatst online: 13:45
[...]

Maar bij bijvoorbeeld BF3 en BF4 kregen we binnen 1,5 jaar ongeveer 20 nieuwe maps? Het moet wel kunnen, maar dan moeten ze het bij EA/DICE ook wel willen.

YouTube

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

6 maanden en dan komen ze met Blackwell Fields 8)7 daar zit echt geen 6 maanden werk in hoor :+
ProfaNe schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:26:
[...]

6 maanden en dan komen ze met Blackwell Fields 8)7 daar zit echt geen 6 maanden werk in hoor :+
Blackwell Fields en Eastwood zijn beide onderdeel van de Redsec map.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
Met welke headset krijg je echt 3D geluid?
Want met de sony pulse is het gewoon drama en is er geen totaal geen richting aan te geven. Voetstappen hoor ik overal behalve waar het vandaan komt.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen maar vooral welke is echt goed.
Ik kan trouwens ook geen 3d kiezen in bf die blijft grijs.
Ik speel op een PS5 met sinds kort een 32 inch Oled … waanzinnig beeld met bf maar dat terzijde

[ Voor 7% gewijzigd door merlin1201 op 11-02-2026 14:49 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Miesjh

Miesjh

[ Voor 33% gewijzigd door Miesjh op 12-02-2026 09:45 ]

• Martinspire
Uffeltje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:43:
[...]

Maar bij bijvoorbeeld BF3 en BF4 kregen we binnen 1,5 jaar ongeveer 20 nieuwe maps? Het moet wel kunnen, maar dan moeten ze het bij EA/DICE ook wel willen.
Bij BF3:
Base game dus 9 maps, release oktober 2011
Back to Karkand gaf 4 maps, release december 2011
Close Quarters gaf 4 maps, release juni 2012
Armored kill gaf 4 maps, release september 2012
Aftermath gaf 4 maps, release november 2012
Endgame gaf 4 maps, release maart 2013
Totaal dus 29 maps in 1,5 jaar, maar er zitten grote gaten tussen. Waarbij de eerste mappack vrij snel volgde, maar die maps waren qua content ook niet zo heel veel anders dan het origineel (daar zouden ze nu niet mee wegkomen bv). En veel maps ondersteunde lang niet alle modi. En ik weet nog dat Close Quarters ook gehaat werd door een deel van de community omdat het een gamemode betrof die ze niet wilden spelen (herkennen we dat ergens van). Dus voor de meesten was het een jaar zonder echt nieuwe maps. Verder zou het prima kunnen dat we later dit jaar meer maps gaan zien, maar het lijkt mij logisch dat de game eerst stabiel moet zijn daarvoor.

Battlefield 4 dan:
Release oktober/november 2013 met 10 maps, waarbij er nog een splitsing was van old-gen (PC/PS3/X360) en new gen (PS4/X1)
China Rising gaf 4 maps, release december 2013
Second Assault gaf 4 maps (wederom remasters), release wisselt. X1 al in November, PS3/4/PC/360 Februari voor premium en non premium in Maart 2014
Naval Assault gaf 4 nieuwe maps in maart/april 2014
Dragon's Teeth gaf 4 maps in juli 2014
Final Stand gaf 4 maps in november 2014
Operations gaf nog 3 varianten van maps in 2015 maar toen was de game al wel dood denk ik.
In totaal dus 33 maps waar de game ook meer dan een jaar over deed.

Moet wel zeggen dat ik een heleboel maps al niet meer kan herinneren, maar het zijn er inderdaad meer. Al moet ook hier gezegd worden dat het ook wel even duurde voordat het op gang kwam.

Goed, Battlefield 1 dan:
Main game lanceerde met 10 maps in oktober 2016
They Shall Not Pass gaf 6 maps (2 ietsje later) in maart 2017 (dus hier zit al een half jaar tussen)
In the name of the Tsar gaf 6 maps in september 2017
Turning Tides gaf 4 maps in december/januari 2017/18 (bijna een maand premium early access)
Apocalypse kwam met 5 maps in februari/maart 2018
In totaal dus 31 maps in 1,5 jaar, maar het gat aan het begin is wel significant en dan 6 maps ineens.

En tenslotte Battlefield V
Main game lanceerde met 8 maps in november 2018
Overture gaf 1 map in december 2018
Trial by fire gaf 2 maps in maart 2019
Defying the odds gaf 4 maps in juni 2019
Battlefest gaf 1 map in oktober 2019 (en kwam eigenlijk tussendoor)
War in the Pacific gaf 3 maps in oktober 2019
Into the Jungle gaf 1 map in februari 2020
Summer update gaf 1 map in juni 2020
Conclusie: 21 maps in totaal in net geen 2 jaar, waarbij er ook een groot gat aan het begin zat.

Deze lijkt game lijkt dus veel op V qua content drops en ik ga er eigenlijk vanuit dat er ongeveer evenveel mensen aan gewerkt hebben, want die maps zijn gewoon veel complexer met de schade en terrain deformation. Ook hadden een paar nog die weer-events en levolution waar dat nu meer ingebakken zit (maar zo'n neerstortende kraan is dat nog steeds wel denk ik).
Ikzelf denk dat het vooral in de kosten zit. Meer mensen aantrekken en laten developen kost veel geld en het is maar de vraag of je dat eruit haalt met de huidige communities. Vergeet niet: de concurrentie is moordend en de markt is al wel wat verzadigd. Dus heel veel ruimte voor een drukke ontwikkelcyclus is er ook niet. Daarnaast zijn de eisen gewoon hoger. BF6 kun je aanzetten en als virtueel schilderij bekijken. Zet je BF3 op, dan zit je nog gewoon pixels te tellen en moet je zoeken naar objecten om je achter te gaan schuilen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Martinspire goed overzicht. Denk wel dat je erbij moet zeggen dat de mappen in BF3,4,5 en 1 wel voor 90% echte Battlefield mappen waren. Dus groot opgezet ipv de close combat mappen in 6.

Tevens rush in BF3 had gewoon vliegtuigen en op Mirak Valley had dat ook best gekund.

Martinspire schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:58:
[...]

Bij BF3:
Base game dus 9 maps, release oktober 2011
Back to Karkand gaf 4 maps, release december 2011
Close Quarters gaf 4 maps, release juni 2012
Armored kill gaf 4 maps, release september 2012
Aftermath gaf 4 maps, release november 2012
Endgame gaf 4 maps, release maart 2013
Totaal dus 29 maps in 1,5 jaar, maar er zitten grote gaten tussen. Waarbij de eerste mappack vrij snel volgde, maar die maps waren qua content ook niet zo heel veel anders dan het origineel (daar zouden ze nu niet mee wegkomen bv). En veel maps ondersteunde lang niet alle modi. En ik weet nog dat Close Quarters ook gehaat werd door een deel van de community omdat het een gamemode betrof die ze niet wilden spelen (herkennen we dat ergens van). Dus voor de meesten was het een jaar zonder echt nieuwe maps. Verder zou het prima kunnen dat we later dit jaar meer maps gaan zien, maar het lijkt mij logisch dat de game eerst stabiel moet zijn daarvoor.

Battlefield 4 dan:
Release oktober/november 2013 met 10 maps, waarbij er nog een splitsing was van old-gen (PC/PS3/X360) en new gen (PS4/X1)
China Rising gaf 4 maps, release december 2013
Second Assault gaf 4 maps (wederom remasters), release wisselt. X1 al in November, PS3/4/PC/360 Februari voor premium en non premium in Maart 2014
Naval Assault gaf 4 nieuwe maps in maart/april 2014
Dragon's Teeth gaf 4 maps in juli 2014
Final Stand gaf 4 maps in november 2014
Operations gaf nog 3 varianten van maps in 2015 maar toen was de game al wel dood denk ik.
In totaal dus 33 maps waar de game ook meer dan een jaar over deed.

Moet wel zeggen dat ik een heleboel maps al niet meer kan herinneren, maar het zijn er inderdaad meer. Al moet ook hier gezegd worden dat het ook wel even duurde voordat het op gang kwam.

Goed, Battlefield 1 dan:
Main game lanceerde met 10 maps in oktober 2016
They Shall Not Pass gaf 6 maps (2 ietsje later) in maart 2017 (dus hier zit al een half jaar tussen)
In the name of the Tsar gaf 6 maps in september 2017
Turning Tides gaf 4 maps in december/januari 2017/18 (bijna een maand premium early access)
Apocalypse kwam met 5 maps in februari/maart 2018
In totaal dus 31 maps in 1,5 jaar, maar het gat aan het begin is wel significant en dan 6 maps ineens.

En tenslotte Battlefield V
Main game lanceerde met 8 maps in november 2018
Overture gaf 1 map in december 2018
Trial by fire gaf 2 maps in maart 2019
Defying the odds gaf 4 maps in juni 2019
Battlefest gaf 1 map in oktober 2019 (en kwam eigenlijk tussendoor)
War in the Pacific gaf 3 maps in oktober 2019
Into the Jungle gaf 1 map in februari 2020
Summer update gaf 1 map in juni 2020
Conclusie: 21 maps in totaal in net geen 2 jaar, waarbij er ook een groot gat aan het begin zat.

Deze lijkt game lijkt dus veel op V qua content drops en ik ga er eigenlijk vanuit dat er ongeveer evenveel mensen aan gewerkt hebben, want die maps zijn gewoon veel complexer met de schade en terrain deformation. Ook hadden een paar nog die weer-events en levolution waar dat nu meer ingebakken zit (maar zo'n neerstortende kraan is dat nog steeds wel denk ik).
Ikzelf denk dat het vooral in de kosten zit. Meer mensen aantrekken en laten developen kost veel geld en het is maar de vraag of je dat eruit haalt met de huidige communities. Vergeet niet: de concurrentie is moordend en de markt is al wel wat verzadigd. Dus heel veel ruimte voor een drukke ontwikkelcyclus is er ook niet. Daarnaast zijn de eisen gewoon hoger. BF6 kun je aanzetten en als virtueel schilderij bekijken. Zet je BF3 op, dan zit je nog gewoon pixels te tellen en moet je zoeken naar objecten om je achter te gaan schuilen.
Volgensmij heb je een soort Stockholm complex. 8)

Het zou allemaal zoveel complexer zijn. Echt niet, de tools zijn ook stukken beter geworden en je hebt ook meer historie over wat werkt en niet werkt. De concurrentie was altijd al moordend.

Moet het nog zien dat BF 6 binnen dezelfde tijdspanne in de buurt gaat komen van het aantal maps dat de andere main BF titles hadden. Als je naar de main games kijkt is de decline al ingezet met BFV maar dat waren tenminste nog redelijk aansprekende maps in de BF traditie.

BF6 is gewoon BS. Vrijwel alleen close combat maps ala COD. Teveel modes, timelimited events, challenges waar allemaal dev tijd in gaat zitten.

Heb verder geen enkele behoefte om een full price game te gaan zitten verdedigen die ook nog eens mega verkocht heeft.

Bottom line: Het is onder de maat.

PC Specs

• Chelseamarre123
Help!!!! schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:00:
[...]

Het zou allemaal zoveel complexer zijn. Echt niet, de tools zijn ook stukken beter geworden en je hebt ook meer historie over wat werkt en niet werkt. De concurrentie was altijd al moordend.

Moet het nog zien dat BF 6 binnen dezelfde tijdspanne in de buurt gaat komen van het aantal maps dat de andere main BF titles hadden. Als je naar de main games kijkt is de decline al ingezet met BFV maar dat waren tenminste nog redelijk aansprekende maps in de BF traditie.

BF6 is gewoon BS. Vrijwel alleen close combat maps ala COD. Teveel modes, timelimited events, challenges waar allemaal dev tijd in gaat zitten.

Heb verder geen enkele behoefte om een full price game te gaan zitten verdedigen die ook nog eens mega verkocht heeft.

Ze kunnen ook gewoon grote delen uit redsec/BR map halen. Beetje zoals cod dat deed met Verdansk en Ground war. Al die grote maps van toen zaten in Warzone.

En singleplayer kunnen ze toch ook delen uit gebruiken om maps te maken.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Chelseamarre123 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:13:
[...]

Ze kunnen ook gewoon grote delen uit redsec/BR map halen. Beetje zoals cod dat deed met Verdansk en Ground war. Al die grote maps van toen zaten in Warzone.

En singleplayer kunnen ze toch ook delen uit gebruiken om maps te maken.
Het kan nog makkelijker met AI. :+

Hey chatgpt, maak eens een map met 5-7 vlaggen, zoveel dorpjes, dit thema... ect.

Onder andere Soldier of Fortune 2 had al een random map generator voor multiplayer.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Ecological
wodkabuikje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:48:
[...]

Ik speel alleen nog maar Battle Royale en Gauntlet. Met Gauntlet kan ik aardig meekomen maar ik heb bij Battle Royale moeite om zelfs maar een kill te maken. Maar ik geef niet op! Beste tot nu toe is derde maar ik heb me toen heel de ronde lopen verstoppen hahaha.

Heb je wel wat tips? ;)

Ik heb inmiddels alle afleveringen op YT gekeken van Chasenoface, spannender dan een thriller op tv maar ik merk er nog niets van helaas als ik zelf speel :(
Ik heb 300+ uur in PUBG, ongeveer 100 uur in Apex Legends (of misschien wat meer) - en nu 270 uur in BF.

Mijn tips zijn.

1. Spring afgelegen (golf is leuk - en airbase ook - maar erg lastig)
2. Doe missies - de exp zorgt dat je snel betere loot krijgt
3. Wegrennen is niet voor watjes, maar kan juist zorgen dat je betere positie krijgt en het vuurgevecht wint.
4. Blijf scouten - zorg je dat je gefocust bent op voetstappen van anderen.
5. Kies je plek strategisch, zorg dat je van cover naar cover loopt.
6. De buitenkant van de ring is in principe het veiligst, met het vuur in je rug kan niemand van achter komen, maar als je in het midden van de cirkel zit, blijf daar lekker zitten en zoek mooi dekking tot het einde in zicht is.
7. Als er 10 teams over zijn, zorg dat ze elkaar afmaken, als jij schiet dan weten de andere teams waar je zit en dan word je gesandwicht.
8. Sabotagen van tank is erg sterk!

Zoiets? :D

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
Ecological schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:46:
[...]

Ik heb 300+ uur in PUBG, ongeveer 100 uur in Apex Legends (of misschien wat meer) - en nu 270 uur in BF.

Mijn tips zijn.

1. Spring afgelegen (golf is leuk - en airbase ook - maar erg lastig)
2. Doe missies - de exp zorgt dat je snel betere loot krijgt
3. Wegrennen is niet voor watjes, maar kan juist zorgen dat je betere positie krijgt en het vuurgevecht wint.
4. Blijf scouten - zorg je dat je gefocust bent op voetstappen van anderen.
5. Kies je plek strategisch, zorg dat je van cover naar cover loopt.
6. De buitenkant van de ring is in principe het veiligst, met het vuur in je rug kan niemand van achter komen, maar als je in het midden van de cirkel zit, blijf daar lekker zitten en zoek mooi dekking tot het einde in zicht is.
7. Als er 10 teams over zijn, zorg dat ze elkaar afmaken, als jij schiet dan weten de andere teams waar je zit en dan word je gesandwicht.
8. Sabotagen van tank is erg sterk!

Zoiets? :D
Jazeker! Bedankt dat je de moeite hebt genomen om tips te geven!

De missies probeer ik juist steeds te doen maar hou dan totaal de omgeving niet meer in de gaten. In het begin kom ik daar nog mee weg maar het is slechts een kwestie van tijd voordat er vijanden in beeld komen.

En ik moet ook meer bij mijn squad blijven als back-up denk ik :)
Bijna niemand doet die missies dus moet ik wel even afscheid van ze nemen.

Nu alleen nog kills zien te maken. Ik houd geen rekening met de recoil denk als je standaard wapens loot.

Vanavond weer proberen, thanks!

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Martinspire
[...]

Gast, ga eens de BF4 maps vergelijken met BF6 en zeg mij dat het zoveel makkelijker moet zijn tegenwoordig... Er zit zoveel meer detail in deze maps dan vroeger, dat is echt geen eerlijke vergelijking. Dezelfde reden dat BF5 zoveel minder maps had.

Verder moet je niet vergeten hoe buggy al die games waren bij launch en hoeveel shit ze veroorzaakt hebben door maar meer maps eruit te pushen en niet te kijken of ze daadwerkelijk klaar waren met het patchen van glitches. Want menig nieuwe map was al binnen een week onspeelbaar vanwege allerlei shit die men had gevonden.
De events, challenges en dergelijke is allemaal van andere teams die anders op hun handen zitten omdat ze moeten wachten op nieuwe maps. Daar is werkelijk niks mis mee. Of ga je ook de karakters laten bouwen door mensen die de muziek maken? Het is gewoon echt een aparte tak van sport.

Ik denk dat men bij BF ook meer had verwacht van de community om leuke maps te bouwen met de editor. Daar is nu ook maar amper wat uit gekomen. Dan kun je zeggen dat het beperkt is en lastig is om dingen mooi te krijgen, maar ik heb ook maar weinig streamers gezien die daar aandacht aan besteed hebben, waar best wat meer effort in had mogen zitten. Maar het enige waar men het voor gebruikt heeft, is de challenges en LVL XP te boosten. Over onder de maat gesproken...

• pina
  • Laatst online: 13:53
[...]

Hoe kan je nu klagen dat er te veel modi zijn? Ik speel zelf vooral escalation en team DM. Als er extra modi zijn, ga ik er mij niet aan storen hoor. Als je enkel conquest speelt, wat boeit het je dan dat er nog 7 andere modi zijn?

Events en challenges zijn gewoon een logische evolutie van de markt. Daar is op zich ook niks mis mee en boeit mij persoonlijk ook niet. Maar ik ken mensen die dat wel tof vinden om challenges te doen. Maar er mij aan storen? Absoluut niet.

Als het razend populair zou zijn, zou jij misschien nog klagen dat er te veel noobs en casual spelers zijn. Als er een decline is, is het een bewijs dat het spel slecht is. Misschien haken die casual spelers net af? Je kan toch niet zomaar conclusies trekken? Zo kan je altijd wel iets zeggen om je gelijk te halen.

Zolang ik mijn potjes kan spelen en plezier heb, boeit de rest mij niet. Cod en bf zijn totaal andere games en dat is best prima.

• kevz
  • Nu online
pina schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:17:
[...]

Hoe kan je nu klagen dat er te veel modi zijn? Ik speel zelf vooral escalation en team DM. Als er extra modi zijn, ga ik er mij niet aan storen hoor. Als je enkel conquest speelt, wat boeit het je dan dat er nog 7 andere modi zijn?

Events en challenges zijn gewoon een logische evolutie van de markt. Daar is op zich ook niks mis mee en boeit mij persoonlijk ook niet. Maar ik ken mensen die dat wel tof vinden om challenges te doen. Maar er mij aan storen? Absoluut niet.

Als het razend populair zou zijn, zou jij misschien nog klagen dat er te veel noobs en casual spelers zijn. Als er een decline is, is het een bewijs dat het spel slecht is. Misschien haken die casual spelers net af? Je kan toch niet zomaar conclusies trekken? Zo kan je altijd wel iets zeggen om je gelijk te halen.

Zolang ik mijn potjes kan spelen en plezier heb, boeit de rest mij niet. Cod en bf zijn totaal andere games en dat is best prima.
't Is net het perspectief dat je hebt, als je wat groter denkt dan zie je wat de voor/nadelen zijn van deze topics. De gemiddelde gamer blijft challenges doen zonder na te denken wat een team nodig heeft in het moment, die blijft dezelfde build spelen, snipers op een dak om die 50 kills te halen zonder te teamspelen. Op deze manier maken challenges de game dommer.
Veel gamemodes? Leuk, dan is er wat voor iedereen. Opzich geen probleem, maar dit kan de playerbase versplinteren. Voor de meeste mensen die rond 8u in de avond spelen zal dat prima zijn in deze regio. Als je in een minder populaire regio of buiten de pieken speelt (in de ochtend, of na middernacht) dan kan het zijn dat er voor sommige modus net wat te weinig mensen zijn. Daarom zien we ook meer Chineze namen op Euro servers met hoge ping, fijn met deze slechte netcode. Ik speel vaak na middernacht, en het worden steeds meer bot matches. Dus regio Europa, na middernacht, Escalation, en ik filter op 4 mappen (meer dan genoeg tbh). Ik heb voor een multiplayer FPS betaald en ik krijg bot matches na 01:30u. Kort na launch kon je tot 5 a 6u in de ochtend spelen. Dat is het nadeel als DICE achterover leunt en letterlijk niks doet; meer dan 90% playerbase verloren, en dat is op meerdere manieren te merken. Ik snap dan ook niet waarom EA hun meer de tijd geeft om een betere basis neer te zetten, het blijft dus een corpo business model, minimal effort, maximum profit, en dat is te zien met BF6.

edit; We hebben dan wel een social media post gehad over S2 en wat nog meer, maar het zijn opnieuw veel beloftes en weinig specifieks. Dus ik zet mijn verwachtingen op nul, en ik hoop dat ik de nieuwe map leuk ga vinden... Anders is er de kans dat er nog minder activiteit is op de 4 Escalation mappen die wel okay zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 11-02-2026 19:36 ]

Mijn YouTube

• Martinspire
Whoops, dat was geen recente video...

[ Voor 89% gewijzigd door Martinspire op 11-02-2026 20:01 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

RobinNL schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:39:
Map: Hagental Base (underground close-quarters combat)
Leuk man, nog meer close quarters combat. Zit ik echt op te wachten :r

Martinspire schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:51:
[...]

Gast, ga eens de BF4 maps vergelijken met BF6 en zeg mij dat het zoveel makkelijker moet zijn tegenwoordig... Er zit zoveel meer detail in deze maps dan vroeger, dat is echt geen eerlijke vergelijking. Dezelfde reden dat BF5 zoveel minder maps had.
Dude, het is echt niet zo dat omdat er meer detail is dat de maps nu zo exorbitant veel meer tijd kosten dat wat extra maps onhaalbaar zijn. Daar zijn de tools ook gewoon naar. Anders zouden we nu tov Pong helemaal geen games meer hebben. 8)
Verder moet je niet vergeten hoe buggy al die games waren bij launch en hoeveel shit ze veroorzaakt hebben door maar meer maps eruit te pushen en niet te kijken of ze daadwerkelijk klaar waren met het patchen van glitches. Want menig nieuwe map was al binnen een week onspeelbaar vanwege allerlei shit die men had gevonden.
Vrijwel alle, zoniet alle BF games waren buggy bij launch. Als je de release notes leest zie je dat de meeste bugs/verbeterpunten niks met glitches in de maps te maken hebben.
Dat de games buggy gereleased worden heeft vooral te maken met te weinig (beta) testen en te snel op de markt gooien.
Zodra ze de maps wel goed beta testen worden de meeste glitches gevonden.

Daarnaast lijkt het ook wel een sport voor EA/DICE om het wiel elke keer opnieuw uit te vinden. Gebreken die telkens terugkeren nadat ze in vorige games wel goed werkten / opgelost waren.

Dit heeft vermoedelijk vooral te maken met mismanagement waardoor kennis niet goed vastgelegd/hergebruikt wordt. En mensen die (miskend) vertrekken.
[...]
De events, challenges en dergelijke is allemaal van andere teams die anders op hun handen zitten omdat ze moeten wachten op nieuwe maps. Daar is werkelijk niks mis mee. Of ga je ook de karakters laten bouwen door mensen die de muziek maken? Het is gewoon echt een aparte tak van sport.
Het is toch gewoon basale logica. Er is maar één pot met geld/budget. Die kun je gebruiken om mensen aan te nemen die events, challenges und so weiter designen of je neemt gewoon mensen aan die maps bouwen.
Ik denk dat men bij BF ook meer had verwacht van de community om leuke maps te bouwen met de editor. Daar is nu ook maar amper wat uit gekomen. Dan kun je zeggen dat het beperkt is en lastig is om dingen mooi te krijgen, maar ik heb ook maar weinig streamers gezien die daar aandacht aan besteed hebben, waar best wat meer effort in had mogen zitten. Maar het enige waar men het voor gebruikt heeft, is de challenges en LVL XP te boosten. Over onder de maat gesproken...
Ik denk dat ze bij BF vooral gewoon vrij dom zijn als ze dat verwachten in het licht van hoe ze het ingericht hebben:
  • Geen normale, goede effectieve serverbrowser.
  • Geen normale/goede mogelijkheid om persistent te draaien.
  • De mogelijkheden om met vrienden/clans te joinen en samen te spelen zijn helemaal ruk.
  • De echte community maps draaien nog steeds met een tickrate van 30.
  • Slechte vindbaarheid en rommelige UI. De homepage is een cluttered mess die door de devvers vooral gebruikt wordt om hun eigen zooi te promoten. De eindeloze barrage aan events, timed events, modes etc.
  • XP/Progressie sterk generfed.
En dan ben ik vast nog het nodige vergeten.

Dus er is begrijpelijkerwijs heel weinig incentive voor de community om dit te doen. Hadden ze het ingericht zoals vroeger bij BF2 e.d. dan was die kans veel hoger geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 12-02-2026 10:13 ]

PC Specs

pina schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:17:
[...]

Is toch simpel. Er is maar één pot met geld. De events, challenges, het geschikt maken van maps voor al die modes kost tijd en geld en gaat ten koste van de oorspronkelijke core BF modes en maps. Verder fractured het de playerbase en zijn sommige/veel modes niet echt populair. Dus dan krijg je weer botfills.

Het probleem is nu juist dat BF steeds minder BF voelt en steeds meer COD. Waren het nog maar totaal andere games dat zou inderdaad prima zijn.

PC Specs

• Martinspire
Help!!!! schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Dude, het is echt niet zo dat omdat er meer detail is dat de maps nu zo exorbitant veel meer tijd kosten dat wat extra maps onhaalbaar zijn. Daar zijn de tools ook gewoon naar. Anders zouden we nu tov Pong helemaal geen games meer hebben.
Ik denk dat je toch nog echt even moet kijken hoe maps in elkaar zitten en hoe bepaalde zaken toch echt complexer zijn geworden. Terrain deformation alleen al, maakt dat dit niet een kwestie van copypasten is en hier en daar wat rotsen erin flikkeren. Verder is het geen Unreal waar je miljoen miljard assets voor hebt of waar je met weinig werk hele levels kunt genereren die je vervolgens een beetje aanpast. Ja Frostbite is nu beter dan eerst, maar ik verwacht er geen schokkende wijzigingen in dat je zomaar dingen kunt fixen. Verder accepteren we nu niet als kogelgaten niet helemaal uilijnen met waar je ze schoot of zwarte stof van explosies niet overeen komt met waar je schoot en niet mooi rond is (net als de skins op wapens beter passen). Dat is gewoon echt veel meer werk. Textures sluiten echt beter aan dan vroeger en hele object-ketens gaan door een heel stuk heen zoals een kabel die naar een aggregaat loopt of verlichting of iets dergelijks. Dan kun je zeggen dat het niet nodig is, maar voor immersion is het belangrijk dat die dingen kloppen. In dezelfde manier dat GTA logische verkeersborden heeft of dat de elektriciteitspalen van Red Dead een werkend netwerk betreft. En eer dat je een playtest hebt kunnen doen en daarna weer aanpassingen hebt gemaakt voor een nieuwe playtest, ben je al zo weer een week verder. De doorlooptijden van maps is hoog, je bent niet 40 uur per week productief bezig met maps. Je bent veel bezig met discussies. En doordat de game zoveel verschillende wapens, gadgets, class abilities, voertuigen en perks heeft, is die puzzel een stuk lastiger dan de 3-lane maps van COD of een grote BR map waar het eigenlijk niet echt uitmaakt waar de gevechten zich afspelen.

En ja, DICE is in veel gevallen incompetent, verkeerd gemanaged en verkeerd gebudgetteerd, maar het is ook weer niet zo dat ze prutswerk afleveren. Als je objectief kijkt naar de maps dan klopt het gewoon een stuk beter dan vroeger en zit er veel meer detail in. De detail doet mij denken aan The Division games waarbij de wereld er ook smerig uit ziet met veel doorlopende elementen en veel objecten om aan te kleden.
[...]

Vrijwel alle, zoniet alle BF games waren buggy bij launch. Als je de release notes leest zie je dat de meeste bugs/verbeterpunten niks met glitches in de maps te maken hebben.
Ik zeg ook nergens dat ze goed zijn in updates, ik zeg alleen dat ik wel kan zien dat er veel werk in zit en dat het testen van zaken heel lastig kan zijn met zoveel parameters. Verder accepteren ze ook te vaak problemen die dan nog maanden blijven hangen, zoals bv die markeringen van nieuwe items in je hoofdmenu of de onbalans van SMGs op range. Geen idee waarom dat niet gewoon met een hotfix voorrang krijgt...
Het is toch gewoon basale logica. Er is maar één pot met geld/budget. Die kun je gebruiken om mensen aan te nemen die events, challenges und so weiter designen of je neemt gewoon mensen aan die maps bouwen.
Hier ga je wel de mist in imo. Ja dr moeten meer mensen bij om maps te bouwen, maar het is niet alsof je iemand die challenges maakt, maar halve dagen kunt laten draaien. Hoe dan ook moet zijn salaris ergens vandaan komen en als ie tijd over heeft om meer challenges en modi te maken, dan moet dat gewoon kunnen. Het is niet alsof ze 10 man teveel hebben voor dit soort zaken. Ze hebben er 1, 2 of 3 en die lopen duidelijk voor op andere teams waardoor ze tijd over hebben en experimenteren. Ik heb liever dat ze dingen toevoegen dan dat ze op hun handen gaan zitten. Budgettering heeft wel invloed, maar het is niet zo dat je deze mensen dan maar weg moet doen want over een paar weken heb je ze weer nodig voor andere content.
[...]

Ik denk dat ze bij BF vooral gewoon vrij dom zijn als ze dat verwachten in het licht van hoe ze het ingericht hebben:
  • Geen normale, goede effectieve serverbrowser.
  • Geen normale/goede mogelijkheid om persistent te draaien.
  • De mogelijkheden om met vrienden/clans te joinen en samen te spelen zijn helemaal ruk.
  • De echte community maps draaien nog steeds met een tickrate van 30.
  • Slechte vindbaarheid en rommelige UI. De homepage is een cluttered mess die door de devvers vooral gebruikt wordt om hun eigen zooi te promoten. De eindeloze barrage aan events, timed events, modes etc.
  • XP/Progressie sterk generfed.
Het probleem van de serverbrowser zit hem voornamelijk in dat mensen aan de ene kant graag willen kiezen wat ze spelen (specifieke maps en modi juist wel of juist niet). Dat maakt dat je niet zomaar een vaste server kunt gebruiken en ze voor deze oplossing hebben gekozen. Je kunt dus van een server maar bv 10% doorsluizen naar een nieuwe match want veel mensen komen via een bepaalde shortcut naar de servers toe. Als je vaste servers krijgt, dan zitten mensen namelijk weer te klagen dat ze bepaalde maps moeten spelen. Dit was in voorgaande games namelijk altijd een grote klacht.

Waar Dice de verkeerde keuze heeft gemaakt, is dat community servers niet onderdeel kunnen zijn van de vaste playlists. Maar ik kan ook voorstellen dat er beperkingen aan zitten hoe het huidige systeem met keuzes voor spelers is opgezet. En dat het boosten van XP dan meer misbruikt wordt.

Verder weten jij en ik maar al te goed dat als je community servers wel gaat boosten in normale playlists, er weer het gezeik komt van slechte admins en ongebalanceerde teams. Want dat was ook altijd een issue. Dus ik snap DICE hierin ook wel. Maar de communicatie kan hierin beter (en dat is ook al jaren een probleem)

Volgens mij draait alles nog steeds op 30 tickrate, als ik zo de potjes bekijk. En dat is ook gewoon een kostenbesparing. Of wellicht een limitatie van de engine/hosting om de spelersaantallen aan te kunnen. Aan de andere kant vind ik de pings nog vrij laag van iedereen en heb je minder last tegen mensen uit andere continenten te spelen. Iets waar ik voorgaande games ook een grote hekel aan had. En iets waar custom servers ook weer problemen mee gaven.

MRE-Inc schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:29:
[...]
Leuk man, nog meer close quarters combat. Zit ik echt op te wachten :r
Jahaaa, maar dit keer met EXTRA flank- en looproutes bovenop de twee al in de game zitten!!

Dit zal uitermate grote gevolgen hebben voor de strategische keuzes die je moet maken tijdens het spelen op halflege servers met bots na 3 weken..... /s

Dit is de zoveelste bevestiging dat Battlefield definitief een andere afslag heeft genomen voor mij, volwassen liefhebbers van de vorige battlefields zijn helaas niet meer onderdeel van de doelgroep.

-XP grind heeft teamplay vervangen
-Driekwart zijn bugfixes om de gunplay weer op het niveau te krijgen van de eerste beta.
-Weer focus op infantry in plaats van combined arms gameplay en balans.
-Nog altijd geen enkele documentatie, ondersteuning, assets of wat dan ook voor Portal vanuit DICE (zelfs basale game logic en modes moeten nog altijd zelf geschreven worden in portal)
-Geen dedicated/persistent servers op 60 hz

Zo zonde, hebben ze eindelijk de techniek (en gunplay) een beetje op orde bij launch, falen ze aan alle kanten op alle andere fronten.
De nieuwe CQC map die in maart zou moeten verschijnen.
Bron: https://x.com/temporyal/status/2021894189039202720

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLv_FDgZe--uZ7Wba4kZzWZHaUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iL4r48V6N2KDTHS0AWt33PWk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxZu_5VsTqlDQhHZZKEsr8m8gKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8msLzD6YNrSUhUPdsInKWBsI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTUqsII3fZZwt7aZ7Nn__SUz3Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TchJnEA6yMO82WeRzSz6Vx5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYoGya05cYVrmyywlzkBxQexiR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvIeJhpgNCf6mo73SZLTCKUf.jpg?f=fotoalbum_large

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ziet er verdraaid veel uit als die map met dat schip in BF2042...

Die wapens zijn allemaal SMG ? Fijn vanaf 140m weer geheadshot worden door SMG's :|

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 12-02-2026 12:30 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXy17H0aLn-i04ckxSZbGYT16bU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tlpQsL7HdO5UAEJx5Cpnrnyq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeHBVTU2bAbhvBJtMCvMCfMaDk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhrq9rIe5DFbxU5K4ffgQBQd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door RobinNL op 12-02-2026 17:37 ]

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HA9yHPgbAAAe0Kf?format=jpg&name=large

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:08
Battlefield 3 had betaalde dlc die ook niet genoeg was voor sommigen
Superman schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:27:
[...]

Battlefield 3 had betaalde dlc die ook niet genoeg was voor sommigen
Tsja, dan is er natuurlijk niets met bf6 aan de hand als 'sommigen' dat van bf3 vonden. :+

BF3 had gewoon 13 maps op launch incl. Back to Karkand dlc als premium. Bovendien waren die maps véél diverser en laat ik het maar gewoon zeggen, véél beter, dan de maps in BF6.

Strike at karkand, metro, seine, bazaar, caspian border, damavand peak, noshar canals en zelfs de close quarters dlc. Niet elke mode werkte even goed op elke map, maar jeetje, ik zou die van BF6 niet allemaal kunnen noemen zonder ze op te zoeken, die van BF3 vergeet ik nooit weer.

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:12
Nog meer close combat? Kom op man. Waar blijven de El Alamein type maps. Zoals Mirak Valley escalation op het einde met 10 Tanks, 4 planes en 2 attack heli's. Waar is de little bird? Die Motors boeit letterlijk niemand.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02 22:22
noordwolde schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:26:
Nog meer close combat? Kom op man. Waar blijven de El Alamein type maps. Zoals Mirak Valley escalation op het einde met 10 Tanks, 4 planes en 2 attack heli's. Waar is de little bird? Die Motors boeit letterlijk niemand.
De littlebird staat er gewoon op..

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:12
Droid schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:39:
[...]

De littlebird staat er gewoon op..
Oh zie het hierboven inderdaad, had alleen bericht over de dirt bikes gelezen. Dit is goed nieuws! Bedankt voor je opmerking droid!

• VirgoMossel
  • Laatst online: 15:03
Is de hardware qua wapens voor iedereen of moet je daar de season pass voor aangeschaven?

Xbox: Virgo Mossel

• merlin1201
Denk door de overload aan andere berichten mijne denk ik niet opgevallen.
Vraag wat is een goede ps5 headset die echt die 3d sound geeft? Sony pulse is waardeloos en battlefield geef aan niet 3d compatibel te zijn.
Dus welke wel en maakt het echt verschil, vooral richting van geluid. Voetstappen klinken nu overal behalve waar het vandaan komt

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:48
merlin1201 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:07:
Denk door de overload aan andere berichten mijne denk ik niet opgevallen.
Vraag wat is een goede ps5 headset die echt die 3d sound geeft? Sony pulse is waardeloos en battlefield geef aan niet 3d compatibel te zijn.
Dus welke wel en maakt het echt verschil, vooral richting van geluid. Voetstappen klinken nu overal behalve waar het vandaan komt
Ik gebruik deze. Erg tevreden mee!!

https://www.bol.com/nl/nl...OFFHCg.4_7.8.ProductTitle

• merlin1201
Wat is de ervaring in bf? Geef deze in de settings 3D compatibel aan?
Werkt dat dan ook goed? Want Sony pulse zou ook 3d moeten kunnen maar toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door merlin1201 op 13-02-2026 12:32 ]

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:48
merlin1201 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:31:
[...]

Wat is de ervaring in bf? Geef deze in de settings 3D compatibel aan?
Werkt dat dan ook goed? Want Sony pulse zou ook 3d moeten kunnen maar toch niet.
Geluid is geweldig in BF. Geen idee of deze op 3d staat. Zou ik moeten checken. Je hoort mensen in ieder geval super goed.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Die Battlepas/Pro (haal ik weer door elkaar nu), ik heb BF Pro, de duurste editie, moet ik nu nog weer season 2 aanschaffen of zit dat erbij in? Snap games met gamepasses niet zo goed...

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Kecin schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:41:
[...]

Die Battlepas/Pro (haal ik weer door elkaar nu), ik heb BF Pro, de duurste editie, moet ik nu nog weer season 2 aanschaffen of zit dat erbij in? Snap games met gamepasses niet zo goed...
Per season heb je een nieuwe pass nodig ja. Als je alles hebt voltooid zit je op 1100 punten uit m'n hoofd. Voor 1000 (of 1100) kan je weer een nieuwe aanschaffen.

Dus heb je alle tiers voltooid die de punten geven, dan kan je in Season 2 de pass gratis krijgen.

Voor de Pro moet je wel extra geld neerleggen.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat is ook echt extreem onduidelijk. Battlepass, battlefield pro, season pass, ik snap er echt geen kloot van. Ook al die unlocks aan het einde en vershcillende 'paths'. 8)7

Maar ik ben benieuwd naar de nieuwe maps, het zal wel weer zo'n geforceerde CQB feest zijn. Ik wil grote maps :(

[ Voor 25% gewijzigd door -tom-562 op 13-02-2026 13:50 ]

Vaak bu'j te bang!

-tom-562 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:48:
Dat is ook echt extreem onduidelijk. Battlepass, battlefield pro, season pass, ik snap er echt geen kloot van. Ook al die unlocks aan het einde en vershcillende 'paths'. 8)7

Maar ik ben benieuwd naar de nieuwe maps, het zal wel weer zo'n geforceerde CQB feest zijn. Ik wil grote maps :(
Een Season bestaat uit ongeveer 3 maanden. Ieder Season heeft een eigen Season Pass (in Battlefield heet dit een Battle Pass). Je hebt een normale Battle Pass en de BF Pro, die laatste geeft je een voorsprong, een bonus path, een BF Pro radio channel en andere extra's.

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-02 15:34
Ik speel eigenlijk alleen mijn dailys iedere dag, of iig bijna iedere dag!
Helaas merk ik dat ik gewoon ouder wordt en niet snel genoeg meer ben. Dus een LMG is een super keuze voor mij. Vind het type wapen ook gewoon leuk.

K/D is bijna altijd negatief, moet mijn punten scoren met ammo packs, repairs en wat reviven.
Vind spotten via die drone ook wel leuk trouwens.
Maar blijf het gewoon leuk vinden. Beter dan een CS2 of een COD.

Floksor

• tillietom
Ben benieuwd naar de nieuwe mappen.
Het gaat mij niet zozeer om meer mappen, maar om meer variatie. Nu zijn er naar mijn idee nogal veel stedelijke mappen, waardoor het vaak neerkomt op geforceerde infantry fights.
Het voelt soms alsof de focus ligt op het creëren van chaos en een hoog tempo, terwijl Battlefield voor mij juist uitblinkt in schaal, vrijheid en variatie.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52
Floks schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:33:
Ik speel eigenlijk alleen mijn dailys iedere dag, of iig bijna iedere dag!
Helaas merk ik dat ik gewoon ouder wordt en niet snel genoeg meer ben. Dus een LMG is een super keuze voor mij. Vind het type wapen ook gewoon leuk.

K/D is bijna altijd negatief, moet mijn punten scoren met ammo packs, repairs en wat reviven.
Vind spotten via die drone ook wel leuk trouwens.
Maar blijf het gewoon leuk vinden. Beter dan een CS2 of een COD.
Zelf ook niet meer de snelste. Daarom vermaak ik me eigenlijk wel met casual breakthrough.
16 spelers ( 8 vs 8 ) aangevuld met 32 bots. Gewoon knallen, lol hebben, je daily halen maar dan met wat meer plezier.

Ben wel toe aan nieuwe maps en dan graag geen Close Combat, want dat gaat inderdaad veels te snel.

wijze woorden

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:08
Bij Battle Royale zag ik iemand van lvl 1100, hoe is dat mogelijk?

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Superman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:20:
Bij Battle Royale zag ik iemand van lvl 1100, hoe is dat mogelijk?
Redbull? :P

• Braus
  • Laatst online: 14:47
@Superman Ik heb er al een gezien van 1779 en 3000 nog wat.

Die hebben waarschijnlijk in het begin een aantal glitches uitgebuit waarbij je maximaal XP kon genereren.

Zoiets als dit:

YouTube: ✅*NEW* INFINITE XP FARMS in BATTLEFIELD 6 (AFTER PATCH)✅ BF6 PORTAL ...

PC Specs

• Ecological
Ik heb echt heel veel lol met Redsec - vanmorgen weer een heerlijke win. Nog wat bugs eruit - meer spelers en dan is het echt episch

• Miesjh

Miesjh

https://www.ea.com/games/...eld-6-game-update-1-2-1-0
Season 2 begins February 17th with Game Update 1.2.1.0, introducing a new map, limited-time modes, the Little Bird helicopter, weapons, gadgets, and progression to Battlefield 6.

At 09:00 UTC, players will be able to download the update, with Season 2 challenges becoming available.

At 12:00 UTC, all Season 2 content goes live, including new game modes, map, weapons, tiles, the Battle Pass, and additional progression content.

[ Voor 135% gewijzigd door Miesjh op 15-02-2026 12:43 ]

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.