• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Battlefield 6 and REDSEC Season 1: January Update 13-1-2026

https://www.ea.com/games/...c-season-1-january-update

Summary:

Season 1 Extension & General Update

* Battlefield Studios thanked the community for support since launch.
* Season 1 (including REDSEC) will be extended beyond its original end date to give the team extra time to polish Season 2, now slated for *February 17*.
* The Season 1 extension update drops on January 20.
* Alongside seasonal content, developers are reinforcing **Battlefield Labs** public previews for upcoming features and improvements.

What’s Included in the January Update

* New weekly challenges for players.
* A Bonus Path with additional rewards.
* Continued Season 1 Battle Pass progression until Season 2 begins.

Frostfire Bonus Path (Starts Jan 27)

* Unlock free customization and boost rewards by progressing through tiers.
* Free rewards include Hardware XP Boost, **vehicle skin**, and player-card items.
* Premium Battle Pass owners can earn **weapon packages**, **career XP boosts**, and more.
* Bonus Path progress is earned through **weekly challenges only**.

Seasonal Events & Bonuses

* Valentine’s Day content planned later in the update period.
* Daily login rewards and Double XP weekends scheduled through the Season 1 extension.

Patches & Stability

* Update notes detailing *exact fixes and stability improvements* will be posted prior to the January 20 update in the Game Updates section of the official site.

[ Voor 84% gewijzigd door Miesjh op 14-01-2026 09:14 ]

Xbox Live: Miesjh NL

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Superman schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:15:
Moeten we opnieuw battlefield pro kopen voor seizoen 2?
Nee toch? Kun je (hoop ik) dan toch met je 1100 battlepoints kopen?

XBL: theArthurrrr

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Het gebrek aan mappen is voor mij de reden om te stoppen. Ben de lol kwijt en vind de huidige mappen mwa. Ik verwacht niet dat we over een aantal jaar nog zullen terugdenken aan de bf6 mappen.

PSN ID Binloading_nl

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 13:28
DeWaanzin schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Nee toch? Kun je (hoop ik) dan toch met je 1100 battlepoints kopen?
Ja ben ff in de war denk ik, je hebt die normale pass en die pro pass. Mijne zat al bij PE toen ik deze later kocht. Met die 1100 punten kan je iig de normale pass weer kopen, of dat genoeg voor pro is weet ik niet.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• XanaLuXX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59
steefje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:26:
Het gebrek aan mappen is voor mij de reden om te stoppen. Ben de lol kwijt en vind de huidige mappen mwa. Ik verwacht niet dat we over een aantal jaar nog zullen terugdenken aan de bf6 mappen.
Maar alstublieft... geen "Nuke towns" die met elke release van COD in een ander kleurtje komen
Mappen zijn altijd lastig om de designen.
Vind het wel leuk als ze af toe wat oude maps terug brengen, zoals b.v. Operation Firestorm en wie weet Metro ;)

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 17:10
XanaLuXX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Maar alstublieft... geen "Nuke towns" die met elke release van COD in een ander kleurtje komen
Mappen zijn altijd lastig om de designen.
Vind het wel leuk als ze af toe wat oude maps terug brengen, zoals b.v. Operation Firestorm en wie weet Metro ;)
ja eensch maar dan wel de leuke maps en niet zoals firestorm die maar weinig gespeeld werd. Waar blijven de gulf of oman of strike at Karkand....

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
WeeDzi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:44:
[...]

ja eensch maar dan wel de leuke maps en niet zoals firestorm die maar weinig gespeeld werd. Waar blijven de gulf of oman of strike at Karkand....
Nu zijn dat toevallig twee van mijn favo mappen, maar het is erg moeilijk om een oude map goed over te zetten naar een nieuwe bf. Enerzijds zijn de gameplay mechanics niet zomaar toepasbaar op oudere mappen en de grootste uitdaging zal m in het sentiment zitten. Daar is lastig tegen op te boksen

PSN ID Binloading_nl

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-01 16:54
Waar blijft Metro & Operation Locker :( :| :'(

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01 16:21
steefje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Nu zijn dat toevallig twee van mijn favo mappen, maar het is erg moeilijk om een oude map goed over te zetten naar een nieuwe bf. Enerzijds zijn de gameplay mechanics niet zomaar toepasbaar op oudere mappen en de grootste uitdaging zal m in het sentiment zitten. Daar is lastig tegen op te boksen
Maps als Grand Bazar en Operation Metro zijn al zo goed als mogelijk identiek nagemaakt in Portal. Het moet toch niet zo moeilijk zijn deze maps gewoon over te nemen door DICE en met full XP speelbaar te maken, zodat er daadwerkelijk spelers komen die dit gaan spelen?
Ook een grote map zoals in deze video is gewoon gemaakt in Portal. YouTube: Battlefield 6 actually has a big map now...

Dus kom op DICE, EA!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-01 16:11
Mja, ik zag geruchten voorbijkomen dat Propaganda als map zou komen.. wéér een Urban map.

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 17:10
ViNOK16Bit schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:41:
[...]

Maps als Grand Bazar en Operation Metro zijn al zo goed als mogelijk identiek nagemaakt in Portal. Het moet toch niet zo moeilijk zijn deze maps gewoon over te nemen door DICE en met full XP speelbaar te maken, zodat er daadwerkelijk spelers komen die dit gaan spelen?
Ook een grote map zoals in deze video is gewoon gemaakt in Portal. YouTube: Battlefield 6 actually has a big map now...

Dus kom op DICE, EA!
steefje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:59:
[...]

als je goed kijke is die map in dat filmpje gewoon gulf of oman, of het scheelt in eider geval niet al te veel :)

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Heb helaas een beetje genoeg van dit spel ,speel alle BF en vooral BF1 is nog steeds fun, maar met de huidige is de lol ervanaf, met name de kleine maps en hoe snel je klaar bent met sommige maps is verbazingwekkend met name omdat de meesten wel doorkrijgen waar de zwakke en sterke plekken in de maps zitten.
Jammer dit dat voor mij de lol er nu al vanaf is.

PowerStation

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:45
Starscreamer schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:01:
Ik denk dat ik daar eerlijk gezegd niks aan ga vinden. En dat ligt niet aan die mappen, maar aan het feit dat we nog steeds geen 60hz custom servers kunnen draaien. Dus dat betekend dat het aan DICE ligt of je die mappen kan spelen met 32 man, 48, of 64(te veel, die mappen zijn tot max 32 geschikt) en daar boven op speelde ik die vroeger met explosives disabled. Die controle hebben ze weggenomen. Mochten ze de community weer persistent servers terug geven, dan is het wellicht leuk om die oude maps te spelen, maar ga er maar niet van uit. Dus een dikke pass van mij, geef mij maar nieuwe mappen die goed gebalanceerd zijn.

Mijn YouTube

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:37:
Oh my wat speelt deze heeerlijk weg zeg. ik had echt issues verwacht op performance of server instabiliteit maar echt geen enkele issue op PC (bij mij) 7800X3D en 3060TI

Uiteraard niet hoogste kwaliteit enzo maar wat knalt het lekker.
Je merkt volgens mij wel veel spelers die het niet gewent zijn idd.. zoo veel medics die niet reviven net als in beta :P

Dit is ook mega ziek voor battlefield :P
750k voor alleen steam ..

[Afbeelding]
Fern schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:35:
Heb helaas een beetje genoeg van dit spel ,speel alle BF en vooral BF1 is nog steeds fun, maar met de huidige is de lol ervanaf, met name de kleine maps en hoe snel je klaar bent met sommige maps is verbazingwekkend met name omdat de meesten wel doorkrijgen waar de zwakke en sterke plekken in de maps zitten.
Jammer dit dat voor mij de lol er nu al vanaf is.
U bent niet de enige. Het aantal actieve spelers op Steam is inmiddels 90% gedaald...

[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 14-01-2026 16:50 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

MaZo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:49:

U bent niet de enige. Het aantal actieve spelers op Steam is inmiddels 90% gedaald...
die 90% zegt zo weinig though voor een game die al zo lang uit is. Voor alleen steam zijn dit nog steeds hele mooie nummers.. zoals battlefield ze eerder nog niet gezien heeft denk ik bij voorgaande versies.
Niet dat deze battlefield beter is dan voorgangers maar bedoel gewoon in nummer aantallen.

Denk dat het mee helpt dat BO7 zo slecht ontvangen is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• kevz
Ricmaniac schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:58:
[...]

die 90% zegt zo weinig though voor een game die al zo lang uit is. Voor alleen steam zijn dit nog steeds hele mooie nummers.. zoals battlefield ze eerder nog niet gezien heeft denk ik bij voorgaande versies.
Niet dat deze battlefield beter is dan voorgangers maar bedoel gewoon in nummer aantallen.

Denk dat het mee helpt dat BO7 zo slecht ontvangen is.
Ander subgenre van shooters, maar ARC Raiders doet het een stuk beter. Lagere piek maar veeeeel meer retentie. 90% van de mensen die nu al weg zijn bij BF6 mag je behoorlijk matig noemen. Al die bugs en brakke matchmaking, en voor sommige te weinig nieuwe content, maakt de game iets te irriterend om te spelen ipv vermakelijk.

Mijn YouTube

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kevz schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:02:
[...]

Ander subgenre van shooters, maar ARC Raiders doet het een stuk beter. Lagere piek maar veeeeel meer retentie. 90% van de mensen die nu al weg zijn bij BF6 mag je behoorlijk matig noemen. Al die bugs en brakke matchmaking, en voor sommige te weinig nieuwe content, maakt de game iets te irriterend om te spelen ipv vermakelijk.
zo gefixeert zijn op die player nummers vanaf de release is zo nutteloos. al die zogenaamde "journalisten" op facebook posten ook niks anders.

Je kan toch maar 64 of 128 mensen in je server hebben.. wat maakt het dan uit als er 80k concurrent zijn op een dinsdag avond op alleen steam. wat dus (Epic, EA, Xbox, Playstation, Geforce now) uitsluit.. dus dan ga je in totaal makkelijk over de 200k denk ik. Die 90% daling is zoo irrelevant wanneer een chart van de afgelopen weken gewoon redelijk stabiel is.

Probeer niet op zoek te gaan naar games die je 365 dagen van het jaar wilt spelen. Even gegeneraliseerd zijn verfente gamers daar te vaak naar opzoek omdat ze anders het gevoel hebben dat hun time invested als verloren is.. ipv gewoon het plezier wat je er wel mee heb gehad voor lief te nemen en dan door te gaan naar iets anders.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• kevz
Ricmaniac schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:09:
[...]

zo gefixeert zijn op die player nummers vanaf de release is zo nutteloos. al die zogenaamde "journalisten" op facebook posten ook niks anders.

Je kan toch maar 64 of 128 mensen in je server hebben.. wat maakt het dan uit als er 80k concurrent zijn op een dinsdag avond op alleen steam. wat dus (Epic, EA, Xbox, Playstation, Geforce now) uitsluit.. dus dan ga je in totaal makkelijk over de 200k denk ik. Die 90% daling is zoo irrelevant wanneer een chart van de afgelopen weken gewoon redelijk stabiel is.

Probeer niet op zoek te gaan naar games die je 365 dagen van het jaar wilt spelen. Even gegeneraliseerd zijn verfente gamers daar te vaak naar opzoek omdat ze anders het gevoel hebben dat hun time invested als verloren is.. ipv gewoon het plezier wat je er wel mee heb gehad voor lief te nemen en dan door te gaan naar iets anders.
Niet om je persoonlijk aan te vallen maar begrijp je de basics van een multiplayer game? Dat je daar spelers voor nodig hebt? :P
Ik ben zelf een nachtmens, en vlak na launch hadden we al bots na 0300u, kan je je voorstellen hoe dat nu is. Er worden al Aziatische mensen gesignaleerd op Europese servers omdat daar te weinig spelers zijn, en das fijn tegen mensen spelen met 150 ping. Dat wij hier in Europa geluk hebben dat multiplayer games hier het meest actief zijn, wil niet zeggen dat het zo werkt op elk moment van de dag. Niet alleen dat, maar DICE heeft met opzet alles versimpeld met een matchmaking systeem waardoor je alleen maar op queue hoeft te drukken, en dat systeem staat dusdanig strak afgesteld dat lege servers bijna direct worden voorgeschoteld en met bots worden volgegooid als er niet voldoende mensen zijn binnen enkele minuten. Dat er dus wat minder spelers zijn had geen probleem hoeven te zijn als er vaste servers waren waarin je kan blijven. Een matchmaking systeem wat voor een te groot percentage van de tijd 3-0/0-3 matches veroorzaakt op Escalation, na 5-15 minuten ga je de queue weer in. Geen spanning te vinden op die manier.

90% terugval in een multiplayer game is behoorlijk slecht, en iedereen weet ondertussen wel waarom. Hier een samenvatting: EA gooit het product te vroeg op de markt om COD spelers te poachen, bam, korte termijn winst 'een groot success'. De game is in deze onafgemaakte vorm een probleem voor veel mensen op technisch niveau. Of het loopt niet soepel zoals het hoort, of crashes, of bugs waardoor je niks meer kan doen, of, of, of, de lijst is lang. Net niet voldoende geteste maps op balans waardoor mensen uit irritatie stoppen met spelen. Beloftes niet waarmaken of terugdraaien (bots zouden volledige XP geven, nu niet meer...), dus alles voelt als een grind aan om meer XP boosters te verkopen (hoi hebberige EA met je MTX). Dan hebben we nog het verlies van community hosted permanente servers, portal geeft je 30hz en is niet half de kwaliteit van wat de community kan, daar wil je je dus ook niet vinden als de game al ongepolijste server netcode heeft.

Ik kan zo nog wel een uur door gaan. Maar het is duidelijk, als je een lijntje trekt van 'EA Greed' naar DICE die voldoende tijd krijgt om de game af te maken, staat het pijltje tegen de EA kant aan. MP games hebben gamers nodig, en die blijven niet als je een game wat notabene gezien word als van hoge kwaliteit, zo verziekt met een zeer slechte december patch en dan een maand op vakantie gaat (fijn voor DICE Zweden dat ze daar wel mensenrechten hebben tov Amerika in ieder geval), wat een timing lol.

ARC doet dat beter denk. Een grotendeels PvE(vP) game waar maximum 21 man in een server kunnen, die 4x zo veel spelers heeft als een game die tot 64 man in een server nodig heeft. :+

Sorry, had ff zin om wat neer te typen, ignore me :D

Mijn YouTube

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:12
Zelf is het voor mij simpel, ik heb heel veel lol met het spel en heb er nu 160 uur in zitten. Ik speel niet om 3 uur ‘s nachts (helaas) - maar dan begrijp ik wel dat het wat minder leuk is met bots. Er zijn veel dingen te verbeteren - alleen de basis staat voor mij persoonlijk als een huis en ik had heel veel lol. Ik speelde vandaag tegen een level 502, die vind waarschijnlijk ook wel een leuk spel.

Vooral eastwood escalation vind ik echt geweldig, ik speel wel elke avond met een groepje - dat maakt wel veel verschil.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• kevz
Ecological schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:54:
Zelf is het voor mij simpel, ik heb heel veel lol met het spel en heb er nu 160 uur in zitten. Ik speel niet om 3 uur ‘s nachts (helaas) - maar dan begrijp ik wel dat het wat minder leuk is met bots. Er zijn veel dingen te verbeteren - alleen de basis staat voor mij persoonlijk als een huis en ik had heel veel lol. Ik speelde vandaag tegen een level 502, die vind waarschijnlijk ook wel een leuk spel.

Vooral eastwood escalation vind ik echt geweldig, ik speel wel elke avond met een groepje - dat maakt wel veel verschil.
Absoluut mee eens hoor. In de basis blijft het een goede game. Eastwood Escalation heb ik ook veel uurtjes in zitten, leuke map (al kan het soms ineens heel druk worden met tanks aan het eind haha). Ook spring ik vaak solo in een game en idd dat kan net het verschil maken...

edit; Dan heb je eindelijk een spannende game die een 3-2 word en kakt m'n performance in dat een game restart nodig is. Alt F4 maar weer :+

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 14-01-2026 23:40 ]

Mijn YouTube

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22
Starscreamer schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:01:
In COD, waar dat soort grind-maps thuis horen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.