MRE-Inc schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:15:
[...]
Wie bedoel je met je in je zin dat je niet te negatief mag zijn ? Ik heb vanaf de aankondiging toch regelmatig de video's van bekende streamers gekeken en vooral JackFrags is best wel kritisch. Zelf ben ik ook vrij kritisch, een van de redenen dat ik BF2042 links heb laten liggen. Die heb ik nog geen 15 uur gespeeld denk ik in multiplayer.
Wat ik bedoel is dat m.i. in de aanloopfase naar release en ook na release de game eigenlijk overal enorm gehyped werd. Ook in dit topic. Het is niet dat er helemaal niks kritisch gezegd mocht worden maar dat werd toch niet zo gewaardeerd. Hoop cognitieve dissonantie, hopium en blind zijn voor EA's historie.
Ik ben in ieder geval totaal niet verbaasd dat de players aantallen blijkbaar al zeer fors gedaald zijn.
Ook die YT'ers praatten wat mij betreft meestal behoorlijk met meel in de mond en gingen lekker mee. Clicks is good.
Maar wie weet waar de devs nog mee komen.
Over dat hersenloos knallen: dat is juist de reden dat ik BF blijf spelen. Ik ben onderhand wel klaar met al die single player grind games. De laatste die ik gespeeld heb, was Assassins Creed Mirage. Die was goed te doen. Na een drukke dag werken en dingen moeten doen, heb ik 's avonds geen zin meer om van hot naar her te lopen om dingen te grinden/unlocken. Gewoon BF opstarten en dom knallen zonder er bij na hoeven te denken

Ik speelde altijd vooral online MP en dan m.n. BF series. Die hadden een perfecte mix voor mij en kon ik min of meer eindeloos spelen zonder dat ik echt helemaal als een gedachteloze twitchshooter drone aan het knallen ben. Alhoewel dit ook bijna met elke release minder werd m.n. ook omdat EA de serverbrowser, het joinen met vrienden en de communityservers steeds verder naar de klote hielp.
2042 was sowieso een gedrocht (zeker bij launch een aanfluiting) en BF 6 kan ik op dit moment ook weinig mee. Niet meer dan af en toe paar uurtjes knallen en dat is best leuk maar ik zal eerder oudere BF series blijven oppakken.
SP grind games speel ik amper/niet meer. Sowieso houd ik niet van super uitgebreide games waar je continue het gevoel hebt dat je ergens nog een verhaallijn of een belangrijk item oid hebt laten liggen omdat het gewoon teveel tijd kost en ik een redelijke completionist ben. Soms hele mooie games maar die speel ik zelden uit. Dingen als Fallout enzo.
Omdat ik weinig kan met de huidige MP online flipperkast games ben ik juist van plan om wel weer meer SP games te gaan spelen maar dan de SP shooterachtige games die enigzins een kop en een staart hebben.
De afgelopen jaren bijv. games als Hogwarts Legacy, Starwars Jedi Fallen Order en SW Jedi Survivor, Metro e.d. Heb nu The Last of Us Part 1 op stapel staan, even kijken hoe dat is. Als de laatste Doom release nog wat verder in prijs gedaald is pak ik die op. Trouwens ook hersenloos maar wel erg lekker
[
Voor 4% gewijzigd door
Help!!!! op 08-01-2026 20:42
]