• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 07:47

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

dangerpaki schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:30:
Ik hoop nog steeds dat ze een classic map pakket uitbrengen met (voor mij dan) klassieke maps zoals metro en locker. Dat zou echt heel gaaf zijn.

Weet er iemand trouwens of je zoals in BF4 gewoon zelf kunt spotten door op een knop te drukken? Krijg dat niet voorslaat op de PS5.
Eens met de maps. De maps waar sniper en masse aanwezig zijn mijd ik zoveel mogelijk.

Spotten is wat moeilijker gemaakt, jammer want dat werd al veel te weinig gedaan. Aim down sight en L1. Hier meer uitleg. Was eerder R1, ik heb dus al heel wat granaten onbedoeld weggemikt _O-

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01 08:07
Metro Ja gaaf

Carpe scrotum

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34

Eagle Creek

Breathing security

Sinds weken zit ik weer even te gamen en wil ik de ice lock empire state map uitproberen. Ik kan echter nergens een game mode vinden die dit voorstelt. Hoe kan ik deze map vinden?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:17
Als je Empire State Map speelt dan krijg je de automatisch ice lock mode.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik wil geen party pooper zijn, maar ik ben sinds paar weken weer BF V aan het spelen.

Teamplay, ruime grote mappen en medics die je komen reviven met gevaar voor eigen leven..
Ik zat me telkens te ergeren als ik BF6 opstartte, en heb me weer goed zitten vermaken in de Band of Brothers community servers.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
SAiN ONeZ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:08:
Ik wil geen party pooper zijn, maar ik ben sinds paar weken weer BF V aan het spelen.

Teamplay, ruime grote mappen en medics die je komen reviven met gevaar voor eigen leven..
Ik zat me telkens te ergeren als ik BF6 opstartte, en heb me weer goed zitten vermaken in de Band of Brothers community servers.
En je hebt ook nog eens mooiere graphics en betere performance! Als je zin hebt om via Discord te knallen post dan ff in het BF5 topic..

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-01 20:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

pina schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:56:
Hebben jullie ook het gevoel dat de battle pass levellen ontzettend traag gaat? Ik speel regelmatig, bijna dagelijks maar zit nog maar aan de helft
Valt wel mee. Ik heb me vanaf het begin af aan niet gefocust op al die challenges en zat tot afgelopen maandag op 90% van de laatste van de reguliere 4 paden. Daarna heb je nog 2 paden die iets minder lang zijn. Daar ben ik sinds een paar dagen even voor gaan zitten en had ze eigenlijk in no time afgerond.

Zag ook weer dat er een extra mini battlepass was toen ik gisteren de game opstartte. Die blijkt dus niet op 100% te halen:

XBL: MRE Inc

Die bonus path is idd buggy. De bonus missie van week 10 geeft mij helemaal geen rewards 😅

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• MRE-Inc

MRE-Inc

RobinNL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:46:
Die bonus path is idd buggy. De bonus missie van week 10 geeft mij helemaal geen rewards 😅
Ze Zijn op de hoogte van het probleem.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:57
Zelf nu 110 uur gespeeld. En nog lang niet klaar. Speel vooral escalation en breakthrough op Eastwood, ik heb alle battlefields gespeeld sinds 1942, en ik denk dat online discourse wat negatiever is geworden - ik heb het i.i.g. hartstikke naar mijn zin. En ga zeker een stuk meer nog spelen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:13
Iedereen alvast het allerbeste voor 2026.
Hopelijk gaat battlefield 6 het komende jaar nog wat fixjes krijgen want zo zoetjesaan gaat dit wel vervelen maar goed we hopen.
Net ook weer alsof een heel team precies ziet waar ik zit zonder 1 schot te hebben gemaakt, bij iedere spawn direct gekilt en zodoende 8 keer dood binnen no-time zonder 1 schot te hebben gelost in domination, tja dan zakt de moet je toch wel in de schoenen, want wat gebeurt er hier? speel ik tegen de elite van de wereld of zo, valt op dat ik wel heel vaak de laagste ping krijg van 12 en het winnende team zit eigelijk standaard boven de 30 tot 60 eigelijk alle lage ping staan onderaan, heel gek, zou toch anders moeten zijn.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 22:21
bepaalde attachments zorgen voor dat je zichtbaar bent op bv de minimap als je schiet ,daar moet je vooral naar kijken eerst

Verder gebruik je een hoofdtelefoon of headset?,daarmee kan je vind ik veel beter horen waar de voetstappen ect vandaan komen,zodat je zelf niet verrast word elke keer

[ Voor 40% gewijzigd door freaky35 op 01-01-2026 14:58 ]

• merlin1201
freaky35 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:49:
bepaalde attachments zorgen voor dat je zichtbaar bent op bv de minimap als je schiet ,daar moet je vooral naar kijken eerst

Verder gebruik je een hoofdtelefoon of headset?,daarmee kan je vind ik veel beter horen waar de voetstappen ect vandaan komen,zodat je zelf niet verrast word elke keer
Dat weet ik, maar als je niet schiet dan kom je ook niet op de minimap, overigens gebruik ik een demper.
Gebruik altijd een headset, maar met die laatate update gaat het nergens meer over. Er is geen verschil in verdieping en ook de richting waar geluid vandaan komt is niet hoorbaar.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-01 20:43
Ecological schreef op woensdag 31 december 2025 @ 23:24:
Zelf nu 110 uur gespeeld. En nog lang niet klaar. Speel vooral escalation en breakthrough op Eastwood, ik heb alle battlefields gespeeld sinds 1942, en ik denk dat online discourse wat negatiever is geworden - ik heb het i.i.g. hartstikke naar mijn zin. En ga zeker een stuk meer nog spelen.
Ik begin er juist wel beetje klaar mee te zijn. Ik heb helft van de uren erin zitten (vooral de eerste weken van release). Maar inmiddels heb ik een stuk minder tijd om te gamen en mis ik steeds meer challenges. En die challenges zijn niet verplicht, dat weet ik. Maar alles achter een tijdslot te zetten en daarmee mensen psychologisch druk op te zetten om meer te gamen in een korte tijdsbestek zorgt ervoor dat ik juist erg afkeer krijg voor een game.

Helaas is dit niet alleen voor battlefield zo. Game in de basis vind ik goed vermakelijk maar denk dat ik na deze eerste seizoen / battle pass ga stoppen.

Ik speel wel m’n oude games die deze tijdsdruk niet hebben en ik gewoon zo nu en dan keer een match kan opstarten.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 07:23
Bij momenten veel actie en ontploffingen. Maar het geluid kraakt wel dan bij mij via mijn headphones. Ik heb een arctis wireless pro. Zou toch mogen verwachten dat die dat aankan. Wat kan ik daar tegen doen? Via de versterker heb ik geen gekraak...

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:14
pina schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:11:
Bij momenten veel actie en ontploffingen. Maar het geluid kraakt wel dan bij mij via mijn headphones. Ik heb een arctis wireless pro. Zou toch mogen verwachten dat die dat aankan. Wat kan ik daar tegen doen? Via de versterker heb ik geen gekraak...
Dat probleem heb ik ook. Ik heb zelf de Pulse Elite die via een dongle voor lossless geluid is gekoppeld (PS5). Ook dan ervaar ik veel gekraak bij drukke acties. Lijkt een probleem van de game zelf te zijn.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:09
pina schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:11:
Als het alleen bij BF6 gebeurd zou ik zeggen dat het een bug is, maar dit probleem klinkt me bekend in de oren. Als ik via mijn android telefoon muziek stream naar mijn versterker kan het zijn dat max volume op mijn telefoon over de max van de muziek gaat, en je dus 1 of 2 clicks daar onder wil zitten. Waarom dit gebeurd en 110-120% volume toegestaan is geen idee, maar zodra ik er een draadje aan hang werkt het normaal. Zou dus best een bug kunnen zijn in het wireless protocol dat gebruikt word. Als je een volume knop op je koptelefoon hebt zitten helpt het dan om die lager te zetten, of is het zo'n systeem dat de koptelefoon volume knoppen het volume in windows over nemen? Ik heb dit probleem niet omdat ik game met een bedrade koptelefoon maar misschien geeft dit wat ideeën om mee te testen en/of googlen naar een oplossing.

Mijn YouTube

• MRE-Inc

MRE-Inc

merlin1201 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:47:
Iedereen alvast het allerbeste voor 2026.
Hopelijk gaat battlefield 6 het komende jaar nog wat fixjes krijgen want zo zoetjesaan gaat dit wel vervelen maar goed we hopen.
Net ook weer alsof een heel team precies ziet waar ik zit zonder 1 schot te hebben gemaakt, bij iedere spawn direct gekilt en zodoende 8 keer dood binnen no-time zonder 1 schot te hebben gelost in domination, tja dan zakt de moet je toch wel in de schoenen, want wat gebeurt er hier? speel ik tegen de elite van de wereld of zo, valt op dat ik wel heel vaak de laagste ping krijg van 12 en het winnende team zit eigelijk standaard boven de 30 tot 60 eigelijk alle lage ping staan onderaan, heel gek, zou toch anders moeten zijn.
Had een soorgelijk iets in Breakthrough. Als verdediger op een plek gaan zitten in een huisje waar eigenlijk nooit iemand kwam. KOmt er opeens iemand de hoek om in het huisje met pre-fire, dus hij wist waar ik zat en schoot me neer.

Later bedacht ik me dat er naast de recon drone's ook nog van die grote drone's cq UAV's kunnen worden opgeroepen wanneer je met de sniper class speelt. Die dingen kun je blijkbaar onbeperkt inroepen waardoor je alsnog gespot wordt.

De uav spot en markeert iedereen binnen 100 meter van je locatie voor 60 seconden. Het is onderdeel van de Recon training path en je roept die op door LB+RB in te drukken op de Xbox.

https://www.shacknews.com/article/146479/call-in-uav-bf6

• GZdeMosselman
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01 14:50
MRE-Inc schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:23:
[...]

Had een soorgelijk iets in Breakthrough. Als verdediger op een plek gaan zitten in een huisje waar eigenlijk nooit iemand kwam. KOmt er opeens iemand de hoek om in het huisje met pre-fire, dus hij wist waar ik zat en schoot me neer.

Later bedacht ik me dat er naast de recon drone's ook nog van die grote drone's cq UAV's kunnen worden opgeroepen wanneer je met de sniper class speelt. Die dingen kun je blijkbaar onbeperkt inroepen waardoor je alsnog gespot wordt.

De uav spot en markeert iedereen binnen 100 meter van je locatie voor 60 seconden. Het is onderdeel van de Recon training path en je roept die op door LB+RB in te drukken op de Xbox.

https://www.shacknews.com/article/146479/call-in-uav-bf6
Volgens mij spot die UAV alleen spelers die die kan zien, dus als je binnen/onder een dak zit zou je in theorie niet gespot moeten kunnen worden. Ik vind het wel gek dat je die hoogste 'perk' beloning oneindig in kan roepen. Zodra je hem gebruikt hebt hoef je maar een paar honderd punten te scoren en dan kun je hem weer gebruiken. Als je een goede squad leader hebt die vanaf het begin commando's geeft voor bepaalde capture points en je squad speelt er voor dan haal je al gauw die actieve perk binnen. De engineer perk is ook nog wel nuttig maar de assault en support perks zijn echt zwaar ondermaats IMO. Recon heeft veruit de beste perk.
GZdeMosselman schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:28:
[...]

Volgens mij spot die UAV alleen spelers die die kan zien, dus als je binnen/onder een dak zit zou je in theorie niet gespot moeten kunnen worden. Ik vind het wel gek dat je die hoogste 'perk' beloning oneindig in kan roepen. Zodra je hem gebruikt hebt hoef je maar een paar honderd punten te scoren en dan kun je hem weer gebruiken. Als je een goede squad leader hebt die vanaf het begin commando's geeft voor bepaalde capture points en je squad speelt er voor dan haal je al gauw die actieve perk binnen. De engineer perk is ook nog wel nuttig maar de assault en support perks zijn echt zwaar ondermaats IMO. Recon heeft veruit de beste perk.
Je kan ook niet de spelers spotten die te ver van je vandaan zijn. Er zit wel een max range op, weet niet precies hoeveel dit is.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-01 00:44
GZdeMosselman schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:28:
[...]

Hij kijkt ook gewoon binnen en het is bijna live-data dus je kunt er niet aan ontsnappen nee. Je kunt hem niet oneindig inroepen. Je moet vooral punten verzamelen en niet te vaak dood gaan. Dan kun je hem denk ik elke 3 minuten wel oproepen (en dan blijft ie een minuut hangen of zo?). Voor mijn gevoel is het op een gegeven moment als het een beetje loopt, bijna de hele tijd drones in de lucht.

Ik vind het ook de grootste bullshit. Er komt gewoon 0 skills bij kijken en je merkt het meteen dat ie aan staat. Een team wat domineert, blijft dat doen en een team die niet ergens voorbij komt, bijt zich helemaal vast.

Ik snap ook niet dat er niet meer ophef over is, want het is echt game breaking. Je kunt nog een minuut of 5 een normaal potje spelen, maar daarna is het gewoon afgelopen. Pas als je de recon gasten een paar keer dood hebt, stopt het met de drones en heb je weer een normale pot tot ze hem weer in kunnen roepen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martinspire

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Als echte Batllefield speler nu denk ik 50 uur in de game gestoken. Ik begin te wennen aan de hoge snelheid en de kleine mappen. Ik heb er toch wel lol aan, de eerste paar uren vond ik de game totaal waardeloos.

Bf6 is fun, maar verveelt mij heel erg snel, na een half uurtje knallen ben ik er wel weer klaar mee. Dan begin ik mij te ergeren aan de sprayende en slidende, jumpende kleuterklas die ik verwacht bij cod. Nou speelt mijn reactievermogen mij hier duidelijk parten, ik ben niet meer zo snel als in de tijd van BFBC2, wat wat mij betreft de beste batllefield is die er gemaakt is.

De dames en heren van Ea zijn geslaagd een mooie game te maken die Cod verslagen heeft in 2026, de centjes zijn binnnen, de bonus is binnen, maar dat hebben ze wat mij betreft gedaan door Cod te kopieren in een mooi batllefield jasje.

Ik vermaak mij er mee, maar vooral door even een half uurtje te knallen. Daarna switch is toch vaak nog even naar Bf5 en Bf3. Daar krijg ik wel weer het bekende Bf gevoel wat voor mij kenmerkend was voor de franchise.

Mijn hoop is dat Ea nog een game maakt in de toekomst met grotere mappen met minder spelers per vierkante meter. Voor mij hoef ik niet binnen 4 seconden in een vuurgevecht te zitten. Maar ja, ik ben ook niet van de tiktok generatie die swipend door het leven gaat voor de dopamine kick.

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 14:33
Kismodrx04 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:13:
Maar ja, ik ben ook niet van de tiktok generatie die swipend door het leven gaat voor de dopamine kick.
hier idem dito. Maar het zou toch best of both world moeten kunnen zou je denken? Ook gewoon modes/player aantal dat geschikt is voor langzamere, meer tactische gameplay? 2 maanden terug in portal had ik infantry only Conquest gevonden met 32 tot 48 spelers. Heerlijk was dat, evenals een harcore variant ervan. Rustig met squadplay gebieden veroveren, goed kijken, luisteren, classes op elkaar afstemmen voor synergie. Maar die modi zijn niet meer te vinden, of als ze er zijn is er geen enkel server online. Zo jammer. Er is nu alleen maar hardcore breakthrough in portal... afgezein van alle vliegklasjes die je daar ook kan vinden

• pina
bRuud83 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Ik heb zelf de Pulse Elite die via een dongle voor lossless geluid is gekoppeld (PS5). Ook dan ervaar ik veel gekraak bij drukke acties. Lijkt een probleem van de game zelf te zijn.
Heb er een clipje van gemaakt en op YouTube bekeken en ook daar is het gekraak hoorbaar. Oorzaak ligt dus wel duidelijk aan het spel zelf

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Kismodrx04 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:13:
Als echte Batllefield speler nu denk ik 50 uur in de game gestoken. Ik begin te wennen aan de hoge snelheid en de kleine mappen. Ik heb er toch wel lol aan, de eerste paar uren vond ik de game totaal waardeloos.

Bf6 is fun, maar verveelt mij heel erg snel, na een half uurtje knallen ben ik er wel weer klaar mee. Dan begin ik mij te ergeren aan de sprayende en slidende, jumpende kleuterklas die ik verwacht bij cod. Nou speelt mijn reactievermogen mij hier duidelijk parten, ik ben niet meer zo snel als in de tijd van BFBC2, wat wat mij betreft de beste batllefield is die er gemaakt is.

De dames en heren van Ea zijn geslaagd een mooie game te maken die Cod verslagen heeft in 2026, de centjes zijn binnnen, de bonus is binnen, maar dat hebben ze wat mij betreft gedaan door Cod te kopieren in een mooi batllefield jasje.

Ik vermaak mij er mee, maar vooral door even een half uurtje te knallen. Daarna switch is toch vaak nog even naar Bf5 en Bf3. Daar krijg ik wel weer het bekende Bf gevoel wat voor mij kenmerkend was voor de franchise.

Mijn hoop is dat Ea nog een game maakt in de toekomst met grotere mappen met minder spelers per vierkante meter. Voor mij hoef ik niet binnen 4 seconden in een vuurgevecht te zitten. Maar ja, ik ben ook niet van de tiktok generatie die swipend door het leven gaat voor de dopamine kick.
Hier ook een BF speler van het eerste uur.
Fanatiek begonnen met de beta en was best wel hyped, eenmaal de game ging het ook dikke prima met 50 uur in de eerste twee weken.
Maar al snel raakte ik verveelt daarna omdat ik helemaal moe was van alle meuk om de game heen.

Ik ga automatisch toch op challenges focussen en daardoor niet gewoon met veel plezier simpel spelen. Ook mis ik dat je met meer dan 4 man in een game kan komen, en er eigenlijk weinig communicatie is tussen de verschillende squads.

Dus nu heb je een mengelmoes aan spelers waarmee je niet even kan overleggen. Dus "cod spelers" die alleen maar met kills bezig zijn, en squads die wel proberen objectives te doen. Maar niemand die echt beetje aansturing doet of het mogelijk maakt.

• xtreme_lunatic
  • Laatst online: 21-01 10:39
Ik heb juist het tegenovergestelde. Eerst BF6 gespeeld. Met release van ARC Raiders dat een poosje gespeeld. En nu alweer een tijdje terug met BF6, waar ik heel veel plezier mee beleef. Ik speel eigenlijk altijd "alleen" en vind alles wat er gebeurt (nadat ik hier na launch aan moest wennen) geweldig. Als ik Reddit moet geloven is het echt een vreselijk spel. Maar voor mij ideaal om na mijn werk en gezinsverantwoordelijkheden in de avond zo'n twee uurtjes even te ontspannen.

Heerlijke shooter.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• kneusteun
  • Laatst online: 15:12
Ik had graag een systeem als hell let loose gezien of variatie, dat in ieder geval er een mogelijkheid is tot samenwerken.

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:04
xtreme_lunatic schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:12:
Ik heb juist het tegenovergestelde. Eerst BF6 gespeeld. Met release van ARC Raiders dat een poosje gespeeld. En nu alweer een tijdje terug met BF6, waar ik heel veel plezier mee beleef. Ik speel eigenlijk altijd "alleen" en vind alles wat er gebeurt (nadat ik hier na launch aan moest wennen) geweldig. Als ik Reddit moet geloven is het echt een vreselijk spel. Maar voor mij ideaal om na mijn werk en gezinsverantwoordelijkheden in de avond zo'n twee uurtjes even te ontspannen.

Heerlijke shooter.
Ik heb precies hetzelfde! Alleen vind ik het levelen van je wapens echt bizar traag. Dat haalt voor mij wel echt wat plezier uit de game!

En dat solo begint mij wel te irriteren in breakthrough of rush (wat ik voornamelijk speel) is het teamspel meestal waardeloos en zit ik voornamelijk in squads met snipers die niks toevoegen.

• Ecological
Voel je vrij om me toe te voegen op Steam: https://steamcommunity.com/id/falkoro/ - wij zijn chille spelers en spelen vaak samen. (andere mensen voel je ook vrij). We spelen wel om de game te winnen en leuke k/d te hebben - maar worden niet boos als het wat minder gaat. :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• MRE-Inc

MRE-Inc

Volgens die Tracker Network app heb ik 176 uur gespeeld. Mappen beginnen nu te vervelen ook omdat ze veel te smal zijn in Breakthrough. Flanken is er nauwelijks bij en op elke heuvel of gebouw zit een sniper die je ondanks dat jij 3 hitmarkers op hem hebt, je met 1 zuiver headshot afknalt. Bijna elke map is een een trechter door het midden anders ben je out of bounds.

Aleen Liberation Peak en Siege of Cairo komen een beetje in de buurt van echte Battlefield mappen. De rest is Call Of Duty materiaal....

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:17
Ecological schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:36:
Voel je vrij om me toe te voegen op Steam: https://steamcommunity.com/id/falkoro/ - wij zijn chille spelers en spelen vaak samen. (andere mensen voel je ook vrij). We spelen wel om de game te winnen en leuke k/d te hebben - maar worden niet boos als het wat minder gaat. :+
Ik heb je toegevoegd op Steam

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

MRE-Inc schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:16:
Volgens die Tracker Network app heb ik 176 uur gespeeld. Mappen beginnen nu te vervelen ook omdat ze veel te smal zijn in Breakthrough. Flanken is er nauwelijks bij en op elke heuvel of gebouw zit een sniper die je ondanks dat jij 3 hitmarkers op hem hebt, je met 1 zuiver headshot afknalt. Bijna elke map is een een trechter door het midden anders ben je out of bounds.

Aleen Liberation Peak en Siege of Cairo komen een beetje in de buurt van echte Battlefield mappen. De rest is Call Of Duty materiaal....
Tja, helemaal eens hoor maar dit en al die punten uit recente klaag video's vd youtubers waren allang duidelijk bij release vd game. Maar ja toen je mocht uiteraard niet te negatief zijn. O-)

Heb de game denk al een week of drie niet gespeeld maar zal me er af en toe nog wel mee vermaken hoor, ff een uurtje hersenloos knallen.

Graphics, zijn zoals gebruikelijk goed en het loopt werkelijk boterzacht. Dat hebben ze prima gedaan.

Maar voor mij heeft deze game verder vanaf het begin al erg weinig met BF te maken gehad.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

.

[ Voor 98% gewijzigd door Help!!!! op 07-01-2026 18:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20

Typhone

Who Dares Wins

Ik speel vrijwel alleen maar redsec. PS5 loopt alles soepel eigenlijk behalve matchmaking wat regelmatig gewoon “stopt” of het menu wat vast blijft hangen. Fix dat gewoon eens.

Enige andere modus die ik speel is CQB: attrition :). De rest is allemaal mwa mwa imo.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:11
Help!!!! schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:57:
[...]

Tja, helemaal eens hoor maar dit en al die punten uit recente klaag video's vd youtubers waren allang duidelijk bij release vd game. Maar ja toen je mocht uiteraard niet te negatief zijn. O-)

Heb de game denk al een week of drie niet gespeeld maar zal me er af en toe nog wel mee vermaken hoor, ff een uurtje hersenloos knallen.

Graphics, zijn zoals gebruikelijk goed en het loopt werkelijk boterzacht. Dat hebben ze prima gedaan.

Maar voor mij heeft deze game verder vanaf het begin al erg weinig met BF te maken gehad.
Haha ja hersenloos knallen zeg je goed. Er zit in deze battlefield echt 0 diepgang in de gunplay. Bijna alle wapens kunnen gemod worden tot zo goed als geen recoil. Headshots doen zo goed als geen extra schade etc etc. Daarnaast vind ik de maps voor conquest ook maar een ongebalanceerd zooitje, maargoed dat was met bf2042 eerst ook zo.

Idempotent.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Help!!!! schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:57:
[...]

Wie bedoel je met je in je zin dat je niet te negatief mag zijn ? Ik heb vanaf de aankondiging toch regelmatig de video's van bekende streamers gekeken en vooral JackFrags is best wel kritisch. Zelf ben ik ook vrij kritisch, een van de redenen dat ik BF2042 links heb laten liggen. Die heb ik nog geen 15 uur gespeeld denk ik in multiplayer.

Over dat hersenloos knallen: dat is juist de reden dat ik BF blijf spelen. Ik ben onderhand wel klaar met al die single player grind games. De laatste die ik gespeeld heb, was Assassins Creed Mirage. Die was goed te doen. Na een drukke dag werken en dingen moeten doen, heb ik 's avonds geen zin meer om van hot naar her te lopen om dingen te grinden/unlocken. Gewoon BF opstarten en dom knallen zonder er bij na hoeven te denken :)

Nieuwe frustratie is overigens de SMG's. Gisteravond tig keer op longrange afgeschoten door SMG's. Naast uiteraard weer tig snipers op de heuvels en gebouwen.

Top punt gisteren was Breakthrough op Mirak Valley. In het midden van die map staat dat hoge gebouw waar die gele kraan naast staat. In breakthrough kan je niet met een zip line boven op komen. Gisteren had de tegenstander toch weer een manier gevonden om helemaal boven op te komen. Uiteraard met een groepje mortieren, snipers en tig resupply kratten. Als aanvallende partij ben je kansloos aangezien die snipers ondanks dat je hitmarkers op je krijgt, je gewoon weer headshotten.

Edit: gevonden.. Zo moeilijk is het niet om dat gebouw bovenop Out of bounds te maken, lijkt mij. Dat kunnen ze ook met bergen doen, dus waarom hier niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 08-01-2026 09:19 ]

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-01 09:40
Ik mis de keuze:'own player kill' in hardcore.(of eigenlijk in de gehele game)
Hiermee voorkom je naar mijn idee namelijk het sprayen van tegenstanders en krijg je betere samenwerking onder teams.
(volgens mij kon je deze optie nog in BF 3 of 4 kiezen)

• stroopwafel57
@MRE-Inc
Ja, snipers.
Verpesten de game. Als support b.v. ben je constant kansloos. Zelfs met het gooien van rookgranaten kunnen mijn teamgenoten weinig uitrichten.
Waarom wordt er geen limiet gesteld in deze game met het maximaal aantal rangen per team?
En ik stel EA voor :>).....om de settings te veranderen waarin er meer één sniper per team gekozen kan worden....... Zo:" frustratie moest er even uit ;>)

• stroopwafel57
Typhone
Redsec is toch gratis ?
(ik heb de op Fortnite gebaseerde map nite geinstalleerd:(om die reden)
MRE-Inc schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:15:
[...]
Wie bedoel je met je in je zin dat je niet te negatief mag zijn ? Ik heb vanaf de aankondiging toch regelmatig de video's van bekende streamers gekeken en vooral JackFrags is best wel kritisch. Zelf ben ik ook vrij kritisch, een van de redenen dat ik BF2042 links heb laten liggen. Die heb ik nog geen 15 uur gespeeld denk ik in multiplayer.
Wat ik bedoel is dat m.i. in de aanloopfase naar release en ook na release de game eigenlijk overal enorm gehyped werd. Ook in dit topic. Het is niet dat er helemaal niks kritisch gezegd mocht worden maar dat werd toch niet zo gewaardeerd. Hoop cognitieve dissonantie, hopium en blind zijn voor EA's historie.
Ik ben in ieder geval totaal niet verbaasd dat de players aantallen blijkbaar al zeer fors gedaald zijn.
Ook die YT'ers praatten wat mij betreft meestal behoorlijk met meel in de mond en gingen lekker mee. Clicks is good.
Maar wie weet waar de devs nog mee komen.
Over dat hersenloos knallen: dat is juist de reden dat ik BF blijf spelen. Ik ben onderhand wel klaar met al die single player grind games. De laatste die ik gespeeld heb, was Assassins Creed Mirage. Die was goed te doen. Na een drukke dag werken en dingen moeten doen, heb ik 's avonds geen zin meer om van hot naar her te lopen om dingen te grinden/unlocken. Gewoon BF opstarten en dom knallen zonder er bij na hoeven te denken :)
Ik speelde altijd vooral online MP en dan m.n. BF series. Die hadden een perfecte mix voor mij en kon ik min of meer eindeloos spelen zonder dat ik echt helemaal als een gedachteloze twitchshooter drone aan het knallen ben. Alhoewel dit ook bijna met elke release minder werd m.n. ook omdat EA de serverbrowser, het joinen met vrienden en de communityservers steeds verder naar de klote hielp.
2042 was sowieso een gedrocht (zeker bij launch een aanfluiting) en BF 6 kan ik op dit moment ook weinig mee. Niet meer dan af en toe paar uurtjes knallen en dat is best leuk maar ik zal eerder oudere BF series blijven oppakken.

SP grind games speel ik amper/niet meer. Sowieso houd ik niet van super uitgebreide games waar je continue het gevoel hebt dat je ergens nog een verhaallijn of een belangrijk item oid hebt laten liggen omdat het gewoon teveel tijd kost en ik een redelijke completionist ben. Soms hele mooie games maar die speel ik zelden uit. Dingen als Fallout enzo.

Omdat ik weinig kan met de huidige MP online flipperkast games ben ik juist van plan om wel weer meer SP games te gaan spelen maar dan de SP shooterachtige games die enigzins een kop en een staart hebben.
De afgelopen jaren bijv. games als Hogwarts Legacy, Starwars Jedi Fallen Order en SW Jedi Survivor, Metro e.d. Heb nu The Last of Us Part 1 op stapel staan, even kijken hoe dat is. Als de laatste Doom release nog wat verder in prijs gedaald is pak ik die op. Trouwens ook hersenloos maar wel erg lekker :P

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2026 20:42 ]

PC Specs

• Roniin94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-01 14:43
Misschien ligt het aan de lobbies, maar het niveau in BF6 is beduidend lager dan in BF1 en BF5.
Waar je toen nog wel eens stuk liep op goede squads is in BF6 het gros bang om dood te gaan en ligt op een dak of in een hoekje ver van de objective...

Sinds 5 weken voor het eerst weer BF6 aangeslingerd vanavond. Gelijk 2 maal winst in CQ door alle objectives een minuut te houden, letterlijk een tiental enemies die wel PTO...

[ Voor 8% gewijzigd door Roniin94 op 08-01-2026 21:04 ]

Steam: KonKie

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:57
Er worden blijkbaar surveys uitgestuurd. Kans om feedback te geven en hopen dat ze er wat mee doen!

https://x.com/i/status/2009359270366925266
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 07:14:
Er worden blijkbaar surveys uitgestuurd. Kans om feedback te geven en hopen dat ze er wat mee doen!

https://x.com/i/status/2009359270366925266
Pfff, ze hebben al zoveel feedback gehad, tijdens labs, tijdens reviews, in hun eigen forums and so on and sofort.
En veel van de feedback is al een paar BF iteraties oud.

Hoop is uitgestelde teleurstelling....

PC Specs

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07

Vrijdag

De Zwarte

Hoop is de eerste stap op de lange weg naar teleurstelling.

Veel beloven, weinig geven, doet de dwaas in vreugde leven.

"We herkennen ons niet in het geschetste beeld".

"We nemen het ter kennisgeving aan".

Undsoweiter... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 09-01-2026 08:41 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-01 09:45
Speel hier op een Xbox series X in combinatie met een Samsung s95f. Merkte laatst dat er geen HDR meer actief is ondanks dat dit wel zo is ingesteld op console en tv. Cyberpunk draait wel netjes 120 fps en HDR actief. Meer mensen met dit euvel?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Help!!!! schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Wat ik bedoel is dat m.i. in de aanloopfase naar release en ook na release de game eigenlijk overal enorm gehyped werd. Ook in dit topic. Het is niet dat er helemaal niks kritisch gezegd mocht worden maar dat werd toch niet zo gewaardeerd. Hoop cognitieve dissonantie, hopium en blind zijn voor EA's historie.
Ik ben in ieder geval totaal niet verbaasd dat de players aantallen blijkbaar al zeer fors gedaald zijn.
Ook die YT'ers praatten wat mij betreft meestal behoorlijk met meel in de mond en gingen lekker mee. Clicks is good.
Maar wie weet waar de devs nog mee komen.
Ah, ja dat is wat duidelijker en ben het met je eens. Iedereen was lyrisch over de game tijdens de LAB sessies waar ik toen dacht: als dit het produkt is wat in november moet worden opgeleverd, dan hebben ze een groot probleem. Het was verre van af.

Dat spelers aantallen gekelderd zijn, is niet verwonderlijk. Brakke server browser, op 1 avond van de 10 potjes er 9 moeten verdedigen, op 1 avond van de 10 potjes 4x dezelfde map moeten spelen en de andere 2x. Na elk potje weer moeten wachten tot dat de server gevuld wordt. In elk potje door 12 snipers onder vuur worden genomen en continu afgeschoten worden door smg's die geen recoil hebben en vanaf elke afstand.
Dat zijn zomaar een paar pijnpunten die iedereen hier (en ook elders) ervaren heeft. Er wat aan doen door Dice ? Ho, maar gaat niet gebeuren zoals wij dat graag zien, maar op de speciale Dice manier.

• Martinspire
Allereerst: de cijfers zijn gekelderd op PC. We hebben geen enkel idee wat het aantal op Xbox of Playstation is en hoeveel dat dat omlaag is gegaan. Daarnaast split cross-play de community ook enorm (en terecht), waardoor een server sowieso leger kan aanvoelen. Maar voor mijn gevoel zijn op Xbox de aantallen niet anders dan een andere BF game.

Daarnaast helpt het niet dat er nog wat games uitkwamen, net na Battlefield die weer wat mensen hebben weggekaapt. Overigens was het te verwachten dat de COD spelers weer terug zouden gaan, ik weet niet wat iedereen daar werkelijk van verwachtte. En Arc blijft nog even populair. Ik had wel verwacht dat het meer in zou kakken, maar het valt mee. Dat doen ze wel goed daar, maar je ziet al wel wat scheurtjes komen. Sowieso is het een kleine studio, dus die gaan niet genoeg toevoegen om de game interessant te houden, denk ik.

Ik heb niet het idee dat het slecht met Battlefield gaat. Het is min of meer wat ik wel had verwacht. Voor 2042 waren BF 1 en 5 ook niet super populair, maar vooralsnog zijn er gewoon voldoende spelers online. En vroeger was het om 0.00 ook gewoon een stuk rustiger online. Wil je minder bots, dan moet je gewoon vaker online zijn om de tijden dat er meer spelers actief zijn.

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 19:11
Ik weet niet of ik goed zit hier maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer online 'vrienden' om BF6 te spelen. Dat maakt het spel toch veel leuker merk ik. Ik speel op de PC maar merk ook dat het niveau van sommige spelers toch wel bizar hoog is. Toch wel anders als in mijn bf3 tijd.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:46
Braus schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:08:
Ik weet niet of ik goed zit hier maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer online 'vrienden' om BF6 te spelen. Dat maakt het spel toch veel leuker merk ik. Ik speel op de PC maar merk ook dat het niveau van sommige spelers toch wel bizar hoog is. Toch wel anders als in mijn bf3 tijd.
Er zijn twee Discord kanalen in ts

• Ecological
Braus schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:08:
Je bent hem natuurlijk net gejoined - maar als mensen ook op zoek zijn naar een andere verse Battlefield community - ik heb hier een nieuwe discord gemaakt. Ik speel best wat veel (nu 150 uur) en aardig wat vrienden spelen het nu ook. Dus wellicht kunnen we wat meer met squad play - spelen - ik vind het toch wel heel erg leuk BF 6 en hopelijk fixt seizoen 2 veel! https://discord.gg/prFwVv2Dzb

Martinspire schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:43:
Ik heb niet het idee dat het slecht met Battlefield gaat. Het is min of meer wat ik wel had verwacht. Voor 2042 waren BF 1 en 5 ook niet super populair, maar vooralsnog zijn er gewoon voldoende spelers online. En vroeger was het om 0.00 ook gewoon een stuk rustiger online. Wil je minder bots, dan moet je gewoon vaker online zijn om de tijden dat er meer spelers actief zijn.
Tsja, wat is slecht. Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen van de 20 - 30 man in m'n vriendenlijst (steam en origin) die BF6 fanatiek speelden na launch, allemaal BF2/3/4 veteranen, er nu eigenlijk nooit meer dan 2 man nog tegelijk BF6 spelen.

Zelf vind ik het ook wel lekker knallen af en toe, 2 potjes, tot je weer een map/mode voor de kiezen krijgt waar ik niet op zit te wachten (yay matchmaking) en dan ben ik er weer klaar mee voor paar weken. Zeker als m'n maatjes ook niet spelen, solo laten de maps en gameplay (behalve de gunplay) te veel wensen over, het is best wel plat allemaal.

Maar goed, elke BF tot nut oe is het eerste jaar een drama, dus ze hebben nog een paar maanden om het roer om te gooien, maar ik vind het op dit moment niet beter dan bij de launch of de beta. Genoeg interesantere games op het moment, helaas, want BF6 heeft zo veel potentie.
Westie noemt ook weer een hoop allang bekende en terechte punten:

PC Specs

• stroopwafel57
Nogmaals( en dan stop ik met zeuren) zijn de vele SNIPERS in het spel die mij doen besluiten het spel minder te spelen. :O

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57

On_E

Housemusic

Wat mij betreft zijn het vooral de kleine maps die het probleem zijn.

Als je nu bv. stiekem vlag F gaat pakken terwijl het gros bezig is rond A, B en C. Dan staan er alsnog 5-10 man voor je neus nog voor je F gepakt hebt, of vlak erna.

De vlaggen zitten veel te dicht bij elkaar, waardoor het vaak een capture treintje wordt en niemand ergens blijft verdedigen. Waarom zou je ook, als je binnen 20-30 seconden weer bij de verste vlag kunt komen.

Speel alleen maar Conquest trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 11-01-2026 10:49 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• merlin1201
stroopwafel57 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:40:
Nogmaals( en dan stop ik met zeuren) zijn de vele SNIPERS in het spel die mij doen besluiten het spel minder te spelen. :O
Ik ben het idd met je eens dat snippers een te grote impact geven op de gameplay zeker in bepaalde maps, ik zie complete squads sniperplekjes bezetten voor de kills.
Zelf ben ik ook niet erg goed in objective's want dat zijn simpelweg Killzone's waar anderen liggen te campen dus speel ik het liefst gewoon domination of TDM lekker klein en snel idd COD like en nagenoeg geen snipper te vinden.
Ondanks dat het soms echt verschrikkelijk slecht gaat vermaak ik me nog steeds met bf6 en zeker nu Black Ops 7 zo slecht is.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 08:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:52:
[...]
Zelf vind ik het ook wel lekker knallen af en toe, 2 potjes, tot je weer een map/mode voor de kiezen krijgt waar ik niet op zit te wachten (yay matchmaking) en dan ben ik er weer klaar mee voor paar weken.
Da's een kwestie van in de custom search alleen de modus en maps aanvinken die je wil spelen. Zolang je niet kiest voor 'stay with squad' aan het einde van het spel blijf je alleen de kozen modus en maps spelen. Zo kan je heel de dag Conquest op Cairo spelen als je dat wil, zonder terug te moeten naar het menu.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• theduke1989
Korte vraag voor de specialisten.
Is voor een familielid van mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKM7P3VDzgyBFEgP_gIjLB9cJnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTD6lXDF0SPCpYo1YK5LqFUj.jpg?f=fotoalbum_large

Battlefield 6 vriest elke keer. Hij kan niks doen. Moet van de stroom afhalen. Ik zie op de foto CPU 100% kan dat een bottleneck zijn? Lijkt me niet. Hij heeft volgens mij laatst nog een i9 gekocht en ingebouwd. In combinatie met een 5090

• Superman
theduke1989 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Korte vraag voor de specialisten.
Is voor een familielid van mij

[Afbeelding]

Battlefield 6 vriest elke keer. Hij kan niks doen. Moet van de stroom afhalen. Ik zie op de foto CPU 100% kan dat een bottleneck zijn? Lijkt me niet. Hij heeft volgens mij laatst nog een i9 gekocht en ingebouwd. In combinatie met een 5090
I9 van 13e en 14e generatie zijn bekend om problemen nieuws: Intel werkt aan patch spanningsbug en crashes 13th en 14th Gen Core i... volgens mij moet je kijken naar bios updates of underclocken.

• theduke1989
Superman schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:57:
[...]

I9 van 13e en 14e generatie zijn bekend om problemen nieuws: Intel werkt aan patch spanningsbug en crashes 13th en 14th Gen Core i... volgens mij moet je kijken naar bios updates of underclocken.
Bedankt voor de informatie.
En sorry heb verkeerden informatie gegeven.
Ging om een oudere CPU en een 4060 gpu.

Ik zal eens kijken voor een bios update.
BlaTieBla schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Da's een kwestie van in de custom search alleen de modus en maps aanvinken die je wil spelen. Zolang je niet kiest voor 'stay with squad' aan het einde van het spel blijf je alleen de kozen modus en maps spelen. Zo kan je heel de dag Conquest op Cairo spelen als je dat wil, zonder terug te moeten naar het menu.
Nee hoor, de kans is groter met die custom search, maar zeker geen garantie. Je kan rustig 5 keer dezelfde map in hetzelfde team beginnen, ook al heb je alle maps aangevinkt. Of telkens dezelfde gamemode ook al heb je meerdere aangevinkt. Of wel de gamemode die wil, maar niet de map die je hebt geselecteerd, of andersom. Het is een 'voorkeur', niets meer, niets minder helaas.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Nee hoor, de kans is groter met die custom search, maar zeker geen garantie. Je kan rustig 5 keer dezelfde map in hetzelfde team beginnen, ook al heb je alle maps aangevinkt. Of telkens dezelfde gamemode ook al heb je meerdere aangevinkt. Of wel de gamemode die wil, maar niet de map die je hebt geselecteerd, of andersom. Het is een 'voorkeur', niets meer, niets minder helaas.
Ik denk dat je iets fout doet dan. Ik speel met iemand alleen conquest, de map Firestorm en spelen dus dit alleen. We krijgen geen andere modes of mappen.

Ik vermaak mij er nog steeds mee, steeds wat beter door vaker te spelen. Mijn k/d is dramatisch maar als je de objectives speelt kan je gewoon mee komen. Laatst plek 3 zonder kills.

Heb nog wel wat persoonlijke verbeteringen/wensen
- Hele sniper class mag eruit
- Meer commando's voor squadleaders
- (nog) meer punten voor squad revivies, ammo support enz. Zodat je ook bij je squad blijft.
- Betere mappen, hoewel sfeerloos, bepaalde mappen uit BF2042 waren een stuk leuker om op te spelen.
- Challenge systeem eruit en focus op de game
- Capture the flag mode voor lekker aankloten / sandboxen

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ey4V6mtR1YCugMeQfhGhVF7P0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otRYDwDfA1Kf3QjpVipZkPJk.jpg?f=fotoalbum_large
Marc3l schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:47:
[...]
Ik denk dat je iets fout doet dan. Ik speel met iemand alleen conquest, de map Firestorm en spelen dus dit alleen. We krijgen geen andere modes of mappen.
Daar denkt EA/DICE zelf toch anders over:

If you're in the mood for a particular map or mode in Battlefield 6, the custom search option is meant to quickly get you there. But, as you may have noticed, it'll often dump you to a match completely unrelated to your chosen settings. The devs say that's by design, as they don't want you to wait too long to get into the action, but it sounds like changes are on the table.

Global community manager Kevin Johnson has offered "a little bit of context" about the custom search on Twitter, as its propensity to not actually give you what you want is "by design in some ways." In essence, the custom search simply prioritizes your preferences – but if it can't immediately get you into the match you actually want, it'll try to get you into something close enough. Or not close at all, as the case may be.

"The Custom Search tries to prioritize your selection first and looks among available servers, status of matches, your region, etc," Johnson explains. "It will then try to expand the scope of its search and work down its list to find the next available match with other alternatives. It does this to ensure you're playing more quickly rather than waiting on a long timer.

[bron:https://www.gamesradar.com/games/battlefield/battlefield-6-custom-search-issues-are-by-design-in-some-ways-because-the-devs-dont-want-you-sitting-through-a-long-timer/]

Firestorm Conquest is natuurlijk ook wel bij uitstek de map/mode combinatie die superveel gespeeld wordt, omdat dat nog het dichtste bij de oudere BFs komt.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
@A.W.E.S.O.M.-0 ah excuus. Wel jammer dat het niet werkt. Eigenlijk zouden ze dan zeg 5 mappen moeten aanbieden die gestart worden om alsnog een game in te gaan bij geen match, of een cancel button.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Het ging er om dat je in een modus of map terecht zou komen wat je niet wilde. En dat kom je niet met die setup. 5 keer dezelfde map en team/zijde... tsja, dat kan (helaas).

• Ecological
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:19:
[...]

If you're in the mood for a particular map or mode in Battlefield 6, the custom search option is meant to quickly get you there. But, as you may have noticed, it'll often dump you to a match completely unrelated to your chosen settings. The devs say that's by design, as they don't want you to wait too long to get into the action, but it sounds like changes are on the table.

Global community manager Kevin Johnson has offered "a little bit of context" about the custom search on Twitter, as its propensity to not actually give you what you want is "by design in some ways." In essence, the custom search simply prioritizes your preferences – but if it can't immediately get you into the match you actually want, it'll try to get you into something close enough. Or not close at all, as the case may be.

"The Custom Search tries to prioritize your selection first and looks among available servers, status of matches, your region, etc," Johnson explains. "It will then try to expand the scope of its search and work down its list to find the next available match with other alternatives. It does this to ensure you're playing more quickly rather than waiting on a long timer.

[bron:https://www.gamesradar.com/games/battlefield/battlefield-6-custom-search-issues-are-by-design-in-some-ways-because-the-devs-dont-want-you-sitting-through-a-long-timer/]

Firestorm Conquest is natuurlijk ook wel bij uitstek de map/mode combinatie die superveel gespeeld wordt, omdat dat nog het dichtste bij de oudere BFs komt.
Ik heb nu 150 uur in Battlefield, waarvan denk ik wel 60 op Escalation + Eastwood - ik heb tientallen dagen dit gequeued en werkt prima, natuurlijk als je wat specifiekere game modussen zoekt dan kan het anders lopen. Maar ik vind de custom search echt top, hopelijk binnenkort een server browser zodat wij NL'ers ook een NL server kunnen hebben waar we (veel) avonden op spelen. :P

• -tom-562
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

Er moet gewoon een server browser komen. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat niet hebben.

Vaak bu'j te bang!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-01 16:29
-tom-562 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 23:56:
Er moet gewoon een server browser komen. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat niet hebben.
Dit is er toch??

• -tom-562
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

Ik bedoel eigen custom dedicated servers :P

Vaak bu'j te bang!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
Ja alleen is er geen enkele server vol met breakthrough. Als je quick search doet zal je nooit in een "server browse" server komen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Help!!!! schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:23:
Westie noemt ook weer een hoop allang bekende en terechte punten:

[YouTube: 9 Reasons Battlefield 6 is Failing]
Zag gisteren een andere video van hem over welke oude BF mappen terug zouden moeten komen. Haalde daarin ook de punten aan dat er in BF6 op Breakthrough geen vliegtuigen/helicopters zijn omdat de mappen gewoon te klein zijn.

BF3, BF1 en BF5 hadden in Breaktrhough/Rush gewoon vliegtuigen en heli's. De mappen waren daar ook gewoon groot. Deze BF6 is gewoon een COD kloon geworden mbt de mappen.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:19:
[...]
[...]
Dan is ook dat bugged, want ik ben nog nooit op een andere map/modus terecht gekomen als ik die custom search gebruikte (zit inmiddels al aan +500 uur op de PS5). Alleen als ik 'Stay with squad' selecteer aan het einde van een ronde wordt ik uit mijn gekozen 'rotatie' getrokken.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 10:55
Ecological schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:16:
[...]

Je bent hem natuurlijk net gejoined - maar als mensen ook op zoek zijn naar een andere verse Battlefield community - ik heb hier een nieuwe discord gemaakt. Ik speel best wat veel (nu 150 uur) en aardig wat vrienden spelen het nu ook. Dus wellicht kunnen we wat meer met squad play - spelen - ik vind het toch wel heel erg leuk BF 6 en hopelijk fixt seizoen 2 veel! https://discord.gg/prFwVv2Dzb
Spelen jullie nog specifiek alleen MP of ook BR?

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 19:11
BootVluchteling schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Ik speel beide maar vooral de 'oefen' Redsec met een maatje. De gewone wil ik ook spelen. Het niveau van sommige is hoog en moeilijk te evenaren merken we.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:11
stroopwafel57 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:40:
Valt echt wel mee, snipen vind ik echt niet OP deze game. Je hebt zeker wat skill nodig om meteen iemand te killen met een headshot en zeker op range.
Gewoon nooit stilstaan in het open.

Ik heb meer problemen met de sterkte van SMG's, die outgunnen lmg's en AR's op korte tot middenafstand zonder recoil. Terwijl een AR meteen recoil heeft kan je een smg gewoon zonder problemen steady houden.

• merlin1201
Chelseamarre123 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:32:
[...]

Valt echt wel mee, snipen vind ik echt niet OP deze game. Je hebt zeker wat skill nodig om meteen iemand te killen met een headshot en zeker op range.
Gewoon nooit stilstaan in het open.

Ik heb meer problemen met de sterkte van SMG's, die outgunnen lmg's en AR's op korte tot middenafstand zonder recoil. Terwijl een AR meteen recoil heeft kan je een smg gewoon zonder problemen steady houden.
Ik ben helemaal geen sniper maar toevallig vanavond weer eens mee gespeeld gewoon dom knallen en snel verstoppen, ga ik gewoon 50 op 5 denk 30% headshot's dus nee echt moeilijk is het niet ik vind het gewoon geen leuke gameplay en irritant.
Moet wel zeggen dat dit in een casual breakthrough was ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 12-01-2026 21:45 ]

• Chelseamarre123
merlin1201 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:42:
[...]

Ik ben helemaal geen sniper maar toevallig vanavond weer eens mee gespeeld gewoon dom knallen en snel verstoppen, ga ik gewoon 50 op 5 denk 30% headshot's dus nee echt moeilijk is het niet ik vind het gewoon geen leuke gameplay en irritant.
Moet wel zeggen dat dit in een casual breakthrough was ;-)
Ja lol casual, zo kan je niet oordelen.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:28
Snipen met DMR vond ik veel leuker dan met een echte Sniper rifle. Vooral met de SVK zijn 2 hit kills zo makkelijk te maken (50 dmg per schot altijd). Vooral als je een beetje kan flanken en mensen rushen van punt naar punt dan is het prijsschieten.

Het is tov rushen met assault/support of tank hunten met engineer een leuke afwisseling.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• MRE-Inc

MRE-Inc

Youtubers Enders, JackFrags, TheTacticalBrit, Westie hebben nu allemaal zo'n ongeveer 20 minuten durende video waarin ze aangeven wat ze vinden van het huidige BF6 en deze video's zijn eigenlijk allemaal 1:1 kopieën van elkaar. Alsof ze het afspreken.

Rode draad door deze video's is wel dat de huidige staat toch enerzijds wel leuk wegspeelt maar het niet heeft om spelers langer te binden, er te weinig mappen zijn en vooral te weinig echte battlefield mappen. Ze vertellen niets nieuws.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:33

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik ben ook wel weer toe aan wat nieuwe maps. Een bos map zou geweldig zijn. Voor de rest vermaak ik me prima.

Verder is het akelig stil rondom seizoen 2. De dood van Vince helpt daarin ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Miesjh op 13-01-2026 09:51 ]

• Ecological
Gister 17-0 op escalation Eastwood was wel heel erg leuk. Had erg sweaty hands. Was ook niet in een tank maar puur infantry :).

De andere potjes gingen ook erg lekker!

• Ecological
BootVluchteling schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Momenteel multiplayer - vooral conquest en escalation en soms breakthrough. Binnenkort staat Gauntlet wel op de planning!

• Martinspire
MRE-Inc schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:57:
Youtubers Enders, JackFrags, TheTacticalBrit, Westie hebben nu allemaal zo'n ongeveer 20 minuten durende video waarin ze aangeven wat ze vinden van het huidige BF6 en deze video's zijn eigenlijk allemaal 1:1 kopieën van elkaar. Alsof ze het afspreken.

Rode draad door deze video's is wel dat de huidige staat toch enerzijds wel leuk wegspeelt maar het niet heeft om spelers langer te binden, er te weinig mappen zijn en vooral te weinig echte battlefield mappen. Ze vertellen niets nieuws.
Toch moeten die gasten ook wel weten dat het onmogelijk is om 30 maps te bouwen in een korte tijd. Een dev had al eens aangegeven een half jaar bezig te zijn geweest met een map. Daar voeg je niet zomaar wat toe.

Wat ik wel zou willen zien is dat ze nog eens verschillende layouts binnen 1 map maken. Zeker voor breakthrough kan dat makkelijk. Soms laten ze hele stukken liggen of is ie andersom ook gewoon leuk om te doen.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:17
Ik ben normaal ook niet zo van het snipen maar speel af en toe wel eens op de flanken van de map met de Mini Scout, met een x8 scope erop en supressor kan je echt wel de baas uithangen met dat ding.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Martinspire schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:06:
[...]

Toch moeten die gasten ook wel weten dat het onmogelijk is om 30 maps te bouwen in een korte tijd. Een dev had al eens aangegeven een half jaar bezig te zijn geweest met een map. Daar voeg je niet zomaar wat toe.

Wat ik wel zou willen zien is dat ze nog eens verschillende layouts binnen 1 map maken. Zeker voor breakthrough kan dat makkelijk. Soms laten ze hele stukken liggen of is ie andersom ook gewoon leuk om te doen.
Het is prima mogelijk en voorheen waren er ook meer maps. Zelfs grotere maps.

Echter er worden andere keuzes gemaakt. Zoals Redsec en bijbehorende gamemodes, tig verschillende gamemodes in maingame en daarbovenop limited time game modes, limited time mapoverhauls, Portal wat vervolgens niet goed benut wordt enz.

Deze game zou veel beter kunnen zijn als er op de core zaken gefocused wordt maar goed dat weten we ook al jaren.

PC Specs

• Miesjh

Miesjh

Hergebruiken van oude maps vind ik ook prima. Dat moet toch niet al te lastig zijn. Telkens wilt men het wiel opnieuw uitvinden. QOL dingen die dan weer verdwijnen en waar we dan 6 maanden op moeten wachten todat ze weer terugkomen. Bouw nou eens meer op een solide fundering in plaats de fundering telkens opnieuw uit te vinden.

• Chelseamarre123
Miesjh schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:26:
Hergebruiken van oude maps vind ik ook prima. Dat moet toch niet al te lastig zijn. Telkens wilt men het wiel opnieuw uitvinden. QOL dingen die dan weer verdwijnen en waar we dan 6 maanden op moeten wachten todat ze weer terugkomen. Bouw nou eens meer op een solide fundering in plaats de fundering telkens opnieuw uit te vinden.
Ja een paar oude maps recyclen is inderdaad toch mogelijk. En veel van die maps zijn 10tallen jaren oud en door de helft van de playerbase onbekend.

• Martinspire
Help!!!! schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:41:
[...]

Het is prima mogelijk en voorheen waren er ook meer maps. Zelfs grotere maps.

Echter er worden andere keuzes gemaakt. Zoals Redsec en bijbehorende gamemodes, tig verschillende gamemodes in maingame en daarbovenop limited time game modes, limited time mapoverhauls, Portal wat vervolgens niet goed benut wordt enz.

Deze game zou veel beter kunnen zijn als er op de core zaken gefocused wordt maar goed dat weten we ook al jaren.
Redsec is een apart team en hoef je niet mee te rekenen met de capaciteit om maps te maken.

Verder zit er tegenwoordig wel meer tijd in zo'n map. Alleen al de terrain deformation en destruction an sich vereist gewoon veel tijd en testwerk. Balans van een map en de daarbij horende assets die nodig zijn, is ook wel een ding. Verder zie je ook niet bij Portal zulke toffe mappen komen, dus er is echt wel wat meer skill voor nodig. Maar zoals ik al zeg: er is gewoon een lange doorlooptijd voor een map, dus je kunt niet eisen dat ze ineens nog 5 maps af hebben. Persoonlijk hadden die sneeuw-maps/modi niet gehoeven. Dan had ik liever een dedicated nieuwe map in de sneeuw gezien dan wat ze nu hadden. Uiteindelijk heb ik niet het idee gehad dat het zoveel minder tijd was om die te maken dan dat ze gewoon een nieuwe map hadden gemaakt.

Martinspire schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:56:
[...]
Redsec is een apart team en hoef je niet mee te rekenen met de capaciteit om maps te maken.
Uiteindelijk zijn het gewoon resources die gealloceerd en ingezet worden. Dat is een keuze.
Verder zit er tegenwoordig wel meer tijd in zo'n map. Alleen al de terrain deformation en destruction an sich vereist gewoon veel tijd en testwerk. Balans van een map en de daarbij horende assets die nodig zijn, is ook wel een ding. Verder zie je ook niet bij Portal zulke toffe mappen komen, dus er is echt wel wat meer skill voor nodig. Maar zoals ik al zeg: er is gewoon een lange doorlooptijd voor een map, dus je kunt niet eisen dat ze ineens nog 5 maps af hebben. Persoonlijk hadden die sneeuw-maps/modi niet gehoeven. Dan had ik liever een dedicated nieuwe map in de sneeuw gezien dan wat ze nu hadden. Uiteindelijk heb ik niet het idee gehad dat het zoveel minder tijd was om die te maken dan dat ze gewoon een nieuwe map hadden gemaakt.
Ach in Bad Company had je al mega destructie.

Het gaat er ook helemaal niet om dat we eisen dat ze ineens 5 maps klaar hebben.

Nogmaals, EA/Devs hebben keuzes gemaakt hoe ze hun middelen inzetten en hoe ze omgaan met personeel/studios. Andere keuzes hadden ongetwijfeld tot meer maps geleid.

Nofi, maar echt, het is allemaal geen rocket science.

PC Specs

• Miesjh

Miesjh

[ Voor 34% gewijzigd door Miesjh op 13-01-2026 15:01 ]

• Sn3gG3l
mehh, da's nog meer dan een maand :(

MRE-Inc schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:57:

Eens, en het is ook niets nieuws, dit ervaart iedereen toch zelf al sinds de beta. Het is nog te weinig battlefield, maar dat zou allemaal wel goedkomen met de extra content na de release...... Redsec, een halfbakken battlepass, meer kleine maps met wat snow, daar koos EA/DICE zelf voor.

Het is ook zo onnodig, want er zijn zat maps uit (portal) 2042 die nagenoeg 1 op 1 om te zetten zijn naar BF6, dat hoeft geen maanden te duren. Als ze de portal community iets meer opties/assets hadden gegeven, dan hadden we al lang grotere en interessantere fan made maps gehad dan de officiële.

• pina
Het gebrek aan mappen is op dit moment het grootste probleem

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:09
Een sub 10 seconde teaser dat Season 2 er aan komt op Feb 17. Weer geen patch deze week. Was vorige week dinsdag al teleurgesteld dat er niet minstens een hotfix achtig iets kwam voor de 100 technische problemen van de game, maar nee. Geen verrassing dat op Steam de max aantal spelers van 750k naar 70k gegaan is en blijft zakken. Mensen zullen bij S2 wel weer even komen kijken, maar als er niks gefixed word en de gemiddelde game is te eenzijdig saai door het matige matchmaking systeem dan houd 't op met deze game.

Mijn YouTube

• Chelseamarre123
Nog een maand terwijl de game al lang op nieuwe content wacht, en dan kondigen ze de game aan met live service updates.
Een seizoen van 4! maand is toch veel te lang met maar 2 maps extra.

• Superman
Moeten we opnieuw battlefield pro kopen voor seizoen 2?

• Sn3gG3l
Superman schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:15:
Moeten we opnieuw battlefield pro kopen voor seizoen 2?
Denk het wel.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Serieus?
Moet je tegenwoordig extra betalen voor updates van een game? Sorry, ben geen echte gamer meer en heb blijkbaar bf2042 aan het einde gekocht dan.

Omdat ik geen echte gamer meer ben is de lol er inmiddels wel vanaf. Duurt 3000 jaar om attachments te halen. En de bots lijken ook steeds beter te worden 😉

Speel alleen nog gauntlet eigenlijk, dat is echt wel leuk met missies en meestal meer teamplay.
De andere versie waar je wapens moet zoeken is niet mijn ding. Ik speel graag met mijn eigen wapens.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Sn3gG3l
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:22:
[...]

Serieus?
Moet je tegenwoordig extra betalen voor updates van een game? Sorry, ben geen echte gamer meer en heb blijkbaar bf2042 aan het einde gekocht dan.

Omdat ik geen echte gamer meer ben is de lol er inmiddels wel vanaf. Duurt 3000 jaar om attachments te halen. En de bots lijken ook steeds beter te worden 😉

Speel alleen nog gauntlet eigenlijk, dat is echt wel leuk met missies en meestal meer teamplay.
De andere versie waar je wapens moet zoeken is niet mijn ding. Ik speel graag met mijn eigen wapens.
Die Battle Pass is meer voor cosmetics enzo, je mist er verder niks aan als je daar niets om geeft.

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.