• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-02 10:52
AMDLegion schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:55:
[...]

Zelfde hier, speel normaal alleen cod maar word moe van de slechte releases de laatste jaren.

BF6 speelt heerlijk en ik kan niet eens iets verzinnen om het beter te maken, perfecte game voor mij geworden.

Ik speel ook vooral kleine modes zoals TDM, Domination, Sabotage en Strikepoint vooral.
Maar ook conquest en escalation vind ik leuk.
Leuk om te horen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-02 13:38
Ik ben op het moment helemaal weg van Gauntlet,wat speelt dat heerlijk weg als je goed samenwerkt met je team.
Elke ronde wat anders doen geeft een fijne afwisseling die ik miste bij een battle royale game.
DoubleDutch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:39:
Ik ben op het moment helemaal weg van Gauntlet,wat speelt dat heerlijk weg als je goed samenwerkt met je team.
Elke ronde wat anders doen geeft een fijne afwisseling die ik miste bij een battle royale game.
Dit! De rondes duren ook niet al te lang en bij goed samenwerken verdien je ook nog veel XP. Tijdens een Double XP weekend moet je dit vooral gaan spelen en dan gooi ik er zelf nog een extra Double XP tegenaan. Krijg je met een potje vaak 100-200k XP, als je goed bent met je squad en veel doet vaak 150k+.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-02 11:23
RobinNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:39:
[...]

Dit! De rondes duren ook niet al te lang en bij goed samenwerken verdien je ook nog veel XP. Tijdens een Double XP weekend moet je dit vooral gaan spelen en dan gooi ik er zelf nog een extra Double XP tegenaan. Krijg je met een potje vaak 100-200k XP, als je goed bent met je squad en veel doet vaak 150k+.
Wanneer is de volgende Double XP weekend?

Xbox: Virgo Mossel

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:39
RobinNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:39:
[...]

Tokens inzetten bij een XP weekend werkt toch niet?

Hoe zit het met de wapens in gaunlet in vergelijking met gewone MP? Welke zijn daar best aangezien de TTK langer is
VirgoMossel schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:46:
[...]

Geen idee, moet je social media of de Discord van Battlefield in de gaten houden.
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:51:
[...]

Hoe zit het met de wapens in gaunlet in vergelijking met gewone MP? Welke zijn daar best aangezien de TTK langer is
Hier leek het wel te werken. Zonder een token in te zetten kreeg ik 60-80k XP tijdens Double XP. Met een token ging ik een aantal keer over de 150k XP heen.

Maar ik heb gelezen dat er wel een limiet zit aan het XP wat je per dag kan verdienen, die ligt net boven de 1 miljoen dacht ik.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Kun je eigenlijk een challenge van een eerdere week rerollen?

XBL: theArthurrrr

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:01
DeWaanzin schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:10:
Kun je eigenlijk een challenge van een eerdere week rerollen?
Ja.

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:55
VirgoMossel schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:46:
[...]

Dit weekend 28 nov - 1 dec

Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-02 11:23
Oh nice!

Xbox: Virgo Mossel

• DoubleDutch
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik gewoon mijn vaste wapens die ik ook in de MP gebruik,je hoeft niet opzoek te gaan naar wapens maar je maakt net als in de MP voor het potje je keuze. 👍🏻

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 09:49

rCk

Ik speel vaker de "normale" gamemodi, maar wanneer ik Gauntlet of Redsec speel, moet ik elke keer zo enorm wennen aan de hoeveelheid kogels je nodig hebt om mensen te downen. Terwijl ik, zoals ik hier eerder ook al las, vaak erg snel dood ben.
Zal waarschijnlijk wel een skill issue zijn, maar ik speel dan liever met een LMG dan met een AR of SMG op die modes.

Wanneer ik dan weer met een AR op een normale game mode speel gaat het ineens wel goed :+

• DoubleDutch
rCk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:23:
Ik speel vaker de "normale" gamemodi, maar wanneer ik Gauntlet of Redsec speel, moet ik elke keer zo enorm wennen aan de hoeveelheid kogels je nodig hebt om mensen te downen. Terwijl ik, zoals ik hier eerder ook al las, vaak erg snel dood ben.
Zal waarschijnlijk wel een skill issue zijn, maar ik speel dan liever met een LMG dan met een AR of SMG op die modes.

Wanneer ik dan weer met een AR op een normale game mode speel gaat het ineens wel goed :+
Heeft natuurlijk te maken met de body armor die de tegenstander extra hp geeft.
Heb wel door dat dat je met burst schieten meer damage doet en maakt niet uit of je een AR of LMG gebruikt.
Is wel even wennen,CQ dan hou je de knop ind snel vast,maar op afstand probeer maar eens kort achterelkaar te klikken/drukken je zult snel merken dat je meer damage doet. 👍🏻

• Chelseamarre123
DoubleDutch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:34:
[...]

Ik gebruik gewoon mijn vaste wapens die ik ook in de MP gebruik,je hoeft niet opzoek te gaan naar wapens maar je maakt net als in de MP voor het potje je keuze. 👍🏻
Ik bedoel meer dat de wapens dezelfde damage doen in MP en in BR/Redsec.

In warzone was dit compleet anders, ook mede door de hogere TTK zijn andere wapens misschien beter in redsec

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:22:
[...]

Ik bedoel meer dat de wapens dezelfde damage doen in MP en in BR/Redsec.

In warzone was dit compleet anders, ook mede door de hogere TTK zijn andere wapens misschien beter in redsec
Ik zou iig de wapens die wat accurater zijn eerder pakken ipv een SCW-10 met kleinere mag, die extra kogels heb je nodig tegen de armor plates. De meeste guns die op midrange heel goed werken zijn meestal koning, maar voor zover ik weet zijn er geen alternatieve wapen-stats voor de BR/Gauntlet. Het is puur alleen de toevoeging van armor. En hoe de armor plates exact werken ben ik ff kwijt maar het is een combinatie van 20hp per plate en ook % damage reduction als je ze hebt. Dus ondanks dat je dan maar 140hp+dmg reduction hebt lijkt de TTK ongeveer 2x langer, dus alles wat een 4 bullet kill is word dan 8, vandaar ook dat een extended mag erg handig is.

edit; Heb echt weer rare kuren met deze game, weer 40 fps verdwenen (130-140 naar ~100), frametime beroerd, zelfs keyboard input lijkt ie soms te negeren (moet je wel je kb op wired zetten ipv bluetooth). Misschien ben ik de enige maar de game is onspeelbaar. Dacht dat het trucje om dezelfde map te blijven spelen wel zou blijven werken, maar toch niet.

[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 29-11-2025 02:33 ]

Mijn YouTube

Informatie over het cheatgehalte in Battlefield 6: Battlefield 6 - Anticheat Update - Season 1
We’re proud to share that ~98% of all matches were fair and free of cheater impacts during the week following launch — meaning our average Match Infection Rate (MIR) was ~2%. That means almost every player who jumped into the Battlefield enjoyed a level playing field.

• Chelseamarre123
Komt overeen met wat ik ervaar, amper tot nooit het gevoel dat er cheaters zijn.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 20:28
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:01:
[...]

Komt overeen met wat ik ervaar, amper tot nooit het gevoel dat er cheaters zijn.
Ik had er afgelopen weekend 2 in 1 potje. Zaten in mijn team. Liepen zo door muren, gebouwen, rotsen etc heen.

Uiteraard gerapporteerd en de overige spelers geattendeerd. Desbetreffende spelers zelf vonden het prachtig.. zielige figuren.

Zero.

• Exactor it
Ik zit te grinden op revives en moet nog wat sniper kills zodat ik alle achievements heb. Als niemand een tank uitschakelt switch ik uiteraard naar engineer. Dat ding schoot me twee keer af en toen had ik de juiste plek gevonden. Drie Rpg's en tank dood. 6 kills in één. Ik lachte me een breuk om deze touringcar kill en ging weer reviven op de objective (had er 61 in een potje 'echte' Breakthrough :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 28-11-2025 21:41 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-02 21:26
DB 12 shotgun nu ook binnen zonder die verrekte BR te moeten spelen. Ik had gelukkig genoeg game geld.
Battle(non)sense:

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 29-11-2025 20:25 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 02:30
Die map rotation is kapot zeker de laatste dagen? We spelen voortdurend Cairo 😟

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zal er wel mee te maken hebben dat die in de gratis trial van deze week zit..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-02 10:54
SAiN ONeZ schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:59:
Zal er wel mee te maken hebben dat die in de gratis trial van deze week zit..
Dat is het inderdaad, en free week modes zijn double xp.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als ouwe lul en 120u in de game zit ik me nog dadelijks te ergeren hoe ik geowned word in ieder potje, voor de newbees zou er een max level aan die potten moeten zitten, zo jaag je ze eerder weg, daar zitten nog allemaal veteranen in met >lvl80..

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:09

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die dubbel xp is wel weer lekker hoor :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• pina
ik erger mij de laatste dagen meer aan het aantal mensen die voortdurend springen en slagen en schieten tegelijk zoals bij cod. ik snap niet waarom daar geen serieuze penalty in accuracy is

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pina schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:26:
ik erger mij de laatste dagen meer aan het aantal mensen die voortdurend springen en slagen en schieten tegelijk zoals bij cod. ik snap niet waarom daar geen serieuze penalty in accuracy is
Dat is niet alleen in CoD, als ik mijn zoon Fortnite zie spelen word ik ook al duizelig hoe snel die bouwen en ondertussen muren weghalen, en nog hun focus op die enemy weten te houden,en en hem vervolgens afschieten, we of ik iig zijn over ons hoogtepunt heen, helaas.. :D :+ ;w

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Bij Squad Deathmatch / TDM / King of the Hill.
Zijn echt de tijden veelste kort, hopelijk komt hier ook nog eens aanpassing in.

Zeker met: Squad Deathmatch potje's van maar 3~5min steeds hier.
Je zit binnen no time aan de 50kills als Squad zijnde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Clq_eY6I6aWtyZCraHxcqTV_RL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZmX0z1EOHXN5Gba5SuL7zPU.jpg?f=fotoalbum_large

Zal zeker leuk zijn dat dit uitgerekt wordt naar 100 / 150 / 200 kills per squad
Zodat je lekker 30min bezig bent in een map :)

--> Eerste 4 deaths zijn meestal doordat ik met de rocket de camp plekken opblaas.

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 30-11-2025 14:37 ]

**

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37
Ik merk dat er steeds meer bots in de party's zitten, voor mij is dat wel prettig om zodoende toch wat skills te kunnen maken maar wat is de reden daarvan? minder mensen online lijkt me toch niet.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

SAiN ONeZ schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:00:
[...]

Dat is niet alleen in CoD, als ik mijn zoon Fortnite zie spelen word ik ook al duizelig hoe snel die bouwen en ondertussen muren weghalen, en nog hun focus op die enemy weten te houden,en en hem vervolgens afschieten, we of ik iig zijn over ons hoogtepunt heen, helaas.. :D :+ ;w
Zouden we ooit nog teruggaan naar zoiets als BF1942? Kon me nooit schelen of je uberhaupt kills maakte. De enorme mappen en de beleving waren meer dan genoeg! Ook de lol van samen van de ene naar de kant van de map was ongeevenaard. Bf2 had dit in mindere mate.

Hier blijf ik het idee houden dat elke map gemaakt is voor max 20 personen. En stiekem vind ik de stedenmaps echt helemaal niks. Je wordt of in 5 seconden voor je flikker geschoten of ik schiet iemand voor zijn flikker.

En is er iemand die vaak dat AA voertuig gebruikt? Echt geen lol aan en je maakt amper kills.

[ Voor 19% gewijzigd door Deruxian op 30-11-2025 14:47 ]

• PatRamon
  • Niet online
merlin1201 schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:45:
Ik merk dat er steeds meer bots in de party's zitten, voor mij is dat wel prettig om zodoende toch wat skills te kunnen maken maar wat is de reden daarvan? minder mensen online lijkt me toch niet.
Je kunt eenvoudig zien wanneer er bots in de game zitten.
Zie scorelijst en als er geen ping staat bij de player = het een bot.
*Wel server ping status aanzetten in opties

**

• pina
PatRamon schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:15:
[...]

Je kunt eenvoudig zien wanneer er bots in de game zitten.
Zie scorelijst en als er geen ping staat bij de player = het een bot.
*Wel server ping status aanzetten in opties
Of er staat gewoon BOT achter de naam

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
PatRamon schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:36:
Bij Squad Deathmatch / TDM / King of the Hill.
Zijn echt de tijden veelste kort, hopelijk komt hier ook nog eens aanpassing in.

Zeker met: Squad Deathmatch potje's van maar 3~5min steeds hier.
Je zit binnen no time aan de 50kills als Squad zijnde.
[Afbeelding]

Zal zeker leuk zijn dat dit uitgerekt wordt naar 100 / 150 / 200 kills per squad
Zodat je lekker 30min bezig bent in een map :)

--> Eerste 4 deaths zijn meestal doordat ik met de rocket de camp plekken opblaas.
Ik vind 10 minuten echt heel fijn hoor. Is denk ik ook persoonlijk. Soms wil ik snel wat potjes spelen en dan weer door :-)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:09

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

pina schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:26:
Helemaal met je eens. Maarja dat is aan de developers. Kan het de mensen niet kwalijk nemen die het doen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Deruxian schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:45:
[...]

Zouden we ooit nog teruggaan naar zoiets als BF1942? Kon me nooit schelen of je uberhaupt kills maakte. De enorme mappen en de beleving waren meer dan genoeg! Ook de lol van samen van de ene naar de kant van de map was ongeevenaard. Bf2 had dit in mindere mate.

Hier blijf ik het idee houden dat elke map gemaakt is voor max 20 personen. En stiekem vind ik de stedenmaps echt helemaal niks. Je wordt of in 5 seconden voor je flikker geschoten of ik schiet iemand voor zijn flikker.

En is er iemand die vaak dat AA voertuig gebruikt? Echt geen lol aan en je maakt amper kills.
Denk het niet, maar dat was in BF5 bv ook goed te doen, jeepje pakken en flanken maar, ook de game-pace lag daarin een stuk lager, hier overleef je geen 5 sec en stil staan idd :(:)

• Exactor it
Ik was wel tevreden met mijn tank haat hier: https://www.xbox.com/play/media/Lcrbxus3Ex

• Mars18
Wat doe ik fout? Soms dan gebruik ik een sniper en kan ik inzoomen, maar soms kan ik niet meer inzoomen, maar in plaats daar van gaat de sniper schuin en kan ik niet inzoomen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:31
Mars18 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:17:
Wat doe ik fout? Soms dan gebruik ik een sniper en kan ik inzoomen, maar soms kan ik niet meer inzoomen, maar in plaats daar van gaat de sniper schuin en kan ik niet inzoomen?
Heb je een iron sight ofzo op je sniper en de binding op dezelfde key als normaal inzoomen of daar dicht in de buurt?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Mars18
Zethiel schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:36:
[...]

Heb je een iron sight ofzo op je sniper en de binding op dezelfde key als normaal inzoomen of daar dicht in de buurt?
Ik speel op de Playstation 5 en heb geen controls aangepast, speel gewoon standaard?

• Exactor it
Mars18 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:39:
[...]

Ik speel op de Playstation 5 en heb geen controls aangepast, speel gewoon standaard?
Er is een attachment (ik geloof bij ergonomics) die een iron sight toevoegt aan je scope. Als je terwijl je ingezoomd bent op RS klikt dan wissel je van scope naar iron sight. Terugwisselen doe je door weer op RS te klikken terwijl je LT (inzoomen) inhoudt. Ik vermoed dat dat aan de hand is bij je.

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02 12:37
double xp al afgelopen of vanavond ook nog?

• Zethiel
  • Laatst online: 13-02 15:31
nickdew schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:59:
double xp al afgelopen of vanavond ook nog?
De double xp is helaas al afgelopen.

https://www.instagram.com/p/DQxSHwmDbrc/?hl=en

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• kevz
Weer een wapen naar lv55 gekregen meden dankzij de XP boost, GRT-BC is ook best goed als allrounder. Het gaat me best goed af als ik wapens gewoon op alle klasse speel, dan leer je echt snel er mee om gaan. Carbines blijven voor mij ook beter dan Assault Rifles eigenlijk. Soortgelijke midrange performance en stukken betere hipfire voor dichtbij. 't Is dat ik af en toe een Challenge krijg dat ik 15 AR kills moet maken ofzo, dan pak ik de TR-7 voor de lol er weer bij, maar dat blijft een close combat monster en zodra je niemand in de buurt hebt kan je er niks mee. Het is lastig te kiezen welke Carbine ik nu het beste vind, maar het zit tussen de QBZ-192, de GRT-BC en de SG553R. Eigenlijk zitten ze super dicht bij elkaar, maar kwa recoil maakt het dat ze ook in die volgorde staan voor effective range. QBZ kan ik met snel tappen kills mee maken boven de 100m, GRT red dat ook maar is net een paar % wilder, en de SG553R raakt harder maar is nog weer een stapje wilder dan die twee. Als ik dus 2 wapens aan kan raden aan nieuwe spelers dan zijn het de QBZ-192 en de GRT-BC wel, dan blijft eigenlijk alleen over of je recoil naar links of rechts als voorkeur hebt haha.

Ook handig om op een 2e monitor de recoil patterns neer te zetten als je wel vaak switched van wapen (Gejat van YouTube: How Much Did Spread/Bloom REALLY Change in Battlefield 6? )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8rInxdcuhx-UAvwPuE4WLj60b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KlB1VOLI8swq39hcETmhiFbh.png?f=fotoalbum_large

Mijn YouTube

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 15:50
kevz schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:32:
Weer een wapen naar lv55 gekregen meden dankzij de XP boost, GRT-BC is ook best goed als allrounder. Het gaat me best goed af als ik wapens gewoon op alle klasse speel, dan leer je echt snel er mee om gaan. Carbines blijven voor mij ook beter dan Assault Rifles eigenlijk. Soortgelijke midrange performance en stukken betere hipfire voor dichtbij. 't Is dat ik af en toe een Challenge krijg dat ik 15 AR kills moet maken ofzo, dan pak ik de TR-7 voor de lol er weer bij, maar dat blijft een close combat monster en zodra je niemand in de buurt hebt kan je er niks mee. Het is lastig te kiezen welke Carbine ik nu het beste vind, maar het zit tussen de QBZ-192, de GRT-BC en de SG553R. Eigenlijk zitten ze super dicht bij elkaar, maar kwa recoil maakt het dat ze ook in die volgorde staan voor effective range. QBZ kan ik met snel tappen kills mee maken boven de 100m, GRT red dat ook maar is net een paar % wilder, en de SG553R raakt harder maar is nog weer een stapje wilder dan die twee. Als ik dus 2 wapens aan kan raden aan nieuwe spelers dan zijn het de QBZ-192 en de GRT-BC wel, dan blijft eigenlijk alleen over of je recoil naar links of rechts als voorkeur hebt haha.

Ook handig om op een 2e monitor de recoil patterns neer te zetten als je wel vaak switched van wapen (Gejat van YouTube: How Much Did Spread/Bloom REALLY Change in Battlefield 6? )
[Afbeelding]
Ik blijf eigenlijk nog steeds bij de AK 205. Dat blijft een heerlijk wapen en heb ik bijna 1000 kills mee. Alleen begin nu sinds de laatste of de patch daarvoor wel wat problemen te krijgen. Ik lijk meer kogels dan normaal nodig te hebben.... Misschien dan toch maar een van de andere carbines proberen.

• merlin1201
Ik ben zelf liefhebber van kleine maps en speel daarom het meest close combat domination maar omdat het toch battlefield is speel ik nu meer de wat grotere maps en zoek nog een beetje welke game mode me ligt, nu valt het me wel op dat het rushen in vrijwel alle game modes de gang van zaken is, conquest is het grote broertje van domination dus dat lig me redelijk maar ik verwachtte toch meer samenspel en strategie. Nou dat is gewoon helemaal weg en moet je mee in het rond rennen. Ik hoopte wat meer rust te vinden maar ik heb ook in conquest het zweet in mijn bilnaad, want ga je niet mee met de meute dan pak je weinig punten.
Wel vermakelijk maar vermoeiend, denk toch maar eens aan de redbull.
Als ik wat rustiger wil spelen word ik ook constant gesniperd of opgewacht door ome henk en dat op de meest gekke maar denk perfecte campeer plekjes

[ Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 02-12-2025 09:00 ]

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

merlin1201 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:57:
Nou dat is gewoon helemaal weg en moet je mee in het rond rennen.
Zo ervaar ik Conquest altijd, daarom speel ik het ook bijna niet. Breaktrough is toch mijn mode to go.

XBL: theArthurrrr

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:53
Ik zie nu ineens iets van 13 Red Bull challenges, maar allemaal locked. Wat is daar de bedoeling van?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

merlin1201 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:57:
Als ik wat rustiger wil spelen word ik ook constant gesniperd of opgewacht door ome henk en dat op de meest gekke maar denk perfecte campeer plekjes
Casual breakthrough maakt dat een stuk fijner en rustiger spelen. 8 v 8 plus bots als opvulling. Is vaak echt rustig spelen en gewoon chill met je squad een objective pakken. Kan nog steeds pittig zijn als je een human squad tegen je hebt op een punt, en dat is best leuk van tijd tot tijd. In ieder geval heb je niet 32 human snipers tegen je, hooguit 8 max.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• merlin1201
Jivebunny schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:28:
[...]

Casual breakthrough maakt dat een stuk fijner en rustiger spelen. 8 v 8 plus bots als opvulling. Is vaak echt rustig spelen en gewoon chill met je squad een objective pakken. Kan nog steeds pittig zijn als je een human squad tegen je hebt op een punt, en dat is best leuk van tijd tot tijd. In ieder geval heb je niet 32 human snipers tegen je, hooguit 8 max.
Klopt die speel ik ook graag, idd soms sterke human tegenstanders maar je maakt in ieder geval meer kans.
Ik hoop dat ze meer game modus gaan toevoegen, voel me inmiddels wel een ouwe lul dat ik niet meer vol mee kan.
Vaak start ik met Casual na een dag werken of als ik een paar pilsje drink en daarna gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 02-12-2025 12:33 ]

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12-2025

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Tijdje niet gespeeld maar man wat een achterlijke nieuwe challenges en battlepasses limited events en weet ik veel wat. Die nieuwe map op conquest is ook een gigantische clusterfuck.

Ik tik toch een behoorlijk niveau aan in FPS games maar hoe vaak je in deze game vanuit elke hoek wordt beschoten is behoorlijk irritant, je moet aardig tryharden voor een goede score.

[ Voor 34% gewijzigd door BroWohsEdis op 02-12-2025 14:43 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik heb spijt dat ik deze game gekocht heb... helemaal nadat ik zoveel uur in ARC Raiders heb gestoken, een game die goedkoper was...

• kevz
link_AJ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:52:
Ik heb spijt dat ik deze game gekocht heb... helemaal nadat ik zoveel uur in ARC Raiders heb gestoken, een game die goedkoper was...
Voordeel is als je een aantal maanden geen Battlefield speelt na launch dat je dan niet hoeft te beta testen zoals de rest :+

Mijn YouTube

• GZdeMosselman
  • Laatst online: 24-01 10:01
Mijn nieuwste guilty pleasure is een Recon build met Dummies en Claymores. Wanneer we een centraal punt veroveren zet ik de dummies op plekken waar je normaal defenders zou zetten, een paar slimme claymores en een motion sensor neerzetten. Als tegenstanders op de dummies schieten, spotten ze zichzelf. Als je in de buurt van de dummies bent krijg je zelfs een paar seconden wallhacks tegen de spelers. Misschien niet de meest efficiënte playstyle maar wel grappig en nuttig om een capture point te verdedigen.

Qua maps denk ik dat naast New Sobek City ook Liberation Peak van mijn playlist af gaat. Bij conquest is het zo dat wanneer het rechter team punten C en D captured word het bijna onmogelijk om nog een comeback te maken. E backcappen lukt nog wel eens maar het is veel te makkelijk om van F, C en de berg in het midden op E te schieten. F backcappen is erg lastig omdat je de berg moet beklimmen, je kan nog steeds van C en de berg in het midden beschoten worden en de HQ van de tegenstander is er vlak bij. Veel te vaak is deze map een stomp. Wel jammer want de gevechten rond C en D zijn altijd erg leuk.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Zo is de lol er wel even af...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2JQ8f-OR9IuBx8xLfSKnK0qjbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6Ii5bhoiEfb39M6lmQfUxWC.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe cheat? Gast als boordschutter in chopper en plop plop plop. Schiet iedereen en z'n moeder overhoop. Sta me 3 gasten met een stinger en kapot gaan ho maar. Schieten na de flares. Raket raakt gewoon en dan dat boxje erbij met 'missed'. Ja tuurlijk. Chopper met Godmode ofzo.
Kwam het gisteren ook al tegen. Schutter was wel heel erg accuraat. Dacht nog het kan wellicht. Maar na dit grapje is hier duidelijk een cheat in gebruik.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:08:
Ik zie nu ineens iets van 13 Red Bull challenges, maar allemaal locked. Wat is daar de bedoeling van?
Ik zie dit nu ook voor de eerste keer bij het inloggen.

Krijg hier toch een beetje een dubbel gevoel bij. Ik heb niks tegen Red Bull en het zijn geen over de top skins, maar ergens bekruipt je toch het gevoel dat ze hiermee de deur op een kier willen zetten voor het introduceren van meer van dit soort shit.

Ik was tijdens de reclame campagne juist blij dat ze afstand namen van dit soort ongein door die celebreties te bombarderen en daarmee een statement af gaven. Maar goed, hoeft verder nog niks te betekenen dit, we gaan het zien.

Ik denk dan wel altijd: focus je a.u.b. op het verfijnen van de game i.p.v. het ontwerpen van Red Bull weapon charms. Er is nog meer dan genoeg werk aan de winkel qua gameplay.

Join het GoT Pulse-Team!

• Roniin94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-02 12:27
ManiacsHouse schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:45:
Zo is de lol er wel even af...
[Afbeelding]

Nieuwe cheat? Gast als boordschutter in chopper en plop plop plop. Schiet iedereen en z'n moeder overhoop. Sta me 3 gasten met een stinger en kapot gaan ho maar. Schieten na de flares. Raket raakt gewoon en dan dat boxje erbij met 'missed'. Ja tuurlijk. Chopper met Godmode ofzo.
Kwam het gisteren ook al tegen. Schutter was wel heel erg accuraat. Dacht nog het kan wellicht. Maar na dit grapje is hier duidelijk een cheat in gebruik.
Helaas geen cheat, de flares zijn erg lang actief ook al lijk je een lock te pakken te hebben. Een goeie chopper pilot, begin je weinig tegen met lock-on launchers.

De gunner is ook recon, hiermee spot hij alle infantry en vehicles zodra die inzoomed, oftewel letterlijk prijsschieten. Imo zouden infantry traits niet actief moeten zijn in vehicles..

Steam: KonKie

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Goeie video voor wat inzichten.
YouTube: Why you SUCK at Battlefield 6.

[ Voor 38% gewijzigd door jagermeister op 02-12-2025 22:34 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• dangerpaki
  • Laatst online: 17:59
Jivebunny schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:28:
[...]

Casual breakthrough maakt dat een stuk fijner en rustiger spelen. 8 v 8 plus bots als opvulling….
Werkt bij mij dus voor geen meter. Ik word altijd te relaxed door de bots en word dan ineens door een ‘echte’ tegenstander hard afgeschoten als ik het niet verwacht.
merlin1201 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:30:
[...]

Ik hoop dat ze meer game modus gaan toevoegen, …
Aub niet. Ik vind het al zo een warrig aantal game modes waarbij de verschillen soms echt minimaal zijn. Liever kwaliteit dan kwantiteit. Ik vind toch dat als het op game modes en (ook al zijn ze ‘gratis’) uitbreidingen aankomt dat het teveel dreigt naar kwantiteit met wisselende kwaliteit. Wat mij betreft gewoon rust en eerst optimaliseren wat er nu staat.

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-02 11:34
Waar ik voor de laatste update geregeld een positief k/d ratio had, is dat nu wel flink verslechterd. Het is alsof ik overal nu één milliseconde te laat kom. Normaliter krijg ik veel punten door objectiefs te doen of te reviven maar ook dit lijkt voor mij een stuk minder als voorheen.

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-02 13:30

SB!

Roniin94 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:16:
[...]

Helaas geen cheat, de flares zijn erg lang actief ook al lijk je een lock te pakken te hebben. Een goeie chopper pilot, begin je weinig tegen met lock-on launchers.

De gunner is ook recon, hiermee spot hij alle infantry en vehicles zodra die inzoomed, oftewel letterlijk prijsschieten. Imo zouden infantry traits niet actief moeten zijn in vehicles..
Ik vraag mij ook degelijk af of dit geen cheat is. Ik dacht dat die chopper alleen een minigun had? Ik word vaak geraakt door het lijken wel tank shells te zijn. Meteen dood, ook toen ik in een attack chopper zat.

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

benjamin19 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:15:
Waar ik voor de laatste update geregeld een positief k/d ratio had, is dat nu wel flink verslechterd. Het is alsof ik overal nu één milliseconde te laat kom. Normaliter krijg ik veel punten door objectiefs te doen of te reviven maar ook dit lijkt voor mij een stuk minder als voorheen.
Ik had het er laatst nog over met wat vrienden die ook BF6 spelen. Er is IETS veranderd sinds de laatste patch waardoor ik veel minder kills maak en het lijkt ook wel veel agressiever qua tegenstanders (toch aan de SBMM knop gedraaid door EA?)

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• Buizerd__NL
Ik weet niet wat het is, maar in het begin van de match ga je nog goed. Maar halve wegen het potje verlies je elke 1 op 1 duel en je wordt van alle kanten beschoten, hierdoor eindig je negatief.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49
Buizerd__NL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:46:
Ik weet niet wat het is, maar in het begin van de match ga je nog goed. Maar halve wegen het potje verlies je elke 1 op 1 duel en je wordt van alle kanten beschoten, hierdoor eindig je negatief.
hahaha ja ze zullen midden in de match andere tegenstanders erin gooien tegen je :+

Maar zonder grappen je kan ook gewoon een periode is betere tegenstanders treffen he, gewoon bad luck.

Playstation 5

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Merk wel dat ik de maps zat ben. Er zit voor mij geen enkele wow map in. Ze zijn niet slecht, maar niet bijzonder genoeg voor mij

PSN ID Binloading_nl

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:38
Buizerd__NL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:46:
Om de match op te starten worden er volgens mij ook bots bijgedaan,zodat de wachttijd kort is,.
Echter naarmate de match vordert komen er spelers bij.Ik heb dezelfde ervaring hoor dat 1 op 1 dan steeds lastiger word en een match die je aan het begin lijkt te winnen,je alsnog verliest.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

SB! schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:22:
[...]

Ik vraag mij ook degelijk af of dit geen cheat is. Ik dacht dat die chopper alleen een minigun had? Ik word vaak geraakt door het lijken wel tank shells te zijn. Meteen dood, ook toen ik in een attack chopper zat.
Die attack chopper heeft explosive rounds, volgens mij is een impact 1 hit kill. Als het 2 pro's waren in een chopper is dit in principe geen gekke score.

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-02 21:47
mr.babek schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:31:
[...]

Ik had het er laatst nog over met wat vrienden die ook BF6 spelen. Er is IETS veranderd sinds de laatste patch waardoor ik veel minder kills maak en het lijkt ook wel veel agressiever qua tegenstanders (toch aan de SBMM knop gedraaid door EA?)
Ja bij mij net zo, merk ook echt duidelijk verschil net na release en nu, nu kan ik er nog in komen dat iedereen de maps wat beter gebruikt iedereen heeft intussen wat ervaring opgedaan, maar ik ga duidelijk slechtet dan net na release.

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-02 13:30

SB!

BroWohsEdis schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:59:
[...]

Die attack chopper heeft explosive rounds, volgens mij is een impact 1 hit kill. Als het 2 pro's waren in een chopper is dit in principe geen gekke score.
Het was dus niet de attack chopper en daarom vind ik zo onwijs vreemd. Het was die normale chopper en het leek wel of die explosive rounds gebruikte.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

SB! schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:50:
[...]

Het was dus niet de attack chopper en daarom vind ik zo onwijs vreemd. Het was die normale chopper en het leek wel of die explosive rounds gebruikte.
Dan is het wel bijzonder, ik raak geen reet met die minigun zelf

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

BroWohsEdis schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, het is echt mazzel als je iets raakt met de gemiddelde piloot. Ik heb echter wel eens met een ECHT goede piloot meegevlogen en die manoeuvreert zo dat je dus WEL iets kunt raken. Dat was echt wel vet. Heb ik echt minuten lang rondgecirkeld zonder dat hij neergehaald werd. Dat zijn wel echt leuke momenten.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gunner zijn bij een goede piloot is echt heerlijk.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• merlin1201
Jeffrey1908 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:05:
[...]

Ja bij mij net zo, merk ook echt duidelijk verschil net na release en nu, nu kan ik er nog in komen dat iedereen de maps wat beter gebruikt iedereen heeft intussen wat ervaring opgedaan, maar ik ga duidelijk slechtet dan net na release.
Dacht dat ik gek werd, maar idd het gaat me momenteel steeds slechter af terwijl ik de map beter begin te kennen en ik ook wat beter mik maar voor alsnog zie ik aan de stats dat ik steeds vaker de 1/1 duels verliest.
Ik kom vaak in een potje die al bezig is en dan ben je sowieso de sjaak, waar bots inzitten maak ik nog een beetje kans en zie ik dat de kogels goed doel treffen en idd bots zijn zeker makkelijkere targets maar de hit registratie op human's is toch heel anders. Ook als zij schieten is het nagenoeg altijd binnen milliseconden plat.
Ik blijf erbij dat de drukke servers lag veroorzaken tis alleen jammer dat de tegen partij er weinig last van heeft, tja of ik wordt idd slechter blah.

• freaky35
merlin1201 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:37:
[...]

Dacht dat ik gek werd, maar idd het gaat me momenteel steeds slechter af terwijl ik de map beter begin te kennen en ik ook wat beter mik maar voor alsnog zie ik aan de stats dat ik steeds vaker de 1/1 duels verliest.
Ik kom vaak in een potje die al bezig is en dan ben je sowieso de sjaak, waar bots inzitten maak ik nog een beetje kans en zie ik dat de kogels goed doel treffen en idd bots zijn zeker makkelijkere targets maar de hit registratie op human's is toch heel anders. Ook als zij schieten is het nagenoeg altijd binnen milliseconden plat.
Ik blijf erbij dat de drukke servers lag veroorzaken tis alleen jammer dat de tegen partij er weinig last van heeft, tja of ik wordt idd slechter blah.
heeft echt te maken dat er bots worden toegevoegd om een game te laten beginnen,zonder dat je lang(er) hoeft te wachten:

https://nl.ign.com/battle...field-6-zoveel-bots-inzet

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005

Format-C

Tracing Rays

Ik ben anti- bot

@freaky35 Edit; idd; als ik Multiplayer speel wil ik dat mijn kills echte kills zijn. En als ik bijv een 24-6 ronde heb en niet weet hoeveel bot kills ik heb gemaakt en hoeveel echte kills dan verpest dat ook mijn ervaring. Zelfde geldt voor deaths.

Edit2; eigenlijk zou je moeten kunnen kiezen of je wel of geen bots wil. En dat je zonder bots dan eventueel wat langer moet wachten bij het vullen van de server: so be it.

[ Voor 143% gewijzigd door Format-C op 03-12-2025 22:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• freaky35
Ik ook,je speelt multi player game,maar je weet nu totaal niet meer of je tegen bots speelt of tegen echte tegenstanders.En dat verpest het wel vind ik.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

freaky35 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:52:
[...]

Ik ook,je speelt multi player game,maar je weet nu totaal niet meer of je tegen bots speelt of tegen echte tegenstanders.En dat verpest het wel vind ik.
Hoe kan je dan zien of er bots inzitten?
Gebruiken ze dan een echte naam?

• Roniin94
BroWohsEdis schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:39:
[...]

Probeer eens te tap firen met de minigun ipv full auto. Een tap is genoeg voor een kill en voelt letterlijk als het deleten van enemies.

De minigun is zwaar OP met een goede pilot. Even de naam van de nieuwe map kwijt, maar je kan hier flinke streaks halen in Escalation

Deruxian schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:34:
[...]

Hoe kan je dan zien of er bots inzitten?
Gebruiken ze dan een echte naam?
Voorbeeld van bots in een match. Naast de namen en lvl 0 zie je gewoon ook dat het bots zijn. Soms blijven ze een tijdje staan en doen ze niks.

Even van Google geplukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRhn2dPGsHqf9cSPE0FOZpKEQew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mto060lcaoz5pWO64ksD3Pc.jpg?f=fotoalbum_large

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-02 14:05
Gisteren enkele rondes Rush gespeeld. Was een leuk alternatief tov Breakthrough. Speelt een stuk rustiger en strategischer gezien er minder spelers rondlopen.

Vroeger in de Bad Company 2 en BF3 tijd nog in een clan gezeten en veel wars via Clanbase gespeeld. Specifiek Rush.

Iedereen had z'n eigen rol in een squad en we tekenden effectief de routes uit op een kaart zoals de planning phase in Rainbow Six Rogue Spear. Good old days.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
Soms is een potje casual breakthrough (met Bots) ook leuk. Gewoon ouderwets knallen.
Zelf ben ik een casual gamer en soms heb ik gewoon even geen zin om er 100% voor te zitten om te zorgen dat ik niet vanuit elke hoek wordt afgeknald.

Dit is dan even een prima alternatief. Ook om wat wapens uit te testen en te levelen.

wijze woorden

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 11:47
Oké voor alles is een eerste keer. Gisteren kwam ik een Nederlander tegen die echt compleet in de chat over de schreef ging. Zo erg dat ik de moeite heb genomen een klacht bij Dice in te dienen in de hoop dat hij een ban krijgt. Niet normaal. Dat mensen dit taalgebruik aanslaan tegen vreemde. Als dit op straat was gebeurt, had hij voorlopig door een rietje gegeven. Zo ga je echt niet met mensen om.

Een van de meest vervelende dingen. Ik wel een melding maken maar vervolgens kon ik hem niet meer terugvinden om hem voorgoed te blokkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door GerGio op 04-12-2025 14:10 ]

Nickname KasPlantje.

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
GerGio schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:09:
Oké voor alles is een eerste keer. Gisteren kwam ik een Nederlander tegen die echt compleet in de chat over de schreef ging. Zo erg dat ik de moeite heb genomen een klacht bij Dice in te dienen in de hoop dat hij een ban krijgt. Niet normaal. Dat mensen dit taalgebruik aanslaan tegen vreemde. Als dit op straat was gebeurt, had hij voorlopig door een rietje gegeven. Zo ga je echt niet met mensen om.

Een van de meest vervelende dingen. Ik wel een melding maken maar vervolgens kon ik hem niet meer terugvinden om hem voorgoed te blokkeren.
Precies om dit soort dingen of mensen die het in de in-game chat altijd beter weten dan de rest, hide ik hem altijd. Leidt alleen maar af en veel zinnigs komt er toch niet langs. Dat hoor ik wel over de Discord.

Ben benieuwd wat de reactie van Dice gaat zijn.

• kevz
Rohem schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:43:
[...]

Precies om dit soort dingen of mensen die het in de in-game chat altijd beter weten dan de rest, hide ik hem altijd. Leidt alleen maar af en veel zinnigs komt er toch niet langs. Dat hoor ik wel over de Discord.

Ik zeur ook wel eens over de chat over vreemde dingen die constant gebeuren, maar tegelijkertijd gebruik ik ook vaak team chat om ff snel 'on the rooftop' of 'C inc' neer te gooien. Misschien is het placebo maar als ik dat doe letten mensen even kort op hoe de map er uit ziet en wat er gaande is en dat helpt. Er zijn best veel mensen die bijv in een tank op afstand zitten te chillen, compleet zoned out, en hebben niet eens door dat er weer een 0-3 of 1-3 aan komt in Escalation. Maar goed dat is dan ook het probleem van 'non persistent servers', een sfeer van gelijkstemmige mensen creëren kan niet zonder controle daar over. Prive servers bestaan niet meer omdat dit ecosysteem dichtgetimmerd is omdat ze skins willen verkopen. Dus zelfs als het je niks uitmaakt dat deze skins bestaan 'want je hoeft ze toch niet te kopen', is er wel degelijk een effect op de gameplay en vibe, die eigenlijk best anti-sociaal geworden is. Past goed in het 'internet in 2025' ontwerp waar we nu mee vast zitten 8)

Mijn YouTube

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-02 09:27
Juist om alle redenen die genoemd zijn zouden ze de BF3/4 server browser weer terug moeten brengen en dan ook de mogelijkheid om zelf een server te hosten als je dat zou willen want zoals het nu is vind ik het eigenlijk gewoon RUK!
Vooral die hele menu HUD= 8)7 en ziet er niet uit en is ook nog eens totaal niet overzichtelijk, dan ook meteen wapens per class locken en ik ben weer grote blij :P

• GerGio
Rohem schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:43:
[...]

Er zit nog wel wat verschil tussen beter weten en iemand gewoon helemaal verrot schelden om eigenlijk niks. Ik zat in zijn tank als gunner. Dat was een opgave met een grenatelancher in Manhattan bridge. Ik hoop dat ze hem gewoon twee weken bannen. Dat heeft hij zeker verdient.

Nickname KasPlantje.

• kevz
GerGio schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:44:
[...]

Er zit nog wel wat verschil tussen beter weten en iemand gewoon helemaal verrot schelden om eigenlijk niks. Ik zat in zijn tank als gunner. Dat was een opgave met een grenatelancher in Manhattan bridge. Ik hoop dat ze hem gewoon twee weken bannen. Dat heeft hij zeker verdient.
Aha ok, alleen al omdat er een grenade launcher op zat verdient hij die 2 weken vakantie :+

LMG > HMG >>>>> Grenade Launcher als tank gunner loadout mensen, stel het in 8)

Mijn YouTube

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
[...]

Ja eens hoor. Ze zouden eigenlijk dat vote-ban systeem terug moeten brengen, zat er in het verleden in (weet even niet meer welke versie) maar dan is het probleem op korte termijn direct opgelost. En dan kan EA rustig een oordeel vellen of het terecht is of niet. Maar schelden is wat mij betreft sowieso direct een ban.

• GerGio
kevz schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:46:
[...]

Aha ok, alleen al omdat er een grenade launcher op zat verdient hij die 2 weken vakantie :+

Dat sowieso weet neemt nou die loadout.

Nee maar Manhattan bridge is gewoon lastig want vanuit B wordt je helemaal plat geschoten met RPG's en daar is lastig wat tegen te doen met een grenade launcher. Ik had al gewoon 8 kills ofzo dus ik weet niet wat het probleem was. Laat ik deze ervaring maar gewoon vergeten beter voor iedereen.

Nickname KasPlantje.

• Roniin94
kevz schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:46:
[...]

Haha geen discussies over mogelijk! Vergeet de countermessures -> smoke niet. Hoe vaak een tank via een andere route te rijden door mines of slams gepakt wordt is ongekend.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ik luister maar weinig naar de voice chats en de chat zelf lees ik al helemaal niet, behalve om gg te zeggen }:O Had het een tijdje geleden ook, heeft die kerel het nou tegen mij of iemand anders? (nooit achter gekomen) Dacht echt wtf... doe ff normaal man, tis een spel. Nagenoeg iedereen doet z'n best om te winnen (support of frontline), als het misgaat.. ja kut maar de wereld is niet verloren.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Exactor it
GerGio schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:09:

Als je dingen zegt als 'dan had hij de komende tijd door een rietje gegeten, zo ga je niet met mensen om' ben je zelf ook niet helemaal lekker. Of ik denk onterecht dat je dit bedoelde en wilde je eigenlijk iets normaals schrijven. Kan ook.
Pff mensen, de wereld vergaat niet als iemand over de schreef gaat in de chat. Ignore.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

In-game chats zijn al sinds jaar en dag toxic. Daarbij heb ik het idee dat het tegenwoordig zelfs wel mee valt ten opzichte van wat ik jaren terug allemaal wel niet voor haat voorbij zag komen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-02 21:47
jagermeister schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:56:
In-game chats zijn al sinds jaar en dag toxic. Daarbij heb ik het idee dat het tegenwoordig zelfs wel mee valt ten opzichte van wat ik jaren terug allemaal wel niet voor haat voorbij zag komen.
Kijk alleen al naar COD, daar komt zelfs nooit iets normaals voorbij in de chat. Ik kan me er verder ook niet druk om maken hoor, gelezen en weer vergeten!

Meld het gewoon als iemand het te gek maakt en zorg gewoon dat je zelf een leuke pot speelt. Je zou er niet wakker van moeten liggen, lijkt mij.

Dat is gewoon een probleem met multiplayergames en zolang er een in-game chat is, zal het misbruikt blijven worden.

• freaky35
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:52:
[...]

Kijk alleen al naar COD, daar komt zelfs nooit iets normaals voorbij in de chat. Ik kan me er verder ook niet druk om maken hoor, gelezen en weer vergeten!

Meld het gewoon als iemand het te gek maakt en zorg gewoon dat je zelf een leuke pot speelt. Je zou er niet wakker van moeten liggen, lijkt mij.

Dat is gewoon een probleem met multiplayergames en zolang er een in-game chat is, zal het misbruikt blijven worden.
bf6 is niet veel minder erg hoor,zie steeds meer vreemde opmerkingen ect voorbij komen,ik let er vooral niet op,wat er al gezegd is,alleen om gg er neer te zetten bv

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-02 18:17
@ help.
Weer zo'n S.C ( Sniper camper)
Maken de game kapot.

• Buizerd__NL
Het is weer dubble XP weekend t/m maandag 8 december

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vanaf vandaag weer extra XP, en had zelfs een flinke XP boost bij 30.000xp geloof ik.

Verder had ik dit vreemde moment, "Saboteur" bleef maar in beeld komen (ben nogal een noob dus bleef half stilstaan toen het gebeurde, don't judge, lol). Lijkt op een bug?

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 73 ... 78 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.