Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
Inflatable schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:21:
[...]
Mijn grootste probleem ermee is dat het zorgt voor onbalans en oneerlijke competitie.. Spelers die wel of niet beschiking hebben over bepaalde (betere) gear en upgrades.. Het is daardoor een soort van unlock competitie geworden i.p.v. dat het er puur omgaat wie het beste als team speelt in conquest ofzo..

Daarbij komt ook nog dat mensen die het snelste unlocks vrijspelen de game meestal veel vaker spelen en er mede daardoor meestal ook al beter in zijn, dat samen met ze nog betere gear geven dan de mensen zonder maakt de onbalans alleen maar groter.. Door de progressie is het gewoon geen eerlijk en gelijk speelveld..
Oneens. Veel guns zijn prima getuned out of the box. Veel guns krijgen goede attachments al in de eerste 10-15 levels. Stop met denken dat je perse de beste upgrades moet hebben. Accepteer dat er mensen ook gewoon beter zijn dan jou.
[...]
Vandaar ook dat sommige mensen "boos" worden als je b.v. XP gaat lopen grinden tegen bots
Ik stoor mij meer aan mensen die in Casual Breakthrough juist geen bots farmen maar de objective spelen :+ Maximaal bots farmen!
[...]
En dat gevoel gebruikt o.a. EA dus ook om er geld aan te verdienen, want ze weten dat iedereen graag die voordeeltjes in de game wilt.. Vandaar al het gedoe ook met XP boosters etc..
10%/15% XP boost van de battlepass, das echt pay to win ja :+

• JeroenNietDoen
Lekker Ventje schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:27:
Ik hoop dat ze morgen de bugs bij de scopes aanpakken, mits de geruchten kloppen en er inderdaad een grote patch is. Ik heb regelmatig bij een gewone scope dat ie opeens thermo wordt voor enkele seconden en daarna veranderd het beeld weer naar zoals het hoort. Heeft al wel enkele kills opgeleverd :)
Ja, die bug ook al paar keer gehad, soms vet irritant. Ik persoonlijk hoop dat SMGs getuned worden. De accuracy van SMGs gaat nergens over. Vanaf 10M moet accuracy en dmg drop aanzienlijk zijn.
Lekker Ventje schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:27:
Ik heb altijd zo sterk mogelijk maar dat is ook om mijn minder reactiesnelheid te compenseren (wellicht maakt het geen verschil).
Hoe meer zoom, hoe meer je een visuele recoil krijgt. Ik zeg visueel omdat het geen echte recoil is. Test het maar eens uit op de firing range. Lagere zooms hebben veel minder dat visuele effect. Op AR/Carbine/LMG speel ik enkel nog 1.75X. 1.75X / 2X lijkt de sweetspot, daarna wordt dat effect aanzienlijk sterker.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:43:

10%/15% XP boost van de battlepass, das echt pay to win ja :+
Je kan daar lacherig over doen en het is natuurlijk ook BS maar het is wel p2w. Waarom denk je dat ze het er uberhaupt in doen. Het vergroot de kans dat mensen de Battle pass kopen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Nog een weekje. O+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G5bSrLDWAAASJX5?format=jpg&name=medium

[ Voor 11% gewijzigd door Miesjh op 11-11-2025 09:46 ]

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:38
Heeft iemand al de nieuwe update gekregen?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:37
[...]

Oneens. Veel guns zijn prima getuned out of the box. Veel guns krijgen goede attachments al in de eerste 10-15 levels. Stop met denken dat je perse de beste upgrades moet hebben. Accepteer dat er mensen ook gewoon beter zijn dan jou.
Ook hier geldt, het intereseert me niet hoe klein of groot het voordeel is, dat is een nutteloze eindeloze discussie.. Het gaat erom dat dat voordeel er wel gewoon is.. Ook jij kan niet met droge ogen beweren dat een standaard wapen net zo goed is als één met alle goede upgrades erop zoals een supressor, barrel, front-grip, groter (en/of sneller) magazijn, betere scope etc.. Daarnaast zitten sommige betere wapens ook gewoon verstopt achter unlock challenges etc..

Het heeft ook niks te maken met of mensen wel of niet beter zijn, zulke opmerkingen zijn wat we noemen dooddoeners.. Zoals ik al eerder zei, al die zogenaamde progressie geeft mensen die de game vaker spelen en er vaak dus al beter in zijn alleen maar nog meer voordeel.. Het zit er vooral in omdat er veel geld aan verdient wordt, om mensen aan het spelen te houden, niet om een game beter (gebalanceerd) of eerlijker te maken, want het doet dus precies het tegenovergestelde..

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:11:
[...]

Je kan daar lacherig over doen en het is natuurlijk ook BS maar het is wel p2w. Waarom denk je dat ze het er uberhaupt in doen. Het vergroot de kans dat mensen de Battle pass kopen.
En waar is dit dan juist pay2win voor? Je kan sneller cosmetics,skins en blueprints vrijspelen ja, maar blueprints zijn niet sterker dan de reguliere versie met dezelfde attachments.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik hoop niet dat battle upgrades iets als een killstreak reward wordt ofzo. Dat zou dan wel heel erg COD worden..

Iemand een idee?

• Inflatable
[...]

Ik stoor mij meer aan mensen die in Casual Breakthrough juist geen bots farmen maar de objective spelen :+ Maximaal bots farmen!
Daarin zijn we het dus wel eens.. Ik zei al dat snel voor de overwinning gaan in deze mode weinig tot geen zin heeft.. Je wilt juist de boel zo lang mogelijk rekken om zoveel mogelijk XP etc te kunnen farmen en tijd te hebben bepaalde challenges te kunnen doen etc.. Je kan dus wel voor objectives gaan, aangezien dat ook XP oplevert, maar druk het niet zo door dat een potje te snel klaar is.. Maargoed, uiteindelijk mag iedereen natuurlijk gewoon zelf bepalen hoe hij/zij iets wilt spelen, je kan het niet afdwingen.. Als ik tegen of met een team speel dat te fanatiek speelt om te winnen ga ik er gewoon uit en join een andere sessie, geen probleem.. De mooiste potjes hierin zijn als de balans net in het voordeel van het aanvallende team ligt, aangezien verdedigen iets makkelijker is..

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 11-11-2025 10:40 ]

• Buizerd__NL
Patch is beschikbaar
https://x.com/Battlefield.../1988177403244400683?s=20

[ Voor 31% gewijzigd door Buizerd__NL op 11-11-2025 10:43 ]

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:33:
[...]

En waar is dit dan juist pay2win voor? Je kan sneller cosmetics,skins en blueprints vrijspelen ja, maar blueprints zijn niet sterker dan de reguliere versie met dezelfde attachments.
Het is maar wat je p2w vind. in mijn boekje is pay for convenience of pay to progress w/e allemaal onder 1 noemer p2w.

In dit specifieke geval klopte het niet helemaal inderdaad ik was even in de veronderstelling dat het 15% bonus xp was voor alles.. niet alleen battlepass progression. Mijn fout.

Desondanks doen ze het er bewust in zodat meer mensen die versie kopen.

Heeft deze battlepass in battlefield trouwens geen wapens verbonden aan progression? of is het echt alleen skins? Want in CoD battlepasses zaten vaak wapens die daadwerkelijk overpowered waren soms.

• Inflatable
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:33:
[...]

Pay to win in de progressie race, denk dat hij dat bedoelt.. Want het versnelt ook je progressie in de standaard game.. Niet heel veel, 10-15% afhankelijk of je alleen de Battlepass of ook Pro gekocht hebt, maar het doet het wel permanent..

2-4x boosters (100-200%) zijn veel interessanter, maar zijn niet permanent.. Hooguit 15-60 min..

• JeroenNietDoen
Inflatable schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:32:
[...]
Ook jij kan niet met droge ogen beweren dat een standaard wapen net zo goed is als één met alle goede upgrades erop zoals een supressor, barrel, front-grip, groter (en/of sneller) magazijn, betere scope etc
Dat zeg ik ook niet. Jij doet met natte oogjes beweren dat de standaard wapens een kromme loop hebben.
[...]
Zoals ik al eerder zei, al die zogenaamde progressie geeft mensen die de game vaker spelen en er vaak dus al beter in zijn alleen maar nog meer voordeel.
Dan ben je neem ik aan ook voorstander van squads opheven en voice chat disablen. Immers biedt dat voordeel t.o.v. die casual speler die geen vrienden heeft. Je wilt tenslotte het speelveld geleveled hebben.

Singleplayer wellicht meer iets voor je? Ja, sorry hoor, ik vind je gedachtegang erg overtrokken.
[...]
Het zit er vooral in omdat er veel geld aan verdient wordt
Ik heb voor geen enkele van mijn unlocks betaald. Die heb ik echt zelf moeten vrijspelen.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:26
Update ps5 is er, zal eens gaan kijken of ik nu die challenge krijg die ik al had vrijgespeeld.
Update: nou waardeloos staat nog steeds locked, pf kan ik dus niet naar challenge 2 omdat ik die qlink6 niet kan gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door merlin1201 op 11-11-2025 11:04 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:00
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:49:
[...]
...

Heeft deze battlepass in battlefield trouwens geen wapens verbonden aan progression? of is het echt alleen skins? Want in CoD battlepasses zaten vaak wapens die daadwerkelijk overpowered waren soms.
Volgens mij is de Mini Scout gekoppeld? Moet zeggen dat deze, als je accuraat met je headshots bent, toch echt wel behoorlijk sterk is.. Ook vanwege de zeer hoge Bullet Velocity (met de juiste barrel) heb je amper te maken met een bullet drop tot een meter of 200/250.

EDIT: De Mini Scout is wel vrij te spelen via de gratis variant Battlepass

[ Voor 6% gewijzigd door DeEeekhoorn op 11-11-2025 11:01 ]

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 08:41
Een hoop van mijn frustraties en volgens mij vele andere is dat het hele class systeem compleet irrelevant is doordat je met elke class elk wapen kan gebruiken, en nu spelen een hoop mensen supply alleen maar voor het feit dat ze dan unlimited ammo hebben........ maar de class spelen zoals de "bedoeling" ho maar.

Dit is een van de redenen waarom ik eigenlijk op dit moment liever closed class wepon servers speel want in een normaal potje conquest enz loopt vrijwel iedereen met een SMG rond.

En aangaande de hele discussie rondom unlocks enz. mij persoonlijk boeit het vrij weinig ik speel met de loadout die IK het prettigste vind en als hij dan niet META is so be it, ik ben inmiddels rank 55 en ben vaak tussendoor nog met wapens aan het spelen waar ik 0 unlocks op heb en kan prima meekomen, ja je hebt wat nadeel op stats maar daar is prima omheen te werken als je in een fatsoenlijke squad zit en je niet druk maakt om kills maar "gewoon" met je squad de objective speeld.

Just my 2 cents O-)

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-11 22:16
Ik zie dat veel mensen veel plezier beleven aan BF6.

Ik geef het op en ben teleurgesteld in de richting die de makers hebben gekozen. Als long time batllefield speler heb ik echt een goede vergelijkingsbasis opgebouwd. Met online gamen begonnen met Cod4, wat ik nog steeds een van de beste games vindt die ik ooit heb gedaan, maar met BFBC2 was ik verslingerd aan batllefield. bf3 top, met name strike of karkand in squad deathmatch, Bf4, Bf1 echte topgames in mijn ogen. Batllefield 5 doe ik net als 1 nog steeds regelmatig.

Ik had gehoop dat na de blunder met Bf2042 er weer een nieuwe Bf zou komen die qua gevoel in de buurt komt van BFBC2.

Wat hebben wij in mijn ogen gekregen? Een mooie soepel spelende game met goed geluid en prachtige visuals. Maar de game is te snel in te kleine ruimte. Welke game modus ik ook pak, binnen 5 seconden zit ik middenin gevechten met chaos. Zelfs in conquest duurt het maar heel kort voordat je midden in de chaos zit van rondrennende sprayende en slidende gamers.

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die dat leuk vinden. Ik niet, binnen een half uur raak ik verveeld. Het oorlogsgevoel wat voorgaande edities bij mij oproepen is weg. Team work zie ik ook nauwelijks, mensen zijn druk bezig met zoveel mogelijk kills maken of hun challenges voltooien om hun unlocks te halen.

Aracde instant fun is het geworden.

Omdat ik aan mijzelf begon te twijfelen heb ik meerder sessie gedaan, eerst Bf6 en direct daarna Bf5, Bf6 en daarna Bf 1 etc. De verschillen zijn echt enorm. De map grootte van de verschillende Bf edities die je op reddit kan terugvinden maken het helemaal duidelijk. Bf 6 heeft kleinere mappen die ook nog zo gemaakt zijn dat je als spelers continu op elkaar clasht in meatgrinders.

Heel jammer. Mijn zijn ze kwijt, als ik Cod wil spelen dan koop ik wel Cod.

Voor degenen die het wel leuk vinden, veel plezier met de game.

Ik denk ook niet dat de batllefield franchise ooit weer terugkomt in het voor mij kenmerkende BF gevoel. de jongeren weten niet beter, tis ook de tiktok tijd. Als iets te lang duurt is het saai. En ik vermoed dat Ea uit deze game veel geld gaat halen, de motivatie om mij als oudere gamer mijn nostalgie terug te geven is een sprookje. Wat geld oplevert wordt gemaakt, dit is voor mij een mooi voorbeeld.

Ik vermaak mij zolang er genoeg spelers zijn wel met Bf5, 1 en 3.

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 12:07
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:03:
Een hoop van mijn frustraties en volgens mij vele andere is dat het hele class systeem compleet irrelevant is doordat je met elke class elk wapen kan gebruiken, en nu spelen een hoop mensen supply alleen maar voor het feit dat ze dan unlimited ammo hebben........ maar de class spelen zoals de "bedoeling" ho maar.
Ik had ook liever closed weapons gezien, maar ik moet toch eerlijk toegeven dat elke class uniek is. Het zit alleen meer in de gadgets, grenades en perks. Support heeft als enige class smoke grenades, welke essentieel zijn in vrijwel elke game mode. Geen LMG movementspeed penalty is ook goud, waardoor het de enige class is waarbij je een LMG wilt gebruiken. Scout heeft sniper proficiency, waardoor het de enige class is waar je een sniper/DMR wilt gebruiken. Engineer is de enige class met uitgebreide anti vehicle opties. Alleen assault blijft enigszins achter in mijn optiek, de stim is echt waardeloos. De ladder is leuk maar het plaatsen ervan is een nachtmerrie en af en toe bounce je alle kanten op. Dat gezegd hebbende is het sneller kunnen cappen van een vlag wel weer een goede bonus. En uiteraard de respawn beacon.. super handig!
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:03:En aangaande de hele discussie rondom unlocks enz. mij persoonlijk boeit het vrij weinig ik speel met de loadout die IK het prettigste vind en als hij dan niet META is so be it, ik ben inmiddels rank 55 en ben vaak tussendoor nog met wapens aan het spelen waar ik 0 unlocks op heb en kan prima meekomen, ja je hebt wat nadeel op stats maar daar is prima omheen te werken als je in een fatsoenlijke squad zit en je niet druk maakt om kills maar "gewoon" met je squad de objective speeld.
Hier overigens helemaal mee eens. Ik heb meerdere wapens waar ik vrijwel alles heb unlocked waardoor ik toch weer op zoek ga naar andere wapens om uit te proberen. En tja, dan begin je weer op 0, who cares, binnen een uur of 2 zit je op level 15. Ik vind het ook wel weer een uitdaging en als ik het moeilijk heb kan ik altijd terugvallen op wapens die wel volledig geupgrade zijn.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55
Kismodrx04 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:08:
Ik zie dat veel mensen veel plezier beleven aan BF6.

Ik geef het op en ben teleurgesteld in de richting die de makers hebben gekozen. Als long time batllefield speler heb ik echt een goede vergelijkingsbasis opgebouwd. Met online gamen begonnen met Cod4, wat ik nog steeds een van de beste games vindt die ik ooit heb gedaan, maar met BFBC2 was ik verslingerd aan batllefield. bf3 top, met name strike of karkand in squad deathmatch, Bf4, Bf1 echte topgames in mijn ogen. Batllefield 5 doe ik net als 1 nog steeds regelmatig.

Ik had gehoop dat na de blunder met Bf2042 er weer een nieuwe Bf zou komen die qua gevoel in de buurt komt van BFBC2.

Wat hebben wij in mijn ogen gekregen? Een mooie soepel spelende game met goed geluid en prachtige visuals. Maar de game is te snel in te kleine ruimte. Welke game modus ik ook pak, binnen 5 seconden zit ik middenin gevechten met chaos. Zelfs in conquest duurt het maar heel kort voordat je midden in de chaos zit van rondrennende sprayende en slidende gamers.

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die dat leuk vinden. Ik niet, binnen een half uur raak ik verveeld. Het oorlogsgevoel wat voorgaande edities bij mij oproepen is weg. Team work zie ik ook nauwelijks, mensen zijn druk bezig met zoveel mogelijk kills maken of hun challenges voltooien om hun unlocks te halen.

Aracde instant fun is het geworden.

Omdat ik aan mijzelf begon te twijfelen heb ik meerder sessie gedaan, eerst Bf6 en direct daarna Bf5, Bf6 en daarna Bf 1 etc. De verschillen zijn echt enorm. De map grootte van de verschillende Bf edities die je op reddit kan terugvinden maken het helemaal duidelijk. Bf 6 heeft kleinere mappen die ook nog zo gemaakt zijn dat je als spelers continu op elkaar clasht in meatgrinders.

Heel jammer. Mijn zijn ze kwijt, als ik Cod wil spelen dan koop ik wel Cod.

Voor degenen die het wel leuk vinden, veel plezier met de game.

Ik denk ook niet dat de batllefield franchise ooit weer terugkomt in het voor mij kenmerkende BF gevoel. de jongeren weten niet beter, tis ook de tiktok tijd. Als iets te lang duurt is het saai. En ik vermoed dat Ea uit deze game veel geld gaat halen, de motivatie om mij als oudere gamer mijn nostalgie terug te geven is een sprookje. Wat geld oplevert wordt gemaakt, dit is voor mij een mooi voorbeeld.

Ik vermaak mij zolang er genoeg spelers zijn wel met Bf5, 1 en 3.
Ik heb zelf het gevoel dat ik met mijn 35 al niet meer mee kan na paar weken na de release.
Soms ga ik dood terwijl ik toch zeker weet dat ik eerder heb geschoten.
Er was veel geklaag over Time to kill tijdens de Open beta en ik had nergens last van.
Ook de eerste 2 weken van de release ging het helemaal prima.
Daarna lijkt er wat aangepast te zijn of weet ik veel wat het is.

Er wordt gecammped in hoekjes, Steeds met vuur gesmeten of rockets overal schieten als ze het niet tegen kunnen

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Inflatable
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:57:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Jij doet met natte oogjes beweren dat de standaard wapens een kromme loop hebben.

[...]

Dan ben je neem ik aan ook voorstander van squads opheven en voice chat disablen. Immers biedt dat voordeel t.o.v. die casual speler die geen vrienden heeft. Je wilt tenslotte het speelveld geleveled hebben.

Singleplayer wellicht meer iets voor je? Ja, sorry hoor, ik vind je gedachtegang erg overtrokken.

[...]

Ik heb voor geen enkele van mijn unlocks betaald. Die heb ik echt zelf moeten vrijspelen.
knip, niet nodig dit.

Één ding heb je wel gelijk in, ik beleef tegenwoordig meer plezier aan PvE (co-op en singleplayer) games dan aan PvP games als CoD en BF etc, vooral dus door de situatie met de progressie unlock systemen in die games.. In PvE games zit amper tot geen competitie element, dus maakt het niks uit..

20+ jaar geleden toen ik nog een heel goede Quake, Unreal Tournament en Counterstrike speler was die vele toernooien afging etc had ik er gelukkig geen last van.. Hoe goed dat "simpele" concept nog steeds is bewijst Counterstrike door nog steeds veruit de meest populaire competitieve FPS game te zijn die er bestaat.. Zonder progressie onzin dus die het competitie gedeelte ondermijnt.. Het is dat ik er een beetje op uitgekeken raakte nadat ons team stopte vooral door tijdgebrek, anders had ik het nu nog steeds gespeeld.. Battlefield, fanatastisch concept, alleen die verdomde progressie waaraan ik me zo erger.. Ik kan dit soort games niet spelen zonder te moeten kijken wat ik nu weer moet doen om iets te unlocken.. Nog maar zoveel levels te gaan voordat ik die supressor heb, *zucht*..

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 11-11-2025 13:31 . Reden: Opmerking eruit geknipt. ]

• Inflatable
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:03:

Dit is een van de redenen waarom ik eigenlijk op dit moment liever closed class wepon servers speel want in een normaal potje conquest enz loopt vrijwel iedereen met een SMG rond.

En aangaande de hele discussie rondom unlocks enz. mij persoonlijk boeit het vrij weinig ik speel met de loadout die IK het prettigste vind en als hij dan niet META is so be it, ik ben inmiddels rank 55 en ben vaak tussendoor nog met wapens aan het spelen waar ik 0 unlocks op heb en kan prima meekomen, ja je hebt wat nadeel op stats maar daar is prima omheen te werken als je in een fatsoenlijke squad zit en je niet druk maakt om kills maar "gewoon" met je squad de objective speeld.

Just my 2 cents O-)
Ze hadden closed weapons ook gewoon de standaard gamemode moeten laten in BF6.. Je kan zelf voor closed weapons kiezen maar de poel van spelers wordt zo wel kleiner voor iedereen.. Sowieso zitten er tegenwoordig wel erg veel verschillende gamemodes in.. Lijkt wel of ze iedereen willen pleasen i.p.v. voor één bepaald vast BF concept te kiezen..

Wat de progressie betreft, ik richt me ook slechts op een paar wapens die ik fijn vind schieten.. Onmogelijk om alles te unlocklen voor alle wapens.. Iemand had ergens geloof ik al een berekening gemaakt en tot de consclusie gekomen dat het vele duizenden uren speelttijd zou kosten om alles in de game te unlocken.. Totaal geschift..

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 11-11-2025 12:07 ]

• Gixxer27
Inflatable schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:04:
[...]

Ze hadden closed weapons ook gewoon de standaard gamemode moeten laten in BF6.. Je kan zelf voor closed weapons kiezen maar de poel van spelers wordt zo wel kleiner voor iedereen.. Sowieso zitten er tegenwoordig wel erg veel verschillende gamemodes in.. Lijkt wel of ze iedereen willen pleasen i.p.v. voor één bepaald vast BF concept te kiezen..

Wat de progressie betreft, ik richt me ook slechts op een paar wapens die ik fijn vind schieten.. Onmogelijk om alles te unlocklen voor alle wapens.. Iemand had ergens geloof ik al een berekening gemaakt en tot de consclusie gekomen dat het vele duizenden uren speelttijd zou kost om alles in de game te unlocken.. Totaal geschift..
Ze hebben naar mijn idee duidelijk geprobeerd om een (groot) deel van de COD playerbase aan te trekken, dat is duidelijk te merken in de huidige maps die voor de BF fan toch wat te klein zijn, tevens is dit denk ik ook de rede dat ze de wapens unlocked hebben voor alle classes en is naar mijn idee de verkeerde kant en gaat ze als ze zo door gaan een hoop trouwe BF fans kosten.

Tot op heden vermaak ik me er nog prima mee zeker na het fiasco van 2042 maar er moeten wel duidelijk verbeteringen komen in de grote van de maps, en in mijn ogen zou ook een gedeelte van de movement nog wel aangepakt mogen worden, zoals als je slide gewoon een tering hoge penalty op je accuarcy want nu is er teveel ge bunnyhop en sliding enz wat niet thuis hoort imho in BF.

• JeroenNietDoen
Inflatable schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:51:
[...]
Prima dat het jou kennelijk niet zo boeit, maar meng je dan aub niet zo in dit soort discussies met allerlei onzin dat als een tang op een varken slaat..
Concreet, je zoekt dus geen discussie maar een echoput van jouw waarheid...
[...]
20+ jaar geleden

Battlefield, fanatastisch concept, alleen die verdomde progressie waaraan ik me zo erger..
Die progressie zit er al 20 jaar in, sinds Battlefield 2. Misschien is Battlefield dan gewoon niet jouw game?
[...]
Ik kan dit soort games niet spelen zonder te moeten kijken wat ik nu weer moet doen om iets te unlocken.. Nog maar zoveel levels te gaan voordat ik die supressor heb, *zucht*..
En dat ligt aan jezelf, dat zit tussen jouw oren, want jij hebt die supressor niet nodig. Dat verschil is zo zo klein. Het is min-maxen, net zoals dat je destijds in Counterstrike op 480P ging met custom configs om maximale performance eruit te halen.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kismodrx04 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:08:

Dit is precies hoe ik het dus wel ervaar. Ik heb echt zo veel plezier bij BF6. ik denk niet eens een miliseconde aan CoD :P wat ik voorheen wel vaak had haha

• JeroenNietDoen
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:16:
[...]
Tot op heden vermaak ik me er nog prima mee zeker na het fiasco van 2042 maar er moeten wel duidelijk verbeteringen komen in de grote van de maps
Hoewel deels eens, anderzijds vind ik wel dat je moet oppassen met te grote maps. Ik kan me sommige maps in BF2 t/m 4 herrineren dat je bij gebrek aan een voertuig soms hele stukken moest lopen, das ook saai. Te groot waardoor je juist te afhankelijk wordt van voertuigen. En te grote maps met te weinig spelers draagt ook niet bij aan het massale gevoel. Dan zouden ze moeten opschalen naar 64 vs 64.
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:16:
[...]
en in mijn ogen zou ook een gedeelte van de movement nog wel aangepakt mogen worden, zoals als je slide gewoon een tering hoge penalty op je accuarcy want nu is er teveel ge bunnyhop en sliding enz wat niet thuis hoort imho in BF.
Constant springen zou niet moeten kunnen, na de 1ste sprong moet je een soort blok krijgen.

Ik zelf vind de slide wel leuk. Als je een sprintje trekt en er wordt op je geschoten dan dat laatste stukje sliden. Maar je aim recovery moet dan wel een ding zijn.

• JeroenNietDoen
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:33:
[...]

Dit is precies hoe ik het dus wel ervaar. Ik heb echt zo veel plezier bij BF6. ik denk niet eens een miliseconde aan CoD :P wat ik voorheen wel vaak had haha
Eens. BFBC2 blijft voor mij de allerleukste BF en BF6 komt daar heel dichtbij :Y BF2 t/m 4 heb ik ook allemaal gespeeld, maar daar vond ik soms de maps te groot waardoor je juist te afhankelijk wordt van voertuigen.

• Stimulate14
  • Laatst online: 12:08

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcAHa_MFdwB1s448M1H8u6dU1cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3peHn6ENcuDRADwImp6x55uj.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd BF5 gespeeld, nog maagd in BF6. Als jullie iemand zoals mij bij de hand willen nemen, stuur me maar een verzoek via de gamertag. :*) 8) . Link in de bio.

• Gixxer27
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:34:
[...]

Hoewel deels eens, anderzijds vind ik wel dat je moet oppassen met te grote maps. Ik kan me sommige maps in BF2 t/m 4 herrineren dat je bij gebrek aan een voertuig soms hele stukken moest lopen, das ook saai. Te groot waardoor je juist te afhankelijk wordt van voertuigen. En te grote maps met te weinig spelers draagt ook niet bij aan het massale gevoel. Dan zouden ze moeten opschalen naar 64 vs 64.

[...]

Constant springen zou niet moeten kunnen, na de 1ste sprong moet je een soort blok krijgen.

Ik zelf vind de slide wel leuk. Als je een sprintje trekt en er wordt op je geschoten dan dat laatste stukje sliden. Maar je aim recovery moet dan wel een ding zijn.
Ze zouden meer naar de map groottes moeten gaan uit BF 3/4 die waren wel grotendeels groter maar niet zo groot dat het te was zeg maar.

Sliden geen problemen mee maar er is nu 0 invoeld op je spread en recoil enz je gaat mij niet vertellen dat als je in echie dit doet je net zo accuraat bent als dat als je loopt enz, snap dat het een game is maar als je als BF nog enigszins realistisch probeert te zijn moet je wel de bij behorende penalty eraan hangen vind ik, voor het springen zouden ze terug naar BF2 moeten gaan daar kon je 1 keer echt springen en daarna werd het meer een hupje ipv een sprong, zijn kleine ergernissen van mij want nu heb je zo vaak dat mensen aan het springen enz zijn om maar een gunfight te winnen en dat "hoort" in mijn ogen niet echt bij BF

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hey Gamers,

Even het volgende, een discussie is goed, en vooral ook blijven doen. Wel wil ik vragen om dit op een nette manier te doen, iedereen heeft een eigen mening en wij vragen dan ook om elkaars mening te respecteren. Wees lief voor elkaar en geniet van de game.

Bedankt voor jullie tijd en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Inflatable
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:25:
[...]

Concreet, je zoekt dus geen discussie maar een echoput van jouw waarheid...
Nee, ik heb moeite met het ronduit ontkennen van aantoonbare feiten omdat jij van mening bent dat het allemaal wel meevalt en o.a. ik daar dus niet zo over moeten zeuren.. Jij wilt kennelijk vooral alleen maar positieve zaken horen over games als BF6..

Je kan ook gewoon zeggen dat het klopt dat bepaalde unlocks en upgrades je een voordeel geven met o.a. minder recoil, meer ammo per clip, snellere reload, minder snel gespot worden etc.. Dat zijn immers allemaal aantoonbare feiten die niemand kan ontkennen.. Maar dat het jou gewoon niet zo boeit dat het erin zit en voor wat oneerlijke competitie zorgt.. Inderdaad net als squads die goed samenwerken met voicecom etc tegen teams die dat niet doen.. Maar dat laatste is niet iets wat standaard zit ingebouwd in de game (en kan je verder weinig aan doen behalve skill-based matchmaking ofzo), het progressie systeem wel.. En ja het zit er al 20 jaar in en al 20 jaar zeur ik erover, en dat zal ik blijven doen.. Al was het alleen maar om een beetje bewustzijn te creeren bij andere (vooral jongere) gamers die vaak (helaas) niet beter weten dan grinden voor XP en unlocks..

BF1942 was de basis en een game als Counterstrike toont na ruim 25 jaar ook nog steeds aan dat je helemaal geen progressie systeem nodig hebt om verreweg de meest succesvolle competitie FPS game ooit te zijn..

• Chelseamarre123
Inflatable schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:43:
[...]

Nee, ik heb moeite met het ronduit ontkennen van aantoonbare feiten omdat jij van mening bent dat het allemaal wel meevalt en o.a. ik daar dus niet zo over moeten zeuren.. Jij wilt kennelijk vooral alleen maar positieve zaken horen over games als BF6..

Je kan ook gewoon zeggen dat het klopt dat bepaalde unlocks en upgrades je een voordeel geven met o.a. minder recoil, meer ammo per clip, snellere reload, minder snel gespot worden etc.. Dat zijn immers allemaal aantoonbare feiten die niemand kan ontkennen.. Maar dat het jou gewoon niet zo boeit dat het erin zit en voor wat oneerlijke competitie zorgt.. Inderdaad net als squads die goed samenwerken met voicecom etc tegen teams die dat niet doen.. Maar dat laatste is niet iets wat standaard zit ingebouwd in de game (en kan je verder weinig aan doen behalve skill-based matchmaking ofzo), het progressie systeem wel.. En ja het zit er al 20 jaar in en al 20 jaar zeur ik erover, en dat zal ik blijven doen.. Al was het alleen maar om een beetje bewustzijn te creeren bij andere (vooral jongere) gamers die vaak (helaas) niet beter weten dan grinden voor XP en unlocks..

BF1942 was de basis en een game als Counterstrike toont na ruim 25 jaar ook nog steeds aan dat je helemaal geen progressie systeem nodig hebt om verreweg de meest succesvolle competitie FPS game ooit te zijn..
Het valt ook allemaal best mee, alleen maak jij er een veel groter drama van dan dat het is.
Een game die meteen alle wapens/attachments heeft word vrij snel saai imo

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:52:
[...]

Het valt ook allemaal best mee, alleen maak jij er een veel groter drama van dan dat het is.
Das dan ook een verschil in wat voor game je speelt: CoD, BF, zijn allemaal arcade shooters waarbij progressie belangrijk is voor de spelbeleving. Andere games hebben dat niet. Maar, als je kijkt naar Squad, een spel waarin je wel begint met alle wapens/klasses, ga je weer een steile leercurve ervaren met hoe de game werkt, de squad dynamics en de enorme maps. Dus hoewel je bij BF wellicht moet grinden voor je wapens, moet je dat met Squad voor de benodigde kennis van de gameplay.

Denk dat BF6 laat zien dat een klassiek beloningssysteem nog altijd beter werkt dan een steile leercurve en daar je beloning uit halen :+ Er zijn veel meer BF spelers dan Squad spelers, bijvoorbeeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:33
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:04:
[...]

Ze zouden meer naar de map groottes moeten gaan uit BF 3/4 die waren wel grotendeels groter maar niet zo groot dat het te was zeg maar.
Operation Firestorm komt uit 3 toch? Die vind ik al te groot en open. Kan me meerdere maps in 3 en 4 die ik bij voorbaat wegklikte in de serverbrowser wegens te groot en open.

Maar dan moet ik optekenen dat ik van de max 6v6 arena shooters ben (Halo ftw!) dus ook niet standaard doelgroep voor de BF spellen. Ik vind 32v32 al te snel random worden in wat ik kan doen voor de overwinning maar goed, ik geniet wel van de chaos terwijl ik 1 van de 5 vlaggetjes cap met een paar teamgenoten.

• Gixxer27
Exactor it schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:10:
[...]

Operation Firestorm komt uit 3 toch? Die vind ik al te groot en open. Kan me meerdere maps in 3 en 4 die ik bij voorbaat wegklikte in de serverbrowser wegens te groot en open.

Maar dan moet ik optekenen dat ik van de max 6v6 arena shooters ben (Halo ftw!) dus ook niet standaard doelgroep voor de BF spellen. Ik vind 32v32 al te snel random worden in wat ik kan doen voor de overwinning maar goed, ik geniet wel van de chaos terwijl ik 1 van de 5 vlaggetjes cap met een paar teamgenoten.
Dat laatste is nu net wat bij BF hoort, met je team/squad de objectives cappen en dat is nu met name wat er maar als bijzaak aan gedaan word want naar mijn mening zijn er een hele hoop mensen die alleen maar kills aan het najagen zijn en alleen maar "per ongeluk" een objective cappen.

Operation Firestorm komt idd uit BF3 uit mijn hoofd (niet zeker) en is dan ook meteen de grootste map, en toch voelt deze met tanks enz nog vrij benauwd aan, nu moeten ze niet meteen naar de mega grote maps gaan waar je 45 min aan het sprinten bent om bij een objective te komen (sacame) maar iets groter dan Operation Firestorm zou wel mogen want dan heb je meer mogelijkheden om te flanken ed. nu voelen een hoop maps voor mij aan als een aantal lanes naar een chokepoint en met name de meer open maps mis ik wel in BF atm.

Verder speel ik veel met vrienden in een volle squad en staan regelmatig bovenaan of iig top 3 van squads en dan heb ik vaak veel minder kills dan mensen die ver onder mij staan qua score, K/D ratio van mij is dan misschien net aan positief maar niet veel erboven ;)

• Inflatable
[...]

Dan is Counterstrike kennelijk al meer dan 25 jaar saai (met miljoenen spelers per dag).. Net als BF1942 en CoD 1 en 2, de orginele CoD en BF games, allemaal heel saai..

Lekker bijna eindeloos grinden voor unlocks.. Moeten beginnen met standaard wapens en abilities, de rest moeten "verdienen" door nu zelfs challenges te moeten doen voor basis functionaliteit die bij een class hoort (b.v. spawn beacon voor assault) i.p.v. gewoon de game spelen zoals het hoort of zoals je zelf wilt.. Ik mis wat daar precies leuk aan is.. Behalve het dopamine effect bij de beloning (unlock vrijspelen).. Als een soort junkie..

En daarom spelen veel mensen ook helemaal niet goed naar hun rol in het team, want ze zijn meer bezig met challenges etc.. Hadden ze het alleen bij XP voor spelen en cosmetics gehouden dan had ik er minder moeite mee gehad, zaken die de gameplay en competitie niet aantasten.. Maar helaas, juist weer een stap verder met de zogenaamde progressie onzin.. Om een class volledig te kunnen spelen moet je eerst zaken unlocken..

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
Voor een leek met wat alles op een wapen kan is het nog er zoeken.. ik heb hier en daar wat filmpjes gekeken maar dan vraag ik mij af als ik iets nog niet heb is het dan beter om er niets op te zetten omdat bepaalde dingen niet goed zijn etc..
Ik merk ook dat ik vaak fights verlies op close-mid range als het nou LMG, AR of SMG zijn. Tuurlijk aim speelt ook een role maar soms heb ik het idee dat ik niet zo scheef ben🤣. Heb nog niet echt een idee van hé dat is mijn wapen speel voornamelijk support.

• Gixxer27
Inflatable schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:11:
[...]

Dan is Counterstrike kennelijk al meer dan 25 jaar saai (met miljoenen spelers per dag).. Net als BF1942 en CoD 1 en 2, de orginele CoD en BF games, allemaal heel saai..

Lekker bijna eindeloos grinden voor unlocks.. Moeten beginnen met standaard wapens en abilities, de rest moeten "verdienen" door nu zelfs challenges te moeten doen voor basis functionaliteit die bij een class hoort (b.v. spawn beacon voor assault) i.p.v. gewoon de game spelen zoals het hoort of zoals je zelf wilt.. Ik mis wat daar precies leuk aan is.. Behalve het dopamine effect bij de beloning (unlock vrijspelen).. Als een soort junkie..

En daarom spelen veel mensen ook helemaal niet goed naar hun rol in het team, want ze zijn meer bezig met challenges etc.. Hadden ze het alleen bij XP voor spelen en cosmetics gehouden dan had ik er minder moeite mee gehad, zaken die de gameplay en competitie niet aantasten.. Maar helaas, juist weer een stap verder met de zogenaamde progressie onzin.. Om een class volledig te kunnen spelen moet je eerst zaken unlocken..
Ben het bijna helemaal met je eens ;) , ik zou het liefste zoals je al aangeeft inderdaad alle wapens/gadgets enz niet achter de challenges zitten, zet daar zoals je al aangaf maar cosmetics oid dan is dat optioneel voor wie die uitdaging wil.
Dat er achter ranks evt. een wapen unlockt zit vind ik prima dit is uiteindelijk voor iedereen goed te doen en dat was al vanaf BF3 het geval, ook dat je andere scopes oid unlockt vind ik wel prima het moet alleen niet zo zijn dat je van een SMG bijna ineens een laser straal kan maken met de op silencer erop, ja het mag wel iets geven maar nu worden alle wapen zo ongeveer bijna hetzelfde met de "top" unlocks en dat zou ik graag ook nog wat aangepast zien zodat verschillende wapens ook hun karakteristiek behouden.

Maar ben met je eens dat de grind "te veel" aanwezig is en daardoor ga je dus altijd weer van die sweaty gasten krijgen die er alles aan doen om maar zsm wapen A of equipment B te unlocken, daarom dus al de XP nerf op het spelen tegen bots, dit hele gedeelte vind ik verre weg het minste in BF op dit moment.

• Exactor it
Gixxer27 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:22:
[...]

Dat laatste is nu net wat bij BF hoort, met je team/squad de objectives cappen en dat is nu met name wat er maar als bijzaak aan gedaan word want naar mijn mening zijn er een hele hoop mensen die alleen maar kills aan het najagen zijn en alleen maar "per ongeluk" een objective cappen.

Operation Firestorm komt idd uit BF3 uit mijn hoofd (niet zeker) en is dan ook meteen de grootste map, en toch voelt deze met tanks enz nog vrij benauwd aan, nu moeten ze niet meteen naar de mega grote maps gaan waar je 45 min aan het sprinten bent om bij een objective te komen (sacame) maar iets groter dan Operation Firestorm zou wel mogen want dan heb je meer mogelijkheden om te flanken ed. nu voelen een hoop maps voor mij aan als een aantal lanes naar een chokepoint en met name de meer open maps mis ik wel in BF atm.

Verder speel ik veel met vrienden in een volle squad en staan regelmatig bovenaan of iig top 3 van squads en dan heb ik vaak veel minder kills dan mensen die ver onder mij staan qua score, K/D ratio van mij is dan misschien net aan positief maar niet veel erboven ;)
Oh zo speel ik ook hoor. Ik doe zelden een vuurgevecht dat niet iets doet voor een objective (kan ook wel een mini taak zijn als het uitschakelen van een tank of set snipers die een flank dichthouden). Om mijn punt kracht bij te zetten: ik ben best ok met schieten met een controller maar mijn kd is 0,9. Dat zou makkelijk 1,5 zijn als ik lag te klooien in hoekjes weg bij mcoms. :)

Ik kan me voorstellen dat Operation Firestorm al klein aanvoelt voor doorgewinterde BF fans. Ik vind hem als doorgewinterde BF speler, die een enorme hekel heeft aan lange wandelingen over de woestijn, al sinds BF3 echt vreselijk. :)

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:45
Gaat weer super, al drie nieuwe challenges gedaan en uiteraard weer geen tokens. Is dat nu zo moeilijk om te fixen of lopen ze bewust de boel te verstieren?

Kom er niet meer in ook. Serverproblemen?

[ Voor 12% gewijzigd door Lekker Ventje op 11-11-2025 17:45 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24
Ik reroll 4x 1 challenge en krijg 4x troep met alleen maar battle Royale op.a 10x een top 5 uitslag met uiteindelijk geëindigd op win 3x strike point matches...
Dit moeten ze wel fixen van die onzin gamemodes waar je niet op zit te wachten. Doen gewoon wins in elke game mode en klaar of speel zoveel keer de gamemodes ipv specifieke wins.

Buiten dit vermaak ik mij prima qua spel, nu van allerlei wapens is een beetje aan het uitproberen welke mij liggen. Maar de DRS blijf ik telkens naar terug vallen als het even niet wil, dat is wel mijn nummer 1 wapens nu vooral met een suppressor vind ik hem lekker schieten

[ Voor 28% gewijzigd door FidoDido op 11-11-2025 19:18 ]

Teleurstellend, aangezien ze de missile compleet weg hadden gehaald voor bijna een week had ik gehoopt dat ze wat meer zouden doen dan enkel de counter-flares fixen.

De IFV is nog steeds busted, en kan nog steeds (moeiteloos) vijandige tanks 1-shotten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Yli5SchpnXLhjwphzX4ZdvLKFg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1u0psTT7bPhL7NF0UeUSL6CV.png?f=user_large

Ik probeer het over een paar weken wel weer. Deze bug inmiddels 3 verschillende patches aangekaart.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2025 20:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:47
D4NG3R schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:43:
Teleurstellend, ik had gehoopt dat ze wat meer zouden doen dan enkel de flares fixen.

De IFV is nog steeds busted, en kan nog steeds (moeiteloos) vijandige tanks 1-shotten.

[Afbeelding]

Ik probeer het over een paar weken wel weer. Deze bug inmiddels 3 verschillende patches aangekaart.
Mwah, op dit tempo zou ik zeggen probeer het volgend jaar nog eens haha. 'Quality of Life' update, wat een ballen moet je hebben om dat zo te noemen, zitten amper bug fixes in, EA :+

edit; Ik wou dat ik OBS aan had staan want deze netcode is ZO brak. Schiet een noobtube op iemand 20 meter voor me, teammaatje sprint voor m'n neus, enemy dood op 20 meter en ik ook door self damage door het teammaatje dat voor me sprong. 2 voor de prijs van 1 waarvan er maar 1 ding tegelijk kan :o

[ Voor 16% gewijzigd door kevz op 11-11-2025 21:42 ]

Mijn YouTube

• JeroenNietDoen
FidoDido schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:16:
Buiten dit vermaak ik mij prima qua spel, nu van allerlei wapens is een beetje aan het uitproberen welke mij liggen. Maar de DRS blijf ik telkens naar terug vallen als het even niet wil, dat is wel mijn nummer 1 wapens nu vooral met een suppressor vind ik hem lekker schieten
Als je de M250 hebt unlocked, die wel even levelen. Das wel een bizar ding voor mid-long range LMG.

Komt standaard met die duurste suppressor. Doe er een 3x scope erop en ribbed stubby, klaar.

• JeroenNietDoen
Ik zie dat ze New Sobek City en Blackwell Fields aan custom breakthrough hebben toegevoegd. Mijn god wat een vreselijk slechte maps zijn dat voor die spelmodus.

Enfin, ik moet de NVO nog stukje grinden, daarna hoef ik geen voet meer in casual breakthrough te zetten en kan ik gewoon verder op Conquest en Escalation.

• Exactor it
D4NG3R schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:43:
Teleurstellend, aangezien ze de missile compleet weg hadden gehaald voor bijna een week had ik gehoopt dat ze wat meer zouden doen dan enkel de counter-flares fixen.

[Afbeelding]

Ze hebben wel de UAV sledgehammer glitch gefikst wat wel heel fijn is. Er zijn twee breakthrough maps waar het eerste punt aanvallen zo een beetje onmogelijk was door brug en gebouw campers.
De UAV sledgehammer glitch was even leuk om mee rond te stoeien, maar inderdaad een flink probleem op sommige maps / in sommige gamemodes.

Ik ben heel erg blij dat die + de flares eindelijk gefixed zijn, nu de andere MR Missile glitch nog.. :/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Up0utigPFwfp6Qud5zGZttSMPSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0m0Jiz6qxJS9sqieCAhLbKNx.png?f=fotoalbum_large

Check die reload time 7(8)7

• merlin1201
Wat is dat toch een gezeik met die headshot's ? constant in een salvo van 4 kogels 2 in de head bij bijna iedere 1/1 niet normaal.
Je leg dan het loodje in een milliseconde ttk is dan nog sneller bizar.

• kevz
merlin1201 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:19:
Wat is dat toch een gezeik met die headshot's ? constant in een salvo van 4 kogels 2 in de head bij bijna iedere 1/1 niet normaal.
Je leg dan het loodje in een milliseconde ttk is dan nog sneller bizar.
Matige netcode en overvolle servers op het Amazon server park. Voelt idd brak aan. Zelfs het unlocken van items heeft vertraging, want ik gok dat de client de server moet vragen om data of je iets op je gun unlocked hebt of niet, en dat kan soms even duren. Blijft fijn die oranje stipjes die EN bugged zijn EN pas na een paar minuten worden geupdate ofzoiets. 1 en al brakke zooi van EA weer, niet serieus te nemen dit.

Mijn YouTube

• Kol Nedra
  • Nu online
dit soort details hou ik wel van:

nothing stops this train

• llovesoccerx7
Mensen met de controller ook last van “stick drift” op de map soms? Heel irritant. Ik merk met controller dat het rennen springen aimen erg lastig met alleen je duim🤣. Heb het idee dat ik minder mobiel ben dan met muis natuurlijk.

• Lekker Ventje
FidoDido schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:16:
Ik reroll 4x 1 challenge en krijg 4x troep met alleen maar battle Royale op.a 10x een top 5 uitslag met uiteindelijk geëindigd op win 3x strike point matches...
Dit moeten ze wel fixen van die onzin gamemodes waar je niet op zit te wachten. Doen gewoon wins in elke game mode en klaar of speel zoveel keer de gamemodes ipv specifieke wins.

Ik had veelBR en gauntlet spul en met 5x nog te weinig rerolls. Er zijn dus twee challenges die ik niet ga doen zoals 15x winnen in domination. Ik moest daar ook 5x aan meedoen en daar heb ik het bij gelaten. Dat gaat veel te snel voor opa :)

Ik heb wel mijn tokens binnen maar dat waren meteen de enige van de avond, de rest was weer zonder tokens. :|

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24

Miesjh

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Lekker Ventje schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:38:
[...]

Wat ik met die scopes vreemd vind is dat als je er bv een 6x scope op hebt zitten, dan speel je daarna nog regelmatig scopes vrij van bv 1,5x of 4x. Ik zie daar het nut niet zo van in.

Daarnet de dag begonnen met 60k XP en 0 battlepoints. Dat systeem is echt niet te volgen.
Dat vind ik ook raar. Gisteren nog een 1.0x 'scope' vrijgespeeld voor een sniper rifle. Echt WTF.

Op dat vlak kan er wel wat van CoD geleerd worden. Daar heb je attachments die op meerdere wapens kunnen en die komt pas vrij als je dat betreffende wapen naar het juiste niveau geleveld heb. Daarmee wordt je als speler ook gedwongen om andere wapens te levellen als je alle attachments wilt hebben.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• llovesoccerx7
Voor de mensen hier met controller gebruiken jullie ook paddles? Ik overweeg om een controller aan te schaffen met paddles voor het makkelijker springen en sliden etc. Is dit de moeite waard?
[...]
Dit is niet als ad hominem bedoeld, maar dat hangt er maar vanaf hoe leuk en spannend de potjes zijn. Unlocks die je toch niet gaan gebruiken voor wapens die je vrijwel nooit gaat gebruiken is niets anders dan loze filler. Het enige wat dat kost is tijd, daar is niets knaps of uitdagends aan imho.

Ik kan mensen zo aanraden om te investeren in aim, recoilcontrol, crosshairplacement, movement, communicatievaardigheden met het squad, mapkennis etc etc. Daar valt zoveel meer voldoending uit te halen als je daar een potje door wint dan die 12x scope op je SMG te unlocken. Maar andere generatie, andere aandachtspannes etc.

Ik heb denk ik iets van 80-90% van alle content niet unlocked en ik ga er geen enkele moeite voor doen. Ik wacht op portal: fatsoenlijke ondersteuning, 60hz servers, custom maps, custom servers. Zodra daar een community ontstaat waar het spelletje gespeeld wordt om te winnen ipv te grinden, is BF6 perfect. Tot die tijd mag EA/DICE nog behoorlijk aan de bak.

• Inflatable
Sinds de laatste update zijn er veel meer maps toegevoegd aan Casual Breakthrough.. Top! 👍🏼

Nu nog graag ook andere zogenaamde casual gamemodes.. Conquest en Escalation etc..

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

llovesoccerx7 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:53:
Voor de mensen hier met controller gebruiken jullie ook paddles? Ik overweeg om een controller aan te schaffen met paddles voor het makkelijker springen en sliden etc. Is dit de moeite waard?
Ik heb die controller van sony en ik vind het erg prettig werken in FPS games. Ik hoef mijn duim niet meer van de rechter pook af te halen om te springen of bukken/duiken (functie van de O en X heb ik gemapt/gekopieerd, naar de paddles).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:21

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb deze: uitvoering: PDP Victrix Pro BFG for PlayStation Zwart

Werkt fantastisch met vier paddles. Driehoek/rondje op de rechterpaddles, vierkantje/kruisje op de linkerpaddles. Nooit meer je duim van de rechterstick afhalen, ideaal. Niet alleen in shooters maar werkt natuurlijk op alle spellen.
Is er ook voor andere platformen trouwens.

Ik heb de controller in een sale gekocht, was toen €149,-

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 12-11-2025 12:46 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• llovesoccerx7
Vrijdag schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:45:
[...]

Ik heb deze: uitvoering: PDP Victrix Pro BFG for PlayStation Zwart

Werkt fantastisch met vier paddles. Driehoek/rondje op de rechterpaddles, vierkantje/kruisje op de linkerpaddles. Nooit meer je duim van de rechterstick afhalen, ideaal. Niet alleen in shooters maar werkt natuurlijk op alle spellen.
Is er ook voor andere platformen trouwens.

Ik heb de controller in een sale gekocht, was toen €149,-
En qua grote van de controller? Ik had deze ook al gezien inderdaad maar hij lijkt wat groter.
BlaTieBla schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:27:
[...]

Ik heb die controller van sony en ik vind het erg prettig werken in FPS games. Ik hoef mijn duim niet meer van de rechter pook af te halen om te springen of bukken/duiken (functie van de O en X heb ik gemapt/gekopieerd, naar de paddles).
Ik lees veel over stick drift bij deze controller of ik kijk naar de verkeerde?

[ Voor 23% gewijzigd door llovesoccerx7 op 12-11-2025 13:21 ]

• JeroenNietDoen
Inflatable schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:09:
Sinds de laatste update zijn er veel meer maps toegevoegd aan Casual Breakthrough.. Top! 👍🏼
Behalve dat Blackwell Fields en Sobek behoorlijk slecht zijn in deze gamemode. Met name op Sobek, dat je na de 1ste set capturepoints soort van gedwongen wordt door een open stuk te moeten.

Blackwell Fields is gewoon sowieso de slechtste map ooit. Standaard uitgefilterd >:)

Ik merk dus dat ik op aantal maps in deze game mode exit en opnieuw queue in de hoop op Cairo of Brooklyn

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:34:
[...]

Behalve dat Blackwell Fields en Sobek behoorlijk slecht zijn in deze gamemode. Met name op Sobek, dat je na de 1ste set capturepoints soort van gedwongen wordt door een open stuk te moeten.

Blackwell Fields is gewoon sowieso de slechtste map ooit. Standaard uitgefilterd >:)

Ik merk dus dat ik op aantal maps in deze game mode exit en opnieuw queue in de hoop op Cairo of Brooklyn
Blackwell Fields vind ik wel goed in Breakthrough ALS je voorbij de eerste objective geraakt. Persoonlijk vind ik moeten ze in elke map minstens 2 objectives plaatsen in het begin. Nu is het te vaak een meat grinder.

• PizzaFunghi
Ik speel al jaren met 2 paddles en 2 extra buttons op de achterkant van mijn controller en kan echt niet meer zonder. Dat gezegd hebbende, heb ik dit voornamelijk voor Apex Legends gedaan waar movement een essentieel onderdeel in de core gameplay is.

In dit spel is de slide leuk en je zult er ongetwijfeld enig voordeel uithalen. Maar om er een dure controller voor aan te schaffen vind ik het niet waard. Tenzij je het natuurlijk ook in andere games die je speelt kan gebruiken. Als je er eenmaal aan begint, kun je niet meer zonder.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
Weet iemand hoe laat de update Er is 1.05

[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 12-11-2025 18:44 ]

MuziekLiefhebbert

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:29
Zo af en toe wil ik lekker op het gemak spelen met de dualsense (ps5 controller) op de pc.
Dat werkt gewoon, alleen, ik ervaar dan een soort micro-stutter ingame.
Ik speel met Steam en of ik nu steam input aan heb staan, of uitzet, bedraad of draadloos speel, settings op ultra low zet, uniform soldier aim aan of uit, oude en nieuwe drivers van de GPU probeer.... ik blijf dit ervaren.

Ik las op reddit een post waarbij spelers dit met een muis ervaren, maar niet zozeer met een controller.
Wat kan dit zijn? wat kan dit veroorzaken?

• Lekker Ventje
Ik zie net op youtube voorbijkomen dar de ontwikkelaars met de hitregistratie bezig zijn. Dat is in combinatie met TTD en TTK. Dat zou dan weer de nodige frustratie wegnemen 😊

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 21:49
oldsmelly schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:43:
Weet iemand hoe laat de update Er is 1.05
Bedoel je de update van gisteren? Of is er daarna nog een kleine update geweest?

PSN: Europhea

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 21:49
JeroenNietDoen schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:34:
[...]

Zitten die er nog in? Gisteravond de hele avond gespeeld maar alleen Sobek, Manhattan en Blackwell gehad

PSN: Europhea

• Inflatable
Razenko schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:04:
[...]

Zitten die er nog in? Gisteravond de hele avond gespeeld maar alleen Sobek, Manhattan en Blackwell gehad
Ja, net nog gespeeld..

• merlin1201
Lekker Ventje schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:33:
Ik zie net op youtube voorbijkomen dar de ontwikkelaars met de hitregistratie bezig zijn. Dat is in combinatie met TTD en TTK. Dat zou dan weer de nodige frustratie wegnemen 😊
Heb je een linkje van die vid? ben benieuwd

• JeroenNietDoen
Razenko schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:04:
[...]

Sjah, das het nadeel van zo'n matchmaker t.o.v. een dedicated server, geen roulatie maar random maps.

• Buizerd__NL
In deze post staat beschreven wat er in de volgende patch komt, en waar ze mee bezig zijn om het op te lossen.

Link https://www.reddit.com/r/...ty_update_latest_updates/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1VFDJ-MtiOWn-ruGWdI7cqilmY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LOedcl5RJ1rk1u9NxiJPh4Xa.png?f=user_large

• NICKS_AAN
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-11 23:35
Merk dat iedere map zo zijn charmes heeft.
Waar ik eerst Blackwell verschrikkelijk vond, vind ik hem nu juist wel fijn.
De juiste game mode voor mij is daar Conquest met Recon spelen.
Op de juiste spots ga ik daar gemakkelijk 35 om 5 met 50+ spot assists.

Maar ga ik Breaktrough spelen, wat ik het liefst doe, dan haal ik Blackwell wel uit de roulatie bijv.
Na deze update lijken sommige Breaktrough choke points stukken minder te zijn.
Benieuwd weer naar de nieuwe update 18-11.

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:32
Ik hoop dat ze binnenkort eens het probleem van een portal server met password probleem oplossen.
Ik speel graag met wat vrienden met elkaar tegen bots. In 2042 zette je gewoon een server op met password en iedereen met het wachtwoord kan joinen.

Zet je in BF6 een portal server op dan krijgt degene die wil joinen een wazige foutmelding.
Ik weet dat casual mode er is maar dan speel je weer tegen andere mensen, wij willen dan gewoon een beetje ons eigen ding doen en zeker op mijn toch redelijk hoge leeftijd is dat niet altijd even leuk.

• Buizerd__NL
Over een uur wordt COD7 gelanceerd, hopelijk gaan de COD spelers die BF aan doen zijn weer lekker terug naar COD7. Ik irriteer mij matteloos aan COD spelers die niet voor objectiefs gaan, maar puur voor de kills gaan, en ik hoop dat hier fanbase van BF overblijven die wel voor objectiefs gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Buizerd__NL op 13-11-2025 10:57 ]

• PizzaFunghi
Met de update hebben ze het aantal spelers voor Breakthrough (voor een aantal maps) terug gebracht van 64 naar 48. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Gister 4 potjes Breakthrough gespeeld en elke game kwam het aanvallende team niet eens voorbij de eerste sector. Daarna maar Escalation gaan spelen, zonde want ik vind Breakthrough wel leuk. Liberation Peak geeft de attackers 4 tanks (in de 2e sector), ga er even vanuit dat ze allemaal een bijrijder hebben, zijn er al 8 spelers verdwenen, dan heb je altijd nog een zooitje snipers. Voor je het weet houd je 10 spelers over om een vlag te cappen. En hoe moet het verdedigende team 4 tanks kapot maken met 24 spelers (waarvan maar een deel engineer speelt)? Denkt Dice wel goed na over dit soort beslissingen? Ook Manhattan Bridge is verlaagd naar 48 spelers, kan ik voor de 1e sector nog inkomen, maar de twee sectoren erna zijn groot genoeg voor 64 spelers. Het lijkt erop dat het gezeik op Reddit van mensen die niet kunnen ''ademen'' hiermee is beantwoord, maar ik vind het persoonlijk niks. Ik houd van de grote chaos, daarvoor speel ik Battlefield.

• Chelseamarre123
Wat vinden jullie van sniping in deze game? In cod en warzone kan ik best een stukje snipen maar hier voelt het echt zo random aan. Met momenten raak ik echt niks waar ik nochtans prima lijk te aimen en andere momenten raak ik een pak meer.

• Sballato
  • Nu online
PizzaFunghi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:11:
Met de update hebben ze het aantal spelers voor Breakthrough (voor een aantal maps) terug gebracht van 64 naar 48. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Gister 4 potjes Breakthrough gespeeld en elke game kwam het aanvallende team niet eens voorbij de eerste sector. Daarna maar Escalation gaan spelen, zonde want ik vind Breakthrough wel leuk. Liberation Peak geeft de attackers 4 tanks (in de 2e sector), ga er even vanuit dat ze allemaal een bijrijder hebben, zijn er al 8 spelers verdwenen, dan heb je altijd nog een zooitje snipers. Voor je het weet houd je 10 spelers over om een vlag te cappen. En hoe moet het verdedigende team 4 tanks kapot maken met 24 spelers (waarvan maar een deel engineer speelt)? Denkt Dice wel goed na over dit soort beslissingen? Ook Manhattan Bridge is verlaagd naar 48 spelers, kan ik voor de 1e sector nog inkomen, maar de twee sectoren erna zijn groot genoeg voor 64 spelers. Het lijkt erop dat het gezeik op Reddit van mensen die niet kunnen ''ademen'' hiermee is beantwoord, maar ik vind het persoonlijk niks. Ik houd van de grote chaos, daarvoor speel ik Battlefield.
Eigenlijk zeggen de stats van je profiel al genoeg hoe gebalanceerd de Breakthrough maps zijn.
Hieronder een breakdown van de Win % op Breakthrough van mijn profiel.

Mirak Valley - 73,3%
Siege of Cairo - 64%
Liberation Peak - 62,5%
Blackwell Fields - 53,3%
Operation Firestorm - 52,6%
New Sobek City - 47,4%
Empire State - 42,9%
Manhattan Bridge - 22,2%

Uitschieter is Manhattan Bridge, waar het extreem moeilijk geworden is om de eerste objective te capturen.
Er is te weinig cover tussen het park en de eerste gebouwen. De rest van de map is dan wel weer plezant.
Empire State is dan iets beter, omdat je meer flank mogelijkheden hebt achter de appartementsgebouwen rechts.
Blackwell Fields is de eerste objective ongelooflijk idioot. De attackers moeten zich prone naast een vrachtwagen leggen en de defenders liggen letterlijk prone aan de andere kant van de vrachtwagen. De rest van de map is dat wel stukken beter, zeker de laatste 3 zijn plezant.

New Sobek City is het 2de punt extreem moeilijk. Letterlijk tussen gebouwen een pleintje zonder dekking. Je kan van overal beschoten worden.

Operation Firestorm, Mirak Valley, Siege of Cairo en Liberation Peak zijn de beste maps denk ik. Zeker Siege of Cairo vind ik plezant.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Buizerd__NL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:56:
Over een uur wordt COD7 gelanceerd, hopelijk gaan de COD spelers die BF aan doen zijn weer lekker terug naar COD7. Ik irriteer mij matteloos aan COD spelers die niet voor objectiefs gaan, maar puur voor de kills gaan, en ik hoop dat hier fanbase van BF overblijven die wel voor objectiefs gaan.
Ik denk dat een hoop mensen terug gaan komen van een koude kermis als ze denken dat als "de CoD spelers" weg zijn, er dan ineens perfect als team samengewerkt gaat worden. Ik denk ook dat het hele "de CoD spelers" extreem wordt overdreven. Ik kan je vertellen, in Battlefield 1942 ergerde ik me ook al aan mensen die niet de objective spelen. Dat is echt iets van alle tijden en is echt niet veranderd in de loop van jaren en wordt al helemaal niet veroorzaakt door "de CoD spelers" of dingen als challenges. Er zal altijd een deel blijven dat gewoon lekker wil knallen, of op een bergje een half uur alleen maar aan het snipen is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• PizzaFunghi
Sballato schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:53:
[...]

Eigenlijk zeggen de stats van je profiel al genoeg hoe gebalanceerd de Breakthrough maps zijn.

Mirak Valley - 73,3%
Siege of Cairo - 64%
Liberation Peak - 62,5%
Blackwell Fields - 53,3%
New Sobek City - 47,4%
Empire State - 42,9%
Manhattan Bridge - 22,2%

Uitschieter is Manhattan Bridge, waar het extreem moeilijk geworden is om de eerste objective te capturen.
Er is te weinig cover tussen het park en de eerste gebouwen. De rest van de map is dan wel weer plezant.
Empire State is dan iets beter, omdat je meer flank mogelijkheden hebt achter de appartementsgebouwen rechts.
Blackwell Fields is de eerste objective ongelooflijk idioot. De attackers moeten zich prone naast een vrachtwagen leggen en de defenders liggen letterlijk prone aan de andere kant van de vrachtwagen. De rest van de map is dat wel stukken beter, zeker de laatste 3 zijn plezant.

New Sobek City is het 2de punt extreem moeilijk. Letterlijk tussen gebouwen een pleintje zonder dekking. Je kan van overal beschoten worden.

Operation Firestorm, Mirak Valley, Siege of Cairo en Liberation Peak zijn de beste maps denk ik. Zeker Siege of Cairo vind ik plezant.
Ben het met al je punten eens, ik filter tegenwoordig New Sobek City eruit, in alle game modes. Vind het echt een verschrikkelijke map. Als ze de daken out of bounds maken kan het misschien nog wat worden. Alhoewel de 2e sector echt hels is, zoals je zelf al aangeeft. Overigens ook vaak genoeg gezien dat de derde sector niet te pakken is omdat het team compleet wordt vastgezet voor de heuvel bij B. Als het eenmaal vast staat en de defenders hebben de beste plekjes te pakken, kom je er niet meer doorheen.

Ff over het win rate percentage, kan dit uitgefilterd worden in attack en defend? Want anders zegt het nog niets :P . Weet overigens niet hoe dit precies berekend wordt, want als ik in een game wordt gegooid wat in een spawn trap zit, ben ik direct weer weg haha.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Volgens mij zijn er maar een paar verschillende soorten spelers in Battlefield (tegenwoordig):
1. K/D bergkampeerders
2. Shipment/CQC spelers
3. (brokken)piloten

Ohja, als je de geruchten moet geloven zijn er ook nog mythische eenhoorn objective spelers. Maar die zijn net zo zeldzaam als hobbelpaardstront.

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chelseamarre123
Sballato schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:53:
[...]

Mirak Valley - 73,3%
Siege of Cairo - 64%
Liberation Peak - 62,5%
Blackwell Fields - 53,3%
New Sobek City - 47,4%
Empire State - 42,9%
Manhattan Bridge - 22,2%

Hoe zie je dat? Maar zegt toch niets als het defender en attacker gecombineerd is?

• Exactor it
Vrijdag schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:07:
Volgens mij zijn er maar een paar verschillende soorten spelers in Battlefield (tegenwoordig):
1. K/D bergkampeerders
2. Shipment/CQC spelers
3. (brokken)piloten

Ohja, als je de geruchten moet geloven zijn er ook nog mythische eenhoorn objective spelers. Maar die zijn net zo zeldzaam als hobbelpaardstront.

Dat zie je verkeerd. Iedereen die speelt vindt zichzelf en alle tegenstanders de enorme objective koningen en de rest van zijn team een stel blinde CoDers die of nooit reviven of te vaak reviven. :)

• Pykow
Vrijdag schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:07:
1. K/D bergkampeerders
2. Shipment/CQC spelers
3. (brokken)piloten

Ik denk dat ik mij zelf dan onder 2 moet indelen.
Grote maps heb ik gewoon teveel last van snipers die liggen te campen of Support die nooit switchen naar een Engineer.

op Cqc kan je meer solo spelen, want je hebt last van 3 brokken piloten.

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen Conquest gamemode niet snappen.
De oplossing kan zijn, dat ze net als Team Fortress 2 uit 2007 Capture Point maps.
Je kan alleen de eerst volgende aan een gesloten object overnemen.
niet dat ze naar de laatste vlag rennen die bij de tegenstander Headquater zit en de kans dus bestaat dat je daarna gespawn camped wordt omdat je zelf ook de eerste vlag of zelfs de eerste 2 aansluitende vlaggen verliest.
Soms zie ik dat mijn team vlag E heeft en dat ze Vlag A en B kwijt zijn of niet eens in de buurt zijn.
STa ik daar solo te vechten en gek vinden dat ik BF6 een beetje begin te haten en vaak dood ga door de brokken piloten

• Sballato
  • Nu online
PizzaFunghi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:07:
[...]

Ben het met al je punten eens, ik filter tegenwoordig New Sobek City eruit, in alle game modes. Vind het echt een verschrikkelijke map. Als ze de daken out of bounds maken kan het misschien nog wat worden. Alhoewel de 2e sector echt hels is, zoals je zelf al aangeeft. Overigens ook vaak genoeg gezien dat de derde sector niet te pakken is omdat het team compleet wordt vastgezet voor de heuvel bij B. Als het eenmaal vast staat en de defenders hebben de beste plekjes te pakken, kom je er niet meer doorheen.

Ff over het win rate percentage, kan dit uitgefilterd worden in attack en defend? Want anders zegt het nog niets :P . Weet overigens niet hoe dit precies berekend wordt, want als ik in een game wordt gegooid wat in een spawn trap zit, ben ik direct weer weg haha.
Ja, klopt wat je zegt. Het is niet 100% representatief aangezien je willekeurig als attacker of defender in een server wordt gegooid. Ik zit altijd hele rondes uit. :D
Pykow schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat ik mij zelf dan onder 2 moet indelen.
Grote maps heb ik gewoon teveel last van snipers die liggen te campen of Support die nooit switchen naar een Engineer.

op Cqc kan je meer solo spelen, want je hebt last van 3 brokken piloten.

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen Conquest gamemode niet snappen.
De oplossing kan zijn, dat ze net als Team Fortress 2 uit 2007 Capture Point maps.
Je kan alleen de eerst volgende aan een gesloten object overnemen.
niet dat ze naar de laatste vlag rennen die bij de tegenstander Headquater zit en de kans dus bestaat dat je daarna gespawn camped wordt omdat je zelf ook de eerste vlag of zelfs de eerste 2 aansluitende vlaggen verliest.
Soms zie ik dat mijn team vlag E heeft en dat ze Vlag A en B kwijt zijn of niet eens in de buurt zijn.
STa ik daar solo te vechten en gek vinden dat ik BF6 een beetje begin te haten en vaak dood ga door de brokken piloten
Het ligt ook aan de map die je speelt. Met maps als Mirak Valley en Liberation Peak snap ik je punt, met Empire State is het net wat lastiger. Zelf ben ik ook van de punten pakken vanaf je main base dus in het geval van Liberation Peak bijv: A -> B -> C + D -> E -> F.

Maar soms kan het ook wel eens helpen om een ander punt over te nemen. Jouw team kan dan op dit punt spawnen en een ander punt vanaf de andere kant goed bestoken. Zo kan je de vijand insluiten en het punt pakken wat je nou net nodig had. Het kan er ook voor zorgen dat de enemy bij dat punt gaat spawnen om het terug te krijgen, wat betekent dat er minder enemies zijn aan de frontlinie. De enemy proberen uit balans te krijgen.

Maar wat je in BF6 hebt is dat mensen vaak niet echt opletten. Die geven niks om dat punt A niet meer van jou is.

Het is niet altijd zo zwart-wit zoals je beschrijft. Soms zitten er tactieken achter, maar soms ook totaal niet.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Pykow
RobinNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:09:
[...]

Het ligt ook aan de map die je speelt. Met maps als Mirak Valley en Liberation Peak snap ik je punt, met Empire State is het net wat lastiger. Zelf ben ik ook van de punten pakken vanaf je main base dus in het geval van Liberation Peak bijv: A -> B -> C + D -> E -> F.

Maar soms kan het ook wel eens helpen om een ander punt over te nemen. Jouw team kan dan op dit punt spawnen en een ander punt vanaf de andere kant goed bestoken. Zo kan je de vijand insluiten en het punt pakken wat je nou net nodig had. Het kan er ook voor zorgen dat de enemy bij dat punt gaat spawnen om het terug te krijgen, wat betekent dat er minder enemies zijn aan de frontlinie. De enemy proberen uit balans te krijgen.

Maar wat je in BF6 hebt is dat mensen vaak niet echt opletten. Die geven niks om dat punt A niet meer van jou is.

Het is niet altijd zo zwart-wit zoals je beschrijft. Soms zitten er tactieken achter, maar soms ook totaal niet.
Ik denk dat merendeel geen tactiek ziet en dus alleen bezig zijn met Vlag A te cappen en niet weten of niets intresseren wat er verder gebeurd. Het zijn vaak ook de grootste schreeuwers dat de rest het verkloot, zonder dat ze naar hun zelf kijken wat ze gewoon niet inzien.
Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, dat je zegt dat backcappen voor een nieuwe aanvalshoek kan zorgen en nieuwe spawns oplevert.
Maar ik zie soms 12 man op de laatste vlag battle ipv dat ze een vlag proberen te behouden.

Het is inderdaad niet helemaal zwart-wit.
Bijvoorbeeld op de map van New york als je B vasthoud verliest het team dat in het noorden begint van deze map.

Pykow schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat merendeel geen tactiek ziet en dus alleen bezig zijn met Vlag A te cappen en niet weten of niets intresseren wat er verder gebeurd. Het zijn vaak ook de grootste schreeuwers dat de rest het verkloot, zonder dat ze naar hun zelf kijken wat ze gewoon niet inzien.
Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, dat je zegt dat backcappen voor een nieuwe aanvalshoek kan zorgen en nieuwe spawns oplevert.
Maar ik zie soms 12 man op de laatste vlag battle ipv dat ze een vlag proberen te behouden.

Het is inderdaad niet helemaal zwart-wit.
Bijvoorbeeld op de map van New york als je B vasthoud verliest het team dat in het noorden begint van deze map.
Ik zie het ook hoor. Bijvoorbeeld dat je bij Liberation Peak de meeste spelers bij C en D staan, terwijl A wordt overgenomen. En dan doen de meeste spelers niks, dus ga je met je alleen of met je squad (via Discord) punt A terugpakken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Gixxer27
RobinNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:36:
[...]

Ik zie het ook hoor. Bijvoorbeeld dat je bij Liberation Peak de meeste spelers bij C en D staan, terwijl A wordt overgenomen. En dan doen de meeste spelers niks, dus ga je met je alleen of met je squad (via Discord) punt A terugpakken.
Dit is een van mijn grootste ergernissen dat het team het niet ziet dat de caps het dichtste bij je eigen Spawn het beste onder "eigen" controle gehouden moet word of iig als je ze kwijt bent die eerst terug te pakken.
Wat ik nu vaak zie is dat mijn team dan maar een beetje in het midden van de map blijft rondrennen, probleem is dus ook vaak dat het hele team geen support meer heeft van tanks/apc's ed. want ja de tegen partij veegt die meteen weg of de weg ligt zo vol met mines dat er vrijwel geen doorkomen aan is |:( .

Buiten deze irritaties om en het feit dat ik nog steeds de grotere maps mis maar verder vermaakt ik me er prima mee zowel "solo" als met vrienden op Discord..... dat laatste is natuurlijk het leukste mja mensen moeten werken tussendoor dus je kan niet alles hebben :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gixxer27 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:11:
[...]
of de weg ligt zo vol met mines dat er vrijwel geen doorkomen aan is |:( .
Moet je de chrouch knop/toets ingedrukt houden. Dan kan je met je tank zo over de mijnen heenrijden.

• llovesoccerx7
Meh ik merk dat ik mensen “spotten” in de game nog erg lastig is.. niet zo zeer door alle chaos en explosies etc maar gewoon als iemand in een raam staat of in een building enzo. Als het rode vierkant boven hun hoofd komt natuurlijk niet. Ik probeer nog wat met de instellingen te spelen of ik word te oud maar goed🤣

[ Voor 14% gewijzigd door llovesoccerx7 op 13-11-2025 14:55 ]

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
llovesoccerx7 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:44:
Meh ik merk dat ik mensen “spotten” in de game nog erg lastig is.. niet zo zeer door alle chaos en explosies etc maar gewoon als iemand in een raam staat of in een building enzo. Als het rode vierkant boven hun hoofd komt natuurlijk niet.
"Q" spammen :)
Lekker er op rammen en de spot icoontjes verschijnen wel. Enige nadeel is dat je met die sneltoets ook aangeeft op welke locatie je squad prioriteit op moet leggen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Gixxer27
Vrijdag schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:39:
[...]

Moet je de chrouch knop/toets ingedrukt houden. Dan kan je met je tank zo over de mijnen heenrijden.
Ook over de niet "standaard" Mines want ik zie de laatste tijd veel vaker die SLAM of PTKM-1R ?

En zijn het niet de mines staan er wel 5 of 6 engineers die je dan opblazen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Gixxer27 op 13-11-2025 14:59 ]

• Chelseamarre123
Mijnen op de grond leggen gaat ook zo moeizaam zeg, mag ook wel gefixed worden.
Hoe vaak ik niet de melding krijg dat er geen plek is.

• kevz
Chelseamarre123 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:05:
Mijnen op de grond leggen gaat ook zo moeizaam zeg, mag ook wel gefixed worden.
Hoe vaak ik niet de melding krijg dat er geen plek is.
Met alles eigenlijk wel. Hoe vaak ik in the heat of the moment een schild weer neerplaatsen als Support en dan sta ik daar een stukje grond te zoeken terwijl de kogels al in de lucht hangen... Of een respawn beacon die niet mee wil werken, je kan ze bijv niet op tapijten plaatsen in huizen, hoe dan. Dat zijn echt QoL dingen die wel mogen komen, al zijn er nog genoeg bugs te fixen voordat ze werkelijk aan quality of life verbeteringen kunnen denken.

[ Voor 4% gewijzigd door kevz op 13-11-2025 15:59 ]

Mijn YouTube

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

BlaTieBla schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:24:
[...]

Dat vind ik ook raar. Gisteren nog een 1.0x 'scope' vrijgespeeld voor een sniper rifle. Echt WTF.

Op dat vlak kan er wel wat van CoD geleerd worden. Daar heb je attachments die op meerdere wapens kunnen en die komt pas vrij als je dat betreffende wapen naar het juiste niveau geleveld heb. Daarmee wordt je als speler ook gedwongen om andere wapens te levellen als je alle attachments wilt hebben.
De scopes met minder vergroting zijn over het algemeen sneller ADS, daarnaast heb je geen scope flare met minder vergroting (tenminste, zo was dat altijd). Ik speel regelmatig met de kortere scopes, speelt imho erg lekker.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Exactor it
Gixxer27 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:58:
[...]

Ook over de niet "standaard" Mines want ik zie de laatste tijd veel vaker die SLAM of PTKM-1R ?

En zijn het niet de mines staan er wel 5 of 6 engineers die je dan opblazen :X
Present!

Niks zo lekker als respawnen als engineer en er dan nog vijf zien met hetzelfde idee. :)

Welke LMG raden jullie aan? Ik moet nog 1 miljoen revives als support en wil even lekker kunnen killen tussen het peddelen door. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Exactor it op 13-11-2025 17:03 ]

• Sballato
  • Nu online
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:03:
[...]

Present!

Niks zo lekker als respawnen als engineer en er dan nog vijf zien met hetzelfde idee. :)

Welke LMG raden jullie aan? Ik moet nog 1 miljoen revives als support en wil even lekker kunnen killen tussen het peddelen door. :)
De meeste LMG's zijn wel goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de DRS-IAR en M123K.
De KTS heb ik de assignment completed, maar de bug dat de gun gelocked blijft... :(

• Exactor it
Sballato schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:17:
[...]

De meeste LMG's zijn wel goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de DRS-IAR en M123K.
De KTS heb ik de assignment completed, maar de bug dat de gun gelocked blijft... :(
Heb net even de DRS-IAR gespeeld. Dat ding is geweldig op korte afstand zeg!

___

Verder zie ik weer eens geen battle pass progressie na weekly challenges behalen. Lekker gewerkt weer EA!

• Chelseamarre123
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:25:
[...]

Heb net even de DRS-IAR gespeeld. Dat ding is geweldig op korte afstand zeg!

___

Verder zie ik weer eens geen battle pass progressie na weekly challenges behalen. Lekker gewerkt weer EA!
Ik ben nu met die AK achtige LMG bezig met 40kogels erop. (Ben even de naam kwijt)
Vind die wel prima schieten.
Pagina: 1 ... 68 ... 70 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.