PizzaFunghi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:11:
Met de update hebben ze het aantal spelers voor Breakthrough (voor een aantal maps) terug gebracht van 64 naar 48. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Gister 4 potjes Breakthrough gespeeld en elke game kwam het aanvallende team niet eens voorbij de eerste sector. Daarna maar Escalation gaan spelen, zonde want ik vind Breakthrough wel leuk. Liberation Peak geeft de attackers 4 tanks (in de 2e sector), ga er even vanuit dat ze allemaal een bijrijder hebben, zijn er al 8 spelers verdwenen, dan heb je altijd nog een zooitje snipers. Voor je het weet houd je 10 spelers over om een vlag te cappen. En hoe moet het verdedigende team 4 tanks kapot maken met 24 spelers (waarvan maar een deel engineer speelt)? Denkt Dice wel goed na over dit soort beslissingen? Ook Manhattan Bridge is verlaagd naar 48 spelers, kan ik voor de 1e sector nog inkomen, maar de twee sectoren erna zijn groot genoeg voor 64 spelers. Het lijkt erop dat het gezeik op Reddit van mensen die niet kunnen ''ademen'' hiermee is beantwoord, maar ik vind het persoonlijk niks. Ik houd van de grote chaos, daarvoor speel ik Battlefield.
Eigenlijk zeggen de stats van je profiel al genoeg hoe gebalanceerd de Breakthrough maps zijn.
Hieronder een breakdown van de Win % op Breakthrough van mijn profiel.
Mirak Valley - 73,3%
Siege of Cairo - 64%
Liberation Peak - 62,5%
Blackwell Fields - 53,3%
Operation Firestorm - 52,6%
New Sobek City - 47,4%
Empire State - 42,9%
Manhattan Bridge - 22,2%
Uitschieter is Manhattan Bridge, waar het extreem moeilijk geworden is om de eerste objective te capturen.
Er is te weinig cover tussen het park en de eerste gebouwen. De rest van de map is dan wel weer plezant.
Empire State is dan iets beter, omdat je meer flank mogelijkheden hebt achter de appartementsgebouwen rechts.
Blackwell Fields is de eerste objective ongelooflijk idioot. De attackers moeten zich prone naast een vrachtwagen leggen en de defenders liggen letterlijk prone aan de andere kant van de vrachtwagen. De rest van de map is dat wel stukken beter, zeker de laatste 3 zijn plezant.
New Sobek City is het 2de punt extreem moeilijk. Letterlijk tussen gebouwen een pleintje zonder dekking. Je kan van overal beschoten worden.
Operation Firestorm, Mirak Valley, Siege of Cairo en Liberation Peak zijn de beste maps denk ik. Zeker Siege of Cairo vind ik plezant.