Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
DRS-IAR voor meer CQB maps. De M250 als machinegun. Alhoewel ik ook die KTS eens wil proberen.

Maar goed, ik weet niet wat het is, maar de laatste paar dagen, snipers man. De helft van een enemy team is recon op de meer open maps. Zo kansloos om tegen te spelen. Geen wonder met die no skill range finder truc.

Ik overweeg serieus om BF6 maar even aan de kant te zetten totdat Recon aanzienlijk generfed is.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:03:
[...]

Present!

Niks zo lekker als respawnen als engineer en er dan nog vijf zien met hetzelfde idee. :)

Welke LMG raden jullie aan? Ik moet nog 1 miljoen revives als support en wil even lekker kunnen killen tussen het peddelen door. :)
DRS is echt mijn favoriet overal, is in elke situatie wel geschikt, vooral met een suppressor en recent met de KTS begonnen dat is op lange afstand net een lazer zo precies maar wel trager.

[ Voor 3% gewijzigd door FidoDido op 13-11-2025 20:48 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:13
FidoDido schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:47:
[...]

DRS is echt mijn favoriet overal, is in elke situatie wel geschikt, vooral met een suppressor en recent met de KTS begonnen dat is op lange afstand net een lazer zo precies maar wel trager.
Op langere afstand vind ik hem zonder recoil attachments nog wel pittig. Maar hij knalt lui binnen zijn range af in een rap tempo zeg. Ik ga nog wat langer door hiermee. Fijn geweertje. :)

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:47
JeroenNietDoen schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:36:
DRS-IAR voor meer CQB maps. De M250 als machinegun. Alhoewel ik ook die KTS eens wil proberen.

Maar goed, ik weet niet wat het is, maar de laatste paar dagen, snipers man. De helft van een enemy team is recon op de meer open maps. Zo kansloos om tegen te spelen. Geen wonder met die no skill range finder truc.

Ik overweeg serieus om BF6 maar even aan de kant te zetten totdat Recon aanzienlijk generfed is.
Scout unlocked, beste allround sniper die er is, gok dat meerdere mensen die nu ook hebben.

Mijn YouTube

• JeroenNietDoen
FidoDido schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:47:
[...]

Voordeel van de M250 is dat die 0,0 dropoff heeft. 25 dmg op 5 meter, 25 dmg op 150 meter :Y Enige nadeel is dat zijn magazijn maar 50 rounds is en je die 100 round mag niet kunt combineren met de suppressor.

Maar goed, speel zelf liever met de DRS-IAR. Je krijgt vanwege de vele snipers maar weinig kans om ergens te gaan liggen en rain of fire te brengen. En suppression bestaat ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-11-2025 07:24 ]

• JeroenNietDoen
kevz schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:12:
[...]
Scout unlocked, beste allround sniper die er is, gok dat meerdere mensen die nu ook hebben.
Ja, je ziet nu zelfs de engineers met snipers lopen. Gisteren squad met 2 vrienden, beide spelen ze engineer. De 1 met de scout, ander met die PSR. Dat doen ze puur om de 2 beste speelstijlen te hebben. Wanneer er tanks zijn blaffen ze raketten en mijnen, wanneer er geen tanks zijn liggen ze op afstand te snipen. Ik speel dan Support en voorzie ze van ammo en rezzes. Ik bedoel, voor de rest heeft Support geen toegevoegde waarde daar suppression niet meer in het spel zit.

Misschien moet ik op mijn Support óók maar gewoon een sniper rifle nemen :+

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-11-2025 07:24 ]

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 20:34

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:23:
[...]

Ja, je ziet nu zelfs de engineers met snipers lopen. Gisteren squad met 2 vrienden, beide spelen ze engineer. De 1 met de scout, ander met die PSR. Dat doen ze puur om de 2 beste speelstijlen te hebben. Wanneer er tanks zijn blaffen ze raketten en mijnen, wanneer er geen tanks zijn liggen ze op afstand te snipen. Ik speel dan Support en voorzie ze van ammo en rezzes. Ik bedoel, voor de rest heeft Support geen toegevoegde waarde daar suppression niet meer in het spel zit.

Huh? Snipers gebruiken in niet recon classes werkt toch niet echt lekker?

XBL: theArthurrrr

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:23:
[...]

Die PSR is ook wel erg lekker, ik heb de scout nog niet. Ik speel af en toe. Dus te weinig om echt al zo ver te zijn.

Ik kijk wel een beetje met gemengde gevoelens naar de snellere unlock challenges. Want de voldoening is er nu wel een beetje uit. Het is nu allemaal snel snel snel. Maar dat zal wel the name of the game zijn.

Nickname KasPlantje.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ThunderNet schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:00:
[...]

De scopes met minder vergroting zijn over het algemeen sneller ADS, daarnaast heb je geen scope flare met minder vergroting (tenminste, zo was dat altijd). Ik speel regelmatig met de kortere scopes, speelt imho erg lekker.
Dat je generieke kortere scopes kan gebruiken vind ik niet erg, maar waarom speel je die vrij bij een mastery 35 of zo. Als je die scope al heb vrijgespeeld bij een AR of DMR, waarom ook weer bij een sniper?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• JeroenNietDoen
GerGio schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:47:
[...]
Ik kijk wel een beetje met gemengde gevoelens naar de snellere unlock challenges. Want de voldoening is er nu wel een beetje uit. Het is nu allemaal snel snel snel. Maar dat zal wel the name of the game zijn.
Ik kreeg gisteren een portal code. De XP daarvan telt voor je rank, je weapon unlocks en die kon je meteen gebruiken voor allerlei achievements en challenges. Daarbovenop kwam dat het ook meetelde voor je battlepass.

Ik heb het óók misbruikt om een nieuwe gun te levelen, maar dat voelde wel echt cheesy :+

• JeroenNietDoen
DeWaanzin schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:46:
[...]
Huh? Snipers gebruiken in niet recon classes werkt toch niet echt lekker?
Elke class heeft een voordeel wanneer het de aangewezen wapenklasse gebruikt. Maar elke class kan elk wapen wel degelijk gebruiken. Er zijn ook wapenklasses die buiten classes vallen.

• DeWaanzin

DeWaanzin

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:57:
[...]

Elke class heeft een voordeel wanneer het de aangewezen wapenklasse gebruikt. Maar elke class kan elk wapen wel degelijk gebruiken. Er zijn ook wapenklasses die buiten classes vallen.
Yup, ik weet het. Maar schoten die missen als ik met een sniper speel als engineer tewijl ze raak gaan als ik als recon speel is teveel nadeel voor mij.

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:15
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:25:
[...]

Heb net even de DRS-IAR gespeeld. Dat ding is geweldig op korte afstand zeg!

___

Verder zie ik weer eens geen battle pass progressie na weekly challenges behalen. Lekker gewerkt weer EA!
Wacht als je er een laser op kan zetten. :)
M123K vind ik de max door z'n hoge ROF.

[ Voor 5% gewijzigd door Sballato op 14-11-2025 09:32 ]

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 11:12
So, als je in een chopper zit, gunner seat, en je past de sensitivity aan, dan als ik een tank zit word het daar ook voor gebruikt. Wat ik dus niet wil! Hoe fix ik dit?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• JeroenNietDoen
Hebben jullie ook gemerkt gisteravond dat de games een stuk beter waren? Veel minder snipers dan anders, veel meer teamplay etc.

Toeval of zou dat komen doordat de kids naar BO7 zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-11-2025 09:44 ]

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:43:
Hebben jullie ook gemerkt gisteravond dat de games een stuk beter waren? Veel minder snipers dan anders, veel meer teamplay etc.

Toeval. Ik had gisteravond juist potjes met een hoop snipers.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik had dat ook. Zowaar 4 potjes achter elkaar die redelijk gelijk op gingen. En een squad dat lekker achter elkaar aan hobbelde en daadwerkelijk ondersteunde. Dekking geven als er een revive nodig was. Was leuk knallen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

Phydomir

Dennis

Gisteren twee potjes Conquest gedaan. Eén 00-0 verloren, één 800-0 gewonnen. Dus nee.

Maar ik heb in escalation en conquest vaker dat het redelijk gelijk opgaat, dan dat één van de teams volledig overlopen wordt. Het over het algemeen weinig te klagen wat dat betreft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-11 16:25
Geregeld clitches de laatste dagen.
Meer mensen last van?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:26

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Glitches!? Verklaar je nader..?
Stroperig, of zie je regelmatig wafeltjes patronen ofzo...?! :*) :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

stroopwafel57 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:41:
Meer mensen last van?
Ik heb sinds eergister/gister wel de bug dat ik in sniper scope view zit terwijl ik dat niet doe.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:58
De afgelopen twee dagen weer even wat uurtjes erin gestoken nadat de kinderen op bed waren gegaan.
Ben mij nu wat meer gaan focussen op de verschillende rollen die je nodig hebt in een squad. Daarmee kwam er wel een extra dimensie in de game en haalde ik veel plezier uit de avonden.
Nu ben ik mij aan het focussen op het beter worden in tanks en in de lucht.
Iemand goede tips? Speel op de ps5.

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
Ik merk toch echt wel de struggle nog met 1vs1.. Dat je echt snel en scherp moet schieten want de tegenstander laser beam je zo als te laat schiet..

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 19:54
Is het zo dat de wapens in de battle pass op een gegeven moment niet meer te halen zijn als een nieuw seizoen begint? Ik vind het een beetje raar dat ze dit in een battle pass zetten. Cosmetics geen probleem mee, maar wapens vind ik anders.

• Roniin94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-11 14:17
ThijsM schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
De afgelopen twee dagen weer even wat uurtjes erin gestoken nadat de kinderen op bed waren gegaan.
Ben mij nu wat meer gaan focussen op de verschillende rollen die je nodig hebt in een squad. Daarmee kwam er wel een extra dimensie in de game en haalde ik veel plezier uit de avonden.
Nu ben ik mij aan het focussen op het beter worden in tanks en in de lucht.
Iemand goede tips? Speel op de ps5.
In een tank speel niet te agressief spelen, je bent vrij kwetsbaar in dat logge apparaat. Equip ook een LMG voor de gunner, een goede gunner kan veel engineers voor je neer maaien. Eigenlijk ben je zonder je gunner en een engineer vrij kansloos.

Ik mag toch wel hopen dat er binnenkort een server browser met dedicated servers komt. Ben wel redelijk klaar met telkens in een potje komen waarin het team finaal gesloopt wordt... Dan wachten we maar iets langer.

Steam: KonKie

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:09
Speel tegenwoordig het liefst als engineer. Geeft toch een heerlijk gevoel als je zo'n tank opblaast :)

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29
vinom schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:30:
Is het zo dat de wapens in de battle pass op een gegeven moment niet meer te halen zijn als een nieuw seizoen begint? Ik vind het een beetje raar dat ze dit in een battle pass zetten. Cosmetics geen probleem mee, maar wapens vind ik anders.
zo raar is dat niet. bij cod is dat ook zo. Als het seizoen is afgelopen kan je dat wapen nog unlocken door een challenge te voltooien

• kevz
Roniin94 schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:37:
[...]

In een tank speel niet te agressief spelen, je bent vrij kwetsbaar in dat logge apparaat. Equip ook een LMG voor de gunner, een goede gunner kan veel engineers voor je neer maaien. Eigenlijk ben je zonder je gunner en een engineer vrij kansloos.

Ik mag toch wel hopen dat er binnenkort een server browser met dedicated servers komt. Ben wel redelijk klaar met telkens in een potje komen waarin het team finaal gesloopt wordt... Dan wachten we maar iets langer.
Nog steeds erg irritant dat de meeste mensen de grenade launcher hebben voor de gunner, je kan echt helemaal niks daar mee, kunnen ze beter uit de game halen. Ik spring ook gewoon een tank uit als ik als gunner met een grenade launcher moet spelen, iemand anders mag nutteloos zijn in die rol :P
pina schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:35:
[...]

zo raar is dat niet. bij cod is dat ook zo. Als het seizoen is afgelopen kan je dat wapen nog unlocken door een challenge te voltooien
Raar vind ik het wel, dat heet FOMO, maar is helaas gestandaardiseerd tegenwoordig. Normaal zou zijn dat je een Battlepass kan activeren wanneer je wil en kan voltooien op je eigen tijd, maar dan zit er geen druk/stress achter dat je steeds de game op 'moet' starten :')
Als je evengoed nog de belangrijkste items vrij kan spelen, zoals de wapens, dan is dat in ieder geval redelijk te noemen.
In ieder geval voor iedereen die het niet doorheeft, de 2 wapens die je kan krijgen in de Battlepass zitten in groep 1 en 3, dus speel die eerst maar vrij.

Sinds gisteren uitgevonden dat ik al deze tijd heb gespeeld zonder Gsync aan, geen wonder dat de game altijd zo brak aanvoelt voor mij. Alles opnieuw doorgelopen, weer gegoogled of dit op te lossen is, een willekeurige redditor gaf aan dat je Gsync alleen op je hoofd-monitor aan wou hebben en niet op anderen... Gsync uitgezet op een 2e monitor, en plots werkt het. Kreeg alleen wel rare artifacts in de game die weggingen zodra ik ging ADS'en, maar de switch van Borderless naar Fullscreen is wellicht de fix daar voor. Ik voel me net een masochist door tot level 150 ofzo te spelen zonder Gsync 8)7
't Blijft een technisch vreemde game met instellingen die anders dan anders moeten voordat het soepeltjes loopt.
edit; Moet wel zeggen dat de performance geloof ik beter is dan bij launch. Gebruik nu DLAA ipv DLSS. Had voorheen 85% GPU load met DLSS en dat is recentelijk eerder 65%, dus naar DLAA gegaan en zit de 3080 (met OC) op de 85-90%, even een tijdje aankijken of dat blijft werken.

[ Voor 8% gewijzigd door kevz op 16-11-2025 14:26 ]

Mijn YouTube

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 00:45
Irritant hoeveel er weer gecheat wordt in deze game. Met name wallhack is weer zeer prevalent. Het komt gewoon echt te vaak voor dat men weet waar je zit terwijl je niet rond rent en je een silencer op het wapen hebt zitten.

Idempotent.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:08
MainframeX schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:47:
Irritant hoeveel er weer gecheat wordt in deze game. Met name wallhack is weer zeer prevalent. Het komt gewoon echt te vaak voor dat men weet waar je zit terwijl je niet rond rent en je een silencer op het wapen hebt zitten.
Waar haal je dit vandaan? Tot heden is de anti-cheat enorm goed en heb nergens op socials of discord iets gelezen over werkend wallhack. Voor mij klinkt het meer dat je niet weet hoe BF6 werkt en zou ik je 2 suggesties willen geven:
1. Ga terug naar CoD
2. Verdiep je in de game en met name in de recon class. Er zijn tientallen manier om iemand te spotten zonder wallhack (Motion sensors, drones etc.)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05
Ga terug naar CoD?

Vriendelijkheid kost geen geld hè...

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 00:45
EDIT: bij nader inzien ga ik hier niet eens inhoudelijk op reageren.

[ Voor 80% gewijzigd door MainframeX op 16-11-2025 19:35 ]

Idempotent.

• Chelseamarre123
MainframeX schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:34:
EDIT: bij nader inzien ga ik hier niet eens inhoudelijk op reageren.
Hij heeft gewoon een punt. Bf6 hoor je niks over cheaters, ik merk er ook niks van.
Eerder een skill issue en dan over cheaters beginnen klagen lijkt me dit.

• kevz
Chelseamarre123 schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:41:
[...]

Hij heeft gewoon een punt. Bf6 hoor je niks over cheaters, ik merk er ook niks van.
Eerder een skill issue en dan over cheaters beginnen klagen lijkt me dit.
Zonder context missen we wel wat heh. Redsec is gratis = meer cheaters. Betaald BF6 = weinig cheaters. Dit idee dat de rootkit van EA ons moet beschermen is komisch, er zijn cheats. Maar ik zie er zelf weinig van aan de betaalde kant van BF6.

Mijn YouTube

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:38
Man die shotgun is werkelijk zo over powerd het is werkelijk bizar.
Ik schiet zelf dan wel mis, maar op die afstand??? 76% al in het eerste schot.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:10
sinds de laatste update lijkt het geluid wel echt negatief veranderd (ps5, speel enkel Redec). Té vaak hoor ik mensen niet aankomen lopen of de trap op klimmen. Teammates hoor je daarentegen weer veel te luid lopen. Herkennen jullie dit?

• kevz
merlin1201 schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:16:
Man die shotgun is werkelijk zo over powerd het is werkelijk bizar.
Ik schiet zelf dan wel mis, maar op die afstand??? 76% al in het eerste schot.
[YouTube: Battlefield 6_20251116200350]
Slug rounds, eigenlijk net als sniper rifle spelen, TTK is laag traag tenzij je binnen 20 of 25 meter een headshot maakt.

Mijn YouTube

• merlin1201
drusloos schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:28:
sinds de laatste update lijkt het geluid wel echt negatief veranderd (ps5, speel enkel Redec). Té vaak hoor ik mensen niet aankomen lopen of de trap op klimmen. Teammates hoor je daarentegen weer veel te luid lopen. Herkennen jullie dit?
Jep, je maakt enorm veel geluid tijdens het lopen, ff perk erop en klaar ;-)
Tegenstanders hoor je veel minder goed.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24
Heb op de DRS de thermal scope unlocked, sinds ik die erop zit ga ik als een speer qua kills. Vooral op afstand is die echt heerlijk.
Ga die nu is proberen te unlocken op mijn favoriete wapens. Had echt moeite met mensen zien deze scope is voor mij wel een game changer.
Nu ik er zelf mee speel verklaard dit wellicht waarom ik regelmatig wel is dacht hoe kan iemand mij in vredesnaam zien op sommige plekken.

• merlin1201
Iemand al een een crash gehad op ps5?
Hier een behoorlijk en moest tot 2x herstarten waarbij het beeld helemaal stuk was, alsof de videokaart kapot was.
Gelukkig toch weer hersteld maar zo heb ik het nooit gezien.

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:19
merlin1201 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:05:
Iemand al een een crash gehad op ps5?
Hier een behoorlijk en moest tot 2x herstarten waarbij het beeld helemaal stuk was, alsof de videokaart kapot was.
Gelukkig toch weer hersteld maar zo heb ik het nooit gezien.
Had ik afgelopen vrijdag voor het eerst, inderdaad helemaal vastgelopen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

charrel

Cortisol4life..

stroopwafel57 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:41:
Meer mensen last van?
Had opeens een infrarood scope gisteren, altijd op een bepaalde locatie. Beetje vaag maar zag het later ook terugkomen op YT.

• Sballato
Gisteren op de laatste objectives verloren in Manhattan Bridge maar toch een fantastisch leuke ronde gehad waar de laatste objectives steeds wisselden van partij.
Ik moet zeggen dat het een goeie beslissing was van Dice om het aantal spelers in Breakthrough te reduceren.
Het maakt de eerste objective haalbaarder.

Als je voorbij die eerste objective raakt, is het echt een leuke map vind ik.

En wat is het heerlijk om een sniper te counter sniperen met een RPG to the face.

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:23

SB!

Die laatste challenge van support duurt lang zeg. 2000DM halen met die soort van vuur shotgun. Dat gaat echt lang duren.
Van het weekend heel de story gedaan, moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.

• -tom-562
  • Laatst online: 11:05

-tom-562

Oliesjeik

kevz schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:03:
[...]

Nog steeds erg irritant dat de meeste mensen de grenade launcher hebben voor de gunner, je kan echt helemaal niks daar mee, kunnen ze beter uit de game halen. Ik spring ook gewoon een tank uit als ik als gunner met een grenade launcher moet spelen, iemand anders mag nutteloos zijn in die rol :P
lol, ik vind dat juist het fijnste wapen als gunner. Ik haal daar echt veel meer kills mee.
Of je moet op een server zitten waar ook veel bots zitten (komt best vaak voor), dan is de HMG wel beter, beetje snipen want die bots staan toch 9 van de 10x stil

Vaak bu'j te bang!

• Sballato
-tom-562 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:08:
[...]

lol, ik vind dat juist het fijnste wapen als gunner. Ik haal daar echt veel meer kills mee.
Of je moet op een server zitten waar ook veel bots zitten (komt best vaak voor), dan is de HMG wel beter, beetje snipen want die bots staan toch 9 van de 10x stil
Als ik moet kiezen voor de gunner.
LMG > Grenade Launcher > HMG.
Voor mij voelt het aan alsof de HMG en LMG dezelfde damage doen maar de ROF 3x zo hoog is dan de HMG.
De Grenade Launcher is niet slecht in Breakthrough om effectief choke points te controleren of objectives te bombarderen.

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:19
SB! schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:00:
Die laatste challenge van support duurt lang zeg. 2000DM halen met die soort van vuur shotgun. Dat gaat echt lang duren.
Van het weekend heel de story gedaan, moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.
Klopt, die is bugged omdat alleen de "direct hit" telt als registratie voor de challenge.
Er is wel een handige manier om binnen 10 minuten op 2000 damage te komen, moet je maar eens zoeken op YT ;)

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-11 13:41
Die duurt inderdaad lang, omdat de 'afterburn' damage niet meetelt. De initiële hit doet daarnaast weinig damage. Zelf heb ik de challenge vrij snel gedaan in een potje Casual Breakthrough, met name op de "dichtere" maps zoals Empire State of Siege of Cairo. Een beetje rond de objective hangen of bij de enemy HQ, en dan dicht tegen de bots aan lopen voordat je schiet. Bij mij was 1 potje voldoende.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Dat was 1 van de challenges die ik maar op een portal server heb gedaan.
Als engineer mijnen leggen rond een voertuig, respawen als support en mijnen kapot maken met je vuur ding.

Game Update 1.1.2.0, verschijnt dinsdag 18 november, 10:00u.

Of via de website: BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.1.2.0

[ Voor 49% gewijzigd door RobinNL op 18-11-2025 00:22 ]

• Chelseamarre123
RobinNL schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:35:
Game Update 1.1.2.0, verschijnt dinsdag 18 november, 10:00u.

Weblink volgt wanneer deze beschikbaar is.
Aardig wat fixes zeg

• pina
Grappig om overal die vergelijkingen te zien van destructions in battlefield vs black ops 7.

Terwijl battlefield al minstens 15 jaren geleden destructions introduceerde en call of duty eigenlijk nog nooit is het alsof battlefield 6 met iets compleet nieuw heeft uitgepakt. Terwijl er in se die verschillen tussen beide games altijd al heeft bestaan. Zal waarschijnlijk wel zijn dat de nu 15 jarigen altijd zijn opgegroeid met call of duty :)

[ Voor 24% gewijzigd door pina op 17-11-2025 21:21 ]

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55

• pina
Dat is er toch serieus over. Lijkt mij toch vaak bij de shotgun te zijn

[ Voor 62% gewijzigd door pina op 17-11-2025 22:54 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

Phydomir

Dennis

pina schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:19:
Grappig om overal die vergelijkingen te zien van destructions in battlefield vs black ops 7.

Terwijl battlefield al minstens 15 jaren geleden destructions introduceerde en call of duty eigenlijk nog nooit is het alsof battlefield 6 met iets compleet nieuw heeft uitgepakt. Terwijl er in se die verschillen tussen beide games altijd al heeft bestaan. Zal waarschijnlijk wel zijn dat de nu 15 jarigen altijd zijn opgegroeid met call of duty :)
Die filmpjes zijn zo kansloos. Het speelt bij CoD toch totaal geen rol of iets wel of niet stuk gaat? Logisch dat daar dus ook beperkter de aandacht naar toegaat bij het ontwikkelen van de game.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:45

Toeval of zou dat komen doordat de kids naar BO7 zijn
Die kids zijn niet naar BO7 vertrokken, want ik ben in 3 dagen BO7 maar 1x door een launcher gekilled terwijl ik in BF6 vaker door een RPG dan door een sniper gekilled word. Gisteren 2 matches in BF6 gespeeld en meteen weer 4x gekilled door een RPG.

Wel jammer dat er wéér geen weapon balance in de patch zit al ben ik blij dat de recoil van de DMR (niet de SVK) aangepast wordt. Maar de SMG wordt nog steeds niet aangepakt en met een LMG kun je nog steeds sprinten alsof je Usain Bolt bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Lekker Ventje op 18-11-2025 09:16 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
pina schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:19:

En de destruction is beter geweest in de BF serie dan dat hij nu is.
Of dat goed is of niet laat ik in het midden, maar het is wel eens uitgebreider geweest heb ik het idee.

• Sballato
Vorige week "Lead The Way DLC" gekocht omdat er een "Tier Skip" in zit, maar dit lijkt helemaal niet beschikbaar te zijn? Of kan je maar 1 Tier Skip per Season gebruiken?

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Patch staat online voor de Xbox.

Update 1.1.2.0 has dropped All drops all platforms 🔥
Here’s what to download:
💻 PC: 13.1 GB
🎮 PS: 5.2 GB
🟩 XSX: 15.01 GB
⬜ XSS: 10.92 GB

Eastwood staat er bij mij niet tussen.

[ Voor 123% gewijzigd door Miesjh op 18-11-2025 11:30 ]

Via Steam is ie 13,7GB.

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:38
Miesjh schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:14:
Patch staat online voor de Xbox. 15,01GB

https://x.com/BFBulletin/status/1990713984262058198
Bron?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Miesjh schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:14:
Patch staat online voor de Xbox. 15,01GB

[X]
Heb je via Custom Search gezocht? Op PC staat ie er gewoon tussen.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 14:42
Ik moest gisteren voor m’n recon challenge 3x 200 meter headshots maken in een match. Best pittig maar uiteindelijk gelukt door met m’n snufferd op 30 cm van de tv te gaan zitten.
Had de mazzel dat er in operation firestorm er wat medesnipers op grote afstand zaten.
664m is nu mijn pr.

PSN ID Binloading_nl

• Miesjh
  • Nu online

Miesjh

RobinNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:43:
[...]

Heb je via Custom Search gezocht? Op PC staat ie er gewoon tussen.
Ja, staat er tussen maar kan geen server vinden. Kan jij de map al spelen?

Volgens deze site komt de California Resistance content pas om 15:00UTC online.

https://www.gfinityesport...e-two-of-season-1-go-live

Miesjh schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:51:
[...]

Ja, staat er tussen maar kan geen server vinden.

Volgens deze site komt de California Resistance content pas om 15:00UTC online.

https://www.gfinityesport...e-two-of-season-1-go-live
Ik speel Eastwood nu op PC.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:47
Update is verkrijgbaar op de ps5. Werd uiteraard weer NIET in restmode gedownload.
Voor Battle Royale en Gauntlet is de map leuk om te spelen, maar ik vind Eastwood totaal niet bij de Battlefield vibe passen. Waar de andere maps wat donkerder en grauwer zijn, is Eastwood licht en vol met kleur. Ik weet niet of het mijn PC is, maar de map ziet er ook niet echt mooi uit. Buiten een straal van 50-100 meter is alles in lage kwaliteit gerenderd.

Eén potje op Eastwood gespeeld, maar dit is totaal niet m'n map. Geef mij maar een map dat wat donkerder, grauwer is. Ik wil in een oorlog spelen, niet op een golfbaan.

[ Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 18-11-2025 11:20 ]

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 15:21

rCk

Ik meld mij hier in het topic ook maar even, na JARENLANG CoD gekocht en gespeeld te hebben, nu toch voor BF6 gegaan en Call of Duty niet gekocht.
Maar wat een spel is het zeg, geweldig! Ik laat de details achterwege, maar cinematics en de “feel” zijn echt super.
Ik zal CoD niet gaan bashen, maar de cartoonesk skins en alles mis ik totaal niet 😊

Ik speel een beetje met alle classes, maar vooral support en recon. Afgelopen tijd aan het oefenen gegaan om longrange shots met de sniper te doen, zit nu op een nieuw record van 309m (ZO SATISFYING!)
Bij support uiteraard soms met risico voor eigen leven mensen reviven.

Ondanks dat het wel eens een game is waarbij het echt slecht gaat, zit je gewoon meer te genieten van het spelen, géén spijt van de aankoop.

Ik zal mij ook in het Discord channel voegen, kan ik wellicht een keer aanhaken met iemand.
Er ligt trouwens een wapen verstopt in de nieuwe map.

https://www.reddit.com/r/...ope_its_also_featured_on/

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nieuwe map nog kleiner dan blackwell fields :X

[ Voor 3% gewijzigd door LosGieros op 18-11-2025 11:15 ]

Rapapa...

• merlin1201
Benieuwd of nu wel die assault challenge 2 gaat lukken, want die spawn beacon bleef locked ondanks dat deze was vrijgespeeld

• Sballato
merlin1201 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:18:
Benieuwd of nu wel die assault challenge 2 gaat lukken, want die spawn beacon bleef locked ondanks dat deze was vrijgespeeld
Ik heb een hele hoop gadget en wapen assignments completed maar ze blijven locked. :(
Vanavond eens checken na de update.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
Sballato schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:20:
[...]

Ik heb een hele hoop gadget en wapen assignments completed maar ze blijven locked. :(
Vanavond eens checken na de update.
Ja heb ik ook gehad, maar als je gewoon doorspeelt unlocken ze wel ineens.

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
Benieuwd naar de aanpassing van de aim assist. Ik heb de bèta niet meegemaakt dus afwachten.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 20:37
MainframeX schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:47:
Dat is me ook al vaker opgevallen. Maar ik weet niet of dat dan door wall-hacks komt (speel op de PS5 zonder crossplay) of dat sommigen gewoon heel goed anticiperen

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 11:12
Ik snap je frustratie, maar houd het netjes a.u.b.

[ Voor 83% gewijzigd door Mog op 18-11-2025 17:04 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
LosGieros schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:15:
Nieuwe map nog kleiner dan blackwell fields :X
Is het formaat van een map de maatstaaf voor of een map goed of slecht is tegenwoordig?

Nickname KasPlantje.

• Lekker Ventje
GerGio schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:37:
[...]

Is het formaat van een map de maatstaaf voor of een map goed of slecht is tegenwoordig?
Wel in Battlefield, wat vooral bekend stond om de grote maps.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net even een potje gespeeld met de nieuwe patch. Van die aim assist aanpassing merk ik vrij weinig. Vanavond nog eens wat langer testen.

XBL: MRE Inc

• MRE-Inc

MRE-Inc

JinShepard schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:32:
Die klote devs hebben weer de keybinds gereset, dit hebben ze ook heel vaak in BF2042 gedaan, geef ons gvd een optie om de keybinds op te slaan OF stop met het resetten ervan, echt word er schijtziek van, ik fiddle er veel mee, en het is onmogelijk om alles te onthouden.
Jup had ik ook en ook mijn controller layout was weer op default gezet. Ik heb standaard onder B de melee zitten, dat was nu weer liggen en hurken.

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 19:14
Die klote devs hebben weer de keybinds gereset, dit hebben ze ook heel vaak in BF2042 gedaan, geef ons gvd een optie om de keybinds op te slaan OF stop met het resetten ervan, echt word er schijtziek van, ik fiddle er veel mee, en het is onmogelijk om alles te onthouden.
Ja idd, kan ik daar weer eerst mee aan de slag. Vraag me af waarom ze dat nodig vinden.

• MRE-Inc

MRE-Inc

migeye schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:06:
[...]

Ja idd, kan ik daar weer eerst mee aan de slag. Vraag me af waarom ze dat nodig vinden.
Tja, Dice he.... Volgens mij is het op de achtergrond niet meer dan een soort van xml formaat documentje. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld om een optie te maken om je settings op te slaan.

• Lekker Ventje
Geen rerolls deze week voor de challenges, of is dat weer een nieuwe bug? Best een leuke game maar wat ervaren developpers, die deze game zelf ook spelen, erbij zou zeer wenselijk zijn. En een interne testafdeling is ook best handig.

Verschil in aim assist merk ik ook niet.

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 19:14
En nu twee keer een CTD gehad, gaat lekker zo.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
dangerpaki schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:31:
[...]

Dat is me ook al vaker opgevallen. Maar ik weet niet of dat dan door wall-hacks komt (speel op de PS5 zonder crossplay) of dat sommigen gewoon heel goed anticiperen
Je kan best wel op veel manieren spotted zijn (drone, sensor granaat, sniper, ..)

• Polder1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 13:01
Ja inderdaad, join net een potje en kom er ook achter. Alles weer aanpassen en dit kunnen saven zou idd een goede toevoeging zijn.

• Miesjh
  • Nu online

Miesjh

Backend Update: Battlefield Studios has implemented some additional gameplay and progression changes alongside #Battlefield6 Update 1.1.2.0.

🔹 Escalation now has its time increased for capturing objectives by roughly 20%.
🔹 They've implemented some fixes for challenge rewards not unlocking correctly. These updates address issues where completed challenges could fail to grant rewards or appear multiple times. Participating in a match should now reward you with any outstanding rewards from challenges.
🔹 Going forward Portal Kill/Death statistics will no longer be listed within the Kill/Death amount on your profile and Kill will only showcase Human Kills. Portal statistics will be shown in a different capacity in a future time

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
Mijn K/D is reset die van jullie ook? Net die nieuwe mode gespeeld het is niet echt gemaakt voor een BFspeler.
codspeler zullen het fantastisch vinden. Zo tezien hebben ze ook de battlepoints lager gezet mijne zijn allemaal 5 en 1 10.
De roadmap heeft ook een update gekregen.

Via: https://www.ea.com/en/gam...stance-mid-season-roadmap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SnANTLcvVAxOZe_Pwa6IWTYeQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHTiWz1JG6bjgd7y4qEzfX4E.png?f=fotoalbum_large

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:52
goosche schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:03:
Mijn K/D is reset die van jullie ook? Net die nieuwe mode gespeeld het is niet echt gemaakt voor een BFspeler.
codspeler zullen het fantastisch vinden. Zo tezien hebben ze ook de battlepoints lager gezet mijne zijn allemaal 5 en 1 10.
Going forward Portal Kill/Death statistics will no longer be listed within the Kill/Death amount on your profile and Kill will only showcase Human Kills. Portal statistics will be shown in a different capacity in a future time

Kills tegen botjes tellen volgens mij nu niet meer mee. Misschien is dat het?

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan die nieuwe map gespeeld worden vanavond? Want dan pas ik mijn planning even wat aan ;)
Okasha schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:13:
Kan die nieuwe map gespeeld worden vanavond? Want dan pas ik mijn planning even wat aan ;)
Lees de vorige pagina's even door, daar vind je antwoord op je vraag ;)
spoiler:
ja

• merlin1201
goosche schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:03:
Jup mijne is ook reset, waar slaat dit op ik vermoed dat ze bots niet meer meetellen en kom ik nu uit op een schamele 0,876 wat werkelijk heel slecht is voor mij normale 1.2 het is niet belangrijk maar vertel wel hoe de vlag erbij hangt, halfstok dus.
Ik vind ook dat het eigelijk steeds moeilijker wordt om mee te kunnen, je merk dat de goede spelers echt ieder plekje kent om te campen in SQB en ik nogmaals roeptoeter dat er een SBMM moet zijn omdat er veel gaan afhaken, ik zie in mijn vriendengroep al veel minder spelers BF6 spelen omdat ze simpelweg afgeknald worden en alleen nog maar dienen als prooi voor de pro's heel jammer.
De deploy beacon is eindelijk unlocked das dan weer wel mooi.

[ Voor 17% gewijzigd door merlin1201 op 18-11-2025 17:32 ]

Die nieuwe mode is drama met de gemiddelde Battlefield (/ CoD) gamer. In plaats van aan te vallen of te verdedigen letten ze meer op hun eigen score.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:37
RobinNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:33:
Die nieuwe mode is drama met de gemiddelde Battlefield (/ CoD) gamer. In plaats van aan te vallen of te verdedigen letten ze meer op hun eigen score.
Mede gevolg van het fantastische "progressie" systeem dat in dit soort games zit.. Veel spelers zijn daardoor meer gefoccused op hun eigen scores en/of met bepaalde "challenges" bezig etc dan dat ze gewoon de game spelen in teamverband zoals het hoort.. Ik merk dat namelijk ook aan mezelf, dat het me soms niks intereseert of mijn team wint of verliest zolang ik maar die 1000 grenade damage of x-aantal smoke assist etc haal om b.v. een tracer-dart voor de recon class te unlocken.. Te belachelijk voor woorden dat basis functionaliteit van classes zoals die tracer dart voor recon of de deploy beacon voor assault verstopt zit achter allerlei unlock challenges.. Maar volgens de fans maakt dat juist het spel leuk, dat je het allemaal moet "verdienen".. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Inflatable op 18-11-2025 18:00 ]

BF6 is vanaf volgende week een weekje gratis te spelen. 5 modes op 3 maps.
5 modes 🎮 3 maps 🗺️ #Battlefield6 All-Out Warfare is free for everyone from November 25th to December 2nd.

Siege of Cairo, Eastwood and Blackwell Fields.
Conquest, Breakthrough, Sabotage, Team Deathmatch...

More information about the Free Trial will be shared next week in a dedicated blog article. Stay tuned.
[X: https://x.com/BFBulletin/status/1990830390395982207]

Inflatable schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:51:
[...]

Mede gevolg van het fantastische "progressie" systeem dat in dit soort games zit.. Veel spelers zijn daardoor meer gefoccused op hun eigen scores en/of met bepaalde "challenges" bezig etc dan dat ze gewoon de game spelen in teamverband zoals het hoort.. Ik merk dat namelijk ook aan mezelf, dat het me soms niks intereseert of mijn team wint of verliest zolang ik maar die 1000 grenade damage of x-aantal smoke assist etc haal om b.v. een tracer-dart voor de recon class te unlocken.. Te belachelijk voor woorden dat basis functionaliteit van classes zoals die tracer dart voor recon of de deploy beacon voor assault verstopt zit achter allerlei unlock challenges.. Maar volgens de fans maakt dat juist het spel leuk, dat je het allemaal moet "verdienen".. 8)7
Deels wel, het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Maar... Er zijn nu ook nieuwe challenges voor deze game mode en daarvoor moet je juist doen waar de gamemode voor bedoeld is.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:23
Helaas crasht de game bij mij na deze update. Heel vervelend!

Ik kan met moeite in een game komen.

• Miesjh
  • Nu online

Miesjh

Ik lees dat meerdere mensen last hebben van een bug in Sabotage dat het spel niet verder gaat na ronde 1. Zelf ook meegemaakt op de xbox.

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.