• Roniin94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 00:03:
[...]
Kwestie van uren maken dan maar. En hoe doen jullie het met attachments voor een wapen? YouTube of een website?
Zelf speel ik voornamelijk met AR en LMG, hierbij is de basis altijd flashhider/supressor, barrel voor velocity en vertical grip(zonder negatieve effecten).

Goede hipfire voor cqc en velocity voor mid/longrange.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De lag gisteravond was echt ongelooflijk, meermaals gehad dat de crosshair naast het character opdook en ook dat ik iemand in de rug schoot... Blijkbaar in het niks en dat hij mij dan alsnog neerschoot. Daar is toch niet mee te spelen, vond het ronduit irritant.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:17
Voor wat betreft het rerollen van de weekly challenges, las ik dat je dit 5 keer kan doen. Weten jullie of dit 5 challenges per week betekent, of 5 in totaal? Als het dat laatste is, zal ik iets zorgvuldiger kiezen...

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05
BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:08:
Voor wat betreft het rerollen van de weekly challenges, las ik dat je dit 5 keer kan doen. Weten jullie of dit 5 challenges per week betekent, of 5 in totaal? Als het dat laatste is, zal ik iets zorgvuldiger kiezen...
You'll be able to gain the following depending on the version of the game you own.

Daily Challenges:

*All players receive one daily reroll.
* Battlefield 6 owners receive an additional reroll.
* Battlefield Pro owners receive an additional reroll.

This allows up to 3 rolls per day. Dailies reset at 04:00 UTC.

Weekly Challenges:

* All players receive three weekly rerolls.
* Battlefield 6 owners receive an additional reroll.
* Battlefield Pro owners receive an additional reroll.

This allows up to 5 rerolls per week on Weekly Challenges. Weeklies reset at 12:00 UTC every Tuesday.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-11 14:21
ArcticWolf schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:44:
De lag gisteravond was echt ongelooflijk, meermaals gehad dat de crosshair naast het character opdook en ook dat ik iemand in de rug schoot... Blijkbaar in het niks en dat hij mij dan alsnog neerschoot. Daar is toch niet mee te spelen, vond het ronduit irritant.
Ah, ik was dus niet de enige :> Schoot met een Shotgun 3x (ok, wss geen headshots), ook 3x hitmarker, vervolgens 1 schot en ik was dood.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:26
MEN-O schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:39:
[...]

Ah, ik was dus niet de enige :> Schoot met een Shotgun 3x (ok, wss geen headshots), ook 3x hitmarker, vervolgens 1 schot en ik was dood.
hier hetzelfde,ik was dus ook niet de enige,hit reg werkte gister eerder in de avond bv veel slechte(vond ik) als een tijdje later.

Sowieso zijm de servererg wisselend ik en de game draait op die slechten momenten met mijn systemen in elk geval best beroerd

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:27
Gixxer27 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:53:
[...]

Gewoon proberen en spelen wat je prettig vind, ben al helemaal niet van al die tier lijsten enz. ja zit wel wat meer performance oid in bepaalde wapens maar ik speel hoofdzakelijk om lol te hebben en niet om de lol eruit te grinden om maar met het "meta" wapen/class te spelen, is ook een van de redenen waarom ik hoop dat ze de wapens weer gaan locken per class maar dat zal wel niet gebeuren want dan kunnen alle COD streamers geen support meer spelen met het "beste wapen" |:( en unlimited ammo want daar gaat het ze natuurlijk om want mensen reviven doen ze niet.
Klopt zeker, het is voor nu even om te weten wat een beetje goed is. Levellen jullie een beetje alle wapens of wat is jullie aanpak?

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 13:39
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:32:
[...]
Klopt zeker, het is voor nu even om te weten wat een beetje goed is. Levellen jullie een beetje alle wapens of wat is jullie aanpak?
Ik kijk eigenlijk totaal niet naar het lvl van een wapen maar speel gewoon welke ik op dat moment mee aan het spelen ben, ben nu bijv op assault met die TR-7 aan het spelen waar ik voorheen eigenlijk steeds speelde met de M433.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:35

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:08:

XBL: theArthurrrr

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 00:03:
[...]
Kwestie van uren maken dan maar. En hoe doen jullie het met attachments voor een wapen? YouTube of een website?
Ik heb wat "tips" video's bekeken.. Zo weet ik nu dat je altijd een flash-hider als muzzelmod moet gebruiken totdat je een supressor unlocked.. Die zorgen er namelijk voor dat je niet als een kerstboom oplicht als je schiet (je krijgt dan in de wereld zo'n spot vierkantje boven je hoofd).. Voor de rest test ik zaken als underbarrel grips etc gewoon zelf in de firing-range, wat ik het fijnste vind schieten.. Ga niet blind af op beste stats..

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:49
per week.. vorige week heb ik ze namelijk gererolled en deze week ook weer

psn: HertogJack

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy5QQw2r3O4WCTNIGx4xV4jDWFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bu9LG3QBbGLNiEr8lcUTKAT3.png?f=fotoalbum_large

Jullie game ook bugged? rond de 70 kills gemaakt maar krijg maar zo weinig xp vorige pot 30 kills ook maar 1.5k xp.

Ben er net achter gekomen mag niet meer dan 1 mil xp per dag maken. Laat gewoon me ding doen -O- Beter geen xp bonus gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door goosche op 07-11-2025 16:19 ]

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:10
goosche schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:12:
[Afbeelding]

Jullie game ook bugged? rond de 70 kills gemaakt maar krijg maar zo weinig xp vorige pot 30 kills ook maar 1.5k xp.

Ben er net achter gekomen mag niet meer dan 1 mil xp per dag maken. Laat gewoon me ding doen -O- Beter geen xp bonus gebruiken.
Haha meen je dat, een maximum XP? G0dsamme EA, zo hebberig mogelijk waar ze mee weg kunnen komen 8)7

Mijn YouTube

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-11 14:21
Welke gadget zorgt ervoor dat de drone van de Recon niet (goed) meer spotten kan ?

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-11 16:30
Voor 't geval mensen het nog niet gezien hadden -> Er is een Double XP Event momenteel.
Al lijkt het er wel op dat die alleen voor PS5-spelers werkt op dit moment??

Wel de uitgelezen kans om even sneller wat wapens te levelen en uit te proberen!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:37:
[...]

Vrij easy te halen hoor. Gewoon gooien in breakthrough op de objectives. Teammates die iemand killen tellen ook mee als ze gestund zijn
Echt? Ik dacht dat je zelf gestunde (is dat een woord :D? ) enemies moet killen. Maar zal het vanavond eens checken.

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:28:
[...]

Het is natuurlijk een slappe poging tot oplossing van een veel groter probleem, namelijk dat breakthrough voor de meeste maps gewoon niet goed werkt en het de ene na de andere grote clusterf*ck is op hele kleine oppervlaktes in te kleine maps waardoor het een veredeld TDM wordt in een moordend tempo.

Even een kleine rant, maar eigenlijk kunnen we dat van veel maps/mode combinaties wel stellen. Die nieuwe map en mode zijn ook drie keer niks van die 2 seconden die ik ervan gezien heb. Ik ben afgelopen weken weinig aan gamen toegekomen en het valt me op dat ik BF6, afgezien van escalation, niet zo enorm mis.

Die challenges en unlocks interesseren me geen reet, rush werkt niet, domination/tdm/squad tdm/strikepoint is allemaal 1 pot nat, breakthrough werkt paar op maar maps, in gewone conquest een leuke pot vinden is een uitdaging en battle royale kan me al helemaal gestolen worden.

De belofte van portal is gigantisch, maar wordt ook nog lang niet waargemaakt. Er is in principe al een werkende Metro, Grand Bazaar, Ziba Tower en Noshar Canals. Helaas allemaal nog houtje touwtje door de beperkte support en de facto onspeelbaar en er is nog nul community building mogelijk.

DICE heeft nog wel wat maanden werk voor de boeg, maar dat zijn we van ze gewend. Tot die tijd schiet het nog altijd erg lekker, maar de sessies zullen korter en korter worden tot die tijd.
Breathrough gewoon terugbrengen naar 40 spelers zoals het ook in BF1 was. Maar nee ze verzinnen een over andere vage oplossing met bots .

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

EA, the Way it's meant to be F#cked Up...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:44
Ik heb in twee rondes op Liberation Peak de 2k damage gehaald met de laser designate. Eerste keer dat ding bij punt F gezet, links van die uitkijktoren en de tweede keer tussen HQ en punt A. De rest gaat vanzelf😊 Die darts is een ander verhaal, dat gaat een stuk moeizamer.

Dubbele XP? Ik zit nu telkens tussen 45k en 60k per volledige match. Krijg daardoor opeens ook weer 2 battlepass point na afloop.

Edit: ja dus, dubbele XP. Maakt voor mij niets meer uit met mijn level, wel leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekker Ventje op 07-11-2025 20:36 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• goosche
Lekker Ventje schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:33:
Ik heb in twee rondes op Liberation Peak de 2k damage gehaald met de laser designate. Eerste keer dat ding bij punt F gezet, links van die uitkijktoren en de tweede keer tussen HQ en punt A. De rest gaat vanzelf😊 Die darts is een ander verhaal, dat gaat een stuk moeizamer.

Dubbele XP? Ik zit nu telkens tussen 45k en 60k per volledige match. Krijg daardoor opeens ook weer 2 battlepass point na afloop.

Edit: ja dus, dubbele XP. Maakt voor mij niets meer uit met mijn level, wel leuk.
alleen voor ps plebs -O-

• llovesoccerx7
Ik moet mensen healen voor 5000health maar gaat erg langzaam… En 5 multi kills in TDM gaat ook nog niet soepel🤣

[ Voor 97% gewijzigd door llovesoccerx7 op 07-11-2025 23:04 ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:44
Snap niet zo goed waarom ik geen deploy Beacon krijg terwijl earn score en get kills met injector vol zijn. Completed staat er.
Nu kan ik niet naar de 2e assault challenge

[ Voor 16% gewijzigd door merlin1201 op 07-11-2025 21:43 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11 16:33
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:29:
Voor 't geval mensen het nog niet gezien hadden -> Er is een Double XP Event momenteel.
Al lijkt het er wel op dat die alleen voor PS5-spelers werkt op dit moment??

Wel de uitgelezen kans om even sneller wat wapens te levelen en uit te proberen!
is inderdaad alleen voor ps5, maar dat gaat wel echt enorm hard nu, zeker ook voor de wapens, die levelen net zo hard mee in double xp. Gewoon tussen de 30.000 en 70.000 xp per match, bizar :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11 10:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HertogJack schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:25:
Mja ik heb nu 15 wins in domination for 7 battlefield punten, vind ik toch een behoorlijk stevige wekelijkse challenge.
Even afgezien van een paar 'in a game' of 'in a life' challenges vind ik het geklaag van 'de community' behoorlijk amusant. Het is een spel waar je een paar jaar plezier aan zou moeten hebben en dan klagen dat je niet binnen een dag/week een challenge gedaan kan krijgen. Volgende week zijn er weer nieuwe challenges.
Die verplichte instant gratification / FOMO is wel een teken van deze tijd.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• xminator
  • Laatst online: 23:35
Ook xbox.

Zie dat ze alle achievements makkelijker hebben gemaakt. Echt jammer, alsof het krijgen van 300 assault rifle kills lastig is. Nu is dat naar 30 gegaan.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:05
Giseteravond had ik ook dubbel xp op pc hoor
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:40:
[...]

Giseteravond had ik ook dubbel xp op pc hoor
Voor Steam werkte het gisteravond niet. Bijna de hele avond gespeeld, maar geen dubbel XP ontvangen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Chelseamarre123
RobinNL schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:44:
[...]

Voor Steam werkte het gisteravond niet. Bijna de hele avond gespeeld, maar geen dubbel XP ontvangen.
Speel via EA app op pc, misschien is mijn playstation account gekoppeld en heb ik daardoor dubbel xp gehad
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:47:
[...]

Speel via EA app op pc, misschien is mijn playstation account gekoppeld en heb ik daardoor dubbel xp gehad
Het leek erop dat het enkel voor Steam gebruikers niet werkte.

Bij jou zien ze dat je op PC speelt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• goosche
Even naar je inbox gaan ingame en klikken play now voor double xp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlGtM9CE2DaTXEFBEadSyKemMnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7jpyWsSDtV6wyip6AjJZijuI.png?f=fotoalbum_large
goosche schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:21:
Even naar je inbox gaan ingame en klikken play now voor double xp.

[Afbeelding]
Daar hoef je niet op te klikken om het te krijgen, dat gebeurt gewoon standaard. Maar gisteren was er een bug voor Steam gebruikers dat ze geen dubbel XP kregen. De '+100% all XP' melding stond er gisteren ook niet, nu wel.

• llovesoccerx7
Ik probeer de hele dag al de challenge 5multikills in TDM heb er nu 3 maar gaat erg lastig. Iemand tips? 3+ kills in korte tijd is dit toch?
llovesoccerx7 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:35:
Ik probeer de hele dag al de challenge 5multikills in TDM heb er nu 3 maar gaat erg lastig. Iemand tips? 3+ kills in korte tijd is dit toch?
Tanks, heli's neerhalen misschien?

• goosche
RobinNL schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:33:
[...]

Daar hoef je niet op te klikken om het te krijgen, dat gebeurt gewoon standaard. Maar gisteren was er een bug voor Steam gebruikers dat ze geen dubbel XP kregen. De '+100% all XP' melding stond er gisteren ook niet, nu wel.
Ik heb wel geklikt kijk maar krijg nu ook double battlepoints dat is wel lekker *O* de pot duurder max 20 min.
Maar die max 1 mil xp per dag is niet echt prettig gister getest had ik 3 bonussen aan. Kom 400k xp minimaal per potje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxRCtwbpYji9l1NC24Gq-nZAMqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ritsYLwRHCUHKlQRHrf1eAPa.png?f=fotoalbum_large

• llovesoccerx7
RobinNL schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:48:
[...]

Tanks, heli's neerhalen misschien?
In TDM? Of mis ik iets?
Gewoon Conquest bijvoorbeeld? Als er 3+ mensen in een voertuig zitten en je maakt dat voertuig kapot, dan is het toch een triple kill?

• llovesoccerx7
RobinNL schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:04:
[...]

Gewoon Conquest bijvoorbeeld? Als er 3+ mensen in een voertuig zitten en je maakt dat voertuig kapot, dan is het toch een triple kill?
Ah, dat wist ik niet. Omdat er staat in TDM dus dacht dat het specifiek die game mode was.
llovesoccerx7 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:11:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Omdat er staat in TDM dus dacht dat het specifiek die game mode was.
Als er echt een mode bij staat, moet je het in die mode doen. Ik had te snel gelezen 😅

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:34
llovesoccerx7 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:35:
Er is een achievement voor 5 multikills met assault. Daarvoor moet je 5 keer een multikill halen. En dat zijn per keer vijf kills in korte tijd (marauder medal krijg je ervoor). Dat lijkt me best lastig in TDM met het gecamp en dat er niemand revived (mijn enige twee maurader medals haalde ik omdat er supports probeerden te reviven in Rush :) )

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Shotgun pakken met een grote boog eromheen zien te komen en maaien maar

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Chelseamarre123
Maar waarom ook geen dubbel wapen XP. Gewone XP heb ik al niks meer aan.

• kevz
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:39:
Ik dacht dat ik juist wel die blauwe bonus XP lijn zag bij wapens, dus ik neem aan dat het wel werkt? Misschien heb ik het verkeerd. Op Steam werkte het dubbel XP event na middernacht geloof ik, zag ineens dat het een stuk sneller ging, maar wel jammer dat we wat uurtjes gemist hebben dan.

Ik kan de XP dan ook goed gebruiken om het meeste voor de SG 553R te unlocken, best een fijne carbine. Ook de M277 ben ik een kans aan het geven voor Recon als alternatief voor een Sniper of DMR. Dat wapen heeft 25 vaste schade op alles tot 75 meter en daarna 20 dmg/bullet, wat vrij uniek is, dus ik dacht dat past prima bij Recon. DMR's zijn toch erg brak vind ik, TTK is niks speciaals maar je mag gewoon niks missen. Je moet echt naar wat anders als je niet op long-range blijft rondhangen.

[ Voor 33% gewijzigd door kevz op 08-11-2025 18:02 ]

Mijn YouTube

• Lekker Ventje
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:39:
Ik heb op XSX ook dubbele wapen XP, zelfs snipers gaan bij mij als een malle met minstens 1800XP per match.

De laatste sniper challenge laat ik aan me voorbij gaan, te frustrerend voor mij en ik doe toch niets met die badge. En de skin zie ik zelf niet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Chelseamarre123
Lekker Ventje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:38:
[...]

Ik heb op XSX ook dubbele wapen XP, zelfs snipers gaan bij mij als een malle met minstens 1800XP per match.

De laatste sniper challenge laat ik aan me voorbij gaan, te frustrerend voor mij en ik doe toch niets met die badge. En de skin zie ik zelf niet.
Hmm lijkt inderdaad ook wapen xp te zijn, wat zijn hardware tokens dan?

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:21
Nog veel mensen die het probleem hebben dat wapens niet unlocked zijn na het completen van challenges?
KORD, QBZ, SWC en KTS100. Assignments gedaan, maar geen weapon unlock.

[ Voor 24% gewijzigd door Sballato op 08-11-2025 23:13 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Remote play muis + toetsenbord werkt helaas niet. Jammer, een PS5 had ik nog wel overwogen maar een nieuw game pc ga ik niet doen. Ik kan gewoon niks met een controller.
Verder werkt remote play echt prima overigens, m'n maat was net zo slecht als dat ie thuis is :*)

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 09-11-2025 00:29 ]

Roomba E5 te koop

• Inflatable
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:44:
EA, the Way it's meant to be F#cked Up...
Dat is Battlefield al grotendeels sinds deel 2 ruim 20 jaar geleden inmiddels.. Nadat EA DICE gekocht had en met een zogenaamd progressie systeem kwam in de game.. Een briljant marketing systeem om mensen meer te laten spelen en verslaafd te maken, en vooral om financieel uit te kunnen melken.. En dat heeft enorm goed gewerkt, zo goed dat het in bijna alle games zit tegenwoordig en men zelfs games gratis kon gaan aanbieden (het 'free to play' model).. Zie ook hier in dit forum 90% van de posts gaat over XP, unlocks, upgrades en challenges.. Daar draait de game tegenwoordig om voor velen, de zogenaamde progressie..

En het ergste nu is dat het niet eens meer alleen om gewoon XP voor spelen gaat maar dat je als een soort hondje allerlei truukjes moet doen om een beloning te krijgen.. Challenges etc noemen ze dat.. Basis functionaliteit van classes in de game zitten er nu zelfs achter verstopt, waardoor je de game op manieren moet gaan spelen die je vaak niet eens echt leuk vindt.. Maar je doet het wel, als een braaf hondje je pootjes omhoog en/of door dat hoepeltje springen want je wilt toch wel graag die bepaalde betere gear en de upgrades daarvoor unlocken (de beloning).. En om je bezig te houden heeft men nu "seasons" en "battlepasses" etc, super vet..

Tot zover mijn nogal cynische sarcastische commentaar.. Voor de rest een leuke en mooie FPS game hoor, en dat meen ik serieus.. :Y) ;)

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Inflatable schreef op zondag 9 november 2025 @ 04:44:
[...]

Dat is Battlefield al grotendeels sinds deel 2 ruim 20 jaar geleden inmiddels.. Nadat EA DICE gekocht had en met een zogenaamd progressie systeem kwam in de game.. Een briljant marketing systeem om mensen meer te laten spelen en verslaafd te maken, en vooral om financieel uit te kunnen melken.. En dat heeft enorm goed gewerkt, zo goed dat het in bijna alle games zit tegenwoordig en men zelfs games gratis kon gaan aanbieden (het 'free to play' model).. Zie ook hier in dit forum 90% van de posts gaat over XP, unlocks, upgrades en challenges.. Daar draait de game tegenwoordig om voor velen, de zogenaamde progressie..

En het ergste nu is dat het niet eens meer alleen om gewoon XP voor spelen gaat maar dat je als een soort hondje allerlei truukjes moet doen om een beloning te krijgen.. Challenges etc noemen ze dat.. Basis functionaliteit van classes in de game zitten er nu zelfs achter verstopt, waardoor je de game op manieren moet gaan spelen die je vaak niet eens echt leuk vindt.. Maar je doet het wel, als een braaf hondje je pootjes omhoog en/of door dat hoepeltje springen want je wilt toch wel graag die bepaalde betere gear en de upgrades daarvoor unlocken (de beloning).. En om je bezig te houden heeft men nu "seasons" en "battlepasses" etc, super vet..

Tot zover mijn nogal cynische sarcastische commentaar.. Voor de rest een leuke en mooie FPS game hoor, en dat meen ik serieus.. :Y) ;)
Ik miste even “sarcastische”. Maar net op tijd gelezen voor ik op de “verstuur”knop drukte haha!

Heerlijke game, ik snap alleen die battlepass niet. Of nja volgens mij worden de tiers automatisch geunlocked, maar kan je ook zelf kiezen?

• Chelseamarre123
[...]

Maar dat is toch altijd geweest dat je moest levelen en dingen moest vrijspelen. Nu is het inderdaad wel extremer door er voor sommige zaken challenges aan te hangen.
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:24:
[...]

Maar dat is toch altijd geweest dat je moest levelen en dingen moest vrijspelen. Nu is het inderdaad wel extremer door er voor sommige zaken challenges aan te hangen.
Nee hoor, in Battlefield 1942 zat helemaal geen unlock of progressie systeem. Je kon meteen spelen wat je wilde. Elke factie had ook zijn eigen wapens en voertuigen.

Wat het spel zo gigantisch populair maakte en zéér veel gespeeld, was het hele "sandbox" achtige gameplay.

1942 kwam op release met 16 mappen, 35 voertuigen en genoeg wapens om je bezig te houden. Je kon zelfs een vliegdekschip besturen, wat ook je basis was. Waardoor je meer dynamische gameplay kreeg. Ook de aantal voertuigen zorgde voor genoeg variatie. Mappen waren heerlijk groot en grote mod support. Later kwam ook Desert Combat uit, die 1942 in een moderne setting veranderde. Waar tientallen voertuigen, wapens en maps werden verstopt.

Je was verslaafd aan de dynamische en sandbox achtige gameplay en niet de statische en linear unlock systemen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Cynisch en sarcastisch misschien maar wel waar. Bijna elk (groot) spel en zijn moeder is inmiddels een soort Path of Exile rpg "ervaring" waarbij alles moet worden vrijgespeeld en elk onderdeel een klein beetje invloed heeft op het grotere geheel. Of het zijn digitale spiegeltjes en kraaltjes.

Het is iets wat nooit meer weggaat, want het levert immers bakken met geld op. Het antwoord hierop is niet 42, maar "je hoeft het niet te spelen, niemand dwingt je".

Nu speel ik de gratis versie en dat vind ik voorlopig wel genoeg. Eigenlijk kijk ik niet eens naar die unlocks en als je BR speelt maakt dat ook niet uit want je pakt toch random wapens op. Al die ADHD overload aan het einde van elk potje skip ik ook maar. Ik ben er te oud voor denk ik :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• merlin1201
Wie heeft inmiddels die Deploy beacon vrijgespeeld, ik heb deze vrijgespeeld maar hij blijft locked.
Nu kan ik challenge assault 2 niet verder vrijspelen omdat die beacon
er niet is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvpWP_5o9QhzHxlR8HgS5pVshs4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/XRIMjnQrmo2YzKqJh5xJW3St.gif?f=fotoalbum_large

• merlin1201
Al online die willen samenspelen? Psn: Merlin1201

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32
merlin1201 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:08:
Wie heeft inmiddels die Deploy beacon vrijgespeeld, ik heb deze vrijgespeeld maar hij blijft locked.
er niet is.
[Afbeelding]
Waarschijnlijk moet je even een game joinen, dan zie je hem vrijgespeeld worden. Recent is de challenge aangepast naar minder items nodig.

Ik ben zelf nog op zoek naar wat meer Xbox battlefield spelers, dus voeg mij maar toe: Martinspire

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chelseamarre123
Toonen1988 schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:59:
[...]

Nee hoor, in Battlefield 1942 zat helemaal geen unlock of progressie systeem. Je kon meteen spelen wat je wilde. Elke factie had ook zijn eigen wapens en voertuigen.

Wat het spel zo gigantisch populair maakte en zéér veel gespeeld, was het hele "sandbox" achtige gameplay.

1942 kwam op release met 16 mappen, 35 voertuigen en genoeg wapens om je bezig te houden. Je kon zelfs een vliegdekschip besturen, wat ook je basis was. Waardoor je meer dynamische gameplay kreeg. Ook de aantal voertuigen zorgde voor genoeg variatie. Mappen waren heerlijk groot en grote mod support. Later kwam ook Desert Combat uit, die 1942 in een moderne setting veranderde. Waar tientallen voertuigen, wapens en maps werden verstopt.

Je was verslaafd aan de dynamische en sandbox achtige gameplay en niet de statische en linear unlock systemen.
Tja je hebt het over een game van bijna 25j geleden,. Ik zie persoonlijk niks mis met een unlock systeem dat je dingen kan vrijspelen naarmate je levelelt. Van bij het begin alles vrij hebben kan ook snel saai zijn.

• merlin1201
Martinspire schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:07:
[...]

Waarschijnlijk moet je even een game joinen, dan zie je hem vrijgespeeld worden. Recent is de challenge aangepast naar minder items nodig.

Ik ben zelf nog op zoek naar wat meer Xbox battlefield spelers, dus voeg mij maar toe: Martinspire
Nee want is al een week zo.

Update: schijnbaar een van de vele bug's in het spel, nou lekker dan.

[ Voor 8% gewijzigd door merlin1201 op 09-11-2025 14:10 ]

• Lekker Ventje
Deze ochtend casual gedaan om mijn SVDM te levelen maar daar komt niet veel van. Doordat je telkens dezelfde twee maps krijgt is de lol er wel vanaf nu voor mij. In de Caïro map een paar keer ingemaakt doordat de aanvallende partij twee tanks heeft. In de Brooklyn map zijn de spawnpunten ondertussen bekend dus zijn er die daar in de buurt gaan liggen met een LMG en je doet weinig meer. En langs beide kanten flanken is ook effectief om het eerste punt te pakken.
Hopelijk fixen ze het snel, sowieso meer maps maar haal minimaal één en liefst twee tanks weg. Want als je geen engineers hebt ben je sowieso kansloos.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:35

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Op 1 of andere manier kan ik al met die Mini Scout spelen ondanks dat ik hem nog niet unlocked heb. Denk dat hij in een portal server te spelen was en hij dus nu unlocked is.
Kan hem alleen nog niet aanpassen, maar hij levelled wel.

Bijzonder iig

XBL: theArthurrrr

• Inflatable
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:24:
[...]

Nee hoor.. Zover ik me kan herinneren was Battlefield 2 de 1e FPS game die ermee kwam destijds.. In de 1e Battlefield game BF1942 zat het nog helemaal niet, daarin ging het puur om de game(play) zelf en had je vanaf het begin alle content tot je beschikking, niks geen progressie met unlocks etc.. Maar dat is allemaal wel lang geleden inmiddels.. BF2 kwam uit in juni 2005, ruim 20 jaar geleden dus.. Daardoor is het voor veel jongere gamers nu heel normaal, die weten gewoon niet beter..

Ik maak wel eens grappen dat je straks ook eerst dingen moet unlocken voordat je je controls en graphics naar eigen inzicht mag instellen.. Als EA de kans zou zien doen ze het.. 8)7

• Inflatable
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:10:
[...]

Tja je hebt het over een game van bijna 25j geleden,. Ik zie persoonlijk niks mis met een unlock systeem dat je dingen kan vrijspelen naarmate je levelelt. Van bij het begin alles vrij hebben kan ook snel saai zijn.
Mijn grootste probleem ermee is dat het zorgt voor onbalans en oneerlijke competitie.. Spelers die wel of niet beschiking hebben over bepaalde (betere) gear en upgrades.. Het is daardoor een soort van unlock competitie geworden i.p.v. dat het er puur omgaat wie het beste als team speelt in conquest ofzo.. Vandaar ook dat sommige mensen "boos" worden als je b.v. XP gaat lopen grinden tegen bots, want dat is dan zogenaamd weer oneerlijk t.o.v. hun die alleen in PvP lopen te grinden.. De betere gear moet/mag je zogenaamd alleen daarin "verdienen" vindt men.. 8)7

Daarbij komt ook nog dat mensen die het snelste unlocks vrijspelen de game meestal veel vaker spelen en er mede daardoor meestal ook al beter in zijn, dat samen met ze nog betere gear geven dan de mensen zonder maakt de onbalans alleen maar groter.. Door de progressie is het gewoon geen eerlijk en gelijk speelveld.. En dat gevoel gebruikt o.a. EA dus ook om er geld aan te verdienen, want ze weten dat iedereen graag die voordeeltjes in de game wilt.. Vandaar al het gedoe ook met XP boosters etc..

• Inflatable
merlin1201 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:08:
er niet is.
[Afbeelding]
Dat is dus een mooi voorbeeld van basis functionaliteit in deze game die meteen tot je beschikking zou moeten zijn en niet achter één of andere idiote unlock "challenge".. De spawn beacon voor de assault class maakt een enorm verschil in hoe compentatief je bent als team..

Toen ik die haalde (tegen bots uiteraard, no way dat ik zoiets in PvP ga lopen grinden) had ik hem wel meteen.. Misschien moet je ff de game opnieuw opstarten, of er zit gewoon een vertraging in hoe snel de EA servers het verwerken ofzo..

• Chelseamarre123
Inflatable schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:21:
[...]

Mijn grootste probleem ermee is dat het zorgt voor onbalans en oneerlijke competitie.. Spelers die wel of niet beschiking hebben over bepaalde (betere) gear en upgrades.. Het is daardoor een soort van unlock competitie geworden i.p.v. dat het er puur omgaat wie het beste als team speelt in conquest ofzo.. Vandaar ook dat sommige mensen "boos" worden als je b.v. XP gaat lopen grinden tegen bots, want dat is dan zogenaamd weer oneerlijk t.o.v. hun die alleen in PvP lopen te grinden.. De betere gear moet/mag je zogenaamd alleen daarin "verdienen" vindt men.. 8)7

Daarbij komt ook nog dat mensen die het snelste unlocks vrijspelen de game meestal veel vaker spelen en er mede daardoor meestal ook al beter in zijn, dat samen met ze nog betere gear geven dan de mensen zonder maakt de onbalans alleen maar groter.. Door de progressie is het gewoon geen eerlijk en gelijk speelveld.. En dat gevoel gebruikt o.a. EA dus ook om er geld aan te verdienen, want ze weten dat iedereen graag die voordeeltjes in de game wilt.. Vandaar al het gedoe ook met XP boosters etc..
Zo'n groot probleem is het allemaal niet. De gun balance is best goed deze game en je kan prima mee met de Guns in het begin. (Ik speel er zelf nog mee trouwens)

Skills zorgen voor een groter probleem in de matchmaking dat dat je iemand van level 15 bij 35 zet. Level zegt namelijk helemaal niet hoe goed je bent.

Ea is ook totaal niet de enige die dit doet. Zowat in alle genres zit hoe meer je speelt hoe meer dingen je vrij speelt.

• Inflatable
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:50:
[...]

Zo'n groot probleem is het allemaal niet. De gun balance is best goed deze game en je kan prima mee met de Guns in het begin. (Ik speel er zelf nog mee trouwens)

Skills zorgen voor een groter probleem in de matchmaking dat dat je iemand van level 15 bij 35 zet. Level zegt namelijk helemaal niet hoe goed je bent.

Ea is ook totaal niet de enige die dit doet. Zowat in alle genres zit hoe meer je speelt hoe meer dingen je vrij speelt.
Je kan eindeloos discusseren over hoe groot de verschillen zijn tussen de basis gear en unlocks met allerlei upgrades zoals grips, lasers, magazijnen en supressors, feit blijft dat die verschillen er wel gewoon zijn.. Net zoals een assault speler met of zonder spawn beacon.. Hoe groot is het voordeel? Geen idee, maar er is een voordeel.. En alleen dat idee is voor mij al genoeg om frustratie op te roepen.. Ligt ook deels aan mezelf natuurlijk, eigenlijk moet ik me er ook gewoon geen reet van aantrekken en gewoon lekker voor de lol zo'n game spelen zonder dat het me boeit of ik win of verlies etc.. Maar dat is helaas meestal nogal lastig..

• Chelseamarre123
Inflatable schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:48:
[...]

Je kan eindeloos discusseren over hoe groot de verschillen zijn tussen de basis gear en unlocks met allerlei upgrades zoals grips, lasers, magazijnen en supressors, feit blijft dat die verschillen er wel gewoon zijn.. Net zoals een assault speler met of zonder spawn beacon.. Hoe groot is het voordeel? Geen idee, maar er is een voordeel.. En alleen dat idee is voor mij al genoeg om frustratie op te roepen.. Ligt ook deels aan mezelf natuurlijk, eigenlijk moet ik me er ook gewoon geen reet van aantrekken en gewoon lekker voor de lol zo'n game spelen zonder dat het me boeit of ik win of verlies etc.. Maar dat is helaas meestal nogal lastig..
Wat mij op dit moment veel meer stoort is de onbalans in teams. Gisteren al mijn potjes verloren, ik zie via die statsite dat ik er in totaal 162 gespeeld heb en hier maar 61 van gewonnen heb.

• llovesoccerx7
Als je bijvoorbeeld engineer speelt met een AR is dat een groot nadeel? Ik zag dat elke class een specifiek wapen genre heeft? Sorry voor de noob vraag.

• Lekker Ventje
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:33:
[...]

Wat mij op dit moment veel meer stoort is de onbalans in teams. Gisteren al mijn potjes verloren, ik zie via die statsite dat ik er in totaal 162 gespeeld heb en hier maar 61 van gewonnen heb.
De balans is slecht maar het hangt ook van je medespelers af. Zojuist verloren omdat er weer een kneus in een tank zat die alleen maar op kills uit was en op afstand bleef. Als je tegenstander wel twee tankbestuurders heeft die in teamplay geloven en helpen met posten veroveren dan ben je kansloos. Ik ben er dan ook voorstander van dat op tanks altijd friendly fire van toepassing moet zijn zodat je ze met C4 uit kunt schakelen als er weer een solist in zit.

Die specifieke wapens per klasse doen er voornamelijk bij een snipegun toe. Bij de load out zie je de specifieke voordelen van het signature weapon

[ Voor 8% gewijzigd door Lekker Ventje op 09-11-2025 15:00 ]

• kevz
llovesoccerx7 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:56:
Als je bijvoorbeeld engineer speelt met een AR is dat een groot nadeel? Ik zag dat elke class een specifiek wapen genre heeft? Sorry voor de noob vraag.
Open Class is de standaard dus je kan doen wat je wil. Al heeft Engineer wel een zeer goede perk met SMG's dus bij die klasse verander ik zelden van wapen type (SCW10/USG90). Carbines werken voor iedereen en zijn over het algemeen gewoon goede wapens. Het enige wat mij opviel is sniper rifles gebruiken als je niet Recon bent, dan krijg je best veel 'sway' dat je crosshair rond danst terwijl je aan het richten bent :P
Ik heb momenteel de Kord op Assault, en de SG553R op de rest (puur omdat ik die vlot wou levelen). M277 carbine geprobeerd op Recon+Support maar dat ding heeft gewoon teveel bloom oftewel willekeurige recoil om er fijn mee te spelen op 50-100 meter wat mijn idee was.
TLDR; Engineer SMG's zijn sterk, en alleen op Support zou ik LMG's gebruiken als je al niet iets anders er bij pakt omdat ze zo log zijn. Er zijn wat goede Assault Rifles maar buiten Assault klasse pak ik die niet want andere wapens zijn net zo goed eigenlijk, maar er zijn geen regels dus probeer wat :P

Mijn YouTube

• Inflatable
Lekker Ventje schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:58:
[...]

De balans is slecht maar het hangt ook van je medespelers af. Zojuist verloren omdat er weer een kneus in een tank zat die alleen maar op kills uit was en op afstand bleef. Als je tegenstander wel twee tankbestuurders heeft die in teamplay geloven en helpen met posten veroveren dan ben je kansloos. Ik ben er dan ook voorstander van dat op tanks altijd friendly fire van toepassing moet zijn zodat je ze met C4 uit kunt schakelen als er weer een solist in zit.
Dat lijkt me geen goed idee.. Dan ga je veel te vaak opgeblazen worden door teamgenoten die vinden dat je verkeerd speelt of gewoon puur omdat ze zelf het voertuig willen..

• Inflatable
Chelseamarre123 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:33:
[...]

Die ervaring ken ik.. De laastste BF die ik gespeeld heb hiervoor was BF4, en daarin werd ik constant in verliesende teams gegooid door de matchmaking.. Ik geloof dat ik van mijn winrate op het einde rond de 10% lag ofzo, geen grap.. Het was één van de redenen waarom ik met de game gestopt ben.. Geen idee of EA dat systeem kan verbeteren maar ik vermoed dat het komt omdat mensen eerder weggaan uit verliesende teams en je daardoor vaker in die teams gegooid wordt als aanvulling.. Oplossing zou dan kunnen zijn het uitzitten en hopen dat de balans in de potjes erna wel jouw kant opvallen.. Maar dat geduld heb ik helaas meestal niet.. Een matchmaking op basis van skills en wat je allemaal unlocked hebt etc wordt te complex denk ik..

Als ik gewoon ff lekker wil knallen in BF6 zonder al teveel frustratie speel ik gewoon 'casual breakthrough'.. Daarin kan je ook verliezen maar is meestal je K/D zo goed (omdat het 80% bots is wat er rondloopt) dat het weinig uitmaakt of je team wint of verliest.. Meeste mensen spelen die mode ook alleen maar om sneller bepaalde zaken te unlocken heb ik het vermoeden, en te snel winnen heeft ook niemand wat aan in die mode..

• Chelseamarre123
Lekker Ventje schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:58:
[...]

Die specifieke wapens per klasse doen er voornamelijk bij een snipegun toe. Bij de load out zie je de specifieke voordelen van het signature weapon
Of van die gasten die blind met een tank rijden en zo snel mogelijk kills willen maken maar vergeten eerst een stuk te creëren en zo in een RPG of mijnen stuk rijden.
Ook niet goed in cover staan of wegrijden wanneer de tank gerepaired word
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.