• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 10:46
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:26:
Sowieso merk je echt met alle guns gewoon dat ze beter worden naar mate de mastery hoger wordt en je meer attachments unlocked. Vooral bij snipers merk je dit heel erg. Dan krijg je steeds vaker die 1 shot kills op de upper body.
Klopt, dat heb ik bij veel wapens zo. Het nadeel is, dat je bij nieuwe wapens weer overnieuw moet beginnen met een lange grind.

Nickname KasPlantje.

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
Ik ben nogal een autist als het gaat om wisselen van wapens, vooral omdat ik geen unlocks heb bij de overige wapens dus deze vanaf begin slechter zijn :D. Heb mijn SGX nu op level 70, zijn er betere SMG wapens? En dan niet alleen naar de stats kijken.

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:06
nickdew schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:56:
Ik ben nogal een autist als het gaat om wisselen van wapens, vooral omdat ik geen unlocks heb bij de overige wapens dus deze vanaf begin slechter zijn :D. Heb mijn SGX nu op level 70, zijn er betere SMG wapens? En dan niet alleen naar de stats kijken.
Die heb ik ook vrij veel gebruikt, maar tegenwoordig toch meer de MP5, die bevalt mij nog net iets beter.

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:42
Robsel_NL schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:10:
[...]

Die heb ik ook vrij veel gebruikt, maar tegenwoordig toch meer de MP5, die bevalt mij nog net iets beter.
Kan deze ook van harte aanraden!

Ik heb zelf ook af en toe moeite om mijn goed geupgrade wapens links te laten liggen, maar gister speelde ik (voor het eerst) 1,5u met de M417 en was al op level 15. Zeker de eerste levels gaan heel snel, ff doorheen bijten ;).

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:46
merlin1201 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:08:
Vraagje aan de pro’s :-;
In hoeverre gebruiken jullie de demper en de laser, en welke.
Met name voor assault en smg.
Ik merk met de laser dat ze me te vaak zien en met een demper kom ik in die 1/1 net ff te kort en leg ik het loodje.
En ik ben eigenlijk wel van de no-scope maar tov cod zijn de poppetjes kleiner lijkt en misschien is het beter een scope te gebruiken en welke.
Gister die thermal eens gedaan maar dat gaat ook wel lekker.
Overigens nog eens die auto-aim vergelijken met blackops 6. Maar das toch een groot verschil want je merkt dat met iedere bullet het kruisje richting poppetje kruipt. Dat heb ik totaal niet in bf.
Ik met ben die controler niet zo precies en zonder correctie schiet je toch veel net ernaast, dan vraag ik me af of je dan beter iets meer bullet spread kan hebben, dus minder atachments op recoil, wat vinden jullie
Als er ruimte is om punten uit te geven aan een Suppressor dan doe ik dat altijd. Zichtbaarheid in BF6 is wat lastig in het algemeen, dus als je aan het schieten bent zonder een Flash Hider/Suppressor dan ben je een oranje kerstboom voor je tegenstanders. Met een Suppressor word je niet gespot als je buiten de 15meter op iemand schiet, eigenlijk een vereiste als je veel flanked. Sommige wapens zijn wat te wild en wil je eigenlijk geen punten stoppen in een Suppressor maar dan moet je dat dus afwegen.
Lasers zijn ook zeer goed, alleen even onthouden dat alleen de rode lasers niet te zien zijn voor de tegenstanders (Als je naar hun kijkt, en om de hoek). De groene/blauwe zijn een stuk beter voor hipfire builds, maar als je naar iemand kijkt ben je net een recon met sniper rifle. Dan zou ik de blauwe pakken ipv groen, aangezien groen door het menselijk oog het snelst word gezien, blauw minder. Niet alleen dat, maar als je om een hoekje wacht kunnen mensen de eerste paar meter van je laser zien, daar moet je je bewust van zijn. Je zou dus kunnen stellen dat een laser handiger is als je aggressief overal op af sprint want dan hoef je daar wat minder over na te denken :P

Mijn YouTube

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Warzone hackers made it to Battlefield!
https://x.com/JKuccii/status/1985602152077668477

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

In de beta van BF6 waren ze er helaas al. Zelf gelukkig niet vaak tegen gekomen maar je ziet online al genoeg video's op alle platformen dat ze er al vanaf het begin zijn

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Miesjh

Miesjh

Ricmaniac schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:11:
[...]

In de beta van BF6 waren ze er helaas al. Zelf gelukkig niet vaak tegen gekomen maar je ziet online al genoeg video's op alle platformen dat ze er al vanaf het begin zijn
Zelf ook nog niet tegengekomen, maar ik speel tegenwoording met Crossplay uit op de Xbox.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:44
Miesjh schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:34:
[...]

Zelf ook nog niet tegengekomen, maar ik speel tegenwoording met Crossplay uit op de Xbox.
Hoe gaat dat met het 'vullen' qua servers dan met crossplay uit bij jou op de Xbox? Valt bij mij tegen op de één of andere manier.. |:(

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Bassbounce schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Helaas heeft het niet geholpen, het lijkt wel of de crashes steeds vaker voorkomen.
Ook de nieuwe gpu update heeft het niet verholpen.

Blijk een grootschalig probleem te zijn.

https://forums.ea.com/dis...rror-device-hung/12737991
Ik heb het ook nog. Gekke is, soms een sessie van 5 uur zonder crash. Dan al weer meteen na 15 minuten. Heb ongeveer alles geprobeerd denk ik

• Miesjh

Miesjh

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:56:
[...]

Hoe gaat dat met het 'vullen' qua servers dan met crossplay uit bij jou op de Xbox? Valt bij mij tegen op de één of andere manier.. |:(
Af en toe een potje met wat bots, maar over het algemeen gaat het prima.

• kevz
Miesjh schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:14:
[...]

Dit is trouwens wel iets wat ze beter kunnen doen. Ik snap dat EA bang is om mensen wat langer in de queue te houden want 'dead game' memes kunnen snel verspreiden, maar in BF6 bestaat een queue eigenlijk niet eens meer. Je word gewoon in een nieuwe server gegooid als enig persoon en dan gaat de timer lopen van zo'n 2 minuten en als er niet genoeg mensen zijn worden het bots. Wat is er mis met een minuutje in het menu blijven, dat verhoogd de kans dat een andere server match net klaar is en zit je beter in sync met mensen. Battlefield blijft dan wel een game waar matches wat langer duren dus soms pis je naast de pot als je asynchroon loopt :+

Mijn YouTube

Helaas zal nooit een game 100% cheater vrij zijn. Wel kunnen ontwikkelaars ervoor zorgen dat het tot een minimale blijft.

Blijf de druk uitoefenen op de cheat providers. Wanneer vandaag een nieuwe cheat uitkomt, zou die binnen 48 uur alweer detecteerbaar moeten zijn. Dit is hoe je cheating tot een minimale weet te brengen.

Wanneer cheats verkopen minder tot niet meer rendabel is, of wanneer cheat providers klanten verliezen door flinke druk dan stoppen ze of gaan ze "underground", wat betekent dat nog maar een selectief aantal mensen nog maar toegang hebben. En zelfs dan nog kan je de druk verder uitoefenen.

Gewoon zorgen dat cheat providers geen heil meer zien en gewoon hun winst en inkomsten de nek omdraaien.

Mooie winst toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 04-11-2025 17:02 ]

• kevz
Huh, dit is een nieuwe. Zit in het midden van een gunfight met iemand en word ik de server uit gegooid voor inactivity. Spaghetti programming, ken boven op de lijst met bugs :P

edit; Nevermind, alle servers down?
edit2; Nevernevermind, zal wel 5 sec verbinding weggevallen zijn ofzo. Wel apart dat het een kick voor inactivity initieel was :D

[ Voor 32% gewijzigd door kevz op 04-11-2025 17:33 ]

Mijn YouTube

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:13
Miesjh schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:14:
[...]

Ik heb wel het idee dat dit aan het begin beter ging. Kom nu op conquest en escalation vaker met bots in een server (de rest speel ik niet, soms breaktrough voor de afwisseling).
goosche schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:19:
[...]

[Afbeelding]

Jou wapen heeft die minste damage. Op 75 maar 12.5

Jou wapen staat boven aan dat betekent dat die het langst over doet om iemand tekillen.
[Afbeelding]
Dan ben ik er blijkbaar erg goed mee of de tegenstanders zijn slecht 8)7 Normaal leg ik genoeg enemies om op afstand met de AK-205 😂

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• PizzaFunghi
Eijsbeer schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:31:
[...]

Ik heb wel het idee dat dit aan het begin beter ging. Kom nu op conquest en escalation vaker met bots in een server (de rest speel ik niet, soms breaktrough voor de afwisseling).
Bots killen de game. Breakthrough is nog bijna het enige wat ik goed gevuld krijg, ik kan eigenlijk geen Escalation meer spelen want de helft van de lobby is een bot. Zonde, wat het is mijn favoriete gamemode.

Het stomme is, ik kan meerdere Escalation games achter elkaar joinen die allen 6/8 echte spelers per team hebben. Waarom deze spelers niet bij elkaar zitten is me een raadsel. Het is helemaal irritant als een nieuwe game start en je ziet 24/32 players nodig om te starten. Vervolgens zitten er zoveel spelers in en vullen ze de lobby alsnog aan met bots 8)7

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
RobinNL schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:56:
[...]

Dan ben ik er blijkbaar erg goed mee of de tegenstanders zijn slecht 8)7 Normaal leg ik genoeg enemies om op afstand met de AK-205 😂
Mijn record is een kill van 143 meter afstand met de AK-205.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:33

• Lekker Ventje
Zou fijn zijn. Hopelijk pakken ze de challenges ook eens een keer aan. Moet voor de weekly 80 kills/assists als engineer doen maar blijf steken op 38. Wil het wel halen want het levert 7 battlepoints op en die zijn welkom. Heb nu of geen of 1 punt, heel zelden 2 na een match terwijl dat de eerste dagen wel was.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19
Ligt het aan mij of zijn de Conquest potjes nu veel rustiger geworden? Minder chaos en het lijkt alsof mijn team steeds of in de minderheid of juist meerderheid is. Ik zie geen balans meer tussen de teams.

• goosche
Lekker Ventje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 00:35:
[...]

Zou fijn zijn. Hopelijk pakken ze de challenges ook eens een keer aan. Moet voor de weekly 80 kills/assists als engineer doen maar blijf steken op 38. Wil het wel halen want het levert 7 battlepoints op en die zijn welkom. Heb nu of geen of 1 punt, heel zelden 2 na een match terwijl dat de eerste dagen wel was.
Je kan ook rerol doen. Staat rechts onderin. Dat punten system klopt voor geen kant ene keer 2 andere keer 20 of helemaal niks. Of totaal punten in een match heb ik 120k xp krijg ik maar 70k. Echt irritant. Wie die challenges heeft gemaakt die is echt ............ Maar deze generatie defs zijn zo slecht. BF3 en BC2 zijn nog steeds de beste games van de serie. Maar die kunnen we niet spelen want de servers hebben ze plat gegooit of ze hebben de game uit libery verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n5haQ3xkgbMx0pYhjCb5qSHzV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdrXBMIfJBYoxfj2UeIxzIu0.png?f=fotoalbum_large

• PizzaFunghi
Lekker Ventje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 00:35:
[...]

Ik vind de BP sowieso sloom gaan. Ik heb veel andere games gespeeld met battlepass. Nooit op challenges hoeven te letten omdat ik toch wel wist dat ik het haalde door alleen te spelen. Je kunt de battlepass ook terug ''winnen'' door 'm compleet te spelen. Maar dat zie ik in dit tempo niet gebeuren, en ik speel echt meer dan genoeg.
Ik begin me nu best wel flink te irriteren aan het feit dat ik door de kleinste dingen de lucht in wordt geslingerd. Ben ik aan het lopen, wil ik in cover en dan vliegt opeens mijn personage twee meter door de lucht heen. Liep toen net ook over een struikje heen, duwde me helemaal omhoog zodat ik helemaal was bloot gesteld.

Ook veranderd vaker automatisch mijn class, wat ook erg irritant is. Ook wordt ik de heletijd in matches gegooid die bijna alleen maar bots hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 05-11-2025 04:26 ]

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
Toonen1988 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 04:25:
Ik begin me nu best wel flink te irriteren aan het feit dat ik door de kleinste dingen de lucht in wordt geslingerd. Ben ik aan het lopen, wil ik in cover en dan vliegt opeens mijn personage twee meter door de lucht heen. Liep toen net ook over een struikje heen, duwde me helemaal omhoog zodat ik helemaal was bloot gesteld.

Ook veranderd vaker automatisch mijn class, wat ook erg irritant is. Ook wordt ik de heletijd in matches gegooid die bijna alleen maar bots hebben.
Die bug zit er al lang in inderdaad, heel irritant

psn: HertogJack

• lvhuis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb de launche even gemist, moet ik hem nog kopen of niet?

Ohja, moet ik ook een "Live" abbo hebben als Xbox gebruiker? Bij de demo was dat niet meer nodig (en bij fortnite ook niet, beetje vaag wanneer dit wel én wanneer dit nu niet moet)

[ Voor 60% gewijzigd door lvhuis op 05-11-2025 08:30 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Phydomir

Dennis

lvhuis schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:25:
Ik heb de launche even gemist, moet ik hem nog kopen of niet?

Ohja, moet ik ook een "Live" abbo hebben als Xbox gebruiker? Bij de demo was dat niet meer nodig (en bij fortnite ook niet, beetje vaag wanneer dit wel én wanneer dit nu niet moet)
Als een game free to play is dan heb je geen live nodig. Dus alleen RedSec zou je gewoon moeten kunnen spelen. Volledige BF6 zal je live voor nodig hebben.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-01 19:23
Wie had dat gedacht.. Als je anno 2025 een computer spelletje koopt voor 70 euro mag je in de rij wachten tot je kan spelen..

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 09:56
Jovas schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:47:
Wie had dat gedacht.. Als je anno 2025 een computer spelletje koopt voor 70 euro mag je in de rij wachten tot je kan spelen..
Nou dit vind ik dus inderdaad wel bijzonder, je koopt de game full price.
Alleen bij launch een rij, maar ja dan is het ook druk snap ik.
Gister start ik de game op, begin ik met een rij, of te wel Redsec heeft invloed op mijn BF6 MP....
Waardeloos, duurde maar 5 min, maar toch vind ik het erg bijzonder dat ik afhankelijk ben van de drukte op de "aparte" F2P versie....

• lvhuis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-12-2025
Phydomir schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:36:
[...]

Als een game free to play is dan heb je geen live nodig. Dus alleen RedSec zou je gewoon moeten kunnen spelen. Volledige BF6 zal je live voor nodig hebben.
Ehh RedSec had ik ook nog niet gezien. Top dankje!

• Lekker Ventje
PizzaFunghi schreef op woensdag 5 november 2025 @ 02:37:
[...]

Ik vind de BP sowieso sloom gaan. Ik heb veel andere games gespeeld met battlepass. Nooit op challenges hoeven te letten omdat ik toch wel wist dat ik het haalde door alleen te spelen. Je kunt de battlepass ook terug ''winnen'' door 'm compleet te spelen. Maar dat zie ik in dit tempo niet gebeuren, en ik speel echt meer dan genoeg.
Ik heb de Pro battlepass en heb gelukkig al het nodige kunnen skippen. Door omstandigheden kan ik veel spelen maar als ik zie dat ik deze ochtend ook al begin zonder punten na een match vraag ik me af of deze game niet nu al zonder support zit. Meer dan dat de issues bekend zijn hoor je niet. Of en wanneer ze bugs gaan fixen zeggen ze ook niet. Assignments is een kwestie van nummertjes veranderen maar dat moeten ze eerst gaan testen en of we daar dit jaar nog aanpassingen in gaan zien betwijfel ik. Ze hadden beter voor release de game kunnen testen. Dat respawngedoe was tijdens de open beta al een issue en zat er met release gewoon nog steeds in.
Ik ga er vanuit dat de devs van goede wil zijn maar dat alleen is niet voldoende, je moet bugs ook daadwerkelijk oplossen. Ze draaien hun eigen game de nek om als BO7 toch goed blijkt te zijn.
Ik vind de game op zich nog steeds leuk maar de ergernissen nemen wel toe en dat komt mede door de houding van de ontwikkelaars. Communiceer eens een keer wat duidelijker ipv alleen we hear you. Met al die ontslagen in de gamesindustrie moeten er toch wel ervaren en kundige mensen te krijgen zijn?

Rerollen is geen optie, ik heb alles al gebruikt vanwege de BR challenges.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ook veranderd vaker automatisch mijn class, wat ook erg irritant is.
Zou het dit kunnen zijn -> Ik pak soms per ongeluk de class op van iemand die ik revive/als ik zelf gerevived wordt. Super irritant.

XBL: theArthurrrr

• Lekker Ventje
DeWaanzin schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:17:
[...]

Zou het dit kunnen zijn -> Ik pak soms per ongeluk de class op van iemand die ik revive/als ik zelf gerevived wordt. Super irritant.
De pest is dat als je met controller speelt de X (op de XBox controller) voor heel veel gebruikt wordt en dat is knap irritant maar ik heb er zelf via keybindings nog niets voor kunnen vinden. Ik moet reloaden, reviven, andere klasse, in een voertuig stappen of een stationair wapen gebruiken met diezelfde X en dat gaat regelmatig fout. Niet enkel in deze game, in CoD heb ik daardoor ook regelmatig opeens een ander wapen gehad. :)

• LosGieros
  • Niet online
Spel gaat hard achteruit zo met alle tank campers vanuit spawn, kan ze niet eens afschieten..

Rapapa...

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Lekker Ventje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:23:
[...]

De pest is dat als je met controller speelt de X (op de XBox controller) voor heel veel gebruikt wordt en dat is knap irritant maar ik heb er zelf via keybindings nog niets voor kunnen vinden. Ik moet reloaden, reviven, andere klasse, in een voertuig stappen of een stationair wapen gebruiken met diezelfde X en dat gaat regelmatig fout. Niet enkel in deze game, in CoD heb ik daardoor ook regelmatig opeens een ander wapen gehad. :)
Haha ik heb om die reden de Melee attack uitgezet. Ik druk vaak te hard op m’n sticks als ik mik waardoor ik mid fire m’n mes trek

PSN ID Binloading_nl

• Gixxer27
  • Laatst online: 06-01 14:01
LosGieros schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:54:
Spel gaat hard achteruit zo met alle tank campers vanuit spawn, kan ze niet eens afschieten..
Dit word inderdaad een probleem maar is makkelijk op te lossen..... lock on missile van tanks en apc's verwijderen >:)
Zullen dan wel weer een hoop mensen gaan lopen miepen want ja je easy kill farm is weer weg bla bla bla maar dat is denk ik de meest makkelijke/eerlijke manier om het weer recht te trekken.

• LosGieros
  • Niet online
Vreemde is ook, de tankcampers kan je niet afschieten maar een chopper kan je mooi spawnkillen?

Rapapa...

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik kan een Directx crash reproduceren door via de ingame settings FSR te switchen naar iets anders. Crasht hij meteen. Iemand anders dit ook gehad en gefixt?

Tierelier

fwiw:
BF6 is Rood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZwv2wswq87webceLgYnYBipxeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jy4I7DtGFw8XIM0A1anp3mCr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4h2VqOVE9b7BuF4IP0QN91oSgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9A45Oz80htD22348fyaulyB.jpg?f=fotoalbum_large

via https://www.reddit.com/r/...ps_from_bf3_bf4_bfhl_bf1/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hirauXJz5xOAl0aFEgslXYBMvFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ojOXJ0WSrbzv1uUeP0erQPO5.webp?f=fotoalbum_large
OMFG, is this real :? Wat een betutteling. :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHmhkZVsnl5Xl-rXxR7xwt7y4M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ElbxcPN1BhdjBHaJfCqFVLw.jpg?f=fotoalbum_large

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
steefje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:12:
[...]

Haha ik heb om die reden de Melee attack uitgezet. Ik druk vaak te hard op m’n sticks als ik mik waardoor ik mid fire m’n mes trek
Ja idd ik heb dat probleem ook opgelost door melee op touchpad te zetten.
Liefst gebuik ik die R3 om te duiken echter werkt het niet lekker want bij een gunfight achter cover lig ik gelijk plat tegen de muur te schieten heel irritant. Nu dus de O voor slide en liggen niet ideaal

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:13
Help!!!! schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:51:
[X]

[Afbeelding]
Lijkt me nep, mogen ze sowieso niet doen lijkt me maar ook de tekst is raar. Eerste zin springt raar in, en onderaan zijn er verschillende groottes van de tekst.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:33

HugoBoss1985

Xenotech

Eergisteren ben ik voor het eerst begonnen met Redsec.
Mijn eerdere/enige ervaring met BF6 is verder de BETA.
Best wel een leuke game, jammer dat er veel spelers lijken af te haken als ze zien dat je een "noob" bent en daardoor kom je met een onvolledig team in de game.
Ik heb alleen 4 speler teams gespeeld.
Mijn beste potje tot nu toe is mijn 8 kills en het team derde.

Wat constateringen:

-Het draait echt super goed en zonder framedrops op auto "performance" 1440p met:
X570
3700x
32gb 3200
3060 12gb
Op auto "balanced" 1440p voelde het alsof de fps constant/regelmatig onder de 60 fps zit en dan is er dus, denk ik, een videokaart beperking.

-Redsec voelt voor mij wel als een schaamteloze COD Warzone kopie.

@Help!!!!
-Als dit speelbaar is op zo'n ontzettend grote map dan zou ik concluderen dat ze voor BF6 ook meer en grotere maps (hadden) kunnen maken.
Geen idee hoe de redsec map in de (dank hiervoor!) schaal toelichting past maar dit voelt voor mij wel als een enorme map.
Dit is voor mij een reden om BF6 niet te kopen.
Dan blijf ik voor w.b.t. de normale Battlefield multiplayer (Conquest Large) gewoon BF4 spelen.

-Ik lees hier regelmatig dat men klaagt over hitreg en damage doen en dat SMG's goed zijn;
Hipfire is echt hopeloos drama in dit spel omdat het gewoon niet accuraat lijkt.
Shotguns lijken mij daar nog het beste voor/in.
SMG's lijken bijna geen recoil te hebben en zijn echt geschikt voor full auto.
Ookal heb je een wapen wat veel meer damage doet dan trek je vaak aan het kortste einde omdat full auto daarmee gewoon niet werkt.

-Het viel mij ook regelmatig op dat je veel eerder op een tegenstander schiet dan de tegenstander en dat je alsnog veel sneller dood bent.
Maar andersom gebeurd dit ook ;)

-Ik heb een keer meegemaakt dat ik ineens, zonder volledige audio, in de map rond kon lopen terwijl ik eigenlijk nog in het vliegtuig hoorde te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-11-2025 17:26 ]

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:35
HugoBoss1985 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:10:
Eergisteren ben ik voor het eerst begonnen met Redsec.
Mijn eerdere/enige ervaring met BF6 is verder de BETA.
Best wel een leuke game, jammer dat er veel spelers lijken af te haken als ze zien dat je een "noob" bent en daardoor om je met een onvolledig team in de game.
Ik heb alleen 4 speler teams gespeeld.
Mijn beste potje tot nu toe is 8 kills en derde.

Wat constateringen:

-Het draait echt super goed en zonder framedrops op auto "performance" 1440p met:
X570
3700x
32gb 3200
3060 12gb
Op auto "balanced" 1440p voelde het alsof de fps constant/regelmatig onder de 60 fps en dan is er dus, denk ik, een videokaart beperking.

-Redsec voelt voor mij wel als een schaamteloze COD Warzone kopie.

-Als dit speelbaar is op zo'n ontzettend grote map dan zou ik concluderen dat ze voor BF6 ook meer en grotere maps (hadden kunnen) kunnen maken.

-Ik lees hier regelmatig dan men klaagt over hitreg en damage doen en dat SMG's goed zijn;
Hipfire is echt hopeloos drama in dit spel omdat het gewoon niet accuraat lijkt.
Shotguns lijken mijn daar nog het beste voor/in.
SMG's lijken bijna geen recoil te hebben en zijn echt geschikt voor full auto.
Ookal heb je een wapen wat veel meer damage doet dan trek je vaak aan het kortste einde omdat full auto daarmee gewoon niet werkt.

-Het viel mij ook regelmatig op dat je veel eerder op een tegenstander schiet dan de tegenstander en dat je alsnog veel sneller dood bent.

-Ik heb een keer meegemaakt dat ik ineens, zonder volledige audio, in de map rond kon lopen terwijl ik eigenlijk nog in het vliegtuig hoorde te zijn.
Je kan je profiel op private zetten waardoor ze je k/d niet zien.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:33

HugoBoss1985

Xenotech

Superman schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:12:
[...]

Je kan je profiel op private zetten waardoor ze je k/d niet zien.
Mmm thanks, dat wist ik niet.
Maar ik denk niet dat het aan mijn K/D ligt (zou ik moeten nakijken) maar eerder aan de rank/het level.

Weet jij misschien ook hoe je dogtags kunt "equippen"?
Ik zie dat ik er een aantal unlocked heb (heb ook wat dudes geknifed voor dogtags) en beschikbaar heb maar selecteren/equippen lukt niet.
Dubbelklikken werkt niet.
Eerder zijn andere zaken equippen/aanpassen mij wel gelukt.

En soms pak ik een hogere/beter kleur wapen op met een zaklamp en ik weet nog niet hoe je die uit zet...

[ Voor 38% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-11-2025 11:22 ]

• Lekker Ventje
Ik heb mijn weekly engineer challenge voor 80 kills/assists voltooid! Ik was naar mijn sniper geswitched omdat ik nog 5 longshots moest maken en zag tot mijn verbazing dat de kills bij de engineers challenge optelden 😳
Niet te geloven dit.
Ik had deze week ook nog twee weekly challenges met shotguns die totaal niet op elkaar leken. Bij de ene moest ik 15 kills <15 meters en bij de andere 20 less than 15 meters. Wel makkelijk binnenharken zo.

Ik ben de SVDM weer een kans aan het geven en het blijkt toch wel een killer, al voelt die wel erg soft in vergelijking met de SVK. Je mag best wat voelen als je schiet.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:21
Help!!!! schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:51:
[X]

[Afbeelding]
Haha vet grapig!
Nog een mooie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kUKfGLjgrqXAIAxDVAEcCPS2NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rlgo0mcalU8aQNvTDmJuzudl.jpg?f=fotoalbum_large

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:37

Fanta

FordPerformance™️

Ik geniet me suf, maar die challenges joh.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqGKioVM3j28Z4C8skIjHNowWqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyO6c8ZJPqEvXe8GJzwtE6D2.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:06

Speel je op de pc? Dat auto switchen overkomt mij ook veel te vaak, blijkt ook dat je met q en e van classes kan switchen (in het menu), en dat gaat dus altijd per ongeluk. Super irritant

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
Mja ik heb nu 15 wins in domination for 7 battlefield punten, vind ik toch een behoorlijk stevige wekelijkse challenge.

psn: HertogJack

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
dm-dutchman schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:20:
[...]

Daarna krjig je de mooie opdracht: get 20 stunned assist or kills. die vind ik nog vervelender.
Deze probeer ik nu ook te halen. Helaas gebruikt vrijwel niemand stun of flashbang. Dus je bent puur op jezelf aangewezen om enemies te stunnen en vervolgens te killen.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

steefje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:12:
[...]

Om dit te voorkomen speel ik tactical layout, melee op m'n B button, crouch op m'n right stick.

Afbeeldingslocatie: https://static0.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uploads/wm/2025/08/battlefield-6-controller-menu.jpg?q=49&fit=crop&w=825&dpr=2
paul99 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:20:
[...]

Deze probeer ik nu ook te halen. Helaas gebruikt vrijwel niemand stun of flashbang. Dus je bent puur op jezelf aangewezen om enemies te stunnen en vervolgens te killen.
Probeer die op Casual Breakthrough te halen en dan vind ik het nog lastig.

[ Voor 26% gewijzigd door DeWaanzin op 05-11-2025 14:30 ]

XBL: theArthurrrr

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
HertogJack schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:25:
Mja ik heb nu 15 wins in domination for 7 battlefield punten, vind ik toch een behoorlijk stevige wekelijkse challenge.
Doe 1 challenge en je hebt er 10 bij ;) (weet niet welke er nu actief zijn, maar sommigen zijn poep simpel)
Goed te doen, zo haalde ik makkelijk 15 van die "points" in 4 potjes.

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:57
Ik zie dat zojuist de eerste set challenges aangepast zijn. In deze update brengen ze aanpassingen mee voor 90 challenges en assignments. Verdere aanpassingen volgen bij komende updates.

https://www.reddit.com/r/...munity_update_changes_to/

• Lekker Ventje
De assignments zijn aangepast! Voor de support evengoed nog 50 revives in een match. Voor de recon nu 3 headshot kills in 1 match.
Voor de AR 20 ipv kills over 50 m, voor de carbine SG553R 30 ipv 300 kills. SL 9 SMG 30 kills met SGX en 5 multikills.
Voor de PSR 5 headshot kills over 200m en 30 gewone kills.

Neem het met een korreltje zout, ik heb net met 25 ipv 50 revives mijn Support badge gehaald 😂

• merlin1201
DeWaanzin schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:29:
[...]

Om dit te voorkomen speel ik tactical layout, melee op m'n B button, crouch op m'n right stick.

[Afbeelding]

[...]

Probeer die op Casual Breakthrough te halen en dan vind ik het nog lastig.
Maar heb jij dan niet dat als je achter cover hurkt of sta dat he ineens gaat liggen en tegen de cover schiet, ook heb ik in close combat net ff te hard press op R3 dat je ga liggen en dan stop je met schieten of je stuitert. Heel irritant. Dus tich maar naar default gegaan

• llovesoccerx7
  • Laatst online: 24-11-2025
Iemand ervaring met de BF6meta app? Ik ben net begonnen met spelen dus lijkt mij wel een beetje handig om dat te begevruiken wat een beetje meta is.

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:04
[...]

Vrij easy te halen hoor. Gewoon gooien in breakthrough op de objectives. Teammates die iemand killen tellen ook mee als ze gestund zijn

• goosche

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Holy shit. Ik heb opeens een behoorlijk aantal challenges gehaald die (terecht) generfd zijn. Man ben ik effe blij dat ik niet nog 100 enemies moet supressen met LMG’s :+.

• benjamin19
  • Laatst online: 17:58
DeWaanzin schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:17:
[...]

Als ik doodga en in het respawn scherm kom (waar je ook je classes enzo kan kiezen) druk ik onbewust wel is op Q en E dan veranderd hij je classes ook.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
dm-dutchman schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:20:
[...]

Daarna krjig je de mooie opdracht: get 20 stunned assist or kills. die vind ik nog vervelender.
[...]

Community>Search experiences>code: YT77T>host

Thank me later ;)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04
Beetje laat, maar ik zag net toevallig dat ze 'Casual Breakthrough' hebben toegevoegd, infeite dus gewoon weer de Breaktrhough Initiation die er in het begin ff in zat en waar ik over klaagde dat die eruit gehaald was.. Daar ben ik dus wel blij mee, kan ik BF6 weer wat vaker spelen zonder al teveel frustratie.. Gewoon lekker knallen zonder te vaak dood te gaan en waar je relatief makkelijk alle idiote challenges etc kan doen voor de zogenaamde progressie.. Hopelijk voegen ze later ook andere casual modes toe i.p.v. alleen breakthrough..

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En de challenge waarbij je als Engineer schade dient aan te richten aan vehicles die met een laser designated zijn is niet generfed. Oef.

• Fanta
  • Laatst online: 14-01 13:37

Fanta

FordPerformance™️

Inflatable schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:56:
Beetje laat, maar ik zag net toevallig dat ze 'Casual Breakthrough' hebben toegevoegd, infeite dus gewoon weer de Breaktrhough Initiation die er in het begin ff in zat en waar ik over klaagde dat die eruit gehaald was.. Daar ben ik dus wel blij mee, kan ik BF6 weer wat vaker spelen zonder al teveel frustratie.. Gewoon lekker knallen zonder te vaak dood te gaan en waar je relatief makkelijk alle idiote challenges etc kan doen voor de zogenaamde progressie.. Hopelijk voegen ze later ook andere casual modes toe i.p.v. alleen breakthrough..
Ik ben daar eigenlijk ook wel blij mee. Ja, het is een stuk makkelijker, en voor de pro gamers veel te makkelijk. Maar die hoeven de casual game mode niet op te starten als ze er niets aan vinden. Ik vind het wel lekker om me ook eens een Jackfrags te voelen terwijl ik bij bosjes bots neermaai bovenop de objective.. :*)

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 17:35
Vreemd, ik heb vanalles ge-unlocked maar is niet beschikbaar om te kiezen. Heb eens gegoogled en zie dat ik niet de enige ben.

• llovesoccerx7
Wat voor settings hebben jullie met controller? Ik zie veel meningsverschillen tussen 80 of 100 aim assist etc op youtube. Ik ben net begonnen met spelen dus ben de settings wat aan het tunen. Jaren geleden een shooter op console🤣

• LosGieros
  • Niet online
Leuk die challenges aanpassen, maar toch totaal geen prioriteit?
Net de eerste conquest cheater gezien met 160 kills...gaat lekker zo.

Rapapa...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
migeye schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:34:
Vreemd, ik heb vanalles ge-unlocked maar is niet beschikbaar om te kiezen. Heb eens gegoogled en zie dat ik niet de enige ben.
Ik moest twee games spelen en ineens waren de unlocks beschikbaar

• Jovas
  • Laatst online: 13-01 19:23
Ik speel nu als ik tijd heb alleen Redsec. Ik vraag me af of de gameplay en recoil van wapens overeen komt met BF6 multiplayer..

Ik heb alleen de beta gespeeld en speel niet vaak genoeg om even 70 euro neer te gaan tellen..

• merlin1201
llovesoccerx7 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:22:
Wat voor settings hebben jullie met controller? Ik zie veel meningsverschillen tussen 80 of 100 aim assist etc op youtube. Ik ben net begonnen met spelen dus ben de settings wat aan het tunen. Jaren geleden een shooter op console🤣
Nou betreft die aim assist, dat stelt werkelijk helemaal niets voor, niet zoals bij COD dat jou kruisje richting tegenstander gaat als je tapt. Die assist is voor zover ik merk alleen dat hij slow down bij ADS. Ik merk er weinig van en merk dat je veel beter moet mikken als bij COD ernaast is ernaast weinig hulp, of geen hulp eigelijk.

Fanta schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:38:
[...]
Ik ben daar eigenlijk ook wel blij mee. Ja, het is een stuk makkelijker, en voor de pro gamers veel te makkelijk. Maar die hoeven de casual game mode niet op te starten als ze er niets aan vinden. Ik vind het wel lekker om me ook eens een Jackfrags te voelen terwijl ik bij bosjes bots neermaai bovenop de objective.. :*)
Het is natuurlijk een slappe poging tot oplossing van een veel groter probleem, namelijk dat breakthrough voor de meeste maps gewoon niet goed werkt en het de ene na de andere grote clusterf*ck is op hele kleine oppervlaktes in te kleine maps waardoor het een veredeld TDM wordt in een moordend tempo.

Even een kleine rant, maar eigenlijk kunnen we dat van veel maps/mode combinaties wel stellen. Die nieuwe map en mode zijn ook drie keer niks van die 2 seconden die ik ervan gezien heb. Ik ben afgelopen weken weinig aan gamen toegekomen en het valt me op dat ik BF6, afgezien van escalation, niet zo enorm mis.

Die challenges en unlocks interesseren me geen reet, rush werkt niet, domination/tdm/squad tdm/strikepoint is allemaal 1 pot nat, breakthrough werkt paar op maar maps, in gewone conquest een leuke pot vinden is een uitdaging en battle royale kan me al helemaal gestolen worden.

De belofte van portal is gigantisch, maar wordt ook nog lang niet waargemaakt. Er is in principe al een werkende Metro, Grand Bazaar, Ziba Tower en Noshar Canals. Helaas allemaal nog houtje touwtje door de beperkte support en de facto onspeelbaar en er is nog nul community building mogelijk.

DICE heeft nog wel wat maanden werk voor de boeg, maar dat zijn we van ze gewend. Tot die tijd schiet het nog altijd erg lekker, maar de sessies zullen korter en korter worden tot die tijd.
Via Battlefield Discord:
[BFComms] Lock-Guided Missile Disabled for IFV.
We've temporarily disabled the Lock-Guided Missile (MR Missile) for the Infantry Fighting Vehicle as we work to address inconsistencies witnessed with this vehicle's countermeasures.

This change is live and will apply from your next match onward.

We're aiming to have this issue resolved in an update next week.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 17:35
kneusteun schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:33:
[...]

Ik moest twee games spelen en ineens waren de unlocks beschikbaar
Na 5 potjes nog niks, hopelijk fixen ze dat nog.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Het is/ik vind het gewoon een toffe game; met wat vrienden in discord boefjes knallen.
Leuk toch. Geniet er van.

Homo sapiens non urinat in ventum

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
Maar drone bug waardoor snipers op gebouwen komen waar ze niet op behoren te komen wat al sinds release speelt, dat kan niet...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:46
@JeroenNietDoen Dit is inmiddels ook alweer de 2e keer dat ze beweren iets te gaan doen aan het lock-on probleem. (welke ook al sinds launch speelt) :+

Maar goed, die missiles hebben grotere problemen dan enkel het feit dat flares er niet op werken.. Ik hoop dat ze ook de overige issues van dat ding weten op te lossen voordat die terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 06-11-2025 14:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lekker Ventje
Inflatable schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:56:
Ik hoop nog wel op meer maps en die tank hadden ze weg mogen laten.

Heb vandaag in conquest met 2-0 gewonnen en 0-1 verloren :)
Had ook nog een headshot kill met mijn mini scout op meer dan 200 meter. Niet gek voor een midrange snipe gun :X En vanochtend was ik zelf het haasje nadat ik door een SMG van meer dan 100 meter omgelegd werd. Ik hoop dat er toch nog een keer balans aangebracht gaat worden want het maakt zo dus echt niet uit welk wapen je kiest.

• Gixxer27
Lekker Ventje schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:28:
[...]

Ik hoop nog wel op meer maps en die tank hadden ze weg mogen laten.

Heb vandaag in conquest met 2-0 gewonnen en 0-1 verloren :)
Had ook nog een headshot kill met mijn mini scout op meer dan 200 meter. Niet gek voor een midrange snipe gun :X En vanochtend was ik zelf het haasje nadat ik door een SMG van meer dan 100 meter omgelegd werd. Ik hoop dat er toch nog een keer balans aangebracht gaat worden want het maakt zo dus echt niet uit welk wapen je kiest.
Mee eens echter zou je een groot gedeelte kunnen oplossen door class wapens te locken want dan kan niet iedereen met een SMG rond rennen |:(

• Lekker Ventje
Gixxer27 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:45:
[...]

Mee eens echter zou je een groot gedeelte kunnen oplossen door class wapens te locken want dan kan niet iedereen met een SMG rond rennen |:(
Maar dan zijn de SMG’s nog steeds veel te sterk.
Maar ik ben bang dat het nog even zal duren omdat ze erg veel te fixen hebben.

• Chelseamarre123
Opzich wel jammer dat ze die challenges zo super simpel gemaakt hebben nu.
Enkel die sniper was wat gek om vrij te spelen maar de rest was prima te doen.

• rgras
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:16:
Opzich wel jammer dat ze die challenges zo super simpel gemaakt hebben nu.
Enkel die sniper was wat gek om vrij te spelen maar de rest was prima te doen.
Hoe moet je die Engineer-challenge doen waarbij je laser guided wapens moet gebruiken tegen ground vehicles wanneer bijna niemand een laser designator gebruikt?

• Lekker Ventje
rgras schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:17:
[...]

Hoe moet je die Engineer-challenge doen waarbij je laser guided wapens moet gebruiken tegen ground vehicles wanneer bijna niemand een laser designator gebruikt?
Dat is dus het nadeel, je bent van een ander afhankelijk en de meesten hebben een RPG omdat je daar ook mee op voetvolk kunt schieten.

• Gixxer27
[...]

Let op deze moet door een squad mate gepaint worden die recon speeld, het werkt NIET als het een random team member is 8)7 hier kwam ik van de week ook achter, een squad maatje met recon laten spelen en painten en ik was zo klaar.

En inderdaad die SMG's mag wel een nerfje overheen want het zijn bijna lazerstralen op short range en dat in combi met hoge fire rate maakt ze atm verreweg het sterkste in close/midrange.

[ Voor 15% gewijzigd door Gixxer27 op 06-11-2025 15:23 ]

• Chelseamarre123
[...]

Ik had deze in een portal server tegen bots gehaald, 5min werk. Weet de code niet meer maar heb hier op gezocht op YouTube.

Zie vanaf 4m28

[ Voor 16% gewijzigd door Chelseamarre123 op 06-11-2025 15:37 ]

• rgras
  • Niet online
Dank voor de tips!

• kevz
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:28:
[...]

Het is natuurlijk een slappe poging tot oplossing van een veel groter probleem, namelijk dat breakthrough voor de meeste maps gewoon niet goed werkt en het de ene na de andere grote clusterf*ck is op hele kleine oppervlaktes in te kleine maps waardoor het een veredeld TDM wordt in een moordend tempo.

Even een kleine rant, maar eigenlijk kunnen we dat van veel maps/mode combinaties wel stellen. Die nieuwe map en mode zijn ook drie keer niks van die 2 seconden die ik ervan gezien heb. Ik ben afgelopen weken weinig aan gamen toegekomen en het valt me op dat ik BF6, afgezien van escalation, niet zo enorm mis.

Die challenges en unlocks interesseren me geen reet, rush werkt niet, domination/tdm/squad tdm/strikepoint is allemaal 1 pot nat, breakthrough werkt paar op maar maps, in gewone conquest een leuke pot vinden is een uitdaging en battle royale kan me al helemaal gestolen worden.

De belofte van portal is gigantisch, maar wordt ook nog lang niet waargemaakt. Er is in principe al een werkende Metro, Grand Bazaar, Ziba Tower en Noshar Canals. Helaas allemaal nog houtje touwtje door de beperkte support en de facto onspeelbaar en er is nog nul community building mogelijk.

DICE heeft nog wel wat maanden werk voor de boeg, maar dat zijn we van ze gewend. Tot die tijd schiet het nog altijd erg lekker, maar de sessies zullen korter en korter worden tot die tijd.
Met alles wel eens. Ben nog steeds van mening dat Breakthrough een stuk leuker zal zijn met 20% minder mensen, 48-64 spelers naar 32-48. En houd Rush maar voor 24-32. Verder is er inderdaad meeeeeer dan genoeg map tuning nodig om alles leuk te houden. Zeker bij Rush merk ik dat mensen nog niet altijd wakker zijn bij de start en dan is er niemand om te verdedigen, of ze vergeten dat je überhaupt moet verdedigen en zijn TDM aan het spelen. Ook mogen ze in die 2 modus de daken van gebouwen als out of bounds tellen, zal de gameplay ook verbeteren, anders blijf je irritante snipers houden die niks toevoegen aan een game.

On a positive note: Ik had gisteravond maar eens Gauntlet geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik me daar stukken beter mee vermaak dan ik had verwacht. Het begon compleet als kip zonder kop rondrennen omdat je maar 10 seconden uitleg krijgt per fase en soms krijg je helemaal niets te zien, maar nu het balletje gaat rollen en ik de maps wat door krijg is het wel geinig. BR nog steeds nul interesse in, ben daar al jaren voorbij, maar Gauntlet doet wat anders, het proberen waard iig.

Samenvatting: Gauntlet start aan het begin met 8 squads, en na elke fase (max 4 fases) zijn er 2 of 3 squads die afvallen totdat het squad vs squad is. Elke fase (officieel 'mission') heeft zijn eigen gameplay. Van king of the hill/domination, tot bommen vinden en Mcoms opblazen terwijl je de tegenstander probeert te stoppen hetzelfde te doen en hun Mcoms defusen, tot een soort grid met radiotorens en hoe meer je er van kan vast houden des te meer punten zal je scoren. Ook CTF zit er in, en simpelweg elimination als het nog maar 2 squads zijn. Zelfde mechanics als de BR waarin je armor plates hebt (totaal effectief 150hp?) dus geen wapens met een kleine mag gebruiken en de TTK is dus langer, maar je hoeft geen items te zoeken. Volgens mij krijg je 3 armor plates of ze tikken langzaam terug over tijd (weet niet zeker). Je kan ook kruipen als je gedowned ben, en je kan respawnen op je teammaten tenzij iedereen tegelijk downed/dood is bij de sudden death/elimination modes. Als je echt alleen maar van 'Battlefield' houd en voertuigen wil hebben dan heb je dat in Gauntlet wat minder (er zijn wel auto's en quads en soms zelfs een lichte tank als je er als eerste naar toe kan komen), maar ik vind het toch echt leuker dan ik had gedacht.

edit; YouTube: The ULTIMATE BATTLEFIELD 6 ATTACHMENT GUIDE! GET NO RECOIL, better h...
Toch veel dingen die gewoon nog steeds niet werken :')
TLDR; Te veel underbarrel grips hebben downsides, CQB Silencer is goed, Vertical grip die niet je ADS accuracy aantast is goed of Ribbed Vertical, en de duurste Stubby is goed.
(Een AI samenvatting comment is bij die video ook te vinden van federalbureauofinvestigations9)

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 06-11-2025 18:04 ]

Mijn YouTube

• Inflatable
Fanta schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:38:
[...]

Precies.. Geef iedereen gewoon de optie/mode die ze willen spelen.. En maak de zogenaamde progressie niet exclusief een PvP ding.. De balans die ze nu gevonden hebben door je wel maar minder XP te geven tegen bots vind ik best, zolang ik maar XP krijg en challenges kan doen zodat ik ook alle (betere) gear etc kan unlocken.. Ik vind het sowieso belachelijk dat dit soort games tegenwoordig meer om XP, unlocks en challenges etc lijken te gaan dan de game(play) zelf.. Sommige mensen worden zelfs boos als jij ook XP kan verdienen tegen bots, want niet eerlijk blablabla.. Dan ben je toch wel behoorlijk gebrainwashed met het idee dat dit soort games tegenwoordig een soort van "progressie" grind competitie zijn geworden.. Kennelijk willen die mensen graag hun voordeel behouden over mensen die zaken (nog) niet unlocked hebben, want dat hebben ze zogenaamd verdiend (zie daar de "progressie" competitie mentaliteit).. Van mij hebben ze sowieso geen last, want ik speel toch amper PvP, in BF6 is me dat teveel ADHD met teveel spelers op te kleine maps.. We zijn blij met deze "casual" mode, zoals gezegd ik hoop dat ze er in de toekomst nog meer van toevoegen naast alleen Breakthrough, want beetje meer variatie zou wel fijn zijn..

• merlin1201
Wel mee eens, voor deze oldtimer wel een tandje makkelijker om toch wat kills te scoren. Verschil bots en human is wel heel groot, wordt voornamelijk gekild door human's tja. maar het speelt wel prime en voor mijn mogen er wel meer game mode's komen.

Inflatable schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:30:
[...]

Precies.. Geef iedereen gewoon de optie/mode die ze willen spelen.. En maak de zogenaamde progressie niet exclusief een PvP ding.. De balans die ze nu gevonden hebben door je wel maar minder XP te geven tegen bots vind ik best, zolang ik maar XP krijg en challenges kan doen zodat ik ook alle (betere) gear etc kan unlocken.. Ik vind het sowieso belachelijk dat dit soort games tegenwoordig meer om XP, unlocks en challenges etc lijken te gaan dan de game(play) zelf.. Sommige mensen worden zelfs boos als jij ook XP kan verdienen tegen bots, want niet eerlijk blablabla.. Dan ben je toch wel behoorlijk gebrainwashed met het idee dat dit soort games tegenwoordig een soort van "progressie" grind competitie zijn geworden.. Kennelijk willen die mensen graag hun voordeel behouden over mensen die zaken (nog) niet unlocked hebben, want dat hebben ze zogenaamd verdiend (zie daar de "progressie" competitie mentaliteit).. Van mij hebben ze sowieso geen last, want ik speel toch amper PvP, in BF6 is me dat teveel ADHD met teveel spelers op te kleine maps.. We zijn blij met deze "casual" mode, zoals gezegd ik hoop dat ze er in de toekomst nog meer van toevoegen naast alleen Breakthrough, want beetje meer variatie zou wel fijn zijn..
100% dit.

• Inflatable
merlin1201 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:35:
Wel mee eens, voor deze oldtimer wel een tandje makkelijker om toch wat kills te scoren. Verschil bots en human is wel heel groot, wordt voornamelijk gekild door human's tja. maar het speelt wel prime en voor mijn mogen er wel meer game mode's komen.
Ik vind het de perfecte mix tussen bots en echte spelers.. Je hebt vaak niet eens door of je nou een bot of echte speler neerschiet.. Wel klopt het dat je zelf meestal alleen door andere echte spelers neergaat, niet altijd, maar meestal wel.. Logisch, want dat maakt het juist makkelijker en minder frustrerend, dat bots je niet meteen in 0.1 sec neerknallen zodra ze je zien zoals in PvP constant gebeurt.. Echte spelers natuurlijk nog steeds wel, maar dat doe jij ook bij hun.. Het is gewoon lekker knallen zonder frustratie, veel meer kills dan deaths, heerlijke mode imho.. Alleen wel nogal beperkt door maar 1 gamemode met een paar maps, hopelijk verandert dat nog in de toekomst, maar voorlopig vind ik dit best zo.. Ook nog andere games te spelen..

• Chelseamarre123
Ik vind net dat ze het goed doen die challenges en unlocks. Geeft me in veel gevallen de voldoening om ergens voor te spelen en ook om met andere gear te spelen.

Tis ook niet dat ze allemaal zo moeilijk zijn geworden nu na de aanpassing van gisteren.

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:59
JeroenNietDoen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:25:
[...]

[...]

Community>Search experiences>code: YT77T>host

Thank me later ;)
Wat super slecht dat dit mogelijk is maar bedankt!!!

• llovesoccerx7
Mijn eerste uurtjes gemaakt op het spel (ps5). Het is erg lang geleden dat ik een shooter op console gespeeld heb. Toch even met KBM geprobeerd dat ging redelijk alleen weet niet goed wat ik ervan vindt en hoe ik verder wil.
En ik word ouder of ligt aan mijn ogen maar merk dat ik soms moeite heb om mensen te spotten op afstand.. Meestal is het te laat en dan ben ik al meer🤣

• Inflatable
llovesoccerx7 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:22:
Mijn eerste uurtjes gemaakt op het spel (ps5). Het is erg lang geleden dat ik een shooter op console gespeeld heb. Toch even met KBM geprobeerd dat ging redelijk alleen weet niet goed wat ik ervan vindt en hoe ik verder wil.
En ik word ouder of ligt aan mijn ogen maar merk dat ik soms moeite heb om mensen te spotten op afstand.. Meestal is het te laat en dan ben ik al meer🤣
Het tempo ligt vrij hoog en de zichtbaarheid van andere spelers is niet altijd even goed, zeker met alle detail, chaos en rook etc in deze game.. Dus niet zo vreemd dat je er moeite mee hebt, zeker als je niet vaak andere shooters speelt..

• llovesoccerx7
Inflatable schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:52:
[...]

Het tempo ligt vrij hoog en de zichtbaarheid van andere spelers is niet altijd even goed, zeker met alle detail, chaos en rook etc in deze game.. Dus niet zo vreemd dat je er moeite mee hebt, zeker als je niet vaak andere shooters speelt..
Kwestie van uren maken dan maar. En hoe doen jullie het met attachments voor een wapen? YouTube of een website?

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:48
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 00:03:
[...]
Kwestie van uren maken dan maar. En hoe doen jullie het met attachments voor een wapen? YouTube of een website?
Ik heb een tijdje deze site gebruikt
https://battlefieldmeta.gg/
Zit wel achter een subscription vanaf wapen level 10, en level 40 zie je
En anders deze zelf niet echt gebruikt nog
https://battlefinity.gg/

Maar gegeven moment krijg je zelf wel een gevoel erbij. Niet elke meta wapen hoeft voor jouw te werken, ik ging eerst zelf voor de nummer 1 wapens maar merk ik nu bijvoorbeeld wapen nummer 2 of 3 probeer deze mij beter liggen. En sommige attachments zijn persoonlijk zoals scopes en de grips ook, als je de omschrijving daarbij leest wat welke bij het type recoil doet van links naar rechts of van boven naar beneden

• Gixxer27
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 00:03:
[...]
Gewoon proberen en spelen wat je prettig vind, ben al helemaal niet van al die tier lijsten enz. ja zit wel wat meer performance oid in bepaalde wapens maar ik speel hoofdzakelijk om lol te hebben en niet om de lol eruit te grinden om maar met het "meta" wapen/class te spelen, is ook een van de redenen waarom ik hoop dat ze de wapens weer gaan locken per class maar dat zal wel niet gebeuren want dan kunnen alle COD streamers geen support meer spelen met het "beste wapen" |:( en unlimited ammo want daar gaat het ze natuurlijk om want mensen reviven doen ze niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Gixxer27 op 07-11-2025 08:55 ]

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:28
llovesoccerx7 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:22:
Flir scope 2x of 2.5x }) . Dan zie je nog een vlieg op 1km afstand kruipen.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 22:51
Help!!!! schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:22:
fwiw: [X]

BF6 is Rood
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dat is precies wat ik bedoel. Ik ben een fan vanaf het begin van Batllefield, maar de maps zijn erg klein. Na een paar uurtjes TDm ken je de maps wel, de gameplay is erg snel omdat iedereen in best kleine maps elkaar heel snel tegenkomt. Maar ook in de grotere mappen met bijvoorbeeld conquest vindt ik dat dit resulteert in Tema deathmatch achtige schietpartijen op de kleine ruimte waar je een groot deel van de tijd in vast zit. De een vind dit leuk, ik vind dat al snel vervelen.

Ik verlang naar wat grotere mappen die je meer een echt oorlogsgevoel geven en meer tactiek vragen. Bf3 en Badcompany 2 waren voor mij perfect. Gister nog even een uitstapje gemaakt naar Bf5. Heerlijk die wat grotere mappen. Ik vind dat de game teveel de zwaai naar Cod heeft gemaakt.
via https://www.reddit.com/r/...ps_from_bf3_bf4_bfhl_bf1/

[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 66 ... 77 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.