AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Yup, belachelijk overpowered net als alle andere smg's in deze game.Ricmaniac schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:33:
Dit is echt mijn favoriete wapen op het moment!
Hij schiet zo fijn en zo'n lage ttk voor me idee met dit ding. Zelfs longrange vaak genoeg een kill gepakt hier mee.
[Afbeelding]
Idempotent.
Dat zou het ook kunnen zijn, gaat opeens hard met de punten.. zal het vanavond eens in de gaten houdenRobinNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:50:
[...]
Heb je misschien toevallig een challenge voltooid? Voor een aantal krijg je Battle Pass punten.
PSN: Europhea
- Luide "pop" zodra een squad mate dood gaat in het spawn/map menu
- Het menu waar je je class selecteert is soms wazig en je kunt totaal niks zien wat je selecteert
- De rook en wolken in sommige maps flikkeren van licht naar donker
- Enkele gebouwen in Siege of Cairo hebben een aparte oranje/zwart gestreepte texture (zie screenshot)
:strip_exif()/f/image/IW1U5wpMHzE8ntHnz8lSUf7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r7tGqeqKH4RudxTU9OF6Sv1y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik speel op een PS5 Pro icm met een LG C1. Ik zie op Youtube dat sommige mensen ook deze bugs hebben.
Valt wel mee toch. In close combat hoort een SMG goed te werken (en dat doen ze over het algemeen). Op long distance moet ik het vaak genoeg nog afleggen tegen AR/DMR's (wat je ook mag verwachten).MainframeX schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:54:
[...]
Yup, belachelijk overpowered net als alle andere smg's in deze game.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Waar speel je op?BvanOsch schreef op maandag 3 november 2025 @ 06:21:
Leuke game maar tot nu toe een waslijst aan bugs ervaren.
- Luide "pop" zodra een squad mate dood gaat in het spawn/map menu
- Het menu waar je je class selecteert is soms wazig en je kunt totaal niks zien wat je selecteert
- De rook en wolken in sommige maps flikkeren van licht naar donker
- Enkele gebouwen in Siege of Cairo hebben een aparte oranje/zwart gestreepte texture (zie screenshot)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik speel op een PS5 Pro icm met een LG C1. Ik zie op Youtube dat sommige mensen ook deze bugs hebben.
Ik heb er al tig uur in zitten en al deze bugs geen enkele keer ervaren.
edit: O nvm stond onder je bericht..
Alleen is het gros van de vuurgevechten tot 50 meter, maar zelfs daarboven zijn ze nog goed effectief hoor. Bijna geen recoil met mp5 of p90 dus mikken en raken. Ze mogen met name wel een recoil nerf krijgen vind ik.BlaTieBla schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:58:
[...]
Valt wel mee toch. In close combat hoort een SMG goed te werken (en dat doen ze over het algemeen). Op long distance moet ik het vaak genoeg nog afleggen tegen AR/DMR's (wat je ook mag verwachten).
Idempotent.
De uitleg was van EA (vertaald uit het Duits)
Wat dat betekent
Je hebt gedurende 7 dagen geen toegang tot je EA-account.
Uw schorsing begon op 1 november 2025 en eindigt op 8 november 2025.
Je hebt gedurende 6 dagen en 6 uur weer toegang tot je EA-account.
Waarom wij hebben ingegrepen
We hebben ongepaste verwijzingen - geweld en tragische gebeurtenissen - in uw EA-account aangetroffen.
Dit verwijst naar verwijzingen naar genocide, massamoord of tragische gebeurtenissen in de echte wereld die bedoeld zijn om de daders te verheerlijken of de slachtoffers ervan te denigreren. Dit omvat ook de verspreiding van media uit de echte wereld die buitensporig geweld, bloedvergieten of geweld tegen dieren afbeelden met de bedoeling anderen te verontrusten of te choqueren.
Wat dichter bij gekomen met wat challenges. Ik ben nu met name assault aan het spelen omdat ik dan een DRM mee kan nemen voor om die Deadeye challenge te halen. Dat gaat vrij aardig, die SVK-8.6 is een prima wapen om tegen snipers te vechten. Een irritatiepuntje is er wel op dat vlak. Leuk dat ik wapen kan levelen maar waarom krijg ik zoveel zooi waar ik niks aan heb, terwijl ik de 6x of 8x scope level 20 ofzo moet hebben.
Ik heb gewoon een partij red-dot sights en kleine scopes tot 4x eentje nu dan van 5x. Waarom geef me gewoon een degelijke scope op mijn DRM.
Voor de rest ben ik ook bezig met de assault missie voor de spawn beacon.
Nickname KasPlantje.
Nu 2x bots in m'n team gehad met Battle Royale maar die zijn echt een stuk geavanceerder dan de bots in multiplayer, spelen behoorlijk goed.
[ Voor 12% gewijzigd door BroWohsEdis op 03-11-2025 09:38 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ik heb niet zoveel tijd om te gamen, dus alle fanatiekelingen bijbenen in de ratrace om alles te voltooien lukt mij toch niet
Wel afgelopen weekend de nodige lekkere potjes gespeeld, waarbij een aantal keren het squat ook lekker samenwerkte en enigszins hetzelfde niveau had. Eindelijk de M433 ook een beetje op een fatsoenlijk level zodat deze inmiddels ook wat makkelijker speelt.
Vrijdagavond was blijkbaar een avond dat er veel goede spelers tussen zaten, toen ging het een stuk minder lekker. Zaterdagmiddag was het allemaal een stuk meer op mijn niveau.
Ook een potje bij een goede tankbestuurder én engineer gezeten, als gunner gaf mij dat 25+ kills. Bloedirritant als je zelf op het slagveld staat, wel lekker om zelf dan eens aan de goede kant te zitten
Ik speel op de PS5 overigens. Crossplay voor nu uitgezet. Het kan toeval zijn, maar vind het verschil met PC spelers echt te groot. Kan absoluut het niveau verschil zijn, maar ik kreeg echt het gevoel dat PC spelers net even wat vlotter zijn qua schieten. Sindsdien gaat het een stuk aangenamer, maar kan ook komen doordat ik het zelf wat beter onder de knie krijg
In Mirak Valley had de tegenstander een heel goeie Bradley tank bestuurder. Ik kon er zeer weinig tegen beginnen en werd telkens razend snel uitgeschakeld met mijn Bradley tank.
Ik vermoed dat z'n gunner mij telkens paint met z'n laser. Ik ging echt verbazingwekkend snel dood.
Er vloog een raket op me af en ik dacht, ik heb nog +50% health, ik incasseer hem wel, maar het was al snel gedaan.
Zijn er bepaalde wapens/combinaties die extreem veel damage doen?
Welke wapens kan de engineer eigenlijk gebruiken om te locken op doelwitten die gepaint zijn? Is dat werkelijk enkel de Stinger?
Ik heb ook nog eens geëxperimenteerd met de "HE rounds" en de "MP rounds". Met de HE rounds leek ik infantry telkens in 1 hit uit te schakelen. Met de MP rounds had ik direct hits nodig. Er net naast schieten resulteerde er vaak in dat ze net wegglipten of dat m'n gunner ze uitschakelde.
Ik heb dit niet in een gesloten omgeving getest en bovenstaande is puur gebasseerd op mijn speelervaring van een uurtje.
Deze zit er nog altijd in, en heeft niks met painten te maken. De minimale schade (als de raket raakt) is dan 934, maar veel vaker de volle 1000.D4NG3R schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 02:55:
Juist, alsof de IFV niet al absurd sterk was tegen helis en jets ben ik eerder deze avond op nog een 'kleine' bug gestuit; Het (consistent) kunnen instakillen van tanks, deze keer zonder geklooi van laser designators.
Ik kan niet wachten op de 1e grote patch.
Neem thermal smoke mee, dat is de enige counter om van missiles welke onderweg zijn af te komen. Achter een gebouw oid verstoppen werkt er nauwelijks tegen.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 03-11-2025 10:19 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Je krijgt er 1 Battlefield Pro pass bij, wat skins en XP boosts.Starscreamer schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:12:
Phantom edition (30 euro) upgrade wel of niet waard?
Ik probeer de trophy te halen waarbij je 10 takedowns moet maken in 1 match.
Gisteren is mij dit gelukt: ingame heb ik wel de skin gekregen maar de trophy niet, is deze bugged?
Merkte dit gisteravond ook behoorlijk.. had 's middags eigenlijk nergens last van op m'n Recon-class.. Snipes waren strak, zoals ik ze verwachtte..merlin1201 schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:34:
Wat ik inmiddels wel merk dat in de close combat dat er te veel spelers in zitten die niet voor de objective gaan maar echt alleen maar campen op plekjes, lekker liggen in een deuropening omdat ze weten dat men daar langs komt, die halen veel kills maar verliezen uiteindelijk. kom ik in de grote maps ook veel tegen die gasten die alleen maar achter de linies proberen te verstoppen om maar veel kills te halen. Deze week is dat behoorlijk toegenomen en dat zorg voor veel irritatie bij andere spelers die dan ook berichten op het scherm zetten.
Hier is vooral de oneerlijkheid een bron van irritatie, dat je zeker weet dat je raak schiet maar de tegenstander terwijl jij schiet in een milliseconde een heel magazijn in jou leegpomp, ik heb dit werkelijk 9 vd 10 1/1 gevechten en vind dit opmerkelijk. Gekke is dat mijn setup snel is, ads zo snel mogelijk enz en de tegenstander heeft een trage assault of LMG en toch hebben ze in enkele milliseconden jou neer, alsof ze auto aim hebben of ze een seconden voorsprong op jou hebben, ik blijf het vreemd vinden en denk ook temeer dat ik dat juist merk omdat ik niet meer die snelheid heb als de jonkies.
[...]
Precies het is dan ook druk op de servers en dit zal toch van invloed zijn.
Fast forward naar gisteravond.. raakte geen pepernoot meer. Ondanks dat m'n crosshairs gewoon on point waren, zelfde als eerder op de dag..
Toen na 3 potjes maar geswitched naar Assault/Engineer -> zelfde probleem met 1v1's en ook het veelal gewoon ontbreken van de aim-assist wat jij hier beschrijft.
Keerzijde hierbij is wel dat ik ook af en toe situaties had waarbij ik de kill kreeg terwijl de tegenstander al achter een object leek te zijn voor mij..
En af en toe ook een sniper-kill door op goed geluk maar te schieten waar ik net een tegenstander z'n hoofd zag.
Vind ik niet.Starscreamer schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:12:
Phantom edition (30 euro) upgrade wel of niet waard?
Gisteravond was heel vreemd idd, had wel wat kills maar merendeel was mis terwijl crosshair wel gewoon on point was, zowel met sniper als assault.DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:02:
[...]
Merkte dit gisteravond ook behoorlijk.. had 's middags eigenlijk nergens last van op m'n Recon-class.. Snipes waren strak, zoals ik ze verwachtte..
Fast forward naar gisteravond.. raakte geen pepernoot meer. Ondanks dat m'n crosshairs gewoon on point waren, zelfde als eerder op de dag..
Toen na 3 potjes maar geswitched naar Assault/Engineer -> zelfde probleem met 1v1's en ook het veelal gewoon ontbreken van de aim-assist wat jij hier beschrijft.
Keerzijde hierbij is wel dat ik ook af en toe situaties had waarbij ik de kill kreeg terwijl de tegenstander al achter een object leek te zijn voor mij..
En af en toe ook een sniper-kill door op goed geluk maar te schieten waar ik net een tegenstander z'n hoofd zag.
Ook voor het eerst Breakthrough gespeeld... wat een chaos is dat
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Gisteren per toeval een LMG opgepakt omdat ik geen munitie meer had. Was vanaf een afstandje echt peanuts om liggend op de grond de een na de ander neer te maaien.
En tja, die snipers. Ik vind ze zeker bij het spel horen, maar sommigen zijn gewoon te goed met die dingen. Hoe makkelijk sommigen de ene na de andere headshot maken is absurd. Ik ben al blij als ik iemand überhaupt raak op een flinke afstand. maar mijn loadouts zijn denk ik ook niet goed genoeg.
Breakthrough of rush speel ik veel. Vind ik wel tof, lekker veel chaos en massaal op objectives af.
Sniping heeft helaas niks meer te maken met skills in Battlefield 6 door de rangefinder. Iedereen kan hiermee met het grootste gemak headhots maken op 400m+. Enige wat je hoeft te doen is te richting op een hoofd, that's it.B-Real schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:10:
Herken bovenstaande ook wel inderdaad.
Gisteren per toeval een LMG opgepakt omdat ik geen munitie meer had. Was vanaf een afstandje echt peanuts om liggend op de grond de een na de ander neer te maaien.
En tja, die snipers. Ik vind ze zeker bij het spel horen, maar sommigen zijn gewoon te goed met die dingen. Hoe makkelijk sommigen de ene na de andere headshot maken is absurd. Ik ben al blij als ik iemand überhaupt raak op een flinke afstand. maar mijn loadouts zijn denk ik ook niet goed genoeg.
Breakthrough of rush speel ik veel. Vind ik wel tof, lekker veel chaos en massaal op objectives af.
Gaat wel iets makkelijker maar ik vond het nog steeds niet heel erg simpel.Daan0s schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:13:
[...]
Sniping heeft helaas niks meer te maken met skills in Battlefield 6 door de rangefinder. Iedereen kan hiermee met het grootste gemak headhots maken op 400m+. Enige wat je hoeft te doen is te richting op een hoofd, that's it.
Je kan je knop voor de rangefinder ook instellen op je schietknop.. Dan zero'd 'ie automatisch als je schiet op elke afstand, je hoeft niet eens te 'steady aimen' dan.. wordt extreem point 'n click op deze manier.Starscreamer schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:18:
[...]
Gaat wel iets makkelijker maar ik vond het nog steeds niet heel erg simpel.
De lol/genoegdoening zoals vroeger met echt je schot proberen uit te meten en soms ook het gevecht aan te gaan met de sniper van de tegenstander aan de andere kant van de map is wel echt weg dan (mijn mening)
Wat een vet scherm 👍
Maar ik die lag die iedereen ervaar zal wel te maken hebben met te veel spelers want ik stond ook al in de wachtrij
[ Voor 19% gewijzigd door merlin1201 op 03-11-2025 11:43 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ook met het standaard Recon wapen op iets van level 4 á 5? Veel verder zal ik nog niet zijn denk ik.Daan0s schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:13:
[...]
Sniping heeft helaas niks meer te maken met skills in Battlefield 6 door de rangefinder. Iedereen kan hiermee met het grootste gemak headhots maken op 400m+. Enige wat je hoeft te doen is te richting op een hoofd, that's it.
Dan hoor ik graag hoe ik dat ook doe, niet zo zeer om ook mee te doen aan deze ellende maar zou mijn wapen graag wat opkrikken en andere wapens vrij spelen.
Hmmmm... Misschien toch maar eens iets anders proberen. Mijn AK-205 heeft inmiddels lvl 50+ bereikt, vind het zelf opzich wel een fijn wapen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Valt toch wel mee, mooie frontlinie waar van alles gebeurt, maar geen rondjes lopen zoals ik conquest ervaar.ArcticWolf schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:09:
Ook voor het eerst Breakthrough gespeeld... wat een chaos is dat
XBL: theArthurrrr
Voor mijn gevoel is dat ook elke dag anders. De UI is echt dramatisch en zit elke keer weer te zoeken naar ge gamemode die ik wil spelen.Deruxian schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:21:
Hoe komt het eigenlijk dat Conquest helemaal als laatste staat in het MP menu? Is dit niet de favoriete modus?
Eens instellen want ik had hem op steady aimen gezet (dankzij TikTok)DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:34:
[...]
, je hoeft niet eens te 'steady aimen'
Voor mijn gevoel lijkt dit ook steeds erger te worden. De keren dat ik in een paar frames dood ga of er een enemy om de hoek komt en mij in 0.001 seconde omlegt gebeurt bijna constant.joskuiper schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:23:
Ligt het aan mij of heeft iedereen last van lag/delay? Ik raak vanavond weer helemaal niks. Tegenstanders zien mij en 0.1 sec later ben ik dood.
Zeer frustrerend.
Ik weet nu gewoon, zodra ik geraakt wordt door wat dan ook, ben ik dood. Heeft niet eens zin om te reageren.
Houdt er wel rekening mee dat als je op bewegende doelen probeert te schieten terwijl er geen objecten direct achter zitten, je op deze manier dus een 'compensatie'-schot krijgt wat op 1000+ wordt gezet terwijl je doelwit hoogstwaarschijnlijk een stuk dichterbij is. Resultaat -> Kogel vliegt ongeveer een meter of 5 over je target heenStarscreamer schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:32:
[...]
Eens instellen want ik had hem op steady aimen gezet (dankzij TikTok)
Hetzelfde geldt voor schieten op heli's/vliegtuigen... dat is met de setup met beide functies onder de schietknop niet te doen (omdat 'ie dan dus gaat overcompenseren).
En ja, ook hier weer. Bots gaan makkelijk neer maar tegen echte spelers dezelfde issues als omschreven. Het deugd gewoon echt niet. Ik heb echt het gevoel dat ik iets anders op mijn beeld zie dan mijn tegenstander en dat de latency gewoon enorm en te groot is.
De fimpjes van @merlin1201 spreken wat dat betreft ook boekdelen. Dat is precies waar ik ook continue tegenaan loop.
Zo frustrerend, het is in potentie zo'n goede game.
Ik heb een "hey, maar wat je beschrijft was ook het kernprobleem van Battlefield 4 destijds" stemmetje in mijn hoofd zitten nu. Dat server tick probleem zorgde ervoor dat, voor mij persoonlijk, BF4 veel minder geslaagd was dan BF3. Wellicht dat ze die learnings weer vergeten zijn en per ongeluk een oud probleem opnieuw geintroduceerd hebbenDhrax schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:51:
Gisteren toch maar uurtjes gestopt in de 'Breakthrough Casual' variant. Wat een verademing dat je wel degelijk kunt mikken en er ook daadwerkelijk spelers (bots) dood gaan.
En ja, ook hier weer. Bots gaan makkelijk neer maar tegen echte spelers dezelfde issues als omschreven. Het deugd gewoon echt niet. Ik heb echt het gevoel dat ik iets anders op mijn beeld zie dan mijn tegenstander en dat de latency gewoon enorm en te groot is.
De fimpjes van @merlin1201 spreken wat dat betreft ook boekdelen. Dat is precies waar ik ook continue tegenaan loop.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Ja dit kan zeker maar als je dan eens met een andere gun speelt reageert die ook op die knop wat dus niet heel handig werkt. Gaat die ineens mijn wapen semi automatisch werken.DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:34:
[...]
Je kan je knop voor de rangefinder ook instellen op je schietknop.. Dan zero'd 'ie automatisch als je schiet op elke afstand, je hoeft niet eens te 'steady aimen' dan.. wordt extreem point 'n click op deze manier.
De lol/genoegdoening zoals vroeger met echt je schot proberen uit te meten en soms ook het gevecht aan te gaan met de sniper van de tegenstander aan de andere kant van de map is wel echt weg dan (mijn mening)
Ik gebruik hem niet meer en werkt zonder ook goed, meeste afstanden zijn ook niet extreem.
Here's what you can expect from Casual Breakthrough:
- Smaller player teams: 16 real players (8 per team) with 32 bot teammates/enemies (16 per team)
 - Progression: Earn Career XP, Weapon XP, Battle Pass XP, and complete Challenges
 - Balanced XP: Full XP from real player actions, reduced XP from bot actions
 - Maps: The initial maps available in this mode are Siege of Cairo and Empire State.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2025 14:22 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is al live. Zouden best wat meer maps aan deze mode mogen toegevoegd worden
Je krijgt wel wapen XP en het telt mee voor je challenges, maar je het heeft geen invloed op je K/D
PSN: Europhea
Ik heb inmiddels al best veel van deze filmpjes zal ze eens opsparen en een compilatie van maken.Dhrax schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:51:
Gisteren toch maar uurtjes gestopt in de 'Breakthrough Casual' variant. Wat een verademing dat je wel degelijk kunt mikken en er ook daadwerkelijk spelers (bots) dood gaan.
Soms denk ik dan of ik gewoon slecht ben maar zo nu en dan raak ik alles en sta ik bovenaan de lijst. Ik denk dan ook echt dat het pure lag is, want kijk eens naar het scorebord, vaak springen er 2 uit die lekker gaan de rest gewoon slecht.
Maar dit speelt ook met cod en ik denk dat het gewoon lastig is om iedereen gelijk te trekken.
Frustreert enorm en ik denk dat diegene die echt goed en snel zijn daar minder last van hebben, ik heb werkelijk iedere milliseconden nodig en als dat niet zo is verlies ik alle 1/1
Daarom spelen veel van mijn game vrienden hardcore want dan is dat toch anders omdat iedereen met nagenoeg 1 of 2 kogels neer gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 03-11-2025 14:39 ]
Heel irritant.Barista schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:41:
Vriend van mij is 7 dagen geband. Eerst had hij het vermoeden dat het aan z'n nickname lag: kimjonguninstall. Later dacht ie dat het kwam omdat ie 'dont baserape' had geroepen in een potje. Veel meer dan dat kon ie ook niet bedenken. Ingame chat gebruikt hij praktisch niet en de uitleg van EA slaat al helemaal nergens op als je die vriend van mij kent.
De uitleg was van EA (vertaald uit het Duits)
[...]
Ook een keer gehad in BF V dat ik periode niet meer kon chatten. Niet dat je een bericht krijgt, je moet zelf maar uit gaan zoeken wat er aan de hand is. Via o.a. EA forum kwam ik erachter dat het een straf was voor mijn username die ze blijkbaar niet ok vonden.
Mijn username is afkomstig uit de titel van een film en verder helemaal niet spannend ofzo maar als je echt erg je best doet kun je er wel een draai aangeven. Maar dat is een andere dan die ik ermee bedoel. Heb die username ook al decennia en nooit probleem geweest.
Ze hadden toen blijkbaar een één of ander superwoke AI tool meelopen die echt om het minst of geringste mensen straffen opleggen. Hoop mensen met decennia oude usernames over de zeik. Mega annoying. EA will be EA.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Was het een 18+ film?Help!!!! schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:45:
[...]
Heel irritant.
Ook een keer gehad in BF V dat ik periode niet meer kon chatten. Niet dat je een bericht krijgt, je moet zelf maar uit gaan zoeken wat er aan de hand is. Via o.a. EA forum kwam ik erachter dat het een straf was voor mijn username die ze blijkbaar niet ok vonden.
Mijn username is afkomstig uit de titel van een film en verder helemaal niet spannend ofzo maar als je echt erg je best doet kun je er wel een draai aangeven. Maar dat is een andere dan die ik ermee bedoel. Heb die username ook al decennia en nooit probleem geweest.In de chat ben ik overigens, als ik het al gebruik, gewoon decent.
Ze hadden toen blijkbaar een één of ander superwoke AI tool meelopen die echt om het minst of geringste mensen straffen opleggen. Hoop mensen met decennia oude usernames over de zeik. Mega annoying. EA will be EA.
Haha nee, gewoon een wat oudere succesvolle mainstream actie / misdaad film.
Het is sowieso allemaal nogal onzin. In BF V kun je lekker je tegenstander gruwelijk killen met een vlammenwerper, maar een keer shut up zeggen of een grappige username dat gaat natuurlijk veel te ver ...
Die AI Tool was trouwens een tijdje zo woke dat ie onderdelen van legitieme woorden ging taggen omdat ze in een taal, en er zijn een hoop talen, iets storends zou kunnen betekenen. Compleet onwerkbaar.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Van wat ik uit je 2 filmpjes zag speel je best traag en is je aim niet best. Die eerste lig je op de grond en schiet je mis of op zijn been. Hij raakt je vermoedelijk meteen op je hoofd en chest wat meer damage doet.merlin1201 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:36:
[...]
Ik heb inmiddels al best veel van deze filmpjes zal ze eens opsparen en een compilatie van maken.
Soms denk ik dan of ik gewoon slecht ben maar zo nu en dan raak ik alles en sta ik bovenaan de lijst. Ik denk dan ook echt dat het pure lag is, want kijk eens naar het scorebord, vaak springen er 2 uit die lekker gaan de rest gewoon slecht.
Maar dit speelt ook met cod en ik denk dat het gewoon lastig is om iedereen gelijk te trekken.
Frustreert enorm en ik denk dat diegene die echt goed en snel zijn daar minder last van hebben, ik heb werkelijk iedere milliseconden nodig en als dat niet zo is verlies ik alle 1/1
Daarom spelen veel van mijn game vrienden hardcore want dan is dat toch anders omdat iedereen met nagenoeg 1 of 2 kogels neer gaat.
Die 2de is wat moeilijker te beoordelen maar je aim en centering is wat traag.
Misschien eens wat oefenen in portal tegen wapenloze Bots en zo wat beter te kunnen aimen. En zo ook eventueel je sensitity en ads sensitity te optimaliseren.
Welk ander wapen met een rangefinder heb je dan? Kan zijn dat de console (PS5 in mijn geval) hier wat anders doet met de mapping, maar de specifieke tekst die er bij mij bijstaat is echt alleen voor de rangefinder.Chelseamarre123 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:11:
[...]
Ja dit kan zeker maar als je dan eens met een andere gun speelt reageert die ook op die knop wat dus niet heel handig werkt. Gaat die ineens mijn wapen semi automatisch werken.
Ik gebruik hem niet meer en werkt zonder ook goed, meeste afstanden zijn ook niet extreem.
Ik heb er geen last van met andere wapens namelijk
De rangefinder zit standaard op pijltje naar beneden dacht ik. Das als ik die remap en als mijn shootknop gebruik. Gaat die elke keer mijn assault rifle naar single shot of automatisch zetten.DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:09:
[...]
Welk ander wapen met een rangefinder heb je dan? Kan zijn dat de console (PS5 in mijn geval) hier wat anders doet met de mapping, maar de specifieke tekst die er bij mij bijstaat is echt alleen voor de rangefinder.
Ik heb er geen last van met andere wapens namelijk
Elke keer die key gaan aanpassen als ik een andere class speel is te zot.
Die lijst slaat ook nergens opFDMK schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:31:
Gisteravond de KTS vrijgespeeld, kwam van een L101, en voelde als een goede hybride tussen een AR en LMG maar volgenss deze lijst is het subpar.
Precies, en als je die mapt (alleen de rangefinder-functie dus, is specifiek een losse functie in het menu) naar je schietknop, dan zet die alleen die functie over. In ieder geval op console.Chelseamarre123 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:11:
[...]
De rangefinder zit standaard op pijltje naar beneden dacht ik. Das als ik die remap en als mijn shootknop gebruik. Gaat die elke keer mijn assault rifle naar single shot of automatisch zetten.
Elke keer die key gaan aanpassen als ik een andere class speel is te zot.
Ik heb dit 1x aangepast en de rest werkt gewoon naar behoren. Fire-mode pas ik nog steeds aan op het d-pad wanneer ik dat wil.
Ik denk dat je de verkeerde functie mapt als 'ie het bij jou op deze manier doet, en anders heb ik de mazzel dat het bij mij wel zo werkt
De laatste video laat precies zien waar ik veel last van heb. Ik had eerst zo'n vermoeden dat EA games en DICE hebben gelogen over de matchmaking systeem. Dat ze toch een of ander systeem hebben ingebouwd die de gameplay beinvloed. Wanneer je bijv. veel matches wint in Delta Force, duurt opeens je matchmaking veel langer en wanneer je +50ms servers joined, krijg je opeens geen kills meer. Wanneer je 25ms servers joined, is alles weer in orde. YouTuber heeft geprobeerd om door te spelen, en telkens kwam hij op +50 ms servers terecht en kreeg totaal geen kills meer. Hij heeft ontdekt dat als je een +50ms server leaved zonder af te maken, kom je weer terug in 25ms servers, en toen kreeg hij weer kills.
Toeval? Misschien, maar ik ervaar precies hetzelfde. Activision heeft met Call of Duty zelfs in hun patent staan dat hun matchmaking zelfs de aim van spelers aanpast. Hoe slechter je bent, hoe minder goed je moet aimen. Ook de ping wordt beinvloed door het systeem. Staat allemaal in hun patent.
Om nu terug te komen bij Battlefield 6. Ik kreeg een gevoel dat EA games en DICE ook een systeem hadden ingebouwd die de gameplay beinvloed, althans dat dacht ik. Totdat ik vorige week opeens iemand in zijn rug schoot, hij rent verder om een hoek heen en zonder dat ik nog een keer op hem schoot, kreeg ik 1 à 2 seconde later de kill, terwijl ik hem niet meer zag. Dit is bij mij ook gebeurt, iemand schoot op mij, ik ren om een hoek, zoek cover en er werd niet meer geschoten. Ook na ongeveer 2 seconde, viel ik gewoon dood neer en zag aan de deathcam dat hij gewoon net als de film "wanted" een kogel om een hoek heen wist te schieten.
Kortom, gigantische delay en desyncs. En ik vraag me af of ontwikkelaars dit niet kunnen oplossen, want dit komt voor in veel hedendaagse shooters.
Rainbow Six Siege is ook zo'n mooi voorbeeld. Je ziet iemand om een hoekje peaken en je bent instant dood. kijk je de deathcam, zie je dat deze persoon al langer aan het kijken was. Bij Hunt Showdown hebben we zelfs vaker dat als we iemand aan het spectaten zijn, dat we die persoon niet zien schieten. Ik was met een maat van mij en zijn neefje aan het spelen. We waren zijn neefje aan het spectaten. Er komt een vijand binnen, loopt op zijn neefje af en schiet hem dood. Wij hadden iets van "ehhhh waarom schoot je niet", zegt hij opeens "jawel dat deed ik wel." Hij liet even later via Nvidia replay zien dat hij wel degelijk schoot, maar voor ons en waarschijnlijk voor de vijand niet.
Dit gebeurt ook regelmatig in Escape From Tarkov. Er waren zelfs twee streamers die met elkaar aan het vechten waren. Bij 1 streamer waren ze beide aan het schieten, en bij de andere streamer was er maar 1 aan het schieten.
De enige hedendaagse shooter wat bij mij echt perfect loopt zonder problemen is The Finals. Ik kan me niet heugen dat dit soort problemen vroeger ook bestonden. Je had in het verleden misschien last van lag en hogere ping, maar dan joinde je gewoon een andere server en klaar. De bovenstaande ongein was vroeger totaal niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 03-11-2025 15:37 ]
Beter van wel 20 dmg en 550 rpm dat is gewoon laag. Ik blijf bij mijn M4A1 25 dmg en 900 rpm misschien voor jou ook wel een opties maar de M4 heeft veel recoil.RobinNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:58:
[...]
Hmmmm... Misschien toch maar eens iets anders proberen. Mijn AK-205 heeft inmiddels lvl 50+ bereikt, vind het zelf opzich wel een fijn wapen.
De eerste video schiet je in cover en zodra hij eruit komt raak je hem voor 25, hij killed jou in 3 schoten waarvan 1 headshot. Opzich niet heel gek misschien een beetje peeker's advantage in deze clip. In de 2de clip stop je na een paar hits met schietenmerlin1201 schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:34:
2e video totaal geen auto aim met de controler.
[YouTube: Battlefield 6_20251102211120]
[YouTube: Battlefield 6_20251101201336]
Eerste filmpje is meer dat hij mij 3x raakt in hoe snel? Milliseconden.
Dat alles maakt het heel lastig
Aim assist is zeer sterk in deze game net, en aim assist s ook geen auto aim. Je zult zelf nog moeten corrigeren uitertaard.merlin1201 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:55:
Tja ik ben idd niet de beste schutter, maar waar het om gaat is dat er geen auto- aim is en dat heb je nodig met een controller, je ziet in film 2 dat er geen correctie is.
Eerste filmpje is meer dat hij mij 3x raakt in hoe snel? Milliseconden.
Dat alles maakt het heel lastig
Je kwam in die 2de gewoon een betere speler tegen die je meteen kan schieten. Je zit ook gehurkt en dit levert met iemand die zijn centering goed heeft meteen bodyshots/headshots op.
Je schiet zelf eerst veel mis en je aimt naar zijn benen
Potjes spelen en je zal dan langzaam vanzelf meer unlockenDemonslayer schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:56:
Iemand enig idee hie ik de dingetjes vrijspelen. De eerste is alles gelijk vrijgegeven maar nu de 2e blijft op 22 staan. Ik zie ook nergens een opdracht die ik moet uitvoeren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de battlepass en die je geselecteerd hebt is Active dat betekend dat je de punten die je nu met je battlepass unlocked in dat vakje gepompt worden. Maar als je eerst 1 van die andere 3 rewards eerder wilt kan je die Active zetten.Demonslayer schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:56:
Iemand enig idee hie ik de dingetjes vrijspelen. De eerste is alles gelijk vrijgegeven maar nu de 2e blijft op 22 staan. Ik zie ook nergens een opdracht die ik moet uitvoeren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik snap (nog) niet wat je bedoelt.DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:34:
[...]
Je kan je knop voor de rangefinder ook instellen op je schietknop.. Dan zero'd 'ie automatisch als je schiet op elke afstand, je hoeft niet eens te 'steady aimen' dan.. wordt extreem point 'n click op deze manier.
De knop voor de rangefinder? Is dat de Q die de afstand weergeeft?
Kun je wat toelichting geven?
Homo sapiens non urinat in ventum
Ik lees hier dat de AK-205 een RPM van 720 heeft. Ik ben nu zover dat er 50 kogels in een magazijn zitten.goosche schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:22:
[...]
Beter van wel 20 dmg en 550 rpm dat is gewoon laag. Ik blijf bij mijn M4A1 25 dmg en 900 rpm misschien voor jou ook wel een opties maar de M4 heeft veel recoil.
Gewoon spelen, is op basis van XP. De eerste 22 heb je meteen door een BF Pro token. Dus waarschijnlijk heb je de Phantom Edition gekocht.Demonslayer schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanaf 0:38Jan Smit schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:16:
[...]
Ik snap (nog) niet wat je bedoelt.
De knop voor de rangefinder? Is dat de Q die de afstand weergeeft?
Kun je wat toelichting geven?
De setting 'Range Finder Zeroing If Zoomed'
https://youtu.be/1fDdgt-6DME
[ Voor 6% gewijzigd door DeEeekhoorn op 03-11-2025 17:03 ]
(Dit is meer een algemene reactie voor iedereen die er wat aan kan hebben)RobinNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:21:
[...]
Ik lees hier dat de AK-205 een RPM van 720 heeft. Ik ben nu zover dat er 50 kogels in een magazijn zitten.
https://docs.google.com/s...MxCC5dxu1g#gid=1816958355
Denk ik zet hem nog een keer neer. Grafiekje dat je de TTK kan zien. Nogmaals, ik zou proberen het wapen te pakken met de kortste TTK (Time To Kill) die je goed onder controle kan houden. En welk wapen dat is is voor iedereen verschillend. Ik merk dat ik beter om kan gaan met wapens die recoil naar links hebben omdat ik makkelijker de muis naar rechts/beneden kan halen. Ik probeer zo hoog mogelijke RPM wapens te pakken, want de tragere guns zijn in deze game die vooral close-combat is nutteloos. Ik zat me echt te ergeren dat ik voor een challenge 1 van de 2 tragere LMG's moest gebruiken, wat een drama is dat, kan je nog 100% accuraat zijn maar je legt het altijd af als de tegenstander alle kogels in een kwart seconde door je heen pompt.
Ook iets wat bijna iedereen vergeet, is dat je Burstfield 6 speelt. De meeste wapens hebben heel veel bloom/dispersion dat betekend dat de kogels willekeurige kanten op gaat hoe langer je vuurt. De meeste wapens gebeurd dit zeer sterk na 4-8 kogels, maar je kan langer full auto doen als iemand recht voor je staat uiteraard. Dan ook wat al genoemd is in reacties, Peekers-advantage. Dit heeft te maken met 'unlagged netcode' dat probeert voor iedereen zo'n eerlijk mogelijke ervaring te geven ongeacht ping. De engine is wat aan de trage kant, en de servers draaien allemaal op een Amazon server park die op drukke avonden het niet bij kan houden (hitreg problemen, voornamelijk tijdens de drukte, dat is geen toeval). In ieder geval, de aanvaller heeft een voordeel als die om de hoek om komt vliegen door modern netcode design, dat hebben vrijwel alle multiplayer fps games.
Uiteindelijk is het gewoon een moeilijke game omdat je veel onder de knie moet zien te krijgen, en er is veel nuance die nergens uitgelegd word. Sowieso is het voor alle wapens handig dat je even de shooting range in gaat en dan kijk je even naar een muur en zie je wat full auto doet, in hipfire en ADS. Dan kijken wat er gebeurd als je met ~5 kogels zo snel mogelijk je schiet knop loslaat en dan weer in drukt en ziet hoe veel meer accuraat je zal zijn. Ik merk bij mijzelf dat ik vaak de neiging hebt om te gokken en na de eerste 5-8 kogels alsnog full-auto te blijven gaan voor die laatste kogel die ik nodig hebt voor een kill, en dat is exact waarom je veel 1 op 1 gevechten gaat verliezen.
Ik zal een poging doen om wat wapens als suggestie te geven voor iedereen die moeite heeft met recoil en wellicht wat te vaak full auto aan het blazen is. Ik speel zelf op redelijk niveau, niks in de buurt van de pro's ofzo hoor, maar ik ga meestal wel de uitdaging aan om met de moeilijkere wapens te spelen als dat voordelig kan zijn (TR-7). Dan nog als beginner zou ik wapens aanhouden die rond de 700+RPM zitten. Eigenlijk de starter wapens zijn al heel goed. Al zal je met de M4A1 Carbine ook al moeten burst firen met ongeveer 3-5 kogels, lukt je dat dan heb je 1 van de beste wapens onder de knie. Recoil patroon is ook belangrijk, ik gooi deze video nog maar even neer want dan heb je direct een idee zonder zelf te hoeven testen, pak dan een wapen wat in een meer rechte lijn recoil heeft, niet iets wat van links naar rechts gaat want dan heb je Counterstrike niveau recoil controle nodig haha.
YouTube: Did they Fix Spread/"Bloom" & Visibility in Battlefield 6?
In deze video zie je ook de patch veranderingen, dat de recoil inderdaad ietsje verbeterd is maar de Bloom veranderingen zijn er overduidelijk nog niet. Tier-lists zijn voor iedereen dus uniek. Als je het burst firen onder de knie begint te krijgen dan zijn alle starter guns van heel hoog niveau.
Bij de Assault Rifles is de M433 prima als je al kan burst-firen, B36A4 is duidelijk langzamer en duurt het ietsje langer om iemand neer te krijgen maar is makkelijker onder controle te houden, rookie friendly. De AK4D blijft zeer accuraat in 4 kogel bursts, 33 dmg per kogel, maar schiet traag dus ik heb altijd het gevoel dat mensen door mijn kogels heen vliegen. Ook is de kleine mag een nadeel dus even blijven spelen voor de 20Fast of 30 Mag. L85A3 is een goede allrounder voor beginners alleen is de TTK niet zo best. De KORD 6P67 is waarschijnlijk het makkelijkste wapens die toch 900RPM doet, met wat recoil control is die full auto ook nog redelijk accuraat, en een laser als je goed kan burst-firen. De trage guns (SOR-556 MK2 en NVO-228E) zal ik niemand aan doen behalve de AK4D, en de TR-7 al helemaal niet.
LMG's hebben eigenlijk niet zo veel te zoeken in de game, al is de L110 gewoon al erg goed (die van mij zit op level 61). Je kan als Support natuurlijk altijd een Carbine of SMG pakken heh, hoeft niet een LMG te zijn.
Carbines heb ik weinig ervaring mee, al zijn er een aantal die gewoon top3 beste guns in de game zijn. Over het algemeen zijn de Carbines en SMG's de betere wapens in BF6.
De meeste SMG's zijn eigenlijk zeer goed voor iedereen. Heel weinig recoil of makkelijk onder controle te houden, en makkelijk in Hipfire te gebruiken. Je zal ook merken dat wanneer je in 0.2 seconde naargeschoten word door iemand dat het waarschijnlijk een SMG was. Heb zelf voornamelijk ervaring met de USG90, dat is eigenlijk de LMG van de SMG's, met 50 kogels is ie casual friendly en de recoil is goed te doen. Hij trekt ietsje naar links of blijft vrij neutraal en doet dan een rechts-links-rechts-links etc patroontje tot je door je 50 kogels heen bent, als je dat onder controle hebt zit je goed met die. Mijn favoriet is de SCW10, nadeel is dat je een tijdje moet doorspelen om de 25 round mag te unlocken. Zeer makkelijke recoil die naar rechts trekt, 800RPM en 33dmg per kogel, zal me niks verbazen als die een RPM nerf krijgt
Anyway, TLDR; Iedereen heeft zijn eigen Tier-list, gewoon proberen, en onthouden dat burst-fire koning is.
RobinNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:21:
[...]
Ik lees hier dat de AK-205 een RPM van 720 heeft. Ik ben nu zover dat er 50 kogels in een magazijn zitten.
/f/image/WczjJX0eLEhQtMdHWvkhRlh4.png?f=fotoalbum_large)
Jou wapen heeft die minste damage. Op 75 maar 12.5
Jou wapen staat boven aan dat betekent dat die het langst over doet om iemand tekillen.
                                                [ Voor 23% gewijzigd door goosche op 03-11-2025 19:30 ]
WTH, ik dacht dat de range finder automatisch werkte. Dus ik heb al tijd die zonder range finder gespeeld.DeEeekhoorn schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:02:
[...]
Vanaf 0:38
De setting 'Range Finder Zeroing If Zoomed'
https://youtu.be/1fDdgt-6DME
Najah, mijn record is nu 594 meter headshot, zonder range finder dus. Dan wordt sniperen nog makkelijker.
Y is de TTK, time to kill, hoger duurt langer = slechter. X is de afstand, dus elke zoveel meter heeft een wapen 'damage drop-off' waar hij steeds minder schade per kogel zal doen.
https://docs.google.com/s...MxCC5dxu1g#gid=1816958355
Je kan met mouse-over zien wat de statistieken zijn, al is het een beetje krap vormgegeven
Misschien heeft iemand hier er iets aan. Het kan best de moeite zijn om je hardware config even onder de loep te nemen. Ik dacht dat het aan de game lag.
---
Weet je nog dat ik zei dat 64GB (4x16GB) op 3600MHz extreem zwaar is voor de geheugencontroller van de 5800X3D? Dit log schreeuwt dat.
Je XMP-profiel is misschien "99% stabiel", maar gooit er af en toe (tijdens een zware game-load) een data-fout uit. Je systeem herstelt dit direct, maar het resultaat is een gigantische hapering (een 38 FPS low).
Die lijsten zeggen helemaal niets. Vergelijk er maar eens een paar dan zie je grote verschillen. De KTS is mijn favoriete LMG maar volgens sommige websites is he B-tier terwijl ik er gehoorlijk eat multikills mee heb op midrange en ook op 100 meter nog kills heb.FDMK schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:31:
Gisteravond de KTS vrijgespeeld, kwam van een L101, en voelde als een goede hybride tussen een AR en LMG maar volgenss deze lijst is het subpar.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Je spreekt nu letterlijk over het enige pluspunt van het wapen, natuurlijk werkt het op midrange daar is die voor? Alleen 90% van BF6 is close combat, vandaar dat niemand er mee wil spelenLekker Ventje schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:52:
[...]
Die lijsten zeggen helemaal niets. Vergelijk er maar eens een paar dan zie je grote verschillen. De KTS is mijn favoriete LMG maar volgens sommige websites is he B-tier terwijl ik er gehoorlijk eat multikills mee heb op midrange en ook op 100 meter nog kills heb.
Dit is je eerste game in 15jaar?Advizor schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:17:
Wacht even, ik heb 70 euro betaald voor het spel. En mag nu ook nog even 25 euro aftikken voor een battle pass?
Oh ja, er is ook nog een 10 euro tier.
Oh ja 2, je kan ook prima van de game genieten zonder de battlepass.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Haha welke modus speel jij dan? 90% close rangekevz schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:02:
[...]
Je spreekt nu letterlijk over het enige pluspunt van het wapen, natuurlijk werkt het op midrange daar is die voor? Alleen 90% van BF6 is close combat, vandaar dat niemand er mee wil spelen
Rush Breakthrough Escalation. 1 van de grootste klachten over BF6 is dat je met een SMG alles wel kan doen, en das naar mijn mening vrij accuraat.Chelseamarre123 schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:13:
[...]
Haha welke modus speel jij dan? 90% close range
Nee niet de eerste game in 15 jaar.Phydomir schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:05:
[...]
Dit is je eerste game in 15jaar?
Oh ja, er is ook nog een 10 euro tier.
Oh ja 2, je kan ook prima van de game genieten zonder de battlepass.
Een battlepass verwacht ik bij een gratis game, of in ieder geval niet bij een titel van 70 euro.
Maar goed, ik vermaak me evenwel met het spel. Vind dit alleen vrij buitensporig.
Ik mis voor deze game wel iemand die die TTK lijsten in perspectief kan zetten. Bij cod/warzone heb je Jgod en vroeger Truegamedata die alles testte en op basis hiervan een meta lijst maakte.Lekker Ventje schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:52:
[...]
Die lijsten zeggen helemaal niets. Vergelijk er maar eens een paar dan zie je grote verschillen. De KTS is mijn favoriete LMG maar volgens sommige websites is he B-tier terwijl ik er gehoorlijk eat multikills mee heb op midrange en ook op 100 meter nog kills heb.
TTK gecombineerd met handeling/recoil.
Langs de andere kant speelt iedereen hierdoor met elk wapen zonder dat er bekende meta guns zijn.
Ja smg's zijn vrij overpowered, eens.kevz schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:14:
[...]
Rush Breakthrough Escalation. 1 van de grootste klachten over BF6 is dat je met een SMG alles wel kan doen, en das naar mijn mening vrij accuraat.
Maar op echt wat range zijn er zeker betere opties.
Rush/Breaktrough is inderdaad veel close combat.
Eens, ik heb 70 eu voor het spel neergelegd, en dan gaan ze in het menu lopen schooien of ik niet wil upgraden. @$%#^$%#$ even op. En dan die battlepasses, gelukkig boeien skins etc me allemaal niet, maar dat geschooi is wel irritant.Advizor schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:14:
[...]
Nee niet de eerste game in 15 jaar.
Een battlepass verwacht ik bij een gratis game, of in ieder geval niet bij een titel van 70 euro.
Maar goed, ik vermaak me evenwel met het spel. Vind dit alleen vrij buitensporig.
Maar hoezo leg je er 70 euro voor neer? Was voor ~50 euro verkrijgbaar op release date.Robsel_NL schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:23:
[...]
Eens, ik heb 70 eu voor het spel neergelegd, en dan gaan ze in het menu lopen schooien of ik niet wil upgraden. @$%#^$%#$ even op. En dan die battlepasses, gelukkig boeien skins etc me allemaal niet, maar dat geschooi is wel irritant.
Toen ik hem kocht was hij niet voor 70 te verkrijgen. En nu ook niet als ik in de pricewatch kijk. Ik wil hem ook sowieso op steam btw.xminator schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:50:
[...]
Maar hoezo leg je er 70 euro voor neer? Was voor ~50 euro verkrijgbaar op release date.
TTK is mijns insziens heel belangrijk in deze game. Gisteren paar rondjes met de MP5 gespeeld en had toch wel enkele "net niet" momenten ook al wist ik waar de tegenstander zich bevond en ik de drop had op hem. Gewisseld naar de M4A1 met laser en ik won quasi terug elke 1-1. Zelfs zonder ADS.goosche schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:19:
[...]
[Afbeelding]
Jou wapen heeft die minste damage. Op 75 maar 12.5
Jou wapen staat boven aan dat betekent dat die het langst over doet om iemand tekillen.
[Afbeelding]
Zo zijn er nog hoor. 15 revives in 1 life bijvoorbeeld.bRuud83 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:35:
Gisteravond een Assault challenge afgerond waar je 30 kills met een Adrenaline shot moest doen. Ik weet niet wie dit heeft bedacht, maar het is in een normale match bijna niet te doen. Je krijgt maar een paar seconden na innemen de kans om een kill te maken. Het is me vaak genoeg gebeurd dat ik tijdens het innemen afgeknald werd. Dus deze challenge heb ik lekker in een Portal map afgerond.
Close range? In conquest valt dat wel mee, genoeg kills van 75-100 meter.kevz schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:02:
[...]
Je spreekt nu letterlijk over het enige pluspunt van het wapen, natuurlijk werkt het op midrange daar is die voor? Alleen 90% van BF6 is close combat, vandaar dat niemand er mee wil spelen
Ik krijg al sinds gisteren eind van de middag weer geen battlepoints, het interesseert ze daar helemaal niets blijkbaar want fixen doen ze het niet.
Daarnet 3 battlepoints gehad, maar ik mis er nog minstens 15.
[ Voor 5% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-11-2025 10:33 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Daarna krjig je de mooie opdracht: get 20 stunned assist or kills. die vind ik nog vervelender.bRuud83 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:35:
Gisteravond een Assault challenge afgerond waar je 30 kills met een Adrenaline shot moest doen. Ik weet niet wie dit heeft bedacht, maar het is in een normale match bijna niet te doen. Je krijgt maar een paar seconden na innemen de kans om een kill te maken. Het is me vaak genoeg gebeurd dat ik tijdens het innemen afgeknald werd. Dus deze challenge heb ik lekker in een Portal map afgerond.
Ik doe die challenges tegen bots in Casual Breakthrough.bRuud83 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:35:
Overigens snap ik geen reet van de balance in deze game, de nieuwe sniper is letterlijk in elk opzicht beter dan de huidige snipers, zelfde velocity, hogere firerate, meer kogels. Heel bijzonder.
[ Voor 15% gewijzigd door BroWohsEdis op 04-11-2025 10:41 ]
Volgens die lijst is de L110 slechts ''Good'' terwijl ik er echt enorm veel succes mee heb. Je kunt blijven maaien met dat ding, gooi er een thermal scope & supressor op, stel je strategisch op en je harkt de multi kills binnen.Lekker Ventje schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:52:
[...]
Doordat ik dit wapen nu ook zo lekker heb geupgrade twijfel ik een beetje om andere LMGs uit te proberen. Ik heb in het begin ook redelijk wat met de DRS gespeeld, maar kan er op de een of andere manier geen pepernoot meer mee raken.
Ik heb de KTS bijna binnen, moet nog een aantal supression assists maar die komen vanzelf wel. Jij raadt 'm dus aan? Met welke andere LMGs heb je gespeeld en wat zijn je impressies?
Ik vind de KTS geweldig, nauwelijks recoil en nauwkeurig. Ik heb de L110 weer geprobeerd en die had in mijn build iets meer recoil maar komt wat mij betreft dicht in de buurt. Voor mij zijn dit de twee besten, al is de M250 ook een prettig wapen, wel minder range. En ik loop voor de fun nog weleens met een M60 rond voor het echte LMG gevoel.
Het is vooral wat je zelf prettig vindt, een AR of SMG boeit mij niet terwijl anderen er bij zweren.
[ Voor 49% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-11-2025 10:51 ]
Hoewel de vraag niet aan mij is, kan ik er met 2350 kills met de 101 wel wat over zeggen denk ik. De 101 heb ik zelfs in close-combat succes mee. Daarna heb ik de M60 geprobeerd maar die was te traag en slechte optics aan het begin. Daarna met de KTS gaan spelen(75 kills in een dik uurtje) en die doet het op elke afstand beter dan de 101 in mijn optiek.PizzaFunghi schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:44:
[...]
Volgens die lijst is de L110 slechts ''Good'' terwijl ik er echt enorm veel succes mee heb. Je kunt blijven maaien met dat ding, gooi er een thermal scope & supressor op, stel je strategisch op en je harkt de multi kills binnen.
Doordat ik dit wapen nu ook zo lekker heb geupgrade twijfel ik een beetje om andere LMGs uit te proberen. Ik heb in het begin ook redelijk wat met de DRS gespeeld, maar kan er op de een of andere manier geen pepernoot meer mee raken.
Ik heb de KTS bijna binnen, moet nog een aantal supression assists maar die komen vanzelf wel. Jij raadt 'm dus aan? Met welke andere LMGs heb je gespeeld en wat zijn je impressies?
Nu de M240L is vrijgespeeld ga ik daar vanavond mee stoeien.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
PSN: xMaurice93
In hoeverre gebruiken jullie de demper en de laser, en welke.
Met name voor assault en smg.
Ik merk met de laser dat ze me te vaak zien en met een demper kom ik in die 1/1 net ff te kort en leg ik het loodje.
En ik ben eigenlijk wel van de no-scope maar tov cod zijn de poppetjes kleiner lijkt en misschien is het beter een scope te gebruiken en welke.
Gister die thermal eens gedaan maar dat gaat ook wel lekker.
Overigens nog eens die auto-aim vergelijken met blackops 6. Maar das toch een groot verschil want je merkt dat met iedere bullet het kruisje richting poppetje kruipt. Dat heb ik totaal niet in bf.
Ik met ben die controler niet zo precies en zonder correctie schiet je toch veel net ernaast, dan vraag ik me af of je dan beter iets meer bullet spread kan hebben, dus minder atachments op recoil, wat vinden jullie
[ Voor 61% gewijzigd door merlin1201 op 04-11-2025 11:15 ]
DRS-IAR vind ik persoonlijk heel goed. Heeft goeie hipfire met een laser.PizzaFunghi schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:44:
[...]
Volgens die lijst is de L110 slechts ''Good'' terwijl ik er echt enorm veel succes mee heb. Je kunt blijven maaien met dat ding, gooi er een thermal scope & supressor op, stel je strategisch op en je harkt de multi kills binnen.
De M123K kon wij ook wel smaken door z'n hoge ROF. Enkel de reload is zeer lang.
De L110 zit ook in m'n top 3 van LMG's. Voorlopig toch.
Laser gebruik ik zeker, met name voor Hipfire.merlin1201 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:08:
Vraagje aan de pro’s :-;
Ik merk met de laser dat ze me te vaak zien en met een demper kom ik in die 1/1 net ff te kort en leg ik het loodje.
En ik ben eigenlijk wel van de no-scope maar tov cod zijn de poppetjes kleiner lijkt en misschien is het beter een scope te gebruiken en welke.
Overigens nog eens die auto-aim vergelijken met blackops 6. Maar das toch een groot verschil want je merkt dat met iedere bullet het kruisje richting poppetje kruipt. Dat heb ik totaal niet in bf.
Ik met ben die controler niet zo precies en zonder correctie schiet je toch veel net ernaast, dan vraag ik me af of je dan beter iets meer bullet spread kan hebben, dus minder atachments op recoil, wat vinden jullie
Als er een aantal tegenstanders aankomen, zet ik snel laser even uit om te voorkomen dat ze me zien.
Flashlight is wel handig voor close-combat omdat je tegenstander minder zicht heeft, maar je geeft je positie ook snel weg.
wijze woorden
Ik gebruik vrijwel altijd een aupressor, verschil is echt te merken.merlin1201 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:08:
Vraagje aan de pro’s :-;
Zet je supply bag neer op plekken waar meerdere teammates op een kluitje staan.Maurice079 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:02:
Ik snap echt geen hol van die healing challenge. Volgens mij is die uitdaging zo bugged als het maar zijn kan. Online lees je ook allerlei theorieën en oplossingen. Maar voortgang zit er bij mij in elk geval niet in.
Wat ook een goeie is en wat mij zeker heeft geholpen tijdens de challenge, is om personen een quick revive te geven, zodat ze 50% health hebben, om vervolgens direct de supply bag naast ze neer te zetten om te healen. Niet het meest strategisch, maar je moet wat doen om de challenge te halen. Breakthrough is hier zeker een goede mode voor!
Overigens zit er volgens mij nog steeds een bug in de supply bag, waardoor deze niet goed werkt. Challenge blijft daardoor best lastig.
Ik heb gisteren voor sinterklaas gespeeld en echt op de meest erge choke-points die bags neergezet, maar er komt gewoonweg niks bij. Desondanks dank voor de tip. Ik blijf maar lekker support spelen.PizzaFunghi schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:07:
[...]
Zet je supply bag neer op plekken waar meerdere teammates op een kluitje staan.
Wat ook een goeie is en wat mij zeker heeft geholpen tijdens de challenge, is om personen een quick revive te geven, zodat ze 50% health hebben, om vervolgens direct de supply bag naast ze neer te zetten om te healen. Niet het meest strategisch, maar je moet wat doen om de challenge te halen. Breakthrough is hier zeker een goede mode voor!
Overigens zit er volgens mij nog steeds een bug in de supply bag, waardoor deze niet goed werkt. Challenge blijft daardoor best lastig.
PSN: xMaurice93
Nog een kleine tip zorg dat je die challenges niet tracked, ik had ook dat ik er niets bij kreeg tot ik alles untracked had en daarna werkte het al veel beter gaat nog steeds niet prefect maar krijg er iig veel meer bij dan 0 zeg maarMaurice079 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:14:
[...]
Ik heb gisteren voor sinterklaas gespeeld en echt op de meest erge choke-points die bags neergezet, maar er komt gewoonweg niks bij. Desondanks dank voor de tip. Ik blijf maar lekker support spelen.
Precies, soms tracked het ook niet tijdens het spelen maar krijg je als je een rondje afrondt er wel van alles bij.Gixxer27 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:24:
[...]
Nog een kleine tip zorg dat je die challenges niet tracked, ik had ook dat ik er niets bij kreeg tot ik alles untracked had en daarna werkte het al veel beter gaat nog steeds niet prefect maar krijg er iig veel meer bij dan 0 zeg maar
Nou ja, nog steeds een heerlijk spel. Alhoewel ik wel herken dat ik soms alles raak en alles kill en soms alles raak maar niks kill
[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 04-11-2025 12:27 ]
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.

/f/image/QR7A8ia7lvkRzfx63yxiWp6v.png?f=fotoalbum_large)
            :strip_exif()/f/image/WmwAdDCq1vyfVyoZvubWZyxZ.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/ucRERWpymRR6OvPi10ecnIVR.jpg?f=fotoalbum_large)