Wat is daar ‘omfg’ aan? Zovaak gehad, binnen paar seconde ben je gewoon online.
Whole lot of stars ***
Kijk ik snap goed dat ze met redsec komen als alternatief voor warzone.
Maar wat ik niet snap is dat ze challenges verzinnen die mij verplichten om redsec te spelen. Ja, ik ben bekend dat je challenges kan rerollen behalve de bonus challenge die de meeste BP punten geeft (10). Daarvoor moet ik 15 missies doen in redsec.... en geloof me, als dit zo doorgaat haak ik af....
Niemand verplicht je om RedSec te doen hoor? Als je zo'n fan bent van de game dan kan je toch ook gewoon... de game speler die je leuk vind?FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:39:
Ik was een grote fan van BF6 totdat redsec uitkwam.... man man man ik walg ervan.
Maar wat ik niet snap is dat ze challenges verzinnen die mij verplichten om redsec te spelen. Ja, ik ben bekend dat je challenges kan rerollen behalve de bonus challenge die de meeste BP punten geeft (10). Daarvoor moet ik 15 missies doen in redsec.... en geloof me, als dit zo doorgaat haak ik af....
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat is heel mijn punt. Juist wel als ze mijn weekly bonus challenge alleen te voltooien is via RedSec, want anders ga je het niet redden om je battlepass uit te spelen.Phydomir schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:09:
[...]
Niemand verplicht je om RedSec te doen hoor? Als je zo'n fan bent van de game dan kan je toch ook gewoon... de game speler die je leuk vind?
Sorry maar je kan genoeg rerollen om enkel multiplayer challenges te krijgen.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:16:
[...]
Dat is heel mijn punt. Juist wel als ze mijn weekly bonus challenge alleen te voltooien is via RedSec, want anders ga je het niet redden om je battlepass uit te spelen.
Ik heb ze er allemaal uitgekregen op 2 gaunlet challenges na die haalbaar zijn.
Ik dacht dat ik de enige was..fib3rlight schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:30:
gisteravond even weer opgestart, valt me opdat je in een soort van OVERPRIKKELEND menu structuur komt.
ik ben niet van de tiktok generatie, maar zo voelt het hoofdmenu wel.
word ik oud? haha.
het zelfde geld voor het feit als een potje klaar is, ik krijg zoveel meldingen, ik krijg er bijna stress van.
het zou veel vetter zijn (mening) als het een meer RPG gevoel kan krijgen, daarmee bedoel ik, levelen volgens lineare oorzaak gevolg, ipv een massive informatie overvloed....
maar goed, de game zelf, blijft prachtig spelen, alle settings op overkill en 150+ fps.. love it.
Na een potje vraag ik me af waar kijk ik naar..
En Conquest is toch meest populaire modus? Heb het idee dat ik tig keer moet klikken voordat ik er ben
Sorry maar volgens mij praat ik echt tegen een muur.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:21:
[...]
Sorry maar je kan genoeg rerollen om enkel multiplayer challenges te krijgen.
Ik heb ze er allemaal uitgekregen op 2 gaunlet challenges na die haalbaar zijn.
[Afbeelding]
Ik geef duidelijk aan in mijn post dat ik op de hoogte ben dat je challenges kan rerollen.
Ik heb het over de WEEKLY BONUS CHALLENGE ... welke na 1 week verdwijnt.
Deze geeft de meeste punten en is alleen te unlocken nadat je 6-7 van de weekly challenge heb voltooid.
EN DEZE IS NIET - LEES EVEN NOGMAAL DUIDELIJK - NIET - NIET - NIET te rerollen.
Dus terugkomend op mijn punt: Ja, ik word gedwongen om redsec te spelen.
Sorry hoor maar lekker boeien als je een weekly bonus challenge niet kan halen.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:41:
[...]
Sorry maar volgens mij praat ik echt tegen een muur.
Ik geef duidelijk aan in mijn post dat ik op de hoogte ben dat je challenges kan rerollen.
Deze geeft de meeste punten en is alleen te unlocken nadat je 6-7 van de weekly challenge heb voltooid.
Gas op die lolly en speel het spel ‘gewoon’?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik speel gewoon me game ,upgrade wat wapens en zo door,lekker belangrijk die battlepas denk ik dan.
komt bij dat dit zo onoverzichtelijk is dat het bij mij althans compleet zijn interesse verliest.
Vond dat in 2042 vele malen duidelijker ook en snap de complete layout ook niet.
Kijk bv naar die xp boost hoe je die moet activeren, tuurlijk als je het weet is dat simpel maar lekker duidelijk is anders.
En waar ik ook maar niet achter kom en mischien weet iemand dat ,wat is nu het idee van die level up?
Ken je bv dubbel xp krijgen en je gaat sneller een level hoger dat snap ik ,maar volgens mij heb je er werkelijk geen zak aan als je level 200 bent bv of 40.
En dan heb ik het niet over wapens die vrij komen maar puur als spel karakter.
Persoonlijk denk ik die extra wapens maar ken het mis hebben
[ Voor 54% gewijzigd door Virtua op 31-10-2025 21:06 ]
[ Voor 198% gewijzigd door Virtua op 31-10-2025 21:06 ]
Ik snap je wel, die weekly challenges geven inderdaad wel enorm veel battlepoints weg voor je battlepass, maar je hebt 12 weken om die hele battlepass te halen als je echt alles wilt doen. Het hoeft niet allemaal in 1 week af toch?FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:39:
Ik was een grote fan van BF6 totdat redsec uitkwam.... man man man ik walg ervan.
Wat ik wel leuk vind aan de challenges is dat je zo wel getriggerd wordt om ook eens andere modes te spelen, ik zou normaal echt geen battle royale spelen, en heb het nu 2 keer gespeeld, maar dat is niet mijn ding.
Maar die Gauntlet challenge heeft mij wel overtuigd, wat een vette mode is dat die gauntlet, ik had al die weekly gauntlet challenges dus ook erg snel completed.
Maar sommige van die weekly challenges voor battleroyale laat ik voorbij gaan, over een paar dagen hebben we nieuwe weekly challenges, dus dat komt echt wel goed in die 12 weken.
Recon heeft 2 'Training Paths' waarvan de standaard de Sniper path is. Die heeft de perk 'Confirmed Kill' waarbij je bij headshots van sniper rifles niet revived kan worden .Chelseamarre123 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:44:
Wat is nu het verschil met een fatal sniper shot. Heb al zat keer gehad dat ik meteen down was met 1 sniper shot maar toch nog kon geresed worden.
Nogmaals, je kan er ook voor kiezen om het niet te spelen. Fuck die battlepass, fuck de fomo. Speel gewoon omdat je het spel leuk vind.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:41:
[...]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja hoor, maak jij dan even 25 euro zodat ik battle pass van t volgende seizoen kan kopen? Ik probeer gewoon de max punten te halen zodat ik gratis seizoen 2 kan kopen. Alleen BP levelen zonder challenges is tergend traag en ga je niet halen met 12 weken gamen. Althans ik niet omdat ik niet ieder dag 3/4 uur kan gamen.Phydomir schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:53:
[...]
Nogmaals, je kan er ook voor kiezen om het niet te spelen. Fuck die battlepass, fuck de fomo. Speel gewoon omdat je het spel leuk vind.
-gaat het spotten van enemies nu automatisch als gewoon rondkijk? Of heeft op Q drukken nog zin?
-dat verrekijker ding kan je op afstand besturen: je kan er enemies mee taggen. Kan je 1 tegelijk? En wie heeft daar nu profijt van? Alle lasergestuurde wapens? Want die kunnen zelf toch al enemies locken?
BP kost maar 10 euro. Ik doe zelf alleen maar de dialy challenges en dan vind ik het wel weer prima, speel dan verder het spel met een ander doel; winnen en fun hebben.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:12:
[...]
Ja hoor, maak jij dan even 25 euro zodat ik battle pass van t volgende seizoen kan kopen? Ik probeer gewoon de max punten te halen zodat ik gratis seizoen 2 kan kopen. Alleen BP levelen zonder challenges is tergend traag en ga je niet halen met 12 weken gamen. Althans ik niet omdat ik niet ieder dag 3/4 uur kan gamen.
Qua XP wat je kan verdienen is valt dat reuze mee. Twee goede potjes conquest of breakthrough en je harkt die XP ook binnen. Af en toe de XP boostjes aanzetten. Zeker als je PTFO speelt. Beetje sniperen vanachter de linies of met een tankje op afstand gaat em niet worden.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:41:
[...]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Eveneens de GUI, veel te complex en uitgebreid, groot deel onnodig ook.
Terwijl de player stat die ik graag uitgebreider zou zien weer behoorlijk summier zijn.
Wat mij betreft hebben ze daarin verkeerde keuzes gemaakt en onnodig zaken complex en onoverzichtelijk gemaakt.
Ben het wel eens met je, als je die zou kunnen rerollen naar een non-BR challenge zou dat top zijn. Aan de andere kant dwingen sommige challenges me toch eens andere modes te proberen.FireBladeX schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:39:
behalve de bonus challenge die de meeste BP punten geeft (10). Daarvoor moet ik 15 missies doen in redsec.... en geloof me, als dit zo doorgaat haak ik af....
Ik vind het altijd leuk om ergens voor te spelen, maar wat ik dan uiteindelijk krijg dmv halen levels in battlepass gebruik ik bijna nooit.
XBL: theArthurrrr
Bedrijfs technisch is het wel de beste keuze. Omdat je alles zowat per wapen moet/kunt vrijspelen zorgt dat er voor dat men zo lang en zoveel mogelijk blijft spelen. Elk wapen heeft vijf of meer attachments en die hebben ook weer massa's aan variatie.dangerpaki schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:49:
Wat mij betreft hebben ze daarin verkeerde keuzes gemaakt en onnodig zaken complex en onoverzichtelijk gemaakt.
Door telkens na elke match vooral te laten zien wat de vooruitgang is, houden je de spelers vast. Her en der gooi je ze wat kruimels toe dmv tokens die realtime doorlopen en voila, men blijft spelen.
Wat dat betreft is het precies hetzelfde als CoD en talloze andere live service spelletjes. En ook hier geldt jE hOeFt HeT nIeT tE dOeN
Nuja, iedereen haalt op de eigen manier plezier uit het spel, het ene is niet stommer dan het andere.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Spotten gaat automatisch.Deruxian schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 07:54:
Vraag over Recon;
-gaat het spotten van enemies nu automatisch als gewoon rondkijk? Of heeft op Q drukken nog zin?
-dat verrekijker ding kan je op afstand besturen: je kan er enemies mee taggen. Kan je 1 tegelijk? En wie heeft daar nu profijt van? Alle lasergestuurde wapens? Want die kunnen zelf toch al enemies locken?
Die gadget zorgt ervoor dat de wapens sneller kunnen locken. Mijn ervaring is dat er niet veel gebruik van gemaakt wordt (of het is bugged zoals de meeste assignments). Ik gebruik liever de drone.
Ik snap geen hol van die battlepass points. Ik heb 37.800 xp en krijg toch maar 1 punt. Voor een tweede punt kwam ik 4500 xp tekort. Je moet er zo wel heel erg veel tijd insteken om 1100 points te halen.
Je kunt als je alleen multiplayer doet geen BR challenges meer krijgen bij rerolls.
[ Voor 17% gewijzigd door Lekker Ventje op 01-11-2025 10:45 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
@ Vrijdag.
'Wat een jonkie nog, vegeleken met mij'.
@ merlin 1201+Chelseamarre13
Bah! Dacht ik mij te kunnen verstoppen achter het excuus van een slechte ping.(not dus)
Afijn, ik hoop in de nabije toekomst mijn teammaten toch nog enigszins te kunnen bijstaan met rook en vuurgranaten.
[ Voor 5% gewijzigd door stroopwafel57 op 01-11-2025 11:27 ]
Oh ik haal ook plezier uit het spel. De elementen die jij noemt tav wapen attachements en het vrijspelen ervan vind ik het probleem niet. Ik speel gewoon en zie wel wat ik vrijspeel. En als ik dan een wapen of gadget echt lekker vind spelen en daar een specifieke attachement voor wil dan stop ik er specifiek ook wel tijd in. Dit is het probleem ook niet.Vrijdag schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:19:
[...]
Bedrijfs technisch is het wel de beste keuze. Omdat je alles zowat per wapen moet/kunt vrijspelen zorgt dat er voor dat men zo lang en zoveel mogelijk blijft spelen. Elk wapen heeft vijf of meer attachments en die hebben ook weer massa's aan variatie.
Door telkens na elke match vooral te laten zien wat de vooruitgang is, houden je de spelers vast. Her en der gooi je ze wat kruimels toe dmv tokens die realtime doorlopen en voila, men blijft spelen.
Wat dat betreft is het precies hetzelfde als CoD en talloze andere live service spelletjes. En ook hier geldt jE hOeFt HeT nIeT tE dOeN
Nuja, iedereen haalt op de eigen manier plezier uit het spel, het ene is niet stommer dan het andere.
Ook het post-game menu, prima, maar geef mensen dan ook de tijd dat ze het echt kunnen lezen ipv hop het volgende potje in, of kies je voor snel naar het volgende pot laat dan dingen zien die mensen ook echt in die tijd kunnen lezen en interpreteren, maar je kan niet beiden hebben want dan wordt het zinloos veel data maar niet te lezen in de beperkte tijd.
Het probleem is het onoverzichtelijke menu met talloze dingen die ik het liefst zou uitzetten zodat ze er niet zijn. Dingen zijn gewoon niet intuïtief uitgevoerd.
Zat inconsistenties ook in het spel/menu. Bijvoorbeeld:
- Controller settings menu je verandert settings voor heli, menu een blad terug zit je weer bovenaan in het menu ipv dat ie je laat staan op waar je doorklikt naar de heli settings menu
- In hetzelfde menu, wat is de logica dat ik het controller plaatje met de complete layout pas een pagina of twee terug zie en niet ernaast als ik specifiek de settings voor bijvoorbeeld infantry of ground vehicles aan het aanpassen ben (buiten dat het niet altijd de settings laat zien zoals ik die custom heb ingesteld)
- De ene keer wel iets onthouden in het menu, de andere keer weer niet, ga ik naar het menu tijdens spelen dan zit ik niet bovenaan in het menu maar onderin bij de optie om het spel te verlaten omdat ik dat het potje ervoor heb gedaan (weer discrepant met bovengenoemde settings menu waar die dat dan niet onthoudt)
- De ene keer onthoudt ie na een potje (als je gewoon doorblijft spelen naar het volgende potje heb ik het erover) wel welke class je geselecteerd had, de andere keer sta je standaard op Assault weer en moet je opnieuw je selectie maken
- Kijk je bij challenges dan moet je rechts in beeld met de rechter stick tabjes wisselen, maar je kan wel met de DPAD toetsen op en neer maar niet de tabjes wisselen in het rechter gedeelte
lekker consequent - Het onhandige indelen, maakt de GUI onoverzichtelijk, dan krijg nu ook eens gratis extra tabladen en menus van BR/RedSec/Gauntlet (noem het op), zet dat lekker onder het kopje multiplayer bijvoorbeeld
EDIT: bijvoorbeeld ook wat @Lekker Ventje zegt, ik snap die BP ook niet zo goed. Maar ook weer de verschillende punten die je kunt kopen of verdienen en wat je nodig hebt om zaken (wat dan exact) vrij te spelen, en waar BF Pro daarin dan weer toevoegt/brengt. Gewoon complex maar ook niet intuïtief ingedeeld of uitgelegd zodat je automatisch snapt hoe het zit.
[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 01-11-2025 11:46 ]
Dat painten is voor guided missiles. Zo kan je met een AA-launcher toch ook tanks raken. Vooral voor vliegtuigen en heli’s in je team handig.Lekker Ventje schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:38:
[...]
Spotten gaat automatisch.
Die gadget zorgt ervoor dat de wapens sneller kunnen locken. Mijn ervaring is dat er niet veel gebruik van gemaakt wordt (of het is bugged zoals de meeste assignments). Ik gebruik liever de drone.
Ik snap geen hol van die battlepass points. Ik heb 37.800 xp en krijg toch maar 1 punt. Voor een tweede punt kwam ik 4500 xp tekort. Je moet er zo wel heel erg veel tijd insteken om 1100 points te halen.
Je kunt als je alleen multiplayer doet geen BR challenges meer krijgen bij rerolls.
Weet ik, maar zolang de meesten met een RPG rondlopen schiet je er niets mee op en dan heb ik liever een drone bij.Eijsbeer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:15:
[...]
Dat painten is voor guided missiles. Zo kan je met een AA-launcher toch ook tanks raken. Vooral voor vliegtuigen en heli’s in je team handig.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heldstroopwafel57 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:26:
![]()
![]()
@ Vrijdag.
'Wat een jonkie nog, vegeleken met mij'..............
@ merlin 1201+Chelseamarre13
Bah! Dacht ik mij te kunnen verstoppen achter het excuus van een slechte ping.(not dus)
Afijn, ik hoop in de nabije toekomst mijn teammaten toch nog enigszins te kunnen bijstaan met rook en vuurgranaten.
Misschien komt er ook binnenkort iemand bij u langs voor een interview met 2 mooie blondines (voor zover ik kon zien in 360p) in een strak pak?
Mijn vader is bijna 80 en speelt nog wel eens World Of Tanks.
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2025 12:56 ]
Als update hierop, vandaag breakthrough gedaan: Bijna net zo'n bagger framerate. Hem weer op auto preset gezet, en alles is weer prima. Dus geen idee of ik de keer daarvoor iets had aangepast wat pas na een herstart impact had, of dat de update gewoon ergens iets aan instellingen verkloot had, maar nu werkt hij prima in regulier en Redsec.Sissors schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:48:
Ik heb Redsec eens geprobeerd, eerste potje zullen we het niet over hebben, tweede potje net tweede geworden en niet eerste met ons squad randoms. Maar euhm, volgens het internet zou performance vergelijkbaar of beter moeten zijn als random multiplayer maps. Maar mijn framerate was eerder de helft. Met de mp/s indicator in het rood grootste deel van de tijd.
Hahaha..
( op een oude fiets)......
Zeker! BP duurt nog een aantal weken dus tijd genoeg.Demonslayer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:51:
Kan ik de Battle Passes nog uitspelen. Heb een hele week bf6 moeten missen want ik had geen tijd. Heb zelf de Phantom editie. Kom straks weer pas thuis om weer te knallen.
[ Voor 4% gewijzigd door stroopwafel57 op 01-11-2025 13:21 ]
Dit ervaar ik ook. Schreeuwerige interface, niet duidelijk wat er nou is.dangerpaki schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:49:
Ik moet zeggen dat het hele BF pro onduidelijk is voor mij waar je nou exact voor betaalt en wat je nou exact krijgt (natuurlijk kan ik me weer een half uur ergens in verdiepen en dit uitzoeken tot in details, maar ze beseffen misschien niet dat er mensen zijn van 40+ die dermate weinig tijd hebben dat ze dat half uurtje liever gewoon gamen).
Eveneens de GUI, veel te complex en uitgebreid, groot deel onnodig ook.
Terwijl de player stat die ik graag uitgebreider zou zien weer behoorlijk summier zijn.
Ook mijn spelervaring is matiger geworden. Ik vraag mij ten zeerste af wat het nut is van classes op engineer en recon na. Recon voor het snipen vanaf gebouwen en engineer voor als je geen Recon wilt spelen.
Medics, ik weet niet waarom mensen dat spelen. Ze reviven 9 van de 10 keer niet, en andere classes kunnen ook reviven. Als je zelf medic speelt, hoeveel mensen meteen releasen... Supression is niet meer in het spel, waarom zou je een LMG dragen.
Assault idem. Je kan ook een engineer spelen met een M4A1...
Ik zoek nog steeds wat mensen die graag samen in een Squad willen! Ik heb het al op Discord geprobeerd maar geen reactie vooralsnog!
Dan lig je en staan er 4 medespelers op je geen die revive doet zelfs medics niet, wat meer teamspel zou wel is fijn zijn met als doel winnen niet je k/de ratio dat is nog het meest frustrerend.
Denk überhaupt dat ik maar 25 % in het winnende team zit van alle potjes, ik leave ook niet als het team dreigt te verliezen.
Alleen motiveert ook niet echt telkens verliezen.
Medic en Engineer liggen me wel het beste, probeer regelmatig assault maar ik kan met die wapens niet overweg, en geen flauw idee waarom, zodra ik naar lmg of smg switch kill ik veel makkelijker
[ Voor 39% gewijzigd door FidoDido op 01-11-2025 15:51 ]
Ik werd laatst gesniped op 300 meter en daarna had ik iemand gesniped op 160m en kon hem echt amper zien... die unlocks werken wel echt (of hij cheattebenjamin19 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:02:
Toch gebeurt het mij vaak dat ik al om het hoekje ben en toch nog gedood word. veelal door een sniper van afstand of dergelijke. Dit irriteerde mij in BF 4 ook al.
Ik zoek nog steeds wat mensen die graag samen in een Squad willen! Ik heb het al op Discord geprobeerd maar geen reactie vooralsnog!
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik gok dat je voornamelijk Conquest speelt dan? Maar Support's zijn ongelovelijk nodig zeker op Breakthrough/Rush. Ja, sommige mensen reviven niet, zeker als je achter hun op de grond ligt maar dat is meer door de nonstop herrie waardoor je de help geluiden amper binnen krijgt. Maar vraag je eens af, als je op Mirak Valley aanvalt en je loopt tegen een muur aan en verliest, dan komt dat waarschijnlijk omdat niemand Smoke grenades had gebruikt. Een Support kan in 5 seconden een brede smoke muur neergooien waarin de tegenstanders niks zien, snipers ook niet, dat is hoe je op Mirak Valley A overneemt in de eerste fase. Ook hebben Engineers de Support supply packs nodig om RPG's aan te vullen. Als je namelijk als Engineer in het veld komt krijg je was het 2 of 3 RPG's? En daar mee haal je natuurlijk geen tank neer. Een Support met Fire-Support perk vult lekker snel ammo aan om de druk op te voeren tegen tanks. Neem Liberation Peak fase 2 waar de aanvallers 4(!) tanks kunnen hebben, als de verdedigers vergeten Engineer te spelen dan ga je al snel naar fase 3 haha. Dan hebben we nog de SICH G1 WP, dat is die napalm granaat launcher, je kan daar als aanvaller heel snel verdedigers naar achter schuiven, heeft wat oefening nodig omdat hij fixed vast staat op 25m afstand maar is best nuttig. Assaults met shotguns krijgen behoorlijk weinig ammo, die hebben ook ammo packs nodig, en Assaults zijn killing machines in de juiste handen (En de Spawn Beacon!!)JeroenNietDoen schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:24:
[...]
Dit ervaar ik ook. Schreeuwerige interface, niet duidelijk wat er nou is.
Ook mijn spelervaring is matiger geworden. Ik vraag mij ten zeerste af wat het nut is van classes op engineer en recon na. Recon voor het snipen vanaf gebouwen en engineer voor als je geen Recon wilt spelen.
Medics, ik weet niet waarom mensen dat spelen. Ze reviven 9 van de 10 keer niet, en andere classes kunnen ook reviven. Als je zelf medic speelt, hoeveel mensen meteen releasen... Supression is niet meer in het spel, waarom zou je een LMG dragen.
Er zijn vast nog wat dingen die ik vergeet, maar Supports zijn de core van een team naar mijn mening
Ik speel zelf ook Support hoor maar soms vraag ik me af why. Scheelt ook dat ik maar alleen speel. Echt teamplay is er soms maar weinig bij.kevz schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:50:
[...]
Ik gok dat je voornamelijk Conquest speelt dan? Maar Support's zijn ongelovelijk nodig zeker op Breakthrough/Rush. Ja, sommige mensen reviven niet, zeker als je achter hun op de grond ligt maar dat is meer door de nonstop herrie waardoor je de help geluiden amper binnen krijgt. Maar vraag je eens af, als je op Mirak Valley aanvalt en je loopt tegen een muur aan en verliest, dan komt dat waarschijnlijk omdat niemand Smoke grenades had gebruikt. Een Support kan in 5 seconden een brede smoke muur neergooien waarin de tegenstanders niks zien, snipers ook niet, dat is hoe je op Mirak Valley A overneemt in de eerste fase. Ook hebben Engineers de Support supply packs nodig om RPG's aan te vullen. Als je namelijk als Engineer in het veld komt krijg je was het 2 of 3 RPG's? En daar mee haal je natuurlijk geen tank neer. Een Support met Fire-Support perk vult lekker snel ammo aan om de druk op te voeren tegen tanks. Neem Liberation Peak fase 2 waar de aanvallers 4(!) tanks kunnen hebben, als de verdedigers vergeten Engineer te spelen dan ga je al snel naar fase 3 haha. Dan hebben we nog de SICH G1 WP, dat is die napalm granaat launcher, je kan daar als aanvaller heel snel verdedigers naar achter schuiven, heeft wat oefening nodig omdat hij fixed vast staat op 25m afstand maar is best nuttig. Assaults met shotguns krijgen behoorlijk weinig ammo, die hebben ook ammo packs nodig, en Assaults zijn killing machines in de juiste handen.
Er zijn vast nog wat dingen die ik vergeet, maar Supports zijn de core van een team naar mijn mening
Ik ben het met je eens dat solo queue een mixed-bag is. Als ik dan wel in een brak team zit, of een Squad waar het ieder voor zich is dan kan je inderdaad beter Engineer zijn, maar dan moet je alsnog opzoek naar de Supply Bags haha. Mocht je een moment hebben waar je geen last hebt van voertuigen, dan ben ik toch echt liever Support/Assault. Recon speel ik eigenlijk alleen als ik het mentaal opgegeven hebt en dan ga ik ook in de bergen wonenJeroenNietDoen schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:56:
[...]
Ik speel zelf ook Support hoor maar soms vraag ik me af why. Scheelt ook dat ik maar alleen speel. Echt teamplay is er soms maar weinig bij.
edit; Ik word trouwens helemaal gek van die oranje stipjes. Ik was voorstander dat ze het toe zouden voegen, maar de manier waarom is weer lekker buggy en irritant zeg. Je zal maar OCD hebben, dan ben je nonstop bezig te zoeken welk wapen wat nieuw heeft omdat het de helft van de tijd niet werkt
[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 01-11-2025 16:02 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
[ Voor 65% gewijzigd door bRuud83 op 01-11-2025 22:48 ]
Volgens mij moet je bij voice chat channel hem op "party" zetten. Dan zou het moeten werken.bRuud83 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:45:
Werkt crossplay chat niet in BF6? probeerde met een collega via Pc en Ps5 te connecten maar krijg het niet werkend. Ik kan ook niets vinden in instellingen.
[Afbeelding]
Ja geprobeerd, maar dat werkt niet. Alleen "Squad" werkt. Buiten de missies om horen we elkaar niet.Phydomir schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:53:
[...]
Volgens mij moet je bij voice chat channel hem op "party" zetten. Dan zou het moeten werken.
Eigenlijk maak je de keus welke klasse je nu speelt puur op welke gadget en class specialization je wilt hebben. Maar de specialization heeft (vind ik) een te beperkt effect zodat dat niet doorslaggevend wordt in welke keuzes mensen maken.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:24:
[...]
Dit ervaar ik ook. Schreeuwerige interface, niet duidelijk wat er nou is.
Daarom zijn de gadgets ook wat verwisseld tussen de klasse. Als de gadgets onderling nog waren verdeeld zoals BF4 dan had ik alleen maar support gespeeld. Nu zal ik ook weleens recon spelen om de C4 te gebruiken.
Er zijn overigens wel closed servers mogelijk waar ouderwets de klasse een gebonden wapenset heeft.
Ik ben ook voorstander van de oranje stipjes. Maar het moet wel werken. Nu staan die stipjes er elke keer weer op als je geen nieuwe vrijgespeelde attachements hebt. Dus ze moeten het gewoon fixen. Overigens vind ik ze in het hoofdmenu compleet nutteloos dat ze elke keer ook weer bij menu item “campaign” en “multiplayer” ook weer stoppen hebben staan.kevz schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:59:
[...]
Ik ben het met je eens dat solo queue een mixed-bag is. Als ik dan wel in een brak team zit, of een Squad waar het ieder voor zich is dan kan je inderdaad beter Engineer zijn, maar dan moet je alsnog opzoek naar de Supply Bags haha. Mocht je een moment hebben waar je geen last hebt van voertuigen, dan ben ik toch echt liever Support/Assault. Recon speel ik eigenlijk alleen als ik het mentaal opgegeven hebt en dan ga ik ook in de bergen wonen(maar ik neem het wel serieus en gebruik de drone om te spotten, en tanks te painten etc)
edit; Ik word trouwens helemaal gek van die oranje stipjes. Ik was voorstander dat ze het toe zouden voegen, maar de manier waarom is weer lekker buggy en irritant zeg. Je zal maar OCD hebben, dan ben je nonstop bezig te zoeken welk wapen wat nieuw heeft omdat het de helft van de tijd niet werkt
@goosche ga ik straks meter uitzetten.
Merk overigens na de laatste update af en toe een hapering bij bewegen. Irritant en onverwachts. Kijken of het overgaat als je dit uitzet
Ja, gisteravond ook 2 van zulke matches gehad. Was erg leukLekker Ventje schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:13:
Gisteren weer flink wat plezier gehad tijdens een aantal matches conquest. Telkens proberen een punt te veroveren en als je het dan had kwam de tegenpartij het weer terug proberen te pakken. De andere punten werden genegeerd zodat alles zich in dat deel van de map concentreerde. Dat soort gevechten zijn voor mij de reden dat ik Battlefield zo geweldig vind.
Misschien zijn de andere gamemodes minder populair en willen ze die pushenDeruxian schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:21:
Hoe komt het eigenlijk dat Conquest helemaal als laatste staat in het MP menu? Is dit niet de favoriete modus?
Misschien nog wat buggy? Tijdens die AWS problemen een tijdje terug werkte het ook niet lekker (ik PC, ander PS5). Maar van de week werkte het wel zoals het zou moeten.bRuud83 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 23:41:
[...]
Ja geprobeerd, maar dat werkt niet. Alleen "Squad" werkt. Buiten de missies om horen we elkaar niet.
Daar lijkt het wel op. Ik ga het nog maar een keer via Discord proberen. Dat werkte ook niet, maar ik denk dat Discord en ingame chat niet tegelijk aan kunnen staan?Phydomir schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:00:
[...]
Misschien nog wat buggy? Tijdens die AWS problemen een tijdje terug werkte het ook niet lekker (ik PC, ander PS5). Maar van de week werkte het wel zoals het zou moeten.
Op de PC gaat discord en in-game prima samen. Maar hoe dat op de PS5 gaat, geen idee.bRuud83 schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:01:
[...]
Daar lijkt het wel op. Ik ga het nog maar een keer via Discord proberen. Dat werkte ook niet, maar ik denk dat Discord en ingame chat niet tegelijk aan kunnen staan?
Dit is waar. En wat er nu dus gebeurt is dat die games bedoelt voor casuals gefarmed worden door veel betere lui.Heaget schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:05:
Dit topic gaat heel snel dus ik heb niet alles gelezen, maar kan iemand bevestigen dat dit waar is? En dan bedoel ik voornamelijk het deel van bot lobbys waar wel volledige XP te verdienen is?
[Afbeelding]
Ja, ik had het kunnen weten natuurlijk..JeroenNietDoen schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:16:
[...]
Dit is waar. En wat er nu dus gebeurt is dat die games bedoelt voor casuals gefarmed worden door veel betere lui.
Ja, de menustructuur vind ik ook wel... ongestructureerd jadangerpaki schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:39:
[...]
Oh ik haal ook plezier uit het spel. De elementen die jij noemt tav wapen attachements en het vrijspelen ervan vind ik het probleem niet. Ik speel gewoon en zie wel wat ik vrijspeel. En als ik dan een wapen of gadget echt lekker vind spelen en daar een specifieke attachement voor wil dan stop ik er specifiek ook wel tijd in. Dit is het probleem ook niet.
Ook het post-game menu, prima, maar geef mensen dan ook de tijd dat ze het echt kunnen lezen ipv hop het volgende potje in, of kies je voor snel naar het volgende pot laat dan dingen zien die mensen ook echt in die tijd kunnen lezen en interpreteren, maar je kan niet beiden hebben want dan wordt het zinloos veel data maar niet te lezen in de beperkte tijd.
Het probleem is het onoverzichtelijke menu met talloze dingen die ik het liefst zou uitzetten zodat ze er niet zijn. Dingen zijn gewoon niet intuïtief uitgevoerd.
Zat inconsistenties ook in het spel/menu. Bijvoorbeeld:Ik vind de bovengenoemde zaken gewoon dingen die horen bij een spel die je als maker afgemaakt aflevert. En dat is het nu op veel gebieden niet.
- Controller settings menu je verandert settings voor heli, menu een blad terug zit je weer bovenaan in het menu ipv dat ie je laat staan op waar je doorklikt naar de heli settings menu
- In hetzelfde menu, wat is de logica dat ik het controller plaatje met de complete layout pas een pagina of twee terug zie en niet ernaast als ik specifiek de settings voor bijvoorbeeld infantry of ground vehicles aan het aanpassen ben (buiten dat het niet altijd de settings laat zien zoals ik die custom heb ingesteld)
- De ene keer wel iets onthouden in het menu, de andere keer weer niet, ga ik naar het menu tijdens spelen dan zit ik niet bovenaan in het menu maar onderin bij de optie om het spel te verlaten omdat ik dat het potje ervoor heb gedaan (weer discrepant met bovengenoemde settings menu waar die dat dan niet onthoudt)
- De ene keer onthoudt ie na een potje (als je gewoon doorblijft spelen naar het volgende potje heb ik het erover) wel welke class je geselecteerd had, de andere keer sta je standaard op Assault weer en moet je opnieuw je selectie maken
- Kijk je bij challenges dan moet je rechts in beeld met de rechter stick tabjes wisselen, maar je kan wel met de DPAD toetsen op en neer maar niet de tabjes wisselen in het rechter gedeelte
lekker consequent
- Het onhandige indelen, maakt de GUI onoverzichtelijk, dan krijg nu ook eens gratis extra tabladen en menus van BR/RedSec/Gauntlet (noem het op), zet dat lekker onder het kopje multiplayer bijvoorbeeld
EDIT: bijvoorbeeld ook wat @Lekker Ventje zegt, ik snap die BP ook niet zo goed. Maar ook weer de verschillende punten die je kunt kopen of verdienen en wat je nodig hebt om zaken (wat dan exact) vrij te spelen, en waar BF Pro daarin dan weer toevoegt/brengt. Gewoon complex maar ook niet intuïtief ingedeeld of uitgelegd zodat je automatisch snapt hoe het zit.
Heet het dan ook Casual Breaktrough?JeroenNietDoen schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:16:
[...]
Dit is waar. En wat er nu dus gebeurt is dat die games bedoelt voor casuals gefarmed worden door veel betere lui.
Heb al een paar dagen de playstation niet aangehad dus heb niet zelf kunnen kijken
PSN: Europhea
Casual Breakthrough inderdaad.Razenko schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:29:
[...]
Heet het dan ook Casual Breaktrough?
Heb al een paar dagen de playstation niet aangehad dus heb niet zelf kunnen kijken
Ik heb eindelijk zojuist mijn Spawnbeacon op Casual Breakthrough gehaald
Nu kan ik weer normale Qonquest gaan spelen op grote maps.., met mijn Spawnbeacon!
niet iedereen heeft een bierbuikje
Hoe ervaar je casual Breakthrough? Beetje leuk of zitten er veel hele goede spelers in die het doen om vervelend te zijn / te grinden?wodkabuikje schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:57:
[...]
Casual Breakthrough inderdaad.
Ik heb eindelijk zojuist mijn Spawnbeacon op Casual Breakthrough gehaald
Nu kan ik weer normale Qonquest gaan spelen op grote maps.., met mijn Spawnbeacon!
Ik ben een matige speler maar sta meestal wel bovenaan in de lijsten. Ik vind het wel een goede mode om eerste even 1 of 2 potjes te spelen en daarna gewone potjes.Heaget schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:25:
[...]
Hoe ervaar je casual Breakthrough? Beetje leuk of zitten er veel hele goede spelers in die het doen om vervelend te zijn / te grinden?
En bepaalde challenges zoals 25 headshots met assault, die had ik normaal niet zo snel gehaald.
En de bots medics revive je tenminste
[ Voor 3% gewijzigd door FidoDido op 02-11-2025 14:44 ]
Allemaal bots met 1 shot kill health. Hebben ook geen wapens. Halfuurtje bezig geweest en een heleboel challenges binnengehaald zo.
Code is: YPT89
Als call of duty het nog heeft geen idee. 3 edities terug zelf gestopt met spelen ervan
[ Voor 3% gewijzigd door rickb23 op 02-11-2025 15:21 ]
Battlefield heeft nooit die insteek gehad, dus officieel niet meen ik. Wat me wel te binnen springt, is dat de game wel een aardige lijst met Squad namen heeft. Dus in theorie zou je in Portal een Squad TDM server op kunnen zetten met 1 speler per squad x16 misschien? Maar het blijft een teamplay gebaseerde game dus ga uit van geen FFA.rickb23 schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:19:
Even een vraagje waar ik op internet zelf geen informatie over kan vinden, of overheen lees. Maar call of duty heeft of had altijd de multiplayer optie free for all. Gewoon alleen spelen online in een map tegen 7 anderen dacht ik of 9 anderen. Heeft Battlefield die optie ook?
Als call of duty het nog heeft geen idee. 3 edities terug meegestop ofzo
Speelt minder druk en er zijn sowieso minder spelers. Kwam zelf niet echt vervelende spelers tegen ofzo. Heb maar 4 potjes gespeeld en daarin wel 20x die irritante pen opdracht gehaald om eindelijk mijn spawnbeacon te krijgen.Heaget schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:25:
[...]
Hoe ervaar je casual Breakthrough? Beetje leuk of zitten er veel hele goede spelers in die het doen om vervelend te zijn / te grinden?
Het is maar op 2 kleine maps volgens mij. Die speel ik eigenlijk sowieso niet maar op deze manier was het best leuk.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Lijkt er niet op dat je je maximale punten al hebt, wat gebeurd er als je een sight probeert te selecteren?DoubleDutch schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:28:
Misschien een domme vraag,maar waarom kan ik geen attachments kiezen voor mijn wapen,ze zijn geunlocked maar kan ze niet selecteren?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nevermind, het is nog gelocked, welke level is je gun? Schijnbaar heb je de optie niet vrijgespeeld, kan eventueel een challenge zijn?
Edit: eerste hit op Reddit zegt dat je de m60 naar lvl 20 moet krijgen om een sight te kunnen plaatsen
[ Voor 12% gewijzigd door Razenko op 02-11-2025 16:50 ]
Ik hoop nog steeds dat ze gaan kijken naar die klote lock ons en TOW missile die gewoon te goed zijn en te makkelijk zijn. En gimme grotere maps! Het is gewoon te cramped !
Wat voor wapen gebruiken jullie voor Support, ik vind LMG te langzaam. SMG en zelfs assault die zijn zoveel sneller dat met equal aim je niet wint ( mijn ervaring, weet niet of het natuurlijk een feit is
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Dan zal.dat het wel zijn.Razenko schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:48:
[...]
Lijkt er niet op dat je je maximale punten al hebt, wat gebeurd er als je een sight probeert te selecteren?
Nevermind, het is nog gelocked, welke level is je gun? Schijnbaar heb je de optie niet vrijgespeeld, kan eventueel een challenge zijn?
Edit: eerste hit op Reddit zegt dat je de m60 naar lvl 20 moet krijgen om een sight te kunnen plaatsen
Net even gespeeld maar dit is voor mij precies goed zo. Hier beleef ik echt veel plezier aan! Hopelijk gaan ze ook andere Maps toevoegen.wodkabuikje schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:22:
[...]
Speelt minder druk en er zijn sowieso minder spelers. Kwam zelf niet echt vervelende spelers tegen ofzo. Heb maar 4 potjes gespeeld en daarin wel 20x die irritante pen opdracht gehaald om eindelijk mijn spawnbeacon te krijgen.
Het is maar op 2 kleine maps volgens mij. Die speel ik eigenlijk sowieso niet maar op deze manier was het best leuk.
Gamen met headset is sowieso beter in shooters. Jouw headset is natuurlijk niet gemaakt/ideaal voor te gamen.Thomas schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:11:
Net een potje gespeeld met headphones op. Normaal game ik liever op mijn speakers. Valt me echt vies tegen hoe belabberd de audio mix is voor headphones. Kan geluiden niet in de omgeving plaatsen. Ik gebruik Sennheiser HD650’s en een high-end Topping DAC+Amp dus aan mijn apparatuur ligt het niet. Het is werkelijk vreselijk zeg.
Is bij design. Ik val in herhaling maar DICE wil graag zoveel mogelijk COD spelers stelen, en hoe doe je dat? Door een hoog tempo en alle voetstappen uit het spel te trekken. Je kan net zo goed wat muziek aan zetten tijdens BF6, je zal niks missenThomas schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:11:
Net een potje gespeeld met headphones op. Normaal game ik liever op mijn speakers. Valt me echt vies tegen hoe belabberd de audio mix is voor headphones. Kan geluiden niet in de omgeving plaatsen. Ik gebruik Sennheiser HD650’s en een high-end Topping DAC+Amp dus aan mijn apparatuur ligt het niet. Het is werkelijk vreselijk zeg.
Onzin.Chelseamarre123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:13:
[...]
Gamen met headset is sowieso beter in shooters. Jouw headset is natuurlijk niet gemaakt/ideaal voor te gamen.
[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 02-11-2025 18:14 ]
Wat maakt een (gaming) headset meer geschikter dan? Want ik game wel meer met precies deze set-up, o.a. CS2, en heb dan juist meer gemak met schoten en voetstappen plaatsen dan met speakers.Chelseamarre123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:13:
[...]
Gamen met headset is sowieso beter in shooters. Jouw headset is natuurlijk niet gemaakt/ideaal voor te gamen.
Sinds ik een paar unlocks heb op de L110 kan ik zeggen dat het een stuk beter gaat. Je moet wel je speelstijl aanpassen met LMG, zeker geen run en gun maar veel voorzichtiger de hoeken om.JinShepard schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:55:
Casual breakthrough, voor mij is dat meer.. we hebben issues maar weten niet goed hoe op te lossen dus gooien we maar wat random peeps vs lots of bots, aka XP farms want.. tbh dat is het toch?
Ik hoop nog steeds dat ze gaan kijken naar die klote lock ons en TOW missile die gewoon te goed zijn en te makkelijk zijn. En gimme grotere maps! Het is gewoon te cramped !
Wat voor wapen gebruiken jullie voor Support, ik vind LMG te langzaam. SMG en zelfs assault die zijn zoveel sneller dat met equal aim je niet wint ( mijn ervaring, weet niet of het natuurlijk een feit is)
Die headset heeft een soundscape waar budget gaming headsetjes alleen maar van kunnen dromen.Chelseamarre123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:13:
[...]
Ik wissel zelf een HD650 af met Yamaha HS7 monitors, die laten echt alles horen. Helaas dat BF6 daar niet aan meedoet ... het geluid is op z'n zachts gezegd gewoon dramatisch slecht.
Ik heb zelf Kef LSX II’s staan en vind daar op alle geluiden wel prima in de ruimte te plaatsen. Niks fenomenaals verder overigens maar dat hoor je vrijwel nooit in gamesDhrax schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:20:
[...]
Die headset heeft een soundscape waar budget gaming headsetjes alleen maar van kunnen dromen.
Ik wissel zelf een HD650 af met Yamaha HS7 monitors, die laten echt alles horen. Helaas dat BF6 daar niet aan meedoet ... het geluid is op z'n zachts gezegd gewoon dramatisch slecht.
Niet. Diegene heeft er gewoon overduidelijk geen verstand van en roept maar wat.Thomas schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:15:
[...]
Wat maakt een (gaming) headset meer geschikter dan? Want ik game wel meer met precies deze set-up, o.a. CS2, en heb dan juist meer gemak met schoten en voetstappen plaatsen dan met speakers.
Je kan in het spel gewoon 3d headphones mix aanzetten en e.v.t. wartapes. Dat is zo ongeveer het beste wat (voor nu) je kan halen in bf6. Spatial audio werkte beter in Battlefield 2042 voor mij. Daar kon je duidelijk richting van schoten en voetstappen horen maar in bf6 valt dit voor mij compleet weg. Ik heb Arctis Prime Pro headset en de steelseries software op het battlefield 6 profiel staan.
Idempotent.
Ik heb een Astro A50, nergens last van met het geluid. Lekker veel in te stellen en werkt gewoon perfectDhrax schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:20:
[...]
Die headset heeft een soundscape waar budget gaming headsetjes alleen maar van kunnen dromen.
Ben het met je eens hoor dat de (HP) audio in BF6 crap is. In bijv. BF V vind ik de HP audio mix duidelijk beter.Thomas schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:15:
[...]
Wat maakt een (gaming) headset meer geschikter dan? Want ik game wel meer met precies deze set-up, o.a. CS2, en heb dan juist meer gemak met schoten en voetstappen plaatsen dan met speakers.
Echter een HD650 is wellicht inderdaad niet de beste optie voor FPS games. HD650 staat zonder meer onder 'audiofielen' zeker goed aangeschreven maar wel relatief smalle soundstage en relatief 'donker' geluid die meer uitblinkt in midrange. Imaging zal niet het beste zijn. Als je echt puur voor FPS gaming gaat zijn er denk ik wel betere opties.
Idempotent.
Dat zeg ik dan ook niet.MainframeX schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:37:
@Help!!!! een gaming headset aanschaffen zal alleen de spatial audio/audiomix niet gaan oplossen. Het spel heeft op dat vlak gewoon echt hard een patch nodig.
Ik zeg: Zelfs bij een perfecte BF6 audiomix zijn er andere koptelefoons die van nature beter geschikt zijn voor FPS games.
Ik heb nu eens mijn Bose QC aangesloten en moet zeggen dat het geluid daar wel veel beter op klinkt, warmer meer bas en zit veel fijner op de oren, oja een die noise canselling is echt top.
Zal eens een BT dongel aanschaffen zodat hij draadloos kan.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
met dit programma FXsound kan je je sound boosten klikt best goed. Maar in de game moet je wel op geluid op headset en wartapes zetten. Ik speel altijd op wartapes al jaren.merlin1201 schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:14:
Ik gebruik de Sony pulse 3D maar vind het geluid ook niet echt super klinken, de richting is bijna niet te bepalen.
Ik heb nu eens mijn Bose QC aangesloten en moet zeggen dat het geluid daar wel veel beter op klinkt, warmer meer bas en zit veel fijner op de oren, oja een die noise canselling is echt top.
Zal eens een BT dongel aanschaffen zodat hij draadloos kan.
Wartapes zou ik nu niet meteen aanraden, maar zeker wel de verschillende geluidsopties nalopen en zien of er voor jou een mix bij zit die goed werkt. Geen positionerings issues hier met m'n Shiit DAC en Beyerdynamic Custom Studio's.goosche schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:18:
[...]
met dit programma FXsound kan je je sound boosten klikt best goed. Maar in de game moet je wel op geluid op headset en wartapes zetten. Ik speel altijd op wartapes al jaren.
Bijvoorbeeld: "King of the Hill" Empire State
Kan je makkelijk die gehele brug slopen met je hamer.
Nu enkel maar paar gaten..
:strip_exif()/f/image/q6v8OmWQgIkLSbpcXl7jFAD4.jpg?f=fotoalbum_large)
*Met rocket iets meer maar nog...
Iets gemist?
Ben altijd wel erg van het slopen om het te verzieken voor de tegenstander
Zeer frustrerend.
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Hier is vooral de oneerlijkheid een bron van irritatie, dat je zeker weet dat je raak schiet maar de tegenstander terwijl jij schiet in een milliseconde een heel magazijn in jou leegpomp, ik heb dit werkelijk 9 vd 10 1/1 gevechten en vind dit opmerkelijk. Gekke is dat mijn setup snel is, ads zo snel mogelijk enz en de tegenstander heeft een trage assault of LMG en toch hebben ze in enkele milliseconden jou neer, alsof ze auto aim hebben of ze een seconden voorsprong op jou hebben, ik blijf het vreemd vinden en denk ook temeer dat ik dat juist merk omdat ik niet meer die snelheid heb als de jonkies.
Precies het is dan ook druk op de servers en dit zal toch van invloed zijn.joskuiper schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:23:
Ligt het aan mij of heeft iedereen last van lag/delay? Ik raak vanavond weer helemaal niks. Tegenstanders zien mij en 0.1 sec later ben ik dood.
Zeer frustrerend.
Eens kijken of het lukt: Hier een stukje waar ik schiet op tegenstander die verscholen zit, ik kan nog net een stukje zien, terwijl ik nog schiet komt hij achter de dekking vandaan en ik ben dood.
Mijn health was nog 75% zie ik nu maar het is een vreemde gewaarwording en zo gaat het echt heel vaak.
2e video totaal geen auto aim met de controler.
[ Voor 32% gewijzigd door merlin1201 op 02-11-2025 21:54 ]
Edit: BF6 afgesloten en opnieuw geprobeerd, blijft nu hangen op connecting to online services, zal vast iets aan de hand zijn, tijd voor The Witcher
[ Voor 34% gewijzigd door Razenko op 02-11-2025 21:36 ]
Ik heb de hele avond kunnen spelen,zonder connectie problemen,dus ik gok dat er wat andes aan de hand isRazenko schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:35:
Wil ik eens een avondje gaan gamen, wil battlefield niet laden na het selecteren van een gamemode... kom telkens weer in het hoofdmenu terecht
Edit: BF6 afgesloten en opnieuw geprobeerd, blijft nu hangen op connecting to online services, zal vast iets aan de hand zijn, tijd voor The Witcher
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/IG0wM6A8gBPggZQJnsqPUv3s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/F6sXgVA8lnsGhiWWmq1MVMge.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZfPJZlI8r2xmGUHoNSFjtabL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sESYpNPSNep8iDJDgqw3OFQ1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/x6kophFWm5KOkSBxDBwJ2H6Q.png?f=fotoalbum_large)