• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben benieuwd hoeveel de overname van EA misschien roet in het eten kan gaan gooien.
Hoorde via Stodeh volgens mij een rumor dat EA overgenomen wordt door een bedrijf voor 55 miljard.. die investeerders willen ook weer geld zien natuurlijk. vrees wel een beetje voor battlefield daar mee :P

Maargoed eerst maar eens afwachten of dat waar is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-12 23:10

BioHazard

*\o/*

Ricmaniac schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:42:
Ik ben benieuwd hoeveel de overname van EA misschien roet in het eten kan gaan gooien.
Hoorde via Stodeh volgens mij een rumor dat EA overgenomen wordt door een bedrijf voor 55 miljard.. die investeerders willen ook weer geld zien natuurlijk. vrees wel een beetje voor battlefield daar mee :P

Maargoed eerst maar eens afwachten of dat waar is.
Battlefield 6 keihard gaan melken straks met crappy skins enz, ondanks de woorden van devs is dat wat nu snel gaat gebeuren. Dat denk ik in ieder geval, time will tell.

Nu twijfel ik heel hard aan BF6, terwijl ik er erg op zat te wachten.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BioHazard schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:48:
[...]

Battlefield 6 keihard gaan melken straks met crappy skins enz, ondanks de woorden van devs is dat wat nu snel gaat gebeuren. Dat denk ik in ieder geval, time will tell.

Ben het helemaal met je eens dat ik dit ook wel een beetje schrikbarend vind :P ik zie de nikki minaj straks al komen enzo hoor :P Maar om battlefield 6 af te schrijven nee dat vind k nog niet haha ik heb er zin in :D

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:17

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

Overname gaat over begin 2027. Dan zitten we alweer bijna aan Battlefield 7. Dus niks om je zorgen over te maken. Ik ga er vanuit als ze toch genoeg exemplaren verkocht hebben die crazy skins toch wel komen helaas.

De militaire skins zijn helaas zo "op"

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:41:
[...]

Overname gaat over begin 2027. Dan zitten we alweer bijna aan Battlefield 7. Dus niks om je zorgen over te maken. Ik ga er vanuit als ze toch genoeg exemplaren verkocht hebben die crazy skins toch wel komen helaas.

Denk niet dat er een jaarlijkse release gaat komen toch? Vorige BF kwam 4 jaar geleden uit

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:56
Chelseamarre123 schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:31:
[...]

Denk niet dat er een jaarlijkse release gaat komen toch? Vorige BF kwam 4 jaar geleden uit
https://gamerant.com/ea-battlefield-annual-release-rumor/

Was/is een gerucht

• MRE-Inc
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Chelseamarre123 schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:31:
[...]

Dat concept blijkt echter wel te werken voor "grote" games zoals FC (voormalig Fifa) en COD. Beetje inspelen op de FOMO en je kan jaarlijks weer 60-80/90 euro aftikken.

Overigens heb ik toch maar een pre-order geplaatst. Nog even afwachten of deze game in GamePass Ultimate komt met een 10uur trial. Als het net zo'n, voor mij crappy game is zoals 2042, dan bespaar ik dat geld... Aan de andere kant, als ik BF6 wel gewoon koop, dan ben ik haast wel genoodzaakt om door te spelen en de bugs en irritaties door de vingers te zien.

XBL: MRE Inc

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-12 23:10

BioHazard

*\o/*

Oxigeon schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:41:
[...]

Dat helpt, dan "heb ik mn geld er wel uit". :)

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

In principe probeerde ze het al een beetje toch. vanaf battlefield 3 ging het vind ik persoonlijk best rap met de releases. Toen leek het anderhalf tot 2 jaar te zijn elke keer.. En toen kwam 2042... zo veel mis mee dat ze het roer hebben moeten omgooien denk ik en vandaar dat we nu deze 4 jaar later pas krijgen. Ik heb liever elke 3-4 jaar een goeie dan slops :P maar gaan het wel zien.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ah I stand corrected.. in me geheugen was het korter dan ik dacht :P

Chatgpt grafiekje laten maken haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jQsZ2cisyINL1z9Y4I52I_mo7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x2QPkyw7u8coWSd7OwFdlv19.png?f=fotoalbum_large

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:48
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:08:
In principe probeerde ze het al een beetje toch. vanaf battlefield 3 ging het vind ik persoonlijk best rap met de releases. Toen leek het anderhalf tot 2 jaar te zijn elke keer.. En toen kwam 2042... zo veel mis mee dat ze het roer hebben moeten omgooien denk ik en vandaar dat we nu deze 4 jaar later pas krijgen. Ik heb liever elke 3-4 jaar een goeie dan slops :P maar gaan het wel zien.
Deze is wel echt goed bf6. Althans de beta tkch. Nog 10 dagen tot release en nog 3 dagen tot de download beschikbaar is...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:10:
Ah I stand corrected.. in me geheugen was het korter dan ik dacht :P

Chatgpt grafiekje laten maken haha.

[Afbeelding]
Tussen de mainline (en daar tel ik Hardline niet in mee, sorry :>) games zat minimaal 2 jaar ja. Jaarlijks zou imho aardig extreem zijn. Ik zie liever gewoon minimaal 2 á 3 jaar consistente content updates voordat ze weer met wat nieuws komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:09
MRE-Inc schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:44:
[...]

Dat concept blijkt echter wel te werken voor "grote" games zoals FC (voormalig Fifa) en COD. Beetje inspelen op de FOMO en je kan jaarlijks weer 60-80/90 euro aftikken.

Overigens heb ik toch maar een pre-order geplaatst. Nog even afwachten of deze game in GamePass Ultimate komt met een 10uur trial. Als het net zo'n, voor mij crappy game is zoals 2042, dan bespaar ik dat geld... Aan de andere kant, als ik BF6 wel gewoon koop, dan ben ik haast wel genoodzaakt om door te spelen en de bugs en irritaties door de vingers te zien.
FC/FIFA verkoopt door de fanboys die voetbal kijken en dan het liefst met een nieuwe rooster spelen.
Net als met F1 games.

Bij CoD en Battlefield mag het langer duren tussen de releases en denk ik dat ze ook omzet kunnen halen door leuke cosmetics of DLC's toe te voegen. kijk maar hoe Destiny 2 dit doet bijvoorbeeld.
Dat ze dan na 2 jaar met een nieuwe setting kunnen komen is in mijn ogen prima.

FOMO is soms wel vervelend, vooral als de hype rond een game erg hoog ligt.
Alleen ik heb wel in mijn achterhoofd, dat de maps in battlefield 6 gewoon kleiner gaan zijn.
Zelf Operation Firestorm staan de vlaggen dichter bijelkaar.

De Pre-order heb ik ook geplaats via Steam.
Early access lijkt er niet in te komen, want staat nergens vermeld.
De Open Beta is mij goed gevallen en ja sommige bugs neem je maar voor lief.
Ik heb 100 euro betaald en dan wil ik minimaal 200 uur plezier hebben met de game.
Dan heb ik het gevoel, dat het zijn geld waard is.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
[...]

Ik ben er ook een beetje bang voor dat dat op termijn het geval gaat zijn. Ze gaan nu al bij bepaalde keuzes de kant op van 2042 (geen persistant servers, geen class locked weapons). Dus dan ik de stap naar crappy skins snel gemaakt.
Ik was ook super enthousiast tijdens de beta maar er zijn toch wel wat red flags waarbij ik twijfel of het wel de nieuwe Battlefield gaat worden die de community graag wil zien.

• kneusteun
paul99 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:38:
[...]

Ik ben er ook een beetje bang voor dat dat op termijn het geval gaat zijn. Ze gaan nu al bij bepaalde keuzes de kant op van 2042 (geen persistant servers, geen class locked weapons). Dus dan ik de stap naar crappy skins snel gemaakt.
Ik was ook super enthousiast tijdens de beta maar er zijn toch wel wat red flags waarbij ik twijfel of het wel de nieuwe Battlefield gaat worden die de community graag wil zien.
Het gaat hoe dan ook een melk koe worden, de vraag is hoe fanatiek gaan mensen met geld smijten en wat gaat dat triggeren. Als EA een melk koe kan maken als fortnite dan zullen ze dat zeker doen, iedere uitgever droomt daar van natuurlijk

Als er straks allemaal felgekleurde lui rondrennen en samenwerking is 0,0 dan zal het snel voorbij zijn voor mij.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Verschil met cod is ook dat ze daar 3 studios hebben die 3 jaar met de game bezig zijn. Zo kunnen ze elk jaar releasen. Ondanks dat ze beter ook eens een jaartje kunnen skippen daar

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:05
kneusteun schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:55:
[...]

Het gaat hoe dan ook een melk koe worden, de vraag is hoe fanatiek gaan mensen met geld smijten en wat gaat dat triggeren. Als EA een melk koe kan maken als fortnite dan zullen ze dat zeker doen, iedere uitgever droomt daar van natuurlijk

Als er straks allemaal felgekleurde lui rondrennen en samenwerking is 0,0 dan zal het snel voorbij zijn voor mij.
Dat ene is op te lossen door gewoon een goede GoT Discord server te hebben waarbij je gewoon lekker met een paar man kan spelen

Nickname KasPlantje.

• Pykow
GerGio schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:23:
[...]

Dat ene is op te lossen door gewoon een goede GoT Discord server te hebben waarbij je gewoon lekker met een paar man kan spelen
GoT had vroeger in Battlefield 3 tijd een Teamspeak server speciaal voor Battlefield.
Paar jaar veel plezier aan beleefd, tot dat er wat bemoeienissen en nutteloze discussies ontstonden met wat Tweakers admin leden.

De actieve leden hebben toen samen een nieuwe community opgericht met een Discord server.
Waarvoor ik verder geen namen ga delen en ook zeker geen reclame voor maak.
Maar wat ik wel kan delen, is dat we leuke herinneringen hebben gemaakt met bbq, uit eten, Tweakers Express event naar gamescom keulen en dat ik nog steeds contact met de jongens heb na alle jaren haha.

Leuk samenspelen met andere is echt het leukste aan battlefield.
paul99 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:38:
[...]

Zelfs de battlefield spelers weten niet wat ze willen.
Ze willen grote maps, maar in battlefield 2042 is opeens alles te groot en de cijfers liegen er niet om dat de kleine maps het altijd beter hebben gedaan. Dat firestorm nu de vlaggen wat dichter bij elkaar heeft gezet, is niet persé iets slechts.

Natuurlijk missen we een server browser zoals vroeger, maar anno 2025 heeft vrijwel geen enkele game meer een server browser, wat ook financieel denk ik ermee te maken heeft.

Pykow schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:33:
Zelfs de battlefield spelers weten niet wat ze willen.
Ze willen grote maps, maar in battlefield 2042 is opeens alles te groot en de cijfers liegen er niet om dat de kleine maps het altijd beter hebben gedaan. Dat firestorm nu de vlaggen wat dichter bij elkaar heeft gezet, is niet persé iets slechts.

Natuurlijk missen we een server browser zoals vroeger, maar anno 2025 heeft vrijwel geen enkele game meer een server browser, wat ook financieel denk ik ermee te maken heeft.
De maps in BF2042 waren niet te groot maar gewoon te leeg. Meer dan de helft van de map was te leeg of oninteressant. Alle 128 spelers kwamen hoofdzakelijk allemaal bij elkaar op kleine stukjes op de map, wat dus voor een clusterfuck zorgde.

Community gaf kritiek en wat deed EA? Bracht een 64 speler mode uit met verkleinde mappen. De aantal spelers per vierkante meter bleef gewoon gelijk waardoor het nog altijd een clusterfuck veroorzaakte. Nu hebben ze dat ook in BF6 gestopt.

Ze moeten zorgen dat elke centimeter op elke map interessant is, zodat spelers zich meer verspreiden over de map. Zorg ook ervoor dat elke centimeter op de map toegankelijk is en dat objecten meer uit elkaar liggen.

• Pykow
Toonen1988 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:08:
[...]

De maps in BF2042 waren niet te groot maar gewoon te leeg. Meer dan de helft van de map was te leeg of oninteressant. Alle 128 spelers kwamen hoofdzakelijk allemaal bij elkaar op kleine stukjes op de map, wat dus voor een clusterfuck zorgde.

Community gaf kritiek en wat deed EA? Bracht een 64 speler mode uit met verkleinde mappen. De aantal spelers per vierkante meter bleef gewoon gelijk waardoor het nog altijd een clusterfuck veroorzaakte. Nu hebben ze dat ook in BF6 gestopt.

Ze moeten zorgen dat elke centimeter op elke map interessant is, zodat spelers zich meer verspreiden over de map. Zorg ook ervoor dat elke centimeter op de map toegankelijk is en dat objecten meer uit elkaar liggen.
Heb jij BF6 Open beta gespeeld ?
Natuurlijk heb je altijd een clusterfuck in het midden van iedere map. Vaak Vlag C.
Maar er zijn ook best wel wat flank mogelijkheden in conquest mode.

• kneusteun
Pykow schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:41:
[...]

Natuurlijk heb je altijd een clusterfuck in het midden van iedere map. Vaak Vlag C.
De beta had niet perse de beste maps vond ik persoonlijk.

Vooral veel steegjes en dan had je 1 "grotere" map en dat was ook meer 2 choke points

• D4NG3R
@Toonen1988 Mwhoah, een aantal maps is daar wel degelijk fysiek te groot, iig als infantry. Maar dat had meer te maken met de layout dan met de inhoud.

De meeste maps, ook in andere BF titels, concentreren om een reden alle actie in het midden, en houden de buitenranden relatief open voor voertuigen. Daar heb je als infantry dan vrij weinig te zoeken. Maar bijvoorbeeld Hourglass..? Gadverdamme, je moet wel aan de buitenranden spelen om caps e.d. te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2025 14:51 ]

Pykow schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:41:
[...]

Natuurlijk heb ik de beta gespeeld, veel delen van de mappen zijn niet toegankelijk. Siege of Cairo bijvoorbeeld, wat inprincipe 3 lange gangen/wegen heeft, die hier en daar ergens een klein gangetje afbuigen.

Iberian offensive precies hetzelfde, alleen daar is het zelfs zo dat je nog niet eens door struikjes heen kunt. Bij objective E kan je nog niet eens door struikjes heen, dan ben je verplicht om in het open te lopen op de weg of het parallel weggetje richting A. Wil je cover door de struikjes, ben je gek dat hebben ze gewoon geblokt. Je loopt dan tegen een doorzichtige muur aan. Kortom, ze verplichten jou om bepaalde wegen te lopen en ook nog volop in het open, lekker tactisch.

De destruction is ook erg static en niet dynamisch. Elke potje zag ik toch dezelfde destruction terug komen. Pak bijv. Siege of Cairo, je kunt daar een muur opblazen (bij de objective met de bus) om een extra weggetje te creëren, dit kwam terug in elke potje dat ik speelde. Precies hetzelfde gat in dezelfde muur.

Wanneer je zelfs Rush speelt en wilt flanken, sta je soms zelfs tussen de spawnende vijanden. Zo vaak meegemaakt.
D4NG3R schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:50:
@Toonen1988 Mwhoah, een aantal maps is daar wel degelijk fysiek te groot, iig als infantry. Maar dat had meer te maken met de layout dan met de inhoud.

De meeste maps, ook in andere BF titels, concentreren om een reden alle actie in het midden, en houden de buitenranden relatief open voor voertuigen. Daar heb je als infantry dan vrij weinig te zoeken. Maar bijvoorbeeld Hourglass..? Gadverdamme, je moet wel aan de buitenranden spelen om caps e.d. te krijgen.
De layout is de inhoud, niet de grote van de map. Het klopt wat je zegt, maar het probleem is dat de gebieden waar veel werd gevochten, te klein waren voor de grote van de map. De objecten hadden voor mij iets meer uit elkaar mogen liggen en tussen de objecten een meer aantrekkerlijke speeldveld mogen ontwikkelen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Toonen1988 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:08:

Dan denk ik even terug aan de Xbox360 tijd. 12vs12 Rush op Metro. Het eerste gedeelte buiten, dus voordat je ondergronds gaat. Dat was zelfs met 12vs12 ongelooflijk interessant en idd wat je zegt, bijna elke centimeter op de map was interessant.

Het liefst ook zou ik een reboot van BF3 willen zien, met dezelfde mappen, maar nu voor consoles 32vs32 en opgepoetste graphics etc. Destructie was goed in BF3, net zoals de fantastische voice acting. Wie herinnert zich niet de "I'm going to tear him a new @sshole". Geen krijsende vrouwen, geen woke shit etc. Puur Battlefield.

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:55
Season 1 details, inclusief nieuwe mappen
https://www.instagram.com...igsh=MWNqbmkwODZ0cmNlMA==

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• D4NG3R
Toonen1988 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:08:
Natuurlijk heb ik de beta gespeeld, veel delen van de mappen zijn niet toegankelijk. Siege of Cairo bijvoorbeeld, wat inprincipe 3 lange gangen/wegen heeft, die hier en daar ergens een klein gangetje afbuigen.
Klopt, de vrij klassie 3-lane layout welke je in vrijwel elk spel en veel maps terug vind. Cairo is er helaas niet het beste voorbeeld van nee.. Maar Iberian vind ik dan weer een vrij sterke implementatie, er waren vrij veel routes om rond te flanken. De 3 'grote' wegen door de map heen waren eigenlijk alleen maar voor voertuigen bedoeld, de kleine gangetjes er tussendoor dan weer compleet ontoegankelijk voor die voertuigen. :)
De destruction is ook erg static en niet dynamisch. Elke potje zag ik toch dezelfde destruction terug komen. Pak bijv. Siege of Cairo, je kunt daar een muur opblazen (bij de objective met de bus) om een extra weggetje te creëren, dit kwam terug in elke potje dat ik speelde. Precies hetzelfde gat in dezelfde muur.
Maar dat is niks nieuws? Zo werkt de destruction in alle BF games sinds de BC titels. En daar was complete destruction soms letterlijk en figuurlijk een puinhoop. Er bleef geen cover meer over, maakte de rondes er helaas niet leuker op.

Iets meer visuele variatie zou (ook) ik wel kunnen waarderen overigens. Een paar verschillende modellen voor dezelfde kapotte muur zorgt al voor heel wat meer variatie.
De layout is de inhoud, niet de grote van de map.
Nee, of in ieder geval niet hoe ik het bedoelde; geen inhoud als in leeg. Geen cover, weinig props, doelloze vlaktes.

Analogie: inhoud (meubilair), layout (kamers), en grote (gebouw) zijn 3 verschillende zaken. Ze zijn wel sterk onderhevig aan elkaar.
Het klopt wat je zegt, maar het probleem is dat de gebieden waar veel werd gevochten, te klein waren voor de grote van de map. De objecten hadden voor mij iets meer uit elkaar mogen liggen en tussen de objecten een meer aantrekkerlijke speeldveld mogen ontwikkelen.
De objectives op Hourglass nog verder uit elkaar? Het grote probleem van die hele map is juist dat er enkel een oost- en westbank zijn met een stomme streep in het midden. Alsof ze de gemiddelde BF map binnestebuiten hebben gedraaid. :P

Als je daar van de ABC naar de EFG kant wil gaan zonder voertuig ben je.. hoe kan ik dit het netst verwoorden.. fucked.

Vooral de launch maps van 2042 hebben er last van, die waren weinig meer dan een expositie van 'grote maps / 128 spelers'. Het feit dat er veel na reworks een stuk kleiner zijn gemaakt onderstreept dat.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2025 18:44 ]

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02:20
Season 1 ziet er goed uit, maar dat voelt soms ook een beetje alsof ze het met opzet weg hebben gelaten uit de launch. Zeker als je de eerste content drop 3 weken na release al uitbrengt.

Had gehoopt op een wat langere roadmap voor post-launch content, misschien een year 1 plan. Dan hadden ze ook echt kunnen laten zien dat ze op dit vlak willen verbeteren. Hoeft niet 100% in detail te zijn maar intern hebben ze vast al wel bepaald hoeveel nieuwe maps en modes er komen. Hoeven ook geen exacte datums te zijn maar iets in de riching van; Q2 2026; 2 nieuwe modes, 2 nieuwe maps etc. etc.

Nu is het een beetje zoals 2042, niet teveel beloven, we kijken wel of de battle pass goed verkoopt en vanaf daar bepalen we of er updates komen of niet :/

[ Voor 36% gewijzigd door raiders op 01-10-2025 08:22 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• MRE-Inc

MRE-Inc

D4NG3R schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:18:
[...]

Als je daar van de ABC naar de EFG kant wil gaan zonder voertuig ben je.. hoe kan ik dit het netst verwoorden.. fucked.
Gisteren nog in BF5 meegemaakt in Conquest op Hamada. Je hebt in het midden die brug, en aan beide kanten 3 vlaggen en de map is groot. Ik heb serieus ruim een minuut op het spawn scherm zitten kijken waar ik zou willen spawnen omdat er geen voertuigen beschikbaar waren, geen spawn beacons en de tegenstander bezig was om ons rap in te halen mbt de tickets vlak voor het einde van de game. Ja dan ben je idd fucked en was ik afhankelijk van een ander squad die een jeep hadden en vlag F aan het capturen waren.

Verder zien die 2 nieuwe mappen er wel goed uit. Geen fan van die New York mappen omdat ik een hekel heb aan close combat. Als ik dat wil dan speel ik wel team deathmatch in COD.

• Pykow
Toonen1988 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:08:
[...]

Iberian offensive precies hetzelfde, alleen daar is het zelfs zo dat je nog niet eens door struikjes heen kunt. Bij objective E kan je nog niet eens door struikjes heen, dan ben je verplicht om in het open te lopen op de weg of het parallel weggetje richting A. Wil je cover door de struikjes, ben je gek dat hebben ze gewoon geblokt. Je loopt dan tegen een doorzichtige muur aan. Kortom, ze verplichten jou om bepaalde wegen te lopen en ook nog volop in het open, lekker tactisch.

Wanneer je zelfs Rush speelt en wilt flanken, sta je soms zelfs tussen de spawnende vijanden. Zo vaak meegemaakt.
Battlefield is nooit een super tactische game geweest met covers etc.
Je moet alleen je hersens gebruiken door 1 vlag meer te hebben dat de tegenstander en niet denken dat je de vlag moet hebben die het dichts bij hun HQ / main spawn staat.
Probleem al eerder aangekaart en waarom soms dus de maps niet helemaal gebalanceerd zijn.

Destruction mag van mij lekker statisch zijn en niet dat alles weg geblazen kan worden.
Vaak in games waar dit gebeurd, verpest het de hele flow van de game.
Operation firestorm gaat eigenlijk al te ver weg, want je kan zelfs het dak eraf slopen.
Terwijl je dat juist heel wil laten voor bescherming tegen lucht aanvallen.

Rush was kapot in de Beta en verwacht dat dit zo verschrikkelijk blijft.
De spawns zaten verkeerd of te dicht bij een mcom.

Waarom ik battlefield 6 een goede kans geef is voornamelijk dat de flow in veel potjes lekker aanvoelde.
Ik ging weinig dood door onverwachte zaken, ik kan vrijwel altijd relativeren waar ik de fout maakte of wat de game fout heeft gedaan.
Ik weet dat een Netcode slecht is en soms dood kan gaan om een hoekje.
Ik weet dat een shotgun overpowerd was in de open beta.

Voor mij is een shooter pas goed als dit soort momenten opgelost zijn.
Geen lucky factors zoals Crit luck of een ultimate move of helicopter kunnen oproepen of battle royal gezeik waarbij iemand net eerder een beter wapen kan hebben dan een ander.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie je hierboven vanalles zeggen over de vlaggen. Ik heb nooit begrepen hoe dit werkt. Bij 1 vlag meer gaat er 1-tick vanaf bij een dead? bij 3 vlaggen meer gaan er 3-ticks vanaf? Hoe gaat zoiets.

• D4NG3R
@Oxigeon Elke keer als iemand respawned, verliest het team 1 ticket. Ongeacht caps.

Het team wat minder dan de helft van de capture points heeft verliest over tijd ook langzaam tickets, zelfs wanneer er niemand dood gaat.

En dat schaalt naar ratio van capture points. Wat het exacte tempo er van is durf ik niet te zeggen*, maar bij wijze van verlies je 1 ticket per 10 seconden als je 1 capture achter ligt, en 3 per 10 seconden als je er 3 achter ligt.
Capture points welke neutraal zijn of contested worden tellen niet mee in de berekening.

Wat @Pykow aangeeft is correct.

Daarom is PTFO ook zo belangrijk in deze games. Veel frags betekenen zo weinig als je team letterlijk en figuurlijk dood aan het bloeden is door een gebrek aan caps. :7

* In BF4 was het maximale tempo schijnbaar 1 ticket per seconde als het vijandige team alle capture points in handen had.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2025 22:48 ]

• Pykow
Op deze pagina staat niets uitgelegd hoe de tickets werken en sterker nog hun eigen uitleg is nog verkeerd ook. Ze zeggen hoe meer tickets, hoe meer mensen er op de battlefield aanwezig / vechten zijn ??
uhm nee, je hebt 32 vs 32 straks in Battlefield 6 , dus;

De basis van tickets:
- Je verliest geen ticket als je nog gerevived / "opgeraapt" kunt worden, daarom is het slim om niet gelijk op de spatiebalk te rammen
- Wanneer je in het respawn scherm komt, heb je 1 ticket verloren.

Conquest mode / Domination / King of the hill
- Je verliest tickets over een tijdsperiode per vlag dat is veroverd door de tegenstander.
Ook al heb je 3 vlaggen in jouw bezit en de tegenstanderd 2, dan nog verlies je zelf ook tickets over tijd.
Alleen als voorbeeld verlies jij maar 2 tickets per seconde en de tegenstander verliest er 3 per seconde.
(De getallen liggen anders, maar is nooit bekend gemaakt)
- Een geneutraliseerde vlag is in niemands bezit en daarmee verlies je geen tickets!
daarom verlies je ook nooit een ticket als je met een ronde begint, niemand heeft een vlag.

In battlefield 2042 was het zo, dat je 10 tickets verlor na het overnemen van een vlag of sector.
Ik weet niet meer met 100% zekerheid te zeggen of dit in Battlefield 6 ook gaat zijn.

Rush / Breaktrough:
- Aanvallende team heeft een maximaal aantal tickets, dit verschilt per map en mode.
- Na het veroveren van een Sector, krijgt aanvallende team een x percentage van zijn tickets terug en niet alles. Hierdoor kan je bij de laatste sector soms met minder tickets aanvallen dan een andere keer.

Het is mogelijk om met 1 vlag minder te winnen, maar dan moet ongeveer 30% van je team veel kills maken en moet de tegenstander ook steeds respawnen en niet gerevived worden of langzaam zijn met het opnieuw spawnen op het veld.

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 01-10-2025 16:37 ]

Achievements & trophies in Battlefield 6: https://insider-gaming.co...hy-list-all-achievements/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• MRE-Inc

MRE-Inc

72.5GB installatie hier op de Xbox Series X. Game Art is nu ook actief op het homescreen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQadnNvHt3XHimzbiViOxTyGcHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mP4TAIA0AjSQtjmdkrJo9nY2.png?f=fotoalbum_large

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-12 21:25
haha, slaap je nog wel van de spanning? xD ik zie dat jij de topic starter bent hehe.

speel jij op PC?
fib3rlight schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

haha, slaap je nog wel van de spanning? xD ik zie dat jij de topic starter bent hehe.

speel jij op PC?
Mijn leven draait niet om BF6 hoor haha 😂 Ik leef gewoon m'n leven, maar als ik een nieuwtje zie dan deel ik het gewoon :) En als iemand een vraag heeft probeer ik het te beantwoorden.

Ik speel PC ja.

• fib3rlight
RobinNL schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Mijn leven draait niet om BF6 hoor haha 😂 Ik leef gewoon m'n leven, maar als ik een nieuwtje zie dan deel ik het gewoon :) En als iemand een vraag heeft probeer ik het te beantwoorden.

Ik speel PC ja.
haha ja ik loop ook te stoken ;) ik kijk zelf ook erg uit naar de game, maar bedacht me dat het voor jou als topicstarter minstens zo'n hype moet zijn ;).

ja PC, ik kan zelf op een console ook niks qua aim games...

• Wolverine9000
Ik ben ook hyped hoor. Zoals zovele. En iedereen doet toch zijn eigen zin. Klein weekje te gaan...

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-12 21:07
Gezond toch? op een leuke manier ergens naar uitkijken, Beta heb ik gespeeld en heb wel zin om lekker door te pakken wanneer die uit komt! Liefst op pc maar lekker op de bank met controller is ook heerlijk alleen ben ik op pc toch altijd wat beter.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:01

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

De release is toch 10 oktober? of eerder?

Steam ID = Ackerfiets

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Family Guy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:29:
De release is toch 10 oktober? of eerder?
preload morgen, release 10 oktober

• Wolverine9000
Jeffrey1908 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:21:
Gezond toch? op een leuke manier ergens naar uitkijken, Beta heb ik gespeeld en heb wel zin om lekker door te pakken wanneer die uit komt! Liefst op pc maar lekker op de bank met controller is ook heerlijk alleen ben ik op pc toch altijd wat beter.
Bij mij is het omgekeerd. Beter met controller. Masr crossplay gaat bij mij aan.

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

preload morgen, release 10 oktober
Xbox kon gisteren al pre load doen dacht ik. Hoop dat we de campaign paar dagen eerder toegang krijgen.. en anders is het elke dag een missie of 2. Zijn er toch maar 9 in totaal.

• Pykow
fib3rlight schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

speel jij op PC?
Hebben gamers uberhaubt tijd om te slapen de komende periode ?
Het is zo jammer dat we moeten werken en dan ook nog tijd zien te vinden voor je gezin/familie.

ik krijg de mainstory van Borderlands 4 nog niet uitgespeeld.
Vervolgens wil ik ook wel eventjes paar potjes voetbal spelen in FC26 en pak ik zo nu en dan even een skateboard in Skate.
Ben ik vrijwilliger bij een Euro Trucks Simulator 2 / American truck simulator community / vtc.
Hebben wij een doorlopende Farming Simulator 25 server dat ook nog eens op 4 November een nieuwe DLC krijgt.

Mocht dit allemaal niet genoeg zijn, krijgen we ook nog de release van Pokemon A-Z op 16 oktober.

Een dag heeft maar 24 uur :'(

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gadver het zit mij niet mee, nooit uitgenodigd voor Labs, Beta's vielen tijdens mijn vakantie en nu blijk ik ook nog eens het weekend weg vanaf Launch day, terwijl ik de pre-order al geplaatst heb 8)7

Wel enorm zin in verder, ik heb op die futuristische en de laatste na ze allemaal helemaal kapot gespeeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54
Uiteraard ook hier van plan om BF6 aan te schaffen, verbaas me echter wel over het prijsverschil overal.

Bol Battlefield 6: Standard Edition - Xbox Series X|S/Windows 10 Download 79,99 Euro
EA Store Pre-order Battlefield™ 6 Standard Edition 62,99 Euro
Steam Pre-Purchase Battlefield™ 6 Standard Edition 69,99 Euro

Scheelt bijna 20 euro tussen Ea en Bol. Zie ik iets over het hoofd?

• fib3rlight
Pykow schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Hebben gamers uberhaubt tijd om te slapen de komende periode ?
Het is zo jammer dat we moeten werken en dan ook nog tijd zien te vinden voor je gezin/familie.

ik krijg de mainstory van Borderlands 4 nog niet uitgespeeld.
Vervolgens wil ik ook wel eventjes paar potjes voetbal spelen in FC26 en pak ik zo nu en dan even een skateboard in Skate.
Ben ik vrijwilliger bij een Euro Trucks Simulator 2 / American truck simulator community / vtc.
Hebben wij een doorlopende Farming Simulator 25 server dat ook nog eens op 4 November een nieuwe DLC krijgt.

Mocht dit allemaal niet genoeg zijn, krijgen we ook nog de release van Pokemon A-Z op 16 oktober.

Een dag heeft maar 24 uur :'(
hahaah

wow.

ik probeer heel af en toe CS2 te doen naast het runnen van mijn bedrijf + gezin met 3 kids :) _/-\o_

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:23:
Gadver het zit mij niet mee, nooit uitgenodigd voor Labs, Beta's vielen tijdens mijn vakantie en nu blijk ik ook nog eens het weekend weg vanaf Launch day, terwijl ik de pre-order al geplaatst heb 8)7

Wel enorm zin in verder, ik heb op die futuristische en de laatste na ze allemaal helemaal kapot gespeeld.
Dan zorg maar dat je brievenbus leeg is en je niet toevallig een of ander dik boek krijgt waardoor je envelopje met de game niet meer past haha

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-12 10:03
mr.DJ95 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:30:
Uiteraard ook hier van plan om BF6 aan te schaffen, verbaas me echter wel over het prijsverschil overal.

Bol Battlefield 6: Standard Edition - Xbox Series X|S/Windows 10 Download 79,99 Euro

Waarom bol? Is ook gewoon een code toch?
Lekker via steam doen, heb je die stomme EA app ook niet nodig.

Ik heb mijn zoontje een weekend bij z’n nichtje onder gebracht en mijn vrouw en haar beste vriendin gaan een weekendje sauna + hotel. Haar man en ik gaan 2,5 dag gamen. Zin in!

Die van Bol lijkt een foutje, volgens mij moet dat gewoon voor console zijn en niet voor PC? Er staat een Xbox logo om met Xbox Series X|S erop.

Officiele prijzen (Standard Edition / Phantom Edition):
PC: 69,99 / 99,99
Console: 79,99 / 109,99

Bij EA Store zie ik BF6 alleen voor 69,99. Waar kijk jij precies ?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Help!!!! schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Bij EA Store zie ik BF6 alleen voor 69,99. Waar kijk jij precies ?
Dat was een tijdelijke discount actie van EA zelf, dat nu verlopen is. Je kon inderdaad Battlefield 6 voor 62,99 kopen op de EA store, heb het zelf ook gezien.

Nu is het afgelopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 02-10-2025 14:33 ]

• mr.DJ95
Toonen1988 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:32:
[...]

Dat was een tijdelijke discount actie van EA zelf, dat nu verlopen is. Je kon inderdaad Battlefield 6 voor 62,99 kopen op de EA store, heb het zelf ook gezien.

Nu is het afgelopen.
Die aanbieding lijkt toch niet afgelopen te zijn. Heb hem zojuist kunnen kopen voor 62,99 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0DFbJCFdLTR7HvdDcgOZ_hsbU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0X8zKEsSYOt9YGk2p9PCfaiM.png?f=fotoalbum_large

Kreeg tijdens het afrekenen wel een error. Gelukkig wel een bevestigingsmail van EA, bedrag is ook afgeschreven.
Oops! Some error happened. Error code: 51016
Please try again later.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
mr.DJ95 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Die aanbieding lijkt toch niet afgelopen te zijn. Heb hem zojuist kunnen kopen voor 62,99 euro

[Afbeelding]

Kreeg tijdens het afrekenen wel een error. Gelukkig wel een bevestigingsmail van EA, bedrag is ook afgeschreven.

[...]
Hier heb je verder niks voor hoeven te doen? Je hebt niet al een of ander EA abbonement waardoor je korting krijgt? Ik krijg alleen de €69,99 te zien.

• mr.DJ95
vinom schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Hier heb je verder niks voor hoeven te doen? Je hebt niet al een of ander EA abbonement waardoor je korting krijgt? Ik krijg alleen de €69,99 te zien.
Hmm, ik denk bij nader inzien komt omdat ik nog een Gamepass abonnement heb. Hierdoor krijg ik 10% korting. Toch weer een maandje gratis gamepass verdiend zo. https://help.ea.com/nl/ar...-play-and-xbox-game-pass/

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12 17:28

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0IQv3uucIgVChFBx2DvAxB3K-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Osu2EpU3v7ZAqE6Nz1KfcREZ.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Miesjh NL

• fib3rlight
ik ben van plan om BF6 zeker een poosje te gaan spelen, al die skins toestanden hoef ik niet, is de phantom editie dan nodig? is dat automatisch een soort 'season pass' voor DLC (let op: skins hoef ik niet)

• rekeewt
fib3rlight schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:50:
ik ben van plan om BF6 zeker een poosje te gaan spelen, al die skins toestanden hoef ik niet, is de phantom editie dan nodig? is dat automatisch een soort 'season pass' voor DLC (let op: skins hoef ik niet)
Alle maps dlc zullen gratis zijn.
Alle battlepasses zijn voor skins en totaal overbodig.
Phantom heeft nul toegevoegde waarde voor jou obv deze criteria.

• fib3rlight
rekeewt schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:58:
[...]

Alle maps dlc zullen gratis zijn.
Alle battlepasses zijn voor skins en totaal overbodig.
Phantom heeft nul toegevoegde waarde voor jou obv deze criteria.
thx kerel, bestel ik de normale :) best gek, ik zou best een paarr tientjes per jaar over hebben voor season pass achtige materie, nieuwe maps etc. als stok achter de deur voor EA om de shit goed te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door fib3rlight op 02-10-2025 17:05 ]

• Pykow
fib3rlight schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:50:
Phantom editie is inderdaad allemaal SKINS en je krijgt gelijk de eerste 25 tiers van de battlepass.
Maar als Skins je echt niks boeit, dan zou ik gewoon lekker voor de standaard editie gaan.
Phantom editie is ook gewoon erg duur en het is niet te verantwoorden waarom je 30 euro meer wilt neerleggen voor dezelfde game ervaring.
Tja je krijgt een kleine XP boost, dus je kan iets sneller een rank halen maar de game blijft gelijk.

Toch ben ik zelf schuldig aan het pre-orderen van Phantom editie.
Eigenlijk geen logische verklaring voor behalve kleine "fomo" en denkend dat ik er toch wel meer dan 100 uur in ga steken en dan vindt ik het geld wel weer waard.
Maar echt alleen doen als je 30 euro ook gewoon in een prullebak kunt gooien ;)

^
Ik vind EA echt een schijtbedrijf maar het valt dan wel weer te prijzen dat ze geen echte PTW elementen in de Phantom editie gestopt hebben.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• fib3rlight
Pykow schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:13:
[...]

Phantom editie is inderdaad allemaal SKINS en je krijgt gelijk de eerste 25 tiers van de battlepass.
Maar als Skins je echt niks boeit, dan zou ik gewoon lekker voor de standaard editie gaan.
Phantom editie is ook gewoon erg duur en het is niet te verantwoorden waarom je 30 euro meer wilt neerleggen voor dezelfde game ervaring.
Tja je krijgt een kleine XP boost, dus je kan iets sneller een rank halen maar de game blijft gelijk.

Toch ben ik zelf schuldig aan het pre-orderen van Phantom editie.
Eigenlijk geen logische verklaring voor behalve kleine "fomo" en denkend dat ik er toch wel meer dan 100 uur in ga steken en dan vindt ik het geld wel weer waard.
Maar echt alleen doen als je 30 euro ook gewoon in een prullebak kunt gooien ;)
haha eerlijke recensie van je aankoopbesluit haha.
ja weetje, ik snap het wel, het is net te weinig om het niet te doen, maar net te veel als je het niet kunt missen :P

New screenshot for #Battlefield6 Phantom Edition 📸

Cosmetics
▪️ "Crossbones, Mirage, Specter and Wraith" Phantom Soldier Skins.
▪️ "Glimmer" Melee Weapon Skin.
▪️ "Shrouded" M433 Weapon Package.
▪️ "Drop Shadow" MS2010 ESR Weapon Package.
▪️ "Chimera" M1A2 SEPv3 Vehicle Skin.
▪️ "Death's Head" Weapon Sticker.
▪️ "Cryptic" Weapon Charm.
▪️ "Operative" Dog Tag.

Battlefield Pro Token
▪️ 1 Token redeemable against the season of first play.
▪️ Season's Battle Pass, 25 Tier Skips, exclusive rewards and more.

Phantom XP Boost Set
▪️ 60 minutes Career XP boost.
▪️ 60 minutes Hardware XP boost.
▪️ 30 minutes Career XP boost.
▪️ 30 minutes Hardware XP boost.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 12:17
Ik kan niet vinden hoe de meesten hierover denken, maar waar zijn jullie van plan om BF6 voor pc te kopen?

Ik heb BF1, BF5 en BF 2042 allemaal gekocht en gespeeld via de EA app, maar BF6 is zonder de EA app te spelen via Steam (weliswaar met verbinden EA-account). Veel mensen geven de voorkeur aan Steam en Steam werkt goed, maar ik heb nooit echte nadelen van de EA app ondervonden. Ik koop games meestal bij de bron en ten behoeve van de consistentie is er wel wat voor te zeggen om nu ook weer te kiezen voor EA. Wat zijn jullie afwegingen?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Aardappelzakje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:33:
Ik kan niet vinden hoe de meesten hierover denken, maar waar zijn jullie van plan om BF6 voor pc te kopen?

Ik heb BF1, BF5 en BF 2042 allemaal gekocht en gespeeld via de EA app, maar BF6 is zonder de EA app te spelen via Steam (weliswaar met verbinden EA-account). Veel mensen geven de voorkeur aan Steam en Steam werkt goed, maar ik heb nooit echte nadelen van de EA app ondervonden. Ik koop games meestal bij de bron en ten behoeve van de consistentie is er wel wat voor te zeggen om nu ook weer te kiezen voor EA. Wat zijn jullie afwegingen?

Gewoon kopen waar je het wil, het maakt echt niks uit.

Zelf heb ik m'n collectie op Steam staan.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:47

EA wordt verkocht aan shady groepen, dan zou ik het bij Steam houden.

• fib3rlight

ik heb de EA app alleen om die reden idd, als ik ook maar een manier kon vinden om zonder te kunnen dan zou ik dat GELIJK doen, ik ga hem dus echt via steam kopen, de EA app is echt in het XFIRE tijdperk gebleven qua functionaliteit.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
Wat onvoorstelbaar eigenlijk om hier te lezen hoeveel mensen gepre-ordered hebben.. Ik ga zeker de kat uit de boom kijken en reviews checken voordat ik het misschien koop. Zeker nu naar buiten is gekomen dat EA verkocht is..

• fib3rlight
Jovas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:00:
Wat onvoorstelbaar eigenlijk om hier te lezen hoeveel mensen gepre-ordered hebben.. Ik ga zeker de kat uit de boom kijken en reviews checken voordat ik het misschien koop. Zeker nu naar buiten is gekomen dat EA verkocht is..
tegen de tijd dat we daar last van hebben zijn we allang klaar met BF6.....
dat gaat echt nog wel even duren hoor...

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Via Steam kun je toch sowieso een refund aanvragen als je minder dan twee uur gespeeld hebt en binnen twee weken. Dus dan zie ik het probleem niet zo.
fib3rlight schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:18:
[...]
maar net te veel als je het niet kunt missen :P
En nooit, maar dan ook nooit gaat gebruiken na de eerste week waarin een kwart van alle spelers er 'uniek' mee rond loopt. :)

Ik heb ook wel drie keer gekeken of het écht alleen maar cosmetisch was voor 30 euro, maar dat is echt zonde van het geld. Misschien om het mensen aantrekkelijk te maken die 20 euro erbij leggen voor EA Pro?
Moet je dit eens lezen ;)

Nou reuze. 2042 verkocht 4,2 miljoen in de eerste week, dus zó bijzonder is 5 miljoen nou ook weer niet. Sterker nog, ik vind dat best wel tegenvallen na al het gehype na de beta.

Ik snap uberhabut ook niet waarom mensen zich druk om maken over pre order aantallen, laat het eerst maar eens een goede game zijn met een soepele launch. :)

Bijna al mijn games in Steam behalve de BF games die zitten van oudsher in EA app. Dus BF6 wordt ook EA app.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Waarom vind je dit raar dan? De beta is door veel mensen gespeeld en als succes onthaald dus je weet wel wat je koopt.
Dat Ea verkocht is heeft op korte termijn weinig gevolgen voor BF(6)

Van de overname van Cod/ activision aan Microsoft is ook nog niks te merken.
Help!!!! schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:17:
^
Ik vind EA echt een schijtbedrijf maar het valt dan wel weer te prijzen dat ze geen echte PTW elementen in de Phantom editie gestopt hebben.
Dat hebben we te danken aan Star Wars Battlefront 2, de PTW mechanics backfired gigantisch toen ter tijd. Als dat niet was gebeurd, zaten spellen van EA nu ook vol met PTW zooi in shooters.

EA had toen onmiddellijk alle ingame aankopen tijdelijk uitgeschakeld en niet veel later alle PTW zooi eruit gehaald en het spel aangepast. Dan kon toen wel opeens binnen een korte tijd worden opgelost, maar bepaalde bugs of "war on cheaters" duurt natuurlijk wel weer een eeuwigheid :P

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 03-10-2025 02:55 ]

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Standaard editie ook maar gekocht.
Ik heb mezelf echt moeten inhouden om eens een keer niet onnodig geld uit te geven :P

Trots op mezelf haha. al die extra's zijn zo overbodig die je vervolgens nadat je andere dingen unlocked heb toch niet meer draagt. Enige waar ik voor twijfelde was die phantom XP boost set.. maar weet niet goed wat dat nou inhoud. of het alleen om xp boost token gaat of permanent xp boost.

Maargoed het maakt niet uit want het gaat om de fun :P niet om de XP grind

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 03-10-2025 09:11 ]

• rekeewt
Ricmaniac schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:10:
Ik heb mezelf echt moeten inhouden om eens een keer niet onnodig geld uit te geven :P

Trots op mezelf haha. al die extra's zijn zo overbodig die je vervolgens nadat je andere dingen unlocked heb toch niet meer draagt. Enige waar ik voor twijfelde was die phantom XP boost set.. maar weet niet goed wat dat nou inhoud. of het alleen om xp boost token gaat of permanent xp boost.

"The XP boosts included with the Battlefield 6 Phantom Edition are temporary and have specific durations, typically lasting for a set amount of time during gameplay. You will receive a 60-minute Career XP Boost, a 60-minute Hardware XP Boost, a 30-minute Career XP Boost, and a 30-minute Hardware XP Boost. The boosts only count down during actual gameplay, not during loading times or pre-game menus, and their remaining time can be tracked within the game."
Mis je niks aan

• rekeewt
Jij kunt het je dus niet voorstellen dat we zitten te wachten op een nieuwe Battlefield? Je weet wel: dat toffe franchise wat níet elk jaar uitkomt, maar een geweldige multiplayer ervaring aanbiedt in tegenstelling tot de refurbished en nieuwe skins kopen COD? O-)

• Wolverine9000
1 week te gaan boys and girls. Deze avond om 17.00 uur kunnen pc en ps5 de game downloaden. Xbox heeft dit al gehad deze week. Lets go

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
De beta is mij zeer goed bevallen, en heb wel vertrouwen in Vince Zampella. Iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij fijn vind, ik snap dat mensen de kat uit de boom willen kijken.

Kleine side note, EA is nog niet verkocht, naar verwachting is de deal in 2027 "pas" afgerond.

[ Voor 9% gewijzigd door Poulske op 03-10-2025 10:29 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:01

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wolverine9000 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:15:
1 week te gaan boys and girls. Deze avond om 17.00 uur kunnen pc en ps5 de game downloaden. Xbox heeft dit al gehad deze week. Lets go
Haha hoe blij mensen kunnen zijn met een download waar je nog niks mee kunt 7(8)7

Steam ID = Ackerfiets

• Wolverine9000
Family Guy schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Haha hoe blij mensen kunnen zijn met een download waar je nog niks mee kunt 7(8)7
Gewoon blij dat het maar een week meer is. Je kan de instellingen mss ook al goed zetten. Het zijn er veel hoor. En in de beta kon je dit ook op.voorhand doen. Weet ni of het ook zo zal zijn deze keer. Een mens mag toch blij zijn lol...
Poulske schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

De beta is mij zeer goed bevallen, en heb wel vertrouwen in Vince Zampella. Iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij fijn vind, ik snap dat mensen de kat uit de boom willen kijken.

Kleine side note, EA is nog niet verkocht, naar verwachting is de deal in 2027 "pas" afgerond.
Ik heb een beetje mixed feelings met Vince Zampella. Ja, hij kan Battlefield echt redden, maar ik ben ook een beetje bang dat hij te veel CoD elementen wil gaan toepassen in de game. Denk aan de grootte van de maps, hoofdmenu (voelt echt aan als iets van CoD), speelstijl etc.

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-12 10:52
Sinds deze week ook alle skins unlocked in BF 2042. Ging eigenlijk zeer snel als je focused op die weekly missions en een Breakthrough bot match joined in portal. Beetje smoke grenades rondgooien, beetje ziplines, beetje spotten, specifieke wapens gebruiken, etc.
Ik heb de game op Steam gekocht omdat kameraden de game ook daar gekocht hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Sballato op 03-10-2025 11:04 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Sballato schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:03:
Sinds deze week ook alle skins unlocked in BF 2042. Ging eigenlijk zeer snel als je focused op die weekly missions en een Breakthrough bot match joined in portal. Beetje smoke grenades rondgooien, beetje ziplines, beetje spotten, specifieke wapens gebruiken, etc.
Ik heb de game op Steam gekocht omdat kameraden de game ook daar gekocht hebben.
Misschien deze week ook nog maar eventjes doen haha. Zijn het er veel? Of moet ik doorgaan tot level 75 in de battle pass?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Je krijgt ook een battle pass. Dus je zou er 10 euro vanaf kunnen trekken. Maar dan zou voor mij die 20euro nog te veel zijn voor die paar skins en paar uurtjes extra xp

Oxigeon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Misschien deze week ook nog maar eventjes doen haha. Zijn het er veel? Of moet ik doorgaan tot level 75 in de battle pass?
60, maar als je er nu nog aan moet beginnen ga je level 60 niet halen. Je hebt t/m maandag 7 oktober de tijd dacht ik?

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 03-10-2025 11:31 ]

• Sballato
[...]

Je kan proberen. Ik had een Iwo Jima Breakthrough bot map gevonden deze week. Daar kon ik zeer snel levelen en de laatste ontbrekende missions completen. Ik ben denk ik 10 levels omhoog gegaan in amper een uur tijd. Shotgun kills halen, sniper kills halen, C5 kills halen, repair tool kills halen, SOFLAM spotten, hacks halen, etc. Het zijn telkens maar een handjevol kills die je maar moet halen. Verhicle damage kan ik de machine gun emplacement van Crawford aanraden. Schiet je die RIB boten op Iwo Jima meteen aan flarden.
Breakthrough maps in het algemeen zijn aan te raden omdat je telkens een "frontlinie" hebt. Je kan sneller spotten, healen, supplyen, kills halen, etc.
Op Iwo Jima zijn de laatste objectives heel handig voor spotting, C5, smoke, etc omdat je daar gigantische bottlenecks hebt.

Tegen maandag zal inderdaad kort zijn. Ik heb nu zo'n 90 uur speeltijd. Heb het in het begin wel niet efficient aangepakt en gewoon plezier gehad in de game. Pas deze week echt beginnen focussen op die missions. Ik heb dus "maar" 3 weekly bonuses gehaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Sballato op 03-10-2025 12:14 ]

Sballato schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:03:
[...]

Je kan proberen. Ik had een Iwo Jima Breakthrough bot map gevonden deze week. Daar kon ik zeer snel levelen en de laatste ontbrekende missions completen. Ik ben denk ik 10 levels omhoog gegaan in amper een uur tijd. Shotgun kills halen, sniper kills halen, C5 kills halen, repair tool kills halen, SOFLAM spotten, hacks halen, etc. Het zijn telkens maar een handjevol kills die je maar moet halen. Verhicle damage kan ik de machine gun emplacement van Crawford aanraden. Schiet je die RIB boten op IWO Jima meteen aan flarden.
Breakthrough maps in het algemeen zijn aan te raden omdat je telkens een "frontlinie" hebt. Je kan sneller spotten, healen, supplyen, kills halen, etc.
Op IWO Jima zijn de laatste objectives heel handig voor spotting, C5, smoke, etc omdat je daar gigantische bottlenecks hebt.

Tegen maandag zal inderdaad kort zijn. Ik heb nu zo'n 90 uur speeltijd. Heb het in het begin wel niet efficient aangepakt en gewoon plezier gehad in de game. Pas deze week echt beginnen focussen op die missions. Ik heb dus "maar" 3 weekly bonuses gehaald.
En als Oxi het zou doen kan ie maar 1 bonus missie halen. De rest is verlopen.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gaan we niet redden dus haha. Nouja. Installeer hem wel nog eventjes om de tijd te doden.

• Sballato
Oxigeon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:15:
Gaan we niet redden dus haha. Nouja. Installeer hem wel nog eventjes om de tijd te doden.
Ik moet zeggen ondanks alle controversie heb ik me er mee geamuseerd na de beta van BF6. Heb vooral met Falck gespeeld. Gecombineerd met de F2000 en smoke grenades een heel sterke character vond ik. Gewoon objective rushen en je teammates zo lang mogelijk in the fight houden.

Ik ben zelf trouwens BF speler van het eerste uur en begonnen met 1942 en Vietnam. Het meeste uren gestopt in Bad Company 2 en BF3. Heb wel ook altijd graag hectische shooters zoals Quake 3 en UT '99 gespeeld. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sballato op 03-10-2025 12:23 ]

Map layout van Blackwell Fields (Season 1 map). Lijkt weer op een vrij kleine map.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc9oAy_DkVmkOxo62H1ueFdxEgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qQsfcOC5fmM2Z9Fagl5zqNWx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 03-10-2025 13:03 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Je krijgt ook een battle pass. Dus je zou er 10 euro vanaf kunnen trekken. Maar dan zou voor mij die 20euro nog te veel zijn voor die paar skins en paar uurtjes extra xp
En wat heb je aan precies aan zo'n Battle Pass 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Je hebt zojuist een achievement geunlocked. :D

Achievement Unlocked: "FOMO? MOFO, Please."

Description:
Ignored the limited-time event, skipped the shiny loot box, don't care a about pre-order bonusses, and STILL had a good time. You're immune to hype, impervious to peer pressure, dont care about pre-order bonusses and allergic to countdown timers.

Welkom in de wereld van "Fear of missing out? Pfft—not me. I’m too much of a badass to care about that." oOo

Ik begin ook steeds meer immuun te worden voor FOMO.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 03-10-2025 14:29 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

Hier de Phantom Edition voor 86 Euro gekocht, voordeel van een USA PS account en dan de 10% EA Play korting er boven op 8)
Pagina: 1 ... 33 ... 75 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.