AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Alleen met de Pro++ versie van de subscription.Eagle Creek schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:25:
[...]
Ja? Met pro kun je meer upgrades op je wapen zetten?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ja ik ben standaard engineer, zoek tanks, flanken en opblazen. Proberen een gat te maken waar de rest doorheen kan.RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:53:
[...]
Idem hier. Zelf ben ik een Little Bird speler, maar als er eentje door de map vliegt en ik een Engineer ben, dan wil ik die heli ook stoppen. Dat geeft bij mij nog een beter gevoel dan wanneer ik een tank sloop
Maar als er dan een Little bird aankomt dan wordt dat inderdaad target #1, en gek genoeg gebruik ik voornamelijk RPG's. Geduld en beetje feeling kom je een heel eind.
Gisteren een hele pot bezig geweest om vliegtuigen en helicopters proberen neer te halen. Zonder enig succes. Einde van de pot stond ik 6-21 (van de 21D's waren er tenminste 15 redeployments, want je zou je squad/team mates eens van een ammobox voorzien...) De 6 kills waren infantry.
Ja. Gisteren 3 potjes breakthrough gedaan op Wake Island. Hij is best lastig om als aanvallende partij winnend af te sluiten. Je moet dan echt een goed team hebben. Tot nu toe 1x als aanvallende partij gewonnen, 1x verloren als aanvallende partij en 1x als verdedigende partij gewonnen.DeWaanzin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:40:
Gisteren even 1 potje conquest Wake Island gespeeld, maar conquest ligt me echt niet. De sfeer vind ik wel heel gaaf, maar speel toch heel veel liever Breakthrough.
Heb niet eens gechecked of Wake Island als Breaktrough te spelen is
XBL: MRE Inc
Zowel casual als gewoon.DeWaanzin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:40:
[...]
Heb niet eens gechecked of Wake Island als Breaktrough te spelen is
Tegen een goede piloot bereik je als enkeling met een lock-on launcher letterlijk helemaal niks. Als je het al voor elkaar krijgt om een raket te laten raken, houden ze lang genoeg afstand totdat ze weer vol health hebben.
Pak iig tegen helikopters vooral de AT4 launcher. De Lock-on launchers zijn waardeloos, de RPG is slechts zelden beter (ook tegen tanks).En ja, dat kost eventjes om onder de knie te krijgen.
Wil je alle piloten terroriseren? Pak als engineer de resupply crate en weet een Mobile AA tank met aim-guided missiles te bemachtigen. Het is absurd hoe snel die raketten herladen als je zo'n kist naast de tank neer zet.Al verwacht ik wel dat dit nog wel een keer generfed gaat worden.
Die strat is al een paar keer tegen mij gebruikt, het wordt opeens heerlijk chaotisch en het stopt ook niet totdat je neer gaat. Constant waarschuwingen dat er een aim guided missile op je af komt.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 16:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zeker. In die game was ik ook constant RPGs aan het ontwijken hah en die kerel had me echt goed. Chapeau voor hem.kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:39:
Little birds, snipers, tanks.
Als ik zie dat er iemand met iets flink aan het scoren is zie ik het als uitdaging om die persoon te remmen. Dus als er een little bird is die veel kills heeft wordt dat dan mijn target, stiekem hoop ik dat er meer mensen zo spelen want dat is uiteindelijk voor het team ook het nuttigst.
Was laatst iemand anders in een little bird ook aan het focussen, ik vond hem erg vervelend we hadden hem wel.
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
En het mooiste is dan nog als de Little Bird crasht op een andere tegenstander, waardoor die kill ook meeteltkneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:09:
[...]
Ja ik ben standaard engineer, zoek tanks, flanken en opblazen. Proberen een gat te maken waar de rest doorheen kan.
Maar als er dan een Little bird aankomt dan wordt dat inderdaad target #1, en gek genoeg gebruik ik voornamelijk RPG's. Geduld en beetje feeling kom je een heel eind.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik doe ook wel eens roadkillen met die Little Bird, niet erg efficent maar wel funRobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:38:
[...]
En het mooiste is dan nog als de Little Bird crasht op een andere tegenstander, waardoor die kill ook meetelt
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Dat is toch anders 😅 Als je een heli van de enemy uit de lucht schiet en die crasht vervolgens op een enemy, dan is die extra kill voor jou. Dat geeft bij mij toch een veel beter gevoel dan road killen met een heli haha.Sn3gG3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:40:
[...]
Ik doe ook wel eens roadkillen met die Little Bird, niet erg efficent maar wel fun
En als ik in een Little Bird zit en iemand sprint uit een heli of jet, dan is die persoon van mij en wil ik zorgen dat ie de grond niet levend bereikt
Bailen uit een jet/heli is not done, op dat moment laat ik ook altijd alles vallen om die persoon op te jagen.RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:45:
En als ik in een Little Bird zit en iemand sprint uit een heli of jet, dan is die persoon van mij en wil ik zorgen dat ie de grond niet levend bereikt
AT4D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:45:
De AT4 en TOW launchers zijn ontzettend harde counters tegen helis, in mindere mate zijn ook de nieuwe aim guided missiles van de Mobile AA tank erg goed. Dat neemt echter niet weg dat ook ik van mening ben dat de Littlebird getweaked moet worden.
Ik zou vooral graag zien dat ze de rocket pods er af slopen, gooi er net als in de oudere titels de keuze tussen AA en AT missiles op.
Daarnaast zou Below Radar imho het effect moeten hebben dat locks 2 á 3x zo lang duren, op alle vliegende voertuigen. Niet dat bestaande locks afgebroken worden en dat je zonder laser designator er helemaal niet op kan locken.
Overpowered zijn ze zeker niet, frustrerend om mee te dealen soms wel. Lock-on AA launchers zijn gewoon compleet waardeloos in dit spel, en laat dat nu juist zijn waar de meeste mensen logischerwijze naar grijpen om met vliegende meuk te dealen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Wikipedia: AT4
https://battlefield.fandom.com/wiki/M136_AT4
Ding heet in BF6 de M136 AT / Aim-Guided Launcher, vergeet nogal eens dat ze elke keer weer andere namen gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 16:24 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.