Misschien moet je een onderscheid maken tussen terug naar de roots of terug naar 20 jaar geleden. Terug naar de roots is natuurlijk ook in verhouding met de veranderde tijden. Dus ook met nieuwe gameplay mechanics, zoals sliden om iets te zeggen of betalen voor skins etc... Je kan niet verwachten dat ze gewoon de engine van BF4 1 op 1 overnemen in een nieuwe setting.CyberToon schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:47:
[...]
Daar hebben ze althans wel mee geadverteerd maanden voor BF6 release, om weer terug te gaan naar de roots. En waarom zou een Battlefield niet authentiek Battlefield mogen zijn?
Als het geen authentieke Battlefield is, maar juist stappen maakt richting andere shooters zoals Call of Duty, kunnen we dan wel nog spreken over een Battlefield en niet over een hele nieuwe serie?
Vergelijken met cod slaat op niets. Cod speelt totaal anders, bf is mss sneller geworden dan vroeger maar ook niet onoverkomelijk.
Je kan terug naar de roots gaan met evolutie. Als ik nu bv counterstrike beta 5.2 zou spelen, is dat onspeelbaar maar in de context van toen was dat het beste van het beste. ADS deden we zelfs bitter weinig in die tijd. Nu kan je gewoon niet anders... Om maar enkele voorbeelden te geven
[ Voor 10% gewijzigd door pina op 22-07-2026 18:28 ]
Beta maakte iedereen enthousiast, de launch versie was even populair maar mensen waren er snel klaar mee. 90 procent weg. En nu ze juist al tijdje grotere Maps maken lijkt niemand terug te keren.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik 12 tot 16 jaar terug ook veel meer onder de indruk was van de bad company versie en later bf3 en 4. Koning der shooters.
Is het genre dood of zo? Of vinden mensen de game tegenwoordig een slechte bf game? De magie weg?
Of is dice gewoon te laat met de grotere Maps deze keer.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Goede vragen. Het enthousiasme is bij mij ook al maanden weg, ik was benieuwd wat ze zouden doen met de Grand Bazaar remake in combinatie met de M16A3 en andere BF3 content, maar eigenlijk is het spelletje niet heel veel anders op de andere maps.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Weinig enthousiasme/reacties hier. Weerspiegelt vrees ik voor Dice ook een beetje de populariteit van de game.
Beta maakte iedereen enthousiast, de launch versie was even populair maar mensen waren er snel klaar mee. 90 procent weg. En nu ze juist al tijdje grotere Maps maken lijkt niemand terug te keren.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik 12 tot 16 jaar terug ook veel meer onder de indruk was van de bad company versie en later bf3 en 4. Koning der shooters.
Is het genre dood of zo? Of vinden mensen de game tegenwoordig een slechte bf game? De magie weg?
De gunplay is echt goed, niet zo lekker als de beta wat mij betreft, maar meer dan goed genoeg. Het is echt genieten om in korte tijd door een X aantal man heen te schieten, maar het is de hele godganse tijd exact dat, je kan zo weinig echt impact maken op een potje. Als je wat geforceerd hebt, bam, weer 4+ man of een voertuig binnen 20 seconden voor de kiezen. Na drie van die potjes ben ik wel weer klaar voor de avond.
De BF magie is voor mij toch de teamplay effort, met meer dan drie anderen een server kunnen joinen en ook tegen meerdere goede squads spelen. XP, unlocks, battlepasses, ze kunnen me echt de reet roesten, ik wil na een zwaarbevochten pot kunnen genieten.
Zodra de serverbrowser er is en persistant custom servers, dan kom ik zeker weer in de lucht, nu blijft het toch bij een paar potjes af en toe.
Plus nog weet niet hoeveel verschillende game modus over deze mappen.
Ik was er na release ook even op uitgekeken van december tot februari maar sindsdien speel ik zelf eigenlijk al bijna dagelijks.
Tuurlijk het is niet de kwaliteit van een BF3 of BF4 maar ik denk dat ze het behoorlijk goed doen.
Ik vond de game echt geweldig om te spelen trouwens, lekkere actie, goede modi. Prima maps, maar wel een paar die ik minder leuk vind. Destruction werkt prima (niet op alles natuurlijk).
[ Voor 30% gewijzigd door Spuugvuur op 23-07-2026 09:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik merk dat vooral wanneer je een leuke squad hebt die samenwerkt en of wat ouwehoert dat het snel beter wordt.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Weinig enthousiasme/reacties hier. Weerspiegelt vrees ik voor Dice ook een beetje de populariteit van de game.
Je hebt A meer lol en B ook veel meer impact op het verloop van de pot. Ik heb het idee dat nu veel mensen gewoon maar lone wolf gaan, dat zie je bij die nieuwe map ook mooi, mensen springen in een boot en varen weg, onze squad wacht en overlegt wanneer de boot vol is en vaart dan weg. Dit gebeurd ook met choppers en tanks.
Ook zie je vaak dat mensen helemaal niet bezig zijn met wat de squad objectives zijn of zitten spelers uit squads compleet verspreid over een map.
Inderdaad, hier ook met season 1 afgehaakt op de grind, maar hier is gelukkig veel op verbeterd, ik heb in season 2 en 3 alles makkelijk kunnen halen met de battle pass en het levelen van de rank en wapens gaat ook sneller.Spuugvuur schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:48:
In het begin zijn ook heel veel mensen afgehaakt op de grind, krijg die maar eens terug. Daar ben ik ook op afgehaakt, ondanks dat ik weet/heb gelezen dat het nu beter zou moeten zijn heb ik het nog niet opgepakt.
Ik vond de game echt geweldig om te spelen trouwens, lekkere actie, goede modi. Prima maps, maar wel een paar die ik minder leuk vind. Destruction werkt prima (niet op alles natuurlijk).
Als ik nog iets mag wensen is dag/nacht cyclus, dynamisch weer en een betere atmosfeer. Het voelt nu een beetje te vrolijk aan soms. Iets grauwer mag van mij wel.nickdew schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:42:
Ik snap persoonlijk de negativiteit niet. Er zijn momenteel genoeg maps en qua shooter vind ik deze vele malen beter dan BF5 bijvoorbeeld. De nieuwe map ziet er ook wel top uit. Buiten de mooiere graphics om blijft het gewoon een shooter. Vernieuwing is denk ik gewoon lastig omdat alles er wel een keer inzit.
Maar voor de rest ben ik ook gewoon tevreden met het spel. Ik speel bijna iedere dag wel een aantal potjes, alleen of met vrienden. De teller staat op 426 uur inmiddels.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Van origine ben ik wel altijd een CoD speler geweest maar afgehaakt na Black Ops gezien ik totaal niets heb met die setting. BF6 speel ik inmiddels al weer een tijdje en dan hoofdzakelijk één keer per week samen met een maatje waarin ik merk dat het veel leuker is/wordt als je samen kan spelen i.p.v. een squat hebt die allemaal voor zichzelf spelen en dus ook niet reviven.
Enerzijds te laat denk ik, anderzijds (persoonlijk) hou ik meer van de pacing van BF1. Dit is gewoon te snel voor mij en te chaotisch voor mij, had het gevoel dat ik te vaak 0,0 ademruimte kreeg. De beta vond ik thans relatief leuk, maar de full game heb ik na hooguit 6u naast me gelegd.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
De XP en weapon levels gaan nu wel wat sneller, gameplay technisch goed en al wat typische Battlefield momentjes gehad. Met wat vrienden in voice chat en squad is het toch wel de betere multiplayer shooter van het moment.
De spelers op Steam zijn erg goed voor zolang na release. Dit is meer een kleine uithoek van het internet en het kan best zijn dat de mensen die BF6 spelen niet meer op Tweakers zitten.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Haha precies hetzelfde bij mij gisteravond. Het was weer drama maar het blijft wel heel leuk en dat is een goed teken. De grote maps brengen bij mij wel weer die oude vibes.Marc3l schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:29:
Ik vermaak mij er ook nog steeds mee. Vond de beta maar chaotisch, te snel maar (door ook het ontbreken van map kennis) heb hier nu minder last van. Alleen nooit een goede shooter geweest maar soms gaat het wel aardig maar zoals gisteren was het weer om te janken 🙈😛
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Steam: KonKie
Er is nu gewoon een hele andere generatie gamers die veel tijd heeft om te gamen en die spelen andere games. Als ik naar mijzelf kijk, ik vind Battlefield prachtig, maar ik heb gewoon te weinig tijd (prioriteit) om enige vorm vast te houden.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Ook EA, en nog wat andere grote als je allestoringen.nl mag geloven.
[ Voor 23% gewijzigd door Bassbounce op 24-07-2026 23:39 ]
Idempotent.
Idempotent.
Het is allemaal al uit den treure geanalyseerd, ook in dit topic, waarom deze game helaas geen schim is van wat het had kunnen zijn. Net als zijn voorganger 2042. En waarom het hooguit een surrogaat BF game is.
Maar ja, er is een aardig grote groep die blij is met alle glimmers en kralen en deze treinramp met alle liefde verdedigt.
Ik speel het af en toe wat uurtjes en dat is prima maar deze game heeft imo geen ziel en al helemaal geen battlefield ziel. Een generieke shooter met BF achtige textures.
Het zal wel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik probeer het vaker te spelen, maar merk dat alleen spelen toch een stuk minder leuk is. Dus mochten er mensen zijn die willen game: Scobravs
YouTube: Battlefield 6 No Recoil God Gun...
Match trigger is bugged op de nieuwe wapens waardoor de recoil voordelen ook in full auto werken. Waardoor het letterlijke laserbeams worden.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik moet dit bericht gelijk ontkrachten, waarschijnlijk is deze video aantal dagen geleden opgenomen. Ze hebben namelijk de Match Trigger tijdelijk uitgeschakeld.Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:56:
Als je het gevoel hebt dat er meer cheaters zijn, dat is niet echt het geval, maarrrr....
YouTube: Battlefield 6 No Recoil God Gun...
Match trigger is bugged op de nieuwe wapens waardoor de recoil voordelen ook in full auto werken. Waardoor het letterlijke laserbeams worden.
https://x.com/BattlefieldComm/status/2081844318403457104?s=20
[ Voor 4% gewijzigd door Buizerd__NL op 28-07-2026 10:58 ]
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Gisteravond/middag was het nog een probleem, maar gelukkig dus nu uitgeschakeld.Buizerd__NL schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:57:
[...]
Ik moet dit bericht gelijk ontkrachten, waarschijnlijk is deze video aantal dagen geleden opgenomen. Ze hebben namelijk de Match Trigger tijdelijk uitgeschakeld.
https://x.com/BattlefieldComm/status/2081844318403457104?s=20
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Er is een server browser, maar die levert niets op is mijn ervaring. Van de week eens een filter toegepast op basis van een aantal criteria, maar je vindt alleen lege servers (met max 4 of 8 slots) met namen als 'wife learning to fly' etc.Roniin94 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:54:
Ergens in season 1 of 2 gestopt door het ontbreken van een server browser en persistent servers. Zijn deze er al of komen ze nog?
Je kan dan beter custom search gebruiken, maar die heeft ook kuren (4 modi en 6 maps selecteren en 4 keer dezelfde map en modus voor je kiezen krijgen).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Momenteel is er enkel een soort van server browser voor community experiences.Roniin94 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:54:
Ergens in season 1 of 2 gestopt door het ontbreken van een server browser en persistent servers. Zijn deze er al of komen ze nog?
Tijdens seizoen 5 (momenteel zitten we in seizoen 4) zal er een traditionelere server browser beschikbaar zijn.
Bron: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/community-update-2026-roadmap-updates-and-season-4#proximity-chat
Battlefield 6 - Community Update - Top Gun Incoming
Top Gun Update- Wake Island Returns on August 18
- Carrier Strike and Fighter Sweep
- New Hardware and Fort Lyndon POI
Gameplay Updates
- Combat Experience Updates
- Matchmaking
Portal
Take Flight
https://x.com/BattlefieldComm/status/2085380449560674724
Xbox Live: Miesjh NL
Hoewel een leuke modus, was er echt te weinig animo imo. De tijd die het soms kostte om een server te vinden, was erg hoog dus ik snap dat ze de komende tijd gaan snijden in modi.Kismodrx04 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:08:
En ze hebben dus squad deathmatch geelimineerd. Nu net de game mode die ik leuk vond. Ik speel het nog af en toe, maar dat zal vanaf nu wel zelden worden. Bf 2024 en deze hebben wat mij betreft deze franchise vakkundig de nek om gedraaid.
Overigens komt Auger ook weer terug, dus dat is ook wel weer leuk imo.
Wat er nu over is in Custom Search...Martinspire schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Hoewel een leuke modus, was er echt te weinig animo imo. De tijd die het soms kostte om een server te vinden, was erg hoog dus ik snap dat ze de komende tijd gaan snijden in modi.
Overigens komt Auger ook weer terug, dus dat is ook wel weer leuk imo.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er is alweer wat teruggezet.RobinNL schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Wat er nu over is in Custom Search...
[Afbeelding]
https://x.com/BFBulletin/status/2087185934529724844UPDATE 2: 'King of the Hill' and 'Team Deathmatch' are back via #Battlefield6's Custom Search, as well as the 'Flag & Frag' MP playlist (featuring both King of the Hill and Domination) from the main menu.
Xbox Live: Miesjh NL
Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar bij EA/DICE.....RobinNL schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Wat er nu over is in Custom Search...
[Afbeelding]
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/WXYjXCVWEY5EW1HHdg0Nw1Li.png?f=fotoalbum_large)