Misschien moet je een onderscheid maken tussen terug naar de roots of terug naar 20 jaar geleden. Terug naar de roots is natuurlijk ook in verhouding met de veranderde tijden. Dus ook met nieuwe gameplay mechanics, zoals sliden om iets te zeggen of betalen voor skins etc... Je kan niet verwachten dat ze gewoon de engine van BF4 1 op 1 overnemen in een nieuwe setting.CyberToon schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:47:
[...]
Daar hebben ze althans wel mee geadverteerd maanden voor BF6 release, om weer terug te gaan naar de roots. En waarom zou een Battlefield niet authentiek Battlefield mogen zijn?
Als het geen authentieke Battlefield is, maar juist stappen maakt richting andere shooters zoals Call of Duty, kunnen we dan wel nog spreken over een Battlefield en niet over een hele nieuwe serie?
Vergelijken met cod slaat op niets. Cod speelt totaal anders, bf is mss sneller geworden dan vroeger maar ook niet onoverkomelijk.
Je kan terug naar de roots gaan met evolutie. Als ik nu bv counterstrike beta 5.2 zou spelen, is dat onspeelbaar maar in de context van toen was dat het beste van het beste. ADS deden we zelfs bitter weinig in die tijd. Nu kan je gewoon niet anders... Om maar enkele voorbeelden te geven
[ Voor 10% gewijzigd door pina op 22-07-2026 18:28 ]
Beta maakte iedereen enthousiast, de launch versie was even populair maar mensen waren er snel klaar mee. 90 procent weg. En nu ze juist al tijdje grotere Maps maken lijkt niemand terug te keren.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik 12 tot 16 jaar terug ook veel meer onder de indruk was van de bad company versie en later bf3 en 4. Koning der shooters.
Is het genre dood of zo? Of vinden mensen de game tegenwoordig een slechte bf game? De magie weg?
Of is dice gewoon te laat met de grotere Maps deze keer.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Goede vragen. Het enthousiasme is bij mij ook al maanden weg, ik was benieuwd wat ze zouden doen met de Grand Bazaar remake in combinatie met de M16A3 en andere BF3 content, maar eigenlijk is het spelletje niet heel veel anders op de andere maps.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Weinig enthousiasme/reacties hier. Weerspiegelt vrees ik voor Dice ook een beetje de populariteit van de game.
Beta maakte iedereen enthousiast, de launch versie was even populair maar mensen waren er snel klaar mee. 90 procent weg. En nu ze juist al tijdje grotere Maps maken lijkt niemand terug te keren.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik 12 tot 16 jaar terug ook veel meer onder de indruk was van de bad company versie en later bf3 en 4. Koning der shooters.
Is het genre dood of zo? Of vinden mensen de game tegenwoordig een slechte bf game? De magie weg?
De gunplay is echt goed, niet zo lekker als de beta wat mij betreft, maar meer dan goed genoeg. Het is echt genieten om in korte tijd door een X aantal man heen te schieten, maar het is de hele godganse tijd exact dat, je kan zo weinig echt impact maken op een potje. Als je wat geforceerd hebt, bam, weer 4+ man of een voertuig binnen 20 seconden voor de kiezen. Na drie van die potjes ben ik wel weer klaar voor de avond.
De BF magie is voor mij toch de teamplay effort, met meer dan drie anderen een server kunnen joinen en ook tegen meerdere goede squads spelen. XP, unlocks, battlepasses, ze kunnen me echt de reet roesten, ik wil na een zwaarbevochten pot kunnen genieten.
Zodra de serverbrowser er is en persistant custom servers, dan kom ik zeker weer in de lucht, nu blijft het toch bij een paar potjes af en toe.
Plus nog weet niet hoeveel verschillende game modus over deze mappen.
Ik was er na release ook even op uitgekeken van december tot februari maar sindsdien speel ik zelf eigenlijk al bijna dagelijks.
Tuurlijk het is niet de kwaliteit van een BF3 of BF4 maar ik denk dat ze het behoorlijk goed doen.
Ik vond de game echt geweldig om te spelen trouwens, lekkere actie, goede modi. Prima maps, maar wel een paar die ik minder leuk vind. Destruction werkt prima (niet op alles natuurlijk).
[ Voor 30% gewijzigd door Spuugvuur op 23-07-2026 09:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik merk dat vooral wanneer je een leuke squad hebt die samenwerkt en of wat ouwehoert dat het snel beter wordt.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Weinig enthousiasme/reacties hier. Weerspiegelt vrees ik voor Dice ook een beetje de populariteit van de game.
Je hebt A meer lol en B ook veel meer impact op het verloop van de pot. Ik heb het idee dat nu veel mensen gewoon maar lone wolf gaan, dat zie je bij die nieuwe map ook mooi, mensen springen in een boot en varen weg, onze squad wacht en overlegt wanneer de boot vol is en vaart dan weg. Dit gebeurd ook met choppers en tanks.
Ook zie je vaak dat mensen helemaal niet bezig zijn met wat de squad objectives zijn of zitten spelers uit squads compleet verspreid over een map.
Inderdaad, hier ook met season 1 afgehaakt op de grind, maar hier is gelukkig veel op verbeterd, ik heb in season 2 en 3 alles makkelijk kunnen halen met de battle pass en het levelen van de rank en wapens gaat ook sneller.Spuugvuur schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:48:
In het begin zijn ook heel veel mensen afgehaakt op de grind, krijg die maar eens terug. Daar ben ik ook op afgehaakt, ondanks dat ik weet/heb gelezen dat het nu beter zou moeten zijn heb ik het nog niet opgepakt.
Ik vond de game echt geweldig om te spelen trouwens, lekkere actie, goede modi. Prima maps, maar wel een paar die ik minder leuk vind. Destruction werkt prima (niet op alles natuurlijk).
Als ik nog iets mag wensen is dag/nacht cyclus, dynamisch weer en een betere atmosfeer. Het voelt nu een beetje te vrolijk aan soms. Iets grauwer mag van mij wel.nickdew schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:42:
Ik snap persoonlijk de negativiteit niet. Er zijn momenteel genoeg maps en qua shooter vind ik deze vele malen beter dan BF5 bijvoorbeeld. De nieuwe map ziet er ook wel top uit. Buiten de mooiere graphics om blijft het gewoon een shooter. Vernieuwing is denk ik gewoon lastig omdat alles er wel een keer inzit.
Maar voor de rest ben ik ook gewoon tevreden met het spel. Ik speel bijna iedere dag wel een aantal potjes, alleen of met vrienden. De teller staat op 426 uur inmiddels.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Van origine ben ik wel altijd een CoD speler geweest maar afgehaakt na Black Ops gezien ik totaal niets heb met die setting. BF6 speel ik inmiddels al weer een tijdje en dan hoofdzakelijk één keer per week samen met een maatje waarin ik merk dat het veel leuker is/wordt als je samen kan spelen i.p.v. een squat hebt die allemaal voor zichzelf spelen en dus ook niet reviven.
Enerzijds te laat denk ik, anderzijds (persoonlijk) hou ik meer van de pacing van BF1. Dit is gewoon te snel voor mij en te chaotisch voor mij, had het gevoel dat ik te vaak 0,0 ademruimte kreeg. De beta vond ik thans relatief leuk, maar de full game heb ik na hooguit 6u naast me gelegd.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
De XP en weapon levels gaan nu wel wat sneller, gameplay technisch goed en al wat typische Battlefield momentjes gehad. Met wat vrienden in voice chat en squad is het toch wel de betere multiplayer shooter van het moment.
De spelers op Steam zijn erg goed voor zolang na release. Dit is meer een kleine uithoek van het internet en het kan best zijn dat de mensen die BF6 spelen niet meer op Tweakers zitten.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Haha precies hetzelfde bij mij gisteravond. Het was weer drama maar het blijft wel heel leuk en dat is een goed teken. De grote maps brengen bij mij wel weer die oude vibes.Marc3l schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:29:
Ik vermaak mij er ook nog steeds mee. Vond de beta maar chaotisch, te snel maar (door ook het ontbreken van map kennis) heb hier nu minder last van. Alleen nooit een goede shooter geweest maar soms gaat het wel aardig maar zoals gisteren was het weer om te janken 🙈😛
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Steam: KonKie
Er is nu gewoon een hele andere generatie gamers die veel tijd heeft om te gamen en die spelen andere games. Als ik naar mijzelf kijk, ik vind Battlefield prachtig, maar ik heb gewoon te weinig tijd (prioriteit) om enige vorm vast te houden.RawChild schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:
Ook EA, en nog wat andere grote als je allestoringen.nl mag geloven.
[ Voor 23% gewijzigd door Bassbounce op 24-07-2026 23:39 ]
Idempotent.
Idempotent.
Het is allemaal al uit den treure geanalyseerd, ook in dit topic, waarom deze game helaas geen schim is van wat het had kunnen zijn. Net als zijn voorganger 2042. En waarom het hooguit een surrogaat BF game is.
Maar ja, er is een aardig grote groep die blij is met alle glimmers en kralen en deze treinramp met alle liefde verdedigt.
Ik speel het af en toe wat uurtjes en dat is prima maar deze game heeft imo geen ziel en al helemaal geen battlefield ziel. Een generieke shooter met BF achtige textures.
Het zal wel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik probeer het vaker te spelen, maar merk dat alleen spelen toch een stuk minder leuk is. Dus mochten er mensen zijn die willen game: Scobravs
YouTube: Battlefield 6 No Recoil God Gun...
Match trigger is bugged op de nieuwe wapens waardoor de recoil voordelen ook in full auto werken. Waardoor het letterlijke laserbeams worden.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik moet dit bericht gelijk ontkrachten, waarschijnlijk is deze video aantal dagen geleden opgenomen. Ze hebben namelijk de Match Trigger tijdelijk uitgeschakeld.Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:56:
Als je het gevoel hebt dat er meer cheaters zijn, dat is niet echt het geval, maarrrr....
YouTube: Battlefield 6 No Recoil God Gun...
Match trigger is bugged op de nieuwe wapens waardoor de recoil voordelen ook in full auto werken. Waardoor het letterlijke laserbeams worden.
https://x.com/BattlefieldComm/status/2081844318403457104?s=20
[ Voor 4% gewijzigd door Buizerd__NL op 28-07-2026 10:58 ]
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Gisteravond/middag was het nog een probleem, maar gelukkig dus nu uitgeschakeld.Buizerd__NL schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:57:
[...]
Ik moet dit bericht gelijk ontkrachten, waarschijnlijk is deze video aantal dagen geleden opgenomen. Ze hebben namelijk de Match Trigger tijdelijk uitgeschakeld.
https://x.com/BattlefieldComm/status/2081844318403457104?s=20
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Er is een server browser, maar die levert niets op is mijn ervaring. Van de week eens een filter toegepast op basis van een aantal criteria, maar je vindt alleen lege servers (met max 4 of 8 slots) met namen als 'wife learning to fly' etc.Roniin94 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:54:
Ergens in season 1 of 2 gestopt door het ontbreken van een server browser en persistent servers. Zijn deze er al of komen ze nog?
Je kan dan beter custom search gebruiken, maar die heeft ook kuren (4 modi en 6 maps selecteren en 4 keer dezelfde map en modus voor je kiezen krijgen).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Momenteel is er enkel een soort van server browser voor community experiences.Roniin94 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:54:
Ergens in season 1 of 2 gestopt door het ontbreken van een server browser en persistent servers. Zijn deze er al of komen ze nog?
Tijdens seizoen 5 (momenteel zitten we in seizoen 4) zal er een traditionelere server browser beschikbaar zijn.
Bron: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/community-update-2026-roadmap-updates-and-season-4#proximity-chat
Battlefield 6 - Community Update - Top Gun Incoming
Top Gun Update- Wake Island Returns on August 18
- Carrier Strike and Fighter Sweep
- New Hardware and Fort Lyndon POI
Gameplay Updates
- Combat Experience Updates
- Matchmaking
Portal
Take Flight
https://x.com/BattlefieldComm/status/2085380449560674724
Xbox Live: Miesjh NL
Hoewel een leuke modus, was er echt te weinig animo imo. De tijd die het soms kostte om een server te vinden, was erg hoog dus ik snap dat ze de komende tijd gaan snijden in modi.Kismodrx04 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:08:
En ze hebben dus squad deathmatch geelimineerd. Nu net de game mode die ik leuk vond. Ik speel het nog af en toe, maar dat zal vanaf nu wel zelden worden. Bf 2024 en deze hebben wat mij betreft deze franchise vakkundig de nek om gedraaid.
Overigens komt Auger ook weer terug, dus dat is ook wel weer leuk imo.
Wat er nu over is in Custom Search...Martinspire schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Hoewel een leuke modus, was er echt te weinig animo imo. De tijd die het soms kostte om een server te vinden, was erg hoog dus ik snap dat ze de komende tijd gaan snijden in modi.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er is alweer wat teruggezet.RobinNL schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Wat er nu over is in Custom Search...
[Afbeelding]
https://x.com/BFBulletin/status/2087185934529724844UPDATE 2: 'King of the Hill' and 'Team Deathmatch' are back via #Battlefield6's Custom Search, as well as the 'Flag & Frag' MP playlist (featuring both King of the Hill and Domination) from the main menu.
Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar bij EA/DICE.....RobinNL schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Wat er nu over is in Custom Search...
[Afbeelding]
[ Voor 100% gewijzigd door Miesjh op 12-08-2026 10:43 ]
Is enkel leuk als je met vrienden kunt spelen. Als je alleen speelt is er gewoon geen teamplay en is het een frustrerende modusMartinspire schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Hoewel een leuke modus, was er echt te weinig animo imo. De tijd die het soms kostte om een server te vinden, was erg hoog dus ik snap dat ze de komende tijd gaan snijden in modi.
Ik zie Tsusu Reef niet meer terug.
Mis ik iets?
Klikstroopwafel57 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:10:
Beste mensen.
Mis ik iets?
Tsuru Reef staat er gewoon tussen en net nog op gespeeld.
Hier ook niet Xbox series Sstroopwafel57 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:10:
Beste mensen.
Mis ik iets?
Toch niet in RedSec hoop ik? Dat installeer ik namelijk niet.
[ Voor 79% gewijzigd door stroopwafel57 op 13-08-2026 18:23 ]
Playlist Update: Mode Rotation Schedule
We want to clarify how Team Deathmatch, King of the Hill, Domination, Rush, and Obliteration will rotate in the game. These rotations are designed to support overall matchmaking health and queue times across our most popular modes.
These modes will run on a repeating two-week schedule:
Playlist 1 — Tuesday through MondayTeam Deathmatch will remain in Playlist 1, while Domination and King of the Hill alternate each Tuesday.
- This week: Team Deathmatch + Domination
- Next week: Team Deathmatch + King of the Hill
Playlist 2 — Friday through ThursdayObliteration and Rush will alternate each Friday. These rotations will continue back and forth throughout Season 4.
- This week: Obliteration
- Next week: Rush
Custom Search, Conquest, Breakthrough, Casual Breakthrough, and Escalation will remain available at all times.
We'll continue monitoring matchmaking activity and performance as the season progresses. We'll communicate any changes to this schedule if they occur.
Je kan toch met custom search gewoon een server zoeken waar Tsuru Reef draait?stroopwafel57 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:18:
Raar... ik klik op X. play Tsuru Reef en krijg dan Custom search-operatiin Agur-Casual Breakthroug en Conquest te zien.
Toch niet in RedSec hoop ik? Dat installeer ik namelijk niet.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat kan, maar dan krijg je een mooie lijst met (bijna)lege (custom) servers en namen als 'flying test for my wife'. Die server browser is zo'n beetje het meest zinloze in die hele game.Shabbaman schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:14:
[...]
Je kan toch met custom search gewoon een server zoeken waar Tsuru Reef draait?
Ik miste DOmination al in de Custom Search. Dus ik moet nu een agenda item maken om domination te kunnen spelen... Dat hele spel glijdt steeds verder de abys in.RobinNL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:38:
Informatie over de playlists, gedeeld door DICE via Discord en X.
[...]
Je hebt toch ook (iig op de PlayStation) een custom search, links game modes en rechts de mappen.BlaTieBla schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:41:
[...]
Dat kan, maar dan krijg je een mooie lijst met (bijna)lege (custom) servers en namen als 'flying test for my wife'. Die server browser is zo'n beetje het meest zinloze in die hele game.
Deze
Je omschrijving zijn meer de portal servers?
Die custom search werkt over het algemeen wel, maar is technisch gezien geen server browser (zoals we die van bijv. BF4, BF1 en BF5 kennen). Maar nu beginnen die EA/Dice-Fakkers spel modi te weghalen uit de lijst.Marc3l schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:37:
[...]
Je hebt toch ook (iig op de PlayStation) een custom search, links game modes en rechts de mappen.
Deze
[Afbeelding]
Je omschrijving zijn meer de portal servers?
Nee klopt, maar stel je wil alleen Conquest met Tsuru Reef spelen, dan heb je hier voor nu genoeg aan.BlaTieBla schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:50:
[...]
Die custom search werkt over het algemeen wel, maar is technisch gezien geen server browser (zoals we die van bijv. BF4, BF1 en BF5 kennen). Maar nu beginnen die EA/Dice-Fakkers spel modi te weghalen uit de lijst.
Maar een server browser + dat je in de server blijft zitten nadat de match voorbij is, zou het beste zijn.
Ik heb alle Battlefields gespeeld vanaf 1942 en de mods. Voornamelijk Battlefield Vietnam en Battlefield 2. De enigste die ik niet gespeeld had was 2042, 2142 en de unieke voor console only versies.
Na een break van de Battlefields games van bijna 7? jaar dacht ik al een poosje erover om BF6 te kopen als het afgeprijsd was en alle bugs eruit waren. Althans, de eerste jaar bugs na launch zeg maar.
Het verhaal van de fracties is een belediging voor elke vrouw en man die de NATO dienen en gediend hebben. Wat een fantasieloos verhaal was de campaign. Ik snap dat je wat moet, maar dan maar met dit komen EA?
De game play in-game multiplayer is okay. Ik rank snel up en unlock dingen snel als vroeger zeg maar.
Wat mij ernstig tegenstaat is het constante gepush om BF Pro maandelijks abonnement te nemen of andere in-game aankopen. Echt, niet normaal! In de EA app launcher in your face. Het eerste wat je ziet telkens als je de game gestart hebt buy BF PRO of skip. Alles, maar ook echt alles!! Is gericht op die f*cking BF PRO en om in-game aankopen te doen. Overal, in your face: buy BF PRO! En nergens waar je dat kan uitzetten. Overal kom je het tegen. Overal! Ben je net klaar met je ronde krijgt je het weer vol in je scherm. Het gepush en aangezet worden om dingen te kopen is ziekmakend als de pest. Had de game dan FREE TO PLAY gemaakt EA i.p.v. er de volle mep voor te vragen. Overal dat constante gezeur en verleiden om geld uit te geven al dan niet met countdowns.
En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden. Dit hadden ze gedaan omdat er dan misschien te overpowered wapens in een multiplayer game zijn. Wat hebben wij eerder vreselijk moeten lijden in de eerdere Battlefield games
Daarnaast, het viel mij op dat het allemaal verdomd veel op de COD series begon te lijken. En toen kwamen de closing credits na het uitspelen van de campaing en viel het kwartje. Het stond er echt, midden bovenaan als eerste van alle credits: In memorial: Vince Zampella. Die Vince was van Infinity Ward. EA dacht misschien mijn eigen personeel die de hele Battlefield reeks groot gemaakt heeft is weggelopen bij mij. Misschien moet ik dan maar de vijand aannemen als hoofd van de Battliefield series.
De game heeft wel elementen die het leuk maken voor mij als Battlefield veteraan, maar het word overheerst door de eerdere genoemde dingen
Vage rant post dit, dat stukje over Vince toont ook aan dat je er weinig van snapt.toro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:36:
Had de game gekocht toen het 50% off was maar het begint mij meer en meer ernstig tegen te staan.
Ik heb alle Battlefields gespeeld vanaf 1942 en de mods. Voornamelijk Battlefield Vietnam en Battlefield 2. De enigste die ik niet gespeeld had was 2042, 2142 en de unieke voor console only versies.
Na een break van de Battlefields games van bijna 7? jaar dacht ik al een poosje erover om BF6 te kopen als het afgeprijsd was en alle bugs eruit waren. Althans, de eerste jaar bugs na launch zeg maar.
Het verhaal van de fracties is een belediging voor elke vrouw en man die de NATO dienen en gediend hebben. Wat een fantasieloos verhaal was de campaign. Ik snap dat je wat moet, maar dan maar met dit komen EA?
De game play in-game multiplayer is okay. Ik rank snel up en unlock dingen snel als vroeger zeg maar.
Wat mij ernstig tegenstaat is het constante gepush om BF Pro maandelijks abonnement te nemen of andere in-game aankopen. Echt, niet normaal! In de EA app launcher in your face. Het eerste wat je ziet telkens als je de game gestart hebt buy BF PRO of skip. Alles, maar ook echt alles!! Is gericht op die f*cking BF PRO en om in-game aankopen te doen. Overal, in your face: buy BF PRO! En nergens waar je dat kan uitzetten. Overal kom je het tegen. Overal! Ben je net klaar met je ronde krijgt je het weer vol in je scherm. Het gepush en aangezet worden om dingen te kopen is ziekmakend als de pest. Had de game dan FREE TO PLAY gemaakt EA i.p.v. er de volle mep voor te vragen. Overal dat constante gezeur en verleiden om geld uit te geven al dan niet met countdowns.
En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden. Dit hadden ze gedaan omdat er dan misschien te overpowered wapens in een multiplayer game zijn. Wat hebben wij eerder vreselijk moeten lijden in de eerdere Battlefield games![]()
Daarnaast, het viel mij op dat het allemaal verdomd veel op de COD series begon te lijken. En toen kwamen de closing credits na het uitspelen van de campaing en viel het kwartje. Het stond er echt, midden bovenaan als eerste van alle credits: In memorial: Vince Zampella. Die Vince was van Infinity Ward. EA dacht misschien mijn eigen personeel die de hele Battlefield reeks groot gemaakt heeft is weggelopen bij mij. Misschien moet ik dan maar de vijand aannemen als hoofd van de Battliefield series.
De game heeft wel elementen die het leuk maken voor mij als Battlefield veteraan, maar het word overheerst door de eerdere genoemde dingen
Ik heb de maandelijkse subscription BF Pro++ aangeschaft en ik kan alles upgraden. In plaats van de standaard 100 punten voor upgrades/attachments ga je dan naar 300.toro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:36:
[...]
En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden.
[...]
(/s)
BF Pro komt bij mij naar voren als ik de 'Store'-tab open heb. Die vind ik niet heel gek. Of als je de 'Battlepass'-tab opent, maar dan zie je wat je kunt unlocken als je 'm koopt. Hoef je niet te doen, je kan ook gewoon kijken naar de gratis deeltjes uit de battlepass zelf. Ik krijg na matches ook niks van een BF Pro te zien.. vraag me af wat ik dan anders doe.toro schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:36:
Had de game gekocht toen het 50% off was maar het begint mij meer en meer ernstig tegen te staan.
En dan wat is dit? Ik wil mijn sniper rifle of pistol upgraden krijg je de melding: OVER CAPACITY, serieus, wtf! Je voegt amper een upgrade toe aan je wapen en het systeem houd je tegen. Je ziet bovenaan een metertje hoeveel upgrades je erop mag/kan hebben op je rifle/pistol etc. Een grotere magazijn, een muzzle break, en nog meer van die zaken. Tijdens gamen unlock je sh*t van je rifle en die wil je erop doen en gebruiken. Bijvoorbeeld een grotere scope. Dus je selecteert die: OVER CAPACITY. What the f*ck!? Dus de upgrade van je wapen die zojuist vrijgespeeld had kan je er niet op doen. Ik had/moest bijvoorbeeld the sniper rifle magazijn downgraden naar een kleinere MAG en dan pas kon ik de grotere scope gebruiken. F*ck! Je kan je wapens NIET fatsoenlijk uitrusten upgraden. Dit hadden ze gedaan omdat er dan misschien te overpowered wapens in een multiplayer game zijn. Wat hebben wij eerder vreselijk moeten lijden in de eerdere Battlefield games![]()
Met de wapens is het niet heel gek toch, dat je niet alle maximale attachments erop kunt gooien? Je moet keuzes maken en kijken wat er bij je speelstijl past. Je kunt je wapens meer dan genoeg fatsoenlijk upgraden. Scoreboards/twitch/youtube laten dit gewoon zien. Vind dit totaal niet storend, spec je wapen naar je speelstijl.
Hetgeen wat mij stoort zijn de matches waarbij je tegen een zooitje 130+ pingers speelt die op 1 of andere vage wijze altijd monsterscores neerzetten. Je verliest bijna zeker je 1-op-1's met ze, ongeacht of je eerder schiet.. zou toch zeggen dat een hoge ping een nadeel moet zijn? Lijkt er vaak echt totaal niet op. Dat in combinatie met de af en toe dramatische hit-registratie frustreert soms best wel..
Oh, en het in een match gedumpt worden waarbij je enemies al 5 van de 5 vlaggen in Conquest gecapt hebben, en je team volledig vast zit in eigen spawn. Nee dank je, zoek wel weer een volgende match op..
Ik kijk ook wel echt naar de server browser, ik merk dat op Tsuru Reef ik aardig wat namen soms herken.
Ik ben ook een echte menace met de Little Bird. Wat heb ik een lol met dat ding.
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Dolle pret met de little bird idd, helaas ben ik superslecht met jetsEcological schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:04:
Update: 650 uur in en nog steeds heel veel plezier. Morgen wake island en ik moet echt even wat meer met jets oefenen maar morgen komen er ook 2 vrienden BF6 uitproberen.
Ik kijk ook wel echt naar de server browser, ik merk dat op Tsuru Reef ik aardig wat namen soms herken.
Ik ben ook een echte menace met de Little Bird. Wat heb ik een lol met dat ding.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Speel met 1 iemand samen, hij PC en ik PS5, dus moet crossplay aan.
Merk alleen met crossplay uit dat het wat smoother gaat, of is dat puur mijn gevoel?
Uiteraard ben je trager dan muis/keyboard, maar bedoel meer performace, geen echte lag maar loopt gewoon minder soepel ofzo.
Gisteren nog even wat streams gekeken, veel bekenden zoals Jackfrags, Squid G en TheBrokenMachine in dezelfde server/potjes op Wake Island en bijgewerkte Tsuru Reef, daar zit nu ook een vliegdeckschip in. Jammer alleen van die nieuwe sniper, die hele class mag er wel uit van mij 🤮
Ter info: als het goed is kan je nu de update downloaden en om 14uur spelen.
Dikke update, maar zie er niets van terug in het menu. Ik krijg alleen maar oude maps te zien ( ps5)
Klopt ook, om 14:00u gaat alles live.stroopwafel57 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:37:
Wat zijn daar bij Dice aan het doen( of ik...)
Dikke update, maar zie er niets van terug in het menu. Ik krijg alleen maar oude maps te zien ( ps5)
Dat van die Snipers. Helemaal eens.Marc3l schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:12:
Ik ben overal slecht in 😛
Speel met 1 iemand samen, hij PC en ik PS5, dus moet crossplay aan.
Merk alleen met crossplay uit dat het wat smoother gaat, of is dat puur mijn gevoel?
Uiteraard ben je trager dan muis/keyboard, maar bedoel meer performace, geen echte lag maar loopt gewoon minder soepel ofzo.
Gisteren nog even wat streams gekeken, veel bekenden zoals Jackfrags, Squid G en TheBrokenMachine in dezelfde server/potjes op Wake Island en bijgewerkte Tsuru Reef, daar zit nu ook een vliegdeckschip in. Jammer alleen van die nieuwe sniper, die hele class mag er wel uit van mij 🤮
Ter info: als het goed is kan je nu de update downloaden en om 14uur spelen.
BATTLEFIELD 6 UPDATE 1.4.2.0
https://x.com/BattlefieldComm/status/2088309800102703481On Tuesday, August 18, Game Update 1.4.2.0 goes live for Battlefield 6 and REDSEC, bringing the Top Gun event, the return of Wake Island, the expanded Tsuru Reef, two new fighter jets, the Interdictor sniper rifle, a new Crashed Carrier POI in Fort Lyndon, and new aerial experiences across Carrier Strike and Gauntlet: Fighter Sweep.
At 08:00 UTC, players will be able to download the update across all platforms and jump in with the latest gameplay changes, including improvements to vehicles, weapons, gadgets, maps and modes, UI and HUD, Portal, audio, AI, and underwater gameplay.
At 12:00 UTC, the new content in this update becomes available. Take flight in the F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat, fight for control of the skies in Top Gun: Carrier Strike and Gauntlet: Fighter Sweep, experience the legendary return of Wake Island, and earn new Top Gun-themed rewards through Event Challenges.
From August 18-25, Battlefield 6 will also be free to play for a limited time*, giving players access to six modes across four maps, including Tsuru Reef, Wake Island, Cairo Bazaar, and Hagental Base. Times listed may vary and are subject to change.
Major Updates for 1.4.2.0
Top Gun Takes Flight: The Top Gun event arrives with the return of Wake Island, an expanded Tsuru Reef, Top Gun: Carrier Strike, Gauntlet: Fighter Sweep, the CJTF Helix squad unit, new Event Challenges, themed rewards, and a limited-time currency.New Aircraft and Weaponry: Take control of the new two-seat F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat fighter jets alongside a wingman, or engage targets at extreme range with the new Interdictor sniper rifle.
Carrier Assault Returns: The iconic mode returns, reimagined as Top Gun: Carrier Strike. Land, naval, and aviation squads must work together to break through enemy lines, seize the opposing aircraft carrier, and bring it down while defending against threats across land, sea, and air.
Vehicle and Aerial Combat Improvements: New Airplane Control Assist offers an alternative, more approachable way to pilot airplanes, alongside improvements to jet landing gear, flight animations, projectile presentation, Patrol Boat weapons, laser designation, countermeasure interactions, vehicle audio, and underwater transitions.
Player, Weapon and Gadget Polish: Underwater movement and animations, weapon swapping, revive and death behaviour, weapon statistics, optics, Match Grade Ammo, lock-on launchers, Tracer Darts, Defibrillators, and the CSB IV EOD Bot have been updated for greater consistency.
Portal Expands with Custom Lobbies: Portal introduces Custom Lobbies for Battle Royale Quads and Conquest, alongside Tsuru Reef SDK support, Wake Island for Verified Experiences, new vehicles and assets, expanded Ring of Fire controls, improved capture point functionality, and additional creator tools.
REDSEC, Audio and AI Improvements: Battle Royale expands Fort Lyndon with the new Crashed Carrier POI, alongside updates to mission presentation, Victory Presentations, supply drops, scoring, subtitles, and pre-round information across Battle Royale and Gauntlet. AI also gains support for the new aircraft and boats in REDSEC, while audio improvements enhance underwater transitions, jet reactivity, vehicle radios, and objective interactions.
[ Voor 46% gewijzigd door Miesjh op 18-08-2026 13:58 ]
Ook al is het een tijdelijke mode, zoiets hoor je gewoon goed te testen.
Oh, wat begrijp ik niet?Chelseamarre123 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:43:
[...]
Vage rant post dit, dat stukje over Vince toont ook aan dat je er weinig van snapt.
het is mij té complex geworden met zóveel cover dat het gewoon niet meer te overzien is.
Wat ook niet hielp dat er continue KSA lui in de server zaten met een ping van 80 - 199.
Misschien later weer een kans geven.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dat is wel echt slecht ja. Helaas zelf nog geen tijd gehad te spelen, wel jammer. Want Wake Island was altijd wel een favoriete map in het verledenRobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:19:
Echt... Wie heeft bedacht dat je in de mode Carrier Strike gewoon keihard mag base campen? Het is gewoon toegestaan om op de carrier te lopen van de tegenstander. Bij ons stonden er zo'n 5-10 man te base campen, overal mijnen neergelegd zodat jets niet kunnen opstijgen.
Ik dacht juist dat de season update met de boten was en de reef map. En nu opeens een hele dog fight én carrier assault? I'm stunned.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ja? Met pro kun je meer upgrades op je wapen zetten?BlaTieBla schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:14:
[...]
Ik heb de maandelijkse subscription BF Pro++ aangeschaft en ik kan alles upgraden. In plaats van de standaard 100 punten voor upgrades/attachments ga je dan naar 300.![]()
(/s)
Of bc2 would be lovely. Zoals die paches vlogen jongen. Potjes met 70-80-90 kills in een rondje 0 death waren geen uitzondering.Kismodrx04 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
Fijn. Eerst Squad deathwatch verwijderd.nu is domination ook verdwenen. Dat waren nu net de dingen die ik leuk vind. Nu nog team deathwatch erit halen en mij zien ze niet meer terug. Goede oude bfbc2, dat wil ik terug..
Ik keek heel erg uit naar Wake Island maar ik had daar een try hard die nog veel meer kills had met zijn Apache dan ik met mijn little bird en iedereen leavde de game. Ik heb het gevoel dat de map iets te klein is? Ze zullen het vast wel balancen, komt goed.
RobinNL in "[Multi] Battlefield 6"Kismodrx04 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
Fijn. Eerst Squad deathwatch verwijderd.nu is domination ook verdwenen. Dat waren nu net de dingen die ik leuk vind. Nu nog team deathwatch erit halen en mij zien ze niet meer terug. Goede oude bfbc2, dat wil ik terug..
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
+ Exact het zelfde probleem als de conquest versie van Tsuru reef; overijverige teammates welke aan het begin van de ronde met half gevulde helis/boten vertrekken waardoor er 10 man achterblijft.
De (zoveelste) Wake Island remaster is okay, maar wat zijn de vehicle spawns rondom capture zones daar vreemd gepositioneerd.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 08:14 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Met Squid G in de server?D4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:13:
Carrier assault is tof, maar ik wou dat de carriers verboden terrein waren voor vijanden totdat ze er daadwerkelijk op moeten om de bommen te planten.. Elke ronde weer zie ik volk de voertuigen spawncampen of stelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 19-08-2026 08:40 ]
BF 5 memories. Dat was daar niet anders. Met je vliegtuig over het vijandelijke vliegdekschip met mijnen aan een parachute in je loadout en die dan droppen.RobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:19:
Echt... Wie heeft bedacht dat je in de mode Carrier Strike gewoon keihard mag base campen? Het is gewoon toegestaan om op de carrier te lopen van de tegenstander. Bij ons stonden er zo'n 5-10 man te base campen, overal mijnen neergelegd zodat jets niet kunnen opstijgen.
Wake Island is wel een toffe map. Wel erg veel cover vergeleken met de BF5 versie maar wel mooi. Past wel bij de moderne setting. Wel weer lastig om een pot breakthrough vol te krijgen op de Xbox.
@Ecological wanneer ik 2x door een little bird wordt afgeschoten en op het scoreboard 24-0 zie staan, dan haak ik ook af. Lijkt wel of ze het te makkelijk hebben gemaakt. Flares + below radar is natuurlijk voor een beetje piloot ook te makkelijk.
Ben wel benieuwd naar je instellingen voor de helicopter want ik het nog de standaard instellingen omdat ik eigenlijk nooit meer vlieg. Zag dat je de Xbox layout hebt, dus speel je op de Xbox of op PC met Xbox controller ? Als je op de Xbox speelt, mag je @Miesjh , @Martinspire en mij wel joinen.
Vliegen in BF5 was leuk, maar omdat je in BF6 geen loadout kan aanpassen aan de jets, ben ik her snel mee opgehouden. Ook omdat de bommen die je kan droppen echt 0,0 effect hebben. Je zet je reticle op je target, haalt de trekker over om ze te laten vallen en ze vallen met ruim een halve tot hele seconde vertraging. Dat is niet te doen als je bewegende targets wil aanvallen.
Zal eens kijken of die little bird wat is als ik mijn instellingen aanpas. Hen nu nog dat RB en LB omhoog en omlaag zijn, maar dat is niet fijn.
XBL: MRE Inc
Nee, iig op die timestamp is de carrier daar al breached (<50% health) en moet zijn team er fysiek zijn om bommen te planten.Marc3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:38:
[...]
Met Squid G in de server?![]()
[YouTube: Battlefield 6 x Top Gun Is BETTER Than We Ever Imagined!]
Maar totdat dat punt bereikt is zou de carrier gewoon out of bounds moeten zijn voor vijanden, en zou je bestookt moeten worden door de CIWS als je er met helis of jets in de buurt van komt.
Ja snap ik hoor. Soms worden mensen ook boos op me in de chat en dan kan ik alleen maar zeggen: “sorry ik snap dat je boos bent”@Ecological wanneer ik 2x door een little bird wordt afgeschoten en op het scoreboard 24-0 zie staan, dan haak ik ook af. Lijkt wel of ze het te makkelijk hebben gemaakt. Flares + below radar is natuurlijk voor een beetje piloot ook te makkelijk.
~~
De RPG en de AT zijn wel echt goede counters.
Ik had laatst iemand in de little bird die stond 40-0 terwijl nummer 2 maar 3 kills had. Dit was wel een level 3300 (geen typo). Zijn naam was Aero-BF
Ik zou vooral graag zien dat ze de rocket pods er af slopen, gooi er net als in de oudere titels de keuze tussen AA en AT missiles op.
Daarnaast zou Below Radar imho het effect moeten hebben dat locks 2 á 3x zo lang duren, op alle vliegende voertuigen. Niet dat bestaande locks afgebroken worden en dat je zonder laser designator er helemaal niet op kan locken.
Overpowered zijn ze zeker niet, frustrerend om mee te dealen soms wel. Lock-on AA launchers zijn gewoon compleet waardeloos in dit spel, en laat dat nu juist zijn waar de meeste mensen logischerwijze naar grijpen om met vliegende meuk te dealen.
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2026 10:59 ]
Ik vlieg gewoon met de transportchopper erover en laat de gunners gratis kills scorenD4NG3R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:13:
Carrier assault is tof, maar ik wou dat de carriers verboden terrein waren voor vijanden totdat ze er daadwerkelijk op moeten om de bommen te planten.. Elke ronde weer zie ik volk de voertuigen spawncampen of stelen.
+ Exact het zelfde probleem als de conquest versie van Tsuru reef; overijverige teammates welke aan het begin van de ronde met half gevulde helis/boten vertrekken waardoor er 10 man achterblijft.
De (zoveelste) Wake Island remaster is okay, maar wat zijn de vehicle spawns rondom capture zones daar vreemd gepositioneerd.
Ik ben vergeten te clippen maar tegenwoordig vlieg ik mensen ook vaak aan met transport choppers.Sn3gG3l schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:24:
[...]
Ik vlieg gewoon met de transportchopper erover en laat de gunners gratis kills scoren
Ja je hebt er zelf praktisch niets aan (behalve het levelen van je transport chopper maar ook daar heb je niets aan) maar het is gewoon leuk om te doen. Als je er een beetje handig in wordt en vanuit de juist angles en hoogtes aankomt vliegen maken zel ook gekhackt van die patrol boats en RHIBS's.Ecological schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:43:
[...]
Ik ben vergeten te clippen maar tegenwoordig vlieg ik mensen ook vaak aan met transport choppers.. Vaak vinden ze het best wel grappig ook en reageren ze in de chat.
Als ik zie dat er iemand met iets flink aan het scoren is zie ik het als uitdaging om die persoon te remmen. Dus als er een little bird is die veel kills heeft wordt dat dan mijn target, stiekem hoop ik dat er meer mensen zo spelen want dat is uiteindelijk voor het team ook het nuttigst.
Heb niet eens gechecked of Wake Island als Breaktrough te spelen is
XBL: theArthurrrr
Ik speel soms ook op die manier met aantal vrienden. Helemaal bevredigend gevoel als je ze kunt stoppenkneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:39:
Little birds, snipers, tanks.
Als ik zie dat er iemand met iets flink aan het scoren is zie ik het als uitdaging om die persoon te remmen. Dus als er een little bird is die veel kills heeft wordt dat dan mijn target, stiekem hoop ik dat er meer mensen zo spelen want dat is uiteindelijk voor het team ook het nuttigst.
Maar als iemand echt heel goed is met een little bird kan je ze amper uit de lucht halen.kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:39:
Little birds, snipers, tanks.
Dan wordt de uitdaging groter en meer rewarding als het wel luktChelseamarre123 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:35:
[...]
Maar als iemand echt heel goed is met een little bird kan je ze amper uit de lucht halen.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/WXYjXCVWEY5EW1HHdg0Nw1Li.png?f=fotoalbum_large)