• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:50
Tja heb nog wel twijfels maar het jeukt wel. Beta begon lekker maar al snel drama voor mij, denk dat dit meer zegt over mijn skills want als ik zo iedereen lees is BF gewoon een goede game.
TTK hopelijk aangepast. Mogelijk ff de release ellende afwachten.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

RawChild

PSN: Rawchild

RobinNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:02:
Map layout van Blackwell Fields (Season 1 map). Lijkt weer op een vrij kleine map.

[Afbeelding]
Leek ook wel een copy paste map met enkel wat kranen op de zandvlakte, kon er niet enthousiast van worden. Die 2e zag er al wat beter uit

Hopelijk komt er nog iets als gulf of Oman ofzo.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

RawChild schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Leek ook wel een copy paste map met enkel wat kranen op de zandvlakte, kon er niet enthousiast van worden. Die 2e zag er al wat beter uit

Hopelijk komt er nog iets als gulf of Oman ofzo.
Om het ook maar even netjes te houden... Ik werd ook niet echt enthousiast van deze map.

Aan de ene kant zou een map uit BC2 / BF3 leuk zijn (Metro, Seine Crossing, Damavand Peak als voorbeeld). Aan de andere kant hoop ik dat ze dat ze gewoon nieuwe mappen kunnen maken die gewoon echt goed zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:17

Oxigeon

En zo is dat!

fsfikke schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

En wat heb je aan precies aan zo'n Battle Pass 8)7
Hetzelfde als bij fortnite/cod etc.

Je speelt een hele zooi cosmetics/skins vrij. Het kost eenmalig een tientje. Daarna krijg je meestal als je genoeg speelt die 10euro wel weer terug in de vorm van points waardoor je weer bij een nieuw seizoen een nieuwe battlepass kan scoren.

Voor de ene speel je dan "ergens" voor. De ander vind ik niks. Ik kijk meestal een beetje de kat uit de boom de eerste seizoenen. Zit er niks tussen schaf ik hem niet aan. Zitten er echt vette skins bij wil ik best een tientje uitgeven

[ Voor 20% gewijzigd door Oxigeon op 03-10-2025 17:23 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:29

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

RobinNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:15:
[...]

Om het ook maar even netjes te houden... Ik werd ook niet echt enthousiast van deze map.

Aan de ene kant zou een map uit BC2 / BF3 leuk zijn (Metro, Seine Crossing, Damavand Peak als voorbeeld). Aan de andere kant hoop ik dat ze dat ze gewoon nieuwe mappen kunnen maken die gewoon echt goed zijn.
Als ze er een Caspian Border, of Al Sudan/ El Allemein maps in gooien, krijg ik mss ook wat jeuk..
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas ga halen als hij voor 30-35e te krijgen is bij de online keyboer

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

SAiN ONeZ schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Als ze er een Caspian Border, of Al Sudan/ El Allemein maps in gooien, krijg ik mss ook wat jeuk..
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas ga halen als hij voor 30-35e te krijgen is bij de online keyboer
Ik ga idd ook even wachten tot hij voor PC 50 euro of minder kost.

Ik vind 70 euro voor een PC game toch wel erg prijzig.

Ben er wel benieuwd naar. Vond BF5 wel heel heel erg leuk. (Snipen was ik best goed in) 2042 vond ik helemaal niks.

Edit: nadeel is is dat ik BF5 altijd op console heb gespeeld met controller, op de Xbox one, one x en series x... Maar heb geen console meer, en ik weet niet of het op pc ook te doen is met controller. (Weet wel dat de game crossplay heeft) Maar tegen spelers die met muis en toetsenbord spelen lijkt mij niet echt te doen? ... Met muis en toetsenbord krijg ik RSI dus dat kan helaas niet meer.... (Dat risico ga ik niet nemen. Ben er nu vanaf maar wil dat niet nog eens meemaken)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 03-10-2025 20:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ2bLwU6Yos7qaAUMNXk0N3toS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1zoVdKfZkvnqa6WPHVhZeOZ.jpg?f=fotoalbum_large
Pre-loading is Now Live on Xbox, PlayStation and Steam
Lets go!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:48
Alles is juist gedownload op ps5...
Helaas geen toegang tot de instellingen lol...

[ Voor 40% gewijzigd door Wolverine9000 op 03-10-2025 20:50 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:42:
Hier de Phantom Edition voor 86 Euro gekocht, voordeel van een USA PS account en dan de 10% EA Play korting er boven op 8)
Ah goeie tip, helemaal vergeten dat ik een Amerikaans PSN account had.
Hij was nu overigens € 77,- ($89 * koers van creditcard) en geen € 86,- Scheelt toch weer :)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 03-10-2025 21:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

[...]

Maar heb je dan niet het gevoel... Weer die map in een Battlefield game? Ik heb dat wel een beetje gehad met Caspian Border en Wake Island, ondanks dat ik het wel leuke mappen vind.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Donstil
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:45:
[...]

Maar heb je dan niet het gevoel... Weer die map in een Battlefield game? Ik heb dat wel een beetje gehad met Caspian Border en Wake Island, ondanks dat ik het wel leuke mappen vind.
Zit Wake Island erin? Dat is toch die soort omgekeerde U van 1942/1943?

Die vond ik altijd echt fantastisch.

Donstil schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:23:
[...]

Zit Wake Island erin? Dat is toch die soort omgekeerde U van 1942/1943?

Die vond ik altijd echt fantastisch.
Nee, maar het is een map die vaak wordt gevraagd :)

• Donstil
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:25:
[...]

Nee, maar het is een map die vaak wordt gevraagd :)
Ah fuck, ik was even blij :P

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02:20
Ik ben wel oke zonder Wake Island voor een keertje. Strike at Karkand en Sharqi Peninsula mogen van mij wel terugkomen :D *O*

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:56
[...]

Speel je op console?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Beetje jammer dat het pas om 17 uur is. Vrees dat je dan pas een uur later ingelogd bent.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• G_Dragon

G_Dragon

Lekker Ventje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Beetje jammer dat het pas om 17 uur is. Vrees dat je dan pas een uur later ingelogd bent.
Ja vervelend telkens die late tijden, ben er zelf ook totaal geen fan van. Rond 12.00 of vroeger zou veel mooier zijn

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:49:
[...]

Ja vervelend telkens die late tijden, ben er zelf ook totaal geen fan van. Rond 12.00 of vroeger zou veel mooier zijn
Ik snap dat dus ook niet. Hoe zal dit gaan met de mensen die de disc versie kopen. Ook erin om 17.00? Kan het me haast niet voorstellen.

Meestal met die releases is het op primetime tussen 19.00 en 23.00 geen doorkomen aan. Dat gaat zo nog veel erger worden.

• G_Dragon

G_Dragon

Oxigeon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:04:
[...]

Ik snap dat dus ook niet. Hoe zal dit gaan met de mensen die de disc versie kopen. Ook erin om 17.00? Kan het me haast niet voorstellen.

Meestal met die releases is het op primetime tussen 19.00 en 23.00 geen doorkomen aan. Dat gaat zo nog veel erger worden.
Weet je ik weet ook wel dat het komt omdat ze het wereldwijd tegelijkertijd willen uitbrengen, maar zoals je al zegt hoe zit het met de fysieke uitgaven? Want ergens zouden ze dit inderdaad recht moeten trekken, helemaal omdat digitaal duurder dan fysiek is en je ook pas later kan spelen bij veel releases.

Maar dat is mijn kijk erop :)

G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:49:
[...]

Ligt er misschien aan waar de ontwikkelaars zijn gevestigd? Stel er gaat iets mis, dan moet je paraat staan.

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:45
raiders schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:37:
Ik ben wel oke zonder Wake Island voor een keertje. Strike at Karkand en Sharqi Peninsula mogen van mij wel terugkomen :D *O*
Precies mijn gedachte! En zo zijn er nog wel wat battlefield 2 maps die ik graag terug zie komen :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Weet je ik weet ook wel dat het komt omdat ze het wereldwijd tegelijkertijd willen uitbrengen, maar zoals je al zegt hoe zit het met de fysieke uitgaven? Want ergens zouden ze dit inderdaad recht moeten trekken, helemaal omdat digitaal duurder dan fysiek is en je ook pas later kan spelen bij veel releases.

Maar dat is mijn kijk erop :)
Ik ga er vanuit dat iemand met een fysieke disc direct kan spelen. Dat zou echter wel een domper zijn voor de digitale pre orders.

Een disc kopen en dan niet kunnen spelen zal echt een faal zijn voor EA.

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-12 10:03
Krijg je binnen de battlepasses van BF2042 (en eerder) genoeg ‘punten/ coins’ om de volgende battlepass er gratis mee te unlocken? Als het zo bij BF6 werkt, vind ik het wel leuk om zo’n ding te kopen. Motiveert soort van en er zullen af en toe vast leuke skins tussen zitten. Ben persoonlijk tegen het kopen van skins en FOMO. Gelukkig vind ik de ‘unskinned’ wapens en tanks er al super vet uitzien. Zo horen ze eigenlijk.

• rekeewt
Oxigeon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:40:
[...]

Ik ga er vanuit dat iemand met een fysieke disc direct kan spelen. Dat zou echter wel een domper zijn voor de digitale pre orders.

Een disc kopen en dan niet kunnen spelen zal echt een faal zijn voor EA.
Ongetwijfeld day 1 patch en blocked voor MP. SP kan wel direct via disk verwacht ik.
rekeewt schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:07:
Krijg je binnen de battlepasses van BF2042 (en eerder) genoeg ‘punten/ coins’ om de volgende battlepass er gratis mee te unlocken? Als het zo bij BF6 werkt, vind ik het wel leuk om zo’n ding te kopen. Motiveert soort van en er zullen af en toe vast leuke skins tussen zitten. Ben persoonlijk tegen het kopen van skins en FOMO. Gelukkig vind ik de ‘unskinned’ wapens en tanks er al super vet uitzien. Zo horen ze eigenlijk.
2042 had de eerste Battle Pass in de BF serie. Je kreeg er genoeg punten om de volgende pass mee te kopen. De Road to Battlefield 6 pass is gratis.

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 21:21
Veel oude veteranen hier zo te lezen. Nog mensen van TeamFF of NwA (BF2 clans)?

[ Voor 8% gewijzigd door Farrell op 04-10-2025 13:28 ]

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:38
Eijsbeer schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:27:
[...]

Precies mijn gedachte! En zo zijn er nog wel wat battlefield 2 maps die ik graag terug zie komen :)
Wake Island zonder WW2 setting is geen wake Island. Enkel als WW2 terugkomt als setting waag ik me nog eens aan een Battlefield game.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Speel hem dagelijks nog met mp40s en Sherman en wat gare Japanse tanks in BF5..

• rekeewt
Luigi1981 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:30:
[...]

Wake Island zonder WW2 setting is geen wake Island. Enkel als WW2 terugkomt als setting waag ik me nog eens aan een Battlefield game.
Ik zou echt graag een BF1942 en ‘the road to rome’ remaster zien in de frostbite engine met modern day graphics. Classes hetzelfde houden (locked weapons/ kit) - ge-wel-dig! Coral sea dogfights alleen al zou ik €500 voor over hebben. Heb daar de nodige muismatten op versleten (mkb vliegtuig :’) )

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:38
rekeewt schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

Ik zou echt graag een BF1942 en ‘the road to rome’ remaster zien in de frostbite engine met modern day graphics. Classes hetzelfde houden (locked weapons/ kit) - ge-wel-dig! Coral sea dogfights alleen al zou ik €500 voor over hebben. Heb daar de nodige muismatten op versleten (mkb vliegtuig :’) )
Tenminste leuk om dan luchtgevechten te doen. Spitfires/P-52 vs messersmitchss/kawasaki. Beter zal het niet worden.
rekeewt schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:08:
[...]

Ongetwijfeld day 1 patch en blocked voor MP. SP kan wel direct via disk verwacht ik.
De MP servers zullen natuurlijk ook nog niet online zijn. Daarnaast zal single-player ook achter "always online" verstopt zitten. Er zal natuurlijk eerst een connectie met de EA servers worden gemaakt, voordat je MP of SP kunt selecteren in de main menu.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Farrell schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:28:
Veel oude veteranen hier zo te lezen. Nog mensen van TeamFF of NwA (BF2 clans)?
Zat in de tijd wel bij een clan/clubje wat voortkwam uit een stel Tweakers. *O*

Wanneer is nou exact de realese?
ManiacsHouse schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 23:23:
[...]

Zat in de tijd wel bij een clan/clubje wat voortkwam uit een stel Tweakers. *O*

Wanneer is nou exact de realese?
G_Dragon in "[Multi] Battlefield 6"

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh nice :D kunnen dus de hele avond al los dan! mits servers het houden haha

Echt zin in. veel BF2042 gespeeld laatste week en zit er helemaal in. ben er klaar voor om los te gaan volgend weekend.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• raiders
  • Registratie: December 2015
Gelukkig hier pas de release op zaterdag ochtend... hoef ik niet vrijdag de hele dag thuis te werken met de verleiding om Battlefield te spelen. Kon het toch niet laten om hem ook te kopen ondanks dat ik volgende week op vakantie ga... 8)7

Toch weer in de marketing getrapt... al was Battlefield 6 voor mij de beste Battlefield beta die ik in jaren heb gespeeld. Ga deze sowieso grijs spelen :)

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Aanstaande vrijdag avond zal ik beginnen. Rond de tijd dat het spel uitkomt, ben ik net thuis van het werk.

Kijken of ik het zal volhouden tot aan zondag. Want in de tweede beta weekend was ik vrij snel uitgekeken en geen enkel reward kunnen krijgen. Vooral door de afschuwelijke hit registratie. Hopelijk hebben ze dat nu opgelost.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-12 15:56
Toonen1988 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 06:57:
Aanstaande vrijdag avond zal ik beginnen. Rond de tijd dat het spel uitkomt, ben ik net thuis van het werk.

Kijken of ik het zal volhouden tot aan zondag. Want in de tweede beta weekend was ik vrij snel uitgekeken en geen enkel reward kunnen krijgen. Vooral door de afschuwelijke hit registratie. Hopelijk hebben ze dat nu opgelost.
Kun je rekenen? 😆

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Heel eerlijk; als de hitreg op launch vergelijkbaar is met die van het laatste beta weekend, dan is deze alsnog beter dan de hitreg welke BF4 op launch had. :+

* D4NG3R heeft er zin in. Ik pak het spel waarschijnlijk wat later in de avond of op zaterdag op, aangenomen dat niet geklaagd wordt over extreme gekkigheden. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Kan ik, als ik er zin in heb, wat ik nooit heb. :P
D4NG3R schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:45:
Heel eerlijk; als de hitreg op launch vergelijkbaar is met die van het laatste beta weekend, dan is deze alsnog beter dan de hitreg welke BF4 op launch had. :+

* D4NG3R heeft er zin in. Ik pak het spel waarschijnlijk wat later in de avond of op zaterdag op, aangenomen dat niet geklaagd wordt over extreme gekkigheden. :)
Tweede beta weekend was voor mij echt een hel. In de eerste beta weekend op donderdag liep alles heerlijk. Tweede dag begon het te veranderen en vanaf zaterdag was het een hel. Tweede beta weekend compleet overgeslagen. Ik verloor letterlijke elke vuurgevecht in de tweede week. Alsof ik 100% damage reduction had gekregen. Zelfs een maat van me die meekeek op Discord viel het erg op hoe erg het bij mij was.

Eerste twee dagen had ik steeds 30 à 40 kills per potje. Daarna bergafwaarts, tweede beta mocht ik in mijn handen klappen als ik 5 kills had per match.

Op een gegeven moment wilde ik zelfs mijn PC opnieuw installeren, dat het misschien aan mijn PC lag. Misschien werdt er desync veroorzaakr op mijn pc, drivers misschien niet goed. Maar maat van mij kreeg ook opeens deze problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 06-10-2025 09:28 ]

• RawChild
  • Nu online

RawChild

Heb bij de vrouw al aangegeven dat het Pizza avond wordt. Zal deze week nog paar speciaal biertjes in huis halen. Kids vermaken zich wel.
Real life friends zijn er ook klaar voor.
Ouderwets zin in. Het kan bijna alleen maar tegen gaan vallen 😅

• D4NG3R
@Toonen1988 Het aparte is ook dat het heel erg wisselvallig leek, lang niet iedereen had er even veel en/of op het zelfde moment last van.

Een maat van mij werd op een gegeven moment helemaal gestoord dat niks registreerde, terwijl de rest van de squad echt zoiets had van; 'Wat? Maar deze ronde is juist super stabiel'.

Ik heb er zelf vrij weinig last van gehad, in het 2e weekend minder dan in het 1e weekend. Gelukkig heeft Dice de problemen erkend, en aldus wat content creators was de laatste LABS sessie op dat vlak een stuk beter. Of dat met flinke druk op de servers ook het geval gaat zijn is een 2e, maar dat zien we vrijdag wel weer. :)

D4NG3R schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:28:
@Toonen1988 Het aparte is ook dat het heel erg wisselvallig leek, lang niet iedereen had er even veel en/of op het zelfde moment last van.

Een maat van mij werd op een gegeven moment helemaal gestoord dat niks registreerde, terwijl de rest van de squad echt zoiets had van; 'Wat? Maar deze ronde is juist super stabiel'.

Ik heb er zelf vrij weinig last van gehad, in het 2e weekend minder dan in het 1e weekend. Gelukkig heeft Dice de problemen erkend, en aldus wat content creators was de laatste LABS sessie op dat vlak een stuk beter. Of dat met flinke druk op de servers ook het geval gaat zijn is een 2e, maar dat zien we vrijdag wel weer. :)
Dat was ook niet het enige probleem. Ik werd ook de heletijd in matches gegooid die al meer dan de helft over waren. De enige keren dat ik een nieuwe potje begon, was wanneer ik met andere ging spelen in een party. Ook de matchmaking tijden duurde zeker meer dan 5 minuten als ik alleen speelde.

Kan best zijn dat mijn account bug was geraakt of wat dan ook. Het was zeker een flinke desync of een andere soort connectie "bug".

Ik geloof je best dat ze alles opgelost hebben. Maar wil het toch liever met mijn eigen ogen zien. Niet de eerste keer dat EA iets zegt en niet waar blijkt te zijn. :P

Vrijdag zullen we het zien, en zal ook posten of het spel inderdaad beter loopt of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 06-10-2025 09:33 ]

Toonen1988 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:31:
[...]

Dat was ook niet het enige probleem. Ik werd ook de heletijd in matches gegooid die al meer dan de helft over waren. De enige keren dat ik een nieuwe potje begon, was wanneer ik met andere ging spelen in een party. Ook de matchmaking tijden duurde zeker meer dan 5 minuten als ik alleen speelde.

Kan best zijn dat mijn account bug was geraakt of wat dan ook. Het was zeker een flinke desync of een andere soort connectie "bug".

Ik geloof je best dat ze alles opgelost hebben. Maar wil het toch liever met mijn eigen ogen zien. Niet de eerste keer dat EA iets zegt en niet waar blijkt te zijn. :P

Vrijdag zullen we het zien, en zal ook posten of het spel inderdaad beter loopt of niet.
Dat je in matches komt die al een tijdje bezig zijn is geen bug. Als er plek is wordt die opgevuld. Vervelend is het wel. De wachttijden zouden misschien kunnen komen door de drukte tijdens de beta. Volgens mij hadden ze hierover gecommuniceerd.

Verwacht dat het vrijdag niet helemaal soepel zal gaan verlopen.

• D4NG3R
@Toonen1988
Daar durf ik zelf niks over te zeggen, ik heb op een paar rondes na eigenlijk altijd met minimaal 1 ander (veel vaker 3+) zitten queuen. Matchmaking bleef heel soms wel hangen op meerdere minuten, maar ff stoppen en dan starten resulteerde meestal instant in een match.

We zijn 1 of 2x in een reeds lopende match gegooid, maar die ronde was niet meer dan een paar minuten bezig.
RobinNL schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:38:
Verwacht dat het vrijdag niet helemaal soepel zal gaan verlopen.
Die illusie heb ik zelf ook niet, ik hoop wel dat de stabiliteit van de servers minimaal even goed gaat worden als tijdens de beta, want daar had ik verassend weinig op aan te merken. In dik 30u hebben we 1 echte server crash gehad, daar kan menig spel tegenwoordig een puntje aan zuigen.. :')

Natuurlijk is het geen bug als je af en toe in een match wordt gegooid die al bezig is. Maar wanneer het continue is, begin ik toch wel te twijfelen. Als ik 10 potjes speel en ik join 1 à 2 potjes die al bezig zijn, dan is het geen probleem. Maar als ik 10 van de 10 potjes alleen maar matches join die al meer dan de helft voorbij zijn, dan begin ik toch wel te twijfelen. En dit was bij mij dus ook het geval in de tweede open beta. Zelfs aantal keer meegemaakt dat ik 6 minuten heb moeten wachten, match ging joinen en voordat ik spawnde "defeat" in mijn beeld kreeg. Terug naar het main menu, en dan weer +5 à 6 minuten wachten om dan vervolgens weer in een match te worden gegooid die ook weer ver voorbij is.

Als ik door de week pas om 5 uur thuis ben van het werk, mij moeten douchen, thuis dingen moet doen, eten moet koken om dan vervolgens om 7 uur achter mijn pc te kruipen. Als ik max 3 à 4 uur kan gamen, maar steeds zolang moet wachten, heb ik straks de helft van de tijd kunnen gamen. En als ik dan ook nog alleen maar matches join die al ver voorbij zijn, is dat ook alleen maar verloren tijd.

En dan gaat mijn plezier ook heel snel achteruit. Dus laten we hopen dat EA het allemaal beter geoptimaliseerd heeft.
Toonen1988 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:29:
Natuurlijk is het geen bug als je af en toe in een match wordt gegooid die al bezig is. Maar wanneer het continue is, begin ik toch wel te twijfelen. Als ik 10 potjes speel en ik join 1 à 2 potjes die al bezig zijn, dan is het geen probleem. Maar als ik 10 van de 10 potjes alleen maar matches join die al meer dan de helft voorbij zijn, dan begin ik toch wel te twijfelen. En dit was bij mij dus ook het geval in de tweede open beta. Zelfs aantal keer meegemaakt dat ik 6 minuten heb moeten wachten, match ging joinen en voordat ik spawnde "defeat" in mijn beeld kreeg. Terug naar het main menu, en dan weer +5 à 6 minuten wachten om dan vervolgens weer in een match te worden gegooid die ook weer ver voorbij is.

Als ik door de week pas om 5 uur thuis ben van het werk, mij moeten douchen, thuis dingen moet doen, eten moet koken om dan vervolgens om 7 uur achter mij pc moet kruipen, max 3 à 4 uur kan gamen, maar steeds zolang moet wachten, heb ik straks de helft van de tijd maar kunnen gamen. En als ik dan ook nog alleen maar matches join die al ver voorbij zijn, is dat ook alleen maar verloren tijd.

En dan gaat mijn plezier ook heel snel achteruit. Dus laten we hopen dat EA het allemaal beter geoptimaliseerd heeft.
Dat is gewoon het vervelende aan match making. Je wordt in een match gegooid en het kan zijn dat ie nog moet beginnen, net begonnen is, op de helft is, of bijna / zo goed als afgelopen is. En daarna begint het weer opnieuw.

Als je in de server zou blijven zitten (hoe het t/m BF5 was) had ik het geen probleem gevonden. Je laadt dan direct een nieuwe map in. Maar sinds 2042 moet je dus weer helemaal opzoek naar een server, wat soms minuten kan duren.

RobinNL schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Dat is gewoon het vervelende aan match making. Je wordt in een match gegooid en het kan zijn dat ie nog moet beginnen, net begonnen is, op de helft is, of bijna / zo goed als afgelopen is. En daarna begint het weer opnieuw.

Als je in de server zou blijven zitten (hoe het t/m BF5 was) had ik het geen probleem gevonden. Je laadt dan direct een nieuwe map in. Maar sinds 2042 moet je dus weer helemaal opzoek naar een server, wat soms minuten kan duren.
Ze moeten dat inderdaad terug brengen of dedicated servers.
Matchmaking is een gezwel in de moderne online MP games. Ik haat het. :r :r :r

Even afwachten hoe het in de final release / portal geimplementeerd is.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om op PC met mouse en keyboard te spelen, maar op het moment dat ik in een voertuig stap, ik de aangesloten controller kan gebruiken?

Ik heb altijd op console gespeeld, stap nu over naar PC, maar de vehicle controls zijn met een controller veel makkelijker.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Help!!!! schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:43:

Ik vrees het ergste. Ik kan me nog wel herinneren dat ik met een vriend BF2042 ging spelen. We wilden uiteraard in 1 server en bij elkaar in 1 squad. Dan kreeg ik via de Xbox een uitnodiging en dan zat je in een soort groep op het homescreen van BF2042 en dan begon de ellende. Ik werd in een game gegooid en de voice chat ging dan zo:

Ik: He, ik zit er in, map <insert map naam>
Vriend: Oh ik sta nog op het beginscherm, Oh en gebeurd nog niks, maar even wachten.
Ik: Ben je er al bij ?
Vriend: Nee nog niet, nog even wachten..
Ik: na bijna 5 minuten - Ik ga er wel uit, proberen we het opnieuw.

Vervolgens dezelfde ellende en ook nog eens dezelfde map.Voordat we samen in een potje zaten, dat duurde een eeuwigheid.

Mocht deze onzin bij BF6 weer zo zijn dat je niet fatsoenlijk met een paar anderen in 1 squad in 1 server kan joinen, dan ben ik er snel klaar mee.

....

XBL: MRE Inc

Help!!!! schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:43:

De boys van de Battlefield Portal Hub (zie ook de discord en podcast) staan om 17:00 in de startblokken om asap custom games te creëren, met directe odnersteuning van DICE devs, We weten zaterdag al wel wat er allemaal wel en niet mogelijk is. :)
Poulske schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:54:
Weet iemand of het mogelijk is om op PC met mouse en keyboard te spelen, maar op het moment dat ik in een voertuig stap, ik de aangesloten controller kan gebruiken?

Ik heb altijd op console gespeeld, stap nu over naar PC, maar de vehicle controls zijn met een controller veel makkelijker.
Ja, je kan beide tegelijk aansluiten en ook tegelijk gebruiken. Ik zou de rumble wel uitzetten, want daar word je snel flauw van als de controller op het bureau ligt. :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06

ThunderNet

Flits!

Poulske schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:54:

In voorgaande BF's was dit gewoon mogelijk. In de settings de in-vehicle controls aanpassen naar gebruik met de controller die je wil.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

MRE-Inc schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Ik vrees het ergste. Ik kan me nog wel herinneren dat ik met een vriend BF2042 ging spelen. We wilden uiteraard in 1 server en bij elkaar in 1 squad. Dan kreeg ik via de Xbox een uitnodiging en dan zat je in een soort groep op het homescreen van BF2042 en dan begon de ellende. Ik werd in een game gegooid en de voice chat ging dan zo:

Vriend: Oh ik sta nog op het beginscherm, Oh en gebeurd nog niks, maar even wachten.

Vervolgens dezelfde ellende en ook nog eens dezelfde map.Voordat we samen in een potje zaten, dat duurde een eeuwigheid.

Mocht deze onzin bij BF6 weer zo zijn dat je niet fatsoenlijk met een paar anderen in 1 squad in 1 server kan joinen, dan ben ik er snel klaar mee.

....
Dat had ik laatst ook met 2042. We zaten in een party, maar een vriend van me en ik werden beiden in een andere server gegooid. Het is zelden dat het gebeurd, maar toch...

Ik verwacht dat ze met BF6 dit wel hebben gefixed.

MRE-Inc schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

...
Dit!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

De boys van de Battlefield Portal Hub (zie ook de discord en podcast) staan om 17:00 in de startblokken om asap custom games te creëren, met directe odnersteuning van DICE devs, We weten zaterdag al wel wat er allemaal wel en niet mogelijk is. :)
Thx, goed om te weten. Heb mijn hoop idd op portal gevestigd gezien de berichten over persistent servers en soort van serverbrowser maar als dat niet werkt moet ik er nog eens goed over nadenken of ik full price voor deze game ga betalen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Help!!!! schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Thx, goed om te weten. Heb mijn hoop idd op portal gevestigd gezien de berichten over persistent servers en soort van serverbrowser maar als dat niet werkt moet ik er nog eens goed over nadenken of ik full price voor deze game ga betalen.
Maar wat krijg je dan ? Van die halfgare servers met 200% tickets of om x seconden tig vehicle spawns of dat je alleen op de squad leader mag spawnen en gare xp ?

Ik wil officiële servers met standaard settings, dus bv als je helicopter neergeschoten is, 90 seconden wachten voordat die weer spawnt, maar dan wel met een fatsoenlijke server browser.

Wanneer ik dus op de Xbox in een party zit met 3 vrienden dat de squad leader in de server browser een refresh doet van de lijst en dan ziet dat map Firestorm (54/64) weergeeft zodat we met ons 3-en makkelijk kunnen joinen. Maar dat zal allemaal wel te veel gevraagd zijn.

MRE-Inc schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Maar wat krijg je dan ? Van die halfgare servers met 200% tickets of om x seconden tig vehicle spawns of dat je alleen op de squad leader mag spawnen en gare xp ?
Ook, maar die hoef je niet te joinen natuurlijk. Maar je krijgt ook servers die counter strike gaan simuleren, capture the flag, en alles wat je maar kan bedenken qua 'ouderwetse' of default servers.
Ik wil officiële servers met standaard settings, dus bv als je helicopter neergeschoten is, 90 seconden wachten voordat die weer spawnt, maar dan wel met een fatsoenlijke server browser.
Dit kan je wel vergeten, dat gaat niet gebeuren. Er gaan wel heel veel portal servers komen die dit zo goed mogelijk proberen na te bootsen. Je zal de juiste community moeten vinden voor de servers met de settings en maps die je wel wil spelen.
Wanneer ik dus op de Xbox in een party zit met 3 vrienden dat de squad leader in de server browser een refresh doet van de lijst en dan ziet dat map Firestorm (54/64) weergeeft zodat we met ons 3-en makkelijk kunnen joinen. Maar dat zal allemaal wel te veel gevraagd zijn.
Ja, dat moet via Portal gaan gebeuren, of het komt er niet.

• MRE-Inc

MRE-Inc

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:58:
Dit kan je wel vergeten, dat gaat niet gebeuren. Er gaan wel heel veel portal servers komen die dit zo goed mogelijk proberen na te bootsen. Je zal de juiste community moeten vinden voor de servers met de settings en maps die je wel wil spelen.
Ja dat bedoelde ik ook, als dat in de Portal omgeving komt, prima dan zoek ik die wel op. Heb alleen een vaag vermoeden dat dit voor mij toch niet helemaal gaat worden wat ik er van verwacht momenteel. Vrees het ergste. Dat hele matchmaking verkloot het voor mij namelijk. Helemaal als je het Battlefield 5 server browser gedeelte gewend bent. Max 2 minuten wachten en de volgende pot begint, met dezelfde squad members als in de vorige map die je speelde.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
MRE-Inc schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

In principe ga ik er vanuit dat het nu ook wel op eenzelfde manier georganiseerd gaat worden. Je hebt de noobs die de standaard servers pakken (waarvan een groot deel liever niet in je team zit) en daarnaast mensen die gewoon naar de portal browser gaan en daar wat dingen kijken en anders random spelen.

Sowieso was er vroeger al wel aardig wat in de titel over instellingen, dat zal nu weer zo zijn. Als ze favorieten toevoegen, heb je vanzelf wel communities die goede servers opzetten. Dat is toch vaak een dingetje, maar ik weet niet hoe het in de tijd van discord geregeld wordt. Als ze met password protected servers gaan werken, wordt het lastig, want je wilt wel een bepaalde mate van "niet super zweterige spelers" in je servers zien. Anders is het net als met SBMM een hel.

Qua party verwacht ik de eerste paar dagen wel wat gerotzooi, maar anderzijds hebben we vanuit de beta's ook niet echt hele rare dingen gehoord. Al was het daar wat meer gebruikelijk om solo aan de gang te gaan.

Mijn plan is in ieder geval om vrijdag de singleplayer te spelen. Alles meer is bonus en EA kennende zijn de servers na een paar uur al niet meer te benaderen om erin te komen. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat ze er genoeg neerzetten, want dat hebben ze nog nooit bij enige launch ooit gedaan. Gelukkig heb ik nog wel een backlog, dus mij maakt het niet gigantisch veel uit.

Wat ik verder hoop, is dat er niet weer zo'n meta ontstaat van een wapen wat je MOET spelen, vooral 1 die pas later beschikbaar is. De shotty was al vrij irri, maar zag al dat ie nu veel lastiger is gemaakt, maar we gaan het zien. Zolang je nog maar 60% van alle wapens kunt gebruiken zonder jezelf enorm een nadeel te geven, vind ik het allemaal wel prima. Al zal het anno 2025 sowieso wel een stuk zweteriger gaan met alle lobbies. Het is vooral te hopen dat ze er snel bij zijn met fixes en opsporen van cheaters en exploits.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RawChild
  • Nu online

RawChild

Is er nou eigenlijk duidelijk of het zin heeft de game vrijdag de fysieke versie op te pikken voor 5 uur? Om bijvoorbeeld in de middag met singleplayer te beginnen? Of zou alles pas 17:00 live gaan.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:05
En ik vraag me af of er gelijk een day 1 patch van 10gb komt waardoor we niet gelijk met een preload kunnen spelen.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Martinspire schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:44:
[...]

In principe ga ik er vanuit dat het nu ook wel op eenzelfde manier georganiseerd gaat worden. Je hebt de noobs die de standaard servers pakken (waarvan een groot deel liever niet in je team zit) en daarnaast mensen die gewoon naar de portal browser gaan en daar wat dingen kijken en anders random spelen.

Sowieso was er vroeger al wel aardig wat in de titel over instellingen, dat zal nu weer zo zijn. Als ze favorieten toevoegen, heb je vanzelf wel communities die goede servers opzetten. Dat is toch vaak een dingetje, maar ik weet niet hoe het in de tijd van discord geregeld wordt. Als ze met password protected servers gaan werken, wordt het lastig, want je wilt wel een bepaalde mate van "niet super zweterige spelers" in je servers zien. Anders is het net als met SBMM een hel.

Qua party verwacht ik de eerste paar dagen wel wat gerotzooi, maar anderzijds hebben we vanuit de beta's ook niet echt hele rare dingen gehoord. Al was het daar wat meer gebruikelijk om solo aan de gang te gaan.

Mijn plan is in ieder geval om vrijdag de singleplayer te spelen. Alles meer is bonus en EA kennende zijn de servers na een paar uur al niet meer te benaderen om erin te komen. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat ze er genoeg neerzetten, want dat hebben ze nog nooit bij enige launch ooit gedaan. Gelukkig heb ik nog wel een backlog, dus mij maakt het niet gigantisch veel uit.

Wat ik verder hoop, is dat er niet weer zo'n meta ontstaat van een wapen wat je MOET spelen, vooral 1 die pas later beschikbaar is. De shotty was al vrij irri, maar zag al dat ie nu veel lastiger is gemaakt, maar we gaan het zien. Zolang je nog maar 60% van alle wapens kunt gebruiken zonder jezelf enorm een nadeel te geven, vind ik het allemaal wel prima. Al zal het anno 2025 sowieso wel een stuk zweteriger gaan met alle lobbies. Het is vooral te hopen dat ze er snel bij zijn met fixes en opsporen van cheaters en exploits.
Ik meen gelezen te hebben dat je voor de SP ook online moet zijn. Bij brakke servers zie ik het dus gebeuren dat die ook niet werkt

Nieuwe Community Update: Battlefield 6 - Community Update - Play Your Way
Separately, requests for naval warfare have not gone unnoticed, nor have the calls for a certain fan-favorite little helicopter, platoons, and more.
The following gameplay updates will be included in our launch day patch, with over 200 changes focused on bug fixes, balance improvements, and polish for release. Stay tuned for the full launch day update notes closer to launch!

Player

You’ll notice that movement feels more responsive, with changes made to pacing and with several movement issues addressed to keep gameplay smooth and balanced.

Weapons

Recoil has been rebalanced on automatic weapons, making long-range gunplay more characteristic, rewarding tap firing and burst control.
Numerous weapon attachments have been fixed so they now display correctly in menus and in-game.

Gadgets

The LTLM II (Laser Designator) has been refined with smoother deploy animations, updated visuals, and several fixes for better feel when used.
The MBT-LAW is now the default Engineer launcher, with a more accurate trajectory, improved guidance, and clearer sights.
The MAS 148 Glaive is enhanced with more realistic missile path, improved zoom and lock-on, sharper scope visuals, and more reliable vehicle damage.
Deploy Beacons are now limited to one spawn per player (four per squad total), helping maintain balance and prevent overuse.

Maps and Modes

Rush and Breakthrough layouts have been revised for better balance between attackers and defenders.
Operation Firestorm has been updated with improved vaulting, lightning, and performance, while Siege of Cairo spawn killing and Out of Bounds issues have been addressed.

UI & HUD

UI and HUD elements are clearer, with updated overlays, animated pings, new minimap options, and smoother loadout and deploy navigation.

Settings

Settings and controls have expanded with new options like VO volume sliders, sprint bob reduction, and a camera roll toggle for accessibility, plus refinements across platforms.

Audio

Audio has been cleaned up so pings are easier to hear, weapons and vehicles sound sharper, and missing delayed effects won’t get in the way of your awareness.

Network

Netcode improvements reduce desync, make time-to-death feel fairer, and address cases of invisible damage.

[ Voor 109% gewijzigd door RobinNL op 06-10-2025 18:36 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21
raiders schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 02:57:
Gelukkig hier pas de release op zaterdag ochtend... hoef ik niet vrijdag de hele dag thuis te werken met de verleiding om Battlefield te spelen. Kon het toch niet laten om hem ook te kopen ondanks dat ik volgende week op vakantie ga... 8)7

Toch weer in de marketing getrapt... al was Battlefield 6 voor mij de beste Battlefield beta die ik in jaren heb gespeeld. Ga deze sowieso grijs spelen :)
Haha ik ga ook op vakantie volgende week en heb em daarom juist niet gekocht. Daarover gesproken: Als ik na launch BF6 koop krijg ik dan alsnog die BF2042 behaalde cosmetics of moet je het spel hiervoor preorderen. Heb nog lvl 60 van die season gehaald met rewards voor BF6. Zit ook zwaar te twijfelen om de game toch al te kopen maar gok dat ie ook weer een paar tientjes goedkoper is als ik weer terug ben......

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Sn3gG3l schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Haha ik ga ook op vakantie volgende week en heb em daarom juist niet gekocht. Daarover gesproken: Als ik na launch BF6 koop krijg ik dan alsnog die BF2042 behaalde cosmetics of moet je het spel hiervoor preorderen. Heb nog lvl 60 van die season gehaald met rewards voor BF6. Zit ook zwaar te twijfelen om de game toch al te kopen maar gok dat ie ook weer een paar tientjes goedkoper is als ik weer terug ben......
Dat maakt niks uit. De cosmetics zijn gekoppeld aan je account. Wat je alleen mist zijn de pre-order items.

Maar je moet BF6 wel voor 31 maart 2026 hebben gekocht en de game hebben opgestart (inloggen in BF6).
https://forums.ea.com/dis...12626406/replies/12627990

[ Voor 20% gewijzigd door RobinNL op 06-10-2025 18:58 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Nou hier gaat het lekker... Zojuist maar een pre order gedaan van de standaard versie. Hupt naar Paypal om te betalen. Denk denk denk doet de site. Oeps er ging iets mis. 8)7 PayPal doodleuk afgeschreven. Geen bevestiging van EA. Probeer in mijn EA account aankopen te bekijken. Moet ik code invullen die via de mail komt. Maar die komt dus niet... :(

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21
RobinNL schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Dat maakt niks uit. De cosmetics zijn gekoppeld aan je account. Wat je alleen mist zijn de pre-order items.

Maar je moet BF6 wel voor 31 maart 2026 hebben gekocht en de game hebben opgestart (inloggen in BF6).
https://forums.ea.com/dis...12626406/replies/12627990
Thanks, ik speel normaal fifa en bf op de EA app, moet ik de game ook verplicht daar kopen voor die rewards of kan ik bijvoorbeeld ook de game op steam kopen?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Sn3gG3l schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Thanks, ik speel normaal fifa en bf op de EA app, moet ik de game ook verplicht daar kopen voor die rewards of kan ik bijvoorbeeld ook de game op steam kopen?
Maakt niet uit waar je 'm koopt, het loopt allemaal via je EA account.

Dit was ook echt zo te verwachten...

Wat mensen riepen tijdens de Open Beta (zelf ook met een dev hierover gehad via Twitter):

Community Update:
Lastly, another key insight from the Open Beta was that the vast majority of players, after trying both playlist types, chose to stick with Open Weapons. This reinforces our belief that Open Weapons is the right path forward for Battlefield 6. At the same time, we recognize that some players prefer the Closed Weapons experience. To support them, official Closed Weapons playlists will be available at launch.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Aan de andere kant, als de betere modi toch al in Portal zitten, zal het voor velen ook de manier worden om de game op te starten en te zoeken. Dus eigenlijk ook weer niet zo'n probleem. Zolang men servers blijft maken, zie ik het probleem niet echt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• rekeewt
RobinNL schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:22:
Community Update:
Lastly, another key insight from the Open Beta was that the vast majority of players, after trying both playlist types, chose to stick with Open Weapons. This reinforces our belief that Open Weapons is the right path forward for Battlefield 6. At the same time, we recognize that some players prefer the Closed Weapons experience. To support them, official Closed Weapons playlists will be available at launch.
Ik vind dit een verkeerde conclusie.
Zeker: je kon beide spelen, maar STANDAARD stond "Open Weapons" aan.
Kortom: je moest moeite doen om restricted (closed weapons) te spelen.

Als het andersom was, weet ik zeker dat "Closed Weapons" meer spelers had.

Maargoed, fijn dat het er in komt ook qua officiële servers.

• RawChild
  • Nu online

RawChild

Ja je moest je best doen indd om die lijst überhaupt te vinden. Beetje flauw van ze.

rekeewt schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

Sommige mensen kiezen gewoon de eerste optie die ze zien, zonder te lezen. Maar tijdens de beta werd al gezegd dat ze met deze conclusie zouden komen, zie ook mijn andere bericht met de tweet.

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
Het was inderdaad nogal voorspelbaar.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Als je bf6 op steam aanschaft. Moet je dan alsnog die ea applicatie hebben? De laatste keer dat ik dat ding opstartte heette het nog origin.

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
Dacuuu schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:20:
Als je bf6 op steam aanschaft. Moet je dan alsnog die ea applicatie hebben? De laatste keer dat ik dat ding opstartte heette het nog origin.
Dit was bij de beta niet het geval. Je kreeg een soort pop up in the Steam overlay waarmee je kon inloggen. Ik neem aan dat dit ook zo werkt bij de volledige game.
Dacuuu schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:20:
Is niet nodig nee.

rekeewt schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

HelloMeow schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:15:
Het was inderdaad nogal voorspelbaar.
Inderdaad maar het echte punt is dat ze zonder enige schaamte deze laffe aanpak kozen en het als een onafhankelijk en objectief resultaat opvoeren. :r

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2025 10:50 ]

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
Zo niet direct kunnen vinden in dit forum, maar weet iemand of er weer een companion app komt? Dat vond ik altijd tof je stats zien en je loadout aanpassen enzo.

PSN: Maichel

Maichel schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:51:
Zo niet direct kunnen vinden in dit forum, maar weet iemand of er weer een companion app komt? Dat vond ik altijd tof je stats zien en je loadout aanpassen enzo.
Je kon stats opzoeken via een officiële website in de beta, dus ik neem aan dat dit ook mogelijk is in de volledige release.

Zover ik weet, is er niks bekend over een app dan behalve Labs. Ik weet niet of het ook een telefoon app krijgt, puur voor de stats. Bij mijn weten is hier niks over gezegd.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maichel schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:51:
Is niet bekend. Ik verwacht niet dat het komt. De oude is ook met een reden opgezegd.
Misschien als de vraag groot is dat ze het weer herintroduceren of als de speler nummers hoog blijft na een paar weken.

• rekeewt
Companion app zou wel dik zijn, ik heb wel al een preload van "Battlefinity" op iOS.
Soort meta lijstje van guns met attachments en K/D ratio's die daarmee getracked worden over alle spelers.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die dingen zijn bij mij altijd zo tegenstrijdig though hahah. Aan 1 kant is het leuk om met je vrienden te flexen wie de beste KD heeft maar aan de andere kant ben ik iemand die het altijd leuk vind om bezig te zijn met challenges en unlocks enzo en dat verpest alle stats altijd haha.

Zo heb ik eergisteren (in BF2042) 3 uur lang gespendeerd om 2 kills te halen met een repair torch XD

Nou geloof me dat heeft me K/D niet goed gedaan haha

Ricmaniac schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:06:
Die dingen zijn bij mij altijd zo tegenstrijdig though hahah. Aan 1 kant is het leuk om met je vrienden te flexen wie de beste KD heeft maar aan de andere kant ben ik iemand die het altijd leuk vind om bezig te zijn met challenges en unlocks enzo en dat verpest alle stats altijd haha.

Zo heb ik eergisteren (in BF2042) 3 uur lang gespendeerd om 2 kills te halen met een repair torch XD

Nou geloof me dat heeft me K/D niet goed gedaan haha
K/D ratio zegt helemaal niks over hoe goed of slecht iemand is. Iemand die veel scherpschutter speelt, heeft gemiddeld een hogere K/D ratio dan iemand die alleen assault speelt, want die sterven eenmaal meer.

Ook in andere games is dit het geval. Pak bijvoorbeeld Hunt Showdown. Mensen met hogere k/d, vooral in de 6 sterren rank, zijn hoofdzakelijk campers die alleen maar op extraction punten of in bosjes zitten te campen. Maar wanneer ze CQC moeten doen, zuigen ze gewoon keihard omdat ze totaal geen skill hebben opgebouwd in CQC.

Mooi zo'n hoge k/d ratio, maar als je puntje bij paaltje komt, leggen ze gewoon af tegen iemand die continue volop in de actie zit met een lagere k/d ratio.

Als je support bent en veel richt op healen of repairs van voertuigen, richt je ook niet op kills. Waardoor je k/d ratio ook lager uitvalt. Maar je support punten zijn dan bijvoorbeeld wel weer veel hoger. Veel gamers kijken dan alleen maar naar k/d ratio en op basis daarvan wordt je beoordeelt. Erg jammer.....

Als een dedicated engineer met een zéér lage k/d ratio maar met zéér hoge support punten joined, graag! Dan weer ik tenminste dat die persoon zijn rol serieus neemt.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 07-10-2025 10:25 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toonen1988 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:19:
[...]

K/D ratio zegt helemaal niks over hoe goed of slecht iemand is. Iemand die veel scherpschutter speelt, heeft gemiddeld een hogere K/D ratio dan iemand die alleen assault speelt, want die sterven eenmaal meer.

Ook in andere games is dit het geval. Pak bijvoorbeeld Hunt Showdown. Mensen met hogere k/d, vooral in de 6 sterren rank, zijn hoofdzakelijk campers die alleen maar op extraction punten of in bosjes zitten te campen. Maar wanneer ze CQC moeten doen, zuigen ze gewoon keihard omdat ze totaal geen skill hebben opgebouwd in CQC.

Mooi zo'n hoge k/d ratio, maar als je puntje bij paaltje komt, leggen ze gewoon af tegen iemand die continue volop in de actie zit met een lagere k/d ratio.

Als je support bent en veel richt op healen of repairs van voertuigen, richt je ook niet op kills. Waardoor je k/d ratio ook lager uitvalt. Maar je support punten zijn dan bijvoorbeeld wel weer veel hoger. Veel gamers kijken dan alleen maar naar k/d ratio en op basis daarvan wordt je beoordeelt. Erg jammer.....
Uiteraard. maar nog steeds is het een statistiek die altijd in die overviews te zien zijn..
En ik vind het nog steeds leuk om met 1.5-2.0 op vrienden te kunnen flexen :P

Maar eens.. als er iets niet belangrijk is bij battlefield is het wel K/D.

• Jackal131
  • Laatst online: 09:23
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:26:
[...]
Maar eens.. als er iets niet belangrijk is bij battlefield is het wel K/D.
Inderdaad. PTFO ;)
Daarom heb ik over het algemeen een lage k/d. Ik lig alleen maar dood te gaan op de objective :D

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• MRE-Inc

MRE-Inc

Pff, dat open/closed weapons laat wel weer zien hoe ze de game proberen te sturen.

De community wil closed weapons, maar Dice wil open weapons. Dus wat gaan we doen ? Closed weapons lekker verstoppen zodat iedereen geforceerd voor open weapons kiest ? Vat ik het zo goed samen ? Heb die hele discussie namelijk gemist tijdens die open beta vanwege zomervakantie.

Hoe meer ik er over lees, hoe minder zin ik krijg in vrijdag...

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:43:
Pff, dat open/closed weapons laat wel weer zien hoe ze de game proberen te sturen.

De community wil closed weapons, maar Dice wil open weapons. Dus wat gaan we doen ? Closed weapons lekker verstoppen zodat iedereen geforceerd voor open weapons kiest ? Vat ik het zo goed samen ? Heb die hele discussie namelijk gemist tijdens die open beta vanwege zomervakantie.

Gewoon lekker stoppen met lezen dan. Je niet gek laten maken door de community, boze gamers zijn altijd wel ergens tegen!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

Gewoon lekker stoppen met lezen dan. Je niet gek laten maken door de community, boze gamers zijn altijd wel ergens tegen!
Ja maar, ja maar FOMO !!!

Maar zonder gekheid, die nuance kan ik zelf wel aanbrengen. Dat deed ik altijd al.

Na elke patch waarin Dice grote veranderingen doorvoerde en de hele battlefield community op z'n kop stond omdat Dice de hele gameplay om zeep zou hebben geholpen, haalde ik altijd mijn schouders op, startte de game en ging verder waar ik gebleven was. Nooit echt iets gemerkt van al die grote, game brekende veranderingen.

Het enige wat mij eigenlijk echt stoort, is dat match making zoals ik het ervaren heb in BF2042 dat je na elke pot weer naar het zgn hoofdscherm gaat om vervolgens weer minuten lang te moeten wachten voordat je in ee leuke pot zat ipv de BF5 manier.

Omdat ik BF2042 links heb laten liggen, hoe gaat het straks eigenlijk met crossplay ? En dan bedoel ik eigenlijk het party chat gedeelte. Op Xbox heb je een party chat waarin ik met mede xbox eigenaren lekker in game kan praten. Wat nou als ik met iemand op de Playstation in een party chat wil ?

/hypemode aan

@Tweakjur Aangezien je de preview van Battlefield 6 heb geschreven, ga je ook de review schrijven? Zo ja, wanneer kunnen/mogen we deze verwachten?

/hypemode uit

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:04:
[...]

Ja maar, ja maar FOMO !!!

Maar zonder gekheid, die nuance kan ik zelf wel aanbrengen. Dat deed ik altijd al.

Na elke patch waarin Dice grote veranderingen doorvoerde en de hele battlefield community op z'n kop stond omdat Dice de hele gameplay om zeep zou hebben geholpen, haalde ik altijd mijn schouders op, startte de game en ging verder waar ik gebleven was. Nooit echt iets gemerkt van al die grote, game brekende veranderingen.
Daarom, ik verwacht nu hetzelfde eigenlijk.

Maar goed ik til ook niet zo zwaar aan dat Open en gesloten wapen systeem. Ik vond het persoonlijk altijd wel leuk om "een hoekje" in geduwd te worden omdat ik bijvoorbeeld ineens met een LMG moest spelen maar kan er ook prima mee leven als ze dat los laten en spelers gewoon zelf mogen kiezen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:08:
[...]

Daarom, ik verwacht nu hetzelfde eigenlijk.

Maar goed ik til ook niet zo zwaar aan dat Open en gesloten wapen systeem. Ik vond het persoonlijk altijd wel leuk om "een hoekje" in geduwd te worden omdat ik bijvoorbeeld ineens met een LMG moest spelen maar kan er ook prima mee leven als ze dat los laten en spelers gewoon zelf mogen kiezen.
Mijn eerdere opmerking ging ook meer om het Kijk ons eens naar de community luisteren fabeltje van Dice om vervolgens in-game je toch een bepaalde kant op te sturen zoals ze het zelf graag willen.

Verder boeit het me vrij weinig of ik wordt neergeschoten door een Assault met sniper wapen ipv assault rifle.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:24

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

MRE-Inc schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:15:
Verder boeit het me vrij weinig of ik wordt neergeschoten door een Assault met sniper wapen ipv assault rifle.
Het boeit me ook niet zo, maar ik vind het wel fijn dat je in kunt schatten welke wapens iemand wel en vooral niet heeft.

XBL: theArthurrrr

DeWaanzin schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Het boeit me ook niet zo, maar ik vind het wel fijn dat je in kunt schatten welke wapens iemand wel en vooral niet heeft.
Geen idee of de opmerking hier werd gemaakt of ergens anders. Stel je bent met je heli aan het vliegen. Je ziet een sniper op het dak liggen en je gaat er naartoe om 'm te killen, dan verwacht je niet dat ie opeens een RPG pakt en jou neerhaalt.

Is er een specifieke Battlefield (6) Discord die nog actief is? Zie in de topic warning enkel die van Tweakers staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MRE-Inc

MRE-Inc

DeWaanzin schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Oh dat onthoud ik niet eens welke wapens bij welke class horen. Wel knap dat je dat kan (serieus bedoeld). Ik zie in BF5 als ik met de JU-88 met spotting camera vlieg wel de icoontjes van classes staan, maar weet dan echt niet welk wapen erbij hoort. Ja, de fliegerfaust zit bij de assault class in BF5, dus die plekken mijd ik dan als piloot zijnde, maar van de overige wapens weet ik het echt niet. Ja globaal als je het sniper icoon ziet, dan weet je idd dat je niet met een RPG wordt afgeknald. Dat is dus nu wel mogelijk, zo lijkt het. Dat is op zich wel klote.

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 23:05
Battlefield 1 heeft me destijds veel plezier gebracht. Dat is ook de laatste shooter die ik ooit heb gespeeld. Ik twijfel nog over B6 en zal in het begin zeker de reacties afwachten voordat ik eventueel tot aankoop overga.

In een review van de bèta zag ik dat je per ongeluk tegenstanders kunt markeren (met een diamantsymbool), waardoor zichtbaar wordt waar zij zich bevinden (auto-spot?).

Ik hoop echt dat deze optie eruit gaat, dat lijkt me namelijk helemaal niets.

Verder heb ik het gevoel dat de UX design erg kleurrijk en druk is. Hopelijk valt dat ook nog te reduceren...

[ Voor 10% gewijzigd door EvertonPride op 07-10-2025 14:11 ]

• Jackal131
  • Laatst online: 09:23
EvertonPride schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:09:
In een review van de bèta zag ik dat je per ongeluk tegenstanders kunt markeren (met een diamantsymbool), waardoor zichtbaar wordt waar zij zich bevinden (auto-spot?).
In de beta was dat inderdaad te sterk. Ik meen gelezen te hebben dat ze dat sterk gereduceerd hebben.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
MRE-Inc schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:43:

Ik had er toch al weinig vertrouwen in, zeker toen dat zo in beta werd neer gezet en het al duidelijk was hoe ze het proberen te manipuleren.
Voor mij is dit wel weer teken dat ik BF maar gewoon lekker aan de kant moet blijven liggen. Genoeg leuke games en developers die ik wel wil steunen.

Het plezier wat ik bij BF2/BC2/BF3/BF4 heb gehad, zal het toch niet meer worden. Liever ARMA: Reforger etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Albinoraptor op 07-10-2025 15:17 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 75 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.